• 139.

    די מיופיפים שכמותכם

    רותם חביביאן, 27/08/09 13:56

    הרב צודק!

  • 138.

    יש לבטל את מוסד הרבנות הצבאית

    אזרח עולם, 27/08/09 10:12

    רבנות צבאית היא גוף מיותר
    שמפעיל מיסיון לשינוי דתם של חיילים
    בפועל מעודדת הרבנות גיענות
    מעורבת פוליטית ומעודדת פשעי מלחמה

  • 137.

    באמצעות מינהל הסגל נעשה פיקוח מפלגתי על קציני צה''ל ''

    wwwwsoftcoil , 27/08/09 10:03

    באמצעות מינהל הסגל נעשה פיקוח מפלגתי על קציני צה''ל ''
    בספרו:
    הכתובת על הקיר שלא נקראה
    בהוצ' המדרשה הלאומית, שנת 2009

    ד''ר אורי מילשטיין
    היסטוריון צבאי
    מקיבוץ אפיקים
    מבכירי החוקרים בצה''ל
    מחקריו מתועדים באמצעי מדיה אלקטרוניים
    ובין שלוחיו: בכירי המוסד, השב''כ, הפלמ''ח, ההגנה, צה''ל וכיוצ''ב

  • 136.

    למה לא כמה אישה אחת הדורשת שוויון אמיתי - גם בנות צריכות לשרת 3 שנים

    חיים, 06/07/09 00:43

    ואח''כ לעשות מילואים - 40 יום - כל שנה!

    ל-מ-ה ???

  • 135.

    אם כאלה חברי כנסת!!!!

    אור, 05/07/09 18:38

    זה הרב הצבאי הראשי בין הטובים שהיו לנו..
    ואם תדברו אם חיליים שאינם (אטאיסטים) תראו שגם הם מרעיצים אותו .. לכן רק על המחשבה על הדחה צריך להדיח את ח''כ

  • 134.

    השמאל הקיצוני בריון וצבוע

    בן ציון, 04/07/09 21:38

    ההלכה מגדירה את נושא שירות נשים בצורה ברורה וזה כל מה שהרב הצבאי אמר .
    אפשר להסכים אפשר להתנגד אבל חלאס מהבריונות הפמניסטית והשמאנית של אנשי ציבור פופוליבטים

  • 133.

    מעניין אם מישהו מהמגיבים (כולל חברי הכנסת עצמם) טרחו לקרוא עד הסוף:

    יזהר, מתנחל מת''א., 03/07/09 18:02

    שימו לב לשורה התחתונה בכתבה, תרתי משמע.

  • 132.

    מעניין לדעת מי היו הרמטכ'ל ושר הביטחון שקבעו דרגת תת אלוף לרב צבאי (ל''ת)

    זילות דרגות צה'ל., 03/07/09 17:44

  • 131.

    אחת מתוך חמש חיילות מעידה כי הוטרדה מינית במהלך שירותה הצבאי

    aidi1 , 03/07/09 16:25

    הרב הראשי לא הזכיר את העובדה המזעזעת הזו, אבל אם פתחנו את הויכוח לאורכו ולרחבו, כדאי לדעת גם נתונים שנבדקו רשמית..


    http://www.macom.org.il/stats-army.asp
    ==========================================
    התגובות כאן מזעזעות אף יותר מהנתונים,לאן הגענו?.

    http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2643155,00.html

  • 130.

    תעזבו אותו בשקט! מי יגע בו אני לא יודע מה אני...... אוףףףף (ל''ת)

    solsam , 03/07/09 14:37

  • 129.

    חילונים טועים

    יונתן, 03/07/09 13:22

    מתי תבינו שכל הכח שיש לצהל בא מכח הדתיים ומהקדוש ברוך הוא ולא משום דבר אחר
    ושיגיע הזמן שכל העולם יתנפל עלינו ניראה אז את הכח של צהל. סא''ל בחיל האויר םפקד טייסת לשעבר וחוזר בתשובה כרגע.

  • 128.

    הרבנות הצבאית, מוסד מיותר ובזבזני. ( ראה הסבר)

    אסור שצה'ל יהפוך לצבא שמיים. בשליטת רבני דמה .., 03/07/09 12:36

    משגיחי כשרות ומנהלי טקסים פגאנים אחרים כגון קבורה, תפילות בימי זיכרון ואחרים. אפשר לבצע בלי מפקדה מיותרת של תת אלוף דתי בראשה.

    • אפשר גם לנהל צבא ללא חיילים .

      שועל חסידה ו26 קרפדו , 03/07/09 16:07

      תאורתית לישראל מספיק חיל אוויר משובח וארסנל חומרים לא קונבנציונלים.
      בפעם האחרונה שניסינו את השיטה הזו הסתבכנו בעוד מבצע לא מוצלח בלבנון.

  • 127.

    מותר לרב להתבטא כרצונו. גם לרבצ''ר. סתימת פיות איננה ראויה בצה''ל (ל''ת)

    מישהו, 03/07/09 12:31

  • 126.

    דברי הרב הצבאי...

    אילנה פורטנוי , 03/07/09 10:53

    תרומתן של הבנות בשרות הצבאי לא מוטל בספק, אבל גם תרומת השרות הצבאי- לבנות. גוייסתי לצהל ממש ילדה,והשרות הצבאי חישל אותי. לא הייתי רוצה להפסיד יום אחד מהשרות הצבאי. ובקשר לרב הצבאי... כל מה שטוב לנשים - הדתיים כבר ינסו לשנות ולהקשות עליהן. כך זה נראה...

  • 125.

    מה יש לכולם מותר

    נח, 03/07/09 10:21

    ולרב הצבאי אסור,להיכנס לעיתונות להכין את דרכו בזירה הפוליטית ?!כפי שעשו ועושים הקצינים הבכירים כשהם מרגישים שהקריירה הצבאית עומדת להסתיים.
    סוחר נשק הוא לא יכול להיות,אז הוא עושה מה שיכול ,להיכנס לעיתונות ,ולקבל קצת פרסומת.

  • 124.

    מהרגע שבו אדם חובש כיפה הוא הופך לגזען,לא רציונלי והשכל הישר שלו מוכפף

    כשהדת משתלטת על השכל הישר וההיגיון, 03/07/09 10:01

    להבלי הדת היהודית השוללת ערכי חירות,שיויון,נאורות,סובלנות ומוסר.

    • בעבור הגזענים, כיפה היא הדרך לכיפוף המחשבה. ראש גלוי הוא ישר. איזו עקמ

      דתי, 03/07/09 12:34

      פשוט סטיגמות נוראיות וגזעניות!
      יש אנשים דתיים ישרים מאוד ויש גם עקומים.
      יש חילונים עקומים ויש ישרים.
      לקבוע סטיגמות באופן כה כוללני זה בושה לאינטליגנציה.

  • 123.

    הרב רונצקי,

    s_nadav , 03/07/09 10:00

    אנחנו איתך!!!

  • 122.

    מעניין איזו אובייקטיביות

    שלום, 03/07/09 09:52

    ציטוטים רק של אנשי שוויון אנטי דתיים שלאו הכי מנסים לקעקע את המורשת היהודית מעל פני מפת מדינת ישראל ברובם, אולי תביאו ח''כ מש''ס או רב כדי לאזן קצת, בנדר, זה עלה בדעתך או שזה מה שמלמדים בפקולטות לתקשורת איך לזייף את האמת, ולשטוף את מוח הציבוריות הישראלית בזבל שאתה מאמין לו ומעז לקרוא לו אידאולוגיה.

  • 121.

    לא תגנוב לא תרצח .לא תשקר , מחוק מחוק לו , העתיק את התנך מש''ס (ל''ת)

    ישראל, 03/07/09 08:53

  • 120.

    קודם כל לרב מותר לחשוב מה שהוא מאמין בן.

    חיה קריות, 03/07/09 08:40

    אם הוא התבטא כך בפומבי זו שאלה.
    חוץ מזה הוא צודק. כבר שמעתי מזמן מפקדים בצבא שטענו שהבנות אכן מיותרות בצה''ל, שלא לדבר על האוירה בה הן נתונות שם...
    היה מקום לטפל בבנים המשתמטים מכל המגזרים לפני הכל. מעניין שעד היום לא שמענו כל מיני חברי כנסת עלומים, רק כשמריחים ריח של יהדות הם קופצים. מי זה האדון פלסנר, למשל?

  • 119.

    מירי רגב????

    שמוליק, 03/07/09 08:16

    אינני מסכים עם דעתו של הרב. אבל אם מירי רוצה באמת שוויון אני רוצה לראות אותה פועלת לאורך שרות חובה שווה לנשים המתגייסות.

    כיום הצבא הסדיר מבוסס עדיין על שרות חובה. לדעתי זה בעיקר בגלל 2 אלמנטים: המשך האיום הערבי והיום יותר האיסלאמי על קיום המדינה, ומגבלות המשאבים הכלכליים.

    בחזון כדאי שהצבא יהפוך במרכיב העיקרי שלו לצבא מתנדבים מקצועי בשרות קבע.
    אולי נכון ליצור מתאר חדש לשרות החובה:
    תוכנית שרות של שנה וחצי עד שנתיים בחובה למצטיינים בלבד, ושלוש שנים לבינוניים.
    תוך הקצאת הטבות למצטיינים בצורות שונות, ושרות מילואים על פי הצורך..

  • 118.

    מה לתת לו להתבטא באופן חופשי? לפטא תיכף ומיד

    אבי, 03/07/09 06:12

    לא יתכן שיהיו בצהל קצינים שמביעים דעות מורכבות
    לא יתכן שהקצינים בצהל לא ישרו קו עם פופוליזם

    אסור לאפשר מצב של דיון מורכב ורציני בסוגיות

    ברוך ה' הגענו למצב שאנשים בכירים נזהרים יתר על המדה ולא יכול להתקיים דיון רציני בסוגיות בוערות

    ואם הרב הצבאי מדבר באופן מורכב (כי אם מעיינים בתוכן הכתבה רואים זאת שהיה שם פרישה מורכבת של הסוגיה)- בלפני בנות דתיות -

    ולא מיישר קו עם הפופוליזם הפושה בציבור ובעיתונות - הרי שהוא חטא לתפקידו כבובה.

    ובכלל
    מה פתאוםפ רב צבאי מתעסק עם רוח לחימה והפחת ערכי לחימה בחיילים - ובנסיון להשפיע

    תפקידו הוא להיות משגיח כשרות - לדתיים ימניים אין זכות להשפיע בצבא - רק לאנשים שחושבים כמו מאמר המערכת של עיתון הארץ .

    ולכן יש לפטרו לאלתר ואם אין חוק שמאפשר זאת יש לחוקק חוק רטרואקטיבית .

    אגב, לפטר כל מי שלא חושב כמו עורכי עיתון הארץ .. שידוע לכל בר נפש שהוא העיתון היחיד לאנשים חושבים

  • 117.

    לסגור את המדרסאות, לפטר את האייטולות ולפזר הטליבנים בצה"ל.

    שפתי כהן , 03/07/09 02:03

    דכתיב: " עכרתם אותנו להבאישנו ביושב הארץ,
    בכנעני ובפלשתינאי ".
    והפתרון, הפוך בה והפוך בה דכולי בה:
    "אחלקם ביעקב ואפיצם בישראל".
    אם לא תשעו לעצתי, הסיקריקים האלה יביאו עלינו בודאות, חורבן בית שלישי.

  • 116.

