• 49.

    נו אז הוא אסר אלה לא חושבים נורמלי זה אנשים בעלי ראש חלול ומלוכלך (ל''ת)

    רחלי, 15/06/10 15:40

  • 48.

    האמת היא ממש הפוכה

    ב. ינון, 10/08/09 20:29

    ראשית, הפרדה אולי היתה, אבל אפליה כלל וכלל. אלה שלא עברו לחסידי קיבלו מורות טובות יותר, שכר לימוד נמוך יותר, מבנה נוח יותר ועוד.
    ובאשר להפרדה, כל כוונת המתלוננים הייתה להנציח הפרדה מוחלטת על ידי סגירת בית הספר (לא את החסידי...אלא דוקא את זה שבו לומדות בצוותא בנות כל העדות?!?) כדי להקים בית ספר ספרדי על טהרת הגזענות, שבו לא תהיה שום תלמידה או מורה אשכנזיה.
    ואכן, למחרת פסק הדין, יצאה המרצע מן הסק והוכרז על הקמת בית ספר כזה.

  • 47.

    שינאת חינם (ל''ת)

    אביחיל, 09/08/09 17:06

  • 46.

    יש פה מפגר 1 מאפגניסטן שעונה תשובות כל הזמן בשם האשכנזים (ל''ת)

    אגגדיר , 09/08/09 06:01

  • 45.

    הייתי לא מזמן במזרח אירופה וראיתי את הבול פגיעה של אבא שלך האוסט יודה (ל''ת)

    אגגדיר , 09/08/09 05:45

  • 44.

    אגדיר , תגיד תודה לאשכנזים שלמדו אותך מה זה נייר טואלט . (ל''ת)

    מוישל'ה, אשכנזי שמחנך ערסים פרימיטיבים, 08/08/09 22:48

    • אולי די עם השנאה והגזענות? אולי יתביישו קצת כל הכותבים פה

      אשקלוני, 09/08/09 01:02

      ספרדים ואשכנזיים, האין אנו עם אחד?

      הלאה הגזענות

      אחים אנחנו

    • הייתי לא מזמן במזרח אירופה וראיתי את הבול פגיעה של אבא שלך האוסט יודה

      אגגדיר , 09/08/09 05:45

      45.הייתי לא מזמן במזרח אירופה וראיתי את הבול פגיעה של אבא שלך האוסט יודה

    • תחזור למערה באפגניסטן השיעור בא"ב מתחיל (ל''ת)

      אגגדיר , 09/08/09 05:57

  • 43.

    למזרח אירופים יש חוצפה הם לא אשכנזים הם אוסט יודן פרימיטיבים (ל''ת)

    אגגדיר , 08/08/09 00:00

  • 42.

    ספרדים תפסיקו להיות נחמדים נאיבים תתנקו דחוף מהבוזבוזים האלה (ל''ת)

    אגגדיר , 07/08/09 20:38

    • תבנו עולם דתי שלכם לבד הם שחצנים בדם כמו כוי ששונא יהודי (ל''ת)

      אגגדיר , 07/08/09 20:39

      • הייחוס היהודי שלהם רעוע ביותר הנביא ישעיה אומר עליהם ....

        אגגדיר , 07/08/09 20:42

        "גלות ישראל אשר כנענים עד אשכנז"
        הוא קורה להם כנענים

        • שלום לך- בור ועם הארץ! -''הוא קורה להם.....''קודם תילמד עברית! (ל''ת)

          בשם הציבור הנאור, 08/08/09 12:36

          • בור ועם הארץ זה מושג תלמודי שמתייחס רק לחמור כמוך שלא לומד תורה (ל''ת)

            אגגדיר , 09/08/09 05:50

      • שלום לך- תת רמה! (ל''ת)

        בשם הציבור הנאור, 08/08/09 12:34

        • תת רמה !! תתייחס לרמה של ישעיה הנביא ולא לדבר שולי ! בשם הציבור היהודי (ל''ת)

          אגגדיר , 09/08/09 05:52

    • שלום לך- מטומטם! (ל''ת)

      בשם הציבור הנאור, 08/08/09 12:34

      • בשם הציבור היהודי - ישראל היא לא מקום לבוזבוזים כנענים (ל''ת)

        אגגדיר , 09/08/09 05:53

  • 41.

    יישר כח לבית המשפט באופן יוצא דופן עשה את מלאכתו כהלכה [תרתי משמע]

    שמואל כהן, 07/08/09 04:54

    הנושא צריך להיות מוכרע בחוק מפורש אשר גם יטל אחריות אישית למפירים אותו
    מי שרוצה להתגדר באופן מגזרי טהור שיתכבד לפתוח בית ספר פרטי ויממן אותו כפי שירצה מכספים פרטיים.

  • 40.

    מי יודע איזו מפלגה הכי שנואה על החילונים האשכנזים? .... ש''ס! ש''ס! ש''ס! (ל''ת)

    כמובן שהם הצווחנים הגדולים ביותר כנגד הגזענות..., 07/08/09 00:01

    • תגיד לי גאון הדור - אתה מודע לזה שש"ס היא מפלגה גזענית בהגדרתה?

      רות מאור , 08/08/09 22:11

      תאר לעצמך שקבוצת אשכנזים הייתה מקימה מפלגה, לא היית מפסיק לקונן תחת כל עץ רענן.
      אז מה בדיוק את רוצה?

    • אבו גיהד תחזור למערה באפגניסטן (ל''ת)

      אגגדיר , 09/08/09 06:04

  • 39.

