• 94.

    לא רק בת''א

    חיפאית, 22/08/09 19:13

    שבועיים לפני שפיניתי את הדירה באחד הישובים הסמוכים לחיפה, כבר לא גרתי בה. בשבועיים האלו בדיוק החורף החליט להגיע ומטחי גשם היכו את הגג הדולף מסתבר.
    כשהגעתי לפנות רהיטים גיליתי שהספה והמיטה ספוגות מים, שלוליות רבות ניפחו את הפרקט המכוער שעל הריצפה והרסו עוד שטיח.
    נפרדתי מהרהיטים האלו (ששבועיים קודם לכן היו פונקציונאליים ונהדרים) בלב כבד ועברתי לי לביתי החדש.
    תוך 3 ימים התברר לי שבעלי הדירה פדו את צ'ק הביטחון משום שאני השארתי גרוטאות בשטח שגרמו להם לשלם לאיש מקצוע שיבוא לפנות. ולכו תסבירו להם שהרהיטים לא היו הופכים לגרוטאות לו הם היו שומרים על הדירה.

  • 93.

    תיאור מדוייק

    דנה, 20/07/09 13:56

    אני כ''כ מסכימה עם מה שכתב יהונתן גפן על בעלי הדירות בעיתון ביום שישי האחרון. החזירות הבלתי נגמרת וללא בושה של בעלי דירות. ורק לידיעת הכותב - כבר לא מדובר רק על תל-אביב. גם אנחנו, בביתינו השכור, משפחה עם שלושה ילדים, מרגישים שהחזירות בשיאה! אם אפשר להוציא יותר ממישהו אז יאללה. האמת, זה כבר הפך להיות בכל דבר במדינה - איך מוציאים יותר מהאזרחים. מקום לטפל בבעיית המים באופן גורף למציאת פתרונות- מעלים את המחיר לקו''ב - שהאזרחים ישלמו.. נורא!

  • 92.

    תן תכתובת של החולירות האלה! (ל''ת)

    הגיע הזמן , 19/07/09 13:21

  • 91.

    ארץ אוכלת יושביה

    הבעיה אינה רק בתל-אביב, 19/07/09 04:05

    לצערי המדינה שלנו מידרדרת מדחי אל דחי. הרוב המכריע של אלו שיש ביכולתם לעשוק ולרמוס את החלש, אכן עושים זאת. בייחוד משכירי דירות, שהם ברובם נצלנים, שיעשו הכל על מנת לגרוף רווחי עתק על חשבון השוכר, שלרוב יעדיף להשאר בדירה מאשר להתחיל לנדוד למקום אחר. במקביל לרווחים, בעלי הדירות לעולם לא ירצו להוציא שקל מהכיס.
    הנבזיות והתחמנות הם כה גדולים, שקשה לזהות את אותן חלאות מלכתחילה. תמיד כשנפגשים הם נחמדים, חייכנים, ותמיד ''יסכימו להתפשר במידה ויהיה צורך''. פרצופם נחשף ברגע שאתה צריך מהם משהו או עומד לסיים את ההתקשרות איתם.
    כבר אמרתי, ארץ אוכלת יושביה.

  • 90.

    לא היית צריך לשלם להם גרוש!!!!!!!!

    ברחתי מתל אביב, 19/07/09 03:09

    הדירות בתל אביב קטנות להחריד, מוזנחות ומגעילות, צפופות וישנות, עם חדרי מדרגות עלובים והזנחה מכל עבר.
    מי שאיתרע מזלו לגור שם צריך לברוח בשנייה הראשונה שהוא יכול בלי לשלם אגורה אחת שחוקה לבעלי הבית שהביאו למצב ההזנחה הזה.

    חבל ששילמת לגזלנים כסף.

  • 89.

    על דירה בחיפה, הגינות ומוסר השכל

    ענבל, 19/07/09 02:59

    להורים שלי יש דירה שהם משכירים כבר שנים. בכל בעיה הכי קטנה שהדיירים העלו, או שינויים שבקשו להכניס, הוריי סיפקו פתרון הולם והוגן. הדיירים שגרו בדירה הזו בחלוף השנים היו אנשים מקסימים ונעימים ויחסי השכירות בין הבעלים לדיירים היו תמיד נוחים, נעימים ואדיבים.

    אין לי מסקנה מכל זה, רק שתמיד כדאי לזכור שעל האנשים היותר הגונים בחברה שלנו, לא שומעים. ואולי בכל זאת מסקנה קטנה...חיפה יפה, וגם יש בה רכבת לתל אביב...

  • 88.

    מישהו שם לב לפירסומת שרצה כאן?... הכבש השישה עשר. (ל''ת)

    עיזה, 19/07/09 02:08

  • 87.

    לכל המתאוננים...לכו לגור במודיעין (ל''ת)

    לביא, 19/07/09 01:26

  • 86.

    תבוא לגור אצלנו-ב500 ש''ח תקבל קרוואן עם נוף לתל אביב-שלא תתגעגע (ל''ת)

    אלי-יצהר ג', 19/07/09 00:19

  • 85.

    רק עכשיו הפנמתם?? ת''א - OUT פריפריה IN (ל''ת)

    צחי, 19/07/09 00:08

  • 84.

    כאשר לצערינו דירה הפכה להשקעה - המחירים בבועת השקעות

    אחמדניג'אד תצהיר על הפצצת ת''א בבקשה, 19/07/09 00:08

    אם אחמדניג'אד יצהיר שהוא ימחק ת''א בפצצה - אולי יפסיקו להשקיע כאן והמחירים יירדו למחירי היצע וביקוש של אזרחי ישראל שזקוקים לדירה ולא של ספסרי נדל''ן להשקעה ...

    • תרגע - לא חייבים לגור בת"א

      Ehad Haam-Zionist , 19/07/09 01:22

      יש מקומות יותר אטרקטיביים

  • 83.

    בוא לבני עי"ש (שני ק"מ דרומית לגדרה) ותמצא עולם אחר (ל''ת)

    j44 , 18/07/09 23:50

  • 82.

    חמדנות יתר תוביל לאסון

    תמירה, 18/07/09 23:46

    צר לי שיהונתן גפן נפל קורבן לרמאים וגנבים.
    חבל שלא הזכיר את שמם. בפעם הבאה הם יפלו למישהו שבאמת ישחית להם את הדירה ולא ישלם אגורה. אנחנו אשמים שאנו מסכימים לשלם מחירים כאלה לשכר דירה.
    תושבי תל אביב צאו להפגין

  • 81.

    אפשר לנחם אותך שזה קרה לי גם כן

    מובטל, 18/07/09 22:44

    אכלתי הרבה חרה ממניאקים שדומים למניאקים שהזכרת, שגם הפילו עלי כל מני חובות שלהם.

    היום אני חכם יותר ומבין שלזרוק כסף על שכירות בתל אביב זו טפשות שאין כדוגמתה.

    בכל מקרה בחיים אני לא שוכר ממישהו שמכניס לי כל מיני ערבויות בנקאיות וקנסות אסטרונומיים בחוזה.

  • 80.

    מה הבעיה להוציא את המסמרים ללטש את הקיר וקצת לצבוע-כנראה גפן ''חכם'' (ל''ת)

    אבי, 18/07/09 22:43

  • 79.

