• 28.

    יש עוד משהו שקורא את ה"הארץ" האם הוא מחולק חינם ? (ל''ת)

    בוקסר , 09/07/09 01:53

    • הארץ נקרא

      דינון, 09/07/09 15:43

      אתה אידיוט אמיתי. הארץ הוא העיתון הטוב והרציני ביותר בארץ. דמי המנוי שלו גבוהים, ובכל זאת הוא נרכש מדי יום על ידי קרוב למאה אלף איש וביום שישי אף יותר, בהם כל האנשים המרכזיים והקובעים במדינה.

  • 27.

    אין שום תועלת בגיוס משתמטות. רובן פריחות ובחלקן שרמוטות וצ'חצח'יות

    אזרח הארץ, 08/07/09 20:12

    והמכנה המשותף למשמטות . הן מצביעות ש''ס-ליכוד ורוב רובן אוהדות בית''ר ירושלים.
    ומכוערות לאללה . כך שחבל לגייס אותן ולהשקיע בהן כי זה רק בזבוז למדינה והורדת הרמה של המגוייסות האחרות שבעצם רובן ככולן איכותיות וחבל לערבב אותן עם הזבליות המשטמטות האלה

    • מסכים אתך. רק אפשר לנסח את זה בייתר עדינות. (ל''ת)

      ירושלמי ותיק, 08/07/09 22:16

    • שונא נשים אדוני? יש לך אמא אחות בת?אולי מישהו חושב שהן פרחות (ל''ת)

      אאאא, 09/07/09 00:08

  • 26.

    בנות שרות לאומי עושות עבודת קודש המשתמטות פוחדות להביט במראה

    דבי, 08/07/09 15:26

    בנות השרות הלאומי ממלאות תפקידים חיוניים במסגרות שונות ותרומתן גדולה ומבורכת
    המשטמתות וקרוביהן פוחדים להביט במראה וליראות את פרצופיהן האמיתיות.
    ישר כח ,לאברהם תירוש.

  • 25.

    הדתיים בוחרים איזה איסורים הלכתיים לאמץ?

    ramygal , 08/07/09 15:16

    כותב אברהם תירוש "ראוי לציין כי במשך שנים רבות לא נשמע חלק ניכר מהציבור הדתי לאיסור ההלכתי. במסגרת תנועת בני עקיבא שירתו בנח"ל גם בנות, וצעירות דתיות אחרות שירתו כמורות - חיילות, כשגם שני מסלולי שירות אלה היו פסולים בעיני הרבנים. "
    ואני האתאיסט הגמור שואל את עצמי האין עליהם מורא אלוהים ? האם הם פשוט בוחרים מתוך ההלכה את מה שנוח להם ? ולא סתם בודדים אלא חלק ניכר מהציבור הדתי?
    הדבר משמח למדי כי יתכן והם ינהגו כך גםבהלכות אחרות כמו ישוב הארץ נסיעה בשבת וכו...

    • כמה קשקשן ועלוב אתה .אני ניגעל מזה שצריך להגיב לך. (ל''ת)

      בוקסר , 09/07/09 01:58

  • 24.

    אתה מנסה להסיט מהנושא

    אאיק, 08/07/09 14:37

    הנקודה היא שהציבור הנאור (צר לי שאני משתמש במילה הזאת אבל אין ברירה) מאמין שמגיע לנשים את אותן זכויות כמו לגברים.
    מצידי שנשים לא ישרתו בצבא אם הן לא רוצות, אבל אי אפשר לאסור עליהן.
    והרשה לי לי לצטט מתוך מגילת זכויות האדם
    סעיף א
    ''כל בני אדם נולדו בני חורין ושווים בערכם ובזכויותיהם. כולם חוננו
    בתבונה ובמצפון, לפיכך חובה עליהם לנהוג איש ברעהו ברוח של אחווה''

    • מי אסר עליהן להתגייס?

      יהודיה, 08/07/09 16:08

      האם שמעת את דברי הרב? הרב אמר ''אני אישית חושב ששירות בנות בצבא זה לא מלכתחילה''.

