• 11.

    הכל פה חרטה

    מה זה השטויות האלה, 04/06/10 16:50

    בתור תלמיד שלה השיעורים הכי משעממים בעולם בלי להעליב כן
    ממש אמינים הכותבים שלכם..
    אנחנו משחקים פוקר בשיעור והיא לא שמה לב
    חבר שלי מביא פלייבוי גם לא
    והיא תופסת קריזות כמו איזה חולת רוח
    עלק כריזמתית כריזמה של עוגת גבינה

    • התגובה שלך מעידה עליך, לא עליה.. (ל''ת)

      אבוי לישראל שאלה תלמידיה.., 27/08/10 00:42

  • 10.

    תלמידה לשעבר

    קרן, 20/07/09 19:44

    כל שעור אצל נילי ציוני היה חוויה, מופע חד פעמי. מעבר להעברת תוכן וידע, עוררת מחשבות ורצון להגשמה. בדיוק משום כך, בגלל שגרמת לנו לחשוב, גם עבורנו השעור נמשך מחוץ לכיתה ומעבר לשעור.

  • 9.

    המצב הרבה יותר עגום

    מורה ותיקה, 04/07/09 11:57

    מצב מערכת החינוך עגום ביותר. למורים היום אין סמכות לשום דבר, מרוב זכויות שיש לתלמידים ולהורים המורים לא יכולים ללמד כמו שצריך. אין משמעת בכתות, אסור להעניש, רמת הלימודים נמוכה וחבל מאוד שכך.

    • ההוראה הפכה סיוט

      גם מורה וותיקה, 05/07/09 17:07

      צודקת. אך את הדברים האלה מעיזים לומר ברבים רק מי שבאו ללמד לשעה ואינם מן המערכת או כמוך וכמוני בטוקבק אנונימי.
      כך למדנו לעגל פינות, להתכופף ולטעון שזו התנוחה הנוחה עלינו,לתת ציונים מדומים רק כדי להשיג שקט ולעמוד בלחצים של ההורים וההנהלה, לעשות ''חוזים'' עם הילדים שמחזיקים מעמד יומיים, לא לפנות לשום גורם, לא למנהל, לא לרכזת ולא ליועצת, כי אז המצב רק מסתבך וסמכות המורה ניטלת ממנו.
      צעירים, שמגיעים ללמד אחרי שעבדו במשרות שאינן הוראה (שמשמשות להם אמת מידה להשוואה), מתמודדים בקושי שנה או שנים אחדות ונמלטים על נפשם מהעבודה הקשה הזו.

  • 8.

    ליצור חוזה חובות וזכויות גם לתלמידים אבל גם למורים - ההורים יסכימו! (ל''ת)

    אב, 28/06/09 09:11

  • 7.

    בתי הספר כיום הם ביזבוז זמן לחלוטין, אגב פעם לא היה יותר טוב

    דנה, 28/06/09 00:39

    אני ממש לא מבינה מה יש לילדים היום לעשות בבתי הספר, אני חושבת שזה ביזבוז זמן
    אגב, כל הסיםורים על כך שפעצ היה יותר טוב- ממש שקריים
    אני ''זכיתי'' להיות תלמידה משנת 74 עד 86 , לא יצאתי עם שום בשכלה/ מורים משמעותיים/ ידע (לא ידעתי אפילו אנדלית)... ואני מדברת איתכם על תלמידה צעולה בבתי ספר הטובים ביותר
    מערכת החינוך שחוויתי היתה כל כך מטופשת וביזבז לנו 12 שנים יותרות
    אני חושבת שפשוט אבד הקלח על מערכת החינך- תודו בזה ותספיקו לבלבל את המח לא להורים+ לא להתלמידים

    • המקרה שלך פשוט עצוב (ל''ת)

      תלמידה מצטיינת, 28/06/09 11:19

    • לא פלא שלא הפקת דבר בעת לימודייך (ל''ת)

      אזרח מודאג, 28/06/09 14:51

  • 6.

    לא מסכים עם המורה לעניין היעדר עזרי ההוראה...

