• 43.

    אתן חמודות, ציפי ועינת

    ראובן נוף, 02/09/09 00:44

    לא צריך ללחוץ יד אם זה לא נוח לכן.סליחה ציפי,לא ידעתי אחרת חיתי חוסך זאת ממך...

  • 42.

    תנוח דעתך, יש רבנים שמתירים להחזיר יד (ל''ת)

    אדוניהו, 20/03/09 12:06

  • 41.

    השמאלנים מנסים לכפות כפיה חילונית!!! זכותה לא ללחוץ יד לגברים. (ל''ת)

    יוני דוד , 19/03/09 15:42

  • 40.

    ציפי , אם תפסיקי עם השטויות אולי עוד תתפסי בחור טוב ... (ל''ת)

    אחד מהאוניברסיטה , בר אילן, 19/03/09 10:34

    • תמיד חייבת להיות נשמה טובה עם תגובה כמו זו

      גם כן אחד מבר אילן, 19/03/09 10:48

      מקווה שאתה תפסת בחורה טובה...

  • 39.

    לצערנו קשה לגבר ממוצע לסמפט אשה יפה ומוכשרת! (ל''ת)

    גבר גבר, 19/03/09 08:53

  • 38.

    אלעד

    מיכל, 19/03/09 07:33

    נו באמת, גם אני לוחצת יד כשמושיטים לי. אבל זכותה המלאה לא ללחוץ יד.
    נחום ברנע הוציא את עצמו ממש לא חכם גדול במאמר הזה.

    ואין פה עניין של הלבנת פניו ברבים. הרי הוא יודע יפה מאד שזה מתעמי דת ולא משום טעם אחר. הוא לא איזה מישהוא מהרחוב שלא מודע לאיסור נגיעה.

    בכלל, בימינו שכולם מתחבקים ומתנשקים בלי שום בעיה. אני מכבדת מאד את מי שלא מוכן להתששף במשחק הזה.

    ובכלל, לידעתכם, ברוב מדינות המערב מקובל שאין מושיטים יד לאישה, אלא אם כן היא מושיטה את ידה קודם. כדי לתת לה את הזכות לבחור אם היא מעוניינת במגע הזה או לא.

  • 37.

    נקודה למחשבה

    מירב, 18/03/09 22:17

    למהרהרים אחרי הלכת איסור נגיעה, על זה שהיא פרימיטיבית ושווניסטית: נראה שהלכות הצניעות שנוהגות בהן בנות ישראל דווקא שומרות עליהן מהחובה הציבורית להיות מושכות. דווקא התרבות הנאורה כביכול והמתירנית משבצת את האישה במקום שובניסטי. קשה למצוא במחוזותינו, בעיקר בקיץ, נשים צעירות חילוניות פנויות שמרשות לעצמן להתלבש צנוע... זו שווניסטיות. על מה ולמה השאיפה הגדולה למהפכה שתתיר נגיעה? מה נשיג מזה? אנחנו נמצאים בעידן של אחוז גרושין עולה וגואה, מאיפה השאננות להטיף למתירנות?

  • 36.

    שולטהייס יקר

    עינת, 18/03/09 20:50

    א. אין היתר לאישה ללחוץ יד לגבר שיודע שהיא דתיה, שמכיר את הנוהגים כפי שמעיד על עצמו. ב. זה ממש לא העניין. העניין הוא האבסורד במאמר של ברנע, שמבטל את הפמיניזם של חוטובלי- עוד מעט דוקטור למשפטים וחכית, רק בגלל שלא לחצה לו יד

    • יש היתר להחזיר במקום מבוכה.

      שולטהייס, 19/03/09 18:39

      האם ברנע התכוון לקנטר? אולי. אבל מעבר לכך שזה בהחלט לא מה שהשתמע מ''בניגוד לציפי חוטובלי, אני מקפידה ללחוץ ידיים מושטות, אבל בניגוד לנחום ברנע, עוד לא מצאתי את הרב שיגיד לי שזה מותר'', שנראה בפשטות כמו קביעה שזה אסור, נקודה, זה גם לא מדוייק - הגברת (או האדון) לא חייבים לעשות מבחן הלכתי קודם לצד השני, ולפי הדעות שמתירות מותר להם להושיט יד חזרה לפי שיקול הדעת. ושוב - האגרות משה איננו בדיוק דתי-לייט, ויש מרחיקי לכת יותר ממנו (אם כי משום-מה בארה''ב הויכוח לוהט הרבה יותר).
      ב. לגבי זה אני מסכים.

