• 53.

    עאלק מדינה יהודית, על ''לֹא-תָלִין פְּעֻלַּת שָׂכִיר'' הש''סניקים שמעו??

    אבל גזענית? אולי...., 08/05/09 14:49

    (ויקרא, פ' י''ט, י''ג)

  • 52.

    הכותב משקף דעתם של הפוסט-ציונים.מיעוט הולך ונעלם,לשיטתו

    panacea , 08/05/09 14:06

    רווחת האויב חשובה יותר אפילו מבטחוננו וזכותנו לחיות.
    כל ההשווות השגויות שלו שוות כקליפת השום: בעוד המחבלים הערבים מצהירים ופועלים להשמדתנו,מציע הכותב להתעלם מכך ולאפשר להם לפעול כגייס חמישי וכסוס טרויאני. מעשיהם של המחבלים היהודים (המעטים-אגב), ראויים לכל גינוי ועליהם לשאת בעונש,אך הם אינם מהווים שום סכנה לקיום המדינה.

  • 51.

    לידיעה: החל מ-2008 אין סמכות לשר הפנים לשלול האזרחות.

    לכתב הניכבד., 08/05/09 12:58

    זאת על פי החלטה וחוות דעת משפטית.שלילת האזרחות היא תהליך שיש בו גם שלב 'השימוע'. התהליך נעשה דרך היועץ המשפטי. ההחלטה היא ע''י בית המשפט לעניינים מינהליים. כן יש לשר זכות בעניינים של מירמה בקבלת האזרחות..

    • על פי הגדרותינו השר ישי בעצם ערבי . הלא כן? הוא אמנם יהודי ואפילו

      מוות לגזענות., 08/05/09 13:59

      שומר מצוות ( כך אומרים ) , אולם האם אין מוצאו של השר הנכבד מארץ ערבית?
      האם אין יהודי החי בארה''ב אמריקני יהודי ( או ההיפך )?
      אז או שאני צודק או שבעצם אותו מיעוט החי בקרבנו ( ונולד בישראל ) הנו לא פחות מ
      ''אזרחי ישראל ממוצא ( ירדני, לבנוני וכיו''ב ).
      בלי שום קשר לדתו .
      הרי בכל פעם שמזכירים את שמו של שר הפנים אין רושמים '' שר הפנים ממוצא יהודי מרוקאי מר אלי ישי וכו''....

      • A VERY INTERSTING POINT OF VIEW

        שועל חסידה ו26 קרפדו , 08/05/09 20:18

        של המגיב/ה נגד גזענות.

        • שהרי בלאוו הכי הישראלים הרי מכנים איש את רעהו

          שועל חסידה ו26 קרפדו , 08/05/09 20:22

          - ייקה פוץ.
          - מרוקאי ( שם כולל ליוצאי צפון אפריקה ),מרוקאי סכין.
          - פולניה סתומה .
          - ערבי מלוכלך ....
          וכן הלאה.
          הכתבה על איתן כבל שהתפטר ממזכ"לות העבודה היו כמה בסגנון "מרוקאי אעאבל", למרות שהצבר איתן בכלל ממוצא תימני....

  • 50.

    LOL. the number of jewish terrorisrt is almost zero'

    panacea , 07/05/09 21:14

    and they are not a threath to the Israeli state as arab terrorist are
    you can not compare.

  • 49.

    ואתה מפריע לי!

    מאיר כהנא, 07/05/09 20:51

    אתה ודומיך מגשימים את הנבואה:''מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו''!
    אדון עוזי,לך צריך לשלול קודם אזרחות בגין בגידה במולדת ואז,רק אז לערבים אחים שלך.אתם מפריעים לי בנוף!

  • 48.

    תפסיק לבלבל את המוח

    אבנר, 07/05/09 20:15

    ותחזור לכתוב ב''הארץ'', (עיתון לאנשים חושבים) שם תמצא את מקומך המקצועי ביחד עם גדעון לוי ועמירה הס, גם אותם אסור לבלבל עם עובדות כי הם הרי יודעים הכל יותר טוב מכולנו...

  • 47.

    ההבדל בין אזרחות ליהודים לאזרחות לערבים במדינת ישראל

    עודד לוין, תל-אביב, 07/05/09 19:22

    עוזי בנזימן גוזר גזרה שווה בין ערבים ליהודים במדינת ישראל, אך הוא שוכח כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית בהגדרתה היסודית. הוא תוהה מדוע רוצה שר הפנים לשלול את אזרחותם של ארבעה אזרחים ערבים שפגעו בביטחון המדינה, אך לא פעל כך לגבי הרוצח יגאל עמיר ומשתפת הפעולה עם ארגוני הטרור טלי פחימה, ששניהם יהודים וגם הם פגעו בביטחון המדינה.

    אבקש להזכיר לכותב כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית בהגדרתה היסודית, שקמה עפ''י החלטת החלוקה של האו''ם מכ''ט בנובמבר 1947 (נא ראה במגילת העצמאות). לפיכך, עפ''י הנחיות החלטת החלוקה על הקמת שתי מדינות-אחיות בארץ-ישראל, מדינה יהודית ומדינה ערבית, אזרחותם של בני כל אחד משני העמים במדינתו היא אוטומטית, ואילו לבני המיעוטים בכל מדינה ניתנת האפשרות לבחור את אזרחותם עפ''י הודעה שיודיעו לשלטונות אותה מדינה. אבקש לצטט מתוך החלטת החלוקה את סעיף 1 בפרק 3, תחת הכותרת ''אזרחות, הסכמים בינלאומיים והתחייבויות כספיות'':
    ''אזרחים ארצישראליים, וכן ערבים ויהודים שאינם אזרחים ארצישראליים, יהיו אזרחי המדינה שבה הם מתגוררים וייהנו מזכויות אזרחיות ומדיניות מלאות. לאנשים מגיל 18 למעלה תהיה הזכות לקבל את האזרחות של המדינה השניה, בתנאי ששום ערבי המתגורר במדינה הערבית לא תהיה לו הזכות לבחור אזרחות של המדינה היהודית, ושום יהודי המתגורר במדינה היהודית לא תהיה לו הזכות לבחור את האזרחות במדינה הערבית…. ערבים המתגוררים באזור המדינה היהודית ויהודים המתגוררים באזור המדינה הערבית שחתמו על הודעה בדבר רצונם לבחור את אזרחות המדינה השניה, יהיו זכאים לבחור בבחירות למועצה הנבחרת של אותה מדינה, אבל לא בבחירות למועצה הנבחרת של המדינה שבה הם מתגוררים.''

    לפיכך, קיימת מראש הבחנה בין תושבים שהם בני אותו הלאום של המדינה שבה הם גרים לבין התושבים שאינם בני הלאום הזה, ולכן שר הפנים רשאי וצריך להתיחס אל אזרחותם בצורה שונה, ובהתאם לחוקי המדינה.

