• 36.

    אם ה' לא ישמור עיר שוא שקד שומר...

    asher, 28/03/11 18:42

    אייי איזה פתים יש במדינה הזאת

  • 35.

    תמיד תחפשו היכן קבור הכסף

    איפה קבור הכסף?, 23/08/09 20:23

    קסאם=100 ש''ח
    כיפת ברזל= 100000 ש''ח
    צא וחשב

  • 34.

    הגנה ? זו נחיתות טוטאלית................

    שאול קאופמן , 16/07/09 11:37

    גם אם יש לך את כל סוגי הכלים להגנה,כיפת ברזל,כיפת זהב,חץ 3 חץ 12,טומהוק ומה לו,אבל עם כל הארסנל הגדול הזה ,אם אתה בהגנה,שאלוהים ירחם עליך.אתה גמור.

    על כן אמרו החכמים,לחכמים ומבינים:ההגנה הכי הכי הכי טובה זו ההתקפה.

  • 33.

    טיל מול רקטה????????????...............

    שאול קאופמן , 16/07/09 11:29

    האם המדינה מתכוונת לשגר טיל שעולה מאה אלף ש"ח נגד רקטה שעולה מאה ש"ח????? זה טמטום אולימפי

    100 רקטות עלובות מול 10,000,000ש"ח וזו רק התחלה.

    מה פלא שהאויב צוחק עלינו?

    למה לא להזהיר את האויב שידע כי על כל רקטה שתשוגר אלינו ,צהל יערים שכונה שלמה לשמים.

    כן צריך תמיד לדבר בשפת האויב,כך הוא יבין ויעריך אותנו. לא חשוב מה שהעולם מדבר,זו דרכו.לצאת מידי חובה.

  • 32.

    ומה אם האפשרות שמיספר טילי אויב בכול זאת יפגעו בישראל (ל''ת)

    פקק תנועה , 16/07/09 08:47

    • במקומות איסטרטגים רגישים ומרכזי אוכלוסייה הומים מאדם (ל''ת)

      פקק תנועה , 16/07/09 08:48

    • אנחנו לא מודאגות! נכוון אותם לכתובתך!-מהי? (ל''ת)

      לא מפחדות, 16/07/09 11:51

      • טוב לדעת שיש מישהוא במדינה שלא מפחד דבר נוסף אן חכם כבעל נסיון גם (ל''ת)

        פקק תנועה , 16/07/09 13:40

        • מצידו של נסרללה החיזבאלי (ל''ת)

          פקק תנועה , 16/07/09 13:41

  • 31.

    עובדי רפאל העוסקים במלאכת קודש......תבורכו (ל''ת)

    aros55 , 16/07/09 08:34

  • 30.

    תקראו קצת על כיפת ברזל בויקי

    חכם מה הוא אומר, 16/07/09 01:24

    נכון שכל טיל עולה הרבה כסף, אבל כמה שווה טיל לעומת חיי אדם.
    א. המכ''ם מחשב את מסלול הטיל ומשגר טיל רק לעבר רקטות שמקום הפגיעה הצפוי שלהן מאוכלס.
    ב. המערכת מתמודדת עם טילים שהטווח שלהם הוא עד 70 ק''מ, כך שבסיבוב הבא ערים כמו אשקלון, אשדוד וחיפה אמורות להיות מחוץ למשחק.
    ג. בעימותים האחרונים ישראל נצבה מול רקטות ''טפשות'' ואוייב שמזלזל בחיי אדם גם של עצמו ולכן התקשתה ''לנצח''. בעימות הבא ירי רקטות יהיה יעיל פחות, כך שאולי הם יעברו לצורה התקפית אחרת.
    ג. מערכת כיפת ברזל אמנם יעילה רק מארבע וחצי ק''מ ומעלה, אבל היא מתגברת על אובך, עננים וערפל ולא מושפעת מעצמים מבריקים. זוהי מערכת בשלה שהוכיחה עצמה יחסית למערכות אחרות והיא עדיפה על שום דבר. מערכת הלייזר הניידת אינה בשלה עדיין ומיגון של גבולות ארוכים כמו גבול הצפון יעלה הרבה כסף.

    • עושה רושם ששכחת לציין

      אכ, 16/07/09 08:26

      שאתה עובד רפאל או קבלן שלהם. כל המערכות האלה הן עבודה בעיניים שמטרתן לחלוב את משרד ה''בטחון''. מערכת בשלה ? הצחקת אותי.

