• 39.

    רא''ל אשכנזי- האדם הנכון בזמן הנכון ובמקום הנכון (ל''ת)

    מצדיע לך- אזרח מהשורה, 17/08/09 00:21

  • 38.

    יושר

    אלי, 16/08/09 01:23

    במחי יד אחת גדע פארס שירות של 30 שנים.
    הננו מחויבים לאמת.
    יהיה האיש שיהיה ,עברו כמוזכר בכתבות העתונים הקרבתו רבת השנים, אלה לא דברים קלים, ברם אסור לשקר גם אם מודים בדיעבד בעבירה .יש לשקול שלא להענישו, הוא נענש דיו,
    ככתוב במקורותינו ''למען יראו ויראו''.
    אני מצר על שקרה לאיש,ולצה''ל חבל.
    ,

  • 37.

    הצבא לא מושחת אבל יש מושחטים כמו קתח''א של אוגדת הפלדה (ל''ת)

    אחד שמבין עניין, 15/08/09 21:52

  • 36.

    פשוט עצוב שקורה לצבא הגנה לישראל... (ל''ת)

    כפ''ס, 15/08/09 19:19

  • 35.

    כל הבעיות שמתגלות עתה נולדו אצל ברק ואמנון ליפקין,אין כל חדש (ל''ת)

    טורונטו טורונטו, 15/08/09 17:01

  • 34.

    הצבא צריך ניעור ואיפוס מחדש (ל''ת)

    ניצן, 15/08/09 13:35

  • 33.

    כשתצא האמת לאור הציבור יבהלממה שיגלה על צה''ל

    יודע ומבין, 15/08/09 07:36

    עצוב וכואב אבל אנחנו בתקןפה גרועה. מה לא ברור?

  • 32.

    לא קראתי את הספר של סון צו וו. אני אחכה לדיוידי. (ל''ת)

    חניבעל, 15/08/09 05:57

  • 31.

    את האמון בצהל אבדתי כבר אז (ל''ת)

    דודי מגרמניה , 14/08/09 22:45

  • 30.

    אמון הציבור ב''עיתונאים'' כמוך נסדק (ל''ת)

    אילן, 14/08/09 22:12

  • 29.

    תודה לאמיר בוחבוט

    י ל ד , 14/08/09 21:58

    על חומר מעורר מחשבות.

  • 28.

    חוסר המקצועיות של קציניו הוא רנציקלופדיה צבאית

    צבא ומקצועיות, 14/08/09 21:50

    בעוד אתה מדבר גבוהה גבוהה על סון טסו, להזכירך.: אף קצין קבע או בדימוס לא קם וזעק מקצועית על אסון אוסלו, לבנון ובריחתו, קטיף ובריחתו, השומרון ונטישתו, החייל הפצוע שננטש בקבר יוסף. אף אחד לא קם ומחה מקצועית, כי זו טעות צבאית.
    תתפלאו לבעל מקצוע יש חובה כזו.זה למשל תפקיד המודיעין הצבאי. זה לא משחרר שמפקדי הצבא אחר כך לבצע פקודות, אבל חובתם להביע דעהתם. כיוון שאף אחד לא קם , הבנתם המקצועית דלה מאד. כל מומחיו המלמדים בקורסים בכירים לאורך 2 העשורים האחרונים מוצגים כעלובים בהבנתם. אם תרצו בלשון האלוף בני פלד: מכ''ים בדרכות אלופים. אפילו רמטכ''לים לשעבר או אלופים כינוש בן גל, שהיה נחשב לאיש חכם, שתקו. בעל מקצוע שטעה כל כך בגדול, היה צריך להכות עצמו בחוסר הבנתו, וללמוד . אז עשוי היה להשתפר.
    אשכנזי היה אחראי על הבריחה מלבנון כאלוף הפיקוד.
    שאר אלופיו היו מזכירים צבאיים ,להלן פקידי צבא במדים בלשכה פוליטית. גד שמני מוכיח שהשירים שלמד בצד ההוא של המפה , מתוזמנים על כל קצין מתחתיו, ליישור הקו .

  • 27.

