• 45.

    יופי של מאמר. נוגע לכולם. דתיים וחילונים. (ל''ת)

    מיכל, 24/07/09 14:02

  • 44.

    אשרייך כבוד הרב! שאף אחד לא יעיז להכפיש שמו של ת''ח!!!

    יהודיה, 24/07/09 13:55

    יהודים יקרים!
    בבקשה להמנע מהכפשת רב! הוא רב גדול, אפילו אם הוא לא מסכים אם דעתכם.

    אשרייכם ישראל!

  • 43.

    הכותב עומד בראש ישיבת עטרת כהנים (ל''ת)

    עמנואל, 24/07/09 00:26

  • 42.

    הבא את תיאוריית ''החיים הצנועים'' שלך לתושבי היישובים השבעים כגון כפר

    אנחנו כבר חיים חיי צנע אז מה אתה רוצה שנוסיף ?, 23/07/09 16:11

    שמריהו ,רעננה ועוד.נראה איך הם ירדו מביגל עם צ'יז ולקס בבוקר ללחם אחיד עם קצת מרגרינה על זה.

  • 41.

    מי אתה שתטיף מוסר? שלמה אבינר פושע.www.aviner.net (ל''ת)

    יוני דוד , 23/07/09 14:08

  • 40.

    תאמר זאת לבעלי הווילות של בית אל (ל''ת)

    אייל, 23/07/09 08:44

  • 39.

    כבוד הרב

    חיים, 23/07/09 03:34

    אנא, הב לנו פרוט באופן מעשי כיצד עלינו לנהוג לחיים צנועים ופשוטים?

  • 38.

    איש חכם ז''ל אמר פעם

    ארז, תל אביב, 23/07/09 02:16

    אהוב את המלאכה, ושנא את הרבנות!

  • 37.

    ממתי המדינה נתנה משהו למי שלא קרוב לצלחת?

    יודע לשאול, 22/07/09 23:04

    ומי שקרוב לצלחת יקבל בכל מקרה...
    הגרעונות של המדינה הציונית נובעים משלטונה המושחת,הבירוקרטיה המטורפת , ממלחמות החמולות שמטרפדות זו את זו,עד ששום דבר פה לא יכול לזוז,ומההירשנ זונים למינהם שמכניסים את כל משאביה לכיסיהם וכיסי מקורביהם(ולא רק הפוליטיקאים,הנגע פשה בכל זרועות הממשל) ולא מהאזרח הפשוט...
    אז איך הפאלאפל שלי קשור בדיוק לאמריקה?

  • 36.

    יש לך רכוש שאתה יכול למכור ? חוץ מלעשוק את המדינה (ל''ת)

    קולהאמת , 22/07/09 22:46

    • ''קול האמת''

      אבישי, 23/07/09 10:01

      כאשר מדברים אל רב חשוב וגדול שבקיא בכל התורה כולה, רצוי ונהוג לשמור על הפה.
      ועכשיו אולי תסביר את עצמך? עושק את המדינה???? איך בדיוק?! אתה יודע משהו ממה שקורה אצלו??? אני לא יודע אם אתה יודע, לרב יש יותר ''רכוש'' ממך, ממה שאני יודע הוא הוציא לפחות 200 ספרים!!
      כן ירבו אנשים כמוהו שומרים על צניעות בכלכלה.

  • 35.

    ואוו מאמר מעולה. וכל כך צודק. (ל''ת)

    אביב, 22/07/09 22:32

  • 34.

    כל הכבוד לרב אבינר-הוא נוסע באופניים!!

    נתנאל, 22/07/09 22:31

    נאה דורש ונאה מקיים-יפה מאוד

  • 33.

    האם צניעות תתן לנו וטו באו''ם

    יעקב, 22/07/09 22:25

    הקשר שלנו עם ארה''ב הוא הרבה יותר יותר מהתמיכה הצבאית ע''י כספי הסיוע.בנוסף חיי צניעות של חוסר צריכה ויצרנות יהפכו אותנו מהר למדינת עולם שלישי ואז כבר ממילא לא תהיה לנו ברירה לחיות חיי צניעות.

  • 32.