    צהל קטן עלכן,זו האמת

    עמי, 03/07/09 00:43

    לא יודע מה הוא אמר,וזה לא רלוונטי כמו מה נכון להגיד,והאמת היא שצהל לא מתאים לבנות ולהפך-הבנות טובות מידי לצהל,וזה מעבר לפריצות של המערכת ולבזיון של הגשת הקפה והקינוח ל''מפקד'',הקילקול עמוק ואף טייסת/לוחמת לא תשנה ת'תמונה העגומה,נשים צריכותלעשות יותר גם במליטאנט וגם בציביל,צהל קטן עלייך..
    ולגבי אמת נלוות,מתי נבין שכוחנו באיחודנו למרות ההבדלים וחילוקי הדעות,חילוניים עם כיפה שחורה ודתיים עם כיפה שקופה,כולנו חברים למציאות שמצריכה אחדות,צבא ההגנה לאחדות ינצח בס''ד את הרע שבתוכנו ובקלות רבה יותר את הרע שסביבנו
    KEEP THE SPIRIT

  • 115.

    עוד רב חשוך של ישע פשע רשע (ל''ת)

    נו, 03/07/09 00:04

    • שמתחזה ל'שמאל' על מנת להבאיש את השמאל. (ל''ת)

      115 עוד גזען, 03/07/09 11:07

  • 114.

    דוקא שמחים ומאשרים את דבריו

    וחכים אחרים, 02/07/09 23:50

    ככה זה חלק חושבים כך וחלק חושבים אחרת.

  • 113.

    מי אמר? ''הטובים לטיס והטובות לטייסים?'' עזר ווייצמן ז''ל והוא

    אילנה ברגמן, 02/07/09 20:58

    צדק - שביל זה לא צריך בנות בצבא.

  • 112.

    פרימיטיבי לחשוב ההפך

    מירה רגב, 02/07/09 20:45

    בנות משרתות בצבא? זה פרימיטיבי!
    הגיע הזמן להבין שלנשים יש כישורים ויכולות שונים מאשר לגברים- זוהי תובנה מודרנית ולא הטענה הפמיניסטית המתבכיינת שרוצה שיוויון מוחלט.

  • 111.

    סוף סוף

    נחמדה מידי, 02/07/09 20:42

    אם ההכרזה הזאת הייתה יוצאת מפיה של אישה הרואה בהמצאותן של בנות בצה''ל מציאות אנטי-נשית- שהרי הבנות בצה''ל ללא ספק מתאימות את אורח חייהן והתנהגותן לזו של הבנים, אז לא היו קופצים כ''כ- סתם בגלל שרב אמר את זה.

    • בדיוק ככה

      בעז, 02/07/09 21:06

      העיקר שקופצים עם סיסמאות כמו ''שובניסטי'' - מה שובניסטי בזה? אם כבר ההיפך.

      • קראו את נימוקיו של הרב ואז תגיבו

        בגלל הטרדה מינית וכולי, 03/07/09 10:12

        תספיקו עם השטויות,
        אם נשים אינן יכולות לשרת בצבא העם, הן אינן יכולות ללתכ לאוניברסיטה, לעבודה ובכלל. זו האמונה במזגר זה והיא פוגעת בנו כנשים ובחוסנה של המדינה כולה.
        כפי שנכתב כאן, רוב המשרתים בהל הן בכלל נשים - תסבירו לי איך אפשר להפעיל צבא כל כך קטן?? אל תשכחואת המשתמטים, מסורבי גיוס, ובני הישיבות (!) שלא מתגייסים גם כך!
        צריך לוחמים אבל לא רק..!!!

  • 110.

    רונצקי אתה אפס

    דוד המדרוב , 02/07/09 20:20

    לך הביתה וקח את הפרימיטיביות שלך!

    • למה? כי הוא מבטא את מה שמליונים חושבים?

      גור ארי-אל, 02/07/09 21:08

      יש לבטל אד אוק את גיוס החובה לבנות.
      צ.ה.ל בלאוו הכי לא זקוק לכמויות האילו ,מחציתן משתחררות בכל הדרכים הידועות .
      בואו נהפוך את זה לרשמי ,ומי שרוצה - שתתנדב ,בתנאי חוגר רגיל.
      כל השאר יקדימו את יציאתן ללימודים אקדמאים וישוו את מצבם למצב רוב הבנות בגילן בעולם.

  • 109.

    מה זה הבזבוז של דרגת תת אלוף ..בזמני היתה דרגת הרב ''פימה ''רס'ן בלבד (ל''ת)

    קצין צה'ל בדימוס, 02/07/09 20:00

  • 108.

    רבנות צבאית ,בזבוז בתקציב הביטחון. ! (ל''ת)

    לוחם חילוני, 02/07/09 19:43

    • גיוס בנות עולה הרבה יותר. (ל''ת)

      גור ארי-אל, 02/07/09 21:09

  • 107.

    אסור היה לגייס אדם שביתו בנוי על אדמות שדודות.

    נתן ש. מעלות, 02/07/09 19:40

    אצל ממשלת לבני לא היתה מתבצעת תקלה כזו.

    • בהחלט צודק מאוד - מדינת ישראל שדדה קרקעות - בכל שטחיה

      אבי, 03/07/09 06:18

      ולכן כל אחד שגר ברמת אביב - שייח מוניס
      או באזור ככר רבין - סומייל

      או ביקנעם או במגידו (מג'ידו)
      או בירושלים (שייך באדר ליפתא, בקעה, עין כרם, מושבי פרוזדור ירושלים)

      או בלו או ברמלה ... אוף התעייפתי בכל מקרה הרשימה ארוכה ויש לי הרגשה שהמגיב השקול שלפני צודק ולאלתר לשחרר משירות כל מי שחי על אדמה שדודה

      הרי רק עם ישראל כובש שטחים ומגרש את תושביו כל שאר העמים עשו זאת בלום ובנועם ובהדברות למשל
      האשורים הבבלים הרומים הביזאנטים הערבים מסעות הצלב המונגולים האיובים הממלוכים העותמנים הבריטים
      כל הקולוניזציה האירופאית
      וכל השאר - עשו זאת רק בדרכי שלום
      שלא לדבר על מלחמות העולם במאה ה20
      .... הקיצר לא לגייס לצהל אנשים שגרים במדינת ישראל -

    • אתה לא שמאל כמו שאינך ממעלות. עוד מחבל מרשת התגובות.

      107 מתחזה לשמאל., 03/07/09 11:06

      אני שמאל אמיתי ומבינה עפ''י זכויות האדם את מצוקת המיעוט היהודי.

  • 106.

    צריך לפטר אותו מיד.גם לא לחמתין שהוא יתפטר או יחזור בו (ל''ת)

    בוקסר , 02/07/09 19:32

  • 105.

    בנות לא מתאימות לצבא האמיתי אולי למשרדים בצבא, וגם זה

    ----דורון, 02/07/09 19:28

    לא לדתיות, אז מה מתנפלים עליו??

  • 104.

    למה קוראים לו רב מלשון לריב חוץ מריב הם לא יודעים כלום (ל''ת)

    רב רב רב רב רב רב שרברב, 02/07/09 19:02

    • אני מעדיף את הרב מאשר גזען שכמותך (ל''ת)

      בוקסר , 02/07/09 19:33

    • To 104 Erev Rav, meriv al lo shelo. Your Knesset (ל''ת)

      tochiach, 02/07/09 20:48

  • 103.

    הנשים לא מתאימות. העיתונאיות הורידו את רמת התקשורת

    אני מעריצה חיילות קרביות, אך יש תפקידים להם רוב, 02/07/09 18:46

    שהיתה גם כך ירודה. שופטות ומנהלות הבנקים והסניפים לרוב לא מסוגלות לתפקיד ופוגעות במערכת. מזיקות קשות ללקוח, והבנק חוגג על גב הלקוח תוך גילגול עיניים פמיניסטי לשמיים. עורכות הדין בד''כ ירודות, ובאופן שלא יאומן. אם כי וודאי יש יוצאות דופן. אמנם נכון שיש גם ירידה כללית גדולה, שלא תלויה רק בנשים, אבל נשים בד''כ להוציא מעטות לא מתאימות מטבען לתפקד במערכות האלה. שופטות לא מבינות מה נושא המשפט. שווים אבל שונים, ולא לכל דבר מתאימים.

    • אם לא טוב לך כאן לכי לאפגניסטאן

      אנטי טאליבאן, 02/07/09 22:50

      שם יודעים שמקומה של האישה במטבח. רוב הנשים כאן מעוניינות להתפרנס בכבוד, ומי את שתגידי להם מה הן יכולות לעשות ומה הן לא יכולות לעשות? את סתם זורק סיסמאות לאוויר על התפקוד הירוד של נשים בעמדות בכירות, אבל בתכלס אין לך הוכחות. את אישה אומללה, ששונאת את עצמה ומלאה בשובניזם כלפי נשים אחרות. אני שמחה שאני לא הבת שלך, ושבניגוד אליך אמא שלי חינכה אותי עם תחושת ערך עצמי והעצמה נשית.

      • בכל העולם יודעים שמקומה של אשה אינו בצבא, גיוס חובה לנשים פטנט ישראלי (ל''ת)

        aidi1 , 03/07/09 00:15

        • זה ממש לא נכון, צבאות רבים מגייסים נשים

          נורווגיה, ארה''ב ועוד!, 03/07/09 10:14

          אמנם אין שם גיוס חובה לנשים, אך אישה מוזמנת להתגייס ככך אזרח.
          ארה''ב שולחת נשים לעירק ואפגניסטן.

  • 102.

    ידאג כבוד הרב לרבנות הצבאית,לענייני כשרות וכ''ו.לזאת צריך דרגת תא''ל ?. (ל''ת)

    נתן.ש מעלות., 02/07/09 18:41

  • 101.

    מי מקשיב לרב הצבאי -אף בת לא תשתמט בגללו (ל''ת)

    חן, 02/07/09 18:36

  • 100.

    זה ספין כדי להשכיח את השחיתות של אהרון ברק ושריד (ל''ת)

    כל האמצעים כשרים לכך, 02/07/09 18:34

  • 99.

    צודק הרב מספיק עם הפמיניזם הקיצוני

    רוני, 02/07/09 18:33

    רוב התפקידים בצבא של בנות לא הכרחיים...

    • עוד מטומטם (ל''ת)

      בטוח שאתה מתנדנד או מתעמל, 02/07/09 19:09

  • 98.

    כל שרות החובה (גם של בנים) אינו לכתחילה!

    תורה&עבודה, 02/07/09 18:22

    מילא מר''צ אנלפבתים לגבי יהדות (נניח) אבל מה פתאום גב' גמליאל (אוניברסיטה?) !

    כי מהדורות הרדיו חזרו על הציטוט המדויק: ''שרות בנות אינו לכתחילה'' (ויש משמעות למושגים ''לכתחילה'' / ''בדיעבד'' במדעי היהדות), דהיינו זהו דבר שנובע מהמציאות הביטחונית שלא ניתן לוותר על שרות בנות, לכן נאלצת המערכת להתמודד עם סוגיות חדשות שלא ידענו קודם! זה לא אומר ששרות בנות אינו נחוץ, אלא יוצר בעיות חדשות!

    ובעצם כל שרות החובה של בנים אינו לכתחילה, כי אם פשוט נכפה בדיעבד על ישראל!

  • 97.

    כל הכבוד לרבצ"ר, הלוואי ולשאר הקצינים הבכירים היה אומץ... (ל''ת)

    יהודי טוב , 02/07/09 17:50

  • 96.

    שובניסט בתחפושת של רב

    יואב, 02/07/09 17:36

    הרבנים שמתנגדים לגיוס נשים משתמשים בתירוצים מההלכה כדי לא להודות באמת: הם לא מייחסים חשיבות לתרומתן של נשים בצה''ל, הם חושבים שגם אם הן יתגייסו הן לא יתרמו הרבה ולכן אין בזה טעם.

    המצחיק הוא שהרוב של אותם רבנים הם משתמטים שתרמו הרבה פחות מאישה ממוצעת למדינה, ועדיין יש להם את החוצפה לבטל את תרומתה (כן אני יודע שרוניצקי היה פעם קצין קרבי לפני שהתחרד).

    לכל הנשים הדתיות שמהנהנות ומסכימות עם דברי הרבנים בנושא זה, תבינו שהם לא אומרים דברים אלו כדי להגן על עליכן או מדאגה, הם פשוט חושבים שאתן חסרות תועלת ושבמילא לא תוכלו לעשות שום דבר בעל ערך בצבא. תראו להם שהם טועים.

