• 54.

    20 שנה למותו

    , 07/05/14 23:18

    היום לפני 20 שנה בדיוק נדם ליבו של חיים בר
    לב ז"ל יומיים לפני יום ירושים תשנ"ד. יהי, זכרו שמור עימנו לעד.

    IP: 79.176.122.15דווח על תגובה זו

  • 53.

    חיים ברלב

    מרדכי קדר, 31/03/12 16:53

    מדינת ישראל חבה לחיים ברלב, האיש האמיץ ואציל הרוח חוב לא ישוער, והי זיכרו ברוך.

    מוטקה קדר

    IP: 46.116.125.251דווח על תגובה זו

  • 52.

    אז איפה התעלומה

    אלי בן דוד , 05/06/09 20:25

    היה נדמה שהכתבה אמורה לפתור את תעלומת מותו של ברל לב. במקום זאת הובאה בפנינות כתבת רטרו על חייו ופועלו של בר לב וקוים לדמותו. אגב, אני לא חושב שיש תעלומה סביב מותו. האיש סבל קשה לפני מותו ועל כן המוות היה רק המשך טבעי של התפתחות של מחלה כואבת.
    בכל אופן אולי היה כדאי להביא כתבת רטרו כדי להיזכר בתקופה לא כל כך מאושרת בחיי המדינה.

    IP: 79.183.128.152דווח על תגובה זו

  • 51.

    פעם היו אנשים שעמדו על רגלייהם בכבוד והיום הם עומדים על רגליהם בזכות (ל''ת)

    פקק תנועה , 31/05/09 14:52


    IP: 132.68.4.44דווח על תגובה זו

    • הכסף העסקנות והקומבינות וללא כבוד אישי וציבורי (ל''ת)

      פקק תנועה , 31/05/09 14:53


      IP: 132.68.4.44 דווח על תגובה זו

  • 50.

    ''הם לא היו צריכים להיות שם''

    סתם יהודי, 30/05/09 21:21

    ברלב זכור לי בתגובתו זו לרצח יהודים בשטחים: ''הם לא היו צריכים להיות שם''. המתנחלים עדיין שם. גם בתוך הקו הירוק נרצחו מאות יהודים, והם עדיין שם. ברלב בעולם האמת. הקו שם אינו ירוק.

    IP: 85.250.240.42דווח על תגובה זו

  • 49.

    לצד זכויותיו,האיש כמעט עצר את אריק בצליחה ובנס לא הצליח. (ל''ת)

    אשר, 30/05/09 09:48


    IP: 87.69.163.182דווח על תגובה זו

    • עדיין לא נתקלתי בקור רוח ושליטה עצמית כמו שהיו אצל חיים ברלב.

      דגדג, המרתף, 29/07/09 05:02

      אלו היו מעלותיו .

      IP: 99.237.230.209 דווח על תגובה זו

  • 48.

    חיים בר לב

    טוצי, 30/05/09 09:44

    חיים בר לב היה גם קצין וגם גנטלמן. הכתבה מרגשת. בזכותו ובזכותם אנחנו פה.אני זוכר את ששת הימים וכשחיים בר לב הגיע הרגישו שיש על מי לסמוך. סליחה. להבדיל מרבין שאיבד עשתונות

    IP: 87.68.241.114דווח על תגובה זו

  • 47.

    השמאל הישראלי הרס את מה שעם ישראל בנה עד אוסלו האווילי

    יובל ארהב, 30/05/09 05:45

    מי שבנה את מדינת ישראל אלו אנשים שנימצאים רק בהיסטוריה של העם המבורך ומי שהרס אותה אלו הצאצאים של הדור המייסד שחושבים שהם חכמים אך חוץ מאלפי ישראלים שניטבחו ברחובות הערים הם לא עושים דבר למען המולדת ואלו עובדות טוב שיש ימין בישראל וטוב שיש נוער כיפות סרוגות כי בלעדיהם ישראל מזמן לא הייתה על המפה

    IP: 72.129.89.101דווח על תגובה זו

  • 46.

    יוסקה יריב הקים ב-1965 את אגף המבצעים של המוסד מצדה=קיסריה (ל''ת)

    למי שלא יודע, 30/05/09 03:55


    IP: 85.250.151.201דווח על תגובה זו

  • 45.

    הימין מגלה את פרצופו המכוער...

    ג'קברק , 29/05/09 19:28

    כמה רוע לב... כמה שנאה!!!
    "אוהבי ישראל" עאלק.

    IP: 83.85.209.116דווח על תגובה זו

  • 44.

