• 11.

    לחמישה ברכב צריך להתיר לנסוע בנתיב תחבורה ציבורית

    ., 31/03/11 15:53

    כל הזמן מדברים על הצורך בפחות מכוניות.
    בנתיים, התשתית של הרבה מהאוטובוסים לא השתנתה בעשרות השנים האחרונות, לכן להרבה נוסעים, זה דבר בעייתי.

    ברור שהרבה יותר אידיאלי שיסעו באוטובוס, אבל זה בינתיים שיפור על נסיעה לבד...

  • 10.

    הבעיה היא שכל עמישראל מתחיל לעבוד באותה השעה.

    אחת שיודעת, 17/02/11 21:45

    זה ממש כמו הצרפתים שיוצאים כוווווולם באותו היום לחופש הגדול.
    מה עשו הסקנדינבים, הם קבעו לכל אזור תחילת חופש בתאריך שונה.
    מה צריך לעשות אצלנו? לעודד חברות להתחיל לעבוד בשעות שונות.
    אצלנו בהיי טק יש תחילת עבודה גמישה, כלומר כל עובד מחליט מתי הוא מתחיל לעבוד.
    חוץ מזה אפשר גם לעודד עבודה מהבית.

  • 9.

    הכותרת מזכירה סיפור על הרב גורן ז''ל

    החייל שוייק, 17/02/11 21:40

    במלחמת השיחרור הוא נכנס לכיס פאלוג'ה בתור רב צבאי ונהגו בנסיעה היה קצין מצרי צעיר בשם גמאל עבדאלנאצר.
    כיוון שנאצר נסע כל הדרך בזיזגים שאל אותו הרב גורן לפשר הדבר.
    התשובה היתה כי יש מוקשים בדרך....

  • 8.

    מי שבכל זאת משתמש בתחבורה ציבורית

    אורית, 07/06/09 10:56

    יוצא מפסיד. משרד התחבורה אינו מתחשב בצרכי הנוסעים בתחבורה ציבורית. תחנות במקומות ראשיים מבוטלות (ראה גלילות ואיזור התעשיה ברעננה), על חשבון פתיחת כבישים וחניות לרכב פרטי. אגד מצמצם אוטובוסים ומאלץ את הנוסעים לנסוע ב-2 אוטובוסים במקום אחד (כולל העמידה בתחנה - הזמן כפול).
    משום מה למתכננים ברור שמי שמשתמש בתחבורה ציבורית, זמנו אינו חשןב, ואם תוך יום נסיעה הוא יגיע למטרתו - דיינו. בעוד שבעלי רכב פרטי וודאי ממהרים ולכן צריך לעזור להם.

  • 7.

    מה יהיה

    איה, 06/06/09 10:37

    מה יהיה עם הבלאגאן הז על הכבישים?
    כמה שאני מקווה שירדו מהמכוניות הפרטיות אני לא רואה את זה קורה, אני בתור סטודנטית שגרה ברחובות וצריכה להגיע כל יום לאוניברסיטה מגיעה עם תחבורה ציבורית ומרגישה שהנסיעה נמשכת נצח! אני ממש מקווה שבאמת יתחליו לאכוף את הנתיבים הציבוריים כי אם אני כבר נוסעת באוטובוס מפוצץך באנשים לפחות שהנסיעה תהיה קצרה!!!!!!!!!!!!

  • 6.

    יש פתרון!!!

    קטנוען, 04/06/09 07:49

    הפתרון הזמין והיעיל כבר נמצא פה די הרבה זמן:
    קטנועים - ליטר ל30 או 40 ק''מ, ללא פקקים וללא בעיות חנייה.
    טוב לכל מדינות העולם השלישי, אז בטח גם לנו.

    אבל מה, הכותבת היא דוגמה מייצגת לכך שלא כוללים באמת את כ-ל האופציות למציאת פתרון.
    ויחד עמיה ניתן לכלול את מקבלי ההחלטות שע''מ ''לעודד'' את הפתרון הנ''ל גובים ביטוח חובה של כ - 3000 ש''ח (ויותר לקטנועים גדולי נפח).

    מדינת חלם כבר אמרנו?

    • אתה מצפה שגם ילדים ומבוגרים וקשישים יסעו על קטנוע?

      מפחד לסוע על קטנוע, 04/06/09 08:37

      אני מסכים איתך שקטנוע הוא פתרון עם הרבה יתרונות, אבל מה לעשות שהוא פשוט לא מתאים לרוב האוכלוסיה. לכן הפתרון צריך להיות תחבורה ציבורית טובה ויעילה. וזולה.

    • ומה עם אופניים חשמליים?

      אחד תמים, 17/02/11 21:41

      יותר זול, יותר נקי וללא ביטוח.

  • 5.

    רוב הפקקים בנסיעה לעבודה

    קורא, 03/06/09 20:47

    כמו שרשום לעיל - זו הסיבה לפחות ל-80% מהקילומטרים שאני נוהג.
    סיוט לנהוג בבוקר - אבל פחות סיוט מאשר להחליף 3 אוטובוסים ולבזבז עוד שעה/ שעה וחצי בכל כיוון.

    אים הנסיעה בתחבורה הציבורית היתה בזמן דומה לרכב פרטי (נניח עד כדי תוספת של 20 דקות) והזמן היה יותר מדויק (לא לחכות 1/2 שעה כי אולי האוטובוס יקדים) אני אישית הייתי מזמן עובר לתחבורה ציבורית.

  • 4.

    נתיב תחבורה ציבורית

    אמיר, 03/06/09 20:16

    לא הבנתי את הציניות, בדרך כלל בנתיב תחבורה צציבורית אכן מותר לרכב פרטי לנסוע כשיש בו חמישה נוסעים... הם לא מסיגי גבול

  • 3.

    מי יעבור לתחבורה ציבורית - מי? (ל''ת)

    attilafalcon , 03/06/09 12:09

    • תשובה לסקפטי

      ירוקר, 03/06/09 12:15

      ולפני עשר שנים מי היה מאמין שאנשים יעברו לרכבת? אין מה לעשות, ישראלים יצטרכו לוותר על האגו

    • אתה באמת סקפטי

      ניצן, 06/06/09 10:39

      רק בגלל אנשים כמוך אין התקדמות בנסיעה עם תחבורה ציבורית
      אם היית מנסה לתת לתחבורה הציבורית סיכוי אז אוךלי עוד אנשים היו נותנים לה סיכוי והיית רואה שכן יכולה להיות התקדמות שזה השלב הראשון לעבר שינוי!

  • 2.

    כשאני הולך על המדרכה

    פיני זכרון, 03/06/09 11:44

    אני לא צריך לפגוש מכוניות חונות
    זה ברור
    אז מדוע הנהגים מפקיעים לי את המדרכה?

  • 1.

    אם מר ישראל כץ, "כבוד השר", יועיל במשהו לתחבורה - אני צ נ צ נ ת

    בוב דילן , 03/06/09 11:24

    כל הכבוד ליוזמות של תחבורה היום ומחר, ונושא התחבורה הציבורית הוא בין החשובים ביותר לחברה בישראל - אבל כץ מפציץ בהצהרות מדיניות, ולא ממש אכפת לו מהמשרד עליו הוא ממונה. שר איום ונורא