• 59.

    טיפול מיטבי?.... (ל''ת)

    שרון שירה, 29/05/11 01:02

  • 58.

    גועל נפש של צבא

    שי, 01/06/09 20:23

    אני חייל הנדסאי אלקטרוניקה ותקעו אותי באיזה חור מסריח ואני כל השירות רק טוחן תורנויות, בכלל לא מתעסק במה שלמדתי וגם יש לי מחלה נפשית שנקראת OCD והצבא שם עליי זין ואני עדיין ממשיך לטחון שמירות. שמירות בחיל האוויר זה שואה. מי שהיה בחיל האוויר יודע למה אני מתכוון. אז שלא יתפלאו שיש הרבה מתאבדים, בתור אחד שכמעט התאבד שחתך לעצמו את הידיים והצבא עדיין ממשיך לזיין אותי.

    שיישרף הצבא, יריקה הוא לא שווה.

  • 57.

    האשם העיקרי הוא כנראה המצב הכלכלי בבית, שגרם ביבי נתניהו לציבור

    גימלאי קשיש מתעב ביבי, 01/06/09 11:12

    אני יודע מניסיון אישי, שנכדי הגיע בצבא למשבר וניסה להתאבד בגלל מצבה הכלכלי הקשה של אימו (ביתי) כאם גרושה עובדת חד הורית ל 5 .

  • 56.

    לא רק לחייל, במדינה יש קשר שתיקה ביורוקרטי. אזרח במצוקה -חסר עונים

    borisdo , 24/05/09 18:36

    לא רק לחייל, במדינה יש קשר שתיקה ביורוקרטי. בעט מצוקה אין גורם שיהגן אלך,
    בית המשפט שלנו הפך למכון של אי צדק.
    מבקר מדינה ברוב מקדים בעיות של אזרח נפגע -מתחמק לטפל או בונה סיפור כוזב. כך גם את נציבויות של פניות הציבור של משרדי מדינה.
    -אם חוסר עונים סיבה להתאבדות חיילים, בושה לעם הזה, וממשלה וכנסת שהוא בחר.

  • 55.

    תירוץ שטותי

    מיכאל, 18/05/09 06:22

    כאחד שתרם למערכת 13 שנה זה דבילי לגמור את החיים בגלל הקושי בתפקיד או לעבור בסיס .
    יש בחיים כאלה אתגרים אמיתיים כמו לשרוד ולהקים משפחה ומשכנתה ותשלומים שהחיים בצבא מכניסים בך אחריות ובגרות שלא היית מצליח בחוץ .פשוט חממה.
    הצבא זה כמו הבית השני שלי עם החיילים שלי ואנשי קבע חברים שלי ואני, דוגרי צר לי שאני משתחרר שלא מרצוני כי אין תקן לרס''ר (קבע מובהק) .
    שירתתי באהבה את הצבא ואתן את כולי תמיד למערכת כי זה מעולם לא בגלל השכר כי אין שכר גדול בצבא אלא השליחות שבאופי שלי

    שיהיה טוב לכולם ושניהיה בריאים

  • 54.

    זה בגלל הצבא

    יהוה, 17/05/09 21:30

    הוא פשוט גרוע, כבר מזמן שהוא היה צריך להפוך למקצועי (שלא לציין גם שאשכנזי אידיוט).

    נ.ב איזה שם טוב בחרתי :)

  • 53.

    אם זה רק כמה עשרות בשנה, זה פחות מאשר באזרחות!

    אלון, 17/05/09 08:47

    כלומר הצבא לא רק שלא גורם לחיילים להתאבד אלא להיפך!

  • 52.

    אולי כדאי במסגרת ההכנות לגיוס ותחילת הטירונות, לתת למתגייסים ...

    מישהו אחר לגמרי, 16/05/09 01:18

    הסבר על הקשיים שיעמדו בדרכם
    ועל התהליכים הנפשיים שהם
    עומדים לעבור, כדי שיפנימו
    את זמניות הקשיים ויתעזרו
    באורך רוח בעיתות משבר.

  • 51.

    מפקדי צהל בכל הרמות צריכים לשמוע את תלונות חייליהם ולתת פתרונות

    הרגש האחרון, 15/05/09 19:07

    אם החיילים ממורמרים לשמוע טענותיהם ולתת פטרונות מספקים כמה שיותר מוקדם-לשמןע ולהתרשם מכל סוג של תלונה של חייל גם במסגרת צבאית

    • יכולות שגם בין מפקדים יש דג'ובניקים שלא עכפת להם עניין נפשי של חייליו

      borisdo , 25/05/09 09:42

      זה שקרה בחברה, כך גם בצה"ל.
      ריח של אלימות ודמורליזאציה, שחיתות מגיע כנראה גם לצה"ל. לכן יש הרבה סיבות לכעס ללחץ נפשי והרגשה חסר עונים.
      יכולות שגם בין מפקדים יש ג'ובניקים שלא אכפת להם עניין נפשי של חייליו.

  • 50.

