• 68.

    F35

    xxx, 30/10/09 13:01

    צריך ללכת על הדבר האמיתי למרות הכל F22 '
    בשנת 2025 ח''א מתכנן להוציא את האפ 15 משרות, ומה שיקרא המטוס המוביל יהיה מטוס חד מנועי חיוור בעייתי כמו שהיה המיראז בזמנו

  • 67.

    F35

    xxx, 30/10/09 12:53

    צריך ללכת על הדבר האמיתי למרות הכל F22 '
    בשנת 2025 ח''א מתכנן להוציא את האפ 15 משרות, ומה שיקרא המטוס המוביל יהיה מטוס חד מנועי חיוור בעייתי כמו שהיה המיראז בזמנו

  • 66.

    אף 35 או אף 22

    אריה, 11/09/09 16:54

    אף 22 מטוס עדיף בהרבה למרות מחירו
    אף 35 הוא תחליף זול ועלוב . מה הטעם לקנות אותו רק בגלל שהוא חמקן וגם לא מושלם
    את המערכות אפשר להתקין באף 15 או 16
    מה גם שאין לו ניהוג וקטורי לדעתי שישאר אצל האמריקאים.
    יש לעשות הכל כדי לקבל אף 22 שהוא מטוס עם פוטנציאל גידול עצום . עדיף שתי טייסות אף 22 על עשרה אף 35

  • 65.

    ה''חמקן'' הזה לא מצליח להתחמק מהמכ'מ הרוסי העתיק ביותר- (ל''ת)

    אבל מבחינת ביצועים הוא מדהים., 11/09/09 10:16

  • 64.

    הם מסכימים שהטייסים יהיו מחיל האויר הישראלי...? (ל''ת)

    שירותי השמה - כ''א זול בע''מ, 10/09/09 16:41

  • 63.

    שאלה תמימה (באמת)

    אאאא, 07/07/09 22:43

    לא עדיף ללכת עד הסוף ולקנות את האף 22 מטוס הקרב המתקדם ביותר בעולם?

    • הוא לא למכירה בכלל.

      תשובה, 08/07/09 05:17

      ראיתי את המטוס טס לראווה בין גורדי השחקים של עיר אמריקנית ומעל האגם האדיר שלידה. הוא מציג יכולות כמעט אבסורדיות ואולי פרט לטיסה בזמן הוא יכול הכול. המטוס הזה מסוגל לעצור באוויר, להרים גחון ופשוט להתקדם בקצב הליכה. זה מטוס עליונות אווירית לדור וחצי לפחות מעכשיו ואין לאמריקנים שום כוונה לתת לאף אחד לפתוח לו את הפנלים ולחטט.
      זה מה שאנחנו האידיוטים הפרטאצ'ים הקטנים לא קולטים כשאנחנו מייללים שהאמריקאים ''מנעו'' מאיתנו לבנות את הלביא כי היו מודאגים שמא נשיג אותם או משהו... איזה דברי הבל. כאילו הם באמת מוטרדים בכלל. יש להם מטוס שמקדים כל אומה וטכנולוגיה אחרת ב - 40 שנה, והם לא מוכרים אותו בכלל ולא מחפשים בכלל לשווקו. אם היינו מייצרים את הלביא בייצור סדרתי, היינו נתקעים למעשה עם מיראז' משופר בפלטפורמה עצמאית מבולגנת שצריך לתחזק, במקום להיות מסוגלים לקלוט פלטפורמה גנרית כמו ה - F-15 שגם הסעודים מקבלים, ולשפר אותה בשיפורים הסודיים והטריקיים שלנו. כל הטוקבקיסטים פה הם פטריוטים מתלהמים חמומי מוח. ייצור מטוס קרב הוא פרוייקט שהכלכלה שלנו היתה קורסת תחתיה רק מהניסיון לייצר טייסת אחת.

    • אף22

      אריה, 11/09/09 16:56

      אף 22 עדיף בהרבה
      יש להוציא אותו מהם בכוח
      אנכנו צריכים אותו יותר מחיל האויר האמריקאי

  • 62.

    מישהו יודע אם אפשר להזמין את החמקן בוורוד בהיר (ל''ת)

    rambash , 25/06/09 09:53

  • 61.

    ישראל מחפשת דרך לשרוף כספים. (ל''ת)

    שאול קאופמן , 24/06/09 19:02

  • 60.

    במחיר של מטוס אחד אפשר לייצר 80 פצצות מימן (ל''ת)

    שווארמיית רצפים, 24/06/09 16:31

    • מה שמטוס אחד יעשה שמונים שנה של שמונים פצצות מימן במחסן לא יעשו (ל''ת)

      יהב עצמון, 24/06/09 20:12

  • 59.

    2014 - רחוק מדי.

    אדם, 24/06/09 15:52

    עד אז כבר תהיה פצצה גרעינית איראנית

  • 58.

    בזבוז של כסף.

    U, 24/06/09 14:04

    לא צריך מטוס חמקן, גם ככה יש לנו עליונות אווירית ומומחיות בדיכוי מערכות נ''מ.
    ועד 2014 זה יהיה מאוחר לגבי איראן

    • היום - עד 2014 גם העליונות האווירית וגם נג מערכות הנ"מ נהיה בבעיה..

      ציוני , 24/06/09 15:32

      אם בגלל המיג 29 ו3 ואולי גם הסוחוים שיכנסו לפה (הסוחוי 27 הוכיח כבר שהוא יותר טוב מהF-16 ומהF-15)
      ונ"מ אז עד 2014 בטוח הS-300 יכנס ונגדו חייבים מטוס חמקן.
      בקיצור מטוס קרב מהדור החמישי זקוק לישראל כמו אוויר לנשימה.

      • מיג 29 זה מטוס מהדור הקודם. רוסיה כבר מזמן משתמשת ב מיג 32.

        יריב, 25/06/09 01:09

        וגם במיג 31. הם מכרו לסוריה מטוסים שיצאו מהשרות ברוסיה. אבל אתה רק שומע מיג 29, מכנסיך נרטבות מפחד ואתה הופך למןמחה לתעופה צבאית.
        מיג 29 (אולי) משתווה לאף 16. מיג 31 בקושי מגיע לביצועי האף 15 אי שבידנו. לסוריה יש כבר סוחוי 22 ו 24.
        את המיג 29 הם כבר הזמינו בשנת 2007 אבל עד עכשו לא היה להם כסף לשלם עבור ההזמנה.
        מיג 29 החל לטוס לפני יותר מ 20 שנה. אפילו מיג 31 טס כבר הרבה שנים.
        תפסיק לשקשק.

        • במה בדיוק משהו בהודעה שלך סותר את מה שכתבתי?

          ציוני , 25/06/09 13:22

          מיג 29 משתווה לF-16..
          ומה זה משנה אם הוא התחיל לטוס לפני 20 שנה? והF-16 וF-15 התחילו לטוס לפני למעלה מ30 שנה אז מה?
          המיג 31 זה סכנה גדולה באותה מידה המטוס הזה אפשר להגיד הוא הF-15 הרוסי..

          לא אמרתי שלא יהיה לנו עליונות אווירית, אמרתי שיעלה לנו בחיי טייסים בשביל להשיג אותה, בנוסף לכך שכבר לא נוכל לעשות תקיפות סיגנון תקיפת הכור הסורי ב2007.

