• 92.

    פגישה של ברכה

    אריה פישר, 02/04/10 14:14

    בסד
    אני חושב שהח''כ ברכה יפגש עם האיש שצויין צריך
    לשלוח ליועץ המשפטי לטפל בו בצורה משפטית עד
    כדי כך לפתוח בחקירה פלילית

  • 91.

    החלטה אבסורדית לחלוטין. עוד מעט יואשמו אנגליה והיהודים (ל''ת)

    ארי, 11/08/09 14:04

  • 90.

    היהודים אשמים (ל''ת)

    אני אני, 05/07/09 15:44

  • 89.

    שיחקרו כבר עכשיו, מי עוד אחראי להשמדת מדינת ישראל בעוד מס' שנים

    צדקדמון , 05/07/09 15:26

    נוכח התעלמות העולם מאיומי איראן...

  • 88.

    Smert fashismo sveboda narodu . (ל''ת)

    ALOS , 05/07/09 14:47

  • 87.

    סטאלין היה עריץ נורא. אבל מקומו במלחמה בנאצים עצום

    שר ההיסטוריה, 05/07/09 13:50

    החלטה חצופה שבאה לעשות צחוק מההיסטוריה.
    סטאלין אכן היה עריץ ואכזר. אבל ברית המועצות הצילה את העולם מהנאצים יותר מכל אחד אחר. גם מקומה בהצלת יהודים במלחמה גדול מאד כנראה יותר מכל מדינה אחרת.
    לולא ברית המועצת קשה לדמיין איך הייתה נגמרת המלחמה.
    גרמניה הנאצית צריכה להשאר לדראון עולם כאחראית הראשית למלחמה.

    החלטה עלובה

  • 86.

    בשל הסכם הידוע לשמיצה על חלוקת פולין

    רוסיה סייעה בעקיפין, 05/07/09 12:40

    דבר שאיפשר לגרמנים לחוש שאין מי שיעצור בעדם
    וכך יצאו להרפתקה. יתכן שאם סטלין היה אומר חד משמעי
    שפלישה לפולין תגרור את רוסיה למלחמה כמו שעשו
    אנגליה, צרפת.
    וגם רוסיה תרמה בעקיפין לפרוץ מלחמה שהיא החלישה
    את צבאה האדום שערכה טיהור בצבא בהוראת סטלין הפרנואיד. קצינים ומפקדים הוצאו להורג או שהוגלו למחנות בסיביר. לכן כל הצמרת צבא המנוסה כמעט הוכחדה. ולכן סטלין בעקיפין סלל
    את הדרך לפרוץ מלחמה בגלל שנתן את האישור בעקיפין
    לחלוקת פולין (גם להרוויח זמן) וגם נתן לגרמניה את ההרגשה
    שהצבא האדום מתפורר ושניתן לחסל את רוסיה בנקל. ומצד שני
    טוב שזה קרה כי אם גרמניה הייתה מהססת לפתוח במלחמה היא הייתה ממשיכה בפיתרון הסופי באין מפריע ומחזקת עוד יותר את הצבא. ויתכן התוצאות היו אחרות.

  • 85.

    הרבה סיפורים שמכרו לנו על המלחמה הראשונה אינם נכונים. (ל''ת)

    ויוי, 05/07/09 11:57

    • גם על הנחיתה על הירח (ל''ת)

      ומגדלי התאומים, 05/07/09 12:38

  • 84.

    על ברברוסה והסיבות למלחמת העולם השנייה. חלק 1:

    ASCH , 05/07/09 10:56

    הקומוניזם תוכנן ע"י מרקס ואנגלס כפתרון פוליטי עבור ארצות מתועשות וחברות פוסט-קפיטליסטיות.

    רוסיה ב1917 אפילו לא הגיע למצב בו היא הייתה קפיטליסטית כראוי. היא הייתה ארץ מלוכנית חצי מפגרת עם איים של תעשייה איכותית (ראו ערך מטוסי הענק של סיקורסקי), אבל איים הם איים, לא פני החברה.

    האם הקומוניסטים ברוסיה ידעו שהם הגיעו לשלטון במדינה "לא נכונה"?

    ידעו גם ידעו! לנין אמר עוד לפני 1920 שיש חובה לגרור את הארצות הקפיטליסטיות למלחמת עולם נוספת, בה כולם יסבלו ויהפכו עניים מרודים, יימאס להם מהשלטון הדמוקרטי-קפיטליסטי, וכך ניתן יהיה להביא עליהם את החיים באושר תחת שלטון הקומוניזם.

    מה סטלין עשה?
    1. הוא הפך מדינה חקלאית למעצמה תעשייתית המסוגלת לבנות כמויות עצומות של חימוש לצורך השתתפות במלחמה הבאה, שהם עצמם תכננו להצית במערב.

    2.הוא ביצע טיהורים בצבא האדום, בעודו נפתר מהגוורדיה הישנה של מהפכת 1917, שלא התאימה למלחמות הבליץ שהוא תכנן.

    3. הוא העמיד את כל העם על הברכיים לפניו בכדי לקבל שלטון יחיד נוראי, בו פקודותיו, הגם הלא מובנות ביותר ימולאו ע"י הפקידים באופן אוטומטי וללא דיחוי.

    4. הוא זיהה את חולשת המפלגה הקומוניסטית הגרמנית, וחוסר יכולתה להגיע לשלטון בדרכים דמוקרטיות. לכן ערכה במהפכה הכלל אירופית שתכנן הייתה=0. מוחלט. זו האחרונה הוקרבה לנאצים, להם סטאלין סייע בכל כוחו לעלות לשלטון. בכך נפתחה דינמיקה של מלחמה ידועה מראש, אם לא בלונדון, אז בקרמלין.

    • אתה תועמלן מצויין של המפלגה הנאצית (ל''ת)

      ALOS , 05/07/09 14:41

  • 83.

    יותר מעניין מי יהיה אחראי למלחמת העולם השלישית, העבר כבר לא מעניין (ל''ת)

    בדרך החטאים לא עמד ובמושב ליצים לא ישב...., 05/07/09 10:27

  • 82.

    הלחץ הגרמני לכיבוש גרם לרוסיה לפעול לחלוקת פולין. אשמת גרמניה

    ויליאם שיירר, 05/07/09 10:17

    כמו בWW1, מירוץ החימוש והכיבוש הגרמני הפעילו לחץ על כולם לכבוש איזורי השפעה. בלי זה-רוסיה לא היתה כובשת את פינלנד והבלטיות, ולא חותמת על חלוקת פולין.
    לא שסטאלין רוצח המיליונים צדיק, אבל בואו נשאיר את מלחמת העולם השניה לנאצים.

  • 81.

    הם התבלבלו

    פוטוגרפר, 05/07/09 10:03

    במקום סטאלין שמו את עמיר פרץ בתמונה.

  • 80.

    מי זה הארגון הזה ולמה אנחנו מצטטים אותו? (ל''ת)

    הרוסים גיבורים!, 05/07/09 08:42

  • 79.

    גרמניה הנאצית היתה מחלה . סטאלין היה התרופה . (ל''ת)

    ALOS , 05/07/09 07:36

  • 78.

    דודו טופז, אלא מי? (ל''ת)

    איזו שאלה..., 05/07/09 02:41

  • 77.

    ''סטאליניזם'' - מונח שנועד להסיר את האשמה

    ג'ורג', 05/07/09 02:28

    מעל כתפיו של דור שלם ושל אומה שלמה, ולגלגל אותה לעברו של אדם יחיד.