    מה דעתכם?הבלטת מזרחיות מועילה או פוגעת בסיכויים להתקדם בחברה הישראלית? (ל''ת)

    אשמח להתיחסויות, 06/08/09 23:47

    • לדעתי

      Nov , 07/08/09 08:37

      לדעתי הבלטת מזרחיות פוגעת, אבל כשמפלים אותך לרעה עקב היותך מזרחי, אין לך ברירה אלא להבליט אותה כדי לנסות להוציא מתוק מעז.

      זאת דעתי, לפחות.

  • 38.

    האליטה השלטת בישראל לא בדיוק מתאפיינת במזרחיות והשופרות שלה בתקשורת (ל''ת)

    הצבועה גם לא מתאפיינים במזרחיות יתירה...., 06/08/09 23:43

    • גמרת כבר עם מתקפת התגובות שורה אחת שלך? (ל''ת)

      ****כאן אמורים לכתוב שם לא תגובה****, 07/08/09 00:18

  • 37.

    כל מזרחי חילוני יודע שככל שתרבותו המזרחית מודחקת כך יש לו סיכוי להתקדם (ל''ת)

    הגזענות מושרשת בחברה החילונית לא פחות, 06/08/09 23:40

  • 36.

    הספרדים מוכיחים בהדחפויותיהם כי המוסדות הספרדים נחותים ביחס לאשכנזים (ל''ת)

    הספרדים בהתנהגותם מוכיחים את טענות האשכנזים, 06/08/09 23:39

    • טענות האשכנזים ??? ממתי את אשכנזי ? אתה אוסט יודה פרימטיבי מכפר טאטרי

      אגגדיר , 08/08/09 00:34

      או פולני או השד יודע מאיזה מערה הגעת

  • 35.

    במעוז האשכנזיות החילונית שמאלנית (האדם ה''נאור'') מטיפים כנגד גזענות (ל''ת)

    לצביעות אין תחתית?!!!, 06/08/09 23:35

    • נכון, מטיפים נגד גזענות וגם מיישמים.

      רות מאור , 08/08/09 22:16

      מה לא בסדר בזה? נראה לי שכך צריך להיות.
      נ.ב. איפה זה המעוז הזה? למה לא מספרים לי כלום? גם אני אשכנזיה (לא, אגגדיר, לא אוסט יודין - לא שזה עניינך) שמאלנית ולא יודעת איפה המעוז?

  • 34.

    לספרדים: אם לא רוצים אתכם למה אתם מנסים להידחף בכח? (ל''ת)

    תסמונת האשה המוכה..., 06/08/09 23:30

    • לאשכנזים אין בכלל ייחוס הם שייכים לכוזזרים או לכנענים (ל''ת)

      אגגדיר , 08/08/09 00:01

  • 33.

    לספרדים לא הייתה מעולם מסורת של ''חרדיות'' והם למדו זאת מהאשכנזים !

    יעקב איכנבאום ,ירושלים, 06/08/09 23:08

    המסורת המזרחית תמיד הייתה מתונה וסובלנית ובוודאי לא פאנטית וקיצונית ליטאית וחסידית.

    • מה אתה מערבב את הספרדים עם המזרחיים הספרדים הם מערביים (ל''ת)

      אגגדיר , 07/08/09 23:55

  • 32.

    הבעייה היא שהשסניקים מתחפשים לליטאים אשכנזים ומתחננים שהאשכנזים יקבלו

    המזרחיים המשוכנזים מש''ס גורמים לכל הבעיות !, 06/08/09 23:06

    את ילדיהם !

    • כאילו להיות חרדי אשכנזי זה איזשהוא מודל לחיקוי...

      מיתמית , 06/08/09 23:27

      חחחחחחחחחח

      • אם תלמדי קצת תורה ותתחילי לעסוק בתכלית החיים שלך תביני אולי במה מדובר (ל''ת)

        בינתיים את סתם שימפנזה שרודפת אחר סיפוק דחפים, 06/08/09 23:41

        • או שתסתום או שאני יתחיל לצטט את חכמי אירופה מה הם כותבים עליכם

          אגגדיר , 08/08/09 00:02

          יבוזבוז ברברי אוסט יודה

          • סתום, סתום את פיך אידיוט! -בושה וחרפה לאינטלגנציה המזרחית! (ל''ת)

            ירדנה, 08/08/09 12:45

            • אבו גיהד תחזור למערה באפגניסטן (ל''ת)

              אגגדיר , 09/08/09 06:03

      • ברור לגמרי שזה מודל לחיקוי על ידי תלמידות ותלמידי ש''ס העושים הכל

        כדי להתקבל בבתי-ספר,סמינרים,וישיבות אשכנזיות., 06/08/09 23:42

        עדיף שלא תתערבי בנושאים שאין לך בהם מושג קלוש.

    • אתם לא אשכנזים האשכנזים באשכנז אתם אוסט יודן פרימיטיבים מאיזה כפר

      אגגדיר , 07/08/09 23:57

      בפולין או אוקראינה
      או טטרים או כוזזרים
      שבו בשקט אפילו ייחוס אין לכם

      • פעם מטומטם - תמיד מטומטם! (ל''ת)

        בכפר שלנו אחותך היתה הכובסת, 08/08/09 12:47

        • אבו גיהד תחזור למערה באפגניסטן (ל''ת)

          אגגדיר , 09/08/09 06:03

  • 31.

