• 71.

    באמת,איך היא מעיזה להפגין סלידה מאיש תקשורת? הם אדוני הדעות הנכונות!

    ימני להכעיס, 21/03/09 19:57

    חובה לסגוד ולציית לאיש תקשורת!
    יש להעמיד את חוטובלי לדין על חוסר כבוד כלפי איש תקשורת.

  • 70.

    חוטובלי הפגינה את סלידתה לברנע. לא עניין של דת ולא נעליים!

    ועל כך מגיעות לה תשואות!, 21/03/09 14:17

    ברור שהיתה זו פגיעה לא קלה באגו המנופח של העיתונאי ה''בכיר''. אחרת לא היה טורח להשית על האינצידנט הזה את סיפור המהפכה שהיתה או לא היתה בציבור הדתי. נסיון מאולץ לעמעם מעט את העוקץ. כל הכבוד חוטובלי, עשית מעשה משובב נפש!

  • 69.

    אני רוצה לראות אילו מטעמים היית עושה באם מוסלמית הייתה מסרבת ללחוץ יד (ל''ת)

    אייני , 20/03/09 03:15

  • 68.

    אני לא מבין למה כל מה שניכתב, ראוי כאן לפרסום? אין עורך למדור הזה? (ל''ת)

    שילמד אצל ברנע, 19/03/09 23:26

    • כאן תקשורת חופשית. כאן לא ידיעות ולא פראבדה. (ל''ת)

      תתרגל, 21/03/09 14:19

  • 67.

    במקום לבלבל את המוח במאמר משמעמם - די לקבוע שהיהדות אלילית

    יוסקה, 19/03/09 19:52

    אסור לללחוץ יד, אסור לכפתר כפתור בשבת, אסור לשמוע אישה שרה, אסור ואסור ואסור...מי קובע? מי קבע? מי שם מישהו למעמד של אומר מה מותר ומה אסור? זו פשוט עבודת אלילים. ובמסגרתה גם מותר לפגוע בכבודן של נשים. הן לא נחשבות ביהדות האורטודוקסית. דוגמא: הביטו בהזמנה לחתונה למשל. לא תמצאו שם את שם אמו של החתן או של הכלה. רק את שם האב. למה? כי האישה לא נחשבת. וזו רק דוגמא אחת.ואל תתקנו אותי, כי אני ממש לא טועה.

    • אתה ממש טועה

      יהודי, 19/03/09 23:45

      אבל אתה לא רוצה לתקן, אז אין לי מה לנסות לעזור לך.
      חבל.

    • אין לי ספק, שאתה תחלוץ נעליך לפני כניסה למסגד

      יואב, 21/03/09 19:58

      למעשה, תציית לכל דרישה שמוסלמי יציב לפניך, או נוצרי. רק כלפי יהודים יש לך שנאה עזה.

  • 66.

    ירדו מהפסים

    ההמום, 19/03/09 15:34

    דעתך אפילו חמורה ממעשה ידיה של חובלי החסודה :
    ללחוץ יד אסור ?
    מה היא חושבת שמישהו יאבד עשתונות מזה ?
    תתעורר(ן)

    • זו היתה הפגנת סלידה כלפי ברנע. בכלל לא עניין של דת. (ל''ת)

      וכל הכבוד לה על כך., 21/03/09 14:22

  • 65.

    נחום ברנע. כתב החצר של אולמרט. ביני הוא בושה לפרס ישראל.. (ל''ת)

    מאירה, 19/03/09 07:28

    • גם אני חושב שהוא ברנע מבייש את פרס ישראל. (ל''ת)

      שי, 19/03/09 13:30

    • מזה משנה: תסנגר על רה''מ מהשמאל תקבל פרס (ל''ת)

      לא לוחץ יד, גם כגבר, לברנע, 21/03/09 19:56

  • 64.

    גם אני לא הייתי לוחץ את ידו של נחום ברנע. (ל''ת)

    זאב רחבעמי, 18/03/09 22:02

  • 63.

    כל מילה

    יעלי סגיאל, 18/03/09 19:16

    זאביק, טוב לקרוא אותך!(:כבר בלג בעומר דאשתקד חזיתי לך גדולות ונצורות

  • 62.

    כל הכבוד!

    גיא עזרא, 18/03/09 17:15

    ציפי, הציבור הדתי-לאומי גאה בך מאוד.
    תמיד הייתה חסרה לנו דמות שתדאג להעצים את קידוש ה' במדינתינו, שכל פעם מכה אותנו מחדש. הגיעה העת להוכיח להם שיש לנו עקרונות ואנו ממשיכים איתם למרות כל הביקורות והתגובות הלא מחמיאות, כדוגמת תגובת נחום ברנע.

  • 61.

    נחום האיש אכי נחמד,וציפי יהירה

    מכרה, 18/03/09 16:30

    מה קרה ,הוא חשב שציפי היא אישה דתית מתקדמת,כך היא מציגה את עצמה,יושבת בפנל של גברים ומדברת כמו גבר. מה כי תלינו.
    ברנע איש טוב ומקסים ישר כמו סרגל ובעל לב גדול שאוהב כל אדם ואדם,ואין אצלו ימני וסמאלני ואין דתיים וחופשים כולם שווים.
    וכשאתם מדברים על נחום ברנע זכרו כמה מילים ויופי עיתונאי הוא הביא לנו קוראי העיתונות הישראלית
    נחום ברנע יישר כח ,וירבו הרבה כמוך בישראל,גאוות העיתונות הישראלית...

    • לא מדובר בדת. מדובר בסלידה מעיתונאי (''בכיר'') חסר אינטגריטי (ל''ת)

      היא לא חרדית. אחת שלא מחפשת למצוא חן., 21/03/09 14:26

  • 60.

    ברנע הוא עיתונאי מפלגתי: בוגר ''דבר'' המפא''יניקי

    עיתונאי בכיר במיוחד, 18/03/09 15:51

    נמאס מכל העיתונאים הנייטרליים כביכול, הגיע הזמן להסתכל עלים כמו שהם: נחום ברנע מ''דבר'' הוא מפא''יניקי, ואמנון אברמוביץ מ''על המשמר'' הוא מפ''מי-מר''צניקי.

  • 59.

    אם היא תהיה בתפקיד רשמי-איזה בושות מחכות לנו..צריך לבקש פטור מהרבנים. (ל''ת)

    גורג בוש, 18/03/09 14:53

  • 58.

    איזו מין חותצפה היא זו לא ללחוץ את ידו של האדמו'ר ברנע נ'י??? (ל''ת)

    מיכה, 18/03/09 14:31

  • 57.