    ניראה אותך בלי בית בצהלה או בלי BMW-X5 . (ל''ת)

    מר''צ כי רק אהרון ברק יכול!!!, 22/07/09 22:12

  • 31.

    מישהו צריך לשלם על הבטלנות שלך (ל''ת)

    חילוני, 22/07/09 22:07

  • 30.

    מסתבר שיש עוד אנשים כאלה (ל''ת)

    מילה בסלע, 22/07/09 22:07

  • 29.

    מישהו צריך לשלם על הבטלנות שלך (ל''ת)

    חילוני, 22/07/09 22:07

  • 28.

    זאת הפעם הראשונה שאני מסכימה איתו וחושבת שהוא דובר דברי אמת חשובים

    דתיה, 22/07/09 21:47

    מאוד מאוד נכון.

  • 27.

    האמריקאים והרוסים הצילו אותנו בשואה, לא אלוהים

    בנצי.ל, 22/07/09 21:43

    כל מה שכתבת הרב אבינר לא נתמך בשום ממצא, ואפילו לא תיאוריה. יש כאן פסוקים עתיקים ופרשנות עתיקה. פסוקים אלו יכולים להיות לנו לנר, להאיר אך לא לתת הדרכה ולא לתת כיוון.

    מה אתה מציע, מלבד לרדת על אורך חיים השונה משלך? מה האסמכתא שלך שיותר נכון להקשיב לך? בינתיים עובדות אובייקטיביות מצביעות ההפך. מסתבר שאלוהים לא הציל אותנו בשואה אלא דווקא האמריקאים ןהרוסים.
    מה קרה לאלו ששרו ''אני מאמין'' בכבשנים??
    מה קרה לאלו שנלחמו ומרדו ובזכותם קמה לנו מדינה?
    אם היינו ממשיכים לשמןע לרבנים..אבוי לעם ישראל. רבנים, פסוקים ופרשנות דתית זה יפה, אבל בינתיים זה עושה רק נזק (ומדובר על כל סוג של דת/אידיאולוגיה וכו''').

    כרגיל הרב של הציבור הלאומי-דתי חושב שהוא יודע יותר טוב מכולם מה נכון ומה מוסרי. אליטיסטים נמאסתם צאו לנו מהוריד!!!

    • אלוהים כדי לפעול בעולם לא חייב לעשות ניסים

      Rais , 23/07/09 00:25

      הוא יכול לפעול בדרך הכי טבעית שיש.כלומר על ידי רוסים ואמריקאים.נראה לי יש לך תפיסה קצת מעוותת בקשר לאלוהים ולדרכי פעולתו בעולם

      • האמריקאים והרוסים לא הפציצו את המסילות למחנות ההשמדה.

        יוני דוד , 23/07/09 14:11

        הצילו יהודים? גירשו נאצים . תאמין לי שאם הם היו יכולים להשאיר את מחנות ההשמדה על תילן הם היו עושים זאת.

  • 26.

    אדוני הרב, השיתוף בארצות הברית בא בשביל שבעתיד ישראל תהיה חזקה ועשירה

    ציוני , 22/07/09 21:32

    מספיק בשביל להתנתק מעטיניה של ארה"ב..

    כבר עכשיו אנחנו לא כאלה רחוקים מהמקום הזה, ישראל היא כלכלה עולה עם פיתוח רק דירוג אחד מתחת לגרמניה 3 מתחת לאנגליה (מדד הHDI של האו"ם)

    כך שלמעשה, השיתוף עם ארצות הברית בא בשביל שבטווח הארוך נוכל להיות עצמאיים לגמרי.
    אם נתנתק עכשיו, הרי תהיה ירידה משמעותית בכלכלה וברמת החיים, המדינה לא תוכל לספק לא רמת חיים טובה ובטח שלא ביטחון (כלכלה קוטנת, יש פחות כסף, יש פחות השקעה)
    בנוסף היא גם לא תוכל לקיים את מפעל ההתישבות שאתה תומך בו.

    כך שהצעתך גורעת מישראל ומהאידאולוגיה שלך עצמך..

