• 109.

    אני מחכה ליום שבו ''שלום עכשיו'' תוגדר כ''ארגון שמאל קיצוני שנוי במחלוקת''

    השנאה לימין מעבירה אותך על דעתך, 02/08/09 19:11

    נחשף הפרצוף האמיתי של אוהבי הטבע, שיודעים להסית כנגד המתנחלים ה''מזהמים'' עם שקרים מתועבים, אבל לא אומרים מילה על ההרגל הפלסטיני לזהם ולהשחית את האדמה שהם כביכול אוהבים.
    איזור עיר דוד היה נראה כמו החצר האחורית של מדינת עולם שלישית עד שעמותת אלע''ד הגיעה. היא רכשה אדמות בכסף מלא כדי לשמר אותן ולדאוג להן (התפקיד של קק''ל, שאתם יודעים להילחם כל כך טוב כנגד הרפורמה בה), הפכה את האיזור למקום פורח ונקי, וגם התושבים הערביים הרוויחו מהעליה בתיירות, ומההשקעה המוניציפלית שהיישוב היהודי הביא לשם.
    אז מה אם מדובר באנשים שאוהבים את הארץ ואת האדמה, ומגשימים באיזור הזה את מה שאוהבי הטבע היו רוצים לראות בכל מקום. אז מה אם הם מקצועיים, שומרים על הסביבה, שומרים על האוצרות הארכיאולוגיים. הם מאמינים שיש לנו זכות היסטורית על ירושלים, ואביב לביא לא אוהב את ה''נראטיב'' שלהם. הוא כנראה בעד ה''נראטיב'' הכוזב של הפלסטינים. ולכן עדיף שעיר דוד תישאר כסלאמס מלאה בזבל, ושפיסת טבע יפהפיה תלך לעזאזל.
    ואל תמכור לנו שפתאום הפלסטינים רואים את ארגוני הסביבה כ''משלימי כיבוש''. כל מי שהסתובב ליד ג'מעין או כל כפר ערבי אחר רואה איך הם הופכים את האדמה למצבור זבל ענקי ומסריח. המדינה ניסתה לחבר אותם חינם למערכות טיהור שפכים, והם העדיפו להזרים ביוב לנחלים ולמי התהום. עוד לפני שידעת איך נראה עץ זית הם היו כורתים ושורפים חורשות ומטעים, כחלק ממלחמת הקודש שלהם נגדנו.
    אביב לביא מוכיח שוב את המשוואה של שמאל = צביעות, והכי גרוע - הימין עוקב אחרי ההתנהלות הזו, ומגיעים למסקנה שגופי שמירת הטבע הישראלים הם זרוע משלימה של השמאל הקיצוני הסהרורי. החשדנות שנוצרת מעקרת כל סיכוי לשיתוף פעולה, להבנה ולקידום נושאים סביבתיים שיכולים להועיל לכולנו.

  • 108.

    המדינה מפקירה את מיטב התקשורת בידי איש שמאל שנוי במחלוקת: אביב לביא (ל''ת)

    yaacovsh , 02/08/09 18:20

  • 107.

    תודה אביב.באמת פרסומת מצויינת לעיר דוד(ועוד בחינם..).כולם מוזמנים....

    רסקולניקוב , 02/08/09 17:40

    אני מזמין את כולם להגיע לביקור בעיר דוד(דקה וחצי הליכה מהכותל) ולראות מקום מדהים עם היסטוריה של 3000(!!!!!) שנים.
    גם אני וגם ילדיי נהנינו מכל רגע(יש שם אחלה הפעלות לילדים).

  • 106.

    עיר דויד,היא הצלחה בקנה מידה בילאומי,צל"ש לאלע"ד על המסירות

    מאיר7 , 02/08/09 17:02

    כול ירושלמי שביקר באזור ומכיר את האזור לפני ואחרי יודע שזו הצלחה בקנה מידה עולמי,

    אני מאוד מקווה שעיר דויד תתפתח לאזורים נרחבים בירושלים הקדומה.
    עיר דויד היא אות ומופת לניהול מרשים ,והוא אחד האתרים המושקעים והמטופחים שקיימים בארץ.

    אני מאחל לכול האתרים בארץ שיטופלו במסירות ואהבת ארץ ישראל כמו שאנשי אלע"ד מטפחים את עיר דויד.
    מקום מקסים,אנשים מקסימים.

    ולשמאל הקיצוני אני אומר,לא נמאס לכם ללכלך?
    אולי די כבר עם הפלגנות שלכם שרק הורסת?
    די להתסיס לגבי כל דבר יהודיוערכי?
    איפה הזהות שלכם?איפה הכבוד הלאומי שלכם?איפה הקומה הרוחנית שלכם??

    כל מדינה בעולם הייתה רוצה לפתח מקום שהוא ערש תרבותה,
    אנשי אלע"ד הנפלאים עושים זאת במסירות נפש ותוך סיכון חייהם במקרים מסוימים.

    אל תכישרו את הגזלה
    הכפר סילוואן הוא כפר חדש יחסית שנבנה על קרקע יהודית שנרכשה בכסף מלא,במקום נמצאים מבנים עתיקים שנבנו עבור עולי תימן ושימשו אותם עד לפרעות שהערבים פרעו שם.
    מי שיבקר בסילוואן ישים לב כי על חלק מפתחי הבתים יש אפילו מזוזות!
    ואיש לא מתכווח על כך שהיה שם יישוב יהודי שנגזל.

    אל תכשירו את הגזלה ואל תעוותו את האמת ואת היוצרות.

    הגיע הזמן לעשייה ללא חשש בכול מזרח ירושלים.

  • 105.

    כתובת השילוח ראוי שתשוחזר ותונח במקום ממנו הוצאה

    נפיח, 02/08/09 16:17

    הכתובת המקורית שהתגלתה ממש בתחילת המאה ה-20 נלקחה למוזיאון בקושטא.הסיכוי שהיא תוחזר לא קיימים לדעתי.הכתובת נדירה ביותר ומספרת איך חצבו בימי המלך חיזקיהו את הניקבה כדי להוביל את מי הגיחון לתוך העיר כהכנה למצור האשורי.משמשת אימות מוחלט של מה שמסופר במלאכים ב' על מפעלו של המלך חיזקיהו.חייבים לשחזר הכתובת החשובה הזאת ולהניחה במקום שהייתה בו הכתובת המקורית.כפי שידוע הערבים חלקם לפחות וגם כמה ארכיאולוגים יהודים למהדרין טוענים שסיפורי התנ'ך לא היו ולא נבראו.

  • 104.

    מה אפשר לצפות מאדם שפרםס ספר על אוכל אורגני? (ל''ת)

    גדי, 02/08/09 16:14

    • מה הקשר?? (ל''ת)

      מתנחל דתי-ימני שאוכל בריא, 02/08/09 20:36

  • 103.

    מה אתם עונים לו בכלל?

    איתי, 02/08/09 16:05

    כל שמאלן מתוסכל שמחפש תשומי כותב איזה טור מופרך וכולכם מתנפלים עליו כמו עדת נשרים.
    בשביל מה?

    השמאל מת. הציבור הישראלי זז משנת 2000 חזק ימינה, כל מפלגות השמאל ביחד (לא כולל ערבים שהם בעיה אחרת) אפילו שישית מהכנסת. השופר המרכזי שלהם (עיתון ''הארץ'') על סף פשיטת רגל.
    אז שישבו להם בסלון בשישי בערב ויצקצקו בלשון, ומדי פעם יעלה איזה מתנדב טור הזוי בעיתונות המיינסטרים.

    תנו להם, רחמנות. פעם המדינה היתה שלהם, היום לא נשאר להם כלום.

  • 102.

    משהו שמע פה על כפר התימנים שננטש ע''י היהודים בעקבות מאורעות תרפ''ט? (ל''ת)

    ירון, 02/08/09 16:04

  • 101.

    כל מי שלא שמאלני מובהק הוא ''ימין קיצוני''?