    מוצע כי מדינת ישראל תיישם את האמור בהחלטת החלוקה באמצעות חקיקה מתאימה, ואז כל אחד ואחד מערביי ישראל יוכל להחליט לאן הוא שייך: למדינת ישראל או למדינת פלסטין. אם הוא יחליט להיות שייך למדינת ישראל – עליו יהיה לקבלה כמדינה יהודית, לקיים את כל חוקיה, להניף את הדגל הלאומי הישראלי, לשיר את ההמנון הישראלי, לחגוג את יום העצמאות הישראלי (ולא את ''יום הנכבה'') ולשרת שירות לאומי, ואז יוכל ליהנות גם מזכויותיו הדמוקרטיות, כגון: יצביע וייבחר לכנסת ולממשלה. אם הוא יעדיף להשתייך למדינה הפלסטינית – הוא יהיה פטור מלקיים את סממני המדינה היהודיים (יניף את הדגל הפלסטיני וישיר את ההמנון הפלסטיני וכו'), אך ייהנה רק מזכויות סוציאליות שהמדינה תקבע, וכמובן שהוא יצביע וייבחר לפרלמנט הפלסטיני ולא לכנסת.

    גם במדינת פלסטין לכשתקום ניתן יהיה לחוקק חוקים מקבילים לאלה, ואז ניתן יהיה להציע למתנחלים אשר גרים בשטחי יו''ש שיוחלט להעבירם לפלסטינים לבחור בין שתי החלופות הבאות: אם ירצו להישאר לגור בבתיהם, עליהם יהיה להסכים לחיות כמיעוט ישראלי תחת השלטון הפלסטיני (לבחור ולהיבחר לכנסת וכו'), והחלופה השניה היא שיתפנו ויחזרו לישראל תוך קבלת פיצוי כספי הולם.

    הפתרון הזה טוב הן לבעיית הפינוי הבלתי אפשרי של מאות אלפי המתנחלים משטחי יו''ש שנאלץ למסור לפלסטינים, והן לבעיית קליטה בישראל של מספר סמלי של פליטים פלסטיניים בהתאם לתנאי הסכם הקבע שייחתם עם הרשות הפלסטינית. אשר על כן, אין כל פסול בכך שגם ישראל וגם המדינה הפלסטינית יחוקקו חוקים המבטיחים שהמיעוט מהעם השני המתגורר בכל אחת מהן לא יסכן את לאומיותה כפי שנקבעה, ואין להגדיר חוקים אלה כ''גזעניים'' או ''חוקי אפרטהייד'', כביכול.

    • האם אתה מבין מה שכתבת. שמעת על שוויון של אזרחים ? (ל''ת)

      לכותב הנכבד., 08/05/09 14:11

    • מדינה יהודית היא מדינה ששולטים בה תכנים יהודיים. מדינה שערבים הם סוג ב (ל''ת)

      ..היא מדינה גזענית, 08/05/09 14:30

      • האם החלטת החלוקה היא גזענית ?

        עודד לוין, תל-אביב, 08/05/09 15:50

        כמובן שלא, זוהי החלטה צודקת והוגנת אשר מחלקת את הארץ בין שני העמים המגדירים אותה כמולדתם. יש לציין כי ההחלטה עצמה מגדירה את הנחיותיה כדמוקרטיות, כלומר: שימור הזכויות הלאומיות של שני העמים ע''י חלוקת המולדת האחת וזכויותיהם הלאומיות בין שניהם הוא מעשה דמוקרטי, וכמובן אינו גזעני כפי שזה נראה בעיני מי שמתבונן מבחוץ בכל מדינה לחוד.

        אצטט את סעיף 10 מתוך פרק ב' של החלטת החלוקה:
        ''10. האסיפה המכוננת של כל מדינה תעבד קונסטיטוציה דמוקרטית למדינתה ... הקונסטיטוציות של המדינות יכללו את הפרקים אחד ושניים של ההצהרה כפי שהובאה בחלק ג' להלן ...''

        ככל שתקדימו להבין זאת ולראות את מכלול שתי המדינות כמיקשה אחת, כן ייטב לשני העמים.

  • 46.

    מר בנז'מין לא הבנת את הפואנטה. מדינת ישראל היא מדינת היהודים ולא .....

    יהודי, 07/05/09 18:55

    כניראה שהכותב עוזי בנז'מין לא קרא מספיק טוב את את מגילת העצמאות. מדינת ישראל הוקמה קודם כל בשביל יהודי העולם. וכשיהודים פושעים הם צריכים לשלם על חטאם בארצם. לעומת זאת ערבים שהגיעו לכאן במאה וחמישים השנים האחרונות (ברובם המכריע) נהנים מזכויות, אולי לא האידיאלים מבחינת השמאל אבל זכויות יותר ממה שנתנות להם בכל אחת מארצותיהם המקוריות, קרי ארצות ערב. לעומת זאת יהודי שחי (אם בכלל) בארץ ערבית ויפול עליו רק צל של חשד ב ''פגיעה'' בבטחון המדינה הערבית יהיה ''מאושר'' אם כלל יזכה למשפט, כשגזר דינו מובטח מראש קרי הגרדום. יותר מכך ישראל נמצאת במצב של מלחמה עם שכינותיה הקרובות וגם הרחוקות, (עובדה קשה לעיכול מבחינת השמאל) ובכל זאת ערביי ישראל נהנים מחופש תנועה אותו מנצל חלק מהם לפעילות עויינת לפגיעה בבטחון המדינה. אני לא חושב שצריך להזכיר לכותב את ח''כ ד''ר עאזמי בשארה, שלא רק עשה נפשות ופעל באופן פתוח (ובטוח)לקשירת קשר נגד המדינה, אלא גם פעל בצורה ישירה ומסר מידע רגיש לאויב כשהוא מנצל את חסינותו הפרלמנטרית שאיפשרה לו תנועה חופשית ככל שעלה על רוחו, וכשהוא סמוך ובטוח כי ''לא יאונה לו כל רע'' כי הרי מדינת היהודים דאגה לחינוכו עד לקבלת תואר הד''ר, והשמאל הישראלי דוגמת עוזי בנז'מין ודומיו, חיבקו אותו בחיבוק אוהד, בדיוק כמו לשאר חברי הכנסת הערביים, אחמד טיבי ושאר חברי הכנסת מחד''ש רע''ם ועד להוא הלובש חליפות של ארמני. אז נכון שעוזי בנז'מין וחבריו רוצים מדינה ככל המדינות, אבל מה לעשות ובתוכינו חיים 1400.000 ערבים שלרבים מהם יש חלום (רטוב או יבש איש כרצונו) המתבטא בהפגנות אלימות עם הנפת דיגלי האוייב (דיגלי החמאס בעופרת יצוקה),חסימת כבישים, דרך הסעת מחבלים ליעדם, חטיפת חיילים, ועד לפעולות ישירות של ריגול חבלה וטירור.