    צודק בכל מילה ! (ל''ת)

    רון, 18/03/09 14:22

  • 56.

    ח''כ חוטבלי צודקת

    פרחאת, 18/03/09 12:36

    ברניע שמאולן מובהק ואף מתאר במאמריו את חוסר הלויאליות לעם ישראל אני היתי עושה אותו הדבר .ישר כח לח''כית חוטובלי

    • נחום ברנע שמאלן כשם שלאולמרט יש רעמת שיער סבוכה (ל''ת)

      אורי גרוס, 18/03/09 22:03

      • אתה גורס שברנע ימני אולי? (ל''ת)

        הצביעות, אוי הצביעות., 21/03/09 14:27

  • 55.

    לפי הדת שלי אסור לי לקרוא שטויות

    רבי חרפון, 18/03/09 12:27

    אז למה לפרסם טור כזה ולהעמיד אותי בסיטואיציה לא נעימה?

  • 54.

    הכל טוב ויפה אבל...

    דורון, 18/03/09 12:21

    אם יום אחד היא תהיה שרת החוץ, או יותר מזה - ראש הממשלה, האם היא תסרב ללחוץ את ידו של נשיא ארה''ב כי היא שומרת נגיעה? מה זה יאמר עליה ועלינו בעולם? כמה נהיה שונים מאיראן באותו הרגע?

    • ר' לאו

      ע.ש, 18/03/09 13:24

      הרב לאו נסע לפגישה עם מלכת אנגליה בתור נציג מדינת ישראל (באותם ימים היה הרב הראשי)
      היא נסתה ללחוץ את ידו והוא סירב.
      לאחר מכן שלחה מלכת אנגליה התנצלות - מסתבר שאצלם בתקנון המלוכה כתוב שלא תלחץ אישה יד של רב יהודי.
      מסתבר שלבריטים יש יותר רגישות מלנחום ברנע ולך... יום נעים

    • בזה בדיוק נהיה שונים מאירן - שאצלנו אישה יכולה להיות ראש הממשלה (ל''ת)

      סטודנט בטכניון, 18/03/09 13:56

  • 53.

    הדסה?!? שנים שלא שמענו ממך (ל''ת)

    ?, 18/03/09 10:13

  • 52.

    A story for those who love to hate religious Jews

    HaMashkif , 18/03/09 06:03

    The Amish is a unique group of Christians in the US who live and look as if they lived in the 19th century. With their black cloths, hats, and long beards, the men actually look like a Haredi Jew. A secular old Jewish woman once took a train ride, sitting next to an Amish. She looked at him with uninhibited animosity and disgust, and finally she started yelling at him in Yidish: “You are a shame to all the Jewish people! Why do you have to look and behave as if you lived in a shteitel in Russia 200 years ago?? We live in the modern world! The Goyim shouldn’t think that we Jews are as primitive as the Ayatollahs in Iran!” The man turned to her and said : ”I’m sorry, I didn’t understand a word, but I realized that you’re mad at me for some reason. Why?” “Yiddish, of course” said the woman, “why, aren’t you Jewish?” “No”, replied the man, “I’m Amish”. The woman replied: “Oh, I’m so sorry, I thought you are Jewish. I respect and admire the Amish people so much! You are so proud of your heritage and you don’t let anyone change your way of life and beliefs! This is so rare these days. You must be very happy and fortunate!” Did you get the message? If you are a Haredi-hater Jew, next time when you meet a guru , maybe even the Dalai Lama, don’t forget to humbly show your respect, bow down and kiss his robe, and ask him what’s the secret of life.

  • 51.

    מעניין כלפי הערבים אף פעם אין להם אי הבנות-הם מכירים כל מנהג זר,ואף (ל''ת)

    יאמצו אותו תוך הזלת ריר בכל פעם שידרשו לכך.. בעע !, 18/03/09 04:31

  • 50.

    זו לא התנשאות, זו אנטישמיות לשמה (ל''ת)

    נביל, 18/03/09 03:07

  • 49.

    יש מצב שהייתי עושה אותה. (ל''ת)

    haimjek , 18/03/09 02:55

  • 48.

    zeev kam is a very bad lawyer

    yossi bublil , 18/03/09 01:48

    הרי איסור הנגיעה אינו חד צדדי. הוא חל על גברים בדיוק באותה מידה. האם חוסר הכבוד שמגלה ברנע לבחירתה של חוטובלי לא ללחוץ את ידו שונה בהרבה מאותה התנשאות עליה הוא מדבר?
    are you stupid or just childish? you actually think that the fact that the restriction on physical contact is mandatory for both sexes is a sign of equality in judaism? praised be jehovah for not creating me female. ever heard of that? women have to wear a strange rag on their haed after marrying - men as well? singing? is it optional for men or women to marry more than one partner in the mosaic law? tell me zeev, you cunt, because i forgot
    moreover, you are so stupid, since you actually do submit the very limited intelligence you possess to the very secular and liberal idea of development and advance towards an enlightened world. what would this say about the very chauvinistic torah? or about rabbi kook, who thought women should not be allowed to vote and who has set the cultural discourse which you think with and act upon? why do i even bother, you're just a moron
    fuck you 

    • come down, yossi

      eli, 18/03/09 03:47

      you're going to get a heart attack. so, zeev is a moron and deserves your polite f... you? as for your deep ''knowledge'' of judaism - i would not be so proud to publicize it to the whole world. a knowledge of a few anecdotes does not make you an expert.

  • 47.

    More religious women in Knesset

    Sol Salbe, 18/03/09 00:20

    What does it say about all the Rightist talkbackers when a hard-line Leftist in Melbourne can remeember that have been other Mafdal (NRP) women Knesset members such as Tova Sanhedray?

    • all it says is that you live in melbourne

      eli, 18/03/09 03:40

      and your memory is not totally gone. big deal!!!

  • 46.

    גזען ומתנשא (ל''ת)

    תקום, 17/03/09 23:54

  • 45.

    כמו אחרים לא הייתי לוחץ את ידו של נחום שגוננה על חברו המושחת אולמרט...

    דקל ב , 17/03/09 23:52

    שבתמורה קיבל ממנו את פרס ישראל.
    ולנו יתברר בקרוב כשנתניהו בראשות הממשלה ברנע שוב ייזכר מה באמת הוא תפקידה של העיתונות !

  • 44.

    לדייק

    דני, 17/03/09 23:39

    זאב,
    כדאי שגם אתה תדייק. למפד''ל כבר היו במשך השנים שלוש חברות כנסת, לא אחת: טובה סנהדראי, שרה שטרן-קטן וגילה פינקלשטיין. הבעיה היא שהיום גם המפד''ל ה''מתונה'' התחרדה, וליאורה מינקה, יו''ר אמונה, שאין מי שמתאים ממנה לכהן בכנסת, כולל הגברים, נדחקה למקום השישי ברשימת הבית היהודי,רק מפני שהיא מסרבת לכסות את ראשה.