          והמטוסים האלה בנוסף לS-300 שעד 2014 כבר ללא ספק יהיה לסורים\\איראנים יגרום לסכנה אמיתית ולאבידות לא קטנות במקרה של מלחמה בנוסף גם הוא ימנע תקיפות סיגנון 2007.

        • ועל מה אתה מדבר? מיג 29 ומיג 31 הם מטוסי הירוט הכי פעילים

          ציוני , 25/06/09 13:26

          בחיל האוויר הרוסי.. הם ביחד עם הsu-27..

    • רברבנות לא תביא אותנו לשום מקום

      בלה בלה, 24/08/09 18:12

      או שאולי תביא...למקומות לא טובים

  • 57.

    מיג 31 בעשירית הכסף וקונים 250 כלים. (ל''ת)

    עדיף בהרבה!!, 24/06/09 13:54

    • בשביל לשלוח טייסים להתאבד אפשר גם לקחת כדור פורח לא צריך מטוס.. (ל''ת)

      ציוני , 24/06/09 15:32

    • התאוריה הזו נבחנה מול סוריה שיחס ההפלות עמד על 100+ מיגים מול 0 F-16 (ל''ת)

      יהב עצמון, 24/06/09 20:16

  • 56.

    אילו בטפשותנו משכנו לפתח את הלביא, לא היינו צריכים טובות מאובמה. (ל''ת)

    עכשיו הוא הבוס וזה רע ליהודים., 24/06/09 13:46

    • מה הקשר? הלביא במקרה הטוב היה עוזר לנו לעוד 5 שנים.

      ציוני , 24/06/09 15:33

      הF-35 זה מטוס קרב מהדור החמישי, ששונה לחלוטין מהדור הרביעי..
      ופיתוח של מטוס מהדור החמישי עולה מאות מיליארדים, בלתי אפשרי לחלוטין.

      • אבל יכולנו למכור כמה אלפים ממנו בעולם ובכסף הזה יכולנו לפתח את הדורות- (ל''ת)

        הבאים, אגב האם שמעת על מטוס ה-J10 הסיני?., 11/09/09 10:23

  • 55.

    טיפשות לשמה - אפשר להשמיד את רצועת עזה עם הרבה פחות

    עוגת רצפים , 24/06/09 13:05

    לא צריך אפילו מטוסים למען האמת ...

    כמה טילים עם ראשים ביולוגים וגמרנו את הסיפור

    • זה לא בשביל עזה זה בשביל סוריה ואיראן (ל''ת)

      ציוני , 24/06/09 15:34

      • אכן כן, בינתיים אוכלים קש מעזה ולא מסוריה או איראן (ל''ת)

        עוגת רצפים , 24/06/09 16:04

        • מי אוכל קש מעזה? האם לא שמעת על השקט שהיה שם בחצי שנה אחרונה?

          ציוני , 24/06/09 20:34

          יש הרתעה, כי בשביל עזה לא צריך F-35 ובקושי צריך F-16.. גם להשתמש בB-17 מימי מלחמת העצמאות יספיק..

    • כן, כי עזה מוקפת בבועת פלסטיק והחיידקים לא יכולים לצאת משם....

      פנדה , 24/06/09 15:39

      גאון אתה...

      • שטיות, אפשר לעשות עבודה נקייה! לך ותתעניין!

        עוגת רצפים , 24/06/09 16:03

        ומי אומר שאי אפשר להשמיד אותם עם נשק קונבנציונאלי?

  • 54.

    יצא לי להטיס מטוס זה ,מטוס חבל-על-הזמן\\ רק מערכת המיזוג הרסנית וקר מאד (ל''ת)

    בוזגלו חמימב, 24/06/09 12:08

    • גם אני הטסתי מטוס כזה. דגם פורשה קרארה... (ל''ת)

      חוויה של ממש., 24/06/09 13:48

    • מעצבן שברדיו יש רק 4 כפתורים לקיבוע תחנות. זה חוסך משקל אבל צריך גיוון (ל''ת)

      אורן, 24/06/09 20:56

  • 53.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 24/06/09 11:21

    טוב הכל בהנחה שעוברים את שנת 2012 ללא מלחמת גוג ומגוג כי מי יודע מה ישאר אחריה?-חיוך
    -אין עוד מלבדו.

  • 52.

    טעות פאטאלית שהינה פגיעה בזדון באינטרסים

    אאא, 24/06/09 11:20

    של ישראל.
    האינטרס הישראלי הוא לצמצם ואולי גם לנתק את הקשרים עם ארה''ב ולא להעמיק את התלות שהיא כבר מזמן שעבוד.
    המטוסים הללו מיותרים לגמרי.ראשית,לא ניתן ממילא להשתמש בהם לשום דבר ללא אישור אמריקאי,מה שאומר שזה הופך את חיל האוויר לעבדים של הבית הלבן.
    שנית,ברגע שאתה קונה מטוסים מארה''ב,הם תמיד יכולים לאיים במניעת חלקי חילוף או דברים חיוניים אם לא תעשה מה שהם רוצים.

    אני לא יודע אם מדובר בטיפשות לשמה,בגידה בזדון או סתם שוחד שנתנו האמריקאים לבכירי מערכת הביטחון כדי שהמטוסים ירכשו.
    מלבד ייצור מקומות עבודה בתעשיית הנשק האמריקאית,העמקת התלות של ישראל בארה''ב וריפוד חשבונות הבנק של בכירי מערכת הביטחון בדולרים - העסקה הזו לא נותנת כלום.

  • 51.

    אחלה מטוס, שווה כל שקל.. (ל''ת)

    לא אמרתי כלום, 24/06/09 11:18

  • 50.

    למה יש לי הרגשה שחוסיין אובמה יבטל את העיסקה !

    פנסיונר תעש ''א, 24/06/09 11:12

    אילו היינו ממשיכים את יצור הלביא אז ,מי יודע לאילו הישגים היינו מגיעים היום ! חבל !

    • למה יש לי תחושה שאתה איש ימין מתוסכל שמשוכנע שאובמה מוסלמי (ל''ת)

      שמעון, 24/06/09 20:58

    • אם היינו ממשיכים את פיתוח הכרמל דוכס... (ל''ת)

      אורן, 24/06/09 20:58

  • 49.

    הגיע הזמן לייצר מטוסים בארץ, במקום לחזק את כלכלת ארה'ב (ל''ת)

    פאנייקה , 24/06/09 10:54

  • 48.

    הסיוע הצבאי האמריקאי לישראל הוא רק 3.5% מהתקציב שלנו וצריך פשוט לוותר (ל''ת)

    עליו סוף סוף ולהיות עצמאיים!! די לתלות באמריקה!!, 24/06/09 10:52

  • 47.