    שלא ניתפלה אם רמטכ"ל מפגר שעסוק בגינוני כבוד.....

    merbi85 , 14/05/09 23:59

    כרמטכ"ל עכי גרועה שאיתה לישראל אם פרצוף תחת ודביל שעד לא מיזמן חשבנו שזה רק הפרצוף ושילשום ניחשף גם טיפשותו שזה המצעב בצה"ל. מנגנונים מנופחים ביזבוזים וקומבינות סידורי עבודה למקורבים. ומה חשבתם שאירנים לא מרגישים כמה אנחנו חברה מושחתת ומפולגת??? שעוד נשלם על קח ועכשיו כולנו נוחחנו לדעת שמישה עומד בראש המערכת הוא טיפש ודביל. וברור שאויבים שלנו כבר שמו לב ומהיום כולם למדנו שרמתכ"ל שנוי למחלקת שרוב העם כבר מתעב אותו מגרה את אויבים לתכנן מילחמה. כי העם שסוי ומפולג בגלל הטיפש הזה שבמקרה משמש כרמטכ"ל. וכולנו עוד ניצטר על בחירתו. מעדיג ומתסכל. חיבים כולם ליתפלל שיודח או יחטף על ידי האירנים............ לטובת העם ישראל

    • אתה מציין בעיות חברתיות, שלא שייכות לרמטכ"ל אשכנזי.

      borisdo , 25/05/09 09:58

      אתה מציין בעיות חברתיות, שלא שייכות לרמטכ"ל אשכנזי.
      מבקש לחשוב שיש לנו בעיות חברתיות וגם בצה"ל, שקיימות מזמנים.
      רמטכ"ל אשכנזי לא בנה את השחיתות בחברה בצה"ל, לא מסוגל למחוק את זה אפילו אם יירצה.
      שחיתות ואלימים אוכלים את חברה. את זה נראה בכול מוסדות של מדינה.
      לא רמטכ"ל אשכנזי, שאשם לבדו.

  • 49.

    זה המחיר שגבתה תופעת ההתאבדויות

    אורלב , 14/05/09 07:36

    לא התופעה גבתה את חיי החיילים,לכל חיל יש שם וסיבה משלו.הפסיקו לכסות ולהטעות ע'י כיבוס השפה.

  • 48.

    התאבדויות חייל צ.ה.ל. (ל''ת)

    כ. חיים, 14/05/09 07:23

    • התאבדויות בקרב חיילי צ.ה.ל.

      כ.חיים, 14/05/09 07:42

      יש לבדוק את נושא ההימורים.שם תמונה התשובה-וחבל
      יש לתת מידע מוקדם-לתוצאות ההימורים לחיילים
      לפני שיתקרבו לנושא -שהפך למגפה בקרב חיילים ואזרחים

  • 47.

    כל שנה מתאבדים כ - 300 בני אדם בישראל.סטטיסטיקה. (ל''ת)

    מזועזע, 14/05/09 06:42

  • 46.

    אין למי לפנות

    אמא, 13/05/09 23:40

    אין למי לפנות כשחייל במצוקה

    • יש למי לפנות, מספיק לבלבל בשכל

      בנאדם, 14/05/09 07:32

      אם המצוקה מגוחכת או נובעת מפינוק יתר אז אין למי לפנות

    • לא רק לחייל, במדינה יש קשר שתיקה ביורוקרטי. בעט מצוקה אין גורם שיהגן א

      borisdo , 24/05/09 18:34

      לא רק לחייל, במדינה יש קשר שתיקה ביורוקרטי. בעט מצוקה אין גורם שיהגן אלך,
      בית המשפט שלנו הפך למכון של אי צדק.
      מבקר מדינה ברוב מקדים בעיות של אזרח נפגע -מתחמק לטפל או בונה סיפור כוזב. כך גם את נציבויות של פניות הציבור של משרדי מדינה.
      -אם חוסר עונים סיבה להתאבדות חיילים, בושה לעם הזה, וממשלה וכנסת שהוא בחר.

  • 45.

    מזעמזע!!! - אני מקבלת את דברי דובר צה"ל בערבון מוגבל

    שירהw , 13/05/09 21:59

    התופעה לא חדשה - רק נמנעים מלפרסם אותה בתדירות גבוהה - אם היו מתייחסים ברגישות רבה לחיילים האלה - יש להניח שלא היו מתאבדים. כבר שמענו על התעללויות של מפקדים בחייליהם - בלשון המעטה. פשעים לכל דבר מצד צה"ל ושלא ייספרו סיפורים שעוזרים - רק מקלקלים.

    • יקירתי

      בנאדם, 14/05/09 08:21

      יש למי לפנות בצה''ל
      מה לעשות אף פעם אין 100% הצלחה עם כל העצב
      שבדבר
      גם אזרחים מתאבדים

      בכל קערת פירות יתכנו פירות רקובים בהם מטפל הצבא - מפקדים מתעללים, חיילים סוררים, רק באזרחים מסיתים שונאי המדינה לא מטפלים כאן וחבל

  • 44.

    אוכלוסיה נורמאלית

    י ל ד , 13/05/09 20:18

    בכל אוכלוסיה נורמאלית, יש אנשים עם
    נטיה להתאבדות, עם דכאונות וחולשות.

    אבל בכל מדינה נורמאלית, תריך להתקיים
    מנגנון לאיתור החלשים ומניעת התאבדויות
    ניותרות.

  • 43.

    במקומ לתת פרופיל 21 ולשחרר את מי שמגיע/ה לקב'ן, סופרים עליית מתאבדים"

    בלהה גולן , 13/05/09 20:09

    המתאבד הבא מתחת לפנס
    ועדת הכנסת בראשותו של ח'כ לשעבר רן כהן הוציאה דוח על התאבדויות בצה'ל.לא נראה שמישהו הפנים אותן.
    הנחתת הוראות לקב'נים בבהרן שלהחמיר במתן פטורים ,היא לא אתית היא לא מוסרית ועל מה נליו לאחר מעשה.
    צייד מכשפות לפעילות פרופיל חדש ודיאלוג בחדרי החקירות ,לא מועילות לפתרונות כדרך טיפול מוננע להמנעות כ 50% בשנתון מלשרת שבכך מצילים את חייהם ושלמות נפשם וגופן

    פרופיל חדש - תנועה לאיזרוח החברה בישראל היא תנועה התנדבותית הפועלת לביטול חובת הגיוס לצה"ל. לאיזרוח החברה והתרבות הישראלית
    www.newprofile.org/

  • 42.

