• 93.

    איזה כיף שביבי ראש ממשלה, תענוג לראות אותו מתפתל ומגמגם (ל''ת)

    מתנחלים, התחלתם לארוז את הבית?, 07/06/09 14:21

  • 92.

    אובמה נראה כמו עכבר ליד אריה (ל''ת)

    שי, 03/06/09 22:23

  • 91.

    זה לא קשור לנס קשור רק לביבי שיעשה הסכם עם פלסטינים זה הנס האמיתי

    הרגש הנכון , 03/06/09 17:51

    הקואליציה הימנית הקיצונית של ביבי כולל המתנחלים לא מרשים לביבי לעשות הסכם שלום)גם כש זה ניתן לישום-(הפלסטינים מתפשרים הרבה ומכירים בישראל).
    לא יהיה הסכם שלום בגלל כמה קבוצות של סערורים שלדאבוני מיתרבים כמו שפנים בשטחים עם תמיכת ישראל ללא ברירה הקבוצות של המתנחלים הופכות ליותר ויותר קיצוניות ומיליטנטיות עד לשפיכת דמים(הדת היהודית הפכה לקיצונית ופוגעת בכל חלקה טובה)
    הכותב שייך למרכז-ימין שפוי!

  • 90.

    אכן ביבי זקוק לנס חנוכה,אך חנוכה בדצמבר,מי ינדב פחית שמן ?. (ל''ת)

    נתן.ש מעלות., 24/05/09 19:53

    • כנראה שביבי זקוק לנס קפה שיכין לו רבי מאיר בעל הנס. (ל''ת)

      benzi. a, 25/05/09 17:06

  • 89.

    השנאה לביבי מעבירה את כספית על דעתו חבל שאין עריכה במעריב (ל''ת)

    danavni , 24/05/09 14:13

    • ל 14.13 לחלוק על דרכו של אדם,אינה מביעה שנאה,תגובתך מביעה שנאה וחבל. (ל''ת)

      נתן.ש מעלות., 24/05/09 18:49

    • הסגידה והטרוף לביבי הזה מביא את תומכיו הנלהמים לכדי אבדן חושים וטמטום (ל''ת)

      benzi. a, 25/05/09 17:08

    • זה לא שנאה זאת האמת -מדינת ישראל תקועה יש אפשרות להסדר שלום

      הרגש הנכון , 03/06/09 18:01

      ביבי קשור בקואליציה מנוקרת קיצונית ווסרבנית להסכם שלום באזור-ביבי לא השתנה עומד במקום ולא יוזם כלום
      אם ביבי יכול לעזור לך שיבוסם לך!

  • 88.

    הנס שנישאר לנו מישראל שחלמנו עליה כשהיינו בגולה (ל''ת)

    פקק תנועה , 24/05/09 11:26

    • זו מדינת ישראל המקוצצת ואים הקווים הציבעוניים ושרק את זה בקשי רב אנו

      פקק תנועה , 24/05/09 11:28

      מחזיקים

      • נתניהו חודש וחצי בתפקיד מחר בבוקר הוא כבר עושה שלום, (ל''ת)

        על סדר היום של נתניהו לעשות שלום על הבוקר, 24/05/09 16:06

  • 87.

    הנס האמיתי הוא שביבי לא יילחץ וייכנע לדרישות האמריקאים. (ל''ת)

    ביבי ייתן לפלסטינים מדינה, 24/05/09 10:30

  • 86.

    הנס האמיתי הוא שביבי לא יילחץ וייכנע לדרישות האמריקאים. (ל''ת)

    ביבי ייתן לפלסטינים מדינה, 24/05/09 10:29

  • 85.

    נתניהו לא כל כך הצליח במסעו לארצות הברית.

    bahary5 , 24/05/09 10:27

    הוא היה צריך להבין שמולו עומד נשיא ותרן הססן טירון, חסר ניסיון הבין באיזה עולם אנו חיים.לא כל חיוך הוא חיוך ולא כל מילה טובה היא מילת אמת,
    החיוך יכול להיות עיוות של פנים מרושעות,והמילה הטובה חירחור של רוע מוסווה.
    היה לנו משהוא דומנ (בדמותו של גימי קרטר ) והוא מספר שניים שלו.אלה מה אצל גימי קארטר זו הייתה תפיסת עולמו
    ואצל אובמה זה חוסר ניסיון וחוסר בשלות
    על כן אנחנו צריכים להפעיל מולו את מיטב המוחות.ולא לנהוג בהתרפסות ופייסנות הגובלת החולשה.

  • 84.

    נתניהו יכול לעשות הסטוריה...

    אביעד, 24/05/09 10:24

    אם יכשיר את כל המאחזים, יביא ליישוב של עוד מאות אלפי יהודים ביו''ש, ויחזיר אותנו לגוש קטיף וצפון השומרון הי''ד

  • 83.

    והעיקר לא לפחד כלל,,,,,,,,,,כי כל העולם הוא גשר צר מאוד,

    JIM BEAM, 24/05/09 10:01

    אבל הוא במה [הצגה] ושלנו נתן יהוה [אלוהים]

  • 82.

    עשיתם מאובמה אלהים אחרים, ומהישראלים עבדים כנענים,

    אין עוד מלבדו, 24/05/09 08:26

    מי בכלל אובמה הזה שצריך לשמוע לו
    אם הציונים יפסיקו להיות תלויים בחסדי האמרקאים כלומר יפסיקו להתבכיין ולהיות מדינה של קבצניים החיים על חשבון העם האמריקאי
    נו
    אז אפשר לשלוח את אובמה למקום שהוא שייך אליו בלי בעיות

  • 81.

    אובמה מסוכן לישראל כמו שצמבליין סיכן את אנגליה וכל אירופה (ל''ת)

    נתפס כרכרוכי וכחנון רודף שלום, 24/05/09 06:36

  • 80.

    ציפורה הייתה מוכנה למסור הכל לפלסטינים,מדוע לא הגיעו להסכם??כי הכל היה (ל''ת)

    וירוטואלי,הכריזו התכנסות ונעלמו מפחד, 24/05/09 06:33

  • 79.

    שרם עמנואל עם אובמה יגידו לציפי להקים ממשלת שמאל שתוותר על ישראל (ל''ת)

    השמאלנים מצפים לנס, 24/05/09 05:33

    • כבר אמרנו לה והיא הסכימה בהתלהבות. (ל''ת)

      רם עמנואללה., 04/06/09 19:17

  • 78.

    הבלים להסיט את סדר היום

    אליפז העיראקי, 24/05/09 05:10

    חבורת נושאי הכלים של נתניהו,העולים לנו מיליונים לחינם ממשיכים לנסות ולספר ''מעשי נפלאות''של המעביד שלהם.אל תבלבלו לנו,זה לא מענין,ולבטח לא נכון.תתחילו לעסוק במה שחשוב ועומד להתפרץ-זעם הציבור ל הסחיטה של הדלק.אנשים בזויים השתלטו על ''אורוות הכנסת''שהפכה למוקד אבטלה המוני על צוואר משלם המיסים,שצריך לממן ולהשתעבד לחבורה המתועבת הזו.המעמד הבינוני שנשחק עד עפר קיבל עוד מכה.בזמן הזה הרחובות היו צריכים להתמלא בזרם מפגינים,מרי אזרחי כדי להפסיק את התעללות המשטר בנתינים.אסור לעבור לסדר היום,אחרת יתרגלו וישעבדו אותנו.

  • 77.

    מי שלא מאמין בניסים הוא לא מציאותי !

    JIM BEAM, 24/05/09 03:55

    אבל ניסים לחוד ומעשים לחוד,ישנם שני עמים { לא חברותיים בכלל } אז חייבים שתי מדינות עם גבולות בטוחים,בצד אחד ערבים וצד שני יהודים ,ובמדינת היהודים רק יהודים רשאים לגור ואותו דבר במדינת הערבים ,רק מה שיש 57 מדינות ערביות וזה לא יהיה צודק לעשות עוד מדינה בתוך ישראל שהיא מאוד קטנה במילא, ואז ישנה אך ורק אפשרות אחת לשלום צודק, העברת כל הערבים למינהם וסוגיהם [ בדוואים דרוזים וכ''ו ] למדינות ערב כתחליף לכל היהודים שעזבו את בתיהם במדינות ערב

    • יללה תעשה נס (קפה ) (ל''ת)

      אהלן, 24/05/09 08:49

  • 76.

    בן ועמיתיו מחכים לרגע שביבי יפול=במקום שישאפו לשקט ורוגע לפחות בנינו!! (ל''ת)

    נ.כהן קשה עם תקשורת עוינת ומגמתית שרובה שמאלנית, 24/05/09 03:42

  • 75.

    התורה כבר הזהירה מ''ידידות'' כמו ארה''ב-סוף דבר הוא שיתקפו אותנו כולם.. (ל''ת)

    את הכל מכתיב בורא העולם-וזה לא קשור ל''וויתורים''.., 24/05/09 03:24

  • 74.

    בן כספית אתה איטלגנטי חכם וסימפטי אבל יש הרגשה שאתה נסחף...

    irmi1 , 24/05/09 03:07

    תזהר לא לדמות לדן מרגלית....לעת זקנתך...

    • שלא תעז להשוות את חסר החוליות הזה למרגלית האיכותי בעל היושרה (ל''ת)

      מי שמך!?, 24/05/09 07:50

  • 73.

