• 56.

    יישר כוח + תוספת....

    נוקי, 10/08/09 17:43

    כמובן מידע חשוב ביותר בכל ניתו שכלי של הבעייה...

    וכמו כן הארוע שחיסל (לא בהשמדה אלא בגירוש) את קהילת יהודי עזה גם הוא היה תוך מאורעות תרפ''ט. בית הכנסת הגדול של עזה (המשמש היום מסגד!) הוא מרשים ביותר. נא להוסיף גם מידע זה...

  • 55.

    זה לא משנה את העובדה ששולטים בעם כבוש ומדוכא, שחרר את פלסטין (ל''ת)

    עמודי , 10/08/09 15:31

  • 54.

    ארז, אתה טועה

    ישראלי הגיוני , 10/08/09 13:48

    ליהודים אין זכות לחיות! לא בארץ ישראל ולא בחוץ לארץ. לכן, מעשי הטבח הם מוצדקים ומתבקשים. הדבר היחיד שמתיר ליהודי לחיות זה דעות ליברליות ושמאליות שתומכות בערבים וברוצחים!
    כי רק לשמאלנים מותר לדבר, להסית ולסייע לרוצחים, ליהודים אסור!

  • 53.

    זה רק מראה כמה שטויות מדברים בשמאל על ההתנחלויות כמכשול לשלום

    אשר יאיר סוזין, 10/08/09 13:23

    מאז ומתמיד רצו הערבים לגרש אותנו וללחום בנו בלי קשר ל''כיבוש'' ולצה''ל.

  • 52.

    מאמר מעולה

    אזרח מודאג, 10/08/09 10:44

    תודה לאל שיש בישראל את ארז תדמור: קול שפוי בים של תקשורת צבועה ושמאלנית.

  • 51.

    מאמר נהדר, אדפיס בכמה עותקים ואחלק לתלמידים (ל''ת)

    רונן, 10/08/09 09:33

  • 50.

    קדמו לאירועי תרפ''ט. מאורעות תרפ''א, ומאורעות תר''פ. הגורם העיקרי לכולם.

    או אנחנו או הם., 10/08/09 07:50

    היא ההבנה הערבית שהציונות חוזרת לארץ ישראל, והיא עשירה באנשים ובכספים שיאפשרו לה לרכוש ולהשתלט על אדמת הארץ.ובנוסף הציונות זוכה להכרה ותמיכה ממרבית ארצות העולם.והחלום הערבי על מלכות פייסל בכל סוריה הרחבה כתחליף לשלטון התורכי נגוזה.

    • אנא עבור שוב על ספרי ההסטוריה שברשותך

      משה, 16/08/09 03:04

      המנהיגות הערבית (בתחילה) קיבלו בברכה את ההתישבות היהודית.
      עד שהבינו את הסכנה שבזה כלפי משטר הדיכוי שלהם עצמם כלפי אחיהם וכלפי כוחם השלטוני במובנים אחרים.

  • 49.

    חוזרים לשפיות. (ל''ת)

    אמיר ב. , 10/08/09 05:22

  • 48.

    זה כלום לעומת מה שיקרה אם יום אחד תהיה להם הזדמנות שנייה!

    שגיב א., 10/08/09 04:51

    אם השמאלנים רק יכלו לדמיין מה הבן לאדנים האלה עושים להומואים וכאלה שמגכחים על אללה ואוכלים חזיר...

  • 47.

    מצדיעה!

    pr, 10/08/09 02:11

    מזמן לא קראתי מאמר כל כך חכם וכל כך שפוי.
    תודה!!!

  • 46.

    מצדיעה!

    pr, 10/08/09 02:07

    מזמן לא קראתי מאמר כל כך חכם וכל כך שפוי.
    תודה!!!

  • 45.

    מאמר חשוב - כל הכבוד ארז (ל''ת)

    בעז, 10/08/09 01:55

  • 44.

    ארז, שוב ,נעים לקרוא את הטורים שלך.... (ל''ת)

    mairmair , 10/08/09 01:02

  • 43.

    היכן הוא אותו הקראי המיתקרא תותח קדוש ?למה פרס לא הגיע לאזכרה ?

    כיכר מלכי ישראל, 10/08/09 00:47

    התותח הקדוש לא יהודי.....ופרס עסוק עם הנגרים..להוציא את יושבי הארונות החוצה...

  • 42.

    לערבים צריך להציע אוטונומיה או גרוש

    ג'קסון , 10/08/09 00:44

    לא מתוך רוע אלא על מנת לפתור את הבעיה.לשפוך דם של יהודים זאת לא זכות לגיטימית.גם באופן טופוגרפי טבעי שהנהר יהיה הגבול.

  • 41.

    אפשר לחפש את מקור הסיכסוך,

    מוצי, 10/08/09 00:42

    ואפשר לחפש את הפתרון.

    • איך תמצא פתרון אם אינך יודע מה הבעיה

      איינשטיין, 10/08/09 08:02

      לא פלא שאתם מביאים פתרונות שלא פותרים דבר ושהתשובותשאתם ממציאים לכל עניין אינן מן העניין. סרטן אוחז לכם בגוף ואתם משקים אותו בפפסי. אכן פתרון מעולה.

      • איינשטיין חביבי, לא סרטן ולא פפסי.

        מוצי, 10/08/09 22:30

        העניין הוא הההדגשים,
        אפשר לשים את פתרון הסיכסוך כמטרה,
        ואפשר לשים את לימוד כל הרוע שעברנו כמטרה,
        אפשר לקחת את תלמידי בתי הספר למחנות ההשמדה באירופה, ואפשר להפגיש התלמידים עם אנשים שהצילו יהודים,
        צריך לדעת כל מה שהיה,
        אך צריך לשאוף לחיים טובים יותר בעתיד,ולא רק לשבט שלך,
        בשם הדאגה לשבט, השמידו מליוני אנשים,
        כשנחשוב על פתרון הוגן לכולם,יהיה סיכוי לחיים טובים יותר.