    דמגוג בגרוש, 02/08/09 16:01

    כבר לפני כמה שנים גילה השמאל כי המילה ''קיצוני'' משיגה שתי מטרות בבת אחת:
    1. עושה דה-לגיטימציה
    2. מפחידה את המוני העם שאינם יודעים במה מדובר

    מאז, כל מי שאינו בעל דעות שמאלניות מובהקות נהיה ''ימין קיצוני''. אתה מתנגד לנסיגה מוחלטת משטחי יש''ע? יא פנאט קיצוני! אתה בעד אכיפת הבנייה בגליל ובנגב? אתה גם גזען וגם ''קיצוני''! יש לך זקן, כיפה גדולה ואתה גר 50 מטר מעבר לקו הירוק? אין יותר ''קיצוני'' מזה!

  • 100.

    המדינה הזניחה את הגן עשרות שנים - אלע''ד הצילה

    אסי, 02/08/09 15:42

    מי שמכיר את ההיסטוריה מאז הכרזת הגן הלאומי בשנות ה70 יודע שהמדינה לא עשתה כלום באזור - הפקירה והזניחה את המקום מכל הבחינות - רק הגעתם של אנשי אלע''ד לאזור הביאה לתנופת פיתוח, חפירות ארכיאולוגיות מרשימות, מאות אלפי מבקרים בשנה ואז, כשראו את ההצלחה, חברו הרשויות לאלע''ד במטרה לקטוף את פירות ההשקעה ו/או לעשות את תפקידם ולסייע לאלע''ד בפיתוח המקום - חבל שהאג'נדה הפוליטית של מר לביא מובילה אותו למקום הנמוך והרדוד ממנו הוא כתב את הכתבה הזו

  • 99.

    ארץ ישראל שלנו!

    שלמה המלך, 02/08/09 15:33

    ארץ ישראל שלנו!
    שלנו!
    שלנו!
    כולה שלנו!

  • 98.

    כל המדינה מופקרת בידי כת דתית קיצונית

    אינאלוהים, 02/08/09 15:13

    ואף אחד לא פוצה פה

  • 97.

    אביב , מה לך ולארץ הזו ? מה יהודי בך ?

    PeepShow , 02/08/09 15:10

    תן דבר אחד שאתה יהודי בו חוץ מזה שאמא שלך במקרה היתה יהודייה.

    אין לך זכות על הארץ ,אין לך זכות על כלום.
    אתה שמאלן אידיוט טיפש .

  • 96.

    עבדתי בעמותת אלעד - ואביב צודק

    ההדרכות מגמתיות, 02/08/09 15:08

    ההדרכות מגמתיות, המדריכים ברובם המובהק דתיים עם אגנדות ימניות מובהקות.

    הבעיה היא בעיקר העובדה שהרקע הדתי מעיב על איכות ההדרכה שאיננה תמיד בעלת גוון מחקרי אקדמי.

    אני חושב שמדינת ישראל אכן הפקירה גן לאומי בידיה של תנועה לאומנית וזו סכנה ממשית.

    • המדינה הפקירה את מערכת המשפט בידיו של נציגי מרצ

      יהודי, 02/08/09 15:49

      האם גם זו סכנה ממשית בעיניך? (ע''ע כל אותם ישראלים שנפלו קרבן ל''הומניות'' של בג''ץ כלפי מחבלים)

    • אולי פיטרו אותך מהעמותה, כי ביצעת

      גפן ותאנה , 02/08/09 16:14

      עבודה דפוקה ולכן אתה אומר כך? אני מכירה מקרוב את העמותה והמקום, ולולי העבודה המדהימה וההשקעה של עמותת אלע"ד ותומכיה, היתה עיר דוד נשארת סילוואן המוזנחת והמלוכלכת המכילה בתוכה קיני צרעות של מחבלים. היום המקום הולך ופורח ונכנס לתודעתם של כל עם ישראל כירושלים הקדומה והמקורית לב ליבה של ארץ ישראל שלנו!

  • 95.

    כל הכבוד לרשות הטבע והגנים ועמותת אלע''ד! (ל''ת)

    יצחק, 02/08/09 14:54

  • 94.

    כל סילוואן נבנתה שלא כחוק

    פטריוט ישראלי, 02/08/09 14:35

    עד לפני 30 שנה גרו שם כמה עשרות תושבים ערבים כיום יש שם אלפים. הכל בניה לא חוקית.

    • נראה אותך מתחלף איתם

      איה, 10/08/09 21:32

      העובדה שהבניה בסילואן היא לא חוקית היא מהסיבה ששיש מהלך פוליטי מכוון לא לאשר להם בניה (בכלל באזורים הערבים במזרח העיר), הפליאה מזה שיש שם כל כך הרבה תושבים מטופשת, מה, המשפחה שלך לא היתה יותר קטנה לפני 30 שנה?
      עמותת אלעד פועלת בצורה גסה וברוטלית לשלילת זכויות תושביה הערבים של מזרח ירושלים בדרכים פסולות ופועלת לקידום תפיסות של א''י השלמה ליהודים בלבד שצריכות להדיר שינה מכל אדם שמאמין בשוויון בין בני אדם, וגם מכל מי שמנסה לחשוב על עתיד טוב יותר למדינה הזו.

  • 93.

    איך מעלימים את ההיסטוריה הפלסטינית עתיקת היומין?

    מישהו, 02/08/09 13:57

    נורא. נורא ואיום.
    אנשי הימין הקיצוני השתלטו על סילואן, והם מפקיעים את תולדותיו.
    אני משוכנע שהם לא מספרים לכם על ההתיישבות הפלסטינית הרצופה שם החל מאדם הראשון, דרך ישמעאל ועד ימינו.
    אני בטוח שהם לא מספרים לכם על המסגד הראשון שבנה דוד מלך הפלסטינים, על המסגד השני שבנה השייח' הורדוס הפלסטיני.
    הם גם לא מספרים לכם על הנביאים הפלסטינים ישעיה וירמיה, על יצירת תרבותית רבת שנים, החל מהתנ''ך הפלסטיני, דברי התנאים הפלסטינים, המשנה הפלסטינית, התלמוד הפלסטיני הירושלמי הפלסטיני והתלמוד הבבלי הפלסטיני. הם גם לא מספרים לכם על הספרות החיצונית הפלסטינית שנתגלתה במערות קומראן הפלסטינית, ומתוארכת לימי המסגד השני הפלסטיני. לא יספרו לכם גם על העתיקות הפלסטיניות שתנגלו ברחבי ירושלים, שלא לדבר על ישו הנוצרי הפלסטיני.
    נורא.
    פשוט מזעזע.

    • זה בגלל שהוואקף היהודי חופר מתחת מסגד אל אקצה ומשמיד דברי קודש

      לביא מניפולטיבי בהפוך על הפוך, 02/08/09 15:30

      מימי מסגד שלישי של הפלשתינאים.

    • מי מעלים?? השייך ראעד סאלח כבר הסביר שמסגד אל אקצה קדם לאברהם אבינו

      תלמיד חכם, 03/08/09 10:44

      כלומר הוא היה שם לא רק לפני מוחמד אלא גם לפני ישמעאל

  • 92.

    ה-לו!!!להתעורר שם כסיל!ירושלים נבנתה לפני אלפי שנים על ידי יהודים!!!!! (ל''ת)

    והיא שייכת ליהודים ב-ל-ב-ד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, 02/08/09 13:51

  • 91.

    מדינת ישראל מפקירה את מוסדות הצדק והשמירה על החוק

    ספר מדבר, 02/08/09 13:42

    בתי המשפט ובגץ בידי אנשי ארגון שמאל קיצוני. ואיש אינו פוצה פה ומצפצף.

    • גם זה נכון - למרות שאני מסכים עם אביב

      עובד לשעבר בעמותת אלעד, 02/08/09 15:12

      אך לא מסכים עם השקפתו הפוליטית.
      יש כאן בהחלט השתלטות של גוף לאומני על גן לאומי. המדינה צריכה להעיף אותו משליטה בגן עצמו אך להמשיך לתת לו לפעול ברכישה של מבנים כל עוד הדבר עומד בפני החוק.

      עובד לשעבר בעיר דוד

  • 90.

    תעזוב, בתי המשפט שלנו גם הופקרו בידי ארגון קיצוני, ואין פוצה פה

    גל, 02/08/09 13:42

    גם השידור הציבורי. אז גן דוד, זה מה שבראש מעייניך? מי אתה חושב שיאמין לך ככה?

