• 45.

    מעידה קטנה ליונתן

    ג'ו, 01/07/09 16:49

    יפה כתבת על מלחיני ''זמירות ישראל'' אבל אני הייתי מכניס גם את ברי סחרוב ורע מוכיח - ההנחה לחברים כאן לא הייתה משכנעת

  • 44.

    שרי יקירה,- חשבונות העו''ש והעסקי שלי בבנק הפועלים ביתרת חובה חריגה

    35 , 37, - מסרים מעולמות נסתרים, 28/06/09 10:04

    חריגה באופן חריג.

    האם כבר קבלת מסר מהמקושרים שלך לאפס את חשבונותי.

    אנא בדקי, קיבלתי מסר שכך יהיה ואם טרם שמעת ודאי תשמעי על כך עד הבוקר הבא.

    יש למישהו הסבר?
    איך זה, כל מי שרווי בכסף הופך ''קבליסט'' ומתקשר. ''המתקשרים'' המקושרים כל כך אורבים לחזר אחרי הכסף שלכם. לא יאומן ולא ירומן.

    שרי,
    צרי נא קשר, רק הכיני קודם כמה מאות אלפי אלפיות ואחשוף בפניך את כל הסודות.
    רק קחי בחשבון שאצלי המסרים מתגלים בחרוזים
    לכן מחירם נמדד לא בשקלים, יורו או דולרים אלה במטבעות זוזים.

    ואלו המסרים שאני קבלתי מהמפעילים שלי.
    עד כאן לבינתיים.

    בברכת מסר חוב

    סודות ומסרים
    קשרים מעולמות מקושרים

  • 43.

    כל התיקשורתאים שהתנפלו על אריסון - מביאים את העכומים למירקע

    יופיטר יופיטר, 28/06/09 06:59

    ולרדיו - אז שיסתמו

  • 42.

    חחח...אין כמו יהונתן גפן. מצחיק ושנון. (ל''ת)

    גרופית, 28/06/09 05:26

  • 41.

    יונתן גפן מהקליקה הון תקשורת שמאל שחיתות נושא את דברו. פוץ אמיתי!! (ל''ת)

    סמדר, 28/06/09 04:02

  • 40.

    עוד נקודה שחשוב לי לתק לך זה "שאור פנימי יש לפריג'ידר." אז ככה,

    irmi1 , 28/06/09 02:36

    לפריגידר יש אור חיצוני בחלק הפנימי שלו שנדלק רק כשהדלת נפתחת, אם היה לו אור פנימי כמו שההיא מגואה התכוונה, אזי היה לו אור גם כשהדלת סגורה וגם כשהנורה בחלק הפנימי היתה נשרפת, ...

  • 39.

    הפרופו "הפורצ'ן קוקי" אני דווקא השבוע קיבלתי אחת שאומרת תתעלם מזו

    irmi1 , 28/06/09 02:13

    שאומרת להתעלם הקודמים דווקא להפך...

  • 38.

    שרי יקירה,- חשונות העו''ש והעסקי שלי בבנק הפועלים ביתרת חובה חריגה

    ואלו המסרים שאני קבלתי מהמפעילים שלי, 28/06/09 01:11

    באופן חריג.

    האפקבלסרקושרם שלך לאפס את חשבונותי.

    אנא בדקי, קיבלתי מסר שכך יהיה ואם טרם שמעת ודאי תשמעי על כך עד הבוקר.

    בברכת מסר חוב

    הילה אורות ומסרים
    קשרים מעולמות מקושרים

  • 37.

    מצחיק, משעשע, אחלה של הומור.

    כל אנליסט כאן קבליסט, 28/06/09 00:52

    מסחארה וסחרחרה של הקבלה לא עניין מצחיק.

    כמה מגוחחים יכולים להיות אנשים, פתאום כולם מנתחים מילים ומספרים, כולם מבינים כתבי סודות וסתרים. מעורר חלחלה וחמלה. ממש פאתטי.

    אין לזלזל בעולם הקבלי אך זה אינו עניין לכל החפץ להתעסק בו, זה עניין רציני ואמיתי.