  • 35.

    נחום ברנע - איש קטן וגבר עוד יותר קטן ... (ל''ת)

    avre10 , 18/03/09 19:10

  • 34.

    האם בקרוב נקרא גם מאמר של שהרה בלאו - לוחצת כן/לא? (ל''ת)

    האם הדר גלרון מתנשקת בסרט ''ברוריה''?, 18/03/09 17:51

  • 33.

    כשאני רואה איש דתי אני לא מושיטה יד מתוך כבוד, מה הפאקינג סיפור כאן?

    נחום ברנע יוצא קטנוני ומעצבן, 18/03/09 17:41

    וחוץ מזה שיש נשים שגם לא רוצות שיגעו בהן בלי קשר לדת. מה נהיה כאן? כפייה חילונית? עכשיו המציאו דת חילונית חדשה? תתבגרו. אפשר גם לחייך ולהגיד שלום בנימוס ולא קורה שום דבר. ואיש באמונתו יחיה.

    • Poor Education

      ZAR, 18/03/09 20:23

      Your choice of language in your comment indicates that you have a

      • NU I SHTO, ZAR?

        panacea , 19/03/09 09:20

        אולי יש למגיבה חינוך דל,כפי שאתה אומר,(אבל זה לגמרי לא בטוח).מה לגבי תגובה לעצם טענותיה ולא לגופה של המגיבה. חינוך שלא מותיר מקום לסןבלנות ולהקשבה לזולת (אפילו הם נראים פרימיטיביים ולא מספיק ליברלים בעינייך)-זהו חינוך שמצריך עריכת חשבון נפש גם.

  • 32.

    לא מצאת, סימן שלא חיפשת, או שלא ידעת מספיק.

    שולטהייס, 18/03/09 17:39

    פורסמו תשובות הלכתיות שמתירות להחזיר לחיצה. על ידי פוסקים חשובים.

    וכן, זה לפעמים מעצבן כשאין מודעות למגבלות הידע. לא מצאת? זה לא אומר שאין. זה רק אומר שאת לא הצלחת למצוא, ולא שאלת, כנראה, את מי שיודע למצוא.

    • צודק, אבל קצת יותר בעדינות

      רבאק, 18/03/09 20:21

      וד''ש לפורום 34

  • 31.

    דוגרי, צודקת (ל''ת)

    אני, 18/03/09 17:34

  • 30.

    אלוהים

    אורי וסרמן, 18/03/09 17:34

    אכן רוב הסיכויים הם שלאלוהים אכפת מאוד למי ציפי חוטובלי תלחץ את היד.

    אם היא חושבת שיש לשמירת נגיעה איזה שהוא קשר עם היהדות, שיבושם לה.

  • 29.

    יפה מאוד. (ל''ת)

    מיצי, נוה-יללות, 18/03/09 14:34

  • 28.

    וכותבת נפלא וחכם. יישר כוחך (ל''ת)

    עינת צודקת, 18/03/09 14:02

  • 27.

    את יכולה לתת כמו כל אשכנזיה גם מין זכותך המלאה כרפורמית (ל''ת)

    yeshurun, 18/03/09 13:33

  • 26.

    ציפי חוטורעלי היא כיסא ריק! (ל''ת)

    אילן, 18/03/09 13:30

  • 25.

    חבל שהכותבת הנכבדה הכניסה את עצמה לכותרת

    א מפסגות , 18/03/09 13:29

    אם באת להגן על זכותה של חוטובלי להימנע מלחיצה - היית צריכה לכתוב זאת בפירוש, בלי תוספת הנהגותייך האישיות.
    מה אכפת לקורא מה את עושה עם איברי גופך?

  • 24.

