• 35.

    איך בני-ישראל חצו את ים סוף (ל''ת)

    מתן, 13/11/14 18:13


    IP: 109.66.33.134דווח על תגובה זו

  • 34.

    תורת משה אמת ותורתו אמת

    בדויי, 22/09/11 12:15

    תגידו מה שתגידו אף אחד גם לא יכול להוכיח
    בדור את הניסים שקוראים לעם ישראל ואנחנו
    יודעים מרגישים וחשים את האמת שתורת מושה
    אמת ותורתו אמת וכל מי שאומר אחרת אל תיתפלו
    אם החיים שלכם יהיו לא טובים וכשתמות אתם תיראו את הפלאשבק של החיים שלכם ואל תיתפלו אם תישרפו בגיהנום תורת משה אמת ותורתו אמת

    IP: 85.250.152.72דווח על תגובה זו

  • 33.

    אבל בני ישראל הלכו בתוך ים סוף בצורת קשת (ל''ת)

    kobe, 02/08/10 12:58


    IP: 79.180.32.78דווח על תגובה זו

  • 32.

    הסבר זה לאירוע קריעת ים סוף מספק לא רק הסבר מדעי לנס, אלא גם מעניק נתי

    הסבר זה לאירוע קריעת ים סוף מספק לא רק הסבר מדעי ל, 16/02/10 15:13

    הסבר זה לאירוע קריעת ים סוף מספק לא רק הסבר מדעי לנס, אלא גם מעניק נתיב גיאוגרפי ליציאת מצרים, שכן אירוע שכזה יכל להתרחש

    IP: 192.118.0.2דווח על תגובה זו

  • 31.

    333

    נטליי רוסטר, צופה, 16/02/10 15:06

    333

    IP: 192.118.0.2דווח על תגובה זו

  • 30.

    בדיקה (ל''ת)

    kuku, 16/02/10 14:46


    IP: 192.118.0.2דווח על תגובה זו

  • 29.

    אין תגובה (ל''ת)

    לילי, 16/02/10 14:36


    IP: 192.118.0.2דווח על תגובה זו

    • הי

      נטליי רוסטר, צופה, 16/02/10 14:38

      למה?

      IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

      • title

        buba, 16/02/10 14:41

        content

        IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

        • 222

          נטליי רוסטר, צופה, 16/02/10 15:00

          222

          IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

          • 444 (ל''ת)

            נטליי רוסטר, צופה, 16/02/10 15:06


            IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

            • הסבר זה לאירוע קריעת ים סוף מספק לא רק הסבר מדעי לנס, אלא גם מעניק נתי

              נטליי רוסטר, צופה, 16/02/10 15:12

              הסטאדון הוא למעשה מנגנון טבעי אשר בו רוח חזקה ויציבה נושבת מעל אזורים ימיים ובשל עוצמתה של הרוח רכסי אדמה תת ימיים נגלים מעל לפני המים ובדיוק כמו הניסוי הקטן משפת הים ברגע שהרוח תפסיק לנשוב יתכסה המעבר היבשתי.

              הסבר זה לאירוע קריעת ים סוף מספק לא רק הסבר מדעי לנס, אלא גם מעניק נתיב גיאוגרפי ליציאת מצרים, שכן אירוע שכזה יכל להתרחש רק באזור של מים רדודים יחסית ולכן המעבר היה אפשרי לדעת פרופסור המפריז רק באיזור מרכז סיני. לטיעוניו של המפריז הצטרפו גם צמד המדענים הרוסיים אלקסי אנדרוסוב ונחום וולצינגר שלפני חמש שנים גילו באיזור המשוער שונית אלמוגים עתיקה באורך של 6.7 קילומטרים המחברת את שתי הגדות, שונית זו נחשפת מעל לשטח פני המים כל עת שרוח מזרחית מגיעה למאה קמ''ש נושבת במקום.

              IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

              • ?

                kobe, 02/08/10 13:00

                בני ישראל הלכו בתוך ים סוף בצורת קשת הם חזרו לאותה רצועת חוף....

                IP: 79.180.32.78 דווח על תגובה זו

              • לא היה ולא נברא, אין שונית כזו בשום מפה של ים סוף (ל''ת)

                סתת, 11/01/11 09:03


                IP: 93.173.164.200 דווח על תגובה זו

    • ere (ל''ת)

      www, 16/02/10 14:57


      IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

    • 111 (ל''ת)

      111, 16/02/10 14:59


      IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

  • 28.

    אני כן (ל''ת)

    נטליי רוסטר, צופה, 16/02/10 14:29


    IP: 192.118.0.2דווח על תגובה זו

  • 27.

    שלום כולם

    נטליי רוסטר, צופה, 16/02/10 14:26

    זאת אני

    IP: 192.118.0.2דווח על תגובה זו

  • 26.

    כותרת (ל''ת)

    נטליי רוסטר, צופה, 16/02/10 14:24


    IP: 192.118.0.2דווח על תגובה זו

  • 25.

    Torah ubber alles. No one yet has been able to refute one IOTA,

    kekutzo shel yid,of the Torah. Moshe Emet veTorato, 26/04/09 19:06

    emet. You can rant till doomsday, with one swipe of a finger, I can challenge Darwins or any 'ins' theory, lies or otherwise. All lies and lies and more lies. I deny, deny and more deny, but the only difference is, that it is with heavy support, facts on the ground iron solid. That is always the last and final word!

    IP: 172.164.21.31דווח על תגובה זו

    • הי הי הי (ל''ת)

      נטליי רוסטר, צופה, 16/02/10 14:40


      IP: 192.118.0.2 דווח על תגובה זו

  • 24.

    Veligdulato (ל''ת)

    ein cheker., 26/04/09 06:57


    IP: 172.129.34.17דווח על תגובה זו

  • 23.