    סטאלין לא המציא את הטירור האדום, וגם לא הפך אותו ליותר אכזרי או טוטאלי.
    היקף הקורבנות של מפעלות הרצח הבולשביקיים עמד על יותר מ-15 מיליון עוד לפני שסטאלין התמנה לראש המפלגה, ושהיתה לו איזו נגיעה לצ'קה או לצבא האדום.
    כדאי לקרוא את ''מזלו של מיכאל הרסגור'' של בועז מושקוביץ העוסק בנושא (למרות אי אילו טעויות עובדתיות שמופיעות ברשימה) וגם את ''היהודים של סטאלין'' של העיתונאי הבכיר סבר פלוצקר.
    במהלך המחצית הראשונה של שנות ה-30', התקופה הרצחנית ביותר בהסטוריה של בריה''מ (וככל הנראה בהיסטוריה כולה) - עידן הקמתה של מנהלת גולא''ג ושל רשת מחנות הריכוז הכפופים לה, וה''קולקטיביזאציה'' שרוקנה מאדם חבלי ארץ שלמים,
    סטאלין היה עדיין ''ראשון בין שווים''.

    מסע הטיהורים שלו בדרך לשלטון יחיד החל רק אחרי רצח קירוב ב-34'.
    ודווקא כאשר סטאלין נטל לעצמו שליטה אבסולוטית במפלגה, וחיסל את הארכי-רוצחים של הגווארדיה הישנה,
    והחליף את סגל המפקדים במשטרות החשאיות ובמחנות הריכוז שהתגבש בתקופת יגודה,
    דווקא אז הטירור כנגד האזרחים קטן בהיקפו בשיעור ניכר - לפי ''The Great Terror'' של רוברט קונקווסט, במחצית השניה של שנות ה-30' שיעור הקורבנות היה אחוזים בודדים ביחס למחצית הראשונה.

  • 76.

    האם ייתכן שהשמאל הישראלי בארץ, שתמך בסטאלין, למעשה שלט פה כמוהו?

    יעקב, 04/07/09 23:57

    כלומר על ידי שיטות של טרור נגד ימין של אז - האצ''ל והלח''י?

    • בלי חרות ומק"י - גם הקומוניסטים1רדפו על ידי מפאי -מר יעקב. (ל''ת)

      ALOS , 05/07/09 07:38

      • נרדפו* (ל''ת)

        ALOS , 05/07/09 07:39

    • זה היה ממש זהה ,אלפי אסירים פוליטים ,מחנות עבודהת הגליות

      הסטוריון, 05/07/09 08:14

      משפטי ראווה ופולחן אשיות.

    • לא. תלמד היסטוריה! כאן הלכו על סוציאליזם ''אוטופי'' ולא ''מדעי'' קומוניסטי

      מדובר באותה מטרה אבל במודלים שלטוניים אחרים לגמרי!, 05/07/09 12:00

      כמה ליכלוך אנשי הימין נהנים לשפוך על השמאל - מרכז הסוציאל דמוקרטי שהקים את המדינה. האצ''ל והלח''י לא הסכימו לצטרף לצה''ל ולסור למרותה של מדינת ישראל. עונשם היה במקום!! הם רצו להישאר כמילציות יהודיות חמושות שאינן מחוייבות לצה''ל ולממשלות ישראל - זה מצב בלתי סביר שאף מדינה לא היתה מקבלת. כנראה שניצטרך לעבור את אותו התהליך עם המליציות המשיחיסטיות ביו''ש - שגם הן לא מכירות במרותה של מדינת ישראל ולא בזו של צה''ל. ברגע האמת, האמת תצא לאור!!

      • דברי הבל

        שמואל אביתר , 05/07/09 13:46

        טפוסיים לאנשים שחושבים שהמרכז הסוציאל דמוקרטי (מושגים מעוותים בדרך כלל) הקים את המדינה.

        המרכז הזה "כידוע" הקים את פתח תקוה, חדרה, ראשון לציון, זכרון יעקב, בנימינה, מזכרת בתיה, יסוד המעלה, תל אביב, נתניה, ועוד.


        בלא אלה - הייתם רואים פה מדינה כמו שרואים אזניים בלי מראה!

        אבל למה לא לעשות אוזורפציה של ההסטוריה?

  • 75.

    מה חדש בזה?

    עופר לנדא, 04/07/09 23:51

    מי שמסוגל לטעון שישראל אשמה במצב הפלסטינים, בקלות יגיע גם לטענה שרוסיה אשמה במלחמת העולם השניה, ואותו קו יוביל אותו גם לטעון שהיהודים אשמים בשואה.

  • 74.

    הסטוריונים חדשים

    arik, 04/07/09 21:11

    האם הארגון לבטחון אירופה נוטל לעצמו את הזכות לשפוט בשאלות בעלות אופי היסטורי? בדיחה. כל פוליטיקאי אירופי קטן הוא מומחה למשפט, למוסר ועכשיו גם להסטוריה.

  • 73.

    הכל התחיל בליל הבדולח כשהיהודים פרעו בגרמניה

    העובדות ההיסטוריות:, 04/07/09 19:10

    אחר כך הולבשו הגרמנים במדים וצלבי-קרס ורוכזו בדיביזיות משוריינות שנמלטו מפני
    היהודים ישר לתוך פולין.
    כל השאר, בספרי הלימוד של אירופה 2012.

    • אל תתפלא אם כך באמת יהיה.. על הקונספירציה היהודית לשכנוע האירנים שמעת? (ל''ת)

      צדקדמון , 05/07/09 15:31

  • 72.

    הסכם מולוטוב ריבנטרופ על חלוקת פולין הופך את הסובייטים

    דודי, 04/07/09 18:37

    לשותפים מלאים לפריצת מלחמת העולם השניה

  • 71.

    אם הרוסים מוכרים לאירנים טילים נגד מטוסים

    שרה, 04/07/09 15:57

    אז הם מעודדים אותם להמשיך בדרך שלהם, ולפתח נשק אטומי, לאיים על השמדת ישראל. ואז אם תהייה מלחמת עולם שלישית, אולי הרוסים לא יהיו הראשונים או השניים או השלישים לפעול, אבל הם היו שם מההתחלה.זה לא רק הכסף, שהם צריכים, לטענתם, ולכן הם מוכרים את הטילים. זאת מדניות מחושבת מאוד, יחד עם העמדת פנים. מעניין איך הם ב א מ ת בוחשים בעניין קוראה הצפונית. נראה שהם עושים הכל כדי להחליש את ארצות הברית, משלמים מס שפתיים פה ושם, אבל בשטח הם חותרים במרץ למטרה זו.

  • 70.

    מאמר כתוב תוך ניסיון זיוף היסטוריה ולהלבין גרמניה נאצית.

    בוריס ד, 04/07/09 13:07

    לא מפרסמים פה תגובות ביקורת של גולשים.

    • יכול ליהות. אבל אין לי כמעט ספק שבתקופה מאוחרת של אולי לפחות שנה...

      Red Orchestra, 04/07/09 13:38

      מלחמה בין בריה''מ נגד גרמניה הנאצית הייתה אינטרס של סטאלין. גם אם בריה''מ לא הייתה זו שתותקפת ראשונה.

    • מה שאני מנסה לומר זה שסטאלין ידע היטב שגרמניה לא הייתה כובשת את כל

      Red Orchestra, 04/07/09 16:04

      אירופה מבלי לפלוש בסופו של דבר גם לבריה''מ ועוד זמן היה קריטי לבריה''מ כדי לחזק את צבאה על מנת לרסק את האיום הזה שרק היה קרב ובא. ודבר נוסף. אתה לא צריך להתרגש על יתר המידה ממאמרים כאלה מפני שנודף מהם ריח פרובוקטיבי או של בורות.

    • נעלבת? מישהו דיבר לא יפה על מאמא רוסיה ? (ל''ת)

      שועל חסידה ו26 קרפדו , 04/07/09 16:15

  • 69.

    כל גרמני שהצביע למפלגה הנאצית או שלא הצביע אשם בפרוץ המלחמה.

