• 18.

    החרדים הם בר קמצא.על רוה"מ ושר האוצר לא לנהוג כמו רבי זכריה בן אבוקלס

    , 16/07/13 15:38

    עפ"י הפרשה דאז, המקבילה ימינו היום היא: ציבור החרדים דהיום הם ה"בר קמצא" של דאז, זה שהוציאוהו מהמסיבה של בעל הבית בבושת פנים.כך גם היום: על רוה"מ ושר האוצר ללמוד לקח מהפרשה עתיקת היומין- "קמצא ובר קמצא". הלקח למנהיגים הוא- אסור לנהוג כמו רבי זכריה בן אבוקלס דאש,מנהיג בדורו,שהביא עלינו חורבן מלכות ובית המקדש, בכך שמנע ("בשם התורה" /האידאולוגיה כביכול)מעם ישראל להגיש קורבן (שהיה בעל מום) לקיסר הרומי כפי שזה דרש, רק מחמת שהיה בו מום ובניגוד לשולחן ערוך (האידאולוגיה של פעם).כך גם היום-יש להתחשב בחרדים ולכבדם על אף הוצאתם מהממשלה (אמנם,לא עד כדי כניעה לדרישותיהם) ,חס וחלילה להעליבם ולהדחיקם עד כי מי מהם יעשו מעשי נקמה ויביאו עלינו חורבן, ממש בימינו אנו.

    IP: 109.160.185.51דווח על תגובה זו

  • 17.

    לגבי הסיפור עם אגריפס

    ליאור, 20/07/10 21:37

    הרי דווקא נראה שלא הקפידו על קוצה של הלכה, כדי למנוע בעיות עם המלך - ודווקא זה נחשב כחנופה! מה שלכאורה סותר את הרעיון של קמצא ובר קמצא.
    לכן סוגיות מסוג זה צריכות להילמד יותר לעומק. לא כל עמידה על ההלכה היא בעייתית. הכל תלוי בהקשר, ולכן יש כמה מדרשים בחז''ל ולא רק אחד. מכל אחד מהם ניתן ללמוד משהו ולעשות שיקול דעת.

    IP: 109.160.192.240דווח על תגובה זו

  • 16.

    הרבנים השקרנים והמושחתים הם ורק הם אשמים

    בחורבן הבנין והעם, 01/08/09 15:07

    ולכן הם גם השנואים ביותר בעם!

    IP: 68.232.75.220דווח על תגובה זו

  • 15.

    החורבן בשני הבתים בגלל שהסתפקו בתורה שלא לשמה

    הרב יהודה לייב הלוי אשלג, 31/07/09 17:09

    הרב יהודה לייב הלוי אשלג, בעל הסולם זצ'ל, היטיב לתאר את המניעים לסופו של הפרק המפואר בתולדות עם ישראל במאמרו 'הגלות והגאולה': '...ומשום שלא הקפידו ישראל על התורה, אלא רצו לערב שם גם את האנכיות הצרה, דהיינו, 'שלא לשמה', מכאן התפתח חורבן בית ראשון, שרצו לעשות הסגולות, של עשירות והרמת הכוח - על הצדק, כשאר הגויים. וכיון שעשו כך, התפוררו כוחות האומה: מקצתם הלכו אחרי המלכים והקצינים האנכיים, ומקצתם הלכו אחרי הנביאים. והפירוד הזה נמשך עד החורבן'.



    ובבית שני הובלט הדבר ביותר, כי תחילת הפירוד הודגש שם בפרס, על ידי תלמידים דלא מעלי, שבראשם עמדו צדוק ובייתוס. שכל עיקר מרידתם בחז'ל, היה מטעם שלא רצו לפרוש מהאנוכיות. ועל כן הקהילו קהילות מסוג הגרוע הזה, ונעשו כת גדולה שנקראו צדוקים, אשר הם היו העשירים והקצינים, רודפי תאוות אנוכיות, שלא כדרך התורה, והם לחמו עם הפרושים, והם שהביאו את מלכות רומא והשליטות על ישראל, והם שלא רצו לעשות שלום עם התקיפים כעצת חז'ל על פי התורה, עד שנחרב הבית ונגלה הדר ישראל'.

