עיקר הבעיה שיש בתחבורה פרטית אינה עצם הבעלות על רכב פרטי אלא כמות הנסיעה בו (שכן מה ששורף דלק זו הנסיעה ולא הבעלות, אתה הבנת את זה ברוך?).
לכן, גם אם קיים עיוות כלשהו בהסדרי המדינה לגבי החזר הוצאות כתלות בבעלות על רכב פרטי, זה כשלעצמו לא גורם לעוד זיהום אוויר. יכול אותו אדם הרוצה להגיע לעבודה ברגל, ולקבל החזר הוצאות רכב "פיקטיבי", לרכוש מכונית ולשים אותה ליד הבית ועדיין ללכת לעבודה ברגל.
[נכון, ניתן לומר שאם כבר יש לך מכונית, הפיתוי להשתמש בה קיים. זו נקודה נכונה, אבל שולית בעניין שלפנינו]
[ולגבי האדם שפנה אליך, שרוצה אופנוע במקום מכונית, הטיעון שלו גובל בשטויות דמגוגיות. הוא יכול להיות בעל רכב ועדיין ללכת ברגל 4 ק"מ לעבודה. מה הקשר? הדבר היחיד שניתן לומר לזכותו, אולי, הוא שאם יש הבדלה בין החזר הוצאות על אופנוע לעומת מכונית, כדאי לבטל הבדלה זו. אבל זו נקודה הנוגעת למתי מעט שרוצים בכלל לעלות על אופנוע]
אביב היקר, הבעיה המרכזית היא, נאמר שוב, השימוש ברכב. צריך מדיניות תחבורתית וכלכלית שתייקר את עצם הנסיעה ברכב הפרטי לעומת חלופות של נסיעה בתחבורה ציבורית. גם לאנשים עניים מותר שיהיה רכב פרטי בבעלותם, מכונית פרטית אינה נחלתם של אנשים עשירים בלבד. גם איש עני רוצה שתהיה לו האפשרות ליסוע בשבת או באמצע הלילה. ואני תומך בזכותו זו. וכל האנשים, עניים ועשירים כאחד, ראוי שישתלם להם יותר ליסוע בתחבורה ציבורית לעבודה ולא לשרוף דלק פרטי.
לפעמים אני תוהה לגבי מידת ההבנה שלך של סוגיות סביבתיות. אתה אדם נעים וכותב מוכשר, אבל עיסוק על במה מרכזית של נושאים ירוקים, בלי שאתה מבין את הנושא על בוריו, עלול להסב נזק לנו, הירוקים האמיתיים. כי אתה פותח חזיתות שקל לתקוף אותך עליהן, ואתה נתפס כ"מייצג" את הנושא הירוק, בשעה שאתה לא ממש מייצג אותו בצורה נבונה ועמוקה.
אל תיפגע - תתמקצע. תדבר עם אנשי מקצוע לפני שאתה כותב (למשל תמר קינן או קרל מרטנס היו מונעים ממך את הכיסוי הלקוי), ובכך אולי תעזור יותר לאיכות הסביבה בארץ.