• 36.

    רוצים רכבת בכרמיאל!! (ל''ת)

    כן כן, 28/11/09 21:47

  • 35.

    רוצים רכבת בכרמיאל!! (ל''ת)

    כן כן, 28/11/09 21:46

  • 34.

    אחלה כתבה - חשוב ומעניין

    גולו טופז, 09/06/09 01:27

    באמת הכתיבה השתפרה ואת כותבת על נושאים מעניינים. יישר כוח!!!

  • 33.

    רכבת כבדה עולה שיפועים של 4 אחוז וגם 5.5!

    אני, 08/06/09 15:27

    הפרופסור הנכבד מוזמן לצפות בזה באירופה..

  • 32.

    רכבת לים המלח

    mirie, 08/06/09 13:40

    לא לשכוח קו רכבת לאילת שיעצור גם בים המלח.אני עושה מנוי לנסיעות לכל השנה. איזה כייף יהיה לארוז תיק קטן ולנסוע ברכבת ליום כייף בים המלח בלי להתעייף בנהיגה ואחר כך לתפוס את הרכבת הבאה לאילת...איזו פנטזיה מופלאה.כמה דם יחסך מתאונות דרכים. כמה זיהום אויר יחסך...

  • 31.

    רכבת ישראל

    עינת, 08/06/09 12:15

    רכבת ישראל הנה כלי התחבורה החשוב והמרכזי בארץ וטוב שהממשלה מבינה את זה!

  • 30.

    המרואיינים חוששים שתל אביב תוצף במבקרים מהפריפריה

    יוסף, 08/06/09 11:48

    זו הסיבה האמיתית להתנגדותם לפרויקט המבורך של הרכבת הארצית אשר תקטין את המרחקים ותיצור חלוקה שווה יותר של משאבים.
    ברוב חוצפתם הם גם דורשים שהתקציבים יופנו לבניית רכבת קלה בתוך הערים. כלומר לשפר את חיי העירוניים על חשבון הכפריים.
    צריך להזכיר להם שתחבורה ציבורית זמינה ויעילה לכל רחבי הארץ היא תנאי ראשון להתפתחותה. תפקידה החברתי הוא ליצור כלכלה משותפת לכל חלקי הארץ ולמנוע היווצרות קנטונים חצי אוטונומיים, כפי המצב היום. אפילו ביבי הקפיטליסט וחסר הרגישות החברתית מבין זאת. אבל הם, מבשרי הקידמה והשמש בתחת, פשוט לא קולטים.

  • 29.

    רכבת צריכה להיות בכל הארץ ובכל מקום כמו בחו'ל

    יוני, 08/06/09 11:13

    יש מקומות שעולים יותר ויש פחות אבל רכבת צריך שיהיה בכל מקום

  • 28.

    גולן

    דור, 08/06/09 09:48

    אפילו בתכנון של התכנון של התכנון אין רכבת לטבריה??

    • הדרך להציל את הגליל והגולן זו רכבת, לפחות עד עפולה - בית שאן (ל''ת)

      שם, 08/06/09 10:22

  • 27.

    לצערי החרדים והש''סניקים מסיעים את רכבת מדינת ישראל אחורה לעתיד שחור (ל''ת)

    המדינה כרכבת וכקטר, 08/06/09 05:19

  • 26.

    בעד רכבת לאילת

    שחר2, 07/06/09 23:53

    כמה כבר עולה לסדר את הבעיות הנוכחיות?
    כמו שאמרו הרכבת לא נמצאת במרכזי הערים, בשביל להגיע לעיר אחרת יש לקחת אוטובוס לרכבת, רכבת, מונית שרות/אוטובוס נוסף ליעד הסופי

    כל זה מסתכם בתג מחיר של כ20 שקל שאותו מקבלים מהמעסיק, אבל לא לכיוון בחזרה

    כל בעיות התשתית: רכבת, כבישים, מים וחשמל מתחילות מדבר אחד: ממנים אנשים לא מקצועיים שלא יודעים מה הם עושים

    ובתור עובדה: בעיית המים קיימת 18 שנה ורק עכשיו פתחו וועדת חקירה למה 18 שנה לא עשו כלום.
    חברת החשמל עומדת על סף קריסה כל פעם בקיץ בעיה שקיימת שנים


    גם כשמממנים וועדה מקצועית לבעיה מסויימת אין כסף ולא תמיד מבצעים את הדברים במלואם לכן יש לפטר את כל השרים מכל התיקים והכניס רק אנשים בעלי מקצוע עם תעודות

  • 25.

    רכבת החרדים ,תתפלאו,נוסעת לאחור בחזרה לחשכת ימי הביניים,לפיגור,לעוני

    לאן נוסעת רכבת החרדים?, 07/06/09 22:43

    נחשלות ובערות.........מדינת הלכה של עגלות וחמורים זו ה''רכבת'' שלהם.......