    IP: 217.132.144.232דווח על תגובה זו

    • שטויות! החורבן בשני הבתים והעם בגלל מנהיגות מושחתת (ל''ת)

      ופרוש וסילוף התורה כולה, 01/08/09 15:12


      IP: 68.232.75.220 דווח על תגובה זו

  • 14.

    שנים רבות החניפו לשרון, לבגין, לאולמרט ולראשי צה''ל

    tiberius julius alexander, 31/07/09 12:15

    ואז קבלנו ימית וגוש קטיף ועמונה. די לחנופה של הרבנים ובמיוחד ראשי ישיבות ההסדר הניו רפורמים וראשי המכינות הקדם צבאיות הפשיסטיות.

    IP: 85.250.122.18דווח על תגובה זו

  • 13.

    חז''ל מאשימים את ר' יוחנן בן זכאי בחורבן, כיוון שדאג רק

    מרים, 31/07/09 09:52

    למקורבים אליו, לעצמו וסמכותו(גיטין נו/ב): ''תן לי יבנה וחכמיה ושושילתא דרבן גמליאל ואסוותא דמסיין ליה לרבי צדוק''.
    ''יבנה וחכמיה'' הוא מושג שמשמעותו איבון התושב''ע (עד אז הייתה בע''פ ומסורה לפרשנות החכמים.מיבנה התחילו לכתוב אותה, כמובא בתוספתא תחילת עדויות, עי''כ איבנו אותה - מלשון אבן - לדורות)
    בדור שאחריו אמרו החכמים: ''קרי עליה רב יוסף ואיתימא רבי עקיבא משיב חכמים אחור ודעתם יסכל'' (שם).

    IP: 80.230.61.75דווח על תגובה זו

  • 12.

    אז היה צריך למרוד ברומאים או לא? (ל''ת)

    לא הבנתי, 30/07/09 22:40


    IP: 89.138.240.230דווח על תגובה זו

  • 11.

    הבית נחרב מפני שהרומאים היו חזקים יותר (ל''ת)

    בלי פלפולים מיותרים, 30/07/09 22:35


    IP: 89.138.240.230דווח על תגובה זו

  • 10.

    בעלי-התורה מתעלמים מעוולות באורח שיטתי

    ניצן ש , 30/07/09 15:15

    אני מבין שדעת המחבר טוענת שעל בעלי-התורה אסור בהכרח להתעלם מעוולות, כלומר, מוטלת עליהם אחריות אישית.

    אבל המחבר שכח לתחום (ואולי בכוונה) את הגדרת העוולה. האם מדובר רק בעוולה כלפי התורה או גם בין אדם וחברו? אן העוולה תחומה רק ביחס הפנימי שבין היהודים או שגם עיקרון הצדק האוניברסלי כלול בה?

    בפועל, בעלי התורה (קרי הרבנים) התעלמו בעבר הרחוק, ומתעלמים בהווה, במופגן, מכל עוולה שאינה קשורה לחצר הקטנה שלהם.

    צדק אוניברסלי הוא מונח שלא קיים כלל ביהדות ההלכתית.

    ובלי קשר, אני מאמין שהרעיון שהאנושות כולה תהפוך ליהודית הוא חלום הבלהות של היהדות האורטודוקסית. מהטעם, שמועדון קטן, סגור ומתבדל - הוא תמיד יוקרתי יותר (לפחות בעיני החברים בו).

    IP: 84.111.41.70דווח על תגובה זו

    • מה המקור לדבריך? הדבר הכי אוניברסלי ביהדות זה התורה (ל''ת)

      מנחם, 30/07/09 17:15


      IP: 85.64.34.177 דווח על תגובה זו

    • בלי גוי של שבת ,בלי גוי של שמיטה ,בלי גוי של פסה (ל''ת)

      ימות המשיח, 30/07/09 22:36


      IP: 89.138.240.230 דווח על תגובה זו

  • 9.

