• 59.

    הדרך היחידה לשכנע את המטורפים באיראן לחדול מהשגת נשק גרעיני

    שקלוני, 07/08/09 00:18

    היא לפוצץ להם את הצורה

    ליברלים תמימים, שגם כשחלילה מתפוצצים עליהם הם מחפשים סיבות למה עשו להם את זה, דוגמת הרחוב הבריטי שבאמת האמין שהוא יותר מדי פרו-אמריקאי ולכן קיבל פיצוצים ברכת התחתית, מאנשים משכילים שנולדו בבריטניה במקום לרעות עזים במדינה הנחשלת פאקיסטן.

    הם לא שותפים למערכת הערכים שלנו, ובטח לא שלך, מתי כבר תבינו? אין מה לדבר עמם, הם מטורפים. הם שלחו ילדים עם מפתחות מתוצרת סין להתפוצץ במלחמת איראן-עירק, כדי לטהר שדות מוקשים. אתם את רוצה לדבר?
    צריך להפציץ שם את הכל, עצוב- אך אין ברירה

  • 58.

    היתרון בבעלות על נשק גרעיני נעוץ בידיעת האחרים,עובדה זו ובהרתעה

    shoshlevy , 06/08/09 14:40

    הנובעת מכך, ולא בהכרח -בשימוש בו.

    עצם הידיעה שיש למדינה מסויימת נשק גרעיני גורמת לאלה הרוצים להתעמת איתה גרעינית, או -במקרה של ישראל -אפילו להשמיד אותה, לחשוב מיליון פעם בטרם יהינו לתקוף אותה.

    ממה עלול חששן של מדינות לתקוף מדינה המחזיקה בנשק גרעיני?

    ובכן, לכך יש תשובה במספר מושגים מקצועיים מתחום מדעי-הגרעין, ואלה הם:

    * - "יכולת מכה ראשונה" - היכולת של מעצמה גרעינית לתקוף מדינה כלשהי ולהשמיד אותה טוטאלית.

    * - "יכולת מכה שנייה" - יכולתה של מדינה המחזיקה בנשק גרעיני, לשרוד מיתקפה גרעינית של מעצמה גרעינית כלשהי עליה, וגם -להשיב מלחמה שערה, ולתקוף את המעצמה הגרעינית שתקפה אותה ראשונה, וגם - לגרום לה אבידות קשות ואף - להשמיד אותה כליל.

    *- "עמימות גרעינית" - העובדה שיש היום כתריסר מדינות המחזיקות בנשק גרעיני, ביניהן -ארה"ב, אירן, פקיסטן, אנגליה, צרפת, סין, רוסיה, יפן,סוריה,ישראל,
    איטליה,צפון-קוריאה.
    יתר המדינות שאינן מחזיקות בנשק גרעיני הפכו בהסכמה או שלא בהסכמה להיות מדינות-חסות של המעצמות הגרעיניות. הדוגמא הבולטת לכך היא -לבנון שהיא מדינת-חסות של סוריה.

    * - לעתים -מדינה עניה כמו צפון-קוריאה, שאין לאזרחיה מה לאכול, מתעקשת להחזיק בנשק גרעיני ולממן ניסויים בליסטיים יקרים, ולהעדיף את הבעלו על הנשק הגרעיני על -חיי מותרות לאזרחיה, ובלבד שתחוש שהיא מעצמה ושיתר המדינות בעולם יתייחסו אליה ככזו, וזה אכן המצב בנוגע לצפון-קוריאה -אין לאזרחיה מה לאכול, אבל - היא לא "סופרת את המערב ממטר", ובאמת היא זוכה להתייחסות רצינית של המערב. דוגמא נוספת היא - ישראל. עוד בשנות החמישים החליט דוד בן-גוריון שישראל חייבת להיות מעצמה גרעינית, וכאשר הורה על הקמת הכור בדימונה ובנחל סורק, כעס שר-האוצר דאז -לוי אשכול וענה לו בזו הלשון:"אדוני ראש-הממשלה, לאזרחים שלך אין מה לאכול, והם חיים על תלושי-אוכל מוקצבים ועל סיוע אמריקני במזון, ואתה רוצה להשקיע מליוני דולרים בכורים אטומיים?!" ובן-גוריון שחליט לבצע את מדיניותו ויהי מה, ענה לו -"אולי לא יהיה לנו מה לאכול , אבל לפחות -נהיה מוגנים ובטוחים". וצדק! היום - אם אתה מדינה שאין לה נשק גרעיני-אף אחד לא עושה לך חשבון.

    * - אף אחת מן המעצמות הגרעיניות המוזכרות ברשימה דלעיל - אינה יודעת בדיוק כמה נשק גרעיני ובאיזה איכות יש למעצמות הגרעיניות האחרות ברשימה, ואם יש להן -"יכולת מכה ראשונה" או "יכולת מכה שנייה" או שתיהן גם יחד.

    * - אי-הידיעה הזו היא -היא השומרת על מאזן-האימה בעולם ומונעת, עד כה, מלחמה גרעינית, וגם את אי-האצת מירוץ החימוש הגרעיני בעולם כולו.

    שוש הלוי

  • 57.

    חבל שהגברת לא מכירה קצת היסטוריה או גיאוגרפיה!

    גיא, 06/08/09 07:27

    השימוש שארצות הברית עשתה בנשק גרעיני היה מוצדק מעין כמוהו. הערכות של האמריקאים דיברו אז שללא שימוש בנשק גרעיני בכדי לסיים את המלחמה הם יצתרכו לכבוד את יפן ובמחיר של מיליון חיילים אמריקאים הרוגים!
    חוץ מזה גרמניה ויפן היו הראשונות להשתמש בנשק להשמדה המונית- האחת ברצח מליוני יהודים ואחרים בגז והשנייה ע''י פיזור של פרעושים נגועים במגפות בסין וקוריאה (יפן הפציפיסטית והצבועה לא התנצלה מעולם) והביאה לכרבע מליון הרוגים.
    ישראל נמצאת במזרח התיכון מוקפת במאות מליוני ערבים שלא רוצים שהיא תיהיה שם. הערבים אינם שווצרים, אי אפשר לשכנע אותם בדיבורים לוותר על השאיפה הזאת שלהם. בנוסף כל התחייבות שלהם לא לפתח נשק כזה שווה לקליפת שום כיוון שדתם מתירה להם לחתום על הפסקות אש זמניות לצורך התארגנות לקרב הסופי (תהדייה).
    ישראל התחייבה שלא תיהיה המדינה הראשונה להציג נשק גרעיני במזרח התיכון כלומר לא תיהיה הראשונה להשתמש בו. לכן אם יעשה שימוש בנשק הוא יהיה רק לצורך תגובה ורק כדי להבטיח את שרידותה של המדינה שהרי אם לא תבוא תגובה קשה על שימוש בנשק השמדה המונית מצידנו הדבר יעודד שימוש נוסף בנשק כזה.
    בקיצור גברת שרון דולב מגרינפיס- אל תתעסקי במה שאת לא מבינה!