    שכירות בתל אביב

    מלי2, 18/07/09 22:37

    ליונתן גפן יש את הפריבילגיה לכתוב כי למזלו ולמזלנו יש לו טור בעיתון וע''י כך הוא משמש לפה לכל אותם שוכרי דירות עשוקים שגם לא יודעים לכתוב וגם אין להם במה לומר זאת אך בהחלט מרגישים כך.ת''א היא לא מנהטן ושם למיטב ידיעתי אתה לא מעלה מחירים בעשרות אחוזים לשנה כי יש שם חוק המסדיר את העניין בכמה ניתן להעלות את המחיר.
    אני בוחרת להאמין ליונתן גפן וזה לא ענינו של אף אחד היכן הוא בחר לגור.

  • 78.

    תודה רבה (ל''ת)

    שלמה, 18/07/09 21:45

  • 77.

    jonathan ze kol kach nachon ba livkot

    dany, 18/07/09 21:33

    MA KARA LE MEDINAT ISRAEL
    CHAYOT RA OT
    TODA TODA JONATHAN

  • 76.

    עשיד

    עני, 18/07/09 21:31

    רוצה להבין רק עשירם כמו משה דיין הם העשירים היפם אציל נפש

  • 75.

    הגעתי לרצפה מרוב צחוק

    שי, 18/07/09 21:22

    צחוק של ייאוש, כנראה. כולנו מזדהים. ונקווה שהקארמה של הבעלים X ו-Y מספיק נאחסית כמו הדירה שלהם. אמן שזה יחזור אליהם בחזרה.

  • 74.

    נפגש בסימטה אפלה

    ל, 18/07/09 21:04

    גפן יקירי
    אתה מוזמן להשאיר את פרטי בעלי הדירה {כמובן-במערכת ]ונדאג לפגוש אותם בסימטה אפלה

  • 73.

    העיקר שתגיד שאתה גר בת''א (ל''ת)

    פראיירים לא מתים, 18/07/09 20:57

  • 72.

    איך לעזאזל לא הגעת לדירה משלך עד היום? (ל''ת)

    תוהה, 18/07/09 20:56

    • התקציב לגראס חלק כל חלקה טובה (ל''ת)

      לכן אין דירה, 18/07/09 23:13

  • 71.

    YONATAN,GO F.... YOUR SELF AND MOVE TO AZA, GOLEM (ל''ת)

    avi, 18/07/09 20:44

    • What it has to do with anything??

      Avi, 16/08/09 14:26

      Did you think before posting this talkback or thinking is a new idea to you... what it has to do with the article???
      I think you're ignorant, maybe even stupid, you should look in to it, maybe see a doctor

  • 70.

    ואיזה מזל יש לך שאתה יכול לחלוק את החוויה הזאת (ל''ת)

    איתנו עכשיו, 18/07/09 20:37

  • 69.

    נו טוב, זה עולה בקנה אחד עם שאר הדברים הנחמדים של ת"א

    omadawn , 18/07/09 19:57

    זיהום וצפיפות שעולים ביוקר, דירות מתפוררות שעולות כמו וילה בגולן ואנשים חזיריים שממש אבל ממש חייבים להשאר בעיר המכוערת הזו רק בגלל שזה נורא קרוב להם למועדונים ולפיצוציות.

    באופן אישי, אני אוהב לבלות בת"א מדי פעם ולברוח חזרה לשקט ולניקיון של קצרין בגולן. במחיר של חדר וחצי בת"א קניתי לי בית פרטי עם גינה ושקט נפשי. נכון, רחוק מהכל, אבל בשביל חיים איכותיים צריך לפעמים לוותר.

  • 68.

    גם אני נפגעתי מבעלי דירה חסרי מוסר , מבין אותך ומחזק אותך. (ל''ת)

    רז, 18/07/09 19:56

  • 67.

    עוד אחד מהברנזה של שונאי ישראל משחת ומשתמט נושא את דברו, (ל''ת)

    מהנדס שחור, 18/07/09 19:52

    • le mispar 67

      dany, 18/07/09 20:43

      ATA SONEH ET ATZMECHA
      ATA SONEH ISRAEL
      ATA GAM LO AHAVTA LALECHET LEBET SEFER
      V ACHSHAV LECH KI BI NI MAT

  • 66.

    ישראל היפה נמצאת מחוץ לגבולות,חדרה -גדרה. (ל''ת)

    נתן.ש מעלות., 18/07/09 19:05

    • ישראל היפה נמצאת בסן-פרנסיסקן, אחי. (ל''ת)

      יורד מאושר, 19/07/09 02:05

  • 65.

    למה בתל אביב?

    אריה.נ, 18/07/09 18:59

    הדרך הטובה ביותר לפגוע בחמדנים החזירים היא פשוט לא לשכור דירות בתל אביב.
    תשכירו דירה בפריפריה. מרחק נסיעה של 20 דקות ברכבת לתל אביב.

  • 64.

    כמה עולה גרם חשיש ? תכפילב10 ליום,ב30 לחודש ב12

    לשנה ,עכשיו תגיד לי יהונתן כמה כסף הלך לך בעשן?, 18/07/09 18:38

    אבל אח שלו אתה כותב יפה .

    • אדיוט

      לא אוהב אדיוטים, 18/07/09 20:02

      אין לי שום דבר נוסף להגיד על המגיב הזה חוץ מזה שהוא פשוט אדיוט

  • 63.

    עיתון כלכלי מצא שילד חייל עולה להוריו ב3 השנים 80אלף ש''ח,אתה חסכת ....

    א, 18/07/09 18:14

    יונתן - יש לך רזרבות לשלם שכר דירה ... לא רק שהילד לא עלה לך גם היו לו עוד 3 שנים להופיע ולהתפרנס,בזמן שהילדים בגילו קיבלו בקושי מאה $ בחדש ''משכורת '' מהצבא, כך שבכלל אתה ברווח כפול על פני כל אזרח אחר שהבן שלו שירת בצבא. חבל שלא השקעת את ה80 אלף אלה היית יכול לשכור פנטאהוז ליד הבימה למשך שנה, כמו שראוי ל''אמן''(בניגוד לאזרח פשוט).... מה אתה בוכה? תחשוב על הבן שלי - סטונדט לאחר שירות צבאי ארוך שצריך לשלם שכר דירה עם עוד שני שותפים לי האונ'הוא מבסוט מהחיים וממה שיש ומבין שאם הוא רוצה לבלות בת''א ולהינות ממה שיש לה להציע - הוא צריך לשלם , כי זו העיר היקרה בארץ. בגילו הצעיר הוא מבין שיש היצע וביקוש ולכל דבר יש מחיר.... אלמנטרי... .

    • הוא השקיע את הכסף שלו בעידוד האיסלם כמקור לאור (ל''ת)

      במין האנושי כשאר ידידיו מהשמאל הנאור ., 18/07/09 18:34

    • כל הכבוד א', אחלה תגובה, מסכים עם כל מילה. (ל''ת)

      ב', 19/07/09 02:01

  • 62.

    מבחינת מחירים ת''א ומנהטן שוות,האם היית מתלונן על השכירות במנהטן? (ל''ת)

    לא ! היית הולך לניו ג'רסי כמו כל התפרנים, 18/07/09 18:05

    • איך בכלל ניתן להשוות בין ת''א הפרובינציה מפקיעת המחירים למנהטן (ל''ת)

      שאין לה תחליף בכל העולם!!!, 18/07/09 22:21

  • 61.

    יונתן חדל קשקשת,מיטב משוררי וסופרי ישראל אינם תושבי ת''א, (ל''ת)

    מה קשר בין ת''א ליצירה?, 18/07/09 18:03

  • 60.

    ת''א לא מה שהיא כי ''אמנים מתגוררים בה'' אלא כי מוסדות האמנות ממוקמים בה (ל''ת)

    שחקנים וסופרים יכולים לגור בר''ג, 18/07/09 18:02

  • 59.