    עדיף לשים את הכסף במיגון,ציוד,דלק,אימונים,מקלטים

    לא מרוצה, 24/06/09 10:46

    ההוצאות של ישראל על חיל האוויר מוגזמות. אמנם צריך חיל אוויר חזק ועליונות אווירית. אבל כמו שנוכחנו בלבנון, וכמו שהאמריקאים והבריטים חוו על בשרם בעיראק ובאפגניסטן (מעל 5,000 הרוגים אנגלו-אמריקאים-אירופאיים) - צריך להשקיע בדברים הבסיסיים:

    אימון לחילי השטח, מיגון הכי טוב לחיילים, נשק קל ובינוני יעיל, לוגיסטיקה וכו. בישראל חייבים מאגרי מזון, דלק (כולל דלק למטוסים), תחמושת, תרופות, מנהרות תת קרקעיות, מקלטים אטומיים וכיוצ''ב לאוכלוסייה- זה ייתן הרבה יותר בטחון ממטוסים שעולים עשרות מיליארדים ובסוף לא מסוגלים לחסל את החמאס או החיזבאללה.

    וכמובן-להשקיע בחינוך, בתשתיות, ברכבות-זה יתן בטחון לא פחות ערך מעוד כמה מטוסים.

  • 46.

    המשיח מגיע ''חוסיין מוכר נשק ליהודים!!! ולא סתם נשק ,,מטוסי-קרב מתקדמים (ל''ת)

    אמנון בן-יהודה, 24/06/09 10:44

  • 45.

    בצוצץ גולני נצפו כמה מטוסי BMW מדגם חמקן נהוגים בידי ערבים/ערסים

    תצפיתן, 24/06/09 10:42

    שני המטוסים טסו במהירויות של 160-180 קמ''ש לא נצפו שוטרים באיזור .

  • 44.

    האמת שהכי כדאי לבקש את הפסקת הסיוע הצבאי מארה''ב. זה גם יפסיק את חימושה (ל''ת)

    בחינם של מצרים - האויב הגדול ביותר של ישראל., 24/06/09 10:31

  • 43.

    חיל האוויר הנורבגי קונה 48 כאלה כי שם זה הימח''ים של חיל האוויר הישראל (ל''ת)

    קונספי-רציה תל אביב -יפו, 24/06/09 10:26

  • 42.

    כל הכבוד לצה''ל , תחי מדינת ישראל ,האח ,הידד !!! (ל''ת)

    סבתא של עמיתוש, 24/06/09 10:23

  • 41.

    באותו הכסף אפשר היה לסייע לכל המפעלים ,לעזור לכל העניים

    י, 24/06/09 10:21

    וגם לפתח מטוס משלנו. כזה שלא גורם לג'ימי קרטר לבכות...

    • קשקשן, פיתומ מטוס מהדור החמישי עולה מאות מיארדי דולרים

      ציוני , 24/06/09 15:12

      הפיתוח של הF-35 למשל עולה 300 מיליארד דולר, יותר מכל התקציב של כ-ל מדינת ישראל ל5 שנים.

      • הפיתוח עלה 40 מיליארד

        אחד מכפ''ס, 24/06/09 20:48

        300 מיליארד זה מחיר הפיתוח כולל 1800 מטוסים שחיל האוויר האמריקאי הזמין.

  • 40.

    גם אם הכלכלה האמריקאית במשבר, לא מוכרים מטוסים כאלה למדינת טרור.

    EXTRA-שמאל , 24/06/09 10:18

    שתנצל אותם להרפתקאות מפוקפקות בעלות השלכות מרחיקות לכת.

    • הבהרה- התגובה לעיל נכתבה בערבית ונעשה פה ניסיון לתרגום מדויק. (ל''ת)

      תודה לתנועה הערבית המוסלמית הגאה., 24/06/09 11:03

  • 39.

    את הכסף יש להפנות לינוך ורווחה ולא לטייס השחצן

    ישראל, 24/06/09 09:41

    רק רבין עם סדר עדיפויות חדש ידע את האמת
    הכסף נזרק על גחמות של קצינים ועלובים במטה שאח''כ גם רצים לכנסת

    • פתאום רבין נהיה ג'יזס קרייסט ועדת חסידים שוטים נושאת את שמו לשווא (ל''ת)

      יהב עצמון, 24/06/09 20:22

  • 38.

    בכסף הזה אפשר היה לפתור את בעיות החינוך, הבריאות והרווחה

    עדן, 24/06/09 09:40

    די לבזבז כסף על הצבא המנופח.

  • 37.

    עדיף להשקיע בחינוך ובאוניברסיטאות זה ישתלם הרבה יותר (ל''ת)

    טל, 24/06/09 09:08

  • 36.

    רבותי מילחמת גוג ומגוג תופיע באיזה שהוא זמן בהיסטוריה שלנו (ל''ת)

    פקק תנועה , 24/06/09 09:07

    • ולאחר המלחמה הזו חזון העצמות היבשות ואחרית הימים יצאו לפועל (ל''ת)

      פקק תנועה , 24/06/09 09:08

      • מה עם חזון הפסיכיאטר המחוזי ואשפוז בכפייה? מתי זה יתגשם לך? (ל''ת)

        אלעד, קרית שלום, 24/06/09 09:11

        • לא לידאוג זה יבוא לכולנו בשלב הבא לאחר המלחמה כשכולנו נצא מדעתנו (ל''ת)

          פקק תנועה , 24/06/09 12:29

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 24/06/09 11:12

      לפקק תנועה אתה אולי לא מודע אבל אתה בעיצומה של מלחמה זאת !!!
      אתה בודאי מבין שאין בכוחו של מישהו לעשות דבר אלא להתפלל.
      המדינות המעורבות -איראן ארה''ב צפון קוריאה
      -הסימן חרב איש באחיו.
      -הסימן ימק בשרו והוא עומד
      -הסימן שטפון.
      אתה בודאי גם מבין שיש עוד מדינות מעורבות ושחקני מפתח בהיבט של הצרים על ירושלים עליהם תוכל לקרוא במדורי החדשות ובמדור פגעי טבע ואסונות שיפקדו אותם.
      ברור שאם כל אחד ואחד במדינות אלו יתפלל לאלוהים אז הנבואה תתבטל או לפחות תפסח עליו בבחינת הכל צפוי והרשות נתונה.
      אבל אם יקשו לבבם אז הם יחוו אותה ובצורה הקשה ביותר שלא תותיר להם סימני שאלה...
      -אין עוד מלבדו.

      • הדבר שאתה מיתכון אליו זו רק הכנה למה שבאמת עלול ליקרות (ל''ת)

        פקק תנועה , 24/06/09 14:57

        • ברק אובמה מנסה לימנוע מילחמה זו בעזרת ברברת קשקשת ודברת

          פקק תנועה , 24/06/09 14:59

          ויכול להיות שהוא צודק אבל לא בצורת ההיתבטאיות הנוכחיות שלו וצורת היתנהגותו הישרה והצודקת לגבי כול מה שקורה בעולם

    • ב 2012 (ל''ת)

      מיכה, 24/06/09 13:43

      • זה מה שאומרים יועצי המיסתורין שלנו (ל''ת)

        פקק תנועה , 24/06/09 15:00

      • כן, כי הקשר בין לוח השנה של האינקה לגוג ומגוג הוא ממש בסלע.... (ל''ת)

        פנדה , 24/06/09 15:42

        • מלחמת גוג מגוג זו מלחמת אב"כ לאחריה ילחמו בני האדם בעזרת מקלות ואבנים (ל''ת)

          פקק תנועה , 25/06/09 11:27

  • 35.

    האמריקאים בחודש האחרון הביעו נכונות למכור F-22

    ציוני , 24/06/09 08:58

    אם זה ככה - חייבים לקנות טייסת, זה מטוס שיבטיח לנו עליונות באזור 40 שנה לפחות.

