• 17.

    הטוב בנחשים-רצץ את ראשו. (ל''ת)

    אסי, 23/03/09 16:10


    IP: 84.228.234.190דווח על תגובה זו

  • 16.

    הוא גם בעד הרב ניר בן ארצי בוכובזה המלומד בניסים (ל''ת)

    הארכיבישוף מקריוס, 22/03/09 22:50


    IP: 82.81.25.212דווח על תגובה זו

  • 15.

    הרב אבינר הוא סלט של דעות,הכל תלויבאוזני מי הוא מברבר (ל''ת)

    ישורון, 22/03/09 22:50


    IP: 82.81.25.212דווח על תגובה זו

    • כן. משהו כזה.

      רות מאור , 23/03/09 15:37

      לא מגובש ולא עקבי.

      IP: 89.0.132.136 דווח על תגובה זו

  • 14.

    הרב כהנא אכן צדק בהרבה דברים שאמר.חשוב לקרוא!

    רסקולניקוב, 22/03/09 20:24

    מגיב נכבד...,האם יש לנו מושג מה מישנתו של הרב כהנא שאנחנו פוסקים בכזו נחרצות ש''דרכו אינה דרכנו''??
    איני כהניסט ואף פעם לא הייתי,אבל בפעם האחרונה שהייתי בספריה העירונית הסתקרנתי ולקחתי את ספרו של הרב כהנא ''האתגר''.האמת שרציתי לקרוא אותו בבחינה של ''דע את האויב'',הייתי בטוח שאטרוק את הספר בבעתה לאחר מספר עמודים,,אבל הופתעתי.
    מחשבתו של הרב כהנא דומה מאוד למחשבתם של הרבה מאוד ישראלים שהתפכחו מהזיית השלום שניסו להאכיל אותנו.גם אני ביניהם.
    הרב כהנא כותב על גאווה יהודית שעלינו לפתח בנוער,על חיבור לארץ ישראל אשר על המחנכים להטמיע בדור הצעיר.
    וגם בנושא המדיני כהנא לא קורא לחסל ת'ערבים...אפילו לא לתת להם מכות....
    לעומת זאת הוא מעלה מס' נקודות שאפילו אדם כמוני עם עבר מפא''יניקי רואה בהם הרבה היגיון:
    1.''לא ייתכן שלום בין ערבים לבין יהודים כל עוד מדינה יהודית עומדת על תילה בשטח כל שהוא של א''י...לגבי הערבי אין הבדל בין אדמת חברון לבין האדמות עליהן עומדות הווילות של הרצליה או סביון...''כל המאמין באשליה זו מקדם את חורבנה של ישראל...איננו רוצים בשלום פחות מן השמאל.ההבדל בינינו לבינם נעוץ בכך שאנו עומדים בשתי רגלינו על קרקע המציאות ולא שרויים בעולם האשליה''
    הדברים נכתבו ב1973 והם רלוונטים מתמיד בשנת 2009.
    2.הרב כהנא שלל הקמת מדינה פלשתינאית בתחומי א''י גם מהבחינה הביטחונית וגם מהבחינה של בעלותנו על כל א''י.
    בהתאם לגישה זו הרב כהנא סבר שלערביי א''י מגיעות כל זכויות הפרט :''מיהו הערבי היושב בא''י?הוא אדם בראש ובראשונה,ואנו מכבדים אותו בשל כך ומתייחסים אליו במלוא הכבוד.נוסף לכך הוא נמנה על העם הערבי,וגם בשל כך אנו מכבדים אותו'' אך יחד עם זו שלל הרב כהנא את זכותם הלאומית של הערבים,היות וזכות זו מתנגשת בזכותנו שלנו על הארץ.
    3.הרב כהנא-וזו הייתה ההפתעה הגדולה ביותר עבורי-לא קרא לטרנספר בפרשנות הכוחנית, האריק שרונית שלה.
    כהנא קרא ל''הגירה ממומנת ומתוכננת של ערבים מתחומי מדינת ישראל.אנו מציעים להקים בדחיפות קרן הגירה למען השלום,ואנו מדגישים כי הכוונה להגירה מתוך רצון בלבד,מתוך בחירה חופשית והחלטה חופשית של הערבי כפרט''.
    חבל ששרון לא קרא דברים אלו לפני שגירש אזרחים יהודים מביתם.
    גם בהמשך דבריו כששואל כהנא ''ומה יהיה על אותם ערבים שלא יהגרו?'' הוא נותן מס' פיתרונות,חלקם נהוגים בארה''ב,אך מסייג זאת במשפט ''ודאי,אסור לעשות דבר,שיש בו כדי לפגוע בזכויות הערבים אזרחי המדינה מכבר או בילדיהם''.
    בקיצור,ידידיי המגיבים,אני ממליץ לכם לעיין בספר קטן הכמות אך רב האיכות הזה.
    הוא רלוונטי מאוד גם ממרחק של 35 שנים.