    חבל שביבי לא שמר נגיעה ולחץ את ידו של ערפאת.... (ל''ת)

    י, 18/03/09 13:17

  • 23.

    well written

    david, 18/03/09 13:12

    ''כשנחום ברנע מערער על החלטתה שלא להושיט יד, הוא בעצם מערער על שיקול דעתה, על זכותה לבחור את דרכה, ועוד עושה את זה בשם הפמיניזם.''

    ''זה האגו שלו שנשאר מוטל באוויר.''

    נהניתי.

  • 22.

    מסכימה עם כל מילה, אבל את טועה בעניין ההיתר ההלכתי

    הילה, 18/03/09 12:48

    הרב משה פיינשטיין כבר קבע שאם אדם עובד בחברת אנשים שאינם שומרי מצוות ואינם מודעים לאיסור, מותר ללחוץ את ידם על מנת שלא להלבין את פניהם (כמו שמותר להתגלח בשלושת השבועות, אם אי-תגלחת תגרור ניוול באופן כזה שהפרנסה או המעמד המקצועי ייפגעו).

    • היא לא טועה

      משה, 18/03/09 13:21

      נחום ברנע ידע.

      גם הרב פינשטיין לא התיר במקום שבו את מייצגת דרך מסויימת או שזה שרוצה ללחוץ יודע שזה אסור אבל רוצה לבחון את מידת הדתיות שלך.
      במיקרים כאלה כפי שהיא כתבה אין רב שיתיר.

      ברנע נפגע כי לא לחצו את ידו ה''קדושה'' ולראיה הוא כתב ''ידעתי שהיא דתיה לא ידעתי עד כמה'' מה פתאום אתה בודק חצוף קטן?

      • יש התר- אך כל הכבוד לה

        החפץ בעילום שמו, 18/03/09 14:27

        רבני גרמניה נהגו ללחוץ יד לנשים. כשהרב בני אלון היה שר התיירות הוא גם הקל כך. זה עדיין לא אומר שאסור לשדר שאנו רוצים ליצור תרבות אחרת, ועל כך כל הכבוד לגב' חוטבילי.

        • רבנים רבים נוהגים כך

          יצחק, 19/03/09 07:56

          כך נוהג גם הרב לאו. הבעיה היא שדתיים טובים נחלצים מייד לגנותו.

    • אז זהו, שברנע כן מודע לאיסור

      דובי הכתום, 18/03/09 14:36

      הוא פשוט בא לבחון אותה. ראוי היה שישאר עם היד באויר. משפט מקומם ''ידעתי שהיא דתיה. לא ידעתי עד כמה''. אפשר לחשוב ש''הרבה דתיה'' זה איזשהו פגם באישיות. יצור מתנשא ומבחיל.

  • 21.

    על צביעות, חילוניות, ובעיקר בורות

    צבוע מצוי, 18/03/09 12:33

    אתם מתהדרים בחופש האשה על גופה כדי להפיל עובר עם סימני חיים שבביטנה. אני בטוח שתצליחו לבלוע את הרוק ואת העלבון על כך ששמרה את זכותה על גופה, ולא משנה הסיבה, ולא לחצה לכם את היד.
    לכל החוכמולוגים שפתאום נהיים פוסקי הלכה ברבים, זכותו של כל אדם לבחור בפסיקת הלכה על פי השקפת ותפיסת עולמו.
    אנחנו פשוט מסרבים להיות חלק מהנורמות החברתיות שנראות לכם קודש קודשים. קשה לכם עם זה? לא נורא.תעצמו את העיניים.

    • אם כך מהי הזכות להפלה? -רעש של אסימון נופל-

      חתול, ימי חתולים, 19/03/09 11:52

      פתאום היכה בי, שאותם ה''מתהדרים בחופש האשה על גופה כדי להפיל עובר עם סימני חיים שבביטנה.'' כמו שכתבת, בעצם מגנים על הזכות של הגבר לקשר גופני, ללא לקיחת אחריות ח''ו על התוצאה.
      הרי האישה סובלת מכך סבל בל יכופר גופני וגם נפשי. (לאחר שנהנתה אולי הנאה חולפת ועכשיו מישהו צריך לשלם על כך).
      מתי בני ישראל יקחו שוב אחריות בהמוניהם?

      מהמצפה עדיין להתחתן.

