• 23.

    בירושלים חיים שם חרדים. ערבים. וצ'כצ'כים אוהדי בית''ר

    רמתגני, 20/05/09 21:22

    והרבה כורדים ומרוקאים. רובם ערסים ונתמכי קצבאות הסעד.המכנה המשותף בהם שהם מצביעי ש''ס-ליכוד

    • בחייאת רבעכ? ואמא שלך זונה , יש הבדל? (ל''ת)

      mraric , 21/05/09 12:04

  • 22.

    למה להיכנע לפלסטינים ?

    יחזקאל,הרצליה , 20/05/09 18:52

    צריך להיות עקשן מול הערבים.לא רוצים לא צריך.בלי י-ם אין הסכם עם הפלסטינים? בסדר,נמשיך לחיות.אין שום סיבה שרק ישראל תוותר.

  • 21.

    מה שכתבת אפשר לכתוב על כל עיר מעורבת בארץ, אז תפסיקו עם השטויות. (ל''ת)

    ציוני , 20/05/09 15:57

  • 20.

    נכון שלא התפללו לאבו דיס, אבל

    ירושלמית, 20/05/09 14:56

    התפללו להר הבית ולבית המקדש שעליו, שזה הדבר העיקרי והקדוש ביותר בירושלים, (לא הכותל) ואתה כותב שצריך להפקיר אותו לערבים.

    • תקראי על תכנית אובמה הטובה ואז תגיבי... (ל''ת)

      Ehad Haam-Zionist, 20/05/09 18:06

  • 19.

    נו אז מה? לבן שפי ינסה להגיע לבדו ללב הארלם או ברונקס הישנה?

    שועל חסידה ו26 קרפדו , 20/05/09 13:02

    מה שלא עושה אותן פחות ניו יורקיות מהדאונטאון.
    גם להם יש ראש עיר אחד.

    • הבאתי לי ברעיון...חילופי ערי בירה , יעני '' קחו י-ם ואילת ( אני נדיב

      ג'וק בודד בערבה, 20/05/09 13:53

      היום ) תנו מנהאטן .
      כמו במונופול....

    • לחסיד החסידה-תיתכן עיריית גג למקום בעל 3 ריבוניות-ישראל-פלשתין-או''ם...

      Ehad Haam-Zionist, 20/05/09 18:05

      כמו שללונדון יש עיריית גג.....הדבר החשוב ביותר הוא פתרון מוסכם וטוב של שתי בירות לשתי המדינות, ושמירה על חופש תנועה למקומות הקדושים וההיסטוריים תחת ריבונות ניטרלית.

      ואגב, אתה טועה לגבי הארלם(לא יודע מה עם הברונקס): אין בעיה ללבן להסתובב בלב הארלם, ואין סיכון גדול...ותיאטרון אפולו הוא כיום מרכז לביקורי תיירים...

  • 18.

    אין בירושלים שום דבר ששווה למות בשבילו.העבר מת העיקר העתיד של בניינו. (ל''ת)

    מלח בעיניים, 20/05/09 12:53

  • 17.

    שניים מחזיקים בירושלם זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי (מסכת בבא מצ (ל''ת)

    Vox Ami , 20/05/09 12:27

    • לא מדובר באבדה שלא יודעים מי הבעלים ושני אנשים שעברו במקרה תפסו בה

      gilberet , 20/05/09 12:32

      כולם יודעים למי ירושלים שייכת ומי הבעלים המקוריים.

  • 16.

    לך תוציא משהו מהיהודים האלה,אפילו תמורת שלום. מצדה זה הכוון (ל''ת)

    מלח בעיניים, 20/05/09 11:59

    • את השלום הזה כבר ראינו (ל''ת)

      gilberet , 20/05/09 12:33

      • אני לא מגיב למי ששמו מופיע בצבע אדום. (ל''ת)

        מלח בעיניים, 20/05/09 12:51

  • 15.

    ירושלים מעולם לא היתה מאוחדת. אין לנו מה לחפש במז' י-ם חוץ מצרות..

    צ'רצ'יל , 20/05/09 11:55

    כל הסיפוחים ההיסטורים של ישראל רק מביאים עלינו את האסון של מדינה דו-לאומית. כל ההתעקשות להשאיר תחת אחריותינו מליוני ערבים זו טעות מרה. אנשים לא רואים את ה 1+1 המאוד פשוט..החזקת שטחים שמלאים בערבים זה אסון דמוגראפי, ביטחוני ולאומי, תוכנית הימין להמשך הכיבוש תביא עלינו את המדינה הדו-לאומית בפועל וזה הסוף שלנו...

