• 17.

    אני שמחה מאד על התהליך. (ל''ת)

    מלכה, 12/09/11 10:25

  • 16.

    אמירה מדויקת וחשובה.

    אורי, 21/05/09 16:17

    החברה בישראל הולכת ומקצינה. הפערים (כלכליים, חברתיים, תרבותיים) גדלים והולכים. אי הצבת חזון משותף, אמיתי ומאתגר מחזקת את המגמה של הסתגרות בתת-קבוצות המתאבות זו את זו. עלינו לצאת בקול כגדול כנגד תופעה זו ולחזק קולות שפויים שמעודדים שיח של כלל החברה.

  • 15.

    באילו מוסדות את מלמדת?

    הדר ליפשיץ, 19/05/09 19:50

    האם את מלמדת במוסדות דתיים, או במוסדות חילוניים? ייתכן שבכך התשובה לתמיהתך.

  • 14.

    מסכימה, מניסיון

    מורה בירושלים, 19/05/09 18:47

    אני מלמדת בשני בתי ספר - חילוני ודתי. באחד אני יכולה להביא את עולמי הפנימי, את דעותיי בנושאים חברתיים, את תרעומותי המוסריות, את עומק הפמיניזם שלי, מבלי לחשוש שישלפו מולי איזה רב שאמר ששייקספיר ולאונרדו דה וינצ'י היו אנשים מתועבים.. או המחנך שהסביר להם שהאפיפיור לא רוצה לראות יהודים ביד ושם...
    בבית הספר החילוני אני יכולה - כשזה שיייך - לספר על עולמי הדתי המורכב, ובבית הספר הדתי - לא!

  • 13.

    איזו אישה חכמה!!!

    שירה, 19/05/09 11:36

    אני מסכימה עם כל מילה שהיא אומרת!!! כל הכבוד!!

  • 12.

    הם צודקים בבחירתם - מקומם לא במערכת החינוך הדתית! (ל''ת)

    ציונות דתית ריאלית, 19/05/09 10:24

  • 11.

    עוד צד''רית שמנסה ללמד אותנו (ל''ת)

    דוד, 19/05/09 10:01

    • להיפך.החרד''לים הם אלה שמשתלטים ומנסים ללמד ''מה נכון''.

      דתי שפוי, 19/05/09 10:22

      הגיע הזמן להפסיק לפחד מהם ולומר להם ''עד כאן'' ולחזור לשפיות.

  • 10.

    החרד''ליות היא אסון והרס הציונות הדתית.

    דתי שפוי, 19/05/09 07:51

    אם כל חטאת,אובדן דרך,פניה אל האובות והידעונים (המכנים עצמם ''רבנים'') וחילול ה' גדול בעולם.

  • 9.

    אולי הסיבה היא זו:

    אולי, 19/05/09 01:48

    בתי הספר הממלכתים דתיים הם כבר מזמן אינם דתיים והם רק ממלכתיים.
    כל מי שקצת מעורב יודע שבבתי הספר הממלכתים דתיים רוב התלמידים כלל אינם דתיים. הרוב המוחלט.
    ולכן, בתי הספר הללו נופלים בין הכיסאות.
    ה''נאורים'' (בעיקר בעיני עצמם) לא רוצים ללמד בזרם שנקרא ''דתי'' והדתיים יעידפו ללמד בבי''ס פרטי.
    אין לאף אחד אינטרס ללמד בבי''ס שכל כולו עבודה בעיניים.

    קשה להגיד על הזרם הממלכתי דתי שהוא נוטה לכיוון החרדי- בעיקר מפני שהוא נוטה במובהק לצד החילוני.

    לא ראיתי שלמוסדות דתיים פרטיים יש בעיה לגייס מורים מצוינים.
    בין אם אלה רשתות היסודי או התיכון.

    אותם מורים שלא רוצים ללמד בבי''ס דתי בגלל שהוא דתי מדי בשבילם- הם לרוב גם לא בדיוק דתיים. עוד לא יצא לי להיתקל באף מורה דתי שלא רצה ללמד מהסיבה הזאת בבי''ס ממלכתי דתי- אם כבר, הסיבה היא הפוכה- שהממלכתי דתי הוא כלל לא דתי ולכן מעדיפים לעבוד בבי''ס דתי-פרטי.

    לגבי הקישקושים של על פתיחות והומניות, פמיניזם וליברליות- אני שמח שאת מצליחה לשכנע את עצמך שאת מושלמת- אבל אין לך מושג על מה את מדברת.
    ביה''ס הדתיים פתוחים הרבה יותר מאנשים כמוך ושאותם את מייצגת- שכל מה שחשוב להם זה שיחשבו עליהם שהם פתוחים והומנים ובעקבות כך הם אטומים לחלוטין לכל דיעה שהיא שונה משלהם.

    בקיצור- תפסיקי לבלבל את המח ותמצאי לך חיים.
    זה שרוב הציבור הדתי מראה שהוא חושב אחרת ממך לא אומר שהוא מטומטם. המסקנה שלך צריכה להיות הפוכה.

    • תגובה ל10

      חסוי, 19/05/09 11:37

      ממש רואים שאתה ר''רציני'' כשאתה ככה מדבר בן אדם -אידיוט!!