    הקבלה לא מיסטית ולא רחפנית. אלה עניין לוגי ריאלי מחושב ומציותי.אנשים מוזרים מעמידים את הקבלה באור לעגני ומסבים נזק לעולם המיוחד הזה אשר יש לו חשיבות בהבנת המציאות ובתחזית עתידנית. תחזית לא תמהונית והזויה.

  • 36.

    איך זה שמוטיב נהגי המוניות חוזר תמיד בתור נציג העם?

    אולה, 28/06/09 00:47

    אצל מי? אצל הואס''פ הישראלי:
    אשכנזי (רצוי עם עבר קיבוצניקי), אמן עלאק, מצוי על קו ניו-יורק או לונדון-ת''א-וספציפית יותר: נווה צדק או מתחם שינקין עם כמה זליגות לצדדים (לא רחוק מדי), רואה עצמו חלק מאליטה השפוייה, שומרת גחלת הרציונליות והאמת ויפה הנפש בעיני עצמו, שהמפגש היחיד שלו עם ה'עם' -ברררר פיחס- יוצא לו ביושבו במושב האחורי של מונית קסטל או כשהוא בקטע העממי שלו יורד לעם ו'עושה שוק' בימי שישי, אז בעל הבאסטה מחליף את נהג המונית כנציג האוטנטיות. אה, ויש אלה שלא נוסעיפ במוניות כי יש להם נהג פרטי וגם שוק לא עושים כי יש להם שירות קייטרינג פרטי או משהו כזה אצלם תשמע על 'מסעודה משדרות' או 'בוזגלו' כשהם כולל לכל אלה שהם לא 'משלנו'.

    • זה היה פעם היום זה פאסה.... (ל''ת)

      irmi1 , 29/06/09 00:17

  • 35.

    השעה 00:27 , קיבלתי מסר ש הגיע עת לישון כי אחרי שירת ההמנון

    אפרופו מסרים, 28/06/09 00:35

    העפעפיים צונחות והעיניים נעצמות מאילהן וזה מה שאני עושה בד''כ.

    בעולמות העליונים יש פחות ופחות מסרים עקב התרבות תאים אפורים, ובעולם התחתון אתם לא רוצים לדעת מה.

    ליל מנוחה
    ו-''ארץ ציון וירושלים'' ....

  • 34.

    מסרים העלולים לעלות לנו ביוקר

    חיים, 28/06/09 00:24

    כל כך כייף לקרוא אותך, יהונתן. אילו לא אתה כפי שהנך, קרוב לודאי שהיינו מוכרחים להמציא אחד כמוך הכופר בכל הפנאטיים, הצדקנים למינהם ומעכשיו ל''רוחניים'' בקירבנו. אולי, לאור התקופה שבה אנו חיים (הדור לפני הגאולה) יש צורך למנות מישהו שיהיה לנו כנביא הטוען בשער נגד כל התופעות הלא שפויות. אם יש צורך בבחירת מועמד לתפקיד זה - אתה האיש. אם להתייחס לפרשה המביכה זו ברצינות רצוי לקרוא תגובה מס' 29. עד אז תהיו אנשים טובים יותר ופחות רוחניים למען השם.

  • 33.

    מדהים. הטור הזה באופן סופי קוטע את הקשר בין סמים לרוחניות.

    בואנה גפן - אתה סחי בלטה., 27/06/09 22:34

    מה יגידו במדור ניו אייג' מה?

  • 32.

    למי שתפיסתו קשה, למרות שזה די ברור צריך להסביר את זה.

