• 84.

    לבעלי לב תם בלבד.

    שלומי, 09/07/09 14:55

    הלוואי שקולך יגיע לאזניים רבות, כי הוא מעיר את הלב המאמר מאפשר ראייה בהירה ופשוטה של בעיות שנראות גדולות, מורכבות ומפחידות מידי.
    לבעלי לב תם בלבד.
    תודה על קול חסר ציניות ומלא תקווה.

  • 83.

    2 הבחנות

    יעקב, 08/07/09 16:42

    1-ברור שזהו הפיתרון השפוי היחיד. זהו ראייה בהירה שהלוואי שהיה אותה לשליטי האומות.

    2-רוב התגובות פה מונעות על ידי פחד כה עצום (במסווה של בגרות, רציונליות) שאני קצת בספק אם אפשר ליצור עם אנשים כאלה משהו אמיתי, משהו שמונע על ידי הרמוניה.

    רובכם כאן אנשים אומללים מאוד

    • אבחנות. ויפה אבחנה אחת משתיים על הטוקבק. (ל''ת)

      גור ארי-אל, 09/07/09 12:27

  • 82.

    או הינה נולד לנו ''ישו'' חדש ! לך תפיץ את תורתך בעולם ,לנו הספיק ישו אחד (ל''ת)

    לא רוצים עוד אחד, 08/07/09 15:47

  • 81.

    אשליות וחלום בהקיץ

    Jona's , 08/07/09 15:34

    כה תמים ?!?!?! ונאיבי !!!

  • 80.

    נשיא חכם? חוסיין? אתה מתלוצץ נכון?

    אאא, 08/07/09 15:18

    הוא בובה נלעגת כמו מדבדב שתפקידה העיקרי הוא לנאום,לנפנף בידיים ולהצטלם לטלויזיה.רק שברוסיה אין פולחן אישיות כזה כמו שיש במערב.המערב עובר כיום מבחינת פולחן אישיות את מה שברה''מ עברה בשנות ה 30 וה 40 ומה שגרמניה עברה בשנות ה 30.
    נשק גרעיני בידיים של מדינה ליברלית הוא הרבה יותר מסוכן מנשק גרעיני בידי איראן או צפון קוריאה.איראן וצפון קוריאה לא רוצות לשלוט בעולם ולשעבד את כל אוכלוסית הכוכב.

  • 79.

    מי שמאמין שהכוח ינצח בעולם הזה הוא ההזוי והתמים

    אייל, 08/07/09 15:04

    אין ספק שכל מי שירצה ישיג את הנשק הגרעיני זו רק שאלה של זמן.

    ואז לא רק אלוהים יודע לאן כדור השלג המטורף יוביל אותנו!

    נראה שהתובנה היפה במאמר זה הינו ההבנה שלהשיג נשק גרעיני הינו הינו הצטרפות למועדון של כבוד. אי אפשר להגיד לאיראנים אתם מטורפים ולכן אסור שתחזיקו בנשק גרעיני.

    אנחנו הישראלים הרי נהנים מתחושה של כוח ועוצמה ואיכות בגלל ההשיגים שלנו בתחום!!!

    רק אם נמצא דרך להפסיק את מלחמות האגו בין המדינות נוכל ליצור עולם טוב יותר לכולם.


    מעדיף שאובמה ייכשל מאשר שלא ינסה.

    אם וכאשר כדור הארץ ייחרב אני שואף להיות כמו הטיבטים שלפחות בנתיים לא נכנעים לכוחות הפחד והכאב מאשר להיות כמו עוד פחדן שימשיך להרוג עד שכולנו ניפול לקבר אחים שייקרא - כדור הארץ.

  • 78.

    אוי באמת

    בעז, 08/07/09 14:39

    כמה טיפש אפשר להיות.

    ''בהחלט שאלו הן הכרזות של הבעת כוח ולא כוונה ממשית להשליך אטום על ישראל. אחרי הכל, גם מוסאווי, שנחשב מתון, סירב לוותר על תוכנית הגרעין. ''

    עם כזו הסקת מסקנות - אבדנו מזמן. ההסבר האמיתי כמובן הוא שכל ה''מתינות'' של מוסווי היא קישקוש תקשורתי, הבן אדם היה נשיא איראן בזמן המלחמה האכזרית בעיראק והיה מוערב בישירות בפיגועים כמו הפיגוע בבואנוס איירס.

    • אוי כמה אנחנו נמשיך עם הצביעות (ל''ת)

      eyalsor , 08/07/09 15:10

  • 77.

    פירוק הנשק הגרעיני יוכיח שבני אדם רוצים שלום

    מאור, 08/07/09 13:41

    לדעתי פירוק הנשק הגרעיני יוכיח אם אנחנו רוצים להמשיך ולהידרדר כבני אדם לעוד קונפליקטים ומאבקי כוח או מעוניינים לקחת סיכון כדי להביא את כדוה''א לצעד הבא של ביטחון עולמי ולפתוח פתח להידברות רצינית על שלום.

  • 76.

    אבל לא רק כאן, גם בטלויזיה במקום הדוגמנים והסלבס-לדקה

    נכון,אנשי אקדמיה ורוח צריכים להשמיע קולם, 08/07/09 12:33

    נמאס לנו לראות תוכניות עם דוגמנים שרק יודעים להראות יפה, כוכבי ריאליטי חסרי בינה וילדים - אנו רוצים לראות גם אנשי תרבות, אנשי ספר, רוח, פילוסופים ומדענים. מי הרשת שתרים את הכפפה ותשים בשעות החמות תוכנית עם צבי ינאי לדוגמא, גבריאל רעם, עמנואל הלפרין, יעקב רז ועוד אנשים חכמים שאנו צריכים לשמוע ולראות.

  • 75.