  • 20.

    מחום ברנע עובד עליכם

    יצחק, 18/03/09 12:30

    לחוטובלי פוטנציאל הסברתי עצום בכל הקשור להצגת עמדות הימין כל כוונתו של ברנע הינה להכתימה ולהוציאה אל מחוץ לגדר כקנאית וחשוכה.

    כדרכו הוא עושה זאת בכשרון, השקר והצביעות מקבלים כנפיים תחת עטו שאינה טהורה

    • יצחק--אתה פשוט צודק (ל''ת)

      י-עופרה , 18/03/09 17:19

  • 19.

    אצלנו מותר ללחוץ הכל (ל''ת)

    מפלגת ''הייחום הלאומי '', 18/03/09 12:13

  • 18.

    כפי שציינתי קודם, זה לא ב''רבים'', ולא נראה שברנע התבייש

    די לדמגוגיה, 18/03/09 12:08

    הפגישה בין ברנע לחוטובלי התרחשה כנראה, מעצם טבעה, ביחידות (למשל בלשכה של חוטובלי).
    דווקא ברנע הביא את נושא לחיצת היד לידיעת ה''רבים'', ולא נראה שהוא התבייש, אלא דווקא ניסה לבייש.

  • 17.

    פמיניזם יתר מראה על חוסר בטחון מופרז

    נעמה, 18/03/09 12:06

    זוהי הבחירה שלה ללא ספק אז על מה ההתרעמות? בטח על זה שהיא שומרת על דעות מוצקות כי את זה השמאלנים שכחו מזמן

  • 16.

    נחום ברנע צודק. יש היתר פשוט היא לא מחפשת אותו. טוב לה להישאר כבולה (ל''ת)

    לאיסור. (ראו מגיב - 7), 18/03/09 12:02

    • אז מה אם יש היתר ? יש היתר גם לאכול בשר,אבל זכותו של אדם להיות צמחוני

      אלון, 18/03/09 12:21

      רוב הפוסקים אוסרים על לחיצת יד , יש מעטים שמתירים. היא בחרה דרך מסויימת והיא נאמנה לה , ולא יכול להיות שמישהו יכתיב לה כיצד לחיות.
      ח''כ חוטובלי , כל הכבוד לך על שמירת העקרונות

  • 15.

    זה מה שמדהים שהיא יכולה להיות ח''כית ועוד ועדיין להיוותר מאחורי רעלה (ל''ת)

    או אי לחיצת יד במקרה זה., 18/03/09 12:00

  • 14.

    אהבתי ''זה האגו שלו שנשאר מוטל באוויר'' (ל''ת)

    עיתונאי, 18/03/09 11:47

  • 13.

    הפוסק החשוב נחום ברנע

    חסיד, 18/03/09 11:38

    לא מדובר בפסיקה הראשונה של הרה''ג נחום ברנע שליט''א. לפני כחצי שנה הוא פסק, שברור לחלוטין כי לפי ההלכה ניתן לדחות את ברית המילה של הרך הנולד ליגאל ולריסה, על מנת שהברית לא תיפול ברביעי בנובמבר.

    אפשר היה לכתוב משהו יותר אינטיליגנטי, כמו העובדה שעם המכבד את עצמו לא נותן ביקורים חתונות וזכויות התייחדות למי שרוצח את ראש ממשלתו.

    אבל נחום ברנע החליט להסתפק בדלת אמותיה של הלכה.

    אגב, לפני 11 שנה, בגיליון חג חגיגי של ידיעות אחרונות ליום העמצאות היובל של מדינת ישראל, הגיע נחום ברנע לברוריה לסקר את המפכה הדתית הפנימיסטית. אחת הנוכחות בארוע תיארה באוזניי, כי בנותינו הטובות הקיפו אותו בהערצה אין קץ תוך שהן מנסות להראות לו כמה הן בזות לרבנים. הוא כנראה הופתע לגלות כי חוטובלי לא היתה אחת מהן.

  • 12.

    אלוהים ודת הם המקור לבורות ומכאן אמונות תפלות שנאה ואלימות. (ל''ת)

    Vox Ami, 18/03/09 11:36

  • 11.