    reuvenholzer , 27/06/09 21:57

    שרי אריסון היא בעלת השליטה בבנק השני בגודלו במדינה. לאחרונה היא היתה במחלוקת עם נגיד בנק ישראל על מינוי יו"ר לבנק. לטענתה בנק ישראל חרג מסמכויותיו בהתערבות זאת והוא מנסה להפעיל שיטות של דיכוי החופש שלה (אריסון) לעשות בעסקיה כרצונה.
    שרי אריסון כינסה מסיבת עיתונאים ומיוזמתה הודיע לציבור שיש לה כוחות חיזוי אשר אינם בגדר הטבע הנובעים מ"מסרים מלמעלה". היא לא אמרה שהיא מתייעצת עם ידעונים , היא טענה שהיא יידעונית בעצמה. מעולם אף בעל שליטה בחברה גדולה בישראל לא חשף את עצמו בצורה כזאת ובודאי ובודאי לא טען שיש בכוחו לחזות את העתיד בדרכים "על טבעיות".
    למזלינו (של הציבור) נגיד הבנק המרכזי הבין את הבעיתיות המיוחדת של התופעה הזאת והוא הודיע שהבנק יקפיד הקפדה יתרה באי התערבותם של בעלי שליטה בבנק בניהול השוטף של הבנק.
    כל ההתיפיפות הזאת של "כל בעלי השליטה במשק נעזרים ביידעונים מפוקפקים)" אינה מתקרבת לתופעת אריסון המסופרת לעיל.
    לבנק של אריסון יש יכולת להשפיע על המשק ועל שוק ההון בישראל ובכך על כל בעל תוכנית פנסיונית או חיסכון במדינת ישראל. היא אחראית לא רק על ההון העצמי של הבנק אלה גם על הפיקדונות של בעלי החשבונות בבנק ועל בעלי החוב שלו. מישהוא רוצה שהנהלת הבנק תקבל החלטות על פי "מסרים מלמעלה" של בעלת השליטה בבנק? אני חושב שלא.

  • 31.

    מה עם כל השאר?

    מיק, 27/06/09 21:51

    נוחי דנקנר להולך לבאבות לקבל'' ברכה ולהתייעץ'' זה בסדר?
    תקראו עיתונים על כל בעלי הממון והמעסיקים במשק ותראו שאין אחד אפילו שלא '' מבקר '' מיידי פעם אצל- באבא,מתקשר, או אסטרולוגית הבית.
    לפחות אצל שרי יש ''שידור ישיר'' ללא מתווכים.
    רדו מהעץ ציניקני הרשת.

  • 30.

    חבל שאנחנו כל כך רעים וציניים

    אייל, 27/06/09 21:06

    סוף סוף מישהי ששייכת לאותה קבוצה קטנה שמנהלת את כל המדינה מראה שאכפת לה לא רק מהחור של הגרוש ומוכנה לחשוף מעט אנושיות וכולם קופצים עליה..
    דתיים שמאמינים באמונות שאינן מבוססות יותר מאמונתה של שרי או כל אמונה אחרת יכולים לנהל את המדינה ואף אחד לא יגיד שזה הזוי או מדאיג..

    לשרי הציבור צריך לפרגן ולעודד אותה ואת התרומה שלה לקהילה.המפקח על הבנקים צריך לדאוג לשאר ונראה שהוא עושה זאת..
    היא תורמת והרבה ואת זה צריך לכבד ולעודד ולהעריך. תרדו ממנה.

    • תעשה לי טובה, נורא קל שיהיה לך אכפת כשאתה משייט ביאכטה

      פנדה , 28/06/09 11:53

      האמירה של שרי אריסון היא שיא הפקיטליזם, ולא שיש לי בעיה עם זה, אבל אל תהפוך אותה לסוציאליסטית דגולה. היא טוענת שלכל אחד הכח לשנות את חייו בעצמו, כמובן שהצד השני של המשוואה הוא שהיא לא תהיה הנזירה שתמכור את הפרארי שלה בשביל נזקקים... הם כמובן צריכים למצוא את האושר שלהם בעצמם, הוא "בתוכם".

  • 29.

    הצחקת אותי עם האור הפנימי במקרר ובכל זאת :

    העולם מצחיק אז צוחקים, 27/06/09 20:35

    כמקרר עם אור פנימי, אני שופעת כל טוב מבפנים ומבחוץ, לא תמיד להיות מקרר זה רע אבל מאוד מצחיקה ההקבלה הזו, בכל אופן המקרר שלי מסודר, נקי ומלא דברים ששוה לאכול ולהאכיל מהם בהזדמנות תקפוץ לביקור...

    ועוד דבר, כשהאופטימיות שלך עומדת למבחן יומי ואינך נפגש עם אף אחד, נסה לפגוש את עצמך, אולי תמצא משהו טוב לאכול במקום שהוא יאכל אותך, ככה במקרר הפרטי שלך.

  • 28.

    yonatan,go smoke a joint and get mental help (ל''ת)

    avi, 27/06/09 20:29

  • 27.

    למה מתעללים בשרי?

