• 31.

    לאחר האבן הראשונה המאבק הופך לסמל?

    ניצן ש , 30/07/09 13:54

    מזמן לא קראתי דעה כל-כך מטומטמת.

    אליבא דאריאל, אם בוצע מעשה מסויים, הקשור לשבת, הרי הוא הופך בצדק, כלומר בהכרח, לסמל, וזאת אפילו אם המעשה עצמו הוא מטופש.

    כלומר, השבת מכשירה מעשים מטופשים ללא-מטופשים.

    מכאן נובע, שהציבור החרדי, שרובו לא חסר-בינה, מצטרף מרצונו (קשה להניח שהוא מצטרף בעל-כורחו ונגד רצונו) למעשה מטופש שעבר הכשר, כלומר הפך לסמל.

    אריאל מכשיר את הדעה (שרווחת מאוד בחוגים הדתיים) שמעשים מטופשטים וחסרי אחריות מבוצעים תמיד על-ידי קבוצה קטנה, שולית ואשר מתהדרת בשם הקוד: "עשבים שוטים".

    האמת היא, שהציבור הדתי (החרדי וגם הדתי-לאומי) טורח לתחזק ולשמר את אותם "עשבים שוטים". זה נוח, זה ממרק את המצפון וזה מספק אליבי מצויין (ראה להעיל, רצח רבין, נוער הגבעות, התפרעויות החרדים).

  • 30.

    אוי באמת

    יהודי, 09/07/09 13:37

    אמור לי האם כשהיו זורקים אותך מהבית בגלל השקפת עולם שאתה מתנגד לה לחלוטין ולא נותנים לך פיצוי או משהו כזה האם גם כן היית מכבד את החוק ואומר לא לאלימות? אסור בשום אופן לתת להפוך את ארץ ישראל לחילונית ואם הדרך עוברת באלימות צריך לפעול גם בצורה הזאת כשאין דרך אחרת. וסתם כך מה זה ריקוד המה יפית הזה בפני החילונים אתה חושב שהם שונאים אותנו בגלל מעשה כזה או אחר? לא ולא. השנאה נובעת בגלל שלנו יש תכלית לחיים ולהם אין. כי אנחנו נוהגים כבני אדם וברובינו המוחלט איננו גנבים איננו רוצחים איננו בוגדים ואיננו אגואיסטים כמותם. מכאן נובעת כל השנאה.

    • נו באמת

      ניצן ש , 30/07/09 14:10

      בישראל עוד לא זרקו אף אחד מהבית בגלל השקפת עולמו, ימנים ואוהבי-ישראל גרים גם במרכז תל-אביב, אף אחד מהם לא חי על המזוודות מפחד הפינוי הצפוי.

      בישראל אכן זורקים אותך מהבית ללא פיצוי אם לא עמדת בתשלומי המשכנתא או אם אתה מתגורר על שטח שהמדינה חושבת שהיא לא שלך (ראה ערך: בדואים).

      בכל מקרה אחר, האזרח מקבל תמיד פיצוי. בין אם החליטו לסלול כביש על הבית שלו ובין אם פינו את הישוב בו הוא התגורר.

      השקפת-עולם המנוגדת לחוקי-המדינה אינה הכשר לאלימות. טענה מסוג זה מכשירה כל סוג של אלימות. הרי ברור שהשקפת העולם של עבריין, מוכר סמים למשל, מנוגדת לחוקי המדינה ולא מכבדת אותה, לפי דעתך היהודית, לא רק שמותר לאותו עבריין לנקוט באלימות, אלא אפילו מן הצדק שהוא ינקוט באלימות.

      נו באמת.

  • 29.

    קיצונים יהודים מחד וקיצונים ליברלים מאידך

    אאא, 25/06/09 18:10

    הקיצונים של הדת הליברלית שולטים בישראל ולכן הם הרבה יותר מסוכנים.

  • 28.

    קובי, תסביר לי איך חניון ספרא הפך לסמל השבת?

    רבנן רבאכ, 25/06/09 16:42

    ואני חשבתי שסמלי השבת הם המשפחה, השביתה מכל מלאכה, הרוגע, נרות השבת וזמירות. פתאום מסתבר שסמל השבת הוא חניון... מטופש לא?