    IP: 212.76.110.93דווח על תגובה זו

    • גיבוב של שקרים

      שוחר אמת, 22/03/09 20:46

      מעמד הגר תושב של הרב כהנה היה העתק מושלם של חוקי נירנברגת דוגמאות ספורות:

      1.אין זכות לבחור ולהבחר
      2. אסור תעסוקה במשרה ממשלתית
      3. איסור של גר לנהל יהודי
      4.עונש מות! על קיום יחסי מין עם יהודיה.

      אכן זכויות פרט למופת והרבה אמת בפירסום

      IP: 132.68.249.214 דווח על תגובה זו

      • למה אינך יכול להגיב בצורה עניינית??

        רסקולניקוב, 23/03/09 12:47

        לעומת תגובתך המתלהמת,כל התגובה שלי מעוגנת בציטוטים כך שבעייתי לכנות אותה גיבוב של שקרים...
        אם יש לך ציטוטים אחרים שלו,ולא כל מיני סילופים עיתונאיים,תוכל להביא אותם ואז הדיון יהיה טיפה יותר ענייני.
        כמו שכתבתי,איני תומך ברב כהנא ולכן גם אין לי שום בעיה לראות דברים אחרים שכתב,
        כך שאם קראת את כתביו,אתה מוזמן לצטט מהם...
        להשוואה המרושעת והמטומטמת לחוקי נירנברג איני רואה צורך להתייחס.אם אתה אכן שוחר אמת,תלמד את ההיסטוריה של ''חוק אזרחות הרייך'' ותגלה כמה ההשוואה הזו הזויה.
        הרב כהנא מעולם לא עסק ביחס לאזרחים הלא יהודים ככלל.הוא עסק ביחס לערבים מתוקף היותם חלק מאוכלוסיה המגדירה את עצמה כאוכלוסיית אויב.

        IP: 212.150.245.250 דווח על תגובה זו

    • הבנת הנקרא אדון רסקולניקוב,

      רות מאור , 23/03/09 15:34

      לא הבנת כלום ממה שקראת.

      IP: 89.0.132.136 דווח על תגובה זו

      • מי זאת??שוב רותיל'ה עם התגובות המרירות??!!תלכי כבר לטפל בזה... (ל''ת)

        רות סוף, 23/03/09 18:49


        IP: 212.76.110.161 דווח על תגובה זו

  • 13.

    כהנא צדק! המציאות וההיסטוריה הם ההוכחה!

    אחת העם , 22/03/09 18:43

    אנשים לא מכירים את שיטתו של כהנא בגלל שהתקשורת עיוותה אותה. למענויינים גשו לקרוא קצת ממה שהוא אמר.. איש גדול! יהי זכרו ברוך!

    IP: 67.9.160.133דווח על תגובה זו

  • 12.

    הרב אבינר לא מתון

    דוד, 22/03/09 17:59

    אבל הויכוח על הרעיון הזה הוא סמנטי בקרב רוב הציבור הימני.
    וכמובן שיש מקבילות גם אצל השמאל...

    IP: 89.139.194.236דווח על תגובה זו

  • 11.

    אצל היהודים אין קיצוניים. הערבים הם הרוצחים.

    ב.ש., 22/03/09 17:04

    'הרב כהנא צדק'
    זכרו: ''ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ארצות ערב לערבים''.

    IP: 84.229.164.251דווח על תגובה זו

  • 10.

    האם צדק גם בהצעות החוק הגזעניות שניסה להעלות בכנסת?

    רון וייס , 22/03/09 13:17

    שהן לקוחות ממש מחוקי נירנברג.הוא רק החליף את המילה יהודי בערבי.

