• 60.

    כל כך נדיב, אז שיתן לפלסטינאים את וואטיקן

    האפיפיור, 14/05/09 08:51

    שטח גדול ולא מנוצל כראוי, משמש רק להולכי בשמלות.

  • 59.

    כמה שהוא צודק הממזר

    קובי, 13/05/09 20:48

    הערבים לירדן ולמצרים

  • 58.

    לא מעוקצו ולא מחנפנותו

    חזק הנביא, 13/05/09 18:56

    הפלסטינאים זכאים למדינה אליבא דה הכס הקדוש ,עד כאן אין לי הערות.כאשר בהמשך מוסיף על אדמת ''אבותיכם''זה לא רק מקומם אלא גם מופרך היסטורית,הכיצד מופרך אתם שואלים ובכן ההסבר הוא פשוט : מוחמד הנביא מייסד האיסלאם הופיע על במת ההיסטוריה בתחילת המאה ה-5 ,לעומת זאת הדת היהודית קדמה לאיסלאם במאות שנים וזאת בלשון המעטה מאד.לאור הנתונים ההיסטוריים הנל אנו שואלים את הכס הקדוש לאילו אבות של האיסלאם התכווןבאומרו על אדמת ''אבותיכם''אולי הוא ידיעתו בהיסטוריה אינה הצד החזק שלו,או שמא התכוון לאבותינו -אנשי עשרת הדיברות אנשי ספר הספרים שעל גבו קמה הברית החדשה .משעה לשעה מוסיף לנו הכס הקדוש אכזבה ותסכול הן בהתנהלותו וכל שכן בהתבטאויותיו כלפינו שמהם לא עולה ריח של קטורת...ואילו לאנשי מוחמד משלם בנדיבות ובחנפנות ,אתם יודעים מדוע ?אהה שכחתם ,אז נזכיר לכם שרק לפני כמה חודשים אמר בערך כך ה''איסלאם אינו דת של שלום''וקומם עליו את העולם המוסלמי כולו.עכשיו הבנתם את הסיבה ,יש בלבי עוד הרבה כעס על הביקור ובמיוחד על המבקר אבל...

  • 57.

    מכיוון שהאפיפיור עצמו איש ימין בדיעותיו -אין מה לצפות .

    סבזי , 13/05/09 17:27

    הוא בעל אדמות ונכסים בכל העולם
    ומעוניין לשמור על יחסים קורקטיים עם כולם בלי רגשנות יתר

    בגרמניה של היטלר את השמאלנים הרגו ראשונים .

    הפלא ופלא

    הנאצים טענו שהם בוגדים .

  • 56.

    גם כי יזקין לא ישתנה נער... זיכרו איזה מדים לבש והתחנך בהם (ל''ת)

    מהנוער לכס האפיפיור, 13/05/09 15:59

  • 55.

    פופוש חמוד: באת לראות את ארץ הקודש, ראית. יופי

    רות מאור , 13/05/09 15:05

    עכשיו תהיה ילד טוב, לך הבייתה ודבר על דברים שאתה מבין בהם. ואין בכך כדי להסכים או לשלול את אמירתו. אני חושבת שהוא לא מבין כלום בפוליטיקה של המזרח התיכון.

    www.kansukansu.blogspot.com

  • 54.

    גם הכורדים,לפלסטינאים יש את ירדן (ל''ת)

    גידי, 13/05/09 15:03

  • 53.

    האפיפיור צודק לחלוטין!

    ASCH , 13/05/09 14:55

    אדמת אבותיהם היא סוריה, לוב, מצריים ועירק. ולא רק שכבר יש להם מדינות בארצות אבותיהם, יש להם אפילו מדינה "פלסטינית" אוטנטית ממזרח לירדן. כולה שלהם.

  • 52.

    נבלה. ביד ושם הוא מעלים עובדות, ועכשיוהוא מטיף לנו. בושה. לא ככה? (ל''ת)

    יהודי ממדינת ישראל על אפה וחמתה של הנצרות יש''ו, 13/05/09 14:15

  • 51.

    20 מיליון כורדים לא זכאים למדינה? משום מה הם אפילו לא מוזכרים.

    גודמן, 13/05/09 14:13

    שנאת יהודים מאחדת את הלא יהודים.

  • 50.

    האפיפיור הזה יותר טוב שישתוק בקשר לפלשתינים הערבים

    תלם אהרון גבעתיים, 13/05/09 13:48

    מאז שהם החלו לקרוא לעצמם פלשתינים ולא ערבים אזי הם חושבים שמגיע להם מדינה ,אולמרט הבטיח להם ,אז מה הבטוחס למי הוא לא הבטיח למזוז ,למבקר המדינה לטלנסקי ושאנחנו נאכל את החרא נשלח לו חרא בדואר אוויר,פעם היו לי שני סוחרים אחד מבאקא אל גרביה ואחד מעזה ,יום אחד העזתי קיבל סחורה וזה מבאקא אל גרביה לא קיבל סחורה באותו יום ,בא אלי למישרד ואמר לי אתה חושב שאני מעזה?????? אתם מבינים את הערבים ובנדיקסוס בא אליהם ונותן להם מדינה על חשבון מי ????שיקח אותם לוותיקאן ברומא.

  • 49.

    אלוהים אדירים,איזה נזק ענק עשו שרון,אולמרט וליבני,עם חזון 2 המדינות (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 13/05/09 13:42

    • אני הייתי נותן להם שתי מדינות אם הייתי רה"מ..שתי מדינות על כוכב שביט.. (ל''ת)

      לא אמרתי כלום , 13/05/09 15:04

    • החזון של שרון, והחזון של אולמרט ולבני הם המשך החזון של הרצל

      HERZEL, 13/05/09 20:07

      די לנו מהחזונות למינהם של הציונים למינהם
      או מדינת הלכה
      או הלכה המדינה

  • 48.

    אם מגיע להם אז תתן להם אצלך (ל''ת)

    אני, 13/05/09 12:59

  • 47.

    מדינה על אדמת אבותיהם ?

    פירוש רש''י, 13/05/09 12:44

    אם כך, שיעברו לארצות ערב, שם קבורים אבותיהם ואמהותיהם.

  • 46.

