• 11.

    מיקי יקר, אתה שוכח דבר אחד:

    Nov , 27/07/09 01:01

    המאגר הביומטרי ידלוף. כמו שכל המאגרים הקודמים לו דלפו. וכשהוא ידלוף, לא רק למשטרה יהיו הפרטים שלנו. גם לארגוני פשע, ארגוני טרור, וכל מי שידו תשיג לשלם על עותק לא חוקי (או כל מי שיידע איזה מילות חיפוש להקליד בגוגל כדי למצוא את הטורנט ולהוריד).

    עוד לא נוצר אמצעי ההגנה שיצליח למנוע מדברים כאלה לדלוף. בוודאי לא במדינת ישראל.

    באף מדינה בעולם אין מאגר מידע ביומטרי כמו זה שמוצע לנו. יש לכך סיבה טובה. בואו לא נעשה ניסויים טכנולוגיים על עצמנו.

    • יא אידיוט אנרכיסטי

      שמואל משי , 27/07/09 01:38

      אז מה אם ידלוף? כל תמונה יכולה לשמש לזיכוי ביומטרי, אז מה? תתבכיין על התמונות במשרד הרישוי? בפייסבוק?

      חלאס. אין פרטיות, ארגוני הטרור חופשיים לעשות מה שהם רוצים - אבל גם להם אין פרטיות. הכל שקוף, אין פרטיות.

      עוד לא הבנת? אין פרטיות!

      אין פרטיות.
      אין פרטיות.
      אין פרטיות.

      • shmuel (ל''ת)

        dave, 28/07/09 01:18

  • 10.

    פופוליזם זועק

    גל, 27/07/09 00:59

    אין כל דמיון בין הקלות שבה ניתן להשיג טביעות אצבעות באופן ספורדי לבין כך שלמדינה יהיה מאגר מלא ושיטתי של כל טביעות האצבע של אזרחיה, כולל אלה שלא חשודים בכלום. חמור מכך בהרבה הוא הרעיון של מאגר ביומטרי של תצלומי הפנים של כל אזרחי המדינה. כידוע לך, מסדי נתונים של המדינה דלפו בעבר וידלפו גם בעתיד, וודאי כאשר הכוח הטמון במאגר כזה רב כל כך. ראה לדוגמא את מרשם האוכלוסין הזמין להורדה לכל דכפין. נראה לי שאתה פשוט לא מודע למה ששליטה במאגר כזה מאפשרת. אתן מספר דוגמאות. אתה מעצבן מישהו ברחוב. הוא מצלם אותך במצלמה של הסלולר, מעלה להשוואה מול המאגר, ומייד יודע מי אתה, מי המשפחה שלך, איפה אתה גר, וכו'. תאר לך למשל שכל המעוניין יוכל לברר בקלות מי נמצא בטיפול של מרפאת בריאות הנפש המחוזית. כל מה שצריך זה מצלמה. תאר לך שניתן באופן ממוכן וודאי לנהל רישום של מי מגיע לאסיפת בחירות של מפלגה כלשהי, מי מפגין נגד מה, תאר לך שפושע יוכל בעזרת מצלמה פשוטה לברר אם אדם הצועד מדי פעם ליד ביתו הוא בלש משטרה, ועוד כהנה וכהנה. מבין את ''הרעש''?
    אם אני מעוניין לחשןף את הרגלי הצריכה שלי לחברות האשראי או את הרגלי הגלישה שלי לגוגל- זו בחירה שלי. המאגר הביומטרי לא יהיה עניין של בחירה כלל ועיקר.
    לגבי תינוקות מהונדסים- קודם כל מתנהל על כך דיון ציבורי ארוך שנים. דבר שני, שוב, אתה לא חייב להימנות על קהל המשתמשים.

    • איזה אידיוט, ה' ירחם

      שמואל משי , 27/07/09 01:39

      מאגר של תמונות זה חמור? מה בדיוק יש למשרד הרישוי, יא אהבל? מה יש בפייסבוק?

      כל תמונת פרופיל שבעולם יכולה לשמש לזיהוי ביומטרי.

  • 9.

    האזנות סתר ללא צו

    קצין חקירות, 26/07/09 22:24

    אני משרת כקצין חקירות במשטרה ומכיר היטב את נושא האזנות הסתר לטלפונים / פלאפונים. הנתון שהצגת, על פיו ביצעה המשטרה 755 האזנות סתר ללא צו בימ''ש בחצי שנה הוא מופרך לחלוטין. האזנת סתר מבוצעת רק לאחר צו מנשיא או סגן נשיא של בימ''ש מחוזי ולאחר שהוצגה בפניו תשתית ראייתית ו/או מודיעינית מוצקה לביצוע עבירה/ות מסוג פשע. אולי תסביר למה התכוונת ומהיכן הנתון ההזוי שהצגת, ולמה סתם להטעות את ציבור הקוראים ?