  • 43.

    אל תלמד לכתוב כמוהו, הוא בסך הכל יחצן. חסר כבוד ולא מעורר כבוד. (ל''ת)

    הסוס נגמר!, 17/03/09 23:17

    • היית מת.רק בשבילו אני טורחת לקנות עתון. (ל''ת)

      סיגלית, 18/03/09 13:48

      • ברנע? בגללו רבים, ואני בתוכם, זנחו את ידיעות. (ל''ת)

        השמאלנים מתים עליו, מה הפלא?, 21/03/09 15:43

  • 42.

    סירובה של חוטובלי ללחוץ את ידו מראה על פיגור שכלי וחוסר דרך ארץ (ל''ת)

    אורן האתאיסט , 17/03/09 22:57

    • ולהיות אתאיסט,ועקב כך לא לכבד אמונה של אף אדם אחר זה מעיד על גאונות (ל''ת)

      רמה ונישאה, 18/03/09 01:47

    • Then Einstein was a moron too

      HaMashkif , 18/03/09 06:13

      Because he wasn't an atheist. He believed in God.

      • איינשטיין היה אתאיסט... (ל''ת)

        איינשטיין, 18/03/09 13:53

        • Maybe Arik Einstein

          HaMashkif , 18/03/09 14:25

          Ignorance can be forgiven, but an ignorant who pretends to know sounds foolish. Go read Isaacson’s biography of Einstein.

    • ברנע עיתונאי חסר יושרה שאינו ראוי לגילויי דרך ארץ (ל''ת)

      אין דבר מאוס יותר מתקשורת חסרת יושרה, 21/03/09 15:48

    • אם היתה מוסלמית היית מתפעל מהאותנטיות ומשמירה (ל''ת)

      על כבוד האשה, 21/03/09 19:58

  • 41.

    פרס ישראל

    הסנדלר הטוב ביותר, 17/03/09 22:18

    הגיע הזמן להעניק פרס ישראל לסנדלר הטוב

    ביותר. לי לא יתנו היות ואני ציוני אוהב

    ישראל. אבל יש גם סנדלרים שמאלנים.

    • אהבתי מאוד מאוד. (ל''ת)

      כל כך קולע., 21/03/09 15:50

  • 40.

    בשכונות האמורות לא לוחצים יד, אבל דוקא כן שומרים חדירה

    Drusilla, 17/03/09 22:10

    מה זה מעיד על הצביעות ועל ההתחסדות?

    אם שלפוחית השתן שלי היתה זריזה כמו שידי קלה על הדק המקלדת אבוי ואבוי היה לי...

  • 39.

    כאחת שמחבקת ולעיתים מנ(ו)שקת(רחמנא ליצלן) במפגש עם גברים (ל''ת)

    מברנע הייתי שומרת מרחק ונגיעה, 17/03/09 22:01

  • 38.

    חוטובלי מתקדמת הרבה יותר מברנע החילוני החשוך

    סיוון, 17/03/09 21:52

    אי לחיצת היד נעשית מתוך כבוד בין המינים,

    • טעות. מתוך סלידה אל האיש. (ל''ת)

      ועל כך ברכותינו לחוטובלי., 21/03/09 15:53

  • 37.

    כל הכבוד לציפי חוטובלי על היושר והאומץ! (ל''ת)

    אורי, 17/03/09 21:48

  • 36.

    אתה מקנא בברנע?

    סטפן צוויג , 17/03/09 21:44

    מוטב שלא אדע לכתוב ושלא תהיה בי שנאת ישראל כמו שיש בעכבר העיתונים הזה.

  • 35.

    לצרף נציג של הירוקים לממשלה

    מורן, 17/03/09 20:43

    למרות שהירוקים לא זכו לנציג בכנסת יש חשיבות לצירוף אנשי איכות הסביבה לכנסת. האם ידעתם? יש פסק דין המורה להרוס ת המיתחם הבלתי חוקי בגעש ואולם למרות הזמן הרב שעבר ממתן פסק הדין, הוא לא בוצע. נציג של הירוקים בממשלה ידאג לשמירת קרקעות המדינה ואיכות הסביבה.

  • 34.

    אפשר גם לכבד אדם מרחוק

    דמוקרט אכולשקשוקה , 17/03/09 20:33

    ביום הפריימריס בליכוד, נסעתי לביתה של ציפי חוטובלי ברחובות,
    ולהפתעתם של משפחתה ,ביקשתי להתנדב ולייצג אותה בקלפי ביבנה ,
    עמדתי יום שלם ועשיתי נפשות, שיצביעו עבורה ואכן היא זכתה ,בהמון קולות של מתפקדי הליכוד ביבנה ,שעזרו לה להיבחר למקום ריאלי בליכוד.
    אני מעולם לא פגשתי את ציפי חוטובלי, אך האמנתי באמונה שלמה, שהיא ציפי הראויה יותר בכנסת ישראל,
    ומרחוק מאוד ,אני גאה ללחוץ את ידה בכבוד רב.

  • 33.

    פרטים נוספים לידיעת הזאב

    ברקוביץ, 17/03/09 20:14

    לידיעת הזאב:
    נוסף לגילה פינקלשטיין כיהנו מטעם המפד''ל בעבר בכמה כנסות: טובה סנהדראי, שהיתה גם סיו''ר הכנסת וכמו כן,שרה שטרן קטן, חברת קבוצת יבנה.
    למרות שאין זה משנה בעניין ההתנשאות\\התנסות של נחום ברנע, ברור שלהן הוא לא היה מעיז לנסות ללחוץ את ידן לפני שהיה שואל את רשותן.
    טעמו של ברנע באופנת ה''בגדים הדתיים'' ממש ילדותי, ומראה בורות ברנעית טיפוסית, במיוחד כאשר הוא אינו סובל מישהו. מה שברור, לעומת זאת,בעניין עלבונות הוא היה תמיד חזק.