        • את הנסוי הזה אנו רואים ביום-יום

          משה, 16/08/09 03:09

          ישנה דרך שמנסה להביא לפתרון ע''י התעלמות מהרקע של הסכסוך - עד כדי טשטוש מכוון של שורשו (על-ידי אותם אנשים - כלפי הציבור), הוא נקרא ''אוסלו'' והמשכיו הרבים.
          ניתן לעצום עיניים ולאמר שהרוק הוא גשם והבעל המכה לא באמת מתכוון אבל שניינו יודעים שזה לא יפתור כלום..
          הדרך לפתרון היא דבר ראשון להבין מה הם הגורמים.
          הדרך לכך היא לימוד יסודי של ההסטוריה.

    • ואתה מציע להפריד בין השניים?! טיפת תבונה! (ל''ת)

      משה, 16/08/09 03:05

  • 40.

    עכשיו שצרת החינוך תמיר מאחורינו, אולי יתחילו ללמד (ל''ת)

    את הדברים האלה בבי''ס, 10/08/09 00:35

  • 39.

    רוב יהודי חברון שנטבחו היו בארץ הרבה יותר זמן מרוב הערבים..

    ציוני , 10/08/09 00:27

    שטבחו בהם.

    • אמת לאמיתה.

      צדק צדק תרדוף, 10/08/09 00:32

      מרבית תושבי חברון הערבים הגיעו לארץ ישראל בסוף המאה ה-18 ובתחילת המאה ה-19 כשהארץ טמנה בחובה הזדמנויות כלכליות טובות בהרבה מאשר בארצות הערביות הסמוכות שסבלו מעוני חריף, בערות ומחלות. עד כמה שהארץ היתה שוממה יחסית, היהודים הצליחו להפריח אותה מספיק כדי למשוך לכאן חמישה פועלים ערבים על כל עולה יהודי. את הפרטים האמיתיים אפשר לקרוא בספרה של ג'ואן פיטרס, מאז ומקדם.

    • ואני לא מבין מה זה משנה אם זה מתחילת 48 או מתחילת 20..

      ציוני , 10/08/09 00:34

      בכל מקרה הערבים הם אלה שיוצאים התוקפן האכזרי.
      ב29 היה את מה שתיארת (ערבים הרגו יהודים בארץ ישראל גם עוד הרבה לפני כן)

      ב48 הייתה מלחמה של המוני ערבים.. ערביי הארץ ו5 צבאות ערב שכנות..
      שפתחו מלחמה במטרה -מוצהרת- לעשות רצח עם ביהודים.
      מה ששולל להם כל זכות (מוסרית.. לא משפטית או חוקית כמו שכמה ניסו לטעון) להתבכיין על השלכותיה של המלחמה.
      באותה מידה שלמשפחות של מיליוני חיילים גרמנים שלבטח סבלו סבל אוביקטיבי כתוצאה מאובדן יקירהם - אין להם שמץ של זכות לבכות אותם.. כי הם יצאו למלחמת רצחי עם ארורה.

  • 38.

    אירועי הטבח ככל שהיו אכזריים

    ביל בול, 10/08/09 00:24

    לא מוכיחים מה שאתה רוצה להוכיח,
    הם מוכיחים כי האדם יכול להיות אכזרי,
    הם מוכיחים כי האדם הוא יצור שיבטי,היכול להתלהק עם השבט,כנגד השבט השני,
    הם אולי מוכיחים כי יש קבוצות אנשים המועדות למעשים אכזריים יותר מקבוצות אחרות,
    הם גם אולי מוכיחים כי קדושת החיים מחייבת אנשים לחשוב על ביטחונם, ולהתכונן לגרוע מכל,
    אירועי תרפ''ט אינם סותרים הטענה,כי פתרון הסיכסוך תלוי בפתרון בעית הפליטים שנוצרה במלחמת השחרור.

    • אין בעיית פליטים

      איתי, 10/08/09 13:40

      אין שום בעיית פליטים. זו המצאה של המוסלמים לטובת המערכה הנוספת שלהם על איסלום ארץ ישראל.
      בטח לא בעיה שלנו.
      מי שקם מיוזמתו ללא התגרות וניסה להשמיד אותנו איבד את כל זכויותיו.
      מלחמה זו מלחמה, לפעמים אתה מפסיד, לפעמים אתה מנצח.הם היו צריכים לחשוב על זה מראש, כעת שישאו באחריות למעשיהם.
      יתרה מכך, מי שעזב את ביתו כי צבאות ערב המליצו בפניו לעשות כן כדי שלא יפגע ויחזור לקבל את ביתו + ביתי היהודים, שיבוא בטענות לצבאות ערב, לא אלינו.

      • כיהודי ישראלי

        מיקלוש, 10/08/09 22:15

        כדאי לי לקחת אותך בכדי להכריע במחלוקת,
        אך יש הרבה אנשים, ובעיקר המשפט הבינלאומי,הרואה את טענותיך כלא רלוונטיות ...,התגוררו כאן אנשים, שבשעת מלחמה ברחו,
        על פי המשפט הבינלאומי לא מעניין עם הערבים אשמים בסכסוך,מעניין למי יש חזקה על שטח / בית מסוים.
        אין אפשרות להאשים אלפי אנשים במעשים שעונשם החרמת נכסים.
        ולכן העולם ימשיך ללחוץ עליך עד שתמצא פשרה הגיונית שבה יפוצו הפליטים,אם לא בהשבת כל נכסיהם,אז בפיצוי אחר שיהיה מקובל, לא רק עליך.

        • לא מדויק,העולם פועל בעיקר בהתאם לאינטרסים,לא ע'פ חוק בינלאומי.

          ziontrain, 11/08/09 15:04

          והראיה כמובן הם מליוני הודים ופקיסטנים שנאלצו לברוח במלחמת העצמאות בין המדינות,מליוני גרמנים שגורשו מפולין וצכיה אחרי מלחמת העולם השניה, ומאות אלפי יהודים שגורשו\\ברחו מהעולם הערבי....אף אחד מהם לא זכה לקבל אדמתו חזרה או פיצוי עבורה.

