• 38.

    כל מילה בסלע..... (ל''ת)

    חילוני ירושלמי, 28/08/09 14:35

  • 37.

    מאמר חשוב, צריך לפרסם אותו בעמוד הראשי (ל''ת)

    איש, 16/08/09 09:53

  • 36.

    תמיכה במאמר

    גדי בשארי, 13/08/09 14:21

    שמחתי לקרוא את הכתבה וברצוני לחזק את הכותב ולהביע תמיכה אין ספק שיש ציבור גדול מהמגזר החרדי שתורם ולא בה לביטוי בתקשורת

  • 35.

    כל הכבוד לאשר!

    מירר, 13/08/09 02:59

    אשר פריידי מראה שלא שכח את כישורו העיתונאי, מעבר לנימוקיו המשכנעים גם התנסחותו נעימה
    אולי שיתחיל לייעץ לפוליטקאים איך להתמודד עם ההסתה התקשורתית החילונית

  • 34.

    מאמר נכון ומדוייק ותשובה לכל המסתייגים

    בוגר מנהל עסקים-חשבונאות, 12/08/09 16:57

    שלום לכולם

    המאמר שנכתב ע''י אשר פריד (להלן ''הכותב'') הוא נכון ומדוייק עובדתית ועל זה אין עוררין.
    בקשר לשאר הטענות הנכונות שהועלו כאן ע''י המגיבים כמו : ''שאר הציבור החרדי אינו תורם מאומה ורק חלק קטן זה שתורם'' או ''מערכת החינוך לא צריכה לתקצב מי שלא לומד לימודיים מועילים ומעשיים''
    אין ספק שאתם צודקים רק מה שבא לומר הכותב זה שישנה רוח אחרת ומגמה חדשה שהולכת וצוברת תאוצה ולמה לא ללתת לה חשיפה ראויה ואוהדת ?

  • 33.

    פשוט שוול, מערכת החינוך מתקצבת לפי תכנים ולא לפי ראש.

    ישראלי הגיוני , 12/08/09 12:52

    כל שקל שהולך לחינוך החרדי הוא בזבוז מוחלט! אין טעם לתקצב מוסדות המנפיקים בוגרים בורים שפרנסתם נופלת על כלל הציבור, להיפך יש "לייבש" מוסדות שכאלו. משרד החינוך מתקצב בתי ספר על פי התכנים שנלמדים בהם, אילו למדו החרדים מקצועות מועילים היו מקבלים את חלקם כשאר האוכלוסיה, אך הם מעדיפים לדבוק בחינוך מיושן, וגם על התקציב לא מוותרים.
    אילו היה קם בית ספר המלמד קוראן בלבד, העולה היה בדעת מישהו לתקצב בית ספר זה כבית ספר רגיל? ברור לכל כי לימוד במוסד שכזה הוא על אחריות המשתמש בלבד. כך גם החרדים מן הראוי שיבינו זאת.
    החרדים אינם מקופחים כלל, הם זכאים לחינוך ככל השאר, אך הם לא מנצלים זאת אלא מנסים לנתב את הכסף לצרכים אחרים על פי תועלתם האישית.

  • 32.

    חצי אמת! הצגה סלקטיבית של העובדות.

    דבורה, 11/08/09 17:27

    חלק נכון, וטוב שיש עלייה בתרומת החרדים לכלל. אך יש בהצגת הדברים עיוות של ממש. גם אותם חרדים שלא יכולים להתגייס בגלל גילם או מצבם המשפחתי מתנדבים. מה פירוש לא יכולים? בגיל שיכלו לתרום - הם לא מתגייסים. בגיל שנוח להם לעזוב את הישיבה ולעבוד, אז הם רוצים לתרום. אבל בתנאים אלו אין בהם כל תועלת לצבא!וגם האחרים שכן מתגייסים בגיל מבוגר - לכמה זמן? ומה הם כבר יכולים לעשות? בוודאי לא לסכן חיהם בשירות קרבי.

  • 31.