    כאן מצוי ההסבר הנכון

    אדומי, 25/04/09 22:15

    http://www.notes.co.il/ben-hateva/24880.asp

    IP: 89.139.143.233דווח על תגובה זו

    • Shtuyot bemitz agvaniyot. I don't need anyone elses history to confirm

      or deny my own history from my forefathers, 26/04/09 06:56

      If you don't care to believe, it is strictly your problem. Besides, what makes anyone think that I don't have the same right or option to deny, deny, and deny anyone elses claim. Who says that it is more credible than what my own fathers history that was handed over from father to son in an unbroken chain. Hamotzi mechavero alav haraaya. Ein adam morish sheker lebanav, vechi ma lo leshaker. Therefore take your bunch of huey, and shove it up yours. How come it was good enough for all the generations, starting from tha assara harugei malchut that took for face value mechirat Yossef, to the Vatican accusing the Jews of killing their god and ALILOT DAM LESHIMTZA. If it was good enough for them, it sure is even better what was confirmed by my own forefathers. Kriat Yam Suf was a Ness, shelo kederech hateva, just like the teva itself is also comprised of niflaot habore, that no Einstein, Darwin, nor any scientist is able to explain, afilu tipa min hayam. The more they dig, the more they discover that the less they know. Nice try.

      IP: 172.129.34.17 דווח על תגובה זו

      • EIZEN afilu kol ruchot shebeolam eino maziza oto !!!

        BARZEL eino tzricha chizuk!!!, 26/04/09 15:56

        Moshe Bar-Zilay

        IP: 172.129.133.77 דווח על תגובה זו

  • 22.

    Here is a summary of YOUR empty monkey talk. At least an apikorus

    learns the facts before he attempts to deny, even, 21/04/09 04:40

    a putz can do much better than that. you have the sechel of one with IQ of minus 150,
    Go away, skits, you don't belong in my country, skidooooooo
    for all we know, you seem to be a goy

    ...................................

    the majority of people no longer believe in the Myths of
    the past

    Rhetorical nonsense
    dosen't prove anything

    A perfect time to write about an event which there is no evidence at all that it ever happened

    Unfortunetly that is a falecy as well

    We don't even have a mesorah on the written Torah needless to say that we have no mesorah on any oral tradition

    The last supper is a painting, painted 500 years after the Myth doesn't prove anything,Dogmatic nonsense not convincing at all

    Rhetorical nonsense
    dosen't prove anything

    Wake up fanatic foll and smell the coffee your mesorah is nothing but lies

    This is all you fanatical religious extremists are capable of doing
    ranting and raving, Not convincing at all

    So many unrducated assumptions in one post
    obviously you haven't even learned the basics

    No heat just a bunch of uneducated rhetorical nonsense

    the book of genisis is proven nonsense,
    Needless to say a total lie

    Take you medication and go to sleep

    IP: 172.164.207.206דווח על תגובה זו

  • 21.

    At least Paroh had a book of his getchkes, and since he couldn't find

    Hashem, he conveniently didn't believe., 17/04/09 07:32

    But you haven't made the slightest effort investigating with slightest intelligence if he exists, not even by deduction, so what can we expect from you, chacham battata.

    IP: 172.131.63.85דווח על תגובה זו

    • Just because the majority of people no longer believe in the Myths of

      the past is no reason to be angry, 18/04/09 02:36

      Just move on

      IP: 69.196.145.232 דווח על תגובה זו

      • Relax my friend, no need to be angry. However, assuming it's a myth is

        only prejudice. How about some thinking on your, 19/04/09 16:39

        own, rather than have others decide for you, don't you comsider yourself a NAOR. Having said that, The great people throughout the generations, medicine, science, explorers and Religious leaders were ALL individuals, free thinkers. And to top it all. Ki lo merubchem bachar hashem bachem, ki atem me'at mikol ha'amim. As the mashal hakedem postulates, achrei rabim lehatot depends on the circumstances, e.g. if you go visit someone sick in the Hospital, it is not necessary to lay down and join the sick, in spite that they are in the majority. And for you my friend, a bonus question, What makes the world go around it's own axis, in a circle each year, and a cycle of 28 years, HUH, big guy. Once you can answer that, we shall talk, Kappish.

        IP: 172.163.118.109 דווח על תגובה זו

        • Rhetorical nonsense (ל''ת)

          dosen't prove anything, 20/04/09 19:18


          IP: 69.196.145.232 דווח על תגובה זו

          • Since you are a person with proof, WHAT IS YOUR PROOF THAT YOU HAVE A

            RIGHT TO MY COUNTRY,THE LAND OF ERETZ YISRAEL, HUH, 21/04/09 01:50

            YOU LIL PIECE OF GOOD FOR NOTHING, EH

            IP: 172.163.247.196 דווח על תגובה זו

  • 20.

    To all you fart non believers. You don't measure al tivii with a

    scientific yardstick. They are two different, 17/04/09 07:29

    languages. Just like no one can see your brains physically, but you can still think, although science has not been able to explain how, but people still believe it does. Some are smarter, some less, still and all, should you take a ruler, and proclaim that no such thing, since your ruler can't measure it, that is moronic at best.

    IP: 172.131.63.85דווח על תגובה זו

  • 19.

    It's all a matter of timing (ל''ת)

    חיים, 16/04/09 04:07


    IP: 212.76.106.251דווח על תגובה זו

    • It's all a matter of bullshit (ל''ת)

      over time, 16/04/09 18:10


      IP: 75.119.242.227 דווח על תגובה זו

  • 18.

    timing?

    jonathan zer, 16/04/09 03:48

    what about the timing?
    a perfect time to cross and a perfect time to cover Paroa

    IP: 69.86.2.53דווח על תגובה זו

    • A perfect time to write about an event which there is no evidence at (ל''ת)

      all that it ever happened, 16/04/09 18:14


      IP: 75.119.242.227 דווח על תגובה זו

      • Not so fast my friend. We have a masoret an unbroken link.

