• 16.

    בואו נודה על האמת

    סטודנט, 16/04/09 03:48

    המשבר הזה הוא משבר שנוצר מתאוות בצע
    למה מנהל ג'ינרל נסעו לוושיגטון במטוס פרטי? כי הם יכולים
    למה הבנקים הגיעו למצבשל משכנתה ללא כיסוי?כי הם רצו להרוויח יותר
    וכך הלאה וכך הלאה המשבר של תאוות הבצע האמרקאית פטעל לכל העולם כי אנחנו כפר גלובלי לטוב ולרע

  • 15.

    משבר צודק.

    ג'קסון , 16/04/09 01:16

    מעניין שהדבר הזה נמשך כבר שלושים שנה.האמרקאים כל הזמן במשבר בגלל שהם בונים זוללי דלק והיפנים כל הזמן מצליחים בגלל שהם בונים מכוניות חסכניות.לדעתי הסיבה למשבר היא שונה.לפתע מוצרים שנחשבו יוקרתיים מגיעים לשווקים היותר זולים ועולים עשירית מחיר .כלומר אותם מכנסיים נמכרות בשוק ב50 שקל ובחנויות יוקרה ב500 שקל.הצרכנים גילו זאת והפסיקו לקנות בחנויות יוקרה.ההפסד הכספי שנובע מהתופעה הזאת הוא הגורם למשבר.

  • 14.

    Histadrut

    Amir, 15/04/09 19:47

    Labor uniopns are driving the US makers right into the ground.

    Foregin makes that produce in the US, mostly in the Southern states, are union free.

    It's still a great place to work without all the politics and costs that come with Histadrut-type unions.

  • 13.

    וואלה גאון

    אמריקאי, 15/04/09 19:01

    זה כמו לומר - אני סבור שציפי ליבני היא לא ראש ממשלה למרות שקיבלה הכי הרבה מנדטים כי... היא לא הצליחה להרכיב ממשלה. וואלה גאון

  • 12.

    So they were making cars their customers loved? Is that a mistake? (ל''ת)

    Bruce ALMIGHTY , 15/04/09 13:13

  • 11.

    אם זה היה ידוע מראש - למה לא כתבת מראש?

    קורא תם, 15/04/09 10:34

    אני שוקל לתבוע אותך. קניתי מניות של החברה ואתה לא הזהרת אותי....

    • תעזוב.. הוא סתם עוד קומוניסט מתוסכל שזוכה ליום חג על הבעיה של ארה''ב.

      גל, 15/04/09 17:12

      קומוניסטים הכי שמחים כשכולם אומללים (באופן שוויוני, כמובן). כל מי שלומד תולדות של מדינות קומוניסטיות יודע שכל אזרחיהם מידרדרים לרמת עוני (והאמת? אפילו לא שוויונית, אפילו לא אז!)

      • קומוניסט? כותב על רכבים? מאשים פנסיות? אתה בכלל יודע מה זה קומוניסט? (ל''ת)

        אויל, 15/04/09 23:12

  • 10.

    ניתוח מאוד חלקי

    דני, 15/04/09 09:17

    הניתוח אולי לא רע מהזווית של מדור רכב (למרות שתיאוריית ''מחיר הדלק'' שכמה וכמה חוזרים עליה לא מחזיקה מים - מחיר הדלק היה גבוה לכמה חודשים אבל עכשיו למשל הוא נמוך שוב וGM עדיין לפני פשיטת רגל) אבל הבעיות שם עמוקות יותר ובעיקרן קשורות לבעיות קשות עם איגוד העובדים שלהם ובעיקר עם נושא הפנסיות שלהם.

  • 9.

    תוספת קטנה

    יונה, 15/04/09 08:34

    זה כבר כמה שנים שGM מוכרת בשווקים מתפתחים, מכוניות מדגמים מיושנים.
    כך למשל רתמו את מותג קורסה של אופל ומכרו אותו תחת המותג שברולט. כמובן שכמעט אין קשר בין הקורסה המקורית למה שנמכר תחת אותו המותג.
    אכן ניכר שבGM חיפשו קיצורי דרך - מכרו את ההווה ולא השקיעו בעתיד.