    חיים בר לב ז''ל היה אחד הרמטכל''ים המעולים של צהל ואיות יוצאת דופן

    ש.לוין, 29/05/09 16:03

    איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא.... חיים בר לב דמות מיוחדת במינה המשרה הרגשת בטחון על כל הסובבים אותה . אין היום אנשים ורמטכ''לים מהזן הזה . הם נעלמו מהארץ הזו כמו הערכים.

    IP: 93.173.70.190דווח על תגובה זו

    • עוד מנטרה שחוקה

      דקארט, 29/05/09 21:41

      האיש היה שייך לגילדה שניהלה את המדינה במשך עשרות שנים

      IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

      • ל''דקארט''- אם אין לך משהו להגיד לעניין...

        דני, 30/05/09 16:53

        עדיף כלום!

        IP: 79.176.198.163 דווח על תגובה זו

  • 43.

    דור הולך ונעלם......

    דור הבנים, 29/05/09 16:02

    לו מספיק שמענו בקולם כי אז ארץ אחרת יש לנו היום.
    דור של ענקים הם דור תש''ח / הפלמח, האצל, הלחי, הגנה,
    חבל שאנו בניהם לא השכלנו ללמוד די מהם ולבנינו לא די נתנו מורשת.
    ולכול האחרים..... אין מילים.

    IP: 79.183.130.106דווח על תגובה זו

    • היו להם מעלות ויו גם חסרונות.

      דקארט, 30/05/09 02:01

      איני יודע מדוע,אך אנו נוטים להסתכל אחורב בערגה

      IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

  • 42.

    אני מבינה שניסיונות ההכפשה כאן הן המשך

    רות מאור , 29/05/09 15:15

    למאמץ לגמד עד לחסל את השמאל שבנה את המדינה והנהיג אותה עד לאותו לילה מר ונמהר ב-1977.
    אין ספק שהמערך צריך היה לעבור טלטול עז ולשדד מערכות - אבל בין זה לבין אווירת העליהום, ההסתה, והשנאה שפשו במקומותינו, המרחק רב.
    השמאל עוד לא אמר את דברו, ומה שאינו אומר במספרים, הוא עושה באיכות.

    www.kansukansu.blogspot.com

    IP: 93.172.183.203דווח על תגובה זו

    • מה רציתם,שהעם לא יוריד אתכם אחרי הסכמי אוסלו,מלחמת לבנון השניה

      דקארט, 29/05/09 21:44

      ואלפי ההרוגים שיצרתם?

      IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

    • על איזה לילה מר ונמהר את מדברת?

      אלי בן דוד, 30/05/09 08:12

      שנת 1977 הייתה סיומו של תהליך שנמשך 29 שנים שבו המדינה נמכרה ונקנתה ונבעלה ונאנסה על ידי שועי 'השמאל הנאור' לכן קשה לאמר שזה היה לילה נמהר הוא נמשך 29 שנים ארוכות ומתישות בעבור עם ישראל - הוא בוודאי היה מר לשמאל, כפי שראוי היה שיהיה. לא שמחליפיהם של אותה אליטה היו יותר טובים הם פשוט למדו מהטובים ביותר ושיכללו את זה.
      אלי

      IP: 79.180.130.161 דווח על תגובה זו

      • אלי בן דוד, נהניתי לקרוא אותך (ל''ת)

        אא, 16/10/12 23:06


        IP: 109.65.188.249 דווח על תגובה זו

  • 41.

    מצד אחד אדם חייל ורמטכ'ל ענק,ומצד שני שאול מופז..........

    משה פרידמן תל אביב, 29/05/09 14:31

    לאן הדרדרה המדינה?????????

    IP: 78.96.219.90דווח על תגובה זו

    • מה זה ענק,היה סתם פוליטיקאי קטן שמונה לרמטכ''ל

      דקארט, 29/05/09 21:46

      עקב כך שהיה חבר בגילדת הפלמ''ח

      IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

  • 40.

    מוצב החרמון נפל כידוע (ל''ת)

    דיוק הסטורי, 29/05/09 12:59


    IP: 89.138.207.65דווח על תגובה זו

  • 39.

    בור הפיקוד באום חשיבה

    ברלב מגיע, 29/05/09 11:28

    הוא היה סמכות שמפקדי האוגדות קבלו. הןא הכניס סדר והופסקו הצעקות.
    את החזית הציל אריק שרון! ברלב הכיר ביכולותיו, ולא ניסה לעצור אותו ולמנוע ממנו את התהילה.