        Vehigadta lebincha, which puts the apikorsim, 17/04/09 07:00

        hard to task. I believe my forefathers, since at point of actual happening in real time, it was witnessed by much too many. And to put it at a later time, it makes it even harder to diseminate an occurence of the past as if in the present. If Paroh himself tried to deny very badly, till she screamt Etzba Elokim hi, what can I expect from a lil apikoresil like you, you pipsqueek.

        IP: 172.131.63.85 דווח על תגובה זו

        • Unfortunetly that is a falecy as well

          We don't even have a mesorah on the written, 18/04/09 02:18

          Torah needless to say that we have no mesorah on any oral tradition

          IP: 69.196.145.232 דווח על תגובה זו

          • Sheal avicha veyagedcha, zekeincha veyomru lach, we actually DO have a

            Massorah. Shema bni mussar avicha, veal titosh, 19/04/09 17:11

            torat imecha. By the way Gilgamesh, how is utna pishtim, when did you speak last to Erev Rav Chamor Rabi. And now to Chachmei Hatalmud.

            Every twenty eight years we make a birkat hachamah of maasseh breishit, since the sun sets back to its original position of CREATION. We also have al pi massoret with an unbroken chain link, that the world was created 5769 years ago. Come apikorsim like you, that conveniently deny anything they breathe, including kriat yam suf, mabul, yetziat mitzrayim vechulay vechulay vechulay. Vera'aya beyadam since
            5769
            is not equally divisible by 28 without ,
            remainder of 1
            therefore, nifrach kol hatorah kula. Not so fast my friend. If you look in parshat noach, you will see that the mabul was for a complete sun year of 365 days, and the whole time the sun was frozen dead in its track till the very last minute (ayin Rashi). When you look again a little further down where it states that Hashem commanded the planets YOMAM VALAYLA LO YISHBOTU, to keep moving on and serving the four seasons. And that my friend is BULLSEYE, that one year remainder is exactly due to the year that the sun lapsed one year in its spot from its twenty eight year cycle, fershteist. As for our summary, Yesh manhig labirah, there WAS indeed a mabul, yetziat mitzrayim, as well as a kriat yam suf amongst many others.

            And if you choose to believe in NAOR darwin the chimp, then you got stuck together with him in mid-evolution with the whole chorus of kofikos, and trailing much behind the homo-sapiens , neanderthals, rosenthals and lilinthals

            IP: 172.163.118.109 דווח על תגובה זו

            • Ever see the pictures from the alleged last supper. If there wasn't a (ל''ת)

              seder, what do they insinuate, chacham balayla, 20/04/09 04:46


              IP: 172.129.118.34 דווח על תגובה זו

              • rofl tshuva (ל''ת)

                nitzachat, 20/04/09 17:14


                IP: 172.129.7.146 דווח על תגובה זו

              • The last supper is a painting, painted 500 years after the Myth (ל''ת)

                doesn't prove anything, 20/04/09 19:23


                IP: 69.196.145.232 דווח על תגובה זו

            • Dogmatic nonsense (ל''ת)

              not convincing at all, 20/04/09 19:21


              IP: 69.196.145.232 דווח על תגובה זו

              • SIMPLE COPOUT RHETORIC, WHERE IS YOUR PROOF, HUH

                NO DENIAL IN REAL TIME, NO DENIAL AFTER TIME, 21/04/09 02:10

                COMES YOU LIL GURNISHT SHEBAGURNISHT AND MAKES IT INTO A MYTH KELACHAR YAD. A PAINTING OF HISTORIC MATTER OF BIBLICAL PRPORTIONS, ONLY REINFORCES FROM OTHER RELIGIONS JUST AS WELL THAT IT IS AND WAS A FACTUAL HISTORICAL HAPPENING, IN THE BELIEF OF MILLIONS, ISLAM ALSO BELIEVES IN IBRAHIM, ISSHAK, AND YAAKUB, COMES YOU A ZULEIGER KNOW NOTHING AND TRIES TO FEED ALL WITH darwinian garbage MONKEY THEORIES NONSENSE. IT IS LIKE FARTING IN THE WIND, WASHED AWAY WITH RAIN, KAPPISH

                WHAT HAVE YOU LOST IN MY COUNTRY. GET LOST, SCRAMB BEAT IT!

                IP: 172.163.247.196 דווח על תגובה זו

  • 17.

    יש או אין אל הטוקבקיסטים יחליטו

    ישו - משה - מוחמד / שפינוזה, 16/04/09 01:04

    כתבה שמטרתה.....

    IP: 217.132.228.206דווח על תגובה זו

  • 16.

    מי שמאמין לעלילות בבא-דארווין שיטריח עצמו לחשוב רק על

    ארכימדס, 15/04/09 22:26

    כוחה האנרגטי של השמש.לשמש יש כח של שישה מליארד תחנות כח גרעיניות!!!!!!!!המדע מסביר רק את גלגולי החומר אבל לא מאין נוצר ה-''יש''.כל מי שעניו בראשו מבין שלא יתכן שהכל נוצר במקרה.רק כסילים ויהירים לא רואים את מה שמבקש לראות.''עיניים להם ולא יראו''...

    IP: 85.64.2.217דווח על תגובה זו

    • קיום אלוהים - אין הוכחה

      נדב, 16/04/09 00:32

      אין שום הוכחות לקיומו של אלוהים.
      רובם המכריע של המדענים תומך בתיאוריית דרווין, גם חקר מאובנים ארוך יומין כולל תיארוכי פחמן ואשלגן - ארגון וגם מחקרים גנטיים תומכים בתיאוריה זו מעבר לכל ספק.
      תקרא קצת ספרים ומאמרים, תעמיק ותחקור ותדע את האמת: האלוהים הוא המצאה של האדם בדיוק כמו האלילם הרוחות והשדים שקדמו לו.

      IP: 217.132.9.8 דווח על תגובה זו

      • אתה כנראה לא מעודכן ולמדת במקומות מאוד מאוד מגמתיים..