    בנתיים מי שהכי סובל מאנטישמיות זה בעיקר העם היהודי וכלפי עצמו (ל''ת)

    פקק תנועה , 13/05/09 12:37

    • וזה החל ליקרות ליהודים לאחר הגלות בנכר וזה מיתבטא במיוחד

      פקק תנועה , 13/05/09 12:43

      על ידי כינויים שונים ומשונים שמיסתכמים בכינויים אשכנזים ספרדים רומנים פולנים ספרדים ארגנטיניאים מרוקאים עירקים כורדים לובים אנגלים וןאמריקאים פרסים וצכים ובולגרים ומה לא רק לא יהודים ישראלים וזה מיתבטא גם בתרבות ובמינהגים של היהודים וזה גרם ליהודים משבר זהות חריף ביותר וחוסר היכולת של העם היהודי להיתנתק מהגולה שלו זה מה שקרה וגורם לכול הבעיות הללו אן כאן במדינת ישראל של היהודים יהודי ישראלי אחד לרפואה

      • צודק

        זאב, 13/05/09 13:27

        ומי התחיל עם האפליה הזו? בשנות הקמת המדינה היו אילו האשכנזים שהחלו את האפליה הזו.. לאשכנזי היה מותר לכנות יהודי ספרדי בכל מילות גנאי. וחלילה אם הספרדי היה מכנה את האשכנזי במילת גנרי.. סבטו. הוא היה נישלך למאסר. ואני לא מדמין זאת.. זוהי האמת לאמיתה. מענין הדבר שהיהודי הפולני שסבל מגזענות בפולניה הוא שהחל את הגזענות כלפי הספרדים.. האם אילו רגשי נחיתות ? או אני טוב ממך..האשכנזים טוענים שהם הקימו את המדינה. חה חה. לפני הקמת מדינת ישראל רוב היהודים בארץ היו ממוצא ספרדי..אני נישמע כשונא את היהודים האירופאים. לא כן הדבר. אני ממוצא רוסי שמשפחתו הגיע ארצה בשנת 1917..יום טוב לכולם

  • 45.

    איפה זה ''אדמת אבותיהם''? בסוריה? בעירק? בלוב? בכל המקומות שהם באו משם? (ל''ת)

    SHANTY, 13/05/09 12:27

  • 44.

    איפה זה ''אדמת אבותיהם''? בסוריה? בעירק? בלוב? בכל המקומות שהם באו משם? (ל''ת)

    SHANTY, 13/05/09 12:27

  • 43.

    איפה זה ''אדמת אבותיהם''? בסוריה? בעירק? בלוב? בכל המקומות שהם באו משם? (ל''ת)

    SHANTY, 13/05/09 12:27

  • 42.

    אדמת אבותיהם היא סוריה, מצריים, סודאן, עיראק, ערב הסעודית

    יחיאל כ''ץ, 13/05/09 12:20

    אלה המתקראים בפינו פלסטינאים אינם עם. הם אוסף של חמולות, משפחות עובדים , שהובאו לכאן בתקופות שונות של ההיסטוריה בעיקר על ידי הטורקים והבריטים לשמש כעובדים זמניים בחקלאות .
    עובדה שגם היום הם אינם מסוגלים לחיות בהבנה אלה עם אלה . כל חמולה לנפשה . הם יורים למתנגדיהם ברגליים או זורקים אותם מגגות בתים.
    לעם יש מאפיינים. היסטוריה משותפת ,תרבות סמלים וערכים . להם אין לא היסטוריה משותפת, לא תרבות וערכי תרבות משותפים. מי שבוחן היטב ומודע להבדלים הדקים ביניהם יודע שערביי הגדה אינם דומים כלל לא בתרבותם וגם לא באורח חייהם לערביי הרצועה.
    אבל פרט הכי חשוב. אין איש ברשות הפלסטינאית , זה הגוף שברוב איוולת יצרנו בהסכם אוסלו שמוכן להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי.הם רוצים הכרה? שהאפיפיור יתן להם בירדן טריטוריה ולא יתערב בענייני ישראל.
    על כן אין אפילו על מה לדבר

  • 41.

    וואלה....איזה מזל שבאת????ומה עם השקט שלנו??? (ל''ת)

    herzi33 , 13/05/09 12:18

  • 40.

    שיתן להם את הותיקן ויעזוב אותנו (ל''ת)

    יהודי, 13/05/09 12:13

  • 39.

    תיקון של טעות היסטורית איומה: הפלשתים אינם "אבות הפלסטינאים" !!!

    רוני מהשרון , 13/05/09 12:08

    חשוב מאוד לקרוא ולהבין (בעקבות דברים שכתבו כאן כמה מגיבים):

    "הפלשתים" (באנגלית Philistines – ולא Palestinians) המוזכרים בתנ"ך (למשל בסיפור דוד וגוליית) הם קבוצת שבטים שהגיעה לארץ ישראל לפני כשלושת אלפים שנים מאזור האיים של הים האגאי (יוון של היום). בשלב כלשהו התרבות שלהם נעלמה מהנוף ויש סברה שהם "נטמעו" בקרב הישראלים.
    האזור שבו ישבו הפלשתים (יבנה-אשדוד-אשקלון-עזה) מכונה "פלשת" או "ארץ פלשת" (באנגלית Philistia - ולא Palestine).

    בתקופה הרומית (הרבה מאוד שנים לאחר שהפלשתים כבר נעלמו מהנוף...), לאחר דיכוי המרד והחרבת בית המקדש השני בשנת 70 לספירה, שינו הרומאים את שם הפרובינציה מ"יהודה" ל"פלסטינה", (שנגזר מהשם פלשת) בכדי להעניש את המורדים היהודים, והשם הזה כלל את כל הארץ - ולא רק את החלקים שהיו בעבר בידי הפלשתים.

    הקבוצה המכונה "פלסטינאים" מורכבת מערב רב של עמים דוברי ערבית מהאזור, שנדדו והגיעו לארץ הזאת - בעיקר במאה השנים האחרונות (המאה ה 19 והמאה ה 20).

    זה נכון כי חלק קטן מאותם "פלסטינאים" הם ממוצא יהודי... בעיקר אלה מהר חברון (צאצאים של יהודים שלא יצאו לגלות) אבל הרוב המכריע הם "מהגרי עבודה" שהגיעו מהחורן שבסוריה ומהדלתא של הנילוס במצריים + דרוזים (שהגיעו מלבנון וסוריה לפני 300 שנה ולאו דווקא רואים את עצמם כ"פלסטינאים") ובדואים שנדדו לאזור מהמדבריות של חצי האי ערב.

    אין כל קשר שהוא בין הקבוצה המכנה את עצמה "העם הפלסטינאי" ובין "הפלשתים" המקראיים!

    מי שמנסה לטפח את הנרטיב המוטעה הזה היא מערכת החינוך של הרשות הפלסטינאית, מתוך ניסיון ליצור "היסטוריה פלסטינאית"... מצטער חברים – זה קשקוש !!!

