• 40.

    הרבה "פטריוטיים ליכודניקים" חיים בחו"ל לכן גזית התעורר (ל''ת)

    ALOS , 15/07/09 05:56

  • 39.

    I would vote

    Amir, 14/07/09 18:30

    Even tiny banana-republics have absentee voting programs. Israel is in the minority in its present format.

    Given the right to vote at embassies/consulates, many people like me would gladly excercise their Democratic duty.

  • 38.

    קשקוש מקושקש. אסור לתת לי זכות בחירה!

    אורן - חול, 14/07/09 17:15

    אני בוגר צהל בדרגת סרן, עבדתי בכוחות הבטחון כל חיי הבוגרים בארץ ואני היום חי בחול.
    אין לי שום זכות להצביע למדינה שאינני תושב בה ושאינני משלם מיסים בה ושהכי חשוב- אינני נאלץ לחיות עם תוצאות הבחירות האלו!.

    • To captain Oren

      lieutenant Dan, 14/07/09 17:57

      If you feel that you shouldn't vote, by all means, be my guest, but I cannot recall you ever being appointed to speak
      on my behalf

      Whether or not I shall make use of my right to vote is my own bloody business, but the kind of fascist crud I am reading here makes me sick. You know what, take your vote, and shove it where the sun don't shine

    • ואני לתומי חשבתי שישראל היא מדינת לאום לבני העם היהודי החפצים בכך.....

      Ehad Haam-Zionist, 14/07/09 21:32

      ובוודאי של כל אזרחי ישראל.....

  • 37.

    Why not? If this is good for the Jews, let’s do it!!

    Steven, 14/07/09 16:40

    !!I vote for Bibi anyways

  • 36.

    זכות הצבעה רק למי שמשלם מיסים למדינה ומשרת בצבא

    אלון, 14/07/09 13:46

    הנושא העיקרי בבחירות הוא כיצד יחולק תקציב המדינה.
    נראה לי לא ראוי שמי שאינו משלם מיסים יקבע מה לעשות בכסף של אחרים.

    • כרבע מהמפרנסים פטורים מתשלום מס הכנסה - בשל הפרוגרסיביות.

      גור ארי-אל, 14/07/09 15:20

      כשליש אינם משרתים בצבא - מיעוטים ,נשים עם תרוצים וסיבות וחרדים .
      האם אתה מציע לשלול מהם את זכות ההצבעה ?
      אגב ,פתח מילוא עבורך:כולם משלמים מע''ם שכידוע אף הוא מס.
      אז אולי בכל אופן...

  • 35.

    רוב היורדים ימנים מובהקים! (ל''ת)

    אילן, 14/07/09 13:41

    • אתה בטוח ? רוב הימנים יורדים מובהקים ?

      גור ארי-אל, 14/07/09 15:22

      אם כן, זו תעודת עניות לימין.

  • 34.

    נסיון שמאלני פאתטי להתמודד עם הדמוגרפיה.

    רון הכחול, 14/07/09 13:39

    אחרי שבמשך שנים השמאל התנגד למתן זכות בחירה ליורדים, פתאום שינה השמאל את דעתו. מה קרה?

    במגזר היהודי, רוב הילדים נולדים למשפחות דתיות או מסורתיות. בכיתה א', למעלה ממחצית הילדים היהודים לומדים במסגרות דתיות.
    רוב המהגרים מישראל הם צעירים חילונים מצביעי מרכז ושמאל. מחזורים שלמים של בתי ספר יוקרתיים במרכז הארץ מפוזרים בין ניו יורק, ברלין ולונדון.

    רוב האוכלוסיה המבוגרת, היוצאת בהדרגה ממעגל הבוחרים, מצביעה למפלגת העבודה.

    השמאל נמצא, אם כן, בדעיכה דמוגרפית מהירה. מה עושים? מציעים זכות בחירה ליורדים, ובמקביל מנסים לאזרח עובדים זרים מאפריקה בתירוצים שונים ומשונים.
    כל כך פאתטי.

  • 33.

    בלבול מוח

    nosnikta , 14/07/09 13:36

    במדינה שבה אין קשר בין האזרחות לשבות (הרי כל מי שיהודי זכאי לאזרחות) הקניית זכות בחירה לתושבי חו"ל תיצור כאן מדינה שאינה נשלטת על ידי תושביה.
    גזית מציע להנציח את תרבות הגולה. ישבו יהודים באירופה ואמריקה וייקעו לנו סדרי שלטון? איזה מין רעיון מטופש זה?
    דמוקרטיה היא שלטון העם על עצמו, מתוך הנחה שלאדם יש זכות להשפיע על גורלו. הקניית זכות הצבעה לתושבי חו"ל תפקיר את גורל העם בישראל להשפעתם של גולים.
    אני לא הייתי רוצה שתושב אמריקאי, שלא משלם שקל למס הכנסה, ייקבע לי מה יהיה שיעור המס שלי בשנה הבאה.

  • 32.

    ליבי במזרח ואני במערב

    יהודה הלוי, 14/07/09 13:16

    כאדם ששהה 7 שנים בחו''ל, אני לא מצדיק מתן זכות הצבעה לאלה שחיים שם. נכון שבתקופה ההיא היה אכפת לי מה קורה בישראל הרבה יותר ממה שבמדינה שבה חייתי, אבל מה שרואים מכאן, לא רואים משם.