    וכן גם אפשר להתאים אותו לתקיפות קרקע.

    • ממש לא. זה מטוס שאפילו חיל האויר האמריקאי הפסיק לקנות. לכן הם מוכנים (ל''ת)

      למכור לנו. אצלם זה רק כסף כסף כסף. איייייכס!!!, 24/06/09 10:53

      • הם הפסיקו לקנות בגלל המחיר - זה המטוס שBY FAR

        ציוני , 24/06/09 15:14

        הכי טוב בעולם וגם הבה יותר טוב מהF-22..
        ולזה שמתחת - אין בעיה גם וגם פשוט המחירים גבוהים.. וזה מסובך להתחיל להכניס כמה וכמה מטוסים מסוגים שונים..

    • לא עדיף גם וגם? (ל''ת)

      מיכה, 24/06/09 13:44

    • בהתחשב בכל ההצהרות הרוסיות על יכולות המכמ''מים שלהם...

      מיקי, 24/06/09 19:29

      יהיה זה מפתיע אם קיים יתרון כבר היום.

  • 34.

    מה עוד אפשר לעשות בעלות של מטוס חמקן אחד?

    יוסי, 24/06/09 08:53

    1) לקנות לפחות 200 טילי חץ,
    2) לקנות כמה מאות טילי יריחו, כדי שתהיה לנו אופציית מכה שניה אמינה וכואבת מאוד מול איראן.
    3) אלפי טילים לטווחים בינוניים.
    4) מערכת הגנה נגד רקטות לדרום.
    5) למגן מאות טנקים ונגמשים נגד טילי נ''ט.

    האם באמת שווה להשקיע כל כך הרבה כסף במטוס בודד?

    במחיר של טייסת אחת של 25 מטוסים, אפשר לעשות את כל מה שרשום למעלה, ואפילו הרבה יותר.

    • טילי יריחו זה לא בדיוק אופציית מכת שנייה

      פנדה , 24/06/09 15:44

      מכה שנייה מגיעה מעומק הים, בעזרתה האדיבה של המדינה שפעם נסתה לחסל את העם היהודי, כמה אירוני...

  • 33.

    חבל על הכסף, מה שיש מספיק (ל''ת)

    מצ, 24/06/09 08:16

  • 32.

    יוצר טוב לקנות עוד הרבה F-15I - יותר יעיל

    איציק, 24/06/09 08:12

    החמקן מטוס מוגבל ויקר מידי

  • 31.

    האם זה המחיר עבור פרוק ישובים יהודיים ? (ל''ת)

    דן, 24/06/09 08:06

  • 30.

    כל הכבוד. אבל זה כבר יהיה מאוחר מדי מבחינת איראן... (ל''ת)

    מפוכח, 24/06/09 08:01

  • 29.

    אבל למה לפרסם כל דבררר????

    שוהם, פ''ת, 24/06/09 07:54

    למה???? סבבה תתחדשו חיל האוויר

    • מצחיקול - הכל יהיה כתוב בגיינס, אתה יכול לקחת ולקרוא... (ל''ת)

      פנדה , 24/06/09 15:45

  • 28.

    העולם משתדרג,אז משתדרגים. (ל''ת)

    הגשש החיוור באמת, 24/06/09 07:46

  • 27.

    רק לפני שנה הבטיח הרמטכ''ל : 2 טייסות ב 2011 !!!

    ויוי, 24/06/09 07:37

    חפשו את התגובה שלי אז .

  • 26.

    אני סקרן לדעת כמה טכנולוגיה ישראלית יש בחמקן שאסור לנו לקבל... (ל''ת)

    דוד מלכי, 24/06/09 07:32

  • 25.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 24/06/09 07:16

    מזל טוב על ביצוע הרכש.
    יש למכור גליל ותבור ישראליים לצבא ארה''ב.
    העדפה למחסניות של 30-35 כדורים.פחות פלסטיק ויותר עץ וברזל.
    רובים אישיים הן לחיילים והן למפקדים והן לשימושים ביחידות מיוחדות
    ישראל היא הראשונה בעולם בתכנון ובייצור כלי נשק אישיים אלו תשאל למה תקבל תשובה -''כי אני אמרתי!!!'' וזה הזמן גם לעשןת היפוך רכש ולספק מישראל לצבא ארה''ב.
    הבנתם?! לתכנן חדשים לפי דרישה לבדוק הקיים חוזק חומרים,חוזק קפיצים,דיוק,טווח,אמצעים נוספים הניתנים להרכבה עליו,כלי ניקוי ותחזוקה,תפעול מהיר,ספרות ותרגום מעברית לשפות אחרות.חילוץ מתקלות מהיר לשפר ולהשתפר.
    אל תמכור עד שלא תדע ב1000 אחוזים שיש בידך את הרובה הטוב בעולם ואת הספרות המקצועית המלווה. זכור ופעל בדברי תמיד תשאף להיות הטוב ביותר בתחומך.אל תסמוך אלא בדוק ובדוק הכל ובצורה מקצועית.
    מותר לך לקבל גם בקורת מצבא ארה''ב לאחר שתמסור כלי נשק כפיילוט ביחידותיהם להסקת מסקנות ללימוד לקחים ןלשיפור.-תן חיוך
    -אין עוד מלבדו.

  • 24.

    2014? חח... כולנו נמות עד אז....

    שרי אריסון, 24/06/09 07:04

    המסרים שלנו אף פעם לא חוזרים (ששון מהסנוקר)

  • 23.

    חבל על הכסף (ל''ת)

    נתי, 24/06/09 06:58

  • 22.

    גם סוריה רוכשת

    י ל ד , 24/06/09 06:43

    מטוסי קרב רוסיים, בעיקר מיג 29, וציוד
    לחימה רוסי משוכלל.

    המזרח התיכון צועד לקראת שלום בר קיימא,
    אבל בדרך לשלום, תתרחש המלחמה האחרונה.

    מול ישראל יעמדו:

    מדינות ערביות בעלות "אורינטציה מתקדמת".
    גופי טרור מקומיים.
    גופי טרור בין לאומים.
    מרד ערבי נגד ישראל.
    מתנדבים וסיוע מהגוש "המתקדם" בעולם
    שלו אורינטציה של השמאל הנאור, וכולל גם
    את צפון קוריאה.

    בשיעור מחנת ביקשה המחנכת מהילדים להביא
    חיבור שמתאר את עתידו של המזרח התיכון.

    אני, כתבתי בערך את מה שכתוב בתגובה הזאת.
    הראיתי את החיבור לסבא, לפני הבאתו לכיתה
    וסבא אמר לי, שהישראלים לא אוהבים לשמוע
    דברים כאלה, ומוטב שאכתוב על פארקים
    לתעסוקה לפלסטנים, על נבחרות ספורט יהודיות
    פלסטיניות ועל שלום של חלונות דרך בדמנויות.

    אז סבא חשב שהמורה תפסול את החיבור שלי.
    התברר שהיא בחרה להקריא אותו ולהביא ציטוט
    מדברי אחד בשם פריקלס, שאמר, שהרוצה בשלום
    חייב להיות וכן למלחמה.

