• 48.

    החרדים אינם יהודים הם בחזקת עובדי עבודה זרה (ל''ת)

    אורי, 02/07/09 08:27

  • 47.

    אנטישמי מרושע שונא חרדים! הכל שקרים ורשעות! צריך לעצור אותו בעוון הסתה

    לא יאומן, 02/07/09 02:48

    ואתם אתר מעריב, איך?? איך אתם מפרסמים כזאת כתבה???
    זו לא דעה זו השמצה והתרת דם החרדים!!!
    אין אפילו מילה אחת נכונה בכל הכתבה הזאת וכחרדי אני שוקל תביעת דיבה את האתר!
    אני קורא לכם להפסיק את ההסתה הזאת כי האלטרנטיבה שלי תהיה לפנות לארגונים לזכויות אדם ולארגונים נגד הסתה ואנטישמיות בחו''ל!!!
    אני חרדי ואני ציוני לא פחות ממכם ואולי הרבה יותר, אני עובד קשה ומשלם מיסים כדי לממן את כל תעשיית התקשורת שמבחינתי היא מופנית במקום לחינוך להרס הנוער הישראלי על ידי תכנים שמעודדים ונותנים השראה לפשיעה.
    אף אחד לא שאל אותי ולא התחשב בדעתי מה לעשות עם המיסים שאני משלם!
    גם בצבא שירתתי וכמוני עוד רבים!
    אבל מה לעשות שהרשעות ושנאת היהודים (חרדים)
    מעבירה את הכותב על דעתו.
    אולי תפרסמו מחר מאמר שטנה שאכתוב על החילונים??
    על ש''כל החילונים'' מסוממים רוצחים אנסים ופירי חוק ולא משלמים מיסים ומשתמטים מהצבא??
    אז בבקשה...

  • 46.

    תיקון חשוב

    Nov , 02/07/09 02:06

    המלחמה איננה רק נגד מי שאורח חייו אינו חרדי.

    אני מנהל אורח חיים חרדי למהדרין, מתפלל בשטיבלך חסידיים ובבתי כנסת ובתי מדרש ליטאיים, לבוש כחרדי, אוכל רק מזון ומשקאות בהכשר בד"ץ וכולי.

    למרות זאת, אותה קבוצה קיצונית בציבור החרדי שלא מכירה במדינה, שורפת דגלי ישראל ביום העצמאות ומתחבקת עם אחמדי-נג'אד בטהראן הכריזה מלחמה לא רק עליכם, החילונים, ולא רק על חובשי כיפות סרוגות, אלא גם עליי ועל רבים כמוני, המבקשים לחיות בעיר פתוחה, פלורליסטית, נקייה, עם ירוק בעיניים ואירועי תרבות, מוזיקה וספורט (אני אוהד הפועל כדורסל ועוקב אחרי כל משחקיה החשובים דרך הרדיו).

    את הפחים שרפו השבוע אותם בריונים בלב הנתיב בו אני נוסע מדי יום לעבודה ובחזרה. המאבק שלהם פוגע בי לא פחות משהוא פוגע בכם. המאבק שלכם הוא גם המאבק שלי.

    אני מבין את הצורך למזער את חילול השבת ככל שניתן. אבל אם לופוליאנסקי יכול היה לאשר פתיחת חניון בעין כרם בשבת, והנציגים שלנו החרדים בעירייה אישרו את פתיחת חניון ספרא בשבת והפעלתו על ידי גוי וללא גביית תשלום בשבת, אני בטוח שניתן למצוא פתרון שישאיר חניון פתוח במסגרת ההלכה.

    אם משפחתי היתה רוצה לגור בבני ברק או ברמת בית שמש, לא היינו מוציאים ממיטב כספנו על דירה הרבה יותר יקרה בירושלים. אם יגרשו אתכם מפה, גם אני לא ארגיש נוח להישאר כאן.

    • זו לא שום קבוצה! זה שכמה ילדים השתוללו בעקבות פרובוקציה משטרתית,

      א, 02/07/09 02:58

      לא מתיר את הדם של שום קבוצה!
      לידיעתך, העדה החרדית היא זו שקראה מראש לא לעשות שום פעולה אלימה ואחר כך בעצמה שלחה אנשים לפזר את המשתוללים, והביאה מכונית עם רמקול הכרזה מיוחד לצורך כך!
      זה שאתה תמים וחושב שבחניון זה מתחיל ונגמר זו טעות קשה ידידי,
      יש כאן הכרזת מלחמת תרבות מטעם הבג''ץ בשיתוף עם ברקת שטרח לעשות מסיבת עיתונאים מיוחדת כדי להבהיר את המגמה, וללא ספק בהכוונת הבג''ץ תוך זמן קצר כל ירושלים תתמלא בחנויות פתוחות בשבת וקניונים פתוחים לאחר שהתקדים יעבור בשקט והבג''ץ גם יאמר שכבר יש תקדים...
      כמובן שכדי למלא את הקניונים בשבת המדינה תממן מכספי המיסים שאני משלם, הסעות למופעי תרבות בשבת בירושלים...
      אבל כשיהודים (חרדים) רוצים להתפלל במקום מגוריהם (קרית יובל למשל) אז הבג''ץ יתערב ויאסור על קיום תפילה (רוסיה פה, לא?)
      זה המצב ידידי התמים!
      אז תפנים שלא החניון הוא הבעיה ומי שחי בסרט ולא קורא את המפה זה אתה שלא שמת לב שבתוך כמה שבועות הבג''ץ הספיק להתערב בעשרות ענינים דתיים ולכפות כפיה חילונית ותמיד מצא תירוצים ותמיד גם ימצא...
      לילה טוב!

  • 45.

    אתה צודק, זו הכרזת מלחמה של העם היהודי על הדקטטורה החילונית בא''י

    yoya, 02/07/09 00:30

    ממש אפסים, על מה אתם שומרים בדיוק? על הזכות לבעול נידות ולאכול טרף, וללמד את ילדיכם שאין אלוקים? אתם מ ש ו ג ע י ם....
    כאילו שהקב''ה יתן לשארית פליטתו ךהעךם בקרנבל ה''חילוני'' שלכם, שאין לא, לא ערכים אמיתיים ברי קיימא ולא ישות מוגדרת. אתם מתעסקים עם עם שלא נתןגם לסטאלין או ליוונים לשמד אותו רוחנית.

  • 44.

    מאמר חשוב וקולע

    דן אבן צור, 02/07/09 00:15

    ישר כח לנדב העצני.

  • 43.

    האם העצני שפוי ???? (ל''ת)

    פסיכיאטר מחוזי, 01/07/09 23:22

  • 42.

    תתחילו לארוז משומדים אנטישמים בעלי תעודות כחולות !!!! (ל''ת)

    אין לכם זכות קיום במדינה יהודית רק בעזה, 01/07/09 23:17

  • 41.

    הוגדלו התקציבים הגרמנים לדודי29 להשלמת העבודה הלא גמורה (ל''ת)

    ואתם מבליגים, 01/07/09 23:14

  • 40.

    איראן זה לא כאן!!

    דודי29 , 01/07/09 23:07

    והגיע הזמן שנציגי החרדים יבינו זאת!הרי החניון נצרך לצורך פיקוח נפש.אלא נציגי המתפרעים בעצם אומרים שאם החילונים נוסעים בשבת אז פיקוח נפש זו הבעיה שלהם.

    • פה זו מדינה יהודית בה אין מקום למשומדים אנטישמים !!! (ל''ת)

      הבנת אהבל ישראלי ??, 01/07/09 23:20

  • 39.

    מר העצני, לא יפה לכתוב כך על ''בעלי הברית הטבעיים'' של התנועה הלאומית! (ל''ת)

    שמאלן נהיית לנו?, 01/07/09 22:53

  • 38.

    כתבה מ ז ע ז ע ת ,החילונים מדרדרים מיום ליום,ומאבדים קשר עם המציאות. (ל''ת)

    אבל במדינת הרב רב-רק כך אפשר להתפרנס.., 01/07/09 22:38

    • כן?תוכיח!!נראה שחוץ מלהאשים האשמות זולות אין לך כלום (ל''ת)

      דודי29 , 01/07/09 23:09

      • אם לא הבחנת בעצמך לבד-סימן שאתה חולה באותה מחלה..! (ל''ת)

        מצטער שאינני יכול לעזור לך., 02/07/09 02:17

  • 37.

    ארץ ישראל בלי יהדות אין לה ערך כלל (ל''ת)

    תפנים נדב תפנים, 01/07/09 19:39

    • לכפיה של יהדות יש ערך.ערך שלילי שגורם לשנאה!!! (ל''ת)

      דודי29 , 01/07/09 22:20

  • 36.

    אולי הרווחת את התקשורת הרקובה אבל איבדת את עם ישראל (ל''ת)

    העצני הטפש, 01/07/09 19:38

    • אני ''עם ישראל'' וגם רבים מחברי - ואותנו הוא הרוויח בגדול!

      בני, 02/07/09 00:17

      אז אל תדבר בשמי, תודה.

  • 35.

    רק פינוי ניקוי העצני האנטישמי ממדינת היהודים יציל אתכם מכלייה (ל''ת)

    עורו יהודים, 01/07/09 19:33

    • ככה אתה מקלל בשם התורה את מי שלא חושב כמוך???

      דודי29 , 01/07/09 22:23

      מי התיר לך לדבר כך?לענות אדם כטיפש רק כיוון שאינו מסכים לדעותיך?אתה חושב שככה תשיג את מטרותיך?רק תעורר תסיסה של רוב העם,כולל אותי נגדך!נילחם עד הסוף שכאן לא תהיה איראן.מחר תעיר לבחורות ברחוב ומחרתיים תציץ לי לתוך הבית??תתחיל להרגיע ומהר!!!

  • 34.

    עכשיו התקשורת הרקובה תמחא לך כפיים ?????? (ל''ת)

    אתה באמת הזוי ומזיק לארץ ישראל, 01/07/09 19:30

    • כן אדוני בעל האמת המוחלטת... (ל''ת)

      דודי29 , 01/07/09 22:24

      • מה יש לך אתה? לא טוב שמירת שבת? אפילו פקעה ובן גוריון השתכנעו שזה הכרח (ל''ת)

        yoya, 02/07/09 00:32

  • 33.

    בוקר טוב אליהו

    חילוני סטנדרטי, 01/07/09 17:58

    כל השנים אנחנו אומרים לכם שמטרתם של הדתיים היא לכפות את אורח חייהם והשקפתם על כ-ל אזרחי מדינת ישראל.
    אם לא נעצור אותם עכשיו ונחזיר אותם חזרה למקומם הטבעי, לא תהיה מדינת ישראל.

    • בצבא לא היית אני מבין...

      פנדה , 01/07/09 18:06

      רק חילונים שמעולם לא פגשו דתיים (ואי אפשר לעשות צבא בלי לפגוש כיפה סרוגה, אלא אם אתה משרת עמוק בקרייה) יכולים "להתבלבל" בין דתיים לחרדים. את השנאה שלך שמור לעצמך, המאבק על חופש האמונה והדת אינו מאבק בעד אנטישמיות, ושותפים בו גם דתיים ומסורתיים.

      • הבנתך לקויה

        חילוני סטנדרטי, 01/07/09 19:22

        אני רס''ן במילואים.

        בצבא פגשתי אלפי דתיים שאינם שותפים כלל לדעות החרדים. הם גם לא שותפים לדעות הימניות הקיצוניות של הדתיים הלאומנים שאתה נמנה על המחנה שלהם. אחד הנסיונות הפתטיים שדתיים לאומנים מנסים לעשות הוא לכלול במחנה שלהם גם חובשי כיפות שבאים מהחינוך הממלכתי והמהווים את רוב הדתיים בצבא ובכך להגדיל פיקטיבית את מספרם.

        אז קח את התעמולה השקרית שלך וטפס על עץ לחפש עלים, דוב עצל (וחמוד).

        • מה לך משומד חילוני במדינת היהודים ???????? (ל''ת)

          עדיף אוסטרליה, 01/07/09 21:20

  • 32.

    החרדים למדו מהערבים ובצדק: טרור ואחוזי ילודה הם הנשק נגד החברה המערבית (ל''ת)

    Y, 01/07/09 17:14

  • 31.

    ענתות

    ירמי, 01/07/09 16:57

    כאשר החרדים שורפים עגלות זבל במאה שערים-שיבושם להם! אנחנו משלמי המסים החילוניים לא צריכים לממן את פינוי אשפתם השרופה של אוכלי חינם אלה !

    • יש לך טעות

      Nov , 02/07/09 02:10

      מי ששורף את עגלות האשפה אינם תושבי השכונה, שהם הסובלים העיקררים מהעשן והסרחון, אך אינם יכולים לעשות דבר נגד הבריונים, המכירים כל אחד ויודעים היכן הוא גר, ולא פעם הפעילו טרור ואלימות פיזית נגד מי שהעז לצאת נגדם, כולל הרבנים הכי גדולים בציבור החרדי.

  • 30.

    הפרקליטות יש לה תיק עליך ? מתי שיניתה את עורך ?

    כיכר מלכי ישראל, 01/07/09 16:44

    אני לא מאמין שזה אתה כותב שורות אלו מישהוא מכיוון אילך אקדח לראש ?

  • 29.

    נדב,טעות גדולה בידיך,המלחמה היא על הצביון היהודי של העיר!!

    מאיר7 , 01/07/09 16:29

    "העימות" שנוצר הוא לא בין חילונים לחרדים,הוא עימות מהותי שקשור לצביון העיר ירושלים.

    העיתונות שבחלקה נגועה באג'נדה השמאלנית קיצונית יוצאת בכותרות מזעזעות,שלולא היו מתפרסמות בעיתונים ישראליים הם היו מקבלים חותמת אנטישימית מובהקת.התקשורת מסקרת את האירועים תוך כדי הסתה והשנאה של ציבור שלם על לו עוול בכפיו!
    התקשורת מסיתה את מקבלי ההחלטות בעיר כי אם יתמכו בשמירת השבת הממלכתית בעיר(הסטטוס קוו)הם יתאורו כחלשים,למרות ששההפך הוא נכון.

    העיתונות המקומית לא נותנת לקולות האמת להגיע למדיה או לעיתונות הכתובה
    כך קורה למשל שיהודים יראי שמיים החפצים לגור בקריית יובל (שכונה ירושלמית)נתקלים
    בקבוצה שמאלנית קיצונית ברובה שתוקעת להם קשיים שונים בדרכם לקנות דירות ונכסים בשכונה.לא מדובר אגב על תושבי השכונה המקוריים אלא באוכלוסייה צעירה יחסית שהגיעה לשכונה והשתלטה על השיח התקשורתי,ופועלת בצורה נבזית נגד כול סממן יהודי בשכונה אם זה בתי כנסת,או עמודי העירוב וכו',מצב נוראי ומזעזע.
    יש לציין שרוב תושבי השכונה לא מבינים על מה "המהומה" התקשורתית,כך שברור לנו שיש כאן ליבוי מלאכותי של התקשורת במטרה לקדם את האג'נדה שלה.

    בתור ירושלמי אני יכול לומר שהעימות הוא
    לחלוטין לא מגזרי העימות הוא על הצביון הרוחני של ירושלים ועל השמירה הממלכתית שלו.

    כול הנסיון להציג את העימות בירושלים כעימות מגזרי הוא נסיון של תאים תקשורתיים מסוימים להכפיש,לפלג,ולהסית וחבל שניגרר לדברים הנוראיים האלה,שיש להם השלכות על כולנו,חבל שחלק מהתקשורת המגדירה את עצמה "נאורה" לא רואה באחדות העם היהודי ערך שיש לטפח ולחזק במקום זאת היא בוחרת את לשפוך עוד דלק למדורה.

    כואב לי בתור ירושלמי על ההסתה הנוראית שהתקשורת בחלקה מייצרת ומלבה,הסיקור התקשורתי בנוגע להפגנות או לנושא בכללו רחוק מלהיות הוגן,צודק ואחראי.

    על העירייה לפעול בדרכים המקובלות כדי לחזק את ירושלים כעיר יהודית כאשר שמירת השבת בה תתפרסם כבל עם ועולם,יש לעודד תיירים ומבקרים להגיע אליה בששת ימי החול או לחלופין לעודדם ללון בעיר תוך שמירה על כבוד השבת. ובכך למנוע את חילול השבת בעיר,שאינו מתאים לשום מקום בישראל וודאי שלא לירושלים "יפה נוף משוש כל הארץ".


    "לקח טוב נתתי לכם,תורתי אל תעזובו"

    • נו, באמת. אתה עוד חרדי או חרד''לניק,. העצני צודק

      י-מי, 01/07/09 16:47

      בקרית יובל יש ניסיון חרדי להשתלט על שכונה. עוד שכונה, כמו עשרות שכונות שהשתלטו עליהן קודם. אין תקדים בירושלים לשכונה שנכנסו אליה חרדים ולא יצאו ממנה כל החילונים, המסורתיים ואפילו הדתיים לאומיים.
      אלא שהפעם יש התנגדות, מכיוון שזו שכונה קריטית להתפתחות של הציבור הכללי בירושלים.
      רוב השכונה תומכת בהתנגדות.

      ''אחדות'' היא לא פתרון קסם שבו החילונים מוותרים כדי שהחרדים יהיו מרוצים. בשום אופן לא.

      • כמי שמכיר את הנושא בפנים

        דן, 01/07/09 17:02

        רוב תושבי השכונה אינם מתנגדים.
        מי שמעונין לעזוב, מקבל על דירתו, ערך השווה פי שלש! משוויה האמיתי.
        את הבלגן יוצרת אכן קבוצה קולנית והתקשורת חוגגת על הדם.
        תבין, אין לאף חרדי ענין ''להשתלט''.הם מחפשים סה''כ דירת מגורים והופכים את השכונה המוזנחת!! לשכונה הראויה למגורים.

      • העובדה שאתה תוקף את דבריי+אופי התגובה מוכיחה את צדקת דבריי

        מאיר7 , 01/07/09 17:12

        בקריית יובל אין שום רוב להתנגדות
        ואל תנסה למכור לוקשים..
        התקשורת מנסה ליצור מצב מלאכותי כדי לקדם את האג'נדה שלה,אבל מה לעשות שהמציאות שונה לחלוטין
        רוב תושבי השכונה אינם נמנים על הפלג האנטי דתי המזוהה עם אג'נדות שמאלניות קיצוניות אלא ההפך,עם זיקה גדולה לשמירת השבת ושמירת המסורת היהודית.

        דע לך שמהיכרותי את השכונה,התחוללו בה שינויים נפלאים הרבה בזכות חלק מתושביה הוותיקים שחזרו בתשובה וייסדו בה אופי שונה מהאופי השלילי בה הייתה מצויה השכונה לפניי כ20 שנה.(אתה מוזמן לדבר עם חלק מוותיקי השכונה בגילאי 30,40 ולהיווכח בכך בעצמך)

        העובדה שזוגות חרדיים מחפשים דירות בשכונות שונות בעיר בינהם קריית יובל,נובע ממחסור בדיור לצעירים ולא מרצון להשתלט.
        זה צורך אמיתי,כאשר זוג מתחתן הוא צריך דירה ומאחר והדירות בקריית יובל זולות יחסית הם מאפשרות לזוגות צעירים חרדיים,דתיים,או חילוניים לרכוש בהם דירות.

        • זה לא קשור לקרית יובל

          דודי29 , 01/07/09 22:33

          זה שאלה מהותית:האם מנחילים את הדת בכפיה או באהבה.אני שמח על כל יהודי שמעביר שיעור תורה ומצטער על כל אחד שזורק הערות מעליבות ולכאורה בשם האמת מנסה לכפות את דעתו.הסיפור בחניון קרתא ממחיש את סכנת הכפיה.כל שכן שמדובר בפיקוח נפש שהרי אם החניון לא ייפתח אז במקרה של אסון לא יהיה נתיב מילוט.החניון לא מופעל ע"י יהודי ולא גובה תשלום.בעצם מה שאומרים נציגי החרדים הוא שהם מפגינים(ומתפרעים..)נגד נסיעת יהודים בשבת.זכותם לזעוק על כך.אין זכותם לכפות באמצעות איומים

          • זה לגמרי לא מדוייק. בחניון קרתא נגבה תשלום בשבת (ל''ת)

            Nov , 02/07/09 02:12

  • 28.

    הציונות והשבת

    רחל, 01/07/09 15:55

    תסביר לי אדוני כיצד מתיישב חילול שבת עם הציונות שאתה מדבר עליה. הרי השבת היא היא הציונות והשמירה עליה היא אשר שמרה את עמנו במשך כל הדורות והגלויות ורק בזכותה שרד עם ישראל. אדם חילוני לא יכול להבין את המשמעות העמוקה של חילול שבת וקל וחומר בפרהסיה הן מההיבט הדתי, הערכי, המוסרי, הסוציולוגי וכו' וכו'. מי שערכים מוסריים הם נר לרגליו - לא יתן יד לחילול שבת וזה, אדוני הכתב, לא משנה מה המרחק הגיאוגרפי בין החרדים לחילוניים. במקרה של החניון בירושלים - אתה במו ידיך מעודד הפרת זכויות אדם, כאשר בגלל החילוניים שלך - עובדים נאלצים לעבוד בשבת לא כי זה פיקוח נפש, אלא יש כאן דריסת ערכים שהשבת היא היא אשר שומרת ערכים אלה. מי שמדבר ציונות ומחשיב עצמו ציוני - חייב להתנגד לחילולי שבת מכל סוג ומין שהוא. זה לא ענין של מה בכך, אלא מדובר בערכים שורשיים שלנו כעם שצריך לשמור על יחודו וקיומו בארץ הזאת המוקפת אוייבים.

  • 27.

    אני אוהב את היהדות אבל יש לי בעיה עם חרדים וכפיה דתית (או חילונית)

    Ehad Haam-Zionist , 01/07/09 15:20

    השטח המדובר - מתחם ממילא אינו קשור בכלל לשכונות דתיות כהוא זה.

    שטח זה ברובו חילוני ומשמש תיירות לירושלים.

    צריך לעצור את החרדים!

  • 26.

    עם ישראל חי

    מי אוהב אותך יותר ממני?, 01/07/09 15:12

    כל אחד יכול לחיות את חייו כראות עיניו.על זה אין ויכוח.אפשר להיות שומר מצוות או כופר,זו לא אמורה להיות בעיה של אף אחד,כלפי אף אחד.אך מה עם האמת לגבי הארץ הזאת?.אם ההיסטוריה של ישראל התחילה לפני 61 שנה,או קצת לפני זה.אז זה בסדר לדבר על החזרת שטחים.אך אמור להיות איזה מבחן אמת לצד השמאלי ואוליי גם החילוני.תשמשו דוגמא ולכו עם האמת שלכם עד הסוף, והחזירו את הפליטים והעכורים הפלסטינים לבתיהם,שזה אומר =לבתיכם. ואז נבין אוליי שאתם בשמאל והחילונים אמיתיים,ואוליי נסכים עמכם ונתן להם גם את בתינו,=בתיהם.אך שמאל וחילונים שאתם בני עמי אם ההיסטוריה התחילה קצת לפני מה שאתם חושבים אתם צריכים לדעת שהארץ הזאת שייכת לעם ישראל כולה.ועל זה תלחמו. דרך חייכם לא חשוב לאיש הדתי מן הישוב רק אל תפריעו להם בחייהם.

  • 25.

    פתיחת הקניון מהווה הכרזת מלחמה של בורגנים נבובים

    בוקסר , 01/07/09 14:57

    שמה שמעניין אותם איפה להחנות את המכונית בכדי לעשות שופינג..נאורות לשמה.
    אני כחילוני אהיה לצד החרדים.
    נראה את אותם בורגנים אם יפתחו בר או דיסקוטק בימי שישי ושבת ליד ביתם...ידושלים ללא הפסקה....

    • חניון עם ח'.אתה מגיב בלי להיות מעודכן.אתה עושה צחוק מעצמך. (ל''ת)

      דודי29 , 01/07/09 23:22

  • 24.

    אם לא היו חרדים מי היה שומע עליך (ל''ת)

    לכתב המלומד, 01/07/09 14:51

  • 23.

    שמאלני ירושלים הם אלה שהכריזו מלחמה ושברו את הסטטוס קוו (ל''ת)

    י, 01/07/09 14:10

  • 22.

    מסכים

    ישראל אורנג, 01/07/09 14:06

    אני מסכים אתך מר העצני. רוצה להיות חרדי? יופי, אבל תן לאחרים לחיות כפי שהם רוצים!

  • 21.

    בסלע! (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 01/07/09 13:36

  • 20.

    פעם ראשונה שאני מסכים וחותם על כל מילה של העצני

    שימי, 01/07/09 13:01

    משמח לשמוע שגם הימין החילוני מבין את הסכנה של הכפייה החרדית

    • אני מצביע ליכוד ומסכים ב-100% עם העצני (ל''ת)

      פנדה , 01/07/09 17:07

  • 19.

    חומץ בן חומץ

    מתנגד להפגנות, 01/07/09 12:59

    קצת היסטוריה, הרבה לפני שהחילונים חשבו לבוא לארץ , החרדים הפריחו השממה במקומות שבאו החילונים וטינפו בטינופיהם

    • איזה הפריחו ואיזה נעליים?

      יין בן יין, 01/07/09 13:59

      מי שהפריח את השממה מהישוב הישן, היו דתיים שמאסו בחיים על חשבון כספי החלוקה, פרצו את חומות העיר העתיקה פיזית, ו''עלו בחומה'' מהבחינה הרוחנית.
      חוץ מהעובדה שהיו אלה יהודים שומרי מצוות, אין שום מכנה משותף ביניהם, לבין מחנה שומרי החומות, הפוחדים מצל צילו של שינוי, פרזיטים החיים מתרומות ועל חשבון הכלל, וכופים את עצמם על הכלל.

      • החרדים שירדו מי-ם ובנו את פתח תקוה היו אנשי שומרי החומות

        הסטוריון, 02/07/09 01:42

        ונועצו בכל דבר קטן וגדול ברבנים החרדים של

        ירושלים,ובראשם הרב דיסקין שעמד בראש הציבור

        החרדי

        כך גם בעשרות ישובים נוספים שבנו.

      • הם עדיין היו מדקדקים במצוות

        Nov , 02/07/09 02:15

        ואילו חיו כיום, סביר שהיו מתנגדים לחילול שבת, אם כי לא בצורה האלימה בה מתנגדת לו הקבוצה הקיצונית של חלק מהחרדים.

  • 18.

    יש יותר מדרך אחת להיות יהודי!

    ירושלמית צעירה, 01/07/09 12:18

    לא כולם חייבים להיות אורתודוכסים. תנו לנו לחיות!

    • תגידי, מה שהיה חסר לך בירושלים

      שני, 01/07/09 17:07

      זה רק חניון בשבת, נכון? ה..כל מושלם!
      בששת ימי השבוע, יש לך מקומות חניה? ומקומות בילוי? ותחבורה? ונתיבי תנועה חןפשיים? וסדר, וניקיון... מרכז העיר מדיף למרחוק!
      נס שבא ברקת. עכשיו יש איפה לחנות בשבת... אה... איזו הקלה...

      • מה הקשר?כפיה זו כפיה והיא פסולה.קל וחמר שהיא באה עם סחיטה

        דודי29 , 01/07/09 23:26

        זה לא קשור בכלל לעניין שכתבת או לחשיבות השבת אלא לדרך בה יהודים צריכים לנסות להשפיע אחד על השני.שכנוע כן כפיה לא.

        • דבר ראשון תרגע.

          גבריאל, 01/07/09 23:53

          דבר שני: החרדים לא נלחמים כי הם רוצים ''לכפות עליכם את הדת''. ממש לא משנה להם מה אתם עושים.הם נלחמים נגד הפגיעה בסטטוס קוו הנובעת מרצון לכפות (כן, כן לכפות) על רוב תושבי ירושלים, אורח חיים מסוים מאד הנוגד את אופי העיר וסיגנונה, לא מתוך צורך בסיסי ונחוץ כ''כ, אלא רק מתוך רגש של מחלוקת ןשנאה. וההוכחה- הצורה בה הכריז ראש העיר על פתיחת החניונים.(לא צורה ממלכתית, אלא צורה נקמנית)
          דבר שלישי:אל תיסחף ותכליל את הציבור החרדי כרודף אלימות וסחיטה. לא הוגן מצידך להכליל את כלל תושבי העיר כאשר מתוך ארבעים אלף מפגינים שהתאספו בדממה ומתנגדים לכל אלימות שהיא, היו כמה עשרות פוחזים שהתפרעו יום למחרת
          לא הגזמת קצת?

        • יש לך טעות אופטית: המאבק לסגירת החניון אינו למטרת השפעה

          רואה נכוחה, 02/07/09 01:46

          ... על חילונים, סביר להניח שחילוני אחד לא יפסיק להניע את מכוניתו בשבת עקב סגירת החניון.

          המטרה היא לשמור על צביונה של י-ם כעיר יהודית שומרת שבת, בכל הנעשה על ידי העיריה.

    • אבל ליהודי אסור לחלל שבת , מה את יכולה לעשות? (ל''ת)

      yoya, 02/07/09 00:34

  • 17.

    אסור להיכנע לסחטנים ולאוכלי החינם!! כאן זה לא טהראן!!! (ל''ת)

    בני, 01/07/09 11:58

    • הכללות גזעניות .מזכיר לך משהו ? (ל''ת)

      בוקסר , 01/07/09 15:00

  • 16.

    ''יש להציב בריקדות רעיוניות ופיזיות''

    דעת אמת, 01/07/09 11:44

    דעת אמת מציבה בפניהם בריקדה רעיונית בלתי עבירה.

    • דעת אמת זו אמונה מסוג אחר, זה לא חופש אמונה, יש הבדל גדול

      פנדה , 01/07/09 17:09

      אתאיזם זה לא חופש מדת - זו דת בפני עצמה (אמונה באי-קיומו של האלוהים). דעת אמת הם מיסיונרים של אתאיזם, שמטיפים נגד מיסיונרים אחרים... מה שמכונה באנגלית Same shit

      • אתה כ''כ טיפש וחי בשקר-ה''דתיות'' שלך מובילה אותך לכף הקלע-בעוד (ל''ת)

        החילוני שנשבה,יגיע ''רק'' לגיהנום.., 01/07/09 22:54

      • אתאיזם היא דת כמו שקרחת היא צבע שיער!

        ronentat , 02/07/09 02:49

        אני לא מאמין שקיים אל ששמו יהוה, או כל אליל אחר למען האמת. אין בי אמונה ברוחניות מעורפלת מכל סוג- וזו אמונה בעיניך?

        אם חוסר אמונה היא אמונה בעיניך, אז אתה אתאיסט בדיוק כמוני.
        אתה לא מאמין בזאוס, ת'ור, יופיטר, בעל, מפלצת הספגטי המעופפת ושאר אלים שונים.
        אני גם לא מאמין באלים הללו, אלא שאני לא סלקטיבי- אני לא מאמין שישנם אלו שהם אלים, כולל יהוה שלך.

  • 15.

    החרדים אינם מאמינים בחרות הפרט, אלא בדיקטטורה הלכתית.

    אלון, 01/07/09 11:31

    וגם המושג ''הלכתית'' מסתבר נתון אצלם לפרשנות מאד לא רציונאלית שרחוקה מאד מהפשט.

    • ואתה גאון הדור .רק בגלל שאתה חילוני ואמונתך

      בוקסר , 01/07/09 15:05

      הצרה היא שופינג ועוד דיסקוט.
      מתי פעם אחרונה ישבת בערב שבת עם בני משפחתך..

      • לא יודע בקשר לאלון אבל אני יכול לומר לך מתי אני ישבתי עם משפחתי

        שלומי, 01/07/09 16:18

        רק שזה ממש לא עניינך.

        • וכנראה זה גם ממש מבייש... (ל''ת)

          נכון או לא?, 01/07/09 17:08

          • מה שמבייש...

            אביחי, 01/07/09 22:38

            זה שאתה דוחף את האף שלך לעניינים משפחתיים של אנשים אחרים.
            מה בדיוק הבעיה שלך?
            משעמם לך? אין לך משפחה משלך?
            אל תכנס לי לחיים, אל תחנך אותי ובכלל, שחרר אותי מנוכחותך.
            ברגע שהחרדים יתחילו לתרום לחברה, רק אז תהיה להם הזכות להתערב בכל מה שקשור בניהול ענייני המדינה.
            אבל בכל מקרה, לא תהיה להם ולא לאף אחד אחר הזכות להתעסק בענייני המשפחה שלי.

            • מאיפה אתה יודע כמה אני תורם לחברה?

              דני, 01/07/09 23:57

              ומדוע שלא אפלוש לך לחיים שלך ושל משפחתך אם אתה פןלש לחיי ואמונתי? ומה בדיוק זה ענינך???
              זו הארץ שלי, העיר שלי, אני תורם לחברה קצת יותר ממך (ומה זה ענינך?) ואל תנסה ''לחנך'' אותי במה להאמין וכיצד.

  • 14.

    יגרשו אותך מירושלים! (ל''ת)

    סבא ברוך, 01/07/09 10:56

    • ??? (ל''ת)

      פייביש, 01/07/09 21:21

  • 13.

    מעולה! ככל שירושלים תתרחק מהעם (השפוי) כך יהיה קל יותר לוותר על חצי!! (ל''ת)

    סוף סוף הדוסים תורמים משהו למדינה!!, 01/07/09 10:48

    • אתה דוגמא טובה טיפוסית לשמאלניות בארץ - קצת קשה אז בורחים

      Ehad Haam-Zionist , 01/07/09 13:04

      אתם נפולת של נמושות

      • יש הבדל בין בריחה להסכמה על פיתרון בר קיימא שיפתור אותנו ממליוני פלסט' (ל''ת)

        לא רוצה אותם במדינה שלי ומוכן ''לשלם'' בחצי ירושלים, 01/07/09 17:06

        • גזענות זו גזענות זו גזענות - ואתה גזען במסווה של ליברל

          פנדה , 01/07/09 18:09

          אם כי לא מסווה מוצלח במיוחד אם הוא נחשף בהודעה קצרצרה ללא תוכן...

  • 12.

    כבר הרבה שנים הם מנסים להכתיב לנו החילוניים - קולנוע היכל בפ''ת ועוד

    בין - פ''ת, 01/07/09 10:38

    זה פשוט בלתי נסבל

    והכל פוליטיקה, הפגנת כח וכסף.
    הפוליטיקה מאפשרת להם להיות צבא פרטי בישיבות.
    במילה אחת של רב אפשר להתסיס אותם ולהוציא אותם להפגנות בכל מקום בארץ.
    המדינה מממנת אותם כשהם בישיבות וגם בהפגנות
    ואלה שנתפסים ע''י המשטרה - ישוחררו בקלות הביתה
    וגם אם יועמדו למשפט - יסלח להם והם ישוחררו לבתיהם.

    יש צה''ל
    ויש צבא הישיבות.

  • 11.

    אלוהים ודת הם המקור לבורות ובערות, מכאן אמונות תפלות ושנאה . (ל''ת)

    Vox Ami , 01/07/09 09:43

    • הן הן!! היהודים הביאו את קללת המונותאיזם= אפלייה, פירוד, שינאה!! (ל''ת)

      דתות הן כלי להכשרת אכזריות ודה-הומניזציה של האחר!!, 01/07/09 10:51

      • ראיתם את חוקי התנ"ך?עכשיו תבתכלו מאיפה המשפט המודרני לוקח!

        דודי29 , 01/07/09 23:29

        התורה היא היסוד לצדק ולהומאניות

        • כלומר תסתכלו.. (ל''ת)

          דודי29 , 01/07/09 23:30

        • חוקי חמורבי קדמו לחוקי התורה והם זהים כמעט לגמרי

          ronentat , 02/07/09 02:55

          ובפעם האחרונה שבדקתי, אין חוק חילוני שגוזר מוות על בן חצוף, על אישה שבגדה בבעלה, או על מי שעבד בשבת.
          גם לא ראיתי שום חוק שאומר שאישה לא יכולה לרשת את אביה, או שאישה לא יכולה להעיד בבית משפט.

          היהודים לא המציאו את חוקי המוסר, כמו לא לגנוב, או לא לרצוח.
          תרבויות קדומות יותר מהיהודים חיו לפי חוקי מוסר דומים הרבה לפני "הר סיני".

  • 10.

    המצב בירושלים מזכיר את ניוטון

    י ל ד , 01/07/09 09:28

    יצחק ניוטון היה אחד משלושת הגדולים,
    יחד עם קרל פרידריך גאוס ועם אלברט אינשטין.

    אבל, רובנו, זכה במורים שרק לימדו אותו את
    חוקי ניוטון, ולא טרחו להרחיב מעבר לכך.

    יצחק ניוטון היה אדם מענין.

    יצחק ניוטון הגיע למסקנה, שלא יתכן שהעולם
    מתנהל כך סתם, ללא תבונת על שיצרה אותו
    ומנהלת אותו.

    הוא הביא נימוקים רבים לדעתו, חלקם משעשעים.
    לדעתו, לו האבולוציה (אז השתמשו במילה
    אחרת)
    ניהלה את העולם, כל חיה היתה נולדת עם
    מספר שונה של עינים, וחלקם במספר אי זוגי
    של רגלים.
    הסדר והחוקיות בעולם, הם תעשיה של תבונת על.

    יצחק ניוטון גם טען, שהדת הקטולית כופרת
    או מטומוטמת. השילוש הקדוש היה כפירה
    בעיני ניוטון, יש רק אל יחיד.

    ניוטון ביקש וקיבל מהמלך צארלס, שחרור ממרות הכנסיה.

    בימיו של ניוטון, טרם הבין האדם את
    מבנה האטום. קווארקים, גלואונים, נויטרינו
    ויצירת חומר אחד מחומר אחר, לא הגיעו
    עדין לעולם.

    אבל ניוטון האמין, שאפשר להפוך חומר אחד
    לחומר אחר, אולי בעזרת "אבן החכמים".
    זו הסיבה שהוא עסק באלכימיה ואף התלהב
    מצמיחת גבישים בדומה לצמחים.

    לימים התברר שהוא צדק, וכיום אנחנו יודעים
    להפוך מימן להליום על ידי שימוש באיזוטופ דיאוטריום.

    אז הניוטון הזה האמין, שקיומו של האל
    הוא עובדה קיימת, וזאת בצורה שדומה
    לאמונת היהודים בו.

    ניוטון האמין באל וכשנשאל על הכוח הרביעי,
    שהרי ניטוןן ניסח לו חוקים, הוא הסתפק
    באמירה, שהכוח הרביעי נוצר על ידי האל.

    יצחק ניוטון מת בשיבה טובה, כשהוא משאיר
    לאנושות, חוקי מדע חשובים ביותר.
    אבל בני האדם, שמאמינים בברירה הטבעית של
    צארלי דארווין, שכחו שניוטון באחד
    מנאומיו בנוכחות מלך אנגליה, אמר,
    שלא יתכן "שכל זה" איננו נשךט על ידי
    תבונת על.

    הוא לא תאר לעצמו, שהיהודים יהיו אלה,
    שיאמינו בתיאוריות של דארווין, שציידו את
    האבולוציה החכמה, בברירה טבעית, כדי
    שתיצור קוף מדג.

    קוף שיהיה אבינו.

    אם בני דת כלשהי התרחקו ממקורותיהם,
    אז זו הדת היהודית.

    • היו מדענים אנטשמים, האם זה מצדיק אנטישמיות?

      יהודה, 01/07/09 10:40

      רוב גדול של המדענים הם אגנוסטים\\אתאיסטים (אגנוסטים- אי ידיעה האם יש יצור עליון). בכל מקרה חילונים לא מתערבים לך בסגנון החיים שלך, אתה אל תתערב בסגנון החיים של חילונים.

      בשבת חילונים לא עוברים עם רכב בתוככי השכונה שלך ומכבדים אותך - תכבד אתה, אותם.

    • לילד

      זאב, 01/07/09 14:10

      שכחת לציין שניוטון הוא הראשון שטען שהתנך נכתב בקוד לכן הוא למד עברית וניסה לפענך את הקוד ללא הצלחה

    • יצחק ניוטון?? גם את השם שלו ניכסת?

      ירושלמי עצבני, 01/07/09 14:45

      וגם אם הוא האמין במונותאיזם, האם דרכה של היהדות החרדית היא הדרך הנכונה? אולי דרך האיסלם? אולי דרך החילונים שאינם אתאיסטים?

      • אין מה להתבייש באתאיזם. יש דבר כזה יהודי אתאיסט

        -, 01/07/09 16:49

        אנחנו בני העם היהודי, אבל יש לנו גם שכל

      • מה זאת אומרת, זהו שמו...

        פנדה , 01/07/09 17:12

        אבל פרט לזה אתה צודק. ואגב, ניוטון היה האמין בכל מה שזז, לא רק במונותיאיזם, והלך שולל אחרי רעיונות איזוטריים ומיסטיים (במונחים של ימינו הוא היה "רוחני").

        • שמו היה אייזיק, לא יצחק (ל''ת)

          Nov , 02/07/09 02:18

    • אני רק אעיר ש''תבונת על''

      רועי, 01/07/09 16:44

      אינה מעידה על ''רצון על'' והיא יכולה להיות סוג של מכונה מטומטמת.
      ואפילו אצל הרמב''ם אלוהים נקרא ''השכל הפועל'' ולא, למשל, ''הרצון הפועל'', מה שמתקרב מאד מבחינה מושגית ל''אלוהי הפילוסופים'', כלומר, לסוג של אוסף של חוקים בסך הכל.
      לקרוא לזה ''אלוהים'' זה הטעיה. התבונה היא כלי בידי הרצון.
      אם היה אלוהים הוא היה בעל רצון, ואין אמונה בקיומה של ''תבונת על'' משום אמונה באלוהים.
      אמונה ב''תבונת על'' = אתאיזם.

  • 9.

    מספיק עם התכתיבים החרדים! בנתיים החילונים הם בעלי הבית שמממנים אתכם!

    רן, 01/07/09 09:24

    חבורה של חרדים נבערים ואלימים לא יכתיבו לנו החילונים שבנו את המדינה הזאת ומממנים את חבורת הפרזיטים הזאת מה לעשות ואיך לנהוג בעירנו שלנו!!

    • אילו סיסמאות נבובות

      שלום, 01/07/09 17:11

      לקוחות הישר מעולמם הצר והחשוך של העיתונאים ומחרחרי הריב והמדון.
      ברור לי שאין לך שום עובדה או הוכחה לענין וגם אף פעם לא בדקת.
      מישהו כתב? אז גם אתה

    • עד היום החרדים הצליחו לסגור בשבת עשרות רבות של רחובות

      צופה, 02/07/09 01:51

      ... על ידי הפגנות עקשניות.

      יש הסתברות גבוהה שגם במאבק לסגירת החניון יצליחו.

  • 8.

    בלי יהדות אין ארץ ישראל !! (ל''ת)

    מתי תבין, 01/07/09 09:12

    • היה יהודי בביתך ואדם בצאתך. (ל''ת)

      Vox Ami , 01/07/09 10:02

      • גול עצמי: ששת ילדיו של זה שאמר את זה (מנדלסון) התנצרו. (ל''ת)

        אריק קלנר , 01/07/09 10:56

        • האדם באהל (מכתב אל עורך הפרדס') מאת אחד העם. לא מנדלסון. (ל''ת)

          Vox Ami , 01/07/09 12:21

          • צר לי,תחזור לשיעורי ההסטוריה

            שיקו, 01/07/09 23:59

            באמת אין לכם רמה בלימודים, אתם החילונים...

      • סיסמה נוטפת אנטי-שמיות: ממנה משתמע שיהודי אינו אדם...

        לעומק המשמעות, 02/07/09 01:54

        ולמי שלא הבין.

        יהודי בביתך, ואדם=אינו יהודי-בצאתך.

    • דרך ארץ קודמת לדרך תורה!! אין קשר בין יהדות לדוסים!! (ל''ת)

      הממסד האורתודוקסי הוא כלי כפייה חשוך ונבער!, 01/07/09 10:52

  • 7.

    בלי שבת אין טעם לארץ ישראל העצני הטפש !!!! (ל''ת)

    מאיפוא הריקנות הזו ?, 01/07/09 09:11

    • היה יהודי בביתך ואדם בצאתך. (ל''ת)

      Vox Ami , 01/07/09 10:03

      • גול עצמי: ששת ילדיו של זה שאמר את זה (מנדלסון) התנצרו. (ל''ת)

        אריק קלנר , 01/07/09 10:58

        • כמו כל חרדי מצוי, אתה בור ועם הארץ

          מיתמית , 01/07/09 20:27

          ממש מנדלסון...חח

          • אני לא מאמין!

            אבינועם, 02/07/09 00:01

            איזה מורים מלמדים אתכם הסטוריה בתיכונים החילוניים?
            או שהם עוקפים על פרקים שנוחים להם...

  • 6.

    אתה זורע שנאה מתוך השכלתך המבישה

    א"צל , 01/07/09 08:58

    האמת תעצבן אותך כמו שהשקרים והדמגוגיה העדרית המקובלת מעצבנות אותי.
    שבת שומרת עליל ועל ילדיך יותר ממה שאתה שומר אותה או את ילדיך.
    ירושלים היא הרבה הרבה מעבר לערך נדל"ני כזה או אחר בעולם(!).
    ניסיון ההזניה של העיר דרך מצעדי "גאווה" ססגוניים לא יצלח בירושלים כמו נפילת תל-אביב לידי אנשים שאבדו את דרכם.
    ישנה רגישות אדירה בעניין השבת ואין לזה שום קשר לאופן בו החרדים חיים את חייהם אך אתה מוכרח לעלות על כתב את ההסטה ההשנאה וזרעי הרוע כדי לאמת את נקודתך.
    תניחו להם ואל תשנו דבר,נסו לכבד אותם למרות היותם שונים כי כחברה אני חושב שעם כל מה שצינת הם עולים עליך באמות המוסר שלהם ועזרה לזולת-חסדים.החברה הישראלית ככלל אינה מחונכת כראוי והתוצאות נראות בדור בעייתי שצומח לנו מול העיניים -ריבוי השימוש בסמים,כשלון בבגרויות,מעשי אלימות,אונסים,פריקת עול כללית וחוצפה גדולה להורים ולמבוגרים.ה"מלחמה" של החרדים איתך ושל החושבים כמוך היא כדי להרחיק ולמנוע במסירות נפש חלחול של אורח חייך לחייהם ולדעתי זה לגיטימי.
    אני מתנצל מראש אם דבריי פוגעים.

    • אתה הקשקשן שמתעלם מהאמת ומדבר בסיסמאות עדריות!

      רן, 01/07/09 09:20

      מה זאת השטות הזאת, השבת שומר עליך יותר ממה שאתה שומר עליה?? יש פה עניין עקרוני של החופש של כל אזרח לחיות את חייו כפי רצונו! אפשר לחשוב שעדה החרדית נקייה וטהורה? אז בוא ואחדש לך שגם הקהילה החרדית מלאה בסמים,אלימות,פריצות,חוצפה ואלימות ועוד..!!אל תטיף!! תחייה איך שאתה רוצה ואל תכתיב!! בנתיים אנחנו החילונים בעלי הבית פה שמממנים את כל העסק שנקרא ישראל, ואתם בסה''כ סועדים על שולחננו!!

      • יופי של עקרונות!

        א"צל , 01/07/09 10:49

        א. אתם לא בעלי הבית כמו שהם לא.
        ב. חופש החיות שלך עלול לשלול חופש של חיות שלהם באמונתם-תאר לך שהם היו מנסים בכח ללמד אותך גמרא ,לא היית שורף פחי אשפה?
        ג.הגדרת השבת כשטות מעידה על אופייך הבועט בכל העבר הלא רחוק שלך ובכך שם ללעג את זקינך כי שבת היא העיקר.
        אני לא מקבל את החידושים שלך לגבי כמות הסמים והאלימות במגזר החרדי-הרוב זה פרופוגנדה אנטישמית של התקשורת שמעצבת את המחשבה שלך כמו פלסטלינה. בכלא נבישראל אחוז החרדים שנכנסו(ולא "התחרדו" בפנים)הוא שולי ביחס לשאר עברייני הצווארונים הכחולים הירוקים והלבנים.
        ד. בעצם פתיחת החניון הזה באים אתם להכתיב לחרדים את אופיה של העיר-ז"א איך שאומרים הילדים-"אתם התחלתם"
        ה.אף אחד לא סועד על שולחנך הלא כל כך כשר.
        מקורות מימון לשולחנך העשוק תמצא אצל ערביי עזה ואצל האליטה המחזיקה בשיניה את עטיהי החלב של ארצנו הדלה.

        אני משלם 4.500 ש"ח מיסים למדינה תוך שרות מילואים קרבי.

        דבר אחרון הגישה שלך מתומצתת יפה בתגובה של הטוק בק הבא האחריי העונה לשם המוזר VOX
        אני מניח שאתה יודע מה מקור "היה יהודי בביתך ואדם בצאתך.."אם לא אז תחפש בויקיפדיה.

      • אצל רן הדיסקוטק והוודקה שומרת עליו.הוא נאור (ל''ת)

        בוקסר , 01/07/09 15:08

    • היה יהודי בביתך ואדם בצאתך. (ל''ת)

      Vox Ami , 01/07/09 10:04

      • גול עצמי: ששת ילדיו של זה שאמר את זה (מנדלסון) התנצרו. (ל''ת)

        אריק קלנר , 01/07/09 10:58

  • 5.

    לטפל מיד באתגר החרדי

    גדי, 01/07/09 08:48

    כי אם אנחנו לא נטפל בו, בסוף הוא יטפל בנו. נדב, מאמר מצויין!

    • פעם וגם היום יש שחושבים שצריך לטפל בבעייה היהודית... (ל''ת)

      בוקסר , 01/07/09 15:19

  • 4.

    אתם חייבים להבין, זו לא בעיה רק של ירושלים!

    ירושלמי שפוי, 01/07/09 08:38

    הבעיה היא שאין אף מפלגה ששמה את נושא הבעיה החרדית על סדר היום. המפלגות מחולקות בעיקר על בסיס מדיני-בטחוני (ימין/שמאל), ואין אף מדינה שהאג'נדה שלה היא לשים קץ לקרקס שעושה המיעוט החרדי לכלל הציבור במדינה.
    תושבי המרכז, אתם חושבים שהבעיה היא רק של הירושלמים? חכו, זה יגיע גם אליכם. בדיוק כפי שהאיסלאם הקיצוני שואף להנחיל ולכפות את תורתו על כל העולם, כך גם החרדים - היום זו בעיה שלנו בירושלים, ועוד 20 שנה זו תהיה בעיה של כלל המדינה. תחשבו: היום החרדים הם כ - 12% מהציבור במדינה. קצב הגידול שלהם הוא כ - 8 ילדים למשפחה, אל מול 2.5 ילדים למשפחה במגזר הלא חרדי. תחשבו מה יהיה עוד 20-30 שנה: 30% חרדים במדינה, שזה אומר 36 מנדטים בכנסת! הם יוכלו לעשות ככל העולה על רוחם, ואף אחד כבר לא יוכל לעצור אותם. תחשבו ש - 30% מהציבור לא יעבוד, לא ישרת מהצבא, ואתם תצטרכו לממן אותם מהמיסים שאתם משלמים. כל המדינה תהיה סגורה בשבת, וכל צעד שתרצו לעשות יצטרך לקבל את אישור הרבנים שלהם לפני כן.
    מדינת ישראל חייבת להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי.

    • תגובה

      sams, 01/07/09 11:19

      אתה חייב להבין שכל ההתעוררות מצד הטומאה קרי איסלם והצד השני יהדות קדושה וחכה עוד יצטרפו כל מני דתות שיטענו שהם נבחרו עי הקדוש ברוך הוא הענין שחברה בדעות כמוכה לא לומדים יהדות אז טבעי להיות נגד כי אתה קורה את המפה לא נכון ואחרי זה מגיע חוסר הסבלנות ואז מאוד פשוט לומר מה זה בכלל היהדות הזאת זוהי תופעה מוכרת וככל שלא תלמד כך תמצא מליוני סיבות לומר מדוע החרדים או היהדות הם לא רלונטים או פסה בחייך אנו חיים בשנות האלפיים או אין ספור דברים יחי עם ישראל כולל חילונים וחרדים אני לא מותר על אף אחד

    • תרגום:ה''שפוי'' מאמין בדמוקרטיה,רק אם הרוב נמצא איתו.. (ל''ת)

      בדיחה של נאורים מסוממים., 01/07/09 23:13

  • 3.

    רק במדינת האבסורד שלנו...

    ברק, 01/07/09 08:15

    רק במדינת האבסורד שלנו המיעוט הקטן שאינו תורם לחברה וניזון מעמל כפיו של הציבור מעז לנסות ולכפות את רצונו בכוח על הכלל. במדינה מתוקנת החרדים היו רועדים מפחד ומנסים לשמור על פרופיל נמוך כדי שלא לעורר את זעמו של הציבור שנושא את הטפילים הללו על גבו.
    הגיע הזמן לשנות את המשוואה, ולפעול בכיוונים שיחלישו את המיעוט הפרזיטי ועז המצח הזה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לבטל לחלוטין את קצבאות הילדים (לכלל הציבור). אומנם זה יפגע מעט גם בציבור הנורמטיבי, אולם כך ירד האינטרס של יצרני הילדים החרדים להתרבות בקצב שמקובל רק במדינות עולם שלישי. אצל החרדים ייצור ילדים זה חלק חשוב בהכנסות (8-10 ילדים = קצבה של אלפי ש''ח בחודש). ברגע שיבינו שהם צריכים לממן את גידול ילדיהם בעצמם, זה יעשה לכך סוף.

    • לכל ''הנאורים והנורמטיבים'' בעיני עצמם.

      ואתה עוד קורא לעצמך נורמטיבי ונאור???, 01/07/09 15:08

      1) אתה לא רוצה שהחרדים ייכנסו לך לחיים, אך אתה נכנס להם לחדר המיטות?! מי אתה שתקבע לאנשים כמה ילדים להביא? אולי תעשה להם גם דילול אוכלוסין כי לטעמך יש יותר מדי?

      2) למה אני לא שומע אותך ושכמותך מדברים כך על המגזר הערבי? שלא עושה צבא/שירות לאומי מסית נגד המדינה ומתרבה בקצב מטורף אף יותר משל החרדים?

      3) אני חרדי עם 8 ילדים ב''ה - עובד הייטק (כן יש כאלה) מהנדס תוכנה במקצועי - עשיתי 3 שנים צבא בנחל החרדי ואני משלם קרוב ל- 6500ש''ח מיסים בחודש - כמוני יש עוד אלפים.

      4) כל בעלי העסק במגזר החרדי, כל העובדים במגזר החרדי - מאות אלפים (רובם עובדים - אך אל תתן לעובדות לבלבל אותך) משלמים מיסים בדיוק כמוך.

      5) קומץ הזרמים החרדים שמפגינים בירושלים אינם שייכים למיינסטרים החרדי, אינם משלמים מיסים ורובם אינם עובדים - אך מנגד גם לא לוקחים כלום מהמדינה גם לא קצבאות!!!

      6) ביום שהצבא יהיה מוכן לתת לחרדים את התנאים שהם זקוקים להם על מנת לשרת בצבא (ע''ע - כשרות מתאימה, הפרדה בין בנים לבנות וכו') אתה תראה את רובם מתגייסים בהוראת הרבנים - לדוגמה הנחל החרדי ועוד יחידות מיוחדות לחרדים שכן נותנות את התנאים המתאימים (ודע לך שרשימת ההיענות ליחדיות אלו גבוהה במיוחד).

      7) קצבאות הילדים זה לא לחרדים בלבד, תביא 8 ילדים - תקבל בדיוק כמו חרדי עם 8 ילדים (שעובד ואשתו עובדת ועדיין מוצא זמן לחנך את ילדיו וללמוד בכולל, תתפלא כמה זמן יש לך למשפחה כשאין טלוויזה בבית).

      יהודים אנטישמיים כמוך - רק מלבים את הבערות, השנאה וחוסר הסובלנות בין חילונים לחרדים - אנשים כמוך יוצרים את התחושה שהמגזר החרדי הוא פרזיטי שחי על חשבון החילוני הנאור...

      אז דע לך, חילוני, שלא אני ולא חבריי פרזיטים ואתה בטח שלא נאור.

      • האם אחרי הנאום הזה אתה מוכן שיחנו בשבת במקום שלא מפריע לך

        לחרדי הנאור, 01/07/09 20:28

        אם כן אתה צודק ואם תשובתך לא - אז אני לא ממין לאף מילה שלךכנאור , כי אתה לא .
        תן לחיות וניתן לך.

        • מה ההגדרה של נאור?

          בני, 02/07/09 00:06

          האם לפגוע בציבור גדול של תושבים ע''מ לפגוע זו נאורות בעיניך?
          אתם צריכים דחוף לעשות תיקון ב''נאורות'' שלכם
          (ואגב, תן לחיות וניתן לך, כולל את קרית יובל?)

        • הנציגים שלנו בעירייה כבר הסכימו

          Nov , 02/07/09 02:22

          כשניר פתח את חניון ספרא.

      • החרדים הם כת פולנית שהתלבשה על היהודות כדי לעשוק אותה

        מיתמית , 01/07/09 20:32

        אתם מתנהגים כאילו אתם בגלות, כאילו החילונים והמדינה הם הפריץ, אתם לבושים בתלבושות של פולנים מלפני 200 שנה. אתם בגלות. צריך לכפות עליכם גיוס לצבא או את ביטול אזרחותכם. בעזרת השם ובכוחנו זה יעשה כך או אחרת.

      • מסכים אתך או לא

        אור18, 01/07/09 21:59

        מרשים לראות מישהו בעל ידע ואינטליגנציה העונה בצורה ישירה ומפריך ''מוסכמות''. היית עושה לכולנו שירות טוב אם היית כותב יותר ומידע אותנו על הנעשה בחברה החרדית.

        • אין לנו זמן

          Nov , 02/07/09 02:24

          99% מהזמן הפנוי שלנו מוקדש ללימוד התורה. אין לנו זמן להגיב לכל שטות באינטרנט.

  • 2.

    כדי לשמור על קואליציה מוכרים את האזרח החילוני הפראייר (ל''ת)

    ALOS , 01/07/09 08:06

    • החילונים הם מגש הכסף של הדוסים, המתנחלים והש''סניקים!! (ל''ת)

      הפרה החולבת והמנוצלת של המדינה, 01/07/09 10:53

    • הצביעות שלך אלוס כבר מוכרת

      רונן גולדשטיין, 01/07/09 20:56

      אם ציפי-חלולה היתה ראש הממשלה,לא היית אומר את הדברים הללו.
      אתה אומר את הדברים במסגרת התעמולה נגד הממשלה שלא מוצאת חן בעיניך. שקוף.

  • 1.

    זה לא עניין של חרדיות-ירושלים היא לא תל אביב

    ziv78 , 01/07/09 07:35

    היא חייבת להישאר עיר מסורתית שבה השבת נשמרת. תמשיכו לזלזל ותביאו אסון על כולנו. אם ירושלים אינה קדושה חשובה או מיוחדת אין לנו שום עתיד כאן. אלו שמחללים את קדושת ירושלים גם ימסרו אותה מחר בבוקר לערבים.

    • ירושלים היא לא של החרדים

      ירושלמי, 01/07/09 08:49

      זאת עיר הבירה של ישראל ושל כל תושביה. אם העיר לא תהיה חלק ממדינת ישראל בשבת היא לא תהיה חלק מהמדינה גם בשאר הימים.

      • ירושלים עיר מסרוחה.

        שונא את ירושלים, 01/07/09 09:07

        שונא את העיר כי לא נתנה משחר היווסדה יום אחד של שקט לתושביה.
        רגביה ספוגים בדם חפים מפשע שנטבחו בידי זדים שרוממות האלוהים מגרונם.
        שום אבן איננה קדושה בירושלים.
        שום אתר אינו קדוש יותר מדם של קורבנות שווא.

        • לי היא דווקא נתנה הרבה ימים של אושר (ל''ת)

          י-מי לתמיד, 01/07/09 12:52

    • ירושלים קדושה וחילונית כאחד! כל אדם ימצא בה את דרכו!! (ל''ת)

      רן, 01/07/09 09:21