      האם אנשים ''נאורים'' לא צריכים לחשוב לפעמים?

    • לא קורא נכון

      גילי, 08/07/09 16:09

      נדמה לי שאתה לא קורא נכון את מה שנכתב במאמר.הרי הכותב בפירוש מסכים עם שרות בנות דתיות בצה''ל (''אני חי עם זה בשלום''), הוא רק מנתח ומסביר מדוע הרב הצבאי הראשי אינו מסכים לכך מלכתחילה, ומדוע מבחינתו זה לגיטימי והמשך לפסיקה הרבנית המקובלת.

    • אתם מיתממים.

      אאיק, 08/07/09 17:02

      הרי ברור שהוא לא התכוון שאם הן לא ירצו הוא לא יגייס אותן.
      הוא מעדיף לא לגייס אותן בכלל
      הרי הקריצה בעין לציבור שלו היא ברורה ועל הציבור החילוני להיות סומא כדי לא לראותה.

  • 23.

    עזבו את הרב.משפט המפתח הסרוגי המוביל ... (ל''ת)

    בבה יגה, 08/07/09 14:11

  • 22.

    כששמאלנים מטיפים להשתמטות מצה''ל פותחים נגדם חקירה (ל''ת)

    איפה ואיפה, 08/07/09 13:12

  • 21.

    אברהם תירוש הוא דוס - מה ציפיתם שהוא יגיד על הרב הדפוק? (ל''ת)

    אורן האתאיסט , 08/07/09 10:22

    • תגיד מר אתאיסט.

      א"צל , 08/07/09 10:43

      הסגנון הזה שלך זה משהו באתאיזם או שיש משהו מעבר לכך?
      נימוס תרבות וכבוד הדדי יש בעולם האתאיסטי שלך?

      • הרב הוא בן-אדם שגורם לאנשים לסלוד מהצבא. מקומו בחדר ישיבה סגור. (ל''ת)

        אורן האתאיסט , 08/07/09 12:08

        • הלוואי ויכולנו.

          א"צל , 08/07/09 12:11

          בצבא של 2009 רוב המערך הלוחם חובש כיפה.
          מה תביא לי במקום? כומר?
          אנשים שסולדים מהצבא לא צריכים סיבה לסלוד ממנו.
          הם סולדים מעוד הרבה דברים.
          הם פשוט נולדו לסלוד.

  • 20.

    רבני תלמוד בבלי אינם נציגי היהדות הישראלית. (ל''ת)

    Vox Ami , 08/07/09 10:11

    • עוד פעם אתה??

      א"צל , 08/07/09 10:46

      אתה תמיד כאילו מצטט מתוך ספר,אתה אף פעם לא היית ראוי לדיון אמיתי.
      אני חושב שאתה כועס באופן טבעי-אולי משהו פגע בך,אני לא יודע,אבל אם אתה מעוניין בחיים נעימים יותר תגש לטיפול מקצועי.
      סלח לי מראש.

      • שפתי כסיל יבואו בריב ופיו למהלומות יקרא. (ל''ת)

        Vox Ami , 08/07/09 11:59

        • איי איי איי

          א"צל , 08/07/09 12:08

          בהחלט.

  • 19.

    לא הגנב גנב , אלא החור גנב. (ל''ת)

    Vox Ami , 08/07/09 09:43

  • 18.

    אלוהים ודת הם המקור לבורות ובערות, מכאן אמונות תפלות. (ל''ת)

    Vox Ami , 08/07/09 09:40

    • מסכים איתך! (ל''ת)

      אורן האתאיסט , 08/07/09 12:09

    • האמנם?

      א"צל , 08/07/09 12:26

      אלוקים הוא מקור החיות שלך -החמצן שאתה צורך ,המים שאתה שותה,הנשמה שמפעילה את הכלי שנקרא גוף המלובש עליך.
      אל תהיה כפוי טובה למקור הטוב שלך.

      הדת שלנו מבדילה אותנו מהגויים(עד כמה שזה לא אופנתי"גזעני..)והיא ניתנה לנו ע"י מי שברא את היקום.
      לטעון שהיקום ברא את עצמו זה הבערות הניבערות והאטימות.