    • נכון. (ל''ת)

      panacea , 06/08/09 14:30

  • 56.

    כותב המאמר רואה את העולם במשקפיים ורודות מידי.

    bahary5 , 06/08/09 07:24

    מלחמת העולם השניה הסתיימה בזכות הפצצות הגרעיניות שהוטלו על יפן.
    ומאז שהנשק התגלה באפקט האיום שלו.
    כל מדינה שהצליחה ליצרו ידעה מה יש לה להפסיד,במקרה שתותקף באותו נשק.לדעתי הנשק הזה הביא את העולם לאיזון בכוח ההרתעה של המדינות שיש להן אותו.
    בקשר לישראל..זה שאומרים שיש לנו יכולות כאלה זה הרתיע אוייבים פוטנצאלים מלתקוף אותנו ללא הפסקה.
    תאר לעצמך ..תסריט. הגרמנים היו מקדימים את האמריקאים.(הם היו השלב מאוד מתקדם)מה היה קורה בעולם???
    אני לא רוצה לחשוב על זה אפילו.....

  • 55.

    תפסיקו לחיות בסרט

    homosful , 06/08/09 06:56

    כל עוד הטכנולוגיה כבר קיימת, אין דרך חזרה.
    גם אם ארה"ב, ישראל, רוסיה ואתם יודעים מה?? גם אירן, ישמידו את הנשק הגרעיני שלהם, תמיד יהיה מישהו שימצא דרך לייצר פצצה משלו. וזה יכול לקרות גם 20 שנה אחרי היום האחרון של פצצות גרעיניות. אחרי שכולם כבר שכחו מגרעין ומפיקוח על גרעין.

  • 54.

    שרון דולב, התעוררי, את חיה בזכות זה...

    avievan , 06/08/09 06:28

    תתארי לך שלישראל לא היה נשק הרתעה.! מה היה קורא? 1. היום לא היית כותבת את הכתבה הזו.
    2. מצרים היתה נכנסת בנו יחד עם שאר מדינות ערב שמאד כמהים לחסל אותנו.
    3. יש לך את מדינת פרס ומדי שמדברים ועובדים עצות איך ומתי לחסל את מדינת ישראל
    4. מי שילם לך לכתוב את המאמר הזה?

  • 53.

    חבל, טהרן היא עיר יפה ! (ל''ת)

    גרעינים, בוטמים, 06/08/09 06:02

  • 52.

    מה NRG קיבל הוראה לפטפט יותר מדי על נשק גרעיני ?? רמז למי שצריך ? (ל''ת)

    אגדיר , 06/08/09 04:30

  • 51.

    בוגד

    לא, 06/08/09 04:00

    מי זה הבוגד הזה? תראה איפה אנחנו חיים. זה מגן עלינו למרות שאני גר בארה''ב

    • הכותבת היא בחורה, לא בחור. והיא גם לא ''בוגדת''

      דנה, 08/08/09 01:06

      דעתה שונה משלך, זה הכל. טוב שנשמעות גם דעות כאלו בישראל.

  • 50.

    אמונה עוורת.

    יוסף צדיק, 06/08/09 03:25

    כמו להאמין ב-12 אלילי אולימפוס!

  • 49.

    נשק גרעיני מיותר. צריך לסלק את השמאלנים מהמדינה - והשלום יגיע. (ל''ת)

    שמואל משי , 06/08/09 03:10

  • 48.

    קוריוז נאו ליברלי...הפצצות הרגו עשרות אלפים ולא מאות

    טל ההיסטוריון, 06/08/09 02:47

    האימה שבכלי מונעת שימוש בו
    לצערנו הכותבת המדופלמת לא פתחה ספרי היסטוריה וקראה על מלחמת יום כיפור או על העובדה שמאזן האימה האטומי עזר להעביר את המלחמה המסוכנת והגדולה בהיסטוריה (אחרי מלחע''מ 2) שהיא המלחמה הקרה ללא עימות צבאי

    מבחינה אישית אסכים עם רבות ממילותיה אבל לצערי מדעי המדינה יוכיחו שהיא נאיבית ואם לא היום אז בהערת שוליים עוד מאה וחמישים שנים

    • נכון-אבל בהמשך נהרגו עו כמה מאות אלפים בגלל הקרינה הרדיו-אקטיבית

      shoshlevy , 06/08/09 15:31

      שהמשיכה להסתובב באטמוספירה, עוד עשרות שנים לאחר ההפצצה, וכתוצאה מן הקרינה גם נולדו ילדים חסרי גפיים ובעלי - שלושה ראשים ועוד מוטאציות מוזרות.

      כמו כן - חיידקים מחוללי-מחלות שעברו מוטציה בגין הקרינה הרדיו-אקטיבית יצרו מחלות חשוכות-מרפא.

      שוש הלוי

  • 47.

    הופה הפכנו לפוליטיים ממי קיבלתם כסף?

    איש ירוק אחד, 06/08/09 01:36

    היום אני מבטל את התשלום החודשי שלי לגרינפיס

  • 46.

    עוד קשקשנית שחיה בישראל בזכות מה שיש (או אין) לנו (ל''ת)

    gg, 06/08/09 01:32

  • 45.

    האמת? לא מתלהם, לא דמגוגי ונשמע נכון ברובו

    ירושלים על המפה, 06/08/09 01:02

    אבל איך מדברים עם אחמדינג'ד?

    הגיע הזמן באמת שבישראל יפתח את נושא הגרעין ויפה שעה אחת קודם...אנחנו יכולים להרשות לעצמנו.

    • רק נשנע נכון אבל לא באמת נכון

      יוני, 06/08/09 07:54

      אנחנו חייבים להגן על עצמנו ע''י הרתעה,אם לא תהיה הרתעה תהיה מלחמה.

      ההרתעה פועלת לא רק מול האירנים אלא גם מול שאר מדינות האזור ומונעת מלחמה כוללת.

  • 44.

    do the Arabs really hate us amy we just don't understand them (ל''ת)

    david, 06/08/09 00:47

  • 43.

    בידיוק על זה נאמר ''אין שכל אין דאגות'' איך אנשים מאמינים בדימויים......