    האם זה שהוא כותב שמימי נותן לו זכות לחרבן על ישראל? (ל''ת)

    בלי קשר לתוכן המאמר, 18/07/09 18:01

  • 58.

    בגלל אנשים כמו יונתן המצב כזה,אנשים שאוכלים חרא כל עוד זה חרא תל אביבי (ל''ת)

    פרייאים פתטים, 18/07/09 17:59

  • 57.

    הבעיה שהערפדים האלה מוצצים דם גם ביום ושום שום או צלב לא יעזור נגדם (ל''ת)

    אבל כל כַּלבּ יבוא יומו גם יומם של אלה יגיע, 18/07/09 17:57

  • 56.

    מה הולך כאן הוא סוגר חשבונות אישיים?? זה מותר?

    בטח יש גם צד שני לסיפור, 18/07/09 17:32

    יהונתן אתה מנצל את מעמדך

  • 55.

    ליונתן : המעט שאתה יכול לעשות זה לפרסם את שמם של הזוג הישראלי המכוער

    אלונית, 18/07/09 16:39

    הזה: מה שאני יודעת שגרת בז'בוטינסקי
    וכדאי שכאלה שהולכים לשכור שם דירה יבררו אם לא מדובר בזוג האנשים הפגוע והנאלח הזה

  • 54.

    פשוט. לא הוגן שלא נותנים לבעל

    אני, 18/07/09 16:23

    הנכס - פתחון פה. בוודאי יש לו מה להגיד בעיניין זה.
    מר גפן ניצל את מעמדו כעיתונאי על מנת להכפיש ולאיים בעזיבתו את העיר. שיעזוב!

    • למה? הוא לא כתב את שמו או איפה הוא גר. (ל''ת)

      הילי, 18/07/09 19:29

      • דיזנגוף פינת ז'בוטינסקי (ל''ת)

        עדי, 19/07/09 02:31

  • 53.

    וואו איזה מאמר!!!! וואו (ל''ת)

    אודי, 18/07/09 16:14

  • 52.

    יהונתן בוא אלינו להרי הגליל,נולדת בעמק סיים בפסגות. (ל''ת)

    נתן.ש מעלות., 18/07/09 16:13

  • 51.

    איך שהוא יודע לכתוב... -:)

    שוכר לשעבר, 18/07/09 16:13

    ובקשר לעיניין- אולי זו הייתה דרך אלגנטית בשבילם לומר לך 'עוף מפה'. כנראה אין שם כל כך טוב לאמנים, אןלי בכלל פחדו שתגמור שם כמו אסי דיין, זרוק להם שם בדירה מעופשת.

  • 50.

    ספסרות בקרקע

    yoram570 , 18/07/09 16:05

    כל מה שכתבת מר גפן הינך צודק.
    אך כולנו יודעים שכל סיפור ספסרות הקרקע ע"י המימסד, לא התחיל אתמול ולא לפני שנה, כול הסיפסור בקרקע החל מלפני 20 שנה.
    ושאלתי אליך מר גפן היכן הייתה ב-20 השנים האחרונות בתור איש תיקשורת ?

  • 49.

    ספסרות בקרקע

    yoram570 , 18/07/09 16:01

    כל מה שכתבת מר גפן הינך צודק.
    אך כולנו יודעים שכל סיפור ספסרות הקרקע ע"י המימסד, לא התחיל אתמול ולא לפני שנה, כול הסיפסור בקרקע החל מלפני 20 שנה.
    ושאלתי אליך מר גפן היכן הייתה ב-20 השנים האחרונות בתור איש תיקשורת ?

  • 48.

    וואללה פחד להיות אשכנזי בישראל....ראה תגובה 13, מקווה שזה בגלל הקפה (ל''ת)

    של הבוקר ולא שריטה מכוערת, 18/07/09 15:37

    • פחד? ואתה האשכנזי הרי שולטו בכל? (ל''ת)

      גלי דברוסי, 18/07/09 19:43

  • 47.

    לפרסם את הכתובת

    ישראל, ישראל, 18/07/09 15:29

    בלי לפרסם את הכתובת המדוייקת, הכתבה היא סתם התבכיינות. מי הראשון שיקום ויקים אתר שבו יוזהרו שוכרים מפני משכירים חזירים? גם אני גר בשכירות ועברתי כמה דירות, ולמדתי לחקור על המשכירים ולדחות את החזירים. למדתי זאת כאשר נתבעתי עם פינוי דירה לשלם 25,000 שקל ל''שיפוץ'' ''הנזקים'' שגרמתי. ביניהם, לדוגמה, 3,000 שקל (! שכה אחיה, לא המצאתי את זה) בעבור בית מנורה חום הכי פשוט שהשתלשל עירום מהתיקרה ושזרקתי אותו כשהחלפתי בנברשת. היצעתי 2,000 שקל כדי להוריד ממני את הקרציה. היא ועורך הדין - תאום נפש שלה - שהיא לקחה לא הסכימו. הלכנו למשפט. הראיתי לשופטת הסתומה בית מנורה חדש שקניתי כדוגמת הישן ב-15 שקל, כדי להבהיר כמה מופרכת התביעה. השופטת הסתכלה על חתיכת הפלסטיק שגם טמבל אמיתי יודע מה היא שווה, הודיעה שהיא ''לא מבינה בדברים כאלה'' והורתה לקחת בורר מומחה. המומחה בא, הסתכל, פסק שעלי לשלם 1,500 שקל ולקח 5,000 שכר טרחה. מה יצא מזה לבעלת הדירה? סיפוק היצר הסדיסטי זה כלום? היא גזלה מזמני הטוב, התקשטה לבית-המשפט, הזילה דמעות תנין בפני הבורר שהתנהג כאילו שופטי בית המשפט העליון הם סגניו, ונהנתה מכל רגע.

    תבדקו תמיד על המשכירים. הכי טוב זה לבקש עליהם המלצות (!!) משוכרים קודמים. אם לא יסכימו אל תשכרו! ברור שלא כל המשכירים חזירים. רובם לא. אבל יש להוקיע את הזבלים ולהקיאם מקהל המשכירים.

    • ומי יגן על המשכירים מהשוכרים החזיריים?

      תמימונת, 18/07/09 20:22

      מי יגן על המשכירים? זו תמיד השאלה, כי למטבע יש שני צדדים, ולא חסרים חזירים ובהמות בשני הצדדים. רוב המשכירים פשוט בולעים את עלות הנזקים, רואים את ההכנסה המצטמצמת, שלעיתים משמעותה להוסיף יותר לשדרוג הדירה שהם שוכרים, ומקווים לטוב יותר עם השוכר החדש. המלצות וביקורים בדירה לא עוזרים. הכל בעיני המסתכל, וכשהשוכר בדירה, אתה כבר ''תקוע'' עם הנזק... צריך פשוט להתפלל ''ברוך מי שלא עשהו חזיר ובהמה''...

      • רוב חיי אני שוכר דירות לצערי פגשתי מעט אנשים ישרים והרבה חזירוני אדם

        אזרח עשוק, 08/08/09 13:17

        תאבי בצע קמצנים רמאים ונצלנים.
        נראה לך שאבזבז את חיי בבתי משפט לתבוע את העושקים.
        מקבלים דירות פגומות מסריחות משלמים לאפסים את הארנונה, ואיו אם תבקש להחליף דוד או לתקן נזילה, זה לא דחוף.

  • 46.

    בעזה השירות ממש נמוכה אולי תעבור לשם (ל''ת)

    אומה, 18/07/09 15:28

  • 45.

