• 78.

    רוזנטל סופית הצטרף למפלגת בל"ד-ותןמך בהשמדת ישראל! רוזנטל!-אתה אויב!!! (ל''ת)

    הגיע הזמן , 18/07/09 17:13

    הגב לתגובה זו

  • 77.

    אתה צודק ביותר.

    יאיר, 18/07/09 14:12

    תמיד נעים לקרוא את הכתבות שלך רוביק רוזנטל. הנאה צרופה ונדירה. אני מסכים ומייד עלתה לי דעתו של עמוס אילון שאמר שמי שדירדר את המדינה הם המזרחיים:כלומר יוצאיי מדינות ערב ומדינות מזרח אירופה. הסיבה העיקרית היא שאין להם הבנה מהי דמוקרטיה ומהי תרבות מערבית .לראיה שר החוץ יוצא מולדובה שהיא עדיין מדינה קומוניסטית ונחשבת לענייה והנחשלת באירופה.

    רוזנטל אתה צודק -אבל אתה צריך להבין שהישראלים מונעים מפחד.

    הגב לתגובה זו

    • אתה ורוזנטל שניכם שמאלנים אדיוטים שמדמיינים שהם חיים בשוויץ! תומכי טרו

      הגיע הזמן , 18/07/09 17:12

      תומכי טרור עלובים! וכנראה גם אנטיציונים! ובעד האסלאם הפאשיסטי שבגלל שרצים כמותכם ישתלט כאן על האיזור! גועל נפש! שמאלנים אנטישמיים ובזויים!!!!

      הגב לתגובה זו

  • 76.

    רוזנטל-עוד שמאלן אנטיציוני-שרוצה שלטון פלסטיני בישראל! בוגד אדיוט!!!! (ל''ת)

    הגיע הזמן , 17/07/09 19:06

    הגב לתגובה זו

  • 75.

    להעיף האוכלוסיה הפלסטינית מתחומי ישראל!שיילכו לחיות עם בני עמם בשטחים (ל''ת)

    הגיע הזמן , 17/07/09 18:48

    הגב לתגובה זו

  • 74.

    צודק רוביק רוזנטל, לא צריך למחק את שרידי הזהות הערבית

    צדוק מיישר עקומים, 17/07/09 11:25

    ולכן, את יפו נחזיר ל ג'אפה, שולמית אלוני תגור בסידני עלי, אשדוד תחזור להיות סוכריר, כפר גבירול החזרו להיות זרנוגה, עקרון - לעקיר, ברעם - לבירעם, כפר נחום - לקפרנאום, גבעת עליה תחזור לג'בלייה וישראל
    לפלשתינה (א''י). ככה זה כשבלשן מפולפל נוגע בפוליטיקה. עכשיו תצנזרו את התגובה הזאת כי היא אינה תואמת את רוח המערכת.

    הגב לתגובה זו

    • אחי זה לא יקרה ניתן להם בראש.מדינה יהודית בלבד (ל''ת)

      אושי, 17/07/09 22:40

      הגב לתגובה זו

  • 73.

    חחח..."תרבות ערבית" זה אוקסימורון מצחיק במיוחד.

    שמואל משי , 17/07/09 03:08

    כמעט כמו "תרבות חילונית".

    הגב לתגובה זו

    • כמו military inteligence (ל''ת)

      יוסי, 17/07/09 11:26

      הגב לתגובה זו

  • 72.

    צודק,, (ל''ת)

    אזרח,, 17/07/09 01:44

    הגב לתגובה זו

  • 71.

    בולשיט היסטרי

    tomker , 17/07/09 00:12

    אם זוהי אדמתנו, ירושלים היא ירושלים. אם הכובש הערבי שולט, הרי שהעיר היא "אל קודס", לא עלינו.
    תחליט אתה מי שולט.

    הגב לתגובה זו

  • 70.

    אני גזען!נגד נחשים ארסיים ומחבלים מתאבדים!ואני גאה בכך!זו הישרדות! (ל''ת)

    הגיע הזמן , 17/07/09 00:05

    הגב לתגובה זו

  • 69.

    האדמה מדברת ערבית

    סייד נסיך שייח' , 16/07/09 23:53

    אל ארד תתקלם ערבי.
    כל מעלליכם יעלו רק חרס.
    אדמת הערבים לערבים גם אם יעברו אלף שנים
    או אלפיים.

    הגב לתגובה זו

    • שייח, אם אתה שומע קולות של אדמה מדברת

      שמואל משי , 17/07/09 03:07

      כדאי שתפנה לפסיכיאטר.

      הגב לתגובה זו

  • 68.

    הבעיה האמיתית פה, היא התפוצצות האוכלוסין.

    ג'קסון , 16/07/09 23:51

    ישראל תהפוך לבאר שבע אחת גדולה ורק תימנים יצליחו לשרוד פה. לכן הפתרון הוא. לעבור לארץ המובטחת החדשה,ואם יש את ניו יורק וניו המפשייר למה שלא יהיה את ניו ישראל.בסופו של דבר אלוהים רוצה להיות חופשי.

    הגב לתגובה זו

    • אני בעד.

      סייד נסיך שייח' , 16/07/09 23:54

      אנחנו גם נבוא לבקר ונביא לכם תותים שם.
      רק תזדרזו
      :)

      הגב לתגובה זו

      • אני גם אבוא לבקר.אני יביא לך מתנות מאמריקה

        ג'קסון , 17/07/09 00:19

        אני מאוד שמח שאתה בעד.

        הגב לתגובה זו

        • רק קחו אתכם את התימנים בבקשה

          אני, 17/07/09 01:21

          יותר טוב :)

          הגב לתגובה זו

    • חילופי שטחים ואוכלוסין או הגירה-העקר שלא יהיו פלסטינים בארץ (ל''ת)

      הגיע הזמן , 16/07/09 23:59

      הגב לתגובה זו

  • 67.

    איסרעיל ק'אס (ל''ת)

    בב, 16/07/09 22:44

    הגב לתגובה זו

  • 66.

    עדיף בלי ערבית בכלל, למעט יישובים שבהם הערבים רוב

    יבגני, 16/07/09 20:29

    הפתרון פשוט: השם העברי, אחריו התעתיק שלו באותיות לטיניות, ובסוגריים השם בשפה המובנת ביותר בעולם (כיום ובעתיד הנראה לעין - אנגלית).

    ירושלים
    Yerushalaim (Jerusalem)

    עכו
    Akko (Akre)

    בכיוון ליישובים שבהם הערבים מהווים רוב צריך להוסיף שורה שלישית לפי שיטה זהה לאנגלית: תעתיק השם העברי באותיות ערביות, ואחריו, בסוגריים, השם הערבי.

    זאת השיטה הצודקת היחידה.

    הגב לתגובה זו

    • הפרדה עכשיוו! יהודים לישראל! פלסטינים לפלסטין-כולל ערביי(פלסטיני)ישראל (ל''ת)

      הגיע הזמן , 17/07/09 00:00

      הגב לתגובה זו

  • 65.

    אז בוא נשים שלטים ברוסית אמהרית גרמנית פולנית צרפתית...

    מאוס, 16/07/09 19:25

    רק שלא יהיו נפגעים רגשית.
    צריך בשפה הרשמית + שפה הכי נפוצה בשביל תיירים (אנגלית)
    ערבים, מצטער, אבל לא נראה לי שיש שלטים בעברית בארצות ערב או אפילו בחלק בכפרים ערביים פה. אפילו התעמולות בחירות למפלגות הערביות לא היו עם תרגום לעברית ולא התנופף שם דגל ישראל אחד (כצפוי) .
    צטערים...

    הגב לתגובה זו

  • 64.

    אז אולי גם שלטים ברוסית,ספרדית, אמהרית,מרוקאית?

    panacea , 16/07/09 18:43

    וכן,יש לקבע עובדות בשטח על מנת להראות מי כאן בעל-הבית. הכותב "שוכח" שמתקיים כאן עימות תמידי בשאלה למי הארץ הזאת, וערביי ישראל נוטלים חלק בעימות זה.
    להוריד את הכיתוב הערבי משמש לנו נשק? יופי

    הגב לתגובה זו

  • 63.

    לסיכום העצוב הידוע מהמעשה והתגובות-העקרב הלאומנו/יהודי יהרוס את המדינה (ל''ת)

    Ehad Haam-Zionist, 16/07/09 18:05

    הגב לתגובה זו

  • 62.

    מתי נזכה לשמאלני ששיצג את החרדים כמו את הערבים (ל''ת)

    נו באמת, 16/07/09 16:12

    הגב לתגובה זו

  • 61.

    מי זה השמאלני הזה?

    sahar_m10 , 16/07/09 16:06

    וואלה פה בnrg הם צצים כמו שמש ביום חמסין.

