• 22.

    עד היכן יגיעו דיוני הבל וסרק???? ועל אפרת שפירא רוזנברג

    אוססיביות, 22/03/09 00:46

    עם אלו שטיויות הכותב והמגיבים כאן מתעסקים?!!!
    על לחיצת יד?
    עד לאן יגיעו דיוני הבל וסרק????
    הדיונים של כן לוחצת או לא לוצת כל כך מטופשים? ובכלל לא מובן מדוע לכאורה ''נכשלה'' אפרת שפירא רוזנברג במהלך טקס הסיום של מכון מנדל למנהיגות היוקרתי? מכיוון שלחצה יד? מכיוון שהיתה מודעת לכך שיש פרהסיא וציבור מסביב שעשוי לא להבין? וכבר נאמר רבות על נבל ברשות התורה - ואחד הנבלים האלה הוא זה שבשם ''ההלכה'' (נכון יותר לומר שבשם הסייג שבסייג) לא לוחץ יד וגורם למבוכה. אז אפרת שפירא התלבטה ובסוף לחצה יד--- האם זה כשלון במנהיגות? הבל!!! הייתי רוצה מנהלת כזו לבת שלי- אחת שמבינה את מורכבויות החיים. שלא רואה דברים בשחור ולבן- שלא רואה הכל ''כאנחנו מול הם...''. כפי שמסתמן אצל כותב המאמר.
    וכי על לחיצת יד קמה או נופלת האמונה? אם זה המצב כנראה פרויד באמת צדק... ולכל לחיצה ולכל מגע יש משמעות הרבה מעבר ללחיצה.
    איזו התעסקות רדודה. גם הטור אז של אפרת שפירא רוזנברג לא היה מבריק- אבל הוא הציג סוג של כנות, סוג של דבר בו מתחבטים הרבה אנשים בחיי היום יום. אבל אין לעשות מהעכבר הר.

    • שפירא רוזנברג החליטה מראש לוותר על עקרונותיה

      אב לבת, 23/04/09 01:45

      לא כל האמונה נופלת וקמה על לחיצת יד, אבל יש כאלה שמסוגלים להחליט בשבריר שניה את ההחלטה הנכונה (חוטובלי) ולא רוצות למצוא חן.

      מולן, יש כאלה שרוצות למצוא חן כדי להרגיש שייכות. רוזנברג לא עמדה מול דילמה אמיתית - היא החליטה לוותר עליה מראש. חוטובלי עמדה במצב שמישהו ניסה לבחון אותה. חוטובלי בטוחה בדרכה מספיק כדי לא להתבטל בפני אחרים. רוזנברג רוצה למצוא חן, להיות חלק מ''הם''. היא בטח תצטרף בקרוב למכון הישראלי לדמוקרטיה או למרכז רבין. מה שיבוא קודם.

      זה ההבדל בין מנהיגה לבין נגררת. אשת חינוך אינה יכולה להגרר. רוזנברג נכשלה היכן שחוטובלי הצליחה. זה כל הסיפור.

  • 21.

    עד היכן יגיעו דיוני הבל וסרק???? ועל אפרת שפירא רוזנברג

    אוססיביות, 22/03/09 00:43

    עם אלו שטיויות הכותב והמגיבים כאן מתעסקים?!!!
    על לחיצת יד?
    עד לאן יגיעו דיוני הבל וסרק????
    הדיונים של כן לוחצת או לא לוצת כל כך מטופשים? ובכלל לא מובן מדוע לכאורה ''נכשלה'' אפרת שפירא רוזנברג במהלך טקס הסיום של מכון מנדל למנהיגות היוקרתי? מכיוון שלחצה יד? מכיוון שהיתה מודעת לכך שיש פרהסיא וציבור מסביב שעשוי לא להבין? וכבר נאמר רבות על נבל ברשות התורה - ואחד הנבלים האלה הוא זה שבשם ''ההלכה'' (נכון יותר לומר שבשם הסייג שבסייג) לא לוחץ יד וגורם למבוכה. אז אפרת שפירא התלבטה ובסוף לחצה יד--- האם זה כשלון במנהיגות? הבל!!! הייתי רוצה מנהלת כזו לבת שלי- אחת שמבינה את מורכבויות החיים. שלא רואה דברים בשחור ולבן- שלא רואה הכל ''כאנחנו מול הם...''. כפי שמסתמן אצל כותב המאמר.
    וכי על לחיצת יד קמה או נופלת האמונה? אם זה המצב כנראה פרויד באמת צדק... ולכל לחיצה ולכל מגע יש משמעות הרבה מעבר ללחיצה.
    איזו התעסקות רדודה. גם הטור אז של אפרת שפירא רוזנברג לא היה מבריק- אבל הוא הציג סוג של כנות, סוג של דבר בו מתחבטים הרבה אנשים בחיי היום יום. אבל אין לעשות מהעכבר הר.