    • האם התכוונת גם ללב הגליל, ואדי ערה והמשולש?

      אפרים, 20/05/09 12:07

      אם כן - מה בדעתך לעשות עם ערביי עכו, יפו, חיפה, לוד ורמלה?

      • הם אזרחים שווי זכויות במדינת ישראל-אם יעברו עבירה בית המשפט ''יעשה אתם''

        Ehad Haam-Zionist, 20/05/09 16:52

        ...לא ''מעשה'' של חבורה נקמנית ימננית שאין לו כל עיגון בחוק הישראלי, בדמוקרטיה הישראלית או בעקרונות החוק הבינלאומי

      • החלפות שטחים. מי שרוצה להיות איתנו בתנאים שלנו מוזמן להישאר..

        צ'רצ'יל , 20/05/09 17:40

        מי שלא, יוזמן לעבור למדינה הפלסטינאית שתקום..ברגע שתהיה מדינה פלסטינאית ערביי ישראל יצטרכו לבחור איפה הם רוצים לחיות. כל זמן שאנחנו בסטטוס של כובשים אין לנו כלכך זכות דיבור. ברגע שתהיה מדינה פלסטינאית, כלומר בית לפלסטינאים אין לך מושג כמה ה"שמאלנים" של היום ידרשו נאמנות ומחוייבות מערביי ישראל. כשהמצפון שלי יהיה נקי מכיבוש אני אוכל לעמוד מולם בלי להתבלבל ולהגיד להם לא טוב לכם? בבקשה אתם יכולים לעבור אל אחיכם בצד השני של הגבול.. אתם רוצים להיות פה? בבקשה אלו התנאים..

        • האם המצפון שלך נקי לגבי גרוש הפליטים והשטחים הכבושים בתוך גבולות 67?

          אפרים, 20/05/09 18:57

          אני מבין את הצורך שלך במדינה פלסטינית, אך אני לא מבין את האופן לפיו אתה מגדיר שטחים כבושים. הרי לפי גבולות החלוקה של האו''ם: הגליל, ואדי ערה, המשולש, נהריה, עכו, נצרת, יפו, לוד, רמלה, אשקלון ובאר שבע - כולם שייכים למדינה הפלסטינית. האם לא הגיוני יותר לחלק את ארץ ישראל עפ''י הדמוגרפיה? משום מה שכחת (או לא ידעת) שמספר הערבים במזרח ירושלים גדל פי 4 מאז 1967. האם אתה רוצה שבעוד 40 שנה יהיו במדינת ישראל 6 מיליון אזרחים ערבים? האם מישהו מבטיח לך שלא תהיה ירידה מאסיבית מהארץ? הרי בעם היהודי יש כבר מסורת עתיקת יומין של נטישת ארץ ישראל לטובת סיר הבשר. האם אתה מוכן לקחת את הסיכון שלערבים יהיה רוב בתוך מדינת ישראל?

          צ'רצ'יל - אשמח לקבל את התייחסוך, ומאחד העם אני מבקש - לא להידחף.

          לכן, המסקנה שלי היא שבמדינה היהודית צריכים לחיות רק יהודים - ואת זה אפשר להשיג באמצעות חלוקה דמוגרפית + חילופי אוכלוסין.

    • ירושלים הייתה תמיד מאוחדת חוץ מ 19 שנה של השלטון הירדני

      gilberet , 20/05/09 12:37

      ירושלים הייתה מאוחדת ולא הייתה עיר גבול בזמן הבריטים ובזמן הטורקים, המוסלמים, הצלבנים, הרומאים, החשמונאים ואם נלך אחורה אז גם בזמן שלמה ודוד.
      תלמד קצת הסטוריה צ'רצ'יל.
      באשר לאסון אותו אתה חוזה, עזבנו את עזה, יצא מזה שלום?
      אם נחזור להיות גיטו יהודי בין גדרה לחדרה זה ימיט עלינו אסון.

      • גילברט, אני מדבר על איחוד בר קיימא: חברתי, פוליטי ולא סימלי גיאוגרפי..