    על שמו רשום קו ברלב שעלה הון וקרס בשעתיים.לא ברורה המטרה בקשירת זרים לגנרל מן השורה.

    IP: 93.173.219.66דווח על תגובה זו

    • האוגדה בפיקודו של אברהם אדן כתרה את הארמיה השלישית (ל''ת)

      דיוק הסטורי, 29/05/09 13:01


      IP: 89.138.207.65 דווח על תגובה זו

    • קוו בר לב-למגיב -40-

      אזרח וותיק, 29/05/09 17:05

      מפאת הכבוד הרב שאני חש כלפי חיים בר לב האיש,המנהיג והלוחם אינני רוצה להגיב על דבריך על קוו בר לב.
      רק זאת: הקוו נוצר כמענה למלחמת ההתשה המתמשכת עם המצרים ובעיקר להגן על חיי החיילים.
      מציע לך לקרא ולהשכיל בנושא .
      חג-שמח

      IP: 93.173.170.108 דווח על תגובה זו

  • 38.

    מרדכי חיימוביץ', כל הכבוד!!!

    רועי עפרון, 29/05/09 11:28

    מעטות הפעמים שאתה מוצא את עצמך מהופנט מול כתבה, קורא כל מילה שוב ושוב, ולא יכול לעזוב. כתבתו של מרדכי חיימוביץ' היא תעודת כבוד לעיתונות ותעודת כבוד לאיש ענק שעם ישראל חב לו כל כך הרבה.

    בהצדעה לחיים בר לב זיכרונו לברכה
    ובהצדעה לעיתונאי אמיץ ורגיש שיבדל לחיים ארוכים

    IP: 87.68.167.207דווח על תגובה זו

  • 37.

    ממש מדהים...כל כך הרבה טוקבקים בתשלום........

    פישר, 29/05/09 11:10

    לטובת בר לב.

    IP: 77.125.238.45דווח על תגובה זו

    • קרא לי תמים,אך הם באמת מאמינים במיתוס השחוק

      דקארט, 30/05/09 01:26

      שנקרא חיים בר-לב הגנרל והג'נטלמן

      IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

  • 36.

    גנרל ענק בסגנון אחר

    ישראל, 29/05/09 11:07

    בר לב קצין וג'נטלמן,האיש שהציל את מדינת ישראל במילחמת יוה''ב לצד דדו, לא זכה אף פעם לכבוד הראוי לו.הוא היה קצין מצטיין עם ראייה רחבה שקט נפשי,תעצומות נפש מנהיגות שקטה וחבל שהוא לא זכה בחיין לכבוד המגיע לו.
    אבל מי שמנתח את מהלכי המלחמה ואת מעורבותו בניהולה בפד''ם,וקודם לכן בייעוץ שנתן לרמטכ''ל לגבי המציאות המורכבת בחזית הצפון יכול להוקיר תודה לבר לב על חלקו בניצחון הכביר.
    חיים בר לב הוא הגיבור הגדול שמקומו צרוב בתודעה כאחד מגדולי המצביאים הצבאיים שמקומו בפנתיאון הלאומי ייזכר לנצח

    IP: 89.138.118.204דווח על תגובה זו

    • כן ממש פילדמרשל מונטגומרי היה פה (ל''ת)

      דקארט, 30/05/09 15:15


      IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

  • 35.

    חייבים לו הרבה. במלחמת יום כיפור חייבים לו המון (ל''ת)

    תודה לחיים בר-לב ת.נ.צ.ב.ה., 29/05/09 10:08


    IP: 79.183.111.3דווח על תגובה זו

  • 34.

    איש טוב ומיטיב

    דוד, 29/05/09 09:36

    הוא היה ממש ממש טוב
    בלי חכמות ובלי מניירות

    IP: 85.64.3.127דווח על תגובה זו

  • 33.

    חיים בר-לב דוגמא ומופת לדור ההמשך,יש מה ללמוד... (ל''ת)

    יוסי, 29/05/09 09:29


    IP: 79.177.109.227דווח על תגובה זו

  • 32.

    הבעת תודה

    אזרח וותיק, 29/05/09 08:55

    תודה על הכתבה המענינת.השכלתי רבות .
    על ברלב:
    ברלב שיך לדור של מנהיגים ישרי דרך .
    הוא היה בזמן הנכון ובמקום הנכון.
    בזכות אנשים כאלה יש לנו יסודות איתנים במדינת ישראל .יסודות אלה מאפשרים את המשך החיים בארץ הזו.

