• 30.

    חזרה בשאלה\\תשובה

    יוסף, 26/06/11 15:10

    תנסה לראות דברים דרך העיניים של חוזר בתשובה ביחס לשואל תמצא הרבה דברים שונים
    בינהם והדבר היחיד שמשותף זה התהום הפעורה בין שני העולמות צא ולמד...

  • 29.

    מסכן

    מי שהוא, 31/03/10 15:55

    ליבי עליך.
    תלמיד של הגר''ש אנוכי, וכנראה שהוא צדק, כמו תמיד.

  • 28.

    שבתאי אתה עוד תשוב, אבל לצערי לא יקבלו אותך בחזרה

    כי משפחה לא עוזבים, 22/04/09 02:02

    עובדה היא ש 98 אחוז מהיוצאים בשאלה
    חוזרים בתשובה,ומביאים איתם עוד חברים.

    • התוכל לתת לי נא את מקור עובדות אלו?

      מחפש האמת, 24/04/09 15:23

      אין רצוני דווקא במחקר מאומץ שנערך על ידיה של הדוקטור מינה צמח או בתחקיר מקיף שנערך ע''י ארגון יסודי כלשהוא.

      אסתפק בסקרי סטודנטים בתנאי כמובן שלא נערכו בקרב משפחת הכותב.

      תודה. תגובתך חשובה לי.

  • 27.

    קור לא חזר בשאלה הוא לא היה אפעם דתי מקזימום הוא היה רובוט טיפשעשרה {: (ל''ת)

    חכם מה הוא אומר, 22/04/09 01:37

  • 26.

    עאלק ''יוצאים''... לאן יוצאים הערב? הוציאו את עצמם מהכלל. (ל''ת)

    yoyo, 21/04/09 23:15

    • here is your way my friend

      kish, 22/04/09 01:42

      http:daatemet.co.il
      and believe me,I could kill any one that would dare to talk about ny religion the way they do.
      but hey... facts , are facts !!! AND YOU CAN'T FIGHT THEM l

  • 25.

    בראשית ברא האדם את האלוהים (ל''ת)

    בצלמו ובדמותו ברא אותם, 21/04/09 16:16

    • נכון טמבל, מה שתגיד (ל''ת)

      גילי, 21/04/09 16:41

  • 24.

    אחדים מידידיי חזרו בשאלה

    רות מאור , 21/04/09 14:03

    והם פשוט לא עושים מזה עניין כזה גדול. הם משוכנעים בצדקת דרכים, עושים לפרנסתם, מטפחים את בתיהם (מי שיש לו) ופשוט חיים.
    למי שתהה - לא! החילונים לא עוסקים באורגיות מהבוקר עד הלילה ובחזרה.

    www.kansukansu.blogspot.com

    • כלום לא יעזור לדתיים המפגרים (ל''ת)

      הם צודקים גם כשהם סתם מטומטמים, 21/04/09 16:05

  • 23.

    הסיבה ששבתאי עזב. (ל''ת)

    ישראל, 21/04/09 13:22

  • 22.

    ''התפכחותם מהעולם החילוני''?

    חואנה, 21/04/09 13:02

    אולי כי היתה להם אשלייה שבעולם החילוני עושים חיים כל היום?
    גם בעולם החילוני יש קשיים - פרנסה, בדידות, זוגיות, מין, בריאות וכך הלאה. ההבדל הוא החופש להחליט וזה שאתה אדון לעצמך ולא כבול לחוקים שאתה לא מבין למה צריך אותם (או יותר נכון, מבין למה לא צריך אותם).
    מעבר לזה, יש אנשים שקשה להם עם העובדה שעכשיו הם אחראים לעצמם ושאין מישהו שיעשה עבורם את העבודה, ושעם העצמאות להחליט באה גם האחריות עם מעשיהם.

  • 21.