    עיתונאי קטן שלי

    מרק, 24/05/09 02:54

    מילא אתה שונא את נתניהו , מילא אתה מפחיד את העם עם תוכנית שלום של אובמה שלא קיימת. כל מה שאתה כותב זה רק הרהורי ליבך ורחוק כל כך מהמציאות ומעובדות שאדם סביר רק יצחק. אבל את כל זה אתה עושה בעקביות בלתי נלאת כבר שנים רבות ועדיין מקבל במה. לא מבין את מעריב.

    • אימאלה הינה אובמה בא בואי ניברח (ל''ת)

      רונית, 24/05/09 15:58

  • 72.

    למיטב ידיעתי לא בן כספית ולא האג'נדה שלו הם ראשי הממשלה,

    שלמה, 24/05/09 02:28

    ולכן כדאי שיפנים את זה שהימין בשלטון!
    כן ימין שורשי עם ציפי חוטובלי,אופיר אקוניס,דני דנון,בני בגין וכן הלאה.
    נתניהו הוא לא שרון וגם אם הוא רוצה להדמות אליו,הפעם המורדים הם רוב המפלגה.
    בן כספית-עליך נאמר הכלבים נובחים והשיירה עוברת!

  • 71.

    מר כספית, א. אתה צודק ש...

    פרגמטי וריאלי!, 24/05/09 01:47

    יחסי ארה''ב-ישראל הם שיקול אסטרטגי, אך כך גם שליטה בשטח - אם ממנו מטווחת אוכלוסיה. ב. פרקטית, מקסימום ויתור ישראלי לא סיפק מינימום דרישה פלסטינית.

  • 70.

    כספית ממליץ לישראל להתאבד. האיש חי באשליות שמזמן התפוגגו (ל''ת)

    dr. rimon, 24/05/09 01:06

  • 69.

    לא צריך נס. צריך לעמוד על הקווים האדומים שלנו.

    הולכים לעבודה, 24/05/09 00:47

    העבודה היא לעמוד על הקווים האדומים שלנו ולא לוותר,בעקשנות,כמו מקימיי המדינה שנילחמו באוייב עד טיפת הדם האחרונה,שמתו בקדחת בייבוש ביצות,ולא ויתרו למען הארץ.
    הולכים לעבודה.
    כבר שכחו מה זאת עבודה במדינה הזאת.
    אמריקה היא לא כל יכול,לא יכלה על וויאטנם,ולא יכולה על אפגניסטאן,ומפחדת מאירן.
    אמריקה חזקה אבל לא כל יכולה ואין לישראל מה להתקפל בפניה בשום מצב.
    עם הראש בקיר,לעבוד,עבודה קשה.
    חבל שפרזיטים בכנסת לא יודעים מהי עבודה,זה היה מקל עליהם את העבודה מול האוייבים השונים מערב וממערב.
    אבל כיום כולם רוצים חיים קלים,לשבת מגיל צעיר על כיסא ולהרוויח כסף קל.
    אז זאת הבעיה של מדינת היהודים כיום,הם לא פיתחו יכולות נידרשות.

  • 68.

    בן דרור ימיני כעורך החדש של מעריב צריך להעיף את בן כספית מהעיתון ! (ל''ת)

    דקל ב , 24/05/09 00:35

  • 67.

    איבדת אותי. פעם חשבתי שאפשר ללמוד משהו מהניתוחים שלך - no more

    שכל ישר, 24/05/09 00:28

    בן כספית, אתה שבוי בקונספציות שאבד עליהם הלקח. תחליף דיסקט. נתניהו מנהיג רציני חכם שב 50 היום מאז שנבחר הצליח הרבה מעבר למה שניתן היה לצפות. הוא הצליח להעביר תקציב לשנתיים בזמן כדי להיפנות אל אובמה בתמיכה של קואליציה ענקית. נפגש עם אובמה מבלי להרכין ראש ולאמר אמן צייתני בדומה לקודמין המתרפסים. והמנגינות שמגיעות מהניו יורק טיימס והוושינגטון פוט לאחר הפגישה הם של הצלחה עצומה. בניגוד לכל מה שאתה כותב.

  • 66.

    ההבדל בין אובמה לביבי הוא בדיוק ההבדל בין האמריקאים מודל 2009 והישראלי

    שמאלן, 24/05/09 00:25

    ביבי באמת בדילמה אמיתית - מי שבחר בו והעלה אותו לראשות הממשלה, הציבור הימני שיש לו רוב בכנסת, מוכן לעימות עם האמריקאים ושאר העולם, ומעדיף התנחלויות על בטחון ושלום. ביבי מבין את הפאראדוקס. מאד סביר שאם ביבי היה נבחר עם המנדט של אובמה, גם הוא יכל להבטיח שלום לעולם ולהתכוון לכך. המנדט הנוכחי של ביבי אומר לבחור את בחירתה של סופי - או להסכים עם אובמה ולאבד את השלטון, או להתנגד לו ולהסתכסך עם האמריקאים ולסכן את ישראל, או לנסות כמו קוסם להשאיר את הכדור באויר. בקדנציה שלו ב1996 הוא הצליח להחזיק מעמד שנתיים עם הכדור באויר, מעניין כמה יספיק הפעם.

  • 65.

    מסכן בנימין נתניהו לבני וקדימה השאירו אדמה חרוכה קאסמים ושני מלחמות (ל''ת)

    שרים כושלים רוחמה אברהם רוני מצביעוני לבני דיכטר, 24/05/09 00:20

  • 64.

    ביבי אל תוותר על אמרתך: יתנו יקבלו,,לא יתנו לא יקבלו,,אובמה בקרוב ימעד (ל''ת)

    רחלה מאשדוד, 24/05/09 00:08

  • 63.

    תתארו לכם אילו ציפי היתה שם הרי שהיתה נותנת הככל בחינם,אז טוב שיש ביבי (ל''ת)

    בצלאל, 24/05/09 00:07

  • 62.

    אובמה עדיין טירון נאיבי שמאמין שאפשר להסתדר עם הטאליבן ואירן (ל''ת)

    ביבי ישרוד את האובמה בטוח, 24/05/09 00:04

  • 61.

    תכניסו טוב טוב לראש שלכם שציפי לעולם לא תהיה ראש ממשלה, (ל''ת)

    אליפז התימני, 24/05/09 00:02

  • 60.

    יה בן כספית, עברנו את פרעה נעבור גם את אובמה ,,אל תפחיד את הציבור (ל''ת)

    בצלאל, 24/05/09 00:00

  • 59.

    בן כספית, שמאלן צעיר בתחפושת ימנית, טועה שוב ובגדול

    yaacovsh , 23/05/09 23:45

    ביבי לא יוכל ללכת שמאלה כי העם שהוא ימני ברובו (להבדיל מקבוצת העיתונאים המרכיבה את עיתון מעריב) לא יתן לנתניהו לעשות את החרקירי שעשה לנו שרון.

  • 58.

    ומה עם שליט?

    גלעד אור יהודה, 23/05/09 23:25

    למה לא עושים משהו כדי לשחרר אותו

  • 57.

    בן, רואים שאתה עובד קשה.ברדיו בטלביזיה ובמעריב.אתה לא מאופס.צא לחופש. (ל''ת)

    אליקו, 23/05/09 23:24

  • 56.

    ביבי גוגיהו ומגוג ליברמן קחו את המשפחות הסובוטניקיות שלכם ותחזרו לרוסי

    הקנאים , 23/05/09 22:21

    לרוסיה ...

    עזבו את ארץ הקודש בשקט ליהודים. מה כ"כ בוער וחשוב לכם ארץ ישראל בייחוד כשאין לכם כל קשר לארץ.

  • 55.

    למה???????

    מני, 23/05/09 22:01

    בכל המאמרים שלו רואים שנאה איומה לביבי לא יותר.מדוע? מישהוא יודע?

  • 54.

    מי שרוצה להבין מה קורה באמת שיקרה את דבקה ולא את בן כספית (ל''ת)

    דוד ארץ ישראל, 23/05/09 21:43

    • חה חה חה: דבקה... אמת...

      רות מאור , 23/05/09 23:19

      אוי זה היה מצחיק.
      לא יכולתי להירגע. חצי שעה צחקתי.

      www.kansukansu.blogspot.com

  • 53.

    "זה תלוי רק בו"

    מאיר_5728 , 23/05/09 21:26

    מבחינת בן כספית כניסת מנהיג ישראלי להיסטוריה מותנית בכך שיחזור לקווי 67. האחרונים שניסו לעשות את זה הם רבין וברק. הם נכנסו להיסטוריה, אבל גם הפרעות ומסע האלימות שהביא לאלפי הרוגים גם נכנס להיסטוריה.
    מלבד זאת מאמרו של בן כספית, המתפקד כרכילאי ולא כפובליציסט (ובכך מתאים יותר לעיתון ל"אישה") - חוטא בבלבול, פרשנות של גם "כן" וגם "לא" ללא קו וללא רעיון. מה שעולה ממנו הוא: ביבי הוא צרה צרורה.
    אלה עיתונאיך ישראל.

  • 52.

    בכל מחיר, אבל בכל מחיר

    מתן רחובות, 23/05/09 20:56

    חיים לשחרר את גילעד שליט

  • 51.

    כמה אתה מדבר...

    tomker , 23/05/09 20:25

    רוב הניתוחים שלך נגועים בקטנוניות פוליטית, כך שהויכוח איתך, אם אתה בכלל מתייחס לביקורת, ארוך, מתיש וחסר תוחלת.
    אין פלא שאתה פורח, בעיתון בפשיטת רגל, לצד יעל פז-מלמד וגיא מרוז... כולכם באותה הרמה, מתפלשים בבוץ.