    • גילה פינקלשטיין היתה גם סגנית יו''ר הכנסת

      איריס, 18/03/09 09:49

      ובמחקר אקדמי של האונ' העברית מ-2006
      היא במקום הראשון (מ- 120) בטיפול בנושאים
      החברתיים (חינוך, ילדים,נשים, רווחה, צרכנות וכו').
      המחקר במלואו זמין ברשת בשם:
      כולנו ערבים זה לזה

    • ה''כ גילה פינקלשטיין היתה גם אלופת החקיקה בכנסת ה-16

      ידע אישי, 18/03/09 10:01

      אבל קנתה את עולמה במאמצים בלתי נלאים למען עצירי ה''התנתקות'',נוער נפלא, ציוני, חדור אמונה ש''טופל'' ע''י משטר בלתי ראוי בעליל
      בדרכים בלתי נסבלות.
      גילה לחמה למענם בכל כוחה, באומץ ובמסירות.

  • 32.

    ברנע-הוצאת כבר את הלשון שלך מישבנו של אולמרט ?

    meirrb , 17/03/09 20:02

    ברנע עדיין לא התאושש מנפילתו של אולמרט שברנע היה כתלבלב החצר שלו. מרוב תיסכול וזעם על-כך לאורך כל השנים ברנע הקפיד לתקוף את אנשי הליכוד בכלל ואת נתניהו בפרט ולמרות זאת הליכוד חוזר לשילטון,ברנע מוציא את תיסכוליו בלרדת על כל מי שהוא מהליכוד וימינה. כדאי שברנע יעסוק בעיקר ויספק לנו למשל הסבר אינטליגנטי למה למשל "מרץ" והשמאל בכלל שברנע הוא הדובר הבלתי נלאה שלו, התרסק בבחירות האחרונות במקום לנסות להשחיר את פניהם של חברי הכנסת מהמחנה הלאומי ולפאר ולרומם את חברי הכנסת מציפי ליבני ושמאלה !

    • עכשיו אני מבין למה האף שלו מחוץ.הוא הכניס את הלשון עמוק מידי (ל''ת)

      SHUK , 17/03/09 23:00

    • מה הוא כבר הוציא אותו מערפאת? (ל''ת)

      ואם כן זו לא התנשאות וגזענות כלפי יקיריו הערבים?, 18/03/09 04:22

    • יופי של סתלבט עושים כאן על האגו הנפוח של ה''עיתונאי הבכיר'' (ל''ת)

      עקיצה לא מתוכננת מח''כית טירונית עשתה את העבודה, 21/03/09 16:05

  • 31.

    האמת גם אני לא הייתי לוחץ את ידו של ברנע ,כתב החצר של אולמרט

    ערן, 17/03/09 19:57

    לא רואה שום קשר לעיתונות למה שמר ברנע עושה,הוא יותר כמו יחצ''ן,ולא מוצלח במיוחד

  • 30.

    מנהג חומניסטי

    ראובן - חולון , 17/03/09 19:20

    לא ללחוץ ידו של גבר הוא מנהג חומניסטי גס רוח ובלתי נימוסי.
    האם ידו של גבר טמאה ? או ידה של אשה קדושה ? איפה כתוב בתורה על סוגיה זאת ?
    רבותי, אנחנו במאה ה-21 !!!!!!
    ויש עדיין בינינו שמתנהגים כמו בימי
    המבול. ולעצם העיניין עם חברת הכנסת הנדונה: האם לנבל את הפה יותר מכובד מללחוץ ידו של גבר ?

    • ....Live and let live (ל''ת)

      Panda, 17/03/09 19:48

  • 29.

    הייתי חושב פעמיים לפני מאמר על נחום (ל''ת)

    זליכה, 17/03/09 18:51

  • 28.

    היכן האינטילגנציה הכללית של חוטובלי?

    היפה בנשים ושומרת נגיעה, 17/03/09 18:44

    האם לא יודעת הגב' חוטובלי מה אומרת ההלכה בנושא?
    אם הושטה יד ללחיצה ,חייבים להגיש בחזרה כדי לא לבייש את הצד השני!!!!!!!!
    הלבנת פני חברו חשובה יותר משמירת נגיעה!

    • הוא בא עם התוכנית הזאת מהבית.

      באמת יפה, 17/03/09 23:46

      ואם זו ההלכה, מה היא תעשה מהיום והלאה כשכולם ירוצו ללחוץ לה את היד?

    • לידיעתף - הדבר נמצא במחלוקת הפוסקים

      אביעד, 18/03/09 00:23

      הרוב סוברים שעדיין אסור...

    • זאת היתה סלידה ספונטנית. לא מכבדת את האיש. היד מיאנה ללחוץ!!!

      מה לעשות, קורה., 21/03/09 16:30

      לו הייתה זו אני, הייתי מרגישה בדיוק אותו דבר. עם הזמן חוטובלי תלמד שעל מנת להצליח בתפקידה חובה עליה לסתום את האף לנשוך את השפתיים וללחוץ ידי אנשים בלתי מוערכים על ידה. ללא ספק היתה זו תגובת דחיה ספונטנית של הגוף.

  • 27.

    קראו מה כתב ערל הלשון..על נעמי שמר:

    רון, 17/03/09 18:23

    ''נדמה שכל אדם שאיננו נגוע בגזענות קשה יעשה מעשה אזרחי טוב, אם כאשר יראה את נעמי שמר פוסעת במדרכה ממול, יעבור למדרכה השניה.'' - כך כתב נחום ברנע במאמרו תחת הכותרת ''הערבים, הנאצים ונעמי שמר'' [ידיעות אחרונות, ו' בחשון תשס''ב, 23.10.01].

  • 26.

    אבל למה לדתיים בני אותו מין כן מותר ללחוץ ידיים? (ל''ת)

    ג'קסון , 17/03/09 18:21

  • 25.

    התנשאות היא לא נשק חד צדדי שמותר לדתיים בלבד

    זלמנוביץ', 17/03/09 18:12

    בעשרות מאמרים באנרג'י הפגינה הגב' חוטובלי התנשאות דתית טיפוסית כאילו היושב במרומים נישק אותה על שפתיה.
    בעשרות תוכניות פופוליטיקה המשיכה הגב' חוטובלי באותו טרנד מקומם. אני מ-א-ד מקווה שגם היא נעלבה מהכתבה של נחום ברנע. הגיע הזמן שמישהו יראה לה את מקומה הראוי.

    • אז אדון גברת זלמנוביץ מחפש/ת נקמנות?

      צפיתי באותן תוכניות, 17/03/09 21:16

      מפתיע לשמור שבתוכנית פופוליטיקה הגב' חוטבלי פגעה בך.

      • העלבון כולו של ברנע הנפוח. אחרת לא היה בונה על זה סיפורי פוגי (ל''ת)

        בנסיון לעמעם את העקיצה שחטף מחכ''ית טירונית, 21/03/09 16:36

  • 24.

    ברנע - עיתוני קטן עם חברים במקומות גבוהים (ל''ת)

    אביב, 17/03/09 17:55

  • 23.