  • 8.

    "יום התשלום" תמיד מגיע...אין ארוחות חינם, בטח לא קינוחים!

    arnyv , 15/04/09 07:41

    כשאתה שבוי בתוך קונספציה, כמו למשל "זה מה שהצרכן רוצה", ו"אי אפשר להתמודד עם הועדים" ו"זה מה שהפוליטיקאים רוצים"...אז תמיד יגיע בסוף "יום התשלום". נורת האזהרה מהבהת, אבל אתה אומר "יהיה בסדר", אולי זו טעות, כבר הייתי במצב כזה והיה בסדר...וכו'. השאלה היא מהו "הפיל הלבן" אצלנו...אולי הרכבת התחתית בתל אביב???...כשאפשר להקים בזול, רכבת עילית כמו בפורטלנד???...בקוארטיבה בברזיל???

  • 7.

    יש לי פיתרון

    ערן, 15/04/09 07:25

    הראש היהודי הקומבינטור שלנו אומר האמריקאים גדלו בגדול,עיין ערך:בייג-מאמא,ולא יכוךים להיכנס לרכב קטן....יכלנו להגיד להם לפטר את כל עובדי היוניו בטענה של התייעלות(ולא קשה למצוא פירצה בחוק האמריקאי כדי לעשות זאת)ואז להקים חברות כוח אדם,עיין ערך:ישראל,ולהביא לעבודה את כל המובטלים של ארצות הברית במקום לשלם להם ''סוצישל אינשורנט''..ובא לאמריקה גואל ושקט לישראל...אבל ההצעה שלי למכור להם את כל המכוניות הקטנות שנותרו בישראל...גם בנמלים..וגם בחברות להשכרת רכב..ושירידו את המחיר,ללא מיסים,מהסיוע הביטחוני ששהם נותנים לנו,הרי בין כה וכה אנחנו קונים איתו משהו אחר תמיד,אנחנו מצד אחד נעזור לאמריקאים ומצד שני ניפטר מכל המכוניות למכירה של הליסינג...או לא נימכור להם רק את המכוניות נמכור להם את הליסינג..בלי העובדים המלוקקים אלה שגמרו מכללה לעניני מכירה לפני שבוע ומרצים לך על אוטו ''גמור'' בשיר חוזר:''תראה איזה יופי של צבע בוהק..המזגן עובד כמו מקרר...האוטו קיבל את הטיפול הכי טוב..אנחנו נלך בשבילך עד קצה היכולת שלנו(רק שהם מקבלים את הכסף הם...פתאום נעלמים..אהה הבחור הזה עבר לעיר אחרת)רציתי לשאול את גיל מלמד אתה עדין רוכב על אופנוע או ווספה??הרי גי אמ שולטת בעולם..אתה יודע על כמה חברות-בת לחלקי חילוף במזרח הרחוק היא שלטה עד שגילתה שיותר זול לעשות את זה במכסיקו ועןד מדינות נחשלות שעל ידה ,האם ידעת שמנכלי החברה ובני המשפחות שלהם הגיעו לסופי שבוע בהאוונה...''רק כדי לנפוש''..אבל בפועל הם חיפשו איפה המפעלים של המשפצים של כל המכוניות הישנות..כדי לראות מהו הסוד שלהם שמכוניות מסוף שנוץ 50 נוסעות מליוני ק''מ ולא נחות...ועובדות כמו חמורים..ולא סוסים???האם אתה יודע שלגי אמ יש כמעט חלק בכל מפעל בעולם...כי היא שולטת גם על הספקים שמספקים את הברזל את החוטים את מכונות הלחץ...הכל בדרך זאת או אחרת....על מה אתה מדבר...זה כמו שאם יקרוס למשל בנק הפועלים..טפו...טפו..אתה יודע איזה נזק זה יגרום..זה כמו כדור שלג שסוחף אחרין.חברות בנות,ובנות של בנות,ונכדות של בנות ונינות של בנות...והמצחיק הוא שגם כל אלה שמסביבן נופלים כי הם תלןים בהם,וכך יקרה אם גי אמ תפול העובדים יקבלו מהיונין את ליטרת הבשר שלהם...אבל מה לגבי אותו תאילנדי מיסכן שעובד במפעל גומי מסריח עם עשן שעושה במיוחד גומיות אטימה מיוחדות לפקק של אגן השמן,קרטר,שהם חתמו על הסכם עם חברת בת של גי אמ לספק לה כמה מליוני גומיות מידי חודש ..ןאותו תאילנדי מקבל משכורת שווה ל100 דולר אמריקאי..והוא תלוי בדרך זאת או אחרת במפעל הגדול...למה את לא רואה ''ראיה כוללת''
    ויש לי משהו ללמד אותך מר מלמד היקר אביר הרכב בישראל והוא תמיד ..אבל תמיד תשאל את עצמך:''מה יקרה אם......????''