    הגיע הזמן ל (ל''ת)

    חלי, 14/08/09 21:39

  • 26.

    כשהתודעתי להתנהלות הביוקרטית השלומאלית שבני עבר מאז גיוסו לצה''ל, (ל''ת)

    הארועים האחרונים כלל לא מפתיעים!, 14/08/09 20:16

  • 25.

    סתם קשקשת של עונת המלפפונים

    חיים מירושלים , 14/08/09 19:08

    בכל שנות קיום המדינה נהגו קצינים לשקר ולחתוך פינות. בלטו בכך אריק שרון, דיין ורבים אחרים.
    היום פשוט העיתונות חטטנית ומתעסקת בשטויות.

    • בגלל דעות כמו שלך אנחנו נראים כמו רפובליקת בננות (ל''ת)

      בסטיונר, 14/08/09 22:15

  • 24.

    האם מה שהתגלה עד עכשיו זה קצה הקרחון...?

    אריה מהשרון, 14/08/09 18:22

    כל הזמן נוספות פרשיות חדשות ואני
    שואל עצמי אם הצבא והפרשיות שמתגלות כל הזמן הן לא קצה הקרחון של מה שקורה שם...
    הלואי ואתבדה...הצבא הופך עצמו במהירות לגוף ''בעייתי'' אחרי מפקד חיל הים ששיקר והקצין הגבוה הראשון ששיקר,והקצין הגבוה נשני ששיקר,והקצין הגבוה השלישי ששיקר,ואשכנזי עצמו שהתפרץ והעליב בפומבי את שר האוצר(והתנצל למחרת)... זה צבא עם תקציב ענק שיש לו מדינה...
    כמובן...כל מה שכתבתי...זה מתוך מה שמפורסם ברבים...וזה הסבה שאני שואל אם הדברים לא מצביעים על קרחון ענק בדרך...

  • 23.

    שוב בה'ד ארבע מסביר לנו מה מה קורה כאן (ל''ת)

    קובי, 14/08/09 17:20

  • 22.

    צה''ל מזמן לא שליחות אלא מקום עבודה-לצערי

    אחד 1 , 14/08/09 17:03

    כמו שכל אדם שומר על מקום עבודתו ומנסה להנות מהתנאים ככל שיוכל כך גם קציני צה''ל. תראו לי מקום עבודה המחלק רכבים ושבן הזוג או הבן/בת לא יוכלו לנהוג בו. תראולי מקום אחד שלא משקרים בו על מנת לכסות את התחת. תראו לי פוליטיקאי אחד (חוץ מבנימין בגין) שמדבר אמת. כך גם בצבא. הם שואבים תקציבים הרבה מעבר למה שצריך כדי לקבל את מבוקשם וגורמים שמסכנים לא יקבלו עזרה. אבל כל זה בדרגים הבכירים. בדרגות שמתחת לסגן אלוף במערך הלוחם נמצאים אנשים עם ערכים ומוסר שמעוררים -בי בכל אופן- אמון מלא. לצערי כשיגיעו לדרגות גבוהות יותר הם ישתנו.
    למרות זאת קביעות העיתונאים כרגיל מוגזמות. אפרופו עיתונאים. אם היינו מאמינים לצה''ל כמו שמאמינים לעיתונאים אז זה היה באמת משבר נוראי ואיום. אין הבדל בין פוליטיקאי, עורך דין, זונה ועיתונאי לגבי אמינות.

  • 21.

    הכתב ''אמיר בוחבוט'' חושב שהוא העם (ל''ת)

    אזרח, 14/08/09 16:04

    • הוא יותר מזה... (ל''ת)

      אלכס, 14/08/09 19:06

  • 20.

    אותה תגובה מופיעה כל הזמן מעניין מי כותב אותה (-: (ל''ת)

    זיו, 14/08/09 15:44

    • המטקבקים בתשלום של צבא החמאס, אלא מי......קשקשן (ל''ת)

      חרטטן צמרת, 14/08/09 20:27

  • 19.