    וכן, תמיד נהיה תלויים בארצות הברית במידה כזו או אחרת.
    אם בלי סיוע בכסף, אז בסיוע דיפלומטי (בלי ארצות הברית היו עוברות נגדנו סנקציות במועצת הביטחון גם יותר מצפון קוריאה)
    ואם ביטחונית, לא רק בסיוע עצמו אלא גם בכך שהם כמעט המקור היחידי שלנו לנשק וציוד צבאי..
    ואל תחילו לקשקש על תעשיות צבאיות, יש ציוד שאי אפשר לפתחו לבד ואין ברירה אלא לקנות מארצות הברית.
    מטוסים מתקדמים זה דוגמה אחת וטובה, ויש עוד הרבה.

    כך שאנחנו תלויים בארצות הברית, ונשאר תלויים..
    אבל השיתוף פעולה הפורה איתם גורם לכך שאנחנו מפחיתים מרמת התלות בהם משנה לשנה.

    • לא צריך להתנתק מהם מייד,אך צריך להתכונן ליום הזה

      Rais , 22/07/09 21:51

      כי בסופו של דבר ארצות הברית היא זאת שתתנתק מאיתנו.והמדיניות של אובמה זה רק ההתחלה.האליטה הצעירה של אמריקה עוברת שטיפות מוח באוניברסיטאות שנשלטות על ידי גורמי שמאל הקיצוני וגורמים איסלמיים,כאשר האליטה הזאת תגיע לשלטון היחס של אמריקה כלפינו לא יהיה שונה מהיחס של מדינות אירופה היום.הבעייה העיקרית של ישראל זה מחסור במשאבים,אם ישראל תשתף פעולה עם מדינות כמו הודו וסין,השילוב של ידע הישראלי וכסף שלהם יכול להביא להשגים כאלו בתחום הביטחוני שהנשק אמריקאי יחשב מיושן לעומת זה

  • 25.

    הצנע לכת?- רעיון מצוין, אני מקווה שהמתנחליםהחיים בווילות פאר יאמצו זאת (ל''ת)

    המטיף, 22/07/09 21:14

  • 24.

    נסה למנכור זאת לגנרלים המקבלים פנסיות שמנות בצד משכורות עתק. (ל''ת)

    רעמסס, 22/07/09 21:13

  • 23.

    לא מאינים בעולם הבא, תנו לחיות כבר בעולם הזה (ל''ת)

    חילוניים, 22/07/09 21:01

  • 22.

    הרב אבינרי אם תתחיל לעבוד אתה והחברים שלך

    נבוזרדן, 22/07/09 20:58

    בעבודת כפיים בלי לבלבל את המוח כל הזמן ולשטוף מוחות נחותים אזי נגיע לחוף מבטחים כלכלי. תדאג לזה שכל הפרזיטים בישיבה שלך יתחילו לעבוד ולפרנס את המולדת אחרת נמשיך להצטרך לאמריקאים..

    • אולי מספיק כבר להאשים את כל הדתיים בחטאיי החרדים?!

      Rais , 22/07/09 21:23

      מה גם לך צריך להסביר באופן אישי כמו לאיזה ילד קטן.שהרב מייצג ציבור יצרני שמשרת ביחידות מובחרות

      • ממש

        ל, 22/07/09 23:20

        רק איפה הם הדתיים למיניהם בשוק העבודה הפרטי?
        הם מעדיפים להתבטל בצילה של הקביעות בשירות הממשלתי.

        • הדתיים האלה , רבים מהם התפרנסו בגוש קטיף בפרטי

          shvarts131 , 26/07/09 19:41

          ואתה ודומיך נישלת אותם מפרנסתם
          ללא מטרה
          ללא עוול בכפם
          ואתה עוד מלין על הציבור הזה???

    • בנוסף לשירות קרבי הציבור הזה מעורה בכל תחומי החיים של החברה הישראלית (ל''ת)

      ג, 22/07/09 21:37

    • טיפש! אתה אפילו לא יודע למי אתה מדבר!

      הרב הזה מייצג את הציבור הכי יצרני בחברה!, 22/07/09 21:45

      אם זה בצבא, בחקלאות או בהייטק!
      חבל שאתה פולט שנאה באופן אוטומטי, ועוד בימים כאלו....

      • הוא אפילו לא מייצג את בית אל א' שם האיחוד הלאומי קיבלו 80%

        יוני דוד , 23/07/09 14:14

        אבינר קרא להצביע למחד"ל והנה שכניו לא שמעו לו ורק 11% הצביעו לאורלב וכנופיית הפלגנים.