    • הרב לא דיבר על כישורי נשים במקצועות צבאיים, אלא על יחס התורה וההלכה...

      aidi1 , 02/07/09 18:40

      ...לשרותם של נשים בצבא.


      תפקידו של רב בישראל להביע את דעת התורה

      וההלכה בכל נושא בלי חת, הוא אינו חותמת

      גומי של מערכת הפיקוד או פוליטיקאים.

  • 95.

    זה מה שקורה כשחיים במדינת דת ולא במדינה דמוקרטית, שלטון האופל. (ל''ת)

    ברעם , 02/07/09 17:27

    • BOR veAM haaretz. bibbi could not save your ass with democracy. He

      needs to be acknowledged as a JEW, which you, 02/07/09 20:52

      obviously ar not. U R A big tipesh as well. titbayesh lecha

  • 94.

    הוא מטיף להשתמטות, לזרוק אותו לכלא (ל''ת)

    ש, 02/07/09 17:24

  • 93.

    בניגוד לח''כיות המיליטנטיות רוב הבנות לא רוצות לשרת

    אלון, 02/07/09 17:09

    הרי הפמניסטיות חושבות שזכותה של האישה על גופה, אז למה לא לתת לבנות את האפשרות לבחור באם יפקידו את גופן כרכוש צבאי או לא?
    ואין לזה שום קשר לדת, בכל העולם נשים לא משרתות

    • אתה אידיוט

      שוקו, 02/07/09 17:38

      גם רוב הבנים לא רוצים לשרת, אז מה?
      שירות הוא לא תענוג, זה כמו תשלום מיסים. חובה שצריך לבצע כדי שכולנו נוכל לחיות במדינה הזאת.

      • זה חיים זה? (ל''ת)

        איש, 02/07/09 18:35

      • השוואה מטומטמת בין תשלום מיסים-הקיים בכל העולם, לחובת שרות בנות..

        aidi1 , 02/07/09 18:42

        ...שהוא פטנט ישראלי מקורי.

        • בארה''ב אזרחים חייבם לשרת בתור חבר מושבעים בבית משפט

          שוקו, 02/07/09 20:58

          בארץ לא, מה הנקודה שלך?

          אגב ישראל היא לא מהדינה היחידה שיש בה גיוס חובה לנשים. עוד מדינות הן: סין, מלזיה, פרו, קובה ואפילו בריטניה בזמן מלחמת העולם השניה. ממש לא ''פטנט ישראלי''.

          • ישראל אינה חייבת להיות כמו סין, פרו,מלזיה,קובה, אנחנו מתקדמים יותר מהם (ל''ת)

            aidi1 , 03/07/09 00:19

  • 92.

    בנות לא צריכות לשרת בצה''ל.

    יעל קורץ, חמדת, 02/07/09 17:03

    צריך לעומת זאת לגייס את כל הבנים המתחמקים.

    • מי פה מתחמק?

      יהודי טוב , 02/07/09 17:52

      די לקרוא כל היום מאמרים באינטרנט,
      קשבתנו בחמדת...

      יום טוב

  • 91.

    מה ההתלהמות הזו כנגד הרב

    שלמה כהן, 02/07/09 16:58

    איני אדם דתי ואני מחייב שרות בנות בצהל,אולם התגובות שנשמעות עי פוליטיקאים כנגד הרב הצבאי,הינן פופוליסטיות ולא במקום. הרב אינו האדם הקובע בצהל ערכים,חינוך ונאמנות,זה תפקידם של קצין חינוך ראשי,ראש אכא ומקדי היחידות. הרב הצבאי,תפקידו לתת שרותי דת לחיילים הזקוקים לכך בצבא ולהקפיד על ביצוע פקודות מטכל הקשורות לכך. גם אם הוא סבור שההלכה לא תומכת בשרות הבנות בצבא, זה זכותו לומר כך,אך אין זו הוראה לחיילות לפרוש מהצבא.

    • צה''ל ומעריצה חיילות קרביות, אבל הרב אמר מה שמחובתו לפי מסורת אותינטית.

      מסכימה עם 91. איך הברברים החשוכים מתנפלים. אני בעד, 02/07/09 17:24

      תראו איך הברברים רצים אחרי כל מסורת אותינטית בהודו או בים השקט. הגב' הח''כ שהיתה דוברת צה''ל היא דוגמא לשטחיות החשוכה האופיינית היום לנושאי משרות, והיא יחד עם דומיה גרמו נזק חמור לצה''ל.

    • אין לו זכות לומר את זה

      שוקו, 02/07/09 17:41

      כמו שהרמטכ''ל לא יכול להגיד שלדעתו פינוי ישובים זה צעד נכון, אפילו אם הוא לא זה שמחליט, ככה לרבצ''ר אין זכות להתבטא בנושאים שלא לו.

      שישמור את דעתו לעצמו, ושיתבטא בנושאים כמו: ''כמה שעות צריך לחכות בין בשר לחלב?'' ''האם מותר לענות לפלאפון בשבת אם אני עונה ביד שמאל?'' וכו'.

      • המייצג תרבות אותינטית. היהדות סובלנית ותימצא פתרון, אך יש לכבד את

        זו לא רק דעתו האישית, עליו לומר אותה כרב, 02/07/09 18:36

        האותינטיקה התרבותית, וברור לי שפרימיטיביות נוסח הטלויזיה לא מסוגלת להבין מורכבות. אני מעריכה את האומץ שלא לוותר על המסורת, ניתן למצוא פתרון, לכבד מסורת עתיקה, להיות מתורבת לעומק, עם שורשים, לא הזילות והשיטחיות המתחזה לקידמה. ואני בעד שירות חיילות אך גם מבינה את האמיתות והמחוייבות של הרב, שהיא גם שלי.

  • 90.

    על מה המהומה?

    מישהו שמבין, 02/07/09 16:58

    אז הוא אמר וזכותו המלאה להביע את דעתו.
    לא מעט סוברים שהצבא אינו מקום טבעי לבנות.
    פגעו לכם בציפור הנפש?
    אפשר למצוא לא נעט התבטאויות שאינן מוסכמות על הכלל. מדוע מחול השדים הזה?
    הרב רוזניצקי מייצג עמדה שלא חייבים להסכים איתה. יחד עם זאת הוא עושה הכל על מנת שבנות יקבלו מענה לצרכים הדתיים שלהם.
    בולשביזם!!!

  • 89.

    הגעתי למסקנה שהיהודים התחרפנו לגמרי

    אפי פו , 02/07/09 16:57

    זה נראה שהרב לא אמר מה שבכותרת, תסתכלו בסוף ה"כתבה".
    גם אם הוא אמר את זה מה כל כך נורא. מה אתם רוצים לרמוז שהחברה שלנו כל כך פרימיטיבית שזה משפיע עליה מילים.
    חוץ מזה שוויון זה לא סבל. זה מתן בחירה. לגייס באופן גורף זה לא מתן בחירה זה כפייה. הרי ברור שלהרבה בנות בעיקר דתיות קשה לשרת. מי שרוצה תוכל להיכנס לתפקידים בכירים בצהל. דרך שירות לאומי. דרך המסננת של שירות לאומי. צריך לפתוח את האופציה הזאת. מי שיש לה כשרונות שירות לאומי יקדם אותה ויתן לה צו גיוס. ככה בנות לא יהפכו להיות משרתות ומגישות קפה. ככה גם לא יזלזלו בהן.
    מה לעשות שבנות שונות [שנונות] מגברים גם זה חלק מהשיוויון. (שיוויון בהתאם לצרכים)

    • פליטיקליקורקט. ראה תגובתי ל91 בתקווה שלא צינזרו. (ל''ת)

      ואני מסכימה עם 89., 02/07/09 17:26

  • 88.

    הרב רונצקי איננו פקיד הוא רב

    ירון, 02/07/09 16:43

    גם הרב גורן ז''ל מייסד הרבנות הצבאית, ומי שכיהן בה עשרות שנים בהם בימים המפוארים ביותר של צה''ל כצבא, היה גם הוא בעצמו נגד שירות נשים בצבא, לבן גוריון שמינה אותו זה לא הפריע כי ''זו דעתו כרב'' רב איננו פקיד ממשלתי.

  • 87.

    בעד מיון קפדני כדי לצמצם את הפסולת האנושית

    נגד בקבע, 02/07/09 16:13

    ויש הרבה לצערי הרב

  • 86.

    כבוד הרב הפרימיטיבי, שמעת פעם על חנה סנש?

    אלי, 02/07/09 15:59

    יש נשים בכל היחידות בצבא והתרומה שלהן מאוד חשובה. סמב''ציות, מג''בניקיות ועוד
    לך לישון במערה שלך

    • כלומניק, שמעת מה הוא אמר או שנשטף לך המוח ?

      אבי, 02/07/09 16:19

      ''דבריו של הרב רונצקי בכנס, כמו גם דבריהם של כל הדוברים האחרים, עסקו בחיילות המשרתות בצה''ל. הכנס לא עסק בבנות לפני שירות, ובבחירה להתגייס ו/או לא להתגייס. הרב רונצקי דן עם החיילות על אתגרי השירות, ואכן
      ציין שהכיר את אשתו במהלך שירותו ושירותה הצבאי. הרב רונצקי לא נשאל על עמדתו ההלכתית או הערכית לגבי עצם הגיוס של נשים דתיות לצה''ל.''
      מתוך כתבה של יפעת סלע שהיתה בכנס ושמעה את דברי הרב רונצקי.
      אגב, מעניין שכל הדרישות להדחת הרב רונצקי הינם מאותם הפיות שדרשו להעיף אותו בשל כך שהוא מחזק את הערך היהודי בצה''ל, בניגוד לדמות הרבצ''ר המכ''ש לו התרגלה האליטה ואשר לא ערער את דמותם.

    • שמעת על דבורה הנביאה?

      משה, 02/07/09 17:15

      ועל עוד כמה נשים מספר שנים לפני חנה סנש !!!

      • How right you are. Like Chanah veshivah baneha, Yehudit bat Yichanan

        Kohen gadol. However, Horaot Shaa, eina horaa, 02/07/09 17:55

        ledorot. Indeed, The women didn't serve in the Jewish nations army ever!The ruach of the jewish nation is Tzniut, and it is known to kol bar bei rav, what activities go on because of that. Lav achbara ganvei, ela churei ganvei, no pun intended.

  • 85.

    הנזק של בנות המשרתות בצהל גבוהה הרבה מהתרומה שלהן

    גיורא, 02/07/09 15:57

    אני מציע לכם לבקר בבסיסי צהל כדי לבחון מקרוב מה הילדות האלה עושות שם. רבותיי הנזק עצום שלא להזכיר את הנזק התדמיתי לצהל !!! מלבד 9 10 אחוזים כל היתר משועממות ולא באשמתן (הרי כל נגד נמדד בסוללת הפקידות שלו) והתוצאות באות לדי ביטוי בצורות שונות ומגווונות 

  • 84.

    הנה עוד איש מערות מביע את דעותיו הפרימיטיביות (ל''ת)

    למה בכלל צריך רב בצבא? עוד אוכל חינם, 02/07/09 15:42

    • הוא צודק ! נפקנות היא לא תוספת של כבוד לצה''ל (ל''ת)

      מירה, 02/07/09 16:01

      • As a Rav, he represents the Daat tora. In Uganda, I am sure you can do

        as you wish. What have you lost in my ERETZ, 02/07/09 17:57

        HAKODESH, huh

    • תקרא תגובה-75- {נועה} ותבין כמה כבוד הרב צודק (ל''ת)

      aidi1 , 03/07/09 00:23

  • 83.

    הוא אומר את האמת !!זו ההלכה והוא מאמין בה !!!

    מורן, 02/07/09 15:25

    זה ברור !!הוא רב=לא מאמין החוקים החילונים!