    ואני יש לי רק להגיד רק דבר אחד

    רות מאור , 18/03/09 11:36

    נראה לי שלו אני במקום הגברת החסודה חוטובלי, הייתי מעדיפה לעבור עבירה, מאשר להלבין פני נחום ברנע או כל אדם אחר ברבים. אבל זו אני, ואני רק חילונית.

    • המאור הולט בערפל הדעות הקדומות

      יצחק, 18/03/09 12:26

      ''הייתי מעדיפה לעבור עבירה'' - הרי אינך דתיה אסור נגיעה אינו חלק מקוד המחוייבות שלך, ובכן על איזה עברה היית מעדיפה לעבור? ואולי אורח יגשים את פנטסיותיו ותמצאי את זוג אצבעותיו בין שדך לחזייתך התבלעי רוקך על מנת שלא להעליבו ברבים.
      מדוע לא פשוט יותר לחכבד את קוד ההתנהגות של האחר ?

      • איזה גיחוך אדיר - זה כל כך משעשע

        רות מאור , 18/03/09 21:47

        איך ישר הדמיון שלך מרקיע שחקים מחמת האיסורים המטופשים שמטילים עליך.
        רחמיי עליכם.

    • הגבתי לך בתגובה מס' 18 (ל''ת)

      למס' 11. די לדמגוגיה., 18/03/09 12:39

      • כשזו אני, זה דמגוגיה

        רות מאור , 18/03/09 21:49

        כשזה אתה, דברי אלוהים חיים.
        יאללה - אולי תקנו מראה קולקטיבית ותתחילו להפנים כמה מגוחכים אתם.

        • אני עוקב אחרי תגובותייך מלאות השינאה: מצאי לך גבר,דחוף! (ל''ת)

          panacea , 19/03/09 09:22

  • 10.

    האופיום של ההמונים זה כדור-רגל. דת, זה הרואין וקראק ביחד. (ל''ת)

    Vox Ami, 18/03/09 11:35

  • 9.

    מי שמתיר ללחוץ יד בטח הצביע לבית היהודי (ל''ת)

    אביתר, 18/03/09 11:15

  • 8.

    זכותו של אדם כבודו ויש לכבד את דרכו

    א.ה., 18/03/09 11:12

    וכתשובה למספר 3 למרות סימונה ומיקומה עדיין היא חסרה מאד את המילה ת ו ד ה הגובל בחוסר נימוס, אם כל הכבוד

  • 7.

    בורות הלכתית

    משה משמושקוביץ, 18/03/09 10:57

    כנראה שהחינוך האולפניסטי לא עבר מהגב' חוטובלי למרות שהיא העפילה למרומי הכנסת והפקולטה למשפטים. יש היתרים רבניים שונים ללחוץ את היד על מנת לא לבייש את האדם שמולך. לדוגמא- בנו של הנצי''ב ר' חיים ברלין, שהיה ר''י וולוז'ין והוא מתיר ללחוץ יד לאישה לשם אמירת שלום משום ''ולא יאמרו על יראי ה' שהם משוגעים ואינם בעלי דרך ארץ'' (שו''ת נשמת חיים, קל''ה). זו בפשטות דוגמא מובהקת לחינוך הדתי אולפניסטי צר הדעת והחשיבה, חבל שלא מתבגרים ממנו מתישהו.

    • יכול להיות , אך לא רלוונטי - זכותה (ולמעשה חובתה)

      סתם אחד, 18/03/09 12:10

      לשמור על העקרונות שלה.
      לא קראתי את ברנע , אבל אם זה מה שהוא כתב
      הרי שהוא שמוק מדאורייתא

    • אז מה אם יש היתר ? יש היתר גם לאכול בשר,אבל זכותו של אדם להיות צמחוני

      אלון, 18/03/09 12:24

      וזכותה ללכת בדרכם של רוב הפוסקים שאוסרים על לחיצת יד (מעטים מתירים)

    • זה יפה שאתה יודע לגגל ולהיכנס לשו''ת באינטרנט..