    -font color=''red''-ישר כוח וכל הכבוד על האומץ-/font-

    רוחניות אמיתית, 08/07/09 12:20

    הגיע הזמן שהמורים הרוחניים יביעו דעתם על המתרחש בעולם ולא יסתגרו בבתיהם ובין תלמידיהם. אנו זקוקים לקולות שפויים בעולם כאוטי זה, אנו זקוקים לכל קול שיודע לדבר אמת על מנת שלא ניסחף אחרי המנהיגים שרוצים עוד ועוד כוח עוד ועוד שררה.
    אז קדימה, פילוסופים, אנשי רוח, אנשי אקדמיה - הצטרפו לדיונים!

  • 74.

    עולם בלתי מגורען יתכן רק אחרי מלחמה גרעינית. נכון ,גם כדו''אה כבר לא

    גור ארי-אל, 08/07/09 11:38

    יתקיים ,אבל נפתור את בעית הנשק הגרעיני.
    זה פתרון וזה פתרון.
    ומה רע בכך שארה''ב היא השוטר של העולם?
    מישהו הרי צריך לעשות את הג'וב הזה.
    לא ראיתי מתנדבים אחרים.
    אתה מכיר אומה אחרת ,כה מטומטמת שמצד אחד שיקמה על חשבון מסי אזרחיה את רוב כלכלת העולם ,שוקעת במשבר הכלכלי החמור ביותר מזה 85 שנים ,ועדיין שולחת את חייליה ,על חשבונה לההרג עשרות אלפי ק''מ מבית הוריהם?

  • 73.

    חה מאפשרים מאברבנל לתקשר באינטרנט??!!

    שמוליק, 08/07/09 08:24

    נראה לי שאפסיק להיכנס לאתר הזה אם מאפשרים לקוקויות כמו הטובלי הזה להתבטא בהם ועוד בנושאים באמת רציניים שדורשים שיקול דעת וחכמה. התחלקתם על השכל כאן באתר או מה??

  • 72.

    שוב אנחנו נידונים לשמוע את נאומיו ההזויים של הפסיכי הזה (ל''ת)

    המבקרת, 08/07/09 08:16

  • 71.

    שוב אנחנו נידונים לשמוע את נאומיו ההזויים של הפסיכי הזה (ל''ת)

    המבקרת, 08/07/09 08:16

  • 70.

    כשקוראים את התגובות מבינים שהלך המחשבה של הימין באשר

    תודה לך כתב חכם, 08/07/09 07:34

    הוא ימין ניזון מפחד וחשדנות וחוסר יכולת לשפוט מצבים שנוגעים לו אפילו בעקיפין באוביקטיויות.

  • 69.

    זה כמו לצפות שכל העולם יהייה מואר תוך שבוע -- כמה נאיבי

    Ehad Haam-Zionist , 08/07/09 05:19

    ארה"ב ובטח לא רוסיה מתכוונים מחר להתפרק מהגרעין שלהם, מכסימום לעשות מחוות.

    לאחר שראינו שהאייתולות מרמים בבחירות ואח"כ הורגים את חופש הביטוי - על העולם לידרוש בכול תוקף הפסקה של כל פיתוח גרעין מאיראן..

  • 68.

    שי, אולי כדאי שתחליף את התרופות שאתה לוקח. ההשפעה פגה! (ל''ת)

    רני, 08/07/09 03:46

  • 67.

    רק למדינות דמוקרטיות מותר להחזיק נשק גרעיני.

    הגיון, 08/07/09 02:46

    מדינה טוטאלטירית עלולה לעשות שימוש בנשק גריעני בעקבות גחמה של רודן בודד. מדינות דמוקרטיות לא ימהרו לעשות שימוש בנשק גריעיני. לכן ההגיון הוא שרק למדינות דמוקרטיות יותר להחזיק בנשק כזה.
    ברור, מובן, הגיוני וצודק.
    פשוט מאד.

  • 66.

    מרצה בנושא רוחני? מה לך ולמעשי? (ל''ת)

    אתה יכול רק לחנטרש שטויות ממוחך הקודח, 07/07/09 23:50

  • 65.

    הרשע משתמש בציניות ובפחד כדי להגיב ולפחד

    הציניות והפחדנות שולטים, 07/07/09 23:49

    שימו לב כיצד אתם מגיבים! הפחד, האימה, החרדה הקיומית משתקות את מוחינו ואנו מעדיפים לחשוב שפצצה גרעינית יכולה להציל אותנו. אנשים תתעוררו! אם אנו נזרוק פצצה גרעינית על אירן למשל, אז נשמיד כמה מיליונים אבל אם הם יחזירו לנו - הם ישמידו את כולנו
    עדיף לכולנו שלאף אחד לא יהיה נשק גרעיני

  • 64.

    נשק גרעיני זה רע! (ל''ת)

    אור, 07/07/09 23:42

  • 63.

    חייבים לפרק את הגרעין (ל''ת)

    אבי, חולון, 07/07/09 23:41

  • 62.

    לשי,חזק ואמץ,המשך להשמיע את הקול השפוי בתוך המהומה (ל''ת)

    אין לי ארץ אחרת אם אדמתי בוערת ולכן צריך קול כזה, 07/07/09 23:39

  • 61.

    נשק גרעיני הוא הערובה היחידה לקיום העם היהודי

    הפוך, גוטה הפוך, 07/07/09 23:38

    בעולם ללא נשק גרעיני, אין לעם היהודי סיכוי ארוך טווח לשרוד מול אנטישמים כמו אחמדיניג'ד ודומיו. תמיד יהיה הפיתוי למוסלמים לצאת למלחמה קונבנציונלית בישראל מלווה בטילים קונבנציונלים על מרכזי האוכלוסיה ובסיסי חיל האויר, מתוך הנחה שההבדל הכמותי יגבר על ההבדל האיכותי. רק ודאות שמלחמה בישראל תביא לשואה גרעינית על התוקף, ולמחיקת ארצו תרגיע את המשוגעים שצצים מידי דור ורוצים להשמיד את ישראל.
    גם בזירות אחרות, הוכח מאז מלחמת העולם השניה, שההרתעה הגרעינית היא זו שמנעה מלחמת עולם שלישית בין ברית המועצות למערב, או בין פקיסטן להודו.
    רק מטורללים פייסנים מהשמאל הקיצוני ובראשם ברק אובמה קוראים לפירוז העולם מנשק גרעיני, פירוז שרק יביא עוד מלחמות לעולם.