    ככה זה כשהמערכת אטומה לגמרי

    ...., 13/05/09 20:08

    אתה הולך לרופא צבאי כשאתה באמת חולה והוא זורק עלייך זין אז אתה צריך ללכת לזה שאחראי עלייך(קצין מפקד או כל דרגה אחרת) ולקוות שהוא יהיה יותר נחמד איתך ואולי יתן לך ב'ים
    ואני לא מתפלא שרק לאחרונה אחד שמשרת בבה''ד1 התאבד

  • 41.

    מאז הזיות השלום של השמאל הפכו את חיילנו לחיילי שוקולד (ל''ת)

    אלגרה, 13/05/09 20:05

  • 40.

    גם המפקדים הם ילדים בשנות העשרים לחייהם

    אמא, 13/05/09 19:11

    איך אפשר לסמוך על הרגישות שלהם לאיתור חייל בסיכון?

    • התאבדויות חייל צ.ה.ל. (ל''ת)

      haim, 14/05/09 07:30

  • 39.

    גם אני לקחתי כדורים ,במזל לא מתתי

    אבי, 13/05/09 18:34

    אני עוד מעט משתחרר על נפשי,אבל בשביל להשיג את זה כמעט מתתי,לקחתי 18 כדורים לא בכוונה בשביל למות, רק בשביל לצאת מהבסיס והתפקיד שהייתי בו,ובגלל שראיתי שלאף אחד פשוט לא אכפת ממני החלטתי על הדרך לצאת מהצבא,הייתי פשוט בדיכאון מטורף,אני לא מאחל לאף אחד להרגיש ככה.
    רק רציתי להגיד שבהתחלה שהיתגייסתי אני ממש רציתי לתרום למדינה ולשרת בצבא,ההתנהגות שלהם הייתה פשוט משפילה,בכל מקרה אני כנראה יעשה שרות לאומי אם יקבלו אותי,תאחלו לי בהצלחה.

    • עלוב נפש (ל''ת)

      זמוש, 13/05/09 22:46

    • חייל שוקולדה ...פוי .... (ל''ת)

      גיל, 14/05/09 07:58

  • 38.

    כל הכבוד לצה''ל

    מישהו, 13/05/09 17:10

    כל הכבוד לצה''ל .
    מי שלא מתאים לו שיפרוש קרבי זאת זכות לא חובה

  • 37.

    צה''ל אחד המערכות האטומות והאוטמות ביותר את הנפש.רק בצע פקודות רובוט ! (ל''ת)

    הקשב שק!!!ימינה פנה!!2 3 סגור!!! את המוח!, 13/05/09 15:36

    • כן, קוראים לזה צבא ילדון מפונק... והוא שומר גם על התחת הורדרד שלך (ל''ת)

      פנדה , 13/05/09 16:43

  • 36.

    חוסר רגישות! מניע את גלגלי השינים של חלק מהנוטלים תפקיד פיקודי! (ל''ת)

    ילדים מפקדים על ילדים!, 13/05/09 15:29

  • 35.

    האמתת כולה!

    אני, 13/05/09 14:17

    כשאח שלי היה בטירונות הוא סיפר איך מתייחסים לחיילים שמשפילים אותם ויורקים עליהם. יש חיילים ג'ובניקים שרוצים לשרת בקרבי ולא משבצים אותם ויש חיילים בקרבי שרוצים להיות ג'ובניקים ולא משבצים אותם להיות בקרבי. ככה זה הצבא משפיל אותך לשלולש שנים וזורק אותך!

    • הצבא=המדינה המוטו הוא השפל את האזרח, אין כבוד לנתין (ל''ת)

      חלם- שינוי שיטת הבחירות, 13/05/09 15:05

  • 34.

    מעניין עוד לא האשימו את ביבי וליברמן.. אנשים מתאבדים באזרחות ובכלל

    קובי, 13/05/09 13:32

    לא לקשר את זה לכלום ..תמיד יהיו כאלה לא היום אזי מחר לא מחר מחרתיים

  • 33.

    אלעזר שטרן תבדוק טוב טוב אם אין לך דם על הידיים (ל''ת)

    jak, 13/05/09 13:04

  • 32.

    צה''ל תפנים, יש אנשים שלא מסוגלים לשרת בצבא

    חיילת לשעבר ובת של אל''מ, 13/05/09 12:31

    ואם דורשים מהם להתגייס בכח ובניגוד לרצונם וגם באם מבקשים שחרור מהיחידה ולא ניתן להם, אלו התוצאות המצערות. לא כולם מנסים להתחמק, יש כאלה שבאמת לא מתאימים.

  • 31.

    מי בצה''ל (אם בכלל) לוקח אחריות למנוע אובדן נוראי כל כך? (ל''ת)

    אב, 13/05/09 12:29

  • 30.

    מי בצה''ל (אם בכלל) לוקח אחריות למנוע אובדן נוראי כל כך? (ל''ת)

    אב, 13/05/09 12:29

  • 29.

    במהלך השנה האחרונה הצבא עשה כל מה שביכולתו כדי להגדיל את מספר המתאבדים

    מאן דהוא, 13/05/09 12:18

    וזאת במסגרת ''המלחמה בהשתמטות''.