  • 27.

    כל מילה פנינה.צודק מ100% (ל''ת)

    שרית, 25/06/09 15:35

  • 26.

    אם רוב חכם נגרר אחרי מיעוט טפש, אולי הוא לא כל כך חכם? (ל''ת)

    קומפורטי, 25/06/09 15:32

  • 25.

    בית דין צדק של העדה החרדית למקהלות האשכנזים קובע ולא

    בבה יגה , 25/06/09 15:20

    ארחי פרחי קיצוניים...

    • אבל מה נעשה וחברי בית הדין הזה הם הארחי פרחי הכי גדולים ? (ל''ת)

      געצל דער שווענצעל , משמרת הצניעות, 25/06/09 15:34

  • 24.

    המודלים הנערצים לחיקוי בחברה החרדית הם הטאליבנים בפקיסטן והחמאס בעזה (ל''ת)

    מודלים לחיקוי והשראה, 25/06/09 14:56

  • 23.

    צודק לחלוטין

    יצחק, 25/06/09 14:29

    הגיע הזמן שאנו כיהודים חרדים נצא באופן גלוי נגד אותם מטורפים הפושטים על רחובה של עיר ועושים שבת לעצמם.

  • 22.

    חרדי שפוי

    רבקה שיף,אנטוורפן, בלגיה, 25/06/09 14:15

    קובי אריאלי = ח ר ד י ש פ ו י !

    יישר כוחך !!!

  • 21.

    בית דין צדק של העדה החרדית למקהלות האשכנזים קובע ולא

    בבה יגה, 25/06/09 14:05

    קיצונים בעלמא...

  • 20.

    כשהימין התכחש לכובע טמבל ישראל איבדה את עצמאותה. (ל''ת)

    Vox Ami , 25/06/09 13:03

  • 19.

    ממש מסכנים - גררו אותם בכוח !!!

    אוסישקין, 25/06/09 13:00

    מה אתה מבלבל את המוח. איך אפשר להכריח מישהו לצאת להפגנה ולזרוק אבנים.
    מה אתה מבלבל את המוח !
    הקביעות שלך ''באחריות מלאה'' מבוססות על הנחות הזויות !!!

  • 18.

    שונאי דת

    אבנר, 25/06/09 12:30

    כל המגיבים פה שונאי דת. פשוט מגעיל

  • 17.

    מילה בסלע

    נתנאל, 25/06/09 12:19

    אכן מאמר קצר ותמציתי , די להביט בתמונות ההפגנה (בעזרת אנטרופולוג המכיר את החברה החרדית)ולהבין כי דברי הכותב חזקים מכל תככנות של עסקנים המבקשים להצדיק את קיומם.

  • 16.

    הפנינג-המוני לתמיכה בברקת,השבת,כיכר ספרא 17:00 @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ (ל''ת)

    ירושלים השפוייה, 25/06/09 12:17

    • שוטה

      יהודי, 07/07/09 12:11

      ירושלים החושבת שהיא שפויה

  • 15.

    קובי - מה נהיה?

    אמיר, 25/06/09 11:49

    ממתי המגזר החרדי קשוב לדברי הגיון ?
    דבריך אמנם דברי טעם - אבל מי יקח אותם ברצינות במגזר החרדי ? תן להם לזרוק אבנים ולצעוק ולקלל את שוטרי ישראל - ואז ירגישו כי ''עשו שבת '' .

    • פשש...מעניין שאתה מכיר את כ-ו-ל-ם?

      עמית, 25/06/09 12:14

      אתה פשוט מכיר את כ-ו-ל-ם במגזר החרדי שאתה יודע מה כל אחד יעשה ויקשיב ובגישה שלו??

      לא,ברור שאתה לא טוען ככה-
      אלא-
      מן הסתם תאמר-
      ''אני מדמיין לעצמי שמן הסתם זה ככה''

      אז,
      בוא נקצר תהליכים ידידי...


      אתה-מדמיין.