        וללא קשר הנה תרגום של פפירוס מהולנד ולמולו התנ''ך:, 16/04/09 04:47

        מכות בכל הארץ, דם בכל מקום. ויהי הדם בכל ארץ מצרים (ז,כא).

        הנהר הוא דם. ויהפכו כל המים אשר ביאור לדם (ז,כ).

        האנשים נרתעים מלטעום, בני אנוש צמאים לדם. ויבאש היאור (ז,כא).
        אלה הם מימינו, זהו אושרנו! מה נעשה? הכל נחרב. ויחפרו כל מצרים סביבות היאור מים לשתות, כי לא יכלו לשתות מימי היאור (ז,כה).

        כל החיות לבם בוכה הבקר גועה. הנה יד ה' הויה במקנך אשר בשדה, בסוסים, בחמורים, בגמלים, בבקר ובצאן דבר כבד מאוד (ט,ג).

        עצים הושמדו.
        אמנם כן, שערים עמודים וקירות נאכלו על-ידי האש...
        ויט משה את מטהו על השמים, וה' נתן קולות וברד, ותהלך אש ארצה... ויהי ברד ואש מתלקחת בתוך הברד כבד מאוד, אשר לא היה כמוהו בכל ארץ מצרים מאז היתה לגוי (ט,כג-כד).

        מצרים בוכה, ארמון המלוכה בלא רווחיו, בלא פירות בלא תבואה, אשר לו שייכים החיטה, השעורה, האוזים והדגים. ולא נותר כל ירק בעץ ובעשב השדה בכל ארץ מצרים (י,טו).
        אמנם כן, השחת הכל אשר עוד אתמול נראה, האדמה הושארה ללאותה כמו אחרי קציר פשתה.
        אין למצוא פירות ולא ירק... רעב. ויך הברד בכל ארץ מצרים את כל אשר בשדה מאדם עד בהמה, ואת כל עשב השדה הכה הברד ואת כל עץ השדה שיבר (ט,כה).

        ראה הבקר הופקר ואין איש שיאספם יחד, כל אחד מחפש רק את אלו החתומים בשמו. ועתה שלח העז את מקנך ואת כל אשר לך בשדה, כל האדם והבהמה אשר ימצא בשדה ולא יאסף הביתה
        וירד עליהם הברד ומתו (ט,יט).

        אמנם כן, בני הנסיכים הושלכו לעבר הקירות.
        היתה צעקה גדולה במצרים.
        ויקם פרעה לילה הוא וכל עבדיו וכל מצרים, ותהי צעקה גדולה במצרים כי אין בית אשר אין שם מת (יב,ל).

        הנהמה נשמעת בכל הארץ מעורבת בקינות.
        אמנם כן, הגדול והקטן זעקו, הלואי ואמות. האמנם זהו סוף האדם, לא הריון ולא לידה! אולי תפסיק נא האדמה מן הרעש, ויפסק השאון.
        בתי הסוהר חרבו, מצרים העילית השחתה.
        הכל נהרס, מעונות האדם התהפכו ברגע.
        ויהי בחצי הלילה, וה' הכה כל בכור בארץ מצרים מבכור פרעה היושב על כסאו עד בכור השבי, אשר בבית הבור וכל בכור בהמה (יב,כט).
        ראה, האש עלתה גבוה גבוה, ולהבתו הולכת נגד אויבי הארץ.
        וה' הולך לפניהם יומם, בעמוד ענן, לנחותם הדרך, ולילה בעמוד אש להאיר להם (יג,כא).

        הנה השפחות לובשות תכשיטי הגבירות.
        וישאלו ממצרים כלי כסף וכלי זהב ושמלות (שמות יב, לה).

        IP: 84.229.38.158 דווח על תגובה זו

        • הבעייה היחידה זה שכל זה נכתב 300 שנה לפני שהיה מלך רעמסס על מצרים

          ובתקופת גרוש ההיקסוס ממצרים, 16/04/09 16:18

          לכן ספור יציאת מצרים לא יותר מאגדה דימיונית!

          IP: 75.119.242.227 דווח על תגובה זו

          • And you have a bigger problem with your history, heksenschluss with

            Raamses, mixed with shit of the bull, you moron., 17/04/09 07:05

            You think you can lecture me from ali baba and the forty thieves, tze ubasser lassussim vachamorim

            IP: 172.131.63.85 דווח על תגובה זו

            • Wake up fanatic foll and smell the coffee (ל''ת)

              your mesorah is nothing but lies, 18/04/09 02:19


              IP: 69.196.145.232 דווח על תגובה זו

              • And you go back dreaming. darwin, lo haya (ל''ת)

                veROFL lo nivra, 19/04/09 17:12


                IP: 172.163.118.109 דווח על תגובה זו

                • I am having second thoughts about darwins monkeys. You are the perfect

                  example of monkey see, monkey do., 20/04/09 04:49

                  Can't you make up any original expressions. Why do you use up all my coffee, myths, anger, unfortunately, lies, huh

                  IP: 172.129.118.34 דווח על תגובה זו

                  • This is all you fanatical religious extremists are capable of doing

                    ranting and raving, 20/04/09 19:30

                    Not convincing at all

                    IP: 69.196.145.232 דווח על תגובה זו

                    • NO ONE TRIES TO CONVINCE YOU, YOUR COMPREHENSION IS NONEXISTENT (ל''ת)

                      DID YOU CONVINCE ANYONE IN YOUR LOWLIFE EVER, 21/04/09 02:14


                      IP: 172.163.247.196 דווח על תגובה זו

    • מי שמאמין שהעולם נברא רק לפני 5769 שנה בור ועם הארץ ושטוף מוח

      במיקרה הטוב ביותר, 16/04/09 18:22

      והדת הדמגוגית לא מסבירה כלום על כלום!