    הגב לתגובה זו

  • 60.

    עברית

    shimon s. , 16/07/09 15:45

    עברית היא שפת הרוב במדינה ולכן על כל תרגום להיות תואם את הרוב, חברוֹן, ירושלים וערים נוספות קיימות ליפני שהערבים הגיעו לכאן ולא שמעתי ממר רוזנטל שצריך
    היה לדבוק בשם המקראי, אז יאללה רוח מן הון ווכלינה לנפסאנה.

    הגב לתגובה זו

  • 59.

    כץ,תפנים-הערבים קיימים!

    שימי, 16/07/09 15:43

    השר כץ מזכיר לי את רחבעם זאבי שראה בתפריט במסעדה את השם ''סלט ערבי'',מחק אותו וכתב ''סלט ישראלי''.שניהם,כמו הרבה ימניים,חושבים שאפשר בעזרת מילה כתובה לגרום לכך שפתאום לא יהיו פה ערבים.

    הגב לתגובה זו

    • בוודאי שלא יחיו בישראל פלסטינים-מקומם עם בני עמם! הפרדה עכשיוו!!! (ל''ת)

      הגיע הזמן , 16/07/09 16:44

      הגב לתגובה זו

    • גם הסינים קיימים - לכתוב גם בסינית? (ל''ת)

      אלי כהן, 17/07/09 11:28

      הגב לתגובה זו

  • 58.

    השר טועה מכמה סיבות

    אלמוני, 16/07/09 15:41

    קודם כל,הערבית מוכרת רשמית כשפת המדינה.אפילו גאון כישראל כץ לא טוען שהוא רשאי לשנות שפה שמוכרת ע''י המדינה,כלומר-כל שלט חייב להיות בשפה הערבית הנכונה,לא בעברית שנכתבה באותיות ערביות.ודאי וודאי שישובים ערביים חייבים להיכתב בשמם הנכון.בקשר לאנגלית- זה סתם טפשות או רשעות לשמה.אנחנו רוצים תיירות? באיזה שם מכיר תייר כלשהו את ירושלים? נכון,ג'רוזלם.מה יהיה אם ינהג ברכב ויקרא בשלט שם שהוא לא מכיר? הוא יגיע למחוז חפצו?? כבר היום יש שלטים עם המילה ''נתבג'' באותיות אנגליות,איך תייר יידע שהכוונה לנמל התעופה? רצוי ששר התחבורה יטפל במניעת תאונות.אדם אחד שחייו יינצלו בשנה חשוב יותר מאשר מה כתוב על השלטים בערבית!

    הגב לתגובה זו

    • הערבית נקבעה כשפה הרשמית כשחשבו כי הערבים יחיו אתנו כ:

      זלמנוביץ ישראל, 16/07/09 22:33

      מיעוט בעל חובות וזכויות, כשאר המיטוטים בכל הארצןת הדמוקרטיות.

      בינתיים התברר כי הם רוצים לבטל את המדינה היהודית, ולהפכה למדינת כל אזרחיה, ואחר-כך, לשלוח למדינות הים את כל העולים מאז קום המדינה ואף קודם... ואחר-כך...

      אם זה המצב, אז לא גם בכפרים ''שלהם'' צריך להיות כתוב רק בעברית ובאנגלית !

      הגב לתגובה זו

  • 57.

    למה בכל העולם אין שתי שפות על השלטים?

    דבורה ש. , 16/07/09 15:35

    הרי במדינות אירופה היום יש כ -20 מליון ערבים בכל מדינה וגם כמספר הזה בחלק גדול ממדינות אמריקה! אז מר רוביק, תעזור להם שיכתבו גם בערבית את שמות הרחובות והשכונות שמתגוררים בהם ערבים, אם אפשר להקל עליהם, אז למה לא? במקום לקטר שהערבית פוגעת בנוף!
    ולענין אל-קודס שזה בערבית ירושלים, לידיעתך התייר יודע טוב מאד שירושלים זו עיר הקודש! ועובדה שבאמריקה יש כ-15 ישובים, עיירות וערים ששמם י ר ו ש ל י ם! כך שאדרבא, שיהיו שמות הרחובות, השכונות, הכפרים, הקיבוצים והערים בישראל רק בעברית!!!!! ומי שלא טוב לו כך, אז יש מספיק מדינות שיוכל להגר אליהם ויקרא את שמות הרחובות, הכפרים והערים בערבית!

    הגב לתגובה זו

    • לידיעתך:כנסת ישראל החליטה שהערבית היא שפה רשמית במדינה. (ל''ת)

      אלמוני, 16/07/09 15:46

      הגב לתגובה זו

  • 56.

    מר רוזנטל-אם המפעל הציוני הוקם כדי שניהיה מדינה איסלמית אז מדוע ??

    אבי, 16/07/09 15:30

    מדוע שנחיה כאן בלבנט בדמוקרטיה מוסלמית יהודית אוטופית שהדגש על מוסלמית
    אם ישראל אינה מקלט לעם היהודי ותרבותו אז יש מקומות הרבה יותר טובים לגור בעולם.

    הגב לתגובה זו

    • לידיעתך:לפי חוק הכנסת הערבית היא שפה רשמית במדינה (ל''ת)

      אלמוני, 16/07/09 15:45

      הגב לתגובה זו

      • עד שתוקם פלסטין-ואז כל הפלסטינים תושבי ישראל-יעברו לשם וידברו ערבית כ (ל''ת)

        הגיע הזמן , 17/07/09 00:02

        הגב לתגובה זו

  • 55.

    שר התחבורה צודק בהחלט!

    הראל, 16/07/09 15:27

    המדינה שלנו היא מדינה יהודית ועברית!! כל מי שלא רוצה להשתמש בשפה בעברית יש לו בעיה... ולנו יש יותר בעיה שהוא פה במדינה!

    הגב לתגובה זו

  • 54.

    ערביי ישראל רוצים בכניסה לנתב''ג שלט בערבית - ''ברוכים הבאים לפלשתין'' (ל''ת)

    על פי רוזנטל זהו גם זיכרון תרבותי-הסטורי לגיטימי, 16/07/09 15:01

    הגב לתגובה זו

    • זהו בדיוק תמצית העניין, חבל השמאל מלבה את אש הלאומנות והמרד הערבי (ל''ת)

      אבי, התנחלות רמת אביב (שייח מוניס בשביל רוזנטל), 16/07/09 15:38

      הגב לתגובה זו

  • 53.

    אוי כמה קשה לכם שהימין שולט....תתפוצצו עם חבריכם הערבים (ל''ת)

    aros55 , 16/07/09 15:00

    הגב לתגובה זו

    • אהבתי (ל''ת)

      amit, 16/07/09 15:04

      הגב לתגובה זו

    • הבעיה היא שהימין יודע רק לשלוט במילים

      אלמוני, 16/07/09 15:52

      הימין לא יודע לנהל כלכלה,ליצור קשרים מדיניים,לטפל בבעיות העוני,להילחם בתאונות דרכים.מה שהימין יודע זה לדבר ולשנות שלטים.מפריע לנו שהימין שולט כי בגללו יהיו יותר עניים,ייהרגו יותר אנשים בתאונות,אבל השר הנכבד יעסוק בשלטים.זה בדיוק הימין-רעש וצלצולים.

      הגב לתגובה זו

      • אז איך אתה מסביר את זה, ש:

        אופיר, 16/07/09 19:31

        1. בממשלות הימין היה שקט בטחוני הכי גדול.
        2. בממשלות השמאל, קמו איתיפאדות ופיגועים כל יום, אלפי הרוגים (סליחה, קורבנות שלום) ורצח תדמיתי למדינה.
        3. הכלכלה ירדה על ברכיה ולקח לממשלות הימין 3 שנים לתקן אותה ואפילו להביא לשיאה, שאת הפירות קטפנו בממשלת אולמרט הכושלת אפילו תוך כדי מלחמת לבנון.

        לא חסרים דוגמאות.
        איך אני מסביר? השמאל חלש ועצלן (מרצ עאלק), מבולבל הססן ורווי בצער קיומי.

        יום טוב.

        הגב לתגובה זו

  • 52.

    כל הכבוד לשר,אל תספור את השמאלנים שצועקים ,הם פחות מ 3% מהעם (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 16/07/09 14:52

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    החילונים מחקו כל סממן של יהדות מהיהודים (ל''ת)

    למה שלא ימחק, 16/07/09 14:51

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    בורותו של השר כץ בעוכרינו - פרופסור דרור זאבי, מזרחן

    Ehad Haam-Zionist, 16/07/09 14:51

    השם אל-קודס הוא הטענה המוסלמית הנחרצת ביותר דווקא לעברה היהודי של ירושלים, אך השר רוצה לקנות לו תהילה

    בבורותו הרבה ובניסיונו להרוויח נקודות פוליטיות לשעה, מוחק השר כץ את אחת העדויות המוסלמיות הברורות ביותר לעברה היהודי של העיר ירושלים.

