• 23.

    מלים, מלים, ושוב מלים. הניחו לנוער הציוני דתי הנפלא. (ל''ת)

    סטיב, 17/07/09 02:35

  • 22.

    הם חולים על הביטוי הזה 'הרב-ד''ר' מן אליטיסטיות ארכאית ולא רלוונטית כזו (ל''ת)

    יוני, 13/07/09 14:20

  • 21.

    ד''ר שיין, צר לי לאכזב אותך...

    אחד מכיר, 13/07/09 12:59

    מאמר נחמד, אבל אתה איש פוליטי (כאחד שהשתתף באסיפות חברים של מפלגת אח''י) וקצת מכיר את העניינים מבפנים.
    יש רק איש אחד שמפריע למהלך התקין של הציבור הדתי לאומי. הוא מכהן היום בכנסת, והגיע זמנו לפרוש.
    כשהוא יפרוש תראה שהכל יסתדר.

  • 20.

    ''רב''=פשוטו כמשמעו.הוא חייב לריב עם מישהו,

    לא סתם זה אותו שורש, 13/07/09 10:06

    וכל הריבים שאלה של הרבנים לא צריכים לעניין אף אחד בכלל.
    לא צריכים להתחייחס אליהם.

  • 19.

    מי נישמע לרועים? מי שואלם? וממילא כמאן דליתנהו... (ל''ת)

    בבה יגה, 13/07/09 08:30

    • מי נשמע לרועים ? הבהמות שבעדר . (ל''ת)

      ניאו רפורמי, 13/07/09 10:33

    • מי נשמע לרועים ? הבהמות שבעדר . (ל''ת)

      רועה ישראל, 13/07/09 11:59

      • כרגיל , כל הצדיקים גונבים את ההברקות מאתנו , כי אנחנו חכמים (ל''ת)

        ניאו רפורמי, 13/07/09 13:01

  • 18.

    הם מרוכזים בעצמם, אינם מבינים את כלל ישראל ולא יפסיקו להתקוטט

    יעקב דיסקין, 12/07/09 23:14

    אין ''רבני הציונות הדתית'' וגם ה''ציונות הדתית'' כבר לא קיימת. שורה של רבנים כמו בו נון, מלמד, שפירא, טאו, אבינר, שרלו, רבים כל הזמן על תשומת הלב של עצמם. הם ת''ח, משכילים, מבריקים וכריזמטיים אבל אינם פועלים למען כלל ישראל אלא ממשיכים מריבות מתנועת הנוער וישיבת מרכז הרב.אני מתבונן בהתנהגותו של הרשל''צ הרה''ג אליהו בקשי דורון או הרבנים בני לאו ובן דודו דוד לאו. אני לומד תורה אצל מו''ר הרה''ג נפתלי רוטנברג שליט''א. אלה רבנים שאינם משרתים את עצמם או את הסקטור שהם שייכים אליו. הנאמנות שלהם היא לכלל ישראל, חרדים, דתיים וחילוניים.

  • 17.

    הכתב מוזמן לצאת מבועתו ולבקר בהתיישבות העובדת

    רואה נכוחה, 09/07/09 03:51

    מושבים ישובים קהילתיים וכן גם קיבוצים ולגלות את שדרת הכח הקרבי האמיתי והשקט של צה''ל. רק מה להבדיל מהדתיים לא מנפנפים בזה כל היום כי זה הדבר הכי טבעי ובסיס עבור אוכלוסיה זו

  • 16.

    הכותב צודק לגמרי

    אחד מהציבור, 08/07/09 11:51

    בתחילת התנועה הציונית, דתיים (ציוניים) וחילונים מצאו דרך להנהגה אחידה למרות השוני הגדול בין שני המחנות, ואנחנו, שאנו מחנה אחד לא יכולים להסכים על הנהגה אחידה, זוהי בושה למחנה הציוני דתי וצריך לפתור בעיה זו במהרה, אנו צריכים רועה אחד(כמו דברי הכותב) ולא מספר עצום של רועים.

  • 15.

    כל מילה אמת

    אהד ברט, 08/07/09 11:36

    כל מלה אמת יישר כח

  • 14.

    צאן, רועה, רועים רבים, מטאפורה שחוקה ובלתי רלוונטית

    נתנאל ברק, 08/07/09 11:34

    הרב ד''ר חיים שיין יקר בעיני בדרך כלל, אולם הפעם פספס בגדול.
    החילוק הוא שונה, המצב איננו שחלק נשמעים למר וחלק למר.
    חלק (רב ציבור הכיפות הסרוגות, שעבדכם הנאמן משתייך אליו) אינם מוכנים להכפיף את עצמם לאף רב בנושאים שאינם הלכתיים פרופר (כפי שהתקיימו קהילות אשכנז באירופה עד למאות הי''ח-י''ט שהונהגו ע''י האליטה החברתית כלכלית של הציבור, הקהל, ז' טובי העיר וכו') ואילו שאר הציבור (לצערי בקרב הצעירים התופעה בולטת יותר) ההולכים אחרי רבנים גם בנושאים לא הלכתיים נחלקים לעשרות פלגונים.
    כך שעם כל הכבוד לא הרבנים הם אלו שייאחדו את הציבור אלא האנשים עצמם, מה גם שלצערי, כפי שכבר לימדונו חז''ל ''מחלקות שהיא לשם שמים סופה להתקים''.