  • 50.

    כנראה שכספית זקוק לנס כדי להבין את המציאות

    יאיר ק , 23/05/09 20:07

    א. להצעתו של אובמה, תהיה אשר תהיה, אין סיכוי מראש. למשל, הפלסטינים ומדינות ערב הקיצוניות ידחו מראש כל יוזמה בלי "זכות השיבה", וישראל תדחה כל יוזמה עם "זכות השיבה". ואובמה יגלה (אם לא גילה עד כה), שאין לו מספיק כוח כדי לכפות פתרון.

    ב. כספית כותב "השאלה היא מה הוא מוכן להקריב, עד כמה הוא מסוגל להתגמש, כדי לטפל באיום הזה ולמנוע "שואה שנייה"". יש לי חדשות בשביל כספית - הטיפול באירן אינו תלוי ב"התגמשות" של ישראל. ארה"ב כבר החליטה שהיא לא תכנס למלחמה כדי לעצור את אירן, ואירן החליטה שרק מדיניות רדיקלית משתלמת, ולכן היא תמשיך בפיתוח נשק גרעיני אלא אם תהיה מלחמה**.

    ** ראה תמיכת מנהיגי המשטר באחמדינג'ד. אין לו כוח של ממש, אך עצם התמיכה מעידה על כך שטהרן החליטה שהמדיניות שלה עד כה השתלמה.

    ג. אפילו אם היתה איזושהי מציאות לאנליזה הזו, נתניהו לא זקוק לנס או אפילו לפעול לבד (נגד אירן למשל). לא חסרים אירועים במזרח התיכון שיתנו טלטלה לאובמה:
    הבחירות בלבנון ב7 ליוני. (מצפים שהחיזבאללה ינצח)
    הבחירות באירן ב12 ליוני. (אחמדינג'ד מוביל)
    הבחירות ברשות בינואר. (החמאס ינצח אלא אם יחול שינוי רציני)

    נתניהו לא יכול לעכב את אובמה בחצי שנה עד לבחירות ברשות אם הוא רוצה? נראה לי טריוואלי לאדם מנוסה כמו נתניהו.

    ד. אסיים עם אנליזה הרבה יותר מציאותית:

    http://www.lebanonwire.com/0905MLN/09051904STR.asp

    So the peace process will continue, no one will expect anything from it, the Palestinians will remain isolated and wars regularly will break out. The only advantage of this situation from the U.S. point of view it is that it is preferable to all other available realities.

    • מצחיק שאתה מסתמך על ניאו קונ-שנכשלו במדיניות והבנת אובמה-פירסום בלבנון

      Ehad Haam-Zionist, 23/05/09 21:27

      הוא לא בדיוק המקור המהימן...אך אתה מציג אחת האפשרויות (שהניאו-קונ אוהבים).

      א-מאחר ונראה כי מדינות ערב דוחפות להסכם שלום אזורי, והם כמו מנהיגות הרשות הפלשתינאית כבר מזמן ויתרו על מימוש ''זכות השיבה'' (לדעתי אין זכות כזאת)-הרי לנתניהו נשמט הטיעון המרכזי הנכון(מלבד נושאי הבטחון). אני לא חושב שבקונסטלציה העכשוית יש לחמאס משקל במשא ומתן.

      ב-כבר אמרתי לך שאתה צודק: לא תהיה מלחמה אמריקאית נגד אירן()שלישית בו זמנית באזור)-כי זה מתכון לכשלון מונומנטלי הגרוע מויאטנם....אך להערכתי תהיה בלימת אירן ממימוש בנית הפצצה הגרעינית(ויתכן גם הקפאת פיתוח הטילים)....זה גם לא קשור למשטר האייטולות: עוד השאח החל בתכנית הגרעינית.

      ג-אירועים שלא כל כך ישפיעו:
      1-החיזבאללה יתחזק בלבנון, אך תפקיד השיעים מוגבל בחוקה ליו''ר הפרלמנט בלבד.
      2-אחמדניגד יזכה(אולי)-אך מה זה משנה מהיום?
      3-כאן קבור כלב גדול-לכן אובמה ילחץ על התקדמות משמעותית עד סוף השנה-אולי אף השגת הסכם מסגרת לשלום.

      ונתניהו לא יכול לעכב את ההתקדמות בגלל אותו שעון מתקתק-אחרת תהיה ''הקפאת'' עזרה אמריקאית כספית, מדינית וצבאית-במסגרת ''הערכה מחדש''.
      בוודאי שנתניהו יכול להגיד ''לא''-הרי רוב הממשלות(גולדה, בגין, שמיר, נתניהו, שרון...)אמרו זאת ללא הסתרת כוונותיהן הסרבניות......אך הן צריכות להיות מודעות לתוצאות(וגם אזרחי ישראל). אובמה הוא לא בוש או ניקסון או רייגן שלא היה אכפת להם שמורחים אותם.

      • קודם כל, המאמר הוא מstratfor

        יאיר ק , 23/05/09 22:37

        כפי שרשום בסוף הקישור. בחרתי מראה שאין לה את הפרסומת המעצבנת שלהם... נאו-קון? אני לא יודע אם זה נכון, אבל אפשר לשפוט את האנליזה בזכות עצמה.

        א. לחמאס אין משקל? לא אמרו את זה בזמן אוסלו? די בקסאם אחד במקום הלא נכון, או בהתנקשות באיש הלא נכון ברשות ואז יהיה לו משקל רציני. בהתחשב בכך שרוב הפלסטינים מתנגדים אפילו לז'נבה, יהיה לחמאס די קל לתרץ את זה...

        מדינות ערב? התיאור הזה צריך לכלול גם את סוריה ולבנון ושתי המדינות עדיין מתעקשות על "זכות השיבה" עד כמה שידוע לי. (נקודה חשובה לדעתי היא שהמאמרים אחרי הפגישה בקושי הזכירו את סוריה. הסורים כנראה עשו משהו שעצבן את אובמה? אולי זו היתה התעקשות על אי תיקון היוזמה שעצבנה אותו?).

        ג.
        1. ראשית, תפקיד השיעים יהיה מוגבל עד שהחיזבאללה ישנה את החוקה. החשיבות השניה של התאריך הזה הוא שיש סברה שהחיזבאללה מגביל את עצמו כדי לזכות בבחירות. אם הסברה הזו נכונה, נוכל לצפות לפעילות הרבה יותר אגרסיבית מהם אחרי הבחירות...

        2. אמרתי קודם שאין לו כוח, אבל הבחירה באדם כה מתריס והזוי כנראה מעידה שלמולות לא אכפת מהמערב כרגע. אם משהו אחר היה נבחר, היה קל להציג אותו כרפורמיסט ולהתחיל במו"מ עם אובמה (בין אם המולות באמת רוצים בעסקה או לא). אבל במקום זאת המולות מעדיפים את האדם האחד שקל להציג אותו כמו שהוא - כקיצוני מוחלט... אם אחמדינ'גד יבחר, אז הבחירה הזו היא בחירה ברורה בקיצוניות והיא תתפרש כסטירת לחי לאובמה.

        • ניסוח ברור יותר

          יאיר ק , 23/05/09 22:59

          2. אמרתי קודם שאין לאחמדינג'ד כוח, אבל התמיכה של המולות באדם כה מתריס והזוי כנראה מעידה שלמולות לא אכפת מהמערב כרגע. אם משהו אחר יבחר, יהיה קל להציג אותו כרפורמיסט ולהתחיל במו"מ עם אובמה (בין אם המולות באמת רוצים בעסקה או לא). אבל במקום זאת המולות מעדיפים את האדם האחד שקל להציג אותו כמו שהוא - כקיצוני מוחלט... אם אחמדינ'גד יבחר, אז הבחירה הזו תהיה בחירה ברורה בקיצוניות והיא תתפרש כסטירת לחי לאובמה.

        • מי אמר שקל להגיע לשלום הוגן ויציב?-חשוב שיש שילוב של נשיא נחוש ואינטרס

          Ehad Haam-Zionist, 23/05/09 23:33

          אסטרטגי אמריקאי-ישראלי-ערבי( סוני) דומה....

          הן בייבוש הטרור הפונדמנטליסטי והן בהגבלה של כוח השפעתה של אירן באזור ואיומה הצבאי הגרעיני.....

          בוודאי שהחמאס יכול לרצוח ולסבך-אני התכוונתי למשקל פוליטי/מדיני, שהוא כיום לא מרכזי.

          ואל תזלזל בהבנות זנווה-התכנית של אובמה היא אכן שיפור מסוים(זה יתרונו של ''מוביל עולמי הוגן''), אך היא וריאציה של זנווה, שכמחצית מאזרחי ישראל וכמחצית הפלשתינאים תומכים בה כשהיא ''היולית''...ובוודאי שברגע האמת שיציג אובמה(ואתו מנהיגי ישראל והפלשתינאים) התכנית תקבל תמיכה של שני שליש בכל עם.

          התגובה של אובמה לסורים היא רמז ברור לישראל ולאירנים: דיבורים לא מספיקים(ובוודאי דיבורים שונים משני צידי הפה)-צריך הוכחה במעשים: נותנים סטירה לא קשה לילד החלש כדי ששני הילדים המגודלים יבינו...