  • 38.

    לאפיפיור יש להם מספיק מקום לנו המדינה אחד קטנה

    אלמונית מחייפה, 13/05/09 11:59

    יש לך לתת להם מקום אצלך תן להם מה אתה אומר לנו קבלו מספיק שישבו בשקט ושלא יחרבנו הרבה ילדים אז יהיה להם מקום

  • 37.

    התכוון לירדן הזקן הגרמני הזה (ל''ת)

    קרן, 13/05/09 11:53

  • 36.

    אם לדברי האפיפיור הפלסטינים זכאים למדינה, אין שום בעיה, רומא גדולה מספ

    דבורה ש. , 13/05/09 11:50

    שתוכל בקלי קלות לקלוט את הפלסטינים (למרות שלא בטוח שהם פלסטינים, כך, בכל מקרה הם קוראים לעצמם) ולתת להם אזרחות, ובא לציון גואל, דהיינו יהיה שלום בעולם, כי הרי כל העולם עוסק בעיקר רק בסכסוך בין ישראל לפלסטינים, כאילו אין מדינות אחרות בסכסוך עם שכניהם, ואין מדינות עם חולי ורעב שצריך לטפל בהם, אפילו שר החוץ הצרפתי (שהוא יהודי) מדבר על שתי מדינות לשני עמים, הרי בצרפת חיים היום כ-20 מליון ערבים, אז מה הבעיה להוסיף עוד כ-2 מליון פלסטינים? כך תיפתר אחת ולתמיד בעית הפלסטינים ויהיה שלום שכל העולם מייחל לו! ואם הם לא מוכנים לקלוט את הפלסטינים במדינותיהם? אז זה אומר שכל ההצעות שלהם, כדי למחוק את ישראל, והם אך ורק מתוך השנאה ליהודים בפרט ולישראל בכלל!

  • 35.

    לפולשים הערבים לא מגיע כלום

    רבית רפורמית, 13/05/09 11:44

    בטח שלא אדמה

  • 34.

    כמו שאמר החכם באדם:ואף על פין חן,תקום מדינת פלסטין.וכל כך למה? כי

    אנוואר ג'עברי, 13/05/09 11:26

    אם לא תקום גם ליהודים לא תהייה מדינה שלהם.
    זה למה!!!!!
    לא צריך להיות אפיפיור בשביל להבין את זה,
    וכן צריך להיות קולוניאליסט-פאשיסט-יהודי
    בשביל לא להבין את זה!
    אתה הבנת את זה ברוך?

    • אתה כותב את שמך ומאיים עלינו,, ייענייי בכוח כן ,אם לא אז לא,

      JIM BEAM, 13/05/09 13:11

      זה טרור אתה יודע?אז רק שתדע אנוואר ג''עברי אתם סבלתם הרבה מאיתנו ,הפסדתם מלחמות ,הרסתם את המדינות שלכם בגלל האיגו המגעיל שלכם, ותמשיכו לקבל מכות קשות מהיהודים לנצח נצחים ואתה יודע למה? כי אנחנו צודקים והצודק תמיד מנצח,,

    • ה"עם" שלך קיים בקושי 40 שנה

      פנדה , 13/05/09 13:30

      העם שלנו קיים כבר 5000 שנה, אז קצת צניעות יא ג'עברי... היינו כאן לפניך, ונהיה כאן הרבה אחריך.

      • מציעים לנו לשוב ללוב,מצרים וסוריה.ובכן,רק אחרי שאתם תשובו למרוקו ועירק (ל''ת)

        אנוואר ג'עברי, 13/05/09 13:39

        • זה לא מה שהצעתי, וגם לא יקבלו אותך שם

          פנדה , 13/05/09 16:10

          יש לנו שותפות גורל - אותנו זרקו ממדינות ערב, גם בכם מדינות ערב השתמשו וזרקו. חבל שאת הלחץ שאתם צריכים להפעיל על מדינות ערב כדי לקבל אתכם בחזרה אתם מפעילים על ישראל ומנסים לגנוב לכם מדינה. זה לא מוסרי וזה לא ילך לכם.

    • אני לא ברוך אבל אני מבין היטב מי ומה אתה וכמה אתה שווה. אפס. (ל''ת)

      אנטיצנזורה , 13/05/09 16:09

    • אל תאיים עלינו, יא שהיד. 61 שנה אתם מנסים לזרוק אותנו לים.

      ASCH , 13/05/09 17:19

      ראינו לאיזה תוצאות הגעתם, אפילו שהשמאל הקיצוני כאן שיתף איתכם פעולה.

      תכלס': דבר חלש, אח שלו.

  • 33.

    לא זה מה שחשוב, העיקר הוא האם כשהפופ שר משיח משיח הוא מתכוון לאדמו''ר (ל''ת)

    זלמן בנגיס, חב''ד 770, 13/05/09 11:25

  • 32.

    גם אני מסכימה, להעביר את הערבים מארץ ישראל לארץ אבותיהם (ל''ת)

    לולה השרלולה, 13/05/09 11:18

  • 31.

    Plestinian Muslims killed the Christians in the west bank

    URI BAR , 13/05/09 11:18

    The pop doesn't talk about how the PLO and Hamas kill the Christian Arabs and the same goes for Egypt Iran etc but he does talk about us giving our country to the Palestinian enemy

    THIS POP IS A JOKE

  • 30.

    מגיעה להם מדינה? שיתן להם אותה בוותיקן

    שבץ חלובה, 13/05/09 11:17

    לנו אין שטחים פנוים כדי לחלק מתנות לפלסטינים. מדינה לא מקבלים אלא לוקחים. אם הם יכולים אז שיקחו.

  • 29.

    איפה זה ''אדמת אבותיהם''? בסוריה? בעירק? בלוב? בכל המקומות שהם באו משם? (ל''ת)

    SHANTY, 13/05/09 11:14

  • 28.

    Give them a state .They will forget and ignore it

    Jaqueline/Arad, 13/05/09 11:14

    כמו ילד שבוכה לצעצוע ,מקבל אותו וזורק אותו .אין שום זיקה אמיתית פלסטינאית למדינה וירטואלית אשר לא היתה מעולם .It is a sheer FARCE of modern times.Nothing to compare with our legacy and legitimity on this piece of handkirchief of land.The Arabs occupy 10% of the emerged lands of the entire planet

  • 27.