    דבורה, 06/08/09 00:43

    במידה והאמריקאים לא היו משתמשים בפצצות הגרעין במלחמה היו נהרגים הרבה יותר אנשים.
    למען העובדות אי באוקיינוס השקט שהוחזק בידי היפאנים לאחר שחתמה על כניעה (כלומר לאחר הפצצות) החיילים היפנים המשיכו להילחם כשידעו שאין להם סיכוי על טיפת הדם האחרונה ונהרגו כולם (כ- 1000 חילים).
    כל זה רק כדי לא להיכנע.
    על פי הדיבורים של האירנים הסורים בן לאדן ושוטפת הכותבת חושבת שאפשר לדבר.
    איזה עצימת עיניים איזה איוולת הם אנשים דתיים שעל פי תפיסת עולמם יש להילחם על טיפת הדם האחרונה בכל האמצעים (מיותר לציין את האמצעים) איתם אפשר לדבר..
    את חושבת שאת עושה דיון באוניברסיטה על עתיד העולם, האנושות או המין האנושי.
    תפתחי עיניים, אוזניים לא מספיק לראות ולהאזין צריך גם להבין איפה את חייה.
    כרגע אין לך שום הבנה ואת מאמינה בדברים דימיוניים שאינים קיימים על פני כדור הארץ.

  • 42.

    גרינפיס מצטרף למאמץ האסלאמי לחסל את ישראל ??

    שי אלידע, 06/08/09 00:42

    ארגון עוין, שהפעולה הראשונה שלו היא חשיפת ישראל הזעירה לתוקפנות האסלאם נגדה במשך מאה שנים, מאוכלס אנטישמיים ??!!

  • 41.

    מה לא עושים בשביל כותרת

    תגובה מהירה, 06/08/09 00:40

    האם את באמת חושבת שאת יודעת מה נכון לכולנו?
    האם את מכירה את חדרי החדרים של אויבנו ומה הם מתכננים עבורנו?
    האם אינך קוראת עיתונים?
    המנהיג ''המתון'' אבו מאזן מסרב להכיר בישראל כמדינה יהודית.
    האם את יכולה להעריך את התחושות של הערבים אשר בשבילם הכבוד הוא הכל, כאשר הם נזכרים בחולשתם מול ישראל?
    תינוקת, אל תתערבי בנושאים שאיניך מבינה בהם!!!

  • 40.

    מה יקרה אם תהיה מלחמה גרעינית (לא בישראל)???

    גיל, 06/08/09 00:39

    להדבק לשורה בכתבה, הרדידות שלכם משגעת.
    עזבו לרגע את הביצה הקטנה שלכם...
    מה יהיה אם תהיה מלחמה גרעינית??? את מי יעניין אז מי צודק ולמי יש זכות הגנה - מעשית לא יהיה בפני מי להתלונן, כל הכוכה הקטן הזה יהיה מלא בחולים, יתומים ואומללים

  • 39.

    צריך להיכנס באירנים לפני שיהיה להם נשק גרעיני

    ג'קסון , 06/08/09 00:39

    את פשוט לא מבינה את הראש של המוסלמים

  • 38.

    אלה לא פעילי סביבה אלא פעילים אנטישמיים נגד ישראל

    אלון, 06/08/09 00:38

    מה שמניע את כותב המאמר הוא לא הגנת הסביבה, משום שאם לישראל לא תהיה פצצת אטום שהרי היא תותקף בפצצת אטום, ומצב הסביבה יהיה גרוע בהרבה.

  • 37.

    הכותבת חושבת שיש עם מי לדבר באירן ? את עושה את עצמך ? טיפה לחשוב !!!!! (ל''ת)

    דפנה, 06/08/09 00:31

  • 36.

    ''תשאלי כל מדען גרעין'' חחח מאיפה נמצא מדען גרעין? (ל''ת)

    יותר חכם מציוני, 06/08/09 00:29

  • 35.

    ההתפרקות היא הגדולה שבסכנות

    עמית, 06/08/09 00:25

    כל עוד מוחזק נשק גרעיני ע''י מספר גדול של מדינות, יודע כל משתמש כי הוא קרוב לוודאי יקבל תגובה גרעינית בעצמו. אם כדרישת אובמה העולם יפורק מנשק גרעיני, תהיה המדינה הראשונה שתפר את ההסכם למעצמה (ממש כמו ארה''ב אחרי שהפציצה את יפן). סקוט ריטר, פקח האו''ם אמר פעם כי כל מדינה יכולה היום לייצר נשק גרעיני, זו טכנולוגיה של שנות ה-40, כך שלא נופתע פתאום לראות אותו בסודן אירן או סומליה. פירוק מנשק גרעיני זה הדרך היחידה לוודא כי נשק נורא זה יופעל שנית (שוב להזכיר, ארה''ב הייתה היחידה בעולם עם נשק גרעיני כאשר הוא הופעל...). הדרך הטובה לשמור מפניו זה מאזן האימה.

  • 34.

    במלחמת העולם השנייה נהרגו 60 מיליון

    סטאס, חיפה, 06/08/09 00:22

    רוב מוחלט לא נהרג מפצצות אטום

    תהליך סוקרטס:
    למה ישראל צריכה נשק גרעיני?
    למה ישראל צריכה מטוסי קרב?
    למה ישראל צריכה חיילים?
    למה ישראל לא צריכה להיות מושמדת ע''י הערבים?
    למה השמאלנים מטומטמים?
    למה הם באמת מאמינים שנסכים להשמיד את עצמנו?
    אוהבים את חמאס ? שימו רעלה ותעברו לעזה!
    לא נחזור על טמטום ההתנתקות!!!

    • אהבתי!!!!!!! חבל''ז (ל''ת)

      חיים, 06/08/09 07:27

    • יפה ונכון-לצערנו. (ל''ת)

      panacea , 06/08/09 14:31

  • 33.

    צודקת-פרוז המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית-עכשיו (ל''ת)

    יהודה, 06/08/09 00:17

  • 32.

    הרבה בזכות ההפצצות על הירושימה ונאגאסאקי המשטר הנאצי נפל

    כמה שטחית ותמימה כותבת המאמר, 06/08/09 00:15

    אם לא הייתה מושגת הכרעה מול יפן המשטר הנאצי היה צולח את המלחמה ואולי העם היהודי לא היה שורד ובוודאי שלא הייתה קמה מדינת ישראל שאת חיה בא היום.

    • אוי , איזו בורות

      מרק, 06/08/09 06:20

      פצצת אטום על הירושימה הופלה בתחילת אוגוסט 1945 . גרמניה הנאצית נכנעה בתחילת מאי 1945 , כלומר 3 חודשים קודם. אז על מה אתה מדבר?

