כל עוד לא נקבע תקן שכל המצברים יתאימו לכל
המכוניות ממש כפי שהדלק והאויר הנצרך ע''י
המנועים הקיימים אינם ייחודיים ומוגבלים
לשימוש רק ברנו, אסור שהמדינה תעניק
חסות, זכיון, תמיכה והגנה למוצר או שרות
השולל מהאזרחים את חופש הבחירה.
למדינת ישראל אין עד היום מסילת רכבת לאילת
אך ורק בגלל גורמים אינטרסנטים שבחסות
המדינה ניצלו ומנצלים את עוצמתם המונופוליסטית.
ההפסד מהעדר רכבת לאילת הוא רק של האזרחים
הרווח מקיום המונופים הוא רק של בעלי הזכיון.
מוצר ושרות שיעילותם מוכחת ככדאית גם
''לנותן'' וגם למקבל יותר מחלופה קיימת וידועה
חייב להוכיח את ''קסמיו'' בתחרות חופשית
בה השופט הוא הצרכן.
בפרוייקטים בעלי חשיבות לאומית, איסטרטגית
ובעלי היתכנות וכדאיות סביבתית וכלכלית
לעתיד, בידי המדינה כלים ואמצעים מגוונים
לעידוד הפיתוח והצריכה מבלי להעיק על תקציב
המדינה ומבלי לפגוע בעיקרון השוק החופשי.