    • כמה אתה צודק

      מורה, 20/05/09 01:07

      מסכימה לכל מילה שכתבת.
      אני מכירה את מערכת החינוך הדתית גם מצד התלמידים (ילדי מתחנכים) וגם מצד המורים.
      הצוות הוא פשוט מעולה! פתוח בדעותיו! קשוב לנפש התלמיד, ויודע מצויין את מלאכתו!
      אין שחר לביקורת שניתכה על ציבור המחנכים בכתבה המגמתית.
      בתי הספר שאני מכירה בזרם הדתי (גם הפרטי וגם הממלכתי) הם טובים מאד.
      לא אכחיש שיש גם אוכלוסיה חילונית השולחת את ילדיה להתחנך בבתי הספר הממלכתיים דתיים. ומכאן שמוסדות אלו ''קצת פחות דתיים''. אבל לא מוכרת לי התופעה שמורים דתיים אינם רוצים ללמד שם בשל כך.
      כיוון שאני מכירה מספר לא קטן של בתי ספר, אינני יודעת מניין שאב כותב המאמר את הנתונים אותם הציג.

      בהזדמנות זו:
      יישר כח לציבור הגדול והמסור מאד של המחנכים בבתי הספר הדתיים כולם!!!

  • 8.

    אכן יש מענה לביקוש! (ל''ת)

    ולכן נפתחים עוד שני סניפים של פלך!, 19/05/09 01:30

  • 7.

    מאוד נכון!

    שירה, 19/05/09 00:01

    אסתר מתארת מצב מוכר, ידוע ורחב מאוד.
    אכן- אני, חברי ורבים מבוגרי הישיבות\\ מדרשות והאוניברסיטה, ובייחוד במקצועות היהדות והרוח לא מוכנים לחזור לבתי הספר הדתיים, שאולי בהם למדנו, כי שם לא נוכל ללמד לפי השקפת עולמנו. נאלץ לצנזר, למחוק ולסלף את ההוראה- ולא בשביל זה באנו.
    הנהלות חרד''ליות לא יקבלו מורים כמונו, ואנחנו לא רוצים ללמד במקום שכך נצטרך ללמד. ישנם מעט מאוד בתי ספר דתיים בהם לא נצטרך לשקר לעצמנו בכיתה, בהם נוכל ללמד יהדות לפי אמונתנו (הדתית, כזכור), או הומניסטיקה, בלי לפחד מתגובות נזעמות מכיוונים חרדים, ורק מעטים מאיתנו פונים לשם.
    ריבוי המורים הדתיים בתיכונים החילוניים, במקצ
    ועות אלה בעיקר, מעיד לחלוטין על מגמה זו. שם, אצל החילונים, נוכל לומר את שעל ליבנו ודעתנו, ובביתנו שלנו- ממש לא.

  • 6.

    2000000שסניקים וחרדים שלא משרתים בצהל ולא עובדים +1500000ערבים

    הופכים את ישראל למקום בלי עתיד ותקוה=התפרקות......, 18/05/09 23:38

    המדינה היהודית ציונית מצב שמוביל להשתלטות הערבים לאט ובעקביות.

  • 5.

    ובדיוק שם נגמרה הפלורליסטיות שלך...

    חרדית לאומית, 18/05/09 20:15

    מה קרה ראית צעירים שחושבים שונה מרבותיך באקדמיה?
    נמאס מהשטויות של נאמני תורה ועבודה בעיניים!

    • גבירתי הנאווה

      דתי לאומי, 19/05/09 00:46

      תפסיקי, את וכל אלו הקוראים לעצמם ''חרדים לאומים'' (שזה מה-זה טרנדי עכשיו), לדבר בשם הפלורליזם. חבורה שמעמידה מפלגה ללא נשים, לימודים אקדמיים ללא ביקורת, וציבור ללא חוט שידרה - שלא תטיף לפתיחות.

  • 4.

    הרבנים שולחים את ילדיהם לחינוך החרדי הם האשמים

    אהוד, 18/05/09 17:42

    לצערנו הרב הרבנים של הציבור הדתי לאומי שולחים את ילדיהם לחרדי ולא לדתי שממנו באו.

  • 3.

    קנאה שפורצת

    רפי, 18/05/09 17:40

    הסגנון בכתבה מראה את אשר יש בליבה מה זה משנה שחרדים יחנכו להיפך זה החינוך הכי אמיתי להבדיל מכל גיבובי המילים של האחרים

  • 2.

    יורקים לבור שממנו שתו (ל''ת)

    גיל, 18/05/09 17:38

  • 1.

    אכן

    Nov , 18/05/09 17:11

    זה לא רק מערכת החינוך הממלכתי-דתי. העולם כולו מקצין מבחינה דתית. זו תופעה כלל-עולמית שיש לה השלכות גם בציבור הציוני-דתי, שהולך ומתחרד, וגם בציבור החרדי, שהולך ומסתגר בתוך עצמו, הולך ומקצין. הקיטוב הדתי בחברה רק יילך ויגדל. זו תופעה שלילית ומסוכנת, אבל היא מייצגת מגמה חברתית שככל הנראה אינה ניתנת לעצירה. אני חרד, תרתי משמע, מפני הבאות.