    באתי מבית חרדי יצאתי בגיל 16 עברתי לתל אביב

    חזרתי ושבתי, 21/04/09 10:50

    חייתי חיים הכי חילוניים שיש, עוף בדבש בכיפור חזיר ומה לא... עכשיו ברוך השם אני נשוי ירא שמיים ושומר מצוות. אתם לא יודעים מה זה? לכו תלמדו תורה. תחיו באמת

    • אעלק חזרת בתשובה

      חוזר בשאלה כי זה מה שנכון, 21/04/09 22:29

      עוף בדבש בכיפור. ירא שמים.....
      עוף בדבש ביום כיפור והמבין יבין......

  • 20.

    היום כולם חוזרים בתשובה חב'לז (ל''ת)

    מדינת הלכה בדרך, 21/04/09 10:13

  • 19.

    אם אתה מודה שכל שנה אתה מחליף דעה.. מתי תדע מה האמת? (ל''ת)

    קרקר, 21/04/09 06:09

    • מתי שהאמת יגיע לאמת (ל''ת)

      זה עדיין מעורב בהרבה שקר ומרמה, 21/04/09 16:08

  • 18.

    אהבתי את הכתבה ובמיוחד את הפסקה האחרונה (: (ל''ת)

    גיל, 21/04/09 01:39

  • 17.

    ברגע זה המליץ לי ידיד

    קופץ לרגע, 21/04/09 00:41

    לקרוא את הטור. הוא שלח לי אותו במייל והבטיח לי להנות ממנו.
    האמת, הוא צדק.
    תקופה ארוכה שאינני נמנה על קוראי הבלוג המפורסם שלך, טרדות הזמן וכורח השעה גרמו לי כן. אבל אני רואה שלא נס לחך - אתה עדיין כותב ומשתבח כבאותם ימי בוסר.

    האמת שמעניין מאד לראות את דעתך על כך שישנו הבדל בזמן שבו עברת מאז היציאה בשאלה. הייתי שמח לראות הרחבה על כך.

    תודה. נורי יתיר

    • לי המליץ ידי לשתות תה. (ל''ת)

      מעיחו, 21/04/09 06:18

    • מה ההתלהבות? איש מסכן מפוצץ את המוגלה שלו ברחוב. רחמים. (ל''ת)

      עראט, 21/04/09 06:29

  • 16.

    האם יש לשנים משמעות?

    איש ירושלים, 21/04/09 00:37

    בתור מי שעבר תהליך דומה לזה שאתה מתאר בטורים שלך (שמשום מה הפסיקו תקופת מה, וחבל) אני חושב שאין משמעות לשנים.
    יש מי שיצא כבר חמש שנים, בשאלה, והוא עדיין ''המום'' כהגדרתך, מהעולם החדש והמפתה. ויש מי שבחדשים מספר הוא קולט את הרעיון שמאחורי הדברים.
    לא כך?
    אשמח אם תחזור ותכתוב, דבריך עוזרים מאד לקבל פרספקטיבה אחרת על העולם החרדי והדתי ועל היוצאים ממנו

  • 15.

    אתה אכן חושב שבשנה הרביעית

    אלילי, 21/04/09 00:33

    היוצא יהיה מדוכא מהעולם החילוני?
    מדוע?!
    האם אתה מאוכזב מהעולם? בלי להכירך אני מניח שלא, אז מדוע שהיוצא יהיה מאוכזב.
    הייתי מבין לו כתבת שהיוצא בשאלה מתאכזב ממה ''שהוא חלם'' - אם ניתן לקרוא לזה כך, על העולם הכללי.
    כן, העולם הוא לא סרט פורנו, אבל להתאכזב לגמרי ולדבר על ''זיוף'', מדוע?!
    אתמהה

  • 14.

    האדם לעולם ישאר עבד,השאלה רק את מי הוא עובד-את היצר הרע או את בוראו..