      • נכון - האמריקנים פשוט רצו כבר לסיים את המלחמה ולחסוך באבידות לחייליהם. (ל''ת)

        shoshlevy , 06/08/09 14:58

      • הנשיא האמריקני-הרי טרומן ורוה"מ הבריטי-צ'רצ'יל ורוה"מ סין -קאי שק

        shoshlevy , 06/08/09 15:26

        דרשו מיפן כניעה ללא תנאי וכאשר סירבה החליט טרומן בסיועו של הגנראל אייזנהאוואר
        (שלימים הפך בעצמו ל-נשיא ארה"ב) להטיל את פצצות-האטום שכונו -"הילד הקטן" האחת על הירושימה, וכעבור -שלושה ימים את השנייה -על נגאסאקי.
        שתי הפצצות הוטלו באוגוסט -1945 לאחר שחרור המחנות ע"י ה"צבא האדום" וחיילי בעלות-הברית.

        בשתי הפצצות נהרגו -עשרות אלפי אזרחים יפניים, ואולם - בגלל הקרינה הרדיו-אקטיבית שהסתובבה באטמוספירה, עוד שנים רבות לאחר-מכן, נהרגו עוד כמה מאות-אלפי אזרחים ביפן ובסביבותיה, וכמו כן - נולדו כתוצאה מהקרינה ילדים חסרי גפיים ובעלי מוטאציות נדירות, ונוצרו מחלות חשוכות מרפא, כתוצאה ממוטאציות שעברו החיידקים-מחוללי המחלות.

        שוש הלוי

  • 31.

    הגיע הזמן שהשמאל הרדיקלי יפסיק לחשוב שאנחנו חיים בנוורלנד (ל''ת)

    אביב חזן, 06/08/09 00:11

  • 30.

    שמאלנים אף אחד לא חושב כמוכם אתם מיעוט כוחני שמקעקע (ל''ת)

    את חוסנה של המדינה, 05/08/09 23:54

  • 29.

    יש לי שאלה מענינת. אבקש תשובה הגיונית:

    אורי, 05/08/09 23:50

    אם לאוכלוסיית האינדיאנים בארה''ב (למרות שהם אינם מדינה) -היתה פצצת אטום בעבר, האם אתם חושבים שאוכלוסיה זו היתה מושמדת כפי שקורה היום? האם הם היו מגיעים למצב טוב יותר מהתקרבות להכחדה כפי שקורה היום? לדעתי- היו היום מדינה נפרדת עצמאית! זהו כח ההרתעה שלנו!!!דעתכם?

  • 28.

    גרעין= שלום.

    דוד, 05/08/09 23:45

    שיהיה ברור לכל שוחרי השלום והפירוז- הסיבה העיקרית לכך שלא היו לנו מלחמות בקנה מידה מלא בשלושים ומשהו השנים האחרונות נמצאת בדימונה, חד וחלק.

    הרתעה, רבותי, היא לא מלה גסה.

    האיראנים, אגב, יודעים שיכולת גרעינית תרתיע את ישראל מלתקוף אותם. כמו שהרוסים והאמריקאים ידעו במשך כל שנות המלחמה הקרה, שמלחמה גרעינית פירושה השמדה הדדית, מה שמנע את מלחמת העולם השלישית.

    אפשר לסגור את הנושא הזה עכשיו? תודה.

  • 27.

    בוא ונביט לרגע בעיניים בריטיות

    גורדון בראון, 05/08/09 23:44

    לבריטניה כוח גרעיני הנשען על פצצות מוטלות ממטוסים (פרי פיתוח עצמי) וטילים בליסטיים תוצרת ארה''ב, חמושים ברש''קים גרעיניים (ג''כ תוצרת אמריקנית) המשוגרים מצוללות (שנבנו בארה''ב).

    בעשרים השנים האחרונות לא התקיים דיון ציבורי אחד בעניין צמצום יכולתה הגרעינית של בריטניה כשכיום בריה''מ קרסה ואיש לא מאיים על בריטניה. בריטניה ממשיכה לתחזק את הצי הגרעיני שלה, שעולה למשלם המיסים הבריטי מיליארדי ליש''ט ואיש אינו פוצה פה ומצפצף, פרט לכמה דמויות הזויות ושוליות.

    יתירה מזאת, חוק ''הסודות הרשמי'' הבריטי הוא כ''כ דרקוני, שספק אם בספר החוקים הישראלי קיים חוק חמור ממנו. לכן עיתונאי בזוי כמו פיטר הונאם יכול לנסוע לישראל, לראיין ולטפח את מרדכי וענונו ולבסוף - רק להיות מסולק מפה. ללא עונש. לו היה מראיין איש אחד הקשור בגרעין הבריטי, היה נכלא מזמן!

    אפשר להמשיך על מדיניות ''הדיון הציבורי'' על ענייני הגרעין ההודי, הפקיסטני, הסיני, הרוסי וכו'. למה אתה קובע שישראל צריכה לקיים בכלל דיון בנושא הזה, אם ברוב מוחלט של מדינות הגרעין א-י-ן דיון כזה?

  • 26.

    זאת כותבת ולא כותב (ל''ת)

    טיפשים, 05/08/09 23:41

  • 25.

    איזה שקר וכזב, פשוט סילוף המציאות העכשווית במאה אחוז.

    ציוני , 05/08/09 23:38

    אף אחד לא הולך להתפרק מגרעין, למעשה.. בכל העולם מקימים עשרות כורים גרעינים - כי זה הולך להיות מספק החשמל העיקרי למדינות רבות בעולם, והבדל בין כור לבין פצצה הוא שולי, כל כור הוא בפוטנציאל פצצת אטום - אבל הפוטנציאל לכך במאה ה21 הוא פשוט אפס.

    כור גרעיני כיום זה דבר בטוח לחלוטין, תשאלי כל מהנדס גרעין... הסיכוי לצ'רנוביל נוסף הוא כמעט 0.

    ברור שלישראל יש זכות לגרעין..

    ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמדינות אחרות מאימות, וניסו בעבר.. לחסל אותה.. ועוד במטרה מוצהרת לעשות רצח עם בתושביה..

    אז גם אם מתוך ראיה הומניטרית אפילו אירגונים הזויים כמו שלך אמורים לתמוך בכך שלישראל תהיה את התעודת ביטוח הזו, ש100 אף פעם לא ישתמשו בה - אפילו לא כמכה שניה.

    • והסכנה לעולם היא לא במאגר של 26 אלף פצצות (הרבה הרבה פחות אגב)

      ציוני , 05/08/09 23:40

      היא באירגון שיש לו פצצה אחת.. או לעומת זאת במדינה שיש לה 3 פצצות.
      משם יבוא האסון, ולא מתוך מאגר האלפים של המעצמות.

      • והאמריקאים ידעו טוב מאוד מה הפצצה תגרום - אבל בצדק הם הטילו אותה.