    אלון, 04/07/09 12:53

    אזרח גרמני שנכנס לקלפי ושם פתק של המפלגה הנאצית, הוא האשם.

    כך גם מי שנמנע מלהצביע והפקיר את הזירה הפוליטית לנאצים.

  • 68.

    לא יכול להיות ''ששמש העמים'' אשם לפרוץ המלחמה . (ל''ת)

    השמאל הישראלי במחאה, 04/07/09 12:31

  • 67.

    ואני חשבתי שהמתנחלים אשמים ושצריך להוריד מיד 5 מאחזים (ל''ת)

    ביינשטוק, 04/07/09 12:12

  • 66.

    ברור! המלחמה החלה כשפולין פלשה לגרמניה!

    כל ילד יודע, 04/07/09 12:07

    והיהודים החלו בפתרון הסופי ורצחו שישה מליון גרמנים.

  • 65.

    אירופים מטומטים. הנאצים התחילו והם האשמים היחידים! (ל''ת)

    מפוכח, 04/07/09 12:06

  • 64.

    גולשים יקרים, אל תלכלכו על יוסף דז'וגשווילי סטאלין. השמאל הישראלי יכעס (ל''ת)

    יוסי קקהשווילי - מר''צ, 04/07/09 12:02

    • תשמיט את ה''שווילי'' והשאר משמך ממש הולך לפנייך. (ל''ת)

      ימני סוציאליסט, 04/07/09 12:41

  • 63.

    היהודים מפולין שברחו לברית המועצות נצלו ברובם (ל''ת)

    אין מחלוקת, 04/07/09 11:53

  • 62.

    שניהם אשמים באותה מידה...על מה הויכוח?? (ל''ת)

    הגיע הזמן , 04/07/09 11:38

    • אתה קצת מתלהב מהנאצים כנראה , נכון פשיסט קטן? (ל''ת)

      ALOS , 04/07/09 20:37

  • 61.

    Every generation needs a Stalin to implement financial law

    Jaqueline/Arad, 04/07/09 10:59

    I can recall READING Stalin Yosif Dogashvili died in March 7th 1953.Someone came to announce this to the Kremlin and the speaker of the house told him :I want you to go and tell Stalin in his face that he died !.NIR'EH OTKHA

    • Think of a case where U are told to cede half of yr possessions

      Shula/Valencia, 04/07/09 12:25

      to the national cause .You are right only an iron man can do it (Stalin means PLADA in russian

  • 60.

    לקרוא ולא להאמין: כמה שטויות, איזו בורות

    אנחנו, 04/07/09 10:22

    כל אחד שראה סרט כמו ''12 הנועזים'' או קרא את ''איוואן צ'ונקין'' - מומלץ ביותר), או קרא קצת בוויקיפדיה במקום בספרים האמיתיים, מתחיל לפרשן ולהסביר מה קרה ואיך קרה.
    זו גם בדיוק הסיבה שכל מיני בורים, שכל השכלתם מהויקיפדיה ומסרטי פעולה קובעים קביעות מגוחכות שאינן ראויות לפירסום וגם לא מועילות לאף אחד....
    ואם תחשבו קצת יותר רחב תבינו, מה יקרה ואיך יראו את הדברים בעוד עשרים שנה, נניח, ואיך קשור כל העניין אלינו......

  • 59.

    Nachon

    ephi, 04/07/09 09:20

    Stalin gave Hitler an open check, both destroyed poland and polish jews

  • 58.

    יש במדינה שלנו גיפנים מגרמניה שאומרים שאס-אס לא היו אנטישמים (ל''ת)

    borisdo, 04/07/09 09:01

    • מה זה גיפנים?

      אומרים בד''כ על הורמכט,הצבא הסדיר, 04/07/09 09:21

      שזה שטות כמובן

  • 57.

    תשאלו את יוסי מ''פרס ספיר'' (ל''ת)

    המתנחלים אשמים, 04/07/09 08:55

  • 56.

    המלחמה פרצה בגלל "אחד העם ציוניסט" הכחול. זה שהימין עדיין לא האשים

    שועל חסידה ו26 קרפדו , 04/07/09 08:49

    אותו לא אומר כלום.
    היום עוד ארוך.

  • 55.

    נשמע כמו התחלה של הטלת האשם ביהודים

    צעד אחד קדימה, 04/07/09 07:34

    עוד יבואו ההיסטוריונים(איראנים במקרה?),ויאשימו את היהודים במהפכה ברוסיה , עליית סטלין ואופס! סגרנו מעגל. מזל שיש לנו פצצה.

    • בדיוק!!!!!! (ל''ת)

      יודה, 04/07/09 10:44

  • 54.

    גרמניה הנאצית אשמה במלחמה . נקודה . (ל''ת)

    ALOS , 04/07/09 05:46

  • 53.

    ההבדל היחיד הוא שלרוסים אין את הוליווד ואת טום הנקס. (ל''ת)

    אילן, 04/07/09 05:01

  • 52.

    מבצע 'בארברוסה' ,פארל - הרבור ,והמודיעין האנגלי הפילו את הרייך הגרמני. (ל''ת)

    ברווז ושמו געגוע , 03/07/09 22:39

    • Barbarussa was the German invasion to Russia

      Igor, 04/07/09 17:22

      Normandy was invaded to make sure Stalin doesn't take over Western Europe as Germany was retreating and the soviets were moving west at the time.

  • 51.

    ברה''מ ולא רוסיה הצילה את היהודים ושברה הגרמנים! הבריטי והמטריה אשמים (ל''ת)

    המשפטן!, 03/07/09 21:35

  • 50.

    לפי התיאוריה הזאת צ'רצ'יל והבריטים גם אשמים

    שלומי, 03/07/09 21:25

    הצרפתים גם. כל המעצמות האירופאיות רצו לחלק את השליטה בעולם בינהם. לעשוק את מדינות אסיה אפריקה וכל מי שרק אפשר. זה נקרא אימפריאליזם, שהוא לא פחוט גרוע מהפאשיזים.

    • גרמניה ויפן יצאו לכבוש (ל''ת)

      לפי המציאות הלא תיאורטית.., 04/07/09 05:41

    • שלומי תתעורר, האימפריאליזם קיים משחר ההיסטוריה, זה לא משהו אירופאי

      ריאלי, 04/07/09 07:42

      פשוט האירופאים היו חזקים יותר בכמה מאות שנים האחרונות.

      • האימפריה הטורקית ,לפני זה מוסלמים בספרד (ל''ת)

        לפני זה הכיבוש הערבי במזה''ת וצפון אפריקה, 04/07/09 08:50

  • 49.

    אה ?

    TRW, 03/07/09 21:25

    המלחמה פרצה בגלל שהנאצים פלשו לצרפת

    • לפולין... (ל''ת)

      רוסי אחד, 04/07/09 03:31

    • צרפת?! לא פולין בראשון בספטמבר 1939? (ל''ת)

      יובל המבולבל, 04/07/09 11:34

  • 48.

    מדינות האיחוד האירופי אחראיות לפרוץ מלחמת

    מוסה, 03/07/09 21:10

    מדינות האיחוד האירופי אחראיות לפרוץ מלחמת העולם השלישית.איך האיראנים צוחקים עליהם בעיניים...

  • 47.

    לא יתכן

    י ל ד , 03/07/09 20:35

    סבא, למד בארץ בבית חינוך.
    שם לימדו אותו שסטאלין הי שמש העמים,
    אם התרבות וערש החופש.

    כשמחה נענש.

    כשסטאלין נרצח, סבא סרב לעמוד דום
    ושוב הוא נענש קשות.

    כשסבא טען שסטאלין היה דיקטטור אכזר,
    הוא הותקף על ידי "חברים" בבית החינוך.

    כעת פתאום נזכרתם בידיעה הזאת ?

  • 46.