  • 31.

    שלמה גזית מי שרוצה להצביע שיטרח ויגיע לארץ ביום הבחירות (ל''ת)

    גיל, 14/07/09 12:41

  • 30.

    רק מי ששרת בצה"ל ונמצא בחו"ל זכאי לבחור בחו"ל. (ל''ת)

    chaimgal , 14/07/09 12:16

  • 29.

    Yes to vot , anywhere

    Mem, 14/07/09 11:56

    it would be fair and it will show full cut of our political views - Majority to the C/Right

  • 28.

    הצעה מזיקה

    ישראלי, 14/07/09 11:51

    המטרה ברורה, וגזענית: הורדת כוחם של המצביעים הערבים.
    במדרון החלקלק אפשר להוסיף עוד תחנה: מתן אזרחות אוטומטית לכל יהודי.
    ואז ניתן יהיה לסיים סוף סוף את הויכוח על השאלה אם ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית: היא תהיה יהודית אבל לא דמוקרטית ולא מדינה.

    • לא הבנתי... אזרחים ערבים שגרים בחו"ל יוכלו עדיין להצביע

      פנדה , 14/07/09 14:10

      איפה הגזענות פה?

      ולגבי ה"מדרון החלקלק" - האם חוק השבות הוא גזעני? האם ישראל היא מדינת היהודים או מדינת כל אזרחיה?

      אגב, ה"ויכוח" על יהודית-דמוקרטית קיים רק בשוליים הקיצוניים של המפה הפוליטית. גם מימין וגם משמאל מסכימים שאין סתירה בין הדברים, שהיהדות היא דמוקרטית מטבעה, ומדינות לאום רבות אחרות הן דמוקרטיות.

  • 27.

    הצעה לא דמוקרטית, בהמשך לשאר נסיונותיו של ביבי לשרוד בשלטון

    רפי, 14/07/09 11:41

    אם נוסיף את ההצעה הזו לחוק מופז ולחוק לפיו אי-אמון יעבור רק ברוב של 65 ח''כים, כפי שמוצע, אין מנוס ממסקנה אחת:

    ביבי וליברמן מעוותים את כללי המשחק הדמוקרטיים למען השרדותם האישית.

    בסופו של דבר כל אלה לא יעזרו להם והציבור ימאס בהם תוך זמן קצר.

    • אז ארה"ב מדינה לא דמוקרטית... כי שם זה בדיוק ככה

      פנדה , 14/07/09 14:29

      אף אחד לא העלה חוק ברוח הזאת להצבעה, לכל היותר יש כאן בלון ניסוי שגזית מפריח (לא בהצלחה מרובה בינתיים).

      אנחנו עדיין לא מרגישים את הדמוגרפיה על בשרנו, אבל כדאי להתכונן - מספיק שהערבים היו יוצאים כולם להצביע ומאחדים כוחות למפלגה מפולגת אחת, הם היו היום בקואליציה... ולמה אנחנו צריכים את הסחטנות החרדית שגם היא רק הולכת ומתגברת (שוב, הדמוגרפיה)?

      ייתכן שההצעה הזאת תבוא כדי להציל את ישראל מאזרחיה האנטי ישראליים, שבחוכמתינו-כי-לא-רבה גידלנו כאן.

      • שם אין גיוס חובה ומי שהולך לצבא עושה זאת מרצון ותמורת שכר

        רפי, 14/07/09 15:28

        פה יש צבא שלמרות אחוזי ההשתמטות הוא עדיין צבא העם ולא ייתכן שיורדים שחיים טוב בחו''ל וילדיהם אינם בסכנה יוכלו לתת דרור לדיעותיהם הימניות קיצוניות על חשבוננו

  • 26.

    ''הנפולת''

    מוקי, 14/07/09 11:32

    מי שבחר לחיות בחו''ל מה שקרוי ''נפולת נמושות'' זו בחירתו---ואין להם שום זכות לקבוע עבור אלה שחיים בארץ.
    הם חיים ''שם'' ולא יגידו לי לשמור על הארץ בשבילם,שכאשר תבער הקרקע לרגליהם,יהיה להם לאן ,לברוח''.
    יחיו שם ולא יקבעו עבורי [ידוע גם שרבים בהם ימניים--אבל להשתתף בנטל ''שאחרים יעשו''.

    • זה כל כך פאסה, עניין היורדים והנפולת

      פנדה , 14/07/09 14:24

      היום העולם הוא גלובלי, ישראלים רבים נוסעים לכמה שנים לשליחות ואז חוזרים, וגם אלה שלא חוזרים יכולים לקיים זיקה מלאה לארץ ולהישאר נאמנים לה.

  • 25.

    זכות בחירה לישראלים במתגוררים בחו"ל

    אילנה פורטנוי , 14/07/09 11:23

    כישראלית, גם אזרחית דנמרק, החיה ונושמת את כל מה שקורה בישראל, פעילה בארגונים לטובת ישראל, חברה ופעילה ב"רדיו שלום" בדנמרק, אני חושבת שזו טעות להעניק זכות בחירה למי שלא חי בישראל. למי שמתגורר בחו"ל אין זכות לקבוע איזו ממשלה תכהן וכל הכרוך בכך. או לקבוע כל דבר אחר בישראל.להצביע ולשבת רחוק ולא להרגיש את התוצאות? לטובה או לרעה? טעות.אפשר לתמוך בכל מיני דרכים אחרות.