          ג-1-החוקה של לבנון ''לא כל כך דמוקרטית''-ולכן לשיעים יש רק 25% מהמושבים בפרלמנט-ולנוצרים יש רוב...אין שינוי חוקה שלא בהסכמה....
          -לגבי האלימות אחרי הבחירות: יכול להיות שאתה צודק...
          2-בינתים ישראל היא זאת שמתפללת שהמוקיון אחמדניגד ייבחר, כי קל להציג אותו בתעמולה כשד רציני אם לא כשטן ממש.

          אני מעריך כי יהיה משא ומתן ותהיה הסכמה על אזורי השפעה (עירק, אפגניסטן) תמורת יציבות, ועצירת פיתוח הפצצה הגרעינית תמורת הרבה גזר. בידוד החמאס והחיזבאללה ינבע יותר מהתקדמות השיחות האמריקאיות והישראליות עם סוריה...

          בכל זאת, נדע הרבה דברים לפני סוף השנה הנוכחית ובתחילת השנה הבאה...

          • כפי שאתה אומר - נחיה ונראה. רק אציין מספר דברים

            יאיר ק , 24/05/09 00:00

            קודם כל, לא הייתי מזלזל בחמאס פוליטית אחרי הבחירות האחרונות שם. שנית, התמיכה בז'נבה היא כרגע מיעוט בקרב שני הצדדים ולא חצי-חצי.

            1. לחיזבאללה יש קואליציה עם מספר גורמים אחרים - למשל נוצרים כמו מישל עאון, ולכן הוא יכול לנצח בבחירות ואולי אפילו לשנות את החוקה למרות ההגבלות.

            2. אני לא חושב שאתה יודע מה ישראל חושבת או מתפללת. לדעתי, התמיכה של המולות באחמדינג'ד היתה ונשארת עובדה מדאיגה.

            • יאיר-אני לעולם אינני מזלזל-ביחוד ברעים-ואגב, אין דבר כזה ''ישראל חושבת''

              Ehad Haam-Zionist, 24/05/09 00:14

              יש בישראל חמש או שש קבוצות מיעוט בינוניות או גדולות עם חיתוך לא גדול ביניהן(חוץ מהרצון של רובן לקיום לאומי של העם היהודי בישראל-ובטחון אישי ומדיני. לא רק ערבים או חרדים-אלא גם החיתוך בין המיעוט הלאומני למחנה השלום הציוני הוא אפסי (ולמעשה גם החיתוך של המיעוט הלאומני לשמאל, והמרכז השילטוניים-ואפילו לימין השפוי הוא קטן). גם חומת האימון בין מחנה השלום הציוני לאותם שלושה מיעוטים גדולים אינה נמוכה-וגם בין שלושת המיעוטים השילטוניים ישנה התנגשות רבת שנים.

              להגיד שאני מתעב את אחמדניגד הוא דבר ברור-אך אני לא מייחס לו מרכז כוחני מיוחד במירקם האירני

  • 49.

    טוב התקפות השמאל ועיתונאים מהאופוזיציה מאשר שהימין יתקוף במקומם ושימשך (ל''ת)

    tshak , 23/05/09 18:13

  • 48.

    נס זה הפתרון הכי קונסטרוקטיבי לשקרים העלובים של ביבי. (ל''ת)

    זה אני, 23/05/09 18:06

  • 47.

    נראה שהעיתונאים ואנשי שמאל חולמים לנפילת נתניהו הם התאכזבו קשות 5 שנים (ל''ת)

    tshak , 23/05/09 17:34

  • 46.

    תכניסו טוב טוב לראש שלכם! נתניהו לא מתאים ולא ראוי להיות ראש ממשלה.

    benzi. e, 23/05/09 17:06

    נתניהו הוא בעל חלקלקות לשון היודע להלהים את הנאיבים . אך יותר מכול הוא יודע להביא קרע ושסע בעם וללק לדתיים והחרדים כדי לשסות אותם נגד החילונים. ע''י כך הוא רוצה את ההפרד ומשול שלו. נתניהו הוא פגע רע בפולטיקה הישראלית . מאז שהוא נכנס לזה העם התפלג והשנאה של הדתיים לחילונים וההיפך הלך והתרחב ונתניהו ידע לעשות מזה הון פוליטי. לא לחינם הוא רץ מדי פעם למרכז הרב כדי להלהים אותם ותמיד הוא מוצא את הזמן ללכת לחרדים ולהבעיר בעזרתם את השטח.
    תכלס' צדק יצחק שמיר שאמר על הביבי הזה שהוא מלאך חבלה שמסוכן ולמדינה ומסוכן לעצמו ולאחרים...

    • תכניס טוטוב לראש שלך נתניהו הוא הכי מתאים להיות ראש ממשלה בזמן הזה (ל''ת)

      tshak , 23/05/09 17:30

      • ל 17.30 אכן המסכה נפלה מפניו של אלילך ביבי,זקוק לנס ?.

        נתן.ש מעלות., 23/05/09 17:37

        בן כספית בכתבה הוגנת ומפוקחת,משקף את העובדות שממשלה הזויה זו והעומד בראשה,גורמת לנו לעם ולמדינה.

        • מעניין איך מהר מאוד שכחת

          רונן גולדשטיין, 23/05/09 17:55

          מה הממשלה הקודמת,זו שביבי קיבל מידיה את המדינה במצב הגרוע ביותר ב 20 השנים האחרונות,מהר מאוד שכחת מה אותה ממשלה והעומד בראשה ביחד עם מס' 2 שלו עוללו למדינה,ולכן אתה יכול עכשיו להחציף פנים ולטעון אוי אוי אוי,מה שנתניהו וממשלתו עושים למדינה. השמאל התמחה כנראה באיזו-שהיא אוניברסיטה באמריקה כיצד להעמיד פני מסכנים מכורכמים במסגרת התעמולה להקדרת פני המדינה כשהשלטון איננו בידיהם.
          נתניהו עוד לא הספיק לעשות פרומיל אחוז מהנזקים של אולמרט ושותפתו,ואתה כבר בוכה ומיילל?

          • ל 17.55 אכן לשמחתי אינני שוכח,ישראל אכן גרמה למשבר העולמי לדבריך.

            נתן.ש מעלות., 23/05/09 18:35

            הרי 800000 בוחרים אינם טועים,ביבי קנה שלטון לא בזכות מצביעיו.תמורת ארבעה מיליארד ש''ח,שמחירם נופל על גב השכבות החלשות והבינים,הרי לא ירדנו אתמול מהמטוס.אי לכך כל הבולשיט מיותר,העובדות מדברות ובן כספית מביע ומשקף את המצב,טוב יותר ממני.

        • לנתן טעיתה בבחירות באומרך שציפורה ראש ממשלה ותמשיך בטעותך עוד 5 שנים (ל''ת)

          tshak , 23/05/09 18:05

          • ל 18.05 אכן טעיתי,לא האמנתי שביבי יקנה שלטון תמורת שלמונים וטובות הנאה (ל''ת)

            נתן.ש מעלות., 23/05/09 18:28

          • ניראה לי שאנשי הימין לא יודעים שבארץ קדנציה זה 4 ולא 5

            שקטק, 23/05/09 21:36

            בדיוק כמו שהם הבינו ש 27 זה יותר מ 28. ההיסטוריה ניכתבת על ידם בלי קשר למציאות.

            • אנשי שמאל חלשים בחשבון

              חשבונאי, 23/05/09 22:39

              אחרי שממשלת השמאל הקיצוני של לבני ואולמרט קרסה עם מדיניותה ההזויה והלכה לבחירות בפברואר 2009, הרי הבחירות הבאות בנובמבר 2013 הם בקרוב לאחר חמש שנים.
              בכל מקרה זה לא משנה, כי הציבור לא מטומטם עד כדי כך כדי לתת את השלטון למי שהביאו את הקסאמים לכל בית מגדרה וצפונה, ולכן נתניהו ייבחר שוב.
              מי שאמור לגבש תוכנית מדינית חדשה זה לא הימין שצדקתו הוכחה שוב, אלא השמאל הקיצוני על 28+16 המנדטים העלובים שהוא שוה.

  • 45.

    נתניהו ואנשיו מצפים לנס כדי לשרוד. הם הבינו שהמסכה יורדת מפניהם

    benzi. a, 23/05/09 16:56

    הביבי הזה בעזרת אנשיו (כמובן תמורת סכומי עתק שמרוויחים) קנו את השלטון בדמגוגיה שקרית והרבה תרמיות עם חיבור לש''סניקים + החרדים והימין הקיצוני. אך הם מבינים שכך הם לא יוכלו להמשיך כי את המדינה לא מנהלים עם בלופים ולא עם דבר רהב . ועכשיו שהמסכות הולכות ויורדות מפניהם הם מצפים לאיזה שהוא נס כדי לשרוד ותו-לא...

    • אני שמח נהנה ולועג על העיתונאים ואנשי השמאל בחלומם לנפילת ביבי שישרוד

      tshak , 23/05/09 17:38

      עוד 5 שנים

    • הדמגוגיה התעמולתית הטיפשית הזו כבר לא עובדת

      רונן גולדשטיין, 23/05/09 18:04

      נסה משהו אחר.
      ואתה עוד מעז להגיד שנתניהו ''מסית ומפלג''.
      השקרים של השמאל. התעמולה של השמאל. הם הגורמים לפילוג ושנאה,אבל מי שמסכים עם השקרים והתעמולה הארסית,לא יכול להודות שהקרע השנאה והפילוג באים מתוך ''שידורי הרדיו'' הממלכתיים של מדינת חוק,אותם שידורים שאתה חוזר עליהם,כאילו הם האמת ואין בילתה. טול קורה מבין עיניך.

