• 60.

    כשהיית מפקד דרשת שיעמדו ויצדיעו לך - צביעות! (ל''ת)

    סיזר, 14/05/09 14:32

    • מצחיק : ) (ל''ת)

      תל-אביבניק, 02/06/09 22:02

  • 59.

    העלבה לכל ציבור המורים, להאשים את המורה בהתנהגות של התלמידים

    יפה מתל אביב, 27/04/09 22:07

    אתה שותף לפשע, כמורה שבחרה להיות מורה שמנסה ללמד את התלמידים לחיים ולבגרות .
    נפגעתי עד עמקי נשמתי...

  • 58.

    המורים הם לרוב בעלי האינטלקט הנמוך ביותר בכיתה

    דויד, 25/04/09 20:16

    בבתי הספר הטובים. אני מניח שכמו בתקופה שאני הייתי תלמיד, גם היום התלמידים מודעים לכך. מודעים לזה שהמורה נמצא בכיתה משום שאינו יכול לעשות משהו טוב יותר. אם הנוהל הזה יוחזר אל תופתעו אם תלמידים יתחילו לפגוע במורים כנקמה על ההשפלה הזו.

  • 57.

    לדעתי אתה טועה

    יואב, 25/04/09 11:48

    עובדה-מערכת החינוך בישראל יחסית לעולם לפני 20-30 שנים הייתה הרבה יותר טובה
    רמת הלמידה והידע שרכשו תלמידי ישראל באותם שנים היתה גובה מזו של היום.
    אז כנראה היה משהו טוב בצורת הלימוד והכבוד שרחשו למורים באותה עת
    כיום יש אלימות זלזול אטימות באחוזים גבוהים כנגד מורי ישראל
    מה שבעבר כמעט ולא היה

  • 56.

    היחיד שאומר את האמת המרה

    ''אני את הבגרות שלי כבר עשיתי'', 24/04/09 20:06

    הכי קל ונדוש להגיד (כמו חצי מטוקבקיסטים: ''בזמני עמדו לקבלת המורה''.
    בזמנך היה בשביל מי לעמוד!
    התוצאות מדברות בעד עצמן.

  • 55.

    אני מסכים איתך אך....

    יוסף, 24/04/09 17:34

    אני בכל זאת חושב כי האקט הזה של עמידת התלמידים בתחילת השיעור (אכן לא ישפר כלום מבחינת למידה) הוא אקט של משמעת וסדר שיכול ושמראה כבוד כלפי המחנך. אתה צודק, מבחינה לימודית הוא לא יתן דבר. אך גם כבוד למורה זה משהו שמפתח מודעות וערכיות וכך יוצר משמעת.

  • 54.

    יונתן, אתה כזה מוכשר

    לילך גל - מוגרבי, 23/04/09 23:42

    אחלה כתיבה, מחכה לקרוא עוד דברים פאי עטך.

  • 53.

    סיימתי תיכון לפני 3 שנים וקמנו תמיד למורה.. זה לא רעיון מופרך (ל''ת)

    וזה אכן תורם למעמדו של המורה, 23/04/09 23:06

  • 52.

    כותרת-המשנה אומרת הכול: שתעמוד המורה(או:אבא שלי).הבוס הוא הילד

    והבוס בן ה-8 ינהל את ביה''ס, 23/04/09 22:10

    אנחנו חיים בדור שהחדירו למוחם של ההורים שהם חייבים כל ימיהם להתנצל, לחוש רגשי אשמה, לציית לקפריזות של הילדים (''אבל אכא של רועי מרשה!'' - ואני לא עונה: טוב, תארוז את חפציך ולך לחיות אצל אבא של רועי).
    והחדירו במוחו של הילד שהוא המלך של הבית. ההורים צריכים כל הזמן לשאת חן בעיניו. דרישות? כמו בכותרת: ''שאבא שלי יסדר את החדר!''
    כל מה שרוצה הילד - מגיע לו.הבית מלא חפצים וחפיצים (גאדג'טים) שההורים היו ''מוכרחים'' לקנות, ואחרי שלשושה ימים נזרקו לפינה לקראת הדרישות הבאות.
    ובביה''ס -משרד החינוך משתדל לדרוש כמה שאפשר פחות.
    ילד לא יודע לצטט אימרה ממקורותנו, אסור לדרוש ללמוד בעל פה. אבל הוא בקי בציטטות מתוך בובליל, למשל. מותר לכתוב בשגיאות. אסור להעיר, כי זה יפגע בנפשו הרכה של התלמיד וכתגובה ירים כיסא על המורה, והעובדת הסוציאלית תצדיק אותו.
    כן, לפני 50 שנה היינו שובבים ותעלולנים לא פחות - אבל היינו פחות רשעים ופחות אלימים. באוטובוס קמו בפני מבוגרים, לא בפני ילדות בנות15.
    בימינו מתווי הדרך ומורי הדור הם הליצנים/ הציניים של התקשורת. חונכנו ללעוד לכול דבר, לרצוח פרות קדושות על ידי יציקת שתן עליהן. אין יותר ערכים פרט ל-אני! כסף! הנאות מייד!
    אלה פירות החינוך המקביל ובעל ההשפעה העצומה: הטלוויזיה.