    • מסכים איתך

      ישראלי חו''ל, 14/07/09 12:15

      למרות שישראל היא הלב שלי איזו זכות יש לי להצביע לה? זה לא הוגן

  • 24.

    זכות הצבעה רק למסיימי שירות צבאי או לאומי

    אביץ, 14/07/09 11:14

    גישתו של גזית מאפיינת את החלמאות הישראלית הנפוצה,זו המקנה זכויות חינם לכל המעוניין גם לאלה שברחו משירות וערקו למדינות אחרות.
    ההשוואה שעושה גזית עם הנוהג במדינות רגילות מעידה על חשיבה מאובנת ומתרפסת. אין הרבה מדינות שעתידן מאויים ובלתי ידוע כישראל ומקנות זכויות הצבעה ללא כל תמורה, אנו נאבקים על קיומנו וגזית כנראה טרם הפנים מציאות זו. עפ''י כל הגיון ושיקול דעת יש לכלול בפנקס הבוןחרים אך ורק כל מי שמילא חובתו הלאומית בשירות צבאי או לאומי וסיים בציון עובר. אין שום סיבה להעניק זכות זו למי שבחר שלא לשרת את המדינה וברח לחו''ל, רק למי ששירת יש מינימום ידע ואחריות אוביקטיביים יחסית כדי שיוכל להצביע בעד טובת המדינה. אלא ששונאי ישראל מתוך צביעות ובורות גם יחד יפצחו בקרקור על גזענות כביכול שיש בדרישה שציינתי ואין לך הבל וכזב גדול מזה. זכות השירות שמורה לכל אחד ללא הבדל דת גזע ומין.

  • 23.

    ישלחו את ילדינו למלחמות בזמן שילדיהם לומדים בקולג'

    שימי, 14/07/09 10:53

    לא נשמע לי כמו דיל טוב, שלמה. מצטער

  • 22.

    מסכים עם כל מילה

    פנדה , 14/07/09 10:50

    המגוחך הוא שאפילו אנשים שנמצאים בשליחות של שנה-שנתיים לא יכולים להצביע בשגרירות.

    לדעתי צריך לאפשר לכל יהודי ציוני לקבל אזרחות גם בלי לעלות (עם דגש על ציוני - שיעבור מבחן, ועדה וכו), ולכל אזרח להצביע גם אם הוא חי בחו"ל. זה גם הפתרון ל"בעיה הדמוגרפית" - תמיד יהיו יותר יהודים בעולם מאשר ערבים אזרחי ישראל.

    צריך לראות את ישראל כמרכז הלאומי של היהודים בעולם, ולא כעוד מדינה שיהודים מטורפים בחרו להקים להם, כפי שיהודים רבים בעולם רואים אותנו. חייבים לחזק את הקשר בין יהדות הגולה לישראל, וזו אחת הדרכים לכך.

  • 21.

    שלמה ,החלטת להקים עליך את כל הימין?

    גור ארי-אל, 14/07/09 10:36

    נראה לך שהם יתנו יד להעברת החוק הצודק הזה ?

    • הימין תמיד "זמם" להעביר חוק כזה

      פנדה , 14/07/09 13:34

      על פי סקרים, רוב היורדים (בניגוד לרוב היהודים) הם תומכי ליכוד וימינה.

      • פנדה ,אני נוטה להסכים אתך ,שמא תסביר לי אם כן מדוע ישנן כל כך הרבה

        גור ארי-אל, 14/07/09 14:29

        תגובות ימין האומרות ההיפך .
        למעשה ,התגובה שלך היא הראשונה שמפריכה את אותן תגובות .

  • 20.

    בעד זכות הצבעה, ואפילו הבחרות לכנסת... אבל:

    רפניל , 14/07/09 10:18

    זכות הצבעה לישראלים היא רק שאלה אחת הקשורה בישראלים לא מעטים, אשר חיים בחו"ל תקופות ארוכות מאוד ברציפות. צריך לטפל במכלול כולו ולא רק בשאלת זכות ההצבעה.
    זכות הצבעה נגזרת מהיותו של הישראלי אזרח המדינה. השאלה הראשונה הנשאלת בהקשר לכך היא האם אנו עדיין רוצים לראות בישראלי החי בחו"ל 30 או ארבעים שנה, אזרח המדינה לכלכ דבר? - תשובתי: בהחלט לא!
    לכן, בראש וראשונה יש להגדיר מתי פוקעת אזרחותו של אזרח שהיגר מהמדינה ואינו חוזר אליה במשך שנים רבות. הגבול המירבי הנראה לי הוא 25 שנים (מחצית היובל). שאלה נוספת הנגזרת מכך היא מה יהיה גורלו אם איבד את האזרחות, ומסיבות השמורות עימו, החליט לאחר מכן, בכל זאת לחזור? לדעתי: יש להפעיל לגביו את חוק השבות, על תנאי, שיתגורר בארץ לפחות חמש שנים ברציפות לאחר חזרתו.
    אזרחים ישראלים, יוכלו להצביע במוסדות הרישמיים של המדינה בחו"ל - שגרירוןת, קונסוליה או נספחות, בתנאי שלהם דרכון תקף.
    איני חושש מרמאויות. יש להניח שמספרי המצביעים לא יהיו כאלה, שנציגות רשמית של המדינה, הנערכת לכך מבעוד זמן, אינה יכולה להתמודד עימם. על תקינות התהליכים ישגיח מבקר המדינה, בשיטה שתגובש על ידו למטרה זו.
    אין לקשור את שאלת זכות ההצבעה לשאלת דעתם הפוליטית של המצביעים, תהיה זו אשר תהיה. הזכות להצביע הוא זכות אזרח יסודית, וכל עוד לא נשללה האזרחות אין למנוע אותה מאיש.
    השאלה מי זכאי לקבל אזרחות ובאילו תנאים, באילו תנאים ראוי לשלול אזרחות, או להגבילה וכו' היא שאלה נפרדת ויש לדון בה בגמסגרת אחרת. הדיון הנוכחי מתיחס למי שמחזיק באזרחות ישראלית שבתוקף.
    ועוד הערה אחת: יתכן שסינטטית נימצאים בחו"ל אזרחי ישראל שמספר המתאים עפ"י קנה המידה לציר של הבחירות האחרונות ל- 10 מנדטים לערך. בפועל, לא כולם יוכלו להפצביע על פי האמור לעיל ולא כולם שזכאים לכך ילכו להצביע כפי שקורה גם בארץ. כך או כך, אם יתווספו למאגר המצביעים מאות אלפים נוספים (במקרה הטוב), יהיה המדד לציר שונה וההשפעה תתרסן, גם אם יש לרבים מהשוהים בחו"ל אותה נטייה פולטית. גם שיקול זה אינו חשוב; חשוב לאפשר לאזרחים הרוצים בכך לממש את זכותם להצביע.
    שאלה אחרת תהיה האם לאפשר להם גם להיבחר? ובכן, אני בעד, ובלבד שיתחייבו לחזור לארץ אם יבחרו ולחיות בה כל עוד הם מכהנים בתפקיד ח"כ ולפחות קדנציה אחת נוספת לאחר מכן.

  • 19.

    אני גר במזרח חדש בניו זילנד

    אליהו שמש, 14/07/09 10:15

    ציטוט: ''אזרחים השוהים בחו''ל חייבים להיכנס ארצה או לעזבה רק על סמך דרכונם הישראלי '' זלידיעתך מר גזית, בתור ישראלי השוהה בחו''ל, אין לי שום אפשרות לבטר על האזרחות הישראלית מאחר ולא אוכל להכניס לביקור בארץ! זו , אגב, הסיבה מדוע הישראלים שגרים בחו''ל לא ויתרו על אזרחותם הישראלית. למרות שעזבנו את הארץ לפני 4 שנים ויש לנו אזרחות נוספת, בני בן ה-17 אינו יכול לבקר בארץ מחשש שיעצר על נפקדות מצהל. מדוע? .... עזבנו את הארץ עוד כשהיה ילד בן 13. אני חייב להגיש בקשה לדחיית שרות הצבאי. אני בכלל לא רוצה לדחות , אלא לבטל ולא ניתנה לי האפשרות! בדיוק כמו שלא ניתן לוותר על האזרחות. סיפור נוסף: לחברים שלנו , שנמצים כאן כבר יותר מ-12 שנים. נולדו להם 2 ילדים והם היו חייבים להוציא דרכון ישראלי על מנת שיוכלו להכנס לישששראל. בגיל 17 , הם יהיו חייבים לבקש דחיית שרות מצה''ל. בירוקרטיה דפוקה לשמה! ישראלים שנמצאים בחו''ל מרצונם, ישראל צריכה להוציא אותם מהסטיסטיקה של ישראלים הגרים בחו''ל. הם גם לא צריכים להצביע. איזה זכות יש לי לקבוע מי הממשלה שתהייה בישראל , כאשר אני עצמי גר בחו''ל?!.... רק ישראלים שגרים בארץ זו חובתם לבחור ולהחליט מי יעלה לשילטון! תקראו את תגובה מספר , 3, 1, 8 ו-7

    • אתה כן יכול לוותר על אזרחותך.

      רון האוסטרלי, 14/07/09 13:34

      חפש באתר משרד הפנים על ארל''י (אי רצון להיות ישראלי).

    • אל תדאג, יש הרבה מאוד ישראלים שגרים בארץ, והם גרועים יותר ממך

      פנדה , 14/07/09 13:37

      גם הם רוצים להשתמט מהשירות הצבאי, גם הם לא ששים ללכת להצביע, גם הם אדישים לכל מה שקורה כאן... אבל הם עדיין ישראלים, מה לעשות. אולי צריך לאפשר למי שיש לו דרכון נוסף לוותר על האזרחות הישראלית - על כל מה שמשתמע מכך, אבל אז תצטרך להוציא ויזה וכו'.

  • 18.

    את כל זה אפשר היה לכתוב בארבעה משפטים בלבד. (ל''ת)

    מירי, 14/07/09 10:11

  • 17.