    "מוכן למלחמה" זה לא רק רכישת כלי נשק.
    זה גם "רוח העם" החוסן הלאומי והאמון
    בעסקנים, ששלחו זקנים ללקט מזון באשפה.

    אבל הישראלים לא יבינו את תגובתי. וחבל.

    • ילד

      נחמן, 24/06/09 07:27

      הרוצה שלום,
      יכון למלחמה.
      במזרח התיכון ובעולם הערבי מי שנתפס עם זרי פרחים ביד, גומר עם סכין באחוריו, מי שחזק מהווה גורם שיש לקחת אותו בחשבון ולהסתדר אתו,סופרים אותו, גם זה זמני , עד אשר ייחלש ותיווצר ההזדמנות לחסלו.
      לך תלמד מזרחנות וקצת תקרא בקוראן.

      • זה בדיוק מה שאמר, עם תוספת חברתית ראויה...

        פנדה , 24/06/09 15:47

        ואתה הוכחת את שאמר: "הישראלים לא יבינו את תגובתי"....

    • באמת חבל (ל''ת)

      הישראלים, 24/06/09 07:52

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 24/06/09 08:08

      לילד אתה מציג שאלה ואני אציג לך את הפתרון: -אנוכי ה' אלוהיך ''ששת ימים תעבוד ועשית כל מלאכתך וביום השביעי שבת לה' אלוהיך לא תעשה כל מלאכה''.
      אצל אלוהים כולם עובדים אין מובטלים זו מצוות עשה.
      משטרת האבטלה של אלוהים מטעם המדינה מאתרת מובטלים המובטלים מעבודה ומוציאה אנשים לעבודה בחקלאות ובכל מקום נדרש בכוח ובשכר הוגן.
      כל מעסיק פרטי מתחרה באחר להעסיק כמות יותר גדולה של עובדים ולזכות במצווה.
      במילים אחרות אצל האלוהים הכלכלה היא הפוכה.
      כשתבין דברי אלו תבין את הפתרון.
      על מנת לאכול קונפיטורת אתרוגים יש לקיים מצוות ברכת אתרוג ועל מנת לאכול תמרים יש לקיים מצוות סוכה.
      על מנת לזכות שיהיה בידך עדר כבשים חלב ובשר עליך לרצות לקיים מצוות בכורות בפטר בהמה וכן הלאה בכל עניין ועניין.
      וכבר הבנת אם אתה רוצה לזכות בטוב המוחלט עליך לדבוק בה' אלוהיך בכל לבבך ובכל נפשך לפי תורת הנביא המסורה בידך ולא לנטות אחרי רבים להטות.
      -אין עוד מלבדו.

    • איך אפשר להשוות? המיג 29 בקושי מתחרה בF-16 הישנים של חיל האוויר

      ציוני , 24/06/09 08:53

      מול הF-35 הוא בכלל לא ידע מאיפה הטיל הבא לו..

      • אבל במיג 29 אפשר להשתמש למה שאתה צריך

        אאא, 24/06/09 11:30

        מטוסים אמריקאים זמינים רק למה שהבית הלבן צריך.נשק רוסי לא הופך אותך לעבד של הקרמלין,נשק אמריקאי הופך את הצבא שלך לעבד של הבית הלבן.וחוץ מזה,אין לאנושות בכלל,וליהודים בפרט,אויב יותר גדול מליברלים.

    • גם בין טייסי מיג29 הסוריים יש מתונים וצריך לחזק אותם ולדבר איתם שלום. (ל''ת)

      שלום עושים עם מטוסים. די למלחמה!, 24/06/09 10:54

    • הרוסים לא אומרים לך מה לעשות עם הנשק

      אאא, 24/06/09 11:28

      ןמה לא.אתה לא צריך אישור של הקרמלין כדי להזיז את המטוס.
      הרבה יותר הגיוני לרכוש נשק מרוסיה מאשר ממדינה שנשלטת בידי אויבנו הגרועים בהיסטוריה - הליברלים.

  • 21.

    אני הזמנתי מאזדה חדשה ואני שם לוחית מיוחדת שמחזירה פלאש

    כפיר, 24/06/09 05:40

    אני הזמנתי מזדה ואני שם על לוחית הרישוי לוחית שמחזירה אור ולכן לא יהיה אפשרות לצלם את הלוחית שלי ... ככה שאני יהיה סוג של חמקן :)

    • חשבתי שאת הכפירים מכרו לקולומביה

      נהג מזדה, 24/06/09 07:14

      והנה נותר אחד

      • כפירים

        אריה, 30/10/09 12:59

        חשבת נכון,
        אבל לא מכרו את כולם
        בחלקם נמכרו לדרום אפריקה
        חלקם פורקו או נקטשו ליצור סכיני גילוח

  • 20.

    Need to have a world perspective.First fruits of smart foreign policy

    Russian Jew , 24/06/09 05:15

    That's what a little bit of competition can do. US is panicking because of apparent Israel's improving relations with Russia.

    And, also, without the huge Israeli order the US aircraft industry would have to lay off hundreds if not thousands of workers

    • OK but...

      Israeli Jew, 24/06/09 05:58

      Please do remember that the Israeli order is 100% paid from USA budget given to us as a support for Israel security and defence. So we still have to thank and appreciate their friendship, despite the disagreement between Evet and Hillary…

    • אנא בדוק....

      ASCH , 24/06/09 08:47

      כמה מטוסים באחוזים ישראל רוכשת יחסית לנפח הייצור הכולל. אם כמו שמישהו כבר כתב כאן רק ח"א האמריקאי הזמין 1800 יחידות, הזמנה מאיתנו בטלה בשישים.

      לגבי הטענה שלך על ה"פחד האמריקאי"- הלוואי.
      לא פעם האמריקאים פעלו נגדנו ואף בגדו בנו בפומבי. אך חושש אני שהסיוע האמריקאי עדיין קושר אותנו קשר לא כל כך טוב אליהם בטבורנו.

      • כן - אבל זה מקדם את המכירות אצל מדינות אחרות..

        ציוני , 24/06/09 09:00

        מדינות ששוקלות בין הF-35 ליורו פייטר לרפאל לסוחוי ולעוד כמה מטוסים בסיגנון.. ויש מלא מדינות כאלה... יכולות לראות את הקניה הישראלית של המטוס כשיקול גדול בעד הF-35.. זה בעצם הבעת אמון בו אחרי שהיה פקפוק ביכולתו של הF-35..

        • והאמריקאים קונים 3000 ומשהו לא 1800..

          ציוני , 24/06/09 09:01

          אם אני לא טועה..
          ובגלל זה בדיוק הם רוצים למכור לכמה שיותר מדינות וכמה שיותר מטוסים - ובשביל זה מדינות חייבות להאמין שמדובר במטוס מעולה - וזה שישראל קונה את המטוס נותן חותמת אישור לכך.

  • 19.

    חד מנועי, נראה שלא שווה את הכסף של F22

    חד מנועי, נראה שלא שווה את הכסף של F22, 24/06/09 05:06

    חד מנועי, נראה שלא שווה את הכסף של F22

  • 18.

    קנו להם מפרקי חומות,,, מפני מחסומים,,, בוני גשרים,,, (ל''ת)

    ימים אחרים באים., 24/06/09 04:55

  • 17.