  • 51.

    דרך ארץ

    דלי, 23/04/09 21:13

    בכל פעם שמעלים נושא של נימוס או כבוד - תמיד בארץ יש מי שאומר - אבל זה לא כנה. זה מלאכותי - זה כמו שבארה''ב אומרים שלום ולא מתכוונים לזה ממש מהלב.
    אז בואו אחת ולתמיד נסביר: נימוס, דרך-ארץ הוא לא ווידוי חושפני של כל כוונות הלב. לאף אחד לא נחוץ לדעת מה אתה בדיוק מרגיש וחושב.
    נימוסים הם הסכם חברתי, פועל יוצא של הסכמה כללית של מנהגים קבועים בזמנים וארועים מוסכמים. הכוונה איננה חלק מהמשוואה!
    הרעיון הוא שיש דברים שפשוט עלינו לעשותם גם אם לא מתחשק, וכן - באופן אוטומטי לחלוטין - כדי שחיי הכלל יהיו נעימים או לפחות פחות צורמים.
    לכן אומרים תודה ובבקשה ללא הצורך להפעיל את כל המנגנון הערכי, שמוטב שיעבוד על דברים משמעותיים יותר, וזוהי משמעות המושג ''הרגל'', כמו לאכול בסכין ומזלג, לכסות את הפה כשמשתעלים. אין צורך לחשוב. רק לעשות. בויתור על ה''אמת'' הפרטית מושגת הרמוניה כללית, ושוב - כך חיה חברה מתוקנת. כך מתפנה לו היחיד להתמקד בפעולות הדורשות חשיבה, אינדיבידואליות ועוד.
    העדר המוסכמות החברתיות הללו בישראל הוא הגורם להעדר גבולות, לוולגריות, לכך שחברי כנסת מתלבשים בגינס, וכל ''גינוני'' כבוד נחשבים למלאכותיים.
    ובקיצור, משהו דפוק ביסוד.

  • 50.

    כך ישוקם החינוך הכושל שלנו. (ל''ת)

    סקופער, 23/04/09 21:08

  • 49.

    הגזמת

    מורה מהתיכון שלך, 23/04/09 21:01

    יונתן, אני מוחה על הנאמר בכתבה.
    הרבה ממוריך לא קראו מנייר או מספרים. הרבה מורים גם חינכו אותך בשיעוריהם, והראו לך דוגמה לנאה דורש ונאה מקיים.
    אתה גם לא סבלת בלימודיך, והתפתחת בתחומים רבים כמו במחשב.
    בצבא אילו היית משווה בין מוריך לבין המורים של חייליך אולי היית נכנס קצת לפרופורציות ורואה את ההבדלים.
    היו לך גם מורים מעולים, ולמדת בתיכון מעולה שאני ורבים רבים גאים להימנות בין מוריו ותלמידיו!!!

  • 48.

    הכותב למד כנראה בבית ספר תת-רמה שלא משקף את מערכת החינוך

    אורן האתאיסט , 23/04/09 20:24

    רוב המורים שלי מבית הספר היסודי, דרך החטיבה והתיכון ועד לאוניברסיטה היו פשוט מעולים. לא זכור לי אפילו אחד שהקריא מדפים. לא ברור לי היכן הכותב למד בדיוק, אפשר לקבל יותר אינפורמציה? בשביל הרקורד למדתי בתיכון חדש בתל אביב.

  • 47.