    • צודק גוטה צודק , ערובה ,נכון , אבל לא רק .

      גור ארי-אל, 08/07/09 11:41

      ''אחד אלהינו שבשמים ובארץ''.
      הגרעין הוא הנשק - אלהים הוא הנצרה.

  • 60.

    האם זה הבודהא מאוריון או טובלי שמביע את דעתו?

    לא מבין, 07/07/09 23:30

    ולמה זה כאן? זה טור ניו אייג'... לא טור הגיגי טובלי בעונת מלפפונים...

  • 59.

    עצה ידידותית

    אגריפס, 07/07/09 23:24

    שי היקר, אתה טוען שאתה ''מרצה בנושאים רוחניים וסופר.'' תן לי לתת לך עצה לא רוחנית אלא מאוד פרקטית. אם אין לך משהו טוב לומר עדיף שלא תאמר כלום. מאיזו סמכות בדיוק אתה טוען להבנת המצב בעולם. אתה בסה''כ ''יועץ רוחני''. תקרא את הספר ''בגידת האינטלקטואלים'' אולי תלמד משהו.

  • 58.

    גאון הדור

    שוקו, 07/07/09 23:10

    נשמע באמת רעיון אדיר: שכל העולם הנאור יפטר מכל הנשק הגרעיני ואז היחידים עם נשק גרעיני יהיו איראן וצפון קוריאה.

    נראה לך שלאיראן יזיז אם שאר העולם יוותר על נשק גרעיני? להפך, זה רק ידליק אותם. רואים כמה אתה לא מבין את העולם הזה.

  • 57.

    לאירנים יש אמונה דתית כי רק אם הם יהרסו את העולם-יגיע ה''גואל'' שלהם. (ל''ת)

    חבל שאין דגש על נושא זה,שלא לדבר על בורות הכותב.., 07/07/09 23:03

  • 56.

    קח כוס חלב עם דבש ולך לישון ....להרבה זמן (ל''ת)

    @ בנצי - א @, 07/07/09 22:57

  • 55.

    שטויות במיץ עגבניות - איראן וצפון קוריאה הם לא רוסיה, לא ארצות הברית

    ציוני, 07/07/09 22:50

    ואפילו לא סין או פקיסטן.

    איראן וצפון קוריאה הן שתי מדינות מטורללות.
    אחת מנוהלת על ידי משטר דתית קיצוני, השניה מנהולת על ידי משטר קומוניסטי-פאשיסטי מטורף.
    פצצה בידיהם תסכן את שלום העולם כולו, האחת אמרה שברצונה להשמיד מדינה אחרת והשניה איימה במלחמה גרעינית.

    הן לא שחקנים רציונאלים, כמו כל שאר המדינות המחזיקות נשק גרעיני.
    ואם איי פעם יהיה שימוש בנשק גרעיני, זה לא יהיה מהאלפי ראשי נפץ שיהיה אצל ארצות הברית רוסיה סין צרפת אנגליה וכו' וכו'..

    זה יהיה או מאיראן וצפון קוריאה, או מאירגונים שאיראן וצפון קוריאה הפרישו להן את הנשק הזה.

    • מסכים למרות ש..

      יגאלד, 07/07/09 23:25

      יתכן שדווקא המערב יתקוף ראשון בתור תקיפת מנע.

      אבל ברור שזה רק מפלט אחרון.

      אצלם זה הדבר הראשון שהם חושבים עליו. לאירן אין עדיין והיא כבר מאיימת למחוק את היישות הישראלית.
      לצפון קוריאה יש ממש מעט ( נראה לי 6 פצצות, די ישנות) והם מאיימית ''להמטיר גשם גרעיני על דרום קוריאה''
      מה דרום רואיה עשתה להם?

  • 54.

    טימטום בהתגלמותו. מדוע מפרסמים כל דעה של אדם תמהוני. (ל''ת)

    מערכניק לשעבר, 07/07/09 22:45

    • זה פשוט, כי העורכים מסכימים איתו. (ל''ת)

      רון, 08/07/09 02:44

  • 53.

    רעיון יפה אך לא ברור כמה הוא פרקטי, התודעה הגלובאלית הושחתה כליל

    גולן, 07/07/09 22:25

    וגם אחרי פירוק נשק גרעיני יהיו מי שישמחו לשים עליו יד, הידע והטכנולוגיה קיימים כך שאי אפשר להעלים אותם ועל מנת לתקן את התודעה צריך אירוע משמעותי שיגרום לאנשים להתעורר, אולי זה יקרה ב2012 לפי המאיה והתחלפות הקטבים או שאולי לפי הקבלה בעוד 230 שנה או שאולי אנחנו נהיה אלו שנירה לעצמינו ברגל.
    כמו ששי אומר, גם אנחנו שותפים למירוץ הגרעיני ואובאמה מנסה למצוא חלוק נחל שאיזה טיפש השליך לבאר לפני 60 שנה. את המעגל מישהו צריך לסגור והייתי אומר שקצת מאוחר עכשיו לפרק נשק, הנזק כבר נעשה ואני לא צריך להגיד לשי שבכוח וכפיה לא משיגים כלום חוץ עוד התנגדות.

  • 52.

    שי טובלי

    זאב123 , 07/07/09 22:11

    בולשיט

  • 51.

    מוסר ושפיות

    אורי, 07/07/09 21:54

    אין ספק שאתה ושכמותך
    לא קולטים היכן אתם חיים !!!
    במאה שנים האחרונות נוצר סדר חדש , של מדינות המערב שהן חופשיות ודמוקרטיות (גם לי יש עליהן מלא ביקורת ) אבל ברור לי דבר אחד .
    אם יש בעיה מרכזית בעולמנו היא אותו עולם לא חופשי
    (מצרים ,סודן ,סין ,אלגיריה ועוד ועוד ועוד.) ואנטי דמוקרטי ובחלקו הוא גם איסלו-פשיסטי.
    חוסר היכולת לראות זאת הוא עיוות הזוי של חלק גדול מתנועות השמאל בעולם .