  • 89.

    בשימוש ב''ארכאולוגיה'' הציונים מנסים להוכיח את ''זכותנו על הארץ''.

    הזיוף משמש להוכחת ''בעלות'' ולגזל הארץ מהפלסטינים, 02/08/09 13:37

    מדוע ''ארכאולוגים'' ציונים ''מנקים'' את השכבות שלא מענינות אותם? -- כי הם מנסים להוכיח את ''זכותנו על הארץ''. לאחר שמוחקים כל זכר ארכאולוגי לשכבות שמוכיחות שהיו כאן עמים ושבטים אחרים הופכים הממצאים הארכאולוגים הנותרים לכלי, להצגה או מצגת מגמתית. לא הכל מבחינים בכך. אבל זאת היתה כוונת ההנהגה הציונית שנתנה בידי החופרים - קרדום לחפור בו ולהוכיח שפעם גרו בארץ ובי-ם גם עברים, ויהודים... כאילו שמישהו ערער על כך... אבל על זה לא מערערים אפילו הפלסטינים. לכן צריך להודות בכנות שהארכאולוגיה הציונית היא שטות שהמציאו אנשים שלא בטוחים בכוחה של אמיתותם - שאמורה להוכיח את בעלותם... זיופים היסטוריים עושים אנשים שרוצים להוכיח ל ע צ מ ם שהעבר ההוה וגם והעתיד שייכים רק להם, ושלתושבי המקום מזה דורות - לפלסטינים - ילידי המקום - אין שום זכות על הקניין והמקום. לכן מזלזלים ארכאולוגים רציינים בהרבה מהפירסומים של הארכאולוגים הציונים.

    • יש לך הוכחות?

      ארז, 02/08/09 15:02

      יש לך הוכחות שאי פעם התקיים עם ''פלסטיני''? הכוונה היא, לפני 1967, לפני ה''כיבוש''.
      אין שום נסיון למחוק את ה''היסטוריה הפלסטינית'' מהסיבה הפשוטה שזו אינה קיימת.
      לעומת זאת, ה''פלסטינים'' מוחקים בשיטתיות כל זכר להיסטוריה יהודית - ע''ע החורבן הארכיאולוגי שהם חוללו בהר הבית, שם הם מחקו כל זכר לאיזושהי נוכחות יהודית.
      אז מי מנסה למחוק את מי?

  • 88.

    מפחיד אותי הכותב איש השמאל הקיצוני אביב לביא ,האיש מלא שינאה

    שאבי מהעיריה , 02/08/09 13:29

    פשוט מפחיד

    • שאבי כבר מזמן לא עובד בעירייה

      אסתר מהעירייה, 02/08/09 13:40

      פוטר בגלל הטרדה מינית

  • 87.

    כל הכבוד כתבה מדהימה

    חנא ערבי נוצרי, 02/08/09 13:28

    כמה טוב לדעת שעדין יש בחברה הישראלית אנשים אמיצים שאומרים את האמת ומביעים את דעת המיעוט השפוי נגד הרוב הדומם

  • 86.

    קריאה לערוץ הספורט להחרים את אביב לביא

    מיינסטרים ישראלי, 02/08/09 13:23

    אם אלו עמדותיו של אביב לביא, כשם שהחלו להחרים את אריאל זילבר בערוצי המיינסטרים הישראלי יש להחרים גם את הפוסט ציוני אביב לביא

  • 85.

    חכה תשמע אצל מי הופקר המשפט נישראלי - הבג''ץ

    זה עוד כלום, 02/08/09 13:21

    הבג''ץ - נשלט כבר כמה שנים ע''י קבוצה קטנה אולטרא שמאלנית -
    הקיצונים האלו מימין ומשמאל מכלים כל חלקה טובה..

  • 84.

    אביב לביא לא היה מהכותבים הקבועים ב"מקור ראשון?

    נעמן,שפוי , 02/08/09 13:18

    אם אדם כמו לביא המכיר אישית את הימין הקיצוני לאחר שכתב בעלון העלוב שלו במשך שנים, אם הוא יוצא נגד הביזיון בעיר דוד, הרי שיש דברים בגו.

    יש להעיף קיבינימאט את הימין הקיצוני מניהול הםארקים הלאומים שלנו. שילכו לנהל ישיבה.

    • לא, הוא מ''הארץ''.

      סתיו נמרי, 02/08/09 13:43

      כך שכל התיאוריה שבנית, עומדת על יסודות רעועים..

      • עוד שקרן ימני, שמעוות את המציאות. כנס ללינק ותראה שהוא כתב ב"מקור"

        נעמן,שפוי , 02/08/09 15:28

        http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91_%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%90

        • אחי, אתה מוטרף משנאה חסרת מעצורים, קח איזה כוס מים

          סתיו, 02/08/09 19:46

          מותר לטעות בלי שזה יהיה שקר, אחי השונא.

          מחיפוש מתברר שהוא כתב שם זמן קצר, החל מ 2008, ולא ''שנים''. ומי שכותב טור בענייני סביבה לא הופך למומחה ל''ימניים קיצוניים''.

          GOOGLE כלי שווה,לא?

    • מאחר וע''פ כל הסקרים יש רוב יהודי בעד ישוב ירושלים אז כולנו ימין קיצוני (ל''ת)

      זלמנוביץ ישראל, 02/08/09 14:07

  • 83.

    כי כנראה שרק לימין הקיצוני איכפת מהארץ הזאת

    מאיר, 02/08/09 13:15

    לעומת השמאל שמתכחש אפילו לזכות שלו על הארץ . לביא עיתונאי בגרוש לא מבין שיש ממשלה עכשיו שנבחרה על ידי הימין ועדיף לו שבמשך 4 שנים יחפש להתעסק במשהו שאולי הוא מבין בו בכדורסל

  • 82.

    ****NRG די לגונן על רון מיברג מתגובות הקוראים,נמאס כבר***** (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 02/08/09 13:02

  • 81.

    שמורות טבע

    מאירקה, 02/08/09 13:02

    אביב יקירי,
    ערוצי הטלויזיה הישראלית הן שמורות טבע המופקדות בידי השמאל הקיצוני מזה עשרות שנים ובכל זאת לא שמענו אותך מתלונן על כך...
    תנצל את הידיעות שלך כפרשן כדורסל ותבקש Time Out של כמה שנים מעניינים פוליטיים.

  • 80.

    עיר דוד

    שרה, 02/08/09 13:01

    אני מציאה למר אביב שיתעסק בפרשנות ספורט
    ולא בדברים שהוא כלל לא מבין.

  • 79.

    לא הבנתי על מה אתה מתרעם אם אתה חושב שאתה כובש

    שמעון הצדיק , 02/08/09 12:58

    וגרשת ערבים מכאן לא רק שאתה טיפש אתה גם מטשטש את העניין שהיו יהודים בעזה וגורשו,יהודים בשכם,ג'נין שהאנגלים הבריחו אותם לבל ירצחו על ידי המגורשים.
    אין כפר ערבי שלא יושב על ישוב יהודי

  • 78.

    גופי ''שמירת הטבע'' הישראלים הם זרוע משלימה של הכיבוש.

    כך גם הסיירת הירוקה-שחורה שנועדה לסלק בדואים מהנגב, 02/08/09 12:57

    הבעייה היא שרוב הציבור מתנהג כמי שמצדיע במועל-יד לתופעות הגזל - כמו שהגרמנים הצדיעו לצורר הידוע שהתיר לגזול רכוש יהודי.

  • 77.

    קשקוש בלבוש! הכותב בכלל לא מכיר את הפרטים. להלן מספר טענות מפריכות

    zachiz , 02/08/09 12:57

    1) מזרח ירושלים אינה שטח כבוש על-פי חוק מפני שהיא סופחה למדינת ישראל לאחר מלחמת ששת הימים. מסיבה זו ההתיישבות בעיר דוד אינה נחשבת להתנחלות.
    2) ישנו קונצנזוס רחב בציבור להתיישבות יהודית בירושלים. הכותב הוא זה ששנוי במחלוקת ומייצג דעה של שמאל קיצוני פוסט ציוני.