    איזה מאמר מקושקש

    דוד, 17/03/09 17:55

    מה הטענה שלך בעצם? שהמפלגות הדתיות הן בסדר בגלל אחת, גילה פינקלשטיין, שפעם היתה בכנסת והיום כבר לא? זה לא רציני. אם הייתי אישה דתיה הייתי נעלב מחוסר הייצוג. בהיותי גבר דתי, אני סתם מאוכזב.

  • 22.

    זאב, עוד כתבה מעולה

    אלעד, 17/03/09 17:53

    בכל הנוגע לציניות ועוקצנות (במקומם), אני לא בטוח שאתה כותב פחות טוב מברנע :).

    עלה והצלח!

  • 21.

    ממש לא

    ענבל, 17/03/09 17:52

    הגברת שצעקה בתוכנית הטלוויזיה כאילו לא שמעה מעולם על ''קול באישה ערווה'' ובכלל, על צניעות, נזכרה פתאום באיסור נגיעה. יש פה משחק כפול, לא רק אצלה, וזה מבלבל, וזה מאכזב את מי שקיווה שחל שינוי כלשהו בכיוון ההשתלבות. אני לא ראיתי שום התנשאות מצד נחום ברנע.

    • תגובה ל21

      טוני, 17/03/09 19:23

      תיקון קטן קול באישה ערווה מדובר רק בשירה

      • אז לצווח ככרוכיה זה בסדר?

        רחל, 17/03/09 20:00

        מוטב כבר שהייתה שרה...

        • הצווחות של הגברים לא הפריעו לך?

          אתי, 17/03/09 21:19

          הקנאה והשנאה אוכלות אותך

          • הפריעו גם הפריעו

            רחל, 18/03/09 09:54

            אבל כאן מדברים על חוטובלי, ולא עליהם. והייתי בורחת כל אימת שהייתי שומעת את צווחותיה. ממש קל לך לקבוע שזו קנאה ושנאה, ואת טועה. כדאי שתתנצלי, אם יש לך מינימום של מוסר והבנה ביחסים שבין אדם לחברו. מצדי, שציפי לא תלחץ את היד לגברים, אבל כדאי גם שתאמץ לה הרגלי דיבור שקטים ונעימים יותר.

      • מדובר בסלידה ספונטנית, לא בעניין דתי.

        הרי את ידי נתניהו לחצה בשמחה., 21/03/09 16:42

        ברנע עיתונאי חסר יושרה המעורר סלידה אצל חוגים רחבים בציבור. החכ''ית הטירונית תלמד עם הזמן לסתום את האף ולנהוג בצביעות המתבקשת (מה שנקרא נימוס). בינתיים היא עדיין רגילה להיות נאמנה לאמת שלה. מה שמכמיר את הלב. בא לחבק אותה!!!

  • 20.

    ברנע חצוף.

    אלי ירושלמי , 17/03/09 17:51

    איסור נגיעה באישה שהיא לא אשתך ובגבר שאינו בעלך הוא איסור שנותן לנו את החיים, את השמחה ואת הבטחון בנאמנות של בן זוגנו אלינו. אין כאן שום התנשאות של גברים על נשים.
    יש כאן רק חוצפה של עיתונאי קטן, שלא מכבד את המורשת שלו, ואת מנהגיהם של אחרים.

    האם היית מקבל בהבנה כתבה של דתי בnrg על חוסר ההקדמות של נשים חילוניות בכך שהן מעריכות את עצמן על פי גופן וחיצוניותן, ומתלבשות כאילו אין להם כסף לקנות מספיק בד?

    • זה מה שנותן לך את הבטחון בנאמנות של אישתך?

      מוטי, 17/03/09 18:28

      אם לחיצת יד של אישתך לגבר מפירה את הבטחון שלך בנאמנות שלה ושלא לדבר על ''החיים השמחה...'' אז כדאי לך להתגרש ומהר (כנ''ל כדאי לאישתך).

      היית יכול לטעון שכך מצווה עליך ההלכה וזה היה לגמרי מספיק.

      • יש לך ראיית חיים די עלובה-התורה מכירה בכך שלכל אדם יש שני יצרים,ומי

        שמתעלם מכך וחי כאילו הוא מלאך ללא יצר רע=רצון עצמי, 18/03/09 04:14

        פשוט משלה את עצמו,וזה רק עניין של זמן עד שהנפילה תבוא.ברור כי לנגיעה יש השפעה גדולה לקרוב בין אנשים,ולמה לשחק באש,בעוד שנסיון העריות הוא בין הקשים שיש לאדם בחייו?-הייתי מצפה אפילו מאדם חילוני להבין עד כמה זה מיוחד (או משמח-כפי שהגדיר זאת אלי) שבעניין כה רגיש,בן זוגך ''מיועד'' אך ורק לך.כמה זה נותן בסיס נכון ומוצק ביחסים בין המינים,ללא מתחים מיותרים,ללא השוואות מיותרות.הוסף גם את נושא טהרת המשפחה לעניין-מה שמחדש ומחדד את ההתרגשות,והרי לך אורח חיים מאושר:חכם,מאוזן,נכון,ובעיקר-לא רק שחיית נכון ונהנת יותר (למרות שזה נראה הפוך-זו האמת,ויעיד על כך כל מי שחזר בתשובה,וניסה את שתי הדרכים) גם קיימת מצוות רבות-לעולם הבא.
        על כל פעם שלא לחצת יד באופן האסור-תקבל שכר נצחי ז''א אין סופי,שלא ניתן לדמיין בעולם הזה כלל,שכן שום הנאה גשמית בעולם הזה אינה יכולה להתדמות לקרבה ולדבקות הנשמה לבורא העולם בחיי הנצח!

  • 19.

    אני לא מבין את הקשר

    גיל, 17/03/09 17:50

    אז ברנע הופתע ממידת דתיותה, אז מה?
    הרי גם אנחנו מסמנים דתיות של אדם לפי הופעתו החיצונית. גם ברנע עשה את זה. הוא הופתע מכך שלא העריך נכון את המדיה. אם היית רואה אדם חובש כיפה אוכל חמץ בפסח, לא היית מופתע? ואם היית רואה אדם מקועקע ועם עגילים אוכל חמץ בפסח? כנראה שפחות.
    הבגד עושה את האדם, ההופעה והדיפור מעידים על אמונתו של אדם. ברנע הופתע, זה הכל.
    הפרשנות שלך לפיה הוא מתנשא, טועה וכו, בגלל חוסר הדיוק שלו בקליעה למידת דתיותה של הגברת מיותרת ומסורבלת.
    גם אם הוא לא צודק בפרשנות שלו, הוא צודק לגבי מעמד הנשים בחברה הדתית (שנזכור את כנס פוע''ה לפני חודשיים?).
    ומעבר לכך: לא נראה לך קצת טרחני לכתוב מאמר שלם על משפט שמישהו כתב?