  • 82.

    לא יעזור לכם : כל החוזרים בתשובה הם שרוטים מדאורייתא. (ל''ת)

    רענן , שפוט (של השמאל הסהרורי ), 02/07/09 15:23

    • רענן החמוד!

      יורם, 02/07/09 22:16

      רענן! בסוף גם אתה תחזור בתשובה. כי האמת תתפוצץ לכולנה בפנים

  • 81.

    מירי רגב.כל הכבוד לרוח צה''ל.האיש הוא קודם לכל רב,נציג רוח התורה בצבא

    משה, 02/07/09 15:21

    נשים היו ישנן ותהיינה בצה''ל.שהרי לא כל הנשים נשמעות לדעת התורה ולרוחה,כפי שכלל הרבנים מביאים אותה.כולל הרב הראשי לצה''ל לדורותיו.
    את לא יכולה לצפות מרב להמציא דת מיוחדת עבור צה''ל,כדי שרוח הדת ורוח צה''ל בכל נושא יהיו שווים.

  • 80.

    היה צפוי שהאידיוט יכשיל את עצמו. (ל''ת)

    ישורון, 02/07/09 15:19

    • אידיוט מי שקופץ בראש

      זבולון, 02/07/09 16:04

      אם אתה חושב שיש לך להסביר דבר עינייני בבקשה אך להציג עד כמה אתה בור ועם הארץ כל אחד יכול לטעון 

  • 79.

    גם אני נגד שרות בנות בצה''ל

    קצין קרבי מיל., 02/07/09 15:11

    מי שרוצה להתנדב, רק לחר''פ ולחינוך.

  • 78.

    ובמקומו יבוא פקיד אחר? (ל''ת)

    בבה יגה, 02/07/09 15:09

  • 77.

    ''נוגד את רוח צה''ל'' ?

    ורד, 02/07/09 15:07

    כל מה שאני צריכה לעשות כדי להשתחרר זה להתחתן. אני לא מסכימה בכלל עם מה שהוא אומר אבל לפחות הוא לא מנסה להרגיע אותי עם צביעות.

  • 76.

    זה לא די,לסגור את המדרסאות, לפטר את האייטולות ולפזר את הטליבנם בצה"ל.

    שפתי כהן , 02/07/09 15:05

    דכתבי: " אחלקם ביעקב ואפיצם בישראל ".

    • Im ken. lama ze anochi. What have you lost in my ERETZ YISRAEL (ל''ת)

      go to UGANDA, huh, 02/07/09 18:00

  • 75.

    בנות פראייריות!

    יוני, 02/07/09 15:01

    אם אתם רוצים לעזור לאומה - תעזרו במה שאתם יכולות הרבה יותר מהגברים: חינוך וגידול דור שפוי.

    • בצבא יש סיכוי להשיג את הגברים ''השווים'' יותר

      נועה - רמת השרון, 02/07/09 16:10

      במחיר של שנתיים ''מזרון צבאי'' אפשר להעשיר את החיים בחבר'ה טובים כמו טיסיים, קצינים וכדו' 

  • 74.

    למה NRG לא לכלו להביא דעות בעד דברי הרב ? קצת אובייקטיביות

    יהודי-ישראלי, 02/07/09 14:57

    ולכל החכ''ים המשמיצים ו'החשוכים',דברי הרב נתמכים בהלכה ברורה לכל בת דתית שרוצה להתגייס. צודק 100%
    יש מסגרות אחרות כמו ש''ל שם הן יוכלו לתרום
    הרבה יותר בלי לפגוע ברמתן הדתית.

    • כי העתון אינו פרימיטיבי כמו הליצן הזה ששכחתי את שמו (ל''ת)

      דגידפ , 02/07/09 15:54

  • 73.

    עוד מסמר בארון המתים של מה שנשאר מהסולידריות שהיתה פה פעם

    רוני, 02/07/09 14:57

    סולידריות(אפילו מראית עין של סולידריות):מושג פשוט ובסיסי של שותפות באותו גורל של האנשים שגרים פה בארץ הזאת,גברים וגם נשים,ושותפות גם בניסיון לעצב את הגורל הזה.אם את זה הוא לא מסוגל להפנים,אז באמת אין על מה לדבר.אם הוא לא מבין ששרות נשים בתפקידים צבאיים שונים (עוד מימי המחתרות)תרם ועדיין תורם גם הוא(כן עדיין תורם)את החלק שלו לאתוס הציוני(וסליחה על הבומבסטיות),אז מה הוא עושה בתפקיד הזה בכלל?ועדיין לא דיברתי על המשמעות הפרקטית הגדולה של כל שרות הנשים בצבא,שהוא בתור נושא תפקיד בכיר בצבא מודע לה יותר ממני.

  • 72.

    צריך להוציא את הדת מהצבא - צבא ישראל ולא צבא האל!! (ל''ת)

    דת+נשק = אסון מוסרי, חברתי ופוליטי, 02/07/09 14:51

    • תוציא את הדת מהצבא- הוצאת את החיילים הדתיים הביתה..

      aidi1 , 02/07/09 18:49

      גם כיום היחסים בין צה"ל ללוחמים הדתיים אינם על מי-מנוחות.


      צה"ל לא יכול לוותר על חוט השדרה הלוחם מתוך אידיאלים.

  • 71.

    שמעתם פעם חייל שעומד למות בקרב, צועק ''אמא,אמא אני רוצה הביתה''?!?!?

    שמאלני וציוני!, 02/07/09 14:32

    אני שמעתי!

    התגובות מעידות על תרבות הדיון הציבורי הרדודה
    ''להדיח'',''להעיף'',''פה זה לא אירן''


    יש הרבה חילונים שמתנגדים לשירות נשים,אבל פוחדים להגיד זאת פן הם יחשבו כ''שמרנים''

    הוויכוח על שירות נשים הוא ראוי! למה אתם הופכים את זה למאבק בין דתיים וחילונים או בין שמאל לימין?!?

    עובדה היא שאין חובה על נשים לשרת שירות קרבי!! למה?!? מה צה''ל חושב שהנשים לא יכולות?!? כן הן לא יכולות,ולא בגלל שהן ''שוות'' פחות אלא בגלל שהן מתאימות פחות.

    • נכון - אך לכל ש-א-ר התפקידים הן ראויות בדיוק באותה מידה!

      מה עם כל שאר החילות?, 03/07/09 10:21

      לוגיסטיקה, רפואה, קשר, מודיעין, שלישות, חינוך, הצבא לא מתחיל ונגבר בשדה הקרב!
      אני שירתתי בחיל הקשר ואף אחד לא יכול לומר שחייל היה מבצע את תקפידי יותר טוב במקומי.
      המצב הקיים הוא נכון לדעתי.
      אין ספק שיש הבדל בין גברים לנשים ולכן רוב החיילות אינן מוצבות מתפקידים קרביים (אני 1.50 מטר, 40 קילו, מן הסתם שלא אהיה לוחמת!) אבל להיות טכנאית ומדריכה - למה לא?!

  • 70.

    צה''ל עדיין איננו 'משמרות המהפכה'. לפטר לאלתר. (ל''ת)

    בשם בנות ה18, 02/07/09 14:19

    • אז למה לא מחייבים נשים לשרת בקרבי,אם הן ''שוות''?

      רועי, 02/07/09 14:32

      די לדמגוגיה,הוויכוח על שירות נשים הוא ראוי!

  • 69.

    הוויכוח על שירות נשים הוא לגיטימי!! עוד לא התקיים דיון כזה בציבור!

    רועי, 02/07/09 14:14

    אני שמאלני ליברלי ואני לא חושב שראוי שאישה תשרת בצבא!

    האם הציבור מוכן לחיילת שבויה בידי החמאס במשך 3 שנים?!?

    במקום לקיים דיון ציבורי ,יוצאים להתקפה אישית

    • בישראל טוענים לשוויון בין המינים

      שמאלן, 02/07/09 15:20

      אוי ואבוי לנו אם נגיע למצב שגם שוויון זה יצטרך לעבור דיון ציבורי.

      • הכל פתוח לדיון ציבורי במדינה דמוקרטית, מי שפוחד מדיון מבין כנראה שאין.

        aidi1 , 02/07/09 18:51

        ...לו רוב.

        • סתם דמגוגיה

          שלומי, 02/07/09 19:12

          בוא נבדוק את רמת המשכל של האוכלוסיה בארץ בהתאם לשיוך העדתי שלה ולפי זה נקבל סטודנטים לאונברסיטאות רק מעדות מסוימות.

          בסופו של דבר מעולם לא היה על זה דיון ציבורי.

          • משתמע מדבריך שיש הבדל ברמת המשכל בין עדות-זו גזענות.

            הצעה גזענית, 03/07/09 14:28

            לא היית מעיז לקבוע שיש הבדל ברמת המשכל בין המינים.

            • כלום לא נקבע, עוד לא היה דיון ציבורי (ל''ת)

              שלומי, 03/07/09 15:00

  • 68.

    תגובת הרב מראה עוד יותר למה יש להדיחו ומיד

    אורי, 02/07/09 14:13

    רב שגם משקר מקומו לא בצהל
    בעיקר רב שאחראי על פקודות יום גיזעניות הגובלות בפשעי מילחמה כמו אילו שפירסם לפנהי מבצע עזה האחרון
    וגם סיבך אותנו עם ועדות האום
    הגיע הזמן שהרב הצבאי יהיה רב שפוי ומתוון
    ולא איש כהנא הגזעני בדעותיטו
    במחינתי הרב לא רלבנטי בעבור בני התגייס בקרוב
    ופקודותיו אינן חוקיות בעליל מכיוון שהן מנוגודת לרוח צהל

  • 67.

    כבוד גברי או פמיניזם יצוגי

    לא המפקדת, 02/07/09 14:08

    כך או כך אין להכריח איש ללכת נגד המצפן הפנימי שלו. עשורים של שנים שהצבא דורס אזרחים במדינה. אולי הישועה תבוא כמו תמיד, מלמעלה.

  • 66.

    למה אני לא מופתע?

    בני123 , 02/07/09 14:02

    זה החל באיסור על חיילות וחיילים לרחוץ יחד בבריכות.ונגמר עם אימרות חשוכות -המתאחמות לאירן ואפגניסטאן!!

  • 65.

    הרב, הסכמתי אותך אבל משהו לא בסדר שאמרת לא נכון

    אישה, 02/07/09 13:53

    למה רק 3 שנות זה לא מספיק

    אנו צריכות לאימון יותר מחזיקות כמו גברים לא ללכת למחלמה צודק אבל נשים גם צריכים לעשות פעולות

    אם העתיד ערבים יזרקו אותנו אנו בלי אימון חבל הורס על החיינו בלי ילדים ונמות

    ואם אנו מחזיקות לא 3 שנות ואנו יכולות בהגנה על אזרחות גם גברים העזרה


    אם גברים מאד יעסקו לאחר ולא יכול לשמור לכולם

    מה הענית בזה?

  • 64.

    ח''כים צבועים .....

    שי, 02/07/09 13:42

    הרי כל כך הרבה פעמים אתם והשרים יוצאים לתקשורת אחרי שהצבעתם בניגוד להבטחותיכם ומגלגלים עינים ואומרים שהייתם חייבים כי ''דין התנועה'' ו-''החלטת הרוב'' ועוד ועוד. אז הרב אמר את דעתו האישית וכדאי שתעריכו אותו על שהוא עושה הכל כדי לתמוך באלה שמתגייסות ולא מערים עליהן קשיים. אתם חייבים לו התמצלות פומבית !

    • שי.מה ששכחת הוא שהרב כפוף להוראות צהל.

      בני123 , 02/07/09 14:04

      ובצה"ל הגיוס חובה גם על בנות.

      הבנת את זה ברוך???

      • עם זאת בכל מקרה עליו להביע את דעת ההלכה

        מישהו, 02/07/09 16:05

        גם אם היא לא נוחה לכמה ח''כים

  • 63.