    בזבוז של 40 מיליון שקל

    פנדה , 13/05/09 11:12

    גם לא מכיר במדינת היהודים, גם לא התנצל על השואה, המעיט בחשיבותה כשדיבר על "מיליונים שנהרגו" - אפיפיור רע מאוד ליהודים, אני מתגעגע לאפיפיור הקודם. העיקר שפרס מרוצה, אבל דוגרי, תחשבו מה היה אפשר לעשות עם הכסף... חבל. צריך להסביר לפרס שיש גבול לכמות הכיבודים והטקסים שהמדינה הזאת יכולה לממן לו, ביחוד אם זה פוגע במדינה ולא מקדם דבר.

    • המתנחלים עולים למשלמי המסים (שמלאנים על-פי רוב) הרבה יותר

      נעמן,שפוי , 13/05/09 11:17

      ההרס שזורעים המתנחלים בחברה הישראלית (אלימות, כיבוש, שנאה, הרג, גזל ופגיעה בפטריוטים אמיתיים מהשמאל) גבוה לאין שיעור מנזקי האפיפיור

      • נכון, והיהודים אחראים גם למשבר העולמי, ולהפלת מגדלי התאומים

        פנדה , 13/05/09 11:22

        מה עוד סיפרו לך במסגד? שתף אותנו

      • אלימות, שנאה, כיבוש וגזל? לא שכחת משהו?-כי ההפך הוא הנכון

        דבורה ש. , 13/05/09 11:37

        כל מה שכתבת, זה מדובר על הערבים/פלסטינים, תואיל לעשות סקר בין הערבים ותופתע לראות איך הם כלל לא פלסטינים, אלא מהגרים מכל מיני ארצות ערב, בדיוק כמוך! אז אל נא, כי כל מי שפוסל במומו הוא פוסל, כלומר כל מה שכתבת, זה אתם עשיתים!

      • הליגה הערבית רוצה לצרף אותך לשורותיה..תודה לאל לאל שאתה מיעוט

        קובי, 13/05/09 11:46

        במידה ואתה מסכים להיות חלק מהליגה נא להגר..עירק.. איראן..סוריה.. מצרים..כרטיס טיסה אל חשבוני

      • לנעמן. בעל השמות הרבים

        ישראלי, 13/05/09 13:34

        טיפש אינך. משעומם אולי כן. ראשיתלולא התנחלויות אילו הטילים מיהודה ושומרון היו פוגעים בכל מרכז הארץ. אני לקקן ערבי קבוע. האם אתה בלב תמים מאמין שאם נפנה את ההינחלויות הטירור יפסק? אם כן יש לי גשר למכור לך. שנית הבה נאמר שחלילה וחס הם יכבשו את הארץ האם אתה מאמין שהם ירחמו עליך?כרגע אנשים כמוך מביאים תועלת לפלשתינאים . אבל ברגע האמת שונאי עמו כמוך וכמותיך מוצאים הראשונים להורג. בגד בעמו הוא יבגוד בנו.. פתח את ראשך.יה טמבל

      • אל תתרגשו מנעמן

        ymic83 , 13/05/09 13:40

        עדיין כואב לו מאתמול בערב שאחמד ויריב אופנהיימר הוציאו את כל התסכול שלהם על החור המסכן שלו.

  • 26.

    אפיפון יקר ביסקויט היהודים לא נותנים כלום לאף אחד ותירד מיזה (ל''ת)

    פופאי, 13/05/09 11:11

  • 25.

    עוד קטנה, ל-19

    אני עצמי ואנוכי, 13/05/09 11:11

    שורשיהם של הפלשטינאים מגיעים בעיקר, ובנוסף על האמור אצלך, ליהודיות, השומרוניות ויתר הנשים, אשר אחרי טבח בעליהן נאנסו וילדו תינוקות, שהדת החדשה קבעה את דתן לפי האבא-אנס, כפי שקורה כיום באפריקה... כך שניתן לשער, למגינת ליבם של הפלשטינאים, שבגלל חוק זה, העקוב מדם, הם, הפלשטינאים, דוקא קרובים לנו יותר מאשר לקלגסים הונדלים שבאו מחצי האי השכן.

    • לא צריך לשער

      פנדה , 13/05/09 11:20

      מבחינה גנטית הפלסטינים קרובים ליהודי ספרד יותר ממה שיהודי ספרד קרובים ליהודי אשכנז. חוקרים טוענים שהם צאצאי הפלחים היהודים שהעדיפו להתאסלם ולא לעזוב את אדמתם.

      • ותאמין לי דוב פנדה שהם יותר טובים מהאשכנצים האירופאים (ל''ת)

        יהודי בלב, 13/05/09 11:50

        • למה לכנות יהודים נאצים? אתה חרא טהור,במה אתה מתגאה? בחוסר הנימוס המזרח

          panacea , 13/05/09 13:27

          המזרחי שלך?
          עדות המזרח הן עדות נהדרות,בדיוק כמו עדות אשכנז,אבל גם בתוכן יש חסרי תרבות מינימלית מהזן שלך.

          • צודק panacea. מה פתאום העגל הכסיל קורא לנו "נאצים"?

            ASCH , 13/05/09 14:59

            לגמרי נפל על הראש, העגל.

      • כל זה לא משנה, מרבית הערבים שמכנים את עצמם פלשתינאים הגרו

        מיכה, 13/05/09 12:20

        לפה רק בעת האחרונה לצרכי עבודה, ואין להם קשר לאותו מיעוט פלשתיני אמיתי.

        • אכן כן

          פנדה , 13/05/09 13:37

          בעת החלת המנדט הבריטי היו כאן 100,000 ערבים, וזה לפי אומדנים נדיבים של התורכים.

          רק תיקון - פלשתינאים הם ילידי פלשתינה, ביניהם יש גם יהודים, וכאמור - חלק קטן מהערבים הנמצאים היום בשטחי ארץ ישראל, היא פלשתינה המנדטורית. פלסטינים הוא הכינוי שהערבים בחרו להם, תוך עיוות מכוון וחיקוי של המושג פלשתינאים. מגוחך שאין מילה בערבית המתארת את העם דובר הערבית המכנה עצמו באנגלית ובעברית "פלסטין". אתם מכירים עוד עם שאין לו שם בשפתו?

  • 24.

    על כל טיל שחמאס שיגר לישראל, ראוי שהעזתים ישלמו בחיי אדם... (ל''ת)

    החוב רחוק מלהיות סגור., 13/05/09 11:09

  • 23.

    ענייני זכאות

    אני עצמי ואנוכי, 13/05/09 11:05

    הפלשטינאים זכאים למדינה, והאיסלאם זכאי ליתר העולם. כן, ברגע שיתישב מוסלמי אחד בותיקאן (ואין סיבה שהמיקרו-מדינה הזו לא תיישב גם מוסלמים, שהרי רק היהודים נחשבים לגזענים), הוותיקאן יסומן כעוד מקום בו הושארה (על סלע) שערה מזקן. ואז... תחפש דירה חדשה, כבוד הכס!