  • 20.

    במאה ה- 21 הדת היהודית עדיין תקועה בימי הביניים ... (ל''ת)

    avre10 , 21/03/09 15:20

  • 19.

    ציפי חוטובלי - שאפו ענק! (ל''ת)

    ימותו הקנאים.., 21/03/09 11:20

  • 18.

    ציפי, מה עושה בת ישראל כשרה כמוך במפלגת האספסוף והערב רב ? (ל''ת)

    המורה נחמה, 20/03/09 16:47

  • 17.

    חוטובלי תקועה כבר שנים במנטליות של תנועת נוער

    זה חביב, אבל מעיק בצדקנותו, 20/03/09 15:55

    מאידך, שפירא-רוזנברג פשוט סתם סיסמתית ופלקטית. לא אוהב לראות או לשמוע אותה בטלויזיה. לא מוסיפה לי דבר ולא מעוררת למחשבה. ''סתם'' זו אולי המילה הכי נכונה ביחס אליה.

  • 16.

    דת שאוסרת מגע יד היא דת חשוכה. "אמונה" היא הרבה מעבר ללחיצת יד... (ל''ת)

    אייני , 20/03/09 15:15

    • מי שמטיל קללות וחרמות על ציבור בשל אמונותיו או דתו - הוא החשוך. (ל''ת)

      מי שמדבר.., 21/03/09 11:22

    • הדבר שכתבת נכון, דומני , רק אם מדובר על

      אני יהודי, 30/10/11 13:56

      הדת שלך. שצריך לקיים אותה. דתות אחרות, לא יהודיות - יכולים לאסור מה שהם רוצים. זה יהיה אקזוטי , מעניין, ראוי לכבוד. אצלנו - הס מלהזכיר...

    • דת שאוסרת איסור ייחוד (שאסור לאיש להיות לבד עם אישה)

      קובי, 15/12/11 13:12

      היא דת חשוכה. מה כבר יקרה אם הדלת תהיה סגורה (ע''ע קצב)?
      בעינינו רצח זה דבר נורא. למי נרגיש יותר סימפטיה - מי שרצח בשגגה או מי שניסה לרצוח ולא הצליח? גם להתעלל בחרקים, היא ביטוי לאופי שלילי, למרות שלא כל מי שמתעלל בחרקים יבוא לרצוח.
      הדבר הכי נורא זה לנאוף ולאנוס. אבל בין לבגוד באשתך או לאנוס מישהי יש גם עוד כמה דרגות באמצע. האם אתה מפנטז על נשים אחרות, או חושב רק על אשתך? יש כאלו שיגידו שזו 'דת חשוכה' שמצווה לא לחשוב על אחרים. ביהדות יש איסור 'לא תחמוד אשת רעך'. וכן - ללחוץ יד זה אולי לא לנאוף, אבל כשיש סדר גודל של 33%-50% בגידות, זה אומר דרשני; אולי ההרחקה היתרה בתחום הזה יש לה משמעות. גם לא כל מי שמתייחד עם אישה בוגד בה, עצם זה שהססטיסטיקה אומרת שהקפדה על איסור ייחוד תעזור להוריד את שיעור הבגידות מראה שייחוד של גבר עם אישה עלול להוביל לבגידה. ממילא זה אומר שעצם הייחוד גורם לאיזשהו קשר עם אישה שאינה אשתך - זה לא ניאוף אבל זה כן קצת פוגם ביחודיות של הקשר.
      השאלה היא איפה אתם מעדיפים למקם את עצמכם בקשר עם הבעל \\ אישה: כמו אנשים שמתעללים בחרקים או מנסים לרצוח, או כמו צמחונים.