    ההסכמה לטכנולוגיות הישראליות פרושה שישראל הסכימה למחיר יקר מאוד

    יריב, 24/06/09 04:54

    וזה אומר שצריך לשכנע את מנהיגינו לאשר עוד כמה מאות מיליוני דולרים.
    איך עושים זאת? בחייכם, רק היום נולדתם?----שולחים את מפקד חיל האויר לספר לנו שסוריה החליטה להצטייד במיג 29 עם טילים קרקע-אויר חגדשים. ולמי שלא מאמין---אנא חפשו באתרים מה אמר היום האלוף נחושתן בראיון לאחד מערוצי הטלוויזיה.

    איך עובדים עלינו הממזרים האלו. מה אכפת לחיל אויר שאין כסף לחינוך, לבריאות או לרווחה. העיקר שיהיה להם את הצעצוע האחרון (וגם זה רק בעוד 5 שנים) בזמן שיתכן ולא יהיה נגד מי להשתמש במטוסים כאלו בעוד 5 שנים.ולמי שלא מבין מה הצד הפיננסי הנה הסבר קצר. ישראל מישכנה את הסיוע הצבאי האמריקאי לעוד 3-4 שנים בשביל לשלם על המטוסים שיש בידנו היום. מה שחיל האויר רוצה---עם תרגילי הפחדה---זה שמדינת ישראל תסכים לשעבד עד שנת 2019 את כל הסיוע הצבאי האמריקאי עבור הצעצועים האלו.ומה אם הסיוע יופסק נאמר ב 2016? מדינת ישראל תצטרך למצוא מקורות מימון אחרים--עוד קיצוצים בחינוך, בבריאות וברווחה.
    מדינת חלם פאר אקסלנס. שיא הטמטום שצריך להיכנס לגינס.

    • אתה נישמע כמו יריב אופנהיימר

      stephanzweig , 24/06/09 05:28

      ממזרים זה אתה ואביך. אל תקרא לראשי הצבא ממזרים.
      בקשר לתוכן אין מה להתווכח עם אדם שמכר את נשמתו לשטן.

      • איך אתה חושב ברק הפך למיליונר תוך חצי שנה?

        אאא, 24/06/09 11:32

        רכישת נשק מארה''ב היא בניגוד מוחלט לכל אינטרס ישראל שאני יכול לחשוב עליו.העובדה שצהל בעד,מוכיחה למי באמת נתונה נאמנות צמרת צהל...בדיוק כמו בטורכיה אגב.

      • למילה ''ממזרים'' יש יותר ממשמעות אחת. אבל כשזה ממתייחס אליך,,,

        יריב, 24/06/09 13:17

        אז אנא השתמש במובן הכי מכוער שיש.הרווחת את זה ביושר.
        בתגובתי השתמשתי דווקא במובן של ''פקחים''. אבל אני לא יכול לדרוש מאחד שמוגבל שכלית מלידה, וסובל מתסמונת ''אי הבנת הנקרא'', שיבין זאת.

    • שב בשקט פרזיט מסריח ללא הטייסים שלנו היינו כולנו מתים כבר

      just me, 24/06/09 06:53

      אז עדיף שתשתוק...

      • מה יקרה אם טייסנו ימשיכו לטוס ב אף 16?

        יריב, 24/06/09 13:11

        ו''פרזיט מסריח'' תקרא לאבא שלך.מאיזה זיבורית הגחת ? אפילו העכברושים מתחבאים מהצחנה שעולה מכל מולקולה בגופך.

        • מה שיקרה זה שהוא יצא משירות עוד 15 שנה

          פנדה , 24/06/09 16:16

          ואז מה יקרה?

          • 15 שנים? איפוא חותמים? אם גם אז נצטרך מטוסים כאלו אז אבוי לנו. (ל''ת)

            יריב, 24/06/09 19:42

    • זה רק אומר שהאמריקאים לא יקצצו את הסיוע

      זהו שלא, 24/06/09 07:16

      כי זה יבטיח את תשלום עלויות הרכישה הזו

      • ואם יופסק אז נפסיק לשלם? מאיפוא צצו כל כך הרבה אהבלים? (ל''ת)

        יריב, 24/06/09 13:04

    • קששן הכל בא מהסיוע האמריקאי הצבאי..

      ציוני , 24/06/09 08:55

      אין לו שימוש אחר מלבד זה.. אם לא היו משתמשים בו לכך אז האמריקאים לא היו נותנים אותו.

      • את הסיוע עד 2014 כבר שיעבדנו. מדברים על כספים שעדיין לא על הנייר אפילו

        יריב, 24/06/09 13:09

        אין לנו שום ערובה שבשנת 2015 הקונגרס יאשר את המשך הסיוע הצבאי.אולי ארה''ב תשתמש ב 4 מיליארד דולר לתמוך במדינה אחרת או אפילו להזמין מערכות נשק עבור צבאה מהתעשיה האמריקאית.
        מאיפוא השחצנות הזו שחייבים לנו? לא למדתם שום דבר ממה שקורה בימים האחרונים שממשל ארה''ב עשה תפנית של 180 מעלות ופנה אחורה מכל מה שאתם הייתם בטוחים----כולל הזחוח נתניהו---לא יכול לקרות?

    • אתה צודק (ל''ת)

      ע, 24/06/09 10:47

    • אינני מופתע מעוצמת הבורות ובעיות זכרון של מגיבים שונים

      יריב, 24/06/09 13:25

      רק לפני כחודש התפרסם שהאמריקאים לא מתנגדים לשינויים שישראל ביקשה אבל שזה ייקר את עלות כל מטוס ביותר מ 40 מיליון דולר.כלומר עוד מיליארד דוךר. כלומר---כך היה כתוב---שחיל האויר ישתמש בכל סנט מכספי הסיוע הצבאי ולא ישאר דבר לצרכים אחרים.

      עכשו ''הממזרים'' מחיל האויר (במובן אובר חוכמולוגים) מנסים את הספין בדיוק להיפך. כאילן האמריקאים בכלל התנגדו ועכשו הסכימו. שטויות במיץ עגבניות. זה אומר שאנחנו הסכמנו לשלם.
      אבל כשלא תימצא מיטה בבית חולים עבורכם או קרוב משפחה, כשתצטרכו לחכות לטיפולים רפואיים חודשים רבים, כשמערכת החינוך תייצר בוגרים שלא מתרוממים ברמתם מסוף רשימת ההשגים בין מדינות העולם, כשיותר אנשים יעמדו בתורים לבתי תמחוי, וכשיותר זקנים יתגוללו ברחובות, אני מקווה שתזכרו את המיליארד הדולרים שבוזבזו בגלל שרצינו דווקא את הערכות שלנו כביכול.

      • מה לעשות שהממזרים מאיראן רוצים למלא כל מיטה פנויה בכל בית חולים?

        פנדה , 24/06/09 16:31

        אני לא מחזיק בידי את כל הנתונים בשביל לדעת אם המטוס הזה אכן ישרת אותנו נגד איראן, אבל הניתוח שלך, כאילו גוזלים כסף מזקנים וחולים בשביל להעצים את האגו של בכירים במערכת הבטחון, המכנה הוצאות בטחוניות "בזבוז", הוא נאיבי ומתעלם מכך שישראל היא המדינה המאוימת ביותר בעולם.

  • 16.

    אבל מה אנחנו מקשקשים ''מחיר''? למה מי ישלם בדיוק על זה?

