• 60.

    זה לא שבועת הפרסום יותר טובה

    עוד אחת שהתפוצץ לה בפנים, 25/05/09 14:43

    גם בעולם הפרסום המשכורות הן על גבול הרעב...
    בכלל כל בועה שניראית קוסמת מבחוץ, ברגע שנכנסת הבנת שעתידה להתפוצץ לך בפנים

  • 59.

    לכו לבדוק מה קורה ברדיו. למשל רדיו ללא הפסקה ה''חברתי''

    אחת שהייתה שם והבינה, 19/05/09 12:14

    מקצצים במשוכורות העלובות, לא משלמים כחוק, מקמבנים כל מיני אנשים במשרות שונות (כי הוא הבן של והבת של..), יחס מחפיר ומשפיל! מצד ההנהלה. כולם שם סובלים, מבואסים, לא פוצים פה וממשיכים למצוא אייטמים על המובטל ההוא והנעשקת ההיא. ביזיון!

  • 58.

    את החיים שלי אני אגמור בתור רואה חשבון

    מישקפופר, 14/05/09 10:15

    גם אני פינטזתי על קריירה יפה אבל אני מסיים תואר בראיית חשבון ולא מצטער.
    את הכסף אני אראה ראשון

  • 57.

    בכיינים, אתם בחרתם להיכנס לשם בגלל שרציתם בחיי הזוהר, לא הכריחו אתכם!!

    גלעד, 14/05/09 07:45

    ועכשיו אתם מתלוננים, אני עבדתי שנים כאיש מחשוב באחד מבין 3 העיתונים הגדולים, כאיש מחשבים ציפיתי לקבל שכבר של חברי שעבדו בהיי טק אבל האמת בכל חודש טפחה על פני מחדש, בתנאים המפוצצים זכו המנהלים והעובדים מתחום העיתונות (שקודמו בקצב מסחרר) ואילו בחוסר התנאים זכו כל ''עובדי המשנה'', שתמכו בכתבים והרוויחו משכורות רעב, לבסוף קיבלתי החלטה, קמתי והלכתי ולא נשארתי להתבכיין.

    אם כל כך רע לכם, קומו ולכו, או לפחות תתאגדו ותשבתו, תאמינו לי שאם יום אחד לא יהיו תחקירים, לא מגישים, לא כתבים ולא כל שאר הדברים, למחרת כולכם תזכו בתוספות שכר

  • 56.

    תבחרו: או עבדים - או שמתאגדים

    עודד גלעד , 13/05/09 16:00

    קחו לדוגמא את יעל
    https://www.facebook.com/ext/share.php?sid=81155087661&h=PjDDD&u=8dCkv&ref=nf

  • 55.

    מעניין כמה מרוויחים מיקי חיימוביץ ויעקב איילון (ל''ת)

    יונתן, 12/05/09 20:20

  • 54.

    במכון מחקר מרוויח מתחת למינימום ויש עוד הרבה כמוני (ל''ת)

    אקדמאי עובד, 12/05/09 17:03

  • 53.

    עידן דיקנס במאה ה-21

    הייתי שם, 11/05/09 17:31

    הציפיות לשכר של עשרות ומאות אלפי שקלים, מקורם בהפרחת שמועות של ''טאלנטים'' (עלאק), סוכניהם ויחצניהם כדי להעצים את שוויים בשוק ומדובר בענף שלם של ליצני חצר: עיתונאים, זמרים, בדרנים, מפיקים, מגישים ברדיו ובטלביזיה. יש בודדים מקרב העיתונאים שמכוח ותק ונסיון התברגו למעמד מגישים ''טאלנטים'', לונדון שהגיע למעמדו בגיל קשיש, קירשנבאום הקשיש היה פעם מנהל הטלביזיה, גבי גזית ברדיו. האחרים התברגו מכוח הקוניוקטורה: איילה חסון הטפשה היא אשתו של סוכן אמנים ועיתונאים,ליאיר לפיד הדרך הייתה סלולה,לא בגלל ''כשרונו'': סבו היה ממייסדי מעריב, אביו היה עיתונאי ופוליטקאי רב כוח, הקריינית מיקי חיימוביץ, לא בטוח שהיא מרוויחה את השכר המיוחס לה ע''י יחצניה.
    מעטים אחרים עובדים בשכר גבוה מכוח קשרים פוליטיים/משפחתיים/אינטימיים (ראה פרשת נעמי לויצקי). לנטולי הייחוסים הללו, רוב המשכורות הגבוהות במדיה הכתובה והאלקטרונית נעות בין 10 אלפים ל-20 אלף.
    הבעייה היא לא גובה השכר, אלא מעמד הפרילנס, או עובדי החוזה - מעמד העבדים לפי מיטב המסורת הדיקנסיאנית, נטולי זכויות. היכן ההסתדרות, אגודת העיתונאים,האגודה לזכויות האזרח. האם הזכות להתפרנס בכבוד ולקבל זכויות סוציאליות מינימליות כמו פנסיה, חופשת מחלה, דמי הבראה, אינן זכויות אזרח?
    ורק שלי יחימוביץ הח''כ הסוציאליסטית לא מרימה קול למען עמיתיה העבדים!

    • טוב שהיית שם ולא עוד

      זה שפיטר אותך, 13/05/09 18:01

      עם תגובה טרחנית כמו שלך, אג'נדה לא מקצועית
      וחוו''ד שלילית על עמיתך למקצוע, טוב שפוטרת/סולקת/גרמו לך להתיאש. אתה ל-א מתאים למקצוע הזה וטוב שתמשיך למלצר בשיינקין.