    מרגש לקרוא. תודה! (ל''ת)

    נימרוד תל אביב, 11/08/09 15:55

  • 30.

    טוב לשמוע על החרדים הללו

    יצחק, 11/08/09 10:55

    אבל, הם מיעוט שבמיעוט. אם מספר האוכלוסין בישראל הוא כשמונה מיליון, ומהם החרדים הם 10%, הרי שבחשבון פשוט מדובר באוכלוסיה של שמונה מאות אלף איש לפחות. ומהם מתגייסים או תורמים לחברה בדרכים אחרות כחמש פלוגות בלבד. היינו כ- 1000 איש. יוצא מכך, ששיעור המכבדים את המדינה ומוסדותיה הוא פחות מ - פרומיל. אומנם שיעור התורמים לחברה נמצא בעלייה, אבל הוא עדיין אפסי לחלוטין.
    ובאשר לתקציב החינוך אתה כותב : ''במדינה דמוקרטית המקיימת שיוויון זכויות מלא לאזרחיה ללא הבדלי דת גזע ומין ואשר זכויות יסוד אלו מעוגנות בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו''. אבל משמיט בכוונה את העובדה שזכויות קשורות במילוי חובות. אם פחות מפרומיל אחד, מהחברה החרדית משתתף בתרומה החברתית הכללית, לעניות דעתי מגיע להם אותו יחס בזכויות. לא יותר. כלומר: מתוך תקציב חינוך של כשני מיליארד ש''ח מגיע להם פחות ממאתיים מילוין ולא יותר. והנה הם גוזלים מקופת הציבור פי שלוש ממה שמגיע להם. יתירה מכך, במוסדות החינוך שלהם, יש מגמה אנטי ישראלית, אנטי ציונית מוצהרת. יוצא מכך, שמשלם המיסים החילוני מממן מכיסו את חיסול המדינה ופגיעה באושיותיה. חבל שכך הם פני הדברים. אבל האיום החרדי על קיום חברה חופשית בישראל הוא ממשי

  • 29.

    זה ברור ששרוב רובם של החרדים הם אנשי חוק

    בוקסר , 11/08/09 08:49

    לומדים (לא רק תורה) עובדים ודי הרבה גם משרתים בצבא..אבל התקשורת אוהבת את ההומויים "המסכנים"
    להוציא את נטורי קרטה העלובים

  • 28.

    השינאה החרדית לציונות הפכה לעגל הזהב -נקודה (ל''ת)

    נחמיה , 11/08/09 08:19

    • ולאתאיסטים הבזויים יש טעם לחיים בלי השנאה לחרדים? (ל''ת)

      מור-לוד , 11/08/09 09:23

      • אתאיסטים בזויים? לא יפה.. אין לנו שנאה לחרדים אלא רחמים ותקוה שתשתנו (ל''ת)

        אתאיסטיק, 11/11/09 15:31

    • ציונות,עם ישראל,יהודי,כנסת,משכן,ארץ ישראל וכו' הם מושגים דתיים! (ל''ת)

      מור-לוד , 11/08/09 09:24

      • כולנו יודעים מה ה"ציונות" בצביעותה עשתה להם.... (ל''ת)

        מור-לוד , 11/08/09 09:26

  • 27.

    נכון ב-100%

    ישראל, 11/08/09 07:42

    לפני כמה חודשים הגרוטאה שלי - גולף 97 נתקעה מספר פעמים , עמדתי ליד המכונית ממתין לגרר או לחבר שהתקשרתי אליו שיבוא ויחלץ אותי , ותמיד אבל תמיד עצרו לידי רק חרדים ושאלו עם אני צריך עזרה , כן , חברל'ך רק חרדים עצרו והציעו עזרה , אז בבקשה להיות אמיתיים,
    אההה כן , אני אוכל כל מה שזז , ועם הוא לא זז אני מזיז ואוכל,
    וכמו כן , אני גר בגבעת משואה בירושלים המעוז האחרון של החילוניים.