      שי, 18/03/09 12:37

      קראת את המקורות הללו? כנראה שלא כי השמטת שני פרטים חשובים בהיתר שלך. שלא לדבר על זה שלא התייחסת לא להקשר ולא למקורות לתשובה ששניהם רלוונטיים מאוד.
      אתה יכול להחזיק באיזו דעה שבא לך, אבל אנא,
      אל תנסה להיות פוסק אם אתה לא.

      • אני לא פוסק ולא, לא מצאתי אותם בגוגל

        משה משמושקוביץ, 18/03/09 20:23

        קראתי את התשובה והוא מתיר, אז אנא ממך בלי בלבולי מוח מיותרים. אתה מוזמן לפתוח וללמוד את ההיתרים, זה לא כל כך מסובך כמו שזה נראה לך.
        בדיוק בגלל אנשים כמוך (ולצורך העניין, גם כמו ציפי חוטובלי) צינזרו את התשובה הזאת בהוצאה של תשובות ר''ח מוולוז'ין שיצאה לפני שנה. קשה לקבל שההלכה היא לא מה שהר''מ בישיבה אמר כל הזמן, אה?

        • צודק לחלוטין

          יצחק, 19/03/09 07:59

          והאמת היא שההיתר ברור מאוד. הלוא רק נגיעה של חיבה אסורה. נתינת יד נימוסית, אין בה דבר. נתינת יד ודאי טובה יותר מהרכבת כלה על הכתפיים. ברור שבנתינת יד, לכולם דמיא כקשורא.

        • אתה טועה ומטעה

          שי, 19/03/09 09:09

          לא קראת את התשובה במקור. אני מכיר את התשובה הזו כמו גם את ההיתר של הפנ''י בעניין. אם תרצה אני גם יכול לצטט לך את ההלכות הרלוונטיות בשו''ע עם כל הסעיפים בש''ך ובט''ז כי בניגוד אליך באמת למדתי הלכה ולא חיפשתי היתרים בהתאם לטוקבקים שאני משגר.
          ההקשרים שציינתי חשובים מאוד ואם לא הזכרת אותם בעצמך לא למדת ספרות הלכה מימיך. לומר שההלכה היא לפי דעת מיעוט, ללא מקור, שניתן בסיטואציה מיוחדת (רוץ שוב למקורותיך המפוקפקים כדי לגלות את מהי), זו בורות או גילוי פנים בתורה שלא כהלכה. אני מעדיף לחשוב שזו האופציה הראשונה.

          מעולם (שוב, מ-ע-ו-ל-ם) אף רב לא דיבר איתי על איסור נגיעה. גם לא ישבתי באותן ישיבות שאתה מדמיין לעצמך היות ובגילאים שבחורינו המצוינים נמצאים בישיבות הסדר כלל לא הייתי דתי. צר לי שהתיאוריות שלך לא מתאימות למציאות.

          הסיבה שלא מצאת את התשובה הזו בספר נוגעת שוב לבורות שלך. שבמקרה הזה ממש מביכה. אתה לא מחפש בספר הנכון (אתה רוצה רמז? הרב שאתה מדבר עליו מעולם לא נקרא 'ר''ח מוולוז'ין')... מה הפלא שלא מצאת שם את מה שחיפשת.

  • 6.

    asshole!

    benedla , 18/03/09 10:51

    ok there is no law thath you have to shake hands but if somebody leaves your hand hanging in the air he is an asshole if he is male or female!

  • 5.

    אני חושב שיש כאן קצת בורות בנימוסין :

    אמיל, 18/03/09 10:40

    כאשר אני פוגש גבר, אני כמובן מושיט לו יד. כאשר אני פוגש אשה אני מרכין מעט את הראש ואומר שלום \\ בוקר טוב - ואם זו מושיטה לי את ידה - כמובן לוחץ.

    • בדיוק

      אחד שמבין, 18/03/09 13:24

      להושיט יד לאשה, נחשב לחוסר נימוס בחברות מתורבתות.

  • 4.

    הנה ההיתר:מוטב לאדם שישליך עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים (ל''ת)

    זה מדברי חז''ל, 18/03/09 10:28

    • אין בעיה. זה לא ''ברבים''.

      נו, אז מה?, 18/03/09 11:02

      דווקא ברנע הפך את זה ל''רבים'', וכנראה שהוא לא ממש התבייש אם הוא פרסם את זה. יותר ניסה לבייש.