    אחת הבעיות הגרועות ביותר במערכת החינוך

    אחד מכפ''ס, 23/04/09 19:11

    היא בעית המורים/מורות רובם הגדול [במיוחד ביסודים]לא מתאימים לעבוד במערכת החינוך חסרי תואר וחסרי השכלה שקיבלו ג'וב ממערכת החינוך הרופסת שלנו רמת ההשכלה שלהם מתאימה יותר זו של מנקה רחובות.המורים צריכים להיתקבל לעבודה רק אם יעמדו בדרישות הבאות:תואר אוניברסיטאי או של כול מכללה ברמה גבוה[רוב המכללות בארץ לא עומדים בדרישות המתאימות] במקצוע שהם מלמדים בו [למשל מורה להיסטוריה או מתמטיקה צריכים להיות בעלי תואר ראשון לפחות וככול שרמת ההשכלה שלהם עולה כך גם שכרם לדוגמה מורה אם תואר שני תיקבל תוספת שעומדת על 50 אחוז משכרה של מורה בעלת תואר ראשון באותו מקצוע,כמו כן תואר זה צריך להיות תואר מלאה כמו אצל שאר הסטודנטים ולא איזה איזה תואר מקוצר ]. כמו כן רצוי שמורים בעלי תואר ראשון ילמדו ביסודים ומורים בעלי תואר שני ומעלה בחטיבות ובתיכונים, מורים אלו יצתרכו לעשות מבחנים כול שנה שנתיים במבחנים ברמה שתיעשה מורכבת מבחינה לבחינה וכך רק הטובים ישארו במערכת וגם שהחומר הנילמד יתעדכן לפחות כול שתיים וייעשה מורכב ודרישת החשיבה בהם תיגדל , כמו רצוי לבטל מבחנים ברמה של 3 יחידות הן באנגלית ובמתמטיקה ןליצור מערכת שבה יש מיתקשים[4 יחידות] ומיתקדמים[5 יחידות].והדבר החשוב ביותר שרמת ההכנסה של מורה מתחיל לא תהיה קטנה מ7000 ש''ח ותוכפל לפי השגי המורה.

    • עשה טוב - קודם למד לכתוב עברית, ורק אז המלץ איך לשפר את מערכת החינוך (ל''ת)

      אורן האתאיסט , 23/04/09 20:26

      • אין ספק שהעברית שלך תורמת משמעותית לכישורייך החברתיים ;-) (ל''ת)

        וירטואל קומנטטור , 23/04/09 21:00

        • נו מה לעשות מורים גרועים :-) (ל''ת)

          אחד מכפ''ס, 23/04/09 23:09

          • או תלמיד חסר יכולת. (ל''ת)

            שיר, 24/04/09 19:25

    • הכיוון של דברייך הוא אחלה, לא יודע כמה ריאלי לתקצב זאת בשנתיים הבאות (ל''ת)

      וירטואל קומנטטור , 23/04/09 20:58

  • 46.

    ביח''ר לציונים

    אם ל-3, 23/04/09 19:05

    בפרק ב' בלימודים, עם ילדיי, נוכחתי לדעת שלעיתים קרובות אין כל כך את מי לכבד.
    אם מחליטים לא ללמד ספרות בכתה ט' כי אז אין בגרות, אם אין תדרוך לעבודת גמר שצריך לכתוב, אם ילדים לא נלקחו מעולם לספריה ציבורית כדי ללמוד כיצד ללקט חומר, אם ילדים לא קבלו מעולם שיעור בביולוגיה, מוסיקה, אמנות ועוד, הרי המסקנה היא כי אין כלל מטרה לחנך אותם, להשכיל אותם, לתת בידיהם כלים לחיים.
    האם קימה בתחילת שיעור תשנה משהו? הרי זה פשוט מגוח. מדובר פה בהצעה מלאכותית במקום לשנות מהותית.

  • 45.

    אני קמתי

    סבא, 23/04/09 18:59

    כבר הרבה שנים שאני לא תלמיד.
    באירופה קמו לכבוד המורה, גם שתקו בכיתה, גם קבלו עונשים קשים ולפעמים אפילו מכה על היד. אבל לא הייתי אומר שזה שיפר את הלימודים, זה שיפר את המשמעת והפחד. השאלה היא אם זאת המטרה

  • 44.

    תומך בקימה

    הורה לתאומים בתיכון, 23/04/09 18:56

    יש לי 2 בנים בתיכון
    בסיכום כללי הם מצפצפים על המורים שלהם
    מורה נתפס בעיניהם כלא יוצלח, כמי שלא מצא פרנסה אחרת.
    כשספרתי להם שאני בזמנו קמתי לפני המורים בחו''ל, זה גרר פרצי צחוק.
    לא נורא אם יהיה קצת כבוד למורים, אולי חלק מזה יגיע אז גם אלי.

    • בריוק בשביל זה אני שולח את ילדי

      בדיוק, 24/04/09 11:42

      במשך כמעט 6 שנים לחינוך תורני, ועם הכל, שאני חילוני, ובוער לי שאר הנושאים מלבד תורה, אני מאושר מילדי, וכן!, הם גם יודעים לכתוב עברית כמו שצריך!...

