• 21.

    כל הכבוד לאנונימוס@

    תמר, 20/07/09 13:13

    אני תורמת להם כל חודש בהוראת קבע

  • 20.

    לפחות ליום אחד לנסות - חייבים !!! (ל''ת)

    עמית, 26/03/09 14:01

  • 19.

    לא מובן לי....

    שוקו, 24/03/09 02:04

    ''בטעות, אנשים מניחים שצמחונות היא מעבר לתפריט מצומצם יותר, בעוד שלמעשה מדובר בשינוי שכולל דווקא העשרה של התפריט במגוון רחב יותר של רכיבים צמחיים, טכניקות בישול וטעמים מרחבי העולם''.

    איזה קשקוש. אני יכול לאכול את כל מה שהתפריט הצמחוני מציע לי בנוסף לתפריט הבשרי. אני יכול לאכול את כל מה שחברי הצמחוני אוכל ולהוסיף לזה דגים, בשר ועוף (שלא לדבר על שרצים טעימים(.

    • נכוון אבל

      צמחונית, 21/05/09 12:58

      דווקא כשאתה צמחוני אתה יוותר מודע לזה שאתה צריך לאכול אוכל מגוון יותר . כי בדרך כלל אצל אלה שאוכלים בשר, בשר נחשב למנה העיקרית אצלכם ואז הדברים ה''קטנים'' הם פחות חשובים .
      אצל הצמחונים זה הדבר היחיד אז זה מכריח אותנו לגוון ולהיות יותר בריאים ורזים ומוסריים מכם !

    • נכון אבל כל כך לא נכון !

      צמחונית*ארגנטינאית, 21/05/09 13:06

      אתם, אלה שאוככלים גופות של חיות, מחשיבים את זה כמנה עיקרית, ואילו הדברים שבאמת הכרחיים הם רק תוספת בשבלכם! ובגלל זה לא חשוב לכם לגוון .
      ובניגוד אליכם, אנחנו צריכים לגוון כי אנחנו לא אוכלים בשר וכל הדברים שבשבילכם מוזרים : זה האוכל שלנו ואם לא נגוון, נמות משיעמום !
      וכך, אנחנו הופכים לאנשים בריאים יותר ומוסרים יותר מכם .

  • 18.

    ..חיה על החסה

    הלה, 24/03/09 00:25

    אתמול היה יום ללא בשר, היום וגם מחר, וגם מחרתיים, ועוד שנתיים...
    להמשיך לאכול בשר זאת בורות, פינוק, אכזריות, קהות חושים, אטימות, אדישות...ואני יכולה להמשיך עוד ועוד...אז מה זה אומר על ההורים שלי? כן , אז גם הם
    אבל במילא כל מי שנמצא כאן מסכים איתי..ולאחרים אף פעם לא מאוחר מדי להתעורר- גם אני נולדתי עם פולקע ושניצל בכל יד, ויום אחד הם נשמטו, ככה כמו שנגמלים ממוצץ. יאללה- תתבגרו

  • 17.

    יום מבורח! (ל''ת)

    קרין, 23/03/09 21:31

  • 16.

    טבעונות - הדרך המוסרית והבריאה!!! (ל''ת)

    שלומית, 23/03/09 20:30

  • 15.

    כל הכבוד לאנונימוס (ל''ת)

    nisimye , 23/03/09 19:22

  • 14.

    טיבעונות זה הפיתרון הכי בריא ומוסרי! (ל''ת)

    נועה, 23/03/09 16:49

    • noa from ams? (ל''ת)

      rembrandt, 23/03/09 17:32

  • 13.

    כל יום צריך להיות יום ללא בשר!!!! (ל''ת)

    לנה, 23/03/09 16:01

  • 12.

    חבל שפירסום ליום כזה נעשה מאוחר..

    יובל, 23/03/09 15:54

    אני חושב שצריך לנסות ולרתום את החברות הגדולות שמפעילות חדרי אוכל על מנת שלא יגישו בשר ביום זה..