    שמש העמים, אביהם הרוחני של השמאל, סבם של שלום עכשיו, ארבע האמהות

    השני מהאמצע, 03/07/09 19:32

    ושאר מדקלמי הססמאות, שמעולם לא ינקפו אצבע למנוע פיטורים, למנוע סחר בבני אדם או כל מטרה חברתית ראויה לשמה.

    • יש!! השמאל הישראלי אשם שוב. (ל''ת)

      ימני נבון, 05/07/09 08:18

  • 45.

    סטלין, אהוב וגיבור השמאל לדורותיו ושלוחותיו (ל''ת)

    מר''ץ, חד''ש, קדימה, 03/07/09 18:23

    • נכון, והם עוד בשיא הצביעות תקפו את ליברמן, כי יש לו מבטא דומה (ל''ת)

      זה היה כמעט מצחיק (''אהבתם את סטאלין?''), 03/07/09 19:01

      • קדימה גם סטאליניסטית.? הרי 90 % בה ליכודניקים .בית"רים

        ALOS , 04/07/09 05:54

        אין סוף לבערות בקרב ימניים מסוימים .

        • אל. לפי החשבון שלך קדימה מונה 50 מנדטים.חלומות בהקיץ.

          שועל חסידה ו26 קרפדו , 04/07/09 08:46

          בלי קולות העבודה ומרץ שגנבתם קדימה היתה היום המפלגה הששית בגודלה.

  • 44.

    פרידמן אשם וזהו (ל''ת)

    דורית בייניש, 03/07/09 17:16

  • 43.

    ק''ק מאנצעסטער.

    נטורי קרתא, 03/07/09 17:07

    סטאלין היה משרתם של הציונים בחרחור המלחמה.
    קשריו עם נציגיהם נחשפו בספריהם של ה''ה דיויד אירוינג , בני מוריס ובמסמכי הנ.ק.וו.ד שמצא ההסטוריון הנודע , חושף הטבח בטנטורה הכבושה, טדי כ''ץ.

  • 42.

    רוסיה הייתה ונשארה מדינה נחשלת

    עומר בראונשוויג, 03/07/09 16:53

    ישראל צריכה להיזהר מהתרבות הזאת.

    • הכל יחסי. בהשוואה לתרבות של הרי האטלס רוסיה באמת נחשלת מאוד (ל''ת)

      א.א., 03/07/09 17:30

      • lol (ל''ת)

        אחד מכפ''ס, 04/07/09 01:03

  • 41.

    רוב הצבא הגרמני הובס ברוסיה

    אלון, 03/07/09 16:47

    ממוסקבה, לסטלינגרד, לקורסק, ל900 ימי המצור של לנינגרד (היום פטרבורג) שלא נפלה, למבצע בגרטיון, לכיבוש ברלין.

    האמריקאים היו מזיעים כשהיו רואים טייגר אחד. הרוסים נלחמו נגד מאות כאלה. קרב קורסק בשלב אחד הכיל קרב של כ 6000 טנקים רוסים וגרמנים. לא היו קרבות בגודל זה במערב או בחזית היפנית.

    • אתה צודק ועוד איך, לא זו בלבד שלא היו קרבות

      ברוריה מקרית חיים, 03/07/09 18:50

      בסדר גודל כזה במערב, אלא שגם האבידות של הרוסים היו נוראיות. כ 42 מיליון רוסים ורוסיות בגיל הפוריות אבדו. כמו העם היהודי, האמריקנים המקוריים - כך גם הרוסים לא התאוששו עד היום דמוגרפית מאובדן זה.

      אלא שמערב אירופה הם נבלות גדולות מה שנאמר האנגלים הם perfis albions
      והצרפתים שקרנים מלידה ומוגי לב. והגרמנים..נו לגבי הגרמנים אין צורך לדבר. כסתחים מחורבנים

    • זה לא מוסיף או מוריד מהטיעון לפריצת המלחמה (ל''ת)

      נסה שוב, 03/07/09 19:00

  • 40.

    עד אשר הגרמנים ועוזריהם לא ישכתבו את ההיסטוריה

    פירקל פיט, 03/07/09 16:32

    הם לא ממש יירגעו.

    בעוד שלוש מאות שנה, הם יוכלו להצהיר שהגרמנים והיהודים נושאים באחריות שווה לפריצת מלחמת העולם השנייה ולמאורעות המצערים שבאו בעקבות כך.

  • 39.

    אוחח החבר סטלין איזה מבט קשוח של גבר אמיתי. (ל''ת)

    סווטלה פבלובנה, 03/07/09 16:04

  • 38.

    אם רק יעצרו את הבניה בהתנחלות מלחמת העולם השניה לא הייתה פורצת (ל''ת)

    ב. ח. אובאמה וחברים, 03/07/09 15:40

  • 37.

    בלי ברה''מ גרמניה הנאצית היתה מנצחת במלחמה! בריטניה היתה נופלת ועוד איך (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 03/07/09 15:39

    • אבל אם המלחמה לא היתה פורצת היה קצת עדיף, לא? (ל''ת)

      אז תחשוב קצת לפני שאתה ''מתקבק'', 03/07/09 18:59

      • המלחמה פרצה בגלל גרמניה

        בפלישת גרמניה לפולין - צ'רצ'יל הכריז: מ ל ח מ ה, 03/07/09 19:27

        קדמו לזה כידוע נסיון הפיוס עם צ'מברלין, אבל רוחות המלחמה של גרמניה (סיפוח אוסטריה,הסודטים בצ'כיה,כל מיני הפרות שגמניה היתה מחוייבת להם בהסכמים)--- הבשילו לכדי מלחמה בפועל.

        • אמת!! (ל''ת)

          דיי לפצפיזם הצבוע!, 03/07/09 20:53

        • אולי בלי ברה''מ גרמניה הנאצית לא היתה יכולה לפתוח במלחמה? (ל''ת)

          ואז לא היה צורך להכריז: מ ל ח מ ה, 04/07/09 13:33

          • קדמו לזה כל מיני צעדים של גרמניה (ל''ת)

            בלי קשר לרוסיה, 04/07/09 13:52

  • 36.

    אל תקחו את הבכורה מהצורר הנאצי , סטאלין היה סתם רשע

    @ בנצי - א @, 03/07/09 15:28

    כל ערב סטלין היה הולך לתיאטרון
    אבל לפני זה היה חותם על הוצאה להורג של 3000 איש ותוך כדי שהוא נהנה מבלט או אופרה היו מבצעים את הוראתו
    והצורר רצה לכבוש את העולם ולנקות אות מכל מיני מזיקים לטעמו

  • 35.

    מדיניות צ'מברלין הרכרוכית היא הראויה לגינוי ולקלס!

    היסטוריון, 03/07/09 15:23

    ארה''ב ראוייה לקרדיט והערכה על פעולותייה ההרואיות- החל בפלישה לנורמנדי וכלה בהטלת פצצות האטום על הירושימה ונגאסקי. יוסיף סטאלין- הוא האדם האחראי במישרין ובעקיפין על עשרות פוגרומים, פרעות דמים וסנקציות שהוטלו על יהודי בריה''מ. אומנם דגל הוא במדיניות סוציאליסטית, כהמשך דרכם של הבולשביקים הסובייטים שהפילו את משפחת רומאנוב באוקטובר 1917- אך עם זאת הוא פעל באופן מתריס- גרמניה הצליחה לכבוש טריטוריות סובייטיות רחבות היקף- ואף להגיע למרחק של כ- 37 ק''מ ממוסקבה הבירה. הבידוד וההשפלה, החרפה ואות הקין שהוטלו על גרמניה בעקבות חוזה ורסאי 1919- הם שהביאו לבידודה של גרמניה ולביסוס הארגונים הפרו- נאציים והאנטי- מערביים. רפובליקת ויימאר הופלה ע''י הרייך ה- 3- ''שלטון 1000 השנים'', מפני שהתהליך שהחל באיטליה הפשיסטית- המצעד לרומא ע''י בניטו מוסוליני- השפיע רבות על רצון העם בגרמניה 1933. חוסר הנחישות והאסרטיביות שאפיינה את צ'מברלין בהסכם מינכן 1938- זהו גורם שאחראי גם- כן על הסיטואציה האיומה שנוצרה באירופה, הפרת מאזן הכוחות ומתן לגיטימציה להתחמשות והתעצמות.סטאלין הוא מן האחראים- אולם יש להכיר בכך שצ'מברלין אמור לשאת בעול ובקלון- בעקבות תגובותיו הרכרוכיות להפרות הסכם ורסאי- והתקריות בתעלת למאנש(התעלה האנגלית).