    IP: 93.173.170.108דווח על תגובה זו

    • ראינו את היסודות האיתנים האלה במלחמת לבנון השנייה

      דקארט, 29/05/09 11:16

      האיש לא היה ישר כל כך סתם מפאיניק שהתקדם עקב היותו חבר בגילדת הפלמ''חניקים

      IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

      • יש לך נתונים? אסמכתא? הפניה למקורות?

        רות מאור , 29/05/09 15:08

        תודה

        www.kansukansu.blogspot.com

        IP: 93.172.183.203 דווח על תגובה זו

        • חיים בר לב-למגיבים -33-

          אזרח וותיק, 29/05/09 17:40

          לדקארט ורות מאור:
          האינטרנט, דובר צהל,עיתונות,ספרים וספריות.
          ממליץ לקרא ולהשכיל .
          זה כל הסיפור.
          חג-שמח.

          IP: 93.173.170.108 דווח על תגובה זו

          • אזרח ותיק - פנייתי הייתה לדקארט על זלזולו והכפשותיו

            רות מאור , 29/05/09 20:27

            www.kansukansu.blogspot.com

            IP: 93.172.183.203 דווח על תגובה זו

            • האסמכתאות הם דמם של הלוחמים שנפלו בקרבות כושלים

              דקארט, 30/05/09 00:55

              בעקבות תרבות בטחונית כושלת.

              מהקרב בנבי סמואל ועד הקרב בבינת גבל,

              מגבעת התחמושת ועד החווה הסינית,

              מעמק דותן ועד סולטן יעקב.

              הפניה למקור:
              http://www.global-report.com/um/?l=he&a=10706

              IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

              • אה - הבנתי - זה האורים והתומים שלך

                רות מאור , 30/05/09 13:43

                נו שוין - אין צורך להוסיף מילים. תודה. עכשיו אדע איך להתייחס לתגובותיך בעתיד.

                שבת שלום

                www.kansukansu.blogspot.com

                IP: 93.172.89.80 דווח על תגובה זו

                • די כבר אם האד הומניזם הזה,אולי תגיבי עניינית

                  דקארט, 30/05/09 15:18

                  למה שהוא אומר ולא לאיש ''שלכלך'' על דרכו של האורים ותומים שלך-יצחק רבין?

                  IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

          • אתה צריך ללמוד להטיל ספק

            דקארט, 29/05/09 21:51

            במיוחד במקומות כמו דובר צה''ל וכולי
            שידועים בהעדפת המיתוס על האמת

            IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

  • 31.

    אהבתי אותו בחייו ..האיש באמת השרה ביטחון וידעת שאתה

    קמין וג'נטלמן אמיתי, 29/05/09 08:45

    יכול לסמוך עליו...רק מי שיודע מלחמה מה היא,מבין שלא תמיד הכל דופק,בהשוואה לפוליטיקאים היום לקרוא לו פוליטיקאי זה באמת עלבון וחוסר כבוד לאיש,זן נדיר!!!!

    IP: 79.183.105.127דווח על תגובה זו

    • ל-32-

      אזרח וותיק, 29/05/09 11:29

      הרמטכ''ל לשעבר חיים בר לב:
      ''קצין וג'נטלמן אמיתי''.
      מסכים עם התאור שלך.
      חג-שמח
      אזרח וותיק.

      IP: 93.173.170.108 דווח על תגובה זו

      • ממש גנטלמן

        דקארט, 29/05/09 21:54

        זכור הסיפור שהוא כנראה שלח חוקרים,בזמן היותו שר המשטרה,כדי שיאיימו על אורי מילשטיין כשזה ניסה לחשוף את האמת.

        IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

        • סוף סוף הבנתי ''דקארט'' הפה של אורי מילשטיין חה' חה'' חה (ל''ת)

          הצדיק מבני ברק, 30/05/09 16:04


          IP: 84.109.255.218 דווח על תגובה זו

          • אני לא קשור אליו,אך מילשטיין דיבר על כך בתוכנית

            דקארט, 30/05/09 18:25

            אקדמיה בא

            IP: 87.70.130.3 דווח על תגובה זו

  • 30.

    מן הראוי להקדיש לברלב יום לימודים בכל בתי הספר. לא מייצרים דמויות כאלה

    אוזניים לכותל, 29/05/09 08:08

    עוד

    IP: 93.173.67.96דווח על תגובה זו

    • רק זה חסר לנו....

      מורה, 29/05/09 11:09

      לרומם פשלונרים.

      IP: 77.125.238.45 דווח על תגובה זו

  • 29.

    וברק לא למד כלום (ל''ת)

    אלעד, 29/05/09 07:40


    IP: 189.25.115.163דווח על תגובה זו

  • 28.

