• 21.

    כל עוד הרכבת חברה ממשלתית לא ישקיעו, כדי לאפשר הפרטטה למקושרים (ל''ת)

    מנדי, 26/07/09 12:22

  • 20.

    סינון מים ברבי קומות

    דון קישוט, 24/07/09 16:58

    דולציניאה ואני גרים יחד עם סנצ'ו פנשה בטחנת קמח שהוסבה לרב קומות, והמים פה, נעבעך, מגיעים משלולית קטנה על הגג. אף אחד פה ובטחנות הרוח הסמוכות לא ישתה את המים האלה ללא טיפול הולם. אז למה להעליב? כשגרנו בבקתה קטנה, שבה הגיעו המים בצינורות עתיקים וחלודים, שתינו את המים ככה. אבל פה אי אפשר לשתות אותם. לתשומת לבך, גב' שטראוס.

  • 19.

    הבהרה: 500 מיליון ש''ח זאת רק התוספת של קטע 18 הכביש כולו מוערך כ 15 מי

    איריס פרי, 24/07/09 11:23

    ארד ש''ח:
    להלן הפירוט:
    קטע מרכזי 5 מיליארד ש''ח
    מחלף בן שמן ומחלף קסם 450 מיליון ש''ח
    כבישי רוחב לקשר את כביש שש (כמו 471) 4 מיליארד ש''ח
    קטע 18 500 מיליון ש''ח
    קטעים נוספים (צפוניים ודרומיים) 3-4 מיליארד ש''ח
    אחזקת חברת כביש חוצה ישראל (כולל תכנון, ליווי ופיקוח) 500 מיליון ש''ח (לאורך כל זמן הזיכיון)
    ועוד הרבה דברים קטנים מאוד

  • 18.

    לא משקיעים ברכבת כי במדינת מפא''י אגד שולטתתתתתתת (ל''ת)

    אחרי 61 שנה, 24/07/09 10:58

  • 17.

    אביב, למה אנחנו לא נפגשים לפני שהדברים האלה קורים?

    אייל המיואש., 24/07/09 00:55

    אתה יודע, אני באמת עצוב ממה שכתבת.
    לא בגלל עצם העניין שבנו עכשיו את הקטע הזה של כביש 6, למרות כמובן שזה קטע רע, אבי אבות הקטעים והסרטים הרעים. זה הרס נופי מטורף שצריך להיות חולה נפש מסוגו של דוקטור סטריינג'לאב בכדי להסכים לו. כמובן, אין בוועדות התכנון שלנו מוחות חולים ומעוותים כאלה, הבעיה היא שפשוט אין שם מוחות בכלל.
    אבל מה שבאמת עצוב אביב, הוא שאנו האזרחים פשוט מקבלים את הזכות המפוקפקת להיות הצופים הפסיביים בכל זה, כאילו אנחנו אוויר. כאילו אנחנו לא קיימים בכלל. אני זוכר את הנסיעה לקיבוץ בעמק הירדן ממקום מגוריי במרכז הארץ במהלך 15 השנים האחרונות; תחילה למדתי את הדרך היפה שעברה בוואדי מילח' (שבטעות הישראלים מכנים וואדי מילק), ושמחתי על שהאיזור הטבעי מצומת אליקים דרך דליית אל כרמל ועד יקנעם ומגידו עדיין לא נחתך בכבישים והושאר כאיזור נוף פתוח. רק לאחר מעשה התברר לי כמה נאיבי הייתי. יום בהיר אחד, כאילו משום מקום, פרצו הבולדוזרים מתוך השטח ממש במאונך לכביש וואדי מילח' והתחילו לבנות מחלף מחבר בינו לבין הקומפלקס האדיר כביש 6 שנסלל כאילו בחשאי והופיע כמו משום מקום.

  • 16.

    פשוט מאוד - ברכבת הכסף הזה יילך לאיבוד !

    ron, 23/07/09 23:25

    לפחות בכביש 6 אנחנו רואים לאן הכסף הולך , חברה פרטית , אין בעיות של השבתה או חוסר עמידה בזמנים,

    נראה אותך נותן לרכבת עוד 500 מליון - מה אתה חושב יקרה ? הרכבת לבאר שבע שוב תיתקע, ולבנות קו עד אילת יסתיים בשנת 37840339240 לספירה הנוצרית !