        • לא נכון ולא מדויק

          משה, 16/08/09 03:12

          ההגדרה המקובלת כל ''פליט'' באו''ם שונתה כלפי ארץ ישראל על-מנת לכלול אנשים רבים, לפאטים עיין בספרה של ג'אן פיטרס ''מאז ומקדם''.
          בקשר להשבת פליטים? עיין בתוצאות מלחמת העולם השניה...

  • 37.

    עבאס, פתח והראשות הפלשתינית הם המכשול לשלום

    ק סוקר, 10/08/09 00:04

    על ישראל לאפשר לחמס לסלק את עבאס ולרסק את הפתח, גם ביהודה ושומרון, בדרכם לביטולה של הרשות הפלשתינית ולמחיקתה ממפת ותודעת העולם.
    בכך תפתח הדרך לממלכת ירדן להשתלט על הענינים כמדינה היחידה של כל ערביי פלשתינה רבתי.
    משנפטרו מהרשות הפלשתינית, על ישראל וירדן להסכים על הגבול בינהן ביהודה ושומרון ואולי לותר על עזה למצרים שידעו לעשות שם סדר בלי בעיות.
    כל התושבים, יהודים וערבים, ימשיכו לחיות בשלום במקומותיהם ואף אחד לא יצטרך לזוז מביתו או מאדמתו. על ישראלים שיהפכו בכך לתושבי ממלכת ירדן לקבל זכויות ותנאים כמו של הערבים בישראל.
    ובא שלום על ארץ ישראל.

  • 36.

    שתי מדינות לשני עמים

    מדינאי חכם, 09/08/09 23:42

    אחת לשמאל ולערבים,והשניה ליהודים.

    • ענק (ל''ת)

      אזרח פשוט, 27/08/09 14:06

  • 35.

    כרגיל באנרג'י

    רונן גולדשטיין, 09/08/09 23:31

    חובבי חופש הביטוי עוסקים בסתימת פיות וצנזורים. למה שוללים ממני את זכות היסוד הזו- ''חופש הביטוי''?

  • 34.

    כמעט כל כלי התקשורת התעלמו מהתאריך

    נעם ארנון, 09/08/09 23:27

    היום (יום א', 9.8,)התקיימה אזכרה לנרצחי הפרעות בחברון. הודעתי לכל כלי התקשורת, ערוצי הטלויזיה, ואתרי האינטרנט. כמעט כולם התעלמו. מחר נוכל לראות מי מכלי התקשורת נאמן לאמת ההיסטורית (גם כשהיא, מה לעשות, לטובת היהודים) ומי מנסה לחפות על מעשי הזוועות של הפורעים הערבים. תחשבו על זה.

  • 33.

    הצטרפו לקבוצה בפייסבוק שמחרימה בר תל אביבי שמסרב לתת שירות לחיילים!

    מטרה חשובה! הלינק בפנים, 09/08/09 23:16

    https://www.facebook.com/group.php?gid=45989794981

  • 32.

    את הביטוי ''מתנחלים'' המציאו המתנחלים

    טברייני, 09/08/09 23:12

    ולא כשם גנאי כמובן, אלא לציון זיקתם עם בני-ישראל בימי יהושוע בן-נון. זו טעות אחת מצייגת במאמר המביש הזה: דמגוגיה שנועדה לזכות באהדה מצד ''שונאי השמאל'' ולגרוף מחיאות כפיים מהבבונים.

    כל אדם, אם יש בו טיפת שכל, יודע שלמצב הנוכחי אחראים גם הערבים וגם הישראלים. מאמרים מהסוג הזה נועדו רק לשלהב יצרים, להסית ולטמטם את המוח. בושה לפרסם.

    • ברור, כי ישראלים לא רוצים שלום

      משכך כאבים, 10/08/09 01:41

      וישראלים דוחים כל הצעה, גם בהדיבה שביותר. כי הישראלים מתפוצצים באוטובוסים בעזה וזורקים אבנים ודברים כבדים יותר על אוכלוסייה אזרחית ומתנהגים כמו חיות אדם...

  • 31.

    כל מילה בסלע (ל''ת)

    כל הכבוד, 09/08/09 23:08

  • 30.

    ממש גאון!ירידת מצרים ע'י בני יעקב מוכיחה שלובנגולו לא שכב עם אבותיו

    חואניטו המהלך, 09/08/09 23:05

    וגם לא עם בנותיו של נח!

  • 29.

    אירועי תרפ''ט זה לא בגלל ה''כיבוש הציוני''???

    אודי מאשקלון, 09/08/09 23:00

    איפה שלום עכשיו????

  • 28.

    כל מילה חקוקה בסלע! (ל''ת)

    יישר כוח!, 09/08/09 23:00

  • 27.

    תדמור, אני מתפלא עלייך.

    מוזר, 09/08/09 22:56

    מה חשבת, שהערבים צריכים לחכות למכה ניצחת מידי היהודים כדי להגיב? דווקא פעולה כזו, יזומה, מפתיעה, מלאת כוחנות, היא משהו שאדם כמוך אמור להעריך..

  • 26.

    רגע,

    מטנכל, 09/08/09 22:52

    אז גם את עופרת יצוקה אי אפשר לתרץ באיזה טיל מפגר, לא?
    וגם את לבנון השנייה אי אפשר לתרץ באיזו חטיפה קטנה, לא?
    וגם את ששת הימים אי אפשר לתרץ בקידום כוחות האויב, נכון?

    אז בעצם תדמור יישב ויחליט למי קזוס בלי, ולמי לא. הבנתי נכון??

    • לא ברור מה אתה רוצה (ל''ת)

      פ, 10/08/09 02:09

  • 25.