    אני לא מבין למה אנחנו חייבים לקבל ספרדיות למגזר האשכנזי ? הרי יש לכם

    איצ'ה וולקוביץ' ,בני ברק, 06/08/09 23:02

    המנהגים שלכם מחכמי ספרד ,יש לכם פוסקים משלכם ,מדוע אתם רוצים לדבוק דווקא בתרבות שלנו ולהיטמע בנו ? יש לכם תרבות יפה כל כך עם חכמים כמו הרב עובדיה ועוד ,מדוע לזנוח כל זאת ולעבור למחנה שלנו?מפני שאני חוזר בתשובה -למדתי בתיכו החילוני את המאמרים של אחד העם ׁׁ(אשר גינזבורג),ובאחד מהם הוא כותב על ''חיקוי והתבוללות'' -זה בדיוק מה שאתם עושים לבנותיכם המסכנות-מכריחים אותן ללמוד את המנהגים האשכנזים ,וכשהן חוזרות הביתה-שוד ושבר -אבא מנהיג את הבית אחרת לגמרי.אני גם מודיע כאן שאיני רוצה כלה ספרדית לבני האשכנזי-הוא צריך להתחתן עם כלה שבאה עם אותם סוגי מנהגים ותרבות.
    סליחה ,ספרדים,היכן כאן ''החזרת עטרה ליושנה'' שלכם ?תתביישו !

    • אל דאגה זה ממש הדדי

      ספרדי, 07/08/09 00:05

      הייתי עושה קריעה אם הבת שלי היתה מתחנת חס ושלום עם מישהו אשכנזי השם ירחם
      ואני גם בדעה באופן כללי שספרדים צריכים לחנך את בניהם במסורת אבותיהם ולא לקלקל אותם במוסדות אשכנטוזים שכל מה שחשוב שם זה כמה כסף יש להורים או איך מתלבשים בקיצור יש לי בחילה מהמוסדות שלהם

    • אני לא מבין למה מוסדות חינוך צריכים בכלל להיות נפרדים

      Nov , 07/08/09 08:35

      הרי חילוקי המנהגים ופסקי ההלכה בין ספרדים לאשכנזיים לא שונים בהרבה מאלה שבין הליטאים לחסידים, או בין חסידי חב"ד לחסידי וויז'ניץ. אז מה, נקים בית ספר לכל פלג ותת-חצר חסידית?

    • ןלא עולה על דעתך שגם לבן שלך יש מילה בתרנגולת? (ל''ת)

      דודיק, 07/08/09 15:59

  • 30.

    כל מה שלמדתם מהשואה זה ((((( ס ל ק צ יה )))))))

    יאיר, 06/08/09 20:29

    תתבישו לכם בגלל אנשים כמוכם באה שואה על עם ישראל


    סלקציה זה מה שלמדתם באירופה

    • הם למדו עוד כמה דברים

      מיתמית , 06/08/09 23:30

      תורת הגזענות, תורת התעמולה (הסתה), תורת הכיבוש (קריית יובל) ההשתלטות והניצול (מרחב המחייה), בקיצור היה להם ממי ללמוד...

      • ומי לימד אתכם לגנוב, לרצוח, לאנוס, לשדוד, לדקור, להסתמם עד אבדן חושים (ל''ת)

        אה ?, 06/08/09 23:38

        • ולא רק בגלל שאתם צרכים לתרץ את הנבלות שלכם אתם בבעיה

          יאיר, 07/08/09 12:39

          אל תשכחו שאנחנו אור לגוים

          ואתם מתנהגים כמוהם

          מתכון בדוק לאנטישמיות

          תשאלו את הרב

      • רציחות, עבריינות, שפל מוסרי והתנהגות חייתית מאפיינים את החברה החילונית (ל''ת)

        גם הנאצים נהגו כך אז היה לכם ממי ללמוד הא?, 06/08/09 23:45

      • להזכירך, הגרמנים טענו נגד היהודים אותם טענות

        Nov , 07/08/09 08:32

        הגרמנים טענו שהיהודים משתלטים להם על מרחב המחיה, חודרים לשכונות שלהם ןמסכנים להם את טוהר הגזע. בדיוק כמו החילונים בקריית יובל ובית הכרם.

        החרדים לא נכנסו לשכונות הללו מתוך מזימה שטנית "להשתלט" ולסלק משם את החילונים. פשוט, נגמר להם המקום בשכונות שלהם, משום שהממשלה והעירייה לא אישרו להם לבנות דירות חדשות קרוב לעשור.

  • 29.

    מעניין באיזה תלבושת היו מלבישים את הבת שלי?

    ????, 06/08/09 19:45

    אמא ספרדיה ואבא אשכנזי.
    די עם הגזענות הפרמיטיבית הזאת.

    • אתה חילוני ולכן הם היו מלבישים אותה...

      מיתמית , 06/08/09 23:31

      בכותונת פסים..

      • נהדר! (ל''ת)

        דודיק, 07/08/09 15:49

  • 28.

    רבע מהתלמידות שם היו ספרדיות - וזה הרבה יותר מאשר בבג''צ!!! (ל''ת)

    שיטיפו קודם לעצמם, 06/08/09 18:49

    • מומלץ. (ל''ת)

      מני, 06/08/09 20:34

  • 27.

    מה יעשו כעת גזעני עמנואל?