  • 21.

    אם נהיה צנעים לא נבחר ימין ונצא מהשטחים (ל''ת)

    67, 22/07/09 20:52

    • ואז מה

      אני, 22/07/09 22:22

      נצה מהשטחים נפנה התנחלויות נצא מעזה.
      והכל יהיה נפלא וננגב חומוס ברמאללה, עוד שמאלן.

  • 20.

    קשקשן. איך נותנים לו פה במה? (ל''ת)

    Chuck, 22/07/09 20:45

  • 19.

    Actually has a point

    Amir, 22/07/09 20:33

    Rabbi, but writes like a conservative economist.

  • 18.

    כמה טוב שיש גם רבנים כאלה (ל''ת)

    איש פשוט ומאושר, 22/07/09 20:02

  • 17.

    כל מילה בסלע כבוד הרב!! (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 22/07/09 19:58

  • 16.

    התלות שלנו באמריקאים היא בעיקר צבאית

    Rais , 22/07/09 19:52

    2 מיליארד דולר סיוע הם בהחלט כסף קטן.התלות הצבאית היא אכן בעייתית יותר אך ניתן תוך 10 שנים לצמצם אותה למינימום(לחזור לייצר מטוסי קרב כחול לבן,להתחיל לייצר חלקי חילוף למטוסים אמריקאים בישראל,אם לא נהיה תלויים באמריקאים נוכל לפתח קשרים בטחוניים עם מדינות רבות בלי שארצות הברית תטרפד לנו עיסקאות איתן.נרווח יותר ממה שנפסיד

    • אנחנו מהווים רק שישית מהנשק שארה''ב מחלקת במזה''ת

      התלות שלנו היא מנטלית - לא צבאית!, 22/07/09 21:47

      אפילו למצרים יש אותו סיוע כמו שלנו!

  • 15.

    רבילה שלום זה אינטרס שלנו זה לא מכירה לאמריקאים

    דודי, 22/07/09 19:50

    פלוס..אם חלק די רחב מהאוכלוסיה לא עובד וחי על שנור אנחנו עדיין די צריכים אותם.

  • 14.

    דאס איז דאס?!

    מאיר, 22/07/09 19:38

    זה התותח של המשיחיסטים?!
    והשורה התחתונה היא שנריב עם המעצמות, כי נגד זה הוא לא מצא מובאות בהיסטוריה היהודית...
    אז כמו שאומרים: נו נו

  • 13.

    עברית יפה לאללה

    החל, 22/07/09 19:19

    אין מה להגיד חבל על הזמן

  • 12.

    חיים צנועים זה מצוין למשפחה ולמדינה אבל אנחנו צריכים נשק לא צנוע

    אבי, 22/07/09 19:15

    נשק שיעלה בכמה דרגות טכנולוגית על אויבינו

    • והרב ''הצנוע'' הזה ייצר אות. אם לאו, השם ירחם. (ל''ת)

      F-35 עם כיפה, 22/07/09 19:30

  • 11.

    ויותר מכך

    דורון, 22/07/09 17:02

    גם אם נוותר כולנו על מותרות, הרי הדברים החשובים באמת הם היקרים מכולם.

    הרי איש אינו מחשיב ביטחון למותרות, ורובנו גם לא מחשיבים חינוך טוב לילדינו כמותרות. על שני אלה בלבד אנו מוציאים כסף רב ובכל זאת לא מספיק.

    אבל התחום הבעייתי מכולם הוא תחום הבריאות, שם תמיד נוכל להוציא עוד כסף ולהציל חיים.
    כך שחיבור כלכלי לעולם הגדול הוא לא מותרות, ומה לעשות שזה כולל בורסה ויחסים מיוחדים עם הגביר.

    ברמה המשפחתית, מסכים איתך שאין להוציא מעל ההכנסות. אבל אפילו כאן בהתחשב בהתפתחות החינוך והרפואה הפרטיים, הנוסחה אינה פשוטה.

  • 10.