  • 24.

    סוף כל סוף מדינת ישראל מצטרפת למדינות המתקדמות. הללויה!

    קרן, 07/06/09 22:38

    באירופה וארה''ב אנשים לוקחים עיתון, מתיישבים ברכבת בבוקר, ומגיעים עם הרכבת לעבודה.

    רק בישראל אנשים שרוצים לגור בדרום או בצפון או באיזור ירושלים, נאלצים להצטופף ולשלם מחירים מופקעים על דירות מכוערות וקטנות באיזור המרכז, במקום שתהיה רכבת נורמלית שתאפשר להם לגור בכל חלקי הארץ וגם לפתח כך את האיזורים שיותר בפריפריה.

    מדינה כל כך קטנה כמו ישראל לא צריכה להצטופף באיזור המרכז. בקלות היה אפשר לקצר את הנסיעה מכל חלקי הארץ.

    אומנם באיחור, אבל סוף סוף. עכשיו אפשר גם לנשום ולפתח את הפריפריה כמו מדינה מתוקנת.

    • מה סוף כל סוף? אפילו לא הניחו מטר של מסילה (ל''ת)

      אני, 08/06/09 15:42

  • 23.

    נתניהו מצויין בלדבר, לעשות באמת אי אפשר (ל''ת)

    טל, 07/06/09 19:55

  • 22.

    חשוב להכנס

    שלמה, 07/06/09 16:56

    אנשים תפסיקו לעשות צחוק מהעבודה.
    הרכבת נדרשת על מנת לחבר את הפירפריה למרכז.נקודה!!!!
    אנו מדינה קטנה שבארץ ת''א כולם נוסעים או באופניים או באופנועים או ברכב הפרטי או באוטובוסים.
    לעומת זאת פסיכולוגית נרגיש הרבה יותר טוב אם תושבי הפירפריה ירגישו גם קצת בבית!!!וגם שדואגים להם!!!

    ואני תושב הרצליה, שלא משתמש ברכבת כי על מנת להגיע אליה באופניים יקח לי 30 דקות!!ובכלל אין אוטובוס מהיכן שאני גר.

  • 21.

    המדרכות להולכי רגל

    ישראל כרמיאל, 07/06/09 15:57

    והמכוניות לכביש, זה הסדר הנכון

  • 20.

    קודם כל כרמיאל - עכו יש צורך דחוף ביותר!!!! (ל''ת)

    mili, 07/06/09 15:24

  • 19.

    רכבת לפריפריה תחזק אותה ותביא לעצירת בריחת היהודים למדינת ת''א (ל''ת)

    משה, 07/06/09 15:07

  • 18.

    נסיעה מתחנת הרכבת בדימונה למרכז העיר במונית יקרה יותר מנסיעה לבאר שבע

    כ. בראון, 07/06/09 15:03

    פשוט דמגוגיה זולה. גם נסיעה במונית מתחנת רכבת אלרוזורוב למרכז העיר עולה יותר מנסיעה מת''א לבאר שבע. אבל למה לקלקל כותרת טובה?

    • נכון, משווים מחיר נסיעה במונית למחירה נסיעה באוטובוס...

      אני, 07/06/09 16:28

      ברור לחלוטין היכן הכתבת גרה ולאיזו מסקנה היא רוצה להוביל את הכתבה ולכן היא מראיינת רק את מי שמתנגד לרכבת מהפריפריות למרכז (הם התבטאו בעבר בעניין זה), ומביאה ציטוט מופרך (שהובא בכותרת!) שמשווה בין מחיר נסיעה באוטובוס למחיר נסיעה במונית!

      הידעת, גב' לפלר, שמחיר סנדוויץ בתחנה מרכזית בת''א זול יותר ממחיר ארוחה במסעדה ברח' הארבעה בת''א?! לא יאומן, הא...

  • 17.

    נמאס מחובבנות

    סטודנט, 07/06/09 15:01

    שימו לב שפרופ' בטכניון לא מתנגד לפרויקט, ובחברה להגנת הטבע ובעמותות למנהם, עם כל הכבוד להם, לא עובדים אנשים שהתשתיות זה ההתמחות שלהם. אז שיביאו משהו רציני יותר בתפקיד ''המתנגד''.
    לדעתי תשתיות זה משה מבדיל בין מדינה מתועשת לבין העולם השלישי. ואם יש צורך לבטל על רכבת קלה - אז שיותרו עליה.
    בסופו של הדבר זה ישתלם לכולם. ברור שזה לא פתרון מיידי, אבל פתרון מיידי במקום ארוך טווך זה שוב שיטות של העולם השלישי.

    • לסטודנט, כל מילה בסלע! (ל''ת)

      אני, 07/06/09 16:23

  • 16.