    • תגובה יפה ונכונה מאוד (ל''ת)

      רחל, 17/03/09 20:02

    • נו.. ממש גאון ברנע-מופתע שדתיה נוהגת כדתיה,דווקא בניואנסים של ערבים

      נראה שהוא מבין היטב,שלא לדבר על ההערצה שלו-, 18/03/09 03:41

      על הכבוד,על הסובלנות האין סופית,והבלתי מובנת,לפראים שבבני האדם..
      אם מישהו הגזים כאן בכתיבה טרחנית ומרובה זה מר ברברובסקי-האם הוא חייב לשתף אותנו בכל הפתעה שלו בחיים?-או שזה היה רק הבסיס לבקורת בכתבה זו,שכן נטען כי הוא זלזל בעיקרון הדתי של איסור נגיעה (שמשום מה נראה לו כהתנשאות כלפי נשים דווקא,ולא עניין של גדר וצניעות בין המינים) וזה העיקר!
      הדיון על מעמד הנשים בחברה הדתית,כלל לא שייך ללחיצת היד,שכן אדם הרוצה להביע דעה בנושא,צריך לכל הפחות להכיר וללמוד אותו באופן בלתי אמצעי,ורק אז לחוות דעה.
      כמובן כי אדם טיפש לא טורח לעשות כן,ובכל התבטאות שלו בנושא-הוא בטוח כי הוא מפיץ פנינים.. אם ניתן לאדם פרימיטיבי להחשף לניתוח ללא הסבר מוקדם,הוא ישוכנע כי המנתח לכל הפחות קניבאל מפלצתי,בעוד שהאמת היא כי הרופא בא להטיב לחולה.
      בקיצור:מה חמור מבין בסלט ירקות?-
      שיכתוב על ענייני ערבים,בהם הוא ''מבין'' יותר. לגבי כנס פוע''ה-יש כתבה מאוחרת יותר עם הסברים-מה באמת קרה,והתנצלות של מי שהתלהמה בנושא מבלי שנכחה במקום כלל..

  • 18.

    כחילוני נתקלתי במקרה דומה. פעם הייתי חסר טאקט היום אני מבין

    חילוני לאומי, 17/03/09 17:48

    גם לי קרה מקרה דומה. הגישתי יד לנערה דתייה וידי נותרה באוויר. נודע לי בדיעבד כי בד''כ דתיות לוחצות יד במקרה כזה כדי לא להביך את מי שמגיש את ידו ללחיצה.

    היום נאי מודע מספיק שלא להציע את ידי ללחיצה לבחורה דתייה.

    לגיטימי מבחינתי. אני חושב שדברי ברנע הם מתנשאים ומשקפים פנטזיה של חילונים רבים כלפי דתיות. שיהיו קצת ''חופשיות'' כמו חילוניות.

    אני לא מעוניין לשנות דתיות. כל אחת והדרגה הדתית שלה. אני לפחות לא הייתי מתגאה בחוסר הטאקט והבורות שלי ומעלה אותה על הכתב כמו אדון נחום.

  • 17.

    הדתיים היהודיים דומים לדתיים המוסלמים (ל''ת)

    הלאה אירן, 17/03/09 17:45

  • 16.

    ברנע אולי כותב בסגנון אבל תכניו הם שקר וסילוף - ראו הגנתו את

    נעה, 17/03/09 17:44

    משפחת המלוכה מרחוב כרמיה ורחוב כט בנובמבר.

  • 15.

    כאיש שמאלני וחילוני...

    צפוני, 17/03/09 17:44

    ... אני מסכים לגמרי עם אדון קם. שמירת נגיעה לא מראה על דבר חוץ מבחירה אישית של חברת הכנסת. זה בטח לא מראה על יכולתה כמחוקקת, או על קידום נשים בציבור הדתי.

    ובכלל, קצת כבוד הדדי לא יזיק. לרוב אני לא מסכים עם השקפת העולם של הדתיים, אך עדיין יש לי כבוד עצום אליהם. לצחוק על מנהגיהם זו פשוט מכה מתחת לחגורה.

    • כחרדי ימני קיצוני...

      אחמד פוקשווילי, 17/03/09 18:14

      אני חושב שאתה עוד דתי מתחזה.

  • 14.

    לא בטוח שמהסיבה הזאת היא לא לחצה

    אוהד, 17/03/09 17:42

    זה אותו נחום ברנע שהמליץ לכל אחד לעבור לצד השני של המדרכה כשהוא רואה את נעמי שמר ז''ל

    • תודה שאתה מזכיר זאת

      ציוני, 17/03/09 17:52

      נעמי שמר ציטטה מבעלה דברים חריפים מאד על הערבים.

    • נכון מאוד!! כנסו!!! (ל''ת)

      אלי ירושלמי , 17/03/09 17:52

  • 13.

    קשה שלא להתרשם מהבורות של כמה מהמגיבים פה ובמיוחד מהצורך שלהם לשכנע

    עטרה, 17/03/09 17:40

    שיש צורך ללחוץ יד על מנת להשתייך לעולמם הנאור. יש הרבה חילוניים וחילוניות שלא מוכנים ללחוץ לברנע את היד, היד בכתבה דברי שבח לחברו המושחת.

  • 12.

    הכל כשר כאשר רוצים לכסח כתב סמולני/חילוני

    מוטי, 17/03/09 17:38

    הכותב טוען שברנע לוקה בחוסר דיוק כאשר הוא טוען שאין בכנסת ה נ ו כ ח י ת אף אישה במפלגה דתית ולראיה הוא מפריך את הטענה ואומר שהייתה אחת בכנסת ה ק ו ד מ ת.
    נו באמת...

    אני מקווה שכישורי עריכת הדין של הכותב בהפרכת טענות לא תואמים את מה שהוא מראה בכתבה זו.

    • לא בכנסת הקודמת, בזו שלפניה (ל''ת)

      מעיד על הכלל, 17/03/09 17:45

    • על זה בדיוק הוא בא בטענות

      משה זוכמיר, 17/03/09 17:52

      שברנע מתייחס רק לכנסת הנוכחית, ולא לכנסות קודמות. שהוא בכוונה מציין רק את הכנסת הזו אך מתעלם מכנסות אחרות.