    כבר שנים שאני אומרת זאת

    רחל, 14/07/09 10:09

    אני גרה בחו''ל אבל מעולם לא איבדתי את זיקתי ואהבתי לישראל. לכל הישראלים שחושבים שלנו אין זכות בחירה שיחשבו על מספר דברים:
    א. אכן אנו מחיובים להיכנס ארצה ולצאת ממנה עם דרכון ישראלי.
    ב. אני ורוב הישראלים בחו''ל מגיעים ארצה לפחות פעם בשנה ובדר''כ אף יותר. אנו התיירים בארץ.בשעה שהישראלים מטיילים בחו''ל אני מטיילת בארץ עם משפחתי כך שאת מיטב כספי אני תורמת לפיתוח התיירות בארץ!!!
    ג. הישראלים בחו''ל, ואני מדברת באופן אישי,אלה הם שעוסקים בהסברה יומיומית. בימי מלחמה בארץ אני באופן אישי דואגת להפיץ כאן את מה שהמדיה במערב אירופה איננה עושה.
    אנו הישראלים אומרים שהעולם כולו נגדנו, בלי ישראלים ויהודים בעולם המצב היה הרבה יותר גרוע.
    ד. גם אם בחרתי לגור בחו''ל מסיבות שונות עדיין הבית שלי הוא ישראל, עדיין איכפת לי יותר מה קורה בארץ ממה שקורה במדינה בה אני חיה וחושבת שיש לי זכות בחירה. אני באמת לא חושבת שהישראלי שגר בארץ אוהב את המדינה יותר ממני.

  • 16.

    לא מסכים.

    (איציק) , 14/07/09 10:06

    מי שלא חי במדינת ישראל,מי שלא משתתף בנטל המיסים,מי שלא תורם לביטחון המדינה ע"י גיוס לצה"ל-לא הוגן שיחליט לגבי מי שמנהל לנו את החיים כאן...פשוט מאוד!

  • 15.

    With the internet, KAROV LA AIN VE KAROV LA LEV

    eli, 14/07/09 09:57

    Mr Gazit ,is this article directed to group of people that can change the current situation ? or another articel which is going to be forgotten tomorrow.
    This right will be given to Israelis abroad only when the demografic situation will be crutial.
    Then it may be a little late becouse the next generation of the israelis abroad are no more israelis.
    thank you

  • 14.

    אני טוען זאת זה שנים.יתרה מזאת. צריך לתת אזרחות ישראלית [הכנסו]

    שמואל כהן, 14/07/09 09:50

    צריך לתת אזרחות ישראלית לכל יהודי תושב התפוצות אשר זכאי לקבלה מכח חוק השבות. גם אם לא יבקר בארץ [כספו כן מבוקש ו''מבקר'' בארץ]. נשיג בזאת כמה יתרונות חשובים. 1. זיקתו לארץ תגבר והוא יטרח כן לבקר בארץ שהוא אזרח שלה ויש לו זכות הצבעה בה.2. אחוז היהודים בכנסת יגדל וחלק גדול מה''בעיה הדמוגרפית'' יצטמצם.
    3. יש על ישראל לקחת חלק גדול ואחריות גדולה יותר ביחס לחינוך היהודי בעולם אשר מטעמי עלויות כספיות נמנע מילדים יהודים רבים אשר בהיעדרו הם נדחפים ממש להתבוללות.

  • 13.

    זכות הצבעה - רק לישראלים תושבי ישראל

    ארז, 14/07/09 09:46

    ישראלים החיים בחו''ל למשך תקופה ארוכה (ואינם נמצאים שם בשליחות מטעם המדינה, כמובן) אינם זכאים להצביע בבחירות בארץ, ולקבוע את עתידם של אלה החיים כאן. יתרה מזאת, גם מי שחוזר לארץ צריך לשהות כאן תקופה מסויימת (בין חצי שנה לשנה) בטרם יקבל זכות בחירה - ולו מן הטעם שעליו לשוב ולהתערות בחיי הארץ ובהלכי הרוח בה.

  • 12.

    שיצביע רק מי שמשלם מסים

    אזרח, 14/07/09 09:34

    מי שתורם - מצביע.
    מי שאוכל חינם או לא משקיע שקל בארץ - אין שום סיבה לתת זכות בחירה.

    • אזרח יקר

      אורן, 14/07/09 10:13

      אני תורם לארץ עשרות אלפי יורו בשנה כשאני מגיע ארצה פעמיים בשנה עם אשתי ושלושת ילדי. תמיד באל על, תמיד שוכר רכב ורוב הזמן שוהה בבתי מלון. לא, לא כי אני עשיר אלא כי אנו לא מטיילים בעולם אלא רק בישראל.
      אני תורם מכספי לארגונים בארץ וללב''י. אין לי ספק כמעט שאתה ראית יותר מדינות באירופה מאשר אני הגר בבלגיה.

    • חחח הלוואי ואפשר היה לעשות את זה...

      פנדה , 14/07/09 10:52

      הרבה מאוד טפילים לא היו מצביעים והבעיה הדמוגרפית נעלמת כלא הייתה... בארה"ב בעבר רק מי שהיה בעל נכסים היה יכול להצביע.

    • ורצוי גם ששרת בצה"ל (ל''ת)

      chaimgal , 14/07/09 12:17

  • 11.