  • 22.

    בבקשה, שיזמין אותםן אליו לותיקן (ל''ת)

    וכולם יהיו מבסוטים, 13/05/09 10:58

  • 21.

    אפיפיור יקר, כל מילה שלך בסלע! טוב שלא התנצלת על השואה!!!

    נעמן,שפוי , 13/05/09 10:54

    לא פלא שהוותיקן הגיב בחריפות על הביקורת בישראל. אנחנו אלופי העולם בהעצמת האנטישמיות.
    לא שמעתי סליחה מרבני ישראל על הההרג וההרס בעזה. לא שמעתי סליחה ממנהיגי הישוב ומנהיגי יהדות ארצות הברית על שתיקתם באותה תקופה. לא שמעתי סליחה על העינויים ששרותי הבטחון שלנו עשו לפלסטינים. לא שמעתי סליחה על הטבח בדיר יאסין, קיביה, כפר קאסם, ובעשרות מקומות ישוב בשנה לפני מלחמת העצמאות. לא שמעתי סליחה על הנכבה. לא שמעתי מילה על הטבח שביצעו הטורקים בארמנים.לא שמעתי סליחה על הרצח של שבויי מלחמה מצרים?

    אבל לדרוש ממנו סליחה על מה שהכנסיה עשתה ליהודים גובל בשיא החוצפה. מה אם הסליחה שלנו על אי הצלת ישו? על בגידת יהודה איש קריות? על בירעם ואיקרית?

    קשה להאמין לאיזו הדרדרות מוסרית וחוסר יושרה הגעתם

    • קשה להאמין שאתה יהודי (ל''ת)

      שפוי, 13/05/09 10:58

      • בכלל לא קשה.האנטישמים היהודים תמיד היו גרועים יותר מבני מינם הגויים (ל''ת)

        דרור הנאור מרמת גן, 13/05/09 11:14

      • במקרה הטוב יהודי כופר מהזן הגרוע ביותר. (ל''ת)

        מיכה, 13/05/09 12:21

    • אתה שפוי?!

      שפוי, 13/05/09 11:06

      אתה נאצי!

      • מעניין ממי הנאצים קיבלו את ההשקפה שגזע יכול להיות עליון ("עם הבחירה")

        נעמן,שפוי , 13/05/09 11:14

        מעניין ממי הם קיבלו את ההשקפה שעליונותו של גזע נותנת לו צידוק מוסרי להרוג ולגרש עמים אחרים. תקראו את ספר יהודע ותראו מה קרה לעמי כנען ומדוע.

        • אולי אינך נאצי, אך אתה גרוע כמותם. אנטישמי קטן ובזוי

          לנעמן האנטישמי, 13/05/09 11:30

          הם לפחות לא היו צדקנים כמוך. חתיכת אנטישמי שקרן ועלוב.

        • "ספר יהודע"? איזה ספר זה בדיוק נעמן "שפוי"? אולי תסביר לנו?

          אורן האתאיסט , 13/05/09 12:03

          ומה יהיה עם השגיאות כתיב הרבות שלך בתגובות חסרות ההגיון שלך?

        • עליונות של עם ישראל היא במוסר התורה,ולא בנסיון להשמיד עמים אחרים,כפי

          שניסו הגויים לעשות לנו בכל הדורת ! ארץ ישראל-, 16/05/09 21:38

          היא ארץ אבותינו שחיו בה לפני הגלות במצריים-אני מניח כי גם רשע מרושע שכמותך מודה כי מגיע ליהודים ארץ קטנה אחת לפחות על פני כדור הארץ ?-בכל אופן,הכנענים שגורשו מכאן בכיבוש הארץ,היו רשעים עובדי עבודה זרה (כמו בסדום).מי שהסכים לקבל עליו לא לנהוג כך,הורשה לגור בארץ בתור גר תושב,ללא כפיה עליו להתגייר.היו גם מלכים שכרתו ברית עם עם ישראל,וגורשו רק לאחר שהפרו אותה !
          היהדות מעולם לא דגלה בהרג גויים רק עקב היותם שונים או נחותים-מנגד הזכות להלחם על הגנה עצמית כמו מול המחבלים מעזה היא מוסרית ביותר לכל הדעות,ואין להשוות זאת לשואה כלל.עליונותו של עם ישראל לפי התורה מתבטאת במוסריותו,ובהתחייבותו למצוות רבות,ולא בהשפלת הגויים כעקרון,אלא בניסיון להקנות להם את האמונה באל אחד,וללא כפיה !
          דבר זה התקיים במשך שנות הגלות,וברוב העולם האמונה באל אחד אכן התקבלה.יחד עם זאת הקנו היהודים את המוסר לעולם הרחב,גם היטלר הכיר בכך,וטען כי היהודים הביאו שתי מומים לעולם-ברית המילה בגוף,והמצפון בנפש-לי נראה שאתה אף גרוע ממנו !
          אגב,גם אם היית צודק לגבי היהודים,האם זה פוטר את מוסדות הנצרות מן האחריות המוסרית שהייתה להם באותה תקופה ?
          ומדוע אני כיהודי,צריך להציל אדם שבגד בעמו ובאמונתו ?- אנו אמנם עם סלחן,ודורש התנצלות,ולא נקמה (זה לא עבור הכבוד,אלא עבור האיום הישיר שישנו היום כלפינו-איראן?-מוכר לך?),אבל בהחלט לא עם צבוע-אצלנו לא מפנים את הלחי השנייה,ולא עוזרים לבוגדים.
          האם שאר העמים לא נוהגים כך למרות אמונתם הצבועה על הלחי השנייה ?-זו זכותנו וחובתנו,בהיותינו עם דורש חיים,כמו שאר העמים !
          ממש בקרוב,הקב''ה יפרע מכל שונאי ישראל-אתה בניהם זה בור (גם אם נולדת יהודי-מה שקשה מאוד מאוד להאמין),ובכך יתקיים הפסוק:משנאיך ומחריבייך ממך יצאו.. בב''א!