    השאלה היא לכאורה פוליטית. כץ מתחנף לקהלו, אנשי הליכוד והימין, שאמירה כזאת ודאי מחזירה את הסומק ללחייהם אחרי שבשנים האחרונות הלכו והאפירו. אחיזת המדינה בגדה הולכת ונחלשת, אריק שרון בגד בהם וויתר על שטחי מולדת, ואפילו נתניהו, התקווה הגדולה החדשה, מכריז פתאום על דבקותו ברעיון שתי המדינות לשני העמים. הסיכוי להמשיך ולהחזיק בשרידי החלום של הארץ השלמה הולך ונגוז מול עיניהם הכלות. אפילו אמירות הרבנים על כך שהקדוש ברוך הוא לא ירשה לעם ישראל לוותר על ארצו, נשמעות קצת חלולות.

    והנה מגיע השר הנכבד ומציע למחוק את השם הערבי של ירושלים, אל-קודס, ולהחליף אותו בשם העברי ירושלים בשלטי הדרכים (בתעתיק ערבי, משהו כמו ''ירושלאיים''). לחסידיו השוטים זוהי כבשת הרש. אולי ניאלץ לוותר על יהודה ושומרון, הם אומרים לעצמם, אבל לפחות נגביר את אחיזתנו בעיר קדשנו, נמחק את החרפה של שמה הערבי ובינתיים גם נשפיל קצת את הפלסטינים. רעיון מבריק שוודאי יעניק לישראל כץ תמיכה רבה גם בספינת השוטים המקומית וגם בעולם, אלא שבתוכו טמונים כבר זרעי אבדננו.

    גם הערבים המוסלמים שכבשו את הארץ במאה השביעית עסקו בהחלפת שמות אינטנסיבית. באופן מאוד מעניין, הם ויתרו על השם הרומי איליה-קפיטולינה דווקא כדי לשוב לשם העברי העתיק ''בית המקדש'', ובערבית: ''בַּיְת אל-מַקְדִס'' - שמה הערבי הראשון של העיר שממנו נגזר גם השם המאוחר יותר, אל-קודס (הקודש).

    יש אירוניה מעניינת בכך שדווקא המוסלמים בחרו לשוב לשם היהודי ולהנציח אותו, ועובדה זאת עומדת בניגוד להכרזותיו של ערפאת בעבר כאילו אין הוכחות היסטוריות לקיומו של בית המקדש היהודי בירושלים.

    במילים אחרות, השם אל-קודס הוא הטענה המוסלמית הנחרצת ביותר לעברה היהודי של ירושלים.

    הגב לתגובה זו

    • ''בית המקדש'', ובערבית: ''בַּיְת אל-מַקְדִס'' - שמה הערבי הראשון של העיר.... (ל''ת)

      Ehad Haam-Zionist, 16/07/09 15:38

      הגב לתגובה זו

    • מה הסיפור שלך הם החזירו קצת לשם האמיתי אנחנו מחזירים לאמיתי

      tאחד העם, 16/07/09 16:06

      לפי שיטתך הם צריכים להודות לנו

      הגב לתגובה זו

  • 49.

    לעולם לא צליחו למחוק את זכרנו

    סייד נסיך שייח' , 16/07/09 14:30

    לא משנה כמה תנסו.
    לא משנה כמה תרצחו,כמה ערים תהרסו,כמה אנשים תגלו.
    לא תוכלו.

    הגב לתגובה זו

    • שייח', התבלבלת קצת:) רצח זאת המחלקה של הערבים

      זיו_! , 16/07/09 15:11

      הם אלה שרוצחים סתם, בשביל לפתוח את היום כמו שצריך.

      הגב לתגובה זו

      • לפי ספירת הגופות אתם תמיד מנצחים

        סייד נסיך שייח' , 16/07/09 23:56

        זו לא רק מחלקה שלכם אלא התחום כולו שלכם

        הגב לתגובה זו

    • מי שמדבר..

      הפכתם את הר הבית ומערת המכפלה למסגדים, 16/07/09 15:48

      כהרגלם של ערבים לאסלם דוקא את הקדוש לאחרים.

      כמו מיקדשים בודהיסטים בהודו,כמו הכנסיה הביזנטית הכי גדולה וראשית שהיתה באיסטנבול (קונסטנטינופול)-אגיה סופיה.

      הגב לתגובה זו

      • כן בעזרת אללה ברוך הוא .

        סייד נסיך שייח' , 17/07/09 00:00

        אנחנו לא הפכנו כלום.
        מקומות התפילה של הנביאים,שם הם התפללו כמונו, אנחנו אלו שהולכים בדרכם ולנו היא מורשתם.
        ובאמת מה עדיף שהם יהיו עם המוסלמים שיתיחסו למקום כפי שראוי מקום קדוש,או אתכם כדי שתתחילו לרקוד בו ולדחוף בו ניירות?הכל מבלי להסכים איתך במה שאמרת.השמות בעברית כולם גנובים מזו הערבית.ואני מוכן לעבור איתך שם שם ועיר עיר.
        וערים אלו לא אתם יסדתם אותן.הם היו לפניכם.וישארו אחריכם

        הגב לתגובה זו

        • אני משפחתי וכל מכריי-לא קונים מפלסטינים מאז ארועי אוקטובר! (ל''ת)

          הגיע הזמן , 17/07/09 00:05

          הגב לתגובה זו

          • באוקטובר הם היו הקורבן אז על מה אתה מלין? (ל''ת)

            סייד נסיך שייח' , 17/07/09 01:24

            הגב לתגובה זו

        • סיד האהבל

          עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב, 17/07/09 00:23

          ישראל אשר בך אתפאר,אמר מי שאמר והיה העולם.הסוף שלכם קרוב תשרפו בגהינם כל המוסלמים והקוראן המעאפן אתכם יחד.עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל חד הם.

          הגב לתגובה זו

    • שיהיו פלסטינים פטריוטים-וילכו לבנות את ארצם מעבר לגדר! הפרדה עכשיוו (ל''ת)

      הגיע הזמן , 17/07/09 00:03

      הגב לתגובה זו

      • ארצנו פה משני עברי הגדר (ל''ת)

        סייד נסיך שייח' , 17/07/09 01:24

        הגב לתגובה זו

  • 48.

    כל השמאלנים הפוסט ציונים קופצים

    amir, 16/07/09 14:17

    קודם שהמיעוט יכבד את הרוב

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    אפילו לשיטת הימין זו שטות! שיתייעץ עם אבשלום קור!

    עמנואל , 16/07/09 14:06

    דווקא הגילגול הערבי הרבה פעמים מראה את העבר היהודי של המקומות.

    הגב לתגובה זו

  • 46.

    תורכיה מדינה מוסלמית שאיננה כותבת שלטיה בערבית למרות שכנותיה (ל''ת)

    למה ישראל צריכה להיות יותר קאתולית מהאפיפיו, 16/07/09 13:46

    הגב לתגובה זו

    • ההבדל בין תורכיה לישראל

      אבי, 16/07/09 14:56

      נהוג לכתוב שלטים בשפות של תושבי הארץ ובהם לכתוב את שמות הישובים בשפותיהם. כך בבלגיה מופיעים שמות הישובים בצרפתית ובפלמית .בתורכיה אין ערבים ואלו בישראל יש 20% ערבים. הבדל קטן אך קובע לגבי שילוט.

      חוץ מזה לקחת דוגמא מתורכיה שמדכאת את המיעוט הכורדי שלה ואת תרבותו זה רעיון
      לא מוצלח.

      אולי אפשר להציע לשר התחבורה כץ שידאג לתחבורה הכושלת עליה הוא אחראי במקום למלחמות תרבות או אולי שפשוט ישחרר אותנו מנוכחותו וייהגר לתורכיה ויפתח שם עסק לתמרורים בתורכית (ובעברית בשביל התיירים הישראלים).

      הגב לתגובה זו

      • בין פלאנדריה לבין פלמיה

        פלואור, 16/07/09 16:03

        לקחת את בלגיה לדוגמא ? - סבבא.

        קודם כל ישנו מאבק אתני בין הפלמים והצרפתים ויתכן מאוד ויהיה פיצול בין שני האיזורים האלו בבלגיה.

        אבל מה לנו ולמאבקים הפנימיים הבלגים בין אנטישמיה עלית לבין פדופיליה תחתית.