      • טרחנית אמא שלך

        זה שמנע את פיוריך מתוך רמים, 19/05/09 12:58

        תמיהני מדוע טרחת לקרוא תגובה ''טרחנית''. נראה שהמגיב נגע בנקודות רגישות שלך

      • למלצר - טרחנית אמא שלך

        זה שמרחם עליך, 19/05/09 13:11

        תמיהני מדוע הטרחת את עצמך לקרוא תגובה ''טרחנית'' שכזאת, כנראה שהמגיב נגע בקצות עצביך החשופים, אמת כואבת ואתה באמת יושב באמצעי תקשורת כלשהו מכוח נפוטיזם, אני מסופק אם אתה בכלל מבין את המילה, לך ןתטריח את התחת השמן שלך ממקומך הלא ראוי וחפש במילון. זוכר שאני הוא זה שהמלצתי לך ללכת למלצר?

  • 52.

    הכול נכון,,,עבדות וניצול

    אחת מהתחום, 11/05/09 10:39

    העיקר בתקשורת עושים תחקירים על מקומות עבודה אחרים... שיעשו קודם כל בדק בית

  • 51.

    שוטף+אינסוף

    ענת, 11/05/09 09:15

    הרבה אחרי שתחקיריי המצוינים כבר הפכו לתוכנית מוגמרת ושודרו, עדיין נהגתי לרדוף אחרי צ'קים עלובים ומעליבים, נתקלת בשקרים מביכים של מפיקים ובתירוצים של מנהלות חשבונות. כל זה אחרי שגם כך חלפו 3 חודשים מתאריך השלמת העבודה, שהרי השוטף שוטף לו וסכר אין לו.
    מה הם לא עשו כדי לא לשלם לי על עבודה יסודית, רצינית, מעמיקה ומסורה שכללה נסיעות ברחבי הארץ, אינספור טלפונים גם מהבית בלילות, יצירת אמון ומערכות יחסים מורכבות עם מרואיינים, לחץ זמנים מטורף והתמודדות עם מפלצות אגו בדמות טאלנטים, במאים ורכזות מערכת.
    הייתי האדם החשוב במערכת מבחינת תרומתי לתוכן, והאדם הכי נחות במערכת מבחינת שכר ומעמד.
    הפגיעה בדימוי העצמי, הרבה אחרי שנשברתי ופרשתי כדי לטפל בילדיי במקום לשלם כסף שאין למטפלות, עדיין צורבת.

    • אשכרה ככה.השוטף שוטף לו,והסכר אין לו...ככ' נכון ועצוב.. (ל''ת)

      ג, 20/07/09 13:03

    • כתבת ותיארת ככ' יפה.יפה ועצוב.איזה נבלות תתבעי ת'אמא שלהם. (ל''ת)

      חארות., 20/07/09 13:05

  • 50.

    להתאגד! להתאגד!

    מנחה ותיקה באוניברסיטה הפתוחה, 11/05/09 08:43

    עצה ממנחה באו''פ ששובתת כבר שבוע רביעי: פנו ל''כוח לעובדים''. הכנסו לגוגל, קראו עליהם, צרו איתם קשר. שנו את ההנהלות שלכם: עד כה הייתם אוסף של פרטים בודדים, מעתה תהיו כוח לכיד שיכול להביא שינוי לטובת כל הבודדים במערכת. זה אפשרי!

    • היו נסיונות להקים איגוד תחקירנים

      מ, 11/05/09 11:48

      הם לא צלחו בדיוק כמו שהתאגדויות דומות של יוצרים שחקנים וכו לא צלחו. השיטה חזקה מהם.
      המערכת חולבת מהם הכל ונותנת בתמורה כלום, כי היא יכולה.

    • אין מצב להתאגד

      מפוקח, 11/05/09 14:57

      את מבקשת מאוסף רחב מאד של פרילנסרים שבמצב שגרתי נלחמים זה בזה על מקום עבודה באופן יומיומי לחבור יחד? לא יקרה. עובדה, היתה לא מזמן ''שביתה'' של היוצרים. עאלק. מישהו שמע? מסך אחד הוחשך? כלום.
      אדם לאדם זאב בתעשייה הזאת, לא תיקח עבודה - עשרים אחרים יקפצו על ההזדמנות לקחת לך אותה.

      ובסוף כולנו נגמור בלי שקל, בלי קריירה, וכנראה שלא במקצוע.

      • אין מצב שאין מצב להתאגד

        עודד גלעד , 13/05/09 15:55

        במקום להתבכיין פנולכוח לעובדים, לקו לעובד, להסתדרות - אתם יושבים על הברז הכי רווחי במדינה וכולכם נדפקים. כל מי שרוצה עתיד במקצועות האלה - תתאגדו! לא תאמינו כמה זה ישתלם לכם!

      • עצוב..אבל נכון. (ל''ת)

        ט, 20/07/09 13:06

  • 49.

    הבעיה היא לא רק תנאי שכר

    בנדיקטוס, 10/05/09 15:35

    אלא, ובעיקר, סביבת עבודה אגרסיבית, כפויית טובה ולא מתגמלת משום בחינה. זיהום רעש מחריד ויחסי אנוש מחפירים, נוסף על אנשים רבים שעובדים בתפקידים שהם לא מוכשרים להם, הם שהופכים את העבודה לבלתי נסבלת. אם נשפר את רמת השכר אבל לא את סביבת העבודה המורעלת - לא עשינו כלום.

    • מסכימה לגמרי! (ל''ת)

      עוד אחת מבפנים, 10/05/09 19:36

  • 48.

    אוי אוי אוי, הם מרוויחים רק 10,000 ש''ח (ל''ת)

    והממש עניים- רק 7,500, 10/05/09 12:24

    • עובד כפול שעות ממך עבור המשכורת הזו - אז מי הבכיין פה? (ל''ת)

      עבד, 11/05/09 14:58

      • כולנו עובדים כפול מכל אחד אחר עבור המשכורת שלנו (ל''ת)

        ולא טורחים להתבכיין על שעות העבודה הארוכות, 12/05/09 12:14

    • פרופורציות....