  • 43.

    ממש לא נכון

    מורה ותיק, 23/04/09 18:54

    כל החיים בארץ השתנו
    הלימודים לקראת בחינות הם במידה רבה מאד דרישת התלמידים.
    התחרותיות היא מכסימלית ואפילו ילדים קטנים יודעים למצוא את הציון הממוצע (שיטה מצויינת דרך אגב למורה למתמטיקה כמוני).
    עמידה ומתן כבוד בתחילת השיעור יכולים להשפיע גם במהלך המשכו, יהיה יותר שקט ואפשר יהיה ללמוד

  • 42.

    בדבר אחד הוא צודק: מערכת החינוך גוססת. אבל כל מערכת שאין בה משמעת,

    אמא, 23/04/09 18:54

    תגסוס...
    ומה זה השטויות של
    ''זכויות התלמיד''? לתלמיד יש זכות לקבל חינוך.
    בתנאי שהוא מתנהג כיאות...

  • 41.

    כתבה מעולה

    יוסף, 23/04/09 18:50

    בתור תלמיד גרוע אבל מוכשר ''שיכול להגיע ליותר'', כל מלה אמת.
    אין לי את מי להעריך בבי''ס
    העתק/הדבק של עבודות שמצאתי דרך גוגל היו דרך הכנת שיעורים הכי יעילה.
    לא נראה לי שהמורים תרמו לזה משהו, אני לעומת זאת לימדתי אותם איפוא לחפש חומר

  • 40.

    יש לכבד איכות

    נ, 23/04/09 18:47

    כל הכבוד על הכתבה
    אין דמיון בין חתך המורים היום לחתך המורים בעבר
    בתקופתי, בימי הדינוזאורים, בשנות החמישים והשישים המורה היה חצי אלוהים. ''המורה אמר'' היה מושג קדוש. ואמנם המורה לא אמר סתם, לא תכנן את בחינות הבגרות מיום תחילת הלימודים וחינך לערכים וידע כללי ולא רק לבחינה.
    לכן הקימה שיקפה את ההרגשה, שיקפה את הכבוד האמיתי שחשנו בלב.
    קימה מלאכותית אין בה מאום

  • 39.

    יש להפסיק עם הנוהג הזה של להעתיק כל דבר שהמורה כותב על הלוח

    אלון, 23/04/09 18:40

    זה לא מועיל לאיש.

  • 38.

    Lesson from Scandinavia?

    Monty , 23/04/09 18:38

    In Scandinavian schools its common for that everyone must stand up at the first class...

    By the way, they have the same issues of discipline and disrespect to teachers as in Israel,

    As long as the system does not provide more economical resources... only "losers" and mad people would choose the teaching profession.

    Money is important, it creates a prestige and competition.

  • 37.

    המטרה היא לא כבוד, אלא יכולת בסיסית ללמד

    פדגוג ומגוג, 23/04/09 18:26

    בכתה ישראלית ממוצעת, יכול המורה להתחיל בשיעור כשבע דקות לאחר תחילתו, ולהפסיק אותו כל חמש דקות.
    בחישוב סופי הופכות 45 דקות לכחמש-עשרה והתוצאות בהתאם.
    מי שרוצה תוצאות, חייב לאפשר למורה (טוב, בינוני או גרוע) להעביר קו ברור בין ההפסקה לשיעור, לומר בשקט מה נלמד היום, לאפשר לו להשחיל מלה או להשלים משפט, אה, כן, ולהזכיר לכתה שיש בה גם ישות כזאת.
    מובן שזה לא כל הפתרון אבל בלי גלגל פשוט, גם מכונית יוקרה לא תיסע.
    באשר להשלכות על נפש הילדים - מובנת דאגתך מן הטראומה המשפילה שגורם הצורך לעמוד, להקשיב דקה, ולענות בוקר-טוב. מה יש לומר - צלקת לכל החיים.

  • 36.

    יש לקדם מורים לפי הצלחות תלמידיו בבגרויות/בחינות (ל''ת)

    אזרח, 23/04/09 18:23

  • 35.

    כמה הצעות שיועילו יותר....

    פעם הייתי תלמיד., 23/04/09 17:47

    הצעות שיועילו יותר:
    1) העלאת משכורת המורים.
    2) הוספת שספר שעות עבודה שכל מורה עובד.
    אין דבר כזה לעבוד 7-8 חודשים בשנה.
    3) הורדת מספר התלמידים בכיתה.
    4) הוספת שעות לימוד בשבוע.
    5) הוספת מחשבים וטכנולוגיה חדשה לכיתות.