    3) החלק של עיר דוד בכפר סילואן כלל לא היה מיושב לפני כ-80 שנה. לכו וצפו בתצלומי אוויר וראו שאין כל מורשת של יישוב ערבי במקום.

    4) המבקרים בעיר דוד אינם מחויבים לקבל הדרכה ממרכז המבקרים במקום, וכל אחד יכול להגיע עם מדריך מטעמו.

    5) הכניסה לאתרים הארכיאולגים בעיר דוד היא חופשית, ורק האתרים התת-קרקעיים או אזורים שבהם בבעלות של העמותה הם בתשלום על-פי תעריף של רשות הטבע וגנים.

    6) אם לכותב יש התנגדות לכך שעמותה או גוף פרטי כלשהו תהיה לו שליטה ובעלות על מתחם כלשהו במקום, עליו לדרוש תחילה את הפקעת כל בתי התושבים במקום.

    • מצחיקול, השמאל תמיד עובד בשיטת החזרה העיקשת על שקרים

      גל, 02/08/09 13:45

      תראה איך התכנים שהזכרת ייכנסו למאגר שקרי השמאל הקבועים, שיחזרו עליהם שוב ושוב עד שיתקבעו בתודעה. זו השיטה שלהם, ורק השקרים מתחלפים. עובדה, רוב העם מאמין שבחברון מעולם לא היו יהודים, ורק עכשיו מתנחלים מתעקשים לגור דוקא שם..

  • 76.

    טוב מאוד שכך - וכל השמאלנים שונאי ישראל שיתפוצצו!

    חן אדון , 02/08/09 12:51

    כך צריך להיות בכל הארץ, ראיתי מדריכים צאנטי ציוניים - שונאי ישראל המסבירים לפרטים איך ישראל עורכת מסע השמדה בערביי ישראל.

  • 75.

    מי שקצוני ושנוי במחלוקת זה אביא לביא ולא עמותת אלע''ד

    צחי, 02/08/09 12:48

    ישנו קונצנזוס רחב בציבור הישראלי להשתיישבות יהודית בכל חלקי ירושלים, ובייחוד באזור שבו היתה ירושלים המקראית.

    זו לא התנחלות ואלע''ד הם לא מתנחלים (לא שיש בעיה עם זה) מפני שעל-פי חוק ירושלים אינה שטח כבוש, אלא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל.

  • 74.

    חיפה

    ט.נאור, 02/08/09 12:43

    בשביל הכסא נתניהו מוכר אותנו כל יום לימין הקיצוני

  • 73.

    ירושלים מאוחדת זה לא פוליטיקה זה קונסנזוס!!! (ל''ת)

    חיים, 02/08/09 12:40

  • 72.

    עיר דוד היא התנחלות? לא פלא שהם קיבלו 3 מנדטים! (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 02/08/09 12:37

  • 71.

    הרי ממש אכפת לך מ"הפקרת" הגן הלאומי,הא???איזה דמגוג עלוב אתה...

    רסקולניקוב , 02/08/09 12:35

    הרי גם אתה יודע שבלי עמותת אלע"ד לא היו שם חפירות ארכיאולוגיות ובטח שלא גן לאומי ומרכז מבקרים יפה ומושקע כמו שיש שם עכשיו.
    ביקרתי שם עם משפחתי כמה פעמים ובשום מקרה המדריכים לא דיברו על עניינים פוליטיים מעבר לממצאים הארכיאולוגים ולעובדות.
    אז על מה אתה מתבכיין בדיוק???
    הרי זה ברור שמה שמציק לך זה עצם קיום הגן הלאומי בעיר דוד.
    למה לעזאזל מזכירים לנו שגם מזרח ירושלים היא חלק מבירת ישראל הנצחית...הרי אתה מעדיף להאמין לשקרים של הפלשתינאים בנושא..
    ארמונו של דוד המלך וכל עיר דוד(שמתישהו במאה ה19 הגיעו לשם נוודים ערבים והחליטו שקוראים למקום סילוואן) תישאר לנצח חלק מירושלים המאוחדת,בירת ישראל.
    על אפך ועל חמתך.

    אני מזמין את כולם להגיע לביקור בעיר דוד(דקה וחצי הליכה מהכותל) ולראות מקום מדהים עם היסטוריה של 3000(!!!!!) שנים.
    גם אני וגם ילדיי נהנינו מכל רגע(יש שם אחלה הפעלות לילדים).

  • 70.

    תחזור להתעסק באוכל אורגאני ובכדורסל

    עמיחי, 02/08/09 12:22

    כנראה בתחומים האלה אתה מבין טוב יותר, ותשאיר לאחרים שאוהבים את הארץ הזאת לעשות בה שינוי ציוני אמיתי.

  • 69.

    בזכות הימין עוד לא היה פיגוע על משפחתך.

    יוסי, 02/08/09 12:07

    אם השלטון היה תלוי בשמאל בלבד.
    המדינה הייתה מצטמצמת לתחומי תל אביב..

    וכנראה שהיה פיגועי טרור יום יום..

  • 68.

    כל ימין נקרא ''קיצוני'' ע''י אנטישמים כמוך

    יהודי שזוכר, 02/08/09 12:02

    משום מה אין שמאל קיצוני רק ''פעילי שלום'' שמפריעים לצה''ל ןליהודים לנסות לחיות המרחב הרצחני של חיות אדם איסלאמיות וכמוך.

  • 67.

    כל המדינה הפכה הפקר למתנחלים וימין קיצוני...זה האיום הקיומי היחיד! (ל''ת)

    כל השאר בר פתרון, 02/08/09 11:50

    • השמאל הוא איום קיומי על מדינת ישראל. כל השאר בר פתרון

      אני רק הערה, 02/08/09 13:36

      אלמלא מילאו אנשי השמאל את ראשי הערבים בתקוות שוא לא היינו מגיעים למקום שאנו נמצאים בו היום.
      ולהזכיר לך ולשכמותך - אתם אשמים במותם של מעל 2,000 יהודים ועוד אלפי ערבים ב-15 השנים האחרונות. שלא לדבר על עשרות אלפי פצועים ועל נזק כבד לכלכלת המדינה.
      בסה''כ מצבם של הערבים היה לא רע. והיום מצבם ''על הפנים''. לו אני ערבי , לא היתה בי הרבה אהבה לשמאל.

  • 66.

    אלמלא עמותת אלע"ד היה הגן הלאומי "עיר דוד" מופקר.

    ישעיהו , 02/08/09 11:48

    אביב לביא שונא כל דבר שמריח אהבת הארץ.
    מבחינתו מתנחלים הם דבר שלילי בין אם הם עוקרים בגב ההר ובין אם הם נוטעים בירושלים.

    אלמלא עמותת אלע"ד היה הגן הלאומי מופקר לבניה בלתי חוקית של ערבים כמו רוב השטחים הירוקים שבמזרח העיר.

    השוואת עמותה חיובית ציונית שאוהבת את המדינה ואת ירושלים לעמותה אנטי ישראלית שפועלת לסייע לאוייב במלחמתו בישראל היא יותר רשעות מטמטום.

    מדינת ישראל הפקירה את ההדרכה של שופטים, שוטרים וקציני צבא ללארגונים פוליטיים אנטישמיים הממומנים מכספי האיחוד האירופאי והחותרים תחת זהותה של המדינה כמדינה יהודית.

    את המחיר אנחנו משלמים בדם.
    הביקורת של אביב לביא אינה ניזונה מאהבת המדינה, אלא משנאתו למתנחלים.
    אז הוא ישנא, ואנחנו נבנה ושלום על ישראל.

  • 65.

    רק לשמאל מותר, להפגין באלימות בבלעין ובניעלין

    mairmair , 02/08/09 11:45

    לשאת את שם שלטון החוק לשווא, בעניין המאחזים, ובעניין העובדים הזרים, אין חוק.

    להשתלט על מוקדי הכוח בשלטון ובתקשורת, רק לשמאל מותר!

    ולימין,אהה הם כולה 3 מנדטים פה הם קמצוץ מהעם חלק מזערי, בלתי ניתן לזיהוי.