    נאוה הלוי, 27/06/09 20:29

    למה כולם נטפלים לשרי המופלאה? הרי מדובר בנסיכה שנולדה עם כפית זהב. הצרה שהכפית נתקעה שם עמוק מדי וכל מה שאנחנו שומעים זה מלמולים על כמה קשה לי ככה לחיות, ולנו זה נשמע כמו תקשורים מוזרים. בסך הכל מגיע לה מנת רחמים מכולנו. בולבולית שלא עושה רע לאף אחד. במצב הכי גרוע הבנק שלה יקרוס. אז מה?

  • 26.

    אריסון מנסה לנכס לעצמה רוחניות -- היא מתנהלת בצורה חומרית ולא מבינה

    Ehad Haam-Zionist , 27/06/09 18:42

    שברוחניות זה לא עובד כך.
    כמו שנאמר "עולם הפוך ראיתי".

    גפן אתה פה יורג עליה מכול שאר הכתבות גם יחד. צביעות או אירוניה ??

  • 25.

    אזרחי ישראל, רציתם הפרטה? קיבלתם. (ל''ת)

    עכשיו תיחנקו איתה., 27/06/09 18:41

  • 24.

    ואם שרי אריסון תשמע קולות שיאמרו לה שישראל אינה צריכה לסגת מהשטחים ?

    אייל , חולון, 27/06/09 18:33

    אני משוכנע שאתה תחבור למקהלה הצינית שקוטלת את תחושת הנסתר שלה.

  • 23.

    תשובה: פשוט מאד, מי שמטיל על לקוחותיו עמלות מפוקפקות ולא רציונליות

    irmi1 , 27/06/09 17:42

    שלא מקובלות למשל בארה"ב, רק על מנת להאדיר את רווחי הבנק ולשלם משכורת ופנסיות של מאות מליונים, לעובדיו הבכירים ולבעלי מניות, על גבם של ציבור גדול מאד של אנשים קשי עמל ונאבקי קיום, שאינו יכול להילחם נגד העושק לאור היום ותחת גיבוי ממשלתי, כיון שאותו ציבור אינו הון שמקורב לשלטון, אלו עמלות מטורפות תאבות הבצע ורווחים המהירים, אדם בעל מוסד כזה אינו יכול להתאדר בגלימת רוחניות....עם כל הכבוד....

    • טוב, הגבתי בלי לקרוא, למעט הכותרת, בהחלט מסכים שמי שחייה עם גלזר כל כך

      irmi1 , 27/06/09 18:24

      הרבה שנים בוודאי יודעת משהוא...ואולי יותר מהנהג שעדיין מחפש את 150 בבן יהודה...

    • חמודי

      בנק אוף אמריקה, 27/06/09 18:31

      הבנקים בארצות הברית קרסו והממשלה נאלצה להצילם מכספי משלם המיסים!!!
      עמלה בדלת האחורית :-)

      • תודה על החמודי, אבל בארהב זה קורה פעם במאה ובישראל כל הזמן,

        irmi1 , 28/06/09 02:25

        כל הזמן אתה משלם עמלות עושקות מופרכות ולא הגיוניות למשכורת ובונוסים של מליונים, כל הזמן, כל הזמן,, זה לא להציל מנפילה את הבנק אלא למשכורת, אתה מבין את זה, חמודי?!

        שנית בארהב יש 10,000 בנקים אז 45 קרסו,0.5%. ובהתאם השקעת המדינה. כשמניות הבנקים קרסו בישראל, המדינה שמה את כספי המיסים שלי, לתמוך בהם, וזה בנוסף על העמלות העושקות התמידיות, אז מה זה? עמלה בריבוע??? ....

  • 22.

    מבריק כרגיל

    עומר, 27/06/09 16:54

    אין מה לעשות יונתן תמיד מצליח להעלות על פי את חצי החיוך והנהון ההסכמה.... כשרון כתיבה נדיר ויוצא דופן, למי שעוד לא שמע או ראה אני ממליץ ביותר ללכת לראות את גוני עזב.... ממש יונן גפן במיטבו

    • שטותי כרגיל

      רספוטין, 27/06/09 17:39

      אם אבא של אביב עדיין לא מבין את השפעתם ההרסנית של דתיים/מלחשי לחשים/ידעונים על אנשים שמכריעים גורלות של אנשים אחרים (נהגי מוניות, הא?) מוטב שילמד היסטוריה לפני שהוא משתטה (כרגיל) בעיתון.