        בתורכיה ישנם מיעוטים דוברי השפה הערבית. בנוסף ישנן מדינות שכנות הדוברות את השפה. בנוסף לכך ערבית היא שפה הנלמדת בהקשרים הדתיים ויש לה מעמד מיוחד... ובכל זאת אין להם צורך לכתוב שלטים ומסמכים בשפה הערבית.

        בישראל ישנם גם 20% יוצאי ברית המועצות, אז מה? השילוט והמסמכים הרשמיים צריכים להיות גם ברוסית?

        לא. אין צורך. כולם כאן דוברי עברית גם הרוסים גם הצרפתים וגם הערבים וגם האתיופים.

        הגב לתגובה זו

  • 45.

    רוביק רוזנטל היקר !

    שמואל ב', 16/07/09 13:37

    אנחנו באותו גיל ,חובקים חמישה בנים ואוטו .אני מניח אודי או וולקסווגן ! אני בכל אופן אודי A4 . לא למדתי פילוסופיה ולא גרתי בקיבוץ נחשון [הקיבוץ שכל נהגי המשאיות עצרו לחניית התפעלות מהחזה הסקסוני של הגברת במסעדה ]אבל,אני אומר אבל,למדתי בשנות ההפלגה על פני הימים דבר או שניים .קראתי בכמה שפות בו זמנית וחידדתי מעט את השפה האידית שכל כך ניסו והצליחו להעלימה מהנוף הישראלי.מילדותי אינני זוכר תמרורים,בולים,שטרי כסף בשפה זו וחבל ערבית ,כן!חשבון פשוט,''עם ישראל'' יוצא לחופשי ממצרים והוא מונה כ-600.000 מבני עשרים ועד שישים למעט הטף נשים ילדים וזקנים וזקנות . בחשבון פשוט ,כ-2.500.000 ישראלים מבני ישראל שהוא יעקב שפרעה ערב הגירוש כינה או קרא להם ''עם בני ישראל'' מר רוזנטל היקר ,מצרים היתה אז לכל היותר 5.000.000 מצרים וכל השאר עבדים ''פועלים זרים'' מה כתוב בעברית עתיקה ?כלום אחד גדול .מצרים ,רומאים,ערבים ,דאגו מאות בשנים למחוק כל זכר להמצאותו של העם העברי או בני ישראל . היום אנחנו פוגשים את היהודי ''המודרני'' המלא בסימני שאלה לאמיתות עם-ישראל,מלכות דוד וכיוצ''ב לשיטתכם ,אין ראיות ארכיאולוגיות בשטח !מה יהייה בעוד 1000 שנה מר רוזנטל ? עם טיפול השורש שעושים יהודים ליברלים ? אני מעדיף להתבסס על כתבי הקודש ולומר כך ,עם כניסת יהושע בן-נון עם השבטים לארץ ,הרוב היה ישראלי בני יעקב עד עצם היום הזה וכל נסיון להעצים פלסטינים פלשטינאים ואו ערבים הוא על גבול ,עבודה זרה והתכחשות לאלוהי ישראל !!!

    הגב לתגובה זו

    • יופי שמואל ב'. אז כתבת משהו , אבל מה בדיוק רצית לאמר (ל''ת)

      מלכים ד', 16/07/09 15:07

      הגב לתגובה זו

      • למלכים ד' ?

        שמואל ב', 16/07/09 17:45

        בוא נסגור על מלכים ב'ונמשיך . שמי הוא שמואל ב' אני לא מסתתר ולא מעוות . שנית ,מה בצע לו ''ליהודי היקר'' לתקוף את ח''כ כ''ץ על רצונו ל''יהד'' את ישראל בדרכים ,שיינסה ! אחמד טיבי כבר קפץ עליו קפיצת בנג'י ועכשיו כל 'הפרופסורים'' אמנסטי ובצלם כבר פועלים אצל אומות העולם ,''הם יורים בשלטים'' ! אנחנו חיים במדינה מעוותת שבשתי דורות בלבד הצליחו לקעקעה את הזהות הישראלית-יהודית מאלפי שנים ולדחוף לנו ''מדינת כל אזרחיה'' אלא מאי,ליהודים אסור להעלות שום רעיון כי זה לא ממש יושב עם התפיסה של יוצאי ''דור ההשכלה'' באו חכמים ובשם ה''ליברליות'' ואהבת כולם [הערבים] בולמים כל נסיון לתת גוון אמיתי ומייצג לארץ ישראל ! הבט בצרפת,15 מיליון מוסלמים מתוך 52 מיליון תושבים אין שום איזכור לשפה הערבית . הם לא ייתנו ,אנחנו,הרי בעיני הגויים והליברלים מוקצים מחמת מיאוס !איך אמר שמשון ?לולא חרשתם בעגלתי ,לא מצאתם חידתי.ולכן כמי שבילדותו עזר למשה דיין למצוא ארכיאולוגיה ואף להעלימה ביבנה,מחר יבואו ויאמרו ,יבנה? אין הוכחות ארכיאולוגיות המצביעות על יהדות המקום לפני חורבן בית שני ולאחריו .כן ,יבנה מלאה עדיין בסמלים יהודיים ומטבעות מתקופת המרד .בחכמת הילד ,לא העברתי לו את כל המטבעות ואף לא את סימני היהדות שהערבים כל כך ניסו למחוק .''אני הוא הילד שהתמקחתי עם דוד בן גוריון והרב גורן על סימנים יהודיים שהערבים כל-כך ניסו למחוק בעבור הויכוח של היום!מה בדיוק לא ברור לך מלכים ד'?השנים הפכו אותי לציני מעט אך די ברור!

        הגב לתגובה זו

    • אולי כתבתך המאלפת תשפיע במשהו על השמאל הישאלי.

      דבורה ש. , 16/07/09 15:22

      שנראה לי כי הוא מתבייש בעברו, למרות שהעבר הזה, כמה שניסו ועדיין מנסים, למחוק ולמחות אותו מעל פני האדמה, אבל הוא כמו עוף החול שבעת גסיסתו הוא חי מחדש!
      כך שמה שנותר להגיד, זה: עם ישראל חי!

      הגב לתגובה זו

    • עכשיו התהפכה התמונה

      סייד נסיך שייח' , 17/07/09 00:04

      עכשיו אתם עובדי האלילים.
      אנחנו עובדי האל האחד היחיד החי הקיים שלא שובת ולא נרדם לא דומה לברייות ולא לצלמים.
      למרות העובדה שאין שום קשר בין בני ישראל לבין יהודי היום.

      הגב לתגובה זו

      • סיד

        עם ישראל עם הנצח, 17/07/09 00:32

        תגיד איך קוראים לאל שלכם שאתם משתחוים לו במכה?

        הגב לתגובה זו

        • האל שלנו לא מתואר במקום ולא מוגבל בזמן

          סייד נסיך שייח' , 17/07/09 15:46

          אל כעבה,הבית שבנה אדם,ובנה אותו שוב אברהם, הוא רק כיוון התפילה.
          אנחנו לא עובדים אבנים.
          אותה טענה אני יכול להעלות נגדכם שהאל שלכם הוא קיר הבוראק,שאנחנו בנינו,ואתם מתפללים לכיוונו.

          הגב לתגובה זו

  • 44.

    רוזנטל יפה הנפש חושב בטעות שהשרשת ''מורשת הנאכבה'' תיטיב עם המיעוט הערבי (ל''ת)

    בעוד שכמותו מתסיסים שוב ושוב הלאומנות והמרי הערבי, 16/07/09 13:23

    הגב לתגובה זו

    • אולי יהיה כתוב בשלט רמת אביב - שייח מוניס ? הרצליה - סידנא עלי ? (ל''ת)

      ובנתב''ג יהיה כתוב בערבית ''ברוכים הבאים לפלשתין'', 16/07/09 13:41

      הגב לתגובה זו

  • 43.

    Yerushalayim Post במקום Jerusalem Post....? (ל''ת)

    אריה מהשרון, 16/07/09 13:20

    הגב לתגובה זו

  • 42.

    ישראל כץ הוא עסקן פוליטי, אף אחד לא אמר שהוא גם צריך להיות חכם (ל''ת)

    ואושיה תרבותית כץ הוא לא, 16/07/09 13:19

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    המרחם על אכזרים סופו שיתאכזר על רחמנים...ועכשיו לך תקן...

    זלמנוביץ ישראל, 16/07/09 13:17

    מר רוזנטל היקר, אם נניח הייתה מגלה פתאום...שלא משנה מה תעשה ואיך, ''שכינינו'' לא יקבלו את נוכחותנו כאן - אם מסיבות דתיות ואם אחרות...

    אז היה אכפת לך מה יהיה כתוב על שלטי הערים/רחובות...

