• 13.

    סופר מטוס בשישית מחיר

    יחזקאל,הרצליה , 22/07/09 22:48

    גם אף 16 הוא ישן

  • 12.

    איך שנביט בכך, זו בושה למדינת ישראל! (ל''ת)

    חזאי הטמטום הישראלי , 22/07/09 07:46

  • 11.

    זה מטוס ישן. עוד מוכרים אותו?

    ami, 21/07/09 22:28

    במכונית מהשנה הזאת לא הייתי מעיז לנסוע.אז במטוס.

  • 10.

    תמיד אמרתי רק הפייפר יכול.

    טייס בדימוס, 21/07/09 18:27

    והינה ההיסטוריה מוכיחה ששוב צדקתי. הפייפר הוא העתיד שלנו ולא כל הצעצועים המטופשים אף כזה ואף אחר. איך חילצנו את בני פלד אחרי שנטש ? פייפר. איך נילחמנו על ישוב נבטים ? פייפר. איזה מטוס היה חביבו של טוקולובסקי ? פייפר ! בקיצור ולעניין. תמיד טענתי שאנו מאבדים את עצמיינו לדעת במדיניות הרכישות ההזויה של חיל האוויר. מה רע היה לנו בפייפר ? עץ עם קצת סמרטוטים שעף כמו מריצה באוויר. מי שעוד לא הבין למה כוונתי יביט שוב בתמונה שלמעלה ויבין.
    למה רק, ואך ורק - הפייפר !

    • Cessna SHOLETET !!! (ל''ת)

      Michele Piper, 21/07/09 21:43

  • 9.

    קונה מטוסים+רכבים לפרוק

    טייס כורדי, 21/07/09 17:07

    להחזיר את הגרוטאות אני קונה 600 שח לטונה

    • יש ''בני אדם'' מאחורי זה לידיעתך (ל''ת)

      בן אנוש, 21/07/09 17:47

    • 9 - גדול !!!! :) (ל''ת)

      אורלי מעיין , 21/07/09 18:18

  • 8.

    מסיבות שאינן ברורות עדיין

    טייס כורדי, 21/07/09 17:00

    גם ה-סוסיתה לא הצליחה להמריא כפיר אלאק...

    • כנראה שמשאב האינטיליגנציה אזל מהשוק (ל''ת)

      סתם כך, 21/07/09 17:45

  • 7.

    אפשרות הגיונית על מה שקרה שם

    תיאורטיקן, 21/07/09 16:58

    ישנו סיכוי גבוה
    שבזמן מהלך ההמראה הטייסים גילו תקלה קריטית
    שממש עדיף בלשון המעטה לא להמריא איתה לאוויר
    ואז הם בצעו תהליך מקובל שנקרא הפסקת המראה
    אך השדה כנראה לא מספיק ארוך וזה נגמר כך.
    עדיף על המראה עם תקלה קריטית ואז נטישת המטוס באוויר עם כל המשתמע מכך.
    יתכן והתקלה הקריטית בהמראה היתה ירידה חזקה מאוד בכח המנוע שממש לא איפשר המראה בטוחה.
    אנשי התעשייה האווירית הינם מנוסים ביותר
    ואם זו הייתה החלטתם אז כך היה צריך להעשות.
    כל אותם ''יועצי הכורסה'' שיושבים בכיף מול המחשב ומחלקים עצות.
    אילו היו שם בקוקפיט דוהרים בתוך מפלצת הברזל הזאת , היו חושבים כנראה אחרת.
    או כנראה משחררים נוזלים עודפים לבגדיהם.
    קל מאוד להיות גיבור מרחוק.

    • מזל

      מפלץ נירוסטה, 21/07/09 17:06

      מזל שהצלת את כבודם

  • 6.

    איך ישראל מוכרת גרוטאות לקולומביאנים.. ועוד מאמינה שפתאום זה יטוס.. (ל''ת)

    בחיי.. עכשיו זה עבד.., 21/07/09 16:11

    • הכפיר הינו מטוס מצויין וממש לא גרוטאה תקלות קורות (ל''ת)

      לא להשמיץ, 21/07/09 16:45

  • 5.

    טוטאל לוס. (ל''ת)

    -, 21/07/09 15:56

  • 4.

    בתמונה רואים שלא עלה באש

    חדקרן, 21/07/09 15:34

    תמונה אחת שווה יותר מאלף ברבורים.

  • 3.

    "לא הועבר באופן רשמי מישראל" - קרי, הנזק לא חל על קולומביה ... (ל''ת)

    האזרח קיין , 21/07/09 15:25

    • ראיית העולם דרך משקפיו של רואה חשבון (ל''ת)

      רועה עיזים, 21/07/09 17:48

  • 2.

    בטח שלא ימריא הוא קשור עם חוט אדום לתא הטייס,כנראה לא שיחררו את החבל

    lili_lili , 21/07/09 15:21

    לפני ההמראה.זה החבל שמחזיק את המטוס שלא יסחף בגיאות

  • 1.