    IP: 85.65.8.159דווח על תגובה זו

    • תוכל בבקשה להביא דוגמה קונקרטית?

      מעניין, 22/03/09 17:03

      כדי שנוכל לדון בה ולהיווכח בעצמינו.

      לא זוכר הצעת חוק שדורשש מהערבים ללכת עם טלאי כלשהו או לחיות בגטאות.

      נו, קדימה, חובת ההוכחה היא עליך!!!

      IP: 213.151.63.116 דווח על תגובה זו

      • והאם זה 'חוקי' שלאוייבים שלנו יש יצוג בפרלמנט הישראלי??

        אחת העם , 22/03/09 18:44

        סטנדרטים כפולים יש לכם אנשי השמאל.. או חולי נפשי.. לא ממש ברור..

        IP: 67.9.160.133 דווח על תגובה זו

        • מאמאלע, אם לך יש ייצוג בפרלמנט

          רות מאור , 23/03/09 15:39

          במדינה דמוקרטית אי אפשר למנוע את זה לדאבון לב, אז גם לערבים צריך להיות. אפילו שהוד מעלתך בת לעם סגולה רואה בכך פחיתות כבוד.

          IP: 89.0.132.136 דווח על תגובה זו

      • הצעות חוק של כהנא שהכנסת פסלה

        רון וייס , 23/03/09 14:48

        דוגמא להצעות שנפסלו ולא אושרה הצעתן לדיון מחמת גזענות:1.הצעה להטיל מאסר על לא יהודי שקיים יחסי מין עם יהודיה.
        2.פתיחת חופי ים נפרדים ליהודים וערבים.
        3.לא ינתן ללא יהודי לגור בשכונה יהודית.
        4.רכב השייך ללא יהודי לא ייסע בלי לוחות זיהוי מיוחדים.
        5.מניעת תשלומי סעד מערבים.
        6.איסור על מתנדבים לא יהודים לעבוד בקיבוצים.

        IP: 85.65.8.159 דווח על תגובה זו

  • 9.

    היום כבר כולם מודים הרב כהנא צדק! (ל''ת)

    כתום אמיתי , 22/03/09 12:25


    IP: 89.139.83.12דווח על תגובה זו

    • כולם????

      רות מאור , 23/03/09 15:36

      יא כרוב בן שלולית?
      רק טמבלים קטנים כמוך שלא מסוגלים לראות פרעוש על האף של עצמם אומרים דברים חסרי בינה כאלה.
      אל תדבר בשמי. האיש היה תועבה והטיף לתועבה. הוא וגולדשטיין ימח שמם לעד.

      IP: 89.0.132.136 דווח על תגובה זו

  • 8.

    אם ככה נשמע רב מתון...

    מתבייש להיות יהודי, 22/03/09 12:10

    מעניין מה חושבים ''הקיצוניים''

    IP: 62.219.129.174דווח על תגובה זו

  • 7.

    ובינתיים תומכי כהנא נלחמים כדי שתהיה פה מדינה דו לאומית.. (ל''ת)

    צ'רצ'יל , 22/03/09 10:42


    IP: 193.37.129.141דווח על תגובה זו

  • 6.

    3 מדינות ל2 עמים..כולל את ערביי ישראל.. (ל''ת)

    לינדה, 22/03/09 09:34


    IP: 89.139.195.76דווח על תגובה זו

  • 5.

    הרב אבינרי אינו מתון ולא היה מתון-יש ערבים שתורמים למדינה לא פחות מאבי (ל''ת)

    יהדי, 22/03/09 07:43


    IP: 87.68.105.192דווח על תגובה זו

  • 4.

    על צדק ועל מתינות

    יעקב, 22/03/09 05:59

    הרב כהנא צדק,אבל השאלה מה לעשות עם הצדק הזה. לא מספיק להיות צודק, צריך לדעת כיצד להוציא את הצדק לאור. בזה הוא לא הצליח.

    IP: 93.173.230.31דווח על תגובה זו

  • 3.

    הכותרת לא מטעה (ל''ת)

    ytre, 22/03/09 02:11


    IP: 85.65.211.182דווח על תגובה זו

  • 2.