      משהו שהיה שם, 12/05/09 16:21

      אחרי שתעבוד 18 שעות בממוצע 6 ימים בשבוע תהיה לך את זכות הגינוי.
      עד אז.... קצת פרופורציה!

  • 47.

    יאללה התחקיר הבא: ניצול המגיהים והעורכים הלשוניים (ל''ת)

    ב., 10/05/09 10:44

  • 46.

    למה שלא תתאגדו

    דורין, 10/05/09 10:33

    ופשוט תפסיקו לעבוד התנאי להמשך עבודה יהייה משכורת גבוהה יותר הרי הכוח בידיים שלכם קדימה

  • 45.

    רק שנייה אני מחפש את הממחטה. (ל''ת)

    המובטל בטיטו., 10/05/09 09:50

  • 44.

    ומיקי חיימוביץ ממשיכה להראות חסודה למראה העוני... (ל''ת)

    דניאל, 10/05/09 07:26

  • 43.

    איך להתפרנס בכבוד

    אורי, 10/05/09 07:07

    הדרך הבטוחה להתפרנס בארץ מכל מקצוע כולל טלויזיה היא להצמד לפוליטיקה ולפוליטיקאי נכון ואז תתוגמלו בהתאם ראה ערך עומרי שרון אולמרט ועוד

  • 42.

    ל-36

    יוסי, 10/05/09 04:27

    א. ברור לך שכשמדברים על עורכי וידאו לא מדברים על עריכת תוכנית באולפן טלוויזיה שכל כולה (לרוב) מוקלטת או משודרת בלייב ככה שהעריכה שם היא לגמריי משנית (תיקונים וכמו שאמרת טיקרים, סלייטים וכו).
    ככה שאם היית מבינה קצת לא היית מתלהבת ומשתחצנת בעריכת תוכנית אולפן תוך שעה כי זה הרבה מאוד זמן למשהו ש99 אחוז ממנו כבר מוכן חמודה...:)

    ב. הערה שלך היא פשוט לירות לעצמך ברגל אם זה מחוסר הערכה והבנה שהמלאכה שאת עושה היא אומנות ודורשת המון המון סבלנות, אהבה, ויכולת לראות דברים מעבר למה שקיים בפועל, אז חבל לי מאוד שאת מזלזלת בעצמך, אבל אם זה מחוסר ידע במה זה'' עורך'' והתיימרות טיפשית ביכולת שלך לערוך משהו ב''פאוור פויינט'' ולהגיד שזאת עריכה אז עדיף שלא תדברי.

    בכל מקרה הנקודה היא שאין שום מקום להערה המזלזלת שלך בעורך וטוב שבתחום עצמו מבינים את זה למרות שבכל השאר מזלזלים ומה גם שתחום העריכה מתחיל להיות זנותי ...
    עורך היום בגוף תקשורת מכובד, מהמידע שלי, לא מרוויח 500 דולר ליום אלא 25 שקל לשעה .

    אבל שיהיה בהצלחה :)

  • 41.

    כתבה כזאת רק מחזקת את התמיכה שלי בשלי יחימוביץ'

    מומחה לדיני עבודה, 09/05/09 23:46

    שוק העבודה היום פשןט נוראי לא יאמן

    • חבל ששלי יחימוביץ' לא נמצאת בתפקיד משמעותי יותר כמו שרה

      תומכת, 10/05/09 08:56

      היא בין הפולטיקאים הטובים שיש (יחסית)

    • מפלגת העבודה סגרה 30 סניפים, בקריסה כלכלית (מרוב סוציאליזם) (ל''ת)

      שלי וכל יתר חבריה הנוכלים, 10/05/09 12:00

    • כששלי יחימוביץ' עבדה בערוץ שתיים

      ירושלים, 10/05/09 15:29

      היא לא ממש הטרידה את עצמה ברמת השכר של התחקירניות שעבדו למענה תחת שרביטה של העורכת הדרקונית

  • 40.

    הפתרון מאוד פשוט- אל תעבדו בערוץ 10 (ל''ת)

    (מניסיון), 09/05/09 22:06

  • 39.

    בחייאת אמא שלכם?

    מה חידשתם, 09/05/09 20:43

    לעבוד בטלוויזיה זאת זכות ולא חובה.
    רק מי שבאמת מורעל, ואוהב את התחום - נשאר.
    הרי, It's a free country

    אז על מה כל הדיון
    ובחייאת אמא שלכם
    מה חידשתם??.

  • 38.

    כתבה מגמתית-חבל שלא מראים גם את הצד השני

    בכירה בתעשיה, 09/05/09 19:39

    עם כל הכבוד ''לאומללים'' שמרוויחים משכורות רעב כפי שנכתב בכתבה, לשם האיזון העיתונאי כדאי גם להביא את הצד השני. כמו בכל מקצוע אנשים מתחילים מרוויחים פחות וצריכים להגיע למקצועיות מינימום על מנת להתקדם בתפקידים ושכר. ברוב המקרים שאני מכירה ב-15 שנה שאני במקצוע, שילמתי הרבה יותר ממה שקיבלתי. המתחילים למיניהם עוברים סטאג' ארוך בשכר מלא ובזמן הזה לומדים את המקצוע ורוכשים קשרים שיקדמו אותם בעתיד. השואו ביזנס בכל העולם הוא תחום קשה ותחרותי ומי שלא יכול להתמודד שלא יתפלא למצוא את עצמו בחוץ...

    • בולשיט

      א, 11/05/09 09:25

      עוד טפיחה עצמית על השכם כדי להצדיק תנאי ניצול רמיסת זכויות וקיפוח.
      פגשתי לאורך כל הדרך עיתונאים משובחים שנלחמו על זכויות ותשלומים למרות שהיו מוכשרים ותיקים ואידיאליסטיים, די בטוח שהרבה יותר ממך.
      איך את מעזה להצדיק את תעשיית הסווטשופ הזו במקום לפעול לשינוי אם יש לך כוח. קפיטליסטית מושחתת ומן הסתם מפלצת אגו כמו החברים שלך לתחום.