  • 34.

    אתה כל כך צודק

    ארז, 23/04/09 17:34

    יופי של כתבה!!

  • 33.

    שים לב

    סאמי, 23/04/09 17:34

    לפי הדרך בה אתה כותב נראה שבסופו של דבר כן היו לך מורים טובים.

    • או הורים טובים... (ל''ת)

      וסוסו, 23/04/09 17:39

  • 32.

    סחתיין (ל''ת)

    מוטיק, 23/04/09 17:24

  • 31.

    אחלה כתבה - אפילו שאתה טועה

    ת.א. מ''ש, 23/04/09 17:16

    נכון - ללא מורים טובים יותר מערכת החינוך תמשיך לגסוס עם תלמידים עומדים, יושבים ואף שוכבים. אבל! ויש פה אבל גדול - כל החלטה כזאת מקדמת במשהו את הדרך לעבר עתיד טוב יותר. אי אפשר להחליף בבת אחת את כל המורים הגרועים (ואיך יבדקו מי גרוע ומי בסדר להשאירו?), ולכן צריך להתחיל מתנאי פתיחה טובים יותר בעבור הבינוניים שאינם מצליחים להחזיק כיתה.
    לצערנו היום אין אידיאולוגיה לכלום, וצריך למצוא שיטת הבראה שבתוך 10 שנים תהפוך את המערכת על פיה ועד אז ב10 השנים שיהיה צורך לחכות - להעביר מהפכים קטנים בכבודו של תלמיד למורה, גם למורה גרוע, כי החמור ביותר הוא שאין לילדינו ערכים וכבוד לשום דבר וזה מוביל לפשע ואלימות.

  • 30.

    כל אירגון בנוי על בסיס ה-מ-ש-מ-ע-ת... אם אין משמעת, הצבא נכשל, החינוך

    אבא זקן, 23/04/09 17:16

    נכשל, אין חוק במדינה.
    אבל כולם ''חכמים''...בלילה. וגם זה בקושי.

  • 29.

    דווקא כן ! צריך להרגיל את הילדים למשמעת וכבוד

    מיכאל, 23/04/09 17:15

    איני יודע מתי לאחרונה נסעת באוטובוס עירוני,ראיתי מבוגרים עומדים באוטובוס ולידם צעירים העושים עצמם לא רואים.
    קימה כאשר המורה נכנס לכיתה הוא חלק מתהליך למידה,הרי חכמנו אמרו ....מפני שיבא תקום...
    אצלי למשל בית הספר לא היה כלא אלה דווקא מקום חוויתי ואני בן 60.
    צריךצ לנסות ולהחזיר את יראת הכבוד של התלמיד לרבו (מורו)

  • 28.

    הייתי שנתיים בתיכון שעמדו בו כשהמורים נכנסו לכיתה

    יעל, 23/04/09 17:14

    זה אמנם סייע להשיג שקט בחמש הדקות הראשונות של השיעור, אבל כל השאר היה תלוי במורה.

    לא, זה לא פתרון אמיתי.

  • 27.

    ת'כלס צודק..

    מנשה, 23/04/09 17:13

    האמת שמערכת החינוך היא בדיחה אחת גדולה. וזה לא רק בלימודי החובה אלא גם באוניברסיטאות ובמכללות.... אוי למדינה בה אדם שמשרת 3 שנים ומקריב את חייו צריך להתחנן למלגות בשביל שיוכל לרכוש השכלה... או להתחפש לבחורה כדי להוציא ציון טוב בפסיכומטרי...

  • 26.

    יופי למזי (ל''ת)

    יפה כתבת, 23/04/09 17:08

    • יופי שטנגי :) (ל''ת)

      ע., הוליווד, 23/04/09 17:53

  • 25.

    התיכון

    טלי, 23/04/09 17:00

    אם היה לך כל כך רע למה לא עזבת לתיכון אחר???
    כל כך קל לקטול ולהשמיץ.
    אני בטוחה שהיו לך נקודות אור בארבע השנים האלה.

  • 24.

    כל הטריקים והשטיקים הללו לא יועילו. שידרוג במעמד המורה עובר בשכר !!!!!

    מורה, 23/04/09 16:59

    עד שהשכר לא ישופר משמעותית, וללא העמדת פנים נוסח 'אופק חדש', דבר לא יועיל. הכל יהיה בגדר קוסמטיקה.

  • 23.