  • 15.

    יוצא מן הכלל

    אורן, 20/03/09 11:07

    אני שמח יותר ויותר על כך שבחרתי אותך, ציפי, ברשימת הליכוד לכנסת.

    עלי והצליחי!

  • 14.

    ציפי , ברוכה הבאה לקהילה הקדושה של העושים את התורה קרדום (ל''ת)

    ליצמן, פורוש , ושאר לוחמי הסיירת, 20/03/09 09:55

  • 13.

    ''אידיאולוגיה'' ?! או אשה המאמצת הלכה המבוססת על שנאת נשים ?

    ג'ורג', 20/03/09 01:01

    האיסור לגעת באשה ''טמאה'', ההשוואה בין קולה לבין ערווה, ההשוואה בין אשה לבין חמת צואה, וכל יתר ההלכות הנפשעות שמקורן במפלצת הגזענית והמיסוגיניסטית הקרויה תלמוד - אינם ראויים לכינוי אידיאולוגיה.
    האקט הזה של חוטובלי מיטיב לבטא את שנאת האדם, גסות הרוח והאנאכרוניזם של הפרדיגמה היהודית.

    • וכמובן-בתרבות הערבית שלך האשה ממש לא חפץ הנועד לשימוש הגבר...

      panacea , 20/03/09 12:23

      תעשה טובה-אתה מנצל כל הזדמנות כדי להכפיש את ישראל והיהדות.
      הדבר ניתן להבנה אילו באת ממקום מוסרי,אבל התקפותייך הבלתי פוסקות על "ריקבון החברה הישראלית","יהדות מפלצת גזעניחת" באות לספק יצרך להכפיש אותנו.
      אנה השווה בין התרבות הערבית שלך,הנאורה, לבין היהדות.השווה בין מדינות ערב "הנאורות" לבין ישראל.אתה מבחין בהבדל כלשהו?
      אני יודע שכואב לך להיות נכבש,נשלט,מושפל,אבל נסה לא להיות מגוחך.
      לך תן כמה כאפות לאשתך (בת-דודה?) על מנת להרגע.

    • מטומטם שכמוך, תורת ישראל תורת חיים והמצוות דרך חיים, זר לא יבין זאת

      אילנהלוי , 20/03/09 14:06

      ג'וג'ו ג'ורג' אתה יהודי בכלל?

    • חה חה חה...

      יוני, מרכז , 20/03/09 15:07

      אישה טמאה?
      אז למה אסור לגעת באף אישה חוץ מבנות המשפחה הקרובה, ואשתך בזמנים שמותר?
      נכון שכשנשואים, קיימים דיני טומאה וטהרה ואסור לגעת באשה בעת נדתה, אבל מה הקשר למי שזו איננה אשתו?
      ובכל זאת אסור לגעת באשה, אפילו אחרי שיצאה מהמקווה. אז אולי הטומאה היא לא הסיבה?

      • צניעות. תלמד (ל''ת)

        אבו גדרו, 30/10/11 13:58

    • ג'ורג', האידיאולוגיה הדתית כיום היא תקציבי ממשלה ושנאת האחר (ל''ת)

      אייני , 20/03/09 15:16

      • דוקא תגובתך מעידה על שינאתך את האחר. (ל''ת)

        תביט במראה, 21/03/09 11:25

  • 12.

    חזק

    יהודי, 19/03/09 23:36

    אתה צודק בכל מילה.
    ולדעתי העמדת את הסוגיא על אמיתתה.
    אהבתי.

  • 11.

    ציפי חוטובלי אני מעריץ אותך

    מוטי, 19/03/09 22:07

    בחורה גדולה בעלת ערכים ועמדות מוצקות ראיות להערכה....

  • 10.

    יואב רופא - רוצים לקרוא אותך יותר!! (ל''ת)

    מעניין, 19/03/09 21:47

  • 9.