    ספרדי שחור דחוי, 06/08/09 18:40

    את בית הספר המפלה והגזעני הזה הם הקימו כדי להיפרד מהספרדים כשטיעוניהם המזעזעים הם שהספרדים אינם מחונכים והם מקולקלים וללא תקנה. גם כך בית הספר האשכנזי (בשילוב עם כמה ספרדיות נבחרות לצרכי פוליטיקה) לא סוחב, וחלק מהבנות האשכנזיות עזבו את הבית ספר, ולא תאמינו, נוסעות יום יום ללמוד בבני ברק...
    הברירות העומדות בפניהם כעת:
    1. להחזיר את המצב לקדמותו שבית הספר יהיה מעורב – ספרדים ואשכנזים יחד.
    2. להשאיר את המצב כמו שהוא – הפרדה גזעית.
    3. לפתוח בית ספר נפרד עבור האשכנזיות במסגרת פרטית ובלתי מתוקצבת.
    4. להביא לכך שהספרדים יפתחו בית ספר חדש, והאשכנזיות ישארו תחת החינוך העצמאי.
    5. להרים ידים ולעזוב את הישוב.
    חלופה 1 אינה סבירה. לאשכנזים המתנשאים לא יתאים לשלוח את הבנות לבית ספר ''מעורב'' יחד עם הספרדים הדוחים והלא מחונכים (איכס!). מה גם שהבנות הספרדיות שהם רוב מוחץ בכל כיתה יתייחסו למתנשאות האלו בסבר פנים יפות, אוהו יפות.
    חלופה 2 סבירה בהחלט. עם מעט תרגילים משפטיים וקשרים במקומות הנכונים אפשר למוסס את החלטת הבית הגבוה לצדק. אסור לשכוח שמאיר פורוש יושב במשרד החינוך והוא בולדוזר לא קטן.
    חלופה 3 אינה סבירה. מנין הבנות האשכנזיות בכל שמונת הכיתות גם יחד אינו עולה על 65, ואין לאף אחד בעמנואל כיסים מספיק עמוקים בכדי לממן בית ספר בהיקף שכזה. גם כך ארלה ושמוליק בקושי עומדים במשימות גיוס הכספים, כשמין הצד שניהם מגייסים בנפרד גם לכוללים בעמנואל.
    חלופה 4 סבירה. בדינאמיקה שנוצרה בעמנואל הספרדים עומדים לפתוח בית ספר חדש (תחת מעיין החינוך התורני או תחת גוף אחר), והאשכנזים יכולים להמשיך ולהחזיק את בית הספר גם במהלך השנה הקרובה. בחינוך העצמאי לא שלחו לעובדי בית הספר מכתבי פיטורין ולכן מוטלת עליהם חובה חוקית בלתי ניתנת לערעור להעסיק אותם בשכר מלא גם אם לא יהיה בית ספר בכלל.
    חלופה 5 מסתברת מאוד. הסלונימרס והברסלבים ושאר האשכנזים ירימו ידים ויראו שאין להם סיכוי, ופשוט ינטשו את הישוב. בסך הכל מדובר בכמה עשרות משפחות אשכנזיות מול כמה מאות משפחות ספרדיות. אז נכון שזינגר ומירב ושאר החברה ינסו לעצור את העזיבה, אך נראה שגורל האשכנזים הגזעניים בעמנואל נחרץ.
    לא נשכח ולא נסלח שרוב המורות בבית הספר הם אשכנזיות שבנותיהן למדו ב(יעני )מגמה. אין השפלה גדולה מזו שמורה אינה מביעה אימון בבית הספר ומזלזלת בבנות שאותם היא מחנכת, אבל בשביל המשכורת היא ממשיכה ללמד בו כרגיל.
    כל הכבוד לבית המשפט העליון שהעמיד את החינוך העצמאי על מקומו ודאג לאזרח הפשוט בשעת צרתו. כל הכבוד!

    • חלופה נוספת: בי''ס חב''ד.

      יהודית, 06/08/09 19:48

      שם לא מפרידים בין ספרדים ואשכנזים.

      • ומי שלא רוצה שביתו תתנצר מה יעשה? (ל''ת)

        חב''ד=נצרות, 06/08/09 22:54

      • נכון, לא מפרידים

        Nov , 07/08/09 08:29

        אבל מחנכים שהרבי שלהם הוא משיח וכמעט אלוהים (במחשבה שנייה, אני לא סגור על ה"כמעט").

    • ניתוח נכון ונבון

      עוד ספרדי, 06/08/09 19:50

      אבל כל עוד הספרדים הדתיים בארץ יתרפסו לפני החרדים האשכנזים ובעיקר - ילבשו את מלבושי השטייטל המזרח אירופאי מהמאה ה-18, אין להם עתיד. תתחילו קודם ''בהחזרת עטרה ליושנה'' תרתי משמע!

    • הגזענים יאכלו חרא

      ערס מרוקאי, 06/08/09 23:38

      זה מה שצריך לעשות להם 3 פעמים ביום.

  • 26.

    הדת היהודית הפכה כבר מזמן להיות חושך מוסרי לעולם ולכל מי שיודע איזה

    הדת הגזענית ביותר בתבל, 06/08/09 18:40

    הלכות גזעניות,מפלות,פוסלות יש כנגד נשים,חילונים,נכרים ומתירות רצח של מי שלא שומר מצוות.