    קציני בריאות הנפש בכל הצבא קיבלו הוראות מפורשות לא לשחרר משירות אנשים שסובלים מדיכאון קליני (זה, אגב, גם בניגוד לחוק) ולנסות לשמור אותם בצבא על כדורים.

    בנקודות מפתח במערכת הצבאית (בפרט - בבסיס מיט''ב, הבקו''ם לשעבר) הקימו ''מרפאות'' בריאות נפש קבועות, ובראשם העמידו ''פסיכיאטרים'' מהסוג שצריך לשלול להם את הרישיון. אנשים במצב של התמוטטות עצבים, של התקף חרדה או של דיכאון חמור וסכנה אובדנית נכנסים למשרדו של הפסיכיאטר וחוטפים ממנו צעקות וגערות. הוא אפילו לא טורח להסתכל על המסמכים הרפואיים שיש בתיק שלהם.

    ואכן, אחוז המשתחררים מהצבא (אחרי הגיוס) על סעיף נפשי ירד בשנה האחרונה במידה משמעותית מאוד. ומספר המתאבדים מוכיח זאת.

  • 28.

    הם פשוט לא שמים על חייל שיש לו מחשבות אובדניות

    חייל, 13/05/09 12:00

    אני הגעתי למצב שכמעט רציתי להתאבד והקב''ן רק גרם לי לרצות עוד יותר הם הוא והפסיכיאטר היו פשוט אטומים למה שאני מרגש ורק מנסים לקטול אותי ולדבר אלי בקרירות.
    פשוט גועל נפש- זה זלזול גמור בחיי אדם וכל כדי שיהיה להם עוד חייל במערכת.

  • 27.

    תפסיקו לרצוח ילדים ..ואז ירד מספר ההתאבדויות

    יוסי, 13/05/09 11:51

    מי שרוצח ילד ( פלסטיני ) ברור שיהיה מעורער בנפשו ויש סיכוי להתאבד ...
    תפסיקו לרצוח ילדים ...

    • אל תהיה דמגוג-המתאבדים לא באים בד''כ מהקרביים (ל''ת)

      jak, 13/05/09 13:02

    • נכון ביותר (ל''ת)

      תגובה חשובה, 13/05/09 13:07

    • אל תבלבלו את המוח

      רות מאור , 13/05/09 13:38

      כמי ששירתה כקצינה מדור נפגעים אני יכולה רק לומר לך שדווקא בקרב הקרביים יש יותר מקרי התאבדות. ישנם חיילים שאינם עומדים במעמסה מחד, אבל הפחד מהלחץ החברתי, הורג אותם מאידך גיסא.
      תצ'פרו חיילים תצ'פרו יותר קרביים, אל תהרגו כאלה שאינם יכולים. אף אחד לא יודע מה באמת קבור בנפש האדם. גם לא הפסיכיאטרים המהוללים. תחייבו כאלה שאינם מתגייסים לשירות לאומי שאורכו כאורך השירות הצבאי, ובעבודות משמעותיות.
      גם מי שלא היה חייל עדיין יכול להיות אזרח טוב ומועיל.

      www.kansukansu.blogspot.com

  • 26.

    יכול להיות שהסברה בנושא והיתייעצות בנושא צריכה לבוא (ל''ת)

    פקק תנועה , 13/05/09 11:18

    • ליפני הגיוס לצהל עים החייל ובני מישפחתו ונציגים מצהל ולדון בנושא זה

      פקק תנועה , 13/05/09 11:22

      ובשיבוצו הצבאי המיקצועי או הקרבי המתאים אישית לחייל כולל החתמה על טפסים מתאימים לענין מורכב זה כולל הגורמים שמעורבים בתהליך הגיוס לצהל והשיבוץ המיקצועי בזמן השרות בצבא

  • 25.

    אני הייתי חייל עם קב''א 56 ומתאם קצונה 2

    חייל לשעבר מרץ 06, 13/05/09 11:07

    ובכל אופן ברחתי ברגע שיכולתי מצה''ל, ואסביר - אני אדם חייכן וליצן מטבעי מלא שמחת חיים, אבל זה לא מצא חן בעיני המפקדים שלי שחיוך תמידי מרוח על פניי, וככה בטירונות ובאימון מתקדם, טורטרתי כמו איזה כושי באמריקה במאה ה19, לדוגמא, לאחר שהייתי באוהל אב''ך וראיתי את הפרצופים שהיו שם של חברי מהמחלקה, התחלתי לצחוק, הסמל שראה אותי צוחק אחרי האוהל אב''ך הכריח אותי לעשות את זה עוד פעם(להכנס לאוהל מלא גז - ולאחר 20 שכיבות סמיכה להוריד את המסכה מהראש - עד שהעיניים צורבות והמ''מ מאשר לכם לצאת)
    האטימות והטמטום בהם נתקלתי בשהותי בצה''ל סירסה כל רצון לתרום למערכת ולהפוך להיות חלק ממנה.
    עליתי לוותיקות ומשם חיכיתי בכליון עיניים לשחרורי, בלי שום רצון לתרום ולתת - עשיתי מה שהמפקדים ביקשו ובשאר הזמן התפללתי לשחרור.
    וזה לא רק אני , זאת תופעה רווחת בצה''ל, אנשים שבורחים לג'וב בגלל החרא שהם אוכלים בקרבי. הרבה פעמים זה לא קשור בכלל לקצינים אלא למכי''ם וסמלים טיפשים ואפסים שהשררה עלתה להם לראש.
    אודה ולא אבוש לא אחת בשמירות ארוכות ולא נגמרות חשבתי לשים קץ לנפשי.