    • ומי אמר שההסטוריה לא חוזרת על עצמה (ל''ת)

      המלחמה בדרך בחסות צ'ימברלין בן זמננו, 03/07/09 16:19

  • 34.

    גואלת האנושות

    איציק, 03/07/09 15:19

    ברה''מ,אמנם חתמה על הסכם ריבנטרופ-מולוטוב הזכור לשמצה,אך אותה מעצמה הביסה כמעט לבדה את הנאציזם והצילה את העולם החופשי. דווקא המערב בראשותה של ארה''ב שנאבק קשה גם הוא באירופה,התעלם ואף תמך בהתפשטות הנאצית כדי לבלום את הקומוניזם. רבותיי,ברה''מ הכריעה את הנאציזם(והצילה את שארית יהודיה)כפי שארה''ב הכריעה את יפן.

    • נכון! (ל''ת)

      מאוד, 03/07/09 20:53

    • היהודים גם נירדפו תחת המשטר הסובייטי בכל הגוש הסובייטי (ל''ת)

      רונית, 04/07/09 04:37

      • יש נרדפו ויש נרדפו (ל''ת)

        תפסיקו לעשות סלט משוגע, 04/07/09 08:38

      • כל העמים בברית המועצות נרדפו תחת השלטון הסוביטי. (ל''ת)

        האמת ההסטורית, 04/07/09 11:40

  • 33.

    ומה עם אחריותו של צ'מברליין ראש ממשלת בריטניה המתרפס

    אזרחית, 03/07/09 15:13

    שרק רצה לרצות את גרמניה ולמטרה הזאת מסר להם את חבל הסודטים בצ'כוסלובקיה?
    ומה עם אחריותה של בריטניה לאי תגובה על התוקפנות הגרמנית כל עוד היא נוגחת ברוסיה, עימה היתה בניגוד אינטרסים?
    גם לבריטניה אחריות גדולה למחדל הענק שהביא למותם של מיליונים כה רבים בכל רחבי העולם.
    הבריטים הצבועים מומחים בהתעלמות מבעיות כל עוד הן משרתות את מטרותיהם.
    כמו שנוח להם לא לעשות דבר נגד אירן, כל זמן שאירן נגדנו.
    כמו שנוח להם לא לצאת נגד העולם המוסלמי כל זמן שהוא נגדנו.

    • הם לא פתחו במלחמה הם פשוט היו מטומטמים וצבועים כרגיל (ל''ת)

      בעצם בדיוק כמו היום, 03/07/09 15:41

    • ומה עם אחותך? (ל''ת)

      ומה ומה ומה, 03/07/09 17:32

  • 32.

    גואלת האנושות

    איציק, 03/07/09 15:07

    ברה''מ,אמנם חתמה על הסכם ריבנטרופ-מולוטוב הזכור לשמצה,אך אותה מעצמה הביסה כמעט לבדה את הנאציזם והצילה את העולם החופשי. דווקא המערב בראשותה של ארה''ב שנאבק קשה גם הוא באירופה,התעלם ואף תמך בהתפשטות הנאצית כדי לבלום את הקומוניזם. רבותיי,ברה''מ הכריעה את הנאציזם(והצילה את שארית יהודיה)כפי שארה''ב הכריעה את יפן.

    • חשיבות ארה''ב היתה מכרעת גם באירופה (ל''ת)

      בלי להמעיט מרוסיה, 03/07/09 15:30

  • 31.

    בלי להמעיט במה שהנאצים עשו אבל הרוסים שנכנסו לגרמניה אנסו ורצחו ילדים

    דש, 03/07/09 15:07

    על הזוועות שהרוסים עשו לא נכתב הרבה מה שחיות אדם האלה עשו לאוכלוסיה חסרת ישע לילדים וזקנים ולנשים בגרמניה הכבושה ובפולניה השטן לא ברא,בניגוד לנאצים שהשתמשו בשיטות מודרניות להשמדה היו הרוסים הפרימיטיבים לא פחות מהם ,וכל הקצינים הרוסים שהשתתפו בכיבוש גרמניה נרצחו על ידי סטלין מפחד שיחזרו ויקחו את השלטון ממנו.

    • ומשום מה לא כואב לי על הגרמנים (ל''ת)

      6 מליון!, 03/07/09 20:54

    • תודה, ''דש'', תודה.

      אדולף, 04/07/09 10:29

      (אבל אתה טמבל קטן).

    • ברור והאמריקאים מלאכים (ל''ת)

      בהציל את טוראי ראיין כמובן לא יראו אמריקאים אנסים, 04/07/09 12:49

    • ממש רחמנות על הגרמנים- היה צריך להשמיד את כולם (ל''ת)

      שי, 04/07/09 21:52

  • 30.

    ברה''מ הצביעה בעד הקמת מדינת ישראל באו''ם (ל''ת)

    נזכור לטובה, 03/07/09 15:05

    • וסיפקה לאויבנו נשק להרוג יהודים ושזה לא עזר שלחה אלינו את הפח זבל שלה (ל''ת)

      גם לא נישכח, 03/07/09 16:45

    • בטח היו בטווחים שנהיה גרורה שלהם . כשראו שזה לא ככה

      רונית, 04/07/09 04:32

      הפכו מהר מאוד את עורם

      • למעשה בן גוריון העדיף ובצדק להשען על המערב (ל''ת)

        הסטוריה, 04/07/09 11:43

    • ואשרה לצ'כים למכור לנו נשק ב1948 (ל''ת)

      גם זאת עובדה נשכחת, 04/07/09 11:42

  • 29.

    תגידו מה שתגידו, אבל בלי ברה"מ לא הייתה ישראל היום. (ל''ת)

    Mother Superior , 03/07/09 14:58

  • 28.

    ומה אם יפן ?

    עידו, 03/07/09 14:58

    שכחו אותם ?

  • 27.

    אלהים הוא האחראי למלחמת העולם השניה כי ברצונו הכל נעשה.... כולל השואה (ל''ת)

    חרדי, 03/07/09 14:57

    • אכן, אל נורא ושונא אדם (ל''ת)

      איזה מזל שאינו קיים, 03/07/09 18:52

  • 26.

    זה בטח אותם גורמים שאומרים שלא הייתה שואה? (ל''ת)

    השמאל ועוזריהם ... ה''משכילים'', 03/07/09 14:52

  • 25.

    כיצד הורגים 75מיליון איש/ה ב30 שנה? פרטים אצל הנוצרים באירופה !! (ל''ת)

    טורונטו טורונטו, 03/07/09 14:51

  • 24.

    מלחמת העולם השניה פרצה בגלל רפיסות המערב

    mano , 03/07/09 14:47

    ואי עמידתו אל מול החזירות של הגרמנים
    הרוסים אשמים בדיוק כמו מדינות המערב כי הם ניצלו את חזירות הגרמנים כדי לספק את חזירותם

    הנסיון להאשים רק את גרמניה ואת רוסיה בפרוץ המלחמה הוא נסיון לשכתב את ההיסטוריה

    הדבר הזה חשוב מאוד כיוון שהמערב לא למד כלום והוא עוד פעם חוזר למדיניות הרפיסות נגד מדינות מסוכנות
    בעידן הנשק הגרעיני כל מדינה יכולה לאיים על שלום העולם
    ולכן אסור שתהיינה פשרות כאן

  • 23.