    השקעה בתשתיות - סוף סוף צעד נבון להחזרת הצמיחה (ל''ת)

    ש, 07/06/09 14:45

  • 15.

    חיבור רכבת-אוטובוס

    יוחזר בילדד, 07/06/09 14:42

    בממחיר של הרכבת הקלה אפשר לספק בחינם שרות קישור (שאטל) בין תחנות הרכבת הקיימות ותחנות האוטובוסים המרכזיות וכן מרכזי הערים. החיסכון בתשתית יממן שרות זה לכל נוסעי הרכבות, בחינם למאה שנה לפחות.

  • 14.

    הרכבת בגוש דן חשובה יותר וחשובה גם לפריפריה

    ישראל, 07/06/09 14:37

    כי מה תושב פריפריה יעשה בגוש דן כאשר יגיע אליו כאשר אין בה רכבת ?

  • 13.

    צריך להשקיע ברכת תחתית

    יניב, 07/06/09 14:35

    מאיזור השרון הדרןמי עד ראשל''צ.

  • 12.

    ''כמה אנשים כבר נוסעים מקרית שמונה לת''א?''

    מפוכח, 07/06/09 14:34

    תשאלו את אגד, והם יספרו לכם שכל 20 דקות בערך יוצא אוטובוס, ותמיד הוא מלא עד אפס מקום!

    ויתכן מאוד, שאם תהיה תחבורה מהירה יותר, יסעו יותר אנשים, ואולי אפילו את גב' לפלר תחליטי לעזוב את בועת ת''א ולגור בצפון הארץ כי המרחק לת''א יצטמצם מאוד.

    תארי לעצמך, מפעל אחד שנסגר בחצור הגלילית כבר לא יעורר סערה כל כך גדולה כי לתושבי חצור תהיה אלטרנטיבה - חצי שעה נסיעה והם בעיר הגדולה, מפרנסים בכבוד את משפחתם, בדיוק כמוך!

    • עם כל הכבוד

      שחר2, 08/06/09 00:00

      כל 20 דקות בשעות העומס...
      אפשר להביא כבר אוטובוס דו קומתי ארוך
      או אוטובוס תלת ארוך

      עדיין לא מדובר על עומס נוסעים גבוהה במיוחד
      כמה תושבים יש בקרית שמונה בהשוואה לתא/אילת?

  • 11.

    ביבי חבר את בסיס נבטים וערד לקו הרכבת כ 20 ק''מ

    קו לבסיס נבטים עם חיבור לערד, 07/06/09 14:30

    ערד נבטים כ 20 ק''מ.
    הנתיב שיוצא מדימונה עובר גם כך קרוב לבסיס נבטים אז למה לא לחבר את ערד עם 20 ק''מ.
    אין צורך בשני מסלולים רק אחד ורק פעם בשעה זה יהיה נפלא לדרום ולתיירות ולערד

  • 10.

    כרגיל, נתניהו לחוץ ולחיץ

    דוד, 07/06/09 14:30

    מי שצועק יותר חזק דעתו נשמעת. רכבת לקריית שמונה זה בדיחה, מה רע באוטובוס?

    • מה הקשר? כל איזכור של ביבי הוא סיבה טובה לרדת עליו?

      אורן, 08/06/09 06:54

      גם כשהוא עושה דברים חיוביים כמו להשקיע בתשתיות ובתחבורה ציבורית?

      שמור קצת מהארס הזה עבור הטעויות שלו...

    • דויד אתה כלומניק!!!תרד מראש הממשלה!!!! (ל''ת)

      בני, 08/06/09 14:46

    • מה רע באוטובוס לקרית שמונה? חוץ מזה שהוא נוסע 4 שעות?

      אני, 08/06/09 15:32

      והוא לא נוח? והוא צפוף?
      והוא מזהם?

      כל זה אין ברכבת..

  • 9.

    אוי אוי אוי תל-אביב סוף סוף לא בראש סדר העדיפות הלאומי!

    יעל, 07/06/09 14:25

    מה יהיה?
    את בטח גרה בקרית שמונה...
    תפסיקו לחשוב כל הזמן על עיר מגוריכם ותבינו שבישראל יש עוד אנשים מלבד תושבי תל-אביב!!!

    • כן אבל מאות אלפים באים לעבוד או ללמוד בת''א כל יום מכל הארץ (ל''ת)

      תושב תל אביב, 08/06/09 10:58

  • 8.

    המומחים שלנו אנשים קשי תפיסה

    פירקל פיט, 07/06/09 14:19

    עיקר הכוונה ברכבת לאילת וברכבת לבית שאן אינו בשינוע אנשים אילא בשינוע סחורות.