    סטודנט, 27/06/09 16:58

    יש מורים שיכולים לרתק 40 תלמידים גם כשכל תלמיד יושב עם לפטופ מחובר לאינטרנט בתוך הכיתה.
    אין ספק שמורים בודדים יכולים לעשות את זה כי זה דורש השקעה עצומה, אישיות ייחודית ואינטליגנציה גבוהה של המורה שכל אלה משמשים בכדי לקנות את האמון וההערכה של התלמידים.
    אין ספק שהתלמידים של היום מעריכים שונה מהתלמידים שלפני כמה עשורים אבל הבחירה בידי המורה אם להתאמץ ולזכות באמון והערכה שיתמרצו את התלמיד להקשיב ולהיות מעורב, או להרים ידיים ולחפש תירוצים בדמות היעדר עזרי הוראה.

    • למה שאדם כל כך כריזמטי ילך לעבוד תמורת 4500 ש''ח?

      מורה, 16/07/09 14:33

      איזה תגובה מוזרה, ברור שיש יחידי סגולה שמסוגלים לעשות עשרה דברים בו זמנית. השאלה היא האם זה מצב סביר שכדי ללמד בכיתה רגילה יש צורך בכאלה כשרונות מיוחדים. התשובה היא כמובן לא.

  • 5.

    רעננה

    דנה, 27/06/09 16:12

    נילי עציוני ניסחה והביאה לידי ביטוי מציאות עגומה הידועה בעיקר למורים ובני משפחותיהם וגם לתלמידים המבינים את המציאות סביבם. מרבית החברה מתכחשת לאופן הפרדוכסאלי שבו מתייחסים למורים ולמקצוע ההוראה: מצד אחד שכר בזוי ומנגד אינסוף דרישות.
    הציונים הניתנים כיום לתלמידים מושפעים ביותר מהתחרות בין בתי הספר ואינם משקפים ידע. הורים, אל תתנו לציונים הגבוהים שקבלו ילדיכם בתעודה להטעות אתכם הם ''מנופחים'' ומשקפים את דרישת ההנהלה.לרוב הילדים מגיעים ציונים נמוכים בהרבה.הם מספיקים ללמוד מעט מאוד בשעות המעטות ובתנאים הבלתי אפשריים שקיימים היום בבתי הספר. מי שקרא היטב את הכתבה יכול ללמוד הרבה על האמת העגומה.

  • 4.

    עובדת גג 30 שעות שבוע

    לא מאמין, 27/06/09 13:47

    30 שנה היא בונה מערך שיעור?
    בטח מעבירה כל שנה אותו מערך
    24 שעות זה משרה מאלה
    עוד גג שעה ביום
    =30 שעות בשבוע
    לא מאמין שהיא עובדת 50 כמו שהיא אומרת

    3 חודשים חופש בשנה

    החיים הטובים
    בטח חייה על חשבון גברים!!

    • תגובה לעלוב הנפש

      דנה, 27/06/09 16:15

      מי שכתב את התגובה הזאת נשמע כמו לוזר אמיתי.
      מורים עובדים אינסוף שעות שלא נראות בבתי הספר. מחנכים מקדישים אינסוף שעות מעבר למתוגמל.

      מי שכתב תגובה זאת אינו אלא עלוב נפש שאין לו מושג ממה שמתרחש באמת.

      • עלוב נפש?אני?ממש לא

        לא מאמין, 27/06/09 16:51

        לא לוזר
        לא עלוב נפש
        פשוט אחד שרואה את המציאות
        אני מחר בבוקר קם הולך לעבודה
        מה המורות עושות?הולכות לים!!
        זה פייר זה??

    • לא רלוונטי

      סטודנט חינוך לשעבר, 27/06/09 16:37

      זה לא משנה בכלל כמה שעות היא עובדת. 25 או 30 או 50. אם אתה רוצה שמורים ילמדו יותר, תוסיף שעות חיום לימוד.

      כמובן, שעם משכורת כזאת, גם לא תמצא אנישים טובים, וגם תאבד את כל המורות שבמקצוע בגלל השעות.