      • ל 18.04 האם אתה זוכר את לחישתו של ביבי,לאוזנו של הרב כדורי ז''ל.

        נתן.ש מעלות., 23/05/09 19:24

        ''הם שכחו מה זה יהדות'',מי הלך בראש ההפגנות של ''זו ארצינו'' ועמד על המרפסת בכיכר ציון בירושלים? לפני הרצחו של רה''מ יצחק רבין ז''ל?.הרי התגובות המתלהמות נוטפי השנאה כלפי החולק על דרכו של ביבי וממשלתו וכותב הכתבה שהיא לעניות דעתי הוגנת ומשקפת מציאות,אסורה לדעתכם?

        • בוא נזכור מה ביבי באמת אמר

          יאיר, 23/05/09 20:19

          הוא אמר ''הם שכחו מה להיות יהודים, הם מצפים שערפאת יגן עלינו'' והוא צדק. ערפאת המשיך לצפצף עלינו עד למותו.

          • ליאיר 20.19 בלשון המעטה אינך מדייק בתגובתך,אני דייקתי. (ל''ת)

            נתן.ש מעלות., 23/05/09 22:06

        • הלוואי שנראה אותכם לוחמניים

          רונן גולדשטיין, 23/05/09 20:56

          ונחושים כך כלפי האוייבים שלנו שרצחו אלפים מבני עמך. בדר''כ אתם בשמאל מאוד פשרניים וסלחניים כלפי הערבים הרוצחים,עד כדי כך שאתם מוכנים לוותר על ארצכם מולדתכם.
          שנית כל תפסיקו עם הדמגוגיה שלכם,נתניהו לא אמר ''השמאל לא יהודים'' כמו שאתם כל כך אוהבים לעוות את המציאות. אתה יודע בדיוק מה הוא אמר ולמה כוונו דבריו,אבל אם אפשר להתקרצץ ולשקר אז למה לא?

    • מצפים לנס

      רונית, 23/05/09 20:39

      זאת פרשנות של אדון כספית. זאת לא עובדה ממשית. אם אתה לא יודע להבדיל בין מציאות לדימיון אז.....

  • 44.

    האסון הגדול בינתיים הביא לנו רבין ורק רבין.ואתם לא יכולים לשנות את זה. (ל''ת)

    קיקו, 23/05/09 16:49

    • מחזקת את דבריך (ל''ת)

      רונית, 23/05/09 20:40

    • אם רבין היה בחיים ולא רצחתם אותו בהסתה פרועה הרי שהשלום

      קוקוריקו, 23/05/09 21:40

      היה היום שורר במחוזותינו. אתם הייתם עובדי אדמה ברמת הנגב. ילדינו היו מקבלים חינוך יותר טוב ואולי לא יצטרכו להתגייס לצבא לוחם אלא לצבא שלום. כשרוצחים שלום רוצחים את התקווה. אתם יום יום שעה שעה רוצחים לנו את התקווה שיש דרך אחרת.

      • כמו שאמרתה: קוקוריקו (ל''ת)

        רונית, 24/05/09 03:02

      • אל תזכיר לי את רבין ימשו' שישרף בגיהנום (ל''ת)

        אסי, 24/05/09 05:34

        • ל 05.34 מילה אחת מתאימה לך, ''שרץ''. (ל''ת)

          נתן.ש מעלות., 24/05/09 18:44

  • 43.

    מאמר של שמאלני שלא מבין כלום ~ אבל ממש כלום

    mano , 23/05/09 16:38

    שלום במזרח התיכון לא יהיה כל עוד המזרח התיכון מוקף במדינות לא דמוקרטיות השוללות זכויות של מעוטים ושל נשים

    המלחמה בו תבא

    לכן לא ביבי לא אובמה ולא אמא של חוסיין יעזרו כאן
    צריך להתכונן למלחמה במרץ כי השעה קרובה מאוד

  • 42.

    לא נמאס להיות זה שמקומם-העם רוצה ביבי!מתי תבין את זה!!! (ל''ת)

    לילך, 23/05/09 16:29

  • 41.

    ''אנשי נתניהו מצפים לנס''לאיזה נס אתם מחכים אובמה שקוף וברור לגמרי

    טורונטו טורונטו, 23/05/09 15:47

    אובמה איננו אוהב שקרנים.

  • 40.

    גם בן כספית

    יודע התשובה, 23/05/09 15:27

    אבל כמו כל לוחם כורסא קל לו לתקוף בהצעות נסיגה את מי ששומר עליו.
    אם היה בן כספית אמיץ באמת הוא היה נלחם על הורדת התנחלות סי אנד סן והחזרת החוף היקר לציבור הרחב, החשוף לתקשורת פחדנית.

    ישראל חזקה היא לא ישראל הקונה את קיומה בוויתור על אדמתה לטובת כל דאלים.

    • אהבתי מאוד מאוד. (ל''ת)

      בינגו!, 24/05/09 08:29

  • 39.

    ככה זה שבוחרים ראש ממשלה שדרכו היחידה היא לשמור על המצב הקיים

    ביבי אסון, 23/05/09 15:26

    ביבי נבחר בלי שתהיה לו דרך מתוכננת לשלום,
    הדרך היחידה שלו זה איך להשרד פוליטית,
    אז הוא מנסה שקרים, סיפורים וסיסמאות כדי למשוך זמן עד שאובאמה יכריח אותו להתקדם לאן שהוא כמו שקלינטון הכריח אותו בזמנו.
    חבל שהציבור כזה מטומטם להחזיר בשידור חוזר את אותם בעיות בדיוק כמו בממשלת ביבי הראשונה.
    אין ספק שהתפקיד של ראש ממשלה בהחלט גדול עליו בכמה מידות.
    ציפי דוקא יכלה להתאים יותר -היא ישירה ואינטילגנטית ויכלה להצליח מעולה מול אובמה

    • יש לך טעות נתניהו טוב לישראל אתה וציפורה הם הם האסון הגדול לעם ישראל (ל''ת)

      tshak , 23/05/09 18:10

    • 15.26 מסכים איתך עם כל מילה ומילה,ועוד הייתה מנומס כלפי ביבי. (ל''ת)

      נתן.ש מעלות., 24/05/09 18:46

  • 38.

    כרגיל כספיתון הרכלן יודע הכל.

    oded9327 , 23/05/09 15:09

    עכשיו אני מבין איך הלך מעמדו של עיתון "מעריב" והדרדר עד כדי כך שאפילו החינמון "ישראל היום" כבר פופולארי יותר ממנו.אם כספיתון הוא פרשנכם הפוליטי אזי אתם בצרות צרורות.

  • 37.

    אולי כדאי שמר כספית יקרא את הטור של בן-דרור ימיני. (ל''ת)

    מראה מראה שעל הקיר, 23/05/09 14:37

    • ל 14.37 הרי בן דרור ימיני כותב,''מדינה יהודית קטנה''או דו לאומית גדולה.

      נתן.ש מעלות., 23/05/09 17:44

      לצערי לא הבנתה את הכתוב,למען לשמר מדינה לעם היהודי,עם רוב יהודי מוצק.ההזוים מבקשים ארץ אחת עם רוב ערבי מוצק.אי לכך לא כל אדם גם עיתונאי המביע דעה הנוגדת את דעתכם,הינו שמאלני להיפך הוא ציוני אמיתי שפוי ולא הזוי.

  • 36.

    אובמה אימץ לעצמו את טקטיקת הקשיחות כלפי ישראל, ובכך למעשה

    אזרח המדינה, 23/05/09 14:10

    הוא יגרום לכך שישראל תפתיעה אותו במהלכים קיצוניים שיבעירו את כל המזרח התיכון. הוא ויועצי האחיתופל שלו כל כך תמימים - איראן תעשה לו כזה בית ספר, שבסופו של דבר היא תהיה גרעינית, תסחוף מדינות אחרות להתגרענות, תגרום לתבוסה מוחצת של האמריקנים באפגניסטן, פקיסטן ועירק, ותשלוט למעשה על כל יצואני הנפט במזרח התיכון בכח ההרתעה, ובכך על האנרגיה של מרבית העולם. וישראל? היא תגלוש לאט לאט לכיוון סין ורוסיה, שיחדרו כשחקנים מרכזיים לאזור. אובמה רע לאמריקאים. הם כבר קיבלו רמז בדמות ה-''חוסיין'', אבל הם ממש עוד לא מבינים אותו.

  • 35.

    לקשי ההבנה כבן כספית נא להכנס

    איל ארד , 23/05/09 14:09

    רק נתניהו יעמוד מול הכושי המוסלמי שמתחזה לאמריקאי נאור.
    ואם נתניהו לא יצליח לעמוד מולוולנצחו. אתם אלה שהפסדתם. האיסלם יכלה את מדינת היהודים כפי שעשה לסומלים בסומליה וכמו שהוא עושה באתיופיה. וכמו שהאיסלם עושה בכל מקום אליו הוא מגיע. האיסלאם סרטן עולמי. אובמה מקדם ומשריש את המחלה. נתניהו הוא הרופא.
    אז תתפללו שנתניהו יצליח.

  • 34.

    ביבי מצדה בראש.כשכלום לא מסתדר,תקוף את איראן איראן איראן איראן (ל''ת)

    מלח בעיניים, 23/05/09 14:06

  • 33.