    מצטער לחלוק על הרב

    כלכלן, 22/07/09 15:41

    קראתי את דברי הרב והצטערתי צער רב.
    במחילה, כבוד הרב כותב על דברים שאין הוא מבין בהם דבר וחצי דבר.
    ראשית, בורסה אינה 'משחק קוביה'. בורסה היא כלי לגיטימי להזרים כספים להשקעות. הבורסה הוקמה לא כי המדינה החליטה שהיא רוצה קזינו, אלא כי היא רוצה לאפשר לאנשי עסקים (בלשונו של כבוד הרב 'עוסקים בעבודה יצרנית') לקבל כספים להשקעה בעסקיהם ולאפשר לציבור להשקיע כספו. יש מקום לבקר זאת כדי להוריד סיכונים לציבור, אולם העיקרון חיובי בהחלט.
    שנית, מצבנו הכלכלי אינו נובע ממצבנו המוסרי וכו'. המצב הכלכלי שלנו מצוין. מדיניות אחראית (יחסית) הביאה אותנו למצב סביר למדי יחסית לשאר העולם. הבעיות נובעות מכך שכל העולם סובל ממשבר כלכלי ואנו נגררים אחריו (מה לעשות, שהמשק שלנו קטן ומושפע רבות מהמשק העולמי).
    יתר על כן, כבר הוכיחו כלכלנים רבים כי 'רדיפת ההנאות' אותה מגנה הרב, היא היא זו שמקדמת את הכלכלה (למתעניינים - קראו על פרדוקס החיסכון).
    שלישית, הרב מדבר על אבסורד של אזרחים עשירים ומדינה ענייה. אין כזה דבר. עושר של אומה הינו סכום העושר של אזרחיה. קל לראות זאת בכך שנתח התקציב של מדינת ישראל תופס כמחצית מהתל''ג.
    לבסוף - מכירה לאמריקאים בנזיד עדשים. יתכן בהחלט שממשלת ישראל מוכרת את כל נכסינו לאמריקאים/אירופים וכו'. אולם הדבר אינו קשור להסתפקות במועט. חיל האוויר יחזיק מקסימום חודש ללא חלפים ומטוסים אמריקאים, השריון תוך שלושה חודשים יעצור ללא סולר והמודיעין יחזיק עוד מספר חודשים וזהו.

    לסיכום - הייתי שמח אילו הכותבים היו מתמקדים במה שהם מבינים ולא תולים סתם את דיעותיהם באילנות בהם אינם מבינים כלל. כבוד הרב, אנא ממך - התמקד בהלכה ולא בכלכלה (או, לפחות, העבר את המאמרים שלך להגהה אצל אדם המבין בתחום עליו אתה כותב).
    בכבוד רב
    כלכלן

    • אל תצטער. הרב הזה לא רואה אותך ממטר!

      דתי לאומני, 22/07/09 19:34

      הוא מומחה בלתת עצות לציבור החילוני שממילא לא מקשיב לו. ציבור חרדי ממילא חי בצניעות יחסית ובז לרב ''המתירני'' הזה. הציבור הציוני-דתי חי באמצע: נהנתנים כמו החילונים, מאמינים קצת באלוהים ''כמו'' החרדים.

      למי בדיוק פונה הרב? לדעתי - לקיר!

    • מסכים עם הרב

      שי, 23/07/09 05:55

      ראשית אין לקחת את דברי הרב כמרשם מעשי להתנהלות אלה אאדיאולוגיה
      את האדיאולוגיה הזאת יש להתאים למציאות


      אני מסכים עם הרב שאדם צריך להמנע ממצב שבו הוא חי מעבר ליכולתו, כמו כן להמנע מאשליות שיביאו לו רווחה כלכלית, השקעה, ועבודה- כן, הימורים- לא.
      לא לקיים מצוות על חשבון כסף ציבורי - כל כך שונה מהמצב היום

  • 9.

    ואולי המדינה תפסיק להשקיע כספים בהתנחלויות (ל''ת)

    אופיר, 22/07/09 15:39

    • מה בדיוק הושקע בבתי אל יותר ממה שהושקע בכל מושב בארץ? (ל''ת)

      זאב, 22/07/09 19:53

  • 8.

    מתי כבר תחזיר את השם ''עטרת ירושלים'' לשמו הקודם? מתי תיפסק הרמאות?