    יש פה בלבול בין חטאיו של דיקטאטור לבין גבורת העם

    ערליך, 03/07/09 14:46

    אני רחוק מלאהוב את סטאלין או את הקומוניזם (או סוציאליזם או כל ''איזם'' אחר)אך זוהי יריקה בפני כל 23 המיליונים, תושבי ברה''ם שמתו במלחמה נגד הנאצים, לשים אותם בשורה אחת עם לוחמי הוורמאכט.

    • כל מילה בסלע (ל''ת)

      בזכותם הצוויליזציה האירופאית שלהם עדיין עומדת על ת, 03/07/09 19:56

  • 22.

    המתנחלים אשמים (ל''ת)

    נעמן, שפוי ואחד העם הZיוני, מחלקת אובמה, 03/07/09 14:44

    • גדול (ל''ת)

      גדול, 03/07/09 19:50

  • 21.

    צ'מברליין ומדיניות הפיוס האובמאית שלו, יחד עם צרפת שישבה ולא עשתה כלום (ל''ת)

    הן לא פחות אחראיות, 03/07/09 14:42

  • 20.

    אין גבול לפרימיתיביות

    רוסי אחד, 03/07/09 14:38

    יעללה פוטין תן להם בראוש המטומתם וגיזני שלהם

  • 19.

    מי זה האירגון ל''יציבות אירופה'' הזה? (ל''ת)

    אפשר פרטים?, 03/07/09 14:35

  • 18.

    ובטח האמריקאים הם אלו שניצחו)))))) ???? (ל''ת)

    raptor, 03/07/09 14:34

    • כן. (ל''ת)

      אתה חדש על כדוה''א?, 03/07/09 19:04

  • 17.

    אשם הסכם ורסאי

    בן, 03/07/09 14:33

    שלבריה''מ לא הייתה יד בו.
    סטאלין אחראי להרבה זוועות משלו, אבל לא לזוועה הזאת.
    ומה זה בכלל ''שזכורה כאחת הנוראיות בהיסטוריה'', היא ה-מלחמה הנוראית ביותר בהיסטריה לפי כל קנה מידה.

    • נכון. נעלבו מהסכם ורסאי אז יצאו

      לכבוש את העולם ולהשמיד יהודים.., 03/07/09 15:51

      לא אשם ורסאי-אשמים הגרמנים.

      הלקח של ורסאי היה-גם הכנעה הכי חד משמעותית שיש,ורק אחרי כן-שיקום ושיתוף פעולה.

      • רק שלא עזרו לגרמניה אחרי WW1

        L, 03/07/09 21:30

        פשוט הענישו אותה בלי לנסות לשקם, אחרי WW2 כבר שיקמו אותה

  • 16.

    האשמים הם לא פחות ולא יותר מאשר בריטניה וצרפת.

    מיקי, 03/07/09 14:21

    מלחמת העולם הראשונה שבגללה פרצה גם השנייה הייתה לא פחות ולא יותר מאשר מזימה מתוכננת היטב שמטרתה לא אחרת מאשר לדכא את הפריחה הכלכלית והתעשייתית של גרמניה. ''כנסות הפיצויים'' שהטילו על גרמניה וכל החרפה שהטילו עליה הייתה גורם מרכזי ביותר.

    • יש נסיבות ויש אשמים לא צריך להתבלבל

      ואלוהים וישו והחייזרים של פון דיניקן - די כברררר, 03/07/09 14:31

      תוצאות סיום מלחמת העולם הראשונה היו חרפה אבל זה לא מוריד את השאלה מי התחיל את המלחמה השניה.

    • אם לא היית כותב ''כנסות הפיצויים'' הייתי מוכן לייחס לך מעט הבנה ושכל.. (ל''ת)

      היינריך היינה, 03/07/09 14:50

      • אתה לא באמת חושב שיש בך משהו מהיינה באמת, נכון?

        מיקי, 03/07/09 15:54

        לא בתוך דבר שרופאים מכנים ''מוח'' בכל אופן, זה מדוייק?

      • מה שלך כנראה אין! (ל''ת)

        ניטשה, 03/07/09 20:58

        • ניטשה והיינה לא היו פוליטיקאים. תצליח להבין את זה, טמבל? (ל''ת)

          החבר מולוטוב [לא שלך], 03/07/09 22:36

    • הסכמים הנפשעים של סטאלין עם הגרמנים לא יותר גרועים ממעשיו של צ'מברליין (ל''ת)

      roni_r , 03/07/09 15:30

  • 15.

    גם כיום, השמאל הישראלי שמשתייך הסטורית לסטאלין, אשם בהשמדת ישראל (ל''ת)

    ימני, 03/07/09 14:14

    • אין גבול לשטויות שלכם (ל''ת)

      ראש בקיר בלי פרופורציות, 03/07/09 14:23

  • 14.

    בקרב על סטלינגרד נכתש הצבא הגרמני נאצי (ל''ת)

    ..., 03/07/09 14:10

    • בקרב קורסק. אך הצבא הסובייטי נכתש אפילו יותר ממנו. (ל''ת)

      מיקי, 03/07/09 14:25

      • סטלינגרד היה המסמר הראשון

        במכונת המלחמה הגרמנית, 03/07/09 14:59

        אבדות הרוסים שם היו כמליון (!) ושל הגרמנים כ 200,000 בלבד,אבל הגרמנים לא השיגו את מטרתם!נסוגו,הרבה שבויים,המוני חיילים ברעב בשלג.
        בחשבון כללי (יחסית למשאבים )-נכתשו שם הגרמנים.

        אי אפשר להמעיט בחשיבות העצומה בעמידתם של הרוסים ,במחיר עצום, בקרב סטלינגרד.

      • בלי ארה"ב שחיסלה את יפן, החזיקה על הרגליים את בריטניה ובריה"מ ודרסה את

        איציק המצונזר , 03/07/09 15:03

        גרמניה, בריה"מ הייתה מובסת כמו במלחמת העולם הראשונה, הפעם בצירוף בריטניה.

        ויום טוב לכם.

        • החזית הרוסית היתה הסיוט של הצבא נאצי (ל''ת)

          יוסי, 03/07/09 15:06

        • נו באמת...

          roni_r , 03/07/09 15:22

          ארה"ב שלחה את חייליה לחזית המערבית כשכבר היה ברור שהגרמנים מפסידים. תלמד היסטוריה. יש ערכים מצויינים בויקיפדיה על החזית המערבית ועל החזית המזרחית במלחמת העולם ה-2. כדאי לך להתעדכן.

          • לרוני, יש קצת ספרים לקרוא לפני הויקיפדיה. האם אתה מכחיש את העובדה הפשו

            איציק המצונזר , 05/07/09 00:57

            הפשוטה שארה"ב החזיקה את בריטניה המתנדנדת על הרגליים?

            האם אתה מכחיש את העובדה הפשוטה שהבלוקאדה על אירופה הכבושה נעשתה למעשה רק ע"י האמריקאים?

            האם אתה מכחיש את העובדה הפשוטה שאת ההפצצות האדירות על ערי גרמניה והתעשיה שלה, ביצעו בעיקר האמריקאים?

            האם אתה מכחיש את העובדה הפשוטה שרובו של חיל האויר הגרמני נאלץ להיות במערב עקב האמריקאים?

            האם אתה מכחיש את העובדה הפשוטה שללא האוכל ששלחו האמריקאים לבריה"מ, חלק גדול מהאוכלוסיה והצבא שם היו גוועים ברעב?