    אשכנזי,=לסקוב מס. שניים

    עודד ב, 14/08/09 15:39

    ניקוי האורוות שנעשה עכשיו על ידי הרמטכ''ל אשכנזי מזכיר את מעשיו של רב אלוף לסקוב ז''ל שקבל לידיו צבא ללא סדר ומשמעת והפך את צה''ל למה שרובנו מכירים,או יותר נכון למה שהכרנו.
    קשה להתלונן על מה שנעשה בצה''ל כי לאחר הכל ,פני הצבא כפני העם ,וכאשר יש רמטכ''ל כמו שאול מופז שהערך היחיד שלו זה הוא עצמו ,הדבר מחלחל כל הדרך למטה ונעצר לבסוף אצל הש''ג.
    בסיכומו של דבר אני ממש מרחם על אשכנזי כי,לשרש את כל הסיאוב שפשה בצבא זוהי משימה ממש ,אבל ממש לא קלה ופשוטה

  • 18.

    האמון שנסדק הוא בראשם של אנשי התקשורת בלבד. למה אתם מדברים בשם הציבור?

    אמיר, ת''א מרכז, 14/08/09 15:32

    עיתונאים יקרים. הציבור הוא לא התקשורת. תאמרו שאמון התקשורת נסדק, זה בסדר....אבל אל תהפכו את עצמכם לציבור.

    אמון הציבור לא נסדק במפקדי צה''ל ובצה''ל בגלל שפלוני או אלמוני נתנו לאשה שלהם לנסוע ברכב !!!!!

    אל תבלבלו לנו את המוח ותפסיקו להלך אימים על הצבא !!!

    עם ישראל מעדיף מפקדים חכמים עם סכין בין השיניים ולא אוסף בובות שרק דואגות לא לתת לאשה שלהם לנסוע ברכב...תפסיקו לדבר בשמנו.


    האמון שנסדק הוא בראשם של העיתונאים בלבד.

    תנו לצה''ל לנצח !

  • 17.

    לא מספיק לקרוא את סאן צ'ו או לדעת מהו על ספרו יש גם להבינו

    מכר ותיק של סאן צ'ו וו, 14/08/09 14:44

    ולקוא גם את הפרושים, אחרת כותבים שטויות במיץ סצ'ואן. ולעניין, מהפרשות האחרונו צה''ל דווקא יצא מחוזק. בן גוריון הדיח אל''מ (לפני שדרגת תא''ל הייתה קיימת) בגלל גניבת שק סוכר, שרון נקרא וננזף ע''י דיין הרמטכ''ל על כי גנב 2 מזגנים מהבית השכור שגר ברחובות. ונניח שצה''ל היה מטייח את הפרשיות האחרונות האם היה אז יותר מחוזק?

  • 16.

    הרחקת לכת בקביעתך לגבי אבדן האמון בצה''ל.

    יושקו, 14/08/09 13:55

    יש מה לתקן ויש על מה להקפיד...
    משבר האמון היחידי שלא ניתן כנראה לשקם הוא בין התקשורת לבין קהל צרכניה...

    • כל מילה בסלע (ל''ת)

      יותם, 14/08/09 15:30

    • צודק בהחלט ! (ל''ת)

      אמיר, ת''א מרכז, 14/08/09 15:33

      • 16 כמה שאתה צודק (ל''ת)

        אזרח, 14/08/09 16:07

    • הוצאת לי את המילים מהפה.. מאמין אני לצה''ל ולא לעיתונאי..

      כיכר מלכי ישראל, 14/08/09 17:44

      כולם בעלי אינטרס.....שבת שלום..

      • אני מאמין לתא''ל עמאד פארס ולא לאף אחד אחר! (ל''ת)

        חטיבה סגולה, 14/08/09 22:16

    • זו האמת. לא נעים. אבל צה''ל עובר סוג של טלטול. עצוב !

      רועי, 15/08/09 07:39

      איך מסבירים את כל האירועים האחרונים?

    • אני חושב שאתה לא צודק. הצבא צריך ניעור רציני ומשמעת (ל''ת)

      מתיאוס-נתניה, 15/08/09 07:45

  • 15.

    כשאיש חסר ערכים כמו ציקו כותב ספר , הכל ברור.... (ל''ת)

    תתפטר כבר עבריין, 14/08/09 13:52

  • 14.