    חוץ מהתמונה של

    lili_lili , 23/05/09 13:52

    הכלב אסד והבן כלב אחמדיניג'ד אין כלום בכתבה.ערימות של גיבובי שטויות,הכל ספקלוציות ודיעות ולא עובדות,אם ואם ואילו והוא חשב ואני חשבתיףאם אתה עיתונאי אני כרגע כותב מהחלל,עלאק פרשן לעיניני טיזי.ממלאם את הראש של הקוראים בספקולציות .בקיצור לך לישון על האף.

  • 32.

    הנס יקרה כשאתה בן כספית תתחיל לכתוב על כלבים וחתולים

    casandra , 23/05/09 13:34

    נושאים שאין לך מתחרה, ותפסיק לפרשן פוליטיקה ..אגב, אתה לא מפרשן ,אצלך זה שיעור בפסיכולוגיה, ופסיכואנליזה. בדרך כלל לרעת נתניהו. מה יש לך נגדו.? מה אתה כל כך מפחד ממנו? מספיק כבר בחיי. תן לנו קצת INSIGHT בנושא כלבים וחתולים. אין כמוך בנושא זה, כאילו שאתה אחד מהם. אתה ממש מבין את שפתם. גם אני כך. עם חיות. לא עם פוליטיקאים. אותם אני מעדיפה להשאיר לאלוהים.

  • 31.

    מה הלחץ???אין נס תשתו תה (ל''ת)

    herzi33 , 23/05/09 13:27

  • 30.

    Good Article

    D., 23/05/09 13:04

    Yes, he does need a miracle.
    The contrast between those 2 couldn't be bigger, Obama is an analytical deep thinker who believes in talk softly and hold a big stick.Bibi is very shallow thinker full of empty retoric aimed at the masses who talks big and holds very little stick.This is a recipie for collison.

  • 29.

    שלום לא יהיה פה, מה שהשמאל ואוסלו יצרו זה בסיס למדינה ערבית שנקראת (ל''ת)

    ישראל, שגם יהודים ופשע מאורגן. חיים בה ..., 23/05/09 12:57

  • 28.

    מהו נס? איה תוכנית ה''התכנסות'' של אולמרט, שנתמכה ע''י התקשורת השמאלנית?

    יפה, 23/05/09 12:57

    מעניין שתוכניתו של אולמרט, בהסכמת החלולה, גזו מהשיח התיקשורתי.. למה?
    הבעיה של כספית ושאר חבריו, שהם מבינים את תמונת המצב, רק לאחר שמציאות טופחת על פני התאוריות שלהם.
    לתשומת ליבך, לגבי הגיגך הנוכחיים....

    • אתה מפרש את המציאות לפי צרכיך -המציאות לדעתי הוכיחה שזאת הדרך

      קדימה עם קדימה, 23/05/09 15:17

      אבו מאזן הוכיח יפה מאוד שהוא נלחם יפה בחמאס בגדה.
      וכשיש פארטנר שמסוגל ורוצה כמו אבו מאזן בהחלט אפשר להתקדם.
      וכשמפרידים את הפלסטינים לתומכי חמאס כמו אלה בעזה שאיתם הדרך לשלום רחוקה מאוד וללתומכי פתח מתונים שאיתם אפשר להתקדם בצעדים מדודים לאט לאט.
      אז תוכנית ההתכנסות מאוד משתלמת.
      המציאות מוכיחה זאת חד משמעית -גם אם פה ושם מופיע פלסטיני מטורף בגדה.
      השנים האחרונות בהנהגת קדימה בהחלט הוכיחו שאפשר להגיע לשקט ושלום בגדה -בהדרגה ובזהירות.
      ממשלת אולמרט עשתה דרך יפה בגדה ואפילו ביבי פוחד להתדרדר שם.

      • אך ורק בזכות צהל והשבכ (ל''ת)

        רונית, 23/05/09 20:47

      • תגובתך מציגה את המציאות נכונה. אך זאת אינה ה''התכנסות'' .

        יפה, 23/05/09 21:26

        1.''התכנסות'' אולמרט/ליבני מהותה הבסיסית = ''התנתקנות'' מאזורים נרחבים ביו''ש.
        2. השקט בגדה הינו בעיקר תוצאה של נוכחות/פעילות יום יומית של צה''ל.
        3. יפה שאת הקרדיט מקבל אבו מאזן, אך יש לשער ששלטונו לא ישרוד את הבחירות ברשות. ראה סקרים חוזרים בנושא.

  • 27.

    שינוי זה לא צרה,צרה זה להעביר את הסכסוך לדורות הבאים. (ל''ת)

    מלח בעיניים, 23/05/09 12:25

  • 26.

    נתניהו עצר את רכבת הטיפשים ועל כך השמאל כועס

    ברוך, 23/05/09 12:24

    ליבני אשה בלי חוט שידרה מייצגת את רוב
    הטיפשים שחולמים על 2 מדינות ולא יודעים
    שבעצם זה חיסולה של מדינת ישראל

  • 25.

    How pleasant not to hear anymore anything about Liebermann (ל''ת)

    Jaqueline, 23/05/09 11:51

  • 24.

    מהו נס ?

    י ל ד , 23/05/09 11:38

    בשעת מחנכת, הוקדש זמן רב למושג נס.

    באנציקלופדיות ומילונים, מוגדר המושג נס.
    נס הוא מאורע מפתיע על פי ויקיפדיה המצוינת.

    אבל המורה בקשה מהילדים, הסברים משלהם.
    יאלי טענה שנס, הוא ארוע שלא במהלך העסקים
    הרגיל. דודי חושב שנס הוא מתנה ואין לבנות
    עליה.

    הנושא כה ריתק את הילדים עד כי המורה
    הוסיפה שעה נוספת לדיון.

    אנחנו כבר למדנו מה הם מאפייני שיעור מרתק.
    השיעור מרתק כשבכיתה הקשבה מוחלטת, שקט
    יחסי וילדים שמקשיבים קשב רב.

    אבל החלק של השיעור שהוקדש למסקנות, היה
    החשוב ביותר.

    א. אין לבנות תוכניות שמשולבים בהם ניסים.
    ב. ההסתברות לנס, קלושה ביותר.
    ג. מנהיג אמיתי, הוא נס בישראל, כי הצפי
    הוא לעסקנים גרועים, מקורבים ורודפי בצע והטבות.

    היהודים מתקשים לחיות ללא נסים.
    יהודה המקבי היה גדול המצביאים בדורו,
    והוא הכה את הצבא הסלוקי שוק על ירך,
    עד כי היוונים העניקו עצמאות ליהודים
    והשיגו את צבאם מהאיזור.

    אבל חכמי ציון חיפשו נס, וחוגגים עד היום
    את נס קופסת השמן הבלתי מתכלה.

    חורבן ירושלים על ידי הרומאים, ארע,
    כי העם עובד עגל הזהב והמכור לסיר הבשר,
    ציפה לנס שימנע מהצדוקים והפרושים, לשרוף
    אלה את מחסני המזון והנשק של אלה.

    אז נצפה לנס.

    • ילד אתה פנטסטי. בינתיים אפשר להכין את המזוודות. (ל''ת)

      מלח בעיניים, 23/05/09 12:36

  • 23.

    שאלת היום היא לא מה ארה''ב תעשה אלא מה תעשה ישראל

    גיא, 23/05/09 11:31

    יש נשיא חדש בארה''ב וישראל צריכה לחנך אותו, כפי שעשתה עם בוש ועם קלינטון - כל אחד לפי סגנונו של ראש הממשלה שבתקופתו נבחר. ההתנתקות נכשלה כשלון חרוץ, אך למרבה הצער זה בדיוק מה שרוצים הפלסטינים: צעדים שתעשה ישראל ותכשל בהם כשלונות חרוצים.

    ישראל צריכה להכתיב מדיניות שתוביל לשינוי גישה בארה''ב. הפתרון האזורי הכולל צריך לכלול לקיחת אחריות מצד ירדן ומצרים על הפלסטינים הגובלים בתחומיהן. המצב הנוכחי שבו יש שלטון פלסטיני ריבוני בתוך שטח ארץ ישראל הוא בלתי נסבל ולא יוביל לשום תוצאה מועילה.

  • 22.

    נן כספית הטיפש צריך להבין שגם אובמה יודע שכאן לא יהיה שלום לעולם (ל''ת)

    שרוליק , 23/05/09 11:17

  • 21.

    איזה נס יא טמבל ביבי ניצח את אובמה בניגוד לעיתונאים ושפת הגוף מאמת

    tshak , 23/05/09 11:14

    למי שלא הביט בשפת הגוף הנחות של אובמה מול נתניהו הם שונאי נתניהו אכן כן נתניהו הכניע את אובמה בשיחה שהתארכה בארבע עיניים ועוד מכה לעיתנואים שסברו אחרת אבוז להם .כיוון שאובמה לא יבוא עם תוכנית שלום עם הפלסטינים וזה מרמז שהשיחות עם נתניהו שיכנעו את אובמה המובס והצלחתו של נתניהו בניגוד לעיתונאים הרשעים

    • ביבי עוד לא יודע מה מחכה לו

      עידן, 23/05/09 12:51

      לאובאמה נשארו עוד כמעט 8 שנים בתפקיד וכבר השנה הזאת יגיע הפיצוץ הגדול

      • מה מצפה לביבי ?

        י ל ד , 23/05/09 13:25

        אותי מענין מה מצפה לנו.