    כל מילה במקום! (ל''ת)

    תלמיד, 23/04/09 16:53

  • 22.

    כבוד למורה

    ניצה, 23/04/09 16:47

    בצעירותי למדתי בירושלים בשני בתי ספר. האחד בית חינוך שבו הקפידו על תלבושת אחידה, מסדר בוקר, קימה בעת כניסת המורה, אבל למורים קראנו בשמם הפרטי. אח''כ עברתי לתיכון ליד האוניברסיטה שם התנגדו לתלבושת האחידה אך הקפידו מאד על הסגנון...לא קמו בתחילת שיעור,אך למורה פנו גברת או אדון כך וכך..לרוב ד''ר וכו'.את המורים שלי אני זוכרת באהבה רבה, בהמון כבוד והערכה. במיוחד את אלה מן התיכון. אלה היו מורים במלא מובן המילה..חלפו 40 שנים מאז - ויש לי רק דברים טובים לספר על בית הספר.(לא החמצתי אף יום לימודים) ובאמת קמתי כל בוקר עם שיר חדש בלב..הלוואי עלינו היום....

  • 21.

    ההכתבה היא חשובה ביותר והנה ההסבר...

    לא קורא בכלל, 23/04/09 16:29

    בשיעורים שבהם יענו רק מדברים ומסבירים ודנים ,מחשבותיי נודדות ואני לא מקשיב כלל.אני הוזה ,בוהה ,יושן בישיבה.
    שיעור שאין לו שום עדות במחברת נמוג כלא היה...
    ההכתבה המאולצת מחייבת אותי לראשונה לכתוב את החומר מילה מילה להתקל בחומר .
    מעבר להכתבות אני לא מסוגל לקרוא את הספרים
    הארוכים והמשעממים.
    לקראת בחינה אני מעיין ברפרוף בדפים מסמן משפטי מפתח והציונים גבוהים ביותר.
    דפים משוכפלים סיכומים מעולים של בנות נחמדות ,ספרי מיקוד ספרות עזר לא עושים לי כלום אני פשוט שונא לקרוא חומר עיוני!!!
    אני עובר מבחנים רק ע''י הכתבות בכוח
    מה לעשות.
    באוניברסיטה שיכללתי זאת יותר אני מסכם מילה מילה את דברי המרצה במרץ בכיתה משליך את הניירות לפח וזוכר יופי.
    ולקראת בחינות רק מרפרף ומשחזר בראש

  • 20.

    איפה בדיוק נכתב שההצעה אמורה לפתור את כל בעיות המערכת? (ל''ת)

    אורן, 23/04/09 16:07

  • 19.

    מסכימה עם כל מילה

    שרון, 23/04/09 15:50

    כבוד הוא משהו שנרכש מתוך הערכה לאדם ולמה שהוא מייצג.
    בתור מורה שברחה ממערכת החינוך, אני מסכימה עם כל מילה של הכותב - לצערי הרב כמובן...

  • 18.

    הבעיה של התלמידים היום זה הורים כמוך

    אובמה בן ביידן, 23/04/09 15:45

    מדוע אנשים מבוגרים עומדים כששופט נכנס לאולם בית המשפט? ליצר מעמד של כבוד. מאותה סיבה על התלמידים לקום בכניסת המורה לכיתה.

    כל מורה שתישאל יומר לך שהבעיה העקרית של המורים היום היא חוסר משמעת וחוסר כלים להתמודד עם התלמידים ברמה המשמעתית. מספיק ששני ילדים מפריעים על בסיס קבוע וכל הכתה סובלת ואיננה לומדת.

    • קימה בפני מורה גרוע לא תהפוך אותו למורה טוב (ל''ת)

      אז בשביל מה לקום, 23/04/09 17:08

      • היא תהפוך את התלמיד לתלמיד יותר טוב. (ל''ת)

        זו המטרה., 23/04/09 18:56

  • 17.

    פני התלמיד הישראלי כפני הוריו והסביבה בה הוא גדל .

    אילן, 23/04/09 15:44

    שום דבר לא יחדיר בתלמיד הישראלי כבוד למוריו אם הוא לא בא עם זה מהבית . די אם נהיה נוכחים באסיפת הורים כדי להבין שהמקור לבעיה היא בבית בה התלמיד גדל ובמקום בו ספג את ערכיו או את ''ערכיו'' .

  • 16.

