• 60.

    הזעזוע הינו מפירסום שמועות לא מבוססות

    דני, 31/03/09 17:27

    לדעתי- פירסום שכזה באם הוא נכון שווה שיובא לידיעת הציבור, הבעיה המרכזית של התקשורת שהיא מפרסמת שמועות ואח''כ מתפלאים מדוע האמון של הציבור בתקשורת יורד, פעם היו אומרים כתוב בעיתון ומתכוונים שהנתונים אמיתיים, היום מה שכתוב בעתון לגמרי לא בדוק והוא בד''כ מה שאמר פלוני לאלמוני,ראוי שמרבית העתונאים יקחו זאת לתשומת ליבם, הרצון לפרסם מהר ו''לעשות רעש'' גובר על כל אמת מידה עיתונאית. שלא לדבר על זה שזה משחק לידי שונאינו, אם היה מידע בדוק, ניחא, אבל לבסוף זו השמצה גרועה ותו לא.

  • 59.

    ציונות במיטבה

    אריה, 30/03/09 08:18

    עפר שלח הוא הציוני האמיתי שכך רוצים לראות אותו אויבנו.בעזרתו וכמוהו עם זה ימחק מאדמה זו.אני לא טוען שהכל מושלם כאן אבל יש על מה להתגאות בכל זאת אחרי 60 שנים.אבל עפר שלח חושב שאין על מה להתגאות כלל. אתה אמנם שירתת את המדינה אבל דבריך השכם והערב מעיבים על שירותך זה ומעמידים אותו על אפס.יש לבקר אותך ולהוקיע אותו בכל דרך אפשרית למרות שבידו נשק חזק העיתונות וערוץ 10

  • 58.

    MR. KNOW IT ALL

    GIDEON, 28/03/09 15:41

    OFFER SHELAKH
    INSTEAD OF SAYING : ''MY MISTAKE I AM SORRY'' YOU ARE KEEPING SPREADING YOUR BASELESS AGENDA.THE PROBLEM IS THAT YOU AND OTHERS LIKE YOU KNOW EVERYTHING IN MANY FIELDS AND YOU DONT HAVE TIME TO CHECK THE FACTS...BOOOOOOOOOOO

  • 57.

    לחיילים שהעלו את הטענות היו אינטרסים פוליטיים... לשמאל אין בושה...

    סקופידון, 28/03/09 15:25

    שימשיכו כך... העלמותם של היצורים השמאלנים שחיים בינינו הם רק עיניין של זמן...

    הם עושים יופי של עבודה... כריית קבר לעצמם.

  • 56.

    זו היתה פשיטת נקם ברברית למטרת קמפיין בחירות (ל''ת)

    גונג , 28/03/09 14:56

  • 55.

    זו היתה פשיטת נקם ברברית למטרת קמפיין בחירות (ל''ת)

    גונג , 28/03/09 14:53

  • 54.

    מלחמת לבנון השניה שינתה לטובה את המציאות בצפון (ל''ת)

    רביד, 28/03/09 14:50

  • 53.

    התגלמות השמאל הטיפש

    אמיר, 28/03/09 14:25

    עוד דוגמה למאמרי השיטנה של השמאל הסהרורי נגד המדינה ,
    שאסור לבלבל אותו עם העובדות כאשר ההשגחה והמוסר האלוהי מוחזק ע''י קליקת השמאל הישראלי.

    מאמר מטופש ילדותי ורדוד מאין כמוהו.

    • ואהבת לרעך כמוך

      אדם פולני אך סובלני, 28/03/09 14:59

      למה לחשוב שהמאמר הוא מאמר שיטנה? כי הוא לא נעים, כי האמת לא נעימה לאוזננו- ואז כמו הפולנים מטטאים מתחת לשטיח.

  • 52.

    אז אם לא הושגה הרתעה בגבול לבנון- למה נסראללה מפחד להתחיל עוד מערכה?

    אולי תודה פעם אחת שטעית, 28/03/09 13:51

    האמת העצובה זה שהדרך הכי טובה להרתיע עם אחר מלהלחם בך- זה להראות לו שאם הוא יורה עליך- אתה נלחם בו.

    מי שיושב ומתפלל או מתעלם כמו עופר שלח כשיורים על אנשים בדרום הארץ- רק בגלל שהם יהודים, מביא על עצמו עוד מלחמות.

    רק שלעופר זה לא ממש מזיז- כי לא הוא זה שצריך לרדת 4 פעמים ביום למקלט ולא הוא צריך לראות את הילדים סובלים.

    בשביל זה הקמנו מדינה, עופר שלח. בשביל שאם ירו עלינו מטעמים גזעניים ואנטישמיים- נגיב ולא פשוט נשב ונתפלל או נחכה למשיח.

  • 51.

    חתיכת עיוור ושמאלני טיפש הלואי ותאבד גם את העין השנייה שלך (ל''ת)

    ד, 28/03/09 13:50

    • למה לרדת נמוך

      עיוור מלידה, 28/03/09 14:56

      מותר להביע דעה גם אם היא מנוגדת לשלך- חופש הבעת דעה כאילו.
      למה לרדת נמוך כל כך.

  • 50.

    עופר את עדין מדי

    ZAK, 28/03/09 13:45

    זה אותו הדפוס של מדינת ישראל בטיוח פרשיות מזעזעות כמו חטיפה וניסויים בילדים ממוצא מזרחי.
    צה''ל במצוקה? כמו כל רוצח סידרתי/מפיונר.
    הם תמיד עברו ילדות קשה ובגלל זה ''אפשר להבין אותם''

    • ואתה מתחסד. כאילו מדינת ישראל קמה יום בהיר אחד

      דון קורטיזון , 28/03/09 16:12

      ואצה רצה לה לרצוח ערבים חפים מפשע. בזמן שהם עסקו בקטיף.
      כך אתה ושכמותך רוצים להציג את המציאות המעוותת. על מנת שהיא תתאים לאמת שלכם כמו כפפה ליד. האמת שבה צה"ל והעם בישראל, הם אומה של רוצחים. עקב צלקות שואה מהילדות העשוקה שלהם בתאי הגזים.
      אין מילה אחרת להגדיר זאת בעדינות, מלבד טימטום נוראי. ואני נותן לכם את הקרידיט לכך שאתם לא מטומטמים. אתם סובייקטיבים רעים ואטומים. וזאת בניגוד למנטליות השמאלית. זאת שבעד שלום, סבלנות ואחווה.
      ביניכם לבין הפלשתינים, יש ועוד איך. הם צחים כשלג.
      ביניכם לבין שאר העם אליו אתם משתייכים, לא ולא.
      אף אחד לא מנקה את עצמנו מאחריות.
      אבל בשתיקתכם הרועמת למעשי צד אחד. ובזעקות רמות כלפי הצד השני, תוך כדי התעלמות מוחלטת מהתמונה הכוללת. אתם לא יכולים לטעון לתפיסה שפויה של המציאות.

  • 49.