        עם שפקידיו עסקנים,
        שופטיו לחוצים וחלקם כלל לא מסתכל בחומר.
        נבחריו חולבים את הקופה הציבורית.
        תלמידיו לא אוהבים ללמוד.
        מוריו ברובם, לא מחנכים.
        ממשלת משדרי פרסום במקום פתרונות.
        כשלון ברוב תחומי השלטון.
        תוכנית כלכלית משונ והפוכה.
        עם משועבד לעגל הזהב.
        התמכרות לסיר הבשר.
        קומבינות ומעכרים.
        צדק בכסף, או מתנות למקורבים.

        אז לא מענין אותי מה יקרה לעסקן זה או אחר.
        אני חרד לגורלו של עמי.

        אעתיק תגובה עתיקה, שמצויה בספרו של
        בולס שיקמים אחד:

        עַל שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי יְהוּדָה
        וְעַל אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ.
        עַל מָאֳסָם אֶת תּוֹרַת יְהוָה
        וְחֻקָּיו לֹא שָׁמָרוּ
        וַיַּתְעוּם כִּזְבֵיהֶם
        אֲשֶׁר הָלְכוּ אֲבוֹתָם אַחֲרֵיהֶם.

        וְשִׁלַּחְתִּי אֵשׁ בִּיהוּדָה
        וְאָכְלָה אַרְמְנוֹת יְרוּשָׁלָיִם.

        עַל שְׁלֹשָׁה פִּשְׁעֵי יִשְׂרָאֵל
        וְעַל אַרְבָּעָה לֹא אֲשִׁיבֶנּוּ.

        עַל מִכְרָם בַּכֶּסֶף צַדִּיק
        וְאֶבְיוֹן בַּעֲבוּר נַעֲלָיִם.

        הַשֹּׁאֲפִים עַל עֲפַר אֶרֶץ
        בְּרֹאשׁ דַּלִּים
        וְדֶרֶךְ עֲנָוִים יַטּוּ .

        וְעַל בְּגָדִים חֲבֻלִים יַטּוּ
        אֵצֶל כָּל מִזְבֵּחַ
        וְיֵין עֲנוּשִׁים יִשְׁתּוּ בֵּית אֱלֹהֵיהֶם.

        וְאָנֹכִי הִשְׁמַדְתִּי אֶת הָאֱמֹרִי מִפְּנֵיהֶם
        אֲשֶׁר כְּגֹבַהּ אֲרָזִים גָּבְהוֹ
        וְחָסֹן הוּא כָּאַלּוֹנִים .
        וָאַשְׁמִיד פִּרְיוֹ מִמַּעַל וְשָׁרָשָׁיו מִתָּחַת.

        וְאָנֹכִי הֶעֱלֵיתִי אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם
        וָאוֹלֵךְ אֶתְכֶם בַּמִּדְבָּר אַרְבָּעִים שָׁנָה
        לָרֶשֶׁת אֶת אֶרֶץ הָאֱמֹרִי.
        וָאָקִים מִבְּנֵיכֶם לִנְבִיאִים
        וּמִבַּחוּרֵיכֶם לִנְזִרִים.

        הַאַף אֵין זֹאת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל ???

        וַתַּשְׁקוּ אֶת הַנְּזִרִים יָיִן
        וְעַל הַנְּבִיאִים צִוִּיתֶם
        לֵאמֹר :לֹא תִּנָּבְאוּ.

        הִנֵּה אָנֹכִי מֵעִיק תַּחְתֵּיכֶם
        כַּאֲשֶׁר תָּעִיק הָעֲגָלָה הַמְלֵאָה לָהּ עָמִיר.
        וְאָבַד מָנוֹס מִקָּל
        וְחָזָק לֹא יְאַמֵּץ כֹּחוֹ
        וְגִבּוֹר לֹא יְמַלֵּט נַפְשׁוֹ.
        וְתֹפֵשׂ הַקֶּשֶׁת לֹא יַעֲמֹד
        וְקַל בְּרַגְלָיו לֹא יְמַלֵּט .
        וְרֹכֵב הַסּוּס לֹא יְמַלֵּט נַפְשׁוֹ.

        וְאַמִּיץ לִבּוֹ בַּגִּבּוֹרִים
        עָרוֹם יָנוּס בַּיּוֹם הַהוּא.

        נְאֻם יְהוָה.

  • 20.

    ביבי לא בנוי למהלך היסטורי - ולכן מוביל אותנו למלחמה עם כל העלם !!! (ל''ת)

    זו המשמעות של מה שהוא עושה,,, שלא תופתעו,,,, 23/05/09 10:52

    • "מהלך היסטורי"??? מה זה? חזון יוהרה של "אני ודיעותי הם ההיסטוריה"???? (ל''ת)

      shafee , 23/05/09 11:13

    • אובמה יביא שלום כמו שקלינטון הביא שלום כמו שבוש הביא שלום וכמו כלהשאר (ל''ת)

      שרוליק , 23/05/09 11:33

  • 19.

    זה שמדינת ישראל הצליחה להקים מדינה לעם היהודי זה הנס הכי גדול

    בדוק , 23/05/09 10:51

    וחובתנו לשמור על המדינה כדי שהדורות הבאים יוכלו גם להתקיים בה.

    • מדינת ישראל לא הקימה מדינה לעם היהודי. אנחנו עשינו זאת כאשר

      shafee , 23/05/09 11:16

      הצלחנו לסכל את מזימת עמי ערב והערבים יושבי הארץ הזו להשמיד אותנו - וכעת הם באים בתביעות אלינו - כי אנחנו מרשים להם לבטא את שקריהם ללא שום תגובה הולמת וכך העולם וחלשי האופי והשכל שבינינו החלו להאמין בצדקת השותפים של היטלר אז והיום.

      • תבין אולי מי חירחר מלחמה במשך שנות דור. הכל נגמר עכשיו

        תקרא עיתונים, 23/05/09 21:49

        העולם וחלק גדול בעם לא מוכנים להמשיך לשלם על הרפתקאות של שחצנים החושבים שאלוהים שייך רק להם. אלוהים ציווה עליכם לנהוג צניעות וענווה. לכבד את רעך. לאהוב את אשתך ומשפחתך. לאהוב את חברך. אין משפט אחד האומר לשנוא את שכנך. זו המצאה שלכם. השנאה זרה ליהדות והשחצנות נחשבת לרעה חולה ולא לברכה.

  • 18.

    אובמאזן ... (ל''ת)

    חוסיין אובאמזן, 23/05/09 10:37

  • 17.

    אם לעשות היסטוריה זה למכור את ישראל ןלסכןאת בטחונה אז לא תודה מר כספי

    אייל .ביבי תמשיך לעמוד על שלנו לא לוותר על כלום, 23/05/09 10:26

    תפסיק להטיף לאידאולוגיה השמאלנית שלך שנכשלה ותפסיק לאיים עלינו מה יקרה אם נעמוד על שלנו תאמת אנו לא מפחדים צריך להגיד לא למדינה של טרור ולא לנסיגה מהגולן

  • 16.

    תקדים קפריסין

    משה מ,,,, 23/05/09 10:25

    תקדים קפריסין
    כידוע היה קונפליקט חמור בקפריסין בין העדה היוונית לטורקית וקורבנות נפלו זמן רב בשני הצדדים עד שצבא טורקיה פלש לקפריסין, חילק את האי לשניים, העביר את כל היוונים לצדו הדרומי של האי והטורקים לצדו הצפוני של האי, הקים גדר בין הנצים, ''ושלום על קפריסין'' מאז ההרג ההדדי נפסק וטור הזהב הגיע לאי.
    הבעיה באזורנו חמורה באותה מידה ומתבקש פתרון דומה , כלומר שארה''ב תמלא את תפקיד טורקיה בקפריסין, תמתח קו על נהר הירדן ותעביר את כל הערבים (מלבד הדרוזים שעל פי דתם אינם תובעים ארץ)אל עבר הירדן כלל כל הפליטים מהארצות השכנות , ובתוכנית 'מארשל ' במימון העולם הדמוקרטי תקים ערים ואזורי תעשייה מודרניים בירדן שתקרא מעתה ממלכת פלסטין (משטר מלכותי בדומה לבריטניה) כתוצאה מכך תהיה לישראל מדינה בת קיימא. לפלסטינים מדינה נורמלי ומפותחת. ולעולם החופשי עמדה קדמית של השפעה במזרח התיכון.
    ללא פתרון זה צפוי לישראל שתעבור מין העולם בין פיזית או דמוגרפית ולעולם החופשי : סכנת מלחמת עולם שלישית אטומית נגד הקיצוניות האסלמית . למגיבים: אכן נכון שזה כמעט בלתי אפשרי

    • לא נמאס (כמו לבן כספית) לחזור על ה"תקדים" שלך חסר כל השוואה ובסיס

      shafee , 23/05/09 11:09

      האם הטורקים או היוונים (אינני יודע מיהו הנמשל לגביהם) הכריזו אי-פעם על מלחמת שמד על המדינה השניה? אין שום דמיון בין המקרה הקפריסאי למחלוקת על ארץ ישראל. זה לא בגלל הדת (למרות שגם בין הטורקים והיוונים קיימת מחלוקת דתית). אמנם הטורקים היו בני בריתו של היטלר, הם מעולם לא תכננו את טבח כל בני יוון. להבדיל מהערבים יושבי ארץ ישראל. ההשוואה שלך מבוססת על ההנחה שכל מחלוקת זהה לכל מחלוקת.

  • 15.