        ציוני , 05/08/09 23:43

        כי מה שיפי נפש לא מבינים.. זה שכ200 אלף איש שנהרגו מהטלת הפצצות הם כלום לעומת מיליוני החיילים האמריקאים ומיליוני על גבי מיליוני היפנים שהיו נהרגים כתוצאה מפלישה אמריקאית לאי - שבלי הפצצות אטום זה הדבר היחיד שהיה גורם ליפן להכנע, וזה אכן מה שהאמריקאים הלכו לעשות (והיפנים בתגובה ציידו כל ילד גבר ואישה בכל כפר ברובים, והתכוננו למאבק עד המוות)

  • 24.

    הגרינפיס האלה זה חיקוי דה לה שמאטע של השמאל האמריקאי.

    ג'ק המקפץ, 05/08/09 23:35

    תצאו מהחיקוי הזה.

  • 23.

    כשהטיפשות נשפכת ברשת- למה לא תשאלי את איראן ??? (ל''ת)

    טיפשות בירוק, 05/08/09 23:33

  • 22.

    יש משהו דפוק בכל הירוקים האלה

    ~!~, 05/08/09 23:32

    הם צבועים יפי נפש שתמיד נגד הטכנולוגיה אבל אין להם פתרונות אחרים.
    וכן הגרעין שיש או אין מגן על ישראל, הערבים עדיין לא מוכנים למות יחד עם ישראל

  • 21.

    למי זה מפריע שיש לנו נשק גרעיני.

    מני, 05/08/09 23:32

    אפילו במצבים כמעט נואשים (יום כיפור ו-הסקאדים ב-91) לא גרמו לישראל לאיים אפילו,שלא לומר להשתמש.אז מה הקשקוש הזה?

  • 20.

    אנשים לא הפכו לצל

    EE, 05/08/09 23:30

    הם הפכו לפרודות/אבק.
    כמו שרואים בשליחות קטלנית 2 בקטע של הסיוט של שרה

  • 19.

    עוד ישראלית שנלחמת נגד ישראל. נמאס!

    אלון, 05/08/09 23:30

    אלמלא הכור ישראל כבר היתה מושמדת מזמן.

    אולי בתור ישראלית תלחמי נגד הכורים ברוסיה?

  • 18.

    זה באמת כל כך פשוט

    rennert , 05/08/09 23:28

    שכנוע.

    פשוט נבקש יפה מאדון אחמדיניג'אד שיניח את נשקו.
    שיפסיק לממן ארגוני טרור, שיפסיק לנסות לפתח נשק גרעיני, שיפסיק להכחיש את השואה, שיפסיק לקרוא למחיקת מדינת ישראל מעל כל במה, שיפסיק לשלוח מדריכי לחימה ונשק לחיזבאללה ולחמאס ושיבוא לנאום בכנסת ישראל עם כיפה וציצית.

    זה הכל. איך לא חשבו על זה קודם?

  • 17.

    ''תנועת השלום'' המרקסיסטית...

    ארז, 05/08/09 23:23

    ממשיכה לפעול. אלה ממשיכי דרכם של מי שפעל נגד הנשק הגרעיני בשנות ה-60 וה-70 וה-80 - אבל רק במערב, בארה''ב ובאירופה. נגד הנשק הגרעיני הסובייטי הם לא פעלו - הרי הם לא יפעלו נגד אדוניהם, נכון?
    האדונים של פעם נפלו ונעלמו, אבל המפלצת שהם יצרו ממשיכה להתקיים ולפעול, רק שכעת יש לה אדונים אחרים - ומטרה זהה: לנטרל את המערב ולמנוע ממנו את יכולת ההגנה העצמית שלו.

    אז אני אנסח את זה במונחים שתוכל להבין - ישראל מוקפת ברבע מיליארד ערבים, שכולם, עד האחרון שבהם, מעוניינים לחסל אותה. הדבר היחידי שמונע את זה מהם זה הנשק הגרעיני הישראלי. אם נוותר על זה, אפשר לסגור את המדינה ולחזור לגלות. זה יהיה הרבה פחות עקוב מדם ממה שאדוניך מתכננים לנו.
    אם אתה רציני, מר שרון דולב, לך תפגין באירן, בסוריה, במצרים, בלוב, בערב הסעודית, או אפילו בצפון קוריאה. אז נדע שאתם באמת מתכוונים לטוב ושמטרתכם אינה חיסולה של מדינת ישראל.

  • 16.

    צריך שמאות אלפי ההרוגים יהיו באירן ולא פה וזו התשובה לכל שאלות הכתב (ל''ת)

    אלי, 05/08/09 23:23

  • 15.

    הזמן להגיד את האמת-רוסיה יזמה ואחראית לכל הכאוס במזרח התיכון (ל''ת)

    חש, 05/08/09 23:12

  • 14.

    אם לפקיסטן, מדינה מוסלמית, יש, אז יש לנו ברירה? (ל''ת)

    זה סוגר את הויכוח, 05/08/09 22:54

  • 13.

    שרון דולב, למה אתה רוצה להרוג אותנו? למה אתה עוזר למסים לחסלנו?

    אמיר, גטו ת"א מרכז , 05/08/09 22:48

    בני משפחתי עברו שואה אחת. אנחנו אומרים לך ולהזוייים שכמוך...די!

    • זה לא ''אתה''. זו ''את'' (ל''ת)

      השם מטעה אותך, 05/08/09 23:05

  • 12.

    למה לעצור בגרעין

    אלי מימון, 05/08/09 22:36

    בשביל מה צריך מטוסי סילון? רובים ורימונים? הרי כולנו יכולים להסתדר ביחד. אם רק נירצה - כולנו יכולים לשבת יחד ולתחבק ןלשיר את שיר השלום.
    ואז כולנו ביחד נוכל לעשן את החומר המעולה שמעשנת כותבת הכתבה ההזויה הזו.
    Peace

  • 11.

    שרון דולב מפחיד יותר מהפצצה האטומית (ל''ת)

    גודמן, 05/08/09 22:33

    • מפחידה. תקרא את הכתבה עד הסוף. זו נקבה (ל''ת)

      אתה שטחי, 05/08/09 23:05

    • שרון דולב היא בחורה לא בחור (ל''ת)

      shoshlevy , 06/08/09 01:10

  • 10.

    מאמר טוב ורציני אך אני צופה הרבה צעקות ורעש מהימין הרעשני

    אייל, 05/08/09 22:31

    לפי פרסומים זרים ישראל מחזיקה היום במאגר השלישי או רביעי בגודלו בעולם לנשק להשמדה המונית.
    בנוסף לגרעין מדובר בנשק כימי וביולוגי.
    כל הנושא הזה מתנהל ללא שום פיקוח בינלאומי.הרבה ממתקני הייצור והחסנה נמצאים בסמיכות רבה למרכזי אוכלוסיה.
    זהו נושא שחייב להכנס תחת פיקוח לפני שיהי מאוחר.