    מספיק להיות יפי נפש על חשבון חיי חיילינו ואזרחינו

    דודי, 28/03/09 13:41

    יש הרבה מאד משפחות שכולות שיקיריהן נהרגו בגלל רצון ישראלי למנוע אבידות אזרחיות בקרב הפלסטינים.בעופרת יצוקה בכירי החמאס לא חוסלו בגלל שהסתתרו בבית חולים והערכה הישראלית היתה שכך ייהרגו אזרחים םלסטינים רבים.צה''ל פוגע בעיקר בחמושים,לעיתים תוצאת הלוואי של פגיעה זו הינה הרג חפים מפשע.הפלסטינים מודעים היטב לענין שכל פעם שהרג אזרח פלסטיני בידי הל הוא גול עצמי לישראל ולכן ממקסמים את הפגיעות האלה ע''י שקרים והצבת מגינים אנושים על המחבלים.אף מפקד בצה''ל לר נתן ולא יתן פקודה להרןג אזרח. יתכן שהיו טעויות בזיהוי כפי שקרה בירי כוחותינו על כוחותינו.למה לעזאזל רוצים להפוך את המבצע הזה לטבח כשהחיילים עשו כל שביכולתם כדי להימנע מפגיעה באזרחים ובכך העלו את הסיכון לחייהם.למה לשחק שוב ושוב לידי הפלסטינים ולהוציא אותם מנצחים בזירה הבינ''ל.דבר ידוע הוא שכל מלחמה בטרור גובה חיים של אזרחי האוייב.זו אחת הסיבות בגינה טרור הוא לוחמה נפשעת.הטרור מופעל נגד אזרחים והלחימה בו גובה חיים של אזרחים מהצד השני.

  • 48.

    עופר שלח אמיץ

    מחלק מוסר, 28/03/09 12:43

    כל הכבוד לעופר שלח על החשיפה והאומץ להגיד דברים שלאוזן הישראלית כבר שנים לא נעים לשמוע.
    כן, את האמת הכואבת- אנחנו צבא לא מוסרי ולא אנושי, רק אנחנו כל הזמן יוצאים בהצהרות של חייבים, אין ברירה, בטעות.
    בטעות לא יורים באוכלוסיה ובבית מסומן של רופא ובנותיו, בטעות לא יורים פצצות זרחן.
    הגיע זמן לעשות חשבון נפש ובדק בית.

  • 47.

    משה דיין מתהפך בקבר.עם עין אחת שיכתוב כך?גואל נפש. (ל''ת)

    קיקו, 28/03/09 12:31

  • 46.

    מות צדיקים

    קלמנטינה, 28/03/09 11:54

    יופי עופר למה שלא תצא אתה להילחם מלחמת קיום,ובאותה הזדמנות כשחייך בסכנה תפקיר אותם לידי האויב המסתתר אחר הילד והאישה,תמות אך האויב הרג אותך לחינם,כי מה?? שמרת על תוהר הנשק?? בולשיט,אתה יכול לכתוב רק כשאתה יושב בתל אביב וכותב בנחת,ולא אתה המסתכן,גיבור מאחורי הנייר.

    • תתבייש לך

      מישהי שקצת יודעת, 28/03/09 12:46

      מותר להביע דעה, גם אם היא נוגדת את הידע המצתבר ואת חוסר הכנות והיושר הישראלי.
      שלח כבר תרם את גופו ונפשו הסתכן ונפצע במלחמה ושילם מחיר כבד- רק שבניגוד אליך הוא לא שונא ערבים בשם הפציעה שלו ,
      נ.ב הוא גם לא בין יושבי בתי הקפה בתל אביב.

      • תגובה למישהי שלא מבינה וגם לא יודעת

        קלמנטינה, 28/03/09 19:16

        עדיין הפציעה אינה מגן לכך שאבקר ביקורת נכונה,ולא משנה אם בתל-אביב הוא יושב או בבאר שבע,גופו לא שילם בגלל טוהר הנשק.ותגובה לענין לא קשורה לשנאת ערבים,כמו שאני לא אוהב קיצונים איסלמופשיסטים כך אני לא אוהב קיצונים ישראליים,אגב גם אני מביע דעה אם זה נראה לך או לא.

  • 45.

    שלח אתה אשפה פרובקטיבית (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 28/03/09 11:44

  • 44.

    קויזלינג

    mdavid , 28/03/09 11:44

    כמה זמן אפר לדוש בנושא הזה אין בעזה חפים מפשע וחוץ מזה גם בלבנון הצלחנו מתי הפך מעריב להארץ מסכן רוזנפלד בושה לזכרו

  • 43.

    עופרת יצוקה תיקון ללבנון? בושה בכלל על ההשוואה . בלבנון נלחמנו! (ל''ת)

    בעזה היתה יהירות ותו לא!, 28/03/09 11:29

  • 42.

    מצופה ממי שמבין את הכוח של התקשורת במלחמה המודרנית להיות זהיר בדבריו

    יותם, 28/03/09 11:28

    ולא לרוץ ולפרסם סיפורי זוועה עוד בטרם נתבררה אמיתותם. לצערי הנזק כבר נעשה ועופר שלח סייע רבות לאויבינו במדינות ערב ולמתנגדינו במדינות המערב למצוא עילות להגביר את השנאה והתיעוב כלפי מדינת ישראל וכל זאת כדי להצטייר כ''לוחם אור'' מקומי.

  • 41.

    אוקי - נניח שאתה צודק. מה הפתרון שלך למצב? עוד נסיגות? עוד התרפסות? (ל''ת)

    לב, 28/03/09 11:19

  • 40.

    אשדוד

    רפי גולדשטיין, 28/03/09 11:05

    תגיד לי בבקשה כמה זמן תוכל לתחון את הסיפור העצוב הזה לא די לך, יפה נפש כמוך, כמה נזק אתה קוד מסוגל להביא למדינה ולחיילינו הנהדרים?. כנירא שאתה מקבל תמלוגים מי יודע ממי והעורך שלך לא מסוגלב לשתק אותך. במלחמה כמו במלחמה וכל מה שאתה תוכן זה משמועות. שמשהו יסתום לך את הפה הגדול שלך, לך לכדורגל יש מספיק....לאכול שם . מעניין שדרוקר- מותק של אדם עוד מופיע איתך בתוכנית ערב שבת. אני צציע לארוץ 10 ולמעריב לשקול מחדש התקשרויות איתך.תתבייש לך.

    • עופרת יצוקה תיקון ללבנון? בושה בכלל על ההשוואה . בלבנון נלחמנו! (ל''ת)

      יודעי דבר, 28/03/09 13:12

  • 39.

    צריך ועדת חקירה איך 3 מנדטים של מרץ שולטים ב100 אחוז תיקשורת (ל''ת)

    מוטי, 28/03/09 10:26

  • 38.

    אם חפצי חיים אנחנו כל חייל צריך להיות לוחם שרואה באויב אויב (ל''ת)

    שמאלן קיצוני, 28/03/09 10:24

  • 37.

    זה לא עופר שלח שהטיף לצמצום מערך המילואים

    יואל, 28/03/09 10:22

    ולמעשה להכחדתו? זה לא עופר שלח שאמר שצריך לעבור למודל צבא מקצועי? אבל מי זוכר

  • 36.

    עופר שלח מתבקש להרגע!