    המשיח האחרון ;יבנה המקדש בחייכון וביומייכון (ל''ת)

    נחמיה , 09/08/09 22:52

    • אני מעוניין להשקיע בנדל''ן בירושלים,

      מירו, 09/08/09 23:08

      מה זה יעשה למחירי הנדל''ן?

  • 24.

    זהו? זהו קצה קצהו של חוד המחט היחיד שמצאת?

    אוף, 09/08/09 22:48

    זה הכול?
    תמיד ימצאו דרך להאשים את היהודים?
    אם אתה צריך לנבור בקדחתנות בהיסטוריה כדי למצוא אירוע אחד ויחיד שמצדיק את עמדתך, נראה לי שאתה זה שצריך לעשות חושבים.

  • 23.

    בקשר לפתח תקווה

    עינבל אביטל, 09/08/09 22:45

    לפתח תקווה היו קבוצה לוחמים איכותית בראשות אברהם שפירא שכונה בפי ערביי האיזור ''מיכו'', והם רכבו על סוסים ונשאו נשקים, ולכל המסנגרים על הפורעים הערבים רק תזכרו שאותו שומר מהולל גישר בין חמולות של ערבים במקביל להגנה על הישוב.

    אני ממליצה לקוראים למצוא ולקרוא את הספר ''לשיכים בעיניכם''.  

  • 22.

    מי יכול לתת לי תשובה אשר תניח את הדעת-

    רונן גולדשטיין, 09/08/09 22:42

    מדוע צינזרתם את התגובה שלי ליריב אופנהיימר מתגובה 1?

  • 21.

    עובדות לא מעניין אנשים כפרס שטוען לא ללמוד מהיסטוריה (ל''ת)

    @ בנצי - א @, 09/08/09 22:38

  • 20.

    אז אין פלסטינים אחרים

    שמאלני הזוי ומת על ערביות, 09/08/09 22:38

    ואין גרמנים אחרים ואין ישראלים אחרים. יאללה מלחמה! איפה שופכים דם?

    העבר חשוב, אבל מי שלא מסוגל להבחין ששינויים מתחוללים - עדיף לא לא לחיות.

    שנא היום כי מחר תמות!

    • שכל לא קונים בשוק הכרמל!!!! (ל''ת)

      פ, 10/08/09 02:12

  • 19.

    בתקופה של תאוות בצע,

    פרנץ ק. , 09/08/09 22:29

    בתקופה של תאוות בצע, כאשר עיתונאים מוכרים את מצפונם לאיל הרייטינג, קולות כמו של ארז תדמור מחזירים את האמון באדם.

  • 18.

    שאלה ליריב אופנהיימר מתגובה 1

    רונן גולדשטיין, 09/08/09 22:23

    תגיד לי ''יהודי'' שכמוך- איך אתה מרגיש שאתה כותב ''נרטיב ציוני''? איזה רעד וחלחלה בטח עוברים עליך שאתה נאלץ בהזדמנויות שונות להגיד בפיך שלך את צמד המילים הזה,הא?
    תגיד את האמת-איך זה לזלזל בהתנשאות של אחד שמבין ויודע הכל,בנרטיב הציוני,ובאותה נשימה להצדיק כל טענה של הערבים?
    איזה מזל שהכותב לא מאשים את הערבים בפוגרומים באוקראינה?,באמת יש להם מזל
    לערבים שהוא לא מאשים אותם בפוגרומים באוקראינה,אבל מזל עוד יותר גדול יש להם לערבים,שיש להם ''יהודים'' כמוך וכמו אורי דיוויס ואורי אבנרי,שמהווים להם שופר בתוך ''הדמוקרטיה'' שלנו,לפרופוגנדה שלהם.

  • 17.

    מישהו יודע מה עשו לבת הרב מנו?

    mebulbal22 , 09/08/09 22:14

    באותו יום מר ונמהר אחזו 13 בהמות אדם בבת הרב מנו ואנסו אותה באכזריות בזה אחר זה, לאחר שרצחו את אביה בסכינים ובכריתת איברים.
    לאחר תום האונס האכזרי, הם תלו אותה על דלת ביתה, מרגליה, כשראשה כלפי מטה, ומתחתיה שמו פרימוס בוער, ונתנו לה למות בייסורים נוראיים, שארכו נצח.

    רק בהמות אדם מסוגלות למעשים כאלו,ורק חזירים מסוגלים להגן על חיות אלו, כפי שאנו רואים יום יום במעשיהם של כל אירגוני השמאל הקיצוני.

    כן, יריב, אתה שייך לקטגוריה...

    • מאיפה יש הפרטים שאתה כותב? (ל''ת)

      סקרן, 09/08/09 23:24

      • מסרט שהכינה נכדתה

        mebulbal22 , 10/08/09 11:05

        וממידע שפורסם על הסרט הזה באינטרנט.

  • 16.

    וזהו אותו אלון חילו

    התפוח לא נופל רחוק מהעץ., 09/08/09 22:11

    שציפי לבני בהיותה שרת החוץ בזמן מלחמת עופרת יצוקה ,שיגרה לאירופה להסביר את עמדת ישראל?

  • 15.

    ברור מותק, זה בסדר, אנחנו יודעים. (ל''ת)

    אזרחי ישראל שאינם בתקשורת, 09/08/09 22:09

  • 14.

    מאבק לאומי

    יואל, 09/08/09 21:30

    הכותב טועה ומטעה שהרי העימות איננו בית שתי מדינות אלא בין שתי תנועות לאומיות. בתחילה תנועה ערבית מול תנועה ציונית ולאחר הקמת המדינה והיווצרות הלאומיות הפלסטינית בין הציונות לבין התנועה הלאומית הפלסטינית. המאבק היה על אדמה ושליטה במרחב המכונה פלשתינה או ארץ ישראל וכו'. רק פשרה בין שתי התנועות הללו, שהן חילוניות במהותן, יכולה להביא לפתרון העימות הישראלי-פלסטיני העכשווי.

    • תנועות חילוניות במהותן?