      • אלוהי כל הדתות עוסקים במתים מזניחים את החיים (ל''ת)

        Vox Ami , 08/07/09 13:49

      • יש לחזק את הראויים

        גדי, 08/07/09 14:56

        כל הכבוד, יישר כוח. כמו שכתוב בספר חבקוק לא זוכר איזה פסוק.

    • מקור לשינאה קנאות בורות ומלחמות. (ל''ת)

      חלם, 08/07/09 13:18

  • 17.

    סוף סוף דברים של טעם בנושא! (ל''ת)

    דבורה, 08/07/09 09:30

  • 16.

    ושוב אני מעלה את גורם הצביעות: הרי המדינה עצמה אמרה את דעתה

    סא''ל מיל., 08/07/09 09:27

    על גיוס בנות: מדוע הן משרתות שירות חובה קצר יותר? כנראה שאין זהות בין בנים לבנות. מדוע ברוב המדינות יש שירות רק לבנים? גם הן מדינות ''דתיות''? אז לפני שהקוזאק צועק שנגזל, שיתבונן בראי. יש מקום להציע אלטרנטיבות לבנות לשירות השבאי. אין בכך רע.

    • בהחלט, ובאמת שיפה שעה אחת קודם.

      גור ארי-אל, 08/07/09 11:15

      גם אני סא''ל במילואים ,אך לדרגותי(שהעונקו לי בשירות מילואים ב1992) אין קשר.
      גם כשהייתי סג''מ מושתן לא הבנתי את עניין שירות בנות בצה''ל ,למרות הרקע והחינוך הכאילו פטריוטי ציוני קיבוצנקי שלי.
      לצבא לא יאונה שום רע אם יבוטל גיוס החובה לבנות .
      מי שעדיין רוצה להיות חיילת ,יכולה להתנדב באותם תנאים בדיוק של חוגר .

      • תיקון קל.

        גור ארי-אל, 08/07/09 11:51

        סא''ל במיל בדימוס כמובן (אחרי 9 שנים עדיין לא התרגלתי לטרמינולוגיה...מה לעשות ,זה בדם).

  • 15.

    דליה איציק לא שירתה

    יצחק, 08/07/09 09:16

    הצהירה שהיא דתיה ושוחררה
    לא שירתה בשירות לאומי

    • באמת?? (ל''ת)

      איך לא יודעים מזה?!, 08/07/09 22:19

  • 14.

    עוד פאשיסט (ל''ת)

    לא רוצה להתגייס, 08/07/09 08:52

  • 13.

    אץה סבור שכולנו בורים, תירוש ידידי?

    ע. שיפמן, 08/07/09 08:46

    אני מכיר אותך כעיתונאי מנוסה ונבון ולפתע אתה מנסה להסביר לנו מושגי יסוד בעברית. גם פרשנותך הנכונה רק מחזקת את איוולתו של רב תמהוני זה שאין לו מקום בצה''ל ולו רק בגלל אמירה אווילית שכזו. אתה מוכר כאדם המסוגל להכיר בטעותו. אנא, מר תירוש היקר והמוערך - התרחק מרונצקי, מאותו פנטא ששוטים הושיבו אותו בלשכה הרב הצבאי הראשי. חרפה!

    • אתה סתם מגדף, בלי לנמק! (ל''ת)

      דבורה, 08/07/09 09:33

  • 12.

    מילים כדורבנות! מסכים עם כל מילה! (ל''ת)

    שמעון, 08/07/09 08:44

  • 11.

    הם קודם סימנו מטרה ועשיו יורים חיצים כי רונצקי מקלקל להם את התזה ! הוא

    אבי-ש-חיפה, 08/07/09 08:27

    היה מ''פ בשקד במלחמת כיפור וגם נפצע ... היה מח''ט וגם רמ''ט בפיקוד מרכז ואת זה הם לא יכולים לסבול !!
    פנטים זה לא קבוצת מיקוד - זה מחלה !!!

  • 10.