    איזה מדינת שנור יא אללה, 24/06/09 04:29

    הברון רוטשילד?
    מדינה מגוחכת. גם מקבלים מתנה וגם אומרים לנותן ''תגיד שזה עלה לך פחות''...

    • מה הקשר? עם הכסף מהסיוע יש עוד 101 דברים לעשות..

      ציוני , 24/06/09 09:02

      אז כן מבקשים שיתחשבו.

  • 15.

    חבל שמזבלים לנו את השכל, בלי הישראלים המטוס הוא מטוס ריסוס.

    ברעם , 24/06/09 03:47

    אחוז גבוה מהקוראים הינם בוגרי שרות צבאי, ואחוז גבוה בוגר חיל האויר. כולם יודעים שבלי מיכשור ישראלי המטוס יהיה יעיל כמטוס ריסוס. הטכנולוגיה הישראלית הופכת את המטוס למטוס מהשורה הראשונה. חיל האויר הישראלי הוא מקדם מכירות לאמריקאים, כי אם ישראל קונה, אז כולם רוצים גם, ועוד פעם, בזכות המיכשור הישראלי.
    אז למה לזבל את השכל בכתבה שכזאת? ואגב, 2014? המטוס כבר כאן ומתרגל תקיפות באירן.

  • 14.

    טיפשות לשמה - אפשר להשמיד את רצועת עזה עם הרבה פחות

    עוגת רצפים , 24/06/09 03:39

    לא צריך אפילו מטוסים למען האמת ...

    כמה טילים עם ראשים ביולוגים וגמרנו את הסיפור

  • 13.

    סכומים אדירים. האם לא ניתן לנצח במלחמה בפחות כסף?!

    אלון, 24/06/09 03:36

    האם אי אפשר לנצח באמצעות המון מזל''טים קטנים שנשלטים מהקרקע?

    פצצות חכמות? טילים מונחים?

    האם זו הדרך היחידה?

    נראה לי כמו חשיבה מיושנת.

    • אההה ... ואללה אתה צודק איך לא חשבו על זה .

      igalr, 24/06/09 10:39

      מזל שיש אותך .
      כבר מבטלים הכל וממנים אותך לאחראי על רכש ואסטרטגיה או לכל הפחות יועץ מומחה.

  • 12.

    טיפשות לשמה - אפשר להשמיד את רצועת עזה עם הרבה פחות

    עוגת רצפים , 24/06/09 03:35

    לא צריך אפילו מטוסים למען האמת ...

    כמה טילים עם ראשים ביולוגים וגמרנו את הסיפור

    • המטוס הזה הוא לא לעזה הוא לסוריה ואיראן. (ל''ת)

      ציוני , 24/06/09 09:03

      • אוקיי בינתיים אוכלים קש מעזה. קודם לטפל במה שמתחת לעיניים ולא בעננים (ל''ת)

        עוגת רצפים , 24/06/09 13:04

    • אתה ממש מטומטם..באמת מהיכן מגיע לך המחשבות האלה לראש

      קובי, 24/06/09 09:20

      אתה על כדורי פרוזק..

      • ההיסק הלוגי שלך ברור - בגלל שאתה שמאלני במסווה אני על כדורי פרוזק כן??

        עוגת רצפים , 24/06/09 13:03

        לוחמה ביולוגית ... שמעת על דבר כזה??

        • כן, שמענו על זה... יצור חד תאי אחד הופך לשניים, ואז לארבעה

          פנדה , 24/06/09 16:33

          ואז לשמונה וכן הלאה, ובסוף מקבלים מגפה, או לחילופין - מוטציה אנושית כדוגמתך.

          הכותב הינו ימני ציוני מצביע ליכוד, למען הסר ספקות...

  • 11.

    אפשר לקשר אותו לאייפון? (ל''ת)

    תל אביבי, 24/06/09 03:30

    • לא אבל יש יופי של GPS (ל''ת)

      באמת!, 24/06/09 07:46

    • ניסו, עוד בימים הראשונים... זה גומר את הבטרייה מהר מידי

      אורן, 24/06/09 20:48

      השיר DANGER ZONE מ TOP GUN אפילו לא מצליח להתנגן עד הסוף...

  • 10.

    למטוס הזה יש הסטוריה של תקלות והתרסקויות (ל''ת)

    דן, 24/06/09 02:39

    • Moron, what history? It's the best and newest plane in the world (ל''ת)

      Ilan, LA, 24/06/09 06:34

    • על מה אתה מדבר? המטוס בכלל עוד לא קיים מלבד בכמה אבות טיפוס

      ציוני , 24/06/09 09:10

      שמעולם לא התרסקו..

  • 9.

    Mommy, I want one too (ל''ת)

    Dan, 24/06/09 02:37

  • 8.

    למה ''צעצוע''? זה לא מצחיק. יחי חיל האויר, יחי צה''ל, כל שנאתי לשמאל. (ל''ת)

    בן דוד. השמאל - מקור הרוע והרשע בישראל., 24/06/09 02:25

    • אני טייס וגם מה שאתה קורא "שמאלני"

      אריק , 24/06/09 03:46

      מסכים איתך שזה לא צעצוע וכל הכבוד לחיל האויר. עם זאת אני מגנה את שינאתך ל"שמאלנים".
      כן. אני אתקוף בעזה כדי להגן על על ישובי הדרום, אם צריך, אך אם זאת אשמח להחזיר את כל השטחים תמורת שלום.
      הלאה ההתנחלויות!!!

      • אתה טייס כמו שאני מטוס. היו כבר טייסים שהביעו התנגדות לתקיפות בעזה! (ל''ת)

        ברעם , 24/06/09 03:48

      • אתה מתכוון רחפן לא טייס וחוץ מזה גם טייסים יכולים להיות דפוקים (ל''ת)

        patish4 , 24/06/09 07:04

      • אני מכיר טייסים כמוך

        אחד מכפ''ס, 24/06/09 20:45

        אני מכיר כמה חברה שעברו את קורס הטייס והאמת הם לא חכמים במיוחד.

    • לא יודע אם אריק שהגיב כאן אכן טייס, אבל מיותר וטפשי להצהיר שנאה לשמאל.

      ישראל1020 , 24/06/09 04:38

      יש הרבה אנשי שמאל שבכלל לא מזדהים עם ההזיות ודברי ההבל והבלע של אנשים שאוהבים להתהדר ולהכתיר עצמם כשמאלנים נאורים. רוב ההזויים הללו כמו אחד שמגיב פה בשם 'אחד העם ציוני' או כמו העיתונאי בן כספית ודומיו הם פשוט אנשים עלובים שמתיימרים להיות שמאלנים נאורים בעוד שדעותיהם ודבריהם הנם הזיות ושקרים שאין להם שום קשר לשמאל ולנאורות. חבל לסכסך סתם, יש לנו מספיק בעיות. כדאי לנו להתאמץ לאחד את השורות במקום לפלג.

  • 7.

    כיף לנו (ל''ת)

    Mother Superior , 24/06/09 02:17

  • 6.

    ישראל תקפיץ את המכירות?

    stephanzweig , 24/06/09 02:06

    כיצד תקפיץ ישראל את המכירות אם הצבא האמריקאי כבר הזמין 1800 מטוסים כאלו ואפילו נורבגיה הקטנה ( פחות מ5 מיליון תושבים) הודיעה על רכישה של 48 מטוסי F35.