      רונן גולדשטיין, 09/08/09 22:45

      שטויות שטובות לתעמולה ולא יותר מזה.
      תראה אותם את ''החילונים'' הפלשתינים כל פעם שהם מתכנסים בהמוניהם,מתפללים לאללה עם התנועה המוזרה הזו,כשמביאים את שני ידיהם לכיוון האוזניים,ואר כך מתכופפים וקמים מתכופפים וקמים,בלי הפסקה. אלו חילונים אלו?

    • יואל רוצה לשוב ולהיות ד'ימי - זה לא יקרה, הם ישחטו אותך (ל''ת)

      צליל, 09/08/09 22:48

    • אם גם ללתאור הסטורי מדויק אפשר אפשר לקרא הטעיה...

      זלמנוביץ ישראל, 09/08/09 23:18

      לא ברור מי המטעה כאן, מדובר על פרעות שעשו הערבים ביהודים בזמן שלטון האנגלים !

      בזמנו לא היה גירוש, כיבוש וכל סכסוך על קרקעות...

      פשרה ? הרי היהודים קיבלו בזמנו את תוכנית החלוקה של האו''מ ומי שלא היה מוכן להתפשר אז כמו היום הם דוקא הערבים...

      מה הייתה תוכנית החלוקה: חלק מהשטח: מדינה יהודית בשביל היהודים, והחלק האחר: מדינה ערבית בשביל הערבים.

      האם אתה מוכן לנקוב בקבוצה ערבית כל שהיא שמוכנה כבר להכיר בשטח שיוקצע ליהודים - כמדינת הלאום היהודי ???

      אז מי בדיוק המטעה...

    • תלמד לקרוא מטומטם!!!

      אויר , 09/08/09 23:59

      הוא מדגיש בדבריו - מדובר ביהודים שחיו פה המון שנים עוד לפני קום "תנועת הציונות" והם היו יהודים שחיו בשלום איתם ונכנעו תחת ידם -כמה מפגרים יש לנו אויי לנו...

    • יואל - אתה צודק.

      עוד יואל, 10/08/09 00:09

      שתי מדינות - מדינת העם היהודי ומדינת העם הפלסטיני. אין פתרון אחר.

  • 13.

    תודה לך, ארז.

    חיים, 09/08/09 21:28

    הארתה את עיני תדמור, על כך מגיע לך ''מברוק''!
    לא אכנס לעובדות היסטוריות של ארועי תרפ''ט:''האם האנגלים עמדו מהצד בשעת הטבח?''
    ''האם התושבים היהודים התגרו במקומיים?''
    ''האם היהודים סירבו להגן על עצמם?'' האמת,זה לא מענין אותי.
    אני מסיק מתוך הכתבה המלומדת שמחזקת את דעתי בשני עיקרים חשובים.
    1.היהודים חייבים להיות מוגנים כל הזמן ומעל לכל ספק שהם מוכרחים לעשות זאת בעצמם.
    2.על מנת להתגונן כראוי בכדי לחיות בביטחון סביר, נדרשת האוכלוסיה היהודית לחיות בריכוזים ובשטחי מחייה עם גבולות ברורים.

  • 12.

    תנו לנו עוד (ל''ת)

    כל הכבוד - מאמר מעולה! ! !, 09/08/09 21:23

  • 11.

    חבל שלא מזכירים את היום הזה בלוח השנה הישראלי

    גלעד, ירושלים, 09/08/09 21:05

    גם בלי שרת חינוך המכניסה את הנכבה לתכנית הלימודים, אם לא יהיו אירועים כאלו מצוינים בלוח השנה הלאומי הם ישכחו ואיתם גם הנרטיב הציוני ויאומץ הנרטיב הפלסטיני השקרי, הסלקטיבי.

    • בלוח השנה הישראלי

      4/11/95, 09/08/09 22:40

      תמצא רק איזכורים לרציחות של ''שמאלנים משלנו''.

  • 10.

    כתבה מעולה !!! (ל''ת)

    בועז נצר, 09/08/09 20:49

  • 9.

    רק הפרדה בנוסח קפריסין תביא ''שלום''. לנו ולהם אין מה לחפש ביחד. (ל''ת)

    רעמסס, 09/08/09 20:40

    • אף שמאלני לא יסכים להעברת הערבים ל"פלסטין"

      אמיר ש , 09/08/09 21:09

      בעוד על כולם (כל אלה המדברים על "שתי מדינות לשני עמים") מוסכמת שפלסטין תהיה יודן-ריין (נקייה מיהודים), הס מלהציע שישראל תהיה נקייה מערבים.

      ישראל תהיה עם 20% ערבים, ופלסטין תהיה עם 0% יהודים.

      וכך קיבלנו מדינה וחי לערבים, ומדינת תל אביב ליהודים ולעובדים הזרים.

      • יהודים שחיו בארץ ישראל מאות שנים לפני הופעת האיסלם לא יורשו לגור בה

        אמיר, גטו ת"א מרכז , 09/08/09 21:18

        השמאל הקיצוני תומך במדינה אולטרא-פאשיסטית על סף הנאציזם...מדינה נקייה מיהודים...המקום היחיד בעולם שיהודי לא יורשה להתגורר בו יהיה ארץ ישראל שחיו בה מאות בשנים לפני שמישהו הגה את המילה איסלם על פני כדור הארץ.

        • מסכים לגמרי רק שמדובר באלפי שנים ולא במאות

          אורן גלמן, 09/08/09 21:37

          האיסלאם נולד במאה השביעית לספירה. היהודים חיו בחברון וביהודה כבר לפני כ-3000 שנים ויותר.

      • אמיר ש- תיקון קטן

        mebulbal22 , 09/08/09 22:19

        השמאל הקיצוני האנטי ציוני, הוזה על מדינת פלסטין יודן ריין, ולצידה מדינת כלל אזרחיה, שאינה בהכרח יהודית.