      שורה תחתונה - אם לא יהיה שכר טוב, לא יהיו אנשים טובים ללמד. אחרי שיעלה השכר, ועל כל משרת הוראה יהיו 3 מתמודדים, אז יהיה רלוונטי לדבר על שעות. כרגע - המערכת פשוט שמחה שמישהו בכלל בא.

    • לא היית אף פעם מורה, הא?

      מורה לשעבר, 27/06/09 16:38

      איך אני אוהב את כל הישראלים שיודעים לעשות את החשבונות האלה של כמה כל אחד עובד או מרוויח - אין עליכם, רק לפחלץ ולשים במוזיאון.
      ידידי הלא מאמין - כמו שאומרים:
      Put your money where your mouth is

      קודם תעבוד כמורה. נניח 3 חודשים. לא יותר.
      ואז תחזור ותפתח את הפה, בסדר?
      (ולפני שאתה שולח אותי לעשות את זה - כבר עשיתי את זה).

      אם לא הבנת - משלמים לך על זמן מוגבל.
      אף אחד לא משלם לך יותר על התעסקות במשמעת, או על הזמן שהורים מתקשרים אליך (על חשבון זמנך הפרטי) ואוכלים לך את האוזן, או על בדיקה (יסודית) של מבחנים, או על הכנה של שיעור שיהיה מעניין ועל עוד הרבה דברים אחרים שאתה בתור ''ציבור'' לא רואה.

      ועוד נקודה למחשבה - איך זה שכשמדובר במורה פרטי הארנק נפתח וההורה לא חוסך, בעוד שבמערכת הציבורית (היותר בעייתית לכל הדעות) אתה מעיז ברוב חוצפתך להחליט ש 4,500 ''זה מספיק כסף'' למורה שיכול להעביר חומר באותה איכות?

      אולי בגלל כאלה כמוך הפסקתי ללמד...

      • לא אמרתי שהמשכורת מתאימה

        לא מאמין, 27/06/09 16:54

        אבל לעבוד 50 שעות הן לא עובדות
        לא פלא שרב המורים הן מורות
        נשים לא רוצות לעבוד קשה=יש פראיר שמביא כסף הביתה ומפרנס אותן שהן בשופינג

        • בוא נחדד את העניין

          מורה לשעבר, 27/06/09 19:18

          שמע, אין לי מושג במה אתה עובד, אז לכן אני מניח שמדובר בעבודה משרדית (עם מחשב - אחרת איך תעביר את הזמן בעבודה אם לא תגלוש באינטרנט ותכתוב טוקבקים?).
          אני גם מניח שיש לך בוס אחד (מקסימום שניים...), עוד כמה כמוך, ואולי (במצב אופטימי) כמה כפופים לך. עובד במשרד יחסית שקט ונקי, ואם יש לך ''סידורים'' - אתה יכול להאריך מעט את ההפסקה שלך, ונניח גם שאתה מתוגמל לא רע (נניח בהייטק - מקום בו אתה עלול למצוא את עצמך כותב חלקי קוד של תוכנה שלרוב האוכלוסיה היא חסרת חשיבות)...

          עכשיו יש לי הצעת עבודה מעניינת בשבילך:
          1. יהיו לך 40 לקוחות בו זמנית (ולא מדובר על לקוחות מנומסים, כן?) בכל שעה למשך 50 דקות לפחות 6 שעות ביום 30 שעות בשבוע (תחשוב על להתמודד עם כ-1200 לקוחות בשבוע, ולא כאלה אתה יכול לדחות או להתעלם מהם),
          2. אתה לא יכול לגלוש באינטרנט או לקחת איזה הפסקה מתי שבא לך,
          3. אתה חייב להיות פרודוקטיבי קרוב ל 100% מהזמן שלך,
          4. אתה לא תהיה אדון לזמנך וההפסקות שלך קצרות וקצובות,
          5. סביבת העבודה שלך תיראה כמו דיר חזירים (כולל הדיירים),
          6. אתה תהיה אחראי לחינוך דור העתיד של החברה (תפקיד עם השלכות והרבה אחריות).
          7. אני מוכן לשלם לך 4,500 בחודש
          8. רכב ליסינג...ממממ...כרגע לקחו את האחרון, אז תיאלץ לוותר עליו.