      IP: 75.119.242.227 דווח על תגובה זו

      • Then why don't you go and believe darwins theorizing that the earth

        was created from a big zbeng, forming it to a, 17/04/09 07:12

        perfect sphere, revolving around its own axis, in a circle motion of 365 + days, having night for people to rest, with a whole sophisticated mechanism for growing the needs of human beings supporting life, with four seasons, in synch with all the other planets. If you believe that all this happened accidentally, with such perfect clockwork, a moron is a humongous complement. You need a doctor badly, and fast.

        IP: 172.131.63.85 דווח על תגובה זו

        • So many unrducated assumptions in one post (ל''ת)

          obviously you haven't even learned the basics, 18/04/09 02:28


          IP: 69.196.145.232 דווח על תגובה זו

          • If you can't take the heat get out of the kitchen (ל''ת)

            gadol mealecha, pal, 20/04/09 17:16


            IP: 172.129.7.146 דווח על תגובה זו

            • No heat just a bunch of uneducated rhetorical nonsense

              the book of genisis is proven nonsense, 20/04/09 19:34

              Needless to say a total lie

              IP: 69.196.145.232 דווח על תגובה זו

              • TALK IS CHEAP MY FRIEND. U R FULL OF SHIT FROM HEAD TO TOE. NOTICE YOU

                CANNOT PROVE ANY OF YOUR CLAIMS, NOR HAVE ANY, 21/04/09 02:19

                SUPPORT. WHY DON'T YOU LEAVE MY COUNTRY ALONE AND GO AWAY, HUH, WHY AND WHY
                ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
                ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

                IP: 172.163.247.196 דווח על תגובה זו

  • 15.

    מעניין - תודה! (ל''ת)

    ערן, 15/04/09 21:10


    IP: 71.235.78.195דווח על תגובה זו

  • 14.

    לא הייתה יציאת מצרים!!!

    צ'ארלס, 15/04/09 18:40

    מעולם לא הייתה יציאת מצריים. אין ולא ראייה אחת מעבר לתנ''ך על מאורע כזה. תפסיקו למצוא ראיות מדעיוןת לאירועים שלא קרו כלל וכלל.
    מעבר לזה, לפני 3300 שנה שבה על פי האמונה היהודית ''יצאנו ממצרים'', המצרים שלטו על רוב ארץ ישראל. האם הייתה יציאה משטח אחג של מצרים רק על מנת לחזור חזרה לשטח אחר שלהם?
    קצת היגיון ולמידה אנשים...

    IP: 79.176.106.84דווח על תגובה זו

    • ואיפה העדויות לשלטון מצריים על ישראל? כל החוקרים הרציניים

      חומי, 15/04/09 22:50

      קובעים שלא היה שלטון מצרי בישראלי

      אז או שאתה לא חוקר או שאתה לא רציני יותר הגיוני שאתם סתם אהבל.

      IP: 87.68.94.130 דווח על תגובה זו

      • No need to investigate, since those alleged chokrim (ל''ת)

        never happened., 17/04/09 07:14


        IP: 172.131.63.85 דווח על תגובה זו

    • Neither do you exist, and this exchange is only imaginary. (ל''ת)

      Charlie Chaplin, 17/04/09 07:13


      IP: 172.131.63.85 דווח על תגובה זו

  • 13.

    לך תשכנע כושי באפריקה שהפסל הוא כלום עם שום דבר..אמונה..

    הצדיק , 15/04/09 17:34

    לך תשכנע יהודי מאמין שאין אלוהים, ואלוהים הוא רק יציר מוחו..אמונה..לך תשכנע אוהד בית"ר שבית"ר לא תיקח אליפות..אמונה..לך תשכנע מתנחל כי יהודה ושומרון לא שלנו..אמונה...הבעיה היא לא אם יש כח עליון.. הבעיה היא אמונה..יש המאמינים בכוכבים בקלפים באבנים וכיו"ב..אז גם באלוהים או בבודהה זה אותו הדבר..

    IP: 85.250.246.194דווח על תגובה זו

    • Go and explain an ignorant that *Kushi* is same as *Yhudon* (ל''ת)

      Monty , 15/04/09 18:00


      IP: 88.88.52.29 דווח על תגובה זו

    • ומה עם מי שמזלזל באמונתו של אחר או מבקש להמיר אותה באחרת?

      פנדה, 16/04/09 18:04

      רוצה להיות באמת צדיק? חיה ותן לחיות. ואהבת לרעך כמוך - זה כל הסיפור, כל השאר זה כבר פרשנויות. לכל אחד זכות להאמין במה שהוא רוצה. אני קורא עכשיו ספר על ההיסטוריה של המדע (שם הכותב ביל ברייסון, שמו המדויק של הספר חמק מזכרוני), וזה פשוט מדהים לראות איך המדע מתנהג שוב ושוב כמו כת דוגמטית סגורה, ואיך גם הוא מורכב, מה לעשות, מאנשים - שמאמינים בדברים מסוימים גם אם בסוף מתברר שהם לא נכונים. אז גם האמונה המוגזמת שיש לחלק מאנשים במדע היא דבר שנראה מעט משעשע.

      IP: 10.236.11.247 דווח על תגובה זו

  • 12.

    משעשע לראות לא מאמינים באל שמנסים לפענח את הקוד של התורה

    גל, 15/04/09 17:20

    לוקחים את אחד המדריכים הרוחניים הקדומים והגדולים שיש, שכתוב כולו בקוד וברמזים ובמילים בעלי משמעות שונה, וקוראים אותו בפשט של הפשט; מחפשים רעידות אדמה, צונאמי לפי הזמנה ורוחות.

    IP: 79.178.135.84דווח על תגובה זו

    • אמרתי אמונה יותר חזקה מכל דבר גם אם היא ריקה... (ל''ת)

      הצדיק , 15/04/09 17:35


      IP: 85.250.246.194 דווח על תגובה זו

  • 11.

    אין נס שהוא למעלה מהטבע !