    לרב אין מושג מה עושות חיילות בצ.ה.ל.יחד עם זאת

    lev.jack1 , 02/07/09 13:40

    הייתי מקבל את עצתו אם יגרם לכל הדתיים
    החרדים להתגייס.

    • הוא דווקא כן

      ברל, 02/07/09 13:53

      למה אתה חושב שמג''ד קרבי במלואים לא יודע מה בנות עושות בצבא?

      • זה לא ענין של מחשבה .זו ידיעה. (ל''ת)

        lev.jack1 , 02/07/09 14:29

  • 62.

    איזה מסכן-נפל בלול של תרנגולות. (ל''ת)

    ציון, 02/07/09 13:39

  • 61.

    אל תהיו צבועים - גם רב ראשי צבאי מייצג את ההלכה

    מישהו, 02/07/09 13:37

    זאת ההלכה כפי שנפסקה על ידי כמעט כל הרבנים האורתודוקסיים בארץ. כולל ראשי הרבנים הציוניים.
    גיוס בנות הוא לא לכתחילה - אין מה לעשות זו ההלכה.
    וגם אם כמה חברי כנסת יצרחו - זה לא ישנה את ההלכה.

    ותזכרו - הרב הראשי הוא לא ''רב מטעם''. ''רב מטעם'' הוא רב שאין לו כל סמכות.

  • 60.

    למה אמירות פרימיטיביות ?

    אלון, 02/07/09 13:33

    כל הדת ומה שקשוו אליה זה פרימיטיבי

    • נראה לי שלהגיב על דת שאיך מכיר זה יותר פרימיטיבי (ל''ת)

      יוני, 02/07/09 15:04

  • 59.

    אני מבקש לא לטמון ראש בחול ולחשוב טוב האם הרב לא צודק (ל''ת)

    שמעון, 02/07/09 13:28

  • 58.

    איזה ריח טוב יש לאמת

    זאב, האוניברסיטה העברית, 02/07/09 13:28

    תודה לך הרב רונצקי שליט''א ששיחררת לחלל פיסה של אמת.

    והנה אתגר לכל הפלסנרים -

    תתחברו למציאות ותשאלו את עצמכם אם עדיפים שיעורי המעשים המגונים ומעשי האונס השכיחים כל כך בחברה המעורבת או שמא עדיפה הרווחה הנשית על כל מה שזה דורש מכך מבחינה חברתית.

    • זאב.זה נכון בתנאי שכל החרדים יתגייסו.

      בני123 , 02/07/09 14:09

      כל עוד הם אינם משרתים,אף כי יש חוק גיוס חובה,על הרב היה לסיג את דבריו ולהגיד "לדעתי בנות לא צריכות להתגייס,אך כיוון שיש חרדים שאינם משרתים בצבא או מבצעים שרות לאומי,אין ברירה אחרת היום,בעתיד אם ישרתו,יש מקום לשקול אי גיוס בנות"

      • אין קשר כלשהו בין שירות בנות בצה"ל לשירות חרדים...

        aidi1 , 02/07/09 18:53

        ...בנות המשרתות בצה"ל אינן בנות ערובה של מישהו..

        • מה עם החוק???. (ל''ת)

          בני123 , 02/07/09 19:52

          • במדינה דמוקרטית מותר לאדם להביע דעה נגד החוק, מה גם שכל ההתלהמות מיותר

            aidi1 , 03/07/09 00:28

            ...מיותרת.


            הוא לא קרא לבנות להשתמט משרות צבאי, אלא אמר ששרות צבאי לבנות אינו לכתחילה.

  • 57.

    הרב אמר בקול מה שכולם חושבים (ל''ת)

    ''והעיקר לא לפחד כלל'', 02/07/09 13:27

  • 56.

    וכל זה בעת שכמות הבנות הדתיות שמתגייסות לצה''ל גדל והולך.

    אזרח המדינה, 02/07/09 13:27

    רבות יותר ויותר בוחרות להתגייס במקום שירות לאומי.
    כן ירבו

  • 55.

    אבל מחקרי אכ"א אומרים אותו דבר!

    ziv78 , 02/07/09 13:23

    רק שאותם לא פרסמו בשל ה"תקינות" הפוליטית המפורסמת. צה"ל יסתדר הרבה יותר טוב בלי נשים. מעבר לכך, צה"ל הוא הצבא היחיד בעולם שבו אחוז הנשים עומד סביב 50%, זאת נקודת חולשה מהותית ונטל על הצבא.

    אנחנו עומדים בפני סיומו של עידן ה"תקינות הפוליטית" בעולם, עידן שלא החזיק הרבה ימים כי הוא דורש חיים בניגוד להגיון. מי שלא מוכן להכיר בנכונות דבריו של הרב הראשי עכשיו יצטרך להתמודד איתם במלחמה.

    כל הסיפור מזכיר לי את הקריאה להדחת מלכת היופי שטענה שהיא נגד נישואים חד מיניים.ץ יאללה לכו תחפשו, אל תגידו לי שיצורים שמקדישים חצי מהיום שלהם לקוסמטיקה וחצי אחר לדיבורי הבל על כל דבר קטן שקורה להם, שהגודל הפיזי שלהן הוא בערך חצי משל גברים הן דבר שצה"ל צריך.

    • תבדוק קודם את דבריך

      מדבר שטיות, 02/07/09 14:13

      דבריך מאוד מרתיחים.
      ראשיית כל כבר בנות משולבות ביחידות קרביות שונות,ולא על חשבון גברים יותר טובים.
      חוץ מזה ללא בנות יש הרבה פחות כוח אדם.
      זאת אומרת שגברים שהיו יכולים לשרץת ביחידות שבאמת נשים לא היו יכולו היו במקום ממלאים את אותם תפקידים.

      חוץ מזה שהצבא לא בנוי רק על יחידות מאוד קרביות.
      ובנות יכלות להוות חלק נכבד מאגף המודיען שזה אחד הטובים בעולם

  • 54.

    מדינה פרימיטיבית ומטומטמת

    אוסישקין, 02/07/09 13:22

    לא עובר יום בלי שמישהו בה''הנהגה'' זורק את השטות היומית שלו, ומקבל את הכותרת שלו בתקשורת ההזויה שלנו.
    מתי בתקשורת ילמדו שהאפסים האלה משחקים בכם ככלי לקבל חשיפה. וחשיפה שלילית זה מה שאתם נותנים, אז שיהיה שלילי, העיקר שיהיה.

    הרסתם אותנו, נמאסתם, כל ההנהגה והתקשורת.

    • לא רק ההנהגה אלא שלושת הרשויות (ל''ת)

      ביאליק, 02/07/09 14:12

  • 53.

    ''הרב טוען כי לא אמר לא אמר את הדברים המיוחסים לו.''

    תיקראו טוב מה אמר הרב, 02/07/09 13:20

    אמר הרב רונצקי: ''אני אישית חושב ששירות של בנות בצבא זה לא מלכתחילה''.

  • 52.

    צודק במאה אחוז...צבא זה לגברים, לא לבנות. (ל''ת)

    שרון, 02/07/09 13:19

  • 51.

    זוארץ ראש לצבועים. התוקפים הם פאנאטים. תקראו את ה (ל''ת)

    סא''ל מיל., 02/07/09 13:16

  • 50.

    לכל המגיבנים הזועמים

    רחל, 02/07/09 13:07

    התגובות שלכם כל כך מגוחכות ושלופות מן השרוול ללא כל פרופורציה ובאופן הטפשי ביותר. גם אם אתם לא מסכימים לנאמר מפי הרב הצבאי הראשי - צריך להגיב באופן שישכנע אותי הקוראת שצדקת. אבל ההתנפלות הזאת ממש לא לענין. ההכפשות הן לשם הכפשות בלבד. ואם אתם חושבים שהבוטות שלהם משכנעת - אתם טועים. צריך להגיב באופן ענייני לכל מקרה גם אם אתה לא מסכים לו.

  • 49.

    קריאה חשוכה (ל''ת)

    Yossir , 02/07/09 13:04

  • 48.

    מה הוא כבר אמר??

    רחל, 02/07/09 13:03

    ההתנפלות המיותרת הזו אין לה מקום מפני שאין בה שום אלמנט של הסתה או הדחה לדבר עבירה. כאדם שומר תורה ומצוות הביע הרב הצבאי הראשי את דעתו לגבי גיוס בנות לצה''ל ותו לא. אמירה כזו לא תגרום לאף בת ישראל שתרצה להתגייס לצה''ל להימנע מכך. זה ענין של תפיסת עולם דתית, ומי שהיא דתיה ממילא לא תתגייס. דוקא מרבית הבנות הדתיות מוצאות את המסגרת המתאימה לשרת את המדינה ולאו דוקא כחיילות סדירות רגילות.במדינה הקטנטונת שלנו אוהבים להגיב לכל אמירה גם אם אין בה שום דבר שיכול להשפיע באופן שלילי. רדו מזה.

  • 47.

    הרב בדבריו מקדים את תקופתו. לא ירחק היום ודבריו יהפכו למעשים.

    רואה את הנולד., 02/07/09 13:01

    כשמרבית הקצונה הבכירה בצה''ל תורכב מחובשי הכיפות. לא יהיה שום ויכוח על מהות דברי הרב. ממשיכי דרכו יפעלו מיד ליישום דבריו.

  • 46.

    להדיחו ומיד

    אחד מהעם, 02/07/09 12:55

    עוד מעט ירצה הרב כי כל חיילי צה''ל יתעוררו בבוקר לקול שופר ויניחו מיד תפילין

  • 45.

    להעיף את הרב מצה"ל!

    barak555 , 02/07/09 12:55

    אולי שקצינים בכירים יתבטאו נגד חיילים מהעדה התימנית הכורדית או כאלה אשכנזים?!
    מזה הגזענות הזו בצה"ל
    יש ציבור רחב של נשים שהן לוחמות בצה"ל ויש כאלו שתורמות יום יום להגנה ולביטחונה של המדינה
    מי הוא שידבר?!!
    פשוט בושה. להדיח אותו. זה לא כמו מפקד חיל או משהו רב צבאי אפשר תיק תק לסדר את הג'וב הזה למישהו... לא צריך כל הכשרה ביטחונית ארוכת שנים כדי להגיע לתפקיד הזה. אשכנזי תוכיח מנהיגות.

    • הוא אמר שאינן תורמות ? קצת הבנת הנקרא לא תזיק לך.

      aidi1 , 02/07/09 18:55

      הוא דיבר על שירות נשים מהבחינה ההלכתית, וזה בדיוק תפקידו כרב.

  • 44.

    הוא צודק!

    אורי, 02/07/09 12:54

    מעניין שהם מביאים רק אנשים שתוקפים את הרב הצבאי למרות שכולם יודעים שאין מקום לבנות דתיות בצבא,לפחות לא לכתחילה.
    חבל שכולם בורחים מהאמת הזאת

  • 43.

    תיזהרו בכבודו!מדובר בקצין קרבי שחרף נפשו במלחמות ישראל (ל''ת)

    דודי29 , 02/07/09 12:53

    • מה שחלק מהמשמיצים לא עשו.חוץ מזה הוא טוען שלא אמר את הדברים (ל''ת)

      דודי29 , 02/07/09 12:53

    • גם אורי אבנרי היה קצין קרבי (גבעתי) שחרף נפשו על הקמת המדינה

      נעמן,שפוי , 02/07/09 13:02

      למה אני לא שומע אותך יוצא להגנתו?

      • תבין נעמן השפוי

        ziv78 , 02/07/09 13:24

        כי אורי אבנרי פועל במכוון להבאת סיום המדינה היהודית והרב לא. מלבד זאת-תגן אתה על אורי, יש לו דעות כמו שלך. יש לך כינוי מעצבן -כל מי שלא מסכים עם טמבל כמוך הוא לא שפוי?