  • 37.

    הכתבה הזאת רלוונטית לכל תחום

    למה רק בתקשורת?, 09/05/09 19:11

    הפערים בין העובדים הרבים שמרוויחים שכר מינימום תוך עבודה נצלנית של שעות רבות, מול בכירים שמרוויחים הון הם מנת חלקם של כל המקצועות היום.

    רופאים, עורכי דין, אנשי תקשורת ועוד - בכל המקצועות הללו יש ניצול מחפיר של מרבית העובדים לצד רווחים אדירים של בכירים.

    • הנקודה היא גודל הענף

      ג, 09/05/09 20:55

      ברפואה, אם אתה רופא טוב יש סיכוי סביר שתקבל 30 אלף שח בחודש.
      גם בעריכת דין.
      אבל אם אתה עתונאי טוב רוב הסיכויים שלא (למעט עשרות טאלנטים בודדים בתעשייה). כי השוק קטן, וצריך המון קשרים וחנפנות ופוליטיקה

      • כמו בשוק הבידור והשואוביזניס. (ל''ת)

        חנופה..קשרים.קליקות., 20/07/09 13:10

  • 36.

    לא מבינה בתפקידים אבל לאלה שעורכים את תוכניות הבוקר

    ., 09/05/09 17:42

    לדעתי מגיעה משכורת נמוכה יותר, אני יכולה תוך שעה לערוך תוכנית שכל כולה אוננות עצמית לתוכניות הערב של הזכיין, הופעת טיקרים מבישים עם שגיאות כתיב ומציאת סרטונים דבילים מלפני שנתיים ביוטיוב.

    • כל מילה בסלע (ל''ת)

      פשוט פאתט, 09/05/09 20:56

    • כלכך נכון (ל''ת)

      חיחי, 10/05/09 00:45

    • את כנראה ממש עורכת תותחית במה את עורכת ? ''מובי מייקר''?

      יוני, 10/05/09 04:16

      א. ברור לך שמדברים על עורכי וידאו לא מדברים על עריכת תוכנית באולפן טלוויזיה שכל כולה (לרוב) מוקלט או משודר בלייב ככה שהעריכה שם היא לגמריי משנית (תיקונים וכמו שאמרת טיקרים, סלייטים וכו).
      ככה שאם היית מבינה קצת לא היית מתלהבת ומשתחצנת בעריכת תוכנית אולפן תוך שעה כי זה הרבה מאוד זמן למשהו ש99 אחוז ממנו כבר מוכן חמודה...:)

      ב. הערה שלך היא פשוט לירות לעצמך ברגל אם זה מחוסר הערכה והבנה שהמלאכה שאת עושה היא אומנות ודורשת המון המון סבלנות, אהבה, ויכולת לראות דברים מעבר למה שקיים בפועל, אז חבל לי מאוד שאת מזלזלת בעצמך, אבל אם זה מחוסר ידע במה זה'' עורך'' ומה והתיימרות טיפשית ביכולת שלך לערוך משהו משהו ב''פאוור פויינט'' ולהגיד שזאת עריכה אז עדיף שלא תדברי.

      בכל מקרה הנקודה היא שאין שום מקום להערה המזלזלת שלך בעורך וטוב שבתחום עצמו מבינים את זה למרות שבכל השאר מזלזלים ומה גם שגם תחום העריכה מתחיל להיות זנותי ...
      עורך היום בגוף תקשורת מכובד מהמידע שלי לא מרוויח 500 דולר ליום אלא 25 שקל לשעה .

      אבל שיהיה בהצלחה :)

      • אם לא שמת לב ציינתי שאני לא מבינה בתפקידים

        ..., 10/05/09 08:20

        וההערה על העריכה היא צינית כמובן,
        לשמחתי אין לי שאיפות להתעסק בתחום הזה, אני עוסקת בדברים קצת יותר מענינים.

  • 35.

    תודה לכם על כתבה חשובה ומעניינת (ל''ת)

    דניאלה, 09/05/09 17:37

  • 34.

    שכר במדינת ישראל

    אחד העם1, 09/05/09 15:37

    זה המודל החדש של המדינה - עבדות בחסות החוק. שכר המינימום = שכר מכסימום, מאפשר בקושי השרדות. בקצה השני העשירים שחיים ממשכורות עתק .

  • 33.

    תתארגנו!! תתארגנו!! פועלי כל העולם התאחדו!! (ל''ת)

    ארגון עובדים-ארגון עובדים-ארגון עובדים, 09/05/09 15:21

  • 32.

    זה מדהים. זה המקצוע היחיד שמעדיף אנשים לא מקצועיים וחסרי השכלה (ל''ת)

    שלא יתפלאו למה תוכניות ורייטינג נופלים, 09/05/09 14:39

    • תנו לנו כותבים משכילים ללא הבדל גיל!

      קורא מאוכזב, 11/05/09 16:51

      מדובר במקצוע חופשי.על איזו מקצועיות מדובר?
      הדרישות מכותב/ עיתונאי הן כשרון כתיבה והשכלה כללית רחבה ואת זה אין כמעט לאף ''עיתונאי'' זב חוטם, בן עשרים בוגר החוג לתקשורת, גל''צ או פרוטקציה. הדבר בולט במיוחד בטליזיה,בתוכניות הבוקר שפתם עילגת, הם בורים, אין להם מושג ירוק בנושאים שהם מסקרים, שואלים שאלות דביליות.(אולי יסביר לי מישהו איך שני גלמים גבוליים כמו חיים אתגר ומשה דץ, מקבלים הנחייה של תוכנית בוקר טוב)? גם רכישת תואר אקדמי לא יועילו כאן, כי נסיון, השכלה רחבה, וסקרנות אינטלקטואלית, לא לומדים באוניברסיטאות.