  • 50.

    ואתה תקבע מהו צדק? למה מי אתה בכלל? איזה תוקף מוסרי יש לך? (ל''ת)

    מה אתה מבין בצדק?, 07/07/09 21:54

  • 49.

    דעתך אמיצה בעיני

    בלי שמות, 07/07/09 21:16

    אני קורא את התגובות בעיון ומבין לליבם של המתנגדים לדעתך, אכן בעולם הזה מאוד קל לחשוב שאנחנו שייכים לצד של הטובים ושאיראן ודומיה שייכים לצד הרע שמפניו עליונ להתגונן. רק מה -יש לנו קושי גדול באוביקטיביות וחשבון נפש אמיתי ואם היינו טורחים להסתכל מה צה''ל עשה במבצע עופרת יצוקה בעזה היינו מבינים שאנחנו לא כאלה תמימים וחמודים. כולנו רעים בעולם הזה, אין פה טובים בכלל אז שלא תעבדו על עצמכם ותשנו טוב בלילה מתוך האמונה הכוזבת שאתם שייכים לטובים - אתם חיים בסרט והוא כולו רע! רק מי שמתנער בטוטאליות מאלימות ורצח יכול להתחיל להיקרא אנושי - תראו את הטיבטים!

    • צא, צא מהסרט בו אתה חי

      אין טובים ואין רעים, יש שורדים ושרידים., 07/07/09 21:52

      אם יש שעור שיסורי גלות בת 2000 שנים לימדונו הרי חייב הוא להיות שהצדקת האלימות היא בשרידה.

    • אמיצה? פשוט מפגר או רשע

      מה???, 07/07/09 22:07

      השלטון בצפון קוריאה אחד מהמרושאים בעולם!!!
      מיליוני אזרחים מורעבים שחיים במחנה עבודה אחד גדול!!!

      • ואנו מרושעים לא פחות-ראה את התגובות הלא עניניות (ל''ת)

        וגם אצלנו יש מליונים שחיים במחנות פליטים, 07/07/09 23:37

        • אנחנו טובי לב בצורה קיצונית - עובדה, אתה עדיין חי (ל''ת)

          ש, 08/07/09 12:32

    • כשאני קורא אותך אני מבין מהו החומר האנושי הנסחף אחרי "מורים רוחניים".. (ל''ת)

      פנדה , 08/07/09 10:37

  • 48.

    למה אפשר לצפות מ''מרצה בנושאים רוחניים'' (ל''ת)

    אבי, 07/07/09 21:15

  • 47.

    ציניות מול תקווה

    אייל, 07/07/09 21:02

    נראה שכדי שיותר ויותר אזרחי עולם יוכלו להצייצב מאחורי אובמה עלינו דבר ראשון להסכים לוותר על המזוכיזם שנקרא ציניות שלא מאמינה יותר בכלום ותביא את כולנו לאבדון מלאי סיפוק עצמי שידענו כל הזמן שיקרה.

    ובמקום זאת להסכים להיות תמימים ופגיעים - אמיצים באמת כדי להאמין בתקווה ולתמוך במהלכים בלתי נתפסים ביופיים של מנהיגות שכולנו ייחלנו לה עידן ועידנים.

    אובמה אנחנו איתך ישר כוח!

  • 46.

    הרי אתה שיא הטמטום

    אתה שי טומבלי, 07/07/09 21:02

    יש הבדל ענק בין נשק אטומי בידי ישראל ונשק אטומי בידי איראן,קפיש? מבין את ההבדל?
    אותו דבר בין נשק אטומי בידי ארה''ב שמשמש רק להרתעה ונשק כזה בידי איראן שמאיימת על ישראל.

    • למקרה שלא ידעת

      daniel, 07/07/09 21:46

      ארצות הברית היא המדינה היחידה בעולם שהשתמשה בנשק גרעיני נגד מדינה אחרת.ישראל היתה קרובה לזה במלחמת יום כיפור.סתם לידיעה כללית.

      • יפן קבלה את שלה אחרי ההתקפה הנבזית על פרל הרבור (ל''ת)

        מה לא ברור?, 07/07/09 23:48

  • 45.

    לזכר ההרוגים בנגסקי והירושימה

    ענת, 07/07/09 20:54

    נזכור ולא נשכח :

    אומדן ההרוגים בהתקפה הגרעינית, הכולל את אלו שמתו מיד ואת אלו שמתו לאחר זמן קצר, עומד על 140,000. מספר זה מוערך בחצי מאוכלוסיית הירושימה באותו זמן.

    נגסקי
    74,800 נהרגו באותו יום[1]. גל ההדף של הפצצה הצביע על עוצמת נפץ של 120 אלף טונות של חומר נפץ רגיל (טי-אן-טי), וטמפרטורה הגבוהה פי-ארבע מזו של מרכז השמש הנזק האיום שהטילה הפצצה נמשך שנים רבות לאחר הפגיעה, ורבים מתושבי נגאסקי ממשיכים עד היום לסבול ממחלות גנטיות למיניהם בגלל ההקרינה הרדיואקטיבית שנגרמה באירוע.

    http://www.youtube.com/watch?v=NF4LQaWJRDg&NR=1

    • לא נשכח את פרל הרבור

      USA1, 07/07/09 21:29

      מה רצית, שנקח את היפנים לבית הדין הבינלאומי בהאג???