    עמידת בעת כניסה מורה

    רחל מרמת גן, 23/04/09 15:40

    כשאני למדתי, עמדו כשמורה נכנס לכיתה. כולנו נעמדנו אוטומטית כשהמורה נכנס. אני למדתי בחינוך חרדי, למורה פנינו בגוף שלישי (אינני יודעת איך פונים היום למורים), המורה ישבה על במה בגובה של כ-20 ס''מ, וכך ראתה היטב את כל התלמידים, והם גם ראו אותה. יש מורים שהיה אליהם יראת כבוד, וגם כאלה שלא. בכל אופן ההתיחסות באופן כללי למורה היתה חיובית יותר ובהחלט כבדו את המורים.

  • 15.

    שרק דבר אחר יעמוד בבטחה

    תלמיד, 23/04/09 15:39

    לעמוד לכבוד המורה זה מהלך מביש ומבזה
    התלמידים יעמדו כלאחר יד ולא יתיחסו לכל התרגיל ברצינות וזה יהפוך מהר יותר לפארסה
    יש לשפר את מעמד המורה על ידי העצמת אישיותו ומעמדו בעני התלמידים
    מורה טוב הוא מורה טוב שמכבדים אותו
    ומורה שסתם עומדים לכבודו אבל לא מערכים אותו מבזים אותו בעמידה מזלזלת
    אולי נציע לקבל את המורה בהקשב ודום מתוח

  • 14.

    קודם כל שהמורים ידעו דרך ארץ אח''כ שילמדו אותה את התלמידים. (ל''ת)

    יוסי ת''א, 23/04/09 15:37

  • 13.

    הפיתרון הזה נשמע לי כמו כוסות רוח למת... (ל''ת)

    סטודנט, 23/04/09 15:34

  • 12.

    את טועה.זה לב הבעיה

    אאא, 23/04/09 15:28

    החלום שלך לפיו חלק גדול מהמורים יהיו דמויות מופת או אנשים שישפיעו על חיינו הוא פנטזיה ותו לא.
    רוב המורים הם אנשי מקצוע אפרוריים שבאים לעבוד.וככה זה ישאר.
    המערכת הזו,כמו צבא או קבוצת ספורט,לא יכולה לתפקד ללא מבנה היררכי מאד מאד חד משמעי.המבנה הזה התערער אצלנו ובמערב בכלל עם כל קשקושי זכויות האדם,זכויות הילד וזכויות התלמיד.
    לתלמיד אין שום זכויות מלבד לציית למורים ולהורים שלו.
    [כשיגדל,יקבל זכויות אם לא יהיה םפושע או איום מסוג אחר.

    • אמת צרופה כל הכבוד (ל''ת)

      חופש ודמוקרטיה מגיל 18, 23/04/09 16:54

    • ילד ונער עם גבולות....

      חיפה, 23/04/09 16:58

      יגדל ליהיות אדם שנעים יותר להמצא בקירבתו בחברה .החברה שלנו מיתפרקת ללא גבולות .
      גבולות מתאימים מפנימים בילדות ובתקופת נערות ובהמשך...אופי צומח אדם שיודע לכבד אחרים וליהיות פרודוקטיבי בחברה .
      העמידה ליפני מורה היא סממן חיצוני שולי אך זה שהןרים ומורים הם חברים במקום מחנכים קשוחים לא הופך אותנו לחברה טובה יותר .
      לימוד זה אופרה אחרת ונושא אחר לגמרי
      חינוך לערכים וגבולות חשוב אף יותר מלימוד חומר כזה או אחר כך או אחרת ......

    • Zodek. (ל''ת)

      Zodek., 23/04/09 17:41

  • 11.

    ההפך - משמעת מטרה לא אמצעי

    איווט, 23/04/09 15:23

    מה שאתה כותב נכון בתיאוריה, אך מנותק לגמרי מהמציאות.
    לנוער של ימינו אין כבוד לכלום - לא לחוק, לא להורים, ובטח לא למוריהם.
    חייבים להנחיל משמעת ברזל בכיתות כדי להנחיל לילדים את מה שאבד להם - הכבוד לסביבה ולמבוגרים. זו המטרה האמיתית, בלעדיה הם לא ילמדו כלום.

  • 10.

    בית הספר לא מחנך

    אורן, 23/04/09 15:20

    בית ספר נותן לך לטעום מתחומים שונים ומרחיב את הדעת. חינוך מקבלים בבית ובחוגים חברתיים (גם במסדרונות בית הספר ובטיולים השנתיים אבל לא רק)

    מישהו תיאר לי לא מזמן את הבעיה בצורה הטובה ביותר:
    פעם הילד היה מתפרע, האבא היא מגיע לבית הספר - הילד היה חוטף סטירה. היום הילד מתפרע, האבא מגיע לבית הספר - המורה חוטף סטירה

  • 9.