    ברוב טפשותינו, במקום לקבוע מראש את זכויותיהם וחובותיהם של כל אזרחי/תושבי המדינה - ומי שלא מוכן/רוצה/יכול לעמוד בהן שיחפש לו מדינה המתאימה לו,

    התאמנו את המדינה לדרישות הסותרות של כל תושב/אזרח,

    ועכשיו לך תבנה מדינה... כשקבוצת ''אזרחים'' לא מכירה בשם העברי של עיר הבירה, וקבוצה אחרת בכלל מתייחסת לה כעיר בירה של ארץ אחרת...

    בלי קשר לרצון האמיתי של שכנינו, אולי הגיע הזמן לקבוע מה הם הזכויות והחובות של כל מי שרוצה להיות אזרח המדינה ! ומי שלא מתאים לו ועדיין רוצה לגור כאן - אז כתושב.

    ''אין זכויות בלי חובות'' !!!

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    ים המלח=בתרגום חופשי=לא ים המוות=לך זה לא מתאים=כלשונאי=מצפים ממך ליות (ל''ת)

    נ.כהן בת.ז. לא כותבים שם כינוי אלא את השם המקורי, 16/07/09 12:18

    הגב לתגובה זו

    • ויש ''ים הגליל'' , שרק בגלל צורתו נקרא בעברית ''כנרת'' (ל''ת)

      רחל בלומשטיין בחר אל מיית, 16/07/09 15:20

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    אמרנו כבר מיליון פעמים: 2 מדינות ל-2 עמים

    אחת המדינות היא מדינת היהודים, 16/07/09 12:04

    ואל תתערבו בענייניה, ואל תחתרו תחתיה.

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    ראוי שלישראל תהיה שפה רשמית אחת. עברית או ערבית (ל''ת)

    מדינה אחת - שפה אחת. נקודה., 16/07/09 11:59

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    כביש איילון צפון פניה לארלוזורוב

    גבי גרינפלד, 16/07/09 11:54

    יש שם שלט ביציאה מהכביש בו כתוב RAKEVET... הוא מיועד במיוחד לשר כץ שלא יודע כנראה לקרוא שילוט בעברית על מנת שימצא את דרכו לתחנת רכבת מרכז בנוסעו עם התיק (תיק השר כמובן) לביתו בכפר אחים (BROUTHERS HOUSE)

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    רוביק רוזנטל הוא קיבוצניק שמאלני שמכבד את המיעוט הערבי אך בז למיעוט

    rambash , 16/07/09 11:48

    היהודי דתי בארץ ובמדינה

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    המגיבים והכותב דמגוגים בגרוש,הוא לא מוריד הכיתוב בערבית אלא ששמות

    הישובים יקראו כפי שניקבע ע''י המדינה הריבונית, 16/07/09 11:48

    ירושלים היא ירושלים ולא אל קוץ,כמו שרמת אביב היא רמת אביב בשילוט ולא ש'יח מונס

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    חלק ממגמת ההדרה של הערבים בארץ

    טובה, 16/07/09 11:33

    כץ מצטרף לעדת הפטריוטים שכל פטריוטם מתבטאת בהדרת האחר.כמו ההצעות של ליברמן ושות',כך גם רעיון זה לא יחזק במאומה את הקשר שלנו לארץ,אך יגביר שנאה וניכור.

    הגב לתגובה זו

    • הדרת האחר?

      ארז, 16/07/09 11:56

      הרי זה בדיוק מה שעושים ערביי ישראל - ומסייעים בידיהם שותפיהם היהודים - המתנגדים לעצם קיומה של מדינה יהודית.
      עם זה, אני מניח, אין לך כל בעיה, נכון?

      הגב לתגובה זו

      • הדרת האחר???

        והדרת פני פלצן, 16/07/09 13:06

        מה זה ביטוי חדש בחוג למגדר? זה כמו אוריינטליזם ורב תרבותיות?

        הגב לתגובה זו

        • בורות היא לא מעלה

          nosnikta , 16/07/09 13:36

          אל תנופף בה

          הגב לתגובה זו

          • גם פלצנות אינה מעלה.

            נמרוד, 16/07/09 13:59

            לא שזה מפריע לך...

            הגב לתגובה זו

    • צודקת. במקום לחזק את הקשרים ביננו ולהפוך אותנו ל''עם'' מתעסקים בלעומתיות (ל''ת)

      כאילו שזה מה שיאחד את היהודים.., 16/07/09 15:50

      הגב לתגובה זו

  • 33.

    למה בכלל יש ערבית על השלטים? אולי בשביל מליון רוסים יהיה כתוב ברוסית? (ל''ת)

    מספיק עברית למקומיים ואנגלית לתיירים, 16/07/09 11:22

    הגב לתגובה זו

    • בדיוק ככה! (ל''ת)

      (איציק) , 16/07/09 11:55

      הגב לתגובה זו

    • אלא שערבית היא שפה רשמית בארץ ישראל

      nosnikta , 16/07/09 11:59

      ורוסית לא.

      הגב לתגובה זו

      • וחבל שכך -רק עברית חייבת להיות השפה הרשמית של המדינה (ל''ת)

        חן אדון , 16/07/09 12:52

        הגב לתגובה זו

      • והגיע הזמן לבטל אותה (ל''ת)

        קובי, 16/07/09 12:59

        הגב לתגובה זו

      • בישראל העברית צריכה להיות שפה רשמית יחידה והאנגלית השפה הלועזית הבכירה (ל''ת)

        שפות אינפורמטיביות נוספות - רוסית, ערבית, צרפתית, 16/07/09 13:29

        הגב לתגובה זו

  • 32.

    יש עוד מקום בעולם שיש שם שלטים בעברית? (ל''ת)

    מתן, 16/07/09 11:22

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    בדיוק: Bediyuk או Bidiyuk

    שאלה, 16/07/09 11:18

    אנא ענו לי

    הגב לתגובה זו

    • שווא נע באות ב' (ל''ת)

      ישר ולענין , 16/07/09 13:39

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    AHY DON'T YOU MOVE TO JERICO

    Avi Shriki , 16/07/09 11:18

    I am sure all signs there will remain in Arabic and you would feel good with your history. most of us do agree with Katz move .

    הגב לתגובה זו

    • WHY (ל''ת)

      Avi Shriki , 16/07/09 11:19

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    ארה"ב היא מדינת כל אזרחיה...וגם שם כל השלטים הם באנגלית

    (איציק) , 16/07/09 11:11

    ולא בערבית או ספרדית(שפתם של המקסיקנים).

    למה לא ספרדית,,,אתם יודעים כמה מקסיקנים יש שמה?מה לא מתחשבים בהם?מנשלים אותם מאדמתם ואז מחליפים את השם?

    לוס אנג'לס לדוגמא.למישהו יש ספק בכלל שמקור השם הוא מקסיקני?

    הגב לתגובה זו

    • בקליפורניה השלטים גם בספרדית

      שלי, 16/07/09 11:35

      אך דווקא במדינת כל אזרחיה השפה הרשמית היא אחת(למשל בצרפת).אנו לא מדינת כל אזרחיה,אלא מדינה יהודית שיש בה מיעוט ערבי שלא יכול להתשלב בכל היבטיה של המדינה בגלל הגדרתה ולכן יש להתחשב בו בתחומים שונים,למשל בעניין השפה.

      הגב לתגובה זו

      • שלי,אז מדוע שלא נתחשב גם במיליון רוסים שיש בישראל???

        (איציק) , 16/07/09 11:54

        ונדאג שהשלטים יהיו גם בשפה הרוסית,נוסף על השפה העיברית והערבית שאת מציעה(ומה עם אנגלית לכלל התיירים?)...ואז יבואו הסינים שעובדים בבניין ויבקשו גם הם שהשלטים יהיו גם בסינית(נוסף על העיברית,ערבית,אנגלית ורוסית) כי הם מיעוט שצריך להתחשב בו.

        כדי למנוע את כל זה-צריך שהשלטים יהיו רק בשפה העיברית+אנגלית ומי שרוצה להפוך את ירושלים ל"אל קודס" לא יצליח לעשות זאת כשיש שלטון ימני...כל הכבוד לשר כץ.

        הגב לתגובה זו

    • בארה''ב רוב השלטים הם דו לשוניים

      שיאון, 16/07/09 15:50

      אנגלית וספרדית. ברכבות של אמטראק השילוט היה באנגלית בלבד, וזה באמצ הפתיע אותי.

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    בושה וחרפה - במקום שילמדו ערבית חובה עד לבגרות מתכחשים

    תודה על הקול השפוי, 16/07/09 11:06

    להימצאותה פה. לא צריך להיות שמאלני כדי להבין שככל שנבין יותר ערבית ייטב לנו, גם מבחינת ''דע את האויב'' וגם כדי להכיר את התרבות שבה אנו מוקפים ושנמצאת בתוכנו, נרצה או לא. חוץ מזה, הצעתו של כץ המגוחך היא מבחינת משטרת מחשבות - הוא מנסה להשפיע על תודעה של אנשים בכוח... זה לא יצליח ורק יגרום למרמור.