    • החסד היחידי אצל החילונים הוא המתת "חסד".... (ל''ת)

      מור-לוד , 11/08/09 09:21

  • 26.

    זו הבעיה כשמתעוררים מאוחר בסוף ישארו לבד לשרת את ה

    רן, 11/08/09 07:33

    המדינה כשהחילוניים ישבו להם בשינקין לאכול שינקן

  • 25.

    השמאל המשת"פ הורס כל חלקה טובה במדינה....תפרגנו לפחות (ל''ת)

    zoro22 , 11/08/09 07:01

  • 24.

    הצגה מניפולטייבת של עובדות מסולפות!! החרדים כציבור פרזיטים וחסרי בושה. (ל''ת)

    דניאל איש חמודות, 11/08/09 05:15

    • מי שחסר בושה הוא האתאיסט החילוני ששדד מהערבי את אדמתו,החוצה למינכן! (ל''ת)

      מור-לוד , 11/08/09 09:21

  • 23.

    תןך 20 שנה אנחנו הרוב

    חרדי, 11/08/09 04:58

    חילונים צבועים שכמותכם הסיבה היחידה שאתם בארץ כי לא הצלחתם להוציא דרכון אחר
    אנחנו פה כי זה שלנו

  • 22.

    סתם כתבה של מתחזה (ל''ת)

    אגגדיר , 11/08/09 04:34

  • 21.

    די די טיפש אתה לא מייצג אותנו החרדים . חרדי בעצם קיומו הוא אנטי תזה לש

    אגגדיר , 11/08/09 03:45

    לשחיתות החילונית

    • הוא אנטי תזה לשחיתות החילונית . שעה של לימוד תורה שווה 3 שנות שירות בצ (ל''ת)

      אגגדיר , 11/08/09 03:46

  • 20.

    יפה מאוד אהבתי כל מילה....אחד שמשרת בצבא נשואי + 2 (ל''ת)

    עמי, 11/08/09 03:06

  • 19.

    700 מיליון.?! גם זה יותר מידי

    דניאל, 11/08/09 02:59

    למה שילמדו במסגרת שונה מכל הילדים? רוצים תורה? אין בעיה בערב.

    אבל תנו לילדים את הזכות לדעת גאורפיה, ספרות עיברית (לא רק תנ''ך) ביולוגיה, מתמטיקה, אזרחות! תנו להם סיכוי הוגן להצליח גם אחרי התיכון!

    חוץ מיזה שהילד החילוני בסופו של דבר מחזיר את כל ההשקעה למדינה ואפילו יותר מאלפי אחוזים, אם זה השירות הצבאי, תשלום מיסים ועבודה במקצוע שמפתח את המדינה.



    מה אחוז משלמי המיסים בבני ברק בקרב בעלי העסקים? פעם אחרונה שמס הכנסה ניסו להכנס לשם פיצצו ניידת משטרה באבנים אחרי שהאחרונה ניסת להוציא את הפקידים משם...

    נכון, מתגייסים לנחל אבל באמא שלכם איזה אחוז מהאוכלוסיה החרדים הם? 1?2? 2 פלוגות זה 140-150 איש, תעשו את החשבון.

  • 18.

    כ"כ נכון. (ל''ת)

    oriyaza1 , 11/08/09 01:18

  • 17.

    אתה צודק, אבל....

    katif , 11/08/09 01:10

    על החרדים להשתתף יותר בחיי המדינה
    למורת רוחם של החילוניים.

  • 16.

    עדיין מספרי המשתמטים הם אדירים

    רפול, 11/08/09 01:10

    אכן זה נכון יש יותר ויותר חרדים בצבא.אבל עדיין כמות המשתמטים אדירה ואין רואים אותם ביחידות הלוחמות למעט הנחל החרדי שברובו מורכב מכיפות סרוגות

    • ומי ישמור על היהדות? בולסי החזרזירים ובועלי הנדות? (ל''ת)

      מור-לוד , 11/08/09 09:19

  • 15.