    בעד לתת אזרחות אוטומטית, לכל יהודי בכל מקום בעולם

    אברי, 14/07/09 09:24

    ובלבד שישלם מס חברות של 1000 דולר בשנה.
    ואז לספח גם את יהודה ושומרון ולתת אזרחות ישראלית לכל הפלסטינים.

    לחילופין אפשר להסתפק לעשות קונפנרדציה עם ירדן, שבה הפלסטינים יקבלו תעודת זהות ירדן ויצביעו לפרלמנט בעמאן, תוך המשך שליטה ישראלת על יו''ש.

    • לשם מה? מה יעשו בה המקבלים שם אם לא יבואו לכאן?

      רפניל , 14/07/09 10:22

      אין הצדקה להעניק אזרחות רק לשם מתן אפשרות הצבעה. מי שיש לו אזרחות - זו כבר "אופרה אחרת", כל עוד הוא אזרח; זו זכותו!! וזכות זו יש לכבד.

    • אתה מייצג את עמדות הימין ההזוי השואף למדינה דו-לאומית

      רפי, 14/07/09 11:47

      רק היפרדות מוחלטת מהפלסטינים שישלטו על עצמם תאפשר את המשך קיומה של ישראל כמדינה יהודית

      • תקרא עוד פעם...

        פנדה , 14/07/09 14:25

        הפלסטינים יקבלו אזרחות ירדנית - זו לא תהיה מדינה דו-לאומית...

        • תקרא אתה עוד פעם (ל''ת)

          רפי, 14/07/09 23:09

        • תקרא אתה עוד פעם

          רפי, 14/07/09 23:09

          הוא אומר במפורש לתת אזרחות ישראלית לכל הפלסטינים אחרי סיפוח השטחים

  • 10.

    כישראלי החי בארה''ב שנים רבות

    איזי תורן, 14/07/09 09:18

    גם אם יתנו לאזרחי ישראל כאן זכות בחירה מעטים ילכו לבחור ודור ההמשך חוץ משברי אחוז המשתתפים בפעילות תנועות הנוער מאבד את הזיקה לישראל במיוחד כשדור הסבא והסבתא עוברים מן העולם.

    הפרק הישראלי הופך להיות זכרון בהסטוריה ולמאות אלפי הישראלים לשעבר בארה''ב ישראל חדלה להיות עניין מרכזי.
    ישראל טובה למי שחי בה ולמי שנופל עכשיו בגלל המצב הכלכלי ורוצה לחזור רק לא ברור לי לאן כי גם המשק בישראל אינו מסוגל לתת פתרונות כלכליים למתקשים.
    ישראל טובה מאוד ומעט האידיאליסטים שממשיכים לראות בה חלום רק שהם כמה מאות או אלפים ורובם בכלל דתיים שנולדו באמריקה.

  • 9.

    citizenships

    kadosh, 14/07/09 09:11

    The issue is the citizenship rights, either one has the right to vote,to pay VAT when visiting Isarel and to send his kids to the Army,if he is an Isareli or he is out of all his rights as citizen, the law should be equal to all, at the moment there are Isarelis outside Israel who feel that they left with their duties without their rights. I agree with Gazit ,it seems that he is seeking justice.

  • 8.

    מה פתאום שמישהו שלא חי פה יחליט לגבי הילדים שלי (ל''ת)

    טוני סופרנוס, 14/07/09 08:52

    • כלומר, אתה מעדיף שלאלה החוגגים על הגגות כשנופלים סקאדים וקסאמים

      גר בחו''ל, 14/07/09 12:33

      יהיה משקל רב יותר בכל מה שקשור לעתיד ילדיך.

  • 7.

    דווקא להיפך: יש לבטל זכות בחירה לישראלים בעלי הדרכונים הכפולים

    כבשהפועה , 14/07/09 08:32

    האינטרסים של בעלי הדרכונים הכפולים, לא כל-שכן של אלו השוהים במשך שנים בחו"ל-שונים משל רובנו. גזית מציע לשתפם בבחירות רק בגלל רצונו לחזק את השמאל המדובלל במצביעי אובמה מקרב היורדים. זה הכל.

    • סקרים שעשה הליכוד הראו שכוחו גדול מאוד בקרב יורדים בארה"ב

      פנדה , 14/07/09 10:57

      באובאמה בחרו היהודים, לא היורדים. לדעתי גם את היהודים צריך לצרף לישראל, אבל לא לפני שיהפכו אותם לציוניים. מספיק מבחן פשוט ותשלום עמלה סמלית כדי לסנן החוצה את שונאי ישראל ולהוסיף למצבת האזרחים עוד כמה אלפי ציונים.

      • ישנו מבחן פשוט יותר ממה שאתה מציע.

        כבשהפועה , 14/07/09 11:35

        הנכונות לשלם עלות של כרטיס טיסה לארץ על-מנת להשתתף בבחירות. לשם כך, לא צריך לשנות שום חוק.

        • לא הבנת אותי - יש כאן שני נושאים

          פנדה , 14/07/09 13:48

          1. הצבעה של אזרחים הגרים בחו"ל - במקרה הזה אני לא רואה סיבה למה לטרטר אזרח שנמצא בשליחות מטעם העבודה, לקנות כרטיס טיסה דווקא ביום הבחירות. אפשר כמו כל שאר המדינות הנאורות לתת לו להצביע בשגרירות (אפילו זה טרטור אם הוא גר רחוק משגרירות או נציגות).