      • גם אני חושבת כך! כיפת אורבה -פרח !!! (ל''ת)

        מירי, 16/07/09 10:26

    • לא כיפה ולא שטריימל! - אדמה חרוכה מסביב לנקודת היציאה (ל''ת)

      זה הפתרון המיידי והאפקטיבי!, 16/07/09 10:30

  • 29.

    לברך עובדי התעשיה

    אלון גדי, 15/07/09 23:51

    כל הכבוד לעובדי רפאל וליתר המפעלים השונים
    שעוסקים ימים ולילות למציאת פיתרון הקסאמים
    תודה לכם

  • 28.

    כיפה על הראש, ותהילים ביד, פתרון מוצלח זול ומיד, (ל''ת)

    יהודי, 15/07/09 23:40

    • לפרימיטיבים ואידיוטים (ל''ת)

      נחש צפע, 16/07/09 09:11

  • 27.

    כמות האידיוטים שמגיבים פה חסרת תקדים. (ל''ת)

    רמת ישי, 15/07/09 22:29

    • היי רמת ישי

      vipi hana , 15/07/09 22:48

      כמות האידיוטים המגיבים נכון חסר מגיב אחד
      שנקרא,פקק תנועה הייתה ניגנב,אם תשגיח בו
      כנס ותראה תגובה לשמה.

      • אם התגעגעת לפקק המטומטם -ראה 32 הטימטום בפנים! (ל''ת)

        גרציאלה, 16/07/09 10:37

  • 26.

    כיפת ברזל

    י ל ד , 15/07/09 22:29

    זו הסיבה שאירגוני הטרור חדלו לירות
    רקטות לעבר ישראל.

    הם מפחדים. מ פ ח ד י ם מישראל.

  • 25.

    ברק קוטף קופונים על ההחלטה של עמיר פרץ......

    רמת ישי, 15/07/09 22:23

    מעניין שבתקופת ברק לא ניתנה ההוראה לייצר את המערכת.

  • 24.

    יופי עכשיו הם יכולים להפגיז=בשביל מה צריך בכלל להכריז=לשם מה ההתרברבות (ל''ת)

    נ.כהן לא שמעתם על צניעות=אויבנו=לא ירתעו משום דבר, 15/07/09 22:16

  • 23.

    ועדת חקירה עכשיו ומיד

    יואב, 15/07/09 22:05

    שוב יש על מה לבזבז את התקציב שאין.
    חבל שלא יכולים לסמוך על ההרתעה של צהל.
    אם כל אבן שנזרקת היד היתה נענשת,לא היו יורים פצמרים,ולא ממשיכים לטילים.
    כאשר אין תגובה הולמת ואפילו פעולת תגמול.
    האויב יודע את המגבלות שלנו,ובסוף יקבל הכל.
    החץ וכיפת ברזל מחקים לועדת חקירה הבאה.

    נב.אילה שסומכים על אלוהים וגרמי שמים,
    אינם טובים מחמאס שסומכים על אותו אל.

  • 22.

    גנבים

    מו, 15/07/09 21:59

    רפאל גונבת רעיונות מהתעשיה הצבאית

  • 21.

    כל הכבוד למערכת הביטחון 2009

    haim, 15/07/09 21:51

    כל הכבוד למערכת הביטחון על כל זרועותיו על השקעתכם בפרויקט לאומי מחייב כיפת הברזל זהו צעד חשוב על שמירת שמי מדינת ישראל מפני חולרות מצפון . דרום. מזרח. מערב ...
    עם ישראל הוא עם חכם שמתלכד גובר על כולם..... ישר כח.......

    חיים

  • 20.

    תחשבו על האפקט ולא על ה 50000

    רוברט פלנט, 15/07/09 21:42

    זה כמו האפקט של גג על שחקן כדורסל. כמה גגות כאלה והקבוצה נשברת.

  • 19.

    יש להחליף את כיפת הברזל לכיפה מבד על הראש ולחזור בתשובה זה יועיל יותר

    יעקב, 15/07/09 21:32

    אין הרבה זמן - די לחטאים זמן לתשובה ולהתקרבות לאבינו שבשמים

    • איזה שטויות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

      אבי דגן , 15/07/09 23:43

    • נכון, ולקחת דוגמא מהאמא טליבן,האמא המרעיבה,האברך הדורס,וכו' (ל''ת)

      שמואל, 16/07/09 10:39

  • 18.