    וחכם הוא מי שיודע לבחור מה משתלם יותר.כמו שנאמר:, 21/04/09 00:25

    ראשית חוכמה-יראת השם.אין לכך קשר לידע כללי או אינטלגנציה-כידוע אדם יכול להיות אינטלגנטי מאוד ללא אושר בחייו.מה שמר קור עדיין לא הבין הוא כי השיא של ה''אושר'' החילוני כבר מאחוריו,ותקופת הבילבול שחווה בעבר היא בעצם השקר הטמון באותו ''אושר'' מדומה.שכן כל תאווה או התנסות אסורה חדשה נראית כמבטיחה אושר עילאי,אך מה מר טעמה,ומה רבות השלכותיה,יחווה כל אחד,והשאלה היחידה היא רק מתי..
    את אותה נפילה חווה גם כל חילוני בחייו.וישנן רק שתי דרכים להתמודד:בריחה מן המציאות (כ''א בדרכו) והשלמה עם הזדקנות מוקדמת=חיים חיצוניים,או התדרדרות בסוג וכמות התאוות עד להתרסקות (בדר''כ תחנה סופית=סמים).אשרי האדם שיודע ובוחר לחיות נכון עפ''י הוראות התורה-חיים מלאי משמעות ואושר אמיתי-איזון,ובעיקר חיים המובילים לתכליתו הנצחית ולא רק בעולם הזה..

    • שחור או לבן מסימניה של כל דת קיצונית

      יוסי כהן, 21/04/09 10:16

      ההנחה שמי שאינו מאמין עובד את היצר הרע היא הנחה מרושעת, פרימיטיבית ובה בעת יהירה
      וגזענית במובן שמי שלא נוהג כמוני הוא משרתו של היצר הרע

      • מר כהן היקר-אתה חסר הבנה בסיסית ביהדות ובהבנת מושגים כלליים..

        ומכן גם נובעת ה''פגיעה'' המדומה בך-התפישה כי הדת היא, 21/04/09 23:35

        שחור לבן או קיצונית נובעת מבורות,שכן הדת היא הנחיה לחיות על פי האמת אותה צריך ללמוד ולהכיר,ורק אז לחוות דעה.לפי התורה לאמת יש 400 מדרגות,ורק מי שלומד ומכיר באמת וגם חי לפיה-יכול להתעלות רוחנית בהדרגה,כך שלא שייך כלל לדבר על קיצוניות,אלא רק על מיקומו הרוחני של כל פרט,ותמיד יש לשאוף להתעלות.לפיכך אין גם טענה ביהדות כי מי שמאמין הוא אמיתי ולהפך.גם אלו שאינם מטמינים אינם נמצאים באותה מדרגה-אלא כל אחד על פי מעשיו.אגב-לפי התורה (ללא קשר לחינוך)-אין יהודי שאינו מאמין בבורא-אלו רק תירוצים ריקים בכדי להשקיט את המצפון.בכל אדם יש שני יצרים:טוב ורע,אלא שאחד מגיע עם הלידה באופן טבעי,והשני מגיע רק בגיל המצוות-ובאופן פוטנציאלי,כך שרק אם האדם ילמד מה הוא טוב אמיתי,ויפנים זאת בחייו-יוכל לפתח אותו ולהתעלות.מי שאינו חי לפי התורה-באופן טבעי נשאר עם היצר הרע בלבד,ז''א שגם הדברים הטובים אותם הוא עושה,נובעים משיקולים אנוכיים אפילו רוחניים של כבוד לדוגמא..
        אין טענה כי לאדם שחי עפ''י התורה אין יצר הרע-להפך.ככל שאדם מתפתח רוחנית,כך גודל עמו היצר,על מנת לאפשר לו בחירה שקולה בכל נקודה בחייו.לפיכך גם הטענות על יהירות וכו'' אינן נכונות,שכן הוויכוח אינו על פרט זה או אחר אלא על הדרך! הטענה על גזענות איננה שיכת כלל-שכן אנו שייכים לאותו הגזע!?
        ממליץ לך בחום ללמוד מעט על המושגים טוב ורע ביהדות (ללא קשר לחזרה בתשובה) בכדי לא להפגע מכך שהנך משרת את היצר הרע-אז תבין מדוע ישנו הכרח לומר כך על מי שאינו מאמין וחי עפ''י התורה למרות שאינו מוכר באופן אישי.הפרה נותנת חלב,והאריה טורף,ועדיין טיפש מי שיכנה אותם בכינויים טוב ורע..
        בקיצור-צא ולמד על כך באופן שלא הכרת,ורק אז תגיב.

  • 13.