    • לענת

      זאב123 , 07/07/09 21:47

      לפני שאת מפציצה אותנו בסיסמאות לזכור ולא לשכח סיסמא ששייכת לאושוויץ ולא ליפנים האלה שהיתחילו במלחמה והיפציצו את פרל הרבור וזה לא היה פקניק.אבל לפני הכל לכי בחזרה לספרי ההיסטוריה הם כתובים בצורה פשוטה ולא רוחנית ובהם תמצאי שהנשיא טרומן שבודאי לא היה מחרחר מלחמה ולא דומה בכלל לשטן מאירן חשב הרבה לפני הטלת הפצצה והיגיע למסקנה הנכונה שבאם לא יכבדו את היפנים בפצצה הזו אזי המלחמה תמשך תקופה ארוכה ושלא לדבר על בקובנות האזרחים שעלולים לההרג אלא גם על החיילים האמריקאים שעלולים ךיפול והאומדן היה בסביבות המיליון באם המלחמה תמשך הרבה יותר ממה שנהרגו בנגסקי והירושימה .נכון אנשים סובלים עד היום מההקרנה .אבל הרבה מאוד סבלו מהברוטליות של היפנים אונס רצח בדם קר שבי לכי לאיים באוקיאנוס השקט ושם כמה מקומיים יספרו לך על יפי הנפש היפנים שאת כל כך דואגת להם .חמאס יכול לעבור אצלם טירונותלכן ישנם דברים חשובים יותר לזכור במיוחד אנו היהודים שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו

  • 44.

    אה, להתאבד בשביל איראן-באמת פתרון (ל''ת)

    ziv78 , 07/07/09 20:52

  • 43.

    אה, להתאבד בשביל איראן-באמת פתרון (ל''ת)

    ziv78 , 07/07/09 20:52

  • 42.

    שעועית. כן, כן, לא לצחוק

    או איך הורתי לבני את דרכו לרוחניות, 07/07/09 20:48

    כבר שנו רבותנו - 'סוף מעשה במחשבה תחילה'
    וכך קפץ פתגם זה אל קדמת תודעתי כאשר נחבטה נפשי בקשיי הוראת הרוחניות לצעיר בניי.
    והנה בוקר קייצי ואנו שקועים באמצעו של משחק, אב ובנו יקירו משתעשעים ונהנים מטובו של הבורא כאשר לפתע פלט ישבנו של הקטן נפיחה. 'פוק' אבא, קרא בחדווה, עשיתי 'פוק', וכבר חישבתי להנהן בראשי ולהסכים עימו כאשר התפוצצה ההארה בכל ישותי וקראתי בקול דהום - 'לא ולא מחמל נפשי'
    רוח, הפחת רוח, ואם תאמן ישבנך תזכה ותנפח רוחות רבות. אמרתי ועשיתי שהרי כבר שנו רבותנו - 'היום קצר והמלאכה מרובה'.
    מיד סרתי אל חנות 'ניצת הדובדבן' השוכנת
    בגבעת שאול הלא היא דיר יאסין המיוסרת, ורכשתי במיטב כספי מבחר פולי שעועית משובחים...
    לאחר נסיונות מרובים אשר העמידה לנו הרוח הגדולה ושנת שילשולים ונפיחות שווא הצליח בני יקירי לנפוח את הפתיחה ל'הריסות אתונה' מאת בטהובן ברצף ומבלי לטעות.
    משימתנו הוכתרה בהצלחה, בני הפנים משמעותה
    של הרוחניות ואני זכיתי להיות 'גורו' חדפעמי.
    אולם כל אליה וקוץ בה, בני, יקירי, מחמל נפשי פיתח אלרגיה לשעועית, אנו עובדים כרגע
    על הקנטטה לחומוס.

    ש-ע-ו-ע-י-ת.

  • 41.

    ווירוס שיגרום ל RAGE עולמי זה לא מסוכן? (ל''ת)

    נשק גרעיני, 07/07/09 20:44

  • 40.

    צריך לזכור שהכונות שמביעים האיראנים וצפון קוריאה

    שואל תמים, 07/07/09 20:38

    שונות בתכלית מהכוונות של מעצמות כמו ארה''ב.
    מדינות שחרטו על דגלן חופש ודמוקרטיה שונות מעט ממדינות שמצהירות חדשות לבקרים על רצונן להשמיד מדינות אחרות.
    האם אין הצדקה בכך שכוחות הטוב (יחסית..) בעולם יהיו חזקים יותר מכוחות הרוע?

  • 39.

    עוד הזוי שחולם על אוטופיה, אך בלי אוטופיה לא מסוגל לשרוד (ל''ת)

    אחד ששואף לשרוד בעולם האמיתי, 07/07/09 20:37

  • 38.

    רעיון ילדותי פמטסטי, בינתיים. אירן אפשר לעצור ללא קשר. (ל''ת)

    borisdo, 07/07/09 20:36

  • 37.

    טובלי - רעלכל (ל''ת)

    טוב-לי, רע-לכל, 07/07/09 20:35

  • 36.

    לא יודע מי אתה ולמה חשוב שתשמע דעתך

    העיט, 07/07/09 20:32

    מנותק מהמציאות

  • 35.

    נשמע שבאיזו מחלקה סגורה הכניסו אינטרנט לכל חולה וכולם התחילו להגיב (ל''ת)

    יעקב, 07/07/09 20:20

    • לא נכון במחלקה שלי עוד לא הכניסו

      דוס בטלן , 07/07/09 20:28

      אני מגיב בכוח המחשבה שלי שהתפתחה בעקבות קריאת המאמרים של הגורו הנ"ל.

    • כנראה שאתה הראשון. (ל''ת)

      ziv78 , 07/07/09 20:52

  • 34.

    צודק.

    מרינה, 07/07/09 20:18

    חייבים להפסיק עם הצביעות

    • צביעות

      זאב123 , 07/07/09 20:31

      המשיח שלך הוא נביא שקר ועד יתברר שהצביעות שלו שוברת שיאים. חבל רק שזה על חשבוננו

  • 33.

    אנחנו צריכים שטובלי יגיד לנו את מה שכולנו כבר יודעים?