    • תודה לך אח יקר על הווידוי הכנה שלך,,אצלי היה דומה לפני זמן רב

      צארלי, 13/05/09 11:25

      כשירתתי בסדיר, האטימות של המערכת גורמת לגועל ואתה מאבד את המוטיבציה

    • דברים מהלב

      צביקה אבא דואג, 13/05/09 16:52

      חשוב שהרמטכ''ל עצמו (כן, לא רק תקציב צריך לענין אותו)וכמובן ראש אכ''א ייקראו היטב את הדברים החמורים שכתב ה''חייל לשעבר מרץ 06
      עם קב''א 56 ומתאם קצונה''. לא יירחק היום ובמקרים שכאלה יועמדו אלה לדין על רשלנות חמורה שגרמה לאובדן חיים של חיילים שהתגייסו מלאי מוטיבציה ושהאטימות הצבאית הביאה אותם להתאבדות.
      ולך חייל לשעבר-טוב שהצלחת להתגבר וששיתפת אותנו.

      • תודה

        חייל לשעבר מרץ 06, 13/05/09 21:30

        אני מודה לכם על התמיכה, הצבא כבר מאחורי, והטיול שחרור בדרך, ולך אבא דואג יש באמת ממה לדאוג,מקום בו הבירוקרטיה והאטימות חוגגים זה עניין של זמן שמחלקות שלמות ישמיו קץ לנפשן, או יברחו מקרבי.
        הרמטכ''ל צריך לדעת שכמו שיש סרגל מאמצים לבניית כושר, יש סרגל מאמצים נפשי - למשל לתת למישו שבת על זה שהוא חייך בח' זה מערער את שלוותו ואיזונו של האדם - ושלא יגיבו כל הצינים שנהיה לנו צבא של כוסיות - אני לא עבד אני משרת בקרבי ואני רוצה יחס אנושי ולא שחצנות של איזה מ''כ מפגר

    • מדוע לא שאפת לפיקוד ואז יכולת להעניק מה''אנושיות'' שלך? (ל''ת)

      ביבי, 13/05/09 22:48

  • 24.

    הבעיה איננה קצינים אלא דווקא סמלים ומכי''ם !!!

    אורן, 13/05/09 10:56

    הם ילדים בני 19 שמקבלים כח לידים ללא שום הכשרה ערכית שמצליחה לגרום להם לתפקד בצורה יותר מודעת למשימה שלהם. ילד בן 19 שחבה שלו זרקה אותו בשישי בערב מגיע בראשון בבוקר לצבא והשתן עולה לו לראש! מנסיון.

    • מה רצית מפקדים בני 50? (ל''ת)

      זמטש, 13/05/09 22:49

  • 23.

    צה''ל

    צה''ל, 13/05/09 10:51

    צה''ל

  • 22.

    הבעיה היא חוסר ערכים - לתקשורת יש בכך חלק לא מבוטל

    איל כהן, 13/05/09 10:51

    הגישה השמאלנית המוטמעת ומפומפמת על ידי התקשורת וההתייחסות לחיילי צה''ל כאל פושעים, גורמת לצעירים שהולכים להתגייס לקונפליקטים שמשפיעים על אופן השירות שלהם ועל התנהגותם.
    המטען שאיתו ילדים מתגייסים אל הצבא צריך היה לעורר דאגה כבר לפני זמן רב, אך לצערי אנחנו לוקים בעיוורון ומשלמים על כך את המחיר.
    על מנת שילדים ישרתו צריך להטמיע שורשים ואהבת הארץ - ואלו דווקא הדברים שמדוכאים לחלוטין בתקשורת, באקדמיה ובמערכת החינוך.

    • שטויות במיץ, קשיים רפואיים לא נובעים מערכים אנטי פשיסטיים (ל''ת)

      פרופ' לונץ ( המטפל של איל כהן), 13/05/09 11:04

    • שטויות במיץ +++ עוד נסיון להאשים את השמאל במקום להתמודד. (ל''ת)

      צ'רצ'יל , 13/05/09 11:44

    • כל מילה בסלע

      שחר, 13/05/09 13:21

      החיים הקלים של מתבגרים ישראלים (כמדינה מערבית בהגדרה) מתנגשים עם המבנה וה''ראש הקשה'' של הצבא, מה שמוביל ילד בעל אופי חלש, לעיתים מפונק, שמעולם לא עומת עם המציאות, לתגובות יתר למול המציאות.

    • אתה אידיוט ופאשיסט

      טבעוני, 13/05/09 13:50

      ואתה יודע איך רואים? מכתב היד שלך.

      • ואתה שמאלני עיוור, חירש ותתרן

        איתן, 13/05/09 15:41

        יודע איך רואים? מסימני הכאפות על העורף שלך.

  • 21.

    הקצינים מטילים מרות=בכוח=לדידם החייל תמיד מתחזה=צריך לשנות מדיניות@+@ (ל''ת)

    נ.כהן יש סדיסטים=שנהנים להתעלל=החייל חסר אונים=כאב, 13/05/09 10:46

  • 20.

    תאשימו את ''שונאי המשתמטים'' בגללם לא משחררים על קב''ן

    אלון, 13/05/09 10:29

    איזה פלצן כמו אלעזר שטרן עומד ואומר שאף אחד לא ישתמט בגלל בריאות הנפש ומאז מגייסים את כולם

    • כוח אדם חינם, תקציבי ענק למה שיוותרו עד המוות יכו באזרח (ל''ת)

      חלם שינוי שיטת הבחירות, 13/05/09 15:04

  • 19.