    • רון חביבי, זה הרבה יותר ציני:

      יצחק, 24/07/09 09:54

      בכבישים נהרגים כל שנה יותר מ- 300 בני אדםפ ואלפים נפצעים. אבל - המדינה מרוויחה הון ממיסים על הרכב ועל הדלק. ברכבת לא נהרגים, אם יש תאונות - זה בגלל כלי רכב שחוצים מסילה באור אדום, אבל - היא עולה למדינה כסף ולא מכניסה כלום! אז אולי הפתרון הוא להפריט גם את הרכבת? אם היא תהיה חברה פרטית, המיליונים אולי כן ילכו לפיתוח?

  • 15.

    לא שווה לבנות רכבת בגלל הדתיים

    סביבתוש, 23/07/09 20:13

    מה שווה תחבורה ציבורית אם אינה פועלת בסוף השבוע? הקטע החדש של כביש 6 ישחרר לחצי תנועה בסופי שבוע. האם רכבת הייתה עוזרת? אנשים יוותרו על רכבם הפרטי רק כאשר תחבורה ציבורית תהיה יעילה, כל הזמן וכמעט לכל מקום.תתפלאו, אבל דווקא המחיר, כל עוד אינו באמת מופרז, משחק תפקיד משני. תסתכלו על מערך התחבורה הציבורית באירופה ותבינו. אפשר לנסוע לטייל באמצעות תחבורה ציבורית. אפשר לנסוע לעבודה בלי לקחת 2 אוטובוסים רק עד תחנת הרכבת. התחנות במרחק הליכה ממרכזי הערים ולא באמצע השדה וכו'. עד שנהיה שם כנראה שנמשיך להשתמש ברכב פרטי.

  • 14.

    אביב הגיע פסח בא...........אתה אדיוט שחבל על הזמן...

    ביטוח לאומי, 23/07/09 16:48

    עדיין לא הבנת שגם אם הנסיעה ברכבת או אוטובוס יהיו חינם עדיין ימשיכו לנסוע ברכב הפרטי..רוצה הסבר...לא נראה לי שתבין בוא נירד מזה................................?

    • אביב הגיע פסח בא, בקרוב לא יהיו לך אגוזים לשים בכיסך

      מושון,חולון, 23/07/09 17:09

      תמשיך, תמשיך לנסוע ברכב פרטי סתם, תמשיכו לזהם את המדינה.
      הבעיה היא שהתחבורה הציבורית לא מפותחת מספיק במדינה - ברגע שתהיה מפותחת, ובמחיר סביר, רוב האזרחים יעברו אליה.
      רק אנשים צרי מוחין ללא שום מודעות לסביבה ימשיכו לנסוע ברכב פרטי באותה מאסיביות כמו עכשיו.

  • 13.

    אני דווקא מעדיפה רכבת, רכבת קלה, חשמלית טראם ולא כבישים (ל''ת)

    נילי, 23/07/09 16:38

  • 12.

    דעה בכיינית עיתונאית טיפוסית ירודה ושטחית

    בכייני, 23/07/09 16:16

    די לבכיינות הזו.

  • 11.

    רכבת זה רעיון גרוע במיוחד

    דוד, 23/07/09 16:09

    רכבת כבדה למקומות שבהם אין פקקים זה מיותר ויקר. קח את הכסף, תשקיע באוטובוסים ושיפור תשתיות כבישים ועוד יישאר לך עודף ענק. סלילת רכבת עולה עשרות מיליונים לקילומטר.

  • 10.

    כביש המיליונים, זה לא ברור?

    ברק, 23/07/09 16:06

    1. החרדים (כן, כן, אותם חרדים של האמא המרעיבה) עיכבו את הכביש במשך שנים בגלל ''קברים'' מדומים וגרמו לפיצוי ותשלום מיותר למתכננים, למבצעים ונזק אדיר לקופה הציבורית.
    2.טובת המדינה לא נמצאת ברשימה של מקבלי ההחלטות אבל כסף כן. רכבת ישראל זה המדינה וכביש 6 מכניס עוד כסף למדינה.

  • 9.

    כתושב באר שבע אני מברך על כביש 6 ונהנה ממנו

    ב.ק., 23/07/09 15:55

    לגבי הרכבת, מדובר בסיפור עצוב. גם אם ישקיעו 5 מילארד שקל ברכבת, ההנהלה הכושלת של הרכבת ועובדי הרכבת חדלי האישים לא יצליחו לתרגם סכום זה להצלחה.