        • Ein meviim raya min hashotim. Avneri is an old menuval (ל''ת)

          and kisses sonei yisrael. zaken uksil, 02/07/09 18:03

    • זה רק בגלל שהוא חזר בתשובה בגיל מאוחר

      ש, 02/07/09 17:26

      אם היה חוזר בתשובה ומגדל זקן בגיל 16, הוא היה מחרף את נפשו באוהלה של התורה. זקנתו מביישת את נעוריו.

      • אז למה גם הילדים שלו משרתים בצבא? (ל''ת)

        הלכה התיאוריה, 02/07/09 19:17

        • Hateoriya bimkoma omedet. His children are trojan horses (ל''ת)

          umdermining the safety of Israel, 03/07/09 02:43

  • 42.

    הפנינג סקילת נשים באיראן

    ג .ב, 02/07/09 12:48

    ומה חשבתם שאם שמים דרגות לגוף וראש חלולים
    יהיה נס והוא יפסיק להיות פרימיטיבי ?
    רציתם מדינה דתית עם צבא מפוקח ע''י בריגדות של סמלי דת ו''קציני''דת אוכלי חינם ?
    קיבלתם ! כמו כל שאר הנושאים במדינה,האנשים האלה רק מקרבים את מלחמת האזרחים הראשונה שלנו.אין להם מקום במדינה השואפת לדמוקרטיה ושפיות,רק הגליה לאיראן ,שם יווכחו לדעת כמה משותף יש להם עם כל האיטולות והאיסלם. יוכלו אפילו לבלות סופי שבוע בהפנינג סקילת נשים.
    רק שיעזבו אותנו לנפשותינו בעזרת השם

  • 41.

    הרבנות הראשית נגזלה ע"י החרדים

    אריה , 02/07/09 12:48

    הרב הצבאי יודע שאם שחרורו מצ.ה.ל הוא ב"מלטאות" של החרדים, זה האתנן ששילם.
    אנחנו היהודים החילונים והמסורתיים חייבים לדרוש מנצגינו בכנסת, שר דתות מסורתי ציוני ולא חרדי.
    בקשר לרב הצבאי הראשי, על הרמטכ"ל,על שר הביטחון לדרוש את התפטרותו.

    • חרדי?!

      יעל, 02/07/09 13:31

      קצת רקע לפני שמדברים - הרב לא חרדי

  • 40.

    הרב צודק מאוד - רוב הבנות מיותרות ומזיקות לאוירה הרצינית

    חייל בבסיס אוגדה בעבר, 02/07/09 12:44

    חלקן הקטן (שאינו כה קטן) חיוניות ביותר לצה''ל.

    אך ללא קשר לכך, הרב צודק, שירות של בנות צריך לשמור על כבודן ולא כמו מה שקורה בצה''ל היום.

  • 39.

    גם הרב הצבאי הראשי לא צריך לשרת בצה''ל

    החייל שוייק, 02/07/09 12:42

    בעלי תשובה צריכים להוכיח כל הזמן שהם שייכים. מה לעשות שהחרדים לא יקבלו את צאצאי הרבצ''ר גם אם יעמוד על הראש.

    • הרב רונצקי - הוכיח אומץ לב גם מול הציבור הדתי

      אבי, 03/07/09 06:24

      הרב רונצקי הותקף רבות באיזור מגוריו על כך שהתנגד לסרבנות

      ולכן מי שמאשים אותו בנסיון ליישר קו עם מאן דהוא

      א. אינו יודע עובדות
      ב. כמאמר חזל 'הפוסל במומו פוסל'

  • 38.

    להעמיד את ה"רב" הפרימיטיבי הזה למשפט צבאי על המרדה ובגידה

    נעמן,שפוי , 02/07/09 12:41

    אנשים כמוהו אינן ראויים ללבוש את מדי צה"ל

    • ה"רב הפרימיטיבי"הזה הציל חיים כמ"פ סיירת שקט וכסמח"ט שכם.אז תסתום (ל''ת)

      דודי29 , 02/07/09 12:50

      • גם ד"ר מנגלה הציל חיים כשהיה רופא. (ל''ת)

        נעמן,שפוי , 02/07/09 12:58

        • ד"ר מנגלה לא הציל חיים של אף אחד. אבל יכול להיות

          ziv78 , 02/07/09 13:20

          שהוא עשה ניסויים במוח שלך.

          • הממצאים של ד''ר מנגלה עדיין משרתים את הרפואה מודרנית. עצוב אבל נכון!! (ל''ת)

            אחרי המלחמה היו דיונים סוערים האם להשתמש בממצאים., 02/07/09 14:53

        • אתה , בכל מקרה, לחלוטין לא שפוי. (ל''ת)

          שלמה, 02/07/09 14:05

        • מנגלה ימח''ש

          פליט שואה, 02/07/09 14:15

          תגיד לא שפוי לא נמאס כבר לגייס את השואה האיומה לכל משל. חרפה זילות השואה של העם היושב בציון היא בלתי נסבלת ולא מובנת.
          חסר לכה דוגמאות שרק המנגלה הנתעב יושב בתוך המקלדת שלך

          • It was known through out history, that on nidonei mavet, they did

            medical experiments. Their findings never was a, 02/07/09 18:08

            limud zchut for contribution. Even the DEVIL will testify to that. Chaval Yimach shmo didn't experiment on you and your parents, as well as your children, you so rightfully deserve, and would have been a double contribution to society!!!eliminating you as well.veda''l

  • 37.

    ואיך הוא הכיר את אשתו ?

    איתן, 02/07/09 12:40

    בצבא ,היא הייתה פקידה פלוגתית ..
    מה יש לו להגיד על זה ?

    • הוא היה אז חילוני (ל''ת)

      דודי29 , 02/07/09 12:52

    • אולי דווקא מנסיונו האישי הוא הסיק את מסקנתו? (ל''ת)

      אין חכם כבעל הנסיון, 02/07/09 13:03

  • 36.

    כל הכבוד לרונצקי. מי זאת זוארץ?- ממתי ''מרבית כח האדם של צה''ל'' הם נשים?

    שלמה, 02/07/09 12:39

    איש לא העיר לגב' הנ''ל על אמירה חסרת בסיס זו. אבל על תא''ל רונצקי שאמר דברים נכונים הסתערו כל הפמיניסטיות והחכמים בעיני עצמם.

  • 35.

    אין רב שחושב אחרת, כי אז הוא לא באמת רב

    נ.פ., 02/07/09 12:39

    מזה 50 שנה מכל קצוות הקשת הדתית כולל הרבנות הראשית יש הסכמה מלאה שמבחינה הלכתית אין לבת שום היתר לשרת בצה''ל. לעומת זאת הבנים הדתיים בני המכינות והישיבות הסדר נותנים את הנשמה בקרבי. והבנות מתנדבות בשירות לאומי בתפקידים עם תוכן ותרומה אמיתית. ישנן הרבה מאד בנות בצה''ל שתפקידן מסתכם בתור מגישות קפה / מזכירות / מזקירות ביחידות שמונה אפס ארבע - באים בשמונה, עושים אפס הולכים בארבע.

    • מה לעשות רוב הבנות שמתגיסות נתונות להטרדה, במצב הטוב מאוד (ל''ת)

      שמעון, 02/07/09 13:31

  • 34.

    איש מסוכן בתפקיד מסוכן

    NNadav , 02/07/09 12:32

    במקום להתעסק בתפקידו - לשרת את החיילים הדתיים ולספק להם אוכל כשר, בתי כנסת ומענה לבעיות הלכתיות - חושב רונצקי שתפקידו לקבוע את אמות המידה הערכיות של הצבא. מכאן ועד חורבן המרחק קצר!

    • אתה מפגר, אבל הביטחון העצמי שלך מרשים.

      ziv78 , 02/07/09 12:44

      "את אמות המידה הערכיטות של הצבא בה בה בה" כמה חכם אתה מרגיש שאתה כותב את הנונסנס שלך? אמות המידה של הצבא כוללות גם החלשה מכוונת שלו ע"י הכנסת 50% נשים לתוכו, מה שאין כדוגמתו או קרוב לכך בשום צבא בעולם, גם שמחקרי אכ"א מראים שזה מחליש את הצבא כדי לשמור על תקינות פוליטית? אני מעדיף צבא שהערכים שלו הם ניצחון ומאמין בקיום של עם מוגדר בתחומי מדינתו מאשר צבא שמוגדר ע"י "ערכים" כמו שלך, אין צבאות כאלו ואם היו הם היו נעלמים מהר מאוד גם אם האוייב שלהם היה קבוצת נערים עם אבנים. הצבא לשיטתך מיועד לפינוי מתיישבים. מצטער, זה לא הצבא שלי-ומאחורי עומדים הרבה יותר אנשים מאשר מאחוריך. האחים שלך זה יאיר לפיד וחבורת פלצנים אחרתץ.

      • י-ם

        שלומי, 02/07/09 15:22

        הבנות מחזיקות חצי מהצבא, הן לא נטל ולא חולשה.

  • 33.

    אבל מחקרים של אכ"א אומרים אותו דבר בדיוק!!!

    ziv78 , 02/07/09 12:30

    רק שאותם לא פרסמו בשל ה"תקינות" הפוליטית המפורסמת. צה"ל יסתדר הרבה יותר טוב בלי נשים. מעבר לכך, צה"ל הוא הצבא היחיד בעולם שבו אחוז הנשים עומד סביב 50%, זאת נקודת חולשה מהותית ונטל על הצבא.

  • 32.

    שלא יחזור בדבריו ושלא יתנצל,הרב אינו מתאים למלוי תפקידו וזאת בלשון המע

    נתן.ש מעלות., 02/07/09 12:30

    המעטה.

    • הוא לא יחזור ולא יתנצל, הוא הביע את דעתו כרב וזו חובת תפקידו. (ל''ת)

      aidi1 , 02/07/09 18:59

  • 31.

    בנות=בנים לא יעזור לרב זה המצב (ל''ת)

    chaimgal , 02/07/09 12:30

    • התגובה הזאת תקפה כמו שאר הטענות של "נאורי" מסוגך

      ziv78 , 02/07/09 12:45

      וכמו שאר הטענות הפמניסטיות ההזויות.

    • שטויות - יום יבוא וגם אתה תגדל ותדע שלא כן. (ל''ת)

      -, 02/07/09 12:51

    • בנות לא שוות לבנים,מספיק עם הדמגוגיה!

      רועי(שמאלן ליברל), 02/07/09 14:17

      ובכלל כל הניסיון לעשות השוואה הוא מופרך ומביך

      לגברים ונשים יש יכולות שונות,שניהם שווים בזכויות אמנם אבל לא ביכולות,אין זה אומר שגבר ''שווה'' יותר מאישה בגלל היכולת הפיסית שלו,זה רק אומר שישנן משימות שלהן הגבר מתאים יותר.

  • 30.

    בלה בלה בלה. בנות באמת יכולות לתרום בצורה טובה יותר מאשר שירות צבאי. (ל''ת)

    כולכם קופצים עליו כי הוא דוס., 02/07/09 12:26

  • 29.

    זה היה בובה של רב שתמך בתנתקות אבל עכשיו... (ל''ת)

    חה חה חה, 02/07/09 12:26

  • 28.

    מוישה

    לא הבנתי הכותרת, 02/07/09 12:25

    מה זה '' הרב הצבאי הראשי לצה''ל''? למי עוד הוא יכול להיות צבאי ראשי? אומנם הקיצוניים שהזו את אוסלו היו רוצים שצהל ילחם עם הערבים נגד היהודים, אבל זה קורה כך רק חלקית עדיין ובטח שלא רשמית, כך שרב צבאי יכול להיות רק לצה''ל.(אלא אם אנשי השמאל הקיצוני במעריב כבר מרגשישם חלק מהצבא האמריקאי, ואז צריך להדגיש על איזה צבא מדובר.

    ולחכית רגב. מה זה יחזור בו? ואז הוא כבר לא יחשוב כך? אף פעם אני לא מבין את הקריאה ''לחזור מדבריו'' ואני מניח שאלו שאומרים ''טוב אנ חוזר בי'' בטח צוחקים בלב על אלו שדרשו כך. האם בבת אחת הם מפסיקים לחשוב מה שמחשבו דקה לפני כן?