    • צודק לגמרי, מתנצל

      מיקי, 26/07/09 22:47

      חוק האח הגדול מתייחס לנתוני תקשורת ואינטרנט ללא צו בית משפט. זה לא משנה מהאמירה הכללית של המאמר, אבל זו עדיין טעות - והיא תוקנה. תודה שהסבת את תשומת לבי לעניין

      • האזנות סתר

        קצין חקירות, 26/07/09 23:06

        מיקי, תודה על ההתיחסות העניינית בתגובתך. פשוט כואב להיתקל בכל כך הרבה פרסומים לא מדויקים במקרה הטוב ושקריים במקרה הרע (בתקשורת באופו כללי) בכל הנוגע למשטרה.
        בברכה, קצין חקירות.

      • מיקי, יצאת תותח שתיקנת את עצמך פה, ועוד בטוקבק...נדיר ביותר (ל''ת)

        אורי, 27/07/09 00:36

    • האזנות ללא צו יש בחברות חקירות בהמוניהם!

      אני, 26/07/09 22:52

      אני יודע, עבריינים שגנבו לי הון והרסו את חיי האזינו לי לשיחות כדי לברר מה הם צעדיי.

  • 8.

    חוק מצויין שיעזור להלחם בפשע.

    גלעד, 26/07/09 22:01

    וכל הכבוד למעריב שהוציא כתבה בניגוד לאידיאולוגיה השמאלנית הסהרורית.

  • 7.

    מדוע דווקא חוק כזה מגיע ממפלגת הפושעים הנוכלים והגנבים קדימה? (ל''ת)

    לא מפחיד אתכם - שיש כאן קומבינה?, 26/07/09 21:40

    • בדיוק. והפרטת הקרקעות מהליכוד! אינטרסים, רבותיי...

      אני, 26/07/09 22:50

      והעם הזה כל כך מטומטם שבוחר בליכוד על מלבושיו השונים: פעם כליכוד ופעם כקדימה. ידוע שאת חברי מרכז הליכוד לא מעניינת האידיאולוגיה ולא איכפת להם אם יחזירו את ירושלים, רמת הגולן וחיפה גם יחד, העיקר שיש ג'ובים, פרוטקציות במכרזים, וכד'. אז הם עוברים בין המפלגות בהתאם לסקרים שלפני הבחירות. עכשיו הם עברו לליכוד.

  • 6.

    אתה עובד אצל שיטרית? הרי לא מדובר כאן רק בטביעות אצבע

    gilberet , 26/07/09 19:31

    מדובר במאגר זיהוי פנים משוכלל שמשמעותו הוא קץ הדמוקרטיה חד וחלק.
    אנשים יחששו ללכת להפגנות בין אם זה ימין או שמאל מחשש שפניהם יזוהו ומשתתפי ההפגנה יתועדו במאגר.
    כאשר אותו משתתף בהפגנה ירצה להתקבל לעבודה הרי שדעתו הפוליטית והשקפת עולמו יהיו פרושים וידועים לפני השלטונות.
    אתה בטח תגיד, אם אני מחזיק בהשקפת עולם לגיטימית למה עלי לחשוש?
    אז זהו אם מחר יקום מנהיג מכל צד פוליטי שהוא וירצה להקים כאן דקטטורה הוא ידע בדיוק מי הם האזרחים שאותם עליו לנטרל.

  • 5.

    בסופו של דבר מה שצריך לבדוק

    שלומי, 26/07/09 19:21

    זה נזק אפשרי מול תועלת אפשרית

    גם אקדחים וכלי נשק ברשות המשטרה והצבא הם כלים מסוכנים שיכולים להוביל את השלטון בצורה מאוד מסוכנת לפגוע באוכלוסיה האזרחית, אולי צריך לאסור את השימוש בהם על ידי הצבא והמשטרה על מנת להגן על האזרחים, כדי שחס וחלילה כלי נשק כאלה לא ידלפו ויגיעו לפושעים שמי יודע איך ישתמשו בהם כנגד האזרח התמים.

    כמובן שלמאגר יש נקודות תורפה וחסרונות אותם צריך לצמצם ולהעלים, אבל בסופו של דבר התועלת לאזרח ולמלחמה בפשע עולה על כל שיעור כנגד החסרונות ואפשרויות הפגיעה באזרח.