    • בסוף הבנו, מדינת היהודים היא מדינה גזענית והאו''מ ואמדיננגאד צודקים (ל''ת)

      טוב שיש יהודים ישרים כמוך, 07/05/09 19:18

      • מעדיף להיות יהודי מושמץ אבל חיי, מאשר ההפיך.

        יהודי, 07/05/09 20:25

        כל התיפיפות הריקה מתוכן של אלו המטיפים מוסר על הומניות לצורותיה, אני רק יכול להגיד עדיף אלף שנה של מלחמות מאשר שבוע אחד בעמידה בתור למשריפות של אושוויץ. אבל אני מניח שאתה כמו רבים אחרים חושב שהשואה באירופה, והרצח ורדיפות היהודים שהתרחשו בארצות ערב במשך השנים הם חלום רע עובר. אי לכך אני מציע לך בכל הכנות פתח עינך, ובעיקר את מוחך, ותקשיב לקולות העולים מארצות ערב ושאר הארצות המוסלמיות, (שאגב להן אין שום קונפליקט גבולות עם ישראל, איראן של המולות והמטורף העומד בראשה (תזכורת ''קטנה'' גם לגרמניה הנאצית היה '' ''מטורף שכזה'') ובקרוב פקיסטאן על ארסנל הנשק הגרעיני שלה, שהיא בדרך ליפול בידי הטאליבאן,ובכל זאת נושבות מהן לכיוונינו רוחות מלחמה רעות מאין כמותן. אז כדי לא להאריך באם הברירה היא לבחור בין ''ארץ דמוקראטית לכל אזרחיה'' הכוללת 6.000.000 ''בעלי זכות השיבה'' לבין להקרא גזען, אין אפילו מקום למחשבה שניה. אני בוחר בחיים.

        • אין בעיה, לפחות כל עוד אתה אדם (כולל כמובן אדם יהודי) ישר... (ל''ת)

          בינתיים אתה לא, 08/05/09 14:25

  • 45.

    מה עם מנבר שמכר נשק לאיראן? משהו הציע לשלול את אזרחותו?

    עמית, 07/05/09 18:32

    ברור שההחלטה גזענית וכך גם כל התומכים בה.
    גזענים שבוכים מהבוקר עד הלילה על כך שהעולם אנטישמי.

    • צודק: אני מציע לשלול לנחום מנבר ומרדכי וענונו את האזרחות !!!

      רוני מהשרון , 07/05/09 19:34

      ליגאל עמיר אי אפשר לשלול את האזרחות כי הוא לא ביצע פעולה שנועדה להשמיד את ישראל... (למרות שהייתי מוכן בכיף לתלות אותו עד צאת נשמתו...)

  • 44.

    החרדים והש''סניקים הם האוכלוסיה המזיקה והלא נאמנה למדינה ביותר ולכן

    מזיקים ולא נאמנים חרדים, 07/05/09 18:12

    צריך לשלול את האזרחות לסרבני העבודה והשרות הצבאי.

    • אתה צודק הם פוגעים בחזון מדינת כל אזרחיה ולא יהודית . (ל''ת)

      קובי, 07/05/09 18:35

  • 43.

    "פעילות המסכנת את ביטחון המדינה" - העובדה שהם חיו בתוניסיה ולבנון....

    גל-יה , 07/05/09 18:03

    לא ממש בדקו אותם. וזה שהם חיו במקומות אלו חסר משמעות. אז באיזו זכות שוללים את אזרחותם?

  • 42.

    ועוד בקשה קטנה: תפסיקו כבר לקרוא להם "ערביי ישראל" או "ערבים ישראלים"

    רוני מהשרון , 07/05/09 16:55

    זה מעליב אותם וגם מעליב אותנו (את הציבור היהודי-ציוני)...

    מדובר על "ערבים-פלסטינאים בעלי אזרחות ישראלית" (כפי שהם בעצמם מגדירים זאת...), כלומר, אנשים שהערביות שלהם, המוסלמיות שלהם והפלסטינאיות שלהם באות בראש הרשימה, ואילו האזרחות הישראלית אשר "ניכפתה עליהם ב 1948" (שוב... אני מצוטט את הח"כים שלהם) - היא בבחינת סרח עודף... מעין "גזירה רעה שצריך לחיות איתה עד להודעה החדשה..."

    שוב... חשוב לציין כי יש רבים מביניהם שמוכנים לקבל את ישראל כמדינתו של העם היהודי ורואים את עצמם כ"אזרחים מבחירה".

    • ואתם צריכים להפסיק להשתמש במונח השגוי ''פלסטינאים'' הם ערבים לכל דבר

      יהודי, 07/05/09 19:06

      הגיע הזמן להפסיק את השקר הנורא הזה הנקרא ''פלסטינאים'' לא קיים בהסטוריה שום עם כזה. השם שהרומאים ( היוונים לדברי דוד בן גוריון מייסד המדינה) ''העניקו'' לארץ ישראל כדי למחוק את השם יהודה, כדי שיהיה קל להם יותר להכניע את היהודים העיקשים.שם זה אין לו שום קשר לערביי (הייתי אומר אוסף) המרחב שהגיעו לכאן במאתיים שנה האחרונות. לאימוץ שם זה יש מטרה אחת בלבד לקעקע את חוקיותה החוקית ובעיקר זו התודעתית של מדינת ישראל היהודית. ככל שנקדים להבין עובדה זו ומשמעותה, כן ייטב לנו.

      • כפי שכתבתי: זהו האופן שבו "הם" מגדירים את עצמם: לאו דווקא אמת היסטורית (ל''ת)

        רוני מהשרון , 07/05/09 19:29

        • זה נקרא סילוף עצמי. לפני קום המדינה הם קראו לעצמם ערבי דרום סוריה.

          גדי, 07/05/09 19:37

          נסגור עלזה שהם ערבים וזהו.

      • ודרך אגב: צריך מאוד להיזהר עם ההגדרה של "עם" ו "לאום"...

        רוני מהשרון , 07/05/09 19:47

        למרות שאני מזדהה עם דבריך ולמרות שאני יודע כי מבחינה היסטורית העובדות שהצגת הן נכונות, צריך להיות די זהירים עם הנושא של מי "נחשב עם" ומי "לא נחשב לעם"...

        ביליתי שנים רבות באפריקה ובאסיה וכפי שאתה בוודאי יודע, מרבית המדינות שם אינן "מדינות לאום"... (הרי אין דבר כזה "עם קנייתי" או "עם אוגנדי" או "עם חוף שנהבי" או "עם דרום אפריקאי" ואפילו לא "עם אינדונזי" או "עם פיליפיני"...מדובר על אסופה של שבטים שונים בתכלית שמעצמה קולוניאלית כזו או אחרת החליטה שהם יהוו מדינה אחת, למרות שהם לא מהווים יחידה אתנית אחת) ולמרות זאת, הח'ברה האלה הולכים ומפתחים את הזהות הלאומית שלהם ואת הגאווה הלאומית שלהם ואת המאכליםשלהם ואת המינהגים שלהם ואת ה"סלנג" שלהם...