    אביב לביא, תתעורר פה זה ישראל, רוב העם ימין, ורוב המולחט של העם בעד ירושליים...

  • 64.

    מדוע אינכם מפרסמים את העובדה

    מדריכי תיירים, 02/08/09 11:34

    פלשתינאים

  • 63.

    אביב לביא מוטב שתתמקד בשמירה על פרחים

    גם כן עיתונאי, 02/08/09 11:33

    ולא בנכסים של העם היהודי!

  • 62.

    אביב לביא עוכר ישראל! (ל''ת)

    מגעיל, 02/08/09 11:32

  • 61.

    מה הפלסטינים חושבים על ה''כיבוש'' איננו מענייננו ולא צריך להיות שיקול..

    איתן, 02/08/09 11:31

    לטעמם גם חיפה ''כבושה''.
    אז מה ?
    יש בדעתך ל''התחשב'' בדעתם בבואך לבחור התנהלות ראויה ?

  • 60.

    כמה כסף אביב לביא מקבל מהקונסוליה הבריטית? איפה מס הכנסה?

    מס הכנסה, 02/08/09 11:30

    לאחרוה הקונסוליה הבריטית משקיעה הרבה כספים בארגוי שמאל קיצוני וכתבים

    • התחלת חקירת מממני אביב לביא!

      דחוח הלוי, 02/08/09 13:35

      הקמת עצומה, וועדה אזרחית לחקור
      את מממני עיתונות השנאה בישראל 2009:

      אביב לביא
      גדעון לוי
      בן כספית (שונא ראשי ממשלות חות מאולמרט..חח)

      אביב, הסוף לשכונה מגיע..
      דחוח הלוי,עיתונאי אמיץ, הולך לחשוף בימים הקרובים את השערוריה,בדמות
      מקבל כספים שכמותך תמורת כתבות אנטי-ציוניות!

  • 59.

    ''זוכרות'' איננו ארגון פוליטי קיצוני.

    ד''ר תיאודור, 02/08/09 11:28

    ''זוכרות'' הוא ארגון אנטי ציוני ששם לעצמו מטרה לקעקע את אתוס ''ארץ ישראל'' ולקדש במקומו את ''פלסטינה''.
    ובאשר לעמותת ''אלעד'' אין בכלל מקום להשוואה...אין עמותה זאת מנסה לקעקע שום אתוס אלא למצוא סימוכין לאתוס המתנגד. לגיטימי לחלוטין.
    מעניין שאין כבודו מוצא פגם בניהול קדשי הר הבית ע''י הוואקף המוסלמי , או לחילופין קיום ''מופעי פולקלור פלסטיני'' בקברי המלכים בחסות השגרירות הצרפתית.
    איזור קדוש ליהודים הופך להיות במה למופעי בידור של מבקשי נפשם..
    ספר לי מה כואב לך - ואספר לך מה מחלתך - מר לביא.

  • 58.

    מה שבאמת כואב לך זה ששם יש עדויות על עיר דוד של דוד המלך.

    gilberet , 02/08/09 11:16

    ואתה מעוניין שזה יטושטש. כי אתה רוצה למסור את המקום לערבים

  • 57.

    ולמדריכי ידיעת הארץ ערביי ישראל אינך מתנגד? (ל''ת)

    יאללה פלשתין, 02/08/09 11:11

  • 56.

    שנויה במחלוקת

    דוד, 02/08/09 11:10

    אם עיר דוד גם שנויה במחלוקת אז אין לנו מה לעשות בכלל בארץ ישראל.אגב,תשאל את הוואקף איך הם שומרים על הארכיולוגיה בהר הבית-בטח מגיע להם פרס ישראל.

  • 55.

    בורות וחוסר הבנה בסיסי...

    אביב, השמאלנות מעבירה אותך על דעתך, 02/08/09 11:07

    אם לא עמותת אלע''ד הערבים היו ממשיכים להשתלט על האיזור ולזהם אותו, להרוס את העתיקות (כפי שעשו בחפירות בהר הבית שנשפכו לנחל קידרון ונתגלו שם חרסים מתקופות קדומות), לטנף את האיזור באשפה בכל מקום, ולהותיר אותו בשפלותו.

    ובקיצור, מר לביא, אם לא עמותת אלע''ד ופעילותה הענפה לשימור המקום, לפיתוחו, לפירסומו, ולהסברה על חשיבותו, אין שום חשש, ולא שום סיכוי שהמקום היה נהפך לגן לאומי,

    מה שסותר את כל מה שכתבת מהיסוד.

    לך תלמד ותחכים.

    ''גם אוויל מחריש לחכם ייחשב''

  • 54.

    אם אני הייתי פלסתיני, באמת הייה מעניין אותי מי מנהל את '' הבירה שלי ''.. (ל''ת)

    זלמנוביץ ישראל, 02/08/09 11:04

  • 53.

    החברה להגנת הטבע- גוף פוליטי תחפש קצת פסקי דין עליהם (ל''ת)

    ממליץ לך לעקוב קצת אחרי פעולות החברה להגנת הטבע, 02/08/09 11:02

  • 52.

    ירושליים זה התנחלות? חוצפה! ירושליים היא בירתו הניצחית של העם היהודי! (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 02/08/09 11:02

    • ''בירתנו הנצחית''?

      איה, 10/08/09 21:40

      מה קשורים שועפט, בית חנינא, עיסוויה, נועמן, בית צפאפא וכפר עקב לירושליים?, מה בירתנו הניצחית? אלו כפרים ערביים שהיו לידה ואחרי שנכבשו ב67 נחשבים לחלק מתוכנית המתאר של העיר בלי סיבה אמיתית (אפילו תשתיות אין שם) מה אכפת לך לוותר על זה? איזה נצח וקודש יש בדיוק בכפרים המסופחים האלו?

  • 51.

    מה דעתכם על התסריט הבא?

    mebulbal22 , 02/08/09 10:57

    שרת חינוך במדינת ישראל, שקשורה בארגון שמאל קיצוני המתקרא שלום עככשיו, מחייבת את כל המורים לאזרחות והיסטוריה בארץ, ללמד את כל תלמידי ישראל על הנרטיב הפלסטיני המומצא, ולהתייחס אליו כאל שווה ערך לנרטיב הציוני. כמו כן, מחוייבים המורים לתאר את הסבל שהיה מנת חלקם של הפלסטינים ואת האסון הלאומי שלהם- הנכבה.

    "אני יודע מה אתם אומרים: אין סיכוי שזה יקרה. הרי חמש דקות אחרי שזה יקרה, הארץ תרעד..."

    אופס, האם מדובר בתסריט אימים, או באירוע אמיתי שקרה ממש לא מזמן?

    אביב לביא, לו השמאל הקיצוני היה יוצא כנגד התסריט שאני תיארתי(ושהתקיים במציאות), ייתכן שהייתי מתרגש מהתסריט שאתה כתבת. אך כיוון שמה שמותר לשמאל הקיצוני אסור בתכלית איסור לימין, מראה כנראה שהחוזה שתיארת עם עמות אלעד הוא טוב ורצוי (לפחות באותה מידת יחס לנכבה של יולי תמיר)

    • צודק 100% (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 02/08/09 11:02

    • טוב אתה (ל''ת)

      (איציק) , 02/08/09 11:16

    • תסריט מבריק!!! (ל''ת)

      ממליצה בחום, 02/08/09 11:31

    • היהודים לא דורשים להכיר בעברם באירופה? ובמדינות ערב? (ל''ת)

      להכיר בהסטוריה של הפלסטינאים זה הוכחה לבטחון עצמי, 02/08/09 11:51

      • יחי ההבדל הקטן

        ארז, 02/08/09 15:09

        ליהודים יש עבר, יש היסטוריה, יש מורשת - ה''פלסטינים'' הופיעו, יש מאין, ב-11.6.1967...

    • ובנוסף - אין יודעים מאין לאירגון זה מתוספים כספים (ל''ת)

      יופיטר יופיטר, 02/08/09 13:01

  • 50.

    תיקון: אין סיכוי שהחברה להגנת הטבע היתה מפעילה ...

    ariel133 , 02/08/09 10:57

    היא עסוקה כל הזמן בלטרפד הקמת ישובים חדשים למגורשי גוש קטיף...ישובים שממוקמים כמובן בתוך הקו הירוק

  • 49.