    היה גיבור אך בן אנוש .יהי זכרו ברוך . (ל''ת)

    חיים ברלב, 29/05/09 07:33


    IP: 89.138.35.124דווח על תגובה זו

  • 27.

    בזכות חיים בר לב וחבריו,זכינו בבית לאומי.כתבה מאוד מרגשת.

    נתן.ש מעלות., 29/05/09 06:58

    תנוח בשלום על משכבך איש ולוחם יקר.

    IP: 93.172.57.66דווח על תגובה זו

  • 26.

    Yom Kippor War was not a Surprise -CIA Archives

    Al Talker, 29/05/09 06:56

    Why Israel Was Not Ready for War in 1973 - Honor, Timing and Politics
    http://new-angle.org/1973_October_War.htm

    IP: 24.228.76.188דווח על תגובה זו

  • 25.

    כאחד שהיה שם אני יכול לומר לכם שכולם היו אחראים למחדל יום כיפור-

    רעמסס, 29/05/09 06:54

    לא מרוע לב אלא מגבהות לב ושחצנות- מהראש ועד בכירי הקצינים. אני למדתי שאסור לזלזל באויב- לעולם, מעניין למה לא יישמו זאת. ואגב אתרעה שלא היתה- שטויות, האתרעה היתה רשומה על הקיר, צריך היה רק לדעת לקרוא. אבל השחצנות וגבהות הלב מסמאת עיניים ואוטמת אזנים.

    IP: 93.173.160.81דווח על תגובה זו

  • 24.

    כל פעם שהופיע השם ברק ברחו לי כמה שורות. כיצד נקלע הנפל הזה לסיפורים? (ל''ת)

    טורונטו טורונטו, 29/05/09 06:22


    IP: 99.238.30.226דווח על תגובה זו

  • 23.

    לכול חור מילשטיין מכניס את עצמו בכוח

    אנטי מילשטויין, 29/05/09 06:05

    די כבר אם הנרקיסיזם הזה של מישלטיין.

    תודה על הכתבה המאלפת והאנושית הזו.

    IP: 84.228.191.19דווח על תגובה זו

    • האם מילשטיין טועה ? אינני בטוח (ל''ת)

      אכ, 29/05/09 08:17


      IP: 89.139.187.100 דווח על תגובה זו

    • תגיד אתה בסדר,איזה נרקסיזם? (ל''ת)

      דקארט, 29/05/09 21:56


      IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

      • אתה הדוגי של מילשטיין , או מילשטיין בעצמך חה' חה' (ל''ת)

        הצדיק מבני ברק, 30/05/09 16:05


        IP: 84.109.255.218 דווח על תגובה זו

  • 22.

    תקראו את ''קריסה ולקחה'' של ד''ר אורי מילשטיין.

    רון הכחול, 29/05/09 04:54

    ואז תבינו מה באמת קרה בחזית הדרום.
    ומרדכי חיימוביץ'? הוא ושכמותו מתפרנסים מריקודי מה-יפית בפני האליטה השלטת, ואינם םחויבים לחקר האמת.

    IP: 58.110.187.188דווח על תגובה זו

  • 21.

    חיים היקר,היית פעלת לחמתה יזמת דאגת לכל עם ישראל, ת נ צ ב ה (ל''ת)

    חייל וותיק, 29/05/09 04:54


    IP: 99.225.237.5דווח על תגובה זו

  • 20.

    אחד מדור הנפילים. (ל''ת)

    ח, 29/05/09 04:36


    IP: 93.172.143.57דווח על תגובה זו

  • 19.

    העם היושב בישראל תמיד יאהב את חיים בר לב !

    מושיק, 29/05/09 04:22

    איש יקר שתרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל
    תמיד נזכור בהערכה עצומה את האיש הזה
    הוא שייך לדור הנפילים ואחד האנשים הגדולים מבחינה צבאית שהיה לנו.

    IP: 85.64.234.152דווח על תגובה זו

  • 18.

    יחידי סגולה!!!

    נועה, 29/05/09 03:56

    אחד המפקדים האמיצים, החכמים, והטובים ביותר שהיו לצהל!!!!

    IP: 89.139.28.147דווח על תגובה זו

  • 17.

    מרדכי חיימוביץ' הוא העיתונאי האהוב עליי.

    נונו, 29/05/09 03:39

    לא משנה אם הוא כותב על חיים בר-לב או על רונה-לי שמעון, זה תמיד סופר מעניין, אנושי ומבדר.