        20 אחוז ערבים, זה המצב כיום, ויש אנשי שמאל שמוכנים לקבל מספר זה, אך יש כאלו שמוכנים גם להכניס לכאן מאות אלפי "פליטי נכבת 1948", ובכך לבטל את הרוב היהודי, ואת מדינת הלאום שלו.

        תשאל את חולות הנפש של "זוכרות". יש באתר שלהם כמה מאמרים מאירי עיניים על הכוונות האמתיות של השמאל הקיצוני בישראל.

        • צריך לטפל בשמאל ואז לגרש את הערבים! (ל''ת)

          השמאל הוא האויב., 09/08/09 22:46

      • שתי מדינות לשני עמים

        פתרון טוב ומציאותי ביותר., 09/08/09 22:25

        אחת לערבים ולשמאל,והשניה ליהודים.

  • 8.

    נאה דרשת! (ל''ת)

    tbenari , 09/08/09 20:36

  • 7.

    כל מילה בסלע. צריך לדעת את הדברים האלה ולזוכרם היטב. (ל''ת)

    דרור, 09/08/09 20:29

  • 6.

    לבקשת הקהל,שמות האנשים השנואים במדינת ישראל,כנסו

    שאבי מהעיריה , 09/08/09 20:13

    1 יריב אופנהימר-ראש האירגון האנטישמי תפס את מקומו הניצחי של ביילין כמקום ראשון
    2 יוסי ביילין-אחראי לרצח של כ 2000 יהודים
    3-פרופסור שטינהלר-שקורה לרצח מתנחלים
    4-האנטישמי גדעון לוי
    5-יוסי שריד -עדיין לא נס ליחו
    6-שולמית אלוני-עדין שנואה מאוד
    7-עמירה הס-שקבעה בbbc שאבנים לא פוגעות בשבוע שרצחו את התינוק יהודה שלנו
    8-עמנואל רוזו מהעיתונאים השנואים בארץ
    9-אבנון אברמוביץ ממציא האתרוג שמסמל את כל הגועל של תקשורת השמאל בארץ
    10-כרמית גיא-חברת ח"דש
    11-אברם בורג,האיש הצבוע ביותר בארץ
    12-הזמרת אחינועם נוני
    את הנשיא אובמה וחברי הכנסת הערבים לא ברשימה כמובן,אם השארתי מישהו בחוץ נא לתקן אותי ,כי יש הרבה מועמדים והנושא הוא נזיל

    • הפניה לקהל,וההתעסקות בשנאה,

      מוצי, 09/08/09 23:20

      היא מן צורה של מיצוי החיים.

    • איך שכחת את יורי פינס??!

      כוכי, 10/08/09 19:58

      מהר הקפץ אותו לרשימה,
      לפחות מקום שלישי!

    • מדוע אחינועם ניני? (ל''ת)

      נחום שחף, 27/08/09 14:07

  • 5.

    Arabs pogronms

    shalom golovey, 09/08/09 20:05

    You are wrong

    Trumpeldor and his people were merdered already in 1921

  • 4.

    מאמר מעולה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    צנחן מילואימניק, 09/08/09 20:01

    • תגובות מעולות (ל''ת)

      צוללן בפנסיה, 09/08/09 23:15

  • 3.

    יריב אופנהיימר לך תיתלונן אצל מאהדי -אוליי יסלח לך (ל''ת)

    נחמיה , 09/08/09 19:40

    • ------------כי אני -------לא--------------! (ל''ת)

      נחמיה , 09/08/09 19:41

      • ------------דם סמיך ממים------------ (ל''ת)

        נחמיה , 09/08/09 20:03

  • 2.

    אחלה כתבה- להפיץ! (ל''ת)

    מיכאל, 09/08/09 19:21

  • 1.

    אנא קרא את "ימי הכלניות" של תום שגב. כתבתך מלאה בהגזמות וסילופים

    יריב א. , 09/08/09 18:54

    הרבה מהעובדות נכונות. אבל בכוונה או מתוך חוסר ידע (אולי אי רצון לדעת), הכותב לא מספר את כל הסיפור על מה שקרה.
    סילוף שקרוב לעלילת דם זהו הטענה שהבריטים עמדו מהצד. זה אחד משקרי הנרטיב הציוני. וחבל לחזור על השקר הגדול. האמת היא בדיוק להיפך. הם ניסו להציל את יהודי חברון אבל לא היה להם מספיק שוטרים וחיילים. מפקדם אפילו קיבל ציון לשבח על מאמציו. מאות היהודים שניצלו חבים את חייהם ל 28 משפחות ערביות מחברון שהחביאו אותם תוך סיכון נפש. שאלת תם: איך זה שאין חסיד אומות העולם יהודי?) ודרך אגב רוב הפורעים לא היו מחברון.
    למה לא לציין כמה ערבים נהרגו, וכמה עברו התעללות כולל אונס? הרי העמידו לדין לא רק את הפורעים הערבים אלא כמה יהודים!!!
    אולי אני תמים לחשוב שהכותב בכלל מעוניין באמת אם היא לא מתיישבת עם דעתו הפוליטית.
    שרבוט יפה של ז'בוטינסקי שהיה מפורסם בסילופים מסוג זה.

    איזה מזל שהכותב לא מאשים את הערבים בפוגרומים באוקראינה.

    • כל הכבוד! (ל''ת)

      האסטרטג, 09/08/09 19:16

      • תקרא את התגובה של אמיר ש. ותבכה לאמא....

        אינה לך ואינה לך, 09/08/09 23:34

        זו פשוט בושה ההתלהבות שאתה מפגין כל פעם כשנדמה לך שעוד פעם הראו כמה ישראל היא מדינה רעה.
        זה שיריב לא דייק זה פרט שולי ולא צריך להתייחס אליו.
        תחזור לגן ולבית ספר, תתבגר קצת ותעבד את הטראומות שגרמו לך להיות כזה!!!
        עד אז תחסוך מאיתנו את השמחה לאיד הילדותית והמרושעת שלך.