        העובדה שחלק גדול מהאנשים שנקראים "פלסטינאים" היא נכונה וצריך לצעוק אותה בכל הכוח בכל העולם... אבל זה עדיין לא אומר שכרגע, נכון להיום... אין "עם פלסטינאי"

        יותר מזה... אם יש מישהו שגרם לזה שיהיה "עם פלסטינאי" זאת התנועה הציונית (הרצון להשמיד אותנו הפך לסיבת הקיום שלהם כעם) !!!

        • רומי תיקון קטן. התזכורת שלך מתעלמת מדבר אחד. העמים שהזכרת ......

          יהודי, 07/05/09 21:08

          אפריקה ( לגבי אסיה אני לא כל כך יודע) היתה מחולקת לשבטים וכששבטים אלו קבלו עצמאות הם נשארו בשטחם. הם כן קוראים לעצמם אוגנדים, או קמרונים, עם שייכותם השבטית. מאידך הערבים שהגיעו לארץ ישראל הם בני העם הערבי בני אותה דת, אותה תרבות, ואותה שפה.

  • 41.

    צודק באופן חלקי ביותר... וכמה מההשוואות ממש לא במקומן !!!

    רוני מהשרון , 07/05/09 16:46

    אדון בנזימן היקר,

    עם כל הזעם והכאב על המעשה הנורא שביצע יגאל עמיר, הוא לא פעל על מנת להשמיד את מדינת ישראל ולא שיתף פעולה עם ארגונים/מדינות המעוניינים להביא להשמדתה של המדינה...

    טלי פחימה היא, ככל הנראה, לא יותר מ"הר שהוליד עכבר..." העונש המגוחך שהיא קיבלה מוכיח כי, ככל הנראה, היא לא ביצעה שום מעשה בגידה רציני המסכן את המדינה

    למרדכי וענונו, מאידך, הייתי שולל את האזרחות מבלי להניד עפעף... ושולח אותו לכל הרוחות !!!


    אני מניח כי יש מניע פוליטי ברור בניסיון לשלול את האזרחות מערבים אזרחי ישראל אשר הורשעו בביצוע עבירות לאומניות המסכנות את בטחון המדינה - וזהו ניסיון להעביר מסר ברור:
    "לא תוכלו להסתתר מאחרי התעודה הכחולה מתי שזה נוח לכם - ולנפנף בדגלי החמאס והחיזבאללה מתי שמתחשק לכם... זה פשוט לא עובד ככה"

    עם כל הפרובלמטיות שבעניין והמורכבות שלו, הערבים אזרחי ישראל חייבים להחליט לגבי נאמנותם לריבונותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית (כפי שזה מוגדר במגילת העצמאות).

    דרך אגב: לא מעט ערבים מוכנים לקבל את ישראל כמדינת העם היהודי - אז אני מציע למגיבים לא לעשות הכללות...

  • 40.

    Not a surprise

    HaMashkif , 07/05/09 15:46

    Benzeeman is from Ha'Aretz, which is an Arab newspaper written in Hebrew.He and Samet have the time of their life at NRG.

  • 39.

    יא בן זימה בארה''ב היו קודם כל מעיפים אותך. (ל''ת)

    קיקו, 07/05/09 15:44

  • 38.

    בדיחה

    אחיתופל, 07/05/09 15:33

    לעוזי -לקחת נושא רציני והפכת אותו לבדיחה.ממתי מי שפועל נגד מדינתו זקוק להיות אזרח בה ואיזו זכות כבר מקנה אזרחות למי שאינו חפץ בה ופועל נגד מדינתו.הדוגמאות של יגאל עמיר וטלי פחימה אינן זהות.עמיר נשפט על רתח שזו עבירה פלילית.ןאילו פחימה נשפטה על סיוע לארגון הדוגל בהשמדת המדינה.אז להבא תציין שמה שכתבת זו בדיחה.לגמרי לא מוצלחת.

  • 37.

    צודק: גם פחימה ועמיר שלילת אזרחות ולא יותר. לחילופין:כל הערבים לכלא (ל''ת)

    דמגוגו, 07/05/09 15:05

  • 36.

    בנזימן, הייתי שולל ממך בכיף את האזרחות (ל''ת)

    ונותן לך צ'צנית כחלופה, 07/05/09 14:59

  • 35.

    הכל כדי לקדם את הפילוסופיה הימננית שערבים הם כלי בידי השלטון-לא אזרחים

    Ehad Haam-Zionist, 07/05/09 14:48

    אמיתיים

    • למסית הפו"צ האנטישמי, אתה מזמן הצטרפת לאויב, מי שבוגד מאבד את זכותו לא

      איציק המרכז , 07/05/09 15:19

      לאזרחות, בדיוק כמו במדינות רבות אחרות.

      אך מה ניתן לצפות ממי שתומך בטרנספר בתנאי שיהיה של יהודים, מאשים את חיילי צהל בפשעי מלחמה ומסנגר בכל דרך על חבריו הרוצחים ובד בבד תומך נלהב של זכות השיבה...

      ויום טוב לך.

    • ערבים הם תושבים ארעיים במדינת ישראל...

      ארז, 07/05/09 16:06

      לפי רצונה הטוב של המדינה היהודית - וכאורחים, עליהם לנהוג כבוד במארחיהם. מי שפועל נגד המדינה, המינימום ההכרחי הוא שתישלל אזרחותו והוא יגורש מן המדינה.

  • 34.

    יגאל עמיר זה מקרה חריג ויחיד לכן ההשוואה של בנזימן היא פדגוגית

    Ehad Haam-Zionist , 07/05/09 14:37

    ומסולפת.

  • 33.

    ככה זה, בנזימן. אתה רוצה לשלול אזרחות מיהודים שאינם שמאלנים קיצונים.

    יהודי שאוהב את צווארו, 07/05/09 14:37

    טוב שאתה רק עיתונאי ברברן.

  • 32.

    עוזי בנזימן יקר האם אינך יודע שיגאל עמיר בכלא בגלל רצח?

    אזרח, 07/05/09 14:37

    אם אינך יודע אז אנא תקרא עתונים ישנים כתוב יגאל עמיר מואשם ברצח ולא בעבירות בטחון, אבל עוות עובדות זה דבר רגיל בשמאל. לגבי פחימה יש לשלול אזרחותה גם לוענונו וגם לבשארה

  • 31.

    אויבי המדינה והמבקשים להשמידה הם המפריעים בלי קשר ללאומיותם

    נעמן שפוי, 07/05/09 14:31

    אויבי המדינה והמבקשים להשמידה הם המפריעים בלי קשר ללאומיותם

  • 30.