    לעמוד בתחילת שיעור

    טל מאוהל שם רמת גן, 23/04/09 15:16

    אצלנו עומדים כל תחילת שיעור ואין לנו בעיה. זה מרגיע את הכיתה והשיעור מתחיל כראוי.

  • 8.

    כל כך נכון

    אני, 23/04/09 15:16

    טור מעולה. סוף סוף מישהו אומר את האמת שצריכה להיאמר

  • 7.

    משמעת בדבר אחד מובילה למשמעת בדברים אחרים

    nilnull, 23/04/09 15:13

    אם יעמדו קצת בתחילת השיעור אולי הם יהיו קצת יותר בניאדם בשאר חלקי היום

  • 6.

    מסכים

    עומד בכיף, 23/04/09 15:09

    מסכים עם הדברים.. אחלה טור...
    אני בכל זאת חושב שבלי קשר לרקבון במערכת החינוך וללא ספק שלא זה מה שיתקן אותה אבל נראה לי כמו מנהג ראוי שיבהיר לתלמידים את מקומם אל מול המורים שלהם...

    אבל טור מחודד וכתוב היטב...

  • 5.

    שקודם כל המורים יפסיקו להיות חברים של התלמידים אחר כך שיבקשו לעמוד (ל''ת)

    א, 23/04/09 15:03

  • 4.

    קימה כמארגן כיתה

    העומדת, 23/04/09 15:01

    כמכשירת מורים אני רואה את הבוז של ההורים כלפי מקצוע נחות זה. אחד הכלים להחזיר למורה את סמכותו ומעמדו הוא קימה לכבודו. בוודאי שרעיון זה אינו בא ואף אינו יכול לבוא על חשבון טיב ההוראה, אך הוא יכול לעזור לארגן את הכיתה לקראת השיעור. חבל שהמזלזלים בכך לא מודעים לשינוי המתרחש בכיתה כקהילה לקראת השיעור.

    • התשובה שלך מדוייקת! זו צריכה להיות התגובה הרשמית של משרד החינוך! (ל''ת)

      ELMO נשוי למורה, 23/04/09 16:56

  • 3.

    לא יזיק להם לעמוד-שילמדו קצת כבוד למורים שלהם

    sharonit, 23/04/09 14:54

    אולי כך ילמדו עוד משהו בדרך...

  • 2.

    כל כך נכון

    הדר, 23/04/09 14:35

    כשאני למדתי היה לי מורה אחד שדרש מאיתנו לעמוד כשהוא נכנס לכיתה. הוא גרם לנו לא לכבד אותו. מורים צריכים להבין את המציאות בה הם חיים היום ולהתאים את עצמם אליה. הם צריכים ללמוד מתשוקה ולא מתוך חובה. המורים לא מבינים אבל כשהם מלמדים מתשוקה התלמידים גם לומדים יותר טוב ומכבדים אותם יותר.

    • לא נכון. שיעמדו.

      שמעון שמעון , 23/04/09 15:21

      אני מסכים שבבי"ס לא ממש לומדים וגם אני לא זוכר מורה אחד טוב. אבל, כשלמדתי בריאלי חיפה היה חובה לעמוד בתחילת השיעור וכשהמנהל נכנס לכיתה באמצע השיעור, גם כן היה חובה לעמוד.
      תסכימו איתי שבוגרי הריאלי יותר מחונכים מהממוצע באוכלוסיה.
      אם כבר המורים גרועים וההורים לא יודעים לחנך, לפחות שהתלמידים ילמדו משמעת וכבוד. הדבר לא יזיק להם בהמשך הדרך ומאוד יעזור לעתיד המדינה שלנו. כמובן שבנוסף הייתי מקפיד על תשלבושת אחידה.

      • בריאלי עדיין עומדים ליפני מורה וטוב שכך

        חיפה דור שני, 23/04/09 17:01

        אגב גם לומדים שם ....לא רע בכלל

      • המורים של הריאלי זה לא המורים של מערכת החינוך

        חיפאי, 23/04/09 17:16

        בית הספר הוא פרטי, ותנאי המורים בהתאם.
        לו היית לומד יום אחד בבית ספר ''רגיל'', לא היית מוכן לשבת בכיתה, שלא לדבר על לעמוד.

  • 1.

    חלק מהבעיה - שאין דרך ארץ כלפי המורים וללמד זו משימה כמעט בלתי אפשרית (ל''ת)

    רונן, 23/04/09 14:34