      אמנם אפשר היה לנסח זאת אחרת, אבל אני מקווה שכישוריך בהבנת הנקרא (שהיו מאפשרים לך להבין את כוונת הכותב), עולים על כישוריך בירידות ציניות על כתבים מוכשרים...

      • בוא ונבדוק את כישורי הבנת הנקרא שלך

        מוטי, 17/03/09 18:20

        הכתב כותב-ציטוט ''ח ו ס ר הדיוק של ברנע המשיך בתלונתו על כך שבכנסת ה נ ו כ ח י ת יש 23 חברי כנסת המייצגים מפלגות שבוחריהן דתיים, אולם בין חברי הכנסת הללו לא ניתן למצוא ולו אישה אחת. כחיזוק ל ח ו ס ר ה ה ת ק ד מ ו ת של הציבור הדתי, הוסיף ברנע כי אפילו הרשימות הערביות השכילו להכניס לכנסת את נציגתן הראשונה. ובכן, שוב פעם, ברנע מושך את הנתונים לכיוון הרצוי לו. אמנם בכנסת הנוכחית לא ניתן למצוא חברת כנסת באחת המפלגות הדתיות, אבל מתברר שכבר הייתה אחת כזו. ואפילו אחת מוצלחת. גילה פינקלשטיין כיהנה כחברת כנסת מטעם המפד''ל בכנסת ה-16.''

        מזה אתה כנראה מבין שלאמר שבכנסת הנוכחית אין אף ח''כית ממפלגה דתית זה חוסר דיוק כי הייתה פעם בכנסת קודמת אחת כזו?

        אולי אתה מבין שמעבר מח''כית אחת בכנסת ה-16 לאף אחת בכנסת הזו, מראה על התקדמות של הציבור הדתי?

        מזכיר לי ילד בן ארבע שאומרים לו שהוא טיפש והוא אומר שאבא שלו יותר חזק.

        • מוטי- אתה עושה את עצמך?-אתה מצטט+מסבירים לך ואתה עדיין לא קולט?

          ברנע ניסה לומר כיהערבים הקדימו את הדתיים בייצוג, 18/03/09 03:01

          הנשי בכנסת בעוד שבפועל הדתיים הקדימו את הערבים מזמן..
          לא שזה חשוב בעיני-זה לא יעוד נשי אמיתי.
          הקמת בית-הוא צורך טבעי יותר לאישה לכל הדעות.

    • לנשים דתיות (באופן כללי) לא לחוץ לרוץ לכנסת.

      אלי ירושלמי , 17/03/09 17:54

      אין לנו בעיה לשלב נשים, אבל גם לא אידאולוגיה יותר מדי גדולה.
      הרי להיות חבר כנסת זה עבודה קשה ולא כבוד גדול, אז מי שהוא טוב יכנס ולא משנה המין שלו.

  • 11.

    מאמר יפה מאד (ל''ת)

    מוטי, 17/03/09 17:38

  • 10.

    אה, אתה לא כותב פחות טוב ממנו.

    אילן., 17/03/09 17:37

    אפשר לחשוב, כולה ברנע, לא איזה שי עגנון.

  • 9.

    מאמר יפה מאד (ל''ת)

    מוטי, 17/03/09 17:35

  • 8.

    מאמר נכון, מלבד ההערה החנפנית בסופו.

    יאיר, 17/03/09 17:35

    ברנע כבר זמן רב איננו עיתונאי שניתן לומר עליו ''חושף'' או ''בעל יכולת ניתוח עמוקה''

    • It was a grerat example of a non-compliment, birtish style (ל''ת)

      Panda, 17/03/09 19:53

  • 7.

    ההתנגחות בברנע ילדותית, מצב הנשים בחברה הדתית מקומם (ל''ת)

    אין לך תשובות, 17/03/09 17:33

    • כן אבל בדיוק ההתייחסות של ברנע לציפי בהקשר הזה

      היא שמעידה על הגיחוך בטענתו, 17/03/09 19:09

      נניח לרגע (ואני לא לגמרי מקבל את הטענה הזו), שמצבן של נשים בחברה הדתית הוא פחות טוב מזה שבחברה החילונית.

      הרי ציפי חוטובלי מוכיחה בדיוק את ההיפך: את העובדה שהיום אישה דתית יכולה ומרשה לעצמה להגיע הכי רחוק שרק אפשר.

      אז לומר שהיא לא מהפכנית רק משום שלא לחצה לברנע את היד?

      אני חושב שברנע הרוויח ביושר את ה''התנגחות'' הזו

  • 6.

    Learning to write like Mr. Barne'a

    ZAR, 17/03/09 17:29

    will not be easy. I am glad that you showed respect to his writing skills...

  • 5.

    יש בהחלט משהוא מטריד באי לחיצת היד

    מה לוחץ?, 17/03/09 17:23

    לחיצת יד היא דומה לאמירת שלום בעולם הפוליטי והעיסקי. מי שלא לוחץ יד משאיר את הצד השני במבוכה ובתחושת עלבון. זה בהחלט נראה פרימיטיבי ולא שייך לפרלמנט של מדינה דמוקראטית המאה ה21. הכותב צודק בכך שבכנסת יש הרבה גברים שלא לוחצים ידיים לבנות המין השני - ולכן ברנע לא צריך לפרש זאת כהתנשאות.אולם זה בהחלט מחוץ לנורמה - כמו רעלות למשל.צחפי חוטבלי היא אישה מרשימה אשר יודעת לענות יפה גם כשהיא במיעוט מול הגברים השמאלנים הרבים בתקשורת. היה טוב שתפתח לעולם ותצא מהשמרנות הדתית החשוכה שלי אי לחעצת ידיים.

    • בחיים לא נוותר על קוצו של יוד מהתורה.

      אלי ירושלמי , 17/03/09 17:56

      וודאי וודאי לא כדי שנחשב נחמדים.
      אנחנו לא חייבים כלום לאף אחד, ואם הנורמה שלכם זה ללחוץ ידיים לנשים - תגיעו למצב היום של 40 אחוזי גירושין אצל החילוניים.

      ותאמין לי שצר לי על זה.

    • גם לאה רבין לא לחצה לביבי את היד

      קירשנבויים , 18/03/09 00:58

      אבל על זה אין פוצה פה זאת התורה אין מה לעשות שמירת נגיעה לטעמי זה יפה וראוי האם מר ברנע רוצה שנוותר על המורשת העתיקה שלנו כדי שזה לא יפגע ברגשותיו העדינים הקוסמופליטים ולגבי כל אלה שאמרו שמצב האישה הדתית פחות טוב מאישה החילונית זה פשוט מצחיק אותי דווקא בעולם החילוני גוף האישה מוצג לראווה והיא נבחנת על פי אמות מידה חיצוניות אני לא הייתי רוצה שאחותי או ביתי תתלבש כמו בר רפאלי שאתם כלכך גאים בה בעולם החילוני שוב על פי אמות מידה חיצוניות אלא תצניע את מיניותה ושיכלו להתרכז במה שבפנים כבודה בת מלך פנימה 

  • 4.