    ואני ראיתי אותה לוחצת לביבי את היד בנאום הנצחון (ל''ת)

    יונתן, 19/03/09 21:37

    • אז זהו, שלא הבנת. נתניהו הושיט את היד בטבעיות, ולא בזדון

      ליכודניק, 19/03/09 22:05

      וחוטובלי נהגה בדיוק כמו שצריך, על פי ההלכה. אלא שכוונתו של ברנע היתה לבחון אותה, לראות עד כמה היא דתיה, ולזה היא לא הסכימה.

      • האמת?

        מיצי, נוה-יללות, 19/03/09 22:43

        עד הרגע הייתי לגמרי עם חוטובלי. עכשיו אחרי שקראתי את מה שכתב 9 ואתה לא רק שלא סתרת את הנאמר, אלא גם הבאת תירוץ קלוש שמגיע ממחסני ''התקשורת העויינת'', אני מבין שטעיתי. חוטובלי היא בסה''כ עוד דתיה שמשתמשת בדת כדי לקדם את האג'נדה שלה.

        • מיצי, מיצי, קרא את המאמר!

          ליכודניק, 19/03/09 23:15

          כל הרעיון הוא שמותר ללחוץ יד כדי לא לבייש מישהו, אבל שחוטובלי זיהתה שזה לא העניין. המאמר של ברנע מעיד על כוונתו, וחוטובלי זיהתה אותה בזמן אמת.

          • עזוב, ההתפתלות הזו רק מחמירה את העניין.

            מיצי, נוה-יללות, 20/03/09 01:00

            אז מה שאתה אומר בעצם שציפי חוטובלי, באינטואיציה הנשית המשובחת שלה, ידעה על ''הכוונה הזדונית'' והמלכודת שהטמין לה ברנע *ובכוונה* נפלה לתוכה?
            לא, לא נראה לי, יקירי.
            יותר סביר להניח שהיא נזכרה בהלכה רק כשבסביבה היה אדם שמולו ניתן ורצוי לנפנף בדגל הדתי. יעני, עיתונאי שמאלני. בסיטואציה הזו חשוב להראות שאנחנו-יהודים גאים-ולא מתפשרים-על-עקרונותינו...
            אבל מול ביבי שלנו זה סיפור אחר לגמרי, אה?

            • עזוב, לא תבין. יש אנשים רגישים שמסוגלים להבחין בזה.

              ליכודניק, 20/03/09 14:10

              זה נקרא אינטילגנציה רגשית. היא ידעה עם מי יש לה עסק. לא מדובר ב''תקשורת עויינת''. מדובר בנחום ברנע באופן אישי. המאמר שלו הוכיח שהיא צדקה בהחלט.

              אין שום קש לדיעותיו / שמאלניותו. להיפך. אני מניח שאם היה מדובר בסתם שמאלן היא היתה לוחצת לו את היד ללא היסוס. אבל הוא הודה, למעשה, שהוא ניסה לבדוק אותה, ולכן הוא לא היה תמים כלל. יש כאלה שמספיק חכמים כדי להבין את זה בזמן אמת, וראוי להעריך את חוטובלי על כך.

        • גם לשיטתך ברנע טועה

          בוקי, נווה נביחות, 20/03/09 01:53

          אם אתה טוען, שחוטובלי כן לוחצת יד לגברים (ולראיה - לחצה את ידו של ביבי), אזי כל התיזה שמאמרו של ברנע מבוסס עליה (שהיא לא לוחצת ידיים מסיבות שמרנות) - נופלת. ואז הוא סתם אחד ש''רץ לספר לחבר'ה'' על משהו שלא קיים בכלל.

          האפשרות השנייה היא, שחוטובלי לחצה את ידו של נתניהו בנסיבות מיוחדות (למשל העובדה שהיה שם ציבור גדול, וכדי לא לביישו בנסיבות אלו). לעומת זאת, ברנע היה איתה בפגישה פרטית, כנראה בלשכה, ובנסיבות אלו העדיפה שלא ללחוץ את ידו.

          בכל מקרה אין יסוד לטענה שהיא ''משתמשת בדת כדי לקדם את הא'נדה שלה'' (מה גם שלא ברור על איזה ''שימוש'' בדת מדובר, ומהי ה''אג'נדה''). הרי היא לא קידמה שום דבר: היא לא לחצה את ידו של ברנע בנסיבות פרטיות לחלוטין, שלא היו ידועות לציבור.