    לחכ אדרי (האם לא היתה איזו חקירה נגדו לאחרונה, אחרי הכל הוא מקדימה..), נכון שאתה פולטיקאי קטן וצר אופק, אך האם הוא קרא לבנות לא לשרת? הוא אמר שלדעתו בנות לא צריכות לשרת. בגל הכפייה בצבא הוא מחויב להורואת ולא פועל נגדן, זה לא אומר שדעתו מסכימה אם כך. נתאר לעצמנו שיאמרו לאחר מחבריך בשמאל הסהרורי להלחם במחבלים האם הוא לא יעשה כך למרות שלדעתו צריך להכנע להם כפי שנכנעתם בגוש קטיף? האם יעלה על הדעת שאנשי השמאל הקיצוני מקדיהמ יודחו מצה''ל רק כי חשבו אחרת אך בכל זאת פעלו לפי ההוראות? (מצב היפוטתי לחלוטין כמובן כי גבי אשכנזי פועל לפי האינטרסים של המערך (או לפחות פלג ברק במערך) וקדימה כמובן)

  • 27.

    תפקידו היחיד של הרבצ''ר - לוודא שצה''ל מאפשר לחייל שומר מצוות לשרת ! (ל''ת)

    יצא מגידרו,,,, 02/07/09 12:23

    • מי שואל אותך מה תפקידו של הרב? - אכן יצאת מגדרך לגמרי... (ל''ת)

      שלמה, 02/07/09 12:41

  • 26.

    האיטולה רוניצקי אוכל חינם.

    רמי הזאב, 02/07/09 12:22

    שיש בשקט האיטולה רוניצקי אוכל חינם ,לפחות בחורות עושות קפה ומשמשות כמיזרון , גם טייסות ,וגם לוחמות .וגם הכל.

    • רמי הזאב=רמי הטמבל שפותח ג'ורה בלי להבין

      ziv78 , 02/07/09 12:31

      תת אלוף רוניצקי היה סרן ולוחם בשייטת לפני שהפך לרב צבאי. אוכל חינם מי שהוליד אותך. בנוסף, נשים לוחמות? באמת?? אולי נגדים חטיבה של נשים לוחמות בלבד ונשלח אותה להשתלט לבד על בינת ג'בל-בוא נראה מה יקרה. מטומטם.

      • נגדים=נקים (ל''ת)

        ziv78 , 02/07/09 12:32

    • אוכל חינם? האמנם???

      יהודה , 02/07/09 12:41

      להלן מסלול שרותו הצבאי...
      קומנדו הימי.
      בשנים 1972-1974 שימש בתפקידים של מפקד מחלקה וסגן מפקד פלוגה בחטיבת הצנחנים.
      בזמן מלחמת יום הכיפורים, שירת כמפקד פלוגה מבצעית בסיירת 'שקד'.
      בשנת 1974 מונה למפקד פלוגה מבצעית של יחידה מובחרת.
      בשנת 1975 מונה לתפקיד מפקד פלוגה בקורס חי"ר בבית הספר לקצינים.

      תפקידיו במסגרת שירותו במילואים:
      בשנת 1976 מונה למפקד פלוגת סיור ומודיעין בגדוד הסיור של אוגדת הבקעה.
      בשנת 1980 מונה לסגן מפקד גדוד באוגדת אזור יהודה ושומרון.
      בשנת 1990 עבר קורס מפקדי גדודים ושימש מגד מילואים.
      בשנת 1996 מונה לראש מטה חטיבת שומרון והועלה לדרגת אלוף-משנה.
      הלוואי כל הלוחמים בצה"ל אוכלי חינם כמוהו...

    • שימו לב איזה תפקידים מייעד בעל הזנב הנ''ל לחיילות...סיבה טובה לא לשרת (ל''ת)

      שלמה, 02/07/09 12:43

  • 25.

    חזק ואמץ הרב הצבאי הקדוש

    צדק צדק תרדוף, 02/07/09 12:19

    היום הצבא שלנו משתמש החיילות בעיקר בתפקידים של מזרן צבאי ולא יותר מזה
    סליחה שאני אומר דברים קשים אך זהו המצב וזה עצוב המפקדים חוגגים עם אותן חיילות במקום להיות עם הנשים שלהם.

    • לרודף הצדק 12.19,אוי לצדק שאתה הינו מייצגו.הרב מביש את מדי צה''ל. (ל''ת)

      נתן.ש מעלות., 02/07/09 12:33

  • 24.

    עכשיו הצד השני הגזים אים בנות רוצות ויכולות לשרת בצהל אז מדוע לא (ל''ת)

    פקק תנועה , 02/07/09 12:19

    • אם הבנות רוצות והצבא צריך

      katif , 02/07/09 12:41

      אז אין למנוע התנדבותן לצה"ל.
      אבל ככלל אין צורך לצבא בכמות הבנות המתגיסות ועדיף שישרתו ב"שרות הלאומי"

      • במדינה מתוקנת כך מיתנהלים הענינים וכך צריך להיות (ל''ת)

        פקק תנועה , 02/07/09 13:27

        • הצחקת אותי - זאת מדינה מתוקנת???- זאת רפובליקת בננות אומללה

          אילנה ברגמן, 02/07/09 21:37

          שעומדת להיעלם מהמפה ובע''ה משיח צדקנו יקח את המושכות. הכל כאן רקוב עד היסוד. הדגענו לסוף ברוך השם!!!!!!!!!!!!!!!

          • את צודקת במאות אחוזים (ל''ת)

            פקק תנועה , 05/07/09 08:08

        • פקק הוא טיפש שמרייר מול המסך (ל''ת)

          מונו , 03/07/09 08:53

  • 23.

    הדתיים הם פשוט מפגרים אסור לגייס דתיים לצהל

    שעובי, 02/07/09 12:19

    מה לנוולפרמיטיבים האלה? הם שייכים לימי הביניים. הם חיים פה כמו מדינה בתוך מדינה. אסור לגייס אנשים דתיים לצבא. אי אפשר לסמוך עליהם ביום פקודה. את הרב הצבאי הפרימיטיבי הזה צריך להעיף לכל הרוחות לאחר טקס שבו יתלשו דרגותיו.

    • ומי לדעתך ישרת במקומם???

      יהודה , 02/07/09 12:57

      ועכשיו אענה לך אחת לאחת...
      "הפרמיטיבים האלה" מעורים בכל תחומי החיים. הם רופאים, אנשי הייטק, מדענים, סופרים, (אחד מ"הפרמיטיבים" קיבל לאחרונה פרס נובל על מחקריו בכלכלה - תורת המשחקים) ופרט שולי, הם גם תופסים נתח נכבד מאד מן הקצונה בצה"ל והלוחמים ביחידות השדה והיחידות המובחרות. ולא הם לא חיים כמדינה בתוך מדינה הם מעורים עד צוואר עם שאר אזרחי ישראל.
      ולטענה ההזויה כי אי אפשר לסמוך עליהם ביום פקודה אענה רק כי אם תבדוק מה אחוז החללים הדתיים בשתי המלחמות האחרונות בלבנון ובעזה תגלה כי רק עליהם ניתן יהיה לסמוך ביום פקודה!
      אם תסתכל טוב על חולצתו של "הרב הפרמיטיבי" תבחין באותות מלחמה ובעיטורים רבים הוא זכה בהם בעת שחירף נפשו להגן גם על משפחתך! לאיש אין את הזכות "לתלוש את דרגותיו"...
      אתה יכול לבקר את דבריו אבל אתה חייב לכבד אותו על פועלו עד כה. בלעדיו ובלעדי הציבור ממנו הוא בא המדינה בה אתה חי היתה נראית אחרת לחלוטין ולא לטובה...

    • ''הפוסל במומו פוסל'' אתה , כנראה, המפגר - תסתכל בראי - יש חיילים

      אילנה ברגמן, 02/07/09 21:39

      חרדים בצבא - אבל לימוד התורה והתפילה חשובים מאד. אז יש מי שמשרת בצבא ויש מי שמגן על עם ישראל בזכות לימוד תורה ותפילות.

    • טקס תלישת דרגות - מוכר לי מאיפושהוא (ל''ת)

      דרייפוס, 03/07/09 06:25

    • שעובי-אני חושש שאם לא נגייס דתיים לצבא,לא יהיה צבא. (ל''ת)

      ירון חיפה, 03/07/09 10:58

  • 22.

    התפקיד עצמו (כמו כל הרבנות הצבאית) הזוי ומיותר! חוץ מאולי הכשרות לפסח,

    aReminder , 02/07/09 12:18

    שזה בדיוק שבוע עבודה, הם לא עושים כלום.

    ומיותר לציין איזה משכורות הם מקבלים על זה.

  • 21.

    אני מציע להדיח גם רופאים, כלכלנים מהנדסים, שופטים...

    יוהן סבסטיאן בך , 02/07/09 12:17

    בכלל, אם יש דעה מקצועית שלא אהובה, להדיח!

    אני מציע לכל אותם טפשים להדיח רופא שישחרר חייל מסויים אם הם חושבים שהוא בריא.
    או להדיח קצין שיחליט שהמים של הקישון מסוכנים לצלילה, אם זה יפריע לרצונם.
    והכי חשוב להדיח כלכלנים אם הם יחליטו שאין כסף למסיבת פרישה למישהו!

    רגע, רגע, חכו.
    בואו נדיח שופטים!!
    כן, אם הם יזכו מישהו שלא נראה לנו או להיפך!

    מעולה!
    כאן במדינת ישראל אסור שתהיה דעה מקצועית!!

    • מה בדיוק לדעה הזו ול"מקצועיות"?! (ל''ת)

      aReminder , 02/07/09 12:20

      • הוא רב. הוא דיבר על הלכה. רוצה להתווכח איתו?? (ל''ת)

        יוהן סבסטיאן בך , 02/07/09 13:12

        • יוהן אתה חמוד אתה (ל''ת)

          שירלי, 02/07/09 14:39

    • אני כל כך ''מתפעלת מהחכמה'' שלך - אם הטיפשות הייתה כואבת היית כל חייך בג

      אילנה ברגמן, 02/07/09 22:06

      בגבס. עזר וויצמן ז''ל כבר אמר: ''הטובים לטייס והטובות לטייסים'' - וההשוואה שלך ממש ,מדהימה'' - בשביל מה שאמר וויצמן, וזאת האמת, לא צריך בנות בצבא - בגלל יש לנו פאלפלים כמו צייני - מפקד חיל הים הסוטה.

  • 20.

    סוף סוף מישהו צעק המלך הוא ערום! כל הכבוד על האומץ! (ל''ת)

    אוריאל, 02/07/09 12:15

  • 19.

    סערה בכוס תה

    שי, 02/07/09 12:14

    מדוע לא מביא כבוד הכתב גם תגובות אחרות של חברי כנסת בעד הרב הצבאי.?
    אם כל התגובות הן נגד , מה בדיוק מסעיר כל כך את המתנגדים.

  • 18.

    רבנו

    פלוני, 02/07/09 12:13

    כן ירבו רבנים כאלה

  • 17.

    נכון הרוב המוחלט של הבנות הם פקידות שמכינות קפה לבוסים

    מונו , 02/07/09 12:11

    האמת : זה יעודם בחיים וזה מה שהן יעשו גם באזרחות , הצבא פשוט נותן להם סטאז במטבח ובמזכירות

    • צודק במאת האחוזים! - לכן כתוב: ''כבוד בת מלך פנימה'' ואם אינה

      אילנה ברגמן, 02/07/09 22:09

      מתנהגת כ''בת מלך'' אז מתנהגים אליה כאל בת הסרסור, לא עלינו

  • 16.

    כמו תרנגול בלול,הוד קדושתו. (ל''ת)

    מלח בעיניים, 02/07/09 12:07

  • 15.