          מה אתה אומר, מחליפים מקומות?

          נו בחייאת, תרגיש כמו אישה, לא כמו פראייר!

          יום טוב!

          • מחליפים

            לא מאמין, 27/06/09 23:41

            רק שתדע:
            1- ליסניג זה במימון מלא של העובד
            אתה מוכן לשלם 3000 שקל נטו בחודש בשביל אוטו ''על חשבון החברה''?
            2 הפסקות מתי שאני רוצה יש לי.רק זה תלוי אין לחץ.הבעיה שתמיד יש לחץ
            3- טוקבים בזמן העבודה?אין לי ממש זמן לה
            היום יום שבת
            4 אני לפעמים עובד עד 21 בערב.
            ולא-לא באתי ב 15 למשרד אלא ב 8
            5- יש תחרותיות מטורפת
            6-כסף??מס הכנסה לוקח לי הרבה
            7 אין 3 חודשים חופש בשנה
            8 אין שביתות
            9 תשכח מ ים-בריכה באמצע היום

            מחליפים?

            • מממ...

              מורה לשעבר, 28/06/09 08:37

              אז אם נתמקד לרגע, ההשוואה היא בין ''כלוב של זהב'' ל''כלוב של חלודה'', לא כך?
              והתעלמת ממשתנה חשוב מאוד - מה התכולה של 60 דק' ממוצעות שלך ומה התכולה של 60 דק' ממוצעות של מורה - אחרי שתבין (גם מהכתבה, וגם מהתגובות האחרות) במה הדבר כרוך - תגיד לי:
              א. בכמה לדעתך יש לתגמל סוג כזה של עבודה,
              ב. האם יש לך את ה''ביצים'' לעשות את זה

              ולגבי מה שאתה קורא ''חופש'' - זה אולי זמן שהמורה לא בבי''ס - אבל זה לא אומר שהוא לא עובד (ישיבות/ הכנת חומר נלמד/ בדיקת מבחנים/ שיחות עם הורים).

              ובעניין הפוסט שלך - בכוונה השתמשתי בדוגמת המכונית, מפני שזה דבר שנטוע בתודעה הציבורית (ללא קשר לזה שאתה משלם על זה), בדיוק כמו אותו ''חופש'' שלא ממש קיים.

              ןלגבי ה''מחליפים'' - לא. הייתי שם ופרשתי (פשוט בזבוז של השנים הכי טובות בחיים), הייתי גם בהוראה ופרשתי (לטעמי התגמול מגוחך יחסית לדרישות).
              ועכשיו אני באקדמיה...

              אבל אם אתה רציני - כנס ותלמד. אח''כ תגיד לי כמה אתה חושב שמגיע לך.

              (ואגב, מנסיון העבר שלי - אין הייטקיסט שפרודוקטיבי אפילו קרוב ל 100% מהזמן בטווחים של 12 שעות עבודה רצופות. הפרודוקטיביות יורדת עם הזמן...)

              להת'

            • הכי אהבתי את זה שאתה משלם מס הכנסה, המורים פשוט לא מגיעים לסכומים שמהם (ל''ת)