    שפעת החזירים הזו הגיעה גם לפריפריה!... ובקשר למזגן:

    סטודנט, 18/07/09 15:24

    בקשר למזגן: הסר דאגה מליבך, המים הנוזלים מהמזגן הם מים המופקים מתהליך העיבוי (כאשר אויר חם ולח הופך לאויר קר- נוצרים מים.)המזגן שאין לו שימוש בהם, מזרים אותם החוצה...

    ובקשר למחירי הדירות: החזירות הזו שהפכה למקובלת אפילו בפריפריה ובמושבים וכו'.. גורמת קשיים הרי גורל לדור שלם של אנשים צעירים ברובם, סטודנטים, ועוד אנשים המנסים לרכוש מקצוע והשכלה- (זה הפך להיות בלתי אנושי להצליח לעמוד גם בשכר לימוד, גם בשכר דירה המשתולל... ובכלל ,החיים בישראל יקרים!)
    אם הממשלה לא תצא במילחמה מול החזירות הזו... הפערים יילכו ויעמיקו ורוכשי ההשכלה יילכו וייפחתו.

    • אכן שפעת החזירונים נמצאת בכל מקום בין חדרה לגדרה

      אוינק אוינק, 23/07/09 16:41

      נפוצה ביותר בקרב זקנים פונים ''שהקימו את המדינה'' משירות שכלל ריקודי ולס בתל אביב...

  • 44.

    מיהו חזיר?

    בני, 18/07/09 15:20

    למה להעליב את בעל הנכס? רק בגלל שלכם אין דירה? הבנתי.
    בעל הנכס לא ידרוש מחיר גבוה אלא אם הוא יכול לקבל בשוק סכום קרוב לזה שביקש. מי רוצה שדירתו תעמוד ריקה? אי לכך, תתעצבן ככל שתרצה, בעל הדירה צודק.

    • צודק? נו באמת, צדק לא קשור לעניין.

      אורן, חסר בית, 18/07/09 19:07

      אם הייתה מישה של צדק בקשר למחירי הדיור, הרי שהייתה להם איזו פרופורציה למשכורת הממוצעת במשק.

      אבל זה שוק חופשי, וזה מקובל עלי.

      בעל בית יכול לדרוש כמה שהוא רוצה עבור דירתו, אולם זה רק חוק הג'ונגל, אין לזה שום קשר עם צדק.

  • 43.

    time for squating

    avi, far from isra-hell, 18/07/09 14:57

    eat the rich

  • 42.

    בבקשה

    ronen20400 , 18/07/09 14:40

    תפרסם את הכתובת של הדירה השכורה למען שאנשים אחרים יראו ולא ישכירו מן החזירים הרמאים את הדירה ויפלו כמוך בפח.

    • רעיון גדול.

      aharonbator , 18/07/09 14:54

      וגם באיזה מוסך דפקו אותו, איזה בעל מכולת רימה אותו, שיהפוך למגזין צרכנות נטו במקום סתם הגיגים רוחניים.

    • כבר חרצתה דעה על בעלי הדירה מבלי שאפילו שמעתה את הצד שלהם ?? חחח

      Ehad Haam-Zionist , 18/07/09 15:30

      כוכה של עיתונות והתלהמות...

      • אחד העם מתהפך בקיברו

        כח החרצן, 18/07/09 23:28

        לדעת שמטקבק עילג שכזה משתמש בשמו (חרצתה, כוכה)

        • תופעה מעניינת היא שכל נבוב הופך לפתע למורה ללשון כאשר הוא ניתפס

          Ehad Haam-Zionist , 19/07/09 01:30

          עם המכנס למטה.

          לא שאתה יודע במה מדובר חס וחלילה.

          • ועוד הערה לעילג

            כח החרצן, 19/07/09 06:08

            השם הוא Achad Haam ולא Echad Haam
            אבל לא נראה לי לפי רמת התגובות שלך שאתה יודע במה מדובר

        • זוהי עברית מתובלת ביידיש....חחחחח..... (ל''ת)

          שי עגנון, 19/07/09 01:50

  • 41.

    בלי פרסום שם וכתובת אתה נותן ל''חזירים'' להדביק אחרים ב''שפעת'' (ל''ת)

    יריב, 18/07/09 14:24

  • 40.

    זכותו של בעל הדירה להעלות את שכר הדירה ככל שירצה

    עמי, 18/07/09 14:09

    אם השוק קובע שהמחיר הוא 1,600 דולר, יש לך ברירה, לשלם או לעזוב, בעל הדירה הוא לא עזרה סוציאלית.
    בקשר לנזקים, כנראה שלמת סכום קרוב לנזק שגרמת. אם לא היה נזק, היית נלחם ומוכיח שאין נזק.

    • גם זכותי לא לשרת בצבא כדי להגן על רכושו של אותו בעל הבית.

      האזרח הלא מקושר, 18/07/09 16:01

      אירן תחזיר את המחירים כאן לרמה שפויה.
      אני בעד נשק גרעיני אראני.

  • 39.

    גרידים אומללים תמיד יהיו לא לקנא, ללכת ,יש טובים בדרך (ל''ת)

    שוש, 18/07/09 14:04

  • 38.

    הרווחת מליונים במשך שנים. רכוש לעצמך קורת גג ליום סגריר.

    aharonbator , 18/07/09 13:50

    סביר להניח שאתה לא חייב להתגורר בדירות שכורות, כנראה שיותר נוח להשאיר אדמה חרוכה מאשר לטפח קן משל עצמך.

  • 37.

    אומנים ואנשי המוסר?! מרביתם נרקיסיסטים (ל''ת)

    מתחזה ל..., 18/07/09 13:44

  • 36.

    מר גפן היקר

    קובי פ , 18/07/09 13:43

    אנא קח בחשבון שבמשך כל חייך הסכומים ששילמת על שכר דירה היו כבר מזמן קונים לך רכוש ונכס משלך .

    קח את סכום שכה"ד ותמיר אותו במשכנתא ותפסיק לחיות תחת " השגחה " של כזה או אחר , אתה כבר ילד גדול לא ?

  • 35.

    במקום לילל תגיע לחיפה (ל''ת)

    ישי, 18/07/09 13:18

  • 34.

    לתשומת ליבם של המתגוררים מחוץ לתל אביב:

    תל אביבית, 18/07/09 12:56

    איזה יופי לגור ברמת גן, כרמיאל, שוהם, באר שבע, עם שפע אירועי התרבות שיש להם להציע, האווירה הפלורליסטית והחופשית, חוף הים הציורי, המרקם הקוסמופוליטי שלהן, ממש לא ברור איך מישהו יבחר לגור דווקא בתל אביב...

    כאילו שבכל הערים הללו, בעלי הבית הם כולם נופת צופים, מלאכים בלבן, צדיקים גמורים, כאילו שרק בתל אביב ישנם חארות שמשכירים דירות בתנאים מחפירים ויורקים על ראשם של הדיירים שלהם.

    בתור מישהי שנולדה בצפון ובילתה את רוב חייה מחוץ לתל אביב, אני יכולה להעיד שמדובר בקשקוש מוחלט. הטרוניה של יהונתן גפן אולי לא מובנת למגיבים כאן, אבל הסיבות שבגללן הם מתקיפים אותו הן קטנוניות וצרות אופקים - ממש כמו רוב האנשים שגרים מחוץ לעיר החופשית היחידה בארץ הזאת. אתם מוזמנים להמשיך לגור במקומות שאתם אוהבים, ולחבק את בעלי הבית שלכם באהבה אין קץ, כי ברור מאליו שאין ביניהם ולו נבלה רודפת בצע אחת. זאת פריבילגיה השמורה לתל אביב בלבד.