    הוא צודק חיילות היום לא מועילות לכלום חוץ ממזרן לחיילים

    א, 02/07/09 12:05

    ולטיל האשמות שווא של הטרדות מיניות למטרות סחיטה

    • בנות משרתות בצבא בתפקידים חשובים ותורמים,

      חיילת דתייה, 02/07/09 13:26

      אם אתה לא מכבד נשים הבעייה היא אצלך.

    • ייתכן כי אחותך הטעתה אותך כשסיפרה על חוויותיה בצבא? (ל''ת)

      האזרח קיין, 02/07/09 23:49

  • 14.

    הרב צודק: זאת ההלכה ומסורת ישראל, למרות צה''ל

    סרג'ו הדר טזה, 02/07/09 12:00

    ומסורתיו של זיונים והפלות

  • 13.

    הוא איים שיעשה מה שאבא שלו עשה

    וכך נהג הרשלי, 02/07/09 12:00

    ומה אתם חושבים אבא שלו עשה? הלך לישון.
    חכינו הליצנים והלצניות ילכו לישון והכל יהיה בסדר.

  • 12.

    להערכתי הוציאו את הדברים מההקשר שבו הם נאמרו

    קובי, 02/07/09 11:58

    לא הייתי שם, אבל כנראה שהוא התכוון לבנות דתיות. שירות צבאי, לעומת שירות לאומי, לבנות, מהווה לרוב תרומה שווה או פחותה, ומלווה בהרבה בעיות צניעות. זו לדעתי רוח הדברים. ברור לי שאם הרבצ''ר היה ראש אכ''א, הוא לא היה נותן הוראה לעצור את הגיוס של הבנות.. גם אם הוא היה יכול, תיאורטית..
    זה יותר דיון פנים מגזרי בקרב הדתיים.

  • 11.

    חרד''לי מטורף שיעוף לגבעה שהוא גר עליה (ל''ת)

    איל, 02/07/09 11:57

  • 10.

    ההתבטלות של המפד''ל בפני החרדים היא אסון בקנה מידה היסטורי

    יעקב, 02/07/09 11:56

    זה מה שקורה שמושגים כמו ''התחזקות'' הופכים את ''תורה עם דרך ארץ'' לפחות דתית.

    המפד''ל אחראית לכך בכך שהיא התבטלה בפני החרדים והניחה להם להציב אותה בין החילוניות לחרדיות.

    זאת טעות איומה שכולם משלמים עליה. הכיפות הסרוגות הן דרך בפני עצמה ואינן נמצאות בין חילוניות לחרדיות.


    הרב הזה הוא בדיוק התוצר של הטרגדיה הזאת.

    • בוחרי המפד"ל גילו שהמלך הוא עירום ולכן היא ירדה מ-12 מנדטים ל-3. (ל''ת)

      aidi1 , 03/07/09 00:39

  • 9.

    ררב הראשי לצה"ל

    דגידפ , 02/07/09 11:55

    אין בצה"ל מקום לאנשים בעלי דעות פרימיטיביות.

  • 8.

    דברי הרב הצבאי.

    katif , 02/07/09 11:53

    זכותו וחובתו של הרב הצבאי, לומר אמת!
    אולי זה לא כל כך מקובל, אבל כל אחד ובמיוחד רב, חייב באמת.
    רב, כל רב לא יכול לתת אישור גורף לכלל הבנות לשרת שרות צבאי וכל הכבוד לרב שאומר זאת בפומבי - בצבא! מקום עבודתו/פרנסתו (בהנחה שאמר).
    אבל, על הרב והרבנות הצבאית לדאוג לכך שכל חיילת תקבל תנאים שיאפשרו לה לשרת כחיילת
    דתית והצבא חייב לתת תנאים אלו.
    מי יתן ויבוא היום שהצבא בעצמו יחליט לוותר על שרות כל הבנות בצה"ל והעברת הנושא ל"שרות לאומי ממלכתי"
    שמח אני שיש רב כמותו בצה"ל ושמח אני שהרב אומר את דעתו ברבים.

  • 7.

    ראוי לפטר את הרב מהצבא

    ארז, 02/07/09 11:50

    אין מקום בצבא לסקסיזם\\גזענות\\הומופוביה! ולכל שאר סוגי השנאה וההפליה!

    • הצבא צריך שיהיה מקצועי ויעודי

      נכון, 02/07/09 13:16

      מכוון למטרתו .ולכן נכון יהיה לבדוק בצורה מקצועית ומסודרת, מה תרומתן של הבנות לצה''ל וליכולת הלחימה שלו. כולל, כל הנגזרות הנדרשות והפונקציות השונות, הנגרמות כתוצאה מהפעלתו של הגוף הצבאי. ומתוך כך להחליט בצורה מסודרת, האם נכון תקציבית לגייס כל כך הרבה נשים. ובעברית, סילוק השיקולים הסקסיטיים מכלל שיקולי המערכת, קרוב לוודאי שדווקא תפגע בשירות הבנות ולא ליהפך.

      • הדברים כבר נבדקו, אלא שאצלנו לא מספרים לעם דברים העלולים להכעיס ..

        aidi1 , 02/07/09 19:00

        את שדולת הנשים הפמיניסטיות.

  • 6.

    הרב הראשי לצה''ל

    מיכאל, 02/07/09 11:47

    כאשר אדם משתעמם בתפקיד ללא תוכן הוא פשוט מדבר שטויות.

  • 5.

    צריך להפריט את הרבנות הצבאית ולבטל את מוסד הרבנות בצה'ל (ל''ת)

    משגיחי כשרות ולא עלינו שרותי קבורה.יש לחברה קדישא, 02/07/09 11:46

  • 4.

    אפילו לא יודעים מה אמר ,ישר נובחים מול הרייטינג (ל''ת)

    דמוקרטיה שייכת רק לשמאל החשוך, 02/07/09 11:46

  • 3.

    הרב צודק, די לפוליטיקלי קורקט!!! בנות מפריעות בצבא לכו לשרות לאומי (ל''ת)

    יוסי, 02/07/09 11:45

  • 2.

    מי נותן לכהן דת מעמד של איש צבא ועוד תא"ל? אנחנו החולים ולא הוא. (ל''ת)

    האזרח קיין , 02/07/09 11:32

    • מוכן להתפלל עליך שתבריא מהחילוניות (ל''ת)

      נכון מי מי שחילוני הוא חולה אנוש, 02/07/09 11:48

      • לטעמי - מי שחושב שיש רק אמת אחת (דתי) הוא הזקוק לחמלה

        האזרח קיין, 02/07/09 23:46

        אין לך מה להתפלל עליי. פשוט אין למעלה מי שישמע אותך.

        אם הוא לא שמע מליון וחצי ילדים רכים הנשרפים ונרצחים - חזקה כי איננו אלא פיקציה דתית.

        אני מעדיף להשאר ''במחלתי האנושה'' מאשר להצטרף למחנה אחד עם מאמינים דגולים כמו נסראללה, האפפיור החשוך, הרב דב ליאור ודתיים מונוטאסטיים אחרים בהסטוריה.

        לך זה כבר לא יועיל - אתה בתוך המערה ואינך רואה את אור השמש (הסבר: אלגוריית המערה של אפלטון)

        • העולם לא במה ואנחנו לא שחקנים, ויש רק אמת אחת-הגיע הזמן שתפנים. (ל''ת)

          aidi1 , 03/07/09 00:42

        • האזרח קיין,יצאת טיפש.

          יעקב ירושלים, 03/07/09 10:54

          אם אתה פוסל את האמונה שלו זה אומר שגם אתה מאמין באמת אחת.

          • שלילה של X אינה אומרתכי אתה נעול על Y. יש הרבה אלטרנטיבות

            האזרח קיין, 03/07/09 13:13

            רק במחנה ה''דתי'' חושבים שיש דתיים ומולם חילוניים.
            בפועל - המציאות יותר מגוונת ומורכבת

    • הוא הגיע מחיל קרבי (אם איני טועה, מגד, אולי צנחנים). (ל''ת)

      קובי, 02/07/09 11:55

    • צודק...דברי טעם.. (ל''ת)

      ברווז ושמו געגוע , 02/07/09 12:03

      • גם אצל קדאפי הברוז משרתות בנות בצבא (ל''ת)

        פקק תנועה , 02/07/09 12:20

        • פקק הוא זקן סנילי שמתגרה מחיילות במדים עליו להתאשפז דחוף (ל''ת)

          מונו , 03/07/09 08:55

    • מי נתן לו תא''ל? האיש עשה בצבא מה שאתה לא תעשה כל חייך

      איתי, 02/07/09 12:13

      היה קצין בסיירת שקד האגדית והשתתף בקרבות רבים!

      • עברו בסיירת לא מפחית מהחומרה של מינויו כ-קאדי בגוף מלחמתי

        האזרח קיין, 02/07/09 23:28

        יכול להיות רב בתפקיד מנהלי - אזרח עובד צה''ל.

        הוא אינו מפקד על גייסות אלא על חבורת אוכלי חינם מכשירי כיריים לפסח. ואל תתחיל עם נושא זיהוי החללים - את זה צריך להשאיר לחיל הרפואה.

        הפרדת דת מהמדינה היא כבר הישג עבר של אומות נאורות.

        רק אנחנו תקועים לצד איראן וסודאן בעניין זה.

        מי שמו לפסול את כלל החיילות משירות? רק על כך יש להדיחו מייד וגם להוקיעו. עברו בצה''ל לא רלוונטי.

        ורק לגבי עצמי - שירתתי בשירות ייחודי שנים רבות - אז אל תטיף לי מעבר למקלדת - ילד.

        • הוא לא פסל חיילות ולא הכשיר חיילים-פחוס קדקד שאינו מבחין בפרטים

          קורא נכוחה, 03/07/09 14:39

          שירות חיילות בצה''ל אינו לכתחילה-לדעתו לפי ההלכה.

          כל ויכוח על תרומתן/כישוריהן/נחיצותן/וכו'של חיילות אינו ממין הענין,קאפיש?

  • 1.

    ישר כח גדול לרב אל תגיב להם (ל''ת)

    פנחס בולטיאנסקי, 02/07/09 11:27

    • נקודה למחשבה.

      כנס / ו ., 02/07/09 16:17

      נושא שירות בנות בצהל תמיד היה על סדר היום ובעיקר בקרב הציבור הדתי/כיפות סרוגות שהבנים כן משרתים בצה''ל.
      רובן ככולן של הבנות מתנדבות לשרות לאומי.
      עפ''י חוק בחורה שמצהירה על היותה דתיה משוחררת מצה''ל.
      הרבצ''ר הרב רונצקי היה חוד חנית בהתנגדותו הנחרצת לסירוב פקודה מתוך דאגה לשמירת חוסנו של צה''ל.
      בשמירת חוסנו של צה''ל הרבצ''ר ממשיך בפעילות נוספת ומבורכת במאמץ אדיר.
      תחשבו מי נהנה מניגוח הרבצ''ר ?!
      הראשונים הם אוייבי מדינת עם ישראל מבית שרוצים לצרף עוד מעגל של ציבור לשולי החברה הישראלית ולהחלשת צה''ל.
      לכן מי שרוצה צה''ל חזק במדינה חזקה וחברה חזקה, צריך לברך על פעילות הרבצ''ר לחיזוק חוסנו של צה''ל.
      לכן לאהוד ברק / וגבי אשכנזי אסור לשחק לידי אויבים שחלקם נמצאים במעמד בישראל.
      תחשבו טוב.

      • צביעות. למה תוקפי הרבצר(אעפי שהכל עלילה)לא דורשים שרות לגברים ערבים?! (ל''ת)

        העלילה מתחילה מפרשנות ולא מציטוט דבריו., 02/07/09 17:04

        • העלילה מתחילה מפרשנות של שמועה שכיום אין לה בסיס. (ל''ת)

          חופש עתונות. חופש,חופש אך לא בניגוד למקצעונות., 05/07/09 07:21