    משה, 07/07/09 20:14

    הרי כולנו כבר יודעים שכל עוד קיים איום בנשק גרעיני מצד מדינות בעולם - שלום לא יקרה. אלה אמיתות פשוטות.

    אמר חכמנו: ''והעיקר והעיקר לא לפחד כלל!''. אז די כבר מספיק לפחד ממה שהאיראנים יעשו או כל מדינה אחרת.

    אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם אנחנו רוצים שלום ואז פשוט להושיט יד וליצור אותו. כמובן שאנחנו תלויים במנהיגים שלנו - אבל דעת הקהל היא מאד חשובה. כך שזה תלוי בכל אחד מאיתנו!!!!!

  • 32.

    הגיע הזמן שנבין

    שלומי עולמי, 07/07/09 20:13

    שאחרי כל כך הרבה שנים הסיכוי היחיד שיש לנו לפתור דברים באמת היא לעבוד מסדר גבוהה יותר- בקנה מידה גלובלי. ואין ברירה, על מנת לעשות זאת, מדינות בעלות כוח צריכות לוותר על הכוח שלהם כדי לרכוש אמון ולשמש השראה. וזה מה שבדיוק אובאמה עושה, ושי טובלי מבהיר. אנשים הגיע הזמן להתעורר- מספיק עם הפראנויות הפרימיטיביות של ''מדינה שלי, ועם שלי'' הגיע הזמן לאחד את העולם למען ''עולם שלנו''!!

    • פרימיטיביות

      זאב123 , 07/07/09 20:32

      חכם מתקדם לך תסביר זאת לרוסים לך תגיד להם שהם פרימיטיבים הם יחזירו אותך לתקופת האבן

      • לאובמה אין סיכוי

        דוס בטלן , 07/07/09 20:37

        הוא לא מבין באנרגיות כמוסות של יקום

  • 31.

    אובמה - אתה תקווה גדולה בעידן הזה!

    נתן, 07/07/09 20:11

    אין מישהו חוץ מאובמה שיכול לקדם את תהליך הפירוק שלנו מנשק גרעיני. הגיע הזמן להפסיק לפעול מתוך פחד ולהתחיל לקדם שלום עולמי אמיתי - כזה שכולם הולכים לצאת מנצחים ממנו.win - win

    • ל31

      זאב123 , 07/07/09 20:29

      התעוררו התעוררו כל החולמים והרוחנים האם אתם באמת חושבים שאובמה הוא המשיח איפה אתם חיים על הירח לא בטוח אבל בודאי לא בעולם הראלי שלנו .אובמה יכול לשאת את כל הנאומים המפוצצים באנגלית משובחת שאתם לא מבינים שום דבר הוא יכול לשאת באותו יום 4 נאומים על אותו נושא עם מסרים שונים זה קרה היום האזינו לחדשות חוץ .אובמה לא המשיח ובאם הוא ימשיך כך אפילו להיות החמור סכוייו קלושים. התעוררו ישנים תפסיקו להריח חמרים מסוכנים

  • 30.

    תום לב - זה כל מה שחסר לנו בני האדם

    לימור, 07/07/09 20:09

    מבחינתי מה שהמאמר הזה מדבר עליו הוא מה שאני חושבת שנכון מאז שאני ילדה. זה תמיד היה נראה לי מוזר כש''החזקים'' ביקשו מאיזו מדינה אחרת לפעול כשהיא עצמה לא פועלת כך. הרי זו רק סוג של צביעות.

  • 29.

    מילים אמיצות ונכונות. אנו חייבים להיות כנים

    כל הכבוד, 07/07/09 20:08

    הכנות מתחילה מבפנים. עד מתי יהיה העולם מפולג ואויב זה לזה. האם איננו רואים את הנזק שאנו גורמים לעצמינו במלחמות. האם מליוני הילדים הרעבים והיתומים ממלחמות מיותרות אינם מספיקים כדי לגרום לנו לראות את חוסר התועלת שבמאבקים?

  • 28.

    נקודות מאוד חשובות, ומעלות גם שאלות חשובות

    גורבצו'ב 2, 07/07/09 20:06

    נראה שכל המדינות מפחדות פחד מוות. זה מדהים לראות כמה האגו מנהל את הכל - אפילו ראשי מדינות ומנהיגים.
    אני חייב לא להיראות חלש, אחרת אני אמות!

    בכל מאופן, גם הפתרון של העלמת כל הנשק הגרעיני מהעולם, היא מפחידה לא פחות, שכן, היא יכולה לקרות רק עם אמון מלא...
    ומה יהיה אם ימשיכו לייצר בסתר?
    ומה יקרה אם מעצמה אחת תשמור את זה רק למקרה שמעצמה אחרת שמרה קצת בבויידם...?

    מצד אחד זה נראה כמו לופ שאינו יכול להיגמר,
    מצד שני ללא אופטימיות ופעולות אמיתיות, נראה שזה באמת לא יוכל להיגמר...

    הלוואי והאזרח הקטן היה יכול לתרום במשהו
    אני רוצה מאוד לעזור איכשהו, אך מרגיש חסר אונים

  • 27.

    אבל אני מוכרח להסכים איתך

    רוחניות לא מדברת אלי, 07/07/09 20:02

    הגרעין היא האיום הנורא ביותר על העולם כיום. לא שקיות הפלסטיק, ולא החור באוזון ולא התחממות כדור הארץ - כי הרבה לפני שהאקולוגיה הנהרסת תהרוס אותנו - יהרסו אותנו מעשי ידינו - הפצצות בכלל ופצצות האטום בפרט.

  • 26.

    מספיק עם המלחמה, נגמרו התירוצים!!!

    מור עציון, 07/07/09 20:02

    גם אני שמעתי על היוזמה של הגלובל זירו, ואף חתמתי על העצומה שלהם.
    זה בסה''כ הדבר ההגיוני לעשות למען השם, למה שנשק כזה יהיה קיים בכלל.
    הרי בסופו של דבר, מספיק שמדינה אחת תפיל פצצה גרעינית על מדינה אחרת וזה כשלעצמו - סוף התרבות האנושית.