    • סופסוף דברי טעם! (ל''ת)

      מתי פיזדה, 19/07/09 09:57

  • 33.

    למה חייבים לגור בת''א? מדינה כל כך קטנה שהמרחקים בה כל כך קצרים

    צפון הארץ, 18/07/09 12:44

    שלא לדבר על זה שת''א היא אחת הערים המכוערות בישראל, שהאויר בה עומד ומחניק (גם מזיהום אבל גם חום ולחות נוראיים), שאין בה חניה, שאנשים רומסים אחד את השני ונדחפים וחסרי נימוס בסיסי.

    בכל פעם שאני בת''א אני נדהמת מהמוכרים החצופים ביותר שנתקלתי בהם, מהמלצרים שעושים טובה שהם מתייחסים ללקוחות ובכל זאת אנשים אוהבים להרגיש דחוסים במתחם הקטן הזה.

    המזל הוא שאולי ישראל תתקדם למאה העשרים ואחת, באיחור אחר שאר מדינות העולם וסוף סוף תהיה רכבת מהירה, כך שאנשים יוכלו לגור בעיר אחת או במושב ולעבוד בעיר אחרת.

    התגובה הזאת היא לא רק ליהונתן אלא להרבה אנשים מוזרים שמרגישים צורך להדחק בדירות קטנטנות ומעופשות ולשלם עליהן מחיר מופקע.

  • 32.

    תל אביב דוחה. חניה-זוועה. דירות יקרות להחריד ומכוערות לא פחות. אז למה

    גל-יה , 18/07/09 12:42

    לגור שם?
    אני גם מתעסקת באומנות וגרה כרגע בר"ג.
    גם אם ישלמו לי לא אגור בעיר הלא נעימה הזו.

    • ברמת גן יש מקומות חניה בשפע? (ל''ת)

      שאלה רצינית, 18/07/09 17:54

  • 31.

    חוסר האמפתיה של הטוקבקיסטים מעידה על מגמה חולנית

    טילדה, 18/07/09 12:39

    אנשים אוהבים להתלונן במדינה הזאת, עד כדי כך, שהם שמחים להתלונן אפילו על מתלוננים אחרים. כאילו שאנחנו נמצאים בתחרות מתמדת, ''מי הוא התלונן הכי תלונתי'', והנה אפילו אני ממשיכה את הקו הזה, מתלוננת על המתלוננים על המתלונן, ותכף יבוא עוד אחד ויתלונן עליי...

    האם יש ספק שבעלי הבית של גפן הם חלאות מהסוג שלא הייתם רוצים לבוא איתם בשום עסקה?

    בתור מישהי ששוכרת דירות יותר מעשר שנים, למדתי כבר מזמן לזהות את אותם בעלי בית שצריך להתרחק מהם כמו מאש. אלה שמבקשים להחתים אותך על חוזה דרקוני, אלה שמדברים אליך בפנים חמוצות, אלה שנהנים להעלות את שכר הדירה רק בגלל ש''כולם מעלים'', בלי שום קשר לעובדה שהפעם האחרונה שהשקיעו לירה בנכס הייתה לפני מלחמת יום כיפור, הנרגנים, הלא מפרגנים, התוקפניים, ולא קשה לזהות אותם כבר משיחת הטלפון הראשונה שעורכים מולם.

    בעל בית שמקפיץ את השכ''ד ב-500 דולר באמצעות מכתב לאקוני ומזלזל, מן הראוי לסיים איתו התקשרות ולהמשיך בנדודים. את כל זה למדתי בדרך הקשה, ואני שמחה לומר שיש גם בעלי בית עם נשמה, אנשים טובים וחביבים, אוהבי אדם, עם מצפון וחמלה, שימהרו לתקן כל דוד דולף ומזגן סורר, מפני שזהו משלח ידם, והם גאים במלאכתם.

    לסיכום, אף דירה בעולם, אפילו אם תהיה ארמון שיש איטלקי בוהק, לא מצדיקה התמודדות עם אנשים מכוערים וקטנוניים. הדרך היחידה ללמד את אלה לקח, היא לא לשתף עימם פעולה, ובטח לא לשלם להם כספים שלא מגיעים להם.

    אני משוכנעת שיש לא מעט כאלה שישמחו להשכיר את הכנס שלהם למר גפן, ואני מאחלת לו שימצא אותם במהרה.

    • תנסי בגבעתיים (ל''ת)

      ממליץ, 18/07/09 20:11

  • 30.

    הבעייה היא שכולם רוצים לגור בתל אביב

    מיכאל, 18/07/09 12:28

    ובעלי הדירות שם מנצלים זאת. אבל אין מה לעשות - מי שאין לו כסף, יצטרך לוותר על החלום לגור בתל אביב, יוותר על איכות חיים, יסע הרבה ברכבות וישכור דירה בזול בערים כמו כרמיאל או חיפה. נכון, לא תענוג גדול אבל מוכרחים להתפשר.

  • 29.

    עוד פעם אכלו לי שתו לי ?

    אביגדור, 18/07/09 12:19

    קח אדווקט רציני וישנם כאלה לא מעט בתל-אביב רבתי ונסה להתמודד עם בעיותיך כמו כל בוגר היודע שאין בנמצא גן של שושנים, מה בעצם רצית לתאר שחייך קשים מנשוא ? שיש רוע בעולם? כבר אמרו חזלינו שהתמימות מגיל 16 ואילך מתחלפת עם טיפשות לכל מי שלא יודע להתמודד כהלכה עם תעתעוי החיים בזמן.

  • 28.

    וואלה איזה מגיבים מוזרים. גפו לא מבקש עיצה הוא סופר כישרוני ביותר,

    אזאמרתי , 18/07/09 12:14

    והוא רוצה לגור בת"א זכותו וזה המקום שמפרה את עבודתו. לעניים בעל הביית יכל לגמור על פיצוי של 5000 שקל שזה מעל ומעבר. ואי אפשר להסתיר את העובדה שהוא, בעל הביית, סופר גרידי. מניסיון,וראיית המציאות, כל גרידיות מסתיימת בבומרנג לא קטן...

    • התגובה העניינית ביותר מספר 1. (ל''ת)

      אזאמרתי , 18/07/09 12:15

  • 27.

    לכל מי שלא הבין את הפואנטה (ולפי התגובות יש הרבה כאלה)...

    נעם המלכה, 18/07/09 12:04

    הטור מציג את הישראלי במלוא כיעורו, זוג שחשבו שיהונתן גפן יפחד על השם שלו ולכן תבעו ממנו סכום מגוכך ולא הגיוני!! כמה עולה ספה?? כמה עולה להביא פועל שיעשה שפכטל וצבע על דירת 2 חדרים????
    ומערכת המשפט העקומה שלנו? במקום לזרוק אותם מכל המדרגות מציע פשרה??
    ולכל אותם מגיבים (13 לדוגמה): מה הקשר בין הטור לבין הכישרון שלו או של אביב?? את כנראה מתוסכלת ובעלת רגשי נחיתות (ציינת שהוא אשכנזי וזה מסביר).
    בקיצור - תגיבו לעניין ולא סתם תשפכו מילים חסרות קשר....
    שבת שלום

    • נעם שולטתתתת (ל''ת)

      אמא של נעם, 19/07/09 21:33

  • 26.

    אוי אוי אוי

    גדי, 18/07/09 12:01

    בתור אחד שמפרסם את בנק לאומי
    בנק שזורק אנשים רק בגלל שלא עמדו במשכנתא
    מגיע לך

  • 25.

    כל כך צודק

    אסף, 18/07/09 11:59

    בעלי הדירות בת''א הם חזירים ברמות ולכן הרבה עוברים ממנה

  • 24.