  • 21.

    כייף ךי מאוד לקרוא את הטורים שלך (ל''ת)

    עפרה, 27/06/09 15:58

  • 20.

    made me smile again. (ל''ת)

    y, 27/06/09 15:35

  • 19.

    גדול ... פשוט ענק

    תל אביבסקי, 27/06/09 15:32

    יהונתן גפן גדול כרגיל
    תתרכז בסאטירה , עזוב את הפוליטיקות ...
    כשאתה מפוקס אתה פשוט מבריק
    תודה על הצחוקים באמצע השבת

    הרבה אהבה

  • 18.

    הבעיה היחידה במה שאתה אומר

    ארחטון, 27/06/09 15:27

    שזה לא משאיר לך יותר מדי לומר ,

    ייתכן שאתה בעצם לא אומר כלום?

  • 17.

    אני- שלא סובל אותך בד''כ נהנתי הפעם ! (ל''ת)

    רפאל, 27/06/09 14:44

  • 16.

    בחיאת יונתן לא רק הפריג'ידר שלך משמש מגדלור

    y, 27/06/09 14:41

    גם הדוד שמש שלי מאיר את הסביבה ונאמן ללוח השנה.

  • 15.

    אתה ענק (ל''ת)

    שרי, 27/06/09 14:40

  • 14.

    מה לא מובן יהונתן ? ה ק נ א ה ה צ ה ו ב ה . אותה סיבה שגם בכך מקנאים

    שועל חסידה ו26 קרפדו , 27/06/09 14:07

    אחת - נכסיה חומריים והיא מושא לקנאה טהשני - נכסיו רוחניים .
    יצר האדם רע מטבעו והקנאה היא הם השנאה .

    • ראית את גפן לאחרונה?

      פנדה , 28/06/09 12:01

      בוא נגיד ככה, אין הרבה מה לקנא... תשמח על מה שיש לך ותגיד תודה שאתה לא בוהמייני לשעבר, כי האנשים האלה מהמחזור של גפן, כפי שאמר שלמה ארצי "השתגעו או התאבדו או הלכו לעזאזל". במקרה של גפן, שהיה גיבור הילדות, זה כבר ממש עצוב לראות את ה"דד מן ווקינג" הזה :(

  • 13.

    אתה מתכוון לפנינה קולדה נכון? (ל''ת)

    daniel, 27/06/09 12:59

  • 12.

    למערכת- הגבתי ל-3. למה לא מעלים זאת?? (ל''ת)

    נורית, 27/06/09 12:49

  • 11.

    כשהימין התכחש לכובע טמבל ישראל איבדה את עצמאותה. (ל''ת)

    Vox Ami , 27/06/09 11:40

  • 10.

    הימין את הצבר עם כובע טמבל {שרוליק) העלים, במקומו נוכרים השים. (ל''ת)

    Vox Ami , 27/06/09 11:39

  • 9.

    יונתן -- אתה ענק!!! (ל''ת)

    מעריץ, 27/06/09 11:38

  • 8.

    keif

    aura, 27/06/09 11:36

    grand plaisir

  • 7.

    חבר אתה ממחזר.

    doritronen , 27/06/09 11:28

    תתחשב באלה שראו וקראו אותך לפני שלושים וארבעים שנה, נותרו בחיים ועדיין לא סנילים. אפשר להעלות באוב מבלי להלאות מן הארכיון.

    • מאז שלֶנִי בְּרוּס לא כותב המוזות נמוֹת. (ל''ת)

      michelhelm , 27/06/09 14:22

  • 6.

    הצלחה כלכלית של אריסון? חה!

    רמי, 27/06/09 11:28

    ההצלחה היחידה שלה היא באיבוד כספי המשקיעים, בהעפת אנשים מבתיהם. היא לא השיגה דבר בעצמה, הכל מאבא שלה ומהיחסי ציבור של רני רהב.