    מבקר המדינה 1 , 28/03/09 10:21

    באיזה תענוג מטיל שלח את ההאשמות בצהל! אכן, ימים טובים הגיעו לגדעון לוי ולעופר שלח ודומיהם.
    מה הבכי ומה הנהי?.. הלא הרמטכל אמר שצהל יבדוק את הטענות ואם יש עוולות הם יתוקנו!
    בינתיים מספק שלח חומר עסיסי לאויבי ישראל והוא לא ינוח ולא ישקוט עד שצהל יגונה כאחד הצבאות האכזריים בהיסטוריה...

  • 35.

    ורק לחשוב שנותנים לך ודביל השני במה במהדורת החרשות (ל''ת)

    אתם מסוכנים למדינה היהודית, 28/03/09 10:15

  • 34.

    שמאלנים זה דבר יותר נחות מערבים ,עדיף שכן ערבי ולא (ל''ת)

    שמאלן בוגדן, 28/03/09 10:14

    • אני שירתתי ביחידה קרבית, קיבלתי אותו הצטיינות ואני מצביע חד''ש. מי אתה

      אמיר, 28/03/09 12:28

      שתקרא לי בוגדן? הימין הורס את מדינת הישראל והוא אנטי ציוני. קראת פעם את הרצל, אבי הציונות ואת תפיסתו לפני שאתה מקשקש?

      • אין ספק שהימין מסואב ועמוס פסיכופטים (ל''ת)

        גונג , 28/03/09 14:55

        • וכולם בטוקבק במעריב........ (ל''ת)

          זהבה ו 27 הדובים , 28/03/09 15:11

          • אכן. חחח, עם כמות המנדטים של השמאל. זה נראה יותר בכיוון ההפוך... (ל''ת)

            דון קורטיזון , 28/03/09 16:15

  • 33.

    עופר

    זהבה ו 27 הדובים , 28/03/09 10:10

    בבקשה , לך ומצא עבודה ההולמת את כישוריך .
    אתה מתעלק יותר מדי על NRG והכתבות ולא נותן הזדמנות לכתבנים/פרשנים מהימין , ובצר לנו אין על מי לרדת .
    נמאס . רוצים לכסח גם ימניים.
    מצב בלתי נסבל - שמאל מכסח שמאל.

  • 32.

    לשלח:

    אחת שאכפת לה, 28/03/09 09:57

    בלבנון השניה נלחמו, למרות הקשיים של הדרג המדיני והמניפולציות של הרמטכל וסגנו קפלינסקי.
    ככה זה במלחמה, יש הוגים, יש אוליטעויות אבל אין בלבנון השניה ''תבוסה'' או הפסד'' כמו שאתה והקולגות שלך נהנים לומר.
    צריך לראות מה זה הפסד אמיתי בסרטים של מלחמת העולם השניה כדי להבים את המושג הזה לפני שעושים בו שימוש אינפלציוני.
    צהל נלחם בחיזבאללה או יותר נכון איראן, למרות הקשיים שהוצבו מבית וחוץ.
    בלבנון לא היו דו''צים אם בכלל לעומת עופרת יצוקה.
    בלבנון למרות שהיתה מלחמה אמיתית לא היו גילויים שלהעדר ערכים.
    מצחיק שאתה מראיין את הרצי הלוי מחט הצנחנים שעושה השוואה ללבנון, הרצי הלוי המכובד לא נלחם במלחמה אמיתית מעולם...
    הוא איש יחידות מיוחדות ויחידות מיוחדות לא יודעות מה זה להלחם 33 יום...
    אז כדאי לפני שעושים השוואה לפעולה בזויה וחסרת תכלית כמו עופרת יצוקה קרוא בויקיפדיה מה זו מלחמה אמיתי...

    • ועוד אחת קטנה לשלח מכאילו שהיו שם:

      אחד שהיה שם, 28/03/09 10:33

      בלבנון השגנו הרתעה, נסראללה מה לעשות, בבונקר, לבנון עדיין הרוסה, חיזבאללה למרות המניפולציות שלו רק מסייר לעיתים בגזרת דרום לבנון , בפועל יש שם כוחות או''ם. בפועל אין ירי על ישובי הצפון.
      ובעזה? בדיחה.
      ראיונות בומבסיטיים של קציני צהל ואבי בניהו שמזכירים לי את המפלגה הקמוניסטית או עיתון ''פראבדה'' (=''האמת''...) המוסקבאי, ככל שהם מתראיינים אני מבין שהם משקרים ומטייחים, איפול קשורתי, התלהמיות של חיילים שכל מה שהם יודעים זה להתלהם כי לו חוו מלחמה באמת היו מעט יותר שקולים והומניים, כי הרי לא היה אוייב אמית בעזה, מרבית הנפגעים הם נשים וילדים.
      לא חכמה להפציץ עם מטוסים, צהל לא מתאמן באמת כשמשאיר את העבודה לחיל האוויר, צהל בעזה לא האמת נכנס לשטח בנוי. ובנוסף ירי הרקטות נמשך...
      אז מה היה לנו פה?
      ספין בחירות לשיקומו של אהוד ברק לקראת הבחירות והנסיון להשאיר בידיו את תיק הבטחון (הוא הצליח עם ספין והפחדה על ביבי...), ספין של צהל וגבי אשכנזי כדי להראות שצהל מאומן ומוכן ומשוקם (כן כן...)
      ראינו ...
      וחבל שחיילינו שנפגעו נפגעו בסוף מירי דו''צ ולא בלחימה אמיתית.
      ככה אנחנו נראים...

      • האמת הלא נעימה שגבי אשכנזי מנסה לברוח ממנה והמסקנה:

        יוסי, 28/03/09 11:04

        כשאין ערכים אמיתיים ככה נראה צבא.
        ''אני לא מאמין שצהל עשה דברים כאלו.
        קראתי את המאמר של איתן בקרמן בעיתון הארץ והבנתי מי זה גבי אשכנזי האמיתי.
        איש לא חכם (בלשון המעטה) דיי רדוד, עילג אפילו, תמיד תתפסו אותו קורא מהכתוב, אין נאומים מהלב או ספונטניים, רוחו של בניהו תמיד שורה על נאומיו, רק הוא מתראיין, אשכנזי יודע לתת גיבוי שלא כמו קודמו, אבל למי אשכנזי נותן גיבוי?
        לצייני ההולל מחיל הים או לציקו תמיר עבריין קטן שמנה באמצעות ספין לטייח את העברות החמורות שביצע (טרקטורון, אין רשיון... זוכרים?)
        ככה צהח האמיתי נראה וגם העומד בראשו...)

    • לכולם אכפת , איש ואישה על פי דרכם והבנתם.

      זהבה ו 27 הדובים , 28/03/09 15:09

      יש בכך מן ההתיימרות לטעון לכינוי .

  • 31.

    עופר עשה טובה אתה וגידעון לוי פשוט תתנדפו לנו מהמדינה אינכם שייכים אלי (ל''ת)

    שרוליק , 28/03/09 09:43

  • 30.

    עוד כתבן שמנסה להיבנות סטייל גדעון לוי

    amir, 28/03/09 09:22

    אי פגיעה באזרחים עזתים כאשר אזרחים ישראלים נהרגים היא אימפוטנציה ולא מוסריות.

  • 29.