      • מענין

        אמיר, 25/06/09 12:42

        להבין את הכתוב נדרשת תובנה מסוימת , ולא כולם ניחנים בה . לא נורא .
        אנא קרא שוב את דברי ונסה לדמיין .....

        ואני איתך - בוא נקצר תהליכים . נשאיר רק את התהליך .

        • אני שמח שאני לא ניחן ב''תובנות'' שקשורות קשר אמיץ בדמיון רופף מהמציאות (ל''ת)

          עמית, 25/06/09 13:42

  • 14.

    להיכנס בכל הכוח במפירי חוק- נא לא לצנזר. (ל''ת)

    רעמסס, 25/06/09 11:24

  • 13.

    המפגינים עוברים על האיסור של הבערת אש במושבות!

    קוקוריקו, 25/06/09 09:59

    על זה נאמר פני הדור כפני הכלב!
    תראו מה קורה באירן, ותבינו מה יהיה פה.

  • 12.

    פרזיתים...מתנהגים בדיוק כמו המוסלמים...מה שונה? . (ל''ת)

    im_frid , 25/06/09 09:57

  • 11.

    פרזיתים...עלוקות...לכו לעבוד ולצבא... (ל''ת)

    איתמר, 25/06/09 09:53

  • 10.

    מספיק ודי כל הזמן לומר שמדובר ''רק'' בקיצונים.פגיע ב''בסמלים?

    יעלר, 25/06/09 09:44

    העדה החרדית בדעה שהיהודים החילוניים הם פגיעה ב''סמלים''. הם גזענים ושונאי אדם באשר הוא. זו עדיין לא בגרות. חרדים שיוצאים בשבת לזרוק אבנים ולהשתולל, מנצלים כול הזדמנות לפרוק כל עול. כולל עול תורה ומצוות.
    אולי אין להם כל כך עינין במה שהם עוסקים בו?

  • 9.

    העיקר חסר

    דני, 25/06/09 09:36

    באופן עקרוני אני מסכים למה שכתבת אבל רק שכחת להדגיש כמה כואב ומצער החילול שבת שמתרחש בירושלים.

  • 8.

    אם יתפרעו להשתמתש נגדם בתותחי מים ע ם צבע (ל''ת)

    אייל, 25/06/09 09:34

  • 7.

    אם מחאה יכולה למנוע חילול שבת - חובה לבצעה (ל''ת)

    זו ההלכה לא?, 25/06/09 08:28

    • מחאה היא דבר לגיטימי - אבל בואו נשאל שאלה, ואם החניון יהיה סגור,

      דני ב., 25/06/09 09:22

      לא יגיעו מטיילים לירושלים בסופי שבוע?
      על הציבור החרדי להפנים, השבת היא של כולנו, ביחוד של הציבור החופשי העובד לפרנסתו.
      יש לו יום אחד בשבוע להקדיש לעצמו ולמשפחתו.
      חלק ילכו לבית הכנסת וחלק אחר ילך לטייל ולהעביר את השבת כרצונו, כולל טיול בירושלים.
      התופעה היום היא של חנייה פרועה תחת כל עץ רענן של רמיסת גינות, חנייה על אי תנועה, באדום לבן ובכל מקום בו אפשר לזרוק את המכונית דבר המסכן את הולכי הרגל כולל החרדים.
      אם הם כבר כאן מדוע לא למנוע את התופעה המבישה הזו?
      זה היה צריך להיות אינטרס של החרדים לדרוש את פתיחת החניון, בתשלום אם לאו , גויים או יהודים לא משנה העיקר למנוע את התופעה של החנייה הפרועה והברדק בעקבותיו.

    • היא יכולה למנוע?איפה אתה חי?מה אנשים לא יבואו לירושלים בשבת?

      דודי29 , 25/06/09 09:44

      ומה עם פיקוח נפש?אם חס וחלילה יהיה פיגוע או שריפה ויצטרכו נתיב מילוט?הרי פתיחת החניון היא ע"י גוי וללא חילול שבת.חוץ מזה ישנם המון אוטובוסים של תיירים גויים שמגיעים לעיר העתיקה עם נהג גוי.