    הפאתוות של נאייתוללות הרבניות הם האורים ותומים לצעירות רבות ומכאן

    הפאתוות של הרבנים, 08/07/09 08:17

    מסוכנותם ומזיקותם.

  • 9.

    רבנים צבאיים רבים מחנכים את בניהם לא לשרת בצה''ל, אותם צריך להעיף (ל''ת)

    קצין צה''ל מיל., 08/07/09 08:14

    • אתה מוכן להיות יותר ספציפי, או.....

      קצין צה''ל מיל., 08/07/09 14:08

      שזה סוד צבאי כמה ומי הם אותם רבנים צבאיים ''רבים'' שמחנכים את בניהם לא לשרת בצה''ל????
      לידיעתך, ואת זה אתה כן יכול לבדוק, רבנים צבאיים רבים הם בכלל בגיל שירות חובה או קצת יותר ומכאן שבניהם (אם יש להם כאלה) אינם בגיל שירות צבאי ואף לא קרוב לכך.

  • 8.

    אסור להפלות בין דתיות ליהודיות, יש לתת הזדמנות לכולן/ם

    חלם, 08/07/09 08:12

    די למרדף האובססיבי הצבאי, לא כולם מתאימים,
    לצערי אצל החילונים אין אופציה או סעיף נפשי או התאבדות לבנים, לבנות נישואין.
    זה מטורף לא כולם מתאימים ויש להגמיש את הקריטריונים.
    יש לי הרושם כי ברגע שתינתן האופציה של שרות לאומי גם לבנים, רובם יעדיפו להתגייס.

    • אין בעיה שחילוניות לא יתגייסו

      אין בעיה שחילוניות לא יתגייסו, 08/07/09 09:17

      אין בעיה שחילוניות לא יתגייסו- לא צריך שתהיה אפליה- אבל שלא ישתמטו לגמרי. הן משקרות שהן דתיות (שקר!) ואז הן הולכות לעשות חיים. לו הן היו עושות שרות לאומי אני מניחה שהכותב לא היה בא אליהן בטענות, אבל הן לא הולכות לעשות שרות לאומי..

      • והדתיות פטורות מכל חובה למדינה, שרות לאומי מסדר לדתיות גו'בים טובים לע (ל''ת)

        אחת שיודעת, 08/07/09 13:16

  • 7.

    אברהמ'ל ,בעצם שניכם צודקים. יבוטל גיוס בנות חובה וכל הצרות יפתרו.

    גור ארי-אל, 08/07/09 07:58

    עבור 20 הפקידות וחמישים החובשות שהצבא צריך יהיו מספיק מתנדבות .
    ואם לא ,אז לא. אפשר תמיד לשכור מקצועניות מהמגזר הציבורי . מקצועניות לפחות לא יתלוננו על הטרדה מינית ,וכאילו.
    והבנות שלי יצאו ללמוד באוניברסיטה מיד אחרי התיכון ,כמו כל ידידותיהן בחו''ל.

  • 6.

    הבעיה היא כל חובש כיפה שמאמין שההלכה ניתנה מידי אלהים במעמד הר סיני

    הבעיה היא......., 08/07/09 07:49

    ולכן צריך להאמין בה ולבצעה כלשונה.

    • מה?

      א"צל , 08/07/09 07:59

      לא הבנתי מה בדיוק הבעיה?

      • אדם שלוקה בדלוזיות שהן מחשבות שווא על מציאות לא קיימת מטופל תרופתית

        דת=דלוזיות=אמונות שווא, 08/07/09 08:07

        ומה על כל אלה מוכי הדלוזיות על מעמד הר סיני,באר מרים ששרכה את רגליה במדבר אחרי בנ''י,המים שיצאו מהסלע וכו'....

        • אמנם המילים מצריכות לקסיקון...

          א"צל , 08/07/09 08:32

          אבל אין הן מוכיחות כלום על הידיעות שלך.
          יופי שאתה יודע את מימד ה"דרש "אך ישנם עוד שלשה להבנת או ללמידת הפר"דס.
          אתה יודע? פעם אתאיסטים היו יודעים את התורה על בוריה ועל בסיס זה היו התנצחויות ענקיות ומרהיבות מבחינה איטלקטואלית ולא מתוך אוסף ריטואלי של מילים לועזיות.