    ואם החברה להגנת הטבע היתה מפעילה את זה ..השמאל היה מגיע ??

    ariel133 , 02/08/09 10:55

    בולשיט....
    מה זה משנה מי מפעיל ..
    הייתי שם וראיתי את הפרופיל של מי שמגיע.
    זה לא המיליה של השמאלן העלוב שכתב את הכתבה

  • 48.

    המתנחלים מנסים לכבוש כל פינה טובה בארץ

    רועי, 02/08/09 10:50

    שידע כל חילוני עם ראש סביר על הכתפיים:
    זה או אנחנו או הם

    • בניקויו (ל''ת)

      רועי תשחרר את המוח - מהשטיפה - מים מזוקקים יעזרו, 02/08/09 13:03

    • גם וגם

      ארז, 02/08/09 15:11

      ה''מתנחלים'' נאבקים על קיומה של מדינה גם למי שאינו מסכים איתם (גם בשבילכם, השמאלנים, שלא רואים סיבה לקיומה של מדינה יהודית).
      השמאל רוצה מדינה רק לו, ולא לאף אחד אחר - גם לא לערבים, דרך אגב (רוב השמאלנים הם ''גזענים'' בדיוק כמו הימנים, רק שלהם כנראה מותר להיות כאלה...).

    • השמאלנים מנסים לוותר על פינה טובה בארץ. (ל''ת)

      ירון, 02/08/09 16:09

  • 47.

    טרחן. (ל''ת)

    יואב, 02/08/09 10:46

  • 46.

    אם ישראל הייתה מעבירה את השטח לניהול חמאס לא היה מפריע לך

    מתון מתון, 02/08/09 10:31

    ראו איזה יופי מנהל חמאס את אדמות רצועת עזה: פריחה! ארכיאולוגיה! תרבות! וזה עם המיליארדים הזורמים לשם. ולא הזכרנו עדיין את פריחת אהבת האדם (יריות בברכיים, השלכה מקומה חמישית וכו').

    • טעות!-מקומה 15-מקומה 5 יש סיכוי קלוש-הם הולכים על בטוח... (ל''ת)

      שלמה, 02/08/09 16:32

  • 45.

    מדריכי טיולים פלשתינאים

    יודע ארץ, 02/08/09 10:29

    המוכשרים ומאושרים להדרכת תיירים בישראל, מעבירים את סיפור הארץ דרך פריזמה מאד מסויימת, ועל כך אתה לא מלין, מעוות אתה.

  • 44.

    רק אביב לביא אינו קיצוני שנוי במחלוקת. בעיניו הוא התגלמות המיינסטרים

    קורא ותיק, 02/08/09 10:27

    גם בעיניי הוא התגלמות.

  • 43.

    בירושלים,בירתו של העם היהודי, צריך להבהיר שגן לאומי הוא של העם היהודי

    שלמה, 02/08/09 10:26

    לא של הפלשתינים. זוהי ירושלים היהודית, והיא נשארת כזו גם אם גרים שם גם נכרים.

  • 42.

    האם ''זוכרות'' יזכירו גם שעוד קודם לכן היה במקום יישוב יהודי?

    עמיחי וקיים, 02/08/09 10:25

    לא. זכרונן קצר מאוד. הוא מתחיל מן הנאכבה. לא זוכר מה הביא את הנאכבה. הוא זוכר את ה''כיבוש''. לא זוכר מה גרם למלחמת ששת הימים ולכיבוש. הוא זוכר פלשתינאים. הוא לא זוכר שלפני 67 אי לא דיבר על עם פלשתינאי (אדרבה, תראו מסמכים המדברים על עם פלשתינאי קודם!) הוא לא זוכר שעד 67 שלטו כאן מדינת ירדן מצד אחד ומצרים מצד שני, ולא הייתה קריאה כלשהי להקמת מדינה פלשתינאית (ישראל לא הייתה אז מכשול לזה!)

  • 41.

    כל הכבוד לעמותת אלעד גואלת עיר דוד.

    הרצל, 02/08/09 10:24

    אם לא אלעד עד היום היתה עיר דוד קבורה תחת הררי הפסולת של בתי סילוואן.

  • 40.

    אין אפשרות לכתוב טוקבק לרון מיברג, אז הנה אני כותב לא מכאן:

    ישראלי 1, 02/08/09 10:21

    על הכתבה של מיברג בה הוא מברך על השינוי במדיניות של האמריקאים שהפסיקו לספור גופות של חללי אויביהם ובאותה כתבה הוא גם מתלונן על כך שבערוצי חדשות משדרים בפסי טקסט נוסעים בתחתי המסך מספרים של הרוגים בכל מיני ארועים במקומות כמו אפגניסטן, עיראק וכיוצ'.
    מיברג מבקש מערוצי החדשות שיפסיקו את הפסים האלה שרצים על המסך כי זה לא מכובד להפוך את זה לטריוויה ברקע.
    לא הצלחתי לעקוב אחרי ההיגיון שהוא מציג; הנושא חשוב מאוד והתקשורת לא מייחסת לו את החשיבות המתאימה ולא מקצה לו זמן מספיק. לכן הוא מציע שהתקשורת תפסיק להתייחס לנוא הזה לחלוטין ולא תקצה לו זמן בכלל.
    עקום.

  • 39.

    ירושלים היא לא ממש התנחלות קיצונית.... (ל''ת)

    פרנסואה טריפו, 02/08/09 10:20

  • 38.

    האם שמענו ממך כאשר הרסו כל זכר לסממן יהודי בהר הבית? (ל''ת)

    עבדאללה, 02/08/09 10:19

    • ''מעריב'' לא היה קיים כשהאשורים/הרומאים הרסו את בית המקדש

      ההי, 02/08/09 13:04

      וגם אביב לביא טרם נולד אז.

      • מצחיק מאוד

        ל''ההי'', 02/08/09 14:37

        ממש אבל.

  • 37.

    נחזור לימים הטובים, שיהודי מארה''ב לא יכול היה להגיע לכותל.עד 67 (ל''ת)

    קשיש, 02/08/09 10:17

  • 36.

    כישראלי אני מעריץ את אירגוני הימין שהם אירגונים צייונים אוהבי הארץ!! (ל''ת)

    Jerusalem , 02/08/09 10:13

  • 35.

    יאשמאלני קנאי! בג"ץ מפוצצץ בשמאלנים וכולכם שותקים!!! (ל''ת)

    Jerusalem , 02/08/09 10:12

  • 34.

    די לבכות

    זה באמת שטח פרטי, 02/08/09 10:11

    ויש פה ניהול משותף של הבעלים ושל רשות הטבע והגנים

  • 33.

    צודק, מה היינו עושים בלעדיך? (ל''ת)

    לאהלה, 02/08/09 10:03

  • 32.

    תרחיש נוסף ומעניין

    ישראל, 02/08/09 09:53

    קראתי בעיון את המאמר ונתקפתי בהלה .

    עלה לי בראש תרחיש (אני חייב לציין דימיוני אך מבהיל)

    בוא נשער שהתקשורת הייתה נשלטת על ידיי השמאל הקיצוני

    אלוהים ישמור

    איזה מזל שרק תרחיש דמיוני

    • גדול!!!! (ל''ת)

      ישראל2, 02/08/09 12:08

  • 31.

    התבכיינות פתטית

    חיים, 02/08/09 09:40

    1. כל שיעול של כל יהודי ישראל איכשהו מעלה חשדות אצל הערבים שאיננו חפצים בשלום, כמו שכל עיכוב של 5 דקות במחסום הופך, לדעת אנשי השמאל, לעילה לפוצץ אוטובוס. רק כסיל יכול לטעון ששיתוף פעולה נקודתי שבין גוף ימין קטן ורשויות הטבע יש בו כדי להכשיל תהליך שלום איזורי היסטורי.

    2. האם הכותב הנכבד היה מסכים שרשויות הטבע ינהלו בעצמם את אתר עיר דוד? לא, כי הוא בכלל לא תומך בנוכחות יהודית במקום. אז מה לו רשויות הטבע, מה לו אלע''ד??