    • לא הבנתי, אתה מכחיש את פרעות 1929 ביהודים. את השואה אתה גם מכחיש? (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 09/08/09 19:45

      • לא הבנתי, הדמגוגיה שלך היא מודעת או שאתה סתם טיפש? (ל''ת)

        שלמה טוקבק, 09/08/09 22:54

    • הנייר סובל הכל

      יובל, 09/08/09 19:46

      ואני דווקא מדבר אליך יריב.

      כמה קל בהינף הקלדה, לסתור ולהפריך עובדות היסטוריות ידועות.

      אוי על האומרים שחור על הלבן ועל הלבן שחור.

    • תגובתך פשוט נבזית. איך אתה משקר במצח נחושה בלי בושה?

      אמיר ש , 09/08/09 19:48

      הנה העובדות:
      1) מפקד משטרת חברון בעת הטבח היה הבריטי ריימונד אוסוואלד קפראטה. הוא השקיף על היהודים בבוז מכיוון שהם לא הראו נכונות להגן על עצמם.
      2) בשבת ב 24 לאוגוסט, ראשי הקהילה באו אליו, הוא סילק אותם בגסות ואמר להם להסתגר בבתיהם.
      3) רק לאחר שקפראטה נרגם באבנים ונפל מסוסו, הוא הורה לשוטרים החמושים לירות בפורעים.
      4) הבריטים סרבו לשלוח תגבורות למרות שקפראטה ביקש, רק באחרי הצהריים, לאחר שנרצחו עשרות יהודים, הם הואילו לשלוח 20 שוטרים.
      5) חלק מהשוטרים הבריטים היו ערבים, רק אחד יהודי.
      6) לא היו שום 28 משפחות של ערבים שהצילו יהודים. ידוע רק על ערבי אחד בשם אבו עיד זייתון שיצא חמוש להגנת היהודים, ונתן להם מקלט במרתף ביתו.

      באמת מעניין למה לא ציינת אתה כמה ערבים עברו התעללות כולל אונס. אולי בגלל שלא היו כאלה בחברון במאורעות תרפ"ט. הישוב היהודי שם לא נשא נשק, ולא היה בעמדת כוח, ולראיה נרצחו 67 איש ביום אחד. לכן ברור, שהיהודים לא היו בעמדה להתעלל בערבים כמו שאתה מפנטז. מה לעשות, המציאות יותר חזקה מהרצון שלך להכפיש את היהודים.

      השמאל הקיצוני האנטי ציוני כל כך חלש ועלוב, שאינו מסוגל להתקיים ללא תילי תילים של שקרים נבזיים.

      פעם הבאה שאתם קוראים מתלהם אנטי ציוני כמו יריב א, אל תאמינו למילה אחת שיוצאת מפיו בלי לבדוק כל דבר בדקדקנות.

      • אמיר ש- תודה!

        mebulbal22 , 09/08/09 22:08

        תשובה הולמת לפנטזיונרים שמאלניים, כדוגמת יריב אופנהיימר ודומיו.

        יישר כוח, ותודה על חידוד העובדות ההיסטוריות

    • הסיבה שאין חסיד אומות העולם יהודי היא

      איפי, 09/08/09 19:51

      בוא נאמץ את מוחנו יחד ונגיע לתשובה הברורה - יהודים מעניקים את התואר ''חסיד אומות העולם'' למישהו שהוא לא יהודי כי הם-הם ''אומות העולם''.
      קפיש?!
      קצת להפעיל את הראש לפני שכותבים תגובה ארוכה ומושקעת.

    • עדיין לא הצלחתה להפריך את הטענה המרכזית של המאמר והיא

      Ehad Haam-Zionist , 09/08/09 21:02

      שהסכסוך לא נובע מבעיה של שטחים או "פליטים" נצחיים אלא ממשהוא הרבה יותר עמוק.

      המאמר מפריך את הנרטיב השיקרי של השמאל !!ואני לא מדבר על השמאל הקיצוני והבוגד שאתה נימנה עליו.

      • עדיין אינך יודע שהשמאל נטפל לטפל,בנסיון להסית את הדיון מנקודות

        panacea , 09/08/09 21:35

        עליהן אין להם מספיק שקרים בנמצא?

    • אנא קרא את ''ההיסטוריונים החדשים'' של קראש

      תותים, 09/08/09 22:05

      לפני שאתה מביא הסברים מאנשים כמו שגב, למה שלא תקרא מה הם שווים בספר של אפרים קארש.

    • תום שגב אבי אבות ההיסטוריה המדומיינת

      ד.מוקרט, 09/08/09 22:24

      מאיפה הוצאת את הקישקוש הזה אנא ציטוטים לינק לא במילים שלך בבקשה.
      אמרת תום שגב אמרת פוסט ציוני -למה אתה מצפה ממכחיש המציאות.

    • אלו העובדות. תלמד ואל תטעה.

      נמאס מהשקרים, 09/08/09 22:32

      בתזכיר ששלח ''ועד פליטי חברון'' לנציב העליון, נאמר, בין השאר:

      הישוב בחברון
      [...] מאות שנים ישבנו בין ישוב מוסלמי, הרב מאתנו עשרות מונים, בשקט ובשלוה...אנו לא הרגזנו מעולם את שכנינו המוסלמים והתאמצנו תמיד לחיות אתם בשלום ובידידות, למרות הפגיעות והעלבונות שמצאונו פעם בפעם. רופא קהילתנו ובית המרקחת שלנו הושיטו להם עזרה. עניי המוסלמים מצאו אצלנו סעד ועזרה ביד נדיבה...
      בימים האחרונים הרגשנו שינוי לרעה ביחס החברונים אלינו... מבלי כל סיבה ותואנה מצדנו התחילו פרחחים מוסלמים עוד ביום ו', י' באב תרפ''ט [16 באוגוסט 1929], להרגיז אותנו ולאיים עלינו בטבח כללי...