    הרומאים החישו את קרבן ארץ ישראל ללא קשר לשנאה העצמית והאכילה העצמית (ל''ת)

    פקק תנועה , 30/07/09 14:57


    IP: 132.68.4.44דווח על תגובה זו

    • שקיימת עד היום ועמדתנו נחלשה עוד יותר לאחר חורבן בית ראשון (ל''ת)

      פקק תנועה , 30/07/09 14:58


      IP: 132.68.4.44 דווח על תגובה זו

      • יום 9 באב צריך לחול על כול עם ישראל וצריך להיות יום לאומי (ל''ת)

        פקק תנועה , 30/07/09 14:59


        IP: 132.68.4.44 דווח על תגובה זו

        • כדי שנילמד לקח וגם בית שלישי לא יהרס למרות שהוא נימצע בצעדי ענק בכוון (ל''ת)

          פקק תנועה , 30/07/09 15:00


          IP: 132.68.4.44 דווח על תגובה זו

  • 8.

    סליחה, אבל על איזה קיסר רודף יהודים מדובר? לא היה אז שום קיסר. (ל''ת)

    תמוה, 30/07/09 13:41


    IP: 79.177.135.154דווח על תגובה זו

    • המרד פרץ בתקופתו של נרון קיסר (ל''ת)

      בן מתיתיהו, 30/07/09 22:38


      IP: 89.138.240.230 דווח על תגובה זו

  • 7.

    מאמר חזק כל כך נכון

    אורית מ, 30/07/09 13:10

    יש מצב שאריה רווק ?

    IP: 82.81.17.46דווח על תגובה זו

    • כן, הוא רווק

      חבר, 30/07/09 13:44

      צרי קשר

      IP: 212.117.141.34 דווח על תגובה זו

    • הוא רווק

      ינטל השדכנית, 30/07/09 13:44

      לפרטים ...

      IP: 132.69.229.222 דווח על תגובה זו

    • הול רווק ולא מחפש, תפסיקו להציקו

      אחד שמכיר ויודע, 30/07/09 17:17

      תפסיקו להציק לו
      תתמקדו בציפי חוטיבלי

      IP: 85.64.34.177 דווח על תגובה זו

  • 6.

    עוד הוכחה שאסור לערב דת ופוליטיקה.

    אלון, 30/07/09 12:09

    אילו היתה נהוגה בעם ישראל בימי בית שני הפרדה בין דת לפוליטיקה, האסון היה נמנע.

    IP: 79.179.99.210דווח על תגובה זו

    • צריך לדייק יותר

      שים לב, 30/07/09 12:55

      צר לי אלון אבל לא הבנת. המערכת הפוליטית בעם ישראל הרבה פעמים לא היתה תקינה מוסרית והתפקיד של אנשי התורה הוא כל הזמן להוכיח אותם על טעויותהם. עיין בהלכות כשמלך ונביא נפגשים שלא לעיני העם המלך חייב לקום בפני הנביא ולא להיפך. יש הפרדה אבל זה לא אומר שהפוליטיקה משוחררת ממוסר היא תקבל אותו ובשיא העוצמה היישר מאנשי הדת

      IP: 79.180.122.41 דווח על תגובה זו

  • 5.

    נדמה שפעם קראתי את הדברים האלה

    אחד שיודע1, 30/07/09 11:45

    נדמה שפעם קראתי את הדברים האלה
    בקבצים של מוסד הרב קוק
    נדמה לי בכינוס לתורה שבעל פה.
    יש להם כאלה קבצים ששדם מסודרים השיעורים של נותני השיעורים בקיץ במוסד הרב קוק ושם יש מאמר כזה בדיוק. נראה לי שאת שאריה יואלי העתיק את זה משם.

    IP: 85.250.255.161דווח על תגובה זו

    • לפני שאתה מפרסם חשדות תבסס אותם

      אחד שיודע יותר, 30/07/09 12:51

      אם תביט בסוף הכתבה תראה שהוא לומד בישיבת חיפה והוא שמע את הדברים מרבינו הרב זייני אל תחשוב שהוא המציא אותם מהבטן וכמובן שלא הלך לגנוב אותם משום קובץ

      IP: 79.180.122.41 דווח על תגובה זו

    • זעק את הדברים שני (ל''ת)

      מנחם (מאחוזה), 30/07/09 17:08


      IP: 85.64.34.177 דווח על תגובה זו

  • 4.

    דעת תורה : צריך לבייש כל מי שאינו חושב כמוך.וכן חשוב להתחנף לעשירים (ל''ת)

    בבה יגה, 30/07/09 11:22


    IP: 212.117.151.70דווח על תגובה זו

  • 3.