  • 8.

    כמו כל מוצר של שטראוס, תמי 4 יכנס לרשימת המוחרמים שלי.............. (ל''ת)

    prague , 23/07/09 15:55

  • 7.

    רכבת יקרה בהרבה

    גיל כוכב, 23/07/09 15:52

    חבל שאביב לביא טרח לטשטש בצורה כה מושלמת את העובדות. 500 מיליון שקל יבנו מסילה של עשרה קילומטר בקושי, לעומת יותר מ130 קילומטר של כביש 6.הוצאות התפעול של הרכבת גבוהות מאוד. בנוסף, הרכבת נעצרת בתחנה, ואילו רכב פרטי ואוטובוס יכולים להמשיך לנסוע רחוק.לא הייתה למדינה השקעה משתלמת יותר מכביש 6.
    טענותיהם של הירוקים על השקעות לא מספיקות ברכבות הם קשקוש מוחלט. המדינה משקיעה ברכבת מיליארדים, ואינה מקבלת הרבה בחזרה. אנחנו צריכים גם רכבות וגם כבישים.

  • 6.

    כי רכבת לא תועיל לאזור שכביש חוצה ישראל מגיע אליו.

    רון הכחול, 23/07/09 15:47

    רכבת היא שימושית בין מרכז העיר לפרברים (Conmmuting) או בין ערים גדולות.
    כשמדובר באזורים כמו הגליל והעמקים ובכלל בתנועה ליישובים קטנים, רכבת לא תועיל - אי אפשר לבנות תחנה כל קילומטר וזה גם לא כדאי כלכלית. רכבת גם לא מתאימה לכל תוואי שטח, היא יעילה בעיקר באזורים מישוריים.

  • 5.

    אביב לביא, הגם אתה ברוטוס?

    אבי ע, 23/07/09 15:43

    חשבתי שאתה דווקא אחד מהירוקים שהם גם שפויים (ואין הרבה כאלה) אבל כנראה שטעיתי.
    מנהרה? מהיכן הרעיון המפגר הזה שכל כביש יהיה מעכשיו בעצם מנהרה (קטע 18, קטעים עתידיים בכביש 6, כביש 531 ליד הבית של ח''כ לשעבר פולישוק וכו')?
    אפשר לחשוב שהעלות של סלילת ק''מ אחד של כביש זהה לק''מ אחד של מנהרה. אם היו בונים מנהרה לא הייתה השאלה מדוע המדינה השקיע 500 מליון ש''ח אלא 500 מליון דולר (ובו לא נשכח כיצד המחיר קפץ כאשר התגלו מספר עצמות).
    רכבת? דבר נהדר. אבל אתם תתנגדו לכל הצעה שתבוא. כל מסילה במקום שאין מסילה בו כיום תפגע בנוף. חישמול? תתנגדו שהעמודים מכערים את הסביבה (אבל לא יהיה לכם בעיה עם זיהום קטרי הדיזל) ואני יכול להמשיך בלי סוף.
    עצוב.

    • מידתיות בכל דבר

      שמוליק מהדרום, 24/07/09 00:25

      תרגיע אבי.
      אביב לביא הוא בהחלט מהשפויים. אף אחד לא מדבר על מינהור כל הכבישים, אלא רק קטעים חיוניים ותתבדוק במועצה האזורית מגידו ויספרו לכך על חלופת המינהור שלהם , שהיתה תחרותית וכלכלית מול התכנית שבוצעה ולולא הבירוקרטיה הידועה שלנו היה מתקבל ביצוע מהיר יותר ומוצלח יותר לכולם.
      אל תשכח - אין מדינה שהצליחה לעמוד בתחרות בניית כבישים מול רכישות הרכב הפרטי, אבל רובן העמידו חלופה של תחבורה ציבורית ראויה לשימוש הציבור ועל החלופה הזו מדבר אביב.
      תרגיע כבר אמרתי?

  • 4.

    סדרי עדיפויות

    גיורא, 23/07/09 15:31

    אפשר תמיד לבוא בטענות על סדרי עדיפויות אבל אם כבר אז שיקחו את המיליארדים שנשפכים על כבישים בשטחים ואותם יעבירו לטובת הרכבת

  • 3.