      • למה?

        שאלת תם, 11/05/09 17:55

        ואולי מישהו יסביר לי איך שתי פוסטמות נבערות(''שורדות בבוקר'') שכל כשרונן מתבטא בכך שהן הצליחו לאכול יותר ג'וקים (שורדות)הופכות למנחות טלביזיה כשאחת מהן בכלל לא יודעת עברית (אבל היא בלונדינית) האם ב-CNN או ב-BBC היה ממנים מנחה שהאנגלית שלה עילגת?

  • 31.

    בפעם הבאה שיתלוננו על מחסור באנשי תוכן איכותיים

    מימי, 09/05/09 13:34

    שיפנו לכתבה הנ''ל

  • 30.

    מה שמעניין בכל הסיפור הזה

    אריאל, 09/05/09 13:24

    הוא שאף אחד לא מדבר על אג'נדה, על רצון אמיתי להשתלב בתחום, על זה שכדי להגיע רחוק לפעמים צריך להתחיל מקטן. אין ספק שהמשכורות לא מתגמלות, ואני לא חי בעולם דימיוני - ברור לי שללא משכורת מכובדת תהיה לי בעיה מאוד רצינית, אבל היי.. חברים...
    לאט לאט. סיזיפי, שוחק, מרתיח, אבל אולי כן משתלם בסוף? הכתבה הזו חורצת דין עם העולם התקשורתי במקום להראות שיש גם אנשים שעברו מסלול פורה ולבסוף גם מתגמל, וזה החטא הכי גדול שלה, על אף שהדברים שנכתבים כאן אינם שקר.

    • לא נעים לי לדכא אותך

      עוד אחת מהתחום, 09/05/09 23:46

      אבל אין ברירה. זה בסדר להתחיל מלמטה ובקטן, זה בסדר להשקיע הכל כדי להתקדם, אבל בעוד 10 שנים כשכבר תהיה לך משפחה לפרנס ולא תהיה ילדון שחי בדירה שכורה עם שותפים בתל אביב, ועדיין תרוויח משהו כמו 10000 ברוטו, ועדיין תגור בת''א (כי אין הרבה ברירות התעשיה לא נמצאת בגליל...) שבה יוקר המחיה מזעזע, תבין שכנראה בכל זאת יש בעיה בשיטה

      • נכון.. (ל''ת)

        ל, 10/05/09 13:03

    • תן לי לנחש - אתה גג בן 25 (ל''ת)

      ותיק-תק, 11/05/09 15:04

  • 29.

    נו בסדר צריכים לשלם למיקי או יעקב או יונית 150 אלף שקל בחודש....

    רן, 09/05/09 12:44

    אז בשביל שמגישי החדשות ''המוכשרים'' ירוויחו סכומי עתק צריכים לשלם משכורות רעב לעבדים הקטנים שחולמים טלויזיה!! נראה את התגובה של מיקי הרגישה שתשתמע על זה...

    • כבר מזמן מזמן אין שם 150 אלף ש''ח בחודש (ל''ת)

      צאו מהסרט הזה, 09/05/09 13:14

    • גם מיקי הרוויחה גרושים כשהתחילה

      עדי, 09/05/09 20:07

      אני עוד זוכרת אותה מהטלויזיה החינוכית ולידיעתי היא הרויחה שם מעט מאוד , ככה זה כשמתחילים . היא התקדמה וכיום מרויחה הרבה יותר כך זה בחיים כשאתה טוב

      • ככה זה כשיש לה סוכן שיודע לדרוש.. (ל''ת)

        כ, 09/05/09 21:40

  • 28.

    לא שווה לעבוד בטלוויזיה. בסוף זו סתם עבודה סיזיפית ומשעממת (ל''ת)

    תחקירנית מבועאסת, 09/05/09 12:05

  • 27.

    רגע של הגינות

    בכיר בתעשייה, 09/05/09 11:50

    קצת מגמתי ולא לעניין מה שקראתי כאן.
    מה ההכשרה של כל אותם תחקירנים? מה ההכשרה של כל אותם מפיקות ועורכות משנה?
    אם יבוא לי בן אדם שלמד אקדמאית את המקצוע , צבר קילומטאז' של ותק ויגיד לי שהוא מרוויח 7500 ש''ח אני מתחייב במקום להעלות לו את השכר לעשר מינימום.
    אבל.... וזה אבל משמעותי מאוד באים צעירים בני 20-30 ללא השכלה אקדמאית על גבינו הם צוברים את הסטאז' ומרוויחים כ6000 ש''ח בחודש זה נשמע לי סביר עד הגיוני מאוד.
    בקיצור לבכות זה כל אבל מנסיון וידע מי שמגיע לו עושה הרבה יותר!

    • אתה מדבר שטויות

      עג, 09/05/09 12:15

      יש לא מעט חבר'ה שלמדו במכללה למינהל/בכותרת/בספיר ובשאר המקומות שבהם מכשירים אותם לעבודות שכאלה, והם עדיין נלחמים בתהחלה על הפירורים שמשאירים הגל''צניקים...
      אנשים שלמדו וקרעו את התחת 3 שנים בשביל לקבל תפקיד של תחקירן ושאף אחד בהפקה לא משתין בכיוון שלו

      • ידידי כנס

        בכיר בתעשיה, 10/05/09 00:58

        ספיר / כותרת / מנשר וכו'
        זה לא לימודים אקדמאים זה קישקוש - אני יודע את זה ואתה יודע את זה!
        שאני אומר אקדמאי אני מתכוון תואר מוכר!!!
        אוניברסיטה בארץ או בחו''ל