          כלומר, עד שברנע החליט להביא את העובדה הזו לידיעת הציבור, במטרה להשחיר את פניה של ציפי.

          • אני טוען?

            מיצי, נוה-יללות, 20/03/09 13:55

            לא, אני לא טוען. כמו שאין מי ש''טוען'' שהיא לא לחצה יד לברנע. אנשים ראו אותה לא לוחצת לו את היד ולביבי כן.
            אבל בגדול אתה צודק. המאמר של ברנע אכן מדיף ניחוח של התנשאות על ''הדתיים הפרמיטיביים''. היות שאני דתי אני לא כל כך סובל את הכתיבה הזו, כמו שאני לא סובל שמשתמשים בדת לקידום עניינים אחרים.
            וזה מביא אותי לשאלתך - מי שמחליטה שלגבר א' היא לוחצת יד כיוון שהוא קרוב יותר אליה מבחינה אישית או אידאולוגית, ולגבר ב' היא לא לוחצת כיוון שהשקפתו הפוליטית עושה לה חררה ואז טוענת שעשתה זאת מסיבה הלכתית - מישהי כזו עושה את הדת קרדום לחפור בו.

        • גם לשיטתך, ברנע טועה

          אלעד, 20/03/09 02:04

          יש פה אחת משתי אפשרויות: האפשרות הראשונה, שהיא לוחצת יד לגברים.
          אז היא יוצאת (לכאורה) צבועה. אבל גם ברנע טועה לחלוטין- שכן הוא ''רץ לספר לחבר'ה'' שהיא כביכול לא לוחצת ידיים - עובדה שאיננה נכונה.
          האפשרות השנייה (הסבירה יותר, לטעמי), שאת ידיו של נתניהו היא לחצה בנסיבות מיוחדות (בציבור), כדי לא לבייש. לעומת זאת, ברנע נפגש איתה בלשכתה, במצב פרטי, ואז העדיפה לא ללחוץ את ידו.

          אבל הנקודה איננה לחיצת היד, או לא לחיצת היד. הנקודה היא אחרת: מדוע ברנע מטיל את כל סוגיית הפמיניזם והמהפכנות הדתית, על כתפיו הצרות של נושא אחד: האם חוטובלי לחצה את ידו או לא.

          בעניין הזה שתי הפסקאות האחרונות במאמר של עינת ברזילי בנושא מאוד נכוחות: דווקא ציפי חוטובלי היא נושאת הדגל של הפמיניזם הדתי בגבולות ההלכה. הבחורה בת 30, רווקה, דוקטורנטית למשפטים ועושה קריירה בכנסת. אם זה לא פמיניזם דתי, אינני יודע פמיניזם מהו.

          אבל ברנע טוען נגדה שאינה מהפכנית, רק בגלל שלא לחצה את ידו. אבסורד מוחלט. כפי שברזילי כתבה, נראה שבאמת הסיבה המרכזית למאמרו היא האגו שלו שנותר מוטל באויר (יחד עם היד)...

        • מיצי-האם שאלת את הכלה? חוטובלי טענה למניע דתי?לא בא לה ללחוץ את היד של

          panacea , 20/03/09 13:28

          ברנע בגלל היותו ברנע.
          זכותה,נכון?
          אולי לא זו הסיבה-כי גם אני לא שאלתי את חוטובלי,אבל זו בהחלט אפשרות לא פחות סבירה.

          • בוודאי שזכותה

            מיצי, נוה-יללות, 20/03/09 13:49

            אבל מה שכתבת מעמיד את הכותב הנ''ל ואת כל מי שמנפנפים בעניין הדתי באור קצת מגוחך.

            • ??? (ל''ת)

              panacea , 20/03/09 18:21

    • היא ביקשה להפגין את סלידתה מברנע, והוא הבין זאת היטב. (ל''ת)

      כל הכבוד. בחורה כלבבי., 21/03/09 11:27

  • 8.

    ציפי, כל הבנות מאחורייך (ל''ת)

    נעמה, 19/03/09 20:37

  • 7.

    אכן חוטובלי שחקה אותה בענק כל הכבוד לאשה לא מתרפסת

    אלברטון, 19/03/09 19:45

    בחורה עם כבוד עצמי שלא מפחדת ממה יגידו. בקיצור לא פמיניסטית במילים אלא במעשים. אשה בעלת כח.