    די לכזב ולשקר, 22/07/09 15:11

    זה לא ''עטרת ירושלים'' אלא ''עטרת כוהנים'' הקנאית והרצחנית שממנה יצאו פושעי המחתרת היהודית (אלה עם רימונים שנזרקים על שוטרים).
    הרב אבינר מדבר על תלות באמריקאים? מי שתלוי באמריקאים זה ההזויים והמטורפים הרוצחים שעושים מה שעושים כמו קופי קרקס של שעשועים שמקבלים בננה על כל ביצוע של אותם תעלולים.
    עטרת ירושלים עלק.
    כשתפסיקו לסבך אותנו בכל הצרות אז באמת לא נהיה חנוקים. מי שמדבר על בניית תלות באחרים!

  • 7.

    כן פרזיט בישיבה מלמד על איך לעבוד.. קיים פה פרדוקס מסויים (ל''ת)

    נתן.ש מעלות האמיתי , 22/07/09 13:56

    • לא מדובר פה ברב חרדי. אנשי הישיבה שלו עובדים ומשרתים בצה''ל! (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 22/07/09 19:08

    • פרזיט? הרב? לא יותר ממרצה לספרות באונברסיטה...

      זאב, 22/07/09 19:44

      וגם ממני (בין השאר, מרצה למדעי מחשב)...
      אני לא מסכים עם ההצעות הסוצאליסטיות שלו, אך הן אותנטיות: הוא מאמין בהן ואכן חי לפי הנורמות הללו.
      תלמידי הישיבה בה הוא מלמד - משתים בצה''ל, לומדים ועובדים. מה הבעייה שלך?

    • אולי תלמד מ''דורון'' ו''כלכלן''

      אור18, 22/07/09 20:38

      שלא הסכימו עם הרב אבל עשו זאת בנימוס וכבוד? התגובות שלך זולות הן בלשונן והן ברמת ה[אי] ויכוח שלך. אולי, במקום עשרים התגובות היומיות העלובות שלך תתמקד באחת טובה וערכית?

  • 6.

    צאו וראו כיצד מתקיים אברך מהכנסה של מילגת כולל (ל''ת)

    בבה יגה, 22/07/09 13:29

  • 5.

    הוילות שחולקו בחינם בבית אל לא נראות צנועות כל כך ........ (ל''ת)

    מוכה משכנתא , גבעת שמואל, 22/07/09 13:26

    • אין וילה אחת בבית אל (או במקום אחר בישראל) שחולרה בחינם

      זאב, 22/07/09 19:29

      אמנם אני לא גר בבית אל - אך על בניית כל בית שולם לקבלן (וגם למועצה וכו' עך האישורים, אבל זה הרבה פחות) בכסף מלא.
      או שאתה מכיר קבלן אחד שיסכים לשים בחינם ולו ברז אחד?
      ממכתבך נשמע בבירור שאתה לא היית אף פעם בבית אל ולא יודע על מה אתה מדבר.
      בוא נתערב: אם אתה תיתן לי כתבות אחת שו ''וילה בבית אל שחולקה בחינם'' - אני משלם לך 10,000 $. אם לא תמצא תוך חודש - אתה משלם לי. סגרנו?

    • לא חילקו שום דבר בחינם בבית אל.

      רועי, 24/07/09 14:04

      ואף אחד לא הכריח אותך לשלם הון כדי לגור בלב הסנוביאדה של גבעת שמואל.

  • 4.

    אמת לאמיתתה...... (ל''ת)

    אסף, 22/07/09 12:48

  • 3.

    כחילוני תמיד אהבתי דבריו של הרב אבינור,כתבה נהדרת ותודתי לו. (ל''ת)

    נתן.ש מעלות., 22/07/09 11:32

  • 2.

    למה זה לא מופיע בראש החדשות? לקח לי שעה למצוא ת'כתבה הזו! (ל''ת)

    solsam , 22/07/09 11:00

  • 1.

    מדהים! רוצה עוד ועוד ועוד כתבות חכמות כאלה! אין מילים פשוט אין

    solsam , 22/07/09 10:53

    למדתי המון. על תפסיק עוד עוד עוד כתבות שמכוונות ומדריכות לחיים חכמים בריאים וטובים יותר! אשריך איש יקר!