      • החניון קרוב מאוד למרכזים של חרדים-בתי כנסת וכו'-לכן זה חשוב. (ל''ת)

        עמית, 25/06/09 11:37

  • 6.

    לא קונה את דעתו של המחמחרד

    חמצמץ, 25/06/09 07:56

    תמצית העניין שאני חושב שדרך החיים שלך מגוחכת ואתה חושב שדרך החיים שלי מוטעת.

    ההבדל ביננו הוא שאתה חושב שכדאי שאני אשתנה. אולי אתה לא מוכן לאלימות פיסית אבל אתה בהחלט מוכן לאלימות מנטלית (''מסילות לליבו'' = סיכוי להחזרה בתשובה)

    • מה הקשר בין מטרת המאמר למה שכתבת?

      באמת חמצמץ אתה.., 25/06/09 09:07

      זה שיש לך אוריינטצית חיים שונה זה משהו אחר לגמרי ממה שהוא רצה לומר.

      • אתה צודק מאוד (ל''ת)

        א., 25/06/09 09:25

  • 5.

    אופיום להמונים

    קארל מרקס, 25/06/09 07:51

    ''קידוש השבת'' זה אופיום להמונים, והדת היא כמו סמים, הם לא יכולים לשלוט בקיצוניות שלהם בדיוק כמו מכור לסמים. אתה לא צריך להיות עצוב על זה שיש חרדים שמתפרעים, אלא על זה שאתה נמצא פחות או יותר באותה קטיגוריה עם האנשים האלו.

    • והאתאיזם זה כדור בראש למוסר

      עמית, 25/06/09 09:09

      ממקור הודאות שלו לאמונתו שמשם הוא שואב את כוחותיו;
      משם אתה שואב את ודאותך בספקנותך שמובילה אותך למשפטים מטומטמים קיצוניים ממדרגה ראשונה כמו אלו..
      אז...תירגע פאנט...

      • עמית , אתה מייצג את החלאות כבכל הדתות מלא בדוגמתיות (ל''ת)

        פרידריק אנגלס, 25/06/09 09:24

        • תרגעו, מארקס ואנגלס, שניכם, עפ''י תגובותיכם סותמי פיות עלובים (ל''ת)

          הגאון מוורשה, 25/06/09 10:38

          • אני לא סותם פיות

            קארל מארקס, 25/06/09 12:54

            אני בעד חופש ביטוי, אפילו שאני מואשם פה על לא עוול בכפי. נו טוב, זה כנראה בגלל הכינוי. :)

        • וואו.משפט מפוצץ. רק- שאין לו תוכן בסיס ושחר

          עמית, 25/06/09 11:34

          לא חכמה להגיד משפטים חכמים-אלא גם שהם יוכלו להכין את התוכן...

          הדתות-ובייחוד-וזה לא סוד-היהדות-ספר הצדק ההאלוקי ואבן הבוחן לגדולות וקטנות עפ''י פרדריך ניטשה- הם מחזקי תומכי ומייסדי המוסר האמיתי.
          אתאיזם?כדור בראש למוסר. ''אגואיסט נאור''.
          אין דבר כזה מוסרי בלי ערך מוחלט.וערך מוחלט זה אלוקי. כי כל דבר שהוא לא אלוקי הוא לא מוחלט-הוא חולף עם הזמן...אנושי-אנושי מדי...
          אבל-אפשר להיות מנומס...מה שאתם לא..
          המשפטים שלכם לא מכילים את התוכן שלכם..משפטים ריקים ונידפים עם הרוח הקלה ביותר...

          • ''ספר מוסר אלוהי''

            קארל מרקס, 25/06/09 12:47

            הוא לא מוסרי מטבעו, עקידת יצחק זה לא דבר מוסרי. ברצינות, אתה מדבר שטויות.

        • אם היית קצת בקי בהסטוריה היית יודע ששורשי האתיאזם המודרני נמצאים

          דוסטויבסקי, 25/06/09 17:11

          בניהליזם שפרח לו החל מאמצע המאה ה19.
          כך שדברי עמית די מדויקים.

      • פנאט?