    את החשבון עשה הצבא אחרי לבנון השניה וטוב שכך במלחמה

    יואל, 28/03/09 08:45

    צריך לנצח בכל מחיר והרוגים בצד האויב שהו יעשה את החשבון ולא אנחנו אנחנו נלחמים על המדינה הזו שנים רבות רק בגלל שלא סיימנו מלחנות כמו שצריך ולא גבינו חשבון מלא מהאויב ,אנשים מהסוג שלך אף פעם לא מרוצים מאיך שהדברים ייעשו מכיוון שאתה מחשיב את עצמך שאדם מוסרי אבל אני מבטיח לך שאם היית עומד בצומת ההחלטות לא היית שונה ומיוחד שגיאות תמיד יש אבל כמדניות צריך למחוץ את החמס ואם יהרגו אזרחים חפים זה רק בגללו

    • גם במלחמה בעזה לא ניצחנו...

      sadato , 28/03/09 10:37

      הצבא והדרג המדיני התהדרו ב"הפקת הלקחים" ממלחמת לבנון השניה, ובכל זאת, על אף הרס התשתיות המסיבי, הפגיעה במעורבים ובבלתי מעורבים, והנחישות "לנצח בכל מחיר" - מסתבר שנכשלנו גם הפעם. אנשי החמאס מהדקים את שליטתם בעזה, מבריחים נשק באין מפריע, יורים קסאמים אל עבר יישובי מערב הנגב, זוכים ללגיטימציה בינלאומית (מוגבלת, בינתיים), מנהלים מו"מ עם אנשי הרשות הפלסטינית מעמדת כוח, וממשיכים להחזיק בגלעד שליט. מעמדה של ישראל בעולם נשחק, וספק אם ממשלה כלשהי תוכל ליזום מבצע דומה בהיקפו ל"עופרת יצוקה" בשנים הקרובות. אז מה הרווחנו מהמדיניות החדשה הזו חוץ מפריקת הזעם וסיפוק תאוות הנקם של ההמונים?

  • 28.

    אני מציע שבמלחמה הבאה צה'' ישתמש בפיינטבול רק לא בצבע ורוד

    אופיר, 28/03/09 07:56

    כדי שלוחמי החמאס המפוארים לא ייעלבו ויטענו כי צה''ל איבד ממוסריותו

  • 27.

    עדויות פלסטיניות?

    pele_11 , 28/03/09 07:49

    עפר שלח עושה בטלביזיה פרצוף של חכם אינטלקטואל עם עניבה צהובה ועין סתומה,אבל אחרי מאמר כזה בו הוא אומר "שיש עדויות פלסטיניות",מתברר שלא רק עין אחת סתומה אצל הסתום עפר שלח,אלא שהוא עיוור לחלוטין,אם הוא מסתמך על עדויות פלסטיניות.
    לא ברור לעפר שלח שזה הכל תעמולה של כל הארגונים יפי הנפש שהורשו להכנס לעזה בתום המלחמה? לא ברור לו "שהעדויות" זה יוזמה של בצלם,אמנסטי,וכמה פציפיסטים אצלנו? לא ברור לו לחכם באדם שכל השמיניסטים והשמיניסטיות שדאגו שיפרסמו השבוע שהם תורמים את משכורתם הצבאית למסכנים בעזה אלה פרובוקטורים מטעם האיחוד האירופי ועוד כמה אירגונים אנטישמים?

    • recomended

      xxx, 28/03/09 14:47

      !!!

  • 26.

    היית מעדיף 50 חיילים הרוגים כדי להשקיט את מצפנך יפה הנפש

    נמאס כבר ממך, כמה נראה לך שחושבים כמוך? שמאלן הזוי, 28/03/09 07:46

    צה''ל נלחם היטב וסוף סוף שם את חייליו לפני רצונות התקשורת השמאלנית 'יודעת הכל' . אם נהרגו חפים מפשע זה רק בגלל שהם לא התפנו בזמן מזירת הלחימה שבחר החמאס, למרות ההתרעות שנתן להם צהל, שזאת גם תופעה שלא קיימת באף צבא בעולם! ולכן צה''ל צבא מוסרי ואתה נשאר סתם עוכר ישראל.

  • 25.

    אני לא מאמין שאני עומד לומר את זה...

    אוהד פ., 28/03/09 03:36

    אבל, לשם שינוי, אני מסכים עם דעתו של מר שלח. המבצע הצבאי בעזה היה סוג של תיקון על לבנון 2006.

    אבל... וכמובן שהוא היה חייב להגיע, מר שלח טוען, ובצדק גמור, שה''כשלון'' של לבנון 2006 נתפס ככזה בגלל כמות ההרוגים הגדולה יחסית שנפלה בו וחוסר השגת יעדי המבצע ההוא (מיגור החיזבאללה, השבת רגב וגולדווסר).

    ועל זה אני חייב, פשוט מדגדג לי באצבעות, לשאול: מי, מר שלח יקר וחבריו לדעה, מי הפך את ישראל לאורך השנים ממדינה שמאמינה בזכותה להתקיים גם במחיר מסוים, שאלתרמן כינה ''מגש הכסף'' למדינה בכיינית שבה העורף נשלח להגן על הצבא?

    מי, מר שלח נכבד, פמפם לציבור שהמטרות של לבנון השניה היו מיגור החיזבאללה (מבצע פשוט של מה-בכך, הרי) והחזרת החיילים החטופים (שעליהם לא היה זמן לאסוף מודיעין)?

    מי, מר שלח מכובדי, דואג לטפטף באוזניי הציבור, מי מהציבור שעוד טורח להאזין זאת אומרת, כמה צה''ל לא מוסרי, כמה הוא נקלה, כמה אנחנו צריכים לשמור על מוסריות נעלה וגבוהה, מוסריות שלא נראית בשום מקום וצבא אחר בעולם, למרות האויב הבזוי שמולו אנחנו נלחמים?!

    מזמן כבר הפסקתי להדהם מהחוצפה ועזות המצח שנדרשת מעיתונאי השמאל שעה שהם מחזיקים בחבל בשתי קצותיו: מקטרגים על הצבא ה''תוקפני'' שלנו מחד, ומאידך מקטרגים עליו גם כאשר הוא מנסה לא להיות תוקפני וסופג בשל כך מאות הרוגים.

    איך שר פעם אריק אינשטיין: ''איך אתה ישן בלילה עיתונאי קטן שלי, איך אתה נרדם? על מה אתה חולם בלילה אחרי שפיכת הדם? איך אתה נרדם בן-אדם, איך אתה נרדם?''

    • תגובה גדולה, פשוט גדולה! (ל''ת)

      יונה, 28/03/09 22:03

  • 24.

    חמודי, כאן זה לא אירופה.

    ערן, 28/03/09 02:45

    מי שרוצה להיות מוסרי וצודק ויפה נפש גם במחיר של סיכון חייו וחיי אזרחי המדינה כולה, מוטב שיתחיל לארוז כבר עכשיו. המזרח התיכון אינו מתאים לכאלו.