          2. מתן אזרחות ליהודים בחו"ל - אם יהודי הצליח להקים משפחה ולהתבסס בחו"ל, אני לא רואה סיבה שיעקור ממקומו ויגיע לארץ רק בשביל לקבל אזרחות, אבל זו דעה יותר רדיקלית, אני יודע. לא צריך עדיין להחיל דבר כזה, אבל כדאי לשמור את זה באופציה למקרה שתעלה שוב הבעיה הדמוגרפית.

    • אינני מסכים אתך

      ישראלי מיאמי, 14/07/09 12:22

      אני חי במיאי 43 שנה . מבקר בארץ פעמים רבות. למרות שיש לי דרכון כםול לעולם לא ניכנסתי לישראל עם פספורט זר ..ולמגיב שטען שכל הישראלים תמכו באובמה טעות בידך. אני תמיד הצבעתי למי שחשבתי שהוא טוב לישראל

  • 6.

    גזית הערמומי מנסה לדחוף לנו את ''זכות השיבה'' בדלת האחורית

    י, 14/07/09 08:32

    השלב הבא יהיה להגדיר את הפלסטינאים בחול כ''ישראלים הגרים מעבר לים'' כלשונו של גזית.

    • מה זה קשור לזכות השיבה?

      פנדה , 14/07/09 13:49

      אזרח שגר בחו"ל הוא אזרח גם אם הוא ערבי. אני לא חושב שמספר היורדים הערבים (שהם אזרחים, יש המון פלסטינים שגרים בחו"ל אבל אין להם אזרחות) הוא מספיק משמעותי בשביל ליצור כאן "זכות שיבה".

  • 5.

    ישראלים הנימצאים שנים רבות בחו"ל, לא ולא. כנסו...

    motle1010 , 14/07/09 08:08

    עם כל הערכתי לשלמה גזית הוא טועה בגדול !
    בלוס אנג'לס לבדה כ-5 מליון ישראלים. מאות אלפים נוספים בכל רחבי ארה"ב. אם מתירים להם להצביע , אז חייבים להתיר גם לישראלים הנמצאים בכל ארצות תבל. המבצע הלוגסטי להציב קלפיות בכל העולם , לבדוק זכאות, זיופים וכד' יעלה מליוני דולרים.

    מי שניתק עצמו מהחיים בארץ לשנים רבות , עם כל הכבוד שיסתפק בהבעת דעות לאקטואליה, טוקבקים ומכתבים לעתונות,ילך למופעי בידור ותרבות ישראליים שמתקיימים בהמוניהם בחו"ל, ושימשיך להרגיש ישראלי המשקיף מהצד ולא ישפיע או עלול להכריע את הכף לכאן או לכאן בבחירות.

    אני בעד הכרה בזכות הצבעה לישראלים בחו"ל הנימצאים שם לתקופות קצרות(ניתן להגבילן), ונירשמים בקונסוליות מיד עם הגיעם כולל כתובתם הזמנית, כך שניתן יהיה לאתרם בהודעה רגילה לבוחר בחו"ל והרישום יהווה הוכחה לתקופת שהותם.
    או אז, יש לנהוג בהם כפי שנוהגים בעובדי שגרירויות ושליחי המדינה בתפקיד רשמי שמצביעים בקוסוליות במעטפות כפולות. כך יחסכו מליוני שקלים והצדק גם יראה וגם יעשה. מוטי
    .

    • 5 מיליון ישראלים בלוס אנג'לס ???

      בני, 14/07/09 09:11

      מה עישנת ?
      יש 5 מיליון יהודים בכל ארה''ב, אולי 6, וחצי מיליון ישראלים (כולל גויים) בארה''ב.
      לא לשכוח שחלק לא מבוטל מהיורדים הם עולים חדשים לשעבר שבקושי חיו כאן כמה שנים וחזרו הביתה.

      • סליחה 1/2 מליון ישראלים בלןס אנג'לס . טעות במשיכת קולמוס (ל''ת)

        motle1010 , 14/07/09 10:06

      • לבני,אני לא מעשן.תודה על התיקון אך לא חוזר בי מהעובדות (ל''ת)

        motle1010 , 14/07/09 10:11

      • נא לא לשכוח שהם חיים במדינה שמשלמת לנו הרבה מיליארדים (ל''ת)

        chaimgal , 14/07/09 12:20

    • נו, מה זה מיליוני דולרים לעומת מימוש הזכות האזרחית?

      פנדה , 14/07/09 13:53

      הלוגיסטיקה לא כזאת מסובכת - פשוט מציבים קלפי בכל נציגות וכל שגרירות ואח"כ שולחים לארץ - לא יותר יקר מהצבעת החיילים והמלחים שממילא לא נספרת.

      אל תשכח שישראל היא לא רק מדינת אזרחיה, היא מדינת העם היהודי - גם זה שעדיין יושב ליד סיר הבשר ולא עלה אליה. המדינה גם מאוד צפופה, אנחנו צריכים את האנשים האלה שיתמכו בנו, אבל לאו דווקא צריכים להעלות את מחירי הדירות בתל-אביב... למרות שכל מי שבא ברוך הבא.