        קארל מארקס, 25/06/09 12:28

        אני מתפוצץ באוטובוסים? לא, אנשים דתיים מתפוצצים באוטובוסים.
        בקשר לאתאיזם, הוא קידם את האתיקה מאוד. השקפות חילוניות והומניסטיות ככלל פיתחו את המוסר בצורה מדהימה. בדת אין מוסר, יש ציווי הלכתי או תורני.
        ''ההלכה היא הקובעת את האסור ואת המותר של תורת המוסר''(החזון אי''ש)
        בהלכה מדובר על רצח מחללי שבת, על כך שנשים פסולות לעדות ולדיינות, ועל גזענות כנגד לא-יהודים.

        • כן-פאנט.

          עמית, 25/06/09 13:28

          המלחמות הם תוצאה של ערכים מוחלטים שלעמנם מוכנים למסור את הנפש זה שזה יוצא בצורה מכוערת אצל המוסלמים זה לא אומר הרבה לגבינו..
          והשקפות אתאיסטיות פיתחו את המוסר? תלמד פילסופיה מודרנית ותדבר איתי על אגואיסט נאור...איזה פיתח ואיזה מוסר? זה נימוס-לא מוסר.מוסר הוא תוצאה של ערכים מוחליטים.
          וזה שנשים פסולות לדיינות ועדות זה דבר פשוט שגם החכמים שבגויים-למשל-ניטשה מסכימים על זה...נשים דעתן קלה-כלו' המשקל של הרגש חזק אצלם הרבה יותר על פי רוב...ולכן- כשרוצים לפסוק דין לאמיתו-נשים פסולות-אך במקרים ודדים נשים כשרות לעדות כאשר אין החשש הנ''ל.
          איזה גזענות נגד לא יהודים??להפך ולהפך..
          ורצח מחללי שבת? בשביל זה צריך להבין את הערך של שבת-ואז מבינים שצריך לבער קוצים כסוחים מהכרם.אבל היום-הרוב המוחלט לא מבינים מה הם עושים בכלל-או כמו שאמר אריסטו-אין אנשים רעים-יש אנשים טיפשים.
          וכנ''ל עקידת יצחק.

          ערכנו ומוסרינו מתחיל ומסתיים באין סוף- ב-ה' יתברך וזה לא מנוגד כלל...להפך-הכשרים שבגויים שיבחו את השפעתם של היהודים בתורות המוסר והמדינה לרוב...

    • אתה לא יודע, אבל אתה חרדי קיצוני

      גראוצ'ו מארקס, 25/06/09 11:11

      כל אדם שמשועבד לדוגמות, שלילת הזולת ושינון סיסמאות אורתודוקסיות - דתיות, קומוניסטיות, או כל ''איזם'' אחר שעולה על הדעת, הוא פרימיטיב נחשל, חשוך ומפגר. בעצם ''חילוני'' כמוך גרוע הרבה יותר מהחרדים הפנאטיים ביותר. הם לפחות, לא חיים בסרט שהם נאורים וראציונלים.

      • ומה רע בכך שהדת היא אופיום להמונים?

        קארל מארקס, 25/06/09 12:39

        זה נכון לחלוטין. אתה זה שלא רציונאלי כאן, עשית כאן שגיאה לוגית שנקראת ''הכללה חפוזה''.
        וממש הגזמת איתה אגב, כי אני אפילו לא קומוניסט.

  • 4.

    בראבו ! (ל''ת)

    אזרח, 25/06/09 07:04

  • 3.

    אז כל הרבנים ואדמורים מונעים ע''י קיצונים טיפשים?

    ירושלמי, 25/06/09 07:01

    מה זה אומר על יכולת ההחלטה של הרב אלישיב? כל דבר תורה, פרוש, דרשה ועצה נאמרים מפיו אבל הידים ידי עשיו? כי הוא זה ששלך את תלמידיו למערכה.
    ומה זה אומר עליך? ששומע בכבוד אדם שמושפע מקיצונים טיפשים?