    • נו טוב מעפן שפוי..סליחה

      קובי, 13/05/09 11:07

      שמתי לב שאתה זוכר רק מה שאנחנו עשינו.. ואת כול המלחמות ..והפיגועים וששת המיליונים אתה לא זוכר ..שהם עשו לנו אתה מנובל ..אני מתחנן שתיפול לידיים של הערבים ותיראה מה הם יעשו לך ..תשמור רק על הראש ..
      זאת המתנה שמצפה לך בעתיד ואמן שונא ישראל

    • ומה עם סליחה מהמורים וההורים שלך על החינוך הרע שקבלת ? (ל''ת)

      ההזנחה הייתה רבה., 13/05/09 11:08

    • שמע יא נעמן הערבי: ראינו מה קורה כאשר מישהו "מעליב: את מוחמד בקריקטורה

      panacea , 13/05/09 13:21

      מייד קמים להרגו-אז תגיד תודה שאחד כמוך המשווה את היהודים לנאצים,פוגע במתכוון בנקודות הכי רגישות שלנו,נהנה מהביטוח הלאומי שלנו,ובכלל חי.
      אבל-אם תמשיך במתכוון לפגע בנקודות הכי רגישות שלנו-אל תופתע אם תמצא עצמך,יושב עם בני עמך בעזה (אגב-אני לא לגמרי בטוח שאתה לא מגיב משם).לא לעולם חוסן,עוד נגיע אלייך,כלב בן כלב.

    • חחח אז גם בטבח של הטורקים בארמנים היהודים אשמים?

      פנדה , 13/05/09 13:40

      טוב, אם הצלחנו לגרום להתחממות גלובלית ולאסון התאומים, אז כנראה שאפשר כבר להאשים אותנו בכל דבר...

      • תפסיקו להגיב לשהיד מבל"ד. כל הקטע שלו זה לעורר ריבים.

        ASCH , 13/05/09 15:00

        ההתעלמות ממנו היא התגובה הטובה ביותר.

    • נעמן-אני מבין שדעותינו על פתרון השלום המעשי קרובות-אך דבריך כאן איומים

      Ehad Haam-Zionist, 13/05/09 21:16

      אין סותר את העובדה שהרבה דברים רעים ונוראים קרו וקורים בעולם-ולצערי גם אנחנו תרמנו לחלקם(בעיקר בדיעבד ולא במתכוון)-אך לגמד את שטניות השואה די להשוות אותה למעשים אלו, ועוד ''לשחרר'' את האפיפיור מהתנצלות על שתיקת הכס הקדוש(וגם כגרמני)-זאת חריגה מכל נורמה אפשרית וגימוד השטניות ההיטלראית.

      אני מצטט לך ממאמרו האחרון של אורי אבנרי:

      ''השואה הייתה פשע יחיד במינו. אמנם, המאה ה-20 הכירה גם מקרים נוראים אחרים של רצח-עם, אך הם לא דמו לשואה. בממלכה העות'מאנית נערך טבח מחריד באזרחים הארמנים, וזה היה רצח-עם. היטלר עצמו הסתמך עליו כשאמר ש''העולם ישכח'' גם את השמדת היהודים. סטלין רצח מיליוני אזרחים סובייטיים למען אידיאולוגיה מפלצתית, שהתחילה דווקא כתורה הומניסטית. כך גם פול פוט, שרצח מיליונים כדי לתקן את החברה. ברואנדה רצח שבט אחד את בני השבט האחר. והדוגמאות למרבית הזוועה רבות.

      אבל גרמניה הנאצית הייתה מיוחדת במינה בזה שהשתמשה בכלים של חברה תעשייתית מודרנית כדי לחסל מיעוטים חסרי-ישע (אל נשכח גם את הצוענים, חולי-הנפש וההומוסכסואלים). במאמץ הממושך, שהיה מתוכנן ומאורגן להפליא, השתתפו כל זרועות השלטון. לולא הובסו הנאצים במלחמה, היה היטלר פותח בהשמדת מיליוני פולנים, אוקראינים ורוסים.

      שום דבר הקורה עכשיו בעולם אינו דומה לשואה, שבה נספו שישה מיליוני יהודים. הפלסטינים לא הרגו שישה מיליון יהודים, ואנחנו לא הרגנו ששה מיליון פלסטינים. השוואת הערבים לנאצים מתועבת לא פחות מהשוואת הישראלים לנאצים. נעשו ונעשים בשמנו דברים נוראים – אבל הם רחוקים ממעשי הנאצים כמרחק שבין כדור-הארץ וגלקסיות רחוקות''.

      • הופסס... נעמן שפך את התינוק עם האמבטיה. (ל''ת)

        סבזי , 13/05/09 22:51

  • 20.

    כמובן שהוא צודק רק שיש מיספר הסתייגיות מדבר זה והם שונות ומגוונות (ל''ת)

    פקק תנועה , 13/05/09 10:50

    • והמדינה הפלשטנאית תקום רק לאחר שהפלשטינאים ימלאו אחר ההיסתיגיות הללו (ל''ת)

      פקק תנועה , 13/05/09 10:52

  • 19.

    לכל המטומטמים שחושבים שיש קשר בין הפלשתים לפלסטינים, כנסו רגע...

    הבהרה, 13/05/09 10:50

    רק כדי שיהיה ברור
    הפלסטינים הם ערבים. אנשים שמקורם בחצי האי ערב. ישנו ככל הנראה חלק קטן מהאוכלוסיה הפלסטינית ששורשיו מגיעים עד לערבים שהתיישבו פה בעת הכיבוש הערבי של א''י במאה ה-7.
    רובם הגיעו לכאן במאות ה-18 וה-19 מסוריה, ירדן ומצרים כדי לשמש פועלים של בעלי הקרקעות העותמנים.
    אלה הפלסטינים.

    הפלשתים היו עם של יורדי ים, ממוצא מקדוני או יווני שמקורם היה בכרתים (ויש שטוענים בקפריסין) והם התיישבו ברצועת החוף של א''י.
    אין שום קשר בינם לבין הערבים.

    הסיבה לדימיון בין השמות נעוצה ברומאים. אלו היו מודעים להיסטוריה הארוכה של מלחמות בין היהודים לפלשתים בארץ, וכאשר הם החריבו את הארץ והגלו ממנה את היהודים הם קראו לא''י פלשתינה, על שם הפלשתים, כעונש ליהודים.
    1900 שנים אח''כ, הערבים ה''פלסטינים'' אימצו לעצמם את השם הזה...
    אז חלאס לקרוא להם פלשתים, אין שום קשר בין השניים...

  • 18.

    צודק , רק שאין עם כזה פלסטיני ולפיכך אין מדינה ולא תהיה (ל''ת)

    אריק מוצלח , 13/05/09 10:47

  • 17.

    Funny photo, find who is most evil...

    Monty , 13/05/09 10:46

    On the left we see a German pop who opened the doors for holocaust denial, on the right side we see a secular Palestinian leader, whom did his Phd on the holocaust where he tried desperately to deny the holocaust...