        • מה אתה מדבר

          עג, 10/05/09 10:44

          לימודים אקדמיים כמו שאתה מתכוון לא נותנים דבר וחצי דבר. צריך לימודים מעשיים - אין כמו פרקטיקה כדי להבין איך הדברים קורים בפועל והמקומות הנ''ל נותנים בדיוק את זה. ככה כל בוג ריכול להדגיע עם ניסיון מסוים. זה לא אומר שהוא כמו גל''צניק אבל בהחלט יכול להצליח כמוהו

          • לבכיר

            בינונית בתעשייה, 12/05/09 18:23

            אתה חי בבועה ממש נחמדה, הייתי מתחלפת איתך בלי לחשוב פעמיים בכלל.
            אני עובדת בתחום מעל 3 שנים, מיום שסיימתי את לימודיי (באוני' דווקא!) ולצערי, המשכורת הכי גבוהה אליה הגעתי הייתה 5700 ברוטו! התחלתי כתחקירנית, אח''כ כמפיקה וכיום כתבת ועורכת תוכן.
            ותנחש מה? היום אני מובטלת. כל הצעת עבודה שקיבלתי הייתה תמורת שכר של 5000 מקסימום!

    • איזה קשקוש

      מיק, 09/05/09 13:18

      אתה כבכיר בתעשייה יודע היטב שאין שום כבוד להשכלה אקדמית. ילד שסיים גלצ מתקתק עבודה מהר ולא משנה באיזה איכות ולכן אתה תקבל אותו לעבודה ולא מישהו אחר במקומו.

    • כן אבל אתם מעדיפים לקבל ילדים שלא יודעים את המקצוע כדי לנצל אותם (ל''ת)

      תמורת שכר זעום ואת הטובים אתם דואגים לשלוח הביתה, 09/05/09 14:23

    • תואר בפסיכולוגיה ובתקשורת

      ענת, 11/05/09 09:19

      מהאוניברסיטה העברית בירושלים, מספיק טוב בשבילך?
      כי זה לא עניין אף אחד ממעסיקיי, שמעולם לא בדקו מה ההשכלה שלי ולא שילמו לי גרוש יותר בזכותה.
      אם כי בהחלט ניצלו ומיצו את כישוריי עד תום.

  • 26.

    צלמי עיתונות גם בשכר שפל

    אבנר סלע, 09/05/09 10:12

    לא רק בטלויזיה. צלמי עיתונות גומרים בקושי את החודש.

  • 25.

    והכי חשוב - הפקה נגמרת = פיטורין!!! אל תשכחו לתבוע!

    עננים בשמיים, 09/05/09 09:23

    את הזכויות המגיעות לכם. מומלץ מניסיון!

    • ענני תקשורת שילמו לך פיצויים?

      אחד שהיה שם, 11/05/09 15:07

      פחחחחח

  • 24.

    אחד שלמד מקבל 5000 ש''ח והשני היה בריאלטי מקבל להנחות בלי עברית נכונה

    ומקבל משכורת ''סלב'' ביזיון, 09/05/09 08:21

    פעם כדי להגיע להנחות תוכנית , לפני הכישרון ואינטליגנציה , היתה צריך לדעת עברית על בורייה ---היום 90% חלטורה !!!
    תיהיה ביזאר , משוגע , טמבל , זה שאומר הכל בפנים ולא חשוב מה - העיקר מעליב טיפשי ירוד --תקבל בטוח להנחות לפחות בערוץ ביפ --תת רמה !

  • 23.

    אחר כך שואלים למה הצעירים בורחים מהארץ

    אבנר - ניו יורק, 09/05/09 01:47

    הנה זו התשובה . איך עם משכורת של 5000 ש''ח אפשר לבנות חיים.
    הכל עובד על ניצול ועל חוסר פרופורציות ברמת שכר בין עובד אחד למשנהו.

  • 22.

    קטעים: הפחות מוכשרים מופיעים על המסך ועושים בוחטות

    צופה, 09/05/09 00:30

    והמוכשרים והמשקיענים עובדים מאחורי הקלעים קורעים ת'תחת ומרויחים שליש מה''טאלנטים'' של תכניות הריאלטי.
    אבסורד לאללה. איפה הימים שמגיש/זמר/שחקן היה באמת שווה את הכסף שהוא מקבל.

    • נכון! (ל''ת)

      ס, 09/05/09 21:45

  • 21.

    רק אני שמתי לב שתשעים אחוז מהכתבה מנגחים את ערוץ 10 ?

    סטודנט לתקשורת, 09/05/09 00:22

    האם יש ל NRG משהו נגד ערוץ 10 ?
    אולי אני צריך להסתכל במפת הבעלויות...

    • כדי להחזיק את מיקי יעקב וחזאי במשכורות מטורפות -כולם מרוויחים רעב ! (ל''ת)

      אנשים הטכניים שקורעים את התחת מרוויחים משכורות רעב, 09/05/09 08:29

  • 20.

    פעם צלם היה מקצוע היום לוקחים כל אחד שמחזיק מצלמה בגרושים (ל''ת)

    רמת הצילום ירדה חזק בחדשות, 08/05/09 23:56

  • 19.

    בחינוכית שכר תחקירנים אחיד: 6072 שק לחודש (ל''ת)

    סליחה, יש לך טעות, 08/05/09 23:47

  • 18.

    החיים זה לא פיקניק, חייבים לרמות ולתחמן כדי לשרוד. (ל''ת)

    גבי, 08/05/09 21:06

  • 17.

    קצת ביאסתם אותי.. (ל''ת)

    שיר, 08/05/09 20:56

  • 16.

    בישראל זה פלילי לחייב בדולרים אבל למי איכפת (ל''ת)

    יוסי, 08/05/09 20:15

  • 15.

    עם כל הכבוד, אפשר להחליף את הכותרת עם כל עבודה אחרת (ל''ת)

    למשל הייטק, 08/05/09 20:11

  • 14.

    אפילו שאני מרויח 20 אלף ברוטו... (ל''ת)

    אי אפשר לגמור את החודש, 08/05/09 20:01

  • 13.

