• 48.

    הבעיה החמורה היא בשינוי מס' הנפשות המינימלי,מה שהעלה את התעריף הבסי

    אזרחית כועסת, 22/09/09 17:46

    הבעיה בחוק החדש היא לא בהיטל הבצורת,אלא בשינוי מספר הנפשות המינימלי בתעריף הבסיסי- תשלום המים עבור אדם שגר לבד יעלה באופן ניכר החל מינואר ללא קשר להיטל הבצורת!
    עד היום שילמתי לפי תעריף הבסיסי המינימלי (שעד היום היה עד צריכה של 16 קוב למשפחה של 4 נפשות).אני גרה לבד, כל סוף שבוע חוזרים ילדי הסטודנטים שלומדים בעיר אחרת, עם חבילות כביסה והם נשארים אצלי עד יום ראשון.החל מינואר 2010 תעריף הבסיס יחול רק עד צריכה של 5 קוב לחודשיים לנפש לאדם לחודשיים! מעבר לזה יחול תעריף הגבוה יותר.
    מתוך 5 הקוב האלה,2 קוב הם צריכה משותפת (חלק היחסי בבנין).נותר לי להשתמש ב 3 קוב בלבד במשך חודשיים בתעריף הבסיסי! ומה קורה עם העובדה שבמשך חצי שבוע גרים אצלי עוד 2 אנשים? כל מי שיש לו ילדים סטודנטים נתקל בבעיה הזאת.למה אני צריכה להענש, פנסיונרית שחיה על פנסיה לא גבוה?למה שינו את מספר הנפשות המינימלי? ומה עם אירוח המשפחה המורחבת והנגדים בסופי שבוע? כל זה ב 3 קוב לחודשיים?איך קיבלו החלטה אומללה כזאת שהתעריף הבסיסי יחול על מינימום 5 קוב לחודשיים?(שכאמור הוא רק 3 קוב כי יש צריכה משותפת של 2קוב)?זהו עושק של מי שגר לבד!

  • 47.

    מס בצורת

    יעקב, 15/07/09 19:04

    שלחו משפחות למצפים לשמור על אדמות המדינה.
    ליצור כתמים ירוקים בגליל ובפינות ארץ אחרות. ועכשיו ממשלה שהבטיחה הורדת מיסים מתעללת כך באזרחיה. מטילים מיסים על צריכת מים כדי לממן שלושים שרים ועוד מספר כזה של סגני שרים. מנוולים!!!!

  • 46.

    מס על המים

    מאיר סבג, 30/06/09 09:09

    מה יותר קל מלהטיל מס על האזרחים. ממשלה שעוסקת בכיבוי שריפות בלי תוכניות מסודרות עם אופק וחזון, משלם המיסים רץ אץ ומחפש אלטרנטיבות , ולממשלה יש פתרונות קלים .אוי לנו ואוי לממשלתנו.מה לא נעשה בכדי לטפל ולהציל את גרעונות המדינה. קדימה יש לחשוב כבר על המס הבא.

  • 45.

    לו היו עוד 5 מתקני התפלה לא היו צריכים מס בצורת, צריך מס טימטום

    יוסי חולון, 29/06/09 21:00

    על מחדלי ממשלות ישראל העיוולות שלא ראו את הנולד !!!!!

    חלם זה פה, נערי האוצר והעומד בראשו צריכים לעמוד לדין, הם לא מאפשרים להתפיל כמות גדולה יותר של מים, עוצרים כל דבר טוב.

    בארץ יש יותר מדי אנשים רעים. צריכים להעיף אותם מתפקידם ולהביא טובים יותר..!!!!

  • 44.

    קמפנג במיליונים ''הכנרת מתייבשת '' בוזבזו על אמבר רפאלי (ל''ת)

    קלק הכנרת מתייבשת, 29/06/09 14:33

  • 43.

    צחוק מהאזרחים

    אילן, 29/06/09 13:37

    חברת חשמל מקררת את הטורבינות שלה עם מים טובים ולא מים ממוחזרים כמה הפסד של מים

  • 42.

