• 9.

    רגע, שכחת לציין שאתה מתכוון לשבת

    יחיאל, 04/09/12 02:22

    התחבורה ביום חול הרי מעניינת לך ת'תחת.

  • 8.

    לא אתקרב לתחנה מרכזית -איכסה

    נוסע, 20/09/09 15:48

    כל כך מוזנח מסובך ולא יעיל
    נראה שהכותב לא נוסע באוטובוסים יותר מידי
    שלא לדבר על היחס של הנהגים

  • 7.

    35 דק = כ 160 קמ''ש

    פליקס, 08/07/09 18:29

    חישוב פשוט - כדי להגיע ב 35 דקות מתל-אביב לירושלים על האוטובוס לנסוע במהירות של כ-160 קמ''ש.

  • 6.

    רכבת ב-28 דקות הרבה יותר בטוחה מאוטובוס ב-35 דקות

    דוד, 08/07/09 13:30

    במיוחד בישראל שבה חלק נכבד מנהגי האוטובוסים יורדים מירושלים במהירות מופרזת ועוקפים כמו אופנוענים.
    ואני מזכיר לכם שבימים בהם ירד שלג כבד בירושלים, הרכבת היתה הדרך היחידה להכנס ולצאת מהעיר, ולכן, מאותו סיבה, צריך להמשיך ולפתח את הרכבת הקלה בירושלים ולא להסתפק באוטובוסים רבי קיבולת!

  • 5.

    אני תמיד אעדיף לעמוד בפקקים ולא להידחס באוטובוסים

    נוסע, 07/07/09 17:24

    הרעיון של חינוך הציבור בדרך של ''בואו נמרר את חייו ותראו איך הוא לומד'' נראה לי מתאים יותר למשטר של קים ז'ונג איל ופחות למקומות המתיימרים להיות דמוקרטיים.
    הפקקים היום הם מספקי מעיקים, וזה עוד לא הביא אזרח אחד לעלות על אוטובוס.
    ויש לזה סיבה.
    התחבורה הציבורית בישראל היא נחשלת ומפגרת, והימשו בה יקר מאד במונחים של זמן ויעילות.
    זמן הנסיעה באוטובוס הוא מבוזבז לחלוטין (תנסה לקרוא ספר או לעבוד על מחשב בין המרפק של זה שיושב לידך והרעש המעצבן של הווקמן של הבחורה שיושבת באמצע האוטובוס.
    שלא לדבר על הרווח הבלתי נתפס בין המושבים.

    אני הפסקתי מזמן לנסוע באוטובוס. שנה וחצי על קו ירושלים תל-אביב הספיקה לי.
    אני אחזור רק לרכבת המהירה. כל חלופה אחרת פשוט לא שווה את הזמן.

    • את מה שאתה אומר - אמרו בדיוק לפני 15 שנה על הרכבת

      אייל, 07/07/09 21:37

      ועובדה - עם השקעת תקציבים מתאימה (ולמרות הבזבוזים והנפוטיזם) נוצרה מערכת רכבות יעילה למדי שמושכת מליוני נוסעים בשנה.
      אותו דבר גם עם האוטובוסים. להסיר נתיב מהרכב הפרטי לא ממרר את חיי הציבור אלא מביע צדק עם אלו שנוסעים באוטובוס. בגלל שבכל רכב יש נוסע אחד הרי שיצירת נת''צ בסך הכל עושה צדק בין המשתמשים בדרך. אם על כל אוטובוס אחד יעברו 50 רכבים פרטיים, הרי שעשינו צדק.
      ובכל מקרה, בטווח הארוך הציבור ככלל יוצא נשכר.

      • כי רכבת היא דבר שמושך אנשים! אוטובוס לא! (ל''ת)

        אני, 08/07/09 19:35

  • 4.

    בטיחותי. נקי. ירוק...

    המתמטיקאי, 07/07/09 17:19

    בתור נוסע באוטובוס, חבל שלא הצצת פעם על מד המהירות של הנהג. אחרי שתסתכל אני משוכנע שלא תרצה שהאוטובוס יגיע ב-35 דקות מירושלים לתל-אביב.

    ובכלל, איך הגענו למצב המטורלל שבו הארגונים הירוקים מחננים בפני הממשלה שתמשיך את השימוש באוטובוסים? זה רק אני שיצא לי פעם לנשום את האויר הנקי היוצא מהאוטובוס? זה רק אני ששמתי לב שאוטובוס בעליה לקסטל זה לא התופעה הכי ידידותית לסביבה?

  • 3.

    לקרוא ולא להאמין...

    אני, 07/07/09 17:15

    מכל הגופים בעולם, הירוקים הם אלה שמנגדים לרכבת ורוצים אוטובוס. חבל שהם שכחו שהם אלה שתמיד הטיפו לישמוש ברכבת.
    חוץ מה, נראה שהכותב כבר מזמן לא נסע באוטובוס מתל-אביב לירושלים.
    אז זה הולך ככה:
    בתחנה המרכזית של תל-אביב (שזו פינה ירוקה בפני עצמה) או במסוף ארלוזורוב, עומדים עשרות אנשים וממתינים לאוטובוס. תוך כדי ההמתנה, מגיעים חיילים, חיילות ושאר צעירים ובלי בושה נעמדים בתחילת התור, ומאריכים לאלה שעמדו כמו ילדים טובים את זמן ההמתנה.
    האוטובוס מגיע, ואז נגלה לעיניך מראה מלבב של כאוס מוחלט, איש מאגד לא חושב שתפקידו לטפל בבעיה. אה, הזקן עם הסלים תמיד מחכה לאוטובוס הבא. לא נורא. ממילא אין לו מה לעשות בחיים.
    האוטובוס יצא לדרך. לאחר שעבר בהצלחה יחסית את איילון, הוא מתחיל לעלות משער הגיא לירושלים. האוטובוס מתאמץ, מוציא עשן (ירוק כמובן), מתחמם, ונתקע בצד הדרך.
    איזה מחזה מרנין - עשרות אנשים נעמדים בשולי הכביש לירושלים (הדו-נתיבי שיהפוך לחד נתיבי) ומייחלים שאגד ישלחו עוד אוטובוס.
    לאחר שעה וחצי שעתיים מגיעים הנוסעים לירושלים.

    • אתה קצת מגזים

      אמיר, 07/07/09 21:33

      נכון שאפשר לשפר את הקו ואכן ראוי ונכון להוסיף נת''צ כמאמר הכותב אבל לא צריך סתם להגזים

  • 2.

    עיר בירה צריכה גם וגם. (ל''ת)

    אפרים, 07/07/09 16:43

  • 1.

    האם חשבת על הרעיון שאותם קבלנים יעסיקו אלפי עובדים? (ל''ת)

    ברעם , 23/06/09 18:09