    אולי יש משהו באוכל שהם אוכלים שמשפיע על המוח

    יעל ארה''ב, 13/05/09 10:29

    זה לא משפיע על כל חייל, אבל תלוי במצבו הפיזי. משהו כאן מסריח.

    אני מסתמכת על מאמרים שקראתי באנגלית בנושא זה. תרופות נגד דיכאון יכולות לגרום להתאבדות

    רק הערב קראתי כמה מאמרים על המאפיונרים של האגודה למחלה בסרטן. אזרחים יקרים, החיים שלנו בסכנה גדולה,

    בין המאמרים קראתי על חברת התרופות BAXTER
    שהפיצה וירוסים ב 19 ארצות. נכנסתי לגוגל ומאמר
    שפורסם עליהם היום מדווח ששני אנשים מתו מאותה תרופה. החברה מאשימה את סין

  • 18.

    התאבדות בצ''ל

    אליהו, 13/05/09 10:19

    צר לי על החליים שלוקחים את חיים בצורה כזות כדי שבצ'ל יעבדו יותר על ערכי החיים ולתת לחילים ערך חיים וכמה חשיבות יש לחיים תודה

    • ואז ישלחו אותם לרצוח אזרחים בעזה (ל''ת)

      הרבה ערך יש לחיים פה.., 13/05/09 13:09

  • 17.

    עצוב

    בנאדם, 13/05/09 10:17

    מה אחוז המתאבדים בצבא לעומת המתאבדים האזרחים?

  • 16.

    צה''ל צריך לעבור להיות צבא מקצועי, רק מי שרוצה ישאר

    אברי, 13/05/09 10:11

    מה הטעם לגייס כל כך הרבה אנשים שחלקם בכלל לא מתאים ומגיע למצבים נפשיים שמסכנים את עצמו? על כל אחד שהצליח להתאבד, יש עוד מאה שחשבו ברצינות על התאבדות. לג'ובניקים לא צריך לתת נשק, והם לא צריכים בכלל לעבור מטווחים. צריך להתחיל לשקול לעשות שינויים בכל צורת הגיוס וצורת האימונים. יש לפתוח גדודי קבע של חיילים מיומנים ומקצועים שיעשו בט''ש ויקראו למשימות במקום חיילי מילואים.

  • 15.

    רציתם להפסיק לשחרר על קבן - זה מה שקיבלתם (ל''ת)

    חוחו, 13/05/09 09:55

  • 14.

    ביטול שרות חובה

    דוד, 13/05/09 09:55

    שילך רק מי שרוצה לשרת בצבא

    • נכון מאוד

      צארלי, 13/05/09 10:42

      יש כאלה שזה אפילו לא בשפיץ שלהם להתחיל עים כל הטירטורים והפזצטות האלה ,יש כאלה עים בעיות אחרות בחייהם

      • מי שואל אותך בכלל אם זה ''בשפיץ שלך''

        נהג טנק,חובש קרבי,חובש תברואן,סטודנט,מילואימניק, 13/05/09 11:49

        תפסיקו להתבכיין ולהמציא תירוצים,אף אחד לא היה בוחר ללכת לצבא/מלחמה כי בא לו,יש חוק במדינה (?) וכל אחד צריך לתרום את חלקו,מי בקרבי ומי בתומכי הלחימה,לא משנה מה המצב,מה תנאים כל עוד אתה בריא נפשית וגופנית אתה נכנס,עושה את העבודה,יוצא וממשיך בחייך עד הקריאה הבאה למילואים...גם אם זה אומר לוותר על שאיפות אישיות,כספיות,מצפוניות...יאללה נשבר הזין מכל המשתמטים המגעילים האלה שחושבים רק על התחת שלהם אתם מפונקים ברמות על....

        • לנהג הטנק וחובש קרבי וגם חובש תברואן וסטודנט ועוד ועוד ומילואימניק גם

          צארלי, 13/05/09 13:30

          כל הכבוד המדליות בדרך,,אתה שומע את עצמך, אתה פשוט מורעל צבא, אני לדוגמה לא בשפיץ שלי ,ואתה יכול רק למצוווווווו לי אותו

    • ומי נראה ילך לשרת? (ל''ת)

      !~!, 13/05/09 23:34

  • 13.

    העיקר שהם לא השתמטו. כל הכבוד לצה''ל. אל תוותרו לאף חייל

    חלם, 13/05/09 09:44

    גייסו אותו בכוח, אל תאמינו לאיש זה המוטו של הממסד בישראל כלפי אזרחיו: כולם שקרנים.
    כמה אזרחים מתאבדים כל שנה? לפי הבנתי יותר מהרוגי תאונות הדרכים, אבל חייבים לשכנע אותנו כמה טוב לחיות כאן.

  • 12.