    • מעניין למה?

      ארז, 05/08/09 23:24

      מעניין מדוע לישראל יש מאגר גרעיני כ''כ גדול? אולי בגלל שהיא מוקפת ברבע מיליארד ערבים, המעוניינים למחות אותה מעל פני האדמה?
      תנסה פעם לחשוב, לפני שאתה פולט את הסיסמאות שלך - אם אתה מסוגל...

      • אתה פשוט סובל משטיפת מוח עמוקה

        אייל, 06/08/09 06:03

        ישראל המחזיקה במאגר הזה בסך הכל מובילה למירוץ גרעיני במזרח התיכון ותו לא.
        עצם החזקתה בזה מזיק לעמדתה וכמו כן עמדת ארה''ב בנוגע אירן.
        אתה מתחיל לקלוט ברוך?

        • אם היינו חיים ב"חברה של מלאכים"- היית צודק,מה לעשות שאנחנו לא ?! (ל''ת)

          shoshlevy , 06/08/09 12:39

        • אייל-אתה הוזה. פצצת הגרעין מיעדת להרתעה. בלעדיה הינו נמחקים מהמפה ב73 (ל''ת)

          panacea , 06/08/09 15:18

    • מיהו המפקח הרצוי שלך - אובמה ? או איראן ? (ל''ת)

      לאייל בלי הקרניים, 05/08/09 23:36

      • IAEA (ל''ת)

        הבנת ברוך?, 06/08/09 05:58

    • אבל למה אתה לא רציני

      יהיה בסדר יהיה פיצוץ, 06/08/09 00:36

      מה הקשר בין:

      המאגר השלישי בגודלו בעולם של פצצות
      לבין ''זה קרוב למרכזי אוכלוסיה''

      אם זה יתפוצץ בנגב נראה לך שיהיה בסדר? שמישהו ישרוד?

      קראת את המאמר או שאתה סתם נהנה לפלוט משפטים דמאגוגיים מעוררי היסטריה?

      • לא כל תפסת המאגר הזה חייב לקטון משמעתית ולהכנס תחת פיקוח

        מתחיל לקלוט?, 06/08/09 06:07

        לא של צה''ל תודה רבה.

    • תפסיק לבלבל את המוח, גם אתה! -ישראל חתומה על ה"אמנה לאי-הפצת נשק גרעינ

      shoshlevy , 06/08/09 01:05

      ואם כבר -אתה צריך להיות מודאג מזה שאירן לא מאפשרת לפקחי-סאא"בא (הסוכנות לאנגיה אטומית של האו"ם) להיכנס למתקני-הגרעין שלה ב:נתנז, איספאהאן, אראק, בושהר, והורמוז, ולערוך בהם ביקורות כפי שמסמיכה אותה ה-"וועדה לאנרגיה אטומית של האו"ם" לעשות, ויתרה מכך - היא מסתירה את המתקנים בעומק של כמה מטרים במעבה-האדמה, וכאשר מתגלה אחד מהם היא טוענת שהוא למטרות-שלום(!)

      ההצהרות של אירן אינן מתיישבות עם העובדה שיש לה כבר -7,000 צנטריפוגות המסתובבות ומזקקות את האוראניום שהיא מייבאת נון-סטופ מסין, סוריה וצפון-קוריאה, בשלושת הכורים הפעילים שיש לה, כשכור נוסף -הרביעי במספר -בדרך להיות מופעל.בשניים מהכורים היא מזקקת אוראניום מועשר, ובכור השלישי-היא מפיקה אטום מפלוטוניום.


      היא גם לא יכולה להסביר את הרכישות האינטנסיביות של מערכות-תקיפה של טילי-"סג'יל" ואת מערכות-טילי קרקע-אוויר וטילי-קרקע-ים מהמתקדמות בעולם, כמו גם -טילים בליסטיים מסוג-S-300 ו FD-2000 בעלי טווח של 400,000 ק"מ ואשר מכסים את כל שטחה של ישראל, והמגיעים גם עד הבית הלבן. טילים אלה, אגב, יכולים לשאת פצצת-אטום במסה של טון!

      בשורה התחתונה - מי שצריך להיות מודאג בראש ובראשונה הם - אתה, אני, אנחנו כולנו בישראל, ולא בגלל הנשק הגרעיני שישראל מחזיקה, (כי ישראל לא מאיימת על אף אחד בהשמדה, עד כמה שזכור לי!), אלא בגלל -אירן גרעינית שאיננה ניתנת לפיקוח של פקחי-סאא"בא ואשר מאיימת למחוק את ישראל מעל פני האדמה - אם רק נאפשר לה זאת.

      שוש הלוי

      • ישראל אינה חתומה על שום הסכם בינלאומי בנושא הגרעין

        אייל, 06/08/09 01:55

        אותי מדאיג המכון הביולוגי בנס ציונה יותר מאשר האטום האיראני.
        מדינה קטנטונת כשלנו המחזיקה מאגר שלישי או רביעי בגודלו בעולם ללא שום פיקוח היא סיבה לדאגה.

        • O.K-גם אם ישראל אינה חתומה על האמנה-אני סומכת על ישראל ולא -על אירן! (ל''ת)

          shoshlevy , 06/08/09 11:51

      • את צועקת אבל את היא זו המבלבלת את המוח

        דר. רענן, 06/08/09 04:24

        ארבעה מדינות בכל העולם נמנעו מלחתום על האמנה לאי הפצת נשק גרעיני.
        הארבעה הם הודו, פקיסטן. צפון קוריאה וישראל. תלמדי בבקשה את העובדות לפני שאת כותבת שטויות.

        • אתה צודק חלקית!

          shoshlevy , 06/08/09 12:53

          * - אתה צודק בענין העובדה שישראל לא חתמה על "האמנה למניעת הפצה של הנשק הגרעיני".

          * - אתה לא צודק כשאתה טוען שאני כותבת "שטויות" כדבריך, היות וכל דבריי ניתנים לאישוש.

          *- אתה צודק כשאתה טוען שצעקתי. אני פשוט כל כך כעסתי על כותבת-המאמר, ש"קפצו לי הפיוזים" ואתה בדבריך-תמכת בה, מה שלא הוסיף לי שלווה.

          שוש הלוי

        • צפון קוריאה

          שרון דולב, 06/08/09 23:21

          צפון קוריאה חתומה על האמנה לאי הפצת נשק. היא ביקשה לצאת ממנה, אך בקשתה לא התקבלה. גם לבקשתה וגם לסירוב אין ממש משמעות.
          אבל בכל אופן, כרגע היא מדינה חברה באמנה שמפרה את האמנה.