        צ'רצ'יל , 20/05/09 18:59

        אם היינו עוזבים את עזה ומעבירים אותה לידי אבו מאזן כמו שצריך זה לא היה קורה והעזתים היו לאט לאט נשפכים לסיני והופכים לבעיה של המצרים ולא שלנו..ואף אחד לא מדבר על גטו מגדרה לחדרה אלה על כל השטח בתחומי הקו הירוק....4 ק"מ לפה או לפה לא משנים שום דבר במציאות הטכנולוגית של היום אבל משנים המון בלגיטימציה מוסרית. לעומת זאת האיום הדמוגראפי חי קיים ובועט...את המלחמה הכי "מוצלחת" מבחינה צבאית של ישראל היא נהלה מהקו הירוק ומאז הכיבוש אנחנו רק הולכים ונחלשים, חברתית, פוליטית וצבאית.
        גילברט, אני מבין שאתה מודאג מההשכלה שלי..זה נורא נחמד אבל אל תדאג, גם אוניברסיטת תל אביב וגם אוניברסיטת באר שבע נתנו לי תארים, בציונים גבוהים, אחת בהיסטוריה אחת במדעי המדינה אבל מה זה משנה הרי כל מה שאני אגיד תפסול על הסף כי אתה חושב שאני שמאלני סהרורי ובטח גם תענה שהאקדמיה היא מעוד השמאל וכו' וכו' (למרות שאין לך שמץ של מושג מה הדיעות שלי למעט העובדה שאני תומך בסיום הכיבוש. אתה בטח לא חושב שאני בעד גבול מבוצר וממוקש ביננו לבין הפלסטינאים סטייל צ'ק פונייט צ'רלי, אין יוצא ואין בא ולא סיוע הומניטרי ולא בטיח..או שלגבי ערביי ישראל, אני קרוב לליברמן יותר משאתה חושב..אבל שוב רק אחרי שנצא מהשטחים, רק אז אפשר להוריד את הכפפות מבחינתי)..בינתיים תמשיך לשנוא ולהטיף לשינאה גורפת ולחפש איפה לדקדק במילים והגדרות מילוניות ולפספס את המסר כדי לבטל כל מה שיש לי להגיד.. אני חושב ריאלי ורוצה כמה שפחות פלסטינאים בחלק שלי וכמה שפחות מהם תחת אחריותי, גם ככה אנחנו חיים בגטו יהודי בשטח מוסלמי אז לפחות שמה ששלנו יהיה שלנו ושאף אחד לא יוכל לבוא בטענות אלינו!! ואם זה אומר לוותר על ממלכת יהודה, שהביאה לנו רק צרות כבר מימי בית שני, אז נו מילא...
        מאחל לך רק בריאות ואושר למרות שזה לא מה שאתה תאחל לי..

  • 14.

    בירושלים אין שום קודש,רק הרוגים.יהודים ערבים פרסים יוונים אנגלים וכו' (ל''ת)

    מלח בעיניים, 20/05/09 11:52

  • 13.

    למסור ירושלים באופן רשמי, מוחלט,..ובלתי חוזר???

    לא היינו מקימים מדינה!, 20/05/09 11:34

    הנחת היסוד בכתבה היא שכיוון שאחיזתנו בירולשים המזרחית היא כיום נמוכה (יחסית) עלינו למסור אותה באופן רשמי מוחלט ובלתי חוזר היום.

    אולם אם היה כך אזי היה עלינו למסור מדינתנו באופן רשמי ומוחלט ובלתי חוזר לגויים. משום שהיא הייתה מאוכלסת בהם לפני שחזרנו.

  • 12.

    אסור להחזיר שטחים ללא שלום מוכח - 25 שנה (שנות דור) ללא הסתה (ל''ת)

    אפרים, 20/05/09 11:26

  • 11.

    שמאלנים! צאו כבר מההזיות שלכם!

    יונתן, 20/05/09 10:56

    הפלסטינים לא רוצים מדינה.הם פשוט לא רוצים שתהיה פה מדינה יהודית!

    • מה אתה מודאג?

      שימי, 20/05/09 11:10

      נכון, אז עד שהם ישנו דעתם, אם בכלל, לא יהיה שום הסכם וממילא גם נשאר בירושלים רבתי. אז נה אתה מודאג?

  • 10.

    לעולם לא נתן לחלק את ירושלים!!!

    אמיר מירושלים, 20/05/09 10:49

    לא בעד כל הון שבעולם

    נראה אותך ואת כל אלו שרוצים לחלקה מתחלקים עם אחרים בבנות זוגם, ואז נדבר

    • לעולם לא נחזיר את סיני או את עזה!!