    בנזימן, הפעם פישלת בגדול, למרות שאתה צודק בטענתך העקרית

    אכילס, 07/05/09 14:19

    עמיר הוא רוצח נתעב בשרות אוייבי השלום.

    טלי פחימה הואשמה בערמת שקרים ועלילות שכולם התפוררו במהלך משפטה. בסופו של דבר היא צריכה הייתה להיות מזוכה אלא שזה היה מהווה סטירת לחי מצלצלת מדי לבחורינו המצויינים ולמנהיגיהם.

    • פחימה שייעה לאוייב בזמן מלחמה

      ארז, 07/05/09 14:36

      במדינה מתוקנת היא היתה נשלחת אל כיתת היורים 5 דקות לאחר הרשעתה במשפט.

      • ארז, קשקשת

        סופוקלס, 07/05/09 16:08

        האשימו את טלי פחימה שהיא תרגמה מסמך שחייל איבד בג'נין.
        אז:
        א. המסמך היה בעיקרו תמונות ולא נדרש תרגום.
        ב. זכריה זביידי שולט בעברית ולא זקוק לתרגום.
        ג. טלי פחימה אינה דוברת ערבית ולכן לא יכולה הייתה לתרגם.
        ד. מתברר שהיא בכלל לא הייתה במקום שבו נדון מסמך זה ביום המצאו והוצג מיידית באל-ג'זירה.

        מסקנה: לא כל חבילת שקרים של השב''כ היא תורה למויש'לה מסיני.

        • טלי פחימה סייעה למחבל זביידי

          ארז, 07/05/09 17:20

          גם אם תרגמה לו את העמוד הראשי של ''מעריב'', הרי מדובר בסיוע לאוייב בזמן מלחמה - ועל כך יש רק עונש ראוי אחד.

        • לסיפולוקס, לא השב"כ גזר את דינה אלא בית המשפט... (ל''ת)

          איציק המרכז , 07/05/09 17:46

          • לאיציק המרכזי: צא ולמד מה גדול כחו של השב''כ, שהשופ]טים יראים מפניו (ל''ת)

            זרטוסטרא, 07/05/09 22:44

  • 29.

    להיותך שותף/חלק ממנגנון שעיקרו פגיעה פיסית בחיילי/אזרחי המדינה

    ואתה יושב מחוץ למדינה-זו כן עילה לשלילת אזרחות, 07/05/09 14:13

    אפשר להתווכח על זה-אבל זו כן עילה וזה לא דומה לבגידות ומקרי רצח אחרים.

    אם למשל אזרחים יהודים היו עוזבים את המדינה ומקימים גוף שמטרתו פגיעה בערביי ישראל-גם לגביהם שלילה כנ''ל אם יבקשו לחזור

  • 28.

    גם לכל האסירים הבטחוניים הערבים ישראלים--''הכלא הספיק''!!

    זה לא דומה למקרים הנ''ל____, 07/05/09 14:06

    ואין מקרים דומים של יהודים שפעלו מחוץ למדינה עשרות שנים,פעילות שוטפת לגרימת נזק כנ''ל על רקע לאומני.
    פשוט אין.
    אז נא לא להיכנס להשוואות מופרכות!
    ______________________________

    אפשר להחליט (עקרונית) שבשום מקרה לעולם אין לשלול אזרחות,ואפשר להחליט על מקרים מאוד מיוחדים שבגללם כן ניתן לשלול אזרחות.

    אבל אין מקרים ברי השוואה לאלה !

  • 27.

    בנזימן פשוט מסית, שלילת אזחות מבוגדים אינה אג'נדה פוליטית, להיפך אי של

    איציק המרכז , 07/05/09 14:04

    שלילת אזחות מבוגדים וטרוריסטים היא היא אג'נדה פוליטית.

    יתכן יש לשלול אזרחות גם מטלי פחימה אך הרוצח עמיר הוא רוצח, נתעב ככל שיהיה אך אינו בוגד.

    בנזימן גם מערבב ומבלבל בין עניינים והגדרות שונות אם מבורות אם במכוון.

    העובדה שיש מדינות שאולי אינן שוללות אזרחות אינה רלוונטית אחר שהמחוקק במדינת ישראל קבע כי ניתן ויש לעשות זאת, כל מדינה וחוקיה.

    דווקא זמיר וחבריו לכנופיית שלטון החוק הם הפוליטיים, הם לא ממש אסמכתא למשהו.

    אזרחות אינה זכות יסוד אלא זכות התלויה בחובות, ברור כי לא כל חובה מצויה באותה החשיבות, אך בגידה וטרור דיים בכדי למנוע את הזכות לאזרחות.

    לא ברור על איזה "איזון" בין יחסי יהודים וערבים מדבר בנזימן, יש חוק, יש לקיימו ואם מתברר לבנזזימן שהערבים אינם מקיימים את החוק, אינם מגינים על המדינה ופועלים באלימות כנגדה, הרי שאין מדובר על "איזון" אלא על דמוקרטיה מתגוננת.

    אללי, אצל בנזימן דמוקרטיה מתגוננת שימשה רק כשם קוד להילחם ביריביהם הפוליטיים מימין ופתאום הגולם קם על יוצרו...

    אז ככה, בנזימן, מי שנכנס לבית, יורה לכל עבר בכדי לרצוח ולהרוס את הבית, הוא אינו בן בית ובכך הוא מאבד את הזכות לשהות בבית.

  • 26.

    זאת סתם החלטה פופוליסטית (ל''ת)

    נראה כמה מנדטים הימין יקבל בבחירות הבאות, 07/05/09 13:37

  • 25.

    למה אזרחות היא זכות יסוד אנושית? על סמך מה?

    לא מבין, 07/05/09 13:10

    שמאלנים כל הזמן מערבבים זכויות אדם עם זכויות אזרח. לכל אדם יש זכויות יסוד - הזכות לחיים לחופש ולקיניין. הזכות לאזרחות במדינה בה נולדת אינה זכות אדם. קל וחומר הזכות לאזרחות של מדינה שאתה שונא, ועושה כל שביכולתך כדי לסייע לאויביה!!!

    • אתה צודק. שמאלנים תמיד היו שקרנים שם בפנים.

      Ehad Haam-Zionist , 07/05/09 14:46

      הכל למען האג'נדה לא אכפת להם מיושר אינטלקטואלי.

  • 24.

    יגאל עמיר פגע בבטחון המדינה יותר מכל אדם אחר

    עומר, 07/05/09 12:52

    יגאל עמיר ביצע את הפיגוע הנפשע ביותר בתולדות המדינה. אף מחבל ערבי לא פגע בדמוקרטיה הישראלית ולא הצליח לערער את היציבות שלנו כמדינה וכחברה כפי שעשה יגאל עמיר.