    ישראל חייבת ליזום- צריך עוד הפרדה חד צדדית

    שחר, 23/05/09 10:22

    של התנחלויות מהגדה סגירת הגדר והחלת החוק הישראלי על הגושים. הצבא ישאר בתוך הגדה. ואם משהו חושב שהחמאס ישתלט על הגדה שלא ידאג כי רגע לפני זה, בית המלוכה האשמי יסכים לחזור לשלוט שם כדי למנוע את טריפתו בידי הנמר החמאסי.
    ביבי יוריד התנחלויות !!!
    האופציה הירדנית קמה לתחיה!!!!!!!
    שתי גדות לממלכת ירדן!!!!!!!!

    • בן כספית אים אתה מפחד אתה יכול לעוף מיכאן רוב העם רוצא שלום של חזקים (ל''ת)

      שרוליק , 23/05/09 11:25

    • עוד פעם שמאלני שמתייחס לעתיד שעוד לא קרה

      רונית, 23/05/09 18:35

      כאל עובדה מוגמרת . מה קורה לכם שם בצד השמאלי של המפה הפוליטית? המציאות כל כך קשה שבורחים אל מחוזות הדימיון?

  • 14.

    לדעתי, שמירה על הגבעות ביו''ש חשובים משמירה על יחסים עם ארה''ב!!

    רן, 23/05/09 10:14

    האמינו לי שביום הדין, נגיד בעוד 15 שנה, אחרי שנפנה התנחלויות , נחזיר את הגבעות ביהודה ושומרון (הכל כך חשובות לנו מבחינה ביטחונית) יחליטו הפלסטינים לתקוף אותנו ואת ערינו הצפופות בגוש דן , אמריקה וחייליה לא יהיו פה לעזרתנו!!

  • 13.

    אף שעל! להרחיב את ההתנחלויות!

    שמאלני אבל ציוני!, 23/05/09 10:09

    ההתעקשות של הערבים והשמאל הרדיקלי להחזרת שטחים נובעת מהתפיסה המעוותת את הדת היהודית

    הערבים וגם השמאל חושבים שברגע שיהודים ינתקו מנחלת אבות וממקומות קדושים האמונה שלהם תתחלש,וכך גם אחיזתם בארץ ישראל

    הם לא מבינים שהדת היהודית היא מופשטת ואינה צריכה מונומנטים פיסיים כמו באיסלאם,על מנת לתחזק את האמונה.

    השמאל רוצה זאת על מנת לקיים מדינה חילונית ואילו הערבים רואים את זה כצעד נוסף בסילוקינו מהארץ.

    פרקטית,לא ניתן להחזיר שטחים,יש לנו מדינה קטנה וצפופה,לאחר שנחזיר את יו''ש והגולן,לא יהיה אפשרי לחיות פה! תחשבו על הצפיפות,הזיהום,הפקקים.

    הפתרון היחיד לטווח ארוך הוא חלוקה מחדש של ארץ ישראל המנדטורית בין 3 עמים,היהודי,הירדני והפלשתינאי.

    כ 12 מיליון פלשתינאים(כולל כל אלה שבתפוצות) על פי הגדרה לא יכולים לחיות בשטח של 22% מארץ ישראל!

    מי שחושב שאדם שפוי יסכים לקבל 22% מ100% שהוא חושב שהם שלו הוא אוויל משריש!

  • 12.

    בנימין נתניהו

    רונן גולדשטיין, 23/05/09 10:07

    אם יגיד ''כן'' ממשלתו תיפול,אם יגיד ''לא'' תתנגש ממשלתו עם ממשל אובמה,ולכן על פי בן כספיתון ושלום ירושלמי אין ברירה,צריכים עם ישראל לבחור בחלולה ציפי לבני,שתמנה את דליה צבואיציק בעלת הבלטות מאיטליה ליו''ר הכנסת,ואת הבן והדודה של הירשנזון לשר האוצר וסגניתו. נכון מר כספית? לכך התכוונת?
    רוצה את החלולה הנבובה הכלכלנית בעלת השם העולמי שתציל את מדינת ישראל כמו שקודמה בראש קדימה עשה?
    די לך מר כספית. העם ''אכל'' את הלוקשים שלכם בפעם הקודמת,בחר באולמרט והקשקשנית לבני,וקיבל 2 מלחמות, שחיתויות אין סוף,רמון-לשון-חרמון,רוחמה בובלילה טמבלילא,
    רוני מצביעוני בריוני+הירשנזוני,ולכן די לנו ומספיק לנו מהצעות התקשורת,העם עצמאי בדעותיו ויודע את מי עליו להציב בראשו,ללא עצות אחיתופל של התקשורת.

  • 11.

    עובדות היסטוריות ..מוסר השכל

    אבו סובחי, 23/05/09 10:02

    במשך 40 שנה אחרונות כל ממשל מופיע עם תכניות חדשות ובכל פעם זה מעלה את רף הדרישות כלפי ישראל...הפעם לא יוותרו לנו ואנו נצטער על עיסקאות הרבה יותר נוחות שהיו ולא קיבלנו

  • 10.

    בן כספית - מי שמך .... (ל''ת)

    מנשה, 23/05/09 09:47

  • 9.

    אובאמה-התקווה "הלבנה" הגדולה של השמאל הישראלי-איכזב, אז ממציאים... (ל''ת)

    כבשהפועה , 23/05/09 09:43

  • 8.

    ביבי קיבל אתנחתה להכין את העם לפיוס,,, ובמקום זאת פתח במתקפת הפחדה,,, (ל''ת)

    ביבי הכריז מלחמה על ארה''ב,,, וכולנו נחטוף, 23/05/09 09:37

    • למה שנחטוף? ננצח את האמריקאים ויהיה טוב. (ל''ת)

      גיל, 23/05/09 11:32

      • חחח אתה חי בסרט

        עידן, 23/05/09 12:46

        ארהב תוך 24 שעות מוחקת את כל מדינת ישראלואתה מדבר איתי על לנצח את האמריקאים

  • 7.

    ביבי מוציא מהארון הימני את כל ''מפלצות הפחד'' - ומסית נגד הפיוס והשלום,, (ל''ת)

    כמו חוליגן רחוב,,, הוא עוד לא ירד מהמרפסת,,,, 23/05/09 09:35

    • בינתיים כל התחזיות שלו התגשמו ושל השמאל קרסו באש ודם (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 23/05/09 10:07

  • 6.

    ניתוח מלא הנחות מוטעות המוצגות בהצהרות מבטיחות אמת רק מעצם הצהרתן

    shafee , 23/05/09 09:33

    כתבה זו צריכה לשמש חומר תרגיל לחשיבה ביקורתית: מה הן ההנחות הגלויות של הכותב? מה הן ההנחות הסמויות שלו? האם הכותב נשען על עובדות או בעיקר על פרשנויות? מה חשוב יותר לכותב, שיקבלו את דיעותיו או שיבחנו אותן? כיצד מנסה הכותב לשכנע את הקורא? באמצעות טיעונים לוגיים או באמצעות כלים תעמולתיים (הפחדה, לעג וכדומה)? מבחינה זו זאת כתבה מצויינת. כדאי לשמור אותה להשתמש בה ללימוד הגיון - אופס!! שכחתי, מי חושב היום שלהגיון יש בכלל תפקיד?????????

  • 5.

    ליבני- הסיכוי לישראל,,,ביבי- לא מתאים למהלך היסטורי,,,ברק-אדריכל האסון (ל''ת)

    זה או ביבי או ליבני,,, ולצערנו ביבי יחבל בשלום, 23/05/09 09:29

    • עוד מישהו ששייך לכת מאמיני המהלכים ההיסטוריים.. אמונתך מלאה בסתירות. (ל''ת)

      shafee , 23/05/09 11:11

  • 4.

    לא נהיה צ'כוסלובקיה במסע הפייסנות של חוסיין אובאמה! (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 23/05/09 09:27

  • 3.

    בן כספית בתבונה ובהגינות משקף את המציאות כפי שהיא,אכן היא לא מעודדת. (ל''ת)

    נתן.ש מעלות., 23/05/09 09:26

  • 2.

    בן כספית ודעותיו .

    m acha, 23/05/09 09:21

    כתבה זו מאפינת את רצונותיו של בן .זאת לא תהיה המציאות העתידית אלו דעותיו של שמאלן מוסווה..

    • מסכים עם כל מילה. בן כספית שמאלני מובהק. ביבי מתאים לישראל

      ישראלי עייף, 23/05/09 17:33

      יש לנו מזל שביבי ראש הממשלה. אולמרט וליבני היו נותנים הכל. בן כספית אמיץ עם המקלדת

      • לדאבוני הרב, אתם צודקים: ביבי באמת מתאים למי שבחר בו

        רות מאור , 23/05/09 23:21

        עצוב אבל עובדה.

        www.kansukansu.blogspot.com

        • עובדה לא עצוב (ל''ת)

          רונית, 24/05/09 03:06

  • 1.

    נתניהו מומחה רק לדבר אחד איך לפגוע בשכבות

    צביקה, 23/05/09 09:20

    החלשות הפעם אם אובמה לא יכול לשחק אובמה לא מקבל את השקרים שלא זה סופה של ידידות רבת השנים והפחד הגדול שזה סופה של מדינת ישראל

    • ברור שהוא מומחה בזה, הרי הם ימשיכו להצביע לו פעם אחר פעם

      שימי, 23/05/09 20:50

      ככה זה בסקטורים מסויימים באוכלוסיה - מצביעים ליכוד וש''ס באופן פבלובי, אלה עולים לשלטון ודופקים אותם, וחוזר חלילה.

      אבל בסקטורים אלה הלאומנות והשנאה לערבים חזקות יותר מהכל, אפילו מהרצון לחיות מעל לקו העוני.