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר?

      ארז, 16/07/09 11:57

      ערבית יש ללמוד וללמד, בבחינת ''דע את האוייב''. במקביל, יש לסלק את הערבית משלטי ההכוונה בארץ - הערבים, מצידם, צריכים להבין שהם חיים במדינה יהודית.

      הגב לתגובה זו

  • 27.

    מוחקים לשמאל את החלומות על דו קיום ומדינת כל אזרחיה (ל''ת)

    י, 16/07/09 11:02

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    ערבים נוצרים

    צבי, 16/07/09 10:46

    ירושלים קרויה כך שלושת אלפים שנה איזה סיבה יש לקרוא לה בשם המוסלמי יש לזכור שהערבים אזרחי המדינה הם קודם כל ישראלים כי הם חיים במדינת ישראל מעולם לא היו אזרחים פלשתיניים בשטח מדינת ישראל ובקשר לערבים מה עם הערבים הנוצריים אזרחי המדינה למה שהם יקראו לירושלים בשמה המוסלמי

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    דמוקרטיה אינה דיקטטורה של הרוב אלא הגנת המיעוט (ל''ת)

    Vox Ami , 16/07/09 10:36

    הגב לתגובה זו

    • דמוקרטיה=שלטון הרוב

      (איציק) , 16/07/09 11:05

      http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%9E%D7%95%D7%A7%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%94

      תקרא את ההגדרה המדוייקת:היכן כתוב שדמוקרטיה=הגנת המיעוט?

      חחחח,,,בוא תמציא עוד הגדרות:))

      הגב לתגובה זו

      • דמוקרטיה-שלטון הרוב,אבל לא עריצות הרוב

        הגנת המיעוט, אבל לא הכתבת המיעוט לרוב, 16/07/09 12:46

        ואיפה מתחיל/נגמר קו זה או זה-פרשנויות ונתון לדיון..

        הגב לתגובה זו

        • דמוקרטיה = שלטון הרוב

          ארז, 16/07/09 12:55

          ואם הרוב נדרש לכבד את המיעוט, הרי המיעוט נדרש לכבד את הרוב.

          הגב לתגובה זו

        • חברה שמבטיחה חופש לאזרחיה חיבת בתחילה להבטיח את קיומם. (ל''ת)

          Vox Ami , 16/07/09 13:35

          הגב לתגובה זו

      • 50 אחוז של כסילים ועוד אחד מהווה רוב של... כסילים (ל''ת)

        Vox Ami , 16/07/09 13:31

        הגב לתגובה זו

    • דמוקרטיה גם אינה דיקטטורה של המיעוט.... (ל''ת)

      פנדה , 16/07/09 13:10

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    גזענות איננה לא מבחן במתמטיקה ולא תחרות אולימפית. (ל''ת)

    Vox Ami , 16/07/09 10:32

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    הבעייה גדולה יותר ממה שרוזנטאל מציג.

    נפיח, 16/07/09 10:32

    הם רוצים שיכתב יפא במקום יפו או יאפת אלנאצרה במקום יפיע או אינדאר ולא עין דור.כל המקומות האלה שמותיהם לקוחים מהעברית.אז למה צריכים לוותר כאשר כוונתם ברורה והיא הנצחת השמות שהרי יום אחד הם ישובו לתקוותם כבעלי הבית.אלקודס יכלה להיות חריג כי מדובר במקום קדוש,כפר ערבי ששמו גזור מכפר עברי קדום שהיה באתר השם הערבי סביר שישאר.לדוגמא הכפר סאלם יושב על האתר של שונם התנ'כית(אביגיל השונמית)אין שם ישוב יהודי אז שהשם ישאר.אבל הכפר אזירעין ישב על חורבותיה של בירתו של אחאב יזרעאל הם דורשים שהאתר יקרא בערבית אזרעין
    אפילו שהכפר הזה נעלם במלחמת השחרור.זה לא סביר.

    הגב לתגובה זו

    • השונמית -- אבישג ולא אביגיל

      שי, 16/07/09 14:29

      כמו ששר אריק:

      אבישג, אבישג, אני רואה לך הכול.

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    הרצון למחוק היסטוריה של עם, הוא פשע נגד האנושות והקורבן יתקומם!! (ל''ת)

    הממשלה הזו פשוט מחפשת צרות ושואפת למלחמה, 16/07/09 10:31

    הגב לתגובה זו

    • שטויות , גם כך אנחנו מאשימים אתכם בנסיון להרוס את מסגדי הר הבית. (ל''ת)

      ראאד סאלאח, 16/07/09 12:40

      הגב לתגובה זו

    • בדיוק! יוחזר שם האזור מפלשתין ליהודה! (ל''ת)

      כי הרצון למחוק היסטוריה של עם הוא פשע נגד האנושות, 16/07/09 12:50

      הגב לתגובה זו

      • לצורך הדיוק - גם השבטים היהודים פלשו לפה. ''הבטיחו'' לנו זה עדיין פלישה (ל''ת)

        אם כבר אז כבר, היתה הסטוריה לפני התנ''כ., 16/07/09 15:48

        הגב לתגובה זו

        • ירדו מעל במת ההסטוריה- (ל''ת)

          לא רלבנטי.., 16/07/09 16:33

          הגב לתגובה זו

        • שיבואו הכנענים ויטענו על זכותם... (ל''ת)

          עד אז..., 16/07/09 17:14

          הגב לתגובה זו

  • 21.

    בכל מדינה עם מיעוט מוסלמי השלטים בערבית? (ל''ת)

    ישר ולענין , 16/07/09 10:24

    הגב לתגובה זו

    • לידיעתך ערבית נחשבת לשפה השנייה בישראל - לא אנגלית,

      אתה לא חי באירופה, 16/07/09 11:08

      ודבר שני - המיעוט הערבי פה הוא לא מיעוט כל כך קטן אלא 20 אחוז מהאוכלוסייה. העובדה שאתה לא מרגיש את הערבית כשפה שנייה היא בושה לממשלה בכלל ולמשרד החינוך בפרט לכל דורותיהם.

      הגב לתגובה זו

      • לידיעתך,,,ישנו עוד "מיעוט"-המונה מיליון רוסיםאולי גם נשים שלטים ברוסית

        (איציק) , 16/07/09 11:47

        בארץ יש גם מיליון(אולי יותר) רוסים,אז אולי השלטים בישראל יהיו גם ברוסית.


        אני מסכים עם השר כץ.

        הגב לתגובה זו

        • אם יחליטו שרוסית היא שפה רשמית - אז כן. אבל ערבית היא שפה רשמית.

          אנחנו עלק לא מזה''תים, 16/07/09 12:05

          ויש לי תחושה שהתגובה שלך תהיה שערבית לא צריכה להיות שפה רשמית במדינה.... כי אתה הרי לא חי במזרח התיכון. כמו הרבה, גם אתה בהכחשה וחושב שאנחנו אי אירופי בתוך ים ערבי...

          הגב לתגובה זו

          • לדעתי יש לכבד את זכויות המיעוט הערבי, כפי שנכתב במגילת העצמאות

            פנדה , 16/07/09 13:14

            אבל לא ברור לי למה ערבית צריכה להיות שפה רשמית. לא מדובר כאן במדינה יהודית-ערבית, זו מדינה יהודית, וזו צריכה להיות שפת השלטים.

            מאידך, מן הראוי שילמדו ערבית בבתי ספר כשפה שלישית חובה, כמו גם לימודי דת האיסלאם, כי הבורות מסוכנת, ואני לא אומר "דע את האויב" אבל ראוי שתכיר את שכניך.

            הגב לתגובה זו

          • 2 מדינות ל 2 עמים לא?.אז לא להתערב לנו במדינה היהודית שלנו ובשמות עריה

            (איציק) , 16/07/09 15:47

            כמו שאנחנו בטוח לא נבקש שהערבים ישאירו את שמות ה"מאחזים"לאחר (ואם) תקום מדינה פלסטינית.

            הגב לתגובה זו

      • כשהערבים יכירו בזכותנו למדינה...

        ארז, 16/07/09 11:59

        יבינו שהם חיים במדינה יהודית, יהיה מקום להתחשב בהם. עד אז, שיחפשו את החברים שלהם - ושילמדו לקרוא עברית.

        הגב לתגובה זו

      • מיעוט עויין ואויב למדינה שיש לסלקו מכאן בהקדם! (ל''ת)

        חן אדון , 16/07/09 13:02

        הגב לתגובה זו

      • מה פתאום יש כמה מילים בערבית שאני עדיין זוכר

        שפת הקודש, 17/07/09 00:38

        כמו זרזור אמק אלקחבה.