          אני מציע לך להיכנס לאתא "הדברות" ולחפש שם מדענים בעלי תואר מהאקדמיה שלך שיסבירו לך מי סובל מדלוזיות ואיך האסכולה של המדענים שמיישרת קו עם תורת ישראל-מתרחבת.
          דרך אגב השינוי בגישה הוא עולמי ולאו דווקא ישראלי.

    • חביבי, מה לעשות, התורה ניתנה בהר סיני

      יוני, 08/07/09 08:12

      הלכה, כהלכה למעשה, התפתחה, אך בסיסה עדיין שם

      • איך זה שעם העבדים מקבל הלכה בסיני שיש בה מילים ביוונית........ (ל''ת)

        איך זה......., 08/07/09 13:52

    • פרויד קבע בסיפרו האחרון ש''משה'' היא חולה נפש וכך יש להתיחס למאמיניו (ל''ת)

      ברא את אלוהים, 08/07/09 10:23

      • איזה יופי,אתה מצטט את זיגמונד יעקב..

        א"צל , 08/07/09 11:14

        פרויד.ממש חכם מצידך.
        אותו פרוייד שהושפע לחלוטין מדרווין.
        אותו דארווין שתורתו אומצה באופן חלקי ע"י המפלגה הנציונל סוציאליסטית-הנאצים.
        אותם נאצים שטבחו ורצחו בדרכים שונות ומשונות 6 מיליון מעמינו כתוצאה מהתורה הדארווינסטית.
        ואחרי כל זה אתה קורה לי חולה נפש.
        אתה מבין ?

        • תיקון טעות.

          א"צל , 08/07/09 11:19

          תורת הגזע של דארווין אומצה באופן מלא כתורה הרשמית של המפלגה הנציונאל סוציאליסטית ולא בופן חלקי כמו שכתבתי בתגובתי הקודמת.

          • מה שניקרא שפגאט דמגוגי של אינפנטילים לחבר את דרווין עם הנאצים

            דש, 08/07/09 12:47

            מה שיקא היום תורת משה נוצרה במצרים על ידי פראה בשם ארקנטון,שגופתו נמצאת במוזאון בקהיר,הוא גם האיש שנקרא משה בשפתם של המאמינים מכל הדתות,הדת המונטואיסטי נוצרה בעקבות צרכים פוליטים כלכלים במצרים,שבטים של נוודים אמצו את המנהגים הללו,ועשרת הדיברות הם חלק מספר המתים המצרי,ולסיום ידדי היקר מחקרים שעשו באוניברסיטת קולומביה מצאו בהתנהגותם של מאמינים דתים ,את אותם סימנים למחלה נפוצה שנקרא,ocd

            • אינפנטילי?

              א"צל , 08/07/09 13:09

              תורת הגזע נבחרה כתורה הפורמאלית של הנאצים זוהיא עובדה היסטורית שמלמדים החוגי ההסטורייה של האקדמיות השונות.וזה גם הגיוני כיוון שבעולם הזה אין מקום לעליונות של חלש ופגום-בדיוק כמו מבטבע.אין זאת דמגוגיה אלא עובדה פשוטה.

              איני יודע מה הם המקורות להבלים שאתה שופך כאן וגם איני צריך להרחיק עד קולומביה על מנת לבדוק אם משהו דפוק בי או בתרבות שלי.
              ישנה ספרות אדירה מכל דור ודור עם פרושים נפלאים ומסורות שעוברות מאב לבן באופן פרמננטי מדהים.
              החיבור בין היהדות-שעל פי רוב העולם היא המקור והאם לכל התולדות והזיופים שנוצרו בהמשך-לבין הפאגאניות הנפוצה בין יושבי תבל הוא נוראי ולא נכון.
              דווקא בחפירות של מצריים העתיקה נמצאו פפירוסים המתארים באופן זהה תיאורים הכתובים בתורה שלנו-שוב ניתן לראות זאת ב"הדברות".
              אשמח אם תתן מקורות להגיגך.
              אני בכל אופן מפנה אותך לספרי קודש יהודים בעלי מאות שנים הכתובים בשפה העברית או לסירוגין לסמינריון לאקדמיים בנושא יהדות.(אפשר למצוא)
              מה אכפת לך? אם אתה כזה חכם,שום דבר לא יכול עליך..
              יש ספר "לכל שאלה תשובה"אם אתה מעוניין.