    ובל נשכח את מתרגמי הכתוביות

    סבא טייטלס, 08/05/09 19:30

    http://cafe.themarker.com/view.php?u=193543

  • 12.

    המשכורות שלנו מבישות

    עובד רשות השידור, 08/05/09 18:37

    ברשות השידור עיתונאים עם וותק של 20 שנה מרוויחים פחות ממה שמצוין כאן, הרבה פחות. ויש להם גם תואר ראשון כזה במשפטים למשל ולפעמים גם תואר שני... והמשכורות עלובות.
    שווה לעבור אליכם בכל מקרה לכל המלינים על משכורות רשות השידור

    • אנחנו יודעים היטב מה קורה ברשות

      אל תנסה לעבוד עלינו, 09/05/09 13:21

      הצלמים והמפיקים מרויחים הרבה יותר ממה שכתוב כאן. וגם אם אתה העתונאי מרויח פחות, יש לך שעות כוננות שבהן אתה יושב בבית ומובטחת לך פנסיה או הסדר פרישה מוקדמת שחבריך בערוצים המסחריים יכולים רק לחלום עליה.
      שאלת את עצמך כמה מרויח התחקירן בתכנית שאתה עובד בה?

    • אולי אתם מרוויחים פחות

      עוד אחת בתחום, 09/05/09 23:40

      אבל בדרך כלל גם עובדים הרבה פחות, ואני לא מתחילה אפילו לדבר על הוותק הקביעות והתנאים הסוציאלים שיש לכם שבחוץ אפשר רק לחלום עליכם.
      נראה אתכם מחפשים לכם עבודה בתחום כל 4 חודשים בלי שום תנאים סוציאלים מהפקה להפקה

  • 11.

    אותי מעניין כמה מרוויח אורך בתוכנית בוקר?

    איש אחד, 08/05/09 18:31

    בטח בקשת מרוויחים יותר מברשת ובערוץ 10 מרוויחים בכלל בוטנים

  • 10.

    שטויות - משכורות בערוץ 2

    shayshez , 08/05/09 18:23

    זה רחוק מלהיות נכון.
    בערוץ 2 מרוויחים תחקירנים, עורכי משנה ואפילו 90 אחוז מהעורכים משכורות רעב, של עובדים תאילנדים.
    ההנהלה רק מנצלת את העובדה ש"רוצים לעבוד בחדשות" ולא מעלה משכורות.

    מזכירות מרוויחות יותר מאשר האנשים שמכינים את החדשות של המדינה.

    • הדיעות שלך על עובדים תאילנדים ועל מזכירות אומרות הכל (ל''ת)

      דני, 08/05/09 20:19

    • תחקירנים מרוויחים שכר אחיד: 4000 ש' ברוטו לחודש (ל''ת)

      בערוץ 1, 08/05/09 23:48

    • המספרים שפרסמתם על עובדי החדשות לא נכונים

      אחד שכבר עשה הכל והלך לתחום אחר, 09/05/09 13:24

      יש פה מקרה קלאסי של אנשים שהדליפו לעיתון נתונים מגמתיים כדי ליצור רושם של עבדות או לקדם את עצמם בדיון שכר הבא
      המספרים הנכונים הם אלה שפרסמתם לגבי העובדים הזוטרים וזה הכל

  • 9.

    בפרי גליל מרוויחים 3,200 שקל לחודש

    מכון פרופורציה, 08/05/09 18:02

    30 שנה ברציפות. יום אחד באים ורוצים לסגור להם את המפעל, והם נלחמים על הזכות להרוויח 3,200 שקל.
    מה קרה לכם?
    ''והנה החיים האמיתיים: אם אתם עובדים בטלוויזיה באופן קבוע ומשתכרים בין 7,500 ל-10,000 שקלים, כנראה מעריכים אתכם ואת עבודתכם. יופי לכם. רק אל תצפו להתעשר, כן?''
    בסדר, אז לא תתעשרו. ממתי שכירים מתעשרים מהעבודה שלהם? מה רע ב-7,500 שקל לחודש? זה לא מעט כסף.
    אתם כל כך חיים בבועה שלכם, שאתם לא מבינים כמה מזל יש לכם. אם ככה מדברים האנשים שעושים את הטלוויזיה שלנו, אני מבין למה הטלוויזיה שלנו נראית כמו שהיא נראית.

    • אבל...

      אין שום ספק ש 7,500- 10,000 ש''ח אינה משכורת רעב, 09/05/09 08:57

      אבל השעות המטורפות של העבודה ככל הנראה ארוכות ונוחות פחות מאלו שבפרי הגליל שלא לדבר על הסטרס שהולך איתך הביתה כאשר אתה מוגבל בזמן ועליך להכין את תכנית הבוקר שלמחרת...
      בנוסף, כדי להיכנס לתחום ולעבוד בטלויזיה אנשים משקיעים שנים בהשכלה גבוהה ולכן עם כל הכבוד המשכורות צריכות להיות בהתאם.איך בכלל מצאת לנכון להשוות בין התחומים הללו?

    • שלא לדבר על ....