    • יגאל עמיר לא ערער כלום מבחינת המדינה

      י, 07/05/09 13:46

      מבחינת הדמוקרטיה והמשטר בארץ כלום לא השתנה. כולנו הבחירות הן אותן בחירות ,המפלגות הן אותן מפלגות והמשטר הוא אותו המשטר. לעומת זאת, מאז טרור המחבלים שרבין הביא לכאן,זו סכנת חיים ללכת ברחובות וצריך לסתגר מאחורי דלתות וסורגי פלדה כדי להרגיש בטוחים. ''דמוקרטיה'' זה רק טייטל המציין שבמדינה מסויימת יש יותר ממפלגה אחת.

    • יגאל עמיר הרג אדם אחד

      ארז, 07/05/09 13:49

      פה מדובר במחבלים שהיו עלולים להרוג רבים. ומי שפגע בדמוקרטיה הישראלית, אם כבר, זה רבין.

    • עומר, אתה צודק, והמתווכחים אתך פשוט תומכים ביגאל עמיר ובמעשה הזועה שלו (ל''ת)

      דמוקרט, 07/05/09 16:13

    • עמיר

      זאב, 07/05/09 21:52

      פרובקציה ושטיפת מח שמאלנית על רצח רבין. סילופי עודות בחקירת רבין..עמיר רצח את קבין כמו שאני רצחתי את הנשיא קנדי.. מדוע לא תכנסו לאתר.. האמת על רצח רבין.. ותיוכחו לדעת שעמיר הוא רק שעיר לעזעזל.. והמענין בדבר שהשמאל שנא את רבין אבל הפך אותו לתעמולה שמשרתת אותם.. לפי המצב הנוכחי בעוד 200 שנה רבין יעפך לישו מספר 2 .בנוגע לדתיים כביכול לא משרתים בצהל..רב הקרביים בצהל הם דתיים ואין להם ערוץ במחשב שילמד אותם כיצד להישתחרר משירות בצהל.לאילו חייבים לשלול אזרחותם

  • 23.

    האנגלים תלו את לורד האו האו אז אנו לא תולים

    נפיח, 07/05/09 12:45

    אבל כן לשלול אזרחות לכולם ללא שום הנחות.

  • 22.

    כשאזרח משרת מדינות אוייב ומרגיש בהן בבית הוא מייתר את אזרחותו

    ציוני הגיוני , 07/05/09 12:05

    הינה עזמי בשארה לא נזקק לדרכון ישראלי ולאזרחותו במדינת ישראל, במדינות אוייב הוא מרגיש בבית כמו רוב אזרחי ישראל הערבים (ובעלי בריתם היהודים גם)
    לעומתם יגאל עמיר פופר וכ"ו לא שירתו אומנם את מדינת ישראל אך לא שירתו גם אנטרסים של מדינות אחרות (לפחות לא מדעת)
    ולכן עוזי בן זימן מלהטט שוב בדמגוגיה שהיא מכישורו הבולטים

    • זה הוכח? הם הועמדו למשפט על פעילות טרור? (ל''ת)

      התשובה היא: לא, 07/05/09 13:35

      • אתה מקשקש, בשארה הבוגד ברח בכדי לא לעמוד למשפט והוא עוד היה ח"כ... (ל''ת)

        איציק המרכז , 07/05/09 14:05

      • לא רלוונטי

        ארז, 07/05/09 14:38

        הם שהו במדינת אוייב - וזה בהחלט מספיק לשלילת אזרחות.

  • 21.

    מבחינתי אפשר לשלול אזרחות גם ליהודים הפושעים נגדהמדינה. (ל''ת)

    אני, 07/05/09 11:48

  • 20.

    עוזי, אתה ממש לא בעניינים- באירופה שללו לא מעט פעמים אזרחות של מוסלמים

    מאוד פשוט, 07/05/09 11:38

    והרי מדובר במדינות נאורות וליברליות מישראל, עם הרבה פחות סיכונים בטחוניים קיומיים והרבה פחות פיגועים מאיתנו.

    מי שלא נאמן ולא מראה שייכות לחברה שבה הוא אזרח ומהווה סכנה, או מראה נאמנות למדינת אוייב- פשוט נשללת אזרחותו והוא מועף מהמדינה.

    שום מדינה לא צריכה לתת את הפריבילגיה של האזרחות לגורם עויין ואם לאדם יש אזרחות, אבל בפועל הוא פועל נגד אושיות החברה- יש לשלול את אזרחותו מאותה מדינה.

    אתה מוזמן לבדוק כמעט בכל מדינות אירופה ובבריטניה.

    וההשוואה שלך ממש לא שייכת. רוצח (כן, גם רוצח של ראש ממשלה) הוא רוצח ולא בהכרח סיכון בטחוני שעומד לבצע פיגוע או לרגל למדינת אוייב.

    טלי פחימה- אם גורמים בטחוניים היו רואים בה סיכון בטחוני שעשוי לרגל ולבצע פיגוע או לאמן מחבלים ולגייס גורמים עויינים נגד ישראל- אז לגיטימי לחלוטין לשלול לה את האזרחות.

    אין לי שום בעיה עם זה.
    ממילא מי שפועל נגד מדינת ישראל ועוזר לאוייבי המדינה או מעוניין לעזור לרצוח ישראלים, רק בשל הלאום שלהם- הוא ממילא במהותו- לא ישראלי.

    מי שלא מזדהה עם מדינת ישראל ופועל נגד ונגד ישראלים בשל הלאום שלהם- אינו זכאי לאזרחות במדינה זו.

  • 19.

    מה הקשר? סתם דמגוגיה זולה! (ל''ת)

    יגו, 07/05/09 11:27

  • 18.

    את בעיית הסיכסוך היהודי-ערבי לא פותרים באמצעות שלילת אזרחות

    אפרים, 07/05/09 11:04

    את הבעיה היהודית ערבית צריך לפתור בשלבים הבאים:
    1. הקטנת החיכוך בין יהודים לערבים ע''י הוצאת יהודים מריכוזי אוכלוסיה ערביים (כמו בגוש קטיף), וערבים מריכוזי אוכלוסיה יהודיים.
    2. צריך להתנתק חד צדדית מריכוזי האוכלוסיה הערבית (כמו מרצועת עזה).
    3. האזרחים הערביים, על אף שימצאו מחוץ לגבולות ישראל - ישמרו על אזרחותם (כולל זכויות ביטוח לאומי וכו').
    4. ילדיהם של אזרחי ישראל הערביים שיוולדו בחו''ל - לא יקבלו אזרחות ישראלית.

    צריך שיהיה שיוויון זכויות לכל אזרחי ישראל (לא יתכן שזכותה של המדינה לעקור אזרחים מבתיהם - תחול רק על יהודים).

    את הסיכסוך היהודי-ערבי צריך לפתור באמצעות תוכניות שקולות לטווח ארוך, ולא באמצעות מהלכים היסטריים.

    • לשיטתך - הפיתרון לעבור לאוגנדה כמו שהרצל הציע.