    כל מי שטוען שמאגר כזה יהפוך אוטומטית את השלטון למושחת ואת המדינה למדינת משטרה כנראה לא מבין שאם השלטון באמת רוצה להגיע אל האזרח ולפגוע בו הוא יכול לעשות זאת בלי שום צורך במאגר. כל מי שאומר זאת פשוט ניזון על הפחדים האינטואיטביים מ''האח הגדול'' כשאם היה פוקח את עיניו היה רואה שכבר ממזמן האח הגדול נמצא בתוך המדיה הטלויזיונית בעזרת מדדי צפיה בתוך הארנקים בצורת כרטיסי אשראי בתוך הבתים בצורת מצלמות שבעליהם שתלו ומשדרות לאינטרנט בתוך מקום העבודה ואפילו ברחוב והוא לא טורח אפילו לחשוב למחות עליהם.

    אם להפגנה בנושא שכל העולם ואירגוניו האזרחיים טורחים להסביר להסביר לנו שהוא רע מגיעים מאה וחמישים הזויים כנראה שאפילו גורם הפחד הוא פיקציה.

    • האמן לי, הנזק מדליפה הוא אמיתי, ממשי ובלתי הפיך

      Nov , 27/07/09 01:08

      אז נכון, גם היום המאגר של מרשם האוכלוסין זמין לכל דכפין. גוגל עוקב אחרינו, וכל אחד יכול לדגום טביעת אצבע שהשארנו במקום כל שהוא.

      הסיכונים קיימים גם היום, אבל אותם לא ניתן כבר למנוע.

      הבעייה היא שהמאגר הביומטרי, ברגע שידלוף, יהפוך את עבודתם של המבקשים להשתמש לרעה במידע שכזה להרבה יותר קל. במקום שכיום הם נדרשים להשקיע יותר מאמץ, הכל יהיה זמין להם בהקלדת מקש.

      כיום, אם פושע כלשהו מטריד אותי, אני יכול לעבור לעיר אחרת ולהחליף מספר טלפון ובכך לחמוק ממנו. טביעת אצבע ופנים לא ניתן להחליף.

      • וזה הכי טוב שהצלחת לבוא איתו ?

        שלומי, 27/07/09 08:26

        ומה הוא יעשה עם טביעת האצבע שלך ?
        יפרוץ למאגרי הבנקים ומשרדי הממשלה בהם נעשה שימוש בטביעת האצבע בשביל לאתר אותך ?
        לפי שיטתך גם תעודות הזהות הקיימות היום הם בגדר סכנה לציבור כי שם יש תמונה שלך ואת השם שלך ומשום שהמאגר כבר הופץ ברשת כל פושעי המדינה כבר רודפים אחריך.

  • 4.

    מאגרי משרי הממשלה מסתובבים חופשי בחוץ... המאגר טביעות הבא בתור..

    בן, 26/07/09 18:21

    מה אנחנו בחקירה? ואם מישהו היה בזירת פשט בלי קשר לפשע? ישר יעצרו אותו !!!!!!!

  • 3.

    אז מה אתה מציע, שגם לזה לא נתנגד? בשיטת הסלאמי אוכלים אותנו

    גל, 26/07/09 18:17

    ואתה, כמו הצפרדע בסיר שמתבשל לאט לאט, מודיע ש''נו, מה זה עוד 5 מעלות'' כשהסיר כבר חם.

    נ.ב. גוגל EARTH לא מסוגל ''לראות כל תזוזה שלנו''. פעם בשנה הם קונים סט חדש של צילומים, זה הכל. אתה עושה פה שימוש מכוון במניפולציות ושקרים בצורה כה בוטה, שמתחייב ממש לשאול מה האינטרס שלך בחוק הזה? יש קשר לHP?

  • 2.

    בסופו של דבר זה יוביל לחיזוק של קשרי הון-שילטון, וגם עלול להוביל

    Mother Superior , 26/07/09 18:14

    לשליטה של המדינה על אזרחיה.

    • זאת סתם סיסמה, לא נתת שום דוגמה איך בדיוק זה יוביל לכך. (ל''ת)

      אלון, 26/07/09 18:19

  • 1.

    סבבה, מיקי

    א, 26/07/09 18:09

    אז אם זה לא מפחיד אותך, למה שלא תפרסם את טביעת האצבע שלך כאן. הרי התמונה שלך כבר זמינה בפינה העליונה, לא?