    לא יותר פשוט וזול להשמיד את עזה בארטילריה והפצצות מהאויר? (ל''ת)

    ארז, 15/07/09 21:30

  • 17.

    הקרדיט לעמיר פרץ שדחף הראשון את הרעיון. (ל''ת)

    עדן, 15/07/09 21:23

    • עדן (ל''ת)

      vipi hana , 15/07/09 22:50

  • 16.

    אחמד טיבי טוען שמערכת כזו מהווה הקצנה בגזענות... שהרי היא אמורה (ל''ת)

    ליירט רקטות וטילים ערביים........, 15/07/09 21:17

    • מעולה!!! :-) (ל''ת)

      קרן, 16/07/09 01:00

  • 15.

    איך כואב לכם לפרגן!!

    מישהי, 15/07/09 21:13

    כואב לכם לפרגן למהנסים המבריקים שלנו,שבנו את התוכנה.לאנשים שבנו את הטיל עצמו,זוהי פרצת דרך לישראל. אבל כואב לפרגן רק לחפש את הרע שבדבר!

    כל הכבוד לכל הנוכחים והלוקחים בדבר,אני יודעת שהשקעתם בזה את רוב המעמצים שלכם..
    ישאר כוח!

    • בגלל זה

      oz, 16/07/09 02:45

      לא המציאו כזאת מילה בעברית כמו לפרגן כי זה לא באופיינו.

    • לידיעתך!

      מרינה, 16/07/09 10:45

      אובדים אכשיו ברפעל אל המצעה כדשה (וסודית)
      כיפה נגד שגיאות כתיב -למטומטמות בלבד.

  • 14.

    מערכת הבטחון מתעסקת בהגנה של נמושות

    גל, 15/07/09 21:07

    במקום לפתור את בעיית הטרור

    מחר ימציאו שכפצים לכל אזרחי ישראל נגד מחבלים מתאבדים, נו באמת...

  • 13.

    ה' ילחם לכם ואתם תחרישון (ל''ת)

    מנחם, 15/07/09 21:00

    • בינתיים הוא יושב באיים הקריביים, מעשן צ'ינגלה ושותה מרגריטות

      אבי דגן , 15/07/09 23:49

      על חוף הים בשעה שהוא צופה בבחו8רות עם חוטיני topless ןעדיף לו כך מאשר להתעסק עם החוליגנים החרדים כאן שהרי:

      ישעיהו פרק א'

      10 שמעו דבר-יהוה קציני סדם האזינו תורת אלהינו עם עמרה. 11 למה-לי רב-זבחיכם יאמר יהוה שבעתי עלות אילים וחלב מריאים ודם פרים וכבשים ועתודים לא חפצתי. 12 כי תבאו לראות פני מי-בקש זאת מידכם רמס חצרי. 13 לא תוסיפו הביא מנחת-שוא קטרת תועבה היא לי חדש ושבת קרא מקרא לא-אוכל און ועצרה. 14 חדשיכם ומועדיכם שנאה נפשי היו עלי לטרח נלאיתי נשא. 15 ובפרשכם כפיכם אעלים עיני מכם גם כי-תרבו תפלה אינני שמע ידיכם דמים מלאו.

  • 12.

    ה' מגיני בעת צרה (ל''ת)

    אילן, 15/07/09 21:00

    • ראה תגובתי הנ"ל! (ל''ת)

      אבי דגן , 15/07/09 23:50

    • האמא המרעיבה -מגינתי (ל''ת)

      הילד הרעב-עור ועצמות, 16/07/09 10:47

    • האברך הדורס- שיהיה פעם דיין (ל''ת)

      הקופאית האתיופית, 16/07/09 10:50

    • אמא הבטחת לנו עוף לשבת''... (ל''ת)

      חסדי נעמי, 16/07/09 10:51

    • אמא טליבן תגן על כל הילדים בארץ (ל''ת)

      המועצה לשלום הילד, 16/07/09 10:52

  • 11.

    רק הדתיים יגנו על מדינת ישראל (ל''ת)

    כיפת הברזל הסרוגה, 15/07/09 20:58

    • רק ה' יגן עלינו ועל כל עם ישראל! (ל''ת)

      שומר ישראל, 15/07/09 21:21

    • וואלה?

      .., 15/07/09 22:51

      חחח..עלאק..
      הדתיים האלא לא יכולים להגן עלינו הם עסוקים מידי בהפגנות בירושלים.
      פחח..ה'.

  • 10.