    • למה אתה חושב אנטישמיות שיגשגה ומשגשגת? (ל''ת)

      טורקמדה, 06/08/09 19:51

      • האנטישמיות הגיעה לשיאה בגרמניה שבה מרבית היהודים היו מתבוללים

        לאנטישמיות פנים רבות, 07/08/09 00:52

        בימי הביניים כשהיהודים היו הרבה יותר ליברלים מהנוצרים ששרפו מכשפות הייתה אנטישמיות.
        אח''כ באשימו את היהודים בחוסר נאמנות ופרודוקטיביות כחסרי אדמה.
        אח''כ בפרודוקטיביות יתר ובהשפעה דולה מידי, אח''כ בעושר גדול מידי.
        היום שונאים אותנו בגלל שיש לנו אדמה ואנו מגינים עליה.

        מי שמחפש איזושהי חוקיות באנטישמיות ימצא אחת: תמיד היהודים אשמים ואידך זיל גמור.

        הכי מגוחך להאשים את חוקי הדת בכך, הם הרבה יותר ליברלים משאר הדתות אך השנאה איננה בהתאם.
        חוצמזה. מישהו באמת סבור שיש קשר בין הדת לבין טרוף המערכות המתרחש בציבור החרדי?
        יש קשר בין אפליה עדתית לבין הדת?
        בין הגנה על פדופילים ועל אם מתעללת לבין הדת?
        בין בין לבוש אירופאי ימי ביניימי שחור לבין הדת היהודית שקמה בארץ ישראל החצי-מדברית?

        אין פה שום קשר לדת, אלא לחברה מתבדלת שמגוננת על חבריה בכל מחיר מבלי לחפש צדק.

  • 25.

    לנתן מעלות"תליין היהודיות" משיח מחפש אותך (ל''ת)

    נחמיה , 06/08/09 18:25

    • ולא סתם משיח- אלא -המשיח האחרון (ל''ת)

      נחמיה , 06/08/09 18:26

      • סוף סוף הופיע מוליפו של שבתאי צבי (ל''ת)

        אמנון העירקי , 06/08/09 22:06

  • 24.

    מוטב יעשו הספרדים לו יהפכו לדתיים מודרנים ויקנו השכלה, חינוך ותרבות

    מרגנית, 06/08/09 18:06

    ולא יהפכו לחרדים.

    • להיות יהודים זה העיקר, ''השכלה'' ו''תרבות'' אינם מרגשים אותנו (ל''ת)

      שהרי גם הנאצים היו משכילים ותרבותיים..., 06/08/09 23:25

    • מוטב היה לו הפכו כל שעוני הכיס למחשבי על

      Nov , 07/08/09 08:25

      יש ספרדים שבחרו להיות "דתיים מודרניים", אם לא שמת לב. הם לרוב חובשים כיפות סרוגות ואת ילדיהם הם שולחים לחינוך הממ"ד. אני מכיר לא מעט כאלה אישית.

      עדיין, יש גם ספרדים שבחרו לשמור תורה ומצוות ללא פשרות, לחנך את ילדיהם חינוך תורני, לשלוח את בניהם לתלמודי תורה ולישיבות ואת בנותיהם לסמינרים חרדיים. זו בחירה שלהם וצריך לכבד אותה.

      וגם במוסדות החינוך החרדים רוכשים לא מעט השכלה, חינוך ותרבות, אם כי לאו דווקא השכלה, חינוך ותרבות חילוניים.

      זאת בניגוד ללא מעט ממוסדות החינוך החילונים, בהם רוכשים חלק גדול מההתלמידים חינוך לאלימות, למתירנות מינית ולהתפרקות מערכים.

      אז לכל צד יש יתרונות וחסרונות.

  • 23.

    ישמור אותי האל מפני האמונה. אשריי חילונית אתאיסטית אני. (ל''ת)

    ליבי, 06/08/09 18:03

    • אשרייך שהגעת מהג'ונגל ושאת לא יותר מאשר מין זואולוגי נוסף בעולם החי (ל''ת)

      אתאיזם זו אמונה מטורפת ומטומטמת, 06/08/09 23:24

    • אמן (ל''ת)

      רות מאור , 08/08/09 22:19

  • 22.

    גם אני כספרדיה אינני מעונינת שבתי תחשף לאורח החיים החסידי האשכנזי

    שושנה, 06/08/09 17:58

    ולא תקבל רעיונות הזרים להשקפותנו, אורח חיינו ומסורתנו.ובטח שלא לאורח חייו של פלג חסידי מתבדל כפי שמצויין בכתבה.

    • זה בסדר, אז מה הבעיה להיבדל? זה אינטרס של שני צדדים. (ל''ת)

      מני, 06/08/09 20:35

    • צודקת, זכותך לחנך את בתך לחשוב שהיא נחותה מהאשכנזים

      מיתמית , 06/08/09 23:26

      זכותו הבסיסית הראשונה של כל אדם היא להיות ...טיפש..

      • וזכותך הבסיסית והיחידה להיות מטומטמת! - זכותך! (ל''ת)

        מאירה, 08/08/09 12:56

    • אז בואו נקים בית ספר לכל הורה

      Nov , 07/08/09 08:20

      הרי כמעט אין שני הורים שהשקפותיהם, אורח חייהם והמסורת שלהם זהים בדיוק אלה לאלה.

  • 21.

    מרכז החינוך העצמאי לא עשה דבר למנוע את ההפרדה ...

    מיתמית , 06/08/09 17:57

    מרכז החינוך העצמאי הוא האבא והאמא של הגזענות, הוא המציא אותה, הוא שכלל אותה והוא שמר ותחזק אותה בחרדת קודש "אלוקית" .

    • ההפרדה היא דבר חיובי מאוד המאפשרת לתלמידות הספרדיות ללמוד

      לפי השקפתן., 06/08/09 23:48

      הבעיה היא שהן רוצות ללמוד דוקא בבית ספר של אשכנזיות, מטעמים השמורים עמהן...