    אני לדוגמה מנסה לפחות יום בשבוע לא לאכול בשר

  • 11.

    כל הכבוד לאנונימוס!!!! (ל''ת)

    מגיבה, 23/03/09 15:37

  • 10.

    יום ללא כולסטרול אצל אנשים... הלב אומר תודה (ל''ת)

    אני, 23/03/09 15:36

  • 9.

    הלוואי וכל יום יהיה יום ללא בשר בכל העולם! (-: (ל''ת)

    נ.ב., 23/03/09 14:39

  • 8.

    לאנונימי - שונאי אדם? למה?

    טבעונית, 23/03/09 14:12

    אני רואה באנונימוס, וכל האגודות/קב' הפועלות למען זכויות בע''ח/נגד התעללות בהם כאוהבות את כל היצורים החיים בעולם (ביניהם גם בני האדם) - אם אני דואגת למישהו אחד-זה אומר שאני שונאת אחר???
    בכל מקרה, אני צמחונית 10 שנים וטבעונית 4 שנים - ואני יכולה להעיד כי עד כה אני חיה לי בכיף, אוכלת הרבה מטעמים צמחוניים/טבעוניים בהנאה רבה, ואני בריאה לחלוטין, ללא כל חוסר בויטמינים.
    כך שאנ מעודדת את כולכם -
    תנסו יום אחד ללא בשר, תראו איזה טעים זה (במיוחד עם הרגשה טובה על הלב...) ותמשיכו עוד יום ועוד יום ועוד יום...כל יום בחיים טעימים לצד בעלי החיים ((-:
    ושיהיה לכוווולם אחלה יום ללא בשר.

    • טבעונית, את צודקת. אפשר לחשוב שאוכלי בשר ממש אוהבים אנשים

      צמחונית כבר 10 שנים, 23/03/09 16:52

      למרבית אוכלי הבשר לא אכפת מאף אחד - לא מבעלי חיים, ולא מבני אדם. מה עושים אנשים כמו אנונימי (תגובה 4) למען בני אדם? כנראה שכלום. אח''כ הוא עוד בא בטענות כלפי מי שעוזר לבעלי חיים. בשביל אנשים כאלה, החיים הם שחור ולבן. אם אתה אוהב בע''ח, אתה שונא אנשים. אז כן, אני שונאת אנשים כמוך, אבל העובדה שאינני אוכלת בשר, אין פירושה שאני שונאת אנשים. וגם אם אני שונאת אנשים, מותר לי, כל עוד אני לא מתעללת בהם, כמו שבני אדם עושים לבעלי חיים. אפשר לאהוב אנשים, ובמקביל לאהוב גם בעלי חיים ולא לאכול אותם או ללבוש אותם. אני לא מבינה את הסתירה.

  • 7.

    אין צורך לאכול בשר בכלל, והוא מזיק לאדם, לסביבה, וכמובן לחיות (ל''ת)

    ע, 23/03/09 13:54

  • 6.

    אני חוגגת בבודהה בורגרס :) (ל''ת)

    יום נהדר ללא בשר, 23/03/09 11:56

  • 5.

    בכוונה הבאתם פעיל שהשם משפחה שלו הוא קצב?

    מייפל, 23/03/09 10:16

    כל הכבוד! אני מייסמת את הרעיון כבר 8 שנים,
    עברו לטבעונות, זה בריא יותר טעים יותר ולא הורג אף אחד

  • 4.

    אנונימוס הם חבורה של אוהבי חיות ושונאי אדם (ל''ת)

    אנונימי, 23/03/09 09:48

    • זה עדיף מכאלה שאכפת להם רק מעצמם

      רועי, 23/03/09 13:59

      ואכילת בעלי חיים זה המעשה הכי אגואיסטי שאפשר לעשות בעולם הזה, בין היתר כי זה הגורם מספר 1 לרעב בעולם

  • 3.