    יואלי היקר

    רועי זמיר, 30/07/09 11:16

    הרעיון יפה אבל הפרשנות למדרש אינה מדויקת. כדאי לבדוק מי היה אותו רבי זכריה בן אבקולס - (במלחמות היהודים) - המדרש כפי שאני מבין אותו הוא דווקא בביקורת על קנאות שאינה יודעת גבול.

    IP: 80.230.81.131דווח על תגובה זו

    • בעלי תריסין

      פ.ט., 30/07/09 12:48

      לפני שאתה מביא ספרות כללית לך תקרא בתלמוד גיטין דף נו עמוד א ''אמר ר' יוחנן ענוותנותו של ר' זכריה בן אבקולס החריבה את ביתינו ושרפה את היכלנו והגליתנו מארצנו''
      זה כתוב שחור על גבי לבן בלי אפשרות לויכוח.

      IP: 79.180.122.41 דווח על תגובה זו

      • היחס אל ר' זכריה בן אבקולס בהלכה - ציטוט

        ניסן יואלי, 30/07/09 13:38

        ראו איך מתייחסים בתוספתא לר' זכריה בן אבקולס בהלכה: ''ב''ה אומרים: מגביהין מעל השולחן עצמות וקליפין. ב''ש אומרים: מסלק את הטבלא כולה ומנערה.

        זכריה בן אבקילוס לא היה נוהג לא כדברי ב''ש ולא כדברי ב''ה אלא נוטל ומשליך לאחר המטה.

        אמר ר''י ענוותנותו של ר' זכריה בן אבקילוס שרפה את ההיכל:

        (תוספתא מסכת שבת פרק יז משנה ד)

        IP: 85.64.92.34 דווח על תגובה זו

        • הסבר הבן איש חי זצ''ל לנידון (בשינוי לשון ובקיצור)

          קרית מוצקין, 30/07/09 15:44

          ידידנו המלומדים תושבי הקריות,
          רבי זכריה היה כהן ואחיו הכהנים רצו להקריב משום שלום מלכות אך רבי זכריה לא הסכים להם להתיר ע''פ הסברא משום שלום מלכות וצריך את הסכמת הסנהדרין להתיר הקרבת בעלי מומין,וכבר נמסר לבסוף העגל לידי עבדי המלך ,ונמצא שדווקא ענוונותו של רבי זכריה שלא רצה לדון בדבר ע''פ סברתו אלא ע''פ הסנהדרין היא גרמה לחורבן.
          ''ופרוש רש''י נראה דוחק''
          (בן יהוידע גיטין)

          IP: 212.76.108.127 דווח על תגובה זו

          • צריך לבדוק בבן איש חי

            אחד שיודע1, 30/07/09 18:31

            אך לגופם של דברים יתכן והרב בן איש חי לא הכיר את התלמוד הזה וכשיש קושיה מהתלמוד אפילו על הרב בן איש חי הלכה כתלמוד ולא כבן איש חי

            IP: 85.250.255.161 דווח על תגובה זו

            • לאחד שיודע1

              קרית מוצקין, 30/07/09 21:00

              למה אתה מתכוון שהבן איש חי לא הכיר את הגמרא הזאת..?

              IP: 212.76.108.127 דווח על תגובה זו

          • המרד היה מוצדק או לא? (ל''ת)

            אחד שלא יודע כלום, 30/07/09 22:42


            IP: 89.138.240.230 דווח על תגובה זו

  • 2.

    נכון מאוד בגלל חניון בשבת ......ואף אחד לא יצא ומחא!!!!ההיסטוריה ...

    שלמה, 30/07/09 08:43

    ההיסטוריה חוזרת והדתיים לא מתעוררים מהשנאה והגזענות למה אנו מחכים ?! לאובדן???
    ואהבת לרעך כמוך

    IP: 75.85.175.39דווח על תגובה זו

  • 1.

    'עולם התורה' היום = גוף ענק במידותיו וננס בערכיו.ובעזה''ית הוא יתנוון (ל''ת)

    אחד עם ערכים, 30/07/09 08:23


    IP: 79.182.30.254דווח על תגובה זו