            האם אתה מכחיש את העובדה הפשוטה שחלק גדול מן המשאיות בבריה"מ, כבלי הטלפון הצבאיים, ציוד רב נוסף לרבות טנקים, הגיעו לבריה"מ מארה"ב?

            ובמילים פשוטות, האמריקאים החזיקו על הרגליים גם את בריה"מ המתנדנדת?

            האם אתה מכחיש שהאמריקאים לבדם חיסלו את היפנים?

            נא לא לבלבל ביו האבדות הכבדות של בריה"מ במלחמה הנוראה ההיא, לבין המשקל האמיתי להבסת גרמניה, למשל, גם אנו איבדנו אחוז גבוה מעמנו בשואה הנוראה, אך מה לעשות, ותרומתנו להבסת גרמניה הייתה שולית לחלוטין.

            לידיעתך, אחד החששות הגדולים של סטאלין עוד ב - 1944 היה כי האמריקאים יחתמו על הסכם נפרד עם הגרמנים ואז בריה"מ תעמוד לבדה מול כל העוצמה הגרמנית.

            ושבוע טוב לך.

            • זו תעמולה אמריקאית. כל כלי הנשק היו תוצרת בריה''מ

              תרומת שיירות מורמנסק היתה מזערית, 05/07/09 11:22

              טנק T34 - יוצר ותוכנן בבריה''מ
              מטוסי קרב תוצרת לאבוצ'קין - יןצר ותוכנן בבריה''מ
              נשק אישי- יוצר ותוכנן בבריה''מ
              אוכל לא נשלח מארה''ב, זה כזב.

              אלמלא ארה''ב היתה מסייעת בידי בריטניה, סטאלין היה מגיע עד לים (האטלנטי) וההיסטוריה היתה נראית אחרת.

        • ב WW2 הגרמנים נכשלו בנסיון כיבוש רוסיה

          ונסוגו משם ע''י הרוסים בלבד, 03/07/09 15:25

          אז מאיפה אתה לוקח כיבוש רוסיה ע''י הגרמנים.

          בקשר לכלל אירופה-אף אחד לא ממעיט לרגע בחשיבות כניסת ארה''ב.
          הרוסים רק טוענים שממעיטים בחשיבותם שלהם בעצירת הגרמנים-וזה נכון.

          • אתה קצת מתבלבל, כתבתי שבריה"מ הובסה במלחמת העולם הראשונה, נא ללמוד על

            איציק המצונזר , 05/07/09 00:59

            הסכם ברסט ליטובסק.

            טענתי שבריה"מ הייתה מובסת גם במלחמת העולם השניה לולי האמריקאים, ראה נא את תגובתי לרוני.

            ושבוע טוב לך.

        • ...........איציק אתה בור נבער . וזה לא פלא............................

          סוובודה, 03/07/09 22:43

          איציק שייך לימין השקרני
          כמו יורם שפטל המאוס
          המושיע של דמניוק

  • 13.

    החלטה עלובה ומוזרה ........החלטה פרו גרמנית (ל''ת)

    הנאצים אשמים, 03/07/09 14:08

  • 12.

    הצבא האדום ריסק את המפלצת הנאצית (ל''ת)

    לא נשכח, 03/07/09 14:04

    • נכון (ל''ת)

      נכון מאוד!, 03/07/09 14:16

    • שטויות החורף הרוסי הוא שמוטט את הצבא הגרמני (ל''ת)

      שי, 04/07/09 21:57

  • 11.

    איך הוא אשם? (ל''ת)

    הרודן, 03/07/09 14:00

  • 10.

    שטויות. מלחמת העולם ה-1....

    Vox Ami , 03/07/09 13:59

    אשמה במישרים. העונש הכספי הינפלציה הגרמנית
    הלאומניות הגרמנית לאחר כיבוש חבל הרור הםוהתיקוה שגרמניה תגן על הבורגנים מהבולשוויקים הן הסיבות למלחמת עולם 2

    • איזו עברית... (ל''ת)

      מזועזע, 03/07/09 17:36

  • 9.

    לא היסטוריה - פוליטיקה (ל''ת)

    אסי חומי, 03/07/09 13:54

    • לא חמוד הפעם פוליטיקה לא שייכת לעניין. עובדות פשוטות (ל''ת)

      אפשר גם בלי לשנוא או לאהוב את רוסיה, 03/07/09 14:15

      • 9 לגמרי צודק. לא הסטוריה (ל''ת)

        אלא פוליטיקה, 03/07/09 14:24

        • תסביר... למה תחילת המלחמה (כיבוש פולין) לא קשור לבריה''מ??. (ל''ת)

          אתה מתעסק בפוליטיקה, 03/07/09 14:52

          • כי לרוסים לא היו תוכניות מלחמה לכל אירופה

            חלוקת פולין נועדה לשחד אותם ''לשבת בשקט'', 03/07/09 15:42

            ולא להיכנס לבריתות נגד גרמניה וכוונותיה-שליטה על כל אירופה ובעצם העולם.

            זה כלל גם תוכניות בהמשך לגבי רוסיה עצמה-''מרחב מחיה גרמני במזרח'' ונחיתות הסלבים בשירות הארים וכו'-אבל במולוטוב/ריבנטרוב גרמניה שמרה את התוכניות הנ''ל (לגבי רוסיה) לעצמה..

  • 8.

    the jews....

    super, 03/07/09 13:41

    not everything is about the jews

    • כל מה שקשור למלחה''ע ה 2 (ל''ת)

      בהחלט קשור, 03/07/09 14:00

  • 7.

    הצבא האדום היה צבא של גיבורים ושחרר אותנו ממחנות הריכוז (ל''ת)

    יוחאי, 03/07/09 13:38

  • 6.

    יש גם קומוניסטים בארץ (ל''ת)

    אופיר, 03/07/09 13:22

    • ומה רע? (ל''ת)

      ??, 03/07/09 21:06

      • קומוניזם = רצח= עוול= רודנןת וזה ררע

        אמיתי, 04/07/09 09:38

        נכון בגלל היותו אלים (ובלי אמנסטי) עזר להציל את האנושות מהנציזם באומץ ונחישותץ
        אבל זו תנועה איומה ונפשעת שגרמה וגורמת למותם וסיבלם של מיליונים בעולם למעט הנאצים ימ.ש בשום תנועה אחרת כולל הפשיזם האיטלקי לא תמצא רוע אכזריות זילות חיי אדם כמו בקומוניזם וזה רע מאד

        • He didn''t help humanity

          Igor, 04/07/09 17:17

          Stalin and Hitler signed peace agreements and only responded when Germany invaded Russia. He could care less when they attacked others

  • 5.

    בסקר שערכתי כמות הטמטום בעולם עולה בטור הנדסי

    מטומטם מדופלם, 03/07/09 13:18

    עוד מעט יאשימו את איי הבתולה בהכנסת מרים הקדושה להריון ואת המדינת בלוצ'יסטן במחסור בפלדה.

    • מה קורה לכם אתם שם במחלקה הסובייטית. למדתם רק תושב''ע בבית ספר?

      אחד שיודע, 03/07/09 13:56

      יש מישהו שמכיר את ההסטוריה של מלחמת העולם השניה מחוץ לרוסיה שחושב שסטלין לא אחראי לפריצת המלחמה???
      מה לקחתם???

      • רוסיה לא תיכננה שום מלחמה (ל''ת)

        גרמניה תיכננה ונערכה, 03/07/09 14:15

        • אז מי בדיוק כבש את פולין בצעד המלחמתי הראשון??? מיקי מאוס? (ל''ת)

          די כבר לטימטום לכו לספריות עזבו את פלורסיינטה, 03/07/09 14:28

          • רוסיה חמדה חלקים מפולין

            לא התכוונה לכבוש את אירופה,בניגוד לגרמנים, 03/07/09 15:06

            גרמניה חתמה על הסכם חלוקת פולין עם רוסיה,כדי שהרוסים ישבו בשקט (!)במלחמה שהם יזמו ותכננו.
            שכללה גם ''מרחב מחייה גרמני במזרח''- אבל את זה הם לא סיפרו לרוסים..