  • 4.

    לא מסכים עם אחד העם וגזית

    אורן, חו''ל, 14/07/09 07:43

    בגלל הליברליות של זכות השיבה, ההצעה מסוכנת.
    אין דרישת סף לאזרחות של יהודים, ולכן יבואו כל הנטורי קרתא, אנטי ציונים, ימין קיצוני, שמאל קיצוני, ערסים, חנונים וכו' שאין להם זיקה וישפיעו על הנעשה בישראל, וכל זאת בזכות ביקור אחד בארץ, ובמשרד הפנים...
    לא טוב, ולא צודק.
    ואני רציתי בכל מעודי להצביע בבחירות האחרונות...

  • 3.

    לא מסכים

    טל, 14/07/09 07:10

    לא מסכים איתך.
    אנשים שלא גרים בארץ, לא מושפעים מהשיח הציבורי ברחוב, לא יודעים מה באמת מתרחש אלא מה מספרים להם בערוץ הישראלי.
    אם הם רוצים לקחת חלק בהצבעה לבחירות מדינת ישראל, קודם כל שיגורו במדינת ישראל. תיכף גם תרצה לתת זכות הצבעה ליהודים מהתפוצות שתורמים כספים רבים למדינה בגלל שיש להם זיקה למדינת ישראל ושצריך לתת להם גמול על תרומתם הרבה למדינה.
    שטויות. מי שרוצה להצביע ולהשפיע על מה שמתרחש במדינת ישראל- קודם כל שיגור במדינת ישראל.
    יומטוב!

  • 2.

    כאדם השוהה כעת בארהב אני תומך לחלוטין במתן זכות ההצבעה בחו''ל לישראלים!

    Ehad Haam-Zionist, 14/07/09 06:47

    ויודע כי הצדקנות הדמגוגית תעבוד תיכף שעות נוספות אצל מגיבינו החביבים.....

    ואגב, אינני מתימר להכיר את החתך של כל הישראלים הנמצאים בחו''ל (או אף בארהב)-אך מאלו שאני מכיר בכמה מקומות נראה לי כי תומכי הימין הם במיעוט, והישראלים בחול הרבה יותר פתוחים להערכה עצמית ולגישת הגינות וליברליות, שאינם בהכרח קוי ההיכר של הימין הלאומני...

    • E, באמא שלך, עזוב על הבוקר דמגוגיה. זה הרבה יותר פשוט

      זיו_! , 14/07/09 09:24

      מי שלא גר בארץ,לא תורם לארץ כלום, וילדיו גם אינם תורמים כלום למדינה אין סיבה שיהיה בעל זכות בחירה בישראל. לא הוא ולא ילדיו.
      זאת בחירה שלכם לחיות בחו"ל. בחרתם, תתמודדו עם הבחירה שלכם. עד כדי כך פשוט.
      וכן, מבחינתי גם ימני וגם שמאלני שירדו מהארץ לא זכאים לזכות בחירה בישראל.
      וכל הקשקשת שלך על שמאלנים נאורים ופתוחים יותר.. עזוב. באמת.
      בחום הזה אפילו לי קשה עם הדמגוגיה הזולה שלך.

    • הבאת טיעונים משכנעים...

      ארז, 14/07/09 09:43

      נגד מתן זכות הצבעה ליורדים:
      1. אתה. טיעון שיש בו מספיק כדי למנוע זכות הצבעה מיורדים.
      2. לשיטתך, רוב היורדים שמאלנים - טיעון הגיוני, ששוב יש בו כדי לשלול מהם את הזכות להצביע.

      קל להטיף מוסר מבוסטון הרחוקה והנעימה. לשם לא יגיעו ההשלכות של ההזיות שלך.

    • בהחלט ,אך עם כמה הסתייגויות :

      גור ארי-אל, 14/07/09 10:42

      1. רק למי שהיה ישראלי ושהה בישראל לפחות עשר שנים לפני רדתו מצרימה.
      2. רק למי ששירת בצה''ל או בעל פטור מוכח מהשירות בצה''ל.
      3.לא לבני יורדים - אין זכות מועברת בירושה.
      וכמובן:
      רק אם הוא נצהיר שאינו שמאלני........)):

    • כמי שמתנגד לחלוטין לדעותיך

      פנדה , 14/07/09 13:56

      אני בעד שתהיה לך ההזדמנות להצביע ולהשפיע בישראל אם אתה אזרח ישראלי.

      • פנדה, יפה דיברת, בעקבות אימרה אנגלית ידועה. (ל''ת)

        Ehad Haam-Zionist, 14/07/09 14:37

  • 1.

    לא מסכים

    ישראלי שגר בחו''ל, 14/07/09 06:44

    מי שלא גר בישראל והילדים שלו אינם משרתים בצה''ל אין לו כל זכות להצביע בישראל.

    • מה עם מי שגר בארץ וילדיו לא משרתים בצה"ל? (ל''ת)

      ר.בקצה , 14/07/09 11:07

    • אז מה עם חרדים וערבים?

      פנדה , 14/07/09 14:07

      בעצם, אני מתחיל לאהוב את הכיוון שלך :)