      • אתה טועה

        Nov , 07/08/09 08:19

        אין הבדלים מהותיים בין "השקפה" אשכנזית לספרדית, כביכול, ההבדלים בין זרמים אשכנזיים מסויימים לאחרים הרבה יותר גדולים.

        העניין הוא שכאשר יוצרים הפרדה בין בתי"ס על בסיס עדתי, רמת ההוראה בבתי"ס ה"ספרדי" תמיד תהיה יותר נמוכה, יחסית לביה"ס ה"אשכנזי", שיקבל את המורות הכי טובות והתקציבים הכי גבוהים. בעברית פשוטה, זה נקרא אפלייה על רקע גזעי, ובמילה אחת: גזענות.

      • אולי כדאי שילמדו את השקפת הוריהן והשקפות שונות ואז יוכלו לבנות השקפה

        רות מאור , 08/08/09 22:20

        עצמאית.
        הרעיון הוא לא להיות שיות בעדר. הרעיון הוא לקבל כלים רבים ככל האפשר על מנת לגבש השקפת עולם.

  • 20.

    לא לחינם מתרפסים קברניטי ש''ס בפני האשכנזים ובלבד שיחנכו את ילדיהם (ל''ת)

    לופז , הפרענק המתרפס, 06/08/09 17:24

  • 19.

    מי זה בג''ץ שיפגע בגזענות הקדושה, ספינת הדגל של היהדות החרדית הנאמנה (ל''ת)

    בבה יגה, 06/08/09 17:22

  • 18.

    עכשיו נשאר לטפל בהפרדה הגזעית במועדונים!! (ל''ת)

    יוני, 06/08/09 16:54

    • שם זו אפלייה מעמדית.... (ל''ת)

      מיתמית , 06/08/09 17:53

      • האפלייה שם היא עדתית, גזענית לא פחות ומזכירה סלקציה (ל''ת)

        לא לברוח!, 06/08/09 23:27

  • 17.

    עוד מעט קט יאסרו על בני זוג מאותה עדה להינשא... (ל''ת)

    בבה יגה , 06/08/09 16:52

    • הם לא אוסרים.. אבל דה-פאקטו זה ''לא מקובל'' שספרדי ישא אשכנזייה

      אבי, 07/08/09 04:31

      המוסכמות החרדיות כ''כ נוקשות שגם אשכנזי עילג גמד וכבד פה [חלילה]לא יסכים לישא ספרדייה הכי 'מכובדת' ואם זה קרה, הכתם עליו בקהילתו מאוד ברור.

      הייתי חרדי בעבר, פרשתי בגלל האוירה העויינת בישיבה האשכנזית בה למדתי. זה לא היה עניין של התנגחויות אלא שינאה תיעוב או סתםזילזול כלפי ספרדי [פרנק כדבריהם] מוצלח ככל שיהיה.

      צורה לכם עאלק חרדים. אבי
      NRG תפרסמו את זה. רק אתם אלו שלא מצנזרים תגובות אמיתיות

      • לצערי, אתה צודק

        Nov , 07/08/09 08:15

        דווקא בישיבה בה אני למדתי למדו לא מעט בני עדות מזרח, וכמעט כולם גילו כשרון מעל לממוצע של הישיבה, רצינות, שקדנות והתמדה, וכן עדינות נפש ומידות טובות.

        למרות זאת, שמעתי לא מעט התבטאויות גזעניות מצד אחדים מחבריי לישיבה.

        ממש לאחרונה, חיתן מישהו מקרובי משפחתי את בנו עם בת למשפחה מרוקאית. את העלייה לתורה בשבת חתן הם ערכו בכותל. כששאלתי: למה לא בבית הכנסת השכונתי הקבוע, נעניתי כי זה בגלל שהכלה היא "פרענקית". הם הסכימו לשידוך רק משום שהבחור (האשכנזי) למד בישיבה חצי יום ועבד חצי יום.

        אז כן, הגזענות קיימת. ולא, היא לגמרי לא מוצדקת. הבעייה היא שאין לציבור החרדי האשכנזי מנהיג שבכוחו לשנות את זה, וכפי שזה נראה גם לא הולך לקום כזה עד ביאת משיח. הבשורה הטובה היא שבואו של המשיח כנראה די קרוב.

  • 16.

    עימנואל עיר של הפרדה וגזענות מגרשיםאת הספרדים מהעיר

    avi, 06/08/09 16:41

    בעימנואל מתנהגים כאילו אין דין ואין דיין בישראל, מגרשים מזרחיים בצבע כהה מהעיר ומוסדות החינוך, מעניין המפלגות הדתיות יודעות ועוברות לסדר היום צביעות לשמה.
    אין משכנתאות למזרחיים לקניית דירה בעיר.
    בשיתוף פעולה עם הבנקים הגנבים.
    מגרשים מורים מזרחיים בושה לעדה החרדית האשכנזית החולה,והמנווונת והעוורת

  • 15.