    • ערן-אנו יותר רחמנים ונזהרים מהארופאים.

      panacea , 28/03/09 11:25

      איך בדיוק אירופה נמנעת מלפגוע באזרחים?
      טבח המוני בוצע לא רק על ידי צרפת באלג'ירת אלה גם על-ידי הבריטים,הספרדים,הפורטוגזים,ההולנדים,הרוסים, ומי לא?
      להזכירך את מעללי האטלקים והגרמנים במלחמת העולם השניה.
      גם דמוקרטיות מחוץ לאירופה נקטו יד קשה מאוד גם נגד אזרחים-כאשר האיום עליהן היה קטן בהרבה מהאיום הקיים כיום נגדנו.
      ארה"ב שלחה שתי פצצות אטום קטנות על היפנים...
      אנו רחמנים בני רחמנים.סובלניים מאוד.אויבנו לעומת זאת-קנאיים הרבה יותר מכל אויב אשר קם עד עתה לארצות אירופה או המערב.

    • הבריטים ובעלות הברית הרגו הרבה ילדים ונשים גרמנים כדי להביס את גרמניה

      אם כבר מדברים על אירופה, 28/03/09 13:47

      וזה ברור לכולם- שאם עם (גרמני/ פלסטיני או אירני) בוחר בממשלה שמטרתה מלחמה מטעמים גזעניים ואנטישמיים- אז העם ישלם את המחיר של בחירתו.

      תושבי עזה בחרו במלחמה בישראל, הם בחרו בארגון שמטרתו להשמיד את כל היהודים במזרח התיכון ועל כן במסגרת המלחמה שהם בחרו בה, גם הם ישלמו את המחיר.

      דווקא צה''ל לא יורה בכוונה לעבר משפחות, למרות שהבריטים ממש הפגיזו את ערי גרמניה בשביל לקרב את סוף המלחמה ומתוך הבנה בסיסית שהבחירה של העם הגרמני עלתה בחיי אדם חפים מפשע.

      הבחירה היתה בידיים של העם הפלסטיני והם לא בחרו באנשים שידאגו לחינוך ויתרכזו בתשתיות ודברים חיוביים.
      הם בחרו בשינאה גזענית רק כי אנחנו יהודים ושונים מהם בדת ובלאום שלנו.

  • 23.

    כשעופר שלח יעמוד בציפיות הגולשים...צ.ה.ל. יעמוד בציפיות שלו

    Surfers Logic, 28/03/09 02:06

    הולכת וגוברת התחושה כי ברגע שייוולד רמטכ''ל
    תואם למה שעופר שלח מנסה לגרום לקוראים לחשוב שהם הקריטריונים שלו, באותו רגע עופר
    שלח יאבד את פרנסתו.

    מוזרה מאוד וטעונה ברור העובדה שעופר שלח
    אימץ לעצמו גישה ומעמד של מבקר צ.ה.ל. בסגנון המקובל על מבקרי תיאטרון\\סרטים או
    מסעדות...

    הציבור יודע וגם עופר שלח יודע ש :

    א. מבקרי תיאטרון וסרטים הם בד''כ טיפוסים
    לא מספיק מוכשרים כדי לעלות על במה ולהרשים
    במידה שתדהים את המבקרים.

    פרנסתם מבוססת על העיקרון שהמוכשרים פחות
    מתרווחים בכורסאות ומחלקים ציונים
    למתאמצים, יוזמים משקיעים ובזיעת אפם
    לחם אוכלים.

    לו נערך סקר מי משלם בארץ ובעולם
    היה מסתבר שרוב מבקרי המסעדות
    בתכלס הם נהנתנים ובד''כ אוכלי חינם

    מה קרה לעופר שלח הלוחם שיודע מצוין מהו
    מקצוע החיילות, מה תכליתו של צבא,
    מה טעמה וריחה של מלחמה, מה חשיבותה
    של הכרעת האויב, מה בדיוק קרה לעופר שלח
    שמכתבותיו מתקבל הרושם שהוא רואה בחיילי
    צ.ה.ל. ומפקדיו שחקנים, מלחמת לבנון השנייה ומבצע עופרת יצוקה הצגה, קסאמים על שדרות
    אשדוד, קריית גת, באר-שבע סתם פירוטכניקה
    תושבי ישראל שבטווח הרטות של החיזבאללה והחמאס ניצבים\\סטאטיסטים ועופר שלח
    מפרשן כאילו מדובר בביקור במוזאון השעווה
    של מדאם טוסו או בתיאטרון בובות.

    ב. יואיל נא עופר שלח לספר לקוראים מנסיונו האישי...במשחקי האן.בי.איי. שהוא ווואק וואשת וגם אני אוהבים, האם היה אי פעם
    משחק שנגמר בתיקו ?

    האם קרה אי פעם ששחקן ששוקל מעל מאה ק''ג
    שגמר את המגרש ונחת על צופה או צלם תמים
    הועמד בפני וועדת חקירה ?

    ג. מדוע עופר שלח לא מספר לקוראים את מה שהוא יודע ויכול ללמד שמלחמה זה דבר
    מלוכלך שמדינה יוצאת אליו כדי לשנות מציאות ליותר טובה ואם וכאשר צבא יוצא לקרב
    הוא חייב לשאוף לנצח ולהכריע את המערכה ?

    ד. מדוע עופר שלח הלוחם לא מספר שמקצוע החיילות מתחיל ונגמר בהקם להורגך השכם
    להורגו?

    ה. מדוע בעצם עופר שלח הלוחם המנוסה
    לא מתנדב לתרום מנסיונו כפי שעושים
    לוחמים וותיקים רבים, אם מעוזיה סגל יכול
    אז גם עופר שלח יכול...אם הוא רוצה
    אם המדינה יקרה לו ואם הוא עדיין מאמין
    שביקורת מתוך מעורבות ועשייה היא יותר
    אובייקטיבית בעיני המבוקרים והציבור.

    ו. מדוע עופר שלח לא מסביר לציבור מה קרה
    לו שהוא מתנגד למוטיבציה המאפיינת את
    טייסי חילות האוויר בכל העולם ושבזכותה
    כל טייס מתאמן ושואף להפיל כמה שיותר מטוסי אוייב ?

    ז. מדוע עופר שלח לא מגלה מה הוא לימד את חייליו הרובאים והצלפים ומי מבינהם נחשב
    בעיניו למצטיין ?

    ח. מדוע עופר שלח לא מגלה שהוא יודע
    שהשלום המיטבי שניתן להשיג נקבע על פי מידת ההכרעה במלחמה שלפניו?

    ט. מדוע עופר שלח לא מספר שהוא גילה מזמן
    שהשיר אני מבטיח לך שזו הייתה המלחמה האחרונה אינו מציאותי כל עוד האויב מסוגל
    להלחם ? מדוע? כי זה לא יפה או כי זו האמת?

    י. מדוע אף אחד מהקוראים הגולשים אינו
    מצליח לגרום לעופר שלח לומר ולכתוב
    מה הוא מציע ? מה הוא רוצה ?
    ואם המוצע והגלוי שלעופר שלח רצוי
    יהיה מובן ומקובל, או אז ייתכן דיון
    ענייני בביקורתו על המצוי לעומת הרצוי.

    • אתה גדול (ל''ת)

      יואל, 28/03/09 09:37

    • כי הוא לא לוחם כלכך גדול

      ד.מוקרט, 28/03/09 10:29

      ..שיספר לך מתי הוא הוביל חיילים בקרב..בכמה מלחמות נטל חלק..ומאיפה הוא שואב את ''הידע הצבאי''שלו..אפילו לא סיים מסע כומתה!