    But who is this moron in the middle????

  • 16.

    כל אחד זכאיי למדינה השאלה איפה???

    מיכאל הכהן, 13/05/09 10:44

    ארץ זו הובטחה ליהודים עי אלהים
    אין לנו שום זכות על ארץ זו מלבד זאת
    לא זכות קניין ולא לפי משפט העמים
    אלא כדברי בורא יקום יש מאיין
    מי זה בורא זה ועוד באתר הכהנים
    http://hacohen.goop.co.il

  • 15.

    עם כל הכבוד לאפיפיור אין דבר כזה עם פלשתיני ולא מגיע לגזלנים האלה כלום (ל''ת)

    לא אמרתי כלום , 13/05/09 10:39

  • 14.

    איך עבדו עלינו ועל העולם שמובן מאליו שיש ''עם'' פלשתיני.... (ל''ת)

    חטפנו תבוסה מהערבים, 13/05/09 10:39

  • 13.

    אפיפיור שונא יהודים מינקות

    אלי, 13/05/09 10:34

    לכן מה אתם מתפלאים מהצהרותיו השונות. צדקו כל אלו שהחרימו את ביקורו ונמנעו מלהפגש עימו ואני קורא למרבית נציגי השלטון היהודים להחרים מהיום את האפיפיור ולא להגיע לטקסים ולפגישות עימו.

  • 12.

    יש להם כבר מדינה

    סם, 13/05/09 10:33

    בירדן הם רוב מוחלט.
    כמה זמן ''החוסיינים'' עוד ישלטו שם ?
    צריך לחזור לתכניתו הישנה (אך הרלוונטית תמיד) של שרון ולהצהיר שירדן היא מדינתם היחידה.
    הגדה ועזה - יהיה ''קנטונים'' של מדינת ירדן הפלשטינית.
    כל תכנית אחרת תמיט עלינו אסון.
    (ראו ''הצלחת'' הביילינים)

  • 11.

    לערבים הוא מתחנף=עלינו הוא שם פס=פרס המתרפס יצא מעורו כדי להשביע רצונו (ל''ת)

    נ.כהן עד מתי נתקופף בפני הכס הלא קדוש=סתם בשר ודם!, 13/05/09 10:32

    • הם אכולי קנאה כי אנחנו האמת .. אנחנו אמרנו נעשה ונישמע וקיבלנו

      קובי, 13/05/09 10:53

      תורה בהר סיני..אפילו ישו שלנו ..הכול התחיל
      מאיתנו ..בגלל זה אומרים שהמלחמה הבאה תהיה מלחמת דתות ..כי הם רוצים ואומרים שאלוהים שלהם..אבל הכול יהיה הפוך על הפוך ..אלוהים יקום את כול מי שהם פגעו במהלך הדורות ..אל נקמות הדוני

  • 10.

    בנדיקטוס שתוק!ותתפלל בשקט!

    שמעון, 13/05/09 10:28

    כצאצא לנאצים עליך לשתוק ולהתפלל יותר על תדוש בדברים שארתה לא מבין אפילו מאמיניך מבינים שאתה מדבר שטויות אז שתוק ותתפלל בשקט!

  • 9.

    איך אני נהנה,הנאה מזוכיסטית אמנם,מהיריקה בפניה של המדינה היהודית

    דרור מרמת גן, 13/05/09 10:17

    ובפניהם של שליטיה,שיצאו מעורם כדי להתרפס בפני האפיפיור,שאפילו לא הזכיר את שם המדינה,מדינת ישראל, אלא השתמש במושג הדתי,חסר המשמעות המדינית ''ארץ הקודש''.ועכשיו הוא תומך בהקמת מדינה פלשתינאית!
    והאנטישמי הזה לא מתבייש להכריז: ''אני קורא לרשויות (מדינת ישראל?)לכבד, לתמוך ולהוקיר את הנוכחות הנוצרית כאן''!
    איך הוא מעז?! אחרי ה''טרנספר מרצון'' שערכו המוסלמים לנוצרים בבית לחם,תהליך שזכה להתעלמות הכס הקדוש, יש לו את החוצפה לדרוש מהמדינה, המדקדקת בשמירת זכויות הנוצרים בעיר הקודש, יותר משהיא מדקדקת בזכויות היהודים,''להוקיר את הנוכחות הנוצרית?!

    • חופשי הנאה מזוכיסטית...

      פנדה , 13/05/09 11:16

      מה שאני לא מבין הוא למה אפילו הכס הקדוש מתרפס בפני מוסלמים, אחרי הטיהור האתני פשוטו כמשמעו שהם עשו בנוצרי פלשתינה (לא רק בבית לחם, גם בנצרת המוסלמים הם כבר רוב), ירדן ומצרים - האם זה בגלל שהם אינם קתולים? לפחות מהבחינה הזאת הייתי מצפה לשמוע משהו ממנו.

  • 8.

    רצינגר, אדמת אבותיהם של הפלסטינים נמצאת בערב הסעודית.

    שם הם בהחלט זכאים למדינה., 13/05/09 10:13

    גם כן ''חסיד אומות עולם''...

  • 7.

    גם אני חושבת שהפלסטינים זכאים למדינה!

    ציונית, 13/05/09 10:10

    לשם כך, עוד לפי שקמה מדינת ישראל היהודית, הסכמנו לוותר על 70 אחוזים מהשטח של מדינת ישראל ולתת למדינה בשם ''ירדן'' לקום - במיוחד בשביל הפלסטינים.

    • הסכמנו?

      אלון, 13/05/09 10:44

      מי בדיוק הסכים תזכירי לי

      • צודק-הערבים לא הסכימו ויצאו למחלמת חורמה נגדנו.

        panacea , 13/05/09 13:24

        בעולם,התוקפן,במקרה שהוא מפסיד,משלם מחיר כבד,היה עלינו לספח עוד שטחים ולגרש את הערבים כ-ו-ל-ם מהארץ.
        היו תקדימים רבים לכך בהיסטוריה.

        • אמת. זו הטעות ההיסטורית שלנו. ראה את רמת הגולן כדוגמה

          פנדה , 13/05/09 16:14

          שם סיפחנו וגרשנו ולכן יש עכשיו שלום דה-פקטו עם סוריה ואין שפיכות דמים.

  • 6.

    מי האבות שלהם ..ישמעאל ..עשיו ..עמלק..גולית..לבן הארמי

    קובי, 13/05/09 10:10

    נו זאת התורה שלך והידע שלך ..את קבר יוסף הם הרסו מנובלים.. כול חלקה טובה הם פוגעים
    שילכו לגיהנום

  • 5.