    הרב אבינר הוא הרבה דברים אבל בטח שלא מתון

    אחד, 22/03/09 02:10

    והוא בשום אופן אינו מייצג את הזרם המתון בציונות הדתית. עצם העובדה שהוא מצדיק את משנותו ההרסנית של הרב כהנא היא ההוכחה הטובה ביותר לכך.

    IP: 217.132.103.223דווח על תגובה זו

    • בבקשה להביא ראיה למה שאתה כותב

      סטפן צוויג , 22/03/09 22:29

      לא ללכלך סתם על אדם שאפילו איננו יכול להתגונן.
      אבל , דבר אחד אפשר לומר על המנטורים שלך. הם ב-ו-ג-ד-י-ם.

      IP: 99.238.57.79 דווח על תגובה זו

  • 1.

    הגיע הזמן!!!

    בוקר טוב, 22/03/09 00:21

    למה???
    למה אף אחד לא הקשיב לו כשהוא עוד היה בין החיים? כשהמצב היה פתיר בצורה הרבה יותר פשוטה? כשהערבים אחרי מלחמת ששת הימים הבינו שאין להם סיכוי להשמיד את מדינת ישראל והיו מוכנים להגר מכאן?
    למה שמו אותו במעצר מנהלי על שאמר דברים שפקידים ממשלתיים אמרו שנים ספורות אחריו?
    למה עד היום, אפילו בקרב הימין הדתי ה''מתון'', מספיק להזכיר את שמו וזה מיד מתפרש כגנאי ע''י אנשים שמעולם לא טרחו לקרוא אפילו מילה אחת מכל מה שכתב?
    למה אף אחד לא מדבר אף פעם על המלחמה שניהל בכדי להעלות ארצה את אסירי ציון מבריה''מ? (נתן שרנסקי לא הכיר הרבה שמות כשהגיע לארץ- אבל את שמו של הרב כהנא הכיר והוקיר).
    למה אף אחד לא מדבר על תרומתו למפעלי החסד?
    למה המילים ''זקיפות קומה יהודית'' הן מילים מוקצות בחברה היהודית בארץ ישראל?
    למה אירועי 1976 לא הספיקו והיינו צריכים גם את אירועי 2000 כדי ש(חלק מ)הציבור יבין עם מי יש לו עסק?
    למה הייו צריכים לחכות עד שהמשטרה תודה שהיא אינה מסוגלת לאכוף את החוק הישראלי בערים הערביות בתוך תחומי הקו הירוק דוגמת אום אל פאחם?
    למה אנחנו צריכים לשמוע היום אזרחים במדינת ישראל שמדברים ללא בושה על שאיפותיהם הלאומיות?
    למה אנחנו מוכנים שח''כ מכהן יצהיר בפומבי שמי שישרת בשירות לאומי במדינת ישראל, ושמשתייך למגזר שלו, ייחשב למצורע?
    איך הגענו למצב שיהודים בעכו וביפו מפחדים להסתובב בחלק מהרחובות בעירם?

    למה הערבים, שרמת חייהם כאן גבוהה יותר מאשר במדינות מוצאם, שמקבלים כסף, תשתיות, אפליה מתקנת, ייצוג בכל מקום ציבורי וממשלתי- מדברים בגלוי על השמדת מדינת ישראל?

    למה אנחנו מוכנים לסבול את זה???

    אם רק היו כל אנשי השמאל שמשווקים לנו את אשליית השלום יורדים מהעץ עליו הם טיפסו ומקשיבים לרב כהנא- כל זה היה נמנע.

    עדיין לא מאוחר- עכשיו המצב יותר מסובך- אבל עדיין אפשרי.
    תכו על חטא, תודו בטעות, תבקשו סליחה ובואו נתקן אותה ביחד.

    IP: 213.151.58.182דווח על תגובה זו

    • כל מילה בסלע חזק וברוך!!!! (ל''ת)

      יהודי פשוט, 22/03/09 10:30


      IP: 89.138.251.208 דווח על תגובה זו

    • בדיוק. (ל''ת)

      יהודי, 22/03/09 11:33


      IP: 212.76.106.105 דווח על תגובה זו

    • נכון מאד !!! (ל''ת)

      דניאל, 22/03/09 13:38


      IP: 93.172.212.14 דווח על תגובה זו

    • צודק, פשוט צודק ! (ל''ת)

      עמיחי, 22/03/09 20:08


      IP: 213.151.36.108 דווח על תגובה זו