      פמפם, 07/05/09 12:49

      חיכוך עם ערבים??
      לפנות את חיפה עכו נצרת ועוד כמה ערים מעורבות.
      לפנות את כפר סבא רעננה - ראה קירבתם לטייבה ולטירה.
      לפנות את תל אביב כי ביפו יש ריכוז גדול של ערבים.
      משמע נעביר את המדינה לאוגנדה.

      רק יש כאן בעייה קטנה
      הפלסטינים לעולם רוצים איחוד משפחות בישראל אף פעם לא במדינות ערב או בגדה/עזה.
      גם אם נעבור לאוגנדה זה לא יעזור מהר מאד יגיעו אלינו אלפי פליטים סודניים יהפכו לאזרחים ויתחילו באיחוד משפחות עם 8 הנשים ו30 הילדים של כל אחד מהם.

      אפשרות רציונלית יותר - לשלול אזרחות של פלסטינים שלא מכירים בישראל את מדינתם אלא רוצים להפוך אותה לפלסטין 2.

      הוי רגע - זה מה שישי עושה לא??

  • 17.

    בריטניה ארה''ב אוסטרליה שוללות אזרחות

    אליוי, 07/05/09 10:29

    ארה''ב שוללת אזרחות אם האזרח ביקש להיות אזרח במדינה אחרת וגם
    אם אזרח ארה''ב בגד במדינתו
    בבריטניה ניתן לשלול אזרחות אם לאזרח יש אזרחות נוספת בריטניה שללה את האזרחות מחמזה השייך המוסלמי
    הבעיה עם בריטניה שהם לא מקימים את החוקים הלכה למעשה
    למשל חילי הגורקה זכאים לאזרחות בריטית אבל הם מונעים מהם אזרחות כדי לא לשלם להם פנסיה
    באוסטרליה הכל תלוי במשפט ''אזרח בעל אופי
    טוב'' (לקוח מהחוק הבריטי)
    אם האזרח ניכנס לכלא במשך 5 השנים הראשונות לאזרחותו זו הפרה של ''האופי הטוב'' וניתן לבטל את האזרחות
    ארה''ב שוללת אזרחות שניתנה לפי נתונים שקריים למשל דמניוק
    בריטניה מוציאה חוק שאזרחות תשלל מאנשים עם עבר נאצי

  • 16.

    מה הבעיה שהוא מקדם את האג'נדה שלו?

    קובי, 07/05/09 10:13

    בגלל זה בחרו בו ובגלל זה הוא נמצא בממשלה , כדי לקדם דברים כאלה.

    • הבעיה היא שהאג'נדה שלו היא גזענית ומלוכלכת.

      עדו, 07/05/09 11:01

      תקרא את הכתבה ,אם היה השר ישי אומר שהוא ינצל את מעמדו לשלול אזרחות מכל מי שבוגד במדינה זה היה וויכוח מסוג אחר. הבעיה היא שמשום מה הוא לא שולל אזרחות ליהודים כלומר שמבחינת ה''אג'נדה'' שלו הוא רואה בערבי מישהו שיושב כאן על תנאי בעוד שלגבי היהודי ברור שזו מדינתו והוא לא צריך להתנהג יפה במיוחד כדי להחשב בן המקום. אם זה כך שיודיע את זה במצע של ש''ס שלא התביישה לקבל בבחירות 96 חצי מנדט מערביי הגליל.

      • אז זהו, שכן

        ארז, 07/05/09 14:47

        מדינת ישראל היא מדינה יהודית - ולא-יהודי שחי בה (ערבי, דרוזי או אחר) נמצא כאן כאורח

      • אז זהו, שכן

        ארז, 07/05/09 14:48

        מדינת ישראל היא מדינה יהודית - ולא-יהודי שחי בה (ערבי, דרוזי או אחר) נמצא כאן כאורח, לפי רצוננו הטוב, ואם הוא פועל נגד המדינה, המינימום ההכרחי שניתן לעשות הוא לשלול את אזרחותו - ואת כל ההטבות שנלוות לה.

  • 15.

    יש להם אזרחות ערבית.

    י, 07/05/09 10:01

    שילכו ל26 המדינות שלהם.

    • אין להם. יש להם אזרחות ישראלית וזו המדינה שלהם. (ל''ת)

      יהודי ציוני, 07/05/09 11:02

      • תשאל אותם אם הם רואים את עצמם כישראלים או כפלסטינים והאם הם מכירים (ל''ת)

        במדינת הלאום היהודי, 07/05/09 11:39

      • זו המדינה שלהם?

        ארז, 07/05/09 12:03

        אז מדוע את נלחמים בה ועוזרים לאוייב?

  • 14.

    מסכימה לכל מלה

    אריאל, 07/05/09 09:51

    להחלטה של אלי ישי יש ריח של גזענות

    • כלומר...

      ארז, 07/05/09 10:38

      זכותם לקבל מהמדינה קצבת ביטח לאומי גוברת על זכותי (וזכותם של אחרים) לחיות... אכן יש ריח של גזענות - אבל מהתגובה שלך...

  • 13.

    אם הרגשתך תשתפר - בטל גם להם

    הבדל קטן, 07/05/09 09:49

    העניין וא שאתה מנסה לבטל בזוטות את הבעיה הקיומית
    אבל בשביל להסיר את המסווה מפניך, נסה שוב

  • 12.

    אלי ישי חזק ואמץ העם איתך............. (ל''ת)

    דורית מת''א, 07/05/09 09:48

    • מי נתן לך את הזכות לדבר בשמי? (ל''ת)

      העם, 07/05/09 13:36

  • 11.

    מגלגל עיניים מקצועי כמוך רוצה לשלם למחבלים קיצבאות

    הטוחן , 07/05/09 09:36

    ומענקים למיניהם ע"מ שיוכלו להתפנות לטרור בלי דאגות פרנסה למשפחה.אתה בטח גם דורש בלהט לא לשלם אותן קיצבאות לחרדים ולסתם בטלנים שכמותם.על שכמותך נאמר"חמור נושא ספרים".ואתה בטח גם מאמין כי לכשיתגשם חלומך והערבים ישלטו פה אתה תזכה מהם לצל"שים ואותך לא ישחטו.

  • 10.

    לידיעתו של בנזימן. במלחמת העולם השניה, עת תקפה יפן את ארה'ב, כלאו האמר

    משה בודק, 07/05/09 08:42

    האמריקנים רבבות יפנים אזרחי ארה'ב במחנות מעצר, לא משום שפגעו בבטחון המדינה אלא משום שחששו שמא ימסור מידע לאויב היפאני

    • אנשים מסוגו של בנזימן...

      ארז, 07/05/09 09:16

      לא מאמינים שלישראל יש זכות להגן על עצמה...

  • 9.

    צודק

    ארז, 07/05/09 08:40

    גם מטלי פחימה יש לשלול את האזרחות, וגם מוענונו, ומכל בריוני השמאל התוקפים חיילים ושוטרים בבילעין - מכל אזרח שפועל נגד המדינה, ללא הבדל דת, גזע ומין. אזרחות זו זכות, ומי שמנצל את הזכות הזו לרעה, יש לשלול אותה ממנו.