    • מענין

      זאב, 27/06/09 12:26

      דתי אינני . רואה אתה שכוב אני בשבת. מענין שיהודי לא מאמין בכח עליון. שאלה לי. באיזו תקופה גילו שהעולם הוא עגול? מתי ניוטון גילה שלכדור הראץ יש כח משיכה? מתי גילו את הכותב הצפוני ? מתי גילו את יבשת אמריקה? מתי גילו שלילה פה חושך שם..אומר לכם. בספר הזוהר כל מה ששאלתי כתוב. מענין שרבי שמעון בר יוחאי כתה דברים אילו זוהר ויקרא. האם הוא עישן סמים והזה הזיות.כתוב בספר ישעיה.. ידע השור קונהו וחמור אבוס בעליו ועמי לא ידעני.. מדוע שור וחמור.. אילו שני הבהמות העקשניות ביותר שהם יודעים אבוסם ובעלהם ואנחנו מתנכלים.עליכם כתוב. כמוץ אשר תידפנו רוח

    • דווקא יחסי הציבור היו שירות דוב שהפך אותה למטרה ולסמל שלילי

      דווקא לא מסכימה בעניין הרני רהב, 27/06/09 15:40

      והיא עשתה קיצוצים בצדק. אין סיבה להחזיק עובדים במקום להתייעל, כמו בכל מקום עבודה.

      אם יש אבטלה סמויה וצריך לקצץ בעלויות, אז ההגיון מחייב לפטר.

      בנק זה לא קיבוץ, זה מקום עבודה פרטי.

      • דווקא רני רהב הציל אותה שנים רבות

        אסטרולוג בפיתה, 27/06/09 17:45

        ''שמיעת הקולות'' של שרי אריסון הייתה ידועה לכמה אנשים כבר שנים רבות. רני רהב עצר אותה כל פעם מלהגיד את השטות הזו כי הוא היה לידה בכל ראיון שנתנה.

        מרגע שפיטרה אותו יצא המרצע מהשק והאישה שהיא בעלת הבנק הגדול ביותר במדינה ומעסיקה אלפי עובדים, התגלתה כקוקו לא קטנה וכבעלת יכולת ניהול אפסית (הפסד של מיליארד שקל ופיטורי כמעט 1,000 עובדים).

        לאבא שלה, שייצר את כל הממלכה הזאת והוריש לה - זה לא קרה ולא היה קורה.

  • 5.

    אני מתקשרת ולמרות הכל צחקתי מאוד. טוב כתמיד יהונתן. (ל''ת)

    דפנה, 27/06/09 11:21

    • פעם קראו לזה מחלת נפש, היום זה נקרא ''לתקשר'' (ל''ת)

      איש תשקורת, 27/06/09 16:31

  • 4.

    ולכותב הנכבד מומלץ להיות קשור וקשוב ל...

    אהוד איש מרחביה, 27/06/09 11:07

    לקולות ולמסרים הארציים להיות מחובר לאנשים ולקרקע ולבצע נחיתה רכה מהמעוף האין סופי שבו הוא מצוי בכל עת שבו הוא נוטל עט ובמשיכות קולמוסו מרעיף עלינו נוצות פריכות המתבדרות ברוח.

  • 3.

    לפני הרבה הרבה שנים בהיותי ילד צעיר ורך בשנים ראיתי באחת

    מכוער בן 39, 27/06/09 10:31

    מתוכניות הסיבה למסיבה אי שם בשנות השמונים מישהו שהופיע אצל (אם אני לא טועה) רבקה מכאלי או מני פאר, והקריא שם קטע ''גיל שלושים ותשע גיל מכוער'' אם אתה הכותב נא פרסם את הקטע. חן חן. לא האמנתי שאגיע לגיל הזה, ואז כשראיתי אותך בן 39 הייתה מאוד מכוער. לחשוב שעכשיו גם אני מכוער :\\

    • זה נקרא: ''גיל 39 הגיל המגעיל'' (ל''ת)

      נורית, 27/06/09 14:00

    • הנה מצאתי לך את הקטע:''גיל 39 הגיל המגעיל''-יהונתן גפן

      נורית, 27/06/09 15:29

      גיל 39,
      הגיל המגעיל
      אתה לא בן 40
      אבל כבר לא בן 38
      העתיד מאחוריך
      למה עוד נשאר לך לחכות?
      שהילדים יתגייסו.
      ואז תוכל סופסוף לשבת
      בשקט עם אשתך בסלון- ולריב.
      יש לכם כ''כ הרבה על מה לריב,
      אבל בכל פעם שאתה מתחיל היא אומרת
      לא עכשיו- לא ליד הילדים. אז אתה מחכה שהם יתגייסו.
      ואולי אם ירצה השם,
      גם היא תתגייס.
      וככה מיום ליום אתה מרגיש
      יותר קטן, יותר כבד
      יותר פיל.
      בגיל 39
      הגיל המגעיל.