    טור חזק ומרגש

    יוצמאך, 20/04/09 20:11

    מדוע הפסיק שבתאי קור לכתוב טורים? התגעגענו

    • כנראה החליט לבכות בכרית (ל''ת)

      שעיו, 21/04/09 06:19

  • 12.

    אין כזה דבר חוזר בתשובה מפני שלדת אין תשובות

    רק כפיה של דעות קדומות ואמונות תפלות, 20/04/09 19:43

    לכן גם אין כזה דבר יוצא בשאלה!

    • תשובה מלשון שיבה, לשוב לצור מחצבתנו (ל''ת)

      ירעם, 21/04/09 00:21

      • לשוב לצור מחצבתנו

        זה לשוב ולעבוד אלילים, 21/04/09 15:54

        לא חושב שזה יעזור!

  • 11.

    אתה מנסה למכור את היוצאים בשאלה כאנשים חושבים בעוד

    רמי, 20/04/09 19:20

    שהם אינם כאלה

    • התגובה שלך מה זה לא מראה על חשיבה

      תת, 20/04/09 20:57

      וכן אנשים שעשו כזה דבר ברור שזה בגלל מחשבה,אלא מה?
      לחרדים קל להגיד שמי שיצא בשאלה זה כי הוא מסכן, או שיש לו בעיות נפשיותא ךזה לא נכון

  • 10.

    רדוד ושיטחי, מתלהב וחסר תוכן ממשי, כתמיד.

    מענה, 20/04/09 18:42

    חייך האומללים לא מעניינים אף אחד.

    • אם זה כל כך לא מעניין אותך אז למה לעזאזל אתה קורא (ל''ת)

      א, 20/04/09 18:57

      • שאלה מטופשת. קוראים ומביעים דעה. וזה פשוט חסר כל תוכן.

        מענה, 20/04/09 22:51

        אם הייתי פסיכולוג הייתי גם יודע לתת פיתרון לבעיה של הכותב. איזה תוכן ממשי יש בדברים הללו, מלבד בעיה המוקרנת מהם. ?
        רחמנות.

  • 9.

    לאלון מספר 8

    מני, 20/04/09 18:05

    אני שובר הראש שלי ולא מבין מה רע בחומרנות וזימה, ואני דווקא מהסוג השני.
    אחלה כתבה שבתאי.

  • 8.

    2 סוגים של יוצאים בשאלה

    אלון.ב, 20/04/09 17:18

    1.אלו שרוצים את התאוות של העולם החילוני שזה רובם של היוצאים בשאלה.
    2.אלו שעשו חיפוש רוחני אמיתי והגיעו למסקנה שאין אלוהים שזה המיעוט.
    אני באופן אישי מעדיף את הסוג השני למרות שכמובן אני לא מסכים איתם.
    בתור חוזר בתשובה יש לי רק דבר אחד להגיד למי ששוקל צעד כזה :העולם החילוני הוא עולם של ריקנות ,חומרנות וזימה אז תחשבו טוב לפני שאתם עוזבים.

    • יש רודפי תאוות שנשארים חרדים

      טוביה, 20/04/09 19:22

      ובמילים אחרות, רדיפה אחר תאוות לא מסוגלת לבדה להוציא אדם בשאלה

      • ריך אתה יודע מה הרוב??? בדקת?

        תת, 20/04/09 21:00

        אני בטוחה שלא אז בבקשה..

    • ויש גם סוג שלישי

      זאביק השועל, 20/04/09 21:12

      כזה שהגיע למסקנה שכל הדתות בכלל והדת היהודית האורתודוכסית בפרט , הן אוסף מבולבל של אמונות טפלות המנהגים פרימיטיביים הנכפים על בורים מפוחדים עח ידי כמרים רבי כוח ותאבי שררה. לא צריך להשקיע מחשבה מעמיקה או חיפוש רוחני. סתם שכל ישר והגיון בהחלט מספיקים.