        הגב לתגובה זו

  • 20.

    אפילו האמריקאים מייחסים לתרבות האינדיאנית והאפרו-אמריקאית.. (ל''ת)

    צריך לכבד את עברם ולא לנסות להעלים אותו, 16/07/09 10:23

    הגב לתגובה זו

    • האמריקאים השמידו את המיעוטים ומחקו את לשונם וכיום נותנים להם כבוד (ל''ת)

      אם אתה רוצה ללמוד מהם... בבקשה, 16/07/09 14:25

      הגב לתגובה זו

      • חשבת אל האופציה שאולי אם היינו מתייחסים לתרבותם הם לא היו כלכך עויינים (ל''ת)

        לקרוא את מקיאוולי - איך מכילים אוייב ומנטרלים אותו, 16/07/09 15:45

        הגב לתגובה זו

  • 19.

    לא זכור לי שבצרפת או גרמניה יש שלטים בערבית

    עידו, 16/07/09 10:16

    גם אם קיים מיעוט בתוך מדינה זה לא אומר שצריך לשים שלטים בשפתו

    ואם כבר מדברים על כך יש לזכור שהיו אלה הרומאים שטשטשו את זהות הארץ הזאת מארץ ישראל לסירייה פלשטינה

    הגב לתגובה זו

    • לא זכור לי שאתה גר באירופה (ל''ת)

      פה זה המזה''ת אדוני, גם אם תתכחש לכך, 16/07/09 11:09

      הגב לתגובה זו

      • פה זה קודם לכל מדינת ישראל שדוברת עברית

        חן אדון , 16/07/09 13:04

        ויש בה מיעוט אויב שדובר שפה אחרת ורצה להשמידה!!!!!

        הגב לתגובה זו

    • תן להם כמה שנים... פשוט לא תהיה להם ברירה

      פנדה , 16/07/09 13:20

      כפי שבארה"ב אימוץ הספרדית כשפה שנייה נעשה ככורח משום שהם פשוט לא מבינים את השלטים באנגלית ולא מוכנים ללמוד אנגלית

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    אם תראה תגובה המכילה את המילה ''פשיסטים'' , אל תבנה על IQ גבוה...

    נותן בהם סימנים, 16/07/09 10:02

    ...או קוהורנטיות של המגיב...

    הגב לתגובה זו

    • דת ולאום הם שנים ממרכיבי הפאשיזם (ל''ת)

      Vox Ami , 16/07/09 10:31

      הגב לתגובה זו

      • תזכיר לי מה היתה דתו של מוסלוני..? (ל''ת)

        דביר, 16/07/09 10:37

        הגב לתגובה זו

      • אם כך כל המוסלמים פאשיסטים ורק האנרכיסטים לא

        peace boy, 16/07/09 10:56

        הגיון מעוות.

        האנרכיסטים האלימים הם פאשיסטים. אין שום קשר בין הפאשיזם לדת, אלא לשימוש בכח ובאלימות מכוונת ע''י ארגון, מפלגה או תנועה, להשגת השגים מדיניים.

        הקומוניסטים, המפא''יניקים, הקיבוצניקים והאנרכיסטים הם הפאשיסטים המקוריים.

        להזכירכך הפאשיסטים היו סוציאליסטים.

        הגב לתגובה זו

        • צא ולמד

          שי, 16/07/09 14:38

          הפאשיזם הוא אידיאולוגיה סדורה, המאמינה בעיקר במחויבות טוטאלית של היחיד לכלל, נאמנות למנהיג יחיד המסמל בגופו את האומה, ואלימות כאמצעי לשכנוע. למרות שלקומוניזם יש נקודות משותפות עם הפאשיזם, הוא די שונה; האנארכיזם, לעומת זאת הוא פחות או יותר ההיפך הגמור, ולקרוא לקיבוצניקים ומפא''יניקים פשיסטים זו פשוט שטות.

          הפאשיסטים המקוריים היו חברי המפלגה הפאשיסטית (איטליה, שנות ה-30).

          הנאצים היו סוציאליסטים, הפאשיסטים לא.

          (אני חושב שכמו רבים, אתה משתמש במושג ''פאשיסט'' ככינוי גנאי, בלי לדעת למה זה מתייחס באמת).

          הגב לתגובה זו

          • תאור יפה-הוסף גם בוז לדמוקרטיה ליברלית ולשלטון החוק...ליברמן...

            Ehad Haam-Zionist, 16/07/09 15:33

            הוא הקרוב ביותר להגדרה (בינתים בלי אלימות)

            הגב לתגובה זו

            • דווקא הקיבוץ ההיסטורי הרבה יותר קרוב להגדרה מליברמן

              בת קיבוץ, 16/07/09 23:27

              מחויבות טוטאלית של היחיד לכלל
              נאמנות למנהיג יחיד
              בוז לדמוקרטיה ליברלית
              (בדוק מה קורה בכל פעם שתוצאות הבחירות לא מתיישבות עם השקפתם. ובדוק את הדיקטטורה של בן גוריון ואת מעשי מפא''י ההיסטורית... ועד ח''כ אבו וילן שרוצה לירות במתנחלים היום)
              ושלטון החוק? בקיבוצים לא התאפשרה מעורבות משטרתית מעולם, דיווח לראשויות המס וכד' התבצע בסלקטיביות, ואפילו בבחירות הארציות התעוררו המתים והצביעו, והשוהים בחו''ל עופפון בדרך פלא לקלפי..
              מתאים בדיוק, לא?
              (בינתיים בלי אלימות)

              הגב לתגובה זו

  • 17.

    כבוד ? בשביל כבוד צריך לעבוד. (ל''ת)

    עזמי בשארה, 16/07/09 10:00

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ואם זה נכון, ואם אתה צודק בדבר מניעיו, איפה פה הטעות ?

    מונאשר מותאקי, 16/07/09 09:59

    הוא צודק.
    אי הסכמת הפלסטינים המתגוררים במדינה היהודית להכיר בה ככזאת , מצדיק בדיוק את קו המחשבה של השר.
    מי שלא מכיר בזכויות הרב , אל יתבכיין על זכויות המיעוט...

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    Get of my elephant trail (ל''ת)

    reuvenholzer, 16/07/09 09:31

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    התנהגות פשיסטית אופיינית- ונא לא לצנזר. (ל''ת)

    רעמסס, 16/07/09 09:12

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    חברון ושכם לא במדינת ישראל.בקשר לתיירים- (ל''ת)

    כל העולם שינה למשל לבייג'ין במקום פקין וכו', 16/07/09 09:00

    הגב לתגובה זו

    • לא במדינת ישראל?

      ארז, 16/07/09 11:03

      אז היכן הן? באלסקה? באנטרקטיקה? על הירח?

      הגב לתגובה זו

      • חברון ושכם לא במדינת ישראל (ל''ת)

        כן בארץ ישראל, 16/07/09 14:36

        הגב לתגובה זו

      • לא, לא במדינת ישראל!

        ארץ ישראל לא זהה למדינת ישראל, 16/07/09 14:40

        מדינת ישראל, ולא אתה, תקבע מה הגבולות שלה, ובינתיים היא לא מספחת את שכם וחברון.

        הגב לתגובה זו

      • במדינת ישראל הם בטוח לא!! (ל''ת)

        מדינת ישראל היא החלק השפוי של ארץ ישראל, 16/07/09 15:39

        הגב לתגובה זו

  • 12.

    לבדוק מי ירוויח מהחלפת השלטים- שם בודאי נמצאת תשובה. (ל''ת)

    ראה חשבון, 16/07/09 08:54

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    הבנו.כעת, מדוע שמה של אוניברסיטת ת"א בערבית אינו ש'ייח מוניס (ל''ת)

    ר.בקצה , 16/07/09 08:53

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    פשיזם תרבותי הוא הכנה לפשיזם שלטוני- אל תשכחו זאת לרגע. (ל''ת)

    לשונאי, 16/07/09 08:51

    הגב לתגובה זו

    • צודק עד כדי כאב!! כל הז#ן להיות דור שלישי של מדינה שעוד לא מצאה דרך.. (ל''ת)

      במקום להשקיע בלהפוך אותנו לעם, מתעסקים בלדכא אחרים, 16/07/09 10:34

      הגב לתגובה זו

      • ברגע שהערבים יפסיקו להתפוצץ עלינו באוטובוסים-נתחיל להתייחס אליהם

        (איציק) , 16/07/09 11:26

        כרגע הם אויב ומהווים איום על ישראל.