    IP: 76.89.217.162דווח על תגובה זו

  • 16.

    ת.נ.צ.ב.ה (ל''ת)

    דוד, 29/05/09 03:27


    IP: 84.111.35.58דווח על תגובה זו

  • 15.

    אחד מהנפילים. נזכור אותו לטובה ולתמיד (ל''ת)

    אבי, 29/05/09 03:27


    IP: 85.64.88.145דווח על תגובה זו

  • 14.

    נרצח

    הוא, 29/05/09 03:03

    לא מודים בגלל פנסיה

    IP: 192.163.20.231דווח על תגובה זו

  • 13.

    לא כל הקוראים מטומטמים, למרות דעתך

    מילכוד דדו, 29/05/09 03:00

    הרמטכל בזמן נפילת הסטרטוקרוזר היה בר לב, לכל חיל האויר היתה ברורה המשמעות של ההפלה,חוסר חיסול הטילים שהוכיחו את שליטתם על איזור ישראלי בתעלה קודם, וברגע ההוא שנת 1971 היה המלכודת האחרונה.העובדה שכרמטכל הוא לא יעץ למחיקת הסוללות,לא מחה ולא התפטר היתה כשל נוראי של מלחמת יום כיפור., קו בר לב , באשליית ההגנה היה מלכודת נוספת. השאלה הנכונה שיכולת לענות עליה מי היה קורבן של מי
    אבל די לסיפורי מעשיות הגבורה מלוקשים מקולקלים

    IP: 77.126.76.236דווח על תגובה זו

  • 12.

    ...וברק לא למד כלום... (ל''ת)

    אלעד, 29/05/09 01:52


    IP: 189.25.115.163דווח על תגובה זו

  • 11.

    הציל את חזית הדרום? אבל הרי נכשלנו שם.

    השני מהאמצע , 29/05/09 01:39

    כשבמקום גנרלים נוהלה החזית ע''י פוליטיקאים, אריאל שרון מהליכוד וחיים ברלב שהיה שר מטעם מפלגת העבודה.
    עד מתי ימכרו לנו את המנטרות האלה של הצלחות כשאנחנו נכשלים במלחמות?

    IP: 79.178.251.39דווח על תגובה זו

    • A war is judge by its ending not begining

      Alon, 29/05/09 04:11

      The IDF was 101KM from Cairo at the war end, so stop with the self hating mantra. The fear tactics of the left don't work anymore

      IP: 99.238.55.150 דווח על תגובה זו

      • The war ended and we retreated Sinai, in contrast to our statements

        השני מהאמצע , 29/05/09 17:13

        The aim of the war was to defend the zone attacking back any trial to conquer it. This aim was not achieved.
        The achievement of 101 km is only tactical, we lost our hold in Sinai.

        IP: 79.178.251.39 דווח על תגובה זו

      • Not a question of right or left but a question of true or lie (ל''ת)

        השני מהאמצע , 29/05/09 23:29


        IP: 79.178.251.39 דווח על תגובה זו

    • הציל וחצי את חזית הדרום

      אלי בן דוד, 30/05/09 08:26

      מלחמת יום כיפור, בניגוד לדעתם של רבים, הייתה המלחמה הכי קשה והכי מוצלחת של עם ישראל שבה יצאנו ממצב של תבוסה מוחלטת לניצחון גדול ומוחלט. המלחמה הזאת הייתה יותר מוצלחת יותר חזקה ויותר איכותית מבחינת כח הלחימה של צהל' מזו של מלחמת ששת הימים שהייתה מלחמה מתוכננת היטב. צהל' הוכיח שהוא יכול לפעול גם בתנאים של הפתעה. גם בתנאים של נחיתות מספרית וגם בתנאים של לחץ פוליטי מסיבי. כמו כן הוכיח צהל' שלמרות הפוליטיקאים שלנו הוא יכול לקום ולהתעשת ולגבור על אוייביו. זה לא מיתוס וזה לא דובר צהל' - כידוע לכלכם זה קרה במציאות והכל מסופר בספרי דברי הימים. צריך לפתוח את העיניים והראש ולקרוא ולהבין בפני מה עמד צהל' ואיך הוא יצא מהמלחמה הזאת כמנצח.

      IP: 79.180.130.161 דווח על תגובה זו

      • ובגלל הניצחון הגדול הזה חלק מהצמרת הבטחונית והמדינית

        דקארט, 30/05/09 15:22

        היו צריכים לשלם בראשם,לא השגנו כמעט אף מטרה במלחמה הזאת.