    • יש לי רק דבר אחד להגיד לך:

      יעלת חן, 21/04/09 18:05

      אתה טועה.
      וביתר פירוט:
      ראשית, אתה טועה מפני שאתה כותב ''העולם החילוני'', בשעה שאין בעצם דבר כזה. יש אינספור עולמות קטנים, המון קהילות ויחידים שקשורים זה לזה ושונים זה מזה, שלא לכולם יש מכנה משותף אחד (אפילו לא בעניני דת ואמונה!).
      שנית, מכאן מובן שלהגיד ש''העולם החילוני הוא עולם של ריקנות, חומרנות וזימה'' הוא טעות.
      אתה אולי חיית בעולם כזה, ואני יכולה להבין למה החלטת לעזוב אותו לטובת העולם החרדי/דתי.
      מצד שני, יכול היית גם לעזוב ולעבור לעולם חילוני כמו העולם החילוני שלי*, ובחרת אחרת (אולי זו טעות נוספת...).
      * העולם החילוני שלי, אגב, כולל:
      חופש לקרוא להנאתי ולתועלתי תנ''ך וגמרא, כמו גם פילוסופיה יוונית וגרמנית, ביקורת המקרא, מגוון מאמרים מדעיים שנכתבו בידי יהודים ולא יהודים;
      יציבות זוגית ונישואין בגיל צעיר לאהבת חיי;
      חיים על פי ערכים חזקים, אותם בחנתי בקפידה;
      התנדבות למען קהילות ואנשים אחרים, בלי הגבלה של דת, גזע או מין;
      יכולת להיות בו זמנית גם שונה בתכונותי וגם בעלת זכויות שוות לגברים.
      העולם שלי יש בו הרבה עומק, רוחניות ונאמנות (לזוגיות, לערכים, לאנושיות), והוא ממש לא ''ריקני, חומרי ומלא זימה''.
      ככה שלכל היותר אתה מבין ב''עולם החילוני'' בו אתה *בחרת* לחיות
      (ועל זה אמרו כבר חכמים ממני - כל הפוסל פסול... ובמומו פוסל).

  • 7.

    אחד החזקים שלך (ל''ת)

    רונית, 20/04/09 17:17

  • 6.

    רשעים, אפילו על פתחה של גהינום אינן עושים תשובה (ל''ת)

    בלעם, 20/04/09 17:04

  • 5.

    מה המניע של היוצאים אני מבין, לא מבין מה המניע של המתנדבים

    פרעה, 20/04/09 14:29

    מה יוצא להם מזה שהם הורסים חיים של אנשים?

    • הורסים??.

      תת, 20/04/09 21:04

      אתה יודע לכמה יוצאים שהמשפחה לא קיבלה אותם בגלל שיעותים השונות אין משפחה עכשיו
      אז המתנדבים עושים חסד
      חסד זה לא רק אצל דוסים

      • תקרא את הלך חייו האומלל של קורדובה ותבין שהורסים. (ל''ת)

        מעיטו, 21/04/09 14:00

        • מה אתה מקשק'ש

          nachman2121 , 21/04/09 22:41

          זה עזרה גדולה ביותר

  • 4.

    איזה שטויות

    דתלשית מאושרת, 20/04/09 14:27

    אני ''חזרתי בשאלה'' (ביטוי טפשי בשל עצמו, אני לא נמצאת בשאלה, אני מצאתי את התשובה שלי) בסביבות גיל 17, והיום אני בחורה מאושרת-
    יש לי רקע דתי, אני חוגגת חגים, יש לי רקע של לימודי דת שפיתח לי את החשיבה ואת יכולת ההתפלפלות והעומק- למדתי בצעירותי גם גמרא וגם משנה, יש לי מטען של עומק שעליו אני מודה.
    והיום אני מתלבשת כאהבת רצוני, נהנית ממחשופים ומחיים ''ריקניים'' של בילוי, של סרטים, של תיאטרון, של מוזיקה טובה, אני נהנית מאוכל טוב, לפעמים כשר ולפעמים לא, אני בקשר טוב עם הוריי ומשפחתי, אני מאמינה גדולה באלוהים אך לא במצוותיו שלטעמי כבר לא רלוונטיות ברובן, אני לפעמים עצובה ולפעמים שמחה, מחפשת את השאלות בתוכי ולא מטילה אותם על גורם חיצוני.