  • 9.

    צריך לשכנע את אחמדניג'ד

    יאיר, 05/08/09 22:30

    להזמין אותו לסלון, לדבר איתו יפה, אולי נלך ביחד לראות הצגה. אחרי זה על כוס יין נסכם. אופס, הוא לא שותה אלכוהול. מוסלמי.

  • 8.

    הגרעין

    הניצול, 05/08/09 22:17

    לאשכנזיה המכובסת! קודם כל הייתי מצפה ממך ומשכמותך צאצאי הניצולים ממחנות ההשמדה קצת הערכה כבוד ותודה כלפי ארצות הברית של מלחמת העולם ה2 שאילולי אר''הב את ושאר המהגרים החדשים ממזרח אירופה לא הייתם כאן כרגע ואילולי ארהב'' שהצטרפה למלחמה אולי הייתם מופיעים בכתוביות ב''אהל יזכר''

  • 7.

    ברגע שכל הח'ולרות מסביב יודעים שיש לנו נשק גרעיני ואנחנו גם מסוגלים

    למה ,לפי דעתך,המוסלמים לא עולים עלינו בהמונם?, 05/08/09 22:08

    להיות משוגעים כמוהם בזמן שצריך-זו הגנה יוצאת מן הכלל !

  • 6.

    מצחיק.

    ירון, 05/08/09 22:07

    הבורות בנושא מדהימה. הפצצות שהוטלו על הירושימה ונגסקי לא היו האמתניות ביותר. האמריקאים ביצעו ''הפצצות מרבד'' על טוקיו ויוקוהמה, ואלו גרמו נזק כבד הרבה יותר. במקביל, היפאנים הם אלו שסרבו להיכנע, והאמריקאים הם אלו שהפסידו חיי אדם במליונים.

    אין צדק במלחמה.
    אך אל נא לגרינפיס לאנוס את העובדות לצרכהם.

    • אסור לאנוס עובדות (ל''ת)

      המשרד להגנת האישה, 06/08/09 00:37

    • יותר מזה

      דורון, 06/08/09 08:36

      הקביעה שנשק גרעיני מכוון אך ורק נגד אזרחים, היא לא נכונה. ישנו נשק גרעיני טקטי בעל אזור הרס מוגבל שמיועד למטרות צבאיות.

      אבל השטות הכי גדולה היא הקביעה שניתן לנטרל את הנשק הגרעיני האירני ע''י שכנוע. הכותבת לא קראה עיתונים ב15 שנה האחרונות.

  • 5.

    כדאי שאת והארגון שלך -תלכו להפגין באירן! -ודי עם זיבולי-המוח שלך ! (ל''ת)

    shoshlevy , 05/08/09 22:04

  • 4.

    שימו לב איך נציגי 'הקרן-לישראל-חדשה' (כך באנגלית!) שולטים בשיח האינטרנ

    אבי-ש-חיפה, 05/08/09 21:56

    טי בסיוע ארטילרי של עשרות טוקבקטיסטים בשכר המגיבים בהצפת כל כתבה בהשתלחות פרועה כנגד המדינה כדי להבאיש את שמה בעולם !!
    אם לא נתעורר לטפל בהם ע''י חשיפת מקורות המימון הלא-ידועים בנוסף לבריטניה/האיחוד-האירופאי ולך תדע אם לא גם מסעודיה !!

    • מקורות המימון ידועים - כסף נפט ערבי מולבן באירופה ו....

      אמיר, גטו ת"א מרכז , 05/08/09 22:50

      מקורות המימון ידועים - כסף נפט ערבי מולבן באירופה תחת כסות "ארגוני זכויות" ומועבר לארגוני "זכויות" ו"שלום" למיניהם בארץ המעסיקים חבורת מושחתים ותאבי בצע המוכנים לתמוך במי שרוצה לחסלנו...והכל בשביל ה-$$$.

    • איך זיהית אותם? אלה שכותבים הפוך מדעתך?

      אמאלה טוקבק ארטילרי, 06/08/09 00:47

      כמה מילים גבוהות על כלום

  • 3.

    מתקרב הזמן שנצתרך לנטרל פעילי גרין פיס, טימטומם מסוכן (ל''ת)

    אריה, 05/08/09 21:45

    • ולא רק אותם (ל''ת)

      okokin , 05/08/09 22:27

    • אוי ואבוי הם אומרים משהו שאנחנו לא מסכימים איתו

      טימטום יש בכל צד, 06/08/09 00:39

      מתקרב הזמן שנתחיל ''לנטרל'' אריות...
      איזו מילה יפה

      הייתי פשוט סותם לך את הבא או משתיק אותך באיזה מחנה ריכוז אפל

      איך זה נשמע ?

      מקווה שמחריד

  • 2.

    הגיעה הזמן שישראל תפסיק את נוהל "מפעל טקסטיל" שלה

    agent47 , 05/08/09 21:33

    ותשתף את אזרחיה בנושא .

    wwww.dadashev.blogspot.com


    wwww.dadashev.blogspot.com

    • ביום שישראל תפסיק את נוהל ''מפעל הטקסטיל'' שלה

      זומבי, 05/08/09 21:54

      אתה ומשפחתך תעברו לעיבוד במפעל ליצור סבון תוצרת אירן או מדינה שוחרת שלום אחרת...

      • מה קשור ? אני לא נגד היכולות הגרעניות שלנו ,

        agent47 , 05/08/09 22:09

        אני נגד זה שהממשלה לא משטפת אותנו במידע על היכולות הגרעניות של המדינה שלנו .

        • במקרה שלך אסור לך לדעת אפילו מה מצב החסה בשטחים (ל''ת)

          okokin , 05/08/09 22:28

        • זה מה שכותבים אנשי הוואקום (ל''ת)

          חלל השכל, 05/08/09 23:34

        • ממתי אתה מומחה אטום ? - אתה רוצה לראות סע לדימונה

          רן, 06/08/09 00:04

          יותר מזה אזרחים לא צרכים לראות

          • וואי איזה אנשים חסרי טאקט יש במדינה הזאתי (ל''ת)

            agent47 , 06/08/09 07:44

    • צודק

      ארז, 05/08/09 23:26

      הגיע הזמן שישראל תצא מהארון הגרעיני, תחשוף את עצם היכולת הגרעינית שלה (לא ביותר מדי פרטים) - ותבהיר לכל מדינות ערב שהיא לא תאפשר להן להחזיק ביכולת גרעינית, וכל האמצעים כשרים לצורך השגת מטרה זו.