    הכמויות שאנחנו אוכלים

    יוסי, 23/03/09 09:42

    לא קשורות לכלום.
    בשר צריך לאכול פעם אחת בשבוע, וזה מספיק גם לנו וגם לחיות.

    • כנסו

      צמחוני, 17/04/09 18:14

      אנונמי- אתה יודע אפשר לאהוב את שתיהן?

      יוסי- תעשה חיה בשבוע ל...
      בואו נגזים,
      מאה מליון בני אדם (מיתוך 7 מיליארד),
      עפי שנראה לי זה גם הרבה.
      ואם בא לי לרצוח רק בן אדם אחד בשבוע?
      כתור אדם פסיכי??

      אהבת אדם ובעלי חיים יחדיו זה דבר אפשרי.

      הדיבורים שלכם מזכרים את השואה.
      במקום יהודים תשים חיות,
      ותשווה.

    • אווף

      צמחונית*ארגנטינאית, 21/05/09 13:17

      בשר לא צריך לאכול בכלל !
      אני צמחוני ולא חסר לי שום ויטמין, אתם לא מבינים שזאת הבעיה להכל ?!

  • 2.

    אנשים אוכלים אחד את השני וזה הרבה יותר מסוכן מלאכול בשר (ל''ת)

    herzi33 , 23/03/09 07:32

    • צריך לתת כבוד לחיי אדם ולחיים אחרות

      חוה, 23/03/09 15:46

      אני חושבת שמודעות זכות בעל חי עושה בן אדם הרבה יותר מודע גם לזכויות אדם.
      אינני אוכלת בעלי חיים, ואינני הורגת בני אדם או תומכת באלימות כלשהי.

  • 1.

    יש פה הנחה מוטעית שאכילת בשר כרוכה בנקיפות מצפון.

    פרדי, 23/03/09 07:17

    אני מתכוון להמשיך לאכול בשר בהנאה וללא נקיפות מצפון.

    המושג של זכויות לא חל על בעלי חיים, אלא רק על בני אדם. מקור המושג הוא בטבעו הראציונלי של האדם, ולכן רק לגביו יש למושג הזה משמעות. נסה להסביר לאריה שלזברה יש זכויות...

    • אתה אריה או בן אדם?

      רועי, 23/03/09 14:05

      אם יש לך איזשהו רציונל, למה לפגוע בבעלי חיים כשאתה יודע שאתה יכול להימנע מכך?

      או כמו שאמר מארק טווין (שהיה צמחוני, אגב):
      ''העובדה שהאדם מבדיל בין טוב ורע מוכיחה את עליונותו השכלית לעומת בעלי חיים אחרים; אך העובדה שהוא מסוגל לעשות רע מוכיחה את נחיתותו המוסרית לעומת בעלי חיים שאינם עושים כל רע.''

      • רועי, כל מילה בסלע. פרדי - אנשים כמוך הם הבעיה של העולם

        צמחונית כבר 10 שנים, 23/03/09 16:49

        אריה אינו יכול להימנע מציד של בעלי חיים אחרים. זה הטבע שלו, הוא לא אוכל דברים אחרים. הוא לא מבין שהוא הורג, והוא לא מבין שהוא מכאיב. בני אדם כן מבינים את זה. אם אתה הורג כשאתה לא צריך, זה רצח, ובחברה המודרנית שלנו, לא צריך לאכול בעלי חיים כדי להתקיים, כדי להיות בריא, כדי להיות שבע, או אפילו כדי ליהנות מאוכל. זכות אינה קשורה במושג רציונאל (קאנט הדגול חשב שאין פסול בהתעללות בבעלי חיים, ומשם אתה שואב את הטיעון הסתום שלך), משום שגם לילדים, מפגרים ואנשים כמוך (נטולי רציונאל וכנראה גם יכולת חשיבה) יש זכויות. זכויות מוענקות למי שחש כאב, וזה כולל גם בעלי חיים. טיעונים דביליים כמו שלך רק מוכיחים את העובדה שלאוכלי בשר פשוט אין שום טיעון טוב להצדקת אכילת בשר... סייג לחוכמה שתיקה, פרדי. באמת נכנסת לפה בשביל להגיב? פתטי....