    וברצינות יותר, הבעיה עם המאגר הזה היא הכוונה לעשות בנתונים שבו שימוש מקיף, לא רק בעצם האיסוף. אימות בבנק, למשל.

    ההבדל בין הדוגמאות שנתת לחוק הזוועתי הזה הוא תהומי.
    לדוגמה: כל אחד יכול לעמוד מאחוריך ולגלות את הסיסמה שלך שבעזרתה אתה מעלה כתבות לאתר.
    קל לביצוע, אבל היית מרוצה אם המדינה היתה מחייבת את כל האזרחים להכניס את כל הסיסמאות שלהם לכל האתרים (כולל חשבונות הבנק) למאגר מרכזי? ואז הוא ידלוף ומישהו שלא אהב את הכתבה שלך יכנס בשמך למערכת ויצהיר על חיבתך לגרבילים.

    או סתם יעביר לעמותה כלשהי תרומה גדולה מחשבונך. כל יום.

    תזכור, סיסמאות בבנק אפשר להחליף. טביעת אצבע ופרצוף: לא.

    • סבבה א'

      מיקי, 26/07/09 20:54

      הנה משהו שלמדתי מאיש יקר, להגיב בשמי. לא להתחבא. ועכשיו לעניין. קודם כל, המשפט האחרון שלך כתוב אצלי במאמר. אני מסכים עם זה שיש בעיתיות, אבל עד עכשיו לא מצאתי אחד שיסביר לי מה כבר אפשר לעשות עם דגימה אלקטרונית של טביעת האצבע שלי. הייתי בשמחה מפרסם פה את טביעת האצבע שלי. נו? ואז? מה היית עושה איתה? הרי קל יותר לקחת כוס ששתיתי בה ולשתול אותה בזירת פשע. איך אפשר לזייף טביעת אצבע שנמצאת במאגר? איך? מה, יקחו את הנתונים ויבנו מהם ריקמה אנושית?מה? ''יטעינו'' את האצבע הדיגיטלית שלי לתוך מערכת התגובות כאן? תאמין (או תאמיני) לי, מי שמסוגל לטכנולוגיה כזו, אף אחד כבר לא יושיע אותנו מהם. וגם אם כן, הרי זו בדיוק הסיבה שקם מאגר כזה, עם עוד נתונים מזהים.

      • נשמע הגיוני ההסבר של מיקי, אבל...

        אני, 26/07/09 22:44

        כדי להיות בטוח, צריך לפנות לעבריינים האלה שהמוח שלהם עובד שעות נוספות. מאוד יתכן שישנו היבט שאנו לא חושבים עליו אך העבריינים ''החביבים'' כן.

        האובססיה הזו של מאיר שטרית להקים מאגר כזה מעוררת חשש שזה לא לטובתנו, בדיוק כפי שהאובססיה של ביבי (שיטת השקשוקה 1, זוכרים?) ושל כרמל שאמה (ראו כתבה ב-7 ימים בידיעות על חבריו העבריינים של כרמל שאמה אותם הוא מייצג בכנסת) מספיקות כדי להבין שאסור שרפורמת הקרקעות תעבור, בלי כל קשר לסיבות האובייקטיביות שבגינן אסור שההפרטה (זו המילה האמיתית והלא מכובסת) תצא לפועל.

      • אני אסביר לך בדיוק מה אפשר לעשות עם זה

        ב, 27/07/09 03:09

        את טביעת האצבע שלך אפשר לזייף ולשתול בזירת הפשע. היום אין טעם לעשות את זה כי טביעת האצבע שלך לא נמצאת בשום מאגר. אחרי הקמת המאגר, המשטרה תמצא את טביעת האצבע שלך והמאגר מיד יודיע להם שאתה היית בזירת הפשע.

        אחרי זה לך תסביר בחקירה משטרתית שזה לא אתה. אנשים חושבים שאם אין להם מה להסתיר אז החקירה המשטרתית זאת שיחת חולין על כוס קפה. זה ממש לא ככה. לא מעט אנשים (אולי אפילו רוב האנשים הרגילים) יתבללו לגמרי מול חקירת משטרה ויבלו לא מעט זמן במעצר, ואולי אפילו יודו או יואשמו בפשע שהם בכלל לא ביצעו. בלי המאגר זה לא יכול לקרות. יש לך תשובה לזה, או שעדיין לא מפריע לך שיש מאגר?

        • כלומר הבעיה שלך היא הרמה המקצועית של המשטרה.

          עומר, 29/07/09 06:21

          אם זה המצב, למה נטפלת דווקא לכלי אחד שרוצים לתת להם? למה לא תיקח מהם גם את האקדחים והניידות?