    • לדעתי אתה טועה

      אחד מהציבור, 08/07/09 11:58

      הציבור שהולך לפי הרבנים רואה בהם מנהיגים, והם יעשו לפי דבריהם ולכן על הרבנים מוטלת חובת איחוד הציבור הציוני דתי- כי הם המנהיגים וככאלה זהו תפקידם!

  • 13.

    רבני תלמוד בבלי אינם נציגי היהדות הישראלית. (ל''ת)

    Vox Ami , 08/07/09 10:15

  • 12.

    תודה רבה!!!

    נפתלי, 08/07/09 09:36

    ךא יכולתי לנסח זאת טוב יותר... תודה על מילים חזקות ונכונות!!! לצערי הרב, הוואקום המנהיגותי שנוצר בציבור, מתמלא ע''י רבנים שעדיין לא מילאו כרסם מספיק בש''ס ופוסקים, ומרשים לעצמם בכל זאת לפסוק בענייני ציבור מהותיים. יש בקרבנו רבנים בעלי שיעור קומה, הבעיה שכל אחד עסוק בענייניו, ולא נשמעת אמירה ברורה, ורק הציבור מפסיד מזה, ואוכל את הפירות הבאושים. אני אומר את זה בכאב, אבל אנחנו צריכים ללמוד (קצת) מש''ס. לא יזיק אם גם לנו תהיה גירסה של מועצת גדולי התורה. מיותר לציין שגם הפילוג הפוליטי לא הועיל. הכי חשוב שתצא אמירה ברורה, שתייצג קונצנזוס ציבורי רחב ככל האפשר ושגם הרב יהודה גלעד מצלד אחד, וגם הרב דודקביץ' מצד שני, יוכלו לקבל... תקראו לי תמים, אבל אני מאמין שזה אפשרי!!! אין ייאוש בעולם כלל!

  • 11.

    תודה רבה!!!

    נפתלי, 08/07/09 09:24

    ךא יכולתי לנסח זאת טוב יותר... תודה על מילים חזקות ונכונות!!! לצערי הרב, הוואקום המנהיגותי שנוצר בציבור, מתמלא ע''י רבנים שעדיין לא מילאו כרסם מספיק בש''ס ופוסקים, ומרשים לעצמם בכל זאת לפסוק בענייני ציבור מהותיים. יש בקרבנו רבנים בעלי שיעור קומה, הבעיה שכל אחד עסוק בענייניו, ולא נשמעת אמירה ברורה, ורק הציבור מפסיד מזה, ואוכל את הפירות הבאושים. אני אומר את זה בכאב, אבל אנחנו צריכים ללמוד (קצת) מש''ס. לא יזיק אם גם לנו תהיה גירסה של מועצת גדולי התורה. מיותר לציין שגם הפילוג הפוליטי לא הועיל. הכי חשוב שתצא אמירה ברורה, שתייצג קונצנזוס ציבורי רחב ככל האפשר ושגם הרב יהודה גלעד מצלד אחד, וגם הרב דודקביץ' מצד שני, יוכלו לקבל... תקראו לי תמים, אבל אני מאמין שזה אפשרי!!! אין ייאוש בעולם כלל!

  • 10.

    זו הייחודיות של הצבור הדתי לאומי - הוא לא חד גוני. וזה נהדר

    ליאת, 08/07/09 09:11

    הגיע הזמן לרצות שכולם יהיו אותו דבר.
    הצבור הדתי לאומי הוא רב גוני, מכיל קשת רחבה של יהודים שומרי מצוות ומסורתיים, וכך צריך להיות.
    תשכחו מזה ש''כולם'' ילכו באותה דרך ויחשבו אותו דבר - לשמחתנו הרבה הצבור הזה שונה למרות ההסתה התקשורתית השמאלנית או המקבילה שלה החרדית ואפילו החרד''לניקית שמנסה להיות כמו החרדים.
    אז זהו, שאנחנו לא !!! ולא יעזור לכם - דיןוחשבון אנחנו חייבים רק לריבונו של עולם בלי מתווכים שחושבים שהם יודעים הכל.

  • 9.

    הציונות הדתית על גווניה איננה חלק מדת ישראל.הטענה כי היא נשענת על

    הרב קוק-רחוקה מאוד מן האמת.החרדלי''ם שעושים תשובה,, 08/07/09 06:10

    ולעומתם-דתיי המחמד למיניהם,רק מראים על המגמה לפני בוא המשיח:דור שכולו זכאי או להפך ח''ו-אין יותר להיות דתילוני.זה עיצומו של תהליך הברור הנעשה בתוך עם ישראל,כפי שנכתב בנבואות.
    בשורש הדברים-הציונות הדתית הינה דת רפורמית ותו לא,רק שהיום רואים את תוצאות הסטייה הנוראית.