    יהודי פשוט, 15/04/09 17:15

    עוד לפני אלפי שנים טענו חז''ל שאין נס שהוא למעלה מהטבע. כלומר כל נס נגרם בצורה טבעית ולכן ניתן להסבירו בצורה מדעית.
    הנס אינו בפעולה עצמה. אלא במקום ובזמן שהוא מתרחש.
    כלומר שהנס הוא שהפעולה הטבעית נתרחשת בדיוק כאשר צריך אותה.

    IP: 192.115.133.131דווח על תגובה זו

  • 10.

    כל התנ''ך הוא

    אמתואי, 15/04/09 16:55

    אגדות עם וזה קיים בכל הדתות.רק באגדות יש ניסים.מעניין למה היום אין.

    IP: 217.132.134.152דווח על תגובה זו

    • לדעתך העובדה שאתה כאן היא לא נס?

      פנדה, 16/04/09 18:06

      מבחינה מדעית, אוסף הנסיבות שיביאו לכך ששנינו נכתוב אחד לשני טוקבקים היום, היא בהסתברות כל כך נמוכה שאפשר להגדיר אותה כנס.

      IP: 10.236.11.247 דווח על תגובה זו

  • 9.

    נקודת ההנחה הבסיסית מוטעת מיסודה

    איש חושב, 15/04/09 16:46

    זו שטות גמורה לקחת סיפור עמים,(שיש קמותו לכל העמים האחרים),ולנסות לתת לו את ההסבר הרציונלי,כאילו ההתרחשיות שהיו לסיפור יציאת מצרים הם אמיתיים.
    הרי בן אדם מאמין יודע שזה היה כך ולא צריך הסבר הגיוני למה שקרה.

    IP: 85.250.128.59דווח על תגובה זו

    • לא שטות בכלל

      קרוסלה, 15/04/09 21:22

      דווקא כל האגדות והרעיונות שעברו במיתולוגיות העתיקות, כולם מבוססים על משהו אמיתי שהתרחש פעם, באיזה אופן.האדם הסביר את המאורעות המופלאים ממנו בהסברים של אגדה וכוחות על-טבעיים, כשהיום היינו יכולים לתת הסברים מדעיים (לפחות לחלק מהדברים- ובעתיד לעוד).

      IP: 84.108.82.89 דווח על תגובה זו

  • 8.

    משהו מהחכמים קרא פעם את שירת הים .. אז ישיר משה ובני ישראל

    קובי, 15/04/09 15:36

    יש לי כמה שאלות קטנות.. איך יכול להיות שמשה הביא את כולם בזמן רוח או פעילות געשית כול שהיא.. איך כולם עברו ורק חיילי המיצרים היו טיפשים ..מה מנע מהחיילים המצרים לחסל את בני ישראל ולבצע בהם רצח..
    איך עם של עבדים יצא ממצרים כי מצרים שלטו בהם ושלטו כמעט על כול העולם..נעבור לצונאמי..כמה היא חיסלה לפני כשנתיים שלוש
    אלפים ואת בני ישראל היא לא הצליחה לחסל..
    כי אלוהים שולט בטבע ..עושה מלאכיו רוחות משרתיו אש לוהט..איך בני ישראל ידעו לשיר את שירת הים לאחר שחצו אותו אים משה רבנו מה הם עשו חזרות לפני כן במהקלה ..תפסיקו לבלבל את הביצים..כול העולם מאמין באל אחד כול עם היה רוצה לחוות את הניסים האלו ורק אצלנו יש כמה שרוצים לקלקל ..לא יעזור לכם מנובלים תורת משה אמת ונבואתו (ה'' אחד ושמו אחד לשם ולתיפארת ולתהילה )

    IP: 87.69.176.213דווח על תגובה זו

    • משהו לא מסתדר לי , אתה נשמע דתי ובכל זאת מטקבק בחג (ל''ת)

      מה כפתלי, 15/04/09 16:09


      IP: 84.228.0.244 דווח על תגובה זו

      • נו בחייך זה מה שיש לך למכור..הצלחתה לעצבן אותי..למדתי.. כנס

        קובי, 15/04/09 17:16

        כי אני יהודי..מה ששבר אותי בחיים זה משפט אחד בשואה ..אנשים שחגו את החג ולא היה להם מצות לאכול ..והם שאלו את הרב שלהם אים מותר להם לאכול חמץ בפסח ..ואתם שנולדתם אים כול המותרות.. רכבים לוקסוס לא עוצרים ושואלים .. רק אנטי ..מי זה משה רבינו פרימטיבי.. הר סיני אנימציה.. עשרת הדיברות
        רחוק רחוק.. אתה לא דתי סבבה אבל תגיד אני יהודי בגאווה..ועל תמכור את דתך בתבנית שור אוכל עשב..(עגל הזהב)..אני לא דתי אבל בכול מצב מודה לבורא עולם אל הטוב והרע..ומאמין שיש אלוהים .. ואים תירצה אני יכול אים השאלות שלי אליך להוכיח שהוא קיים ..חוץ
        מלראות אותו כי אנחנו לא במצב של לראותו.. אבל האמונה הגדולה בלא לראות חג שמח יהודי

        IP: 87.69.176.213 דווח על תגובה זו

    • שירת הים נכתבה לאחר בנין בית המקדש הראשון (ל''ת)

      התשובה לכל השאלות שלך, 15/04/09 16:17


      IP: 76.10.142.106 דווח על תגובה זו

      • יש לך סימוכין לכך יש לך בכתב ..מהיכן הידע המופלא ברזי הדת

        קובי, 15/04/09 16:56

        תאיר את עייני.. ואתה מה זה גאון לשאלות שלי .. רק שירת הים השאר לא מעניין אותך..
        אז נדבר אל שירת הים ..מעניין בזמן השיעבוד
        הם עשו חזרות .. תבין אז ישיר משה ובני ישראל כולם נשים זקנים צעירים כולם אתה מבין ..אפילו חירשים .. אילמים..הבעיה שלנו
        היחידה שאנחנו חיים בזמן ירוק.. ניקרא לזה
        ניו ג''נוריישין..זמנים של טקילות ..כוסיות..
        דולרים ..פנן.. פיל גוד כזה..שטויות אני בטוח שחגגתה את החג והיה קצת נחמד לשבת אים המשפחה ביחד ..תהיה בריא אחי וכול טוב