    • התכוונתי ''שטויות'' לגבי תגובה 1 (ל''ת)

      הדתלשית מ4, 20/04/09 14:58

    • איזו תגובה יפה ומרגשת.כל הכבוד לך שאת שלמה עם עצמך. (ל''ת)

      דתי, 20/04/09 16:23

    • דתלשית הוא ביטוי ל''דתיה'' שחזרה בשאלה,הרשי לי להבהיר לך כי מעולם (ל''ת)

      לא למדת יהדות כראוי.ההבדל בין דתי לחרדי הוא תהומי!, 21/04/09 00:07

      • ההיפך הוא הנכון

        מיכל, 22/04/09 08:11

        בנות חרדיות צריכות ללמוד כמה שפחות , בעוד שבחורה דתיה (דתית לאומית) לומדת מחשבת ישראל, תושב''ע ועוד ועוד והרבה פעמים גם מוסיפה לימודי יהדות במדרשה.

        • השאלה היא לא מה לומדים אלא איך לומדים..! גם מדונה ''לומדת'' קבלה.. (ל''ת)

          אין שום דמיון בין העולם ה''דתי'' לחרדי !, 23/04/09 22:42

    • מעולה לך.באמת. אבל מה יהיה על הילדים שלך?

      מעין, 22/04/09 08:45

      מה הם ידעו?
      מאיפה להם יהיה עומק ביהדות?
      מבית הספר החילוניים?
      אני באמת שמחה שטוב לך ובטח עשית את הדבר הנכון עבורך. אבל מה עם ילדיך? גם הם יהיו מעמיקים כמוך בגמרא ובמשנה?
      ואם לא- אז מה עשית כאן בעצם? החלטת שהיהדות היא דת שלא צריכה להתקיים כלל?
      או שהפקרת את ההלכה לידיהם הקשות והמחריבות של החרדים?
      נקודה למחשבה...

      • חשוב

        מעיט, 22/04/09 20:14

        מה טעם יש בחייך? מה המטרה? מה הכיוון ומה התכלית של כל זה? מה נותר מידייך מהבילויים הנאות וטיולים? האם זו מטרת החיים? זה הטעם לחיים?. מה נשאר לך מהבילויים הנאות טיולים? מה ההבדל בינך לשאר בעל חיים מצוי, הרי גם הוא נהנה מטייל, מאכליו מצויים לו בשפע ובאין מפריע באין שכל ותבונה.
        מה טעם בחיים שלא מכירים כי יש גם נשמה שהמטרה האמיתית היא לטפח אותה ולהשיבה לבורא טובה ומתוקנת שלימה ונעלית. ובכך להגשים את מטרת הבריאה כולה.
        זה טעם החיים והחיים עצמם. מה טעם בחיים כמו בעל חיים בלי להכיר בתפקיד שנתן בידנו בורא העולם?

  • 3.

    מי האיש הזקן?

    היללניק, 20/04/09 14:23

    למה אין פרטים?

    • מה חשוב מי הוא

      נורי, 21/04/09 00:43

      חשובים דבריו, שמחכימים

  • 2.

    חוזרים בשאלה? אין דבר כזה

    סינו, 20/04/09 13:26

    אני חושבת שאי אפשר באמת לצאת מזה... לא מבחינת הנפש הפצועה והחיים בין שתי העולמות החילוני והדתי, הזהות חצויה אף פעם לא יודעים מה לחשוב ואיך להגיב לכל דבר

    • מדוע לא ניתן לצאת?

      נורי, 21/04/09 00:42

      כמו שאת מבינה שניתן לחזור בתשובה, כך עליך להאמין שניתן לחזור בשאלה.
      אלא אם כן את מטילה ספק ביכולתו של האדם להתבגר

  • 1.

    מסכנים

    מנחם, 20/04/09 10:56

    מכיר כמה מהם אישית. מסכנים, אבודים בעולם לא להם, תקועים בינם לבין עצמם, לא לבלוע ולא להקיא

    • הם לא יותר מסכנים מסטודנט ממוצע שלומד ועובד לפרנסתו

      איש, 20/04/09 14:13

      בשנים הראשונים הם לומדים. וזה טבעי.