      ברומבילה, 20/05/09 15:43

      לעולם אל תגיד לעולם!!
      כי מי שמחליט יושב בוושינגטון ולא בירושלים.
      השאלה היחידה היא כמה לחץ הוא מוכן להפעיל כדי שהילידים ישמעו לו.

  • 9.

    גם נצרת אום-אל-פחם יפו לוד סכנין בקה אל-ע'רביה רהט ועוד לא שלנו !

    תירוש תבוסתן, 20/05/09 10:36

    בואו נחזור לגלות

  • 8.

    רק מי שלא גר בי-ם עוד חושב שהעיר מאוחדת!!

    בני, 20/05/09 10:04

    העיר חמולקת כבר שנים רבות!
    יש שכונות רבות וכפרים בשטח ירושלים שאפילו שפקחים ושוטרים לא נכנסים אליהם!!!

    • מי שגר בירושלים יודע שאי אפשר לחלק אותה

      gilberet , 20/05/09 11:52

      מדובר בשכונות יהודיות וערביות זו בתוך זו,
      רמות,רמות שלמה, פסגת זאב, נוה יעקב, תלפיות מזרח, גילה, הר חומה, רמות אשכול, גבעה צרפתית וכו'.
      אי אפשר לחלק את הרצף הזה. אתה יכול רק לפנות את 200000 היהודים שגרים שם לקרוילות.

  • 7.

    אם נוותר על הר הבית והכותל...

    ארז, 20/05/09 09:51

    נוותר על זכותנו לשבת בתל אביב ובחיפה ובאשדוד, ונוותר למעשה על זכותנו למדינה יהודית בארץ ישראל. האם זו מטרתך?

  • 6.

    תירוש צריך הסבר ל ''ולירושלים עירך ברחמים תשוב''?

    מוטי, 20/05/09 09:37

    אילו לא ידעתי שמדובר באדם דתי הייתי עשוי לחשוב שבאמת הוא טוען שעם ישראל שהביטוי הזה חל על ירושלים שבין החומות.
    אבל הוא יודע היטב שמדובר בביטוי שבבסיסו הכמיהה לחידוש ''ימינו כקדם'', לבניין המקדש, להחזרת כהנים לעבודתם וכו'.
    כשמבינים את הדבר הזה אז גם ברור כי השימוש במילה ירושלים פה מתייחס למרכז הרוחני של עם ישראל בעוד שזה מובן מאיליו שעם ישראל התפלל בגלות לשיבת ציון ולחזרה לכל תחומי ארץ ישראל.

  • 5.

    אלפיים שנה אבותיי ואבותיך התפללו לחזור לירושלים

    יהודי כואב, 20/05/09 09:35

    אלפיים שנה הם נשחטו עונו יוסרו ועברו פוגרום אחרי פוגרום. מה שגרם לזה ומה שהחזיק אותם זה האמונה שלהם בנצח ישראל ובזה שעוד יחזרו לארץ ישראל ולירושלים. איך אפשר במחי יד,כאילו ברור מאליו, להגיד שרוב העם מסכים לויתור? המציאות היא לגמרי הפוכה.
    מי שעייף, ושרוצה לנתק את השושלת הזאת שלא ירפה את ידי העם.

    • נכון אלפיים שנה התפללו,אך מעולם לא חזרו.רק ב 48 .צ'או. (ל''ת)

      מלח בעיניים, 20/05/09 12:18

  • 4.

    לא התפללו לאבו דיס? כן התפללו להר הבית, הר הזיתים עיר דוד וכו'

    יוסי הציוני, 20/05/09 09:06

    לא התפללו לשייך באדר (גבעת רם) וגם לא לבית הכרם
    ודאי לא לתל אביב

    ירושלים היא עיר בה דוד חנה, כמו שהופיע ב''התקווה'' המקורי

  • 3.

    קישקוש שמאלני: אבותינו התפללו לשיבה לכל ארץ ישראל ולבנין המקדש

    gilberet , 20/05/09 08:26

    היכן בתפילה מוזכר משהו כמו:"והשיבנו לכותל המערבי ואת הר הבית נמסור לערבים"?
    את תעוות את ההיסטוריה ואת התפילה כדי שאלו יתאימו להשקפת עולמך השמאלנית.
    לעצם העניין, ירושלים בנויה מהרבה שכונות ערביות שמוקפות בשכונות יהודיות שמוקפות בשכונות ערביות כמו:
    רמות, רמות שלמה, פסגת זאב, גבעה צרפתית, נווה יעקב, תלפניות מזרח, גילה, הר חומה וכו'.
    אתה לא יכול להפוך את השכונות האלה למובלעות יהודיות שיחטפו קסאמים ופצמרים ובסוף תצרך לבנות אתרי קרווילות ל 200000 יהודים