        IP: 87.69.176.213 דווח על תגובה זו

        • כן! שירת הים מספרת על עם שכבר ישב בארץ ישראל ועל מקדש מכונן (ל''ת)

          אתה פשוט חסר השכלה כללית בנושא, 15/04/09 20:22


          IP: 76.10.142.106 דווח על תגובה זו

      • And you are a monkey in the looks of darwin (ל''ת)

        with lips like the monkeys tuchess, 17/04/09 07:19


        IP: 172.131.63.85 דווח על תגובה זו

        • Take you medication (ל''ת)

          and go to sleep, 18/04/09 02:23


          IP: 69.196.145.232 דווח על תגובה זו

          • That is in reference to veasu li mikdash veshachanti betocham

            And even more, Az yashir Moshe is nitzchit, 19/04/09 17:19

            refrencing geula hatidi, therefore it is not fixed for the past only. Klall yisrael pointed to Hashem, Ze keli veanvehu, bibchinat neviim, vatikach miriam hanviah...
            A bur veam haaretz should not be osek beApikorsut. Learn first, then we talk. kappish

            IP: 172.163.118.109 דווח על תגובה זו

    • מי אתה יבחוש בן שלולית???

      בורא עולם, 15/04/09 16:58

      ואתה באמת חושב שאכפת לי מכם, בני האדם, יצורים עלובים וקטנים שכמותכם??? מאיפה היהירות הזו שלכם שאני, האל הכל יכול, שם עליכם קצוץ???? מצידי, תלכו כולכם לעזאזל....!

      IP: 79.180.115.196 דווח על תגובה זו

      • אתה זה שיצרת אותנו בדמותך - אז כנראה שכן אכפת לך... (ל''ת)

        פנדה, 16/04/09 18:08


        IP: 10.236.11.247 דווח על תגובה זו

    • To both of you above

      Monty , 15/04/09 17:05

      Should there be a contradiction between science and religion?

      As far as I can recall the studies of the Jewish bible and culture should have never stopped and this study always has been done scientifically.

      Now back to Kobi, let us not forget that Moshe lived in the most advance culture at that time, he was exposed to the many exciting research facts by the superpower back then, Egypt. He grew up in the kings palace!
      The Egyptian scientists back then have discovered many things which are still enigma these days.

      Religion? Was it all just coincident that Moshe was exposed to this knowledge? "Yad Hagoral"? Or fate?

      There is no point to waste time on religion versus science, science is not out there to disprove religion and religion has never been created for disproving science, actually religion was meant as a science at the first place.

      IP: 88.88.52.29 דווח על תגובה זו

    • כמו אז...

      מקס, 15/04/09 17:13

      גם היום ..הצבא המצרי עדיין מטומטם

      IP: 87.69.121.196 דווח על תגובה זו

      • מעניין ביום כיפור הוא לא היה מטומטם .. צה''ל שיקשק תפסו את הרמכ''ל המצרי

        קובי, 15/04/09 17:26

        והוא סיפר שהם נעצרו בגלל שהם פחדו..שאלוהים
        יעשה להם כמו שהוא עשה בקריעת ים סוף.. יכנסו יכנסו צה''ל בחזית וחיל האויר מכיוון מצרים יחסל אותם .. זה בקיצור ..כי לא סיפרו לכם את זה או לא שמעתם ביי

        IP: 87.69.176.213 דווח על תגובה זו

  • 7.

    כל הזמן באים עם תאוריות והיתחכמיות-רק בשביל להפריך שיש אלוהים.! (ל''ת)

    EAN914, 15/04/09 15:35


    IP: 98.14.253.103דווח על תגובה זו

    • נכון..כי אין... (ל''ת)

      הצדיק , 15/04/09 17:23


      IP: 85.250.246.194 דווח על תגובה זו

  • 6.

    כל הזמן באים עם תאוריות והיתחכמיות-רק בשביל להפריך שיש אלוהים.! (ל''ת)

    EAN914, 15/04/09 15:34


    IP: 98.14.253.103דווח על תגובה זו

  • 5.

    כל אחד יכול להגיד איך

    היושב בקפה, 15/04/09 15:34

    אבל אף אחד לא יכול להגיד למה

    IP: 84.228.163.187דווח על תגובה זו

  • 4.

    מה זה משנה

    אני, 15/04/09 15:34

    עם רוח צונמי או הר געש
    הרי שהנס הוא התיזמון והצלת בני ישראל בעוד כשהמצרים נכנסו הים כיסה אותם
    הנס הוא הצלת ישראל
    בכל יום ויום עומדים עלינו לחלותינו
    והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם
    זהו נס ההשגחה שחל עלינו בכל מלחמה ובכל
    רגע נתון

    IP: 212.243.143.58דווח על תגובה זו

  • 3.

    סתם ספור מיתולוגי שלא היה ולא נברא בנ''י גורשו ממצרים (ל''ת)

    לכל הפחות 300 שנה לפני שהתורה נכתבה, 15/04/09 15:28


    IP: 76.10.142.106דווח על תגובה זו

    • אתה מה זה מותק וצודק 100 אחוז כנס

      קובי, 15/04/09 16:15

      הם גורשו .. זאת לאחר שבני ישראל היו עבדים במצרים..קם לנו מושיע ואלוהים שלח את משה רבנו ..אתה צודק גורשו ..כי הם לא יכלו לעמוד בעשרת המכות שאלוהים נתן למיצרים ..
      יש כאלו שאומרים מיתולוגי ..נו שויין ..עברנו את פרעה נעבור גם אותך ..