        כל עניין חציית התעלה היא שטות שנועדה ליצור מראית עין של הצלחה שתאפשר כיסוי של הכשלון

        IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

        • הצליחה לא הייתה מראית עין

          אלי בן דוד , 05/06/09 20:20

          הצליחה הייתה מכה אנושה לצבא מצרים. היא הוכיחה למצרים שצהל' יכול להתעשת גם לאחר תקיפה כזאת 'מוצלחת' של המצרים והיא כמובן לא נועדה ליצור מראית עין. מה שהביא לאוירת הנכאים שהייתה לאחר המלחמה זה כל הבכיינים למיניהם שטענו שנכשלנו נכשלנו. כמעט כמו בכל המלחמות מאז. וכרגיל הפוליטיקה הכשילה כל מהלך צבאי מוצלח. אגב, רוב המומחים בעולם טוענים שמלחמת יום כיפור הייתה המלחמה שצהל' הוכיח בה יכולות שלא היו לא גם במלחמת ששת הימים אז למה אתה מנסה להשבית שמחה

          IP: 79.183.128.152 דווח על תגובה זו

        • למה שלא תקרא קצת לפני שתגיב

          eli, 03/04/10 14:42

          קח את הספר של חנוך ברטוב - דדו - או של ברקת ''על בלימה יתן לך להבין מה באמת קרא

          IP: 89.139.166.216 דווח על תגובה זו

  • 10.

    זו שירה מלוקקת חד צדדית, לא ברור למה

    חצי אמת, 29/05/09 01:11

    בר לב לא היה קורבן, והקו לא היה להתראה. לכן לא פינו אותו לפני המלחמה.
    חוסר המנהיגות שהתבטא בחוסר פקודה ברורה לפנות את המוצבים גם לאחר מכן ,כשעוד היה אפשר, הוא מסמר אחרון בהוכחה.
    הויכוחים על הקו עם שרון מראים חוסר הבנה מבצעית, ומאיר פעיל, שהוא הכהן הגדול למחדל , ולהקפאת חוסר הלמידה של הצבא , אכן ישיר עליו הלל
    להציג אותו כך זה פשוט צעד אחד רחוק מהאמת,ולהכניס את דדו ואותו למשבצת הקורבן זו כבר הגזמה.

    IP: 77.126.76.236דווח על תגובה זו

    • להפך, מצביא שלא יודע להקריב חיילים הוא מצביא גרוע

      חיים, 29/05/09 03:13

      ההחלטה להקריב את חיילי המעוזים הייתה החלטה מודעת. אפשר להתווכח על הנכונות שלה מבחינת צבאית ואף מוסרית, אבל אי אפשר לשלול את עצם קיומה.

      IP: 217.132.246.199 דווח על תגובה זו

    • למען הדיוק ההיסטורי

      לא רק פרשן, 29/05/09 10:01

      1. קו ברלב יועד למלחמת ההתשה, לא למלחמה כוללת
      2. הקו לא פונה (או ליתר דיוק לא תוגבר), כי איש לא היה מוכן למלחמה
      3. האחראי לכשלון היה גורודיש - האשם אריק שרון, אלוף פיקוד דרום עד 3 חדשים לפני פרוץ המלחמה

      IP: 87.70.52.138 דווח על תגובה זו

      • רגע,אם אני מבין אותך נכון אז:

        דקארט, 30/05/09 15:28

        1.גנרל(בר-לב) לא צריך להכין קו הגנה שיתאים למלחמה כוללת.
        2.לפי הטענה הראשונית שלך גם אם הוא היה מתוגבר-זה לא היה עוזר משום שהקו לא יועד למלחמה כוללת.
        3.אריק שרון וגורודיש שדיללו את הקו אחראים
        לכישלון משום שדיללו קו שלא היה בנוי למלחמה כוללת.

        בקיצור שלושת הטענות שלך הם כלום ושום דבר שבסיסם כשל לוגי עמוק.

        IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

      • האמת, כל האמת, ורק האמת

        חייל ותיק, 30/05/09 16:31

        חלק ממפקדי צה''ל חשבו (התברר שצדקו) שמדבר סיני הוא מקום אידאלי עבור חיל השריון לנהל מלחמה ניידת מול צבאות מצרים. הם לחצו לפנות את קו התעלה, ולהקים ביצורים במעברי המיתלה והג'ידי שקל להגן עליהם עם כוחות מצומצמים, ולתת בכך זמן למילואים של חיל השריון להתארגן למתקפת נגד. שניים מהבולטים שבהם היו טליק (אבי המרכבה) ושרון.
        לא היתה שום סיבה הגיונית להקים את קו הביצורים, שרק הפריעו לחיל השריון להילחם ובסוף גם גבו קורבנות רבים בקרב חיילינו, וגם שבויים.