    בדור האחרון חוצפה ישגא זה אומר שלנוער יש אגו גדול וצריך להבין את זה

    שוש, 13/05/09 09:25

    האגו של הדור שלנו הוא גדול מאד ומתאים לתקופה שבה אנו חיים,צריך לשנות את השיטה מהראש,הרבה חברה לא מוכנים שיגידו להם מה לעשות ובפרט בגיל כל כך צעיר בסיום ההתבגרות,זה מעין חפירה לתוך הנפש של הילד והצבת לו גבולות,היום לא ניתן להוכיח אף אדם בשום גיל ובפרט לא הצעירים,בסוף הדורות חוצפה ישגא אמרו חז''ל בנבואות ,ולכן צריך לשנות את ההנהגה להנהגה מבינה יותר ורכה יותר,איך כתוב חנוך לנער על פי דרכו,זה הדור שלנו,זה הטוב ביותר שניתן לצפות לו,צריך לברך על זה שיש לנו נוער בעל בחירה,צריך לעניין אותו ולא לכפות עליו,חייבים לשים גבולות חייבים אולם תוך כדי הדגמה אישית שקטה
    יום נעים ומבורך

  • 11.

    כואב הלב,תנחומים למשפחות. (ל''ת)

    ענת, 13/05/09 09:12

  • 10.

    אין נשק לכל אחד = אין הרבה מתאבדים

    איש חושב, 13/05/09 09:10

    תפסיקו לתת נשק לחיילים שלא נלחמים בשטח.
    כרגע כמעט לכל חייל נותנים נשק,אפילו לטבחים.

  • 9.

    אני ניסיתי להתאבד במהלך השירות הצבאי

    אסי, 13/05/09 08:58

    מן הסתם, אם אני כותב פה, לא הצלחתי.
    הייתי אצל קב''ן ואפילו פסיכיאטר שרשם לי כדורים - אבל הם לא הצליחו לגרום לי להרגיש טוב, לא השיחות ולא הכדורים.
    הצבא לא עושה מספיק כדי למנוע התאבדות, וחבל.

    • מה גרם לך לרצות למות אחי היקר

      גבריאל, 13/05/09 09:27

      האם זה הצבא או בעיות שהיו ליפני השירות ?

    • חבל שלא הצלחת גבר.. אני הצלחתי ולמעלה פנאן!!! (ל''ת)

      מתן, 13/05/09 09:39

    • אם אתה בעצמך לא תרצה להרגיש טוב שום דבר לא יעזור לך

      בנאדם, 13/05/09 10:57

      מסתבר אבל שלא התאבדת לכן יש להניח שמה שעשו בצבא בכל זאת עזר לך להשאר בחיים, לא?

      ובתור אזרח עכשיו אתה לא רוצה להתאבד?

    • הייתי חייל ב 1958-60 ואז לא התאבדו כל כך הרבה. היינו יותר חזקים

      הזקן מנהריים, 13/05/09 11:04

      לצערי יש היום יותר חיילי שוקולד בהשוואה לה שהיה פעם. גם אז החיים היו קשים ולא היה כסף לרוב המשפחות אבל אנחנו היינו עשויים מפלדה מחוסמת ובלתי שבירה. חוץ מזה היום מתגייסים אנשים עם בעיות נפשיות שהם סתירים אותן מהרופא בזמן הבדיקות הרפואיות. העיות הללו צפות כשהחייל נתון ללחץ. בכלל קל מאוד להתיר שאתה פסיכי בזמן הגיוס. אי על זה רישומים ואף אחד למשל לא יודע אם אתה על ''רטלין'' או על תרופה פסיכיאטרית אחרת. בתי הספר שמכירים את התיק הפסיכיאטרי של התלמיד לא מגלים את האמת לצבא כדי לא לפגוע בסיכויי הילד להשתלב בצבא וכאן קבור הכלב. הם רוצים להיטיב עם התלמיד המתגייס אבל בסוף גורמים להתאבדותו. אם לא היה מתגייס ומקבל פטור לא היהי מתאבד.

      • התאבדו והשתמטו כמעט באותה מידה באחוזים. פשוט לא דיווחו וטאטאו הצידה... (ל''ת)

        צ'רצ'יל , 13/05/09 11:45

      • אתה טועה! ובגדול

        רות מאור , 13/05/09 14:04

        אז הייתה מדיניות בצבא לא לפרסם התאבדויות. זה היה סוד צבאי. היו התאבדויות, ולצערי אני יודעת ממקור ראשון, אבל האזרחים לא ידעו על כך.

        www.kansukansu.blogspot.com

    • צריך ליבדוק מי אתה ועל פי המיקרה שלך לבצע מחקר ולנסות להבין

      פקק תנועה , 13/05/09 11:25

      לעומק את הבעיה הכאובה הזו

    • אתה סוג של כשלון אין לא הצלחתי יש לא רוצה ילד מלקי

      א, 14/05/09 15:38

      .

  • 8.

    ההתאבדות היא גם פונקציה של המשבר הכלכלי

    שבץ חלובה, 13/05/09 08:55

    משבר כלכלי שממנו נפגע ביתו של החייל ומשפחתו הוא גם גורם המגביר את התופעה. החייל המעמד להתאבדות נמצא בלחצים אישיים אבל הבית יכול לסייע לו להתגבר ולעמוד בלחצים. כשהבית במצב קשה בגלל מחסור בכסף אז זה מקרין על החייל וממוטט את נקודת האחיזה האחרונה שנותרה לו ואז ההתאבדות הופכת להיות אופציה ריאלית. לכן אם בצבא יש רמה קבועה של מתאבדים אז כל זמן שהמצב הכלכלי יהיה קשה צריך לצפות שתופעת המתאבדים תגדל ואפילו תכפיל את עצמה. הצבא צריך להיות קשוב למצב הכלכלי של כל חייל והמפקד צריך להכיר את הרקע הכלכלי של חייליו. אני הייתי מציע אפילו לשחרר חיילים מבתים הרוסים כלכלית במידה והם ירצו זאת. למה שהתיק של ההתאבדות יפול על הצבא. החייל מתאבד בגלל מצב כלכלי והצבא הופך להיות אשם על לא עוול בכפו.