      IP: 87.69.176.213 דווח על תגובה זו

      • שטויות! בנ''י היו מעבידים את המצרים במצרים ולמצרים קם מלך אחמוס היה שמו

        שגירש את בנ''י לארץ כנען, 15/04/09 16:49

        בלי שום ניסים וללא שום נפלאות, פשוט אסטרגגיה מדינית מעולה!

        IP: 76.10.142.106 דווח על תגובה זו

        • Which chummus,abu chassan from yafo or ,achle wasachle, miki, or sabra (ל''ת)

          huh, 21/04/09 17:00


          IP: 172.129.58.35 דווח על תגובה זו

    • כמו שלכל עם שמכבד את עצמו, כך גם לנו יש מיתולוגיה משלנו

      רות מאור , 15/04/09 16:24

      למה זה כל כך קשה לקבל? כן, ברובו ספר המקרא שלנו הוא אוסף מיתולוגיות. כמו האיליאדה והאודיסאה, אז מה? זה הופך את האיליאדה והאודיסאה לכתבים קדושים?

      www.kansukansu.blogspot.com

      IP: 93.173.188.41 דווח על תגובה זו

      • לא רק זה אלא שהם גם נכתבו קרוב לאותה תקופה (ל''ת)

        אין חדש מתחת לשמש הכל הבל הבלים, 15/04/09 16:30


        IP: 76.10.142.106 דווח על תגובה זו

      • שום עם לא היה מקבל עליו את התורה (ובטח לא עם ישראל) אילו הייתה רק

        מיתולוגיה.. האם באמת ניתן ''לשתול'' היסטוריה משוכתבת, 16/04/09 04:25

        ולגרום לעם שלם,לחיות בשונה מכל העמים (לדתות אחרות אין אפילו נסיון לטעון על מעמד המוני הדומה למתן תורה) ?- מילא אם אותה המצאה הייתה באה לשרת את העם הממציא,אך היהדות לרוב מחייבת לאורל חיים שאיננו טבעי למי שאינו מאמין באמת בתורה שניתנה מבורא העולם ועברה מדור לדור-עליה רבים מסרו את נפשם.יכול לטעות רק מי שלא למד תורה באמת,אלא שמע עליה דרך אמצעים כופרים.במקרה של קריעת ים סוף למשל-אין שום דמיון למה שקרה באמת לפי מקורותינו לבין מה שמתואר ע''י אותם תמהונים המנסים להסביר נס בדרך טבע.מי שלומד ''תורה'' מכופרים וודאי שאין לו היכולת ''לתרץ'' ניסים,מן הראוי היה ללמוד את המעשה המתואר לפרטיו הרבים,ואז להסכים עם הגדרותו כנס או לכנות זאת כהמצאה גמורה,אך בשום פנים ואופן אין לעוות את המקורות ללא קשר לאמונה..

        IP: 84.229.38.158 דווח על תגובה זו

        • את אותו הדבר אפשר לאמר לגבי האיסלם

          אין שום הבדל בין שטיפת מוח זו לזו, 16/04/09 16:25

          מנהיגי הדת כפו את הדת על העם, ולעם לא היה שום בחירה בנושא, וכשלעם הייתה בחירה בנושא העם ברובו פרק מעליו את עול מנהיגי הדת והם נוץרו המיעוט שבמיעוט, לכן כל מה שכתבת שקר וכזב!

          IP: 75.119.242.227 דווח על תגובה זו

          • ???-לך תלמד ותגלה שאין מה להשוות.. (ל''ת)

            מה גם שהם מודים במתן תורה כמו הנוצרים !!!, 18/04/09 22:07


            IP: 84.229.38.158 דווח על תגובה זו

  • 2.

    הרבה יותר חכם לקבל כוח אינליגנטי עליון שאירגן את הקיום (ל''ת)

    @ בנצי - א @, 15/04/09 14:57


    IP: 85.250.245.51דווח על תגובה זו

    • לא! זה הרבנ יותר פשוט

      והרבה יותר חסר שכל וטעם, 15/04/09 15:37

      פעם זאת הייתה התשובה של כל דתי כסיל בור ועם הארץ לכל מעשה טבעי!

      IP: 76.10.142.106 דווח על תגובה זו

  • 1.

    לא זה , לא זה ןלא זה.

    יענקל האשכנזי, 15/04/09 14:36

    סתם סיפורים פרימיטיביים שמטרתם להרשים את המאותגרים שכלית. הספרים של הארי פוטר הרבה יותר מוצלחים.

    IP: 89.139.172.154דווח על תגובה זו

    • אתה חסר אמונה אני מתאר לעצמי איך החיים שלך נראים, (ל''ת)

      אלי, 15/04/09 15:12


      IP: 84.109.208.41 דווח על תגובה זו

    • הארי פוטר? אתה רציני?

      קרוסלה, 15/04/09 21:32

      קראת פעם את התנ''ך???

      כשהארי פוטר ישרוד כל כך הרבה שנים ויהיה כל כך משמעותי לחיים של כל כך הרבה אנשים, אז נדבר.

      בינתיים, מסתבר שהתנ''ך, מבחינה ספרותית, הוא יצירה טובה לאין ערוך בהשוואה להארי פןטר.הרבה יותר עתירת דמיון. הרבה יותר משפיעה, הרבה יותר מרגשת.

      ולקובי, בקשה אישית: תנסה, תנסה לכתוב בפחות שגיאות, זה פשוט הופך את כל הטיעונים שלך למגוכחים, כי אתה נשמע מאוד מאותגר בגלל שגיאות הכתיב שלך. השפה העברית היא שפה פונטית, כמעט הכל נכתב בדיוק כמו שהוא נשמע. מילא אם היית כותב עם המון שגיאות כתיב בצרפתית. אבל בעברית?!? בחייך, בנאדם. קח את עצמך בידיים אם אתה רוצה שיקחו אותך ברצינות.

      IP: 84.108.82.89 דווח על תגובה זו