    החזירות היא של גפן

    הדר גל, 18/07/09 11:57

    האם אסור להתמקח בעיסקה מסחרית שעושה יהונתן גפן. מה בדיוק פשע בעל הדירה שמנסה לעלות את סכום ההשכרה, לקראת סיום החוזה עם גפן.מדוע הוא מתנהג כחזיר ואילו השוכר הפוטנציאלי,מר גפן,מתנהג כאדם מתחשב.מה ההכללה הבוטה,המסיתה והרדודה הזאת בכותרת הכתבה,בדבר ,, החזירות של בעלי הדירות,, .האם זו לא חזירות וחוצפה של גפן,שסבור שאנשים פרטיים,צריכים להתחשב במיגבלותיו הכספיות, בעת שעושים איתו עיסקה.

  • 23.

    בעזה הדירות ממש זולות אולי תעבור לשם?!? (ל''ת)

    אומה, 18/07/09 11:45

  • 22.

    חזור ללונדון ועזוב אותנו בבקשה (ל''ת)

    ציוני, 18/07/09 11:41

    • השאר את הארץ לבורים כציוני, אנחנו ארץ ישראל לא אתה ציוני עלאק (ל''ת)

      יתוש, 08/08/09 13:22

  • 21.

    באוקטובר תהיה לי דירה להשכה ויש לי כבוד להשכיר אותה לך עם חורים בקירות (ל''ת)

    חן, 18/07/09 11:35

  • 20.

    באוקטובר תהיה לי דירה להשכה ויש לי כבוד להשכיר אותה לך עם חורים בקירות (ל''ת)

    חן, 18/07/09 11:34

  • 19.

    גפן - בא תגור בכרמיאל.זול כאן ושקט. את הגיגיך תשלח ל''מעריב'' באימייל

    לא מוכרחים לגור בת''א ומי שמוכרח - שיפנים שזה ככה, 18/07/09 11:29

    אה, וכדאי שתפסיק לעשן. אולי זה יאריך קצת את חייך.

    • מה אתה משווה בין כרמיאל לת''א??אלו שני עולמות שונים

      מילא היית אומר לו לעבור לדרום ת''א, 18/07/09 21:58

      מבחינת מה שיש שם וגם אוכלוסיה- אני מתכוונת לת''א, אין דבר פסול חלילה באוכ' של כרמיאל, אבל צריך לחיות בת''א בעיקר בצפון הישן כדי להבין מה זה

  • 18.

    צריך לשמוע את גירסת התובע לפני שחורצים דעה

    אלון, 18/07/09 11:17

    עם כל הכבוד ליהונתן גפן שיש לו גישה ישירה לעיתונות, צריך לשמוע גם את עמדת התובע בתיק.

    מן הראוי שיפרסם את מספר התיק ואת החלטת השופט המקורית כדי שנוכל לראות מי באמת צודק.

  • 17.

    הנרקיסיסט מכה שנית, חוש ''הצדק'' החברתי התעורר בו לפתע. (ל''ת)

    מתחזה, 18/07/09 11:12

  • 16.

    האם גפן מבקש שיספסדו אותו.

    שלמה הכהן, 18/07/09 11:00

    מה בדיוק התובנה מכתבתו של גפן. מדובר בעיסקה מסחרית פשוטה של בעל נכס,שרוצה,באופן טבעי, למכסם את רווחיו,מול השוכר בנכס, שרוצה ,באופן טבעי, למזער את הוצאותיו. היצע וביקוש. כך זה טבעי בכל העולם הלא קומוניסטי.האם גפן בא למשכיר בטענות שלא ויתר על חלק מרווחיו.האם כל מי שעושה עיסקה עם גפן,אמור לספסד אותו מתוך כבוד ליכולתו כאמן וכיוצר. צר לי יהונתן, הפעם היית שטחי ורדוד.

    • יסבסדו. תלמד לכתוב. (ל''ת)

      דפנה, 19/07/09 00:28

  • 15.

    חזור לנהלל! מה רע ברמת ישי?

    תושב העמק, 18/07/09 10:46

    בלונדון היה זול יותר? בניו-יורק? אהה...שם מישהו שילם את שכ''ד שלך...

    אני אפילו לא מזיל עליך דמעה אחת שיקרה לי מגורלך ''המר''.

    • אתה רציני? אמיתי? טוב כפי הנראה יש גם כמוך.... (ל''ת)

      אזאמרתי , 18/07/09 12:18

    • מה מה קרה? שאני אגור עם הפרות?! (ל''ת)

      הנרקיסיסט מהעמק., 18/07/09 13:42

  • 14.

    גפן אתה כנראה צודק אבל לי יש סיפורים מהצד השני של המשכיר דווקא

    משכיר דירות, 18/07/09 10:46

    אני נענה לכל פניה של השוכר מתקן לו כל המ שהוא רוצה מכניס אותו לדירה נקיה מסויידת בתנאי שיחזירה כך, משתדל להתאים את מחיר השכירות למחיר השוק.
    אבל אז כשהדייר יוצא מהדירה הוא לא מתקן את הנזקים שגרם מתבכיין שחתם על החוזה בלחץ (כן ככה אמרו לי הישראלים הפרימטיביים)

    מי שחושב שלהשכיר דירות לישראלים זה קל- טועה בגדול

  • 13.

    רחמים עלייך מר גפן.

    תל אביבית אוהבת אדם., 18/07/09 10:31

    גדלת במשפחה אשכנזית מיוחסת ועשירה למכביר, באחוזה בנהלל, עם דוד רמטכ''ל ובכלל הילת הערצה תמידית (שלא פעם באה להחליף את הכשרון שחסר שלך, וחסר לבנך).

    וברצינות - על מי אתה עובד ? אתה רחוק מלהיות מסכן ונפגע נדל''ן. אתה בסך הכל עוד גבר אשכנזי מעונב שבוכה על כך שהוא לא יכול להשיג את הדירה הספציפית שהוא רוצה בצפון הישן של תל אביב.

    נפגעי הנדל''ן בתל אביב הם אלו שבאו מהפריפריות, ממשפחות שלא יצאו מהם רמטכלים ומשוררים, ונאלצים לשכור דירה בשכונת שפירא. הם אפילו לא חולמים על לגור במקום שאתה גר.

    אז מר גפן, אם אתה רוצה לעשות קצת צדק עם הקורבנות האמיתיים של המצב הקטסטרופלי בתל אביב אז אני מציאה שלפחות אל תעמיד פני קורבן. זה רק מבזה את מי שבאמת נלחם על חייו בעיר.

    • מה זאת אומרת נלחם על חייו בעיר???????????

      תל אביבי, 18/07/09 11:41

      תל אביב נמצאת במקום ה17 ברשימת הערים היקרות בעולם, מקום 17!!!!!!!!!!!! אז אני יכול להגיד לך שזה לא בסדר שתל אביב כל לך יקרה אבל אפשר לעבור לרמת גן או גבעתיים לכמה שנים עד שיהיה לך מספיק כסף לגור פה, אז נכון, לא כל כך מגניב בגבעתיים אבל לפחות לא תצטרך להילחם על החיים שלך. ואגב, אני לא מליונר ולא קרוב לזה, אני גר בפלורנטין, במה שנקרא מציאה שלקח לי 5 חודשים למצוא..ואני יכול לגמרי להסתדר עם זה בלי להילחם על חיייי.
      ואגב יהונתן, איך לעזאזל נכנסת לדירה עם בעלי דירה כאלה???? פאקינג יש אנשים שהם חיות ולדעתי צריך לפרסם את השמות שלהם אם אפשר עם תמונות, גנבים.