    השירות בקבע הוא פרנסה וקריירה ככל מקצוע אחר. סוף סוף זה מתחיל לחלחל

    מילואימניק וותיק, 14/08/09 13:43

    בידי אנשים אלה מופקדים מכוח חוק שירות חובה חייהם של רבבות אנשי חובה ומילואים. מכח החוק - הם לא נשאלו אם הם מוכנים שמושחת כמו תמיר או פארס יקבע אם יחיו או ימותו. מי שחושב שרכוש הצבא הוא רכושו הפרטי עלול להניח גם שחייהם של המשרתים הם רכושו הפרטי ושזכותו לסכן גם אותם לצרכיו (למשל: כדי לקדם את הקריירה שלו). טיפוסים כאלה יש להעיף מצה''ל עם גילוי החריגה הראשונה.

  • 13.

    אין לי אמון ברמטכ''ל הזה . (ל''ת)

    מיכאל, חייל מילואים, 14/08/09 12:28

    • הרמטכל מנהיג שחיכינו לו

      אמא של חייל, 14/08/09 13:58

      בדיוק למנהיג כזה חיכינו שיקח את המושכות ולא יעגל פינות גם אם זה לא נוח למישהו
      יישר כוח הלוואי וכל המנהיגים היו כמוהו

    • אשכנזי החזיר את האמון בצה''ל, והוא ראוי לכל שבח! (ל''ת)

      שלמה, 14/08/09 14:46

    • ולי יש ועוד איך יש, גם ברמטכ''ל וגם בצבא, וגם באלו שישלחו אותי לקרב (ל''ת)

      אמיר, מילואימניק ת''א מרכז, 14/08/09 15:34

  • 12.

    אין מקום בצה''ל לקצינים שכשלו ערכית ! (ל''ת)

    שאול, 14/08/09 12:12

  • 11.

    בצב''ל יש לנו אמון מלא,בתקשורת שום אמון (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 14/08/09 12:02

  • 10.

    הציבור מאמין לצבא. מגיע לו!

    זהבה המתוקה, 14/08/09 11:56

    אם אחרי כל כך הרבה כשלונות ואסונות הציבור עדיין מאמין בצבא הכושל שלנו - מגיע לו!

    • בניגוד לך אני מאמין לצבא

      טוראי בטיטו, 14/08/09 20:47

      לכן ברחתי ממנו מיד אחרי הטירונות. הורדתי פרופיל ואני מאושר ושמח וטוב-לב.

  • 9.

    הזיגזוג של הרמטכ''ל מקרין על המערכת כולה. מדניות של איפה ואיפה. (ל''ת)

    מכאן מתחילה הבעיה. הדג מסריח מהראש !!!!!!!!!!!!!!!, 14/08/09 11:39

  • 8.

    מבחינתי פארס לא עשה כלום -- השקרנים זה ברק ואשכנזי

    ברק גנב העמותות ושקרן צאלים - מדבר על יושרה, 14/08/09 11:25

    הם השתמשו בפארס שהוא בעל מוסר ישן, בשביל להגדיל צדקנותם. האיש בסך הכול ניסה להתחמק מאיזה עניין של רכבים...
    אין לי אמון בצה''ל שמגרש אנשים טובים ולוחמים בשביל ספינים תקשורתיים מלוכלכים.

  • 7.

    לא יכול להיות אמון במשהו צבאי! (ל''ת)

    משה, 14/08/09 11:13

  • 6.

    כאשר דובר צה''ל משקר, הוא בהחלט יוצר מציאות. וזה קורה

    המאיר, 14/08/09 11:10

    אחרי השבוע האחרון אין ברירה אלא להכריז על צה''ל כצבא שקרנים. מפקדי חטיבות, מפקדי אוגדות, דובר צה''ל, כולם נוהגים להסתיר את האמת. היחיד שלא משקר הוא הש''ג

  • 5.