        הגב לתגובה זו

        • טרנד האוטובוסים כבר עבר, הם הבינו שזה לא נראה טוב..רק אצלנו לא מבינים (ל''ת)

          שתמונה שווה אלף מילים ומבטלת את רובן.., 16/07/09 15:40

          הגב לתגובה זו

          • אז ברגע שהערבים יפסיקו לשגר טילים,טרקטורים ושאר ירקות

            (איציק) , 16/07/09 15:50

            כל פעם יש להם משהו חדש!
            הם התחילו במקלות ואבנים.

            הגב לתגובה זו

      • אני שמחה להביע השתתפות בכאבך.

        האחות רבקה, 16/07/09 12:42

        הלוואי ותרבה בכאבים מהסוג הזה.

        הגב לתגובה זו

  • 9.

    השר כץ מבטא נאמנה את הממשלה הקיצונית הימנית שלנו (ל''ת)

    ע''ש, 16/07/09 08:50

    הגב לתגובה זו

    • מצויין - סוף סוף (ל''ת)

      חן אדון , 16/07/09 12:53

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    דון, שון, סאני- שמות לועזיים לילדים- הם מסמלים יותר מכל את אובדן הדרך

    מרי אזרחי, 16/07/09 08:49

    של העם בישראל. אז השלטון יכול לכתוב ירושלים מהיום עד מחר- התייר בכל אופן ימשיך לקרוא לה ג'רוזלם והמוסלמי אל קודס. אגב- כדאי גם בפרסומות לתיירות לארץ לכתוב ישראל במקום איזראל- אז התיירים בטוח יגיעו לכאן.

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    שר תחבורה מטומטם שעוד לא התחיל לטפל בבעיות התחבורה וכבר מתעסק עם שטויו (ל''ת)

    דני, 16/07/09 08:49

    הגב לתגובה זו

    • נכון! כל הכבישים בארץ איכותיים ובטוחים, אין תאונות וכולם יודעים לנהוג! (ל''ת)

      עדיף שיתעסק בדברים החשובים ולא בשטויות פוליטיות, 16/07/09 10:35

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    זו מלחמה על הארץ לא כבוד למיעוטים אהבל ישראלי מצוי (ל''ת)

    כמה קל להיות מוסרי על הגב של עם ישראל, 16/07/09 08:47

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    סממנים ברורים של פשיזם מתועב המשתלט על המדינה. (ל''ת)

    רעמסס, 16/07/09 08:45

    הגב לתגובה זו

    • צודק! רק משטרים אפלים ניסו למחוק היסטוריה של עם.. (ל''ת)

      הפאשיסטים והנאצים עשו את זה לפנינו - זו החברה שלנו, 16/07/09 10:24

      הגב לתגובה זו

      • ומה קורה עם השלטים בארה"ב???או שגם הממשל בארהב הואמשטר אפל?? (ל''ת)

        (איציק) , 16/07/09 11:26

        הגב לתגובה זו

        • מה שעשו לפני 300 שנה כבר אי אפשר לעשות היום! מה לעשות? (ל''ת)

          לפני 300 שנה יכולנו גם לגרש את כולם והיום כבר לא!, 16/07/09 15:42

          הגב לתגובה זו

    • בשום מקום בעולם...

      ארז, 16/07/09 11:02

      אין שלטי דרך בשפת המיעוט, בוודאי לא בשפתו של מיעוט עויין, הנאבק למען חורבן המדינה. אין כל סיבה שהמדינה תנציח את הכיבוש הערבי - ערביי הארץ חיים במדינה יהודית, וכדאי שהם, ואתם בשמאל, תפנימו את זה, ויפה שעה אחת קודם.

      הגב לתגובה זו

      • יש לאחד שלטים ויש למחוק היסטוריה - זה לא אותו הדבר (ל''ת)

        וכבוד השר רוצה למחוק היסטוריה ולא רק לאחד שלטים, 16/07/09 15:43

        הגב לתגובה זו

  • 4.

    השימוש במילה פלשתין

    עברי גם בעוני בן שר, 16/07/09 08:36

    השימוש במילה פלשתין הוא בעצם שימוש במילה שאותה המציא מקבילו של כץ באימפריה הרומית - הדריינוס אשר שינה את שמה של הארץ מישראל לפלשתין.
    ובזה מותר להשתמש חופשי ואין קול צעקה, לא מצד רוזנטל ולא מצד צבועים אחרים.
    בכלל לפי ההגיון המעוות של מר רוזנטל בואו נקרא למקום כנען זה הכי קרוב למקור

    הגב לתגובה זו

    • מה את המבלבל את המוח

      nosnikta , 16/07/09 11:21

      אז בגלל שהדריינוס עשה את זה, זה אומר שגם לנו מותר?
      יש פה מיעוט שאי אפשר להתעלם ממנו, וכל ניסיון להעלים אותו מהתודעה לא ישנה את העובדה הזו. זו דורסנות תרבותית ואין לה מקום במדינה מתוקנת.

      הגב לתגובה זו

      • נכון, זה מיעוט...

        ארז, 16/07/09 12:00

        שצריך להפנים שהוא חי במדינה לא-לו, ושהוא צריך להתאים את עצמו לרוב, ולא להיפך.

        הגב לתגובה זו

        • קשקוש

          nosnikta , 16/07/09 13:39

          דמוקרטיה היא לא שלטון הרוב, בו המיעוט צריך להגיד תודה שנותנים לו לחיות שם.
          דמוקרטיה מכירה בזכותו של המיעוט להתקיים לצד הרוב. כל עוד זכויות המיעוט ותרבותו לא עומדות בסתירה לזכויות הרוב, אין שום סיבה שבעולם לדכא אותן.

          הגב לתגובה זו

          • ומה דינו, בדמורטיה כמובן, של מיעוט המסייע לאויב? (ל''ת)

            ר.בקצה, 16/07/09 15:13

            הגב לתגובה זו

  • 3.

    הערבים עושים לנו את אותו הדבר

    י, 16/07/09 08:36

    החפירות שלהם בהר הבית הן מחיקת הראיות לכך שהר הבית היה של היהודים. כבר היום הם אומרים שהר הבית מעולם לא היה של היהודים ואפילו הם דורשים את הכותל המערבי לעצמם.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אין כל סיבה...

    ארז, 16/07/09 08:34

    שמדינת ישראל תתן ידה להנצחת הכיבוש הערבי של ארץ ישראל. להזכירך, מר רוזנטל, זו מדינת ישראל, מדינת העם היהודי, ולא פלסטין או מדינת כל אזרחיה.
    הכיתוב בערבית צריך להיות תעתיק של השם העברי, ולא המצאה ערבית של שם המקום.

    הגב לתגובה זו

    • איך הימין אוהב לצטט רק חצאי אמיתות

      nosnikta , 16/07/09 11:22

      אז תן לי להזכיר לך שמדינת ישראל היא יהודית ודמוקרטית, ועל אף הצביון היהודי שאמור להיות לה, מעצם היותה דמוקרטית היא גם צריכה להתחשב בעמדת המיעוט.

      הגב לתגובה זו

      • המיעוט צריך להכיר בקיומה של המדינה...

        ארז, 16/07/09 12:00

        ובזכותה להתקיים. כל עוד הם פועלים כדי לשלול הרוב את זכויות היסוד שלו (כמו את זכותו למדינת-לאום משלו), אין כל סיבה להתחשב בזכויות שלהם.

        הגב לתגובה זו

        • מה אתה מקשקש?

          nosnikta , 16/07/09 13:40

          איך כיתוב ערבי על השלטים לצד הכיתוב העברי שולל את זכויות היסוד שלך?

          הגב לתגובה זו

          • התפתלות מרשימה, אך זה לא מה שהוא טוען.

            ר.בקצה, 16/07/09 15:15

            טענתו אינה שהכיתוב בערבית פוגע בזכויותיו, אלא שהציבור הערבי פוגע בזכויותיו ולכן אין שום סיבה שהוא/אנחנו נתחשב בזכויותיהם.

            הגב לתגובה זו

  • 1.

    אבל האם לא ראוי

    מרק, 16/07/09 08:28

    שגם המיעוטים החיים כאן יתנו קצת כבוד למדינה וליהדות? או שכאשר העיניין של כבוד נוגע באחרים הוא חשוב אבל כאשר הוא נוגע ביהודים הרי זה דבר ישן ופרימיטיבי.

    הגב לתגובה זו

    • מה הקשר?

      nosnikta , 16/07/09 11:23

      האם מישהו מהערבים ביקש לשנות את התעתיק העברי של השילוט?
      או שאתה סתם נהנה לצעוק סיסמאות ריקות?

      הגב לתגובה זו

      • אין תעתיק -יש שם עברי ,כל מי שרוצה לשנותו לזה הערבי - חותר תחת קיום מ (ל''ת)

        חן אדון , 16/07/09 13:06

        הגב לתגובה זו