    3. כל בר שכל מבין כי אין בכלל מקום להשוות את זוכרות, ארגון אנטי-לאומי ואנטי-ישראלי הממומן ע''י גורמים אנטי-ישראליים, לאלע''ד, ארגון התומך (יותר מדי לטעם הכותב) בהתיישבות יהודית בארץ ישראל. ''זוכרות'' הוא שמאל סופר-קיצוני, אלע''ד הוא סתם ימני.

  • 30.

    אני מציע שתכתוב על מצב השטחים הירוקים הנהרסים בשטחי יו''ש (ל''ת)

    שימי, 02/08/09 09:25

  • 29.

    פתאום אכפת ללביא מהלאומיות שלנו. אני סומך על מפעילי עיר דוד. (ל''ת)

    שימי, 02/08/09 09:25

  • 28.

    אוכל אורגני כנראה פוגע בתפקוד המח

    העיט, 02/08/09 09:25

    מה אתה רוצה בכלל?אין שם תעמולה ימנית כלשהי

  • 27.

    היית כבלעם שבא לקלל... (ל''ת)

    מתנחל כתום מיהודה, 02/08/09 09:22

  • 26.

    תגיד...

    ארז, 02/08/09 09:21

    אילו באמת היו נותנים לעמותת ''זוכרות'' לנהל גן לאומי, האם היית מקים קול זעקה? האם היית טורח לכתוב מאמר רווי שנאה נגדם?
    נו, באמת...

  • 25.

    צודק לגמרי. זה עיוות שחייב תיקון. (ל''ת)

    גל-יה , 02/08/09 09:20

  • 24.

    דוד מלך ישראל חי וקיים

    ירושלמי, 02/08/09 08:54

    מתי נחליף את ה''נרטיב'' בתודעה לאומית נורמלית ובריאה?

    • האם זו ה''נרטיב'' הבריא והנורמלי--או שזה נרטיב משיחי חולני? (ל''ת)

      אני, רק שאלה רטורית, 02/08/09 13:08

  • 23.

    בלי רט''ג בכלל לא הייתה עיר דויד

    היסטוריון חובב, 02/08/09 08:51

    הרי לגישתך צריך לבטל את כל הגן הלאומי מסביב לחומות, כי הכל נכבש וצריך להחזיר לפלסטינים, לא? טוב שהכריזו על השטח כעל גן לאומי- ככה מנעו מערביי מזרח ירושלים מלהחריב את המקום, וטוב שנותנים לעמותה חוקית כמו אלעד להמשיך ולפחת את המקום ולמצוא תגליות מדהימות על העבר (היהודי, העבי, הנוצרי).

    פעם שעברה שהפלסטינים חפרו זה היה בוואקף בהר הבית. את השפוכת הם פשוט שפכו בנחל קדרון (לקח שנים לפנות- גם את זה לדעתי עשו רט''ג). עד היום מסננים שם את העפר כי בתוכו יש אלפי פריטים ארכיאולוגיים.

  • 22.

    חרדים אויבי הדמוקרטיה שואפים למשטר יודאו טאליבן. (ל''ת)

    Vox Ami , 02/08/09 08:50

  • 21.

    השואף למשטר יודאו טאליבן איננו ציוני אלא נאציוני. (ל''ת)

    Vox Ami , 02/08/09 08:48

  • 20.

    למה לא לתת לבל''ד לנהל את מוזיאון חיפה ואת הטכניון הישן?

    דני ב., 02/08/09 08:45

    ממתי המדינה מוסרת לעמותות פרטיות את נכסיה?
    אין לי שום דבר נגד עמותת אלעד (ההיפך אינני סובל אותם) אך מדוע אני בביקורי בירושלים צריך לבל אישור לבקר באתרים שהמדינה מטפחת מעמותה שאין לי עמה שיח וסיג?
    מדוע לא רשות שמורות הטבע והגנים הלאומיים תהיה אחראית למקום?
    אם כך בואו ניתן את האתרים האחרים בארץ לבעליהם הערבים שינהלו אותם.

  • 19.

    אז מה הבעיה?

    ארז, 02/08/09 08:44

    האם אנשי העמותה פוגעים בגם הלאומי? גורמים לו נזק? הרי אפילו אתה מודה שהם עושים עבודה ברוכה בתחזוק הגן, בהבאת עוד ועוד מבקרים לגן, ובהדרכת המבקרים (גם אם כמה ''היסטוריונים'' ו''ארכיאולוגים'' מתכחשים להיסטוריה היהודית במקום).
    אז איפה בדיוק הבעיה? בגלל שהקו האידיאולוגי של עמותת אלע''ד לא נראה לך? בגלל שלא מתאים לערביי ירושלים שיש בה נוכחות יהודית?

  • 18.

    אתה טועה!!!

    יעקב, 02/08/09 08:40

    הייתי בסיור מודרך. ההסברים היו כולם מבוססים על הממצאים הארכאולוגיים, לא הייתה כל תעמולה ימנית.
    דעותיו הפוליטיות הקיצוניות של הכותב אינן מאפשרות לו לראות את המציאות.

    • גם אני הייתי בסיור שם והממצאים הארכאולוגים היו מאוד מגמתיים... (ל''ת)

      גל-יה , 02/08/09 09:22

      • הממצאים הארכאולוגים הם ממצאים--אבל מדוע הצגתם היא כה מגמתית

        לאחר ש''ארכאולוגים'' ניקו את השכבות שלא מענינות אותם, 02/08/09 13:20

        הארכאולוגיה הציונית היא קרדום שנתנה ההנהגה הציונית בידי החופרים - קרדום לחפור בו ולהוכיח... ומה הם רוצים להוכיח שפעם גרו בארץ ובי-ם גם עברים, ויהודים...
        אבל על כך לא מערערים אפילו הפלסטינים. ולכן הארכאטלטגיה הציונית היא שטות שהמציאו אנשים שלא בטוחים בכוחה של אמיתותם - אנשים שרוצים להוכיח ל ע צ מ ם שהעבר ההוה וגם והעתיד שייכים רק להם, וכאילו שלתושבי המקום מזה דורות - לפלסטינים שהם ילידי המקום אין שום זכות על הקניין והמקום.

        • אם יש להם היסטוריה כה עניפה וכה עתיקה...

          ארז, 02/08/09 15:14

          כיצד זה שלא נמצא עד עתה שום ממצא ארכיאולוגי ''פלסטיני''? הרי לא רק אריכולוגים ''ציוניים-גזעניים'' חפרו בארץ, אז כיצד אתה מסביר את התעלומה? בארץ מתגלים ממצאים מכל התקופות, ממצאים שהשאירו עמים שונים ומגוונים - ובשום מקום טרם נמצאו ממצאים ארכיאולוגיים של ה''פלסטינים''... ממש תעלומה...

  • 17.

    זוכרות - זו עמותת של גורם עויין למדינת ישראל ממומן בעיקר ע''י אויבנו (ל''ת)

    יעקב אשדוד, 02/08/09 08:29

  • 16.

    מה פה לא בסדר? אם עיר דוד לא שיכת לעם ישראל אז מה כן? (ל''ת)

    gilberet , 02/08/09 08:27

  • 15.

    לאן הגענו

    אבי, 02/08/09 08:27

    אם ארגון שפןעל בארפן חוקי לגאול בתים בלב ירושלים ההסטורית, במרחק של שלש דקות הליכה מהכותל, ואף התקיימה שם שכונה יהודית לפני יותר ממאה שנה,נקרא ארגון ''ימני קיצוני''- משהו או מישהו פה השתבש,
    אולי אתה שמאלן קיצוני...

  • 14.

    גם אם זה נכון- זה לטובה (ל''ת)

    מיכאל, 02/08/09 08:25

  • 13.

    תשמע דוקטור. (ל''ת)

    א"צל , 02/08/09 08:08

    • את כל הטיעונים המצוצים מה...שלך ניתן לתמצת:

      א"צל , 02/08/09 08:14

      בקריאת שתי הפסקאות האחרונות.מסכנים הערבים.עם כבוש ונדכה.שואפים לשלום.דפקו אותם לקחו להם והם בכלל נזירים מטיבט.
      אתה מקבל במה להשמיע את הקנטרנות שלך ומוכיח את עליבות היהודי שבך.
      צר לי עליך.לא גאווה יהודית ולא שליחות ציונית.אתה הורס פוגע ומסית נגד אחים שלך שמתאמצים להציל משהו מהארץ הגזולה שלנו ע"י הערבים.
      בושה לנו.