              משלמים מס הכנסה. והם עוד מתלוננים., 16/07/09 14:37

        • לאדון לא מאמין - תאמין, תאמין

          מורה עם ותק של 14 שנה, 27/06/09 20:24

          אני עובדת כמורה כבר 14 שנה. מלמדת מקצוע עיוני ומגישה לבגרות מזה 14 שנה. תכניות הלימודים של המקצוע אותו אני מלמדת משתנות תדיר מסיבות שונות ואני נדרשת כמובן להתאים את עצמי לתכניות החדשות. עוד לא קרה שהתמשתי בבחינה אחת פעמיים או בעבודה הגשה אחת פעמיים. הדימוי של מערכי שעור ישנים ומצהיבים אף פעם לא היה - לא אצלי ולא אצל מורות אחרות דומות לי (ויש כאלה) המבקשות להיות רלוונטיות, כמו נילי ציוני. מעניין שמילים ומשפטים כמו שאתה אומר לא ישמעו מבני משפחתם של מורים ומורות, היודעים בדיוק כמה קשה עובדים המורים. לי ברור שאם לא אקדיש זמן להתכונן בבית לשעור, השעור יהיה מוצלח פחות. מאחר וחשוב לי 'לקלוע' בכל שעור ושעור, כן, אני מקדישה לכך זמן רב.
          הצרה היא, שהאנשים התרגלו להתייחס למורים כנותני שרותים, כמי שצריך לשמש כ'בייביסיטר' זול לילדיהם, ולא כמי שאחראי להקניית ידע ויכולות לימוד אקדמאיות לילדיו.
          כשההורים ישנו את היחס, גם החברה תשנה את היחס למורים.

    • לעובדת גג 30 שעות שבוע

      ק', 02/07/09 00:41

      ''בטח חייה על חשבון גברים!! '' - התגובה שלך לא מפתיעה...זילזול ובורות ביחד. ל''לא מאמין'' שרואה את הכל דרך משקפיים של תיפשות...איפה אתה עובד בהשתדרות המורים???
      התגובה שלך היא עצובה.

  • 3.

    צודקת, צודקת, צודקת

    צדוק, 27/06/09 12:42

    איזו מורה! איזה אדם!
    כל הכבוד לגב' נילי ציוני. שכר הולם היה מביא למורים נוספים בעלי איכות כמוה.
    מסכים עם כל מילה לגבי האמצעים, השכר, ההטרוגניות בכיתה והמחסור במסלולים מקצועיים.

    • תגובה לצדוק

      בתיה, 28/06/09 23:08

      צדוק.
      כל כך מסכימה איתך.
      כל מילה בסלע.
      איפה ישנם עוד מורים כמוה...
      ואם תנאי המורים לא ישופרו... גם בחלומות לא יהיו כמוה...

      • איפה ישנם עוד מורים כמוה...??

        ק', 02/07/09 00:58

        אנחנו עובדים בחינוך- אבל שוקלים עד כמה אנחנו יכולים להמשיך- איך להמשיך ללמד כמו שצריך כאשר אנחנו מקבלים משכורות של מנקי רחוב. האם חינוך ילדינו צריך להיות חשוב רק לנו?? איפה הציבור??אני מלמדת 6 שנים- וחושבת שכבר מספיק לי.אני לא יכולה להצדיק את ההשקאה בעבודה בהשוואה לתלוש המשכורת וביקורת. התלוש,חוסר הבנה של הציבור וציפיות האין סופיות מול הרצון שלי להיות מורה והשנים שלמדתי כדי להיות מורה. בושה לישראל.

  • 2.

    חוסר הרלוונטיות של אמצעי ההוראה

    יעל, 27/06/09 08:57

    במערכת החינוך,היא הבעיה המרכזית שנראה שלא תופסים עד כמה היא מרכזית.לא תופסים את השינוי שעוברים ילדי דור המחשבים בדרכי הלמידה שלהם,בצורך בהעצמת הגרויים הגורמים ללמידה, מה שמספק האינטרנט בלחיצת כפתור. מה שצריך זה השקעה בטכנולוגיה מתאימה בכל כיתת לימוד ומורים שידעו להשתמש בה.

  • 1.

    אני מוכן להתערב שעד שנת 2020 מדינת ישראל לא תהיה קיימת.

    ערן, 27/06/09 05:30

    כל המערכות קורסות ממשטרה ועד חינוך ובריאות, העולם נהיה עויין יותר ויותר (לא קשור ליהודה ושומרון. העולם לא רוצה יותר מדינה מערבית באמצע המזרח התיכון), וההנהגה רקובה ומושחתת. מי שלא רוצה למצוא את עצמו ואת צאצאיו במעמד של בני חסות ברפובליקה איסלאמית, שיברח מפה כמה שיותר מהר.

    • אתה אופטימי. (ל''ת)

      ., 27/06/09 15:30