    • נכון כי הדיונים הציבוריים פה תמיד רציניים עמוקים ועיניינים

      האמת כואבת, 06/08/09 00:42

      אף אחד לא מנסה לעשות היסטריה
      לא מנסים להגדיל רייטינג של חדשות ועיתונים
      ופוליטיקאים עלובים לא מנסים לבלוט ולגדול כל כלום.

  • 1.

    אלוהים כולם פה השתגעו!!!! מזל שעוד נשארו כמה שפויים

    אריאל, 05/08/09 21:01

    מדיניות העמימות היא בולשיט, מיושנת. בעידן של טוויטר, פייסבוק וחופש ביטוי. לחשוב ש''לשחק אותה תמים'' זו דרך פעולה אפשרית זה פשוט ילדותי ואידיוטי.

    • מסכימה-מדיניות ה"עמימות" פשטה את הרגל ומחלישה את ההרתעה הישראלית

      shoshlevy , 05/08/09 22:16

      ישראל חתומה על הסכם עם ארה"ב משנת -93 לפיו היא מתחייבת לשמור על "עמימות" ותמורת הסכמה זו -היא מעניקה לנו מדי שנה כמה מאות מליוני $.

      אני סבורה כי לאור ההתפתחויות בעולם, ולאור העובדה כי ישראל בעצם מאויימת באיום-השמדה ע"י אירן הגרעינית, כדאי לה לישראל לשקול שוב את "מדיניות העמימות" ולשיטתי-אף לשנות אותה.

      הגיעה העת שכל העולם ידע כי לישראל יש נשק גרעיני וכי היא לא תהסס להשתמש בו כנגד אלה המאיימים למחוק אותה מן המפה. עצם ההכרזה על כך -תחזק מאד את ההרתעה הישראלית שדי התרופפה בשנים האחרונות, ואולי תסייע בכך -למנוע מאירן לממש את איומה.

      שוש הלוי

      • ברגע שתעשי את זה תגרמי למירוץ חימוש בכל המזרח התיכון

        לשושי הלוי, 05/08/09 22:59

        כולל ארצות שהיו איתנו בשלום כמו מצרים וירדן.. עוד לפני שאנחנו מדברים על סוריה וסעודיה

        • לסוריה כבר יש! - קרא נא את תגובתי ל-יוני. (ל''ת)

          shoshlevy , 06/08/09 12:10

      • ברגע שתגידי שיש - כל העולם יגיד לך להפסיק

        רן, 06/08/09 00:01

        עם זה היה פשוט כבר מזמן הינו מציגים את הכור מה את חושבת ...

        עכשיו כל העולם פוחד ולא יודע עם יש או אין ועם יש כמה פצצות יש לנו

        מי שלא רוצה שואה שניה צריך כור גרעני שעם נצתרך נתגן איתו את כל הערבים

        • ברגע שנגיד שיש -העולם לא יעז להתעסק איתנו ולאמר לנו מה ואיך, כפי שהוא

          shoshlevy , 06/08/09 12:45

          עושה היום - כל מיני מדינות איזוטריות כמו גרמניה ובריטניה מעזות להתערב בעניננו, מה שאינן מעזות לעשות במקרה של צפון-קוריאה, למשל, שמבצעת ניסויים בליסטיים כל שני וחמישי, ולא "סופרת" את המערב ממטר!

          שוש הלוי

        • צודק רן, וזו הסיבה האמיתית לעמימות. (ל''ת)

          panacea , 06/08/09 15:21

      • מאיפה הביטחון הזה שבכלל יש פצצה?

        מפקפק, 06/08/09 03:46

        לבסוף יתברר שחשבו לעשות אחת אבל וועדה ממשלתית שהקימה מפא''י החליטה שלא צריך כי שמועות על פצצה כבר יש בכל מקרה ועדיף להשקיע בסובסידיות לחקלאות. למה מי מת?

        • מי אמר שיש ?! (ל''ת)

          shoshlevy , 06/08/09 12:12

      • מדיניות העמימות היא מדיניות מצויינת

        יוני, 06/08/09 07:58

        מצד אחד היא יוצרת הרתעה אצל אויבים ואויבים בכוח ומצד שני לא מחייבת אותם להתחמש בנשק גרעיני.
        מצרים מתחילה עכשיו לפתח נשק גרעיני כתגובה לאיום האירני הגלוי ולא עשתה זאת לפני 30 שה בגלל שהאיום הישראלי היה עמום ונשאר עמום.

        • זהו -שלא! "מדיניות העמימות" לא יוצרת הרתעה-להיפך, היא מפחיתה אותה

          shoshlevy , 06/08/09 12:08

          למה הדבר דומה - לשני ילדים המתקוטטים זה עם זה - ממי יפחדו יותר- מהילד עם הנבוט או מהילד בלי הנבוט?! התשובה ברורה-כאשר אתה מגלה את כוחך - יש לגורמים השונים ובינהם -הגורמים העויינים את ישראל והמבקשים למחות אותה מעל פני האדמה, דוגמת-אירן, הסיבה לחשוש ממך. כאשר אתה אינך עושה זאת אלא רק מרמז שכאילו יש לך - אין לזה אותו האפקט ואינך משיג את ההרתעה שרצית מלכתחילה.

          יחד עם זאת - אני מקבלת את ההסתייגויות של המגיבים באתר - יש משהו בטענה שברגע שישראל תצהיר בגלוי כי היא מחזיקה בנשק גרעיני - מיד יתחיל מירוץ-חימוש מואץ במזה"ת.

          הערה - לסוריה כבר יש נשק גרעיני.

          אני מציעה את הנוסחה הבאה - ישראל תצהיר שיש ברשותה נשק גרעיני, אלא שהוא משמש לייצור חשמל ולמטרות-שלום אזרחיות אחרות. זה הרי מה שטוענת אירן -כל העת.

          יחד עם זאת - ישראל לא תגלה את כמות, איכות ועוצמת הנשק הגרעיני שיש ברשותה.
          כך -מצד אחד -תושג ההרתעה, ומצד שני - יימנע מירוץ החימוש הגרעיני במזה"ת.

          צריך לקחת בחשבון, יחד עם זאת את האפשרות הבאה - ייתכן מירוץ חימוש גרעיני מואץ במזה"ת, לא בגלל ישראל אלא בגלל - אירן!

          שוש הלוי

    • צודק

      ארז, 05/08/09 23:27

      הגיע הזמן לצאת מהארון הגרעיני, להצהיר על כך שלישראל יש יכולת גרעינית - ושישראל תמנע, בכל דרך, ממדינות ערב להשיג יכולת דומה.

    • מה אתה מתרגש? אם זה בולשיט אז מה זה משנה?

      שי הלוי, 06/08/09 00:44

      המדינה לא תגלה כלום
      וכולם ידעו

      אם כולם מרוצים מה איכפת לך?