    • אהבתי (ל''ת)

      אהבתי, 28/03/09 11:03

    • שלח הוא מוקיון של תקשורת רדודה עם פאסון של הוגה דעות

      אחשוורוש, 28/03/09 11:23

      אין ספק שהוא אינטיליגנטי אבל החובה שלו להאכיל את המפלצת ולספק כותרות מוביל אותו לתזות שיטחיות לא מבוססות מספיק וכך הוא נשאר עוד מוקיון של התקשורת.

    • recomended

      xxx, 28/03/09 14:52

      !!!

  • 22.

    חשבון הנפש כבר נעשה.

    קוביהו, 28/03/09 01:19

    והחלטנו שחיי החיילים שלנו יותר יקרים מחיי הלא מעורבים הפלסטינים, אף אחד לא רוצה להרוג אותם, אבל אם זה הם או סיכון לחיילים שלנו - ההחלטה עבורי מאוד פשוטה.
    זה מה שקורה כשבוחרים ארגון טרור לראשות מדינה.

    • ובגלל זה מרוב הגנה על חיי החיילים הרגנו בעצמנו חיילים שלנו!

      עמנואל , 28/03/09 02:19

      מרוב שכל צל איום הפך לאיום, הורדנו פעם ועוד פעם בית שבו ה"מחבלים" היו חיילי צה"ל מכוח אחר.

    • לכן,

      דון קורטיזון , 28/03/09 17:28

      אף אחד לא ישכנע אותי שהפלשתינים היו רוצים באמת ורק מתים מפחד מהחמאס.
      אני לא קונה את זה שעם שיודע להתנגד היטב לישראלים. לעשות אינתיפאדות ולהילחם. לעורר מהומת אלוהים באזור ולעמוד בסבל, עוני ומצוקה רבים. שאותו עם אינו יכול לקומץ של כמה אלפי טרוריסטים שמשליטים שלטון אימה ופחד.
      ואני בטוח שאיני היחיד שלא קונה זאת.

  • 21.

    מותה של פרה קדושה

    אזרח מודאג, 28/03/09 01:08

    עמדתו של שלח לגיטימית, והעמדה ההפוכה בתכלית גם היא לגיטימית. הסיבה העיקרית לכך היא שאנו, הישראלים, וחיילי צה''ל בחוד החנית, נימצאים במצב קיצוני בו החוקים ההומניים ה''רגילים'' אינם תופסים.

    המסקנה האופרטיבית העצובה היא שכבר אין דבר כזה ''פקודה בלתי חוקית אשר דגל שחור מתנוסס מעליה''. כמה עצוב, אבל זו המציאות העגומה. כאשר חייל מקבל פקודה לירות באזרחים, אין זו פקודה בלתי חוקית בעליל. עצם העניין שהנושא תחת ויכוח מלמד שדגל שחור אין כאן.

    ולכל מי שעדיין טוען שדגל שחור מתנוסס כאן, ולא נעלם מזמן, אומר רק שיעמוד הוא בעזה מול מחבלים, ויהרהר אז בשלווה על דגלים מצבעים שונים. כל מה שיעשה חייל ישראלי בסיטואציה כזו מוצדק, כולל ירי לכל כוון, בדיוק כשם שכל תשובה של ילד קטן שנישאל אם הוא אוהב יותר את אמא או את אבא היא תשובה ''נכונה''. אל נא תשפטו את חיילנו. ואם רוצים אתם לשפוט, קודם עמדו במקומם, ורק אחר כך שיפטו אותם (אם בכלל תישארו בחיים).

  • 20.

    נכון, צה''ל שינה את כללי המשחק. ומדוע לא?

    ערן, 28/03/09 01:07

    הרי גם שלח עצמו מודה שצה''ל עדיין רחוק שנות אור מקני המידה המוסריים של הרוסים ושל האמריקאים, ומתוצאותיהן במספרי הרוגים חפים מפשע. כלומר, במשתמע גם הוא מודה כי האמירה שצה''ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם נכונה, גם לאחר שינוי כללי המשחק. אז מדוע הצבא חייב לתת לעצמו דין וחשבון על החלטה זו?

    האם הצבא הישראלי חייב לשחק לפי כללי משחק וירטואליים של גן ילדים, כפי שעשה במלחמת לבנון השניה, ואימהות ישראליות צריכות לבכות על בניהן משום ''מוסריות'' יפיופית, שאפילו הערבים עצמם צוחקים עליה וממילא אינה עושה רושם על אף אחד בעולם? אפשר להתווכח על הצדקתה של יציאה למלחמה, אבל אין שום צידוק מוסרי למנוע מצה''ל להילחם במטרה לנצח, כמו כל צבא בעולם, בלא ששתי ידיו קשורות לאחור.

  • 19.

    שלח: הפסק לטפטף רעל. מלחמה זה לא פיקניק. צה"ל צבא מוסרי (ל''ת)

    012345 , 28/03/09 00:40

    • ביקורת זה לא רעל

      ביל בול, 28/03/09 00:47

      אין חתירה לשיפור ללא ביקורת,
      ואין איכות ללא חתירה לשיפור.
      צבא מוסרי?
      צריך לראות עבודה/מחקר המאשש ההנחה.

    • 600 ילדים הרוגים-400 נשים זה הכי מוסרי שיש (ל''ת)

      יאסר, 28/03/09 06:59

      • ואני בטוח שגם ספרת אותם אחד אחד... (ל''ת)

        דון קורטיזון , 28/03/09 17:29

  • 18.

    שלח הפך לדובר השמאל הקיצוני עוכר ישראל (ל''ת)

    עדי, 28/03/09 00:20

  • 17.

    רק בישראל נותנים פטחון פהלפרופוגנדה עוינת זולה (ל''ת)

    borisdo , 27/03/09 23:56

    • רכ ביסראל לו יחולים לחטוו משפת אכד בלי שגיעט קטיו, הא? (ל''ת)

      אלי, 28/03/09 08:33

  • 16.

    עופר שלח

    שמעון, 27/03/09 23:45

    הבעיה זה לא חיילי צהל, או הרג אויבים פלשתנאים. אלא של הכתב עופר שלח וכל השמאל הקיצוני שרוצים ומחפשים כל הזדמנות לפגוע במדינה ישראל הנמצאת תחת איום קיומי, ויעשו כל מה שאפשר כדי להגן על אוייבנו האכזריים, בנימוקים של הומניות מזוייפת הנוטה רק לצד אויבנו, לעומת השנאה היוקדת שלהם כנגד הרצון האלמנטרי של רוב העם השפוי בישראל לחיים בשלום ובבטחון על מנת למנוע בכל מחיר שואה שנייה.

    • ''דבר דבור על אופניו'' (ל''ת)

      קדמון הימים, 28/03/09 10:52

  • 15.

    יפי-נפש, כמה חיילי צהל להקריב כדי לא לפגוע באזרח אויב? (ל''ת)

    חשבונית לעם, 27/03/09 23:39

  • 14.

    תוכל לקרא התגובה גם ב''גלובס'' - לא ניתן לחסום תגובות לא נעימות... (ל''ת)

    קאטו הזקן, 27/03/09 23:38

  • 13.