    • גילברט אתה חי בסרט. אגב מעניין אותי אם הוריך או סביך נלחמו בשביל

      רותי, 20/05/09 09:23

      המדינה הזאת או שאתה דור ראשון שהולך לצבא? שמע למישהי ממשפחה עם ניסיון צבאי מכובד- המטרה של מלחמה זה שבסופה יהיה אפשר לחיות בקט. רק שלום יביא אותנו לשקט. לא נורא, גם אתה תלמד. ילדיך יילכו לצבא ויבינו את משמעות המלחמה.

      • צודקת

        ארז, 20/05/09 09:54

        ראי את השלום הנפלא שאנו חיים בו כבר 16 שנה...
        מי חי בסרט? גילברט או את?
        נכון, מטרתה של מלחמה זה שבסופה יהיה אפשר לחיות בשקט - אך לשם כך יש להגיע לסופה של המלחמה, לניצחון מוחלט על האוייב, ולא לעצור באמצע, כמו שעשינו ב''חומת מגן'' במלחמת לבנון 2 ובמבצע ''עופרת יצוקה''. מלחמה ללא הכרעה רק מחמירה את המצב.

        ''רק שלום יביא אותנו לשקט'' - כבר 16 שנה אנו מנסים את הפיתרון הזה, וזה עלה לנו בלמעלה מאלפיים קורבנות. שלום לא מביא לשקט - הכרעה צבאית מביאה לשקט, והשקט מביא לשלום.

        • כמו במלחמת ששת הימים!!!רק עשרת אלפי יהודים הרוגים אחרי הנצחון המוחלט..

          Ehad Haam-Zionist, 20/05/09 18:15

          ומהם 3500 בשבע שנים קצרות בחזית המצרית.....כשההרג הופסק אחרי שניצחנו(לא נצחון מוחלט) ממצב ההפתעה הקשה ביותר-ומזלנו שהיו לנו מנהיגים חכמים(רבין ובגין) ולמצרים מנהיג חכם(סעדאת)-ולאמריקאים מנהיגים נחושים להשיג תוצאה שתתאום את האינטרס הלאומי האסטרטגי שלהם(קיסינגר וקארטר)....והתוצאה היא שלום שעבורו התבצע פינוי מלא של השטח המצרי הכבוש ופירוק כל ההתנחלויות-והפסקת ההרג ב35 השנים האחרונות.

          האינטיפדה השניה פרצה בגלל היאוש הפלשתינאי מהרחבת ההתנחלויות וגזל הקרקעות-ומאי השגת שלום (שהסיבות לאי ההשגה מורכבות ובאשמת שלושת הצדדים)

      • רותי, אהבתי. כל הכבוד. (ל''ת)

        צ'רצ'יל , 20/05/09 11:57

      • רותי, קראי את תגובתו של ארז. אין לי מה להוסיף

        gilberet , 20/05/09 12:45

        אני מנהל וויכוח ענייני ולא מערב משפחה, ניסיון צבאי וכו'.
        כולנו חיים בארץ הזו, כולנו משרתים בצבא, כולנו שומעים את החדשות ולכולנו יש ילדים מי יותר ומי פחות וכולנו רואים את המציאות ומפרשים אותה לפי הבנתנו והחינוך שקיבלנו. כל היתר לא רלוונטי.

  • 2.

    ירושלים של זהב !

    אחד העם, 20/05/09 06:47

    בוקר אור של יום רביעי כ''ו באייר התשס''ט.

    למר אברהם תירוש ! יישר כח !

    הנאה צרופה כתמיד למקרא

    מאמריך המלבבים מלאי

    הרגש והגעגועים .

    תודה !

    • ירושלים של זהב !

      ה ר צ ל ! (בטעות נרשם אחד העם)., 20/05/09 07:23

      בוקר טוב !

  • 1.

    כל הכבוד וחג שמח ליום הזכרון והסמל-ממני בעל הזיקה החילונית לאדם דתי...

    Ehad Haam-Zionist, 20/05/09 05:44

    הריאליסט בראיתו, שאני מבין את כאבו המכופל-אצלי הזיקה היא היסטורית חילונית, ואצלו גם דתית עמוקה

    • הזיקה שלך היא לסלע פלימות, שם ליד בוסטון

      ארז, 20/05/09 09:55

      לא להר הבית.