    יש להחזיר את הציבור הדתי-מזרחי לחיק הציונות הדתית. אלי ישי לטיפולך

    הם היו שם בעבר, 06/08/09 16:38

    אני מאמין שמרבית מצביעי ש''ס הם ציונים בנפשם שרק בשל האפליה שהייתה בשנות הקמת המדינה נדחקו לחיק החרדיות האשכנזית המתבדלת.
    עובדה שכל ח''כי ש''ס שירתו בצבא אך בניהם כבר לא. (שאגב מתקבלים בפרוטקציה למוסדות האשכנזיים).
    עדיין לא מאוחר לגרום להם לשוב. ש''ס מבחינה זו הרבה יותר מתונה מיהדות התורה ומצביעיה מעורבים בכל ההויה הישראלית (ולא גרים בגיטאות כמו האשכנזים).
    אני מאמין שאלי ישי הוא האיש המתאים להוביל מהלך שכזה, כשהוא מדבר אני שומע את אהבת המדינה מדברת מתוכו (בניגוד לעסקן הנכלולי אריה דרעי).
    המשך האפליה והגזענות מצד החרדים האשכנזים פועל במובן זה לטובת עם ישראל. שכן ככל שהסרדים ירגישו יותר דחויים בקרב החרדים, כך הם יתקרבו לעבר הציונות הדתית שהיא פתוחה ומקבלת ואפילו יוצאי אתיופיה מצאו במוסדותיה בית חם ולא נתקלו בשמץ של אפליה, אלא רק אהבה וקבלה.

    • הוצאת לי את המילים מהפה! ממליץ מאד! (ל''ת)

      עוד ספרדי, 06/08/09 19:52

    • אתה צודק אלא שגם הציונות הדתית צריכה לצאת מהדגם המזרוחניקי מפדלניקי

      ליאור, 06/08/09 20:40

      של שנות השישים כדי להיות מסוגלת להכיל בתוכה פשטות ותמימות כמו שיש בד''כ לספרדים.

      • היא כבר יצאה. תראו כמה מנדטים קיבלו משופמי ''הבית היהודי'' בבחירות

        האופטימי, 06/08/09 22:41

        חוץ מכמה ''כיסי התנגדות'' בפתח-תקוה ואלקנה ה''מיזרוחניקיות הישנה והטובה'' הולכת ונעלמת וטוב שכך. רוב הציבור הדתי מצביע למפלגות כלליות ואפילו האיחוד הלאומי לא מגדירים עצמם כמפלגה מגזרית.
        התהליך הזה מעיד על שינוי חיובי שהציבור הדתי לאומי עובר שמתבטא בחוסר התנשאות והתבדלות מגזרית ונכונות להיות חלק מכלל המדינה ולקבל את כל מרכיביה של החברה בישראל.

        בשום בית-ספר דתי (אולי חוץ מבפ''ת) לא יסרבו לקבל תלמיד על סמך עדת הוריו או שיוכם המיגזרי.

        הגיע הזמן להשים קץ להתפלגות ולמיגזריות בישראל. יש דעות שונות ודרכים שונות, אבל כולנו עם אחד

    • זה קצת בעייתי

      Nov , 07/08/09 08:03

      הציבור המזרחי, בעשורים האחרונים, חוזר לשורשיו הדתיים, לטוב או לרע. שורשים אלו עמוקים הרבה יותר ממה שיש למגזר הד"לי להציע להם.

      למשל, רמת לימוד הגמרא בישיבות קטנות הרבה יותר גבוהה מזו שבישיבה תיכונית ממוצעת.

      אם לא שמת לב, חלק גדול מציבור המצביעים של אגודת ישראל גם הוא ציוני, לא פחות מציבור מצביעי ש"ס. עדיין, לא אלו ולא אלו אינם מוצאים את מקומם במסגרות פשרניות כמו החינוך הממ"די.

      • השורשים הדתיים שלהספרדים נעוצים ברמב''ם רי''ף ריה''ל ועוד גדולי

        ליאור, 07/08/09 10:55

        יהדות ספרד המעטירה שבודאי לא היו חותמים על המודל חרדי אשכנזי שהומצא בתחילת המאה ה-19 כתגובת נגד לתנועת ההשכלה וכדו' על כל השלכותיו החברתיות.

        תיקון מידות קודם ללימוד גמרא, ורמת לימוד הגמרא לא נקבעת לפי מספר הפילפולים שצריך כדי ליישב תוספות. לא חסרות בעיות חריפות בישיבות הקטנות האמן לי.

    • רוב מצביעי ש''ס הם חרדים במנטליות

      דודיק, 07/08/09 15:31

      והאפליה של האשכנזים רק גרמה להם להקים ארגון מתחרה.

      אלי ישי הוא בדיוק האיש ששולח מכתב לשופט במחוזי, שישחרר עבריין שתומך בש''ס.

      מלבד שם העבריין, אין שום הבדל בין הפגנות ''הוא זכאי'' של ש''ס, לבין הפגנות החרדים האשכנזים, לזיכוי האם המרעיבה.

  • 14.

    לעצור להם את ההקצבות ! (ל''ת)

    רוני, 06/08/09 16:38

  • 13.

    החרדים מפלים בין יהודי ליהודי?? לא מתאים להם

    עופרר , 06/08/09 16:36

    ל"ת

  • 12.

    אבל הרבנים כולם רק אהבת ישראל

    חסיד נלהב, 06/08/09 16:34

    בתנאי שהם לא חילונים
    או שמאלנים
    או הומואים
    או משתייכים לחסידות אחרת
    או ספרדים

  • 11.