      • אני בן אדם ובתור שכזה

        פרדי, 23/03/09 19:43

        אני גם נהנה וגם מפיק גם תועלת פיזית מאכילת בשר.

        השאלה איננה למה ללפגוע בבעלי חיים, אלא האם פגיעה מסוג זה (לצורך אוכל או ביגוד ולא סתם מתוך אכזריות לשמה) היא דבר רע. כאשר חיה אוכלת חיה אחרת היא פוגעת בה - אבל אני מסכים עם מארק טווין שהיא לא עושה רע. מדוע אתה (או מרק טווין) מניח שכאשר אדם אוכל חיה הוא עושה רע?

        מבחינה מוסרית בעלי חיים לא עושים רע - מכיוון שהמושג של טוב ורע, או מוסר, לא חל עליהם בהיותם לא ראציונליים. לבני אדם יש יכולת לבחור בין טוב ורע, אבל צריך להגדיר בצורה נכונה מה זה טוב ומה זה רע.

        • צודק

          שוקו, 24/03/09 02:02

          אפשר לגדל חיות ולהרוג אותן באופן הומני (בגלל זה אני נגד שחיטה כשרה(. בזה אנחנו הרבה יותר טובים מחיות טרף שגורמות כאב, סבל ופחד לחיות שהן טורפות.

          צריך לדעת מאיפה הבשר שלך בא ולאכול באופן מרוסן (לא יותר מפעם ביום ולא כל יום(.

          • תודה, אבל אתה עדיין מנסה להתפשר אתם -

            פרדי, 25/03/09 07:09

            כמה בשר לאכול זו לא שאלה מוסרית מהבחינה שעליה הם מדברים של הפגיעה בחיות. השאלה היא רק אם זה מועיל לך ברמה האובייקטיבית (כולל הנאה מהאוכל).

    • ההנחה נכונה, כיון שהיא מתייחסת רק לאנשים שיש להם מצפון

      ליאור42 , 23/03/09 15:21

      וכפי ששאל קודמי - "אתה אריה או בן-אדם?"

      • הטעון שלך מעגלי

        פרדי, 27/03/09 08:38

        מצפון הוא תוצאה של קוד אתי. איזה דבר יגרום לך נקיפות מצפון תלוי במה אתה מחשיב כטוב או רע. מה שטענתי זה שאין סיבה לומר שאכילת בשר היא דבר רע.

        • באכילת בשר אין דבר רע?

          צמחונית*ארגנטינאית, 21/05/09 13:24

          אה רוצה לאכול סטייק ?
          לך תצוד לך אחד !
          למה החיות האלה צריכות להיוולד לתוך כלובים ולהשמין בניגוד לרצונם ולא לחיות בסביבתם הטבעית רק בשביל שאתה: תהנה מארוחת צהוריים שתשכח אחרי כמה דקות ?!

    • לא !

      צמחנית*ארגנטינאית, 21/05/09 13:20

      אריה לא יודע מה הוא עושה .
      הוא אוכל זברה כי זה הטבע שלו, הוא לא עושה את זה כדי להכאיב לה . הוא הורג זברה כשהוא רעב וכשהוא לא הוא לא עושה לה כלום.
      מי שרוצה לאכול בשר שילך לצוד בעצמו .
      אל תתנו לאנושות להרוג ולהתעלל בכ''כ הרבה בעלי חיים שפשוט נולדים אל תוך הכלובים !
      פרדי, לפחות הזברה שדיברת עליה נולדה בטבע והספיקה לחחיות ולא חיה בכלוב .
      למה החיים שלך יותר חשובים מהחיים של פרה ?
      כי לך יש יותר כוח ? כי אתה יכול לדבר ? אתה יודע שגם חיות מרגישות ?
      אנשים כמוך מגעילים אותי