    עופר שלח יגרום לביטול המנוי שלנו על מעריב

    קאטו הזקן, 27/03/09 23:14

    עורך יקר...
    זוגתי מנויה על העיתון, לכשנחליט על ביטול המינוי אזהה את שמה כך שתיווכח שאין זה מכתב סרק.
    ראה, עופר שלח הוא עיתונאי מזיק ומטריד. הוא תמיד צודק, אף פעם שום דבר אינו בסדר. אין לגאון הזה גם בשום הצעה איך לעשות אחרת. למה אנו צריכים לשלם בכספנו כדי לפרנס אותו ואתכם...
    אנו קרובים לסף של ביטול המנוי.
    היינו מאד שמחים אם הייתם נפטרים ממנו או לחילופין שיתעסק בכדורסל.

  • 12.

    מעריב? את מי אצלכם מייצג עופר שלח - קוראיכם מתרחקים ! (ל''ת)

    קדמון הימים, 27/03/09 22:59

  • 11.

    שלח, ה-''אמא טרזה של השמאל המטורף בישראל''

    גורג, 27/03/09 22:51

    או איך לעשות כסף מ-''רקידה על דם הפלשטינאים''

    המשלמים הם מדינת ישראל והחילים.

    • ג'ורג',אתה מנצל כל הזדמנות להכפיש את "האויב הציוני".

      panacea , 28/03/09 11:03

      בתור גייס חמישי אוהד חמאס וג'יהד, מציע לך להגיב כאן בלי התלהמות וביטואים מזלזלים ומעליבים במפגיע נגד חשראלת היהדות והיהודים.
      אתה מאלה שגורמים לבני עימך סבל-במקום להודות לנו על הסובלנות הרבה שגילינו כלפי מכפישנו וההבאים להשמידנו במוצהר,אתה עןד מיתגרה בנו בשקרים ותעמולה הרסנית ומעליבה.
      אבל-הסר דאגה מלבך, המשך כך ותזכה לחיות הרחק מישראל השנואה עלייך-בעזה או בגדה.

      • התגובה נועדה לגונג ולא לגורג....סליחה גוגר-דברייך נכונים. (ל''ת)

        panacea , 28/03/09 11:14

        • panaceaאתה בסך הכל טונטו (ל''ת)

          גונג , 28/03/09 14:51

  • 10.

    אשכנזי רמטכל כושל רדוד, לא חכם ספינולוג הבובה של ברק ובניהו (ל''ת)

    תת רמה, 27/03/09 22:38

  • 9.

    אז מה שלח, מלחמת לבנון השניה היא זהב לעומת עופרת מחורטטת יצוקה?... (ל''ת)

    מחשבות שניות?..., 27/03/09 22:36

  • 8.

    שלח -אנא הפסק את מסע ההומניזם המטופש והמזויף שלך -

    Even Mekir , 27/03/09 22:26

    כשיורים - ובמלחמה כנגד אויב חלאתי כמו שיש לנו כאן אי אפשר תמיד לשמור על צדק, ובמקרב שלנו מוטב שהחיילים ירו ופעמים יפגעו היכן שלא צריך מאשר יפגעו בעצמם -

    • מי ' מטופש ' ?

      פינטו, 27/03/09 23:22

      מוטב לירות כשזה מגן על חייך,
      ואסור לירות שהמצב לא כך,
      כאן מדברים על ירי לא נחוץ,
      ולטובת כולנו כדאי שיהיו לנו חיילים שידעו לאתר ולהפיל מטרות,ולא יתעסקו עם מטרות דמה,

      • ישראל

        , 28/03/09 11:02

        ומה זה ירי נחוץ? אתה הייתה שם? אתה יודע מה היה שם? או שמא אתה ניזון רק ממה שאתה קורא בעיתונים ושומע בחדשות? רמטכל הצבא שלך, שאיכויותיו הלא רלוונטיות הן כאלה שלעולם לא תגיע אליהם אמר שכל הטענות על רצח הן שטות - מדוע אתה ממשיך לטעון כך? איך החלטת שזה ירי לא נחוץ?

    • זה לא ''מסע הומניזם מזויף''. זה קרייריזם אנוכי מהסוג הירוד והשפל.

      ASCH, 28/03/09 00:21

      עופר שלח כנראה הולך בדרכם המכוערת של גידעון לוי מ''הארץ'' וכל מיני גמדי-רוח שהתרבות המפ''מניקית המופקרת ייצרה: רכישת קריירה ושם בינלאומי ע''י התקפה והסתה נגד עמו שלו. לא אתפלא אם נראה את עופר שלח מקבל ''פרסי עיתונות'' מכל מיני גופים אנטי-ישראלים. האיש שפל, ודרכו בזויה.

  • 7.

    בת יענה

    מוטי, 27/03/09 21:43

    כנראה שאדוני המלומד שכח למה יצאנו למבצע, כנראה שמר שלח שכח עם מי בדיוק יש לנו עסק ומה מטרותיו המוצהרות, כנראה ששלח לא שם לב שישראל כבר מזמן התנתקה מעזה, כנראה ששלח לא היה כאן ב-8 השנים האחרונות או שסתם לא שמע על כך שהדרום מופגז מדי יום וחמאס מתחמש ומתחזק בסיוע גיבוי ודחיפה אירנית - או שסתם זה פשוט לא מעניין אותו ולמי בכלל אכפת מעובדות - הרי כולה יצאנו להרוג חפים מפשע כדי להרים את המוראל הלאומי והכזנו מלחמה על מדינת שלום כשווייץ...אדוני, יצאנו למלחמה, במלחמה נהרגים לצערנו גם חפים מפשע ואנחנו ממש, אבל ממש לא צריכים להתנצל שאצלנו נהרגו פחות.(יכול להיות שאם היינו יוצאים תיקו בהרוגים ופצועים היית רגוע יותר???...
    ד''ש מהדרום המופגז.

    • ' במלחמה נהרגים....חפים מפשע '

      מירו, 27/03/09 23:18

      וזה לא נותן רשיון להרוג חופשי,
      כשנוסעים בכביש יש תאונות, וזה לא נותן רישיון לדרוס חופשי.

  • 6.

    אין תןעלת בירי לעבר אזרחים ולא אמור להתאים לצבא ישראלי (ל''ת)

    גונג , 27/03/09 21:35

  • 5.

    אין תןעלת בירי לעבר אזרחים ולא אמור להתאים לצבא ישראלי (ל''ת)

    גונג , 27/03/09 21:35

    • שדרות

      1, 28/03/09 11:00

      תל אביבי, אתה באמת מאמין, בכל ליבך, שצהל יורה לעבר אזרחים חפים מפשע על מנת להורגם סתם? אתה ממש מאמין שמפקדים נותנים פקודות כאלה?
      אם כן, אני ממליץ לך לקרוא ספר, מאמר או כל כתיבה בנושא עלילות הדם של הנוצרים בימי הביניים כדי שתקבל תמונה עד כמה אתה לא חכם.

  • 4.

    במילים אחרות עופר-האם היית רוצה שינוי מדיניות במחיר עוד 50 הרוגים? (ל''ת)

    oren, 27/03/09 21:35

  • 3.

    אין תןעלת בירי לעבר אזרחים ולא אמור להתאים לצבא ישראלי (ל''ת)

    גונג , 27/03/09 21:35

  • 2.