  • 25.

    פצצות הגרעין יביאו לשואה עולמית ולישראל אין יותר זכות

    רונן מב''ש. אתה צודק!, 07/07/09 19:59

    מאשר לאירן או צפון קוריאה. ברגע שיש למדינה אחת פצצת גרעין, מדוע שלא תהיה פצצה גם לאחרות? מי אמר שישראל יותר שפויה מהאירנים, דווקא השנים האחרונות מראות שפניה של ישראל הן לוא דווקא לשלום והגחמות, וחילופי הממשלות והמלחמות שניהלה מראות שאין לנו זכות מלמדינות אחרות.

  • 24.

    או גורו הגדול השרה עלי מרוחך הנשגב שגם לעפר ואפר כמוני

    דוס בטלן, 07/07/09 19:51

    יתגלו סודות הכמוסים של יקום.

    • איזה טמבל אתה (ל''ת)

      מישהו, 07/07/09 19:59

      • הוא עצמו מציג את עצמו כגורו

        דוס בטלן , 07/07/09 20:15

        אני רוצה לדעת היכן נרשמים לתלמדיו. מוכן בשביל התחלה להיות עוזר בכיר לתמיד זוטר שלו.

  • 23.

    אכן , פתרון שיהיה מקובל על כוווווולם. כל כך מעשי. ממש כמו מז''ת חדש... (ל''ת)

    קומינטרן, 07/07/09 19:48

  • 22.

    פתרונות גלובליים באים מחשיבה גלובלית

    אלכס, 07/07/09 19:38

    הגרעין זו בעיה כלל עולמית, לא של אומה זו או אחרת ורק חשיבה כלל עולמית תוכל לפתור סכסוכים ''מקומיים'' יותר.

  • 21.

    ארה''ב היא השוטר של העולם בהיעדר אלטרנטיבה טובה יותר

    אלון, 07/07/09 19:35

    אתה מעדיף לא יהיה שוטר בכלל?

    נכון, אף אחד לא מינה את ארה''ב, אבל עדיף דיקטטורה על אנרכיה.

    במיוחד שארה''ב הוכיחה את עצמה כמדינה מוסרית באופן יחסי.

    • ארצות הברית מוסרית רק בסרטים ההוליוודים

      מוסר של סרטים, 07/07/09 20:04

      ואפילו שם התחילו כבר לראות שרוב הממשל מושחת גם מבפנים.

  • 20.

    אהבל... (ל''ת)

    ומה בנוגע לכימי? ביולוגי?, 07/07/09 19:30

  • 19.

    צודק לחלוטין, לאף אחד אין זכות לדרוש מאירן פירוק הגרעין

    הירושלמי עם הפיתה, 07/07/09 19:29

    ולכן יש לפרק אותה עם פצצות גרעין ישראליות.

  • 18.

    זה כמו להגיד שאסור לפרק פושעים מנשקם כל עוד יש משטרה חמושה

    סטודנט בטכניון, 07/07/09 19:09

    הצעד הבא: לדרוש שהמשטרה תתפרק מנשקה לפני שבאים בטענות לעבריינים שמחזיקים נשק לא חוקי.

  • 17.

    חבוב אני לא יודע מי אתה אתה כותב שטויות

    שמעון הצדיק , 07/07/09 19:08

    קודם כל מכים את הבריון השכונתי אחרי שכולם רואים שהבריון כבר לא בריון מתחלים לעשות סדר

    • אני בהלם

      אני בהלם, 07/07/09 20:01

      נשמע שככה חינכו אותך בבית...

      בכל מקרה, כל טמבל מבין שאלימות לא פותרת אלימות
      אלא רק מלבה אותה

      • מזל שסטאלין, צ'רצ'יל ורוזוולט לא שמעו אותך... (ל''ת)

        אחרת מי יודע אם היית נולד., 07/07/09 20:22

  • 16.

    ישר כוח שי טובלי

    daniel, 07/07/09 18:51

    ואני כותב את זה כאחד שלא סובל את המגלומניות שלך ואת האמונה שלך שאתה אמור להושיע את העולם ככה שזה באמת עולה לי בדמים.אבל הפעם כתבת לעינין.האמנה לאי הפצת נשק גרעיני היא תקווה לעולם טוב יותר.

  • 15.

    טוב לי

    זאב123 , 07/07/09 18:43

    טוב לי שרק מעטים חושבים כמוך זה שאתה מלא רוחניות טוב לנו.גם שרי רוחנית אבל לה יש רכוש שהוא גשמי לחלוטין מה יש לך כנראה לא הרבה לפיכך אתה קם כל בוקר עם רעיון חדש טוב לך עם זה מה טוב אבל עשה לנו טוב עזוב אותנו העולם יותר מידי רציני מאשל להתעסק עם הרוחניות שלך אתה רק תופס מקום של אנשים יותר מציאותיים. לך לטיבט לנפאל תתחזק שם אולי הדלי לאמה יסכים אתך רק תראה היכן הוא נמצא.דבראחד מה החומר הטוב שאתה מריח כל בוקר .עשה לנו טוב וספר לנו.כל טוב לי

  • 14.

    אח שלו שחרר איזה צ'ילום ועזוב אותנו בשקט . (ל''ת)

    @@@, 07/07/09 18:42

  • 13.

    שי - הוזה הסדרתי

    יצחק, 07/07/09 18:19

    צפון קוריאה ואיראן הינן מדינות בעלות אוריינטצייה תוקפנית ללא שום קשר לעולם סביבן.

  • 12.

    אבל זכות לדבר על ''כיבוש'' בעוד חייליו מרצחים באפגינסטן יש לו?