    רשו במקום אחר שכול טיל יעלה 50000 שקל

    דני אליסון , 15/07/09 20:58

    ולא 100000 דולר.
    1000 טילים יעלו 50 מיליון שקל ויחסית לתקציב הביטחון זה לא כול כך הרבה.

    • *רשו = רשום (ל''ת)

      דני אליסון , 15/07/09 21:08

  • 9.

    ארגוני השמאל זועמים: "לא ייתכן שישראל תוכל להגן על אזרחיה!!"

    blabla11 , 15/07/09 20:44

    ארגוני השמאל זועמים: "לא ייתכן שישראל תוכל להגן על אזרחיה מפני התקפות רצחניות של מחבלים. הגנה על אזרחי ישראל אינה מוסרית ומהווה פשע מלחמה!"....

  • 8.

    נו והאלהים החדש הזה עים כיפת הברזל שלו יתן לי מקדש חדש? (ל''ת)

    נחמיה , 15/07/09 20:39

  • 7.

    צריך להשמיד את עזה, ואז אין שום צורך בטילי הגנה

    רון, 15/07/09 20:28

    כנ''ל לגבי דרום לבנון.

    היה צריך להחשיך את לבנון ע''י השמדת התשתיות שלה.

    וחיסול שיטתי של כל כפר שממנו נורתה קטיושה.

    זה היה נגמר אחרי יומיים. ובניצחון מוחץ.

    ויותר לא היו מתעסקים איתנו.

  • 6.

    למה הישראלים לא יודעים לפרגן לישראלים אחרים ?

    דני אליסון , 15/07/09 20:28

    רק מהישגים בספורט אתם מתלהבים ?
    למה אתם לא גאים במהנדסים המבריקים שלנו ?
    אני אומנם הייתי מעדיף את הנאוטילוס בגלל שקרן לייזר עולה הרבה פחות משיגור של טיל אבל זה בכול זאת משמח.
    אולי יחליטו להביא גם את הנאוטילוס בגלל שכיפת הברזל לא יכולה להגן על 4 הק"מ הראשונים.

    • יחד עם זאת

      דני אליסון , 15/07/09 20:31

      טיל של כיפת ברזל עולה 100000# וקרן לייזר של הנאוטילוס עולה רק 1000# אז היה עדיף להביא את הנאוטילוס.

      • רשום במקום אחר שכול טיל עולה 50000 שקל

        דני אליסון , 15/07/09 20:56

        ולא 100000 דולר כמו שאני חשבתי בטעות.
        1000 טילים יעלו 50000 מיליון שקל ויחסית לתקציב הביטחון זה לא כול כך הרבה.

      • הנאוטילוס יכול לעבוד רק 5 אחוז מהזמן..

        ציוני, 15/07/09 21:58

        רק באור יום בתנאי מזג האוויר מצוינים, שזה בערך 5 אחוז מהימים בשנה.

        כך שהמערכת הזו כרגע לא רצינית ולא מבצעית.

      • כוכב חדש זרח בשמי המדינה..דני? או דניאל? מאיפוא בארץ? (ל''ת)

        ירדנה, 16/07/09 11:01

        • הכוכב זה אתה כי פעם אתה ירדנה ופעם אתה מאיר

          דני אליסון , 16/07/09 17:39

          אתה לא סגור על המיניות שלך ?

    • ממליץ

      חגי, 15/07/09 20:39

      זה באמת לא יאומן, היכולת הבלתי נגמרת להתלונן ולהתלונן. אני מאד גאה בהישג של פיתוח המערכת הזאת.

      • כן סוף סוף ידיעה משמחת ובכול זאת מתלוננים.

        דני אליסון , 15/07/09 21:00

        אני לא מבין אותם.

        • מה השם האמיתי של כבודו ומהיכן? (ל''ת)

          מאיר רוזנצוויג, 16/07/09 11:02

          • מאיר איך זה שלפני דקה היית ירדנה ?

            דני אליסון , 16/07/09 17:40

            מאיפה יש לך את הכישרון להחליף דמות כול כך מהר ?
            יש לך פיצול אישיות או שסתם נדפק לך השכל ?

    • כי נאוטילוס לא עובדת.

      העיוור הצדיק, 15/07/09 21:53

      אני בכלל הייתי בעד הצבת מערכות goalkeeper (מכונת ירייה 20 ממ שיש על הסט''ילים)על גגות מרכזי ישובים, כמה כבר עולים 100-200 כדורי 20 ממ? בטח פחות מטיל, ואחוזי הפגיעה הרבה יותר גבוהים (מערכת מנוסה כבר כמה שנים). מצד שני זה לא כל כך סימפטי להציב וולקן על הגג של המכולת.