  • 12.

    האם הדעתן המלומד ביקר במקום?????

    רלי, 02/08/09 08:06

    ועל משקל הפתיח: ''אם היה 'מופקר' גן לאומי בידי עמותת זוכרות - האם היה זוכה הדבר לעיסוק עתונאי מסוג זה???? ודאי שלא !!!!''

    די לצביעות !

  • 11.

    זה הכפרים הערבים מסביב לירושלים שנבנים בצורה לא חוקית

    אשקלוני, 02/08/09 08:02

    למיטב ידיעתי , כל הבנייה היהודית במזרח ירושלים נעשת באישורים ממשלתיים ומסמכים מפורטים

    יחי ההתיישבות היהודית .. דבר שכנראה שולי עבורך , אבל הוא הסיבה שבעבורה הגענו לארץ... ציונות

    ותן לי לנחש מי הארכיאולוג שהתייעצת איתו ... מר פינקלשטיין
    קלעתי בול ?
    לך תדבר עם ארכיאולוגים אוביקטיבים שהמטרה לנגד עניהם היא לא המיתולוגיה הפלשתנאית המומצאת יש מאין (למשל גבריאל ברקאי, פרופסור מזר, ואחרים )

  • 10.

    ואני מניח שהפעילות ה - ''מאוזנת'' של אלטרנטיב ג'רוזלם במקום תורמת

    ארכאולוגי, 02/08/09 07:57

    למזעור הזנק, ביטול החשדנות מהצד הפלסטיני שמוביל לאפשרות מזערית של שיתוף פעולה בין הפלסטינים לרשות הטבע והגנים וכו'
    אביב, הנראטיב שאלעד מציגה לציבור אכן מוטה ומגמתי, אבל לפחות זה ארגון שיוצר נראטיב לאתר ארכיאולוגי. לעומת זאת, גם רשות הטבע והגנים וגם רשות העתיקות מפקירות את האתרים, אינן משקיעות בשימור העתיקות ואפילו בדרך כלל לא מציבים שלטים במקום. אז מה עדיף שעיר דוד שמושכת הרבה מאוד תיירים בשנה תיראה כמו אתר עובדייה שהוא אחד האתרים הפרהיסטוריים החשובים בעולם אבל אם איך שהאתר נראה כיום אפילו הוא לא יודע שהוא כזה....

  • 9.

    מה אתה מזיין את השכל!!?!

    אייל אשכול , 02/08/09 07:36

    תיארת תמונה שקרית לחלוטין! מתי ראית פה את הארץ רועדת בגלל השת"פ עם עמותת זוכרות?!! (וחבל מאוד כי אכן זה היה אמור לקרות וממש לא מרזל היה צריך לעשות את זה אלא כל עם ישראל!!!) יצרת פה תסריט מדע בדיוני מובהק כדי לתמוך בטענה שרצית להעביר!

    אתה זיוף, לא אתי, ושקרן!
    אין מקום למאמר הפיקטיבי והתיאורטי שלך שלא מבוסס על שום דבר שקורה במציאות!!!

  • 8.

    די לבילבולי מוח

    מתנחל גאה , 02/08/09 06:53

    הארץ שלנו ויפה עושים אלעד שלא מתביישים לומר כך
    אם אתה מתבייש - לך לך לנויורק, מה אתה מחפש במקום של אחרים??

    • נכון. הארץ שלנו אבל זה לא כולל את עיר דוד. חדל להעמיד פנים

      הדובר אמת, 02/08/09 10:46

      אתה רוצה לחיות בימי בית ראשון ושני? תקנה מכונת זמן ותחזור אחורה. היום ירושלים המזרחית היא עיר ערבית. בכל מקרה זו לא עיר יהודית כי אין בה רוב יהודי.

      • כסיל

        אורי, 02/08/09 13:26

        ''זו לא עיר יהודית כי אין בה רוב יהודי''.

        האם זה המדד לבעלות ולזכות מדינית??

        בבקשה:

        תוחזר ירדן לפלסטינים
        תוחזר דרום ארה''ב למקסיקנים
        תוחזר כל דרום ציריך לתורכים ולהודים
        תוחזר אפגניסטן לפשטונים
        וחצי מרוסיה- לעמים השוכנים בה!

        ומאיגך- תוחזר טיבט ושינג'יאנג לסינים- כי הרי יש בה כבר רוב סיני...

        כסיל שכמותך!! נפלת בפח של השמאל הקיצוני בואכה ציפי לבני!

      • אז צריך להחזיר גם את הגליל והנגב?

        ארז, 02/08/09 15:15

        גם שם אין רוב יהודי. ואם נמשיך לקלוט עוד ועוד ''פליטים'', גם בשאר הארץ לא יהיה רוב יהודי...

    • דובר אמת ??? (ל''ת)

      ירון, 02/08/09 16:10

  • 7.

    ירושלים בירת ישראל לנצח

    משה, 02/08/09 06:30

    זוהי עמותה יהודית ציונית זוכרות זו עמותה שמשרתת את האוייב.

    • אהבתי את ההגדרה המכבסת ''בעלת גוון פוליטי''

      ציוני, 02/08/09 08:43

      זו עמותה בעלת מטרה אחת - חיסול המדינה היהודית באמצעות ''זכות השיבה'' וטענת ''החטא הקדמון''. לביא אתה באמת שמאלן מאד מאד קיצוני. כל הירקרקות שלך היא יותר ירוק שחור אדום.

  • 6.

    המשילות קיימת רק בשביל הכסא

    mgiloh, 02/08/09 06:24

    בעידן של מפלגות מתפרקות - מי שיש לו עדיין אידאולוגיה -ולא חשוב מאיזה צד של המפה - זוכה !!!

  • 5.

    "שלנו" בלי רגשות אשמה, ולא צריכים להתנצל ולהתפלסף. (ל''ת)

    אמיר ב. , 02/08/09 06:21

  • 4.

    האם את שיח מוניס, אתה מוכן להחזיר?

    ohad_sh , 02/08/09 06:18

    אני מניח שאתה ממדינת תל-אביב, ואני שואל את עצמי האם את שיח מוניס, המקום בו בטח עשית את התארים האנטישמים שלך, אוניבסיטת ת"א, אתה מוכן להחזיר?

    ההתנחלות היהודית במזרח ירושלים?
    אם אתה מרגיש שמזרח ירושלים היא לא שלך, אין לך שום זכות גם לבקר מה קורה שם.

    אתה חלאה אנטישמי. זבל אנושי.
    מצטער על המלים הקשות, אבל אין לי מלים אחרות לתץאר חלאה כמוך.

    • אתה צודק! (ל''ת)

      יהודי, 02/08/09 14:16

    • יפה אמרת. (ל''ת)

      המילים דווקא יפות., 02/08/09 16:12

  • 3.

    מי שצריך לנהל את הגנים הלאומיים זו המדינה. לא ארגונים פרטיים

    עומק , 02/08/09 05:45

    האג'נדה שמוצגת בהם צריכה להיות האג'נדה שהוחלטה על-ידי המוסדות הדמוקרטיים (שגם הם בידי הימין, אגב). לא האג'נדה של ארגון כזה או אחר.

  • 2.

    כתבה צבועה ופדגוגית מבית מדרשו של ההזוי

    Ehad Haam-Zionist , 02/08/09 05:43

    דרך אגב הייתי בסיו והייה מדהים, ממליץ בחום ותיהיה לכם חוויה ישירה ובלתי אמצעית.

    אל תקשיבו למסיתים

  • 1.

    פוצים פה, אבל מה זה עוזר? המיעוט הקיצוני קולני יותר (ל''ת)

    ומקבל גיבוי מהממשלה, 02/08/09 05:33

    • בקיצור - פוצים (ל''ת)

      יופיטר יופיטר, 02/08/09 13:07