• 11.

    מסכימה לגמרי (ל''ת)

    קרן רוזנבאום, 17/08/09 08:55

  • 10.

    למה זה במדור יהדות ? מה הקשר בין השמאל הכופר ליהדות ? (ל''ת)

    יהודי, 16/08/09 11:54

  • 9.

    מסכים לגמרי! (ל''ת)

    צ'יקו, 16/08/09 11:05

  • 8.

    למה זה לא במדור יהדות??? (ל''ת)

    אחת, 15/08/09 16:02

  • 7.

    כן ולא

    דתיה, ירושלים, 15/08/09 15:57

    כן - הריבונות, במשמעות שניתנה לה כאן (ואצל ארי אלון, בעבר), חשובה ונזקקת עד מאוד בעולמנו היהודי.
    לא - לא כל החילונים הם בהכרח ריבונים, ולא כל הדתיים בהכרח לא-ריבונים (כלומר, יש גם ''רבניים'' שהם ''ריבונים'').
    וגם -
    לא - פירוש הספרי והבבלי ל''לא תסור ...ימין ושמאל''.
    כן - פירוש הירושלמי לאותו פסוק.
    שבת שלום!

  • 6.

    עלמא די מברך אותך

    עופר, 15/08/09 02:14

    הנושא הזה לא נידון מספיק. נ ק ו ד ה .
    המאבק על לימוד ארון הספרים היהודי נדחק ונשכח בכוונה על ידי החרדים המשפעים במשרד החינוך. אסור,אסור,אסור לוותר !!!
    ארי אלון הראה את זה במאמרו. אנא העלו את הושא על נס.

    תודה. מיהודי ריבוני.

    • החרדים דווקא בעד לימוד ארון הספרים היהודי לכל אחד ללא קשר לחרדים. (ל''ת)

      c, 15/08/09 23:58

  • 5.

    החכמה לשלב

    6, 14/08/09 18:13

    אם מתכחשים להמשכיותה של התורה ומקורה התרבותי אז מגיעים גם לתרבויות זרות ולא הומניסטיות או חיים בצביעות מוסרית.
    החכמה היא ללמוד את תרבותנו היהודית ולקחת ממנה מה שנבחר אבל לא להפוך זאת למלחמת תרבות במסורת הרבנית כי אז שוב הפכנו לריק שכל תרבותו היא מלחמה ב''אחר'' ובעברינו היהודי, ויצירת תת תרבות פוסט יהודית.
    הגיע הזמן לשלב ולהנות מהמגוון התרבותי היהודי העשיר, ללא שנאה ומלחמות מיותרות ומטופשות.

  • 4.

    ביאליק זכה ללמוד בוולוז'יו. אתה גרוע מריפורמי (ל''ת)

    בבא יגה, 14/08/09 16:58

    • ומה יעשה מי שלא זכה?

      דתיה, ניו יורק, 15/08/09 16:02

      אני, למשל, גם אם היתה עדיין וולוז'ין בימי, לא הייתי זוכה ללמוד בה (רמז: בגלל שאני אישה). ומה עלי לעשות? את מה שסבתא שלי עשתה (רמז: לא ללמוד קרוא וכתוב, לא לדעת תורה, רק לבשל וללדת)? האם אתה עושה בדיוק מה שסבך עשה (רמז: לעבוד בידים בלבד, לחיות בלא חשמל ובלא מים זורמים וכו')?
      ומעבר לזה - ''גרוע מרפורמי'' זו הגדרה מטופשת. ראשית, עליך להסביר מה כ''כ רע ב''רפורמי'' (ויש לי הרגשה שליאור טל לא יסכים איתך, ממילא). הקלישאה של שימוש במילת ה''ר'' כקללה איומה, מיושנת וחסרת משמעות אמיתית, זולת אם אתה חי את חייך במא''ש או ב''ב (ואם אל אלה אתה פונה, מה לך כותב כאן, באינטרנט הטמא???).

      • ולוז'ין אינה קיימת אך יש לה צאצאים בימינו והלה לא למד בהם

        לדתיה ניו יורק, 15/08/09 22:08

        ריפורמה הינה ניתוק גמור מהיהדות גם אליבא דהסרוגיות לייט.מדוע את משתמשת באינטרנט? קשוט עצמך.אני אקדמאי דרך אגב

        • בין דתיה וקונפורמי

          חילוני, 16/08/09 15:35

          גם רבי עקיבא העדיף את הלימוד על המצוות, ועליו הקפיד מתוך תשוקת מחקר, הפוך מאותן הלכות מתחכמות, של מתן רשות לניצול טכנולוגיה על פי דבר הרב, הלכות המשמרות היררכיה אישית- מיגדרית, חרדה וקפואה.

  • 3.

    יפה כתבת ליאור

    עומר, תל אביב, 14/08/09 16:45

    זהו האתגר הגדול של דורנו, ליצור יהדות הומניסטית, שרואה ביהדות תרבות ולא רק דת, שמאפשרת חיים מודרניים בלי דחיית העבר. יהדות כזו לא תתבטא בקיום מצוות דווקא אלא בערכים וידע. מי יתן ומאמציך בעניין יצליחו.

  • 2.

    חילוניות

    ברנר, 14/08/09 16:13

    ריבוניות דורשת איזה שהוא קו מנחה של סמכות לטקסט להסטוריה, חילוניות לא דורשת כזה ושמה את האדמם וההוה במרכז

  • 1.

    הבנתך את ביאליק שגוייה...

    ואן גוך , 14/08/09 12:24

    ביאליק לא שאף לחדש ולהחיות את השפה העברית.
    למעשה הוא היה מהמתנגדים למפעלו של אליעזר בן יהודה ולהחייאת השפה העברית.