  • 4.

    ממש אירגון למען היציבות באירופה.. (ל''ת)

    מי אלה? מישהו מתמצא?, 03/07/09 13:15

  • 3.

    שקרנים !

    זה שקר, 03/07/09 13:13

    זה היהודים פתחו במלחמה כנגד העולם !
    הם האחראים לתחילת מלחמה''ע הII

    • אנחנו התחלנו, זה ברור (ל''ת)

      זקני ציון, 04/07/09 10:05

  • 2.

    כמה שסטלין היה אכזר,בסוף הוא זה ששחרר את המחנות ריכוז ! (ל''ת)

    agent47 , 03/07/09 13:13

    • בו נדייק. הוא כבש את הצד המזרחי של האמפריה הגרמנית שם נמצאו רוב המחנות

      בורות זו לא אג'נדה, 03/07/09 13:39

      זה לא שהוא יצא למלחמה כדי לשחרר אותם. למעשה הוא אחראי למותם של אינספור יהודים במחנות עבודה משלו.

      • בלי רוסיה (ל''ת)

        אירופה לא הצליחה למגר את הנאצים, 03/07/09 14:01

        • בלי רוסיה הם היו חוטפים מארה''ב פצצות אטום על הראש (ל''ת)

          זה ההבדל, 05/07/09 11:23

      • הוא אחראי למותם של מליוני בני אדם במחנות שלו חלקם היו יהודים (ל''ת)

        צא ולמד, 04/07/09 11:49

    • הוא לא "שחרר" את מחנות הריכוז. הם פשוט עמדו בדרכם של הטנקים שלו.

      ASCH , 03/07/09 13:40

      אז הוא כבש גם אותם. כמו שהוא כבש ערים ושדות וגשרים ומפעלים ותחנות רכבת. חלק מהמחנות כלל לא פורקו כמה שנים טובות.

      הדגל הנאצי- הצלב הגרמני השחור-לבן על רקע סוציאליסטי אדום, הוחלף בדגל דומה- כוכב זהוב מעל הצלבת המגל והקורנס, כולם על רקע סוציאליסטי אדום.

      והמחנות שימשו לדיכוי וכלייה.
      הפעם של האוכלוסייה ה"נכונה".

      איך ניתן לתקן את הססמא שלהם? "אסירי כל העולם - התאחדו!"

      • שחרר ועוד איך מחנות ריכוז! (ל''ת)

        הם באמת לא היו על הירח, מה הקשר, 03/07/09 14:03

      • הימין המתועב והבזוי פשוט שונא סוציאליזם (ל''ת)

        ASCH ,לדוגמא, 03/07/09 14:05

        • זהו שהנאציזם היתה תנועה סוציאליסטית והפשיזם צמח מהשמאל (ל''ת)

          לך ללמוד !, 03/07/09 21:08

          • הנאצים לא היו ''תנועה סוציאליסטית'' (ל''ת)

            בשום פנים ואופן, 04/07/09 05:35

            • Of course they were

              Igor, 04/07/09 17:14

              Nazi - National Socialist

              • לא היו סוציאליסטים ולא נעליים (ל''ת)

                כבר הסבירו פה בקשר לשם, 04/07/09 17:44

          • המפלגה הנאצית היתה לאומנית ימנית וחיסלה שמאלנים .

            ALOS , 04/07/09 05:51

            השם המטעה נציונל סוציאליזם
            היה לו ערך כמו שקוקה קולה להבדיל נקראת "טעם החיים"

            זו היתה מפלגה נציונליסטית פרופר.
            אולטרא לאומנית

            חיסלה את הגרמנים הקומוניסטים והסוציאליסטים בשנות ה30 .
            לפני שהחלה לעסוק בטבח עמים .

            • וגם הקומוניסטים השמאלנים שחטו שמאלנים אחרים ובכמויות...

              ASCH , 05/07/09 11:13

              שלא מביישות את אדולף. הכל היה תלוי בפרספקטיווה הפוליטית הרגעית והתועלת מהרציחות.

      • בדיוק כך: הגיעו לשערי מחנות ריקים מהסגל הגרמני

        מישה שאולי, 03/07/09 22:37

        לא עשו שום מאמץ. ב-1944 ברה''מ גם סרבה להפציץ את מחנות ההשמדה, למרות שהייתה היחידה שיכלה להפציץם ביעילות: הייתה הקרובה ביותר אליהם, והיו לה מפציצים-צוללים שהבטיחו דיוק.

        • מישה .לולא הסובייטים לא היינו כאן . (ל''ת)

          ALOS , 04/07/09 05:52

    • הוא גם תכנן שואה שניה. (ל''ת)

      הרבה מתו דווקא בעקבות ה''שחרור'', 03/07/09 19:07

    • לא משנה מה הוא רצה להשיג , התוצאה הסופית שהמחנות שוחררו (ל''ת)

      agent47 , 05/07/09 01:29

  • 1.

    חבורת מטומטמים,סטאלין אפילו נמנע מלהגיב ביום הראשון לברבארוסה (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 03/07/09 13:11

    • man of steel

      the dude, 03/07/09 13:26

      בגלל שהיה בהלם ולא קרא נכון את המפה וגם חיסל הרבה משדרת הפיקוד של הצבא האדום.

      • גם זה לא נכון.

        ASCH , 03/07/09 15:16

        טיהור הצבא האדום מקצינים פחות מוצלחים והחלפתם באנשים איכותיים שהתבצע במהלך התיהורים דווקא עזרו לצבא האדום לסובב את הגלגל ב1941 ולנצח.

        • חזית שניה

          the dude, 03/07/09 17:14

          מה שעזר לסטאלין לנצח למרות הטעויות של עצמו היה גנרלים מוכשרים ונכונות הקרבה של העם הרוסי למען אמא רוסיה וגם כמה מהלכים טקטים כמו העברת הבסיס התעשייתי מזרחה ויכולת יצור איתנה הם שעזרו לאיש ששרד גם את רוזבלט וצרציל הדמוקרטים בשלטון.

          גם זה שהיה פראנואיד חסר תקנה ושמר דברים קרוב לחזה (כמו למשל הכוונות שלו לגבי כיבושיו של מזרח אירופה) לא הזיקו לו.

        • גם אתה טועה

          U, 03/07/09 21:26

          הוא החליף את כל הקצינים שלא התאימו לו פוליטית ובגלל זה רוסיה כמעט נכבשה כולה, מזל שגנרל חורף הגיע לעזור

          • And you are also wrong

            Igor, 04/07/09 17:13

            Stalin murdered execllent officers, even the general that invented the blitzkrig which the Germans successfuly used. Stalin also murdered those that warned him of hitlers plans and kept large forces in the east, to face a Japaneses invasion. What saved Russia wasn' the winter because the war last several years. It was large numbers of soldiers and their heroic sacrifice that saved Russia. BTW, after the war Stalin was the hero of the Israeli left

    • אתב בור ועם הארץ. (ל''ת)

      ASCH , 03/07/09 13:32

      • אתה בור. הוא ישב בהלם ולא עשה כלום (ל''ת)

        דגכדגכ, 05/07/09 11:25

    • אם לא היו קיימים הרבה אנשים כמוך לא הייתי יכול להרגיש חכם (ל''ת)

      רוי, 04/07/09 09:46

      • אז זה אומר שאתה גם לא מי יודע מה מבריק (ל''ת)

        רוב רוי, 05/07/09 11:25