    גנבים

    חרדן, 11/08/09 00:52

    למה כל החרדים גנבים?

    • ולמה כל החילונים אומרים שהם אורנג אוטנגים משופרים? (ל''ת)

      מור-לוד , 11/08/09 09:17

      • אני לא מצפה מלודאית להבין משהו  (ל''ת)

        תל אביבי, 11/11/09 15:33

  • 14.

    חילונים וחרדים כולם אנשים

    י.א, 11/08/09 00:38

    זה פשוט חוצפה כך לצאת בכל מה שאפשר על החרדים הם סחטנים פרזתיים אברכים ובתחלס הם אנשי האמת בלי התורה שלהם הרבה דברים בצהל לא היו מתרחשים וארץ ישראל נתנה ליהודי האמתי ולא ליהודי שמנסה להתחכות לגוי

  • 13.

    הבורות לפעמים מסוכנת יותר וחבל שלא יודעים על חרדים כלום (ל''ת)

    עמירן, 11/08/09 00:14

  • 12.

    איטי מדי.

    איציק-עכו, 10/08/09 23:43

    אכן בשנים האחרונות ישנה עלייה מתונה ויפה של חרדים התמתגייסים לצה''ל וכל חיילותיו נפתחים בפניהם,ועלייה מתונה ביציאה לעבודה(הודות לביבי-2003) אך עדיין הדרך ארוכה. רובם המכריע עדיין לא הצטרף למעגל הנתינה והחמור ביותר שאין משקיעים בהשכלת העתיד למען אלפי ילדיהם,שיהפכו לאנשים משכילים,חרוצים ומפרנסים לצד היותם חרדים. עובדה המסכנת את עתידה של המדינה.

    • מה לעשות שעתידה של היהדות חשוב מעתידה של המדינה (ל''ת)

      מור-לוד , 11/08/09 09:17

    • לא מדינת ישראל שמרה על העם היהודי והיהדות 3300 שנה אלא תורת ישראל! (ל''ת)

      מור-לוד , 11/08/09 09:18

      • היהדות לא שמרה על ישראל אלא השכיחה את הרגש הלאומי והובילה לשואה

        השני מהאמצע, 11/08/09 21:13

        אלה שמרדו בדת המסורתית הקימו את מדינת ישראל והחזירו את העם היהודי לצורתו הנורמלית.

  • 11.

    אתה צודק מליון אחוז

    חיים134 , 10/08/09 23:39

    מי שבאמת מכיר את החרדים מקרוב ולא מהתקשורת יודע שהמדינה לא יכולה להתקיים בלעדיהם רוב ארגוני החסד במדינה מנוהלים בידי חרדים כן כן וחוץ מזה הנתונים בכתבה מדברים בעד עצמם.

  • 10.

    שיחקת אותה! כל הכבוד!!

    דתיה, 10/08/09 23:27

    להפיץ להפיץ להפיץ!

  • 9.

    אין עוררין שיש בין החרדים אנשים טובים ותורמים אבל רובם פרזיטים, לעומת

    ירושלמי, 10/08/09 23:23

    זאת אין עוררין שבין החילונים/דתיים/מסורתיים יש אנשים פרזיטים, אבל רובם אזרחים מן השורה.
    החברה החרדית בהגדרתה (ולא בצורה פרטנית של כל חרד וחרד) אינה נוטלת חלק פעיל במשימות הלאומיות (צבא, עבודה ומסים).

    • שמירת היהדות היא אידיאל, על מדינת כל אזרחיה לך תתאבד אתה... (ל''ת)

      מור-לוד , 11/08/09 09:14

  • 8.

    תלמדו מתימטיקה ואנגלית והתקציב שתקבלו יהיה שווה

    פלוני, 10/08/09 23:18

    אתם בחרתם ללכת בדרך הקלוקלת של ההיפרדות והפרטה של המוסדות שלכם לפרטיים, בלי מתימטיקה ואנגלית כיום אדם לא יכול הלתקדם בעולם המודרני, גם היהודים אז למדו ארמית ואת הפילוסופיה של סוקרטס דיי לפארנויה, הרחוב הישראלי לא יאכל אתכם.