    • גזענית נוספת, רק אל תארגני תהלוכות הפגנה נגד האשכנזים, אם כי זה צפוי (ל''ת)

      טאשייה , 18/07/09 12:06

  • 12.

    חבל יכולת לגור בדירה הרבה יותר טובה וזולה ברמת גן. (ל''ת)

    DAVID VILLA, 18/07/09 10:24

    • ר''ג לא זולה!!! רק טיפה זולה מגבעתיים (ל''ת)

      אחת שעוברת לנהריה לצערה, 18/07/09 21:55

  • 11.

    החזירות של בעלי הבתים בתל אביב שוברת שיאים

    ערן, 18/07/09 10:17

    בכל העולם מחירי הדירות לקנייה ולהשכרה ירדו בעשרות אחוזים (כולל בניו יורק) ורק בתל אביב הם עולים ועולים.
    ככל שהדירה המושכרת היא עלובה וישנה יותר כך החזירות של בעל הדירה גדולה יותר.

    • שמעת פעם על היצע וביקוש? לא מבסוט? תעבור לחיפה! (ל''ת)

      חיפאי, 18/07/09 11:20

      • חיפה? חס ושלום. עדיף כבר לגור בעזה... (ל''ת)

        גיא, 18/07/09 12:24

        • או חס ושלום בנתניה..... (ל''ת)

          tommf , 18/07/09 18:24

        • יפה מאוד! אז כדי לא לגור בעזה או בחיפה תפתח את הארנק ואל תצייץ

          ז''א שאתה מסכים לשלם מחירים כאלה, 18/07/09 23:44

          גם אני ועוד איזה מיליון איש רוצים לשכור בת''א. פלא שהמחירים קצת גבוהים?

    • בגלל שמונעים בניה

      ארי, 18/07/09 15:31

      כל הארגונים הכאלו ירוקים שמונעים בניה בתל אביב למען מטרות כל שהן הם אלו שגורמים למצב הזה. יש מי שמרוויח מכך זה לא במקרה שמהמצב קשה.

      • מה שאתה לא מבין זה שכל הדירות שיבנו מעתה בת''א יהיו דירות יוקרה.

        אסף, 18/07/09 17:06

        נראה לך שסטודנט או אזרח עם משכורת ממוצעת או מתחת לעשרים אלף(נטו לא ברוטו) בחודש יוכל לקנות אחת...

        כשחזירים יוכלו לעוף והגיהנום יקפא זה יקרה.

        ת''א הולכת להיות עיר של דירות שיוסיפו לקבלנים סיבות להעלות את מחירי הדירות החדשות תמידית.
        שהרי דירות היוקרה שיבנו שם ימכרו בעיקר לתושבי חוץ, כאלו שבמקרה הטוב ישעו באותה דירה שבוע עד שבועיים בשנה - אבל קנייתה תגדיל באופן פיקטיבי את הביקוש ותמשוך את המחיר ליתר הדירות עלפי מעלה.
        וכמובן שעם כל עליה במחירי הדירות, יעלה גם מחיר השכירות בהתאם.

        המצב קשה כי מתעקשים לבנות דירות יוקרה בלבד... בכל הערים ובעיקר בערים הגדולות ובמרכז - טוב שהאירגונים הירוקים נגד, אחרת היית היום משכיר דירה במחיר חודשי דרקוני ומופרך אפילו יותר מזה הנוכחי.

        לפחות תגיד להם תודה.

  • 10.

    גפן חשבתי שאתה גאה שאין לך אלוהים...

    Ehad Haam-Zionist , 18/07/09 10:15

    "וגם לימדה אותי מה שהייתי כבר צריך לדעת בגילי המתקדם: תגור באוהל דולף, אבל לא בדירה שלבעליה אין מוסר ואין אלוהים."

    • מה ענינו של גפן ואלוהיו לעיניניך ? (ל''ת)

      tommf , 18/07/09 10:30

      • אם לא שמתה לב הציטוט הוא של גפן לא שלי. (ל''ת)

        Ehad Haam-Zionist , 18/07/09 15:27

        • אגב אחד העם. כסופר דגול אתה בטח יודע כי שמת לב לא נכתב עם ה בסוף. (ל''ת)

          tommf , 18/07/09 18:23

  • 9.

    מה אתה בוכה? אתה וחבריך עזרתם לטפח את החזירים האלה כי נמנעתם מלכתוב

    רעמסס, 18/07/09 10:13

    עליהם כל עוד זה לא פגע בכם. אבל התנחם בכך שאתה לא לבד, אתה בחברה טובה של אמהות חד הוריות שנאלצות לפרנס 2-3 ילדים ממשכורות של 4500 שקל לחודש, וחס וחלילה אם יעברו את הסכום שמותר להן להרוויח כי אז לא יקבלו תמיכה מלשכת הרווחה של מזונות שבעליהן לא משלמים להם. זקנים ןנכים הנאלצים ''לחיות'' מ- 1800 שקל לחודש, וכל זאת למה- כי איך ישלמו פנסיה שמנה לאנשי הגם וגם, הגנרלים שחייבים, אבל חייבים לקבל את הפנסיה שלהם בנוסף על משכורות העתק שהם מקבלים מכל מיני ג'ובים. נראה אותך אדוני הסוציאליסט כותב על אנשים אלה העושקים את החלשים בלי בושה.

    • נכון מאוד

      אמנים לענייני פלשתינים, 18/07/09 12:14

      בעוד שאמנים בעולם הם מתנגדי המחברה המודרנית העושקת ומגני הרוח החופשית והצעירה, כאן האמנים עסוקים בלהתנגד לזכות הבסיסית לחיים בטוחים במדינתנו.
      כשהיו סיפורים איומים של צעירים על אכזריות משכיריהם ועליות המחירים המטורפות בעיר בשנים האחרונות, התעלמתם.
      ניצול בעלי ההון את העובדים הצעירים, בשכר נמוך ובאי קביעות ארוכת שנים (ניתן לפטר אדם עם ילדים מהיום למחר) שלא לדבר על עובדי הקבלן, עובר בשתיקה אצל הברנז'ה היוצרת כבר שנים.
      אתם כבר לא מייצגים אף אחד, אתם עלובים, מנסים להדמות כל כך לאירופה, אבל מצליחים רק לחשוב על הקפה שלכם מחר בבוקר, ואם יפגעו לכם בדמי הקפה, הנה סיבה אמיתית לכתיבת טור חוצב להבות.
      וששאר החברה תלך לעזאזל.

      • נגעת בלבי. יהונתן גפן, לתשומת לבך הדחופה, ולהצלת כבודך האבוד! (ל''ת)

        סוציו, 19/07/09 00:11

    • מי אלו בדיוק הוא וחבריו ? אוסף אמנים וכותבים הרוצים לשלם המון שכירות? (ל''ת)

      tommf , 18/07/09 18:22

  • 8.

    גפןכשרוני ומעניין לקרוא, למעט שכותב שמאלני, אז אני כמעט

    טאשייה , 18/07/09 09:55

    מקיאה...

  • 7.

    מי שגר בכרך שלא יתלונן על סנד'ביץ' מקולקל

    נילי, 18/07/09 09:49

    מה לעשות החיים הם לא בדיוק מה שהבטיחה לנו הילדה הכי יפה בגן גם היא כבר אלטה קאקרית

    • מה הקשר בין ההערה שלך לעניין הכתבה ועוד הציטוט משיריו ?

      tommf , 18/07/09 10:32

      מה לכתוב רק לשם זה שיראו אותך או תראי את עצמך על גבי האינטרנט ?