      אתה עוד מסתכל על חתיכות,
      אבל כבר שכחת למה.
      פה ושם אתה רואה איזה תחת מוכר, מחייך,
      וכמה שאתה מהפכן,
      ולמרות שיש לך זקן,
      אתה מבין שצ'ה גבארה כבר לא תהיה,
      אתה מתחיל לסלוח לאמא שלה ולאבא שלך וכולם,
      ולהבין את הזקנים האלה
      שקופצים כמו עזים
      על שפת הים,
      וכמה שאתה זרוק, אתה תופס לך את האוזן
      ותולש לך את העגיל.
      בגיל שלושים ותשע
      הגיל המגעיל.

      ויש לך עוד חוצפה
      לשמור על כושר
      אתה רץ כל בוקר
      לא מגיע לשום מקום.
      נרשם למועדון בריאות
      ונהיה חולה.
      עשר בערב אתה במיטה
      אתה שהיית ציפור לילה
      מרגיש יותר כמו עוף קפוא.
      אתה הולך לבדיקות
      והרופא אומר: אם תמשיך לעשן,
      אם תמשיך לשתות, וכולסטרול
      ושומן מהחי,
      ושום דבר מטוגן, אדוני,
      אתה בגיל של הגריל,
      שלושים ותשע, הגיל המגעיל.

      ואם זה לא מספיק
      כבר לא כל כך קוראים לך למילואים,
      ואתה בתור בן-אדם ששונא את המדינה
      אבל אוהב את הפלוגה, אתה כל כך נפגע.
      אתה מצלצל לקצין הקישור שלך: הלו, המפקד, מה קורה פה?
      אני עוד יכול לתרום,
      אני עוד יכול למות
      בעד איזה שלום
      בעד איזה גליל
      בגיל 39- הגיל המגעיל.

      ואתה מצטער על כל הנשים שלא כבשת, בגיל 37,
      ועל כל המקומות הקדושים
      שלא שחררת ב-67.
      קם בשש וחצי בבוקר, מרגיש ריק
      וכל השערות האלה שנשארות על המסרק.
      הרעפים, הרעפים.
      ופתאום, פתאום אתה מבין
      כמה אתה בעצם רגוע עכשיו
      וכמה זמן בזבזת על שטויות
      כי די, מספיק היית כבר פאתטי,
      כמה עוד אפשר להיות אנס אתלטי?
      והחיים יפים, לעזאזל הרעפים,
      ואתה, שלא היית מתחיל יום בלי
      איזה רוקנרול כבד,
      אתה שם פתאום תקליט של בטהובן,
      סונטה לפסנתר.
      גיל 39,
      גיל קלאסי.

      • תודה נורית (ל''ת)

        תודה נורית, 27/06/09 18:20

        • :) (ל''ת)

          נורית, 27/06/09 18:42

        • :) (ל''ת)

          נורית, 27/06/09 23:48

      • מענין

        ישראלי מיאמי, 27/06/09 19:11

        שבגיל זה החלתי לעשות כסף. מענין שבגיל זה התרכזתי באשתי הצעירה ממני ב13 שנה. בגיל זה אמרתי לעצמי ביג דיל יותר אישה פחות אישה ( נשים).היה בשפע. בגיל זה שבה אלי תבונתי אתה מתחיל חייך בגיל זה

  • 2.

    העולם הכיר באחריות הבנקים להתמוטטות כלכלות ושם עליהם פיקוח- וזו בשלה,, (ל''ת)

    בנק זה ענין רציני עבור כולנו, ולא נחמדות ניואייגית, 27/06/09 10:30

  • 1.

    שנון ומצחיק כתמיד! (ל''ת)

    צפוני, 27/06/09 10:26