  • 8.

    דוקטור,תקרא את הספר ''דת הציונות'' ותלמד עוד על הציונות הדתית

    בניגוד לכבשים,העדר האנושי הוא גם עז פנים ומחוצף., 08/07/09 04:02

    מי במגזר הדתל''י עדיין מכבד רבנים?
    '' '' '' מתייעץ איתם בכלל?
    מעטים ביותר! וחבל מאוד.

  • 7.

    יש סיכוי

    אביעד, 07/07/09 23:29

    קשות המילים שאמר הרב יהושע שפירא ''הקרע המוצדק''. אולם, נראה, והיום בעקבות הדיונים האחרונים יותר מתמיד, שישנו קרע ענק ב''ציבור'' הדתי לאומי. ונשאלות השאלות, האם ציבור אנחנו? האם יש מקום לשבת יחד או שמא לכבודה של תורה ולכבודו של מקום ישב כל אחד באהלו ואשר מטהו יפרח הוא הקדוש...?
    ולחילופין, לא רב החיבור על החסר? אם מטרותינו הינם לעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו אנו צריכים לזרוק את כל הגינונים הארציים ולנסות לעשות הכל בענווה גדולה כדי לקדם את רצוננו המשותף. נתפלל שנזכה להתאחד כמה שיותר קרוב לדרך האמת ולעבוד את ה' באמת ללא פניות זרות ומבלבלות.והעיקר לשמור תמיד על מתח בעבודת ה' ולא להכנע לשגרה המאיימת שהיא היא לענ''ד אם כל הבעיות.

  • 6.

    סיפורי מעשיות. סרוגים אינם צריכים רבנים (ל''ת)

    בבה יגה, 07/07/09 21:51

  • 5.

    אי אפשר לדרוש משהו שהוא חלק אורגני מרבני החרדלים -הם הכי הכי

    ירושלמי, 07/07/09 20:55

    הגישה הבעית בא לידי ביטוי בדברי דר.שיין עצמו כאילו אצל אחרים אין כלום ולכן כל פעםשצעירים דתיים נפגשים עם חילונים הם בהלם- מה יש ערכים גם אצלם
    אלפי צעירים חילונים בעיקר מתנועות הנוער מצד שמאל עושים שנת שרות בנוסף ישירות צבאי מלא!!!!

    • ירושלמי - אני גאה בך.

      חיים, 08/07/09 05:15

      האלפים האלה הם כמה עשרות בשנתון שיוצאים לשנה.


      הדתיים לאומיים הם כאלה שיוצאים לשנים או אפילו לכל החיים.

  • 4.

    רעיון האחדות

    רענן, 07/07/09 17:50

    אולי צריך לבקש שתהיה מערכת על כללית שתמצא מכנה משותף שיונהג במוסדות החינוך היסודיים והתיכונים של הציבור הדתי לאומי, וההתפלגות תהיה בישיבות ובמדרשות וכו', אני חושב שהעיקר מתחיל במוסדות החינוך, אם הם יהיו עם לימודי קודש מצד אחד ומאידך שביוניות הרי שכולם ילמדו באותם מוסדות והפילוג יקטן, צריך שהממ''ד יתחזק מבחינה תורנית ואז לא ישלחו את הילדים למוסדות פרטיים, למשל שתהיה הפרדה ויותר גמרא, זה לא יזיק לאף אחד, ובכך כולם ילמדו יחד וממילא תהיה אחדות.

  • 3.

    מילים כדורבנות

    רונאל, 07/07/09 17:34

    לו ההנהגה הייתה מאוחדת בזמן ההתנתקות דברים היו נראים אחרת. על כל שני יהודים שלוש דעות

  • 2.

    עדיף שניפרד

    ערליך, 07/07/09 17:17

    דווקא בעולם המודרני שלנו, עדיף שכל אחד יוכל ללכת בדרכו הוא.

    כידוע ללומדי התורה, תמיד כשמיישבים שני מקורות, ''מיישבים'' מקור אחד לטובת המקור האחר.

    ככה זה גם ביחסים חברתיים: צד אחד נדרש להתפשר למען הצד האחר.

    בכל ציבור משותף בינינו לבין החרד''ל, נצטרך כל הזמן להכנע בפני דרישות החרד''ל.

    אז עדיף שנפרד

    • כשי שיוכל להתקיים בך

      אני, 08/07/09 05:16

      רשעים יצר הרע שופטן

    • לא ניפרד

      שמואל, 10/07/09 01:03

      אולי בדרגות הגבוהות יש מחלוקות ומריבות אבל בשטח אין קבוצה מגובשת כמו הקבוצה הדתית לאומית (בזה אני כולל גם את החרדלים). ביחד בצבא , ביחד בבנ''ע בחברות אמיתית ובאחדות איתנה

  • 1.

    סוף סוף מאמר נורמלי

    אני ראשון, 07/07/09 16:59

    סוף כל סוף רואים מאמר נורמלי, שלא סתם זורע שנאה