    שלח לא שמע שמטרת המבצע היתה להפסיק ירי הקסאמים.

    panacea , 27/03/09 21:31

    או שאןלי מבחינתו עדיף שהדרום ימשיך לספוג-רק חס וחלילה לפגוע בפלסטינאים.

    • לידיעתך הדרום ממשיך לספוג קסאמים-הפסקתם תתאפשר במסגרת מהלך מדיני-ושחור

      Ehad Haam-Zionist, 27/03/09 22:16

      הוא הצבע שבו נצבעה ישראל בעיני העולם האוהד אותנו בדרך כלל-ודי בצדק (גם הביקורת על הפגיעה המסיבית באזרחים, וגם האהדה העקרונית לישראל בדרך כלל).

      כניסה כפי שיוביל אובמה בתוך חודשיים שלושה למשא ומתן לשלום בין ישראל לכל מדינות ערב, כשהפלשתינאים באים לאחר הקמת ממשלת אחדות הכוללת גם את החמאס-היא שתפסיק את ירי הקאסמים.

      • באיזה צבע צבע העולם את נרצחי תאי הגאזים?

        ASCH, 28/03/09 00:26

        או את ''קורבנות ה''שלום'''' שהדת הרצחנית של השמאל הביאה על ישראל? מה צבעם של ילדי מעלות שנרצחו בפיגוע המכוער של 1977? ותפסיק לקשקש לנו על ''אובמה''. נראה לי שאתם שם בשמאל המטורף לגמרי ירדתם מהפסים. מה זה? אובמה זה יהושוע הנוצרי החדש שלכם? אהה ועוד דבר: אם אתה מקשקש על ''אחדות לאומית'' פת''ח-חמאס- אתה או ממש טיפש או ממש רמאי.

      • העולם שאוהד אותנו בדרך-כלל? קראתי נכון?!

        אוהד פ., 28/03/09 03:54

        לא, מעניין אותי פשוט איזה עולם אוהד אותנו: בריטניה, שמתאסלמת במהירות מפחידה, שממנה יוצאים כל מיני ניסיונות חרמות אקדמאיים ותעשיתיים שונים ומשונים (נכון, לא על דעת יושבי דאונינג 10, אבל איכשהו אני לא מוצא בזה נחמא פורתא)?

        או שמא ארה''ב שעליה עוד אפשר לומר שאם בתקופת בוש הגנה על ישראל בהצבעות באו''ם (ולא, מלבד התרומה הביטחונית, שאותה גם אובמה לא יעז להפסיק, ארה''ב לא עשתה למען ישראל יותר מדי) הרי שעכשיו עם כניסת אובמה גם המטריה הזו לא מובטחת לנו. ולא שהקשקושים של עצרת הבטחון מוצדקים חלילה, בכל מה שקשור בישראל, אנחנו פשוט שעיר לעזאזל מאד נוח להאשים בעליית מחירי הנפט העולמית, בעליית האיסלם הפונדמנטליסטי וכו'.

        או שאולי אתה מתכוון לצרפת/בלגיה/גרמניה/איטליה, ארבע מדינות בעלות מסורת ארוכה של אנטישמיות שהפכה, מאז 1948, לאנטי-ישראליות. שוב, כמו במקרה של בריטניה, אמנם הקול הרשמי מארבע המדינות האלו הוא של תמיכה לא מסויגת בישראל אבל הקול ברחוב הוא אנטי-ישראלי במובהק (ולא בכדי, בכל ארבע המדינות האלו אחוז האוכלוסיה הערבי נמצא בעלייה מתמדת וכבר עבר את גבול הדו-ספרתי) וכידוע פוליטקאי חפץ-חיים פוליטיים צריך קודם כל לספק את הסחורה לציבור הבוחרים המקומי שלו. עניי עירך קודמים.

        או שאולי אתה מתכוון לצדיקות שבמדינות כמו לוב (הנשיאה התורנית של הועדה לזכויות אזרח של האו''ם, למרבה האירוניה), אירן, קובה או ונצואלה של הוגו צ'אבס שעליהן באמת שאני לא מאמין שאני צריך להרחיב בדיבור.

        פולין? אוקריאנה? רוסיה? צ'כיה, נשיאת האיחוד האירופאי הנוכחית, שכבר השמיעה איום כלפי נתניהו שאם לא יכיר ברשות הפלסטינית כמדינה(!) פלסטינית תספוג ישראל הרעה משמעותית ביחסיה עם האיחוד?

        לא, באמת שאני אשמח לשמוע... מלבד, אולי, מיקרונזיה, מי בדיוק הוא העולם שבדרך-כלל אוהד אותנו? תפתיע אותי.

  • 1.

    לעופר ''צודק תמיד'' שלח

    מישהו סתום, כנראה, 27/03/09 21:30

    מהיום הראשון ללחימה היית נגדה וטענת שלא נראה לך שהתכוננו למלחמה היטב. ככל שהיא התקדמה, התברר לך שוב ושוב שטעית, התכוננו היטב ללחימה. לא תודה בטעות, כמובן. זה הרי בלתי אפשרי, לדעתך, ולכן מאז סיומה אתה מנסה למצוא דרך, כל דרך, שתגרום לך להרגיש טוב עם עצמך ועם טעותך.
    להזדכך מכך שאבוי, טעית כשאמרת שלא התכוננו למלחמה הזאת.
    ולגבי הטענות שהעלית במאמר. נכון. לא אכפת לרובו המוחלט של הציבור הישראלי שנהרגו פלסטינאים חפים מפשע. אז מה?

    • ' אז מה ' ?

      ביל בול, 27/03/09 23:13

      לי קשה לחיות עם חברה המשלימה עם תופעות כאילו ואחרות,
      אולי גם אותי לא יספרו פה יום אחד

      • ירושלים

        אבי, 28/03/09 10:57

        אם תמשיך לדאוג קודם כל לעם שבחר באנשים שהצהירו כי ברצונם לחסל אותנו - אז כן - יום יבוא ולא נספור גם אותך...

        • "אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום..." (ל''ת)

          דון קורטיזון , 28/03/09 17:37

    • עזוב את זה שהוא לא יודה בטעות, הוא גם אטום לגמרי לתושבי הדרום

      קרן, 28/03/09 13:41

      העיקר להתעסק עוד פעם עם טראומת לבנון שלו.
      בטחון תושבי הדרום - הפקר? אבל את שלח רק אגו, צה''ל ולבנון.

      לגבי מותם של ''חפים מפשע''. גם הבריטים הרגו הרבה חפים מפשע גרמנים, שהיו אזרחים לכל דבר- ילדים ונשים ומשפחות שלמות בהפצצות על גרמניה.

      אז מישהו בבריטניה או ארה''ב או רוסיה התחיל להגיד- זה לא בסדר?

      מרגע שעם בוחר ארגון טרור גזעני שפועל ממטרות גזעניות להשמיד או לרצוח בני דת אחרת או לאום אחר- אז הם שותפים וגם ישלמו מחיר, כן גם ''חפים מפשע'' מהסוג הזה.

      מה לעשות שהם לא בחרו בממשלה שתשקיע בחינוך או בתשתיות אלא בארגון טרור שהוקם בשביל לרצוח ולמחוק את ישראל.