    מסכים איתו לחלוטין

    רועי, 13/05/09 10:09

    שילכו לארצות אבותיהם שמסביבנו ויעזבו אותנו לנפשנו.

    מעניין אם גם אז יבוא מישהו וירצה להקים להם מדינה?

  • 4.

    דרך אגב המלך דוד שנחשב נביא אצל המוסלמים הרג את גולית הפלשתי

    אילן, 13/05/09 10:03

    סתירה לא??

    • חשוב מאוד לעקור את הטעות הזאת: הפלשתים אינם "אבות הפלסטינאים" !!!

      רוני מהשרון , 13/05/09 11:59

      חשוב מאוד לקרוא ולהבין:

      "הפלשתים" (Philistines) המוזכרים בתנ"ך (למשל בסיפור דוד וגוליית) הם קבוצת שבטים שהגיעה לארץ ישראל לפני כשלושת אלפים שנים מאזור האיים של הים האיגאי (יוון של היום). בשלב כלשהו התרבות שלהם נעלמה מהנוף ויש סברה שהם "נטמעו" בקרב הישראלים.
      האזור שבו ישבו הפלשתים (יבנה-אשדוד-אשקלון-עזה) מכונה "פלשת" או "ארץ פלשת" (באנגלית Philistia ולא Palestine).

      בתקופה הרומית (הרבה מאוד שנים לאחר שהפלשתים כבר נעלמו מהנוף...), לאחר דיכוי המרד והחרבת בית המקדש השני בשנת 70 לספירה, שינו הרומאים את שם הפרובינציה מ"יהודה" ל"פלסטינה", (שנגזר מהשם פלשת), והשם הזה כלל את כל הארץ ולא רק את החלקים שהיו בעבר בידי הפלשתים.

      ה"פלסטינאים" הם ערב רב של עמים מהאזור שנדדו והגיעו לארץ הזאת - בעיקר במאה השנים האחרונות (המאה ה 19 והמאה ה 20).

      זה נכון כי חלק קטן מ"הפלסטינאים" הם ממוצא יהודי... בעיקר אלה מהר חברון (צאצאים של יהודים שלא יצאו לגלות) אבל הרוב הם "מהגרי עבודה" שהגיעו מהחורן שבסוריה ומהדלתא של הנילוס במצריים + דרוזים (שהגיעו מלבנון וסוריה לפני 300 שנה) ובדואים שנדדו לאזור מהמדבריות של חצי האי ערב.

      אין כל קשר שהוא בין הקבוצה המכנה את עצמה "העם הפלסטינאי" ובין "הפלשתים" המקראיים!

  • 3.

    השאלה היא מי הם אבותיהם?? הפלשתים הם מיקנים במקור!

    אילן, 13/05/09 10:02

    מהים האיגאי
    וכשמם כן הם פלשת!

    • ומהיכן הגיע אברהם אבינו? (ל''ת)

      סבזי , 13/05/09 10:26

      • אני מדבר אתך הסטוריה ואתה מדבר איתי סיפורי מעשיות...

        אילן, 13/05/09 11:09

        אין שום הוכחה ליציאת מצרים
        אין שום מסמך פרעוני שמאשר זאת.
        והפרעונים כתבו על כל שטות
        כיום רוב החוקרים מסכימים שבני ישראל התהוו
        מבני המקום.

        • אתה טועה ! התגליות של פרופ' זרטל מראות כי אולי כן הייתה יציאת מצריים

          רוני מהשרון , 13/05/09 15:23

          גם המחנות שהתגלו באזור "הגילגל" שבבקעת הירדן וגם המזבח שנחשף בזמנו בהר עיבל (ליד שכם) עשויים לרמז על אמיתות הסיפור המקראי !

          אנחנו מדברים על מאורעות שהתרחשו לפני כ 3,500 שנה וכמעט שלא נשארו שרידים מהם... (בני ישראל היו שבטים נודדים ולא השאירו שום "מבנים מרשימים"...), כך שמאוד קשה לומר בוודאות שהייתה או שלא הייתה יציאת מצריים.

    • הפלשתים אינם "אבותיהם של הפלסטינאים"... מספיק עם השטות הזאת בבקשה !!!

      רוני מהשרון , 13/05/09 11:57

      חשוב מאוד לקרוא ולהבין:

      "הפלשתים" (Philistines) המוזכרים בתנ"ך (למשל בסיפור דוד וגוליית) הם קבוצת שבטים שהגיעה לארץ ישראל לפני כשלושת אלפים שנים מאזור האיים של הים האיגאי (יוון של היום). בשלב כלשהו התרבות שלהם נעלמה מהנוף ויש סברה שהם "נטמעו" בקרב הישראלים.
      האזור שבו ישבו הפלשתים (יבנה-אשדוד-אשקלון-עזה) מכונה "פלשת" או "ארץ פלשת" (באנגלית Philistia ולא Palestine).

      בתקופה הרומית (הרבה מאוד שנים לאחר שהפלשתים כבר נעלמו מהנוף...), לאחר דיכוי המרד והחרבת בית המקדש השני בשנת 70 לספירה, שינו הרומאים את שם הפרובינציה מ"יהודה" ל"פלסטינה", (שנגזר מהשם פלשת), והשם הזה כלל את כל הארץ ולא רק את החלקים שהיו בעבר בידי הפלשתים.

      ה"פלסטינאים" הם ערב רב של עמים מהאזור שנדדו והגיעו לארץ הזאת - בעיקר במאה השנים האחרונות (המאה ה 19 והמאה ה 20).

      זה נכון כי חלק קטן מ"הפלסטינאים" הם ממוצא יהודי... בעיקר אלה מהר חברון (צאצאים של יהודים שלא יצאו לגלות) אבל הרוב הם "מהגרי עבודה" שהגיעו מהחורן שבסוריה ומהדלתא של הנילוס במצריים + דרוזים (שהגיעו מלבנון וסוריה לפני 300 שנה) ובדואים שנדדו לאזור מהמדבריות של חצי האי ערב.

      אין כל קשר שהוא בין הקבוצה המכנה את עצמה "העם הפלסטינאי" ובין "הפלשתים" המקראיים!

  • 2.

    צודק 100%-שיחזרו לירדן,סוריה,מצרים,לבנון ושאר מדינות ערב!! (ל''ת)

    אליקבליקבום , 13/05/09 10:01

  • 1.

    נותרה, רק בעיה אחד:עדיין לא נולד ערבי אחד, שרוצה לגור במדינה פליסטיני. (ל''ת)

    LUBER, 13/05/09 09:59