    כביש שש ברכה לתושבי הפריפריה

    עדי, 23/07/09 15:15

    אם כל הכבוד לאדון הנכבד אין לו שום מושג כמה ברכה מביא הכביש הנ''ל ובפרט הקטע החדש לתושבי הצפון הקרוב עמק יזראל המערבי בואכה הקריות.
    קיצור של כ 20 דקות בנסיעה לתל אביב ובנותיה אינה דבר של מה בכך.
    כתושב יוקנעם אני יכול כיום להרחיב את טווח איזור התעסוקה הפוטנציאלי שלי עד ללוד ואפילו לרחובות בנסיעה בטוחה ונינוחה של שעה עד שעה ורבע לכל כיוון (כמו שלוקח לתושב רעננה להגיע לתל אביב בבוקר).
    אין שום כביש בארץ בסטנדרטים כאלא - כולל סטנדרטים של איכות הסביבה. וכן - אולי לך יש גיפ גדול אבל להרבה אנשים הכביש פתח פינות ארץ שלא היו מוכרות להם לפני כן.

    • סדרי עדיפות בשימוש בכספי ציבור

      שמוליק מהדרום, 24/07/09 00:16

      כביש 6 נוח לנסיעה בתנאי שאינו פקוק והירידות ממנו לכוון גוש דן לא בדיוק ריקות.
      אבל אם תחשוב יותר לעומק ותבחון את כושר ההסעה של הכביש לעומת ההשקעה, לא בטוח בכלל שזהו הפתרון הרצוי. בנוסף על איזה תקנים סביבתיים הכביש בדיוק שומר - שמירה על נישות אקולוגיות ייחודיות או אי פגיעה בבנופים בכך שכלי העבודה ריחפו מעל הנחלים או אולי איסוף וניטור תשטיפי הכביש? בחייך, דרכי הגישה לגשרים ולמקומות העבודה האחרים חרצו ללא הכר בפינות רבות מסביב לכביש, שאי אפשר להגיע אליהן בכל מקרה מהכביש אלא רק בדרכי עפר ואת זה יכולת לעשות גם קודם

  • 2.

    לכותב החכם.

    מני, 23/07/09 14:59

    אתה רוצה להגיע עד לביתך עם הרכב אבל רוצה שתושבי הפריפריה יסעו ברכבת(איחורים אמרנו?),ויחכו עוד שעה נוספת לאוטובוס מתחנת הרכבת ועד ליישוב שלהם,ושם שוב ימשיכו ברגל עוד חצי שעה לביתם.

    • כתושב גרמניה לשעבר: רכבת+רכבת קלה+ אוטובוסים= יעילות אמיתית וירוקה (ל''ת)

      האזרח קיין , 23/07/09 16:20

    • זה ממש לא נכון מה שאתה מתאר - אין כמו רכבת -

      אביב החביב, 23/07/09 17:04

      כתושב חדרה העובד בת''א - אני נהנה הן מבית
      ענק ומרווח כולל גינה - שעולה פחות ממחצית
      דירת 3 חדרים בת''א.
      אני מחנה את האוטו ונוסע ברכבת ובזמן שאחרים
      נאבקים בדרכים ובפקקים ומסתכנים בתאונות
      אני שותה קפה קורא עיתון. בדיוק כשאני מסיים
      את קריאת העיתון אני מגיע לתחנת הרכבת ת''א
      מרכז . ואז יש אוטובוסים שיוצאים תדיר
      למחוז חפצי.
      לא חניות יקרות .
      לא בזבוז זמן בפקקים
      לא סיכון בתאונות
      ]שוט איכות חיים נטו.
      קודם גרתי ברעננה וזמן ההגעה לת''א היה שעה
      וחצי במקרה הטוב - שלא לדבר על הוצאות החניה
      שלא לדבר על איכות חיים טובה יותר שאני חי עכשיו .

  • 1.

    האינטרס של המדינה באי הקמת רכבת תחתית או רכבת עילית נורמלית היא:

    א, 23/07/09 14:54

    פשוט מאוד אגרות רישוי ומיסוי גבוה על הדלק ומיליוני מכוניות על הכביש מכניסים למדינה הרבה יותר כסף בשנה ממה שרכבת תחתית או עילית תכניס ב 10 שנים. זאת מדינה של נוכלים רמאים שקרנים וגנבים שרק מעניין אותה איך לחלוב את האזרח ולהוציא מינימום משאבים לטובת האזרח. זאת המדינה היחידה בעולם שעובדת כעסק כלכלי לכל דבר