        IP: 82.81.21.211 דווח על תגובה זו

  • 9.

    מת כמו שחי בגבורה

    שבץ חלובה, 29/05/09 01:10

    היה גיבור בחייו וגיבור במותו.

    IP: 84.228.198.72דווח על תגובה זו

  • 8.

    איש אציל

    למרות שאני לא מסכים עם האמירות של בנו, 29/05/09 00:58

    שייך לדור של פעם

    בר לב,מוטה גור, רבין. היו ימים

    IP: 24.7.82.73דווח על תגובה זו

  • 7.

    תגידו אתם רציניים?הוא אחד האחראים לכישלון

    דקארט, 29/05/09 00:33

    בחווה הסינית.
    כמו כן הוא אחד האחראים על תפיסת הבטחון השגויה שקדמה למלחמת יום הכיפורים.

    IP: 87.70.51.135דווח על תגובה זו

    • כל אחד תוקע משהו

      גל, 29/05/09 07:24

      מה שאף אחד לא חולק עליו הוא היא העובדה הפשוטה, שמאז שברלב קיבל את הפיקוד על חזית הדרום, צה''ל חזר לעצמו והתחל לנצח. ואת זה אף אחד לא ייקח ממנו.

      IP: 77.125.134.238 דווח על תגובה זו

      • זה בעיה שאדם שאינו מבין כלום-מקשקש (ל''ת)

        דקארט, 29/05/09 11:23


        IP: 87.70.51.135 דווח על תגובה זו

  • 6.

    איש טוב, אין מה להגיד. שינוח על משכבו בשלום. (ל''ת)

    ערן, 29/05/09 00:32


    IP: 84.108.154.187דווח על תגובה זו

  • 5.

    משנת70ועד3חודשים לפני מלחמת ''יום הכיפורים''שרון היה מפקד פיקוד הדרום

    שרון היה אחראי להקמת הביצורים ותוכניות המלחמה שלא, 29/05/09 00:23

    פעלו כי שרון תפקד לא נכון .שוכחים גם שצהל היה פרוס במאות בסיסים ומפקדות והיה מתוח מעבר ליכולת של עם קטן ובטלן לספק כח אדם איכותי להיקף אדיר של משימות.

    IP: 79.183.36.76דווח על תגובה זו

    • מילים כדורבנות! (ל''ת)

      עוד אחד שכו זוכר, 29/05/09 09:54


      IP: 87.70.52.138 דווח על תגובה זו

  • 4.

    מכל הכתבה הבנתי שידע להכין סלט פירות טוב. (ל''ת)

    קלרה הטבחית, 29/05/09 00:23


    IP: 77.125.238.45דווח על תגובה זו

    • יש לי המלצה למקום טוב שמ (ל''ת)

      אלעד, 29/05/09 15:37


      IP: 189.25.115.163 דווח על תגובה זו

  • 3.

    עצוב, אבל את מה שהוא נתן למדינה אף אחד לא יקח ממנו (ל''ת)

    אלכס, 28/05/09 23:54


    IP: 93.173.229.181דווח על תגובה זו

    • השוואה קשה

      יגאל הנגעל, 30/05/09 07:46

      הסתכלו לרגע על פוליטיקאי מהשורה בהווה, אולמרט למשל.
      מה הוא נתן למדינה ומה הוא לקח ממנה?
      ועכשיו חישבו על חיים בר לב, על מוקה לימון שהביא ארצה את ספינות שרבורג, על בן גוריון עם מכנסי החאקי שלו, על בגין שחי בדירה פיצפונת, על הנשיא יצחק בן צבי שהתגורר בצריף.
      ועכשיו, חישבו שוב על אולמרט ועל קצב...

      מגעיל, לא?

      IP: 82.81.21.211 דווח על תגובה זו

      • וואלה

        וואלה, 30/05/09 16:21

        וואלה!

        IP: 82.81.21.211 דווח על תגובה זו

  • 2.

    כותרת שיקרית שמנסה לתקן את ההיסטוריה......................

    מיכה, 28/05/09 23:50

    ''הציל את חזית הדרום במלחמת יום כיפור....''

    IP: 77.125.238.45דווח על תגובה זו

  • 1.

    ת.נצ.ב.ה (ל''ת)

    צפריר עפרוני, 28/05/09 23:39


    IP: 93.172.42.113דווח על תגובה זו