    אליהוא ברניהיו, 07/07/09 18:09

    טוב לדעת שהכותב רגיש לתחושות המרמור של העם האיראני הרואה כיצד מטיפות לו אומות העולם בעודן הן חמושות בנשק גרעיני.
    אבל למה רק רגישות גרעינית-איראנית? למה יש זכות לארה''ב וכל שכן לרוסיה, סין ועוד מעצמות כובשות לדבר איתנו על כיבוש?
    קודם שיואילו נא לפנות את גייסותיהם המפוזרים ברחבי העולם ולהשיבם הביתה ורק אז שיפנו אלנו בדרישות דומות.

  • 11.

    עולם ללא פצצות גרעין הביאאת מלחמת העולם השנייה

    דקארט, 07/07/09 17:55

    למה נראה לבחור שאפשר לשכנע את איראן באמצעים דיפלוטים לוותר?

  • 10.

    יחי המזגזגים!!!

    חיים, 07/07/09 17:46

    שי טובלי אל ת'בלבלי!
    המציאות אינה פשוטה, תחשוב שאתה בכיתה ג' באחד מהביה''ס יפו על גבול בת-ים. ברור לך, מיהו השולט בכיתה זה הבריון השכונתי שכל הילדים/המורים/מנהלים יראים מפניו. כך זה מתנהל גם בעולמנו.
    מה כן מפתיע בפרשה שלנו?
    היתכן והנשיא אובמה מדבר בשני קולות. רק אתמול אמר סגנו ביידן שלישראל יש את הזכות לפעול כרצונה בנושא האיראני. היום הנשיא ענה בנחרצות:''לחלוטין לא'', סוגיית הגרעין תיפתר באופן דיפלומטי''. כנראה, ביבי מצא חבר בבית הלבן.

  • 9.

    נו טוף,מה כבר אפשר לצפות מ"הבודהא מאוריון"... וכן, הגינות מתחילה מהבית (ל''ת)

    איציק המצונזר , 07/07/09 17:37

  • 8.

    ישראל ללא נשק גרעיני הרתעתי תכבש על ידי צבא של מיליוני מוסלמים

    panacea , 07/07/09 17:32

    כמו שכמעט קרה במלחמת יום-כיפור.
    נכון,גם הצד השני מאיים עלינו,אבל נקווה שהאויב לא מספיק טיפש כדי לחרוץ את דיננו להשמדה הדית.

  • 7.

    ואם כולם יתפרקו ועדין קוריאה ואירן יסרבו?! מה תעשה אז גאון? (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 07/07/09 17:31

  • 6.

    נאיביות אופינית

    אסף, 07/07/09 17:29

    אתה מנסה לשמור על ''אוביקטיבות'' ואינך מבחין בין מדינות עריצות ומסוכנות כמו אירן לבין מדינות דמוקרטיות המותקפות כל הזמן כמו ישראל. דינן אינו שווה וכל הגוזר גזירה שווה בין דיקטטורות לדמוקרטיות עושה עוול נורא לאמת לצדק וליושר.


    מלבד זאת נשק גרעיני הוא שובר שוויון. מדינות חלשות ירצו להחזיק בו כנגד מדינות חזקות זה בלתי נמנע. הדרך היחידה למנוע אותו היא בשמוש בכוח, או במלים אחרות, לכבוש מדינות ולהרוג מאות אלפי אנשים למשל כמו שעשתה ארה''ב בעירק בעידן בוש. אובמה, להזכירך הוא נגד מלחמות כאלו והוא כרגע יצא מעירק. אז למה אתה חושב שהוא יכבוש מדינות ויהרוג מליוני אנשים ? הדבר היחיד שאובמה יכול לעשות הוא להביא להתפרקותה של ארה''ב מנשקה הגרעיני, דבר שלא יעלה ולא יוריד מסכנת הגרעין היות וארה''ב אינה מדינה מסוכנת ובוודאי לא יתרום להחלשת שאיפותיה הגרעיניות של אירן.

  • 5.

    איזה עומק! איזו הבנה!!

    מתקשר מתחזה, 07/07/09 17:28

    אפשר גם: ''אין זכות למנוע מאירגוני פשע להחזיק רובים, טנקים, טילים ומטוסי קרב כל זמן ששאר האירגונים במדינה (למשל צבא, משטרה) לא ויתרו על כלי הנשק שלהם''. בעיקר אהבתי את הטענה ''האיראנים, הצפון-קוריאנים והמצרים מזהים נשק גרעיני קודם כל כסמל סטטוס. אין כל ודאות שאחמדינג'אד מתכוון באמת להכרזות הטירוף שלו – ייתכן בהחלט שאלו הן הכרזות של הבעת כוח ולא כוונה ממשית להשליך אטום על ישראל''. כל כך הגיוני!! בסך הכל סמל סטטוס - משהו כמו יאכטה במרינה ופורשה בחניה...

    • יפה (ל''ת)

      שי, 07/07/09 18:26

    • תגובה מעולה!! (ל''ת)

      יגאלד, 07/07/09 23:22

  • 4.

    האמת היא שאם אורי סביר כותב פה במדור,אז כבר כל סהרורי יכול לכתוב פה... (ל''ת)

    י, 07/07/09 17:17

  • 3.

    אחמדיניג'אד מאיים להשמיד את ישראל, אובמה לא מאיים

    אורן, 07/07/09 17:09

    להשמיד אף אחד. גם ישראל לא מאיימת מילולית על אף אחד. זה ההבדל.

  • 2.

    ומה בבית ספרנו?

    ehud, 07/07/09 17:06

    בארצות הברית ובאירופה יש תנועות נגד נשק האטום שזוכות לתמיכה של מיליונים.

    אצלנו יש אולי 50 איש שהעניין מזיז להם, שאנחנו (לפי פרסומים זרים) מחזיקים בפצצה.

    ואם זה נכון - היכן ההמונים?
    כנראה שאנו יותר דומים לרוסיה, וגם כאן עדיף לשתוק

    • באמת תשתוק . טמבל!! (ל''ת)

      אילן, 07/07/09 17:40

  • 1.

    איך לא חשבנו על זה עד עכשיו?!? גאון הטובלי הזה, גאון! (ל''ת)

    דוד, 07/07/09 17:03