  • 5.

    כל זמן שחוקי ההלכה הם ענינו הפרטי של הציבור הדתי לא רוצה רב כזה בצבא

    דש, 08/07/09 07:36

    אין לי טענות לרב יש לי בעיה רצינית עם מפקדו,רמטכ''ל שמרשה שחצי מהציבור במדינת ישראל וחילות במדים שמשרתות את מדינת ישראל יעלבו ויפגעו על ידי מלובש מדים בדרגה פיקודית ,הופך את הרמטכ''ל לשותף לדעותיו, של איש הדת הזה .בזה שאיננו מגיב או מתיחס לאמירותיו,כחייל לוחם, ואזרח,ואדם חושב ,
    והבושה להתנהגות של הרמטכ''ל. כולה שלי ..

    • חוקי ההלכה גם שלך.

      א"צל , 08/07/09 07:48

      הבנת את דברי הרב הצבאי הראשי או שגם אתה חלק מהעדר שנותן לתקשורת לעצב לו תפיסת עולם כמו בפלסטלינה?
      מה באמת נאמר שעלול להעליב משהו וממתי נהינו כאלה רגישים? מה ההצגה?
      איזה שטויות רק כדי למקור עיתונאות מסוג ז'.
      הדהומניזציה שעושים לחרדים או מתנחלים פוגעת בך באופן דומה או יותר?
      תחשוב על זה.
      בצבא יש המון פריצות ואני עד לכך.
      ה"רסר שלי היה חופשי מנצל חיילות תמימות שלא ממש השלימו את תהליך המעבר מנערה לאשה וכך המ"פ וגם המ"גד ואפילו אני ..ה' ישמור.

      • אני חיי לפי חוקי הטבע ולא לפי ההלכה שהיא התחביב הפרטי של הדתים

        דש, 08/07/09 09:04

        אני מסכים לכל מילה שישנם מפקדים הצבא שמנצלים את תמימותם של החיילות אבל זה גם נכון לגבי חיילים ממין זכר,הציבור הדתי לכל זרמיו הרחיק עצמו מתושבי ישראל שאיננו מוכן יותר לדאלוג מפני הכפיה של המאמינים ,היגיע הזמן שהציבור הדתי יפנים שאיננו גר במדינת הלכה,והחוק הישראלי חל גם עליו,והנסיונות להכניס את האמונות הדתיות בדלת האחורות למדינת ישראל יקרעו את החברה לגזרים ויגרמו למלחמת אזרחים ,ולסיכום ידדי המאמין ,אני מאמין שהאדם ברא את אלוהים ,וההתנהגות שלו מחפירה.

        • הכפייה היא הפוכה!!!!!!!

          א"צל , 08/07/09 10:34

          החילוניות מלעיטה אותנו בתרבות שאינה חלק מאיתנו,הצורך להקים כאן סניף מערבי בשם הדמוקרטיה,שבו יאלצו אותי לחיות חיים שאינם שלי,חיים שהמוטיב בהם הינו ניהילסטי לחלוטין-אלו הדברים שמרחיקים את הציבור הדתי מהזרם החילוני שבוחר לחיות את חייו כפי רצונו.למאמצים שלכם יש סיוע אדיר מתקשורת חילונית ותעשיית רייטינג שמכניסה לכם תרבות של "כוכב נולד" כמו זונדה לווריד,ואנחנו חושבים שהריחוק נובע מבחירה שלכם-נסה להשוות בין אורח החיים של הסבא שלך לשלך.
          ה"אמונות הדתיות"כפי שאתה מכנה אותן אינם אלא אורח חיים -דרך חיים שקדמו לי לך ולמדינה הזאת.
          החברה כבר קרועה ושסועה בגלל השחיתות ובגלל היותינו שואפים לערכים הזרים ליהדותינו-נכון,זוהיא אמונתי שלי ואני לא מצפה ממך לקבל אותה אך היא קיימת.
          לגבי הסיכום של הדברים שלך-אלוקים ברא את הזמן והמרחב אותך ואותי והסדר המופתי בבריאה מעיד על האומן שיצר אותו.
          ניתן להוכיח זאת בכלים מדעיים או פשוט לחכות לבית דין של מעלה.
          בהצלחה,ידידי.