    • היהדות חשובה יותר ממדינת ישראל ומי ששומר עליה הם רק החרדים! (ל''ת)

      מור-לוד , 11/08/09 09:13

    • מי שמר על העם היהודי 3300 שנה? מדינת ישראל או תורת ישראל?! (ל''ת)

      מור-לוד , 11/08/09 09:13

  • 7.

    סדום החילונית שהאלימות והעריות הם לה לאלוקים ממש מתרגשת מהטענות שלך... (ל''ת)

    מור-לוד , 10/08/09 22:25

    • לקח למשטרה שעה אחת לאתר את החייל מהנח''ל החרדי

      האקר בשרות השב''כ, 10/08/09 23:38

      אתה יכול לשנות את הכינוי שלך חמש פעמים ביום, לא אחת ליום כמו שאתה עושה בחודש האחרון. למשטרה יקח פחות משעה לאתר אותך. ה-IP שלך כבר במסד הנתונים של המחלקה היהודית.

      תמשיך עם ההסתה שלך אחי, תמשיך...

      • מעודי לא החלפתי את הכינוי שלי ומי שמסתתר כאן זה אתה, נכון צבוע נאלח? (ל''ת)

        מור-לוד , 11/08/09 09:10

      • הלואי והיה לי זמן לכתוב כפי שיש לגבלסים הקוראים ללא הרף לרצח חרדים... (ל''ת)

        מור-לוד , 11/08/09 09:12

    • 10 מילחמות ב70 שנה טפו שונא ישראל ורק טענות -בכיין קוקסינל (ל''ת)

      נחמיה , 11/08/09 08:18

      • צריך עזרה בניסוח? (ל''ת)

        מור-לוד , 11/08/09 09:12

  • 6.

    החילונים מפחדים פחד מוות מזה שהחרדים יהיו נורמלים (ל''ת)

    מוטי, 10/08/09 22:24

    • לו לומדי התורה היו"נורמלים" עם ישראל ממזמן היה תעסוקה לארכאולוגים בלבד (ל''ת)

      מור-לוד , 10/08/09 22:36

    • אני מפחד מהשיטה הדתית המתירה התרות מוסריות לעצמה (ל''ת)

      השני מהאמצע, 11/08/09 06:33

      • והשימפנזה האבולוציונית מסוגלת בכלל להסביר את הכורח שבמושג "מוסר"? (ל''ת)

        מור-לוד , 11/08/09 09:08

        • המוסר ערך בפני עצמו, מתקיים בכל חברות בעולם. הדת מכרמת בו

          השני מהאמצע, 11/08/09 21:09

          בין אם זה כמרים פדופיליים, חרדים מרעיבי ילדים או מוסלמים המטיפים לרצח.

      • מי שטוען שהאדם הוא גוש בשר מהלך ותו לא לא יכול להיות מוסרי באמת! (ל''ת)

        מור-לוד , 11/08/09 09:09

  • 5.

    אתה מחניף לחברה שהפכה את הרצח לאומנות? שהנוער שלה הוא מהאלימים בעולם?! (ל''ת)

    מור-לוד , 10/08/09 22:16

    • רצח לאומנות? על מה את מדברת?

      חבל שאנשים אומרים שטויות, 10/08/09 23:09

      בן אדם דתי הוא בן אדם ששומר תורה ומצוות

      אחת המצוות הבסיסיות ביותר היא לא תרצח

      בן אדם שרוצח אינו דתי.

    • דווקא לפי מה שזכור לי, עוד לא נתקלנו ברוצחים חרדים...

      מיני מיי, 10/08/09 23:28

      אלא אם כן הרוצח של ההומואים הוא חרדי ואתה יודע דברים שאנחנו לא יודעים.

      סחטיין על הידענות!