      עוד אחת בתחום, 09/05/09 23:38

      זכויות סוציאליות. רוב האנשים בתחום הטלויזיה שלא כמו בפרי גליל הם פרילנסרים, אין להם שום זכויות סוציאליות - לא ימי חופש, לא מחלה, לא הבראה, לא פנסיה, וכשמפטרים אותם כל שלושה חודשים כשההפקה שלהם נגמרת אין להם גם דמי אבטלה.
      כל שלושה, ארבעה חודשים הם צריכים לכתת את רגליהם ולבקש טובות כדי שיתנו להם עבודה, כי גם דרך למציאת עבודה באופן מסודר לא קיימת בתחום הזה. אין חברות השמה רציניות, אין מודעות דרושים בשום מקום, ורק מפה לאוזן אפשר להתקדם.
      ועוד לא התחלתי לדבר על כמות העבודה והשעות, שאם מחלקים את המשכורת לפיה זה יוצא פחות משכר מינימום

      • ככ' נכון.ככ' נכון ועצוב.. (ל''ת)

        אמת., 10/05/09 13:06

    • נו, באמת

      ת., 10/05/09 10:40

      בוודאי שיש עבודות יותר קשות או במשכורות יותר עובות. תמיד אפשר למצוא משהו יותר גרוע. אבל מדברים פה על ענף שלם שבו אין מתאם בין השעות המטורפות לכסף. אני מסכימה איתך ש-6000 ש''ח בחודש (וגם 4500 לצורך העניין) זה בסדר גמור לצעיר שמתחיל בתחום, אבל אתה לא מבין שאין זכויות סוציאליות בנוסף לכך ויותר חמור - שאתה בעצם מחויב להפקה אחת וכשזו נגמרת, אתה צריך לחפש אחרת, אולי כבר אחרי חודשיים. כך שה-6000 ש''ח האלה הם לא חודש בחודשו, רק אם הצלחת להתברג בהפקה שרצה הרבה זמן.

  • 8.

    מי שטוב, מקצועי ונחמד - עובד! (ל''ת)

    ומי שלא - מגיע לו, 08/05/09 16:41

  • 7.

    כנראה שמ' לא מוכשרת. אני מרווחירה 24,000 ש''ח ןמבסוטה (ל''ת)

    ערוכת תוכן, ערוץ 10, 08/05/09 16:36

    • חכי חכי עוד חודשיים-שלושה

      בעעע, 11/05/09 15:12

      על מי לעזאזל את מתנשאת? מאחל לך שיתנשאו עליך ככה כשתסתיים לך ההפקה. או שאת בכלל עובדת של הזכיין, ואז הכל ברור - קנו אותך.

    • גם אני הרווחתי ככה לפני חצי שנה...

      וכבר חצי שנה יושבת בבית. ואני עם 12 שנות ניסיון, 11/05/09 18:50

      ועורכת תוכן מקצועית ולא ערוכת תוכן...

  • 6.

    למה שלא תבדקו מה קורה עם אנשי האולפן והקונטרול(הטכנים)

    אחד שעמוק בפנים, 08/05/09 16:23

    צלמי אולפן סאונדמנים אנשי כותרות אנשי ויטיאר נתבים תאורניםאנשי בקרת תמונה ועוד ..

    כולם עבדים של האולפנים באשר הם ...עובדים סביב השעון ולא מתוגמלים בהתאם וכן אני מתכוון גם אליכם...

    נווה אילן
    אולפני הרצליה
    מימד
    JCS
    שכחתי מישהו? ...לא ..פשוט אין כלכך אולפנים כך שגם אין להם ממש אפשרות להתקדם כלכלית מאחר ואם הם הספיקו במהלך 15 שנה לעבור 4 מקומות עבודה שונים הם למעשה עברו אצל כולם ...

  • 5.

    עצוב כמה שזה נכון..

    רון, 08/05/09 16:10

    עצוב כמה שזה נכון... והכי עצוב שכל אנשי התוכן לא מבינים כמה כוח יכול להיות להם אם יתאגדו

  • 4.

    תעשו בדיקה כזאת על תחנות הרדיו

    ש.ג, 08/05/09 15:47

    ברדיו האזורי לא מרוויחים יותר מ5-6 אלף על משרה מלאה, בלי שום סיכוי להתקדם לשום מקום, ועם חשיפה מינימלית לציבור ולברנז'ה...

    • אוהב את המקצוע אבל זה כל כך נכון

      אני, 11/05/09 19:53

      אתם עוד הבאתם את הצד הפחות גרוע, יש גם משכורות של פחות מ 4000 שקל, לך תבנה עם זה מדינה.

  • 3.

    נוראי

    השור הזועם, 08/05/09 15:22

    אני עובד בתחום כבר 3 שנים, ולא הייתה תקופה אחת שלא נזקקתי להשלמת הכנסה. אני לא הרווחתי מעט, אבל אף פעם לא מספיק. וגם מעולם לא קיבלתי זויות סוציאליות כך שבחודשים האחרונים של המיתון, למרות אלפי שקלים שאני משלם לביטוח לאומי, לא הייתי זכאי לכלום. כלום! אין מה לעשות בתחום הזה אם אתה לא שואף להיות טאלנט - התחילו לחפש חלום חדש...

  • 2.

    אני בזול 300 דולר

    עורך ווידאו בינוני, 08/05/09 13:26

    אפשר להעמיד אוף ליין בשלוש משמרות + חצי משמרת און ולא צריך סאונד. יאללה תעלו לשידור. זה דוקו.

    11 שנה בתחום מעולם לא פגשתי מישהו מוכשר שאין לא עבודה. לעומת זאת פגשתי המון לא מוכשרים שגם עובדים וגם מפריעים לעבודה

    מה הקשר לכתבה?? אין. סתם בא לי להוציא קיטור.

    • אתה מצחיקול

      עורך וידאו בינוני לשעבר, 09/05/09 13:26

      לך לעבוד בערוץ 2
      שמה גם לא תקבל 300 דולר וגם ורד תוציא עליך קיטור

      • אני? מה אכפת לי?

        העורך הכי בינוני, אבל ממש., 11/05/09 12:10

        גם ככה אני מתדלק כל חודש רק ב-100 שקל.
        הכי כיף בערוץ 99.

  • 1.

    עצוב, אבל נכון. על אף שאני כבר מרוויח מאוד מאוד יפה. התחקירנים שלי (ל''ת)

    חיים ממש מקצבה זעומה., 08/05/09 13:19

    • הקיצר - ישראל - ארץ אוכלת יושביה.צריך למות,רצוי בצבא, כדי שיכבדו אותך. (ל''ת)

      מרנפש, 10/05/09 08:42