      ההרג
      לקול פקודת המנהיגים התפלגו ההמונים הערבים לקבוצות קבוצות ופשטו על בתי היהודים... לתאר את אשר עשו זאבי ערבות פראים אלה בנשים, בילדים, בזקנים מחוסרי הגנה, לא יספיקו עשרות גיליונות. כל פצוע, כל הרוג, כל טבוח וכל אנוסה ומעונה יספרו בשפת הדממה והכאב את אשר עוללו להם...

      המושל והשוטרים
      כל התועבות הללו נעשו לעיני המושל והמשטרה, שטיילו בחוצות. המושל פירק מבעוד יום את הנשק מהשוטרים, למרות ידיעתו את המצב החמור. לפי הכרתנו, די היה באיום כל שהוא מצד הממשלה, או יריות בודדות, וההמון היה מתפזר. ורק לאחר ששחטו די, שדדו ואנסו, ובאו הפורעים להתנפל על קצין אנגלי - ירו יריות אחדות וההמון התפזר מיד.
      ולולא משפחות ערביות אחדות, אשר הגנו על היהודים, לא היתה נשארת נפש יהודי חיה בחברון. אחר מעשי הרצח והעינויים האלו אספו אותנו בבית הממשלה, מתים וחיים, פצועים וחולים יחד והיינו נתונים במצב סניטרי נורא, בסירחון, בלי מזון ובלי מים די. יחס הפקידים בבית הממשלה, חוץ מהפקיד פאטריטש, היה למטה מכול ביקורת. כך סבלנו ארבעה ימים עד אשר הובילו את שארית הפליטה לירושלים, בעירום ובחוסר כל.

      אנו מאשימים
      בשם 65 ההרוגים והטבוחים, 58 הפצועים וכמה יתומים ואלמנות שנשארו, ובשם שארית הפליטה השדודה והמעונה, אנו מאשימים:
      את הממשלה על שלא מלאה את חובתה ולא הגנה על תושבים שקטים מחוסרי הגנה.
      את המושל עבד-אללה קרדוס ואת המפקד קאפוראטו אשר שללו מאתנו כל דרך לבקש עזרה והגנה. רימו אותנו בהבטחות שווא ונתנו אפשרות לרוצחים לרצוח ולשודדים לשדוד.
      את המשטרה על שלא מלאה את חובתה והתייחסה אלינו בגסות ובבוז.
      את שליחי המופתי והמועצה המוסלמית... שהכריזו על הטבח והתירו את השוד והאונס.
      וגם את תושבי חברון (חוץ ממשפחות אחדות) על שלא קמו לעזרת אחים שכנים כמצוות הקוראן ולא הצילו את היושבים איתם לבטח זה מאות בשנים...
      בכבוד רב
      ועד פליטי חברון

    • אתה שנוא ומוקצה מחמת מיאוס. נמאסת כבר,עשה טובה קח חופשה וסע

      ציונית גאה, 09/08/09 22:38

      לבקר את חבריך השמאלנים האנטישמים באירופה.נמאס לקרוא את הגיגיך ההזויים.

    • לקרוא את ימי הכלניות של תום שגב?

      למה מי זה תום שגב?, 09/08/09 22:57

      תום שגב הוא אנטישמי ואנטיציוני לא פחות ממך יריב אופנהיימר,אז אתה מציע לנו לקרוא את תום שגב? אפשר לחשוב שתום שגב הוא האורים והתומים של המפעל הציוני.

      • להגנת תום שגב

        p, 10/08/09 02:28

        אני משוכנעת שאתה טועה. אכן בעברו כתב תום שגב דברים שמן הסתם הוא מתחרט עליהם. יחד עם זאת האיש ציוני, חכם ,תרבותי ואוהב ישראל. חבל סתם להשמיצו. אין לנו כל כך הרבה אנשים ברמה כזו.
        להעמידו באותה שורה עם יריב אופנהיימר זה פשוט עוול. יריב פשוט לא ראוי.

    • אני קראתי את ימי הכלניות

      אלי, 09/08/09 23:20

      והעובדה שתום שגב מביא את הגירסה של המפקד הבריטי אינה הופכת אותה לגירסה הנכונה.

      כמה ערבים עברו התעללות ואונס בידי יהודים בחברון?

      אתה לא תמים, אתה שקרן עלוב.

    • אתה מייצג את האנגלים בהתנדבות או תמורת מענקים....

      זלמנוביץ ישראל, 09/08/09 23:32

      מה שייך לעניינינו עם האנגלים לא עזרו כי לא רצו או שלא עזרו כי לא היה להם כח ?

      מדובר כאן על יהודים שנרצחו בכל ארץ ישראל, בידי פורעים ערבים לפני ובלי שום קשר ל''נכבה''...

      אבל זו עלילה שפלה לעוות את האמת ולטעון שהיהודים פרעו בערבים במאורעות תרפ''ט!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • סילוף אופייני לשגב ולשמאל. נמאסתם! (ל''ת)

      ניר, 10/08/09 00:06

    • יריב, הרב עם כולם

      אור18, 10/08/09 00:12

      מצאת לך עץ גדול להתלות בו, תום שגב הענק ואוהב ישראל מושבע. לא לחינם הלכת אצלו, זרזירון קטן. שניכם, בושה לעם ולמדינה.

    • יריב למה אתה כאן?

      מרינה, 10/08/09 00:20

      לאופנהיימר - חבל להתייחס אליך נבל, אבל ראוי לציין שבתגובתך לא היכחשת את הנאמר בכתבה על הרציחות המזויעות , האונס, וההתעללויות שבצעו הערבים ביהודים, ללא כל התגרות.
      שים לב למה שכתבתי - לא היכחשת את האמור במאמר.

    • יש אנשים

      r, 10/08/09 02:31

      שמוחם מעוות. חבל בכלל להתווכח איתם. הרי כל אמת יעוות לפי צרכיו הפסיכולוגיים של שונא עצמו. מיותר.