      • בתור חוזר בתשובה אני מגנה את האמרה

        גלעד, 11/08/09 08:22

        ''בן אדם שרוצח אינו דתי''

        זה כמו לומר ''יהודי הוא לא אונס שודד גונב''

        צריך להכיר בכך שגם בתוכינו הדתיים/חרדים יש אנשים טובים ויש גם רעים.

        אף אחד לא מושלם.

    • יש לך הוכחות להאשמות או סתם לשון הרע? (ל''ת)

      עמית, 11/08/09 00:13

    • 10 מילחמות ב70 שנה ועוד יש לו טענות -לך כבר דרעק (ל''ת)

      נחמיה , 11/08/09 08:16

    • זה בסך הכל מה שהחרדים חושבים על החילוניים, מה לעשות, בורות (ל''ת)

      השני מהאמצע, 11/08/09 21:11

  • 4.

    למלחמת מצווה כולם יוצאים- כלה מחופתה וחרדי מסטנדרו

    אבישי- לאגגדיר, 10/08/09 21:55

    יכול להיות באמת ששעה של לימוד תורה שווה יותר מ3 שנים של שירות צבאי, אבל כנראה לא בעיניו של הקב''ה..
    כל כך הרבה ציווים יש על ירושת הארץ קיימים ''בואו ורשו את הארץ'',''עלה רש'',וכן הרוב המוחלט של ספר דברים מדבר רק על זה..
    כנראה שמתי שהקב''ה מצווה על ירושת הארץ הוא לא מתכוון שתלמד תורה שעה במקום זה.. או שאולי יש לך איזה חידוש מעניין..

    • איזה גאון אתה!רק הזאטוטים המפדלניקים יודעים מה שכל גדולי התורה שכחו! (ל''ת)

      מור-לוד , 10/08/09 22:17

      • אוויל

        יהונתן, ת''א, 10/08/09 23:04

        זה שגדולי התורה סוגרים אתכם בישיבות זה לא בגלל חשיבותו של לימוד התורה. הם יודעים היטב שהתורה דורשת להילחם על הארץ. הסיבה היא שהם יודעים שהחינוך החרדי כל כך שקרי ומטופש, שאין שום סיכוי שהוא יחזיק מעמד בלי סגר בנוסח צפון קוריאה על צעירי החברה החרדית. ממש כמו שבמזרח גרמניה היו צריכים להקים חומה כדי למנוע מהצעירים לברוח למערב, אך במערב לא היה שום צורך בחומה כדי להשאיר שם את האנשים.

        • היהדות שרדה בגלל גדולי ישראל ולא בגלל מוקיונים שלוקחיםאת העםהזה לאבדון (ל''ת)

          מור-לוד , 11/08/09 09:03

        • את הדאגה לשמירת ההלכה השאר לחרדים, נראה שהדתילונים לא ממש בכיוון (ל''ת)

          מור-לוד , 11/08/09 09:05

        • עסוק בתנועות הרפורמיות אצלך ואת היהדות הנח לחרדים הם יודעים לשמור עליה (ל''ת)

          מור-לוד , 11/08/09 09:07

      • ליך ליך לוכלוך- מורלוד הנבל שונא ישראל -ליך ליך (ל''ת)

        נחמיה , 11/08/09 08:14

        • חוץ מלזהם את פיך בקללות יש לך משהו נוסף? (ל''ת)

          מור-לוד , 11/08/09 09:02

    • על "ירושת" זוללי החזירים את הארץ אומר הנביא "מי בקש מכם רמוס חצריי?" (ל''ת)

      מור-לוד , 10/08/09 22:19

      • ''גדולי תורה שכחו''