    מדוע אין מעריב מספר לקוראים שהסוחוי 37 ו40טובים יותר בקרבות אויר? ומדוע אין צה"ל רוכש את מטוס הF22 שהוא התשובה הנכונה למטוסים רוסיים אלו ?

    • התשובות הן: מותג, ואסטרטגיה

      נבו, 24/06/09 02:36

      חיל האוויר הישראלי הוא שם דבר בעולם. ולא בכדי - הדרישות שישראל מעמידה לרכישת מטוסים הן גבוהות ביותר - בעיקר מבחינת ביצועים, התאמה למשימות, והטמעת מערכות ישראליות.
      אם חיל האוויר הישראלי קונה משהו -כולם מבינים שנעשה בדק רציני ביותר ושזהו מטוס טוב. זה מקדם מכירות מעולה.

      רכישה של מטוס בארה''ב היא עניין אסטרטגי - אנחנו קונים אצלם, הם אצלנו.
      הם למעשה נותנים לנו את הכסף לקניית המטוסים...

      ובקשר לתחרות - איכות המטוס נקבעת לא רק ע''י היכולת ההטסית שלו, אלא גם אוויוניקה ובעיקר יכולת הטייס.
      ובזה יש לישראל עליונות מספקת בכדי לגבור על המתחרים.

    • תשובות לשלותיך

      דוד, 24/06/09 02:46

      הסוחוי קיים ררק כאב טיפוס,

    • אינני מוסמך רשמית, אז אנסה לפרט רק כמה תובנות שלי:

      ASCH , 24/06/09 02:49

      1. F22, עד כמה שידוע לי הוא מטוס חד משימתי- אליונות אווירית בלבד, ללא יכולת אוויר קרקע. ישראל הקטנה איננה יכולה להרשות לעצמה כלכלית מטוסים למשימה אחת מסויימת בלבד. F35, נחות בקרבות אוויר לאומת F22, אך הוא רב משימתי על באמת.

      2. אין לי מושג, מה הנורבגים רוצים לעשות עם 48 מטוסים כאלו... אולי להפציץ את הלוויתנים בים הצפוני? בכל מקרה, ישראל הקטנה כגורם מקפיץ מכירות? נראה שאתה צודק בשאלה. אולי הגיע זמן לנו להפסיק עם המגלומניה האווילית.

      3. ייתכן שמטוסים רוסיים באמת יותר טובים באויר-אויר מF35. אבל החלפה של סד"כ בח"א למטוסים רוסיים היא מהפכה ארגונית עצומה (תחשוב רק על החלפת המלאים של ברגים וכלי עבודה מאינצ' למטרי. וכן, יש הצהרה פוליטית בוטה כלפי ארה"ב אם ישראל תסרב לקחת מטוסים אמריקאים ותעדיף את הרוסיים במקום. זה על באמת יכול לפגוע ביחסים עם האמריקאים. זה באמת עניין רציני, לא כמו הברברת על "מאמצי אובמה לשלום" ו"הבנייה בהתנחלויות" שאף אחד חוץ מהשמאל אצלנו לא שם עליה.

      4. היום נראה שהמל"טים יחליפו בעתיד הדי קרוב את המטוסים המאויישים, לפחות עד לגילוי מגבלות AI נוספות שעדיין איננו יודעים עליהן. אולי בסוף על ישראל להשקיע בפיתוח עצמי של מל"ט חמקן וזול לתקיפה, תוך רכש מצומצם ככל האפשר של הצעצוע הזה, F35?

      • תשובה יפה וממצת

        גולן, 24/06/09 02:58

        אישית הייתי מסמיך אותך רשמית
        :)

      • הוסמכת סרג'יו

        יעלי, 24/06/09 07:26

        תשובה מחכימה!!

    • כי הF35 הוא מטוס הפצצה לטווחים ארוכים ולישראל אין יריבים בקרבות אויר.

      ברעם , 24/06/09 03:53

      תתן לערבי את המטוס העתידי שעדיין לא נוצר וישראלי יפיל אותו עם מה שיש לנו כרגע. ואם תקרא היטב את הכתבה תבין כמה חברות ישראליות שותפות ביצור המטוס, לפני הטכנולוגיה שתותקן בשרות חיל האויר שהאמריקאים והרוסים ביחד רחוקים שנות אור מהטכנולוגיה הזאת.

      • אנחנו באמת טובים, אבל לא כדאי להתרברב וגם לא צריך להגזים. (ל''ת)

        ישראל1020 , 24/06/09 04:26

  • 5.

    אחלה

    חמקן, 24/06/09 01:56

    מטוס מטורף, הלוואי שצה''ל יסגור את העיסקה נפלאה הזו. יעלה משמעותית את כוחיינו מהאוויר ויעלה את צה''ל משמעותית בכמה דרגות. הייתי מת לטוס במכונה מטורפת כזאת

  • 4.

    חבל על הכסף. שישקיעו בחינוך. גם כך צה''ל צבא שנכשל. (ל''ת)

    זאב, 24/06/09 01:46

    • מר כזאב- זכית בתור ''כותב התגובה הטיפשית ביותר''

      יצחק, 24/06/09 03:21

      לכל כתבה יש שמגיבים לעניין וישנם ''ההזויים''
      שאף אחד לא מסוגל להבין מאיזה אזור במח שלפו את התגובה.
      התגובה של זאב היא הדוגמא לכך.

    • צריך להוציא אותך מחוץ לחוק עם תגובות כאלה אדיוטיות.חינוך מתחיל מההורים

      ברעם , 24/06/09 03:56

      מר זאב, אני מקווה שאתה לא הורה, חינוך מתחיל מההורים, ותשקיע במערכת החינוך מליונים, התלמיד יחזור הביתה להורה הטיפש שלו ולא עשינו כלום. אולי צריך להשקיע מליונים בחינוך הורים?

    • יש בזה משהו

      אריה, 11/09/09 17:02

      צה''ל מתחיל להיות צבא נכשל מפני שרוב הלוחמים הם יפיי נפש ופציפסטים . עוד 10 שנים צה''ל יהיה ''צבא הפצפיסטים לישראל''

  • 3.

    מצוין, חדשות טובות

    אזרח, 24/06/09 01:27

    זה אומר עליונות אווירית ואפשרות להגיע לטווחים רחוקים(אירן) מה גם שהמטוס יאפשר חתימה כמעט אפסית במכ''מ של האויב וכך להתחמק מאמצעי הנ''מ שלהם.

    חוץ מזה שזה מגדיל את סד''כ מטוסי העלויות האווירית כגון F15 ומאפשר אולי להוציא משרות מטוסים ישנים.
    בקיצור חדשות טובות,רק נקווה שהמחיר יהיה שווה את זה...

  • 2.

    תמיד אנחנו משדרגים את המערכות האמריקאיות

    א., 24/06/09 01:23

    וזה מוציא אותם מדעתם כי אחר כך אנחנו מוכרים את המערכות המשופרות לעוד מדינות...

  • 1.

    יש להם כבר כמה עשרות מוכנים,שיתנו לנו כמה כבר עכשיו (ל''ת)

    2014 לא טוב לנו, 24/06/09 01:21