  • 7.

    תגידו את האמת: 15 חיילים מאותו מחזור התאבדו !! (ל''ת)

    אשכנזי - תשובות!!, 13/05/09 08:53

  • 6.

    צריך לשים את הדגש על מפקדים רודפי שררה

    אור, 13/05/09 08:52

    אחותי קצינה בצהל, ילדה שמחה ובריאה בנפשה ואולם, לו אני הייתי צריכה להתמודד עם המפקדת שלה כבר הייתי עושה מעשה.
    מדובר בהתעמרות של מפקדת נוראית חסרת אחריות וטקט עם יחסי אנוש נוראיים!
    אולם על אף פניות חוזרות ונשנות של אחותי בכל דרך מקובלת אפשרית ועד לרמת הקשל''א אף אחד לא עושה דבר מעניין מה המפקדת הזו נותנת ומדוע מפקדים מנסים כל כך שלא לשחרר קצינים מיחידותיהם על אף הסבל שהם גורמים לאחרים ועל אף התנהגות לא ראויה
    אחותי היא חיילת מצטיינת לאורך כל השרות עד שהגיעה לבסיס הזה ולמפקדת הזו ומאז היא רק מדברת על איך לעזוב את צהל במהירות האפשרית ומצטערת על כל רגע שבכלל רצתה להתגייס האם לא חבל? במקום לנצל מוטיבציה וכישרון של אנשים צעירים וחדשים מדכאים אותם עד שלא ניתן לסבול זאת. אני לצערי לא מתפלאה מהידיעה רק צר לי מאד על כך ואני משתתפת בצער המשפחות

    • כל הכבוד על מה שכתבת (ל''ת)

      דוד, 13/05/09 09:43

  • 5.

    הרמטכל רוצה לחסל את ההשתמטות דרך הקבן והדרך היחידה היא ללחוץ על הקבנים (ל''ת)

    לפקפק בכל סיפור שנכנס להם בדלת, 13/05/09 08:39

  • 4.

    1053 ימים גלעד שליט מופקר למותו בשבי !!! (ל''ת)

    זה לא צבא העם !!!, 13/05/09 08:31

  • 3.

    הסיבה פשוטה: משבר כלכלי שהורס להם המשפחות ומציג עתיד שחור!!

    אין להם הסבר - כי הם מדושני עונג והדוניסטים, 13/05/09 08:30

    יש אנשים שיכולים להלחם אבל יש מצבים של עוני והשפלה ששוברים אותם ...
    ככל שימשיך המשבר נראה עוד ועוד מתאבדים - בקרב כלל האוכלוסיה כולל חיילים.

    • צודק! (ל''ת)

      ., 13/05/09 12:22

  • 2.

    כן בטח

    משהיא, 13/05/09 08:14

    כן בטח הם נותנים למי שצריך טיפול....מדברים איתו חמש דקות, בדרך כלל אלה שמנסים לצאת בדרכים יצירתיות יוצאים. אבל האנשים שבאמת מםכנים את עצמם או את הסביבה לרוב הולכים לאיבוד בתוך המערכת הלא רגישה לצרכיי הפרט, מפקדים שאינם מעוניינים באמת מה קורה אצל הפקודים שלהם, וחוסר רגישות מצד המערכת בכלליות.

    ואז מופתעים כשמאבדים חייל שהיה צריך לקבל עזרה.

    • צודקת, זו מערכת מסורבלת, ישנה אטימות שנראית כבר לפני הגיוס (ל''ת)

      ולצערינו בעלי הקשרים,מסתדרים יופי, 13/05/09 08:56

  • 1.

    רמת המפקדים נמוכה (ל''ת)

    אירונסייד, 13/05/09 08:07

    • אל תשכח שהקצונה לא באה ''מווסט פוינט''

      שבץ חלובה, 13/05/09 09:00

      בווסט פוינט אתה נעשה קצין אחרי 4 שנות לימוד פרכות אחרי שלפני זה עברת סינון אכזרי כדי התקבל לשם. אתה רוצה להשוות קצין כזה לאחד שגמר בה''ד 1? היום אפשר לגמור בה''ד 1 במסלול בסיסי אחרי חודשיים. אחרי עוד חדשיים שלושה של השתלמות אתה קצין. לקצין חי''ר לוקח חצי שנה קצת יותר. אם רוצים לשפר את הקצונה צריך לייסד בארץ בתי ספר לקצינים או אקדמיות של 4 שנים ואז הרמה תעלה.

      • לא לגמרי נכון..

        אלון, 13/05/09 10:31

        קודם כל החיילים שם יוצאים עם תואר אחרי הלימודים. וכמובן שזה חלק נכבד מההכשרה שם.
        (תואר בהנדסה כלשהי).

        ודבר שני לא הכנסת לחישובים את זמן ההכשרה כחייל ומ''כ לפני בה''ד אחד. שבווסט פוינט זה נכנס בתוך ה4 שנים(כמובן שמדבר על קרביים).

        אים אתה רוצה להשוות לווסט פוינט אתה יכול להסתכל על עתודאים- ואז בקלות אתה יכול להגיע ל5+ שנים(בגלל שאת ההכשרות הצבאיות הם עושים אחרי ולא תוך כדי)

        • תראה לי עתודאי אחד שהוא גם לוחם (ל''ת)

          יחיחיי, 13/05/09 10:59

          • היו 2 ב-87'. (ל''ת)

            הנה לך., 13/05/09 12:24