          • יש משהוא פסול בסמנטיקה שלך אנא השתמש במילה אני ולא אנחנו

            דש, 08/07/09 11:00

            בציבור היהודי בגולה היתה הכת החרדית מיעט בקרב היהדות,חובשי הגלימות והכיפות בישראל מיוצגים מעבר לפורפורציה המספרית שלהם במה שנקרא העם היהודי ,תודות לרפיסותו של בן גוריון,קיבלו האחרונים את הקושן על היהדות ,ופסול להתיחס לאופנה הפולנית ולשטיחון הקטן על הראש כסמלים יהודים ,יהודי זה בלב ,ולא בדקורציה,אגב באותו נושא ,מי המציא את התפילין ,ולמה,עד כמה שידוע לי היתה זו קבוצה קטנה של מסוממים בבית המקדש שנהגו להשתמש במוצר הזה ,והרמב''ם היה גדול המתנגדים לתשמשי דת,אבל האיש גדול אליכם בכמה מידות ,נעזוב את זה .ועם הרבי לא מביט תגנוב הצצה לשפינוזה ,הוא לא יראה את זה בעין יפה ,אבל אתה תקבל חלון ליהדות באמת,ולא לציבור מפוחד בפולניה שבמאה ש18.יצר תרבות לשמור על עצמו מהסביבה ושלח את נציגיו למדינת ישראל לכפות את מנהגיו על כלל האוכלוסיה .

            • תגובה לא ברורה ואולי עצבנית..

              א"צל , 08/07/09 12:06

              הציבור היהודי בגולה היה כולו דתי על פי המסורת העוברת מאב לבן ועל פי ההשפעה התרבותית של אותו איזור-אך כולם היו דתיים (אולי עם אמות מוסר שונות) ובאופן מפתיע קיימו את אותם המנהגים למרות שלא היה קשר בין הקהילות השונות בעולם.למה שאתה מכנה (בשם הבעייתי מבחינה אסוציאטיבית)"כת חרדית"
              היה מעבר ל"כת"-כך נראו אבותיך בליטא בפולין בוורשה בגרמניה ברוסיה ועוד..
              בן גוריון אכן היה רופס אך מהסיבה שהוא הימר שהחרדים"יכחדו"מהעולם תוך דור או שניים..ובעבורי דווקא הוא גוגמה ליהודי גלותי שדבק בתרבות והמראה של הגויים בגולה (ללא קשר למעשיו השנויים במחלוקת בהיסטורייה המשוכתבת)למרות היותו מסוגל לחיזוק מנהיגות יהודית קצת יותר מקורית מזאת שאתה שואף אליה..
              מעציב אותי הכינוי שבחרת לכיפה שעל הראש שלי-היא בדיוק מה שעושה את ההבדל בין גוי או פורק עול לבין ירא שמיים.
              התפילין הם דבר שמופיע בפירוש בתורה בספר שמות(חיפוש מהיר בויקיפידיה ותדע יותר).
              יהודי בלב בלבד-הינו חסר לב כיוון שעבודה שבלב מחייבת עבודה על המצוות באופן גשמי-זה עיוות נוראי .
              ההשתלחות שלך על עבודת הכוהנים בבית המקדש מורידה פלאים את הערך האינטליגנטי בתגובות שלך ומעידה על מבוי סתום מחשבתי.בבית המקדש לא היו סמים.הייתה קטורת מיוחדת שאסור לאיש לרקוח בגלל מעלות הקדושה שלה אך לאף אחד לא הייתה "סטלה"מזה. הרמ"בם אכן היה איש גדול ומיוחד ועד היום אנו נוהדים על פי פסיקותיו.