    אני מצטער שלא הצבעתי עבורה בפרימריס לא ממש ידעתי מי זאת. אבל בפרימריס הבאים... זה כבר ספור אחר נקווה שהיא לא תאכזב.

  • 6.

    אם היא כזו,אני מאחל לה חתן כלבבה ירא שמים,מצדיע לה (ל''ת)

    ישורון, 19/03/09 16:58

  • 5.

    פוליטיקאית צבועה כמו כולם: לחצה ידו של ביבי, אך של ברנע לא-מעניין למה? (ל''ת)

    עושה מעשה זימרי ומבקשת שכר כפנחס, 19/03/09 16:51

    • אדם כמוך יותר גורע מאנס .זבל מחרחר מלחמות שקרן

      אלעד, 20/03/09 14:38

      היא לא לחצה יד לביבי ולאף גבר.ביבי אפילו לא הושיט יד .מפני שהואיודע ומכבד.חולירע רע רע שכמוך

    • מדובר בהבעת סלידה כלפי ברנע. שום קשר לדת.

      היא לא כזאת חרדית., 21/03/09 11:30

      ברנע ניסה לטשטש את מה שעקץ אותו..

  • 4.

    כשהשמאל רואה מישהו טוב בימין הם מנסים לחטט בכליות (ל''ת)

    אלגרה, 19/03/09 16:46

  • 3.

    כל הכבוד לציפי

    גאוני, 19/03/09 16:36

    מול הציפי ההיא, נמצאת הציפי ההיא. מול ציפי ליבני שהולכת עם ראש כפוף ליד כל ערבי קטן, ניצבת בגאון ובעוז ציפי חוטובולי בעלת האמונה והשורשים האיתנים.
    כל הכבוד!

  • 2.

    כן יירבו כמו חוטובלי מהעם היהודי לא כמו השמולנים הרמאים (ל''ת)

    אלגרה, 19/03/09 16:36

  • 1.

    איש דוחה וצבוע-בגלל כמותו הפסקתי

    יגאל, 19/03/09 16:05

    לקרא לפני שנים את ידיעות אחרונות...צביעותו גורמת לי לרפקלסי הקאה חוזרים ונשנים.

    • שפירא רוזנברג לא ביקשה לשאת חן. היא אינה מאמינה שללחיצת יד יש משמעות

      דוס בלתי מחמיר בעליל, 19/03/09 21:46

      מינית, ובניגוד למקובל בעולמנו המתחרד''ל, היא מאמינה ש ''כח דהיתרא - עדיף''.

      • טעות קלה

        חיים, 20/03/09 01:47

        לא שהיא אינה מרמינה במשמעות מינית ללחיצת יד. אלא שהיא מעדיפה להתעלם ממשמעות זו.

      • אתה קשקשן

        ישראלי, 20/03/09 01:52

        ''כח דהיתרא-עדיף'' -הכוונה שאם יש פוסק שמתיר אפשר להסתמך עליוץ אין שום פוסק שמתיר לכתחילה לחיצת יד (בלי סוגיית ההעלבה), אז זה לא קשור לחרד''ליות, ואתה לא ''לא מחמיר'' אלא חפיפניק...

        • ''בלי סוגיית ההעלבה'' זה כמו למכור רכב בלי גלגלים. התורה היא תורת חיים,

          קשקשן, 20/03/09 06:39

          והמציאות מורכבת. הרעיון שכל מי שנוהג לקולא הוא חפיפניק, מסרס את היהדות ,הופך טפל לעיקר ומוצא את עצמו עוסק בזוטות במקום להתמודד באמת עם נושאים מהותיים והרי גורל.

      • רצתה גם רצתה למצוא חן. הנה הציטוט המלא

        google, שרת מרוחק, 20/03/09 10:41

        ''ואז, רגע לפני שהגיע תורי לעלות לבמה ירד לי האסימון. אם רוב הדיון הפנימי שעשיתי נסב בעיקר על השאלה איך זה ייראה ולמי, סימן שאת ההכרעה האמיתית והנכונה לסיטואציה הזו כבר קיבלתי''.