    • אם היית מנסה להבין תשובה ממאמרו היית מבין

      עמית, 25/06/09 09:10

      הוא אמר לאחר שזה הפך לסמל אי אפשר לזלזל בכבוד השבת והרב לא יכול לומר- ''עזבו,זה כולה שבת'' ח''ו...אז בטח שצריך להיות מאבק-ציבורי-לא פיזי.

    • השבת אצל החרדים זה כמו אצל הליכוד ''ארץ ישראל''.

      המסביר בע''מ, 25/06/09 09:26

      כשמישהו מנפנף בזה כולם מוכרחים לומר אמן גם אם בסתר ליבם הם יודעים שיש דברים הרבה יותר חשובים.

  • 2.

    אני מסתכלת על רוב חברי הכנסת וגם לי בא לבכות (ל''ת)

    גיל ודמע, 25/06/09 06:38

  • 1.

    משום מה נראה לי שרוב החרדים דוקא בדעה אחרת..

    גיורא, 25/06/09 06:16

    בנושאים הרבה יותר חשובים כמו עצמאות בית המשפט העליון, זכורה לדראון הפגנות ענק של חרדים.
    חברה שחוששת מהגוף היחיד שיכול לעמוד בדרכה לכפיית דרך חייה על מי שאינם כמוה היא עדיין חברה חשוכה ואלימה, עד שיוכח אחרת, מאמר בעיתון לא נחשב...

    • אתם כופים עלי באלימות הומואים ברחובות בניגוד למצפוני ולהרגשתי (ל''ת)

      כפיה של מי?, 25/06/09 08:28

      • כופים עליך הומואים?? מתי ראית בחיים שלך הומו?

        מיתמית , 25/06/09 09:06

        אתם כת כל כך מטומטמת.

        • אנחנו באמת כל כך מטומטמת.........

          אהבל קטן, 25/06/09 10:44

          לפני שבועיים מצעד גאווה בת''א.
          לפני שבוע מצעד גאווה בחיפה
          היום מצעד גאווה בירושלים.
          מחר, מחרתיים נתראה גם בבאר שבע ובאשקלון...
          ואח''כ - האייטם בטלוויזיה.
          הומואים? אם נסגרים בבית אז מי רואה בכלל....

          • אני מבין שאתה לא מחמיץ אף מצעד שכופים עליך באלימות (ל''ת)

            מוטי, 25/06/09 13:07

            • מוט'לה צריך גם להבין לפני שקופצים......

              אהבל גדול, 25/06/09 18:58

              כחילוני, ליברל, פתוח וכו'וכו'וכו' (תוסיף כאוות נפשך), רציתי אך לספר לך, שחגיגת יום הולדת עורכים פעם בשנה, וגם יום העצמאות, סילבסטר ואפילו עדלאידע בפורים....
              הוחלט שיהיה יום הגאווה (חודש הגאווה....) - אחלה. שיהיה מצעד הגאווה (כן, מתוק, ראיתי כבר שניים, כי אני פשוט גר באזור..) - נהדר. למה שהכל, בכל הערים, לא יהיה בעת ובעונה אחת, יום חביב ונחמד אחד בשנה, וזהו?
              למה צריך מצעדי גאווה כל יומיים שלושה במקום אחר?????
              וכדי שתפתח גם את הראש, אם אכן אתה מהקהיליה - לא כל מה שיש מתחת למכנסיים ולחולצה חייב להחשף ברחובות העיר, גם אם אתם גאים במה שיש שם.... זה ככה אלפי שנים, ולא רק אצל חרדים. אולי פעם, בעתיד, זה ישתנה....

      • אני לא זוכר שהרבצתי לך אי פעם...

        הומו, 25/06/09 14:52

        או שזרקתי עליך חיתול עם קקי, או אבנים, או ביצים סרוחות.

        האם ''אלימות'' היא בעיניך עצם קיומי ברחוב? אני חושב שזה מעיד משהו עליך יותר ממה שזה מעיד עלי...

    • העליון מונע בגלגלי שמאל קיצוני מרושע

      עמית, 25/06/09 09:12

      האם זה סוד?
      תבדוק את מצב המשפחות החינוך והגישה הדתית לחיים שלהם ותאמר לי אתה אם החלטותיהם טהורות וכו'..