              מדוע ארצה לעיין בכתביו של האנוס המנודה שפינוזה?
              איזה חלון אתה נותן לי? פילוסופי?
              האיש היה תלמיד ישיבה שפגם גינטי(שכנראה מצוי בנו-כיהודים) העביר אותו על דתו.גילוי פנים בתורה גורם לכך.(פירוש התורה באופן מעוות).
              מדינת ישראל שייכת לעם היהודי.להיות שייך לעם יהודי צריך להיות יהודי.
              יהודי זה דבר שהוגדר בעבר הרחוק מאד ע"י מערכת של חוקים ומצוות ואינך רשאי להגדיר זאת מחדש-זה בדיוק העיוות.

  • 4.

    מסוכנות כל האייתוללות הוא בכך שקול רוממות ההלכה השואפת לדכא את הנשים

    אייתוללה רונצקי, 08/07/09 07:30

    בכל המישורים כדי לשלוט עלהן וענין הגיוס הוא רק חלק ממערכת דיכוי,הפלייה ופסילה מסועפת ביותר.

    • השוואה המעידה על בורות טוטאלית

      א"צל , 08/07/09 07:40

      נהיה כזה טרנדי בשנים האחרונות להשוות את היהדות לשאר הזיופים הזולים והמעוותים.
      חיפוש אמיתי ונקי יגלה לך כמה אתה טועה בתפיסה שלך.
      כדאי לך אולי תחכים.

      • תקרא את תגובה מס. 1 תכנס לאתר דעת אמת,תקרא ואז אולי תחכים (ל''ת)

        מי הבור?, 08/07/09 07:47

  • 3.

    אתה מיתמם????

    mgiloh, 08/07/09 06:32

    למי יש יותר השפעה על החברה???
    אנא -קצת פרופורציה!!

  • 2.

    כל חובש כיפה הרוצה לקבל תפקיד פיקודי בצה''ל או להיות עובד מדינה חייב

    הצהרת נאמנות חובה, 08/07/09 06:31

    לחתום על הצהרת נאמנות שבה יהיה כתוב שהמדינה וחוקיה הם מעל חוקי הדת היהודית.מי שלא יחתום על הצהרה שכזו ברור שהוא לא נאמן למדינה וערכיה ולכן גם צריך לשקול אפשרות שלילית אזרחות.

    • אני מצהיר שלעולם לא אבצע חוק מדינה בניגוד להלכה

      מצהיר בגאון, 08/07/09 08:13

      עכשיו תפטר אותי מעבודתי ותגרש אותי מארצי

    • פאשיסט (ל''ת)

      יואב , 08/07/09 08:16

    • הצהרה כזו תרוקן את צה''ל מחייליו הדתיים ותמיט שואה על מדינת ישראל (ל''ת)

      זה מה שאתה רוצה ?!, 08/07/09 12:19

  • 1.

    באתרנו תוכלו לקרוא מאמרים כגון:מעמד החילוני בהלכה,מעמד האשה בהלכה

    דעת אמת הכנסו, 08/07/09 06:14

    והמוסר היהודי בהלכה מהם תבינו מהיא תפיסת עולמו הערכית מוסרית של הרב הראשי או כל רב.עבור חובשי הכיפות ההלכה היהודית היא מעל המדינה,חוקיה,מערכת בתי המשפט ופקודות צה''ל ומפקדיו.המסקנה המתבקשת מאליה היא......

    • להפריד דת ומדינה. דת לא יכולה לנהל מדינה. (ל''ת)

      חלם, 08/07/09 08:14

    • ירון ידען האובססיבי. האתר שלך מלא שקרים ועיוותים (ל''ת)

      יואב , 08/07/09 08:17

    • איך זה מסתדר עם אי-הסירוב בהתנתקות? (ל''ת)

      ר.בקצה , 08/07/09 08:46