    לא הבנתי. לא ללחוץ יד למי שיכול להיות אבא שלך זו לא התנשאות? (ל''ת)

    וטרן, 17/03/09 17:16

    • לא. זו עמידה גאה על אמונתך, בלי להיכנע ללחצים.

      אלי ירושלמי , 17/03/09 17:58

      אם היה נהוג להדליק אור כל פעם שמישהו נכנס, היית מצפה שאישה דתייה הייתה מדליקה אור בשבת?
      בגלל שהוא יכול להיות אבא שלה? מה זה קשור! חילונים צאו מהסרט!!!

  • 3.

    גם אני לא אלחץ לברנע את היד

    אוסישקין, 17/03/09 17:15

    ולעוד רבים ממנהיגי התקשורת הישראלית, ולא מסיבות דתיות, אלא מסיבות פטריוטיות.
    וספציפית לברנע, תודה לך על עבודת העיתונאות הנהדרת בקו 300. ויחד עם זאת: עלה בדעתך שאם לא היינו המדינה היחידה שסופרת את אמנת ג'נבה, אולי גלעד שליט כבר היה בבית? אולי לאולמרט היה יותר קל להחזיר 25 גופות עם דם על הידיים, מאשר 25 מחבלי-על?
    האמת אני לא מצפה לכלום ממתסדים כמוך.
    לידיעתך: עפ''י מקורות צבא אמריקאים רשמיים נהרגו בעירק כ 100 אלף אזרחים. עפ''י תנועות זכויות-האזרח העירקיות 450 אלף. כל שאר הדוחות איפשהו באמצע. אז למי בדיוק אנחנו מתחפשים? בטח לא לאמריקאים, אנגלים, רוסים, תורכים, בלגים, ספרדים, גרמנים... את מי בדיוק אנחנו ההומניים מנסים לחקות? את האפיפיור אולי? זה שממלמל בלטינית?
    ובינתיים גלעד שם, ולא מעט אולי ב''זכותך''?

    • נכון מאוד (ל''ת)

      ישר ולענין , 17/03/09 17:28

    • כן, בדיוק. בגלל ברנע גלעד שליט עוד בשבי. אולמרט לא קשור. רק ברנע.

      תגובה כזאת קשקשנית לא קראתי הרבה זמן, 17/03/09 17:41

      איזה כיף שיש טוקבקיסטים ''גאונים'' שיפקחו את עינינו.

      • הפוסל במומו פוסל

        ניר, 17/03/09 17:56

        ובד''כ גם לא קורא באמת את מה שכתוב.
        בהחלט לתקשורת יש חלק לא מבוטל במה שקורה בכל תחומי החיים, גם מעשית.
        האם אתה יכול לסתור את העובדות שהוצגו בתגובה? אז אולי אתה הקשקשן?

      • Definitley, him and the rest of the media

        Panda, 17/03/09 19:55

        Try to get some information other than watching ''Big Brother'' and you might understand how important the Israeli media is in the other side

  • 2.

    מאמר מצוין

    ayhb , 17/03/09 17:05

    ונקודה טובה למחשבה...

  • 1.

    סליחה,

    רות מאור , 17/03/09 16:45

    הגברת מנסה ליהנות מכל העולמות. זה לא עובד. לא רוצה ללחוץ יד - התלבשי במדים המסורתיים של דתיות, או לחלופין בחיג'אב - אף אחד לא ינסה ללחוץ את ידך. ללכת עם להרגיש בלי... סתם פרובוקציונרית.

    • מהם בדיוק ''המדים המסורתיים'' של הדתיים ? (ל''ת)

      מישהו, 17/03/09 16:50

    • צודקת בהחלט

      גיל, 17/03/09 17:19

      דרך ארץ ונימוס קודמים לכל מיני מנהגים ארכאיים

      • לא ניתן להחלץ מטפשות מולדת

        יצחק, 17/03/09 17:56

        פורנוגרפיה היא ענין של גיאוגרפיה.
        כבוד מנהגי האחר הנם בסיס לכל מערכת יחסים.

      • נכון!! דרך ארץ קודמת לדמוקרטיה!!!

        אלי ירושלמי , 17/03/09 18:01

        כל אחד והערכים הארכאיים שלו...


        עבר זמנה של הדמוקרטיה ובשביל הנימוס יש להפסיק אותה!!

    • היא לבושה בחצאית נורמלית, אידיוטית

      יוסי, 17/03/09 17:37

      ומה הקשר לבגדים שלה בכלל? הלבוש שלה הוא לבוש דתי ממוצע לחלוטין.
      זכותה לא ללחוץ יד לנחום ברנע, לא צריך לעשות מזה עניין.

    • רק תסבירי לנו מהם המדים המחייבים? ולפי איזה כלל? (ל''ת)

      דבורה, 17/03/09 17:46

    • היא לובשת חצאית...

      אלי ירושלמי , 17/03/09 18:00

      אין לדתיים מדים כי אנחנו לא צבא.
      אנחנו בסה"כ מאמינים שכדי להגיע לפנימיות שלנו צריל להתעלם קצת מהחיצוניות ולהתלבש בצניעות וכיסוי.

      • No need to apologize

        Panda, 17/03/09 20:01

        Live and let live, that's all. And that's a message for everyone that is trying to impose his way of life on someone else.

      • ודאי שזכותה

        יוסי גורביץ, 17/03/09 20:04

        וזכותו של ברנע לחשוב, ולכתוב, שהיא בהמה גסת רוח. ככה זהץ

        • וזכותי לחשוב ולהיות בטוח שאתה אידיוט. ואני גם צודק הפעם. (ל''ת)

          ////, 17/03/09 21:25

    • חצופה, היא תעשה מה שהיא רוצה, ותהנה מכל העולמות איך שבא לה. (ל''ת)

      אלי ירושלמי , 17/03/09 18:02

    • to this Ruth idiot -- Do you hear what you are saying

      Joe Bide, 17/03/09 18:36

      it 's Tzipi right not to hand shake with anyone she dose'nt feel like. period.

      Secondly Tzipi always dressed properly and modestly, so i take it you are just envy person /

    • כמה שאת מתוסכלת ואכולת שנאת חינם לכל מה שלא שמאל...מצאי לך גבר (ל''ת)

      panacea , 18/03/09 14:09