      • משל

        אביב, 18/07/09 13:09

        אני חושבת שהיא לא באמת התכוונה לסנדוויץ' אמיתי אלא לסמליות שלו....הסנדוויץ' המקולקל הם אותם גנבים או אנשים מלוכלכים. וכחלק מאופן ההתבטאות שלה היא גם השתמשה ב''אמנות'' של גפן, זאת לצורך המחשה. לא נראה לי שיש יותר מידי חשיפה אינטרנטית בסתם לכתוב תגובה.....

        • את הדו-משמעות הגלויה-נסתרת הבנתי....תודה על הביאור

          tommf , 18/07/09 18:21

          ועדין אין קשר בין המאמר לתגובה, ולא משנה כמה מליצית ונוטפת היא מוצגת.

  • 6.

    גפן תתנחם כשגרתי בישראל, הגעת למסקנה שהדת השלטת זה רוע. לא שפה זה שונה

    בנותבראון , 18/07/09 09:44

    אבל יש איזה שהוא הבדל.
    אולי שבישראל אתה מצפה לטוב והתחשבות מהסביבה וכשנתקל בההפך אתה בשוק, ופה אתה מצפה לרוע מהסביבה וכשנתקל בטוב אתה בשוק...

    • אחי יונתן, מה יש לך לחפש בת''א? בא אלינו לסן-פרנסיסקו על המים...

      פריסקו קיד., 18/07/09 12:23

      אתמול הלכתי למנהל בנין הדירות שאני גר בו,והסברתי לו שבגלל המצב הכלכלי ההכנסה שלי ירדה וביקשתי ממנו להוריד 250 דולר משכר הדירה החודשי שהוא 1425 דולר.

      הוא התקשר לבעלי הבנין (זוג יהודים מאוד נחמד) והם הסכימו להוריד בלי בעיות ועוד איחלו לי ''שבת שלום'' בעברית.

      אז יאללה.יונתן, בא אלינו. הבנין מלא בחבר'ה ישראלים נהדרים וכולנו נשמח לעזור לך.

  • 5.

    ליבי ליבי איתך , אבל ...

    מאירקה, 18/07/09 09:43

    יש להניח כי...התייחסותם של בעלי הדירה הנ'ל שונה בתכלית מהסיפור המסוגנן להפליא כאן, מה לעשות כל אחד מביט בעולם דרך משקפיו.
    ועוד הערה סובייקטיבית , מי שסובל כ'כ אינו מתמיד חמש שנים בדירה שכורה שאינה שלו ובאשר ל ''השפלה כאן'' תמיד אפשר לחיות ב ''גאווה אי-שם'' ואחרון חביב יש לצפות עם נסיון של חמישים דירות שחוש המציאות יהיה בהתאם.

  • 4.

    סופסוף נאמר בקול בעלי הדירות חזירים קמצנים נצלנים שיהיה להם לתרופות אמ (ל''ת)

    אאאא, 18/07/09 09:41

  • 3.

    תשמע, אני עדיין חוכך בדעתי גפן (כן, עוד גפן אחד בשבת)

    זיו_! , 18/07/09 09:35

    אני עדיין חוכך מה לענות לך.
    זה מדהים כמה רוע מרמור ועליבות גלומה באיש אחד.
    גרת בלפחות 50 דירות בכל רחבי הגלובוס ומכל העולם, רק פה העלו לך את שכר הדירה ככה בפראות.
    רק פה, עסק כלכלי הופך בפיך שוב לסימפטום שמייצג מחלה קשה, חוסר יכולת לפתור סכסוכים.
    תגיד גפן, מישהו חייב אותך לגור בת"א?
    מישהו הכריח אותך לשלם לאיש את שביקש?
    מה בעצם אתה רוצה מאיתנו?
    למען האמת, אני במקומך לא היית כותב את הדבר הזה. זה מוציא אותך, איך נגיד, לא חכם מדי ובלשון יותר עממית אהבל רציני למדי שלא לומר פקק גדול.
    בוא נראה אם הבנתי נכונה את הסיפור שלך.

    שכרת נכס,(נאחס בהגדרתך) נכס קלסטרופובי, עם מכשירי חשמל שעזבו בך כוויות מדרגה שלישית , כנראה בראש, על הנאחס הזה שלמת בהתחלה 900$ ועם המשך האושר מדירת הנאחס גם הסכמת לשלם על אותו נכס מניב 1600$

    מה אגיד לך גפן, באמת, יצאת טונה לגמרי ובלי ספק עדיף שתארוז שוב את מעט חפציץ,ספריך, הגיגך ושאר שטויותך ותחזור לניו יורק. שם השכירות זולה בטירוף, הדירות ענקיות בטירוף, בעלי הבתים לא באים להתפרנס משכירות אלא פשוט נשמות טובות שמלוות לאושיות כמוך את הדירות רק מתוך רצון לפתור סכסוכים בצורה נאותה.

    • זיו - אתה כנראה לא גר בשכירות...

      אחד, 18/07/09 10:04

      אם תקרא תבין שהוא סירב להעלאה.

      הדרך של יונתן גפן לכתוב היא דרך ציורית, כדרכו של סופר. אין מדובר פה בכתב טענות משפטי עם העובדות גרידא, אלא דווקא בסיפור מתובל..

      ולעניין השכירות... הבעיה היא באמת בעובדה שרבים חושבים שרק בתל אביב אפשר לחיות ולא מאמינים במרחק נסיעה ברכבת מהרצליה או מראשון... מחירי השכירות הם אכן שערוריתיים בהתחשב בשכר הממוצע במשק, אבל כל זמן שאנשים יסכימו לשלם, אנשים יציעו במחירים המטורפים האלה...

      ותמצא בעל בית טוב, יש גם כאלה...

      • למה אתה חושב שהבעיות הציוריות שלו מענינות אותנו (ל''ת)

        נראה לי שאתה שתול, 18/07/09 16:13

        • כי זו הסיבה שאנחנו קוראים את הטור שלו? (ל''ת)

          אחת, 22/08/09 19:14

    • תגובה יפה ולענין

      א.ג., 18/07/09 11:24

      גפן משורר. הוא טרם שמע על ההיצע והביקוש. אולי תואיל להסביר לי מה זה ''פקק'' ומה זה ''טונה''?

    • מה יהונתן רוצה

      כץ, 18/07/09 12:07

      גם אני לא הבנתי מהכתבה,מה רצה גפן להראות.האם תיאור משא ומתן שיגרתי בין בעל דירה לשוכר,מצביע על איזה מוסר השכל. מה הסיפור פה,מה גפן רצה להביע,האם המוטו של הסיפור שכל בעלי הדירות חזירים.אם זו מסקנתו,אזי,זו שליפה רדודה שלא מתאימה לו.

  • 2.

    שינית את שמך ליהוד? (ל''ת)

    יהודנתן, 18/07/09 09:26

  • 1.

    לעניין המיזוג

    דורון, 18/07/09 09:25

    אתה אולי לא מודע לכך, אבל מזגנים לא צורכים מים. המים שנוטפים מהם הם תוצאה של התעבות הלחות באויר.

    • תמיד יהיה זה שיאיר על הפיסיקה או הכימיה מאחורי הכתבה. (ל''ת)

      tommf , 18/07/09 10:30

    • דורון, הוצאת את גפן אהבל! (ל''ת)

      :-), 18/07/09 21:08

    • כן, אבל הסופו של דבר, חכם, יוצאים מים, כן? (ל''ת)

      אוף, 19/07/09 03:21

    • כשהמזגן לא עובד, מתקלחים יותר. כ''כ קשה להבין? (ל''ת)

      ישי, 19/07/09 03:44