    • לארז! מדינה מונח ערטילעי.במציאות מאבק בין 2 תפיסות עולם (ל''ת)

      המעורטל, 07/05/09 15:10

      • מה ערטילאי במונח ''מדינה''? (ל''ת)

        ארז, 07/05/09 16:12

  • 8.

    אז שישללו גם מיהודים

    ?, 07/05/09 08:39

    אבל גם מערבים

  • 7.

    איך בדיוק יגאל עמיר סיכן את בטחון המדינה ככל שידוע לי לרוצחים לא

    קירשנבויים , 07/05/09 08:35

    לא שוללים את האזרחות ואני בהחלט בעד לשלול גם לטלי פחימה את האזרחות ולזרוק אותה לחזבאללה לשם היא שייכת וההחלטה השפוייה של כל ממשלה היא לשלול באופן גורף את האזרחות לכל הערבים במדינה חוץ מהדרוזים הם ללא ספק גייס חמישי שאם היו יכולים היו פועלים בשמחה נגדנו

  • 6.

    דעתי בנושא

    ישראל, 07/05/09 08:09

    יגאל עמיר הוא רוצח, הוא לא פגע בבטחון המדינה. אני בהחלט בעד שלילית אזרחות (וגירוש לעזה) של כל אזרח, יהודי וערבי, שפעל נגד בטחון המדינה. מעבר לכך, הנ''ל לא היו בארץ שנים רבות וכמובן לא שילמו מיסים. למה אני כאזרח צריך פתאום לשלם דמי אבטלה, אבטחת הכנסה, ביטוח לאומי וכו'?

  • 5.

    יגאל עמיר טלי ופימה ואחרים. איזה אחרים ?

    איכר, 07/05/09 07:59

    יגאל עמיר הוא סך הכל רוצח שרצח סמל
    וטלי פחימה סך הכל ילדה שרצתה תשומת לב ופינטזה שהיא לוחמת חופש ושלום
    אולם ה4 ערבים שרוצים לחזור עכשיו לישראל היו פעילי טרור רצינים בעבר בגלל זה הם ברחו ועכשיו לאחר שעברו אימונים ולימודים איך להיות מחבלים יותר יעילים הם רוצים לחזור כולם יודעים שהם באים לכאן כדי לבצע פגועים או לרגל לחיזבאללה אירן אז למה לתת להם להיכנס בכלל ושוב לחזור על אותו מעגל השבכ יתפוס אותם הם יכנסו לכלא יעשו עוד תואר הפעם על חשבונינו חיזבללה יחטוף עוד חילים כדי לשחרר את אנשיו הכלואים לא נימאס לכם מהמעגל הזה
    לא להכניס מחבלים (גם אם הם אומרים שעכשיו הם כבר לא עוסקים בטרור ) לישראל

  • 4.

    בהחלט לשלול אזרחות מכל מפר אמונים סדרתי

    שוחר-שלום, 07/05/09 07:45

    יגאל אמיר, רוצחים, אנסים, סוחרי נשים, סוחרי סמים, בוגדים, משתפי פעולה עם אויב....
    כל אלו לא ראויים להנות מחלבה של המדינה.

  • 3.

    אזרחות היא דבר אנושי אבל גם לחיות זה אנושי.

    מוטי, 07/05/09 07:29

    לך תבדוק מה עושים בשאר מדינות העולם הנאורות למשתפים עם האויב, ותראה ששלילת אזרחות אלא הדברים הקלים.
    לדוגמא: יהונתן פולארד.
    למה עליו אתה לא מדבר?
    יכול להיות שזה בגלל שהוא לא הולך לפי הדעה הפוליטית שלך?

    • אף אחד לא שלל מפולארד את אזרחותו (ל''ת)

      תדייק, 07/05/09 10:14

      • נכון, לא שללו את אזרחותו

        ארז, 07/05/09 10:39

        רק זרקו אותו לכלא (כלא אמיתי, לא בית מלון כמו אצלנו) לכל החיים...

      • דייק נא אתה, פולארד לא עסק בטרור. (ל''ת)

        איציק המרכז , 07/05/09 14:08

      • נכון לא שללו את אזרחותו שללו את לירותו- הרבה יותר חמור

        מוטי, 07/05/09 16:02

        לא ראיתי אף אחד מהשמאל הנאור נלחם עליו.
        מדוע?
        אולי כי היה - רחמנא ליצלן- לטובת מדינת ישראל , וזה לא משתלב טוב בנוף השמאלני.

  • 2.

    ואגב, אפילו בלי משפט, דבר שהוא דיקטטורי לחלוטין (ל''ת)

    Ehad Haam-Zionist, 07/05/09 06:39

    • הכיטוב דיקטטורי

      הכיטוב דיקטטורי, 07/05/09 08:38

      הכיטוב דיקטטורי

    • איך החלטה של שר היא בלתי דמוקרטית...

      ארז, 07/05/09 08:41

      ואילו החלטה של שופט היא הדמוקרטיה בהתגלמותה?
      שלטון החונטה המשפטית הוא בעצמו אנטי דמוקרטי.

      • נו טוף-אם אינך מקבל את העקרון הבסיסי של מערכת המשפט ושלטון חוק-מלוכה..

        Ehad Haam-Zionist, 07/05/09 14:45

        היא התחליף האמיתי-הנביא שומע מה אלוהים בחר-והכוהן מושח בשמן...

        • אני מקבל את העקרון הבסיסי...

          ארז, 07/05/09 16:17

          שבמדינה דמוקרטית הריבון הם נבחרי העם ולא שופט שנבחר במחשכים. אם אתה לא מקבל את העיקרון הבסיסי הזה, כדאי שתברר לעצמך את משמעות מונח ''דמוקרטיה''.

    • אין דיקטטורה כמו ביהמ''ש בארץ !!!!!!!1עדיף..

      יצחק, 07/05/09 10:22

      שאת ההחלטות יקבלו,גם אם בצורה ''''דיקטטורית'''' אנשים שנבחרו בצורה דמוקרטית בניגוד לבתי המשפט -שם ,חבר מביא חבר (או ליתר דיוק שמאלן מביא שמאלן )

  • 1.

    מדוע בארה''ב ובאירופה שוללים אזרחות ומגרשים סיכונים בטחוניים בלי למצמץ

    אני רק שאלה, 07/05/09 06:19

    ומדובר בהליך מנהלי לגיטימי לכל דבר, אבל בישראל (שבה בכלל אין סיכונים בטחוניים קיומיים, נכון מר בנזימן?) אסור?

    זה בכלל בלי לדבר על מדינות אחרות בעולם שבהן שוללים אזרחות בלא הליך ברור ומסודר בהכרח ולא בהכרח משיקולים בטחוניים.