    כן, זה יועיל לייצוא הישראלי

    האסטרטג, 21/07/09 15:18

    זה נחמד לקבל כסף בעבור זבל, אבל לפחות תוודאו שהמוצרים שמייצאים לפחות עובדים!!

    זה גורם נזק עצום לתדמית הישראלית.

    • הראיתי לך כבר פעם באורים ותומים שאתה מגיב בצעקנות וללא הבנה...

      ASCH , 21/07/09 16:03

      ועכשיו פעם שניה:
      תאונות מטוסים ייתכנו הן מפגמים בייצור, הן משגיאות טייסים (נכון, גם הישראלים) והן ממצב התחזוקתי.

      מתוך כל זה, בחרת באופציה הנלוזה והמגעילה והצעקנית ביותר להגיב, תוך גידופים על מדינתך והתעשייה שלה. בעצם, כרגיל אצלך.

      אתה יכול לספר לנו בבקשה, בן כמה אתה, מה המקצוע שלך, ובמה אתה עובד היום?

      • איננו עוסקים במי הוא אלא בדעתו הלגיטימית והשגויה לכאורה

        דיעה, 21/07/09 16:43

        גם אם הוא טועה בענק לכאורה עדיין זכותו להביע דעתו
        גם אם הוא מדבר שטויות לכאורה עדיין זכותו להביע את דעתו
        אמר כבר איש חכם
        ''איני מסכים עם דעתך אך אלחם עד טיפת דמי האחרונה על מנת שתוכל להשמיע אותה''
        משפט חכם כמובן אך אני מניח שאם הוא היה מכיר את ''יפי הנפש'' יתכן והיה נמנע מלאומרו
        כי הם בטח היו דורשים ממנו לקיים זאת
        לפחות את החלק של ''עד טיפת הדם האחרונה''
        אך זו כמובן רק דוגמה תיאורטית שאינה קשורה למציאות , אלא רק לצורך הויכוח ואומנות הויכוח לשמה.
        מעין הוצאת קיטור וירטואלית
        אישית
        אני חושב שארעה שם תקלה בהמראה של המטוס
        שדה התעופה שם הינו קצר יחסית
        ולא היה לטייסים את מרחק העצירה הדרוש כנראה
        העיקר ששניהם בריאים ושלמים
        ולגבי המטוס , יש עוד מטוסים במלאי
        יקבל זיכוי

        • טוב שלא תליתם אותי

          האסטרטג, 22/07/09 13:28

          קודם כל, ASCH, אני לא יודע את מי ''חינכת'' בפעם הקודמת, אבל אני מניח שיש עוד מישהו שבחר לקרוא לעצמו ''האסטרטג'' (עד כמה מפתיע שזה ישמע לך).

          ומה צעקני בדיוק בתגובה שלי? טענתי שמוכרים חומרה צבאית ישנה בעלת תחזוקה לקויה (להלן ''זבל'') וכתוצאה מזה נגרם נזק לתדמית הישראלית. איפה כאן ההגזמה והצעקנות? הרי היה לנו מקרה דומה בהודו שלא בדיוק הועיל לדעה העולמית עלינו.

          ולגבי כמה מטוסי כפיר התרסקו, אני יודע לפחות על אחד - זה שמכרנו

    • סביר להניח שזו תקלה טכנית זה קורה - זו הסטטיסטיקה

      מכונאי של היינקל סילוני ופוקה וולף, 21/07/09 16:36

      מטוסים אינם חפים מתקלות
      ותקלה - מה לעשות תקרה בדרך כלל שאינך מצפה לה, והמראה היא המצב הקריטי ואם שם תקרה תקלה
      מה שכנראה קרה כאן
      אז יחסית התוצאה דווקא טובה
      נזק בינוני וללא אבדות בנפש
      למטוס יש אחריות מלאה והוא ישופץ וימסר ללקוח או ינתן תמורתו מטוס אחר.
      אז נא להרגע ולא להשמיץ את התעשייה שלנו.

      האם כשכבודו נוסע רוורס בסובארו DL שלו
      ופוגע בטעות בעמוד גדר ומעקם את האוטו
      אז הוא ישר רץ להשמיץ בכל העולם את הישראלים ואת חברת סובארו?

      שום זנק לא נגרם לשום תדמית
      גם בקולומביה הרחוקה מבינים שתקלות קורות
      ואלה הם החיים.

      תמיד שמורה הזכות לכבודו לרכוש מטוסים איראניים , הכל כלול.

    • ל''חכם'' מתגובה 1,על כמה תאונות של מטוסי כפיר שמעת עד היום?

      רוני, 21/07/09 16:54

      העיקר להשמיץ?

    • מה שגורם נזק אלה רק השמצות חסרות ידע ובסיס עובדתי (ל''ת)

      אסטרטג עלאק בגרוש, 21/07/09 17:27