        אבישי-זאטוט מפדלני''ק למור- בריסקאי גאה, 11/08/09 23:24

        כפי הנראה לפתוח ספר וללמוד לא בא בחשבון אצלך כי אצלך רק מה שאומרים לך אתה עושה.. הבעיה שגם את זה אתה לא יודע, לפני 400 שנה התנבא הבית יוסף בשבועות לפני תלמידיו שהגיע הזמן לעלות לארץ וכן הגר''א לפני מ200 שנה ובאמת עלו לארץ תלמידיו.. אולי תוכל לפרט לי על רבנים שהתנגדו לציונות??? או שתסבור צדיק שכמותך בפני המפדלניק הקטן שבחייו עוד לא הספיק ללמוד כלום שהם לא נחשבים לגדולי תורה. זה דבר ראשון- דבר שני-ראינו איך ''יהדות הבנוקרים'' שרדה את האמנסיפציה (הקניית זכויות) שהתחוללה באירופה.. עם שלם של תלמידי חכמים התבולל והמסיבה הפשוטה- החינוך החרדי לא נתן לאישיותם מקום להתבטא בחיים.. הם לא הבינו איך הרא''ש והתוספות מצליחים להתבטא בחייהם..
        נ.ב הייתי שמח שתפסיק לשרשר תגובות כמו ילד ולהתחיל לענות ברצינות.

  • 3.

    רק מתי מעט בצבא - השאר פרזיטים אוכלי קצבאות

    דג מדבר, 10/08/09 20:14

    אם יש 10% חרדים בצבא יש פחות מאחוז!!!

    • ושודד האדמות החילוי הנאלח יכול להסביר מה הוא עושה פה ולא במינכן? (ל''ת)

      מור-לוד , 10/08/09 22:34

      • מורלוד אתה בעצמך שודד אדמות מעצם נוכחותך הנאלחת בא"י (ל''ת)

        נחמיה , 11/08/09 08:12

        • בזמן הצהרת בלפור היו כאן 600 אלף ערבים ו 60 אלף יהודים!מי הגזלן כאן?! (ל''ת)

          מור-לוד , 11/08/09 09:00

    • נלך לשיטתך גם אם אינה נכונה, הם מתוקצבים בפחות מ-1% מתקציב המדינה. (ל''ת)

      דינ-טל, 11/08/09 08:46

      • יש חישוב או סברת כרס בלבד? (ל''ת)

        דג מדבר, 11/08/09 10:32

  • 2.

    מה אתה מתחנף לשלטון המושחת החרדים תורמים לעם היהודי בלימוד תורה (ל''ת)

    אגגדיר , 10/08/09 17:26

    • שעה של לימוד תורה שווה יותר מ 3 שנים של שירות צבאי (ל''ת)

      אגגדיר , 10/08/09 17:26

      • לומדים לעשות קומבינות

        דני, 11/08/09 01:26

        פחות משעה אחת של קומבינה וזה כאילו עשית 3 שנים

  • 1.

    תקציב המדינה 316 מיליארד ש"ח מזה הולכים 3 מיליארד לחרדים פחות מאחוז!

    יוני דוד , 10/08/09 17:23

    זה פרזיטים?

    • החילונים חושבים שהכסף של אבא שלהם, "רק" הם משלמים מיסים-בולשביקים... (ל''ת)

      מור-לוד , 10/08/09 22:22

      • הכסף באמת של אבא שלנו!!!!

        חילוני, 11/08/09 04:24

        זה נכון!!!!!!!!!
        רק אנחנו משלמים מיסים, מיסים שמבוזבזים על כך שאתם תוכלו ללמוד בישיבות שלכם, להשתמט מהצבא ולא לתרום כלום למדינה!!!!!

        • אולי תלמד חשבון סוף סוף ותבין שמה שהם מקבלים אינו משתווה

          דינ-טל, 11/08/09 08:44

          אפילו לא לחלקם בתשלום המיסים.

        • שטוף מוח עלוב!רוב הדתיים עובדים ולא רוצים שכספם יועבר לתרבות המזוהמת (ל''ת)

          מור-לוד , 11/08/09 08:56

        • אחוז אפסי של מצביעי ש"ס לומדים בכוללים, אבל מה לעובדות ולשטופי מוח? (ל''ת)

          מור-לוד , 11/08/09 08:57

          • חבל על האנרגיה שלך (ל''ת)

            אתאיסטיק, 11/11/09 15:35