    הציבור מאד אוהב את צה''ל רק עיתונאים רודפי כותרות עושים מהומות

    אבי, 14/08/09 10:47

    הצבא גוף ענק ולכן אפשר ללקט כל יום מהשלם נקודות מקרוסקופיות שליליות.
    בצהל עדיין יש ערכים של התנדבות ,הקרבה,חברות ועבודה קשה ללא תמורה חומרית.
    וכל זה בים של משתמטים נהנתנים הצופים מהצד ורק מביעים ביקורת.

  • 4.

    כנסו ותגלו גישה שונה

    יהודי גאה להיות יהודי, 14/08/09 10:47

    אתר שופר-הכה את המומחה

  • 3.

    אשכנזי=התווה ציון דרך=למד משגיאות קודמיו=ממנו והלאה=רק צריך להתחזק=צלש (ל''ת)

    נ.כהן לא עוד=קצינים=נפוחים מאגו=די לזילזול=דוגמא א, 14/08/09 10:19

  • 2.

    אף אחד מהציבור לא מאמין פחות לצה''ל, בגלל שמפקד נתן לאשתו לנהוג. (ל''ת)

    mairmair , 14/08/09 09:58

  • 1.

    זה כלום לעומת שחיתות הפנסיות לצד משכורות מהגבוהות במשק לבכירים. (ל''ת)

    רעמסס, 14/08/09 09:38

    • אם אין לך מושג אל תגיב

      קצין בכיר בדימוס, 14/08/09 10:44

      רוב הפנסיה שלי אם לא כולו מוחזר על ידי למדינה בצורת מס הכנסה מוגדל שאני משלם עקב עבודה במסגרת ''קריירה שניה'' אני הייתי מוכן לוותר עכשיו על הפנסיה ''השמנה'' ולקבל שכר מלא עבור עבודתי הנוכחית. אם זרקו אותך מהצבא ללא פנסיה זו לא סיבה ללכלך כאן.

      • צבוע

        טוראי בטיטו, 14/08/09 11:59

        אף אחד אינו יוצא לפנסיה בגיל 40-50. זה מגיע רק לצבא הנאה להתבטל.

        • טוראי בטיטו, אם הוא קרבי מגיע לו לצאת בדיוק בגיל הזה לפנסיה

          אמיר, ת''א מרכז, 14/08/09 15:36

          מסכים איתך שאם הוא לא קרבי זה לא צודק, אבל אם הוא קרבי...מגיע גם מגיע....האם אתה לא שהית במחיצת משפחתך עד גיל 45, סיכנת את חייך, לא ישנת בלילות...כדי להגן על עם ישראל..יום יום...שעה שעה...

          תירגע ומהר

          • מה זהקרבי? אלוף המחסומים או מפציץ אזרחים? (ל''ת)

            אמת מארץ תצמח, 14/08/09 17:46

          • נרגעתי

            טוראי בטיטו, 14/08/09 20:45

            הזכרתי כמה אלפי ש''ח הוא עושה בחודש וכמה יחכו לו עד הפנסיה שלו ונרגעתי. אנחנו עושים להם טובה שמחזיקים אותם בצבא ולא להפך. צבא הקבע הוא מקלט של הלא מוכשרים והלא מתאימים בחברה הישראלית.

            • ומי אתה מוכשר שכמוך? עובד שכיר דרג ז' בחברה שמייצרת פלסטיק למחשבים? (ל''ת)

              אמיר, גטו ת''א מרכז , 14/08/09 21:45

            • בוא נביא עובדים זרים בתור צבא!

              שם, 14/08/09 21:58

              ברגע שירצו זכויות, נגרש אותם אחד אחד.

      • אתה לא משלם יותר מס מאזרח רגיל אז אל תבכה

        הצופה הנאמן, 14/08/09 13:36

        כאיש קבע בפנסיה אתה לא משלם מס מוגדל. פשוט נעשה לך תאום ומס וממשכורתך מנוכה המס בהתאם - בדיוק כמו לשאר אזרחי המדינה. אולי התרגלתה בזמן שירותך הצבאי לשלם מס מופחת - מס בריאות הוא דוגמא אחת, אבל כפי שאמר טוראי בטיטו לו אף אחד לא נותן לצאת לפנסיה בגיל 43 כמו לך.