  • 6.

    טעותו של הטירון אובמה:

    יפה, 14/04/09 15:31

    זרק טריליוני דולרים על חברות ביטוח/בנקים, ולא נשאר לחברות היצרניות האמתיות כמו ג'נרל מוטורס......

  • 5.

    הסכמי הפנסיה וביטוחי הבריאות של היצרן גמרו את ג"מ,קרא את איקוקה (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 14/04/09 15:15

  • 4.

    סוחרי מכוניות

    ישראלי פלורידה, 14/04/09 12:37

    האם ידעתם שרשימת האנשים הנאלחים באריקה הם. מספא 1 ברשימה הוא עורך הדין. מספר 2 הוא סוחר מכוניות..אינני מזיל דמעה להם. השמנים לא הירזו לעומת זאת הפועלים והיוניון הם המפסדים. האם ידעתם שכל מכונית שיצאה מבית החרושת היוניון קיבל 2000 דולר..

  • 3.

    אמירות של עיתונאי ולא של המציאות

    1 במאי, 14/04/09 12:13

    חברת GM היא הבעלים של אופל ושל דייהו והיתה שותפה בכירה בסובארו ופיאט ,
    לכן את הפיתוחים של השווקים האחרים הותירה אצל החברות הבנות /האחיות/ השותפות .
    כך שבסיס הכתבה אינו נכון .

    ובכדי שלא תחשוד שאני מעובדי החברה אסיים ,
    הכשל הגדול הוא ייצור מכוניות גרועות עם תקלות מעצבנות

    וזה קרה גם לטויוטה עם הגיר הרובוטי, וראה תגובת שוק מהירה ביותר . - הפסדים.

  • 2.

    אמירות של עיתונאי ולא של המציאות

    1 במאי, 14/04/09 12:09

    חברת GM היא הבעלים של אופל ושל דייהו והיתה שותפה בכירה בסובארו ופיאט ,
    לכן את הפיתוחים של השווקים האחרים הותירה אצל החברות הבנות /האחיות/ השותפות .
    כך שבסיס הכתבה אינו נכון .

    ובכדי שלא תחשוד שאני מעובדי החברה אסיים ,
    הכשל הגדול הוא ייצור מכוניות גרועות עם תקלות מעצבנות

    וזה קרה גם לטויוטה עם הגיר הרובוטי, וראה תגובת שוק מהירה ביותר . - הפסדים.

  • 1.

    הפסד של 80 מילארד ב-5 שנים ובונוסים למנהלים...

    חוסר אחריות, 14/04/09 11:17

    ההנהלנ חוץ מלחלק לעצמה משכורות עתק נתנה להפסד זה להמשך..למה אין מילה על ''נבחרי העם'' כפי שהם חושבים עצמם (כל מנכ''ל מושתן מלך ) והלקח מזה.