    האמת, חבל שבגץ מתערב הפעם, שיתנו להם לפתור את הבעיה בעצמם

    אמנון העירקי , 06/08/09 16:32

    שיגדלו בעצמם ויבינו כל החרדים המזרחים שהם כלי בידי החרדים האשכנזים.
    גם עובדיה יוסף היה תמיד שפוא של הרב ש"ך
    מדוע אתם חושבים שראשי ש"ס שונאים כ"כ את האשכנזים? מפני שהם גדלו בתוך הממסד החרדי הגזעני, בו ספרדים נחשבים לסוג ב'.
    בקרב הציבור החילוני אין כיום אפלייה שכזו, מפני שכלונו הולכים ומתערבבים
    בעוד 50 שנה, כל החליונים יהיו גם מזרחים וגם אשכנזים, אך החרדים המטיפים לבדלנות ישארו תמיד מחולקים

  • 10.

    אבל מדוע משרד החינוך מתקצב את המקום הדוחה הזה? (ל''ת)

    אמנון העירקי , 06/08/09 16:28

  • 9.

    איזה צביעות... בא נראה שהשופטים הנכבדים הללו..

    יוסי, 06/08/09 16:27

    מסכימים שהילדים שלהם ילמדו עם הילדים משכונת התקווה או מכל שכונת מצוקה אחרת..

  • 8.

    הרוב המוחלט של המגישים הם אשכנזים

    מה עם ערוץ 2 וערוץ 10?, 06/08/09 16:26

    למה אף אחד לא מטפל בזה לעזאזל?

    למה ''מעצבי'' דעת הקהל בארץ רובם אשכנזים?

    • כמו טלי מורנו? כמו לינוי בר גפן? כמו גל גבאי?

      מגיש תה, 06/08/09 19:56

      תבדיל בין מגיש/ה שהם פחות או יותר רובוט שקורא טלפרומפטר ובין עיתונאי דעתן. אתה לא רוצה מזרחיים רובוטים. אתה רוצה מזרחיים דעתנים בטלוויזיה וכאלה יש בשפע.

    • כי אחרת ציבור המאזינים היה לאט לאט מיטמטם!!!! (ל''ת)

      מגיש אשכנזי, 08/08/09 13:00

  • 7.

    האם זה אפליה?

    דוד, 06/08/09 16:20

    אני וחבריי חברה חרדים - עובדי הייטק (סה''כ 4) הוציאו את הילדים שלנו בתואנות שונות
    כנראה בגלל אי היותנו אברכים

    האם גם זה אפליה?

    • לא בגלל שאתם לא אברכים אלא בגלל שאתם מתנהגים בצורה מיתרנית וזולה.. (ל''ת)

      יוסי, 06/08/09 16:35

    • לא, זה טיפשות. (ל''ת)

      !!!!, 06/08/09 19:51

    • תתייעץ עם עו"ד שמכיר את הנושא ואת החוק

      Nov , 07/08/09 07:57

      יכול להיות שיש לך קייס. אולי עו"ד ד"ר הכהן יהיה מוכן לייצג גם אותך. לדעתי, שווה בדיקה. מה שבטוח, בטוקבקים באנרג'י מעריב לא תקבל תשובה מוסמכת.

  • 6.

    איפה המשטרה ...

    בן טובים, 06/08/09 16:08

    חקירה פלילית וכתבי אישום. אפלייה על רקע גזעני היא עבירה פלילית חמורה.

  • 5.

    חוק שוויון ההזדמנויות איננו חל על ביתי ספר פרימיטיבים בחסות המדינה (ל''ת)

    דש, 06/08/09 16:08

  • 4.

    חחחח בדיחה מצחיקה-הגזענות טבועה בליבם של החרדים האשכנזים

    יוני, 06/08/09 16:06

    מה יעזור בגץ או שמגצ

    • האמירה הגיזענית שלך

      לא שם, 06/08/09 16:52

      ושל קודמך, רק מייצגת שבמסווה וכסות של חוק משפט ואפילו חוק נגד גזענות אפשר להיות גזען כמוך

  • 3.

    הם לא יכולים להפסיק, אפלייה זה בנפשם!! זו מהותה של דת.. (ל''ת)

    אל תהיו נאיבים, 06/08/09 16:05

    • זו לא מהותה של הדת עצמה, זו מהותם של החרדים האשכנזים-והספרדים ניגררו (ל''ת)

      יוני, 07/08/09 04:32

  • 2.

    העיקר שכתוב ''התנחלות'' זה המסר של השמאל המסכן (ל''ת)

    שנאה עצמית, 06/08/09 16:03

  • 1.

    איפה כל החרדים המזרחיים הנחותים כאן שמגנים אותי בגלל הערות נגדם? (ל''ת)

    מלחמת קודש , 06/08/09 15:53

    • אענה לך

      זאב, 06/08/09 17:37

      הם עסוקים עם אמך..היא לעולם לא אומרת לא

    • תגיד, אתה רוצה לשנות הרגלים עתיקים?

      מיתמית , 06/08/09 17:52

      הם רגילים לזה, ביננו מה זה משנה אם עובד אלילים לבן מפלה עובד אלילים שחור? אתה רואה איזה אליל מתרגש ומכה בברכים אליל אחר?

      לש"ס יש את האלוהים שלהם שאוהב לרקוד על קברי "צדיקים" ולאשכנזים יש את האליל המטורף שמרשה להם לבצע פשעי מין בילדיהם, להרעיב אותם ולסמא את מוחם בדברים בטלים העיקר שלא יהיו חופשיים בדעתם.

      • כמה שטויות אפשר לדחוס בכמה משפטים. (ל''ת)

        נו, באמת, 06/08/09 19:52

      • מיתמית, שוב נמלטת מהמחלקה הסגורה? (ל''ת)

        Nov , 07/08/09 07:55