      אבל יפה שאתה מצטט ככה מדברי חז''ל.

    • ולכן , אם מגישים לך אוכל לא כשר , תאכל כדי לא לבייש את בעל הבית

      אלון, 18/03/09 12:28

      ואם חברים הזמינו אותך לטיול בשבת , סע איתם כדי שלא יתביישו, ואם למישהו ''בא'' על מישהי שתעשה כרצונו כדי לא לביישו.
      מ-ג-ו-ח-ך.

    • יש לך מושג מהיכן לקוח המשפט הזה ?

      moti88 , 18/03/09 12:41

      או שאתה סתם מצטט.
      אם היית יודע את המקור, לא היית מביא אותו לעניין זה

    • ואם חיים רמון היה בא לנשק אותה. היא צריכה

      חיים, 18/03/09 18:04

      להתנשק איתו כדי לא להלבין פניו?

  • 3.

    ציפי חוטובילי עשתה קירוש ה' בכך שלא לחצה את היד

    פלוני, 18/03/09 10:13

    עוד חיזוק לכך שסמנתי אותה בבחירות לפריימריס

    • אכן קירוש (ל''ת)

      אלמוני, 18/03/09 11:09

    • הפשט של קידוש השם - זה קידוש השם בגויים. את זה הדתים מזמן כבר לא עושים

      שי אוצרי, 18/03/09 15:51

      יותר קרוב לניאוץ, ביזוי וחילול השם בצרות האופקים, בטיפשות ובחוסר מוסריות כלפי האחר.

  • 2.

    כל מילה בסלע. שכוייח! (ל''ת)

    דוס הלוחץ יד לכל אחת (אם היא מעוניינת) ואחד, 18/03/09 10:10

  • 1.

    ''הזכות לשאת את הנעליים''? נשמע כמו עבד נרצע.

    נאווה, 18/03/09 10:08

    ובדוגמא קיצונית יותר - יש גם נשים מוכות ש''בוחרות בזכות'' להשאר עם הבעלים המכים עד שהן נרצחות. האם זה מעיד על שיקול דעת? האם זה אומר שכולם מסביב צריכים לשתוק ולהגיד ''היא בחרה בזה מרצונה החופשי''?
    זה בדיוק כמו להגיד ''זנות זה טוב , נשים בוחרות לעסוק בזה מרצונן החופשי'' תוך התעלמות מהמסלול ש''כיוון'' אותן ''לבחור'' כך.
    הקריטריון הוא השאלה - האם היתה באמת ברירה אחרת?

    • אם אתה לא מסוגל להבחין בין דוגמת ליפקין שחק (וחוטובלי) לדוגמאות שציינת (ל''ת)

      יש לך בעיה חמורה, 18/03/09 11:01

    • את צוחקת נכון??

      הרמטכל, 18/03/09 11:04

      אם בא לה לעזור לו אז היא עבד נרצע? נראה לך שטלי ליפקין שחק היא עבד נרצע? שהיא לא שם מאהבה?? שהיא לא מקפידה שיחכבדו אותה? ברור שכן!!! ואיך הגעת עד זנות ועד נשים מוכות? זו דוגמה לחופש של האישה! שגם אם יש בו משהו לטובת הגבר, הוא עדיין בחירה!!! זוגיות זה לא מחנה השמדה, מותר לסייע!!11

    • אלעד

      מיכל, 19/03/09 07:38

      טלי ליפקין שחק עב דנרצע? טלי ליפקין שחק עורכת את אחת התוכניות הכי חשובות בגלי צה''ל היום. היא מראיינת בכירים בצבא ושואלת אותם שאלות קשות שלא שמעתי אפ אחד אחר מעיז לשאול אותם.
      היא בחורה חכמה, חזקה ולא מתלהמת.

      עליה אתה יכול להגיד עבד נרצע?

      היא הרי התגלמות הפמיניזם במיטבו!

      וכן, אם בחורה פמיניסטית זה לא אומר שאסור לה לדוגמה לגהץ חולצה לבעלה אם בא לה!
      או לסחוב לו את הנעליים!