      • למה לא

        oz, 16/07/09 02:48

        אני חושב שזה מאוד סקסי. ואם הייתי בעל המכולת כל הזמן היו קואים לי התותח.

  • 5.

    לפתור את בעיית האויבים ואז לא נצטרך את כיפת הברזל (ל''ת)

    ניר, 15/07/09 20:27

    • During WW2 Jews didn't have enemies, they just were weak (ל''ת)

      Russian Jew , 15/07/09 20:48

  • 4.

    על כל קסאם ש95% מחטיא נבזבז טיל של מליונים ? (ל''ת)

    אחד שלא מבין, 15/07/09 20:23

  • 3.

    יחצנות מאוסה,יש איזו תערוכה בקרוב? כל טיל עולה 100,000 דולר

    רועי, 15/07/09 20:21

    רק משוגע ישתמש במערכת כזאת נגד טיל שעולה 1000 דולר

    מערכת הבטחון נותנת גושפקא לחברה פרטית על מנת להגדיל את המכירות

    בסופו של דבר השקר יתגלה וכולנו נענש.

    • אתה שוכח דבר פשוט בחישוב העלות הזה

      איתי, 15/07/09 22:17

      זה לא שנשים את כיפת ברזל בחצר ונלך לישון. המערכת תיירט טילים ובמקביל מטוסים של חיל האויר יפגעו במשגרים. אז הנה המשוואה מחדש...:

      אנחנו מוציאים 100000 דולר כל פעם שיש שיגור ולא נפגעים בשום מקרה.

      ...והם בכל שיגור מוציאים 1000 דולר ו-2 הרוגים.

      איך זה נשמע לך? נראה לי שמהר מאוד ימאס להם מהמשוואה הזאת.

      • מתוך ההיכרות עם החמאס - לנו ימאס לפניהם (התקציב לטילים יגמר (ל''ת)

        מהר יותר מכמה מאות מתאבדים שיש להם, 16/07/09 00:36

      • שר הבטחון מסר שיש לחיזבאללה 60,000 רקטות וטילים!!!!!!!!!

        יריב, 16/07/09 18:55

        עד כמה מטומטמים אנחנו נהיינו.

  • 2.

    שטויות: יירטו קאסם שעלותו 10 שקלים עם טיל שעלותו 100 אלף שקל?

    עמית, 15/07/09 20:16

    שלא לדבר על כך שלירי הפצמרים אין בכלל תשובה.

    כמה כסף נשפך על מערכת מיותרת???

    • ביזבזו מיליארד שקלים..לאלץ את החמאס לשלש את מיספר השיגורים בו זמנית (ל''ת)

      סווטלאנה תמוז, 15/07/09 20:29

    • איזה השוואה מטומטמת...........

      ציוני, 15/07/09 22:00

      קאסם שעולה 10 (ליתר דיוק 100-500 שקל) לקבוצה שיש לה 100 אלף שקל.


      לעומת 50 אלף שקל לקבוצה שיש לה 60 מיליארד שקל בשנה.

      • אני רוצה לראות את ישראל יורה 30-40 טילים ביום נגד צנורות מתכת

        עמית, 16/07/09 01:56

        הטמטום לא אצלי.

        בימי ''רגיעה'' אין למעשה ערך למערכת כזו אבל בתקופה שבה נופל גשם של קסאמים המערכת הופכת לחסרת הגיון לחלוטין. בכל יום 2 מליון שקלים (בחישוב מצמצם) עבור לחימה במערכות פרימיטיביות שעלותן מזערית.

        ברור לכל שהמערכת הזו היא כסת''ח שעלה לנו מליארדים.

  • 1.

    על האוייב להכפיל את מיספר השיגורים.. !

    מאת : מהנדס בכיר, 15/07/09 19:59

    רק כך ייתחמקו מכיפת הברזל המוזרה הזו !!

    • רוצה לומר להכפיל את מיספר השיגורים בו זמנית !!!?????? (ל''ת)

      סימון בירג'יל-[אבורג'יל], 15/07/09 20:09

    • ולחשוף את עצמם פי 2 לפגיעות של חיל האויר. אהה.. נכון. (ל''ת)

      איתי, 15/07/09 22:13

    • יותר נכון

      זאב, 15/07/09 23:34

      להכפיל את העליה על אמך. במקום שנים נכפיל לארבע