    • תתפלא אבל זה לא מצדיק את זה. אין מספיק שינוע מטענים רלוונטיים בארץ (ל''ת)

      מומחה, 07/06/09 15:25

    • וואלה! בגלל זה אמרו כבדה: סחורות

      שחר2, 08/06/09 00:01

      אז אולי ירדו מחירים באילת (למשל מסעדות) בגלל מחירי ההובלה

  • 7.

    ביטול פרויקט הרכבת הקלה ראוי לכל מחמאה.

    רותי כהן, 07/06/09 14:04

    אנשקיהו בנשיקות פיהו.

    • ל 7 האם את מגיבה בשכר של ''דן'' ?

      תל אביבי, 08/06/09 11:01

      כנראה בחיים לא חיכית לאוטובוס בת''א חצי שעה רק בדי לראות שבאים 2 ביחד וכולם צפופים
      ואז לסוע שעה בפקקים בעמידה מרחק של 10 דקות במכונית ולרדת 10 דקות הליכה מאיפה שאת צריכה

      התחבורה הציבורית בגוש דן איומה

      אין תועלת בתשתית בפריפריה אם כל המיליונים שבאים לגוש דן כל יום לא יוכלו להתנייד בקלות
      ובסוף כולם יעדיפו לבוא עם רכב פרטי

  • 6.

    ישראל היא מדינה קטנה - חייבים לנצל את המקום היחידי בו זה טוב..

    ציוני , 07/06/09 14:01

    ולהקים רכבת שכזו שתגרום לכך שאפשר לנסוע לכל אורכה ולהגיע לכל מקום תוך זמן קצר.

    התשתיות בישראל הם הרבה מתחת למה שהולך במערב - רכבת שכזו פשוט תשדרג את מדינת ישראל.. כל הטיעונים שכנגד כלל לא רלוונטים.

    • והרכבות הקלות זה סתם בדיחה - אנחנו לא איזה בייג'ין.. מדובר

      ציוני , 07/06/09 14:03

      גם אם נחשב את כ-ל גוש דן גרים שם במקרה הטוב מיליון איש על שטח קטן..
      ממש לא צריך רכבת קלה שם או בשום עיר אחרת.

      • בגוש דן(חדרה-אשקלון) גרים יותר מ4 מיליון איש..

        אני, 08/06/09 15:30

        חתיכת מטרופולין שאמור להראות כמו פריס מבחינה תחבורתית

    • כן אתה צודק, קצת לא רלוונטי שצריך לקחת אוטובוס ל ומ הרכבת!

      שחר2, 08/06/09 00:04

      כשמדובר באילת. בשאר המקומות זה די חשוב.

      אבל מה לעשות אם מתנחלים לא רוצים לפנות אז יצליחו לפנות מקום במרכזי הערים?

  • 5.

    הטיפוס הלז גם הבטיח מחשב לכל ילד וביום ההשקה המתוקשרת גנב לביתו תוכנות

    מרינה, 07/06/09 13:58

    הביבי היה ונשאר חרבשן ושרהלה היתה ונשארה אותה פיגי ורק הילדים שלהם גדלו וכבר לא צריכים את התוכנות שבבא גנב עבורם בקדנציית המלל והשקר והרהב והפחז והלהג הקודמת.

    • הסגנון שלך מעיד שלא גדלת בבית סביר ,אלא בביב שופכין ! (ל''ת)

      גועל נפש, 07/06/09 14:16

      • כנראה ''מתחת לכיור של שרה''.... (ל''ת)

        ואף על פי כן סחוב סחב תוכנות, 07/06/09 15:03

  • 4.

    חישמול הרכבת

    אחד מכפ''ס, 07/06/09 13:52

    זה העתיד

  • 3.

    מרכזי הערים

    אריה.נ, 07/06/09 13:41

    משום מה קברניטי ומקבלי ההחלטות בכל נושאי התחבורה אינם רוצים או אינם מסוגלים לחשוב על פתרונות הגיוניים.
    מדוע לא לפתור את בעיות הנגישות כפי שפותרים ופתרו אותן בכל הערעם בעולם. תחנות הרכבת נמצאות במרכזי הערים ולא בפרברים מרוחקים.
    כשאני נוסע מרומא למילאנו באיטליה או אף לעיר בארץ אחרת אני יוצא ממרכז העיר ומגיע למרכז העיר ביעד.
    מדוע אצלנו ברוב הערים זה אינו כך? ואני צריך לדאוג לנסיעת המשך יקרה ומזהמת מתחנת הרכבת העירה?

  • 2.

    לא ברור לי איזו כרות יש לרה''מ יהא אשר יהא

    גיא, 07/06/09 13:13

    לבטל פרויקט שכבר נמצא בעיצומו ושכבר גרם סבל לתושבים, ואשר התועלת בביטולו מוטלת בספק.

  • 1.

    מה לא ברור פה?

    הראל הוד השרון, 07/06/09 13:05

    חונים לצד המדרכה ולא חוסמים אותה