    שיסגרו בכנסת את השרותים והמקלחות. שיתאפקו ויחסכו מיים (ל''ת)

    אפשר לבנות מחראות של חור בריצפה כמו בסין..., 29/06/09 12:58

  • 41.

    רק רישום מספר הנפשות לכל שעון מים (וזה נתון משתנה) (ל''ת)

    יכול בטח לממן מתקן התפלה חחח, 29/06/09 11:59

  • 40.

    מזדהה עם שי מ 38..............

    ניר מכפר שמריהו, 29/06/09 11:57

    מזדהה איתך!!!

    אני מפסיק את כל כספי התרומות שהעברתי לנזקקים שהממשלה מזניחה ומעביר אותם לטובת ה 2 דונם דשא שלי.

  • 39.

    מדובר בגבייה סדיסטית על צריכה רגילה !! לא בזבזנית ולא ''גינות''

    איפה העיתונות??, 29/06/09 11:41

    גם ככה חישוב המים הרגיל מוקפץ עם אגרת הביוב.

  • 38.

    הסומים האלה לא ישברו אותי.

    שי, 29/06/09 11:36

    הדשא שלי יישאר ירוק במיוחד בקיץ.
    מבזבז בלי לדפוק חשבון לאף אחד (גם לא לכיס שלי)
    אמבטיות לילד וכל מה שאני רגיל אליו.
    שהנבלות יתחילו להתפיל מים לפני שהם נטפלים לציבור.

    • באמת שמגיע למטומטם כמוך לשלם .גם עבורי.

      גור ארי-אל, 29/06/09 11:57

      אני מתכוון (וכבר התחלתי) לחסוך בכל דרך.
      את מי בדיוק ניסית להוכיח או להפחיד בתגובה שלך?
      ומי אמר לך שהתפלת מים כדאית, אתה מומחה או אינטרסנט?

    • מחזק את ידך

      גולן, 29/06/09 12:00

      צודק לגמרי
      מושחתים נמאסתם

  • 37.

    מחדלי ממשלות ישראל.

    דנאי, 29/06/09 11:36

    ממשלות ישראל חטאו באי התייחסות רצינית למשבר המים,הממשלות לא עשו דבר או חצי דבר לפתרון או נכון יותר למזעור הבעיה.כיום מצאו נוסחה שתכניס כסף לקופת המדינה אך לא תביא לפתרון הבעיה כי העשירון והאלפיון העליון יוכל לשלם את הקנס/מס ללא בעיה ומי שיפגע כרגיל הוא המעמד הבינוני והנמוך.ניתן להטיל סנקציה שתהיה שווה לכולם ללא הבדלי מעמד סוצויו אוקונומי זה או אחר על ידי הפסקת מים לבזבזנים למספר שעות ביום אולם אז אני מניח זעקה מכוון העשירון העליון ועם זה ממשלת ישראל לא מוכנה להתמודד.

  • 36.

    כך מנוהלת מדינה שהחברה שלה עושה צחוק אחד מהשני (ל''ת)

    פקק תנועה , 29/06/09 11:23

    • בנוסף לעוד הרבה דברים אחרים שקורים בחיינו (ל''ת)

      פקק תנועה , 29/06/09 11:24

  • 35.

    למה תמיד הציבור משלם על מחדלי הפוליטיקאים ???????

    קולומבוס, 29/06/09 11:20

    כבר שנים יש בעיית מים פתאום נזכרו שהציבור אשם !
    במקום לגבות היטל מהציבור שלא בטוח שיביא לחיסכון מפני שהציבור פשוט לא יודע איך לחסוך ! אולי תצאו בקמפיין שידריך את הציבור איך לחסוך מים , אבל אני לא נאיבי , המטרה היא לא לחסוך אלא לסחוט עוד כסף מהציבור . חברי כנסת בטח ימצאו את הדרך לפטור את עצמם מההיטל !

  • 34.

    למה לא לתת זיכוי למי שצורך פחות מ-30 קוב?

    אוטובוס, 29/06/09 11:11

    רק קנסות???

  • 33.

    אורי שני! כמה טיפש יכול להיות פרופסור?

    חקלאי דרומי , 29/06/09 11:05

    יו"ר רשות המים נותן יד למסע שוד נוסף שמנהל האוצר. והוא כל כך מבסוט, שמח ומאושר עד השמים. איפה היית עד היום איש טיפש? למה לא שמענו אותך או את מי שקדם לך?
    פקידים שלא מבינים כלום במנהל ציבורי מפילים מכה אחרי מכה על הציבור בכאילו כוונה אמיתית לפתור בעיות.
    שישים שנה מרפדים את התחת ולא עושים שום דבר כדי לבנות מערכת מים מתאימה למדינה "מתפתחת", אלא סומכים על השלולית המסכנה הזו שקוראים לה כנרת.
    כשמקורות המים הולכים ונגמרים, עשרות שנים אחרי שכבר היה צריך לעשות משהו, באים ומוצאים פתרון בשם מס בצורת.
    הפקידים האלה פשוט סומכים על זה שיהיו מספיק מטומטמים במדינה הזו שמאמינים להם שכוונתם היא להשקיע משהו מזה בתשתיות מים.
    עוד דוגמאות?
    מס קניה על רכב שעולה ב- 15 אחוז.
    מס בריאות שיעלה רק עבור האוכלוסיות החלשות, הישראלים לא עובדים אז מטילים מיסי גולגולת על עובדים זרים שמשלמים המעסיקים, ועוד ועוד ועוד.
    המדינה הזו מנוהלת על ידי ערימת חארות!!!!!

    • עזוב את פקידי האוצר---זה הממשלה !!

      תבינו משהו-, 29/06/09 11:22

      פקידי האוצר יכולים להגיד איפה יש קו אדום מבחינת הוצאות הקופה הציבורית,הממשלה שוברת את הראש איך לסתום חורים בקופה,פקידי האוצר לא יכולים להגיד לממשלה (אם היא מראה להם מקור מימון) שום דבר.

      אז הממשלה מצאה ''אוצר'' !
      כל מקלחת או הורדת אסלה או שתיית כוס מים מהברז--יזרים מימון ...

    • דבריך נכונים מאד (ל''ת)

      שרון, 29/06/09 14:28

  • 32.

    כל הזמן מנסים לסחוט אותנו .......... (ל''ת)

    מירב, 29/06/09 11:00

  • 31.

    מושחתים .. די נמאסתם (ל''ת)

    איציק, 29/06/09 10:57

  • 30.

    והציבור שותק, מיסים אגרות, מיתון, ואין מחאה ציבורית. (ל''ת)

    חלם, 29/06/09 10:55

  • 29.

    אין כמו ביבי (ל''ת)

    רותי, 29/06/09 10:45

    • נכון- אף אחד לא פגע בעם כמו ביבי. הוא ושרהלה. (ל''ת)

      ציקו, 29/06/09 11:22

  • 28.

    בחרתם ביבי

    לולו, 29/06/09 10:43

    זה מה שקבלתם - סתומים. וכמה הוזהרתם קודם. אבל מה - הוא מדבר יפה - הדמגוג , ואתם בחרתם - סתומים. עכשיו תשלמו כמו בסיבוב הקודם - סתומים.

  • 27.

    הממשלה מטומטמת.אין מילים. מצאו לעצמם מימון

    פשוט טימטום, 29/06/09 10:43

    אם כבר
    תעברו בין גינות ובריכות פרטיות ותרססו אותם (כמו שעשו למשקים הפרטיים במהפיכה הרוסית..)-------לפני שאתם לוקחים מהפה מים לבעלי משכורות ממצועות ומטה (נטולי גינות ובריכות וג'קוזים)

  • 26.

    חכמי חלם

    שלום, 29/06/09 10:38

    כשאיו מים בארץ משביתים את כל בריכות השחיה
    בארץ

  • 25.

    זה חישוב דרקוני של מיטת סדום

    חוצפה ושוד ואימלול אנשים, 29/06/09 10:37

    ותרומה אפסית למים עצמם !!

  • 24.

    מס על מים ומע''מ על ירקות - הממשלה לא תחזיק בגלל זה את

    יוסי, 29/06/09 10:35

    הקדנציה שלה ותסיים את תפקידה,
    הגבול שהציבור יכול לספוג עובר עם חוקים חסרי צדק אלו. אין יותר מקומם ממיסים חסרי בסיס הצדקתי מינימאלי, הרי כך אנו הופכים למדינות לא מפותחות ומושחתות. בעצם רק לראות את כל ''הנבחרים'' יושבים בכלא, במיוחד שר האוצר , אפשר להבין שאנחנו כבר כאלה. חרא של מדינה!!!

  • 23.

    אם ישראל פשטה רגל מבחינה כספית-תגידו (ל''ת)

    אל תשדדו על מים.לכל הרוחות--על מים!, 29/06/09 10:32

  • 22.

    אמן כל התגובות כאן יבשילו למחאה חסרת תקדים בדוגמתה (ל''ת)

    מחאה ברחובות עכשיו, 29/06/09 10:23

    • איזה מחאה ואיזה נעלים? את מי אתה רואה פה יוצא למחות? (ל''ת)

      חקלאי דרומי , 29/06/09 11:20

  • 21.

    פשוט שוד אזרחים.זו משאבת כספים

    ולא חיסכון במים, 29/06/09 10:22

    אם תעשו כאן את החיים בלתי נסבלים בגלל צריכת מים שגרתית------- מי צריך את כל ''כיפת הברזל'' וטילי החץ וכו'.

    אין לדבר הזה אח ורע בעולם.

  • 20.

    נראה עם זה יוציא אותכם לרחובות!אתם כמו כבשים ישראלים! (ל''ת)

    הם מתעללים בנו ואנו שותקים, 29/06/09 10:22

  • 19.

    הנה עוד סיבה לנטוש את המדינה הזו מושחתים נמאסתם!! (ל''ת)

    גנבו לנו את המדינה המחוקקים, 29/06/09 10:21

    • אולי סיבה לשנות להפגין למחות, למה לעזוב בכזו קלות? (ל''ת)

      חלם, 29/06/09 10:56

  • 18.

    שהמדינה תסבסד התקנת מערכת להטיית מים אפורים בבתים ובמשרדים (ל''ת)

    ותראו איזה חסכון, 29/06/09 10:14

    • מסכים איתך בעניין (ל''ת)

      תומר, 29/06/09 15:18

  • 17.

    אפילו לשטוף את השמפו מהשיער אי אפשר ב4 דקות! (ל''ת)

    ג'יפות!, 29/06/09 10:13

    • באיזה שמפו את משתמשת ? (ל''ת)

      גלעד, 29/06/09 11:04

  • 16.

    מס בשם : לא רוצים להתפיל מי ים רק לדפוק את האזרח. (ל''ת)

    EXTRA-שמאל , 29/06/09 10:12

  • 15.

    בושה וחרפה-שחיתות-ושוד האזרחים לאור היום (ל''ת)

    el, 29/06/09 10:01

  • 14.

    כל הקנס הזה הוא לממן את הממשלה הענקית ותו לא

    לא ילך למשהו פרודוקטיבי, 29/06/09 09:44

    מדינת עולם שלישי בחשמל צריך לחסוך כי אין מספיק לכולם. במים צריך לחסוך כי אין מספיק לכולם, המפעלים מזהמים את מקורות המים שלנו אבל מקורבים לפוליטיקאים אז הם לא משלמים על זיהום וגם לא אומרים להם להפסיק.
    גם באיראן אין ירוק, אין מים, ואין חשמל לכולם, מלבד כמובן המורמים מעם.
    לא שמעתי על אף מעשה או כוונה למעשה למען מים בשנה הבאה שיהיה מספיק לכולם. אז לאן ילכו הקנסות??? הוא שאמרתי לכיסוי חובות הממשלה הענקית של נתניהו.
    אני משקה דשא ועצים שעוזרים לכולם לנשום וליופי השכנה משקה מדרגות. למה אין הפרדה בין אלה לאלה. העיריות יודעות למי יש גינה.

  • 13.

    כרגיל, ''האזרח הקטן נאלץ לשלם בגדול''

    ek, 29/06/09 09:28

    כמו כל דבר במדינה, הממשלה שלא עשתה כלום במשך עשרות שנים (כגון מתקני התפלה שאנו מייצאים לכל העולם רק לא פה בארץ) למרות שידעה שתהיה בעיית מים מגלגלת את הפיתרון לפיתחו של האזרח שנאלץ לשלם כאמור על המחדלים של הממשלה.
    פשוט ביזיון!!! גם החוק שאוסר להשקות גינות בוטל ע''י הגאון התורן, מר עוזי לנדאו שמעדיף כנראה לדפוק את האזרח מאשר להפעיל קצת את הראש ולחשוב.

  • 12.

    האזרחים מרגשים סחוטים, מעונשים ומצוצים מכל כיוון

    בנדן, 29/06/09 09:23

    אדם מצוי מקבל משכורת מתוך זה הוא משלם בממוצע % 50- 70% מיסים :
    22% מס הכנסה 12% ביטוח לאומי ומס בריאות
    וכל מוצר שהוא קונה משלם מע''מ 16.5 %

    הוא משלם מס ארנונה
    ומס רכישה
    ומס שבח ומס ומס ומס ומס
    ועכשיו יש המצאה חדשה ''היטל בצרות'', אף אחד לא יושב עם צינור מחוץ לבית ומשפריץ מים לכל הכיוונים להנאתו. אנשים מתקלחים מקלחים את הילדים שלהם, שותים, עושים כביסה ושוטפים את הבית.
    אז שהמדינה תבוא ותגיד - שמע, אני בגרעון אני חייבת לכסות את זה ואני רוצה להטיל עליך , האזרח הסחוט, עוד מס כדי לסתום ''כמה חורים'' שקיימים לי. ולא תספר לי סיפורים כאלה ואחרים.
    כולם ישלמו ובגדול כי אף אחד לא יפסיק לקלח את הילדים ו/או לשטוף את הבית וכו'.

    בברכה,
    האזרח הסחוט והמצוץ מכל כיוון שהוא

  • 11.

    15 מ''ק לחודש למשפחה בת 4 נפשות (ולא לאדם)

    לתיקון טעות, 29/06/09 09:12

    שזה לא הרבה בתכלס, בעיקר אם אנחנו רוצים פיסת גינה ליד הבית (המשותף או הפרטי). ז''א, העיריה תשקה את הפרחים והעיצים שנטעה, ללא הגבלה וללא חשבון וללא עלויות יוצאות דופן, ואילו הציבור הרחב, צרכי משק הבית, ישלמו הון תועפות על כך שהעזו לבקש מקלחת, שתיה, מזון, בית נקי ויתר צרכים חיוניים.

    • החישוב הזה כבר לא ''גינות'' פרטיות

      זה צריכה שתיה-בישול-מקלחת-נקיון_______!!, 29/06/09 10:27

      וצריכה לגמרי נורמלית של הנ''ל שהחישוב הסהרורי והבלתי נסבל הזה הולך עליו !

      מצאו להם אפיקי מימון ל''חוק ההסדרים''!!או לחוסר היכולת שלהם לנהל מדינה.

      פשוט לא יאומן.

  • 10.

    יגדיל את זהום מי התהום - אנשים ישקו גינות במים מאמבטיות וכו' (ל''ת)

    ג, 29/06/09 09:11

    • ניסינו להשקות את הגינה במי אמבטיות-הצמחים נבלו... (ל''ת)

      מ, 29/06/09 10:29

  • 9.

    לא היתה בצורת - זה שקר שנועד לגנוב כספי האזרחים

    אמיר א., 29/06/09 09:10

    כמות המשקעים שירדה בחורף האחרון כלל לא מוגדרת כבצורת.
    יש מחסור עקב מחדל מתמשך של ניהול מקורות המים.
    המס היה מוצדק אילו הכסף היה מועבר ישירות לפיתוח מקורות מים חלופיים.
    הפתרון המיידי הוא לפתוח את משק המים ולחסל את המונופול של מקורות שכשלה בניהול .
    לו רק יתנו לייזמים למכור מים לאזרחים המחיר ירד לכ4-6 ש''ח לקו''ב ויהיו מים ללא הגבלה.
    למשל על ידי מתן אפשרות לחברת החשמל להתפיל מים בצמוד לכל תחנת כח ,הם יוכלו בתוך פרק זמן של חודשים לספק מים בעלות יצור של פחות מ3 ש''ח.

    • הטבע נוקם בנו - התפלה לוקחת כמויות חשמל אדירות. ובנוסף

      אשקלוני, 29/06/09 10:00

      תמיד עדיף שתהיה פה יותר מודעות לחסכון במשאבים, בטח ובטח במים

      אתה מטעה, ישנו מחסור אדיר במים. תשתית כה חשובה כמים, אין מקום להפריט (גם) אותה. די להפריט עצמנו לדעת. עם זאת, אתה צודק- מקורות אכן לא נערכו בזמן. טוב, זה ישראל

      • אין קשר לחברת מקורות

        תומר, 29/06/09 15:15

        חברת מקורות היא רק צינור מקשר בין הכסף לבין הביצוע. מתקני התפלה שקמים בשיטת BOT הם משהו שקיים בכל העולם. זו השיטה הכי טובה והכי יעילה להקים פרויקטי תשתית גדולים. אם לא ידעת מתקן התפלה גדול עולה יותר ממיליארד וחצי ש''ח (לא היית רוצה שיקחו את זה מהמיסים שאתה משלם, נכון!?)

        • תומר היקר - הבעיה היא שזה לוקח המון חשמל. לנו גם כך יש בעית

          אשקלוני, 29/06/09 17:51

          רזרבות, שאי אפשר לפתור כמו באירופה, בחיפוי הדדי של המדינות בזמנים קשים. אנחנו לא יכולים להסתמך על ירדן או מצרים לעניין זה.
          אז יוצא שבזמן הקרוב, עוד התפלה בכמויות אדירות משמעה הרבה יותר זיהום אוויר. איני אומר שצריך לממן זאת מכספי משלמי המסים, אלא שמקורות כן יכלה לדחוף למשל ליעילות גדולה יותר, יחד עם רשות המים, בניצול המים. או למשל להקים יותר מאגרים, לחלק חסכמים לציבור ולחייב כל מבנה (למה לכל הרוחות לא?) שנבנה החל משנה X להתקין חסכמים, להתקין משתנות ''ווטרלס'' בכל מבנה ציבור שבו שירותי גברים. בקיצור, היה מה לעשות.

    • שטיויות במיץ עגבניות

      אסף, 29/06/09 15:17

      חברת חשמל לא מסוגלת להרים מתקן התפלה בפחות משנה...וגם לא מתקן גדול כמו מתקן שמקימים בחדרה ושקיים באשקלון. לא יודע מאיפה לוקח את הנתונים האלו!

  • 8.

    המים שצורך הצרכן הביתי יממנו את החיים הטובים של ''הנבחרים''

    פרפר, 29/06/09 09:09

    רק על הצרכן הביתי יוטלו קנסות. לא על התעשיה, המלונות, סלילת כבישים, בניית בתים, רשויות מקומיות, בית הנשיא ובית ראש הממשלה, וכיוצ''ב צרכני מים כבדים. גבו של הצרכן הביתי רחב וגדול, אבל הוא כבר כפוף ובלוי, ובקרוב הוא יזדקף ויעיף מעליו את המשאות הכבדים והפרזיטיים, שהוטלו עליו. הקנסות יממנו את הבזבוזים העצומים, ההיסטוריים והחדשים, של הממשלה, המדינה, הרשויות המקומיות, ויתר פונקציונרים, למשל, שרים עם תיק או בלי תיק עם פמליות של מזכירות, יועצים, מאבטחים ויתר מלחכי פינכה, פנסיות תקציביות לכאלו שלא חסכו אגורה, ביטוחי בריאות שאינם משולמים ע''י המבוטחים, וכהנה וכהנה שומנים שאיש אינו מעז לחתוך אותם אחת ולתמיד ולהגיע למשק דל שומן וייצרני. המים של הצרכן הביתי יממנו גם הם חורים בתקציב לרווחת הבזבזנים. היבושו והיכלמו, כל אלה שיחתמו על מים גנובים אלה.

  • 7.

    טיפים: חסכמים, בקבוק זכוכית (למשל ג' ק דניאלס) מלא בניגארה... כנסו

    אשקלוני, 29/06/09 09:08

    שלום

    קחו בקבוק וויסקי ריק, לאחר שהורדתם ממנו את כל התוויות (שלא יסתום את הניאגרה) מלאו אותו במים. שימו אותו בניגארה, אחרי שסגרתם את הברז וכך לא תתמלא הניגארה ויהיה נוח לשים אתו. כך נחסוך 10-12% מצריכת האסלות.
    בנוסף, חסכמים על הברזים ובמקלחת.
    הכי חשוב כמובן, לשים לב לדליפות, לא לשטוף כלים תחת מים זורמים אלא לפתוח ולסגור (לא נמות מזה) ולהתקלח בזמן קצר יותר.

    שום דבר פה לא ממש מפריע לאיכות או לשגרת החיים. קצת מודעות - וירדנו בכ 20% לפחות בצריכה

    • אשקלוני אתה ג'יפה!מי מתקלח ב4 דקות?שייבשו את הכנסת! (ל''ת)

      אני, 29/06/09 10:15

      • פתיחת מים נטו- 4 דקות לא מספיק? נו באמת. בטח שמספיק. ואף אם לא

        אשקלוני, 29/06/09 11:42

        תתקין חסכמים, תעשה את הטריק ען הניגארה. גם זה משהו. עדיף מכלום, ומשמעותי אם נניח 500,000 אלף משקי בית יעשו כן

        אחלה יום, אחי

  • 6.

    מים ?????

    דניאל, 29/06/09 09:07

    לכבוד הוא לי להיות אזרח המדינה שעשתה כמעט כלום במשך שנים רבות כאשר :
    ה כ ת ו ב ת ה י ת ה ע ל ה ק י ר .

    תודה לכם '' המושלים במדינה ''

    • נכון מאוד. והם גם לא יעשו עם הכספים כלום למען המים. (ל''ת)

      איך לא מתביישים, 29/06/09 09:46

  • 5.

    מדוע?

    דניר , 29/06/09 09:01

    שנים על גבי שנים אני שומע על בעית המים בישראל מצד אחד,ומצד שני כמקורב לנושא אני מכיר את יכולותיה של המדינה במציאת פתרונות,כגון התפלה.
    איפה היינו עד עכשו?האם שוב תופעת הש.ג?
    היכן כל אלו אשר שנים על גבי שנים לא נתנו את הדעת מעבר לקצה אפם?

    • התפלה בארץ

      אחד שיודע, 29/06/09 15:13

      אולי כדאי שתלמד קצת היסטוריה ותקרא עיתונות - יש בארץ מתקני התפלה ועוד מעט יצרף אחד גדול נוסף בחדרה. בעוד שנתיים יהיו עוד 2 מתקנים גדולים באשדוד ובפלמחים אז לפני שאתה קובע משהו לך ללמוד...יכול להין שהיו צריכים לעשות את זה קצת יותר מהר אבל אנחנו בישראל אל תשכח את זה!

  • 4.

    והאזרח חסר האונים נותר מחוץ לתמונה כי ...

    איתן, 29/06/09 08:58

    ככה זה בארץ הפלאפל ש...הרשויות למינהם מתייחסות אליו כאל גוש טימטום המוכן שיטילו עליו גזירות מהיום למחר ואם אפשר אז רטרו אקטיבית זה בכלל עדיף.
    בכסף שיגבה לא ישקיעו אגורה בייצור מים או מילוי הכנרת את מס הגזילה יזרימו למטרות אקראיות שאין בינם למשבר המים מאומה.
    בושה וחרפה

    • ציבור מטומטם ואדיש ללא תרבות מחאה, לכן הממשלה לא שמה קצוץ עליו (ל''ת)

      חלם, 29/06/09 10:58

  • 3.

    המס הזה הוא לא מס בצורת הוא מס רצחני של שוד ציני

    לא יאומן, 29/06/09 08:55

    מספר הקובים לנפש שהאוצר קובע הם ממש לא ראילים, ואפילו עולים פי כמה על כל הדרישות של נציב המים. זה לא יאומן שהתקשורת סוקרת את זה בכזו רשלנות. שימו לב על מכסת הקובים לנפש! אולי מי שבתקשורת מבזבז הרבה מים, אבל אני גרה לבדי, לומדת בבוקר ועובדת בערב ונמצאת בבית רק בלילה בדכ ועדיין צריכת המים שלי עולה על 16 קוב. אז מה אני צריכה לעשות? להפסיק לעבוד או ללמוד וללכת לקבל את הפיצוי שהאוצר מבטיח לי בקצבאות? והצריכה ה''גבוהה'' שלי אין בה שום בזבוז. גם בית של מי שגר לבדו צריך שטיפה בדיוק כמו בית של 10 נפשות. וגם זה בעיסוקי הרבים אני עושה אולי פעם בשבועים במקרה הטוב, ולא שופכת מים אלא עם סמרטוט. זה פשוט שוד לאור יום, להקציב לי 4 קוב, אין בזה שום הגיון לפי שום ספירה של אף גורם. ואין משפחה בישראל שצורכת 4 קוב לנפש, ולא, לא בגלל שהם בזבזנים, אלא בגלל שהמכסה הזו באה לעשוק ולשדוד את הציבור תוך שימוש במחדלי האוצר עצמו כתירוץ.

    • חבל שאת לא קוראת כמו שצריך

      lio, 29/06/09 10:28

      אומרים בכתבה שלכל נפש מוקצה בחודש 15 מ''ק ולא 4 כפי שאת מציינת.

      זהו מספר שלדעתי מאוד הגיוני וסביר. כל אחד צריך לחסוך קצת וכך נוכל לחסוך כולנו כמויות גדולות של מים.

      • תקרא טוב גם אתה. 16 מ''ק, אדם אחד ,בלי שום בזבוז (ל''ת)

        בלי גינה,בקושי להיות בבית, 29/06/09 12:07

        • שימי לב...

          תומר, 29/06/09 15:10

          הנתונים הרישמיים הם 100 קוב לאדם לשנה כאן תקצבו 180 קוב לאדם לשנה - זה הרבה מעבר למה שכל אדם נורמלי צריך. עוד מעט תגידי לי שאת שותה רק מים מהברז או מתקלחת חצי שעה בכל פעם...קצת מחשבה על חסכון לא תזיק לך! לי יש גינה ואני משקה אותה לפי ההגדרות של רשות המים והדשא שלי ירוק ואני בקושי מגיעע ל 25 קוב בחודשיים ל-4 נפשות.....

  • 2.

    הביביסטים לא מפסיקיםלפגוע בעניין. עכשיו הם צריכים גם להסריח (ל''ת)

    הבל, 29/06/09 08:52

  • 1.

    המס הזה הוא פשוט שערוריה

    חוצפה, 29/06/09 08:50

    במקום לנסות למצוא פתרון לבעית המים המתמשכת בישראל